Hoi allemaal,
ik hoop dat ik de vraag goed stel in de discussie (of zit ik dan op de verkeerde plek? - als wel verplaats het dan gerust hoor!).
Ik vraag dit voor mijn kameraad (die vreselijk a-technisch is) en ikzelf heb 0 verstand van glasvezel.
Hij woont in een buitengebied van Groningen en heeft onlangs glasvezel van KPN opgeleverd gekregen. Hiervoor had hij een verbinden via een telefoon-modem (1,5 megabyte snelheid) dus nu hij 1 Gig snelheid heeft gekregen is hij helemaal blij.
Hij heeft nog de oude Experia box 10, maar die is qua wifitbereik 'niet top' en is overboard gegaan met de aanschaf van een beest van een router; de
https://rog.asus.com/nl/n...apture-gt-axe16000-model/. Nu krijgt hij het geheel niet aan de praat, en hij komt er met de KPN helpdesk ook niet uit.
Hij heeft een kastje aan de wand, met een stroom-ingang en 1x een UTP aansluiting er uit; daar had hij eerst de experia box op aangesloten; bekabeld werkt het maar de wifi is zeer matig (groot huis, vele ruimtes, soort van halve boerderij). Hij had de ROG router áchter de KPN box gezet maar dat werkte niet, en hij heeft geprobeerd de Experia box weg te laten en de ROG router rechtstreeks op het glasvezelf punt te zetten; maar dat werkt ook niet.
Is wat 'wij' (hij) wil, eigenlijk wel mogelijk? Want ik lees wel dat het gebruik van eigen routers nu wel mag maar niet wordt ondersteund; heeft iemand misschien een aanwijziging voor de goede richting?