KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 05:48

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pqFT4IF.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M3pOXhm.png

Waarom dit topic?

KPN biedt standaard geen ondersteuning om een eigen router aan te sluiten zoals het hoort, in bridge modus. Dat kan niet bij KPN. De Experabox V8 ondersteund dit stiekem wel! In dit topic kun je vragen kwijt aan andere leden en de handleiding kun je ook vinden hier. Klanten van Telfort kunnen hun vragen ook kwijt want Telfort kan ook overweg met de Experiabox v8, zie handleiding voor de verschillen met KPN.
Wij willen bridge modus

Op het KPN forum is een topic actief genaamd #Wij willen bridge modus, http://forum.kpn.com/t5/I...e-modus/m-p/288457#M28719

In dit topic willen we aangeven aan KPN dat ondersteuning van de bridge modus belangrijk is voor klanten. Wij zijn heel blij met de ondersteuning van bridge modus op de Experiabox V8.

Maar om te voorkomen dat KPN deze mogelijkheid kapot-upgrade is het misschien handig om KPN te laten weten dat wij deze functionaliteit graag terugzien in toekomstige Experiabox modellen als zowel toekomstige firmware updates vanuit KPN!

Laat dus even weten aan KPN dat ook jij graag bridge modus wilt hebben op hun forum! Misschien wordt er dan nog iets mee gedaan!
KPN en bridge modus

Waarschijnlijk was het niet de bedoeling van KPN om bridge modus aan te laten in de Experiabox V8. In de V7 en V9 bestaat er zover bekend geen bridge modus pagina helaas. Dit topic richt zich vooral op de bridge modus in de V8. Mocht iemand bridge modus vinden in de V7 of V9 dan graag melden in het topic zodat we hier iets mee kunnen doen!

Blijft alles werken met bridge modus?
Ja, zover tot nu toe wel.
- IPTV blijft werken via de Experiabox. (Op poort 2 t/m 4)
- Telefonie van KPN werkt via een aaprte VLAN. En blijft werken. Telfort telefonie werkt niet in bridge modus met de Experiabox v8 zover bekend.
- Internet werkt via PPPoE bij KPN op je eigen router. Zodat je geen dubbel NAT meer hebt bijvoorbeeld.
- Het lampje voor internet op de Experiabox gaat wel uit! Geen zorgen ;)
- WiFi op de Experiabox werkt na het activeren van de bridge modus niet meer! Houdt hier rekening mee.
- Nadat je de Experiabox in bridge modus hebt gezet, werkt het KPN Fon netwerk helaas niet meer! 8)7
Je hebt nog wel toegang tot andere Fon netwerken, alleen buiten Nederland schijnt dat een probleem te zijn volgens KPN. (Dus FON werkt dan niet voor jou buiten NL)

Is deze methode ondersteund door KPN?
Nee! Ga KPN er niet mee lastig vallen, stel je vragen hier. KPN levert je verbinding, heb je problemen, maak de bridge modus ongedaan en ga dan pas KPN bellen! Zij bieden geen ondersteuning voor bridge modus op de Experiabox.

Ik heb een V7 of V9, ik wil een V8 hoe kom ik aan een V8?
Gebruikt bijvoorbeeld Vraag & Aanbod of ga naar Marktplaats.nl, KPN wil je Experiabox nog wel omwisselen. Maar de helpdesk van KPN heeft geen invloed op welke Experiabox je krijgt. Laat je bijvoorbeeld de Experiabox V7 omwisselen, zou je zomaar een V9 kunnen krijgen.

Mijn voice lampje brandt niet op mijn tweedehands Experiabox V8?
- Voer een hard reset uit, (tweemaal) wees er zeker an dat je Experiabox v8 volledig up-to-date is met het KPN netwerk. (Firmware) Dat betekent o.a. dat je FON netwerk aanstaat op de V8 ;) Als dit niet het geval is, doe een hard reset, zodat het modem zichzelf upgrade.
- Na de upgrade zou je voice moeten gaan branden, zo niet doe nog éénmaal een hard reset. Dan zou je voice wel moeten branden.
-> Zo niet bel dan de KPN, en leg uit dat je voice lampje het niet doet. (0800 - 0402) optie 1 (technische ondersteuning) -> postcode check -> optie 3, -> optie 2 (telefonie) -> medewerker.
Je doet dit dus voordat je de Experiabox in bridge modus zet doe je het daarna, dan hoef je van KPN geen hulp te verwachten.

Doet je voice lampje het uiteindelijk, begin dan nu pas! aan het activeren van de bridge modus
De handleiding

De handleiding voor zowel KPN als Telfort kun je hier vinden: http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/

DHCP en andere opties

Voordat je de Experiabox in bridge modus zet, kun je nog de USB functies uitzetten inde webinterface van de Experiabox bij KPN. De DHCP server kan niet uit bij KPN, dat is verder niet erg. Bij Telfort moet hij wel uit i.v.m. de andere manier dat de verbinding wordt opgebouwd.
Updates

• 2-11-2014 --> KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten topic intro aangepast.

Beste allemaal.

Ik was eens aan het Googelen omdat ik er af en toe toch van baal dat ik mijn Experiabox V7 niet in Bridge kan zetten zoals je dat bijv. bij Ziggo wel kunt doen!

Nu kwam ik het volgende tegen op het internet,
http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/

Ik heb alleen geen V8 om dit te testen, telefonie werkt nog steeds bij deze persoon en het lijkt mij wel wat!

To enable PPPoE passthrough on the KPN Experia Box v8, reset the modem first (hold the reset button until it restarts), then go to http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1 and click Apply. Wait for the modem to restart and then configure your router (which should be the only device connected to your modem, preferably on LAN1). That’s all! The phone function still works, but the wireless router part of the modem should probably be turned off.

For Telfort users, the procedure is a lot more complicated, and I have not yet found the easiest way to do it. Read the comments for a few suggestions from readers.

Misschien is dit te testen op de V8 door bepaalde mensen? Lijkt mij wel supertof!

Thanks _/-\o_

Dit geld zowel voor glasvezel (v8 modem) als voor DSL (v8 modem)
Dus ik dacht post het maar apart?

[ Voor 74% gewijzigd door supayoshi op 29-03-2016 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
http://forum.kpn.com/t5/I...-bridge-modus/td-p/288457 heb inmiddels dit maar eens aangemaakt, kijken wat er gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
Wat is nu je exacte vraag? Ik zit bij Telfort (DSL) en heb het modem gebridged met bovenstaande handelingen. Telefonie gebruik ik niet, wel IPTV. Dat heb ik opgelost door het desbetreffende VLAN handmatig op een poort te configureren.

Nu heb ik dus op port 1 untagged 'internet', op port 2 untagged IPTV. PPoE is verder niet relevant voor Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 13:56

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

supayoshi schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:27:
Beste allemaal.

Ik was eens aan het Googelen omdat ik er af en toe toch van baal dat ik mijn Experiabox V7 niet in Bridge kan zetten zoals je dat bijv. bij Ziggo wel kunt doen!

Nu kwam ik het volgende tegen op het internet,
http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/

Ik heb alleen geen V8 om dit te testen, telefonie werkt nog steeds bij deze persoon en het lijkt mij wel wat!

To enable PPPoE passthrough on the KPN Experia Box v8, reset the modem first (hold the reset button until it restarts), then go to http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1 and click Apply. Wait for the modem to restart and then configure your router (which should be the only device connected to your modem, preferably on LAN1). That’s all! The phone function still works, but the wireless router part of the modem should probably be turned off.

For Telfort users, the procedure is a lot more complicated, and I have not yet found the easiest way to do it. Read the comments for a few suggestions from readers.

Misschien is dit te testen op de V8 door bepaalde mensen? Lijkt mij wel supertof!

Thanks _/-\o_

Dit geld zowel voor glasvezel (v8 modem) als voor DSL (v8 modem)
Dus ik dacht post het maar apart?
Ik heb KPN glasvezel met een V8 en gebruik deze methode al ruim 9 maanden zonder problemen. Had eerst mijn TP Link WDR 3600 in de DMZ staan, maar dat werkte na een update niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Heb jij ook telefonie van KPN? :P blijft dat werken en IPTV? Moet je die op de WDR-3600 apart instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

supayoshi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:25:
Heb jij ook telefonie van KPN? :P blijft dat werken en IPTV? Moet je die op de WDR-3600 apart instellen?
Ja ik heb TV en telefonie, die lopen via de V8. De Tp Link verzorgd het internet in de PPPoE modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ja top kijk dit wil ik dus ook!
Daarom wil ik dus geen DMZ ivm dubbel nat> :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Je hebt dus niets hoeven instellen voor de IPTV op je router? Welke poort gebruik je nu IPTV op? Poort 3? en op poort 1 de PPPoE verbinding naar de TPLINK? Kun je me de juiste instellingen geven voor de PPPoE verbinding?

Wat gebeurd er als je alles reboot? (dus de Experiabox) gaat de TV gewoon weer werken dan? Want ik las dat mensen daar nog wel eens problemen mee ondervonden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Nee, voor IPTV hoef je niets extra's in te stellen. Aansluiting als volgt: Glasvezelmodem>UTP kabel naar WAN poort V8, internet via LAN4 naar WAN poort TP Link, IPTV zitten op LAN 2 en 3 van de V8.

Reboot hierna niet meer hoeven doen, maar volgens mij kan je de V8 via een harde reset gewoon weer terugzetten. Of via deze link http://192.168.2.254/atmint.stm/15/4. Hiervoor moet je wel eerst je PC weer op een LAN poort van de V8 aansluiten, anders kan je geen connectie met de V8 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Top! Zou je eens kunnen rebooten om te kijken of alles blijft werken? Hah!

Wat een geweldige oplossing man, KPN moet dit aanbieden aan alle klanten die dit willen vind ik zelf.
Met de V9 en V7 is het niet mogelijk (heb zelf nog een V7) maar ik zou nu dus naar een V8 moeten om dit te kunnen doen.

Heb hier dus een discusie over geopend bij KPN,
http://forum.kpn.com/t5/I...e-modus/m-p/288457#M28719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Na een reboot blijft het gewoon werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Ik ben al even bezig om me AC87R werkend te krijgen met PPPoE maar wat ik ook doe krijg het niet aan de praat. Ik had toevallig nog een V8 liggen en die op brdige mode gezet en dan ingelogt op PPPoE via modem en dat werkt gelijk.

Nu weet ik dat het aan de vlan's ligt en niet aan het inlog gedeelte.

PS: Ik heb KPN glasvezel met TV en Phone en deze werken allebij nog gewoon. Hij zet idd alleen PPPoE door. DIt kan je ook zien want als je naar de V8 gaat (dit kan gewoon via de router hoef je niet voor aangesloten te zitten) dan zie je dat hij in Bridging staat en niet op PPPoE het inloggen gaat dus echt via de router :).

[ Voor 34% gewijzigd door WeAreLegion op 29-10-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Ja met deze methode moet je helaas de V8 voor de telefoon en TV ernaast blijven gebruiken. Maar ik ben toch blij met deze oplossing, mijn internet (o.a. Wi-Fi en port forwards) werkt zo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja nou ja dit werkt prima zo of ik nou een switch koop die de vlans regelt of dit ding zijn werk verder laat doen het is gewoon een vereidelde switch geworden.

Enige wat ik wel vreemd vind is dat ik de DHCP server niet uit kan zetten. Mijn router krijgt dus een dubbele wan (echt ip adres) en een netwerk adres (ik kan dus ook gewoon via de router de V8 nog benaderen). Firewall enzo staat ook nog aan (kan ik ook niet uitzetten). maar als goed is zou dat allemaal geen invloed moeten hebben omdat ie op bridge staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Volgens iemand werkt telefonie van KPN niet meer, dat is dus onzin. @Erpeet, kan jij nog een keer je modem (experiabox) rebooten om te kijken of dat goed gaat? :D Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Je kan trouwens de DHCP uitzetten op de V8 met een truc beschreven op dat weblog schijnt het, weet niet of telefoon en IPTV dan nog werkt. Testen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Welke PPPoE gegevens heb je eigenlijk nodig om je TPLINK of ander apparaat te verbinden met de Experiabox na deze in bridge te hebben gezet?

Username@kpn- ... ?
, Password, MTU waarde, etc?. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door supayoshi op 29-10-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
offtopic:
Psst, gebruik de volgende keer de edit-knop rechtsboven je post om wat toe te voegen ipv achterelkaar te posten. Slechts een tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Vraag 1 : Als je reboot blijven settings gewoon staan dus dat maakt verder niet uit harde reset haalt het weg of link die genoemd is.

Ik heb nergens wat gezien om DHCP uit te zetten (op die link staat alleen PPPoE of ik ben blind kan ook natuurlijk).

Vraag 2: Ik gebruik mac@direct-adsl met wachtwoord kpn (al kan je die leeg laten) en MTU is 1500 verder kan je DNS nog gebruiken van google of wat dan ook dat maakt niet uit.

PS:

Telefoon en TV werken ook gewoon die maken gebruik van andere VLAN die zijn dus afgescheiden van VLAN waar over internet gaat. Dus zolang dat op die Experia Box aangesloten zit werkt dat naar behoren.

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 29-10-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Het kan dus wel, lees met me mee:

Maar waar die dat heeft gevonden weet ik niet, ik denk op de pagina DHCP server of LAN en dan element inspecteren en dingen die op "hidden" staan even op "1" zetten ;)
After spending a few hours with it (and after several configuration resets), I discovered that KPN edited the HTML of the web interface to hide a lot of elements that allow you to configure the modem. With Firebug I was able to recover some settings, including the ability to turn off the DHCP server and use my own instead.

But I wasn’t there yet. UPnP still didn’t work properly, and with manual port forwarding I couldn’t get some applications to work (probably because the firewall was still active).

Since the modem was already connected to my normal router, Apple’s Airport Extreme (nice stuff, but wouldn’t buy again) which has support for PPPoE, I decided to try using that. In theory if I managed to get that to work, I would completely bypass the parts of the Experia Box that make it so annoying. It would disable the firewall, DHCP server, it would let my own router handle UPnP, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah dat had ik gelezen inderaad, maar kon zo 123 niet vinden :) maar goed vogel dat nog wel een keer uit het werkt verder prima (zoals ik aangaf NAT enzo werkt niet met Bridge tis meer mijn OCD die wil dat het gewoon allemaal werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Als je weet hoe het moet kun je het dan hier melden? misschien kunnen we het dan in het topic zetten als een soort HOWTO. ;) Misschien maken we wel een topic hier over bridgen met KPN en de V8 en komt er zo een levendige handel in de V8 modems op marktplaats. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zojuist de experiabox op passthrough ingesteld. Ben er erg blij mee. Netwerk lijkt stabieler te zijn. De telefoon werkt prima.

Voor de grap even een ShieldsUp test gedaan.

Viel mij op dat poort 443 open was. Dit lijkt me geen goede zaak, enig idee hoe dit kan?

Heb het al gevonden, het was een server functie van de router.

[ Voor 58% gewijzigd door Qast op 30-10-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

supayoshi schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:41:
Welke PPPoE gegevens heb je eigenlijk nodig om je TPLINK of ander apparaat te verbinden met de Experiabox na deze in bridge te hebben gezet?

Username@kpn- ... ?
, Password, MTU waarde, etc?. Thanks!
Telefoon werkt gewoon in deze modus. Net als IPTV ,echter alleen maar via de V8, heb dit al eerder getest.
Ook na gewone reset blijft alles werken, nu al ruim 9 maanden.

Ik heb na de tweak, in de V8 de WIFI uitgezet, de ECO mode geactiveerd en verder eigenlijk niets.
DHCP server weet ik eigenlijk niet, kan er nu niet inkijken namelijk.
Heb ook geen NAT problemen nu, werkt allemaal prima.

Bij PPPoE in de TP Link: PPPoE /Russia PPPoE

Username : Mac adres V8@direct-adsl
Password: kpn
Sec. connection: disable
Wan connection: Connect automatically

Werkte hierna eigenlijk meteen, zonder problemen.
MTU, niets aan veranderd. Ook geen Mac adres hoeven clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb nu een V7, denk je dat ik zomaar een V8 kan ophangen en dan het MAC van de V8 kan gebruiken? :) Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 22:12
Ik had eerst een oude TP-Link TL-WR1043ND aangesloten en zo geconfigureerd dat deze alleen als Access Point dienst deed. Nu dus als volwaardige router. Werkt super, TV doet het prima, ook via de iTV Online app, ook telefonie zonder enige problemen.
Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat switch bij iTV kastje geen zin meer heeft. PC in huiskamer is dus nu via oude 802.11g verbonden i.p.v. via ethernet; daar moet ik dan nog een 802.11n in doen dan heb ik tenminste weer de volle 100 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Tof even vraagje, aan jou en de rest, de adapter van de V8, is dat een witte of een zwarte? En welke voltages heb je daarop?? Ik heb een V8 gekocht zonder adapter, :/ en morgen krijg ik een adapter maar die is van een V7 of een V8...

Weet niet of dat nog wat uitmaakt maar zou leuk zijn als iemand me even een fototje stuurt.

Edit; het is een zwarte welke voltages heb je nodig? mA, en voltage?.

[ Voor 10% gewijzigd door supayoshi op 30-10-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Net terug van het werk. Heb even in het half schemer gekeken.
Kan er nu geen foto van maken, maar het is een zwarte.
Output: 12 V,
2.1 A,
25 W max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Mhm ik heb 2A en 12V is dat ook goed denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Denk het wel, is 24 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Hey, Erpeet, bedoel jij dit mac adres? Bij:

Bij PPPoE in de TP Link: PPPoE /Russia PPPoE

Username : Mac adres V8@direct-adsl
Sec. connection: disable

http://prntscr.com/51ysus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb hem nu in bridge gezet!

Alleen haal ik nog maar 50-60 Mbps i.p.v. 72+ nu? :/ Snap er weinig van.. vet raar.

Wat ik wel zag is dat ik gewoon intrainde op 80/8 mbits met VDSL vectoring. Nu heb ik een hele rare snelheid (variablel) via PPPoE met 1043ND
Nadeel van bridge; kan nu dus niet zien of ik wel hoog intrain en waarop precies (hoe snel vdsl is)

Edit:

Ik haal nu gewoon weer mijn resultaten, maar duurt langer voordat ze opgebouwd zijn naar 70..?
En nu en dan is de speedtest opeens 30 Mbps? Normaal heb ik hier nooit last van gehad? :P Net ook niet, alleen nu na bridgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3876169533.png

:) Hoe kan dat nou? Iemand hier een technische verklaring voor? 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door supayoshi op 01-11-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Zou aan je Tp Link 1043 kunnen liggen, is ondanks dat het een Gbit modem is geen snelheidsmonster. Hij moet in deze modus toch meer berekenen. Ik heb er hier ook nog een liggen, maar hij kon bij Ziggo de snelheid ook niet bijhouden. Daarom heb ik toen een Tp Link 3600 gekocht. Ik haal met glasvezel nu dezelfde snelheid als met de V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ah zo ja! Ik ga eens een snellere.proberen haal jij de volle snelheid met glas met dat ding? Draai je openwrt!

Update: snelheden zijn nu meer van wat ze moeten zijn, rond de 70 Mbps ;) Dus klopt nu wel. Denk dat het even wennen was ofzo :P Of omdat ik in de webinterface zat ;) idk :)

[ Voor 44% gewijzigd door supayoshi op 01-11-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3876613981.png

Gewoon met standaard software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Zo handleiding, ;)

http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/

[ Voor 14% gewijzigd door supayoshi op 02-11-2014 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Goed werk zeg, ziet er overzichtelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:45
Thralas schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:43:
Wat is nu je exacte vraag? Ik zit bij Telfort (DSL) en heb het modem gebridged met bovenstaande handelingen. Telefonie gebruik ik niet, wel IPTV. Dat heb ik opgelost door het desbetreffende VLAN handmatig op een poort te configureren.

Nu heb ik dus op port 1 untagged 'internet', op port 2 untagged IPTV. PPoE is verder niet relevant voor Telfort.
Ik heb die handelingen ook uitgevoerd voor mijn Telfort DSL maar krijg geen extern IP op mijn TP link router die op poort 1 hangt. Ik krijg ook niet voor elkaar om de dhcp server van de experia v8 uit te zetten. Heb je misschien wat tips?

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Deze handleiding werkt alleen met KPN! Telfort heb ik geen verstand van, schijnt anders te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Dankje, ik had mijn TP Link ook alweer op Dynamic IP gezet. PPPoE werkt niet bij Telfort.

En ik zat niet heel goed op te letten want ik vond opeens de DHCP server checkbox op de Experia v8 LAN pagina. Zal wel aan de zondagochtend liggen...

Maar ik heb nu dus het externe IP op mijn TP Link router :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ah tof! En je hebt DHCP uitgezet op de Experiabox V8? ;) Cool!

Nog iets, heb je telefonie? Of iPTV? Kan je bevestigen of deze nog werken? Dan kan ik de handleiding daarop aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Ik heb iptv. Ik heb 2 tuners die allebei nog werken. Ik heb poort 3 en 4 (waar de tuners aan hangen) op vlan iptv gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Top! ;) En de telefonie heb je niet heh ? ;) oke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Nope geen telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Mooi gedaan, maar er mist nog een stap. Bij mij werkt dit alleen als de DHCP server op de Experia uitstaat. Anders kreeg mijn eigen router nog steeds een lokaal IP adres. Die stap moet je voor stap 5 doen. DHCP server uitzetten staat op de LAN config pagina van de Experia.

[ Voor 7% gewijzigd door Oeboema op 02-11-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Aangepast,
Heb je daar een screenshot van ? :P Nee zeker? haha

[ Voor 10% gewijzigd door supayoshi op 02-11-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Heb ik niet maar ik zal even kijken of dat nog lukt. Momentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Netjes gemaakt hoor :)

Ik heb geen optie om DHCP uit te zetten op mijn V8 en ook niet kunnen vinden in firebug maar goed het werkt allemaal prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Bij KPN kan die niet uit! Bij Telfort wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Volgens mij zit alles verstopt ergens maar goed het werkt :) enige wat is is dat me router een dubbele wan ip heeft maar dat boeit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Zou zo maar kunnen! ;) weet ik ook niet heb trouwens de openinsgpost even aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Weet niet of dit al gedaan is, maar zal van de week even intern een verbeter voorstel inschieten met een linkje naar deze thread. Misschien dat we het dan in toekomstige firmware ook terug gaan zien ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
True schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:12:
Weet niet of dit al gedaan is, maar zal van de week even intern een verbeter voorstel inschieten met een linkje naar deze thread. Misschien dat we het dan in toekomstige firmware ook terug gaan zien ;)
Top man! ;) Zou het graag zien op de V7 en V9. Zeker omdat daar nu juist zoveel problemen met Symmetric NAT en full-cone NAT mee zijn ;) en Xbox 360 bijv. :) Met bridge modus lost KPN dat in één keer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Trouwens, als je geen PPPoE gebruikt (Telfort) dan kun je nog gewoon bij het modem na het bridgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

supayoshi schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:18:
[...]

Top man! ;) Zou het graag zien op de V7 en V9. Zeker omdat daar nu juist zoveel problemen met Symmetric NAT en full-cone NAT mee zijn ;) en Xbox 360 bijv. :) Met bridge modus lost KPN dat in één keer op!
'V7' welke binnen KPN gewoon de ARV7519 heet, zie ik bijna nooit meer bij nieuwe klanten uitgeleverd worden. Eigenlijk altijd dan de V9 of soms nog V8. Dus verwacht daar sowieso niet te veel van.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Thralas schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:26:
Trouwens, als je geen PPPoE gebruikt (Telfort) dan kun je nog gewoon bij het modem na het bridgen.
Dit werkt bij KPN ook gewoon :) vooral omdat je DHCP niet uit zet je krijgt gewoon een extra ip adres kan nu gewoon via mijn router modem bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
True schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:28:
[...]

'V7' welke binnen KPN gewoon de ARV7519 heet, zie ik bijna nooit meer bij nieuwe klanten uitgeleverd worden. Eigenlijk altijd dan de V9 of soms nog V8. Dus verwacht daar sowieso niet te veel van.
Van mij hoeft het ook niet in de V7 hoor, maar in de V9 updates zou het mooi zijn, en de V10 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
Ik begrijp niet waarom niemand meer bij z'n modem kan als het modem in bridge mode staat. Ik gebruik ook KPN en kan er gewoon bij. Uiteindelijk is de PPPoE gewoon een tunnel over een interface op de router. Dat betekend dat je op de interface gewoon een IP kunt zetten (bijv 192.168.2.1) en daaroverheen kun je de PPPoE instellen.

Een NAT stel je dan in over de PPPoE interface en voor management ook op de interface zelf. Op die manier werkt het gewoon bij mij...

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:02
Ik heb thuis een experia box (v9 geloof ik). Ik wil hiervan alle router functies uitschakelen omdat ik een apple extreme heb gekocht. is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Nee dat kan niet met de V9, alleen met de V8 kun je deze functies "uitschakelen" door gebruik te maken van de verborgen bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrortact
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07-2020
hoe krijg ik de bridgemode weg?
als ik het modem reset en dan op de tv ontvanger naar instellingen ga dan systeeminformatie dan staat er bij netwerkconnectiviteit nog steeds bridge mode.
ik wil de bridgemode weg hebben omdat er wat problemen zijn en u willen ze van telfort niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Het TV-VLAN is inderdaad bridged, dus wat je TV-ontvanger zegt klopt. Ook als je het internet-VLAN gewoon in routed mode gebruikt.

Als je het modem reset (desnoods door het fysieke knopje in te houden), dan wordt je internet weer gewoon gerouteerd door de Experiabox zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrortact
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07-2020
ik heb de router gereset dmv het knopje indrukken met een pen.maar de tv ontvanger zegt dat hij nog steeds in bridge mode staat, dat zien ze bij telfort en zolang er bridge mode staat willen ze niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 16:55
Dat klopt, zoals Thralas al aangeeft is het IPTV-VLAN altijd Bridged, dit stond dus ook al zo nog voordat je bridgemode activeerde op je Internet-VLAN. Telfort moet je nu dan ook gewoon kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
terrortact schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:39:
ik heb de router gereset dmv het knopje indrukken met een pen.maar de tv ontvanger zegt dat hij nog steeds in bridge mode staat, dat zien ze bij telfort en zolang er bridge mode staat willen ze niet helpen
Dat je tuner in bridge staat heeft niks te maken met de V8 in bridge mode namelijk, gewoon opnieuw opbellen en aangeven dat je niet tv kan kijken en het niet hebben over dat je modem in bridge mode staat of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:56

Speedmaster

Make my day...

terrortact schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:17:
hoe krijg ik de bridgemode weg?
als ik het modem reset en dan op de tv ontvanger naar instellingen ga dan systeeminformatie dan staat er bij netwerkconnectiviteit nog steeds bridge mode.
ik wil de bridgemode weg hebben omdat er wat problemen zijn en u willen ze van telfort niet helpen
Maar wat zijn je problemen dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Een harde reset zou de bridge mode weg moeten halen en anders moet je naar pagina gaan (waar je het ook aanzet) link staat in begin van topic. En daar haal je hem van bridge af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-03 18:14
Zijn deze v8 modems van KPN gelocked of zou het ook werken op een VDSL aansluiting van de provider DDS? Deze verkoopt namelijk de v8 modem voor €60 en ik heb er al één van KPN.

[ Voor 26% gewijzigd door darthaxx op 10-12-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
darthaxx schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:08:
Zijn deze v8 modems van KPN gelocked of zou het ook werken op een VDSL aansluiting van de provider DDS? Deze verkoopt namelijk de v8 modem voor €60 en ik heb er al één van KPN.
Die van KPN zijn gelocked, maar het werkt wel via die link die in begin word genoemd, Je kan even kijken of het voor DDS ook werkt als je juiste instellingen weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat is eigenlijk een V7 modem volgens jullie? Hebben we het hier over de ARV of H220N ?

[ Voor 28% gewijzigd door Racer89 op 10-12-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
V7 is een H220N en een V8 is de ARV (Arcadyan) en de V9 is een ZTE ook met N360 nogwattus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ARV is een ADSL modem. V8 modem is VGV7519. Vandaar mijn vraag. V7 bestaat namelijk niet bij KPN.

V9 en H220N zijn beide van ZTE, V9 is overigens H368N :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
H220N wordt vaak wel v7 genoemd ;) en de ARV een V6 :P

• WeAreLegion
  • Niet online
V7 is de H220N inderdaad :)

• AYTJ
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-02-2024
Hoi Allemaal,

Ik heb een rare issue, ik heb een Experiabox v8 met een OPIB abbonement ( Ondernemer IP bellen + Internet ). Ik kan de Experiabox zo in bridge mode zetten en mijn UTM verbind dan goed met PPPoE en internet werkt dan, maar dan valt de telefoon uit, dit is een gewone handset, geen telefooncentrale of iets. Zodra je dan weer de bridge mode uit zet gaat de telefonie binnen een paar minuten weer de lucht in. Ik heb het modem voor 2 uur lang in bridge mode gehad zonder dat de telefoon werkte. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
AYTJ schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:23:
Hoi Allemaal,

Ik heb een rare issue, ik heb een Experiabox v8 met een OPIB abbonement ( Ondernemer IP bellen + Internet ). Ik kan de Experiabox zo in bridge mode zetten en mijn UTM verbind dan goed met PPPoE en internet werkt dan, maar dan valt de telefoon uit, dit is een gewone handset, geen telefooncentrale of iets. Zodra je dan weer de bridge mode uit zet gaat de telefonie binnen een paar minuten weer de lucht in. Ik heb het modem voor 2 uur lang in bridge mode gehad zonder dat de telefoon werkte. Weet iemand hier een oplossing voor?
Als je de handleiding belt, staat er KPN bellen om het lampje te laten activeren ;)
daarna moet die het wel weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 01-05 17:22

Hakker

a.k.a The Dude

2 vragen die niet geheel duidelijk zijn. Is het voor glasvezel via kpn ook
wan mac@direct-adsl? en moet je de - ook meenemen in het adres dus bv aa-bb-cc-11-22-33@direct-adsl.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meth
  • Laatst online: 11-12-2024
Bedankt voor deze thread, deze heeft mij al aardig opweg geholpen.
Echter heb ik nog een keuze genoemd 'dhcp client' (zie http://gyazo.com/9bc944f310175b6d028466b337c921a6)
Moet deze aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Is dat vinkje uberhaupt niet disabled?

Gewoon uit laten staan. Dat is niet wat je wilt als je bridged, zelfs al zou je het in kunnen schakelen (dat zou impliceren dat je modem alsnog een eigen IP request, naast de achterliggende router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meth
  • Laatst online: 11-12-2024
Thralas schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:15:
Is dat vinkje uberhaupt niet disabled?

Gewoon uit laten staan. Dat is niet wat je wilt als je bridged, zelfs al zou je het in kunnen schakelen (dat zou impliceren dat je modem alsnog een eigen IP request, naast de achterliggende router).
Dit dacht ik inderdaad ook, bedankt voor het bevestigen.
Inmiddels is het gelukt. Ik had de router plus de experia box van het stroom afgehaald voor 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vanavond nog maar eens proberen dan, eerste poging gaf continu "unknown client" bij het verbinden
Kreeg dus geen extern WANip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 11:27
Zijn er meer mensen waarbij bridgemodus niet meer werkt sinds afgelopen maandag. Setup heeft bij mij maanden probleemloos gewerkt tot maandag ochtend. De pagina bestaat nog wel en lijkt nog steeds te werken de v8 herstart en internet lampje blijft uit. PfSense kan ook een PPPoE verbinding opzetten echter wordt dit verbroken. In het modem log komt er een "send padt to terminate unknown PPPoE" melding voorbij met het MAC adres van mijn PfSense.

Ik heb meerdere wachtwoorden gebruikt en het MAC adres van het modem gebruikt maar tot nu tu lijkt niets te helpen. Ik heb nu mijn PfSense maar in de DMZ gestopt maar echt ideaal is het niet.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-04 19:33
Zanbee schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:03:
Zijn er meer mensen waarbij bridgemodus niet meer werkt sinds afgelopen maandag. Setup heeft bij mij maanden probleemloos gewerkt tot maandag ochtend. De pagina bestaat nog wel en lijkt nog steeds te werken de v8 herstart en internet lampje blijft uit. PfSense kan ook een PPPoE verbinding opzetten echter wordt dit verbroken. In het modem log komt er een "send padt to terminate unknown PPPoE" melding voorbij met het MAC adres van mijn PfSense.

Ik heb meerdere wachtwoorden gebruikt en het MAC adres van het modem gebruikt maar tot nu tu lijkt niets te helpen. Ik heb nu mijn PfSense maar in de DMZ gestopt maar echt ideaal is het niet.
Werkt het inmiddels alweer?

Ik wil namelijk ook op korte termijn de Experiabox in bridge zetten voor iemand, maar als dat niet gaat werken... Dan moet ik me toch wat meer gaan verdiepen in dat DMZ verhaal.
Ik zie verder ook geen meldingen van anderen die hier plots last van hebben. Of heb jij andere info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
Ik kan ook nergens op het internet iets vinden dat het niet meer zou werken dus begin te vermoeden dat het aan mijn eigen setup ligt. Als het goed is heb ik aankomende week iets meer tijd om te spelen en trouble shooten wat en waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Bij mij werkt het nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:21
Zanbee schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:07:
Ik kan ook nergens op het internet iets vinden dat het niet meer zou werken dus begin te vermoeden dat het aan mijn eigen setup ligt. Als het goed is heb ik aankomende week iets meer tijd om te spelen en trouble shooten wat en waar het fout gaat.
Heb je het nog opgelost? Ik heb sinds vanochtend hetzelfde probleem. Dezelfde foutmelding en de ethernet downlink: physically down". Ik heb trouwens de experiabox V8. Niet in bridge werkt de box prima.

[ Voor 12% gewijzigd door soeppie op 16-03-2015 20:06 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
soeppie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Heb je het nog opgelost? Ik heb sinds vanochtend hetzelfde probleem. Dezelfde foutmelding en de ethernet downlink: physically down". Ik heb trouwens de experiabox V8. Niet in bridge werkt de box prima.
Die van mij was vanmiddag wel down, experiabox V8 stond in bridge.
Uit de bridge gehaald en het was weer goed.

Toen de experiabox V10 maar aangesloten, alles was nu toch eenmaal los... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
soeppie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Excuus voor de late reactie ik heb het nog meerdere keren geprobeerd en steeds met hetzelfde resultaat.
Ook het spoofen van het MAC heeft niet geleid tot een werkende verbinding bij mij. Ik heb het maar opgegeven voorlopig en maak nu verbinding doormiddel van de DMZ. Dit alles met een VDSL verbinding en een V8.

ik heb geen idee of er in de firmware iets verandert is of dat er bij KPN iets verandert is. Ik vermoed het laatste omdat de werkende verbinding spontaan niet meer werkte 's morgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Welke firmware heb je nu dan? (Linksonderin bij de configuratie pagina)
Volgens mij gaat er iets fout met het opzetten van je PPPoE verbinding misschien vanuit je router ;)

Heb het van de week nog twee keer aangesloten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
Ik heb de firmware versie 02.00.132v4. Ik heb de PPPoE opgezet volgens de handleiding van netwerkje. Welke instellingen heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
soeppie schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Ik heb de firmware versie 02.00.132v4. Ik heb de PPPoE opgezet volgens de handleiding van netwerkje. Welke instellingen heb je gebruikt?
Die firmware heb ik ook, dus daar kan het niet aan liggen.

De instellingen die ik gebruik zijn als volgt,

Type verbinding: PPPoE
Username : WAN MAC Address@direct-adsl
Sec. connection: disable of auto

Heb je deze handleiding ook al gezien?
http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/

Op de website van netwerkje? ik zie daar eigenlijk geen handleiding voor VDSL i.c.m. eigen router en experiabox.

[ Voor 8% gewijzigd door supayoshi op 29-03-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
Ik heb dezelfde firmware versie en gebruik als instelingen:
Username: WAN MAC Address@internet

Zal later vandaag eens proberen met @direct-adsl
Ik heb @internet gebruikt omdat het ook zo in de router staat.
Het is in elk geval hoopvol dat het nog steeds werkt in een aatal gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Misschien heb jij @internet omdat je een nieuwere klant bent, ;) bij mij is het nog steeds @direct-adsl.

idk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
Dankjewel, ik ga het eens proberen of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
Gister avond en vanochtend nog even het één en ander geprobeerd en nog geen sucses gehad tot nu toe.

Ik heb zowel MAC@internet als MAC@direct-adsl geprobeert met de wachtwoorden kpn, KPN en ppp. Elke configuratie resulteerd in een "send padt to terminate unknown PPPoE" in het Security Log van de V8.

MAC Spoofen heeft ook niets uit gehaald. Mijn V8 heeft dezelfde versie als het screenshot op http://experiabox-bridge-modus.weebly.com dus verwacht daar geen problemen mee. Ik probeer de PPPoE op te zetten met pfSense wat tot en met zondag 1 maart prima werkte en ergens in de nacht/maandag ochtend was de verbinding verbroken en het is me niet meer gelukt om de verbinding op te zetten.

Voor nu laat ik het er maar bij zitten en ondertussen maar eens heel goed onderzoeken of er nog steeds providers zijn waar het wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Heb je al een andere router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
Ik heb eindelijk weer eens tijd en zin gehad om het nog een keer te proberen. Ik dacht laat ik eerst mijn bestaande setup proberen. Die heeft tenslote ruim een jaar gewerkt en het werkt nu wel weer 8)7 met MAC@internet als username en ppp als wachtwoord. Ik heb niets verandert de afgelopen weken ook geen update van pfSense/ESXi en weet zeker dat ik ppp als wachtwoord al eerder geprobeerd had toen werkte het niet.

Maar goed dat ik jaren geleden al gestopt ben met de logica te zoeken achter fouten met betrekking tot computer en netwerken. Voor mij is het het belangrijkste dat het weer werkt zodat ik van het dubbele NAT af ben. ;)

Edit: Ter aanvulling voor de mensen die graag nog de modem pagina willen bekijken terwijl pfSense de PPPoE voor zijn rekening neemt dit is mogelijk. Nadat je je WAN interface op PPPoE ingesteld heb staat er bij de dropdown op de Assign Interfaces pagina een extra interface met de gegevens van je WAN die voeg je toe door op het plusje te klikken. Dan komt hij onder een OPT* in de netwerk assingments en kan je hem aanzetten en eventueel een andere naam geven.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/52P3uR6m.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0AF7N6um.png

Edit 2: Het werkt toch niet helemaal zoals het zou moeten. Ik had de kabels naar de 2 IPTV decoders even los gehaald was gelijk een mooi moment om ze even te verleggen. En PPPoE ingesteld en het werkte dus totdat ik de kabels weer inplugde in het modem. Gelijk weer de "send padt to terminate unknown PPPoE" melding in het log, pfSense is zijn extern IP adres kwijt en de verbinding is verbroken. Binnenkort maar eens kijken wat er gebeurt als ik IPTV door pfSense stuur en er dus maar 1 kabel in het modem zit. Voorheen was het geen enkel probleem hier met die 2 decoders rechtstreeks op het modem.

[ Voor 52% gewijzigd door Zanbee op 09-04-2015 13:40 . Reden: Het werkt toch niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een bestelling geplaatst bij KPN (Glasvezel 100/100). Van de week de spullen alvast thuis gekregen. Je raad het al, een v9 modem.

Ben er mee naar de winkel gegaan en vroeg of ik deze kon ruilen voor een v8. Ze vertelde mij dat die v8 modems niet meer leverbaar zijn omdat ze problemen geven.

Nu ben ik op Marktplaats gaan zoeken naar een v8 modem. Nu heb ik een Experia Box v8 (VGV7519) van het merk Arcadyan. Maar deze is van Telfort.

Nu is mijn vraag, kan ik deze ook gebruiken voor mijn KPN aansluiting straks?

Ik kan er helemaal niks over vinden of dat dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dennis_83 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:17:
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een bestelling geplaatst bij KPN (Glasvezel 100/100). Van de week de spullen alvast thuis gekregen. Je raad het al, een v9 modem.

Ben er mee naar de winkel gegaan en vroeg of ik deze kon ruilen voor een v8. Ze vertelde mij dat die v8 modems niet meer leverbaar zijn omdat ze problemen geven.

Nu ben ik op Marktplaats gaan zoeken naar een v8 modem. Nu heb ik een Experia Box v8 (VGV7519) van het merk Arcadyan. Maar deze is van Telfort.

Nu is mijn vraag, kan ik deze ook gebruiken voor mijn KPN aansluiting straks?

Ik kan er helemaal niks over vinden of dat dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar aangezien je hem in bridge mode zet maakt het niet zoveel uit waar hij vandaan komt. Nou werken telfort en kpn wel met andere vlan's dus dat is enige wat een probleem zou kunnen opleveren. Als het niet al teveel kost zou ik het er opwagen dat wel.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste