[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 128 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Soundwork schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:59:
[...]

Het is al vaker gezegd, maar een directe vezel vanuit de PoP zegt niets of je AON, GPON of XGSPON krijgt.
Ook al is het point-to-point aangelegd (dat wel in gebieden waar langer geleden aangelegd is), de operator van de ISP waar je contract afsluit in de PoP bepaald op welke techniek je gepatched wordt. Dus neem je internet af bij een ISP / operator die XGS-PON gebruikt, dan krijg je dus een ONT. Het type FTU maakt hierin dus niet altijd uit.
Momenteel kan je stellen dat je bij een KPN Netwerk/Reggefiber aansluiting die voor 2020 is aangelegd, alle providers die jou via KPN WBA leveren, je via AON je diensten krijgt.

Gebruikt je provider een andere operator (Cambrium/Glasoperator, Fiber Crew) dan is het minder makkelijk te stellen en moet je er echt even in duiken.
Maar zoals Soundwork al aangeeft: De aansluiting in de meterkast bepaalt niet per se wat voor soort actieve diensten er geleverd worden.

NB: Je mag wel verwachten dat KPN een keer zal beginnen met het bijplaatsen van XGS-PON apparatuur in oudere PoPs om zo op den duur de AON apparatuur uit te faseren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:23
Barre73 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:08:
[...]

Momenteel kan je stellen dat je bij een KPN Netwerk/Reggefiber aansluiting die voor 2020 is aangelegd, alle providers die jou via KPN WBA leveren, je via AON je diensten krijgt.

Gebruikt je provider een andere operator (Cambrium/Glasoperator, Fiber Crew) dan is het minder makkelijk te stellen en moet je er echt even in duiken.
Maar zoals Soundwork al aangeeft: De aansluiting in de meterkast bepaalt niet per se wat voor soort actieve diensten er geleverd worden.

NB: Je mag wel verwachten dat KPN een keer zal beginnen met het bijplaatsen van XGS-PON apparatuur in oudere PoPs om zo op den duur de AON apparatuur uit te faseren.
Maar als - zoals op de foto te zien is in de post (Thombias in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3") - is er een aansluiting met een Genexis uit het jaar nul. Vandaar mijn vraag onder die post of de buren dit ook hebben. Dan is de conclusie toch wel dat het op dit moment AON is. Met bij activering wellicht een migratie naar XGS-PON, zoals ik zei dat die kans groot is als de apparatuur in de POP dat ondersteunt.

Uit de NT op de aansluiting kun je m.i. prima zien of het AON, GPON of XGS-PON is. En dat was de vraag.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ernstoud schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:14:
[...]

Maar als - zoals op de foto te zien is in de post (Thombias in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3") - is er een aansluiting met een Genexis uit het jaar nul. Vandaar mijn vraag onder die post of de buren dit ook hebben. Dan is de conclusie toch wel dat het op dit moment AON is. Met bij activering wellicht een migratie naar XGS-PON, zoals ik zei dat die kans groot is als de apparatuur in de POP dat ondersteunt.

Uit de NT op de aansluiting kun je m.i. prima zien of het AON, GPON of XGS-PON is. En dat was de vraag.
Wat ik probeerde aan te geven was dat dit sowieso AON is (mits je een provider hebt die via KPN WBA levert). Dat heeft niets met de buren te maken. Als de buren T-Mobile hebben, dan hebben ze wellicht GPON. En dan weet je nog niks...Dus met mijn post kom je wat verder.
Aansluiting uit 2011 -> provider via KPN WBA (KPN zelf bijvoorbeeld) = AON.

KPN heeft nog in geen enkele PoP haar eigen AON apparatuur vervangen of aangevuld met XGS-PON. Dus bij activatie verandert er niks. Sterker nog: De NT op de foto is niet oud, maar is nog gewoon prima bruikbaar. Er is wel een nieuwere maar die doet precies hetzelfde, heeft dezelfde vorm, alleen is 'ie van een ander merk en is zwart van kleur (want gerecycled plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Barre73 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:19:
[...]
De NT op de foto is niet oud, maar is nog gewoon prima bruikbaar. Er is wel een nieuwere maar die doet precies hetzelfde, heeft dezelfde vorm, alleen is 'ie van een ander merk en is zwart van kleur (want gerecycled plastic).
Volgens mij zijn alle NT’s van KPN de laatste 10-15 jaar (?) toch allemaal van Genexis? Op het eigen KPN forum is getoond dat sinds kort ook de Nokia XGS-PON ONT sporadisch ingezet wordt, specifiek aangepast om op de TK-01 te passen.

En “oud” en “prima bruikbaar” kan best in 1 zin maar een NT zoals deze is denk ik toch wel 10 jaar geleden geleverd. Kan uiteraard nog jaren mee als de elco’s er in (en in de AC adapter) nog goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ernstoud schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:36:
[...]

Volgens mij zijn alle NT’s van KPN de laatste 10-15 jaar (?) toch allemaal van Genexis? Op het eigen KPN forum is getoond dat sinds kort ook de Nokia XGS-PON ONT sporadisch ingezet wordt, specifiek aangepast om op de TK-01 te passen.

En “oud” en “prima bruikbaar” kan best in 1 zin maar een NT zoals deze is denk ik toch wel 10 jaar geleden geleverd. Kan uiteraard nog jaren mee als de elco’s er in (en in de AC adapter) nog goed zijn.
ZTE is ook een tijdlang gebruikt voor NT's voor zowel de FTU TY-01 als de TK-01. Tijdens de korte GPON periode werd ook Nokia gebruikt (als losse NT naast de FTU).

Maar nou je het zegt realiseer ik me dat voor deze GN-02 FTU inderdaad ook de huidige NT van Genexis is. Dus toch geen ander merk, wel andere kleur.
De NT die je op deze foto ziet is nog tot 2021 (uit mijn hoofd) geleverd hoor.

Maar goed: Bij bestelling van een abonnement bij KPN zal in dit geval een monteur komen en meteen een nieuwe NT plaatsen dus het is eigenlijk een non-discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
Hier is vanmorgen iemand van KPN Netwerk geweest om de FTU af te monteren in de meterkast. Ook heb de doos van KPN al binnen met de melding dat ik vanaf 6 sept kan aansluiten (vandaag), maar zonder NT gaat er weinig aangesloten worden.

Komt de KPN man altijd nog na de KPN Netwerk man? Ben ik ongeduldig? :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
chaoscontrol schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:17:
Hier is vanmorgen iemand van KPN Netwerk geweest om de FTU af te monteren in de meterkast. Ook heb de doos van KPN al binnen met de melding dat ik vanaf 6 sept kan aansluiten (vandaag), maar zonder NT gaat er weinig aangesloten worden.

Komt de KPN man altijd nog na de KPN Netwerk man? Ben ik ongeduldig? :+
KPN Netwerk komt uiteraard altijd eerst. Heb je al een afspraak voor een KPN (ISP) monteur? Dan heeft die een NT bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
ernstoud schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:30:
[...]

KPN Netwerk komt uiteraard altijd eerst. Heb je al een afspraak voor een KPN (ISP) monteur? Dan heeft die een NT bij zich.
Ik heb van KPN zelf niks gehoord over een monteur. Enkel dat de apparatuur is verstuurd (en ontvangen) en dat ik deze vanaf vandaag zou kunnen aansluiten.

KPN Netwerk had inderdaad wel een afspraak gemaakt voor vandaag.

Ik ging er als simpele ziel maar vanuit dat KPN hun helft ook zou doen als ze zeggen dat ik vanaf vandaag kan aansluiten, maar nu twijfel ik omdat ik geen NT heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
chaoscontrol schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:35:
[...]

Ik heb van KPN zelf niks gehoord over een monteur. Enkel dat de apparatuur is verstuurd (en ontvangen) en dat ik deze vanaf vandaag zou kunnen aansluiten.

Ik ging er als simpele ziel maar vanuit dat KPN hun helft ook zou doen als ze zeggen dat ik vanaf vandaag kan aansluiten, maar nu twijfel ik omdat ik geen NT heb.
Wat vreemd dat je geen NT in de doos van KPN hebt gekregen. Tenzij.... de aannemer van KPN Netwerk deze had moeten monteren maar dat niet heeft gedaan. Je mag je adres wel DM-en, dan kan ik dat checken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:37

IkWilbert

Het is mij!

We zijn bezig met een nieuwbouwwoning. Oplevering staat gepland voor eind oktober/begin november.
Zag op de KPN glasvezel status pagina tot aan vorige week dat ze pas in december/januari gaan graven.
Nu keek ik net nog een keer en nu staat er september/oktober. Heb dus goede hoop dat glas meteen beschikbaar is bij oplevering

Het is denk ik nog wel handig om te wachten tot we een definitieve datum hebben voordat ik het ga aanvragen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ug7RfrKMJFVh4nvE2uIBVtG7tUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbzt4vRAhLwXIpofyDEgMxjQ.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

IkWilbert schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:39:
We zijn bezig met een nieuwbouwwoning. Oplevering staat gepland voor eind oktober/begin november.
Zag op de KPN glasvezel status pagina tot aan vorige week dat ze pas in december/januari gaan graven.
Nu keek ik net nog een keer en nu staat er september/oktober. Heb dus goede hoop dat glas meteen beschikbaar is bij oplevering

Het is denk ik nog wel handig om te wachten tot we een definitieve datum hebben voordat ik het ga aanvragen?

[Afbeelding]
Ik denk dat je vrij optimistisch bent. Hier heeft het na het graven nog zeker een jaar geduurd voor je kon bestellen. Maar, ik help het je hopen. Want het is verder wel een prima internet dienst.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

TFHfony schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat je vrij optimistisch bent. Hier heeft het na het graven nog zeker een jaar geduurd voor je kon bestellen. Maar, ik help het je hopen. Want het is verder wel een prima internet dienst.
Oh ok... daar was ik niet van op de hoogte dat zo lang kan duren.
Hopelijk is Ziggo dan wel beschikbaar. We wachten het dan nog maar even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
IkWilbert schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:21:
[...]

Oh ok... daar was ik niet van op de hoogte dat zo lang kan duren.
Hopelijk is Ziggo dan wel beschikbaar. We wachten het dan nog maar even af.
Bij nieuwbouw hebben ze meestal wat meer haast omdat ze geen koper meer aanleggen dus voor hetzelfde geld zijn ze wel op tijd klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Meestal zijn ze op tijd klaar bij nieuwbouw want dat is de afspraak. Werkt heel anders dan bij bestaande bouw (wat waarschijnlijk bij @TFHfony was).
@IkWilbert Als je nu september/oktober ziet als plandatum, dan gewoon nu al bestellen. Dan krijgt de aannemer ook meteen opdracht om tijdens het maken van de aansluiting de verbinding door te trekken in de PoP (centrale) en jouw NT te plaatsen. Scheelt je een extra monteur en dus wachttijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist via cashback xl een 100MB glas afgesloten. Incl aanbieding en cashback kom ik op een maandbedrag uit van 28,54 !

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:46
Leuk als het goed gaat. Naar t-mobile glas zo geregeld.
Maar nu 2 mobiel naar Ben staat al 21/2 maand in de claim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chaoscontrol schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:35:
[...]

@chaoscontrol Nu de NT alsnog door de aannemer van KPN Netwerk is geplaatst, werkt het allemaal inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Begin deze week kwam iemand van KPN langs aan de deur met de heuglijke boodschap dat de hele straat eind Q1 2024 glasvezel krijgt. Deze persoon liet een flyer achter waar e.e.a. aan uitleg op stond en ook een url om me in te schrijven en toestemming te geven.
Na het volgen van de url en het invullen van mijn gegevens wordt er verwezen naar een pagina waar ik aanbieders zou kunnen kiezen die me dan zouden contacteren voor een 'persoonlijk aanbod': https://www.kpnnetwerk.nl...nbod/#provider-selecteren

Echter richten (afgezien van KPN) volgens mij alle aanbieders in het lijstje zich exclusief op de zakelijke markt. Hoe heb ik hier dan nog iets te kiezen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq9WSUiThF_jv4kH-dYgF21K3MY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CfWJgUVFRbXsgqlow8j2ath4.png?f=fotoalbum_large

(de aanbieder met alleen een logo, onderin in het midden, blijkt Telecom Deventer, ook een zakelijke aanbieder. Bovendien woon ik niet in de omgeving van Deventer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Barre73 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:06:
[...]

@chaoscontrol Nu de NT alsnog door de aannemer van KPN Netwerk is geplaatst, werkt het allemaal inmiddels?
Ja werkt prima! Vandaag komt mijn nieuwe router (Mikrotik RB5009) dus kan vanavond even hobby-bobben om het e.e.a. aan de gang te krijgen

Bedankt dat je even wilde kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand idee wat de KPN Box 12 verbruikt qua wattage?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ernstoud
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:28:
Iemand idee wat de KPN Box 12 verbruikt qua wattage?
Rant mode aan

Brrr… wattage… als elektrotechnieker lopen de rillingen over mijn rug >:) .

Vermogen, eenheid Watt
Stroom, eenheid Ampere
Weerstand, eenheid Ohm
Spanning, eenheid Volt

Wattage, amperage, ohmage, voltage zijn onzinwoorden. Iedereen die die gebruikt gebruikt toch niet kilometrage, kiloage, celsiusage etc.? Nou dan!

Rant mode uit

Er zit een 12V, 2A adapter bij. De fabrikant zal 25-50 procent marge aanhouden, reken op iets van 12 Watt maximaal, gemiddeld een stuk minder, ik schat 8-10 Watt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ernstoud schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:38:
[...]

Rant mode aan

Vermogen, eenheid Watt
Stroom, eenheid Ampere
Weerstand, eenheid Ohm
Spanning, eenheid Volt

Wattage, amperage, ohmage, voltage zijn onzinwoorden. Iedereen die die gebruikt gebruikt toch niet kilometrage, kiloage, celsiusage etc.? Nou dan!

Rant mode uit

Er zit een 12V, 2A adapter bij. De fabrikant zal 25-50 procent marge aanhouden, reken op iets van 12 Watt maximaal, gemiddeld een stuk minder, ik schat 8-10 Watt.
Excusess :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
Aanvaard. Laat ik het niet weer zien _O- .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 07:20
[...]

Rant mode aan

Vermogen, eenheid Watt
Stroom, eenheid Ampere
Weerstand, eenheid Ohm
Spanning, eenheid Volt

Rant mode uit

offtopic:
De kilometrage hoor ik toch nog wel eens voorbij komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
biomass schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:01:
[...]

De grondkabel komt vanaf de straat naar binnen en gaat dan omhoog de woonkamer in. Ik kan me van de laatste keer dat ik in de kruipruimte was herinneren dat er voldoende lengte kabel lag. Als ik me vergis, zijn dat de coaxkabels van (nu) Ziggo. Maar in principe kan die ex-PTT kabel uit de muur teruggelegd worden tot onder de meterkast.
@Barre73 Mijn plannetje om de bestaande PTT/KPN leidingen te gebruiken is niet doorgegaan. Voor de twee aders die ik nog voor ADSL gebruikte, gaat er een hele dikke kabel (2-3cm) van onder de vloer de zijmuur in. Die krijg je met geen mogelijkheid zo even los. De buis van de begane grond naar de eerste verdieping is ook niet ruim genoeg voor een ethernetkabel, dus de PTT doos boven is nu leeg met beide PTT afdekplaatjes in de deksel.
Deze kabel is nu dus echt buiten gebruik, als KPN het signaal er af haalt, vraag ik me af of ik die hele dikke kabel door wil knippen om weer een telefoonlijn in de huiskamer te krijgen (aangezien ik de KPN aansluiting toch niet uit de muur kan verwijderen, alleen permanent verbergen).

Vorige maand kreeg ik ineens een pakketje met de Genexis XGS-PON adapter, mijn meterkast was gelukkig al voorbereid. Aanpassen van de instellingen van de Fritzbox 7583 was eenvoudig, enige verrassing van de week was dat KPN nieuwe firmware mocht pushen. Dat heb ik weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Een Fritzbox haalt standaard zelf zijn updates op tenzij je dat uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Toen ik nog DSL had, stond het uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
biomass schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:51:
Toen ik nog DSL had, stond het uit :)
Goede kans dat je door een nieuw profiel te laden je het weer geactiveerd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
PhWolf schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:45:
Begin deze week kwam iemand van KPN langs aan de deur met de heuglijke boodschap dat de hele straat eind Q1 2024 glasvezel krijgt. Deze persoon liet een flyer achter waar e.e.a. aan uitleg op stond en ook een url om me in te schrijven en toestemming te geven.
Na het volgen van de url en het invullen van mijn gegevens wordt er verwezen naar een pagina waar ik aanbieders zou kunnen kiezen die me dan zouden contacteren voor een 'persoonlijk aanbod': https://www.kpnnetwerk.nl...nbod/#provider-selecteren

Echter richten (afgezien van KPN) volgens mij alle aanbieders in het lijstje zich exclusief op de zakelijke markt. Hoe heb ik hier dan nog iets te kiezen?
[Afbeelding]

(de aanbieder met alleen een logo, onderin in het midden, blijkt Telecom Deventer, ook een zakelijke aanbieder. Bovendien woon ik niet in de omgeving van Deventer :+ )
@PhWolf Dit is wel verwarrend ja. Op KPN Netwerk glasvezel zijn sowieso alle providers beschikbaar die je ook op DSL ziet. Dus alle bekende namen.

Maar dit verhaal en die site gaat over providers die je graag een eigen aanbod willen sturen op basis van afspraken met KPN Netwerk. Daar zitten al die bekenden dus niet bij.

Maar wees gerust: als je de aansluiting hebt kan je dus vrijwel overal een abonnement afsluiten.
Geef wel even je toestemming anders komt die kabel sowieso niet binnen en kan het nog langer duren voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
Heb even door het topic gezocht maar kon geen antwoord vinden. Iemand enig idee hoe het zit met iTV en je eigen Android TV device mbt de kwaliteit van je stream?
Ik heb altijd gebruik gemaakt van die Arris VIP2952. Met de komst van de Android TV app van KPN ben ik geswitched naar een NVIDIA Shield Pro en heb daar de KPN TV app op draaien (WAF one-device-to-rule-them-all).
Ik kijk best veel programma's terug en dat gaat prima, maar kijk ik voetbal op ESPN/NOS/RTL dan begint het ge-emmer. Hij switched steeds tussen bitrates en hapert met vlagen als een malle.

Is hier iets aan te doen met m'n huidige setup? Ik zag mad-dog in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3" en het gebruik van multicast wel echt significant beter is, maar dat kan alleen met een iTV+ kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
s.vanrossem schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:32:
Is hier iets aan te doen met m'n huidige setup? Ik zag mad-dog in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3" en het gebruik van multicast wel echt significant beter is, maar dat kan alleen met een iTV+ kastje?
De App is niet bedoeld als vervanging van de settopbox en daar zijn ook zo wat topics over te vinden.
Wat is beter? Via KPN iTV app of via decoder kijken?
TV-ontvanger is overbodig door gebruik iTV app

Voor 1 device was een overstap naar TV+ waarschijnlijk een betere keuze geweest. Je hebt voor de hoogste kwaliteit nog steeds multi-cast nodig, hoewel unicast via de STB wel beter is dan via de App.
In het recent gesloten TV+ start-topic is zo'n beetje alles wel te vinden over de voor en nadelen van TV+:
KPN introduceert KPN TV+

TV+ is niet optimaal voor 'gewoon' TV kijken, maar wel met de bedoeling om ook een fatsoenlijke streaming ervaring te bieden via de STB.
Bij het TV+ abonnement is internet ook goedkoper en TV wat duurder, maar overall is het goedkoper.
Persoonlijk gebruik ik gewoon de normale STB en alle overige diensten via de TV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Flitzer schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:59:
[...]

De App is niet bedoeld als vervanging van de settopbox en daar zijn ook zo wat topics over te vinden.

Voor 1 device was een overstap naar TV+ waarschijnlijk een betere keuze geweest. Je hebt voor de hoogste kwaliteit nog steeds multi-cast nodig, hoewel unicast via de STB wel beter is dan via de App.
In het recent gesloten TV+ start-topic is zo'n beetje alles wel te vinden over de voor en nadelen van TV+:
KPN introduceert KPN TV+

TV+ is niet optimaal voor 'gewoon' TV kijken, maar wel met de bedoeling om ook een fatsoenlijke streaming ervaring te bieden via de STB.
Bij het TV+ abonnement is internet ook goedkoper en TV wat duurder, maar overall is het goedkoper.
Persoonlijk gebruik ik gewoon de normale STB en alle overige diensten via de TV zelf.
Dus zou de meest logische keus nu zijn over te stappen naar TV+ (met multicast), ik ben niet gehecht aan die Shield maar het gebruiksgemak van 1 device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
s.vanrossem schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:16:
[...]
Dus zou de meest logische keus nu zijn over te stappen naar TV+ (met multicast), ik ben niet gehecht aan die Shield maar het gebruiksgemak van 1 device.
De grootste klacht van TV+ lijkt te zijn het gemis van een traditionele TV interface, maar die heb je ook niet via de Shield. De grootste bugs die er waren bij introductie lijken opgelost. En je kunt gebruik maken van de nieuwe abonnementen die ook wat goedkoper zijn.
En bij TV+ heb je ook ondersteuning van een connectie via Wifi (unicast) als dat ooit nodig mocht zijn.
TV+ heeft dan weer geen ondersteuning voor IR remote, wat voor sommigen een nadeel is.

TV+ lijkt zich vooral te richten op mensen die willen TV kijken en streamen (en meer...) via 1 device (van KPN).

Overstappen naar een TV+ abonnement kan via MijnKPN. Het kan ook door even te bellen en mogelijk is er ook nog een tijdelijke korting uit te slepen vanwege verlenging. En zelfs zonder korting is het meestal wat goedkoper..
Let er wel op dat er geen weg terug is naar het oude abonnement.
Eventuele eigen STBs lijken voorlopig nog wel gewoon te blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Je kunt de TV+-box nu zo instellen dat hij gewoon direct opstart met live TV dus ook die klacht lijkt verholpen te zijn.

@Flitzer wat is het nadeel van geen IR mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Flitzer schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:59:
[...]

Gisteren tijdens het voetbal bleek wel weer dat de keuze voor een super kleine buffer ("TV met de minste vertraging!!1!") echt geen fijne is, de hele tijd resolutie switching en zwarte deelframes. Bloedirritant.... Geen enkele andere app op die TV heeft er last van, alleen de KPN iTV app.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Hmmbob schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:28:
[...]

Gisteren tijdens het voetbal bleek wel weer dat de keuze voor een super kleine buffer ("TV met de minste vertraging!!1!") echt geen fijne is, de hele tijd resolutie switching en zwarte deelframes. Bloedirritant.... Geen enkele andere app op die TV heeft er last van, alleen de KPN iTV app.
Daarom postte ik mijn bericht, gisteren was de druppel. Was er klaar mee.
Ik heb de VLAN4 (TV) configuratie nog in mijn OPNsense firewall hangen dus ga voor zo'n TV+ oplossing met multicast.
Alles beter dan die iTV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Vermogen, eenheid Watt
Stroom, eenheid Ampere
Weerstand, eenheid Ohm
Spanning, eenheid Volt

Wat is kiloage?? koeien? fietsen? :+ (Om maar even een oud natuurkundeleraar van mij te parafraseren...)

Daarbij is wattage voor zover ik weet in de "volksmond" een aanduiding voor het verbruik van een electrisch apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
xFeverr schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:59:
Je kunt de TV+-box nu zo instellen dat hij gewoon direct opstart met live TV dus ook die klacht lijkt verholpen te zijn.

@Flitzer wat is het nadeel van geen IR mogelijkheid?
Ik ben nog een tevreden gebruiker van een Harmony Remote met hub en die heeft zover ik weet nog geen ondersteuning voor een KPN STB via Bluetooth en wel via IR. Maar misschien dat Logitech dat inmiddels wel heeft kunnen toevoegen... HDMI CEC is voor mij geen optie, want dat werkt niet even lekker met alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
xFeverr schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:59:
Je kunt de TV+-box nu zo instellen dat hij gewoon direct opstart met live TV
Jammer dat je niet uit alle 'tabs' kan kiezen. 'Nu op TV' zou mijn voorkeur hebben omdat er dan niets afgespeeld wordt voordat je zelf iets kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
My-life schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:04:
[...]

Jammer dat je niet uit alle 'tabs' kan kiezen. 'Nu op TV' zou mijn voorkeur hebben omdat er dan niets afgespeeld wordt voordat je zelf iets kiest.
Is dat niet ook een optie die recent is toegevoegd in de instellingen onder toegankelijkheid dat er niks afgespeeld wordt in het Home-scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Sinds vanmiddag geen PPPoE sessie meer op KPN glasvezel. Uit het niets. Ik zie mijn pfSense proberen maar het lijkt dood.

Het toeval wil dat ik mijn mobiele KPN-abonnement heb afgekocht en dat werd vandaag bevestigd. Maar dat zal wel niet de reden zijn. Volgens de KPN-helpdesk in ieder geval niet.

Ik zie niks op de storingen website dus ik denk dat ik het originele KPN-modem maar eens moet gaan zoeken om te kijken of het aan mijn pfSense ligt.

Toch vreemd dat het opeens stuk is.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ericafterdark schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:59:
Sinds vanmiddag geen PPPoE sessie meer op KPN glasvezel. Uit het niets. Ik zie mijn pfSense proberen maar het lijkt dood.

Het toeval wil dat ik mijn mobiele KPN-abonnement heb afgekocht en dat werd vandaag bevestigd. Maar dat zal wel niet de reden zijn. Volgens de KPN-helpdesk in ieder geval niet.

Ik zie niks op de storingen website dus ik denk dat ik het originele KPN-modem maar eens moet gaan zoeken om te kijken of het aan mijn pfSense ligt.

Toch vreemd dat het opeens stuk is.
Welke lampjes branden er op de NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:51:
[...]

Welke lampjes branden er op de NT?
Geen. Die heb ik niet. Glas gaat rechtstreeks in mijn Netgate met pfSense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

ericafterdark schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:03:
[...]

SFP al uitgelezen? Demping enzo

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
Van KPN heb ik nog niets gehoord maar begreep dat de tarieven flink omhoog gaan.
Nu kreeg ik vandaag een email dat mijn 6 maanden korting afloopt.
Dat is een mooie bijkomstigheid ? Kan ik dan onder mijn contract uit ?
Want een verhoging terwijl ik nog een contract heb is sowieso niet prettig.
Iemand ervaringen hiermee ?
Of is het een inflatiecorrectie ?

Of was de verhoging alleen voor mobiel ?

[ Voor 10% gewijzigd door kevertje1977 op 12-09-2023 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
kevertje1977 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:17:
Van KPN heb ik nog niets gehoord maar begreep dat de tarieven flink omhoog gaan.
Want een verhoging terwijl ik nog een contract heb is sowieso niet prettig.
Iemand ervaringen hiermee ?
Of is het een inflatiecorrectie ?

Of was de verhoging alleen voor mobiel ?
Die 6 maanden korting heb je toch gewoon afgesproken en is dan toch geen wijziging van je contract vanuit KPN? Hoezo zou je dan onder je contract uit kunnen komen. Als het inflatiecorrectie is, dan kun je er niet onder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:56
Correctie van de inflatie op de abbo-prijzen. Dat is "gewoon" contractueel. Geen wijzigingen voor jou. Dat de korting er nu af is zal wel aan je contract liggen en je nu de normale contractprijs mag gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Als je 6 maanden korting hebt gehad, ga ik er vanuit dat je een 12 maanden abonnement hebt. Dat zal inhouden dat je nog 6 maanden vast zit. Voor zover KPN's "verhoging" proberen zij zich eronderuit te wormen dat je mag opzeggen om die reden. Volgens mij breekt die stelling zodra iemand dat juridisch durft te toetsen maar so far nog niet aan bod. In kort zal je dus niet zomaar kunnen opzeggen (tenzij je wilt aanvechten dat KPN de rekening omhoog doet zonder opzeg mogelijkheid). -edit Schijnbaar zit ik er naast:
https://blog.iusmentis.co...tie-toepassen-van-eu-hof/
Was al getoetst schijnbaar, naja dan zal je dus moeten stemmen met de portemonnee.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkeR op 12-09-2023 09:39 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ericafterdark schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:03:
[...]

Dan kan je die NT ook opzoeken en alsnog even aansluiten. Hoeft niet eens verder aangesloten te worden op je router.
Want als op die NT het lampje Glas niet gaat branden, dan kan je stoppen met je eigen netwerk onderzoeken. Dan is de verbinding naar de PoP uitgevallen, of de patch in de PoP is kapot/losgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
xFeverr schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:35:
[...]

Is dat niet ook een optie die recent is toegevoegd in de instellingen onder toegankelijkheid dat er niks afgespeeld wordt in het Home-scherm?
Dat zou top zijn. Ik ga het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
WCA schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:07:
[...]

SFP al uitgelezen? Demping enzo
Goede tip! Zal ik straks bij thuiskomst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Barre73 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:51:
[...]

Dan kan je die NT ook opzoeken en alsnog even aansluiten. Hoeft niet eens verder aangesloten te worden op je router.
Want als op die NT het lampje Glas niet gaat branden, dan kan je stoppen met je eigen netwerk onderzoeken. Dan is de verbinding naar de PoP uitgevallen, of de patch in de PoP is kapot/losgetrokken.
Hopelijk heb ik die nog ergens liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Barre73 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:06:
Meestal zijn ze op tijd klaar bij nieuwbouw want dat is de afspraak. Werkt heel anders dan bij bestaande bouw (wat waarschijnlijk bij @TFHfony was).
@IkWilbert Als je nu september/oktober ziet als plandatum, dan gewoon nu al bestellen. Dan krijgt de aannemer ook meteen opdracht om tijdens het maken van de aansluiting de verbinding door te trekken in de PoP (centrale) en jouw NT te plaatsen. Scheelt je een extra monteur en dus wachttijd.
Gisteren zijn ze begonnen met graven bij onze nieuwe woning. Vanmorgen zag de meterkast er zo uit. Neem aan dat dit glasvezel kabel van KPN is? Ziggo is toch groen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWVdWs-4BSfgXzkYF3N4FQdJjdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKuAWtSGapcqGjbipmTgmpBu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 12-09-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
IkWilbert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:02:
[...]

Gisteren zijn ze begonnen met graven bij onze nieuwe woning. Vanmorgen zag de meterkast er zo uit. Neem aan dat dit glasvezel kabel van KPN is? Ziggo is toch groen?

[Afbeelding]
Dat is KPN, en Delta is i.h.a. groen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
IkWilbert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:02:
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad KPN Netwerk glasvezel. De oranje kabel is waarschijnlijk mee gelegd en doorgetrokken door de ene aannemer die alle kabels en leidingen aanlegt (dus ook water en stroom) in opdracht van de aannemer van KPN Netwerk.
Nu moet de aannemer van KPN Netwerk zelf nog langskomen om de aansluiting af te monteren, en wellicht verderop buiten nog iets door te lassen en dan alles te meten en gereed te melden.

@IkWilbert Had je al wel een bestelling gedaan inmiddels? Dat kan alleen bij KPN zelf aangezien andere providers liever wachten tot de aansluiting ook gereed is gemeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 12-09-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Barre73 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:18:
[...]

Inderdaad KPN Netwerk glasvezel. De oranje kabel is waarschijnlijk mee gelegd en doorgetrokken door de ene aannemer die alle kabels en leidingen aanlegt (dus ook water en stroom) in opdracht van de aannemer van KPN Netwerk.
Nu moet de aannemer van KPN Netwerk zelf nog langskomen om de aansluiting af te monteren, en wellicht verderop buiten nog iets door te lassen en dan alles te meten en gereed te melden.

@IkWilbert Had je al wel een bestelling gedaan inmiddels? Dat kan alleen bij KPN zelf aangezien andere providers liever wachten tot de aansluiting ook gereed is gemeld.
Nog niet, moet ik niet eerst weten wanneer de opleverdatum is?
Bij de status pagina zie ik nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6lQb7ubxIF0NgFoiG-W9WDlSls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIWnqR3Y7zpa3Ww6a9gCoNUI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
IkWilbert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:50:
[...]

[Afbeelding]
Geen zorgen, als je de sleutel krijgt is dat ding netjes tegen de muur afgemonteerd. Bij onze nieuwbouw deden ze het andersom, pre-fab meterkast stond al inclusief alle aansluitingen, zonder dat er ook maar 1 (betonnen) muur stond, inclusief afmonteren glasvezel. Kon zelfs fictief al internet afsluiten 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPUXmQPNftDP619suXUzgl-OAtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAijr4FaouJhT7ZCGhrJhuBP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
@WCA mijn Netgate (pfSense) router ziet geen signaal.

@Barre73 ik heb de FTU/NT (was zo'n Genexis) niet meer. Ai.

Zojuist KPN gesproken en we hebben besloten dat er maar een monteur moet komen want ze kunnen zo ook niks.

Dan hoop ik dat die monteur weer zo'n FTU/NT kastje kan plaatsen en aansluiten. Dan maar geen glas rechtstreeks in mijn pfSense...

De (vriendelijke) medewerker van KPN gaf overigens aan dat mogelijk een monteur van KPN Netwerk dat ding moet plaatsen. Ik hoop dat de KPN monteur dit ook kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

ericafterdark schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:33:

Zojuist KPN gesproken en we hebben besloten dat er maar een monteur moet komen want ze kunnen zo ook niks.

Dan hoop ik dat die monteur weer zo'n FTU/NT kastje kan plaatsen en aansluiten. Dan maar geen glas rechtstreeks in mijn pfSense...

De (vriendelijke) medewerker van KPN gaf overigens aan dat mogelijk een monteur van KPN Netwerk dat ding moet plaatsen. Ik hoop dat de KPN monteur dit ook kan doen.
Kan twee dingen zijn, signaal tot ftu, of jouw patchkabel stuk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
Dakillerbean schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:01:
[...]

Geen zorgen, als je de sleutel krijgt is dat ding netjes tegen de muur afgemonteerd. Bij onze nieuwbouw deden ze het andersom, pre-fab meterkast stond al inclusief alle aansluitingen, zonder dat er ook maar 1 (betonnen) muur stond, inclusief afmonteren glasvezel. Kon zelfs fictief al internet afsluiten 8)7
[Afbeelding]
Wat een bizarre manier van bouwen. Dus bij zeer slecht weer is alles al stuk voordat de ruwbouwfase al voltooid is...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundwork schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:33:
[...]

Wat een bizarre manier van bouwen. Dus bij zeer slecht weer is alles al stuk voordat de ruwbouwfase al voltooid is...... :|
Lijkt me niet, deurtje kan dicht vgm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:35:
[...]

Is niet waterdicht zo te zien.
En ook vandalisme ligt op de loer e.d.
Maar het zal voor de nutsvoorzieningen een beter proces zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork

Als je echt geen signaal ziet, dan is er waarschijnlijk geen licht meer op de vezel. Maar je hebt een SFP toch? Geeft de router hier geen lampjes bij of de link belicht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Soundwork schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:41:
[...]

Als je echt geen signaal ziet, dan is er waarschijnlijk geen licht meer op de vezel. Maar je hebt een SFP toch? Geeft de router hier geen lampjes bij of de link belicht wordt?
Helemaal niks. Denk inderdaad geen licht meer. Wachten op de monteur en kijken wat die zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73

Dan snapt die vriendelijke medewerker het verschil tussen FTU en NT niet.
Zolang je nog een FTU hebt (en de vezel niet ineens beschadigd is) heb je KPN Netwerk niet nodig.
Monteur van KPN kan elke NT plaatsen en bovendien ook nog in de PoP checken of de patch nog goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
IkWilbert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:50:
[...]

[Afbeelding]
Nee, dat legde ik eerder al uit.
Zolang de plandatum van KPN Netwerk binnen drie maanden in de toekomst ligt, kan je alvast bestellen. Met als voordeel dat de patch al gezet wordt en de NT geplaatst, tegelijkertijd met afmonteren van die kabel.
Nadeel: als het gaat om verhuizing van je bestaande diensten dan is het niet zo handig aangezien je dan al te snel alles actief hebt in het nieuwe huis terwijl je er nog niet woont 😁

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:42
Hier in de straat zijn ze met een man of 10 flink aan het graven voor glasvezel. Eindelijk naar glasvezel in plaats van Ziggo, mooi!

Alleen vroeg ik me af of KPN nu nog GPON aanlegt of dat dit XGS-PON wordt.

Iemand een idee?

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:35:
[...]

Dat wel, maar die is/was van hout, net als het dakje.
Soundwork schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:38:
[...]

Is niet waterdicht zo te zien.
En ook vandalisme ligt op de loer e.d.
Maar het zal voor de nutsvoorzieningen een beter proces zijn...
Voor de foto mocht ik even voor het hek staan, normaliter was dit een gesloten bouwplaats. Maar het was inderdaad om de nuts en andere aansluitingen sneller voor elkaar te krijgen. Na 1 week stond de ruwbouw begane grond er al, dus erg lang heeft het niet in de drup gestaan. Heb ook geen idee of ze daadwerkelijk ook stroom hebben aangesloten terwijl het zo stond, ik gok dat dat pas is gedaan toen de basis er stond.

Maargoed, een beetje off-topic. Was wel blij met het feit dat alle aansluitingen er waren. Nieuwbouw is de hel voor mobiel internet, na sleuteloverdracht lag er met 3 werkdagen actief internet in het huis van KPN inclusief compleet WiFi netwerk van boven tot onder, ik kon anders niet eens een radio streamen tijdens het klussen |:(

De monteur stond wel even te kijken, internet afmonteren in een casco woning O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
nielsn schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:49:
Hier in de straat zijn ze met een man of 10 flink aan het graven voor glasvezel. Eindelijk naar glasvezel in plaats van Ziggo, mooi!

Alleen vroeg ik me af of KPN nu nog GPON aanlegt of dat dit XGS-PON wordt.

Iemand een idee?
Geen van beiden. De aanleg is point to multipoint, waarop KPN WBA vervolgens XGS-PON levert. Dit is wat je op internet ziet als je zoekt naar PON. Apparatuur in de centrale (CO) en splitters. En ook nog splitters in de wijk (bij KPN Netwerk in straatkastjes).

XGS-PON is geen manier van aanleggen maar een techniek voor de actieve diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
Dakillerbean schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:55:

De monteur stond wel even te kijken, internet afmonteren in een casco woning O-)
Tweakers be like 💪😎

• Nuevocasa
  • Laatst online: 15-09 12:03
@Barre73 even een vraag. Ons huis wordt op dit moment gebouwd in een bestaande woonwijk waar al jaren glasvezel ligt. Via aansluitingen.nl heeft de aannemer dit voorjaar eea aangevraagd voor oktober dit jaar. Heb bevestiging ontvangen van oa Ziggo en ook KPN netwerk. Wanneer ik op de site van KPN de postcodecheck invul staat er geplande oplevering Jan 2025. Mijn huidige abonnement opgezegd, daar zag de medewerker van KPN het zelfde. In hoeverre klopt die datum? Kun jij meer zien wbt planning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Nuevocasa schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:08:
@Barre73 even een vraag. Ons huis wordt op dit moment gebouwd in een bestaande woonwijk waar al jaren glasvezel ligt. Via aansluitingen.nl heeft de aannemer dit voorjaar eea aangevraagd voor oktober dit jaar. Heb bevestiging ontvangen van oa Ziggo en ook KPN netwerk. Wanneer ik op de site van KPN de postcodecheck invul staat er geplande oplevering Jan 2025. Mijn huidige abonnement opgezegd, daar zag de medewerker van KPN het zelfde. In hoeverre klopt die datum? Kun jij meer zien wbt planning?
Nee, ik zie waarschijnlijk hetzelfde. Dat dit een onzindatum is, moge duidelijk zijn.
Wat zegt www.kpnnetwerk.nl?

• Nuevocasa
Barre73 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:02:
[...]

Nee, ik zie waarschijnlijk hetzelfde. Dat dit een onzindatum is, moge duidelijk zijn.
Wat zegt www.kpnnetwerk.nl?
Ah bedankt! Neem aan dat ze dan wel iets eerder gaan komen dan 2025 :+ O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNYO3sve8dMUzkicTcLTDy-YNdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0sCtdOkTniOh7t9Xc3Ap1CR.jpg?f=fotoalbum_large

• My-life
xFeverr schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:35:
[...]

Ja, dat werkt. Wat heerlijk rustig! En navigeren voelt ook sneller aan. Thanks @xFeverr!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
@Barre73 @Soundwork @WCA vandaag was KPN op bezoek. De fout lag inderdaad bij een monteur, die had ergens de verkeerde kabel omgeprikt vermoed ik.

Ik heb nu ook weer een NT en mijn Netgate pfSense router hangt er dus nu via ethernet aan.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
Ben ik de enige met dns of routing problemen? Sinds de v12 update?

edit: dus vanochtend geen connectie met de router; hard aan en uitgezet, toen problemen. Nu een soft reset in de firmware gedaan en nu doet die het weer goed. 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door xzaz op 16-09-2023 13:54 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
ericafterdark schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:32:
@Barre73 @Soundwork @WCA vandaag was KPN op bezoek. De fout lag inderdaad bij een monteur, die had ergens de verkeerde kabel omgeprikt vermoed ik.

Ik heb nu ook weer een NT en mijn Netgate pfSense router hangt er dus nu via ethernet aan.
Vervelend, maar goed om te horen waar de oorzaak lag en het nu weer opgelost is. :)

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kreeg vandaag een brief van KPN: aanbod om mijn abonnement voor een jaar te verlengen voor 45€/m.

Inderdaad 10 euro meer dan het afgelopen jaar, maar nog steeds een goed aanbod voor 1 Gb glas, lijkt mij. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pietervs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:07:
Kreeg vandaag een brief van KPN: aanbod om mijn abonnement voor een jaar te verlengen voor 45€/m.

Inderdaad 10 euro meer dan het afgelopen jaar, maar nog steeds een goed aanbod voor 1 Gb glas, lijkt mij. :)
Inclusief TV?

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nee, dat komt er nog bovenop.
Ik betaal nu 41,99 voor internet (1 Gb), TV en een vaste lijn. Dat zal dan naar 51,99 gaan, verwacht ik.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Pietervs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:07:

Best een matige deal dan van KPN, In Maart dacht ik kregen vele een verlengaanbod voor €35 per maand inc TV las ik op Pepper

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

NicoHF schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:30:
[...]

Best een matige deal dan van KPN, In Maart dacht ik kregen vele een verlengaanbod voor €35 per maand inc TV las ik op Pepper
Ik heb het afgelopen jaar inderdaad 35€ betaald voor internet. En ik heb inderdaad mensen gezien die dat nu ook nog krijgen, maar er zijn wel wat verschillen: zo zijn er mensen die dat aanbod maar voor een half jaar of 9 maanden kregen.

Maar misschien dat ik er toch een telefoontje aan moet wagen om te zien wat er nog mogelijk is.

• NicoHF
  • Niet online
Pietervs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:35:
[...]

Ik heb het afgelopen jaar inderdaad 35€ betaald voor internet. En ik heb inderdaad mensen gezien die dat nu ook nog krijgen, maar er zijn wel wat verschillen: zo zijn er mensen die dat aanbod maar voor een half jaar of 9 maanden kregen.

Maar misschien dat ik er toch een telefoontje aan moet wagen om te zien wat er nog mogelijk is.
Van wat ik weet is dat bellen vaak geen zin heeft en je een slechter aanbod krijgt dan de lopende acties.
Je kan beter het opzeggen en opnieuw aanmelden op je partners naam of als je die niet hebt overstappen naar een andere provider en dan na minimaal 6 maanden weer teruggaan icm een aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Pietervs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:35:
[...]

Heb een jaar voor €35 gehad incl. TV. Ivm verhuizing op moeten zeggen voor nu. De medewerker van opzegging gaf afgelopen week aan dat er bij 1Gb incl TV een verlenging voor €45 aangeboden wordt (weer voor een heel jaar) De snelheden onder 1gb voor €35 pm incl tv voor een jaar.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nuevocasa schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:42:
[...]

Heb een jaar voor €35 gehad incl. TV. Ivm verhuizing op moeten zeggen voor nu. De medewerker van opzegging gaf afgelopen week aan dat er bij 1Gb incl TV een verlenging voor €45 aangeboden wordt (weer voor een heel jaar) De snelheden onder 1gb voor €35 pm incl tv voor een jaar.
Als het 45 euro inclusief tv is, is het nog wel een beetje interessant: ik zag gisteren dat Ziggo 1 Gb inclusief tv aanbiedt voor iets meer dan 41 euro per maand. Natuurlijk zuigt de upload bij hun en is de lag groter, maar dat heb ik er dan best een jaartje voor over.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
NicoHF schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:41:
[...]

Van wat ik weet is dat bellen vaak geen zin heeft en je een slechter aanbod krijgt dan de lopende acties.
Je kan beter het opzeggen en opnieuw aanmelden op je partners naam of als je die niet hebt overstappen naar een andere provider en dan na minimaal 6 maanden weer teruggaan icm een aanbieding.
Helaas werkte dat hier niet, kregen een afwijzing (gedaan via breedbandwinkel). Hadden online opgezegd en opnieuw afgesloten op andere naam. Maar dat laatste ging niet door. Misschien datum te dicht op elkaar?

• NicoHF
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:41:
[...]

Helaas werkte dat hier niet, kregen een afwijzing (gedaan via breedbandwinkel). Hadden online opgezegd en opnieuw afgesloten op andere naam. Maar dat laatste ging niet door. Misschien datum te dicht op elkaar?
Zelf nog niet geprobeert maar van wat ik gelezen had op Pepper moet je je oude abonnement eerst opzeggen en die moet verwerkt zijn, dus alleen de opzegging de einddatum maakt niet uit.
En dan opnieuw aanmelden met andere naam en Iban en dan een dag later dan de einddatum van oude contract laten ingaan.
Dus als voorbeeld je hebt opgezegd eind datum is 20 okt je laat het nieuwe abonnement ingaan op 21 okt.
Je hebt wel kans dat je dan misschien een dagje zonder internet zit

Maar het makkelijkste is om gewoon elk jaar over te stappen

[ Voor 3% gewijzigd door NicoHF op 21-09-2023 11:34 ]

• stormfly
NicoHF schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:33:
[...]

Zelf nog niet geprobeert maar van wat ik gelezen had op Pepper moet je je oude abonnement eerst opzeggen en die moet verwerkt zijn, dus alleen de opzegging de einddatum maakt niet uit.
En dan opnieuw aanmelden met andere naam en Iban en dan een dag later dan de einddatum van oude contract laten ingaan.
Dus als voorbeeld je hebt opgezegd eind datum is 20 okt je laat het nieuwe abonnement ingaan op 21 okt.

Een tweede IBAN is bij ons al niet mogelijk. Aaai jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:20:
[...]

Een tweede IBAN is bij ons al niet mogelijk. Aaai jammer.
Hoezo niet? Je kan toch een nieuwe nemen kost maar 2.50 ofzo per maand voor Nederlandse dat haal je er wel uit.
Of gratis zelfs bij Openbank en Revolut. Iban discriminatie mag niet meer dus als het goed is zouden ze een buitenlandse Iban moeten accepteren.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
[...]

Duidelijk tnx, ja had het ook gelezen op pepper. Overstappen met mobiel en thuis is minder makkelijk natuurlijk.

• stormfly
NicoHF schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:25:
[...]

Hoezo niet? Je kan toch een nieuwe nemen kost maar 2.50 ofzo per maand voor Nederlandse dat haal je er wel uit.
Of gratis zelfs bij Openbank en Revolut. Iban discriminatie mag niet meer dus als het goed is zouden ze een buitenlandse Iban moeten accepteren.
Klopt dat is een 2,95 bij Rabo en 2,70 bij ING. Ik ga eerst wel even aan de slag met blackfriday korting. Hou er ook wel van om een beetje te lobbyen voor korting en heb een bloedhekel aan schaduw administratie met twee rekeningen.

• Barre73
[...]

Dit klopt logischerwijs niet.. Als jij gaat verhuizen en er komt een nieuwe bewoner, dan kan deze al veel eerder dan wanneer jouw verbinding is of de opzegging s verwerkt, zijn/haar verbinding aanvragen.
Dat zou anders wel heel raar worden voor mensen die een nieuwe/andere woning gaan betrekken en alvast hun internetabonnement willen regelen.

Ik denk wel dat het uitmaakt of je hetzelfde rekeningnummer opgeeft (maar dan met de naam van je partner) of ook een ander rekeningnummer.

• NicoHF
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:28:
[...]

Dit klopt logischerwijs niet.. Als jij gaat verhuizen en er komt een nieuwe bewoner, dan kan deze al veel eerder dan wanneer jouw verbinding is of de opzegging s verwerkt, zijn/haar verbinding aanvragen.
Dat zou anders wel heel raar worden voor mensen die een nieuwe/andere woning gaan betrekken en alvast hun internetabonnement willen regelen.

Ik denk wel dat het uitmaakt of je hetzelfde rekeningnummer opgeeft (maar dan met de naam van je partner) of ook een ander rekeningnummer.
Wat ik schreef kwam voort uit praktijk ervaringen van andere, maar als jij anders denkt doe je ding en probeer het zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_5tuU1B_2jbICAAdYoSmPIjnT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tskisRa4njKqYmZyDNU3gD1P.jpg?f=fotoalbum_large
KPN lijkt ineens 2 jarige thuis abonnementen aan te bieden? Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Markie2008 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:51:
[Afbeelding]
KPN lijkt ineens 2 jarige thuis abonnementen aan te bieden? Iemand die hier meer over weet?
Ja die heb ik wel vaker gezien maar zeker nu met die zogenaamde inflatiecorrectie is een 2 jarig abonnement niet heel interessant en kan je beter jaarlijks overstappen op de goedkoopste aanbieder van dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
synoniem schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:58:
[...]

Ja die heb ik wel vaker gezien maar zeker nu met die zogenaamde inflatiecorrectie is een 2 jarig abonnement niet heel interessant en kan je beter jaarlijks overstappen op de goedkoopste aanbieder van dat moment.
Volgens mij werkt het zo dat als je een tweejarig abonnement/contract afsluit je juist niet te maken hebt met inflatiecorrectie.

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Airw0lf schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:10:
[...]

Volgens mij werkt het zo dat als je een tweejarig abonnement/contract afsluit je juist niet te maken hebt met inflatiecorrectie.
Wat ik aan voorwaarden wijziging gezien heb is dat ze nu jaarlijks de prijzen mogen aanpassen ivm inflatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Airw0lf schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:10:
[...]

Tenzij ze de voorwaarden (alweer) aangepast hebben is dat juist niet zo en krijg je op 1 juli (?) een inflatiecorrectie, als je niet in de afgelopen 3 maanden abonnee bent geworden!
Als het nu net zo werkt als bij KPN Mobiel en je op het verkeerde moment (zoals nu) een tweejarig contract afsluit, krijg je als ik het goed begrijp zelfs 2 keer met een inflatiecorrectie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Mmm - dan weet ik effe niet meer - ik had vorig jaar november een eenjarig contract afgesloten en heb geen inflatiecorrectie gehad.

makes it run like clockwork

Pagina: 1 ... 128 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen