[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Energie spaarstand / opstarten hier ook actief op de 5202. In de nieuwe menu indeling gaan ze ook daar overigens nog wat op aanpassen. Opstarten gaat nu nog sneller dan een minuut, maar wel 4x trager dan zonder spaarstand. Ben benieuwd of nieuwe update van nieuwe menu nog wat toevoegd (verkorten van de opstarttijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Get!em schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:57:
Energie spaarstand / opstarten hier ook actief op de 5202. In de nieuwe menu indeling gaan ze ook daar overigens nog wat op aanpassen. Opstarten gaat nu nog sneller dan een minuut, maar wel 4x trager dan zonder spaarstand. Ben benieuwd of nieuwe update van nieuwe menu nog wat toevoegd (verkorten van de opstarttijd)
Ik heb deze test-versie op mijn VIP5202 staan, maar het opstarten vanuit Energie bespaarstand duurt echt nog wel even terwijl vanuit Standby het eigenlijk direct is. Zoals ik hierboven al aangaf ik namelijk het StandBy Scherm ook gewoon een DVB-stream en blijft het ding eigenlijk dus gewoon aan. "Aan zetten" in deze modus is dus feitelijk een zender-wisseling.
Het nieuwe menu is trouwens wel een vooruitgang. Het is wel jammer dat ze aan de KPN kleuren vasthouden voor de GUI, maar het is allemaal wel wat meer van deze tijd.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Misschien onduidelijk omschreven, maar er komt een extra update op het opstarten vanuit eco. Je hebt nu wss Pilot update 1. In update 2 of 3 komt er dus nog meer in dat opstarten en op vlak van apps menu (waaronder ook Amazon Prime)

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 25-05-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Get!em schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:12:
Misschien onduidelijk omschreven, maar er komt een extra update op het opstarten vanuit eco. Je hebt nu wss Pilot update 1. In update 2 of 3 komt er dus nog meer in dat opstarten en op vlak van apps menu (waaronder ook Amazon Prime)
Met Amazon Prime hebben ze nog wel wat issues op te lossen. Wat werkt dat slecht via de KPN STB's.
Bij mijn weten zijn update 2 & 3 er nog niet. Ik zie niets staan in het forum van de pilot groep. Ik ben benieuwd wat ze op dat vlak willen aanpassen. Want ik bespaar graag energie, maar ik geef niet graag gemak op dus vandaar dat mijn VIP52020 dus in "standby" gaat ipv de eco-mode. Als ze het terug kunnen brengen naar een paar seconden (De TV heeft ook enige seconden nodig), dan schakel ik graag om.
Ik ben al wel blij dat het update proces is aangepast van deze box naar unicast ipv multicast.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

... en op vlak van apps menu (waaronder ook Amazon Prime)
Het zal tijd worden...
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Of ontwaken uit slaapstand dan ietsje sneller gaat, is mooi meegenomen. Maar dat vind ik niet zo belangrijk.
Bij de 'upgrade' van de oude naar de nieuwe STB, werd Amazon Prime ff 'overgeslagen'... :|

En de vormgeving van UI? Lekker belangrijk; not. Ben meer geïnteresseerd in functionaliteit dan makeup. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Vanochtend het bericht ontvangen dat mijn installatie pakket onderweg is, hebben mensen nog tips voor het gebruik met de modem of is het beter om je eigen router aan te sluiten.

Ik maak geen gebruik van televisie en telefonie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Segafreak83 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:43:
Vanochtend het bericht ontvangen dat mijn installatie pakket onderweg is, hebben mensen nog tips voor het gebruik met de modem of is het beter om je eigen router aan te sluiten.

Ik maak geen gebruik van televisie en telefonie :).
Dat is aan jezelf en je wensen denk ik.

Ik krijg ook deze week mijn pakket. Ik weet niet hoe de experiabox is ingesteld, maar ik had op mijn T-mobile huawei maar 2 lan poorten beschikbaar voor PC's. De andere 2 waren ingesteld voor IPTV en niet aan te passen. Was ook gewoon een Internet-only abbo (net als mijn KPN abbo).

Hoop dat het bij KPN wel aan te passen is anders blijft mijn Fritzbox gewoon de router (heb minimaal 3 LAN aansluitingen nodig).

Edit;

Wellicht kun je je specifieke eisen posten zodat we je een gepast advies kunnen geven.
Mocht je alleen een router met DHCP en wifi willen, dan zou ik gewoon de Experiabox gebruiken. Heb je specifieke wensen of reeds geconfigureerde hardware welke je wilt blijven gebruiken (DNS server, NAS, FTP server etc.) dan kan het handig zijn om je eigen spullen te gebruiken.

De experiabox krijg je sowieso, en die moet je bewaren om hem terug te sturen bij het einde van je abbo (ik weet niet of je hem vroegtijdig terug kunt sturen zonder je abbo op te zeggen, iets zegt me dat de administratie dat niet zal snappen).

[ Voor 31% gewijzigd door kid1988 op 25-05-2020 12:55 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
kid1988 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:21:
[...]

Ik krijg ook deze week mijn pakket. Ik weet niet hoe de experiabox is ingesteld, maar ik had op mijn T-mobile huawei maar 2 lan poorten beschikbaar voor PC's. De andere 2 waren ingesteld voor IPTV en niet aan te passen. Was ook gewoon een Internet-only abbo (net als mijn KPN abbo).

Hoop dat het bij KPN wel aan te passen is anders blijft mijn Fritzbox gewoon de router (heb minimaal 3 LAN aansluitingen nodig).
Bij KPN is het any port, any service. Dus kun je alle 4 de poorten gebruiken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

TFHfony schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Bij mijn weten zijn update 2 & 3 er nog niet. Ik zie niets staan in het forum van de pilot groep.
Dinsdag update 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

ehtweak schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Het zal tijd worden...

Of ontwaken uit slaapstand dan ietsje sneller gaat, is mooi meegenomen. Maar dat vind ik niet zo belangrijk.
Bij de 'upgrade' van de oude naar de nieuwe STB, werd Amazon Prime ff 'overgeslagen'... :|

En de vormgeving van UI? Lekker belangrijk; not. Ben meer geïnteresseerd in functionaliteit dan makeup. :+
Ik zie liever Disney+ ook als app.
TFHfony schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:49:
Ik zie liever de HD Glas kanalen eindelijk eens op 1,2,3, etc... ipv 661, 662, 663, etc...Al is het wel mooi dat SBS6 het toepasselijk 666 als kanaalnummer heeft daardoor.
Maar KPN heeft die belofte volgens mij voorzichtig in de doofpot gestoken...
En een wat hogere bitrate voor sommige SD zenders zou ook niet echt kwaad kunnen.
Die staat zeker ook hoog bij mij op het lijstje

[ Voor 29% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-05-2020 14:53 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zie liever de HD Glas kanalen eindelijk eens op 1,2,3, etc... ipv 661, 662, 663, etc...Al is het wel mooi dat SBS6 het toepasselijk 666 als kanaalnummer heeft daardoor.
Maar KPN heeft die belofte volgens mij voorzichtig in de doofpot gestoken...
En een wat hogere bitrate voor sommige SD zenders zou ook niet echt kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
kid1988 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:21:
[...]

Edit;

Wellicht kun je je specifieke eisen posten zodat we je een gepast advies kunnen geven.
Mocht je alleen een router met DHCP en wifi willen, dan zou ik gewoon de Experiabox gebruiken. Heb je specifieke wensen of reeds geconfigureerde hardware welke je wilt blijven gebruiken (DNS server, NAS, FTP server etc.) dan kan het handig zijn om je eigen spullen te gebruiken.

De experiabox krijg je sowieso, en die moet je bewaren om hem terug te sturen bij het einde van je abbo (ik weet niet of je hem vroegtijdig terug kunt sturen zonder je abbo op te zeggen, iets zegt me dat de administratie dat niet zal snappen).
Ik heb niet echt specifieke wensen, heb al wel mijn complete netwerk draaien op mijn eigen router.

Klopt het dat de VLAN voor internet 6 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MeNTaL_TO schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:47:
[...]

Ik zie liever Disney+ ook als app.

Die staat zeker ook hoog bij mij op het lijstje
Wellicht leuk als aanvulling.

Maar Amazon Prime Video WAS al aanwezig, als je de 'oude' STB's gebruikte.
En bij de upgrade naar de 5202 was 'ie ineens foetsie. :(
zoals hier aangegeven: ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Meer mensen vandaag opeens ontieglijk traag internet? 500/500 was bij mij 3 dagen geleden opgeleverd en werkte vlekkeloos. Maar vandaag kom ik niet eens voorbij 70mbit.

Edit: ik zie het probleem denk ik al. Teveel interferentie op de 2.4ghz band, als ik op 5ghz zit is het beter.

[ Voor 25% gewijzigd door PcManiaxx op 25-05-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

PcManiaxx schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:29:
Meer mensen vandaag opeens ontieglijk traag internet? 500/500 was bij mij 3 dagen geleden opgeleverd en werkte vlekkeloos. Maar vandaag kom ik niet eens voorbij 70mbit.
Hier is de 500/500Mbit/s nog steeds prima in order. Misschien je router eens een schop (reset) geven? Ik neem aan dat je wel bedraad test en niet via WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
PcManiaxx schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:29:

Edit: ik zie het probleem denk ik al. Teveel interferentie op de 2.4ghz band, als ik op 5ghz zit is het beter.
Hier (6942) ook nog gewoon 500/500

Probeer het eens met http://ovh.net/ te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

TFHfony schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Hier is de 500/500Mbit/s nog steeds prima in order. Misschien je router eens een schop (reset) geven? Ik neem aan dat je wel bedraad test en niet via WiFi?
Router al gereset. Maakte weinig uit. Alleen de band veranderen naar 5ghz helpt. Ik zit inderdaad niet op bedraad :P

Het lijkt weer vlekkeloos te werken, ik denk dat het veels te druk was op de 2.4ghz band. Als ik de lijst met verbindingen bekeek leken het er wel 10x meer dan afgelopen dagen.

[ Voor 23% gewijzigd door PcManiaxx op 25-05-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ernemmer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Hier (6942) ook nog gewoon 500/500

Probeer het eens met http://ovh.net/ te testen
Werkt weer als vanouds hoor. Veranderen naar 5ghz was doorslaggevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

PcManiaxx schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Router al gereset. Maakt de weinig uit. Alleen de band veranderen naar 5ghz helpt.
Tja... WiFi zal altijd wisselende resultaten geven. Drukte op de band, afstand tot de router, dikte van muren en plafonds. De snelheid van je verbinding testen moet je ook eigenlijk altijd met een kabeltje doen en niet met de WiFi.
Wat gebruik je voor de WiFi? Gewoon de Experiabox van KPN? Heb je evt. nog extra accesspoints? Het is, indien de link goed genoeg is, altijd aan te raden 5Ghz te gebruiken ipv 2,4Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ehtweak schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Wellicht leuk als aanvulling.

Maar Amazon Prime Video WAS al aanwezig, als je de 'oude' STB's gebruikte.
En bij de upgrade naar de 5202 was 'ie ineens foetsie. :(
zoals hier aangegeven: ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Ik ben pas sinds kort over van Ziggo naar KPN en dus niet bekend met alles voor de 5202 (ja de horizon en Next decoder) en KPN loopt qua televisiekwaliteit en decoder best wel achter op Ziggo
Al heeft IPTV ook wel voordelen (als je switches er geen probleem mee hebben)..

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

TFHfony schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Tja... WiFi zal altijd wisselende resultaten geven. Drukte op de band, afstand tot de router, dikte van muren en plafonds. De snelheid van je verbinding testen moet je ook eigenlijk altijd met een kabeltje doen en niet met de WiFi.
Wat gebruik je voor de WiFi? Gewoon de Experiabox van KPN? Heb je evt. nog extra accesspoints? Het is, indien de link goed genoeg is, altijd aan te raden 5Ghz te gebruiken ipv 2,4Ghz.
Ik ben mij er zeer van bewust, echter ben ik net verhuisd en het is werkelijk waar een bende hier :o

Kabel komt er vast en zeker, maar voorlopig nog niet. Ik gebruik idd de experiabox icm deze wifi adapter, zie link (pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200)

Geen extra accespoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

PcManiaxx schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Ik ben mij er zeer van bewust, echter ben ik net verhuisd en het is werkelijk waar een bende hier :o

Kabel komt er vast en zeker, maar voorlopig nog niet. Ik gebruik idd de experiabox icm deze wifi adapter, zie link (pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200)

Geen extra accespoints.
Ik weet niet of je je 2,4Ghz netwerk hetzelfde hebt genoemd als je 5Ghz netwerk. Anders zou je kunnen overwegen om je 2,4Ghz gegevens op je PC "te vergeten" zodat hij daar niet meer mee verbind en altijd je snellere 5Ghz zal pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

TFHfony schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Ik weet niet of je je 2,4Ghz netwerk hetzelfde hebt genoemd als je 5Ghz netwerk. Anders zou je kunnen overwegen om je 2,4Ghz gegevens op je PC "te vergeten" zodat hij daar niet meer mee verbind en altijd je snellere 5Ghz zal pakken.
Valt inderdaad onder dezelfde naam, maar ik heb in de adapter options bij ''Preferred Band'' 5ghz geselecteerd. En daar blijft het ook op staan. Ik had dit veel eerder moeten doen, want nu lijkt het nog sneller te zijn.

Zou je met kabel nog sneller kunnen downloaden, of is het gewoon stabiel tov wifi?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23gSzC_TjitJwvyacAF_HghCz-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QL6UiCXW3zSaKAMmOq9nV3wB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door PcManiaxx op 25-05-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
Segafreak83 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Ik heb niet echt specifieke wensen, heb al wel mijn complete netwerk draaien op mijn eigen router.

Klopt het dat de VLAN voor internet 6 is?
Yep!
Mits de experiabox iets bijzonders bied waar ik nog niet aan heb gedacht neem ik ook gewoon mijn eigen netwerk (en dus router) mee.

Meer info voor het instellen van je router hier:
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Onder aan de pagina staat de info over VLAN en IPTV/VOIP. Verder wat specs over de NT die ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Kom ik ik toch een avondje laat thuis en yep, weer precies hetzelfde. Zowel download als upload @ 90/90 Mbits. Staat nog steeds gewoon op 5ghz band. Vraag me echt af of ik die kabel gewoon morgen moet gaan trekken pff.

edit: na reset van router nog steeds hetzelfde liedje.

Is dit een normaal iets met wifi? Zelfs op de 5ghz band? Ik zit letterlijk 3 meter van de Experia box.
Zou dit met bekabeling geen problemen meer moeten geven? Ik heb er 3 dagen van de volledige snelheid kunnen genieten, maar dit begint toch wel steeds vaker voor te komen.

[ Voor 43% gewijzigd door PcManiaxx op 26-05-2020 02:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:36

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:37:
Wat is dat SuperWifi voor een apparaat/set? Heeft iemand er specs van? Hij heeft vast nog geen 802.11ax aan boord? Is de backhaul wired of kan dit ook wireless zijn? Hoeveel keer MU-MIMO kan hij?
Standaardspul; eenvoudig in setup. Gestript door KPN (custom firmware), dus de specs van de Arcadyan-site (en British Telecom) zijn mogelijk niet van toepassing (ondanks dat het om dezelfde hardware gaat).

Instellingen gaan niet verder dan de helderheid van het LEDje aanpassen.

Disclaimer: heb ze zelf ook (en werkt goed na wat aanloopproblemen die aan mijn Experiabox bleken te liggen). Ik kan het aanraden als je niet zelf wil prutsen met settings en het gewoon moet werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 26-05-2020 08:13 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
PcManiaxx schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 02:33:
Kom ik ik toch een avondje laat thuis en yep, weer precies hetzelfde. Zowel download als upload @ 90/90 Mbits. Staat nog steeds gewoon op 5ghz band. Vraag me echt af of ik die kabel gewoon morgen moet gaan trekken pff.

Is dit een normaal iets met wifi? Zelfs op de 5ghz band? Ik zit letterlijk 3 meter van de Experia box.
Zou dit met bekabeling geen problemen meer moeten geven? Ik heb er 3 dagen van de volledige snelheid kunnen genieten, maar dit begint toch wel steeds vaker voor te komen.
schijnbaar, Ja, ik ook, waarschijnlijk niet, ik had hetzelfde..
Ik heb ook slecht bereik met de 5ghz band, ook op ongeveer 3 meter in dezelfde ruimte, geen deuren of muren. Meestal heb ik op de 2.4 band hogere snelheid. Zodra een tweede apparaat met het modem is vervonden op 5ghz wordt het drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Het probleem met WiFi is dat het nogal afhankelijk is van veel factoren. De 5Ghz zou normaal gesproken minder druk moeten zijn en op korte afstand dus betere resultaten moeten geven. Maar garantie heb je nooit. Bij een kabel wel.]Je zou eventueel nog op je telefoon of PC een programma kunnen downloaden om te kijken hoe druk de 5Ghz band in jouw omgeving is. Maar ik zou voor de kabel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
MeNTaL_TO schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Ik ben pas sinds kort over van Ziggo naar KPN en dus niet bekend met alles voor de 5202 (ja de horizon en Next decoder) en KPN loopt qua televisiekwaliteit en decoder best wel achter op Ziggo
Al heeft IPTV ook wel voordelen (als je switches er geen probleem mee hebben)..
1,5 week geleden glasvezel van KPN aangesloten met de Fritzbox & 2x 5202.
Ik ben geschrokken van de kwaliteit van de 5202 4K decoders en ben blij dat mijn Ziggo abbonement nog actief was.
De beeldkwaliteit vond ik erg tegenvallen op onze LG 65C8 OLED, flets beeld, onscherp, TV gids duurde vaak lang om de info op te halen, het menu is uit de tijd van mijn Commodore Amiga.

Als ik dit vergelijk met de Next van Ziggo is dat verschil toch erg groot, gisteren dus ook besloten om mijn KPN bestelling te annuleren, zat nog binnen de 14 dagen, en mijn Ziggo opzegging te annuleren.

Opzegging van KPN was snel geregeld, ik moet wel zeggen dat de 500Mbit glas wel erg fijn was en als de TV kwaliteit in de toekomst meer volwassen is, lees verbeterd, wil ik het zeker nog een kans geven maar voor nu vind ik het helaas niet best.

Ik hoop dat jij een betere ervaring hebt.

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Nosfera7u schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Ik ben geschrokken van de kwaliteit van de 5202 4K decoders en ben blij dat mijn Ziggo abbonement nog actief was.
De beeldkwaliteit vond ik erg tegenvallen op onze LG 65C8 OLED, flets beeld, onscherp, TV gids duurde vaak lang om de info op te halen, het menu is uit de tijd van mijn Commodore Amiga.

Als ik dit vergelijk met de Next van Ziggo is dat verschil toch erg groot, gisteren dus ook besloten om mijn KPN bestelling te annuleren, zat nog binnen de 14 dagen, en mijn Ziggo opzegging te annuleren.

Opzegging van KPN was snel geregeld, ik moet wel zeggen dat de 500Mbit glas wel erg fijn was en als de TV kwaliteit in de toekomst meer volwassen is, lees verbeterd, wil ik het zeker nog een kans geven maar voor nu vind ik het helaas niet best.

Misschien een paar tips:

De belangrijkste kanalen (NPO1,2,3,RTL4,5,7&SBS, etc...) zitten ook op voorkeuzezenders 661, 662 663, etc... op een hogere bitrate dan bij Ziggo en deze zien er prima uit. Je moet niet de HD versies op 1,2,3, etc... kiezen. Omslachtig, maar het went.
Momenteel loopt er een pilot met een nieuwe interface voor de VIP5202 en deze ziet er een stuk beter uit. Deze wordt de komende tijd uitgerold.
Verder heeft de VIP5202 die jij nu gekregen hebt een instelling waarmee hij HDR op alle zenders forceert en daarbij alle kleuren verpest. Via het KPN forum kan je alternatieve firmware krijgen die dit probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

1 van de factoren kan zijn DFS. Log even in op mijnmodem.kpn en zet bij WiFi 5g de auto all aan , dan negeert hij de dfs channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Get!em schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:08:
[...]

1 van de factoren kan zijn DFS. Log even in op mijnmodem.kpn en zet bij WiFi 5g de auto all aan , dan negeert hij de dfs channels.
Dat, en 3m != 3m. Als je modem in de meterkast hangt met nog wat muren ertussen, en toevallig tussen alle elektrapijpen gepositioneerd is kan je WiFi snelheid / signaalkwaliteit ook aardig instorten.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Hmmbob schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Dat, en 3m != 3m. Als je modem in de meterkast hangt met nog wat muren ertussen, en toevallig tussen alle elektrapijpen gepositioneerd is kan je WiFi snelheid / signaalkwaliteit ook aardig instorten.
Het idiote is dat het gewoon in de woonkamer staat. Geen andere apparaten in de buurt van de experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Get!em schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Hier ga ik even naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nosfera7u schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Beeld kwaliteit is wel minder dan bij Ziggo (zelfs de glasvezel kanalen), maar daar kan ik wel mee leven. Ik hoop dat de kwaliteit nog omhoog gaat, langzamer zal het altijd wel blijven door IPTV. Menu wordt nu hard aangewerkt door KPN, doe zelf niet mee met de test.
Wat mij vooral tegenstaat is dat de 5202 geen HDMI-CEC ondersteund en dat ik heel veel problemen heb als ik Digital Dolby als geluid gebruik dat sommige kanalen vele malen harder zijn dan de andere kanalen waardoor ik alles noodgedwongen op stereo heb moeten zetten, waardoor het geluid eigenlijk veel te zacht is, maar wel op alle kanalen consequent te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Beeld kwaliteit is wel minder dan bij Ziggo (zelfs de glasvezel kanalen), maar daar kan ik wel mee leven. Ik hoop dat de kwaliteit nog omhoog gaat, langzamer zal het altijd wel blijven door IPTV. Menu wordt nu hard aangewerkt door KPN, doe zelf niet mee met de test.
Wat mij vooral tegenstaat is dat de 5202 geen HDMI-CEC ondersteund en dat ik heel veel problemen heb als ik Digital Dolby als geluid gebruik dat sommige kanalen vele malen harder zijn dan de andere kanalen waardoor ik alles noodgedwongen op stereo heb moeten zetten, waardoor het geluid eigenlijk veel te zacht is, maar wel op alle kanalen consequent te zacht.
Als ik hier op mijn 65OLED803 kijk naar het beeld bij Ziggo en de HD-Glas kanalen dan zie ik geen verschil. Misschien dat je op je HDMI poort andere instellingen hebt? Of.... KPN heeft bij de VIP5202 die jij hebt nog een firmware zitten die HDR forceert. Hierdoor krijg je een heel contrast-arm beeld. Klopt het dat jouw TV in HDR modus gaat bij gebruik van de VIP5202?

https://tweakers.net/zoeken/?keyword=kpn+hdr

Dat van die HDMI-CEC is helemaal waar en inderdaad erg irritant. Die functie gaat ook niet komen. KPN schijnt het niet nodig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

TFHfony schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Als ik hier op mijn 65OLED803 kijk naar het beeld bij Ziggo en de HD-Glas kanalen dan zie ik geen verschil. Misschien dat je op je HDMI poort andere instellingen hebt? Of.... KPN heeft bij de VIP5202 die jij hebt nog een firmware zitten die HDR forceert. Hierdoor krijg je een heel contrast-arm beeld. Klopt het dat jouw TV in HDR modus gaat bij gebruik van de VIP5202?

https://tweakers.net/zoeken/?keyword=kpn+hdr

Dat van die HDMI-CEC is helemaal waar en inderdaad erg irritant. Die functie gaat ook niet komen. KPN schijnt het niet nodig te vinden.
Ondanks dat mijn Sony wel 12bit kleur heeft, doet deze geen HDR, dus denk/hoop dat de firmware het niet afdwingt, het is ook niet de kleur dat het verschil is, het beeld lijkt gewoon minder scherp dan bij Ziggo, maar dat is ook geen 1:1 vergelijk omdat de decoder van Ziggo momenteel niet aangesloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Ondanks dat mijn Sony wel 12bit kleur heeft, doet deze geen HDR, dus denk/hoop dat de firmware het niet afdwingt, het is ook niet de kleur dat het verschil is, het beeld lijkt gewoon minder scherp dan bij Ziggo, maar dat is ook geen 1:1 vergelijk omdat de decoder van Ziggo momenteel niet aangesloten is
Hier is niet eens een Ziggo decoder meer in huis, maar Ziggo heeft de kabel hier nog niet afgesloten, dus ik kan het basispakket ongecodeerd ontvangen. Daar zitten NPO1,2 & 3 nog in HD in.
Ik ben wel benieuwd of & wanneer Ziggo het signaal er af haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Nu online
TFHfony schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:54:
[...]

Hier is niet eens een Ziggo decoder meer in huis, maar Ziggo heeft de kabel hier nog niet afgesloten, dus ik kan het basispakket ongecodeerd ontvangen. Daar zitten NPO1,2 & 3 nog in HD in.
Ik ben wel benieuwd of & wanneer Ziggo het signaal er af haalt.
Dat moment van afsluiten heb ik in mijn vorige huis niet meegemaakt.
Een aantal jaren nadat ik Ziggo eruit had geschopt zijn we verhuist, maar met nog steeds signaal op de coax.
Ik meende toen ergens gelezen te hebben dat Ziggo dat ook niet meer actief doet. In elk geval in straten waarbij echt een monteur de straatkast in moet om de kabel los te halen. Hoe dat zit met digitale straatkasten waarbij poorten aan/uit gezet kunnen worden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
TFHfony schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Misschien een paar tips:

De belangrijkste kanalen (NPO1,2,3,RTL4,5,7&SBS, etc...) zitten ook op voorkeuzezenders 661, 662 663, etc... op een hogere bitrate dan bij Ziggo en deze zien er prima uit. Je moet niet de HD versies op 1,2,3, etc... kiezen. Omslachtig, maar het went.
Momenteel loopt er een pilot met een nieuwe interface voor de VIP5202 en deze ziet er een stuk beter uit. Deze wordt de komende tijd uitgerold.
Verder heeft de VIP5202 die jij nu gekregen hebt een instelling waarmee hij HDR op alle zenders forceert en daarbij alle kleuren verpest. Via het KPN forum kan je alternatieve firmware krijgen die dit probleem oplost.
Bedankt voor de tips :) , voor nu zit ik weer terug bij Ziggo, zoals ik al aangaf, in de toekomst wil ik KPN zeker wel weer een kans geven, maar laat ze eerst de kinderziektes maar oplossen en CEC implementeren.

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
St00mwals schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:48:
[...]

Dat moment van afsluiten heb ik in mijn vorige huis niet meegemaakt.
Een aantal jaren nadat ik Ziggo eruit had geschopt zijn we verhuist, maar met nog steeds signaal op de coax.
Ik meende toen ergens gelezen te hebben dat Ziggo dat ook niet meer actief doet. In elk geval in straten waarbij echt een monteur de straatkast in moet om de kabel los te halen. Hoe dat zit met digitale straatkasten waarbij poorten aan/uit gezet kunnen worden weet ik niet.
Er is geen digitale of analoge straatkast. Iedere coax aansluiting komt uit in een eindversterker en vanaf daar verder. Wat er gebeurt als jouw abonnement stopt is dat Ziggo (in dit geval) wel in staat is om je smartcard, internet e.d. uit te schakelen op afstand. Maar het gehele concept van Coax en CATV is dat er altijd een fysieke aansluiting in de eindversterker zit en dat daar altijd signaal op staat. Dat signaal komt dus bij jou ook binnen als die verbinding niet ergens wordt onderbroken. En zolang het ongecodeerd is kan jouw TV dat weergeven.

Ik weet dat Ziggo monteurs een paar jaar geleden wel heel actief de verbinding fysiek los maakten in jouw eindversterker als je overstapte naar glasvezel. Om je maar heel goed te laten voelen welke keuze je had gemaakt...

Inmiddels is men er achter dat dit niet zo handig was omdat er dan om de haverklap monteurs naar een versterker moeten rijden om kabels weer aan te sluiten. Dus volgens mij is het huidige beleid om het maar niet meer te doen en het signaal er dus op te laten staan. Handig voor mensen, stuk goedkoper voor Ziggo.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:56:
[...]

Er is geen digitale of analoge straatkast. Iedere coax aansluiting komt uit in een eindversterker en vanaf daar verder. Wat er gebeurt als jouw abonnement stopt is dat Ziggo (in dit geval) wel in staat is om je smartcard, internet e.d. uit te schakelen op afstand. Maar het gehele concept van Coax en CATV is dat er altijd een fysieke aansluiting in de eindversterker zit en dat daar altijd signaal op staat. Dat signaal komt dus bij jou ook binnen als die verbinding niet ergens wordt onderbroken. En zolang het ongecodeerd is kan jouw TV dat weergeven.

Ik weet dat Ziggo monteurs een paar jaar geleden wel heel actief de verbinding fysiek los maakten in jouw eindversterker als je overstapte naar glasvezel. Om je maar heel goed te laten voelen welke keuze je had gemaakt...

Inmiddels is men er achter dat dit niet zo handig was omdat er dan om de haverklap monteurs naar een versterker moeten rijden om kabels weer aan te sluiten. Dus volgens mij is het huidige beleid om het maar niet meer te doen en het signaal er dus op te laten staan. Handig voor mensen, stuk goedkoper voor Ziggo.
Oh, dan ben ik verkeerd geïnformeerd.
Heb mij ooit laten vertellen dat er ook straatkasten bestonden (voormalig UPC gebied) waarbij op afstand poorten aan/uit gezet kon worden.

Uiteindelijk komt het erop neer:
Het gebeurd niet ivm teveel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Nu onze glasvezel volgende week word opgeleverd ben ik eindelijk niet meer afhankelijk van Ziggo. Zojuist een 500/500 glasvezelabo afgesloten bij KPN.

Iemand ervaringen met de superwifi? Is dat een "must-have"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
emil_406 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:36:
Nu onze glasvezel volgende week word opgeleverd ben ik eindelijk niet meer afhankelijk van Ziggo. Zojuist een 500/500 glasvezelabo afgesloten bij KPN.

Beter koop je zelf provider on afhankelijk WiFi.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online

Superwifi is gewoon een fancy naam voor een 13 in een dozijn Chinees accespoint met Mesh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
xbeam schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:50:
[...]

Beter koop je zelf provider on afhankelijk WiFi.
Dat dacht ik al. Heb voor 6 maanden 50%korting gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29

GVR

Die box 12 viel me ook op in de toelichting van de app update in de playstore. Iemand meer nieuws?

https://forum.kpn.com/ste...lk-modem-is-box-12-499459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17

Protip: Neem (of koop zelf) die Fritzbox! Dat ding loopt rondjes om een experiabox qua kwaliteit, stabiliteit en instellingen.
* Richub heeft totaal geen spijt van de Fritzbox 7590 die hier in huis staat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
mad-dog schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Superwifi is gewoon een fancy naam voor een 13 in een dozijn Chinees accespoint met Mesh.
De term "mesh" is wat mij betreft waardeloos zo lang er geen universele/gestandaardiseerde implementatie is.

Het is dus gewoon een set accespoints/repeaters, zo lang je geen xperiabox 10a hebt is het een vervanging van de experiabox (bij de xperiabox 10 en ouder moet wifi op het modem uitgeschakeld worden en je eerste accesspoint bedraad met de router verbonden worden). Je kunt de boel natuurlijk ook handmatig configureren, maar in dat geval hebben de accespoints van KPN geen meerwaarde boven ieder ander acces point.

Ik heb overgens een xperiabox 10a gekregen. Deze heeft maar 3 LAN poorten. In mijn installatiepakket zat overgens geen NT (in mijn huis hangt er ook nog geen) is dit normaal? Neemt de installateur deze mee? In dat geval klopt het dat we "zelf geen glasvezel kunnen aansluiten". De FT hangt wel gewoon netjes in de meterkast met 2 blanks erop. de NT uit mijn oude huis werkt wel gewoon, maar die ben ik daar eerst nog nodig.
Richub schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:28:
[...]

Protip: Neem (of koop zelf) die Fritzbox! Dat ding loopt rondjes om een experiabox qua kwaliteit, stabiliteit en instellingen.
* Richub heeft totaal geen spijt van de Fritzbox 7590 die hier in huis staat. _/-\o_
* kid1988 heeft gelukkig ook gewoon een stapeltje fritzbox routers/accespoints
@Richub @hieronder ik snap niet hoe je niet zelf een NT op de FT kunt schuiven/klikken. Waarschijnlijk een gevalletje van "zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim?"
Beetje jammer van al die monteurs die in deze tijd (onnodig) naar vreemde huizen worden gestuurd om zo klusjes te doen die 50% van de mensen en waarschijnlijk 100% van de tweakers zelf wel kunnen.

[ Voor 28% gewijzigd door kid1988 op 27-05-2020 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
De monteur neemt idd zelf die NT mee, om te voorkomen dat minder handige mensen zelf gaan proberen zo'n ding aan te sluiten, en daarbij de kwetsbare glasvezeldraad beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Is er een manier om de fritsbox in bridge modus te zetten? Het om de oude xs4all dsl aansluiten die als back-up gaat dienen?

[ Voor 36% gewijzigd door xbeam op 27-05-2020 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
xbeam schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:37:
Is er een manier om de fritsbox in bridge modus te zetten?
Volgens mij niet, maar je kunt ieder willekeurig apparaat (met een WAN poort of een client) direct aan de NT aansluiten. DHCP servers zullen ze niet zo blij mee zijn. Enkel VLAN voor internet instellen en klaar.
Mocht je de fritzbox niet willen gebruiken wil ik hem wel met je ruilen voor een experiabox 10a :o

[ Voor 14% gewijzigd door kid1988 op 27-05-2020 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
kid1988 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:39:
[...]

Volgens mij niet, maar je kunt ieder willekeurig apparaat (met een WAN poort of een client) direct aan de NT aansluiten. DHCP servers zullen ze niet zo blij mee zijn. Enkel VLAN voor internet instellen en klaar.
Mocht je de fritzbox niet willen gebruiken wil ik hem wel met je ruilen voor een experiabox 10a :o
Kan de 10A wel in bridge modus? En wat bedoel met zonder AnexA/B modem direct aansluiten op het NT1 kastje?

Als nood heb heb ik wel V8 achter de hand maar als het met de geleverde fritsbox kan gebruik ik leviet die.

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 27-05-2020 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
xbeam schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:24:
[...]

Kan de 10A wel in bridge modus? En wat bedoel met zonder AnexA/B modem direct aansluiten op het NT1 kastje?

Als nood heb heb ik wel V8 achter de hand maar als het met de geleverde fritsbox kan gebruik ik leviet die.
Ik begreep je waarschijnlijk verkeerd. Gezien je het over AnexA/B hebt neem ik aan dat je niet over een glasvezelverbinding praat?
Voor A/VDSL heb je inderdaad een modem nodig, ook hiervoor kun je ieder AnnexA/B modem gebruiken welke je wilt. Waarom wil je je modem in Bridge modus zetten? Welk type fritzbox heb je?

De 7581 kun je op soort-van-bridge modus zetten
http://www.pe1pzu.nl/fb7581bridge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29

GVR

kid1988 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:29:
[...]

De term "mesh" is wat mij betreft waardeloos zo lang er geen universele/gestandaardiseerde implementatie is.

Het is dus gewoon een set accespoints/repeaters, zo lang je geen xperiabox 10a hebt is het een vervanging van de experiabox (bij de xperiabox 10 en ouder moet wifi op het modem uitgeschakeld worden en je eerste accesspoint bedraad met de router verbonden worden). Je kunt de boel natuurlijk ook handmatig configureren, maar in dat geval hebben de accespoints van KPN geen meerwaarde boven ieder ander acces point.
Waarom wordt er zo slecht gesproken over de KPN accesspoints? Als KPN deze (in mijn geval) gratis uitlevert en de wifi dekking is meer dan prima, waarom zou ik dan zelf investeren in eigen apparatuur? De abonnementsprijs is al hoog genoeg.

Ik heb een tijd terug van een kpn monteur (zonder kosten) 2 kpn (experia) wifi accesspoints ontvangen omdat de wifi dekking in huis slecht was. Wifi op de experiabox is daardoor uitgeschakeld. Het 1e accesspoint zit bedraad aangesloten. De wifidekking is daarmee al verbeterd in huis. Het 2e accesspoint moet ik nog aansluiten, dat wil ik ook bedraad doen (kabel heb ik erbij gekregen), maar als ik het goed begrijp kan deze dus ook draadloos worden aangesloten als uitbreiding? Of geldt dat alleen voor de 'superwifi' accesspoints. Ik heb de mogelijkheid om een draad te trekken dus dat ga ik sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
kid1988 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:36:
[...]

Ik begreep je waarschijnlijk verkeerd. Gezien je het over AnexA/B hebt neem ik aan dat je niet over een glasvezelverbinding praat?
Voor A/VDSL heb je inderdaad een modem nodig, ook hiervoor kun je ieder AnnexA/B modem gebruiken welke je wilt. Waarom wil je je modem in Bridge modus zetten? Welk type fritzbox heb je?

De 7581 kun je op soort-van-bridge modus zetten
http://www.pe1pzu.nl/fb7581bridge/
Het is een klein kantoor waar glasvezel is aangesloten, ze maken daar al gebruik van een eigen router en die router heeft een 2e WAN poort die moet gaan functioneren als failover. Het liefst sluit je die ook direct aan zonder experiaBox of fritsbox alleen dan moet er wel iets als DSL modem functioneren.

En als de oude dsl gebruikte Fritsbox dat kan scheeld dat weer geld. Zeker in deze tijd Waneer iedere euro dubbel telt als bedrijf.

Dan je denken een dubbelen lijn is kost 500 euro Per jaar en niet nodig. Glasvezel is redelijk stabiel. Maar sommige oudere ondernemers zijn a technische, risicomijdend en conservatief. En hebben soms even tijd nodig dat vertrouwen dat KPN glasvezel net zo goed werkt. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
GVR schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Waarom wordt er zo slecht gesproken over de KPN accesspoints? Als KPN deze (in mijn geval) gratis uitlevert en de wifi dekking is meer dan prima, waarom zou ik dan zelf investeren in eigen apparatuur? De abonnementsprijs is al hoog genoeg.

Ik heb een tijd terug van een kpn monteur (zonder kosten) 2 kpn (experia) wifi accesspoints ontvangen omdat de wifi dekking in huis slecht was. Wifi op de experiabox is daardoor uitgeschakeld. Het 1e accesspoint zit bedraad aangesloten. De wifidekking is daarmee al verbeterd in huis. Het 2e accesspoint moet ik nog aansluiten, dat wil ik ook bedraad doen (kabel heb ik erbij gekregen), maar als ik het goed begrijp kan deze dus ook draadloos worden aangesloten als uitbreiding? Of geldt dat alleen voor de 'superwifi' accesspoints. Ik heb de mogelijkheid om een draad te trekken dus dat ga ik sowieso doen.
ik zeg niets negatiefs over de KPN access points. Men vraagt of het iets bijzonders is, andere mensen melden dat het niets bijzonders is boven andere merken/systemen. Spul kopen kost altijd geld, ongeacht of je het van KPN koopt of ergens anders.

Volgens mij kunnen de mesh punten zowel als repeater als accespoints aangesloten worden. Het voordeel van accespoint mode is dat je niet afhankelijk bent van het bereik op de locatie van je 2e accespoint. De repeating functie performance is afhankelijk van het bereik op de plaats van de repeater.

Bedraad is altijd beter wanneer de mogelijheid er is. Maar niet altijd noodzakelijk.
xbeam schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Het is een klein kantoor waar glasvezel is aangesloten, ze maken daar al gebruik van een eigen router en die router heeft een 2e WAN poort die moet gaan functioneren als failover. Het liefst sluit je die ook direct aan zonder experiaBox of fritsbox alleen dan moet er wel iets als DSL modem functioneren.

En als de oude dsl gebruikte Fritsbox dat kan scheeld dat weer geld. Zeker in deze tijd Waneer iedere euro dubbel telt als bedrijf.

Dan je denken een dubbelen lijn is kost 500 euro Per jaar en niet nodig. Glasvezel is redelijk stabiel. Maar sommige oudere ondernemers zijn a technische, risicomijdend en conservatief. En hebben soms even tijd nodig dat vertrouwen dat KPN glasvezel net zo goed werkt. 😂
Het gaat dus om een modem voor een DSL verbinding. Zoals eerder vermeld, het is een beetje afhankelijk van het type fritzbox. Voor de glas verbinding ben je geen extra router nodig, maar daar ben je zelf ook al achter.

De fritz kan volgens mij niet in "pure" bridge mode, zie de link welke ik eerder heb gedeelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
GVR schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Voor de gemiddelde thuisgebruiker is het ook echt prima spul wel een beetje duur 199 euro. Daar Kan je ook hele goede/beter set voor kopen alleen. Dan heb geen geen support en moet je als zelf doen. Dus gemiddelde thuis gebruiker is kpn de beste keus

Maar het is hier tweakers en dit is een internet topic daar. Je vind hier de hobbyisten en de door elkaar. Die gewoon veel meer controle of hun netwerk instellingen zo dat continu de instellingen kunnen bij sturen (tweaken) met als resultaat vaak veel sneller wifi. Maar is veel minder stabiel (dat vertellen ze vaak niet bij)
iedere scheet thuis of van de buurman zorgt voor storing alleen wordt dit niet als storing/uitval gezien omdat fixen/tweaken onderdeel is de hobby.

Net zo jouw diesel(voorbeeld) van de zaak altijd Zonder na te denken rijd. Maar aan je getunde ouwe Porsche voor op circuit blijf je sleutel omdat elke 20 rondjes iets stuk gaat. en toch vanwege de liefde is Porsche betrouwbaarder en beter.

[/quote
kid1988 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:49:

Het gaat dus om een modem voor een DSL verbinding. Zoals eerder vermeld, het is een beetje afhankelijk van het type fritzbox. Voor de glas verbinding ben je geen extra router nodig, maar daar ben je zelf ook al achter.

De fritz kan volgens mij niet in "pure" bridge mode, zie de link welke ik eerder heb gedeelt
Klopt maar dat gaf ik toch direct aan in mij vraag?
[]xbeam schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:37:
Is er een manier om de fritsbox in bridge modus te zetten? Het om de oude xs4all dsl aansluiten die als back-up gaat dienen?
Yes, die link ga ik volgen.
Ander moet ik ergens een V8 vandaal halen of een modem kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door xbeam op 27-05-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Nu online
xbeam schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:55:
[...]

Yes, die link ga ik volgen.
Ander moet ik ergens een V8 vandaal halen of een modem kopen.
Ik heb nog wel een (Telfort) v8 liggen hangen.
Alleen doet die zijn werk op dit moment. Uiteraard met wifi uitgeschakeld en een eigen router erachter geknoopt.

Als die v12 snel komt, dan maar eens kijken of Telfort met een mooie aanbieding in te ruilen is voor KPN, dan direct de vaste telefoon eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
xbeam schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:55:

[...]

Klopt maar dat gaf ik toch direct aan in mij vraag?
Sorry niet gezien, stond er nog niet in op het moment dat ik op je post reageerd.
Hoop dat het je lukt met de gelinkte tutorial. Geen pure bridge modus maar wellicht goed genoeg voor je toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Ik irriteer met de laatste tijd erg aan de WiFi die steeds wegvalt. Op mijn iPads of telefoons heb ik dan ineens geen WiFi meer. Valt echt te pas en te onpas weg. En dan ineens weer helemaal geen problemen.
De snelheid is niet minder geworden, blijft netjes meer dan 100mbit. (100/100). En ook de bekabelde lijn levert een prima stabiele verbinding. De kpnhelpdesk (wat een drama trouwens) wil me weer met allerlei testprogrammatjes helpen ipv gewoon een monteur te sturen die dit thuis eens goed wil bekijken (kan niet door de Corona 🤔).

Ik heb een experiabox v9 in de meterkast staan. Ooit ook nog eens een wifiextender erbij gekocht (jaar of twee geleden denk ik) onder de tv in de woonkamer om het WiFi signaal in huis te verbeteren..

Mijn abbo is allang afgelopen, gewoon te lui om dit te verlengen. Maar is de v9 hier misschien de oorzaak van? Of waar zou dit aan kunnen liggen? Als ik een nieuw abbo afsluit ben ik mijn kpn compleet kwijt, en dus ook mijn extra pakket (Fox eredivisie). Financieel ga ik meer betalen. Heb ook mobiel via kom, dus dat compleet is best interessant om te houden. Maar als de apparatuur verslechterd is is hetzij weer niet handig. Daarnaast geeft een nieuw abbo ook twee wifiversterkers (voor huis tuin en keuken gebruik voldoende lees ik hierboven) erbij, wat mogelijk mijn WiFi probleem oplost?

Ook in de instellingen van de v9 kan ik weinig terug vinden m.b.t. 2,4 of 5 ghz voor de WiFi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Goofyduck384 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:15:
Ik irriteer met de laatste tijd erg aan de WiFi die steeds wegvalt. Op mijn iPads of telefoons heb ik dan ineens geen WiFi meer. Valt echt te pas en te onpas weg. En dan ineens weer helemaal geen problemen.
De snelheid is niet minder geworden, blijft netjes meer dan 100mbit. (100/100). En ook de bekabelde lijn levert een prima stabiele verbinding. De kpnhelpdesk (wat een drama trouwens) wil me weer met allerlei testprogrammatjes helpen ipv gewoon een monteur te sturen die dit thuis eens goed wil bekijken (kan niet door de Corona 🤔).

Ik heb een experiabox v9 in de meterkast staan. Ooit ook nog eens een wifiextender erbij gekocht (jaar of twee geleden denk ik) onder de tv in de woonkamer om het WiFi signaal in huis te verbeteren..

Mijn abbo is allang afgelopen, gewoon te lui om dit te verlengen. Maar is de v9 hier misschien de oorzaak van? Of waar zou dit aan kunnen liggen? Als ik een nieuw abbo afsluit ben ik mijn kpn compleet kwijt, en dus ook mijn extra pakket (Fox eredivisie). Financieel ga ik meer betalen. Heb ook mobiel via kom, dus dat compleet is best interessant om te houden. Maar als de apparatuur verslechterd is is hetzij weer niet handig. Daarnaast geeft een nieuw abbo ook twee wifiversterkers (voor huis tuin en keuken gebruik voldoende lees ik hierboven) erbij, wat mogelijk mijn WiFi probleem oplost?

Ook in de instellingen van de v9 kan ik weinig terug vinden m.b.t. 2,4 of 5 ghz voor de WiFi..
Dat laatste is logisch. De V9 heeft geen 5 GHz. Klinkt alsof de V9 de geest gaat geven of dat er teveel interferentie is op de 2.4 band in je buurt. Heb je al gespeeld met andere kanalen?

Er staan vaak Experiaboxen op MP. Ook de V10 (erg goede router qua wifi). Of anders de V10a. Ze mogen niet verkocht worden maar het gebeurt toch. Je kan een zelf gekochte Experiabox gewoon aansluiten. Eerst een reset geven met de paperclip, dan aansluiten en rustig wachten tot hij alles heeft opgehaald.

PS. Een nieuw abonnement heeft geen zin. Je krijgt bij KPN als bestaande klant geen nieuwe apparatuur bij een nieuw abonnement. En ook de superwifi accesspoints niet. Alleen voor nieuwe klanten.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 27-05-2020 21:17 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Hij zit er in hoor, Amazon Prime... in de nieuwe Pilot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Update 3 inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TFHfony schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:08:
[...]

Hmmm, kreeg vandaag ook een update binnen:
maar daar zat het nog niet bij. :-(

Zeker omdat het nog een testgroep is?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bijzonder, ik kreeg die update ook (en heb me niet opgegeven voor het menu, krijgt iedereen die nu?)
Hoop verbeteringen, op 1 belangrijke na, ik kan stereo geluid alleen nog maar verzwakken (0, -4 en -8 dB, maar ik wil dat geluid juist versterken zodat het even hard is als Dolby op mijn soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De groep testers is uitgebreid met een select aantal klanten die aan de voorwaarden voldoet. Zonder je aan te melden willen ze dus al naar een grotere club deze update uitbrengen. Dat was ook het nieuwsbericht dat ze vanaf vorige week verspreiden.

[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 27-05-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
kid1988 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Sorry niet gezien, stond er nog niet in op het moment dat ik op je post reageerd.
Hoop dat het je lukt met de gelinkte tutorial. Geen pure bridge modus maar wellicht goed genoeg voor je toepassing.
Nee ik heb een V8 in bridge modus gezet en die functioneert nu als modem. En dat lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 18-09 18:48
Als ik de v9 van kpn niet goed vind, is het dan ‘simpel’ om er bijv een fritzbox 7590 Aan te hangen om o.a. de WiFi te versterken? En dan eerst de v9, dan de fritzbox? Of haal je dan de v9 zelfs helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Laatst online: 11-09 20:53
xbeam schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:53:
[...]

Nee ik heb een V8 in bridge modus gezet en die functioneert nu als modem. En dat lijkt te werken.
Hoe heb je dat gedaan?

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
Goofyduck384 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:24:
Als ik de v9 van kpn niet goed vind, is het dan ‘simpel’ om er bijv een fritzbox 7590 Aan te hangen om o.a. de WiFi te versterken? En dan eerst de v9, dan de fritzbox? Of haal je dan de v9 zelfs helemaal weg?
Je kunt de Experiabox volledig vervangen door de 7590. Met de nieuwste software 7.13 (dacht ik, zelf draai ik Labor) kun je bij provider kiezen voor KPN. Alles wordt dan automatisch ingeladen. Het enige wat ingericht moet worden is telefonie.

Kijk ook hier even: https://forum.kpn.com/thu.../fritz-box-bij-kpn-490648

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 09-09 22:00
Vanmorgen stond de tv aan. Opeens ging die uit voor een software update.
Hij ging naar het zwarte scherm. Welkom bij interactieve TV. Je Ontvanger wordt opgestart.
En onderaan staat. Download software. Schakel de tv ontvanger niet uit.

Probleem is het balkje is vol naar een tijdje. Dus je denkt hij is klaar. Maar die begint die weer helemaal overnieuw. Ik heb de modem gereset. Het kastje zelf van de stroom gehaald. Maar niks veranderd.

Ik kan ook niet vinden om het kastje zelf te resetten ofzo. Ik heb zo klein Arris kastje.

Iemand een idee verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:29
[...]

Prime zit toch al een tijdje op zender 201/202 of zo?
Een maand of 2?

Zijn er hier mensen met het laatste modem van KPN?
nieuws: KPN kondigt Box 12-modem met wifi 6-ondersteuning aan

Kan deze wel op bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Login op je xperiabox en plak dit achter de url.

code:
1
/atmint.stm/3/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Is dat iets anders dan wat nu op kanaal 203 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RodeStabilo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:34:
[...]

Is dat iets anders dan wat nu op kanaal 203 zit?
Amazon Prime Video op kanaal 203 i.c.m. met een 5202 STB s/w versie 8.x?

Dat wil ik ook! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Ik heb vandaag het installatiepakket met Experiabox 12 ontvangen. Vanaf 4 juni gaat mijn Telfort verbinding over naar KPN. Enig idee of ik de V12 al mag aansluiten, of loopt dan alles in de soep? Ik las dat de TV ontvangers werken op een Telfort verbinding. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Skylevel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:08:
Ik heb vandaag het installatiepakket met Experiabox 12 ontvangen. Vanaf 4 juni gaat mijn Telfort verbinding over naar KPN. Enig idee of ik de V12 al mag aansluiten, of loopt dan alles in de soep? Ik las dat de TV ontvangers werken op een Telfort verbinding. :D
En ik ga de 2de over en heb nog een oude V10a gekregen.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
lHybridl schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:15:
Vanmorgen stond de tv aan. Opeens ging die uit voor een software update.
Hij ging naar het zwarte scherm. Welkom bij interactieve TV. Je Ontvanger wordt opgestart.
En onderaan staat. Download software. Schakel de tv ontvanger niet uit.

Probleem is het balkje is vol naar een tijdje. Dus je denkt hij is klaar. Maar die begint die weer helemaal overnieuw. Ik heb de modem gereset. Het kastje zelf van de stroom gehaald. Maar niks veranderd.

Ik kan ook niet vinden om het kastje zelf te resetten ofzo. Ik heb zo klein Arris kastje.

Iemand een idee verder?
Welke modem heb je? Fritz!Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Experia v10a
Internet is verder goed ook. Heb gewoon normaal internet op telefoon en PC. En hij download ook de software.
Het is alleen als die klaar is begint die weer opnieuw.

[ Voor 32% gewijzigd door lHybridl op 28-05-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
xbeam schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Login op je xperiabox en plak dit achter de url.

code:
1
/atmint.stm/3/1
Interessant, gedocumenteerde feature of een niet-patched loophole om meer rechten te verkrijgen?

Nevermind;
KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
lHybridl schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Experia v10a
Internet is verder goed ook. Heb gewoon normaal internet op telefoon en PC. En hij download ook de software.
Het is alleen als die klaar is begint die weer opnieuw.
Er zijn wat update-problemen i.c.m. Fritzbox maar dat speelt dus niet. Ik lees op Twitter (@KPN Webcare dat er een storing is. Er klagen meer mensen over het updaten van de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Krijg je ook een foutmelding?

Ik heb de update geforceerd zelf geforceerd moeten binnenhalen door vanochtend de factory settings te laden van de VIP5202, aangezien ik geen melding kreeg van nieuwe software. Daarna netjes NMC8 op de STB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Krijg je ook een foutmelding?

Ik heb de update geforceerd zelf geforceerd moeten binnenhalen door vanochtend de factory settings te laden van de VIP5202, aangezien ik geen melding kreeg van nieuwe software. Daarna netjes NMC8 op de STB
Ik krijg nu geen foutmelding omdat ik de software eigenlijk niet geforceerd binnen willen halen. Ik heb dat recent geprobeerd en dat resulteerde in het opsturen van een nieuwe ontvanger...

Opmerking van wegen Fritzbox komt door forum KPN. Meerdere mensen met een FB hebben problemen. Als ze dan even de oude Experiabox aansluiten kunnen ze de update binnen halen.

https://forum.kpn.com/int...34/index2.html#post995092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:26:
[...]

Ik krijg nu geen foutmelding omdat ik de software eigenlijk niet geforceerd binnen willen halen. Ik heb dat recent geprobeerd en dat resulteerde in het opsturen van een nieuwe ontvanger...

Opmerking van wegen Fritzbox komt door forum KPN. Meerdere mensen met een FB hebben problemen. Als ze dan even de oude Experiabox aansluiten kunnen ze de update binnen halen.

https://forum.kpn.com/int...34/index2.html#post995092
Er blijkt een storing te zijn op het TV platform, zie ook de storingspagina van KPN en XS4ALL website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Er blijkt een storing te zijn op het TV platform, zie ook de storingspagina van KPN website
Klopt. Maar besef wel dat dit probleem langer loopt dan vandaag. Lees het draadje maar eens. Wellicht dat de storing toeval is maar het niet kunnen updaten i.c.m. een Fritzbox speelt al enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Er blijkt een storing te zijn op het TV platform, zie ook de storingspagina van KPN en XS4ALL website
Mijn vrouw belt net dat de tv-ontvanger aan het updaten is en dat hij blijft hangen (al meer dan een uur). Dat is dus de 2e keer binnen een paar weken. Ik weet niet of het aan XS4ALL of aan KPN ligt maar hier word ik toch behoorlijk pissig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 13:23
Hier hangt de decoder van kpn ook tijdens de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Klopt. Maar besef wel dat dit probleem langer loopt dan vandaag. Lees het draadje maar eens. Wellicht dat de storing toeval is maar het niet kunnen updaten i.c.m. een Fritzbox speelt al enige tijd.
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit last van gehad, maar ik ken je setup natuurlijk ook niet. Bij mij hangt de VIP5202 achter 2 Netgear GS105E switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Heb ik eerlijk gezegd nog nooit last van gehad, maar ik ken je setup natuurlijk ook niet. Bij mij hangt de VIP5202 achter 2 Netgear GS105E switches
Same here: Fritz!box 7590 -> GS105E -> VIP5202. Maar ook rechtstreeks aansluiten op de FB lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Er zijn wat update-problemen i.c.m. Fritzbox maar dat speelt dus niet. Ik lees op Twitter (@KPN Webcare dat er een storing is. Er klagen meer mensen over het updaten van de ontvanger.
Ja hij doet het nu weer. Mogen ze wel eens de storing site updaten. Want zoals altijd "nee hoor geen storing op jou postcode"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 13:23
lHybridl schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:06:
[...]

Ja hij doet het nu weer. Mogen ze wel eens de storing site updaten. Want zoals altijd "nee hoor geen storing op jou postcode"..
Yes hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Hier in ieder geval geen enkel probleem met mijn VIP5202 en Fritz!Box 7590. Gewoon beide updates ontvangen de afgelopen dagen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Hier nog steeds problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Hier nog steeds problemen
Als je echt last hebt van de storing, deze wordt gefaseerd hersteld. Loop van de avond is alles weer in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:52:
[...]

Als je echt last hebt van de storing, deze wordt gefaseerd hersteld. Loop van de avond is alles weer in orde
Ik heb nu de 2952 aangesloten en laat de 5202 op een andere tv de hele nacht draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiedje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-07 20:59
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Ik heb nu de 2952 aangesloten en laat de 5202 op een andere tv de hele nacht draaien.
Edwin, Zit jij bij de beta testers voor de nieuwe firmware/iTV? Zoals je weet van het KPN forum had ik de laatste firmware voor de VIP5202 zo binnen via de ER4 maar ben er niet blij mee. Draai nu op UHD/25 en nog steeds zijn er zenders de een soort LAG vertonen.

KPN 1000/1000 glasvezel | UDMP | 4 x Unifi US-8-150 poe | 3 x Unifi AC Pro | I'm happy to help~/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Multiedje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Edwin, Zit jij bij de beta testers voor de nieuwe firmware/iTV? Zoals je weet van het KPN forum had ik de laatste firmware voor de VIP5202 zo binnen via de ER4 maar ben er niet blij mee. Draai nu op UHD/25 en nog steeds zijn er zenders de een soort LAG vertonen.
Nee, daar zit ik niet in omdat ik bij XS4ALL zit.
Tot op dit moment nog steeds code 307. De storing is dus nog steeds niet opgelost.

Waarom trouwens UHD25 en niet 'auto'? Nu gaat de box alle zenders upscalen. Dat moet je niet aan de box maar aan je tv overlaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Edje040 op 28-05-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Edje040 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Nee, daar zit ik niet in omdat ik bij XS4ALL zit.
Tot op dit moment nog steeds code 307. De storing is dus nog steeds niet opgelost.

Waarom trouwens UHD25 en niet 'auto'? Nu gaat de box alle zenders upscalen. Dat moet je niet aan de box maar aan je tv overlaten.
Volgens de interne storingspagina van KPN is de impact om 21:30 weggenomen
Pagina: 1 ... 12 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen