KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-11-2024
Bedankt voor je reactie Korumera.

Ik had de gok al gemaakt, maar wilde voor de zekerheid even iets meer informatie inwinnen. ;)

Ik hoop dat de vlan's niet te veel problemen geven.

Verder zal ik van elke pagina in de v9 een screenshot maken om de gegevens over te nemen. Heb ik in elk geval wel een backup van de settings.

We zullen het zien of dat het gaat werken. Wordt volgende maand pas aangesloten, dus nog tijd zat om verder informatie te gaan vinden. De weebly pagina heb ik al opgeslagen.

Groet,
Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dennis_83 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:58:
Bedankt voor je reactie Korumera.

Ik had de gok al gemaakt, maar wilde voor de zekerheid even iets meer informatie inwinnen. ;)

Ik hoop dat de vlan's niet te veel problemen geven.

Verder zal ik van elke pagina in de v9 een screenshot maken om de gegevens over te nemen. Heb ik in elk geval wel een backup van de settings.

We zullen het zien of dat het gaat werken. Wordt volgende maand pas aangesloten, dus nog tijd zat om verder informatie te gaan vinden. De weebly pagina heb ik al opgeslagen.

Groet,
Dennis.
Die V9 hoef je niks van op te slaan hoor :) zodra je die er aanhangt heb je gewoon internet daar veranderd verder niks aan namelijk. Gewoon die guide volgen en dan merk je eigenlijk vanzelf wel of het werkt tis niet zo heel lastig om voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
Bedankt voor je reactie.

Is dus nog makkelijker dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 05:48
Dat met Telfort experiabox i.c.m. KPN aansluiting gaat volgens mij niet werken omdat Telfort het telefonie netwerk niet over een VLAN heen gooit, en er is nog iets anders wat ik even niet meer weet.

[ Voor 9% gewijzigd door supayoshi op 05-05-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
supayoshi schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:27:
Dat met Telfort experiabox i.c.m. KPN aansluiting gaat volgens mij niet werken omdat Telfort het telefonie netwerk niet over een VLAN heen gooit, en er is nog iets anders wat ik even niet meer weet.
Telefonie maakt voor mij niet uit zolang iptv en internet maar werkt. Internet via mijn eigen router en iptv via de Experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Oke ben benieuwd naar het resultaat, laat het maar horen als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
supayoshi schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:05:
Oke ben benieuwd naar het resultaat, laat het maar horen als het werkt.
Doe ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632236

Beste lezers,

ik heb sinds gisteren een nieuwe Glasvezelmodem gekregen van Telfort (Experiabox V8) ''VGV7519''
nu heb ik thuis een TP Link C8 Staan en wil die graag volop gebruiken in plaats van de Experiabox. tot nu toe blijkt dit ook te werken, ik heb de V8 Staan als modem die het TV, en Telefonie regelt.

alleen als ik dan op de TP LINK C8 ben via Het 5Ghz Netwerk krijg ik volop mijn 200MB Download (221MB) Echter krijg ik hierbij niet volop de Upload van 200MB, deze is meestal 80MB.

Heeft dit te maken met de router denken jullie? of met de Experiabox V8 Die niet goed de internet doorvoert naar de TP LINK.

Aansluiting verloopt via GlasVezel.
@Telfort

PS: De Experiabox zit niet in Bridge modus, (Nog niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 632236 op 23-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Test eens bekabeld op de Experiabox, of je wel 200 haalt? en daarna bekabeld op de TPLINK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 16:20
Draait de C8 als router of als ap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nooberke schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:25:
Draait de C8 als router of als ap?
ik heb hem gewoon de TP Link aangelosten op de Experiabox, via kabel.
Van LAN Poort 1 naar LAN Poort 1

dus ik denk dat die als ap werkt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Anoniem: 632236 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:31:
[...]

ik heb hem gewoon de TP Link aangelosten op de Experiabox, via kabel.
Van LAN Poort 1 naar LAN Poort 1

dus ik denk dat die als ap werkt in dit geval.
En welke snelheid haal je met een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:02:
[...]

En welke snelheid haal je met een kabel?
280D en 260U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Wat is de CPU load op de TP-Link als je een test doet? Mischien dat alles eerst 2x over de MII link gaat voor dat het door mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de grap is dat k nu niet zomaar in de TP Link kan komen, maar ik denk dat dit normaal is als op op 192.. etc ga

ik kom dan alleen in de Experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:25
DHCP uitzetten op TP Link en welke snelheid haal je op V8 zonder TP Link ertussen?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dit gebruikt, : http://glasvezelemmen.blo...eigen-router-bij-kpn.html

Werkt uitstekend en de router plus voice plus tv etc werken allemaal. enige wat niet werkt nu is 5Ghz op mijn Archer C8.

maar dit licht denk ik eerder aan de router zelf dan aan de Experiabox V8

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 17:11
dus als ik een v8 in bridge modus zet, kan ik er dan een v9 en nog een tweede router als accesspoint achter plakken?

Waarom?
Omdat ik die apparaten heb liggen
Omdat de V9 wel SMB ondersteunt
Omdat ik hoop dat ik via die v8-v9 combo op zolder iptv kan aansluiten(+ alle andere netwerkapparaten) Omdat ik achter in de tuin ook wifi wil ontvangen

hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
stash_nl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:32:
dus als ik een v8 in bridge modus zet, kan ik er dan een v9 en nog een tweede router als accesspoint achter plakken?

Waarom?
Omdat ik die apparaten heb liggen
Omdat de V9 wel SMB ondersteunt
Omdat ik hoop dat ik via die v8-v9 combo op zolder iptv kan aansluiten(+ alle andere netwerkapparaten) Omdat ik achter in de tuin ook wifi wil ontvangen

hoor het graag!
Ik zou daar echt niet aan beginnen, je hangt moet dan zoveel gan lopen kloten met dhcp en noem maarop dat is het niet waard, en daar komt nog bij dat je dan die V9 niet in bridge kan zetten je kan daar de DHCP niet van uitzetten, en waarom zou je een V8 in bridge zetten en dan een V9 er aan hangen? kan je net zo goed die V9 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 17:11
oke, suggesties hoe we dit netwerk er dan uit kunnen laten zien?

Ik heb voor de goede orde dus een experiabox 8/9 in de woonkamer en daarnaast wil ik op zolder Lan/wifi/iptv. Door de V8 te bridgen werkt de wifi niet en zal er dus ook nog een wifi accesspoint bij moeten

De v9 aansluiten en een routertje op zolder als dhcp client werkt voor lan maar niet voor de wifi en al helemaal niet voor iptv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:36
Ik heb 2 problemen met de snelheid van mijn 500/500 verbinding.

1) Ik zet de experia box v8 in bridge modus. Ik doe dit mbv de handleiding op de website van netwerkje.com. De router die achter de box hangt is een ASUS RT-N66u. De verbinding is bedraad met cat6 kabels.

Wanneer ik de experia box niet in bridge modus heb staan, haal ik op verscheidene speedtest sites 500/500. Wanneer ik de experia box echter in bridge heb staan, gaat de snelheid omlaag naar ongeveer 300/300. Ik kom er ook echt niet boven. Haal ik de box uit bridge, dan gaat hij weer op de 500/500 snelheid.

2) Daarnaast vind ik de snelheid ook erg fluctueren bij bijvoorbeeld een nieuwsgroepen download. Waar ik eerder met ziggo (120Mb/s) keurig stabiel met 14MB/s downloade, fluctueert dat (ook met de 500/500 verbinding) van 40MB/s naar 28, naar 14, naar 32, naar 42, naar 8.. etc. Ik weet dat Supernews niet de volledige 500Mbit kan trekken, maar een stabiele download verwacht ik toch wel. Bij de speedtests zie ik ook dat de grafiek niet 1 mooie lijn is maar meer pieken en dalen heeft (terwijl de snelheid na een paar seconden opbouw daar niet erg fluctueert qua getallen).

Deze problemen heb ik ook bij het rechtstreeks verbinden met de experia box naar de computer (en laptop). Met verschillende kabels geprobeerd. Hard reset geprobeerd.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 08:42
2) ik zie hier via een normale v8 bijna constant 546 mbps van usenet komen. Zal wellicht ook liggen aan welk gebied je zit en hoeveel mensen de pop up/downlink delen.
Het is wel eens minder geweest, maar er kan ergens een bottlenek zijn uiteraard, maar dat is wat anders dan de fluctuatie die jij beschrijft.

Kan jouw PC de hoeveelheid data met fatsoen kwijt ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Ja dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Als je van usenet download kan de client ook nog een issue zijn. Ik ben van (oude) newsleecher naar newsbin pro gegaan (350 -> 546 mbps)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 16:20
Ik heb eerder gelezen dat iemand geüpgraded heeft van de N66u naar een AC68 omdat de cpu niet zo blij was met 500Mbit

Volgens mij stond dat in een review van iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb een experia v8 box welke via dsl verbonden is, deze is nu via de stroomkabel verbonden met een Asus RT-AC87U, ik heb de asus no zo ingesteld dat de experia voor de ip's gebruikt wordt zodat het 1 netwerk blijft. Hierdoor kan ik alleen bepaalde functies niet gebruiken. Nu vond ik dit topic en dacht ik dat ik het misschien uit kan proberen, vooral ook omdat de experia nu al gereset is omdat na de update mijn ssid veranderd was, en ik er niet meer in kon.
Maar als ik het goed volg dan kan ik niet het motorola kastje aan de asus hangen na het bridgen en tv kijken?
Wat kunnen de eventuele voor- of nadelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Nee, dat is fout. Het motorola kastje wordt nog steeds verbonden met de Experiabox. Alleen internet loopt over een bridge.

Voordeel: meer macht en zeggenschap over je verbinding (internet) Geen dubbelnat, eigen DNS, eigen range, etc. etc., static routes, vpn, etc.
Nadeel: geen support KPN over modem en je kunt niet meer (of lastig) in de webinterface van de Experiabox komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
@jacovn @nooberke

Ja maar dat veroorzaakt dan toch niet die fluctuaties? Zal newsbin pro ook proberen, gebruik nu Altbin. Feit blijft dat na de bridge modus de speed niet hoger dan 300Mbit gaat en als ik de bridge eraf gooi de snelheid wel 500Mbit is, maar allebei wel met fluctuaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Het wordt wel,off topic zo, maar goed.

Kun je zien of je tijdens de laagste throughput veel disk i/o hebt, of blijft dat gelijk ?

Kan alleen aangeven dat het bij mij goed werkt, en hoe: oude i7 processor, 12 gb ram, 480 gb ssd voor download en raid-5 volume voor opslag. Newsbin pro heeft 4 gb ram voor cache en laad alles in ram in voor een rar file. Als die compleet is wordt het op ssd geschreven.
Zijn alle rar files en 1 par file binnen wordt par2 gestart voor controle van gedownload ding.
Als par2 klaar is (al dan niet gerepareerd) start het unrar process. Dan gaat het naar raid-5 volume.

Ik kan 200GB of zo in newsbin laden en de download loopt als een strakke lijn door en alles wordt gerepareerd en uitgepakt. Dus dit kan wel met een kpn aansluiting, verderop in het netwerk lijken ze niet veel limitering te hebben. Het is wel eens 100 mbps minder geweest, maar dat is weinig voorgekomen.
Ik download meestal in de avond na 20:00, en dat is ook nog eens de drukste tijd op internet volgens mij.

Ik gebruik overigens wel 4 usenet providers (2 hoofd en 2 gratis fill) als je maar 1 gebruikt heb je inderdaad kans op fluctuaties. Soms leveren ze line rate, vaak wat minder.
Je kunt bij newsbin zien aan kleurtjes waar de delen van je download vandaan komen.
Daar zit geen vast patroon in dat de load netjes verdeeld wordt, een momeny levert usp1 de meeste delen, minuut later de andere.

[ Voor 16% gewijzigd door jacovn op 06-06-2015 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
supayoshi schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:37:
Nee, dat is fout. Het motorola kastje wordt nog steeds verbonden met de Experiabox. Alleen internet loopt over een bridge.
In de openingspost staat "IPTV blijft werken via de Experiabox. (Op poort 2 t/m 4)", maar het blijft dus ook werken op andere poorten binnen het netwerk? En via de Experiabox kan ik ook nog steeds een vaste aansluiting maken (vooral belangrijk omdat de wifi van de Expreriabox uit gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Diablow schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:35:
[...]

In de openingspost staat "IPTV blijft werken via de Experiabox. (Op poort 2 t/m 4)", maar het blijft dus ook werken op andere poorten binnen het netwerk? En via de Experiabox kan ik ook nog steeds een vaste aansluiting maken (vooral belangrijk omdat de wifi van de Expreriabox uit gaat).
Nee je TV werkt alleen via de V8 omdat die VLAN zo loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Daar was ik al bang voor, dan heb ik er weinig aan, of ik moet tv kijken achter het pc-scherm, bedankt voor de duidelijkheid iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Diablow schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:54:
Daar was ik al bang voor, dan heb ik er weinig aan, of ik moet tv kijken achter het pc-scherm, bedankt voor de duidelijkheid iig.
Het kan trouwens met sommige andere routers wel als je maar Vlan op kan bouwen :) netwerkje.com legt het wel uit maar tis mijn mijn router nog niet gelukt (denk een bug) maar het kan dus wel. Maar moet je wel dingen voor kopen omdat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
supayoshi schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:27:
Ik heb gekeken of dat de v8 van Telfort zou werken op een KPN aansluiting. Ik ben tot de conclusie gekomen dat iptv wel werkt maar het internet niet.

Mijn 2e optie is dan om toch maar een managed switch aan te gaan schaffen.

Ik weet alleen niet helemaal zeker of dat het gaat werken als wat ik wil. Ik kan jullie ervaring en kennis goed gebruiken. ;)

Vanaf de NTU (glasvezelkastje) ---> Managed switch.
Van hier uit VLAN's splitsen (VLAN 6 = internet, VLAN 4 = IPTV).

Vanaf managed switch naar router (Asus RT-N66U) en naar iptv.

Vanaf de router bedraad naar PC, HTPC en NAS. (Synology DS 213).
Daarbij zou ik gebruik willen maken van ASUS DDNS op de router.
(heb ik dan weer een probleem met "double NAT" of is dat door middel van de managed switch verholpen?)

Welke switch raden jullie aan:
Zyxel GS1900-8
Netgear Prosafe GS105

De Netgear Prosafe GS105 zie ik in deze uitleg voorbijkomen how-to-use-your-own-router-on-kpn-glasvezel

De NAS zou ik dan door middel van de ASUS DDNS willen bereiken van buitenaf. Op dit moment krijg ik de melding van ASUS betreft Double NAT. De poorten zijn juist geforward.
Bij UPC/Ziggo werkte dit wel in combinatie met Cisco EPC3212.

Wie kan mij helpen? Alvast heel erg bedankt.

Groet,
Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dennis_83 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Ik heb gekeken of dat de v8 van Telfort zou werken op een KPN aansluiting. Ik ben tot de conclusie gekomen dat iptv wel werkt maar het internet niet.

Mijn 2e optie is dan om toch maar een managed switch aan te gaan schaffen.

Ik weet alleen niet helemaal zeker of dat het gaat werken als wat ik wil. Ik kan jullie ervaring en kennis goed gebruiken. ;)

Vanaf de NTU (glasvezelkastje) ---> Managed switch.
Van hier uit VLAN's splitsen (VLAN 6 = internet, VLAN 4 = IPTV).

Vanaf managed switch naar router (Asus RT-N66U) en naar iptv.

Vanaf de router bedraad naar PC, HTPC en NAS. (Synology DS 213).
Daarbij zou ik gebruik willen maken van ASUS DDNS op de router.
(heb ik dan weer een probleem met "double NAT" of is dat door middel van de managed switch verholpen?)

Welke switch raden jullie aan:
Zyxel GS1900-8
Netgear Prosafe GS105

De Netgear Prosafe GS105 zie ik in deze uitleg voorbijkomen how-to-use-your-own-router-on-kpn-glasvezel

De NAS zou ik dan door middel van de ASUS DDNS willen bereiken van buitenaf. Op dit moment krijg ik de melding van ASUS betreft Double NAT. De poorten zijn juist geforward.
Bij UPC/Ziggo werkte dit wel in combinatie met Cisco EPC3212.

Wie kan mij helpen? Alvast heel erg bedankt.

Groet,
Dennis.
Zoals je het omschrijft dat werkt wel en dubbele nat heb je niet omdat een switch dat volgens mij niet heeft :) enige wat die doet is verkeer splitsen door de VLAN's en dat is het verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
Bedankt voor je zeer snelle reactie. ;)

Welke switch zou je adviseren. Dit is voor mij nog nieuw.

Of een andere kan natuurlijk ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis_83 op 06-06-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zou zelf voor de Netgear gaan, vooral omdat dat ook gebruikt word in de how to use :) dat maakt het wel wat makkelijker en tis verder wel prima merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_83
Oke top! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Iemand enig idee hoe het komt dat mijn verbinding er na ongeveer 3 uren verbroken wordt?
Daarna kan ik ook met geen mogelijk weer verbinding maken...

Heb dan de KPN Experiabox V8 in bridgemodus,
hierachter de Asus RT-AC87U die met PPPoE verbinding maakt op de volgende manier:
User Name: macadresexperiboxv8@internet
Wachtwoord: kpn
MTU: 1492 (krijg het niet op 1500)
MRU: 1492
UPnP uitgeschakeld

Daarnaast draait de Asus op de software van Asus zelf.

Als ik de verbinding wil herstellen, moet ik de Experibox V8 weer terug zetten in de 'normale modus'.

Heb nu via DMZ op de Experiabox V8 naar mijn Asus RT-AC87U laten verwijzen,
maar dit wil ik niet en verneem nog steeds dat het niet lekker werkt.

Hoop dat iemand hier een oplossing zit/weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Laatst online: 01:25

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb nu alles overgezet naar KPN

Netwerk is nu zo

GLAS > Experia BOX V8 > Router linksys WRT1900AC

Experia box v8 in bridge modus gezet via de secret link WIFI uit / USB uit lampjes branden niet meer en experia box zegt ''physical off''

Op router PPPoE

login: XX-XX-MAC-ADRES-XX-XX@direct-adsl

Mac adres gekloond van de experia box

En nu zou de IPTV box direct moeten werk op de experia box maar zodra die aangesloten is klapt de internet verbinden naar mijn router er uit.....IPTV doet het dan wel....maar geen internet op de router.

Dafoq doe ik fout

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
42dpi schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:00:

Netwerk is nu zo

Experia box v8 in bridge modus gezet via de secret link WIFI uit / USB uit lampjes branden niet meer en experia box zegt ''physical off''

Op router PPPoE

En nu zou de IPTV box direct moeten werk op de experia box maar zodra die aangesloten is klapt de internet verbinden naar mijn router er uit.....IPTV doet het dan wel....maar geen internet op de router.

Dafoq doe ik fout
Haal die clone van je MAC eens weg, dat is niet nodig namelijk, misschien dat het helpt. (ik gebruik ook geen clone MAC en werkt prima hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Ga het binnenkort toch ook maar proberen tv kijk ik toch bijna niet, en als ik het kijk dan is het actualiteit of sport, waarbij het niet heel erg is het op een computerscherm in plaats van tv te zien. Het mac adres voor de login, dus is het mac-adres van de router neem ik aan, die als je hem niet cloned dus anders is dan de experia box?
Oja, ook belangrijk dan, op poort 2-4 op de experiabox heb ik wel nog steeds internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 11:27
...

Dafoq doe ik fout
Dat is precies het probleem wat ik ook had op VDSL. Zonder stb werkte het prima maar zodra ik een stb aansloot op 1 van de de andere porten op de experiabox werd de internet verbinding verbroken. In mijn geval heeft het maanden lang gewerkt en nadat ik mijn abonnement verlengd had werkte het opeens niet meer. Het is me nooit gelukt om er een oplossing voor te vinden.

Ik kan nu ook niet meer testen ik heb uiteindelijk mijn abonnement opgezegd na de zoveelste ergenis bij KPN.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

WeAreLegion schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:55:
[...]

Haal die clone van je MAC eens weg, dat is niet nodig namelijk, misschien dat het helpt. (ik gebruik ook geen clone MAC en werkt prima hier)
Maakt niks uit geen verschil.
Diablow schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:56:
Ga het binnenkort toch ook maar proberen tv kijk ik toch bijna niet, en als ik het kijk dan is het actualiteit of sport, waarbij het niet heel erg is het op een computerscherm in plaats van tv te zien. Het mac adres voor de login, dus is het mac-adres van de router neem ik aan, die als je hem niet cloned dus anders is dan de experia box?
Oja, ook belangrijk dan, op poort 2-4 op de experiabox heb ik wel nog steeds internet?
Ik kijk ook amper tv maar betaal er voor dus wil het werkend hebben.

Mac adres van de experia box als login met @direct-adsl

Clonen hoeft niet dacht misschien keek de IPTV box ook naar een bepaalde MAC range.

Poorten maakt niks uit (de fysieke op de experiabox), IPTV moet gewoon op de binnen komende lijn op VLAN4 zitten , wat binnenkomt is VLAN 4, 6 ,7 (als ik goed begrijp) 4 is IPTV 10.XX.XX.XX en 6 is gewoon internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Probeer eens een andere router? / Merk? Misschien zit het daar wel in? Er moet iets zijn dat dit veroorzaakt.. vreemd.. in welke range staat jou router? 192.168.2.x ? toevallig?
42dpi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:15:
[...]

Maakt niks uit geen verschil.

[...]

Ik kijk ook amper tv maar betaal er voor dus wil het werkend hebben.

Mac adres van de experia box als login met @direct-adsl

Clonen hoeft niet dacht misschien keek de IPTV box ook naar een bepaalde MAC range.

Poorten maakt niks uit (de fysieke op de experiabox), IPTV moet gewoon op de binnen komende lijn op VLAN4 zitten , wat binnenkomt is VLAN 4, 6 ,7 (als ik goed begrijp) 4 is IPTV 10.XX.XX.XX en 6 is gewoon internet.

[ Voor 4% gewijzigd door supayoshi op 08-06-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

supayoshi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:41:
Probeer eens een andere router? / Merk? Misschien zit het daar wel in? Er moet iets zijn dat dit veroorzaakt.. vreemd.. in welke range staat jou router? 192.168.2.x ? toevallig?

[...]
WRT1900AC en nee subdomain 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Heb je al een andere router gebruikt? / getest?
42dpi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:09:
[...]

WRT1900AC en nee subdomain 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Niet online
hb96 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:51:
Iemand enig idee hoe het komt dat mijn verbinding er na ongeveer 3 uren verbroken wordt?
Daarna kan ik ook met geen mogelijk weer verbinding maken...

Heb dan de KPN Experiabox V8 in bridgemodus,
hierachter de Asus RT-AC87U die met PPPoE verbinding maakt op de volgende manier:
User Name: macadresexperiboxv8@internet
MTU: 1492 (krijg het niet op 1500)
MRU: 1492
UPnP uitgeschakeld

Daarnaast draait de Asus op de software van Asus zelf.

Als ik de verbinding wil herstellen, moet ik de Experibox V8 weer terug zetten in de 'normale modus'.

Heb nu via DMZ op de Experiabox V8 naar mijn Asus RT-AC87U laten verwijzen,
maar dit wil ik niet en verneem nog steeds dat het niet lekker werkt.

Hoop dat iemand hier een oplossing zit/weet :)
Niemand die mij een oplossing kan bieden, dit ter verduidelijking:

De Experibox V8 van KPN kan in bridgemodus.
Zodra ik dit activeer op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://hendrikboer.info/tweakimg/Bridge-Experiabox-V8.JPG

Kan je op de inlogpagina van de Experiabox V8 zien dat de bridgemodus is ingeschakeld.
Hierop ga ik dus naar http://192.168.x.1 oftewel mijn Asus RT-AC87U.
Hier stel ik dus het volgende in bij de WAN:
Afbeeldingslocatie: http://hendrikboer.info/tweakimg/WAN-PPPoE-Settings-ASUS-RT-AC87U.JPG

Gebruikersnaam: macadresexperiaboxv8@internet

Zodra ik deze configuratie opsla wordt er een verbinding opgebouwd met KPN.
Dit gaat goed voor z'n 3-4 uren, waarna ineens de verbinding verbroken wordt.
Opnieuw verbinding gaat met geen enkele mogelijkheid. 8)7

Dan ben ik verplicht op de Experiabox V8 weer terug te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://hendrikboer.info/tweakimg/Reset-PPPoe-Experiabox-V8.JPG

Hierna zet de Asus RT-AC87U weer op een statisch IP en dan is er weer internet op deze Router.

Dus als iemand ziet wat ik fout doe? Laat van je horen _/-\o_
Want zou graag het internetverkeer door mijn Asus RT-AC87U laten afhandelen... 8)

Edit: Kreeg net ook geen PPPoE verbinding opgebouwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Hoi, probeer eens het MAc adres van de Experiabox te gebruiken? Onderaan en TTL value (time to live value)
anders.
Probeer ook eens een MTU van 1500, ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Niet online
supayoshi schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:25:
Hoi, probeer eens het MAc adres van de Experiabox te gebruiken? Onderaan en TTL value (time to live value)
anders.
Probeer ook eens een MTU van 1500, ?
Helaas kan ik de MTU niet wijzigen.

Je bedoelt het clonen van het mac adres van de Experibox? Niet nodig.
TTL value inschakelen?

Edit:
Mag allemaal niet werken, zelfs de Asus RT-AC87U gereset....

[ Voor 8% gewijzigd door hb96 op 16-06-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
hb96 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:31:
[...]

Helaas kan ik de MTU niet wijzigen.

Je bedoelt het clonen van het mac adres van de Experibox? Niet nodig.
TTL value inschakelen?

Edit:
Mag allemaal niet werken, zelfs de Asus RT-AC87U gereset....
Ik heb de RT-AC66U, heb net het e.e.a. doorgevoerd en netjes verbinding. Is even afwachten of het langer blijft werken dan 3 a 4 uur zoals jij schetst.

Ik heb momenteel het volgende ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/f9n1arz8h/asus.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Niet online
KilianS schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Ik heb de RT-AC66U, heb net het e.e.a. doorgevoerd en netjes verbinding. Is even afwachten of het langer blijft werken dan 3 a 4 uur zoals jij schetst.

Ik heb momenteel het volgende ingesteld:
[afbeelding]
We wachten het af!
Bedankt voor je bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Netwerk is nu zo

Op router PPPoE

Dafoq doe ik fout
Precies hetzelfde probleem hier met een Apple AirPort Extreme router achter de experia...

Iemand een idee of oplossing?

Heb al vanalles geprobeerd, verschillende fysieke poorten, andere ip range van de router. Blijft iedere keer goed werken totdat ik een TV ontvanger aansluit op de experiabox :(

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 21:37
Ik had dit nu zo'n 8 maanden werkend, maar sinds vanochtend werkt het niet meer. De internet verbinding werkt prima, maar bridging lijkt niet meer te werken. Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?

/update
Met "de internet verbinding werkt prima" bedoel ik dat als ik bridging uit zet, alles weer als normaal werkt.

Nog een 2e vraag:
Staat er bij VDSL status, op de landing page van de arcadyan bij iedereen "physical off"? Ik meen mij te herinneren dat dit er altijd stond als bridging aan stond. Dit is iig niet langer het geval bij mij.

/update2
Ik vermoed dat ik over ben gezet op ADSL2+ of VDSL, iig een verandering. Ik zie PADI commando's (nodig voor de verbindingsopbouw by PPPoE) voorbij gaan op interface 'If(PPPoE2)' van de modem, als ik mijn openwrt router een verbinding probeer te laten maken. Er komt geen antwoord op de PADI's en de melding is dan ook verder:
08/22/2014  00:37:34 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/22/2014  00:37:31 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2014  00:37:28 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2014  00:37:25 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2014  00:37:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2014  00:37:12 If(PPPoE2) send PADI

Zet ik alles terug naar standaard, zie ik PADI commando's voorbij gaan op If(PPPoE1). Vervolgens komt er antwoord binnen over If(PPPoE1):
08/22/2014  00:46:23 If(PPPoE1) PPP connection ok !
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) get secondary DNS IP:195.121.1.66
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) get primary DNS IP:195.121.1.34
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) get IP:x.x.x.x
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) start PPP      
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) receive PADS   
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) send PADR      
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) receive PADO   
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE2) send PADI      
08/22/2014  00:46:22 If(PPPoE1) send PADI      
08/22/2014  00:46:22 DSL Media Up !          

[ Voor 103% gewijzigd door DLGandalf op 28-07-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Iemand die mij kan vertellen of de PPPoE connectie vanaf een eigen router met een KPN vdsl aansluiting werkt met een mtu van 1500? Of ben je beperkt tot de gangbare 1492?
Ik wil mijn V8 ook graag in bridge gaan gebruiken i.c.m. een eigen Mikrotik routertje, vandaar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Duck op 04-08-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689007

hallo,

Ik probeer mijn time capsule aan mijn experiabox te koppelen waarbij ik de experiabox wil bruggen, zodat ik alleen tv en bellen heb via de experiabox en een eigen netwerk heb via mijn time capsule. ik heb deze instructies gevolgd voor het bruggen van de experiabox en tot zo ver lukt het prima. http://experiabox-bridge-modus.weebly.com

Het probleem is dat ik mijn time capsule niet in PPPoe kan zetten omdat de inlog gegevens volgens mij niet kloppen. volgens de instructie moet de username WAN MAC Address@direct-adsl zijn en het wachtwoord kpn. maar als ik dat invoer krijg ik geen contact met het internet. met een hoop gepriegel lukt het mij om een netwerk aan te maken maar daar kom ik het internet niet mee op.

Ik moet dus iemand hebben die mij kan uitleggen welke instelling ik op de time capsule moet invoeren.

is er iemand die hier ervaring mee heeft en dit op een zeer simpele manier aan mij uit kan leggen wellicht met plaatjes...?(ja, je leest het goed )

mijn excuses mocht dit al uitvoerig besproken zijn.

• supayoshi
Heb je het mac adres van je xperiabox gebruikt bij wan adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06
Is het ook mogelijk om iptv te kijken via de tweede niet kpn router? Het is namelijk lastig om extra netwerkkabels naar de tv's te trekken.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 20:00
Ik heb van KPN een Experiabox v9 gekregen, maar heb nog een v8 liggen. Toen ik deze aansloot, toen mijn DSL verbinding actief werd kreeg deze volgens mij geen profiel binnen. Kan dat kloppen, of moet ik gewoon langer wachten?
Zou het wel prettig vinden om van de bridge functionaliteit gebruik te kunnen maken.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Meauses schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:18:
Ik heb van KPN een Experiabox v9 gekregen, maar heb nog een v8 liggen. Toen ik deze aansloot, toen mijn DSL verbinding actief werd kreeg deze volgens mij geen profiel binnen. Kan dat kloppen, of moet ik gewoon langer wachten?
Zou het wel prettig vinden om van de bridge functionaliteit gebruik te kunnen maken.
De V8 zou gewoon moeten werken, kan je deze eens wat langer laten "opstarten"?
ephymerous schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:16:
Is het ook mogelijk om iptv te kijken via de tweede niet kpn router? Het is namelijk lastig om extra netwerkkabels naar de tv's te trekken.
Zou moeten kunnen, afhankelijk van hoe je de router gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door RobinF op 31-08-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
RobinF schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:21:

Dat biedt perspectief. Is er ergens een how-to beschikbaar of werkt het überhaupt gewoon na het bridgen? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 06-05 20:00
RobinF schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:21:
[...]

De V8 zou gewoon moeten werken, kan je deze eens wat langer laten "opstarten"?

[...]

Ik heb zelf op dit moment een v9 in gebruik, maar heb ook een v8 liggen. Deze v8 is van mijn opa geweest, en er staat KPN Experiabox v8 op. Mijn broer heeft deze gebruikt voor zijn Telfort VDSL en zoals het ernaar uitziet staat er ook telfort firmware op want ik zie bij WAN interfaces vlan 34 staan voor internet. Voor KPN is dit volgens mij VLAN6. Deze interface kan ik ook niet aanpassen.

Hoe krijg ik hier nu weer KPN firmware op? Een hard reset (met rood power lampje) werkt niet, dan blijft hij in bootp fase hangen. De helpdesk van KPN die ik gister sprak, die probeerden een reset, maar de dame in kwestie was niet erg technisch noch gewillig :)

[ Voor 17% gewijzigd door Meauses op 21-09-2015 10:14 . Reden: quote toegevoegd ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Anoniem: 699805

Wat ik me nu afvraag, als de V8 in Bridge staat, en mijn Cisco VPN router/gateway draait niet op PPPoE, kan de experia v8 dan gewoon weer gereset worden naar factory defaults ?.... En zo ja, hoe ?..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 699805 op 30-09-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 13:51
Ik heb de V8 gister in bridge mode gezet met daarachter een Nighthawk. Echter; de telefoon werkte niet meer nadat ik de V8 in bridge mode had gezet. Wij gebruiken hier 2 lijnen met 2 nummers. De Nighthawk pakte de verbinding zelf netjes op.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 706362

aan ephymerous

[/quote]
Is het ook mogelijk om iptv te kijken via de tweede niet kpn router? Het is namelijk lastig om extra netwerkkabels naar de tv's te trekken
[quote]

Wil eigenlijk hetzelfde doen dus is mijn vraag is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo2142
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 10:21
Ik had een vraag

ik heb sinds een tijd ook mijn V8 in bridge modus staan met een ASUS AC68U erachter.

Alleen nu kwam er een brief van de KPN dat ik mijn experiabox moest resetten (dit heb ik gedaan en hem gelijk weer in bridge modus gezet)

Sinds vandaag heb ik weer een brief van de KPN op de deurmat gekregen met het bericht dat ik een nieuwe modem zou krijgen omdat de reset "niet gelukt was" terwijl ik dit wel 100% goed had gedaan.

dit word waarschijnlijk de V10 maar ik ben bang dat ik deze niet meer in bridge modus kan zetten met mijn ASUS.

Hoe zou ik hierop reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
Gewoon negeren, ze vinden het gewoon minder leuk dat je modem in bridge staat denk ik, heb de brief ook gehad, gewoon genegeerd. Ik reset helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo2142
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 10:21
supayoshi schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:10:
Gewoon negeren, ze vinden het gewoon minder leuk dat je modem in bridge staat denk ik, heb de brief ook gehad, gewoon genegeerd. Ik reset helemaal niks
In deze brief staat wel dat er een nieuwe opgestuurd (met postNL) is en dat de huidige niet meer werkt na 20 november.

Ook staat er dat ik de oude modem moet terugsturen.

Zal ik gewoon niks terugsturen of de nieuwe retour doen? :P

Zit er overna te denken om morgens eens te bellen maar dat heeft weinig zin denk ik. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
edit

[ Voor 92% gewijzigd door supayoshi op 11-11-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Rambo2142 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:21:
[...]

In deze brief staat wel dat er een nieuwe opgestuurd (met postNL) is en dat de huidige niet meer werkt na 20 november.

Ook staat er dat ik de oude modem moet terugsturen.

Zal ik gewoon niks terugsturen of de nieuwe retour doen? :P

Zit er overna te denken om morgens eens te bellen maar dat heeft weinig zin denk ik. |:(
Ik geloof er helemaal niks van todat ik het zie met eigen ogen (dat die niet meer werkt)

Als POSTNL die nieuwe komt brengen, stuur ze gewoon een V7 op? of een andere V8 zou ik zeggen, ik heb altijd nog een reserve V8 ;) indien deze er mee ophoudt.

[ Voor 12% gewijzigd door supayoshi op 11-11-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
supayoshi schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:42:
[...]

Ik geloof er helemaal niks van todat ik het zie met eigen ogen (dat die niet meer werkt)

Als POSTNL die nieuwe komt brengen, stuur ze gewoon een V7 op? of een andere V8 zou ik zeggen, ik heb altijd nog een reserve V8 ;) indien deze er mee ophoudt.
Mijn broertje is een maand geleden verhuist en is sindsdien ook klant bij KPN. Hij heeft "gewoon" een nieuwe V8 gekregen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:32
Nemen jullie ook TV af bij KPN? Het kan namelijk ook zijn dat ze proberen om Routed TV uit te rollen op jullie modems en dat dit waarschijnlijk niet gaat omdat deze in bridge staat. Met Routed TV kan KPN bepaalde nieuwe diensten leveren via

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Prolution schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:14:
Nemen jullie ook TV af bij KPN? Het kan namelijk ook zijn dat ze proberen om Routed TV uit te rollen op jullie modems en dat dit waarschijnlijk niet gaat omdat deze in bridge staat. Met Routed TV kan KPN bepaalde nieuwe diensten leveren via
Hah! Dat zou heel goed kunnen omdat ik al bemerkte dat er nieuwe diensten in het menu stonden die ik nog niet had kunnen ontdekken bij iemand. ;)

Dat wordt dus een hele uitdaging om dat te behouden en bridge modus...

• ephymerous
Welke functionaliteiten zijn dat?

XXXVI

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-05 15:24
Rambo2142 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:32:
Sinds vandaag heb ik weer een brief van de KPN op de deurmat gekregen met het bericht dat ik een nieuwe modem zou krijgen omdat de reset "niet gelukt was" terwijl ik dit wel 100% goed had gedaan.

dit word waarschijnlijk de V10 maar ik ben bang dat ik deze niet meer in bridge modus kan zetten met mijn ASUS.

Hoe zou ik hierop reageren?
Hier dezelfde brieven, ook van terugsturen en dat het na 20november niet meer zal werken.

Ik heb ook de reset correct uitgevoerd... ter controle zag ik dat het firmwarenummer na reset +auto update hoger was, dat zou dus goed moeten zijn. Bij mij zit de V8 achter een switch en functioneert hij via een VLAN alleen nog als telefoonservice. TV's zijn direct op de switch aangesloten.

Ik denk dat als je specifieke routes hebt gemaakt die niet standaard zijn KPN de verbinding niet correct ziet ofzo. We wachten maar af of het straks echt niet meer werkt... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 12-11-2015 08:50 ]

• Qast
  • Niet online
De brief over de reset/nieuwe router had ik ook ontvangen. De reset had ik gewoon goed uitgevoerd maar later toch een brief dat het niet gelukt was en ze een nieuwe router op zouden sturen. Echter is deze nieuwe router niet in de beloofde week opgestuurd. Omdat ik het belangrijk vind dat de telefoon blijft werken heb ik KPN gebeld om zelf een nieuwe router te vragen en deze hebben ze toen de volgende dag afgeleverd.

Ik had zelf ook de V8 die in bridge modus stond met een ASUS RT-N66U erachter. Dit gaat inderdaad niet meer met de v10. Gelukkig vind ik het ook niet meer nodig om te bridgen omdat de V10 naar behoren werkt. De router is snel, en de wifi is prima. Ik heb verder geen geavanceerde functies nodig dus ik blijf de V10 gebruiken en mijn Asus als extra AP.

Ben wel benieuwd of de telefoon het daadwerkelijk niet meer doet na 20 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-05 15:24
Wel apart dat jullie hier spreken over de V10 of verwachten dat je deze zou krijgen. Ik heb hier zojuist de V9 (ZTE H368N) binnen gekregen. Blijkbaar is de V10 (H369A) niet per se nodig, maar in welke manier is de V9 beter dan de V8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
marcel87 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:14:
Wel apart dat jullie hier spreken over de V10 of verwachten dat je deze zou krijgen. Ik heb hier zojuist de V9 (ZTE H368N) binnen gekregen. Blijkbaar is de V10 (H369A) niet per se nodig, maar in welke manier is de V9 beter dan de V8?
De V9 is niet echt "beter" dan de V8. Naar mijn idee zijn ze gelijkwaardig.

KPN geeft niet altijd V10's uit omdat ze nog een voorraad V9 en V8's hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Zojuist is mijn telefoon er mee opgehouden (vanmiddag lampje uit)
is toch wat waar dus, ga zo even resetten of morgen

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 14:52
Sinds gisteravond hield mijn experiabox V8 ermee op om internetsignaal/ip-adres te sturen naar mijn router. Ik heb een Telfort abonnement en heb ook de Telfort guide gevolgd. (Wifi uit --> dhcp uit --> geheime pagina).

Na een factory reset deed het internet in eerste instantie niet. Later op de avond wel. Weer in bridge mode gezet, maar kreeg weer geen IP van het modem. Ik verwacht dat Telfort bridge mode heeft gedeactiveerd. Momenteel het modem in DMZ gezet.

Hebben meer mensen last sinds gisteravond van hun Telfortmodem in bridgemode? Runtime Code Version: 02.00.135W4 (31.07.2015-15:35:48) Dus er is gisteravond geen update uitgerold.

• Lenzzz
  • Laatst online: 24-02 12:51
Bliksem B schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:12:
Sinds gisteravond hield mijn experiabox V8 ermee op om internetsignaal/ip-adres te sturen naar mijn router. Ik heb een Telfort abonnement en heb ook de Telfort guide gevolgd. (Wifi uit --> dhcp uit --> geheime pagina).

Na een factory reset deed het internet in eerste instantie niet. Later op de avond wel. Weer in bridge mode gezet, maar kreeg weer geen IP van het modem. Ik verwacht dat Telfort bridge mode heeft gedeactiveerd. Momenteel het modem in DMZ gezet.

Hebben meer mensen last sinds gisteravond van hun Telfortmodem in bridgemode? Runtime Code Version: 02.00.135W4 (31.07.2015-15:35:48) Dus er is gisteravond geen update uitgerold.
Hier het zelfde probleem alleen dan met KPN glasvezel :( bridge maar weer uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb de reset nog niet uitgevoerd, maar ik gebruik mijn telefoon ook niet meer (heb wel vast nummer maar heb al jaarn me telefoon er niet op aangesloten), dus doe hem ook maar niet resetten hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb nu geen TV meer opeens, in bridge modus. Ga nu toch maar resetten dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:34
Ik heb helemaal geen epxeriabox, maar hier doet de TV ontvanger ook niks meer, was even weg, kom weer thuis en hij staat op Welkom bij Interactive TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
nautaonline schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:15:
Ik heb helemaal geen epxeriabox, maar hier doet de TV ontvanger ook niks meer, was even weg, kom weer thuis en hij staat op Welkom bij Interactive TV..
supayoshi schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:53:
Ik heb nu geen TV meer opeens, in bridge modus. Ga nu toch maar resetten dan :/
Er is een storing bij KPN ;) Ik heb ook gelijk alles uit bridge gehaald (geen V8, maar VLAN) en niks hielp. Telefonie werkt wel. De klantenservice was ook 'down' en ik zag toen na een paar minuten een tweet van KPN verschijnen. Dus snel weer alles terug aansluiten en geduldig wachten ;( :)

;( Omdat ik nu zonder internet zit
:) Omdat er gelukkig niks mis is met mijn setup :+

https://twitter.com/kpnwebcare/status/667657480219029504

Bij mij werkte internet nog wel gewoon maar ik zag op de iTV ontvanger die balkjes oplopen ipv de tijd. Paar keer iTV opnieuw opgestart en het bleef niet werken. Ik dacht nog: ik check dat vanavond wel, even door gamen nu het nog kan. Maar het bleef aan mij knagen en besloot even stroom van de router/glasvezel etc af te halen. Daarna werkte mijn internet ook niet :( Had ik het maar genegeerd...

[ Voor 26% gewijzigd door ASNNetworks op 20-11-2015 12:27 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:34
Ik zie het inderdaad, collega meldde het ook net. Gelukkig werkt de Telfort Internet lijn nog wel :), dus aan het werk kunnen we nog thuis. Dan maar even een internetstream opzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb weer internet! In bridge, ook alles uit gehad en gereset geweest, maar heb weer internet!
Dus toppie ;) Snel opgelost dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
ASNNetworks schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:21:
[...]

[...]

Er is een storing bij KPN ;) Ik heb ook gelijk alles uit bridge gehaald (geen V8, maar VLAN) en niks hielp. Telefonie werkt wel. De klantenservice was ook 'down' en ik zag toen na een paar minuten een tweet van KPN verschijnen. Dus snel weer alles terug aansluiten en geduldig wachten ;( :)

;( Omdat ik nu zonder internet zit
:) Omdat er gelukkig niks mis is met mijn setup :+

https://twitter.com/kpnwebcare/status/667657480219029504

Bij mij werkte internet nog wel gewoon maar ik zag op de iTV ontvanger die balkjes oplopen ipv de tijd. Paar keer iTV opnieuw opgestart en het bleef niet werken. Ik dacht nog: ik check dat vanavond wel, even door gamen nu het nog kan. Maar het bleef aan mij knagen en besloot even stroom van de router/glasvezel etc af te halen. Daarna werkte mijn internet ook niet :( Had ik het maar genegeerd...
Ik heb exact hetzelfde gedaan, heb nu sinds 1 minuut weer internet! Best snel eigenlijk ;) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
supayoshi schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:54:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gedaan, heb nu sinds 1 minuut weer internet! Best snel eigenlijk ;) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik had net ook weer internet, nu niet meer ;(

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Hier vandaag ook rond 12u bijna geen internet, ondertussen opgelost. Echter het niet meer functionereren van de bridge modus gebeurde woensdag avond (zie Lenzzz in "KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten").

Zijn er mensen met Telfort waarvan de Bridgemodus zorgde voor geen IP adres/geen internet? Zo ja hebben jullie nog steeds hetzelfde euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Bliksem B schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:42:
Hier vandaag ook rond 12u bijna geen internet, ondertussen opgelost. Echter het niet meer functionereren van de bridge modus gebeurde woensdag avond (zie Lenzzz in "KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten").

Zijn er mensen met Telfort waarvan de Bridgemodus zorgde voor geen IP adres/geen internet? Zo ja hebben jullie nog steeds hetzelfde euvel?
Heb je inmiddels al weer geprobeerd de bridge modus werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenzzz
supayoshi schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:24:
[...]

Vanaf 16-11-2015 begon het probleem en was mn verbinding weg. Heb die avond en die avond erop aardig zitten pielen om het weer aan de praat te krijgen. Helaas zonder succes.

Enige wat wel werkt is dat het op deze manier wel werkt.
http://nl.hardware.info/f...robleem-kpn-modem.279092/ alleen dat is toch net niet wat ik wil en mijn router ondersteund ook geen VOIP/SIP.
Kan wel TV kijken en internetten

Ik denk dat er iets is met de vlan's wat niet helemaal lekker loopt.

Heb nu een dubbele NAT en dat werkt, alleen wil gewoon dat die in bridge mode werkt.

Experia box en router een harde reset gegeven. Daarna weer terug gezet met de link van deze site om het op bridge te zetten alleen toen werkte het nog steeds niet. Modem hangup zegt ie in de logs. TV en Telefonie werken dan nog wel.

Vanavond nog maar een keer proberen en kijken of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Dus alleen je telefoon doet het niet? Je moet dan KPN aan de lijn krijgen om VOIP te heractiveren op je modem. Moet je echt een technische helpdesk gozer hebben want de rest snapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenzzz
supayoshi schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:03:
Dus alleen je telefoon doet het niet? Je moet dan KPN aan de lijn krijgen om VOIP te heractiveren op je modem. Moet je echt een technische helpdesk gozer hebben want de rest snapt het niet
Misschien dat ik het verkeerd uit heb gelegd. Voip werkt gewoon op de Experia Box alleen mijn router ondersteund het niet. Ik kan geen tel. op mijn router aansluitenm, kan wel alleen niet instellen.

Maar goed, kan nu even niks testen omdat er op het moment toch aardig wat storingen zijn bij KPN.

Morgen verder kijken als alles hopelijk weer werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Lenzzz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:29:
[...]

Misschien dat ik het verkeerd uit heb gelegd. Voip werkt gewoon op de Experia Box alleen mijn router ondersteund het niet. Ik kan geen tel. op mijn router aansluitenm, kan wel alleen niet instellen.

Maar goed, kan nu even niks testen omdat er op het moment toch aardig wat storingen zijn bij KPN.

Morgen verder kijken als alles hopelijk weer werkt. :)
Er is ook een groot verschil tussen Telfort en KPN. KPN gebrukt PPOE en vlans om telefonie over adsl beschikbaar te maken. Telfort gebruik VOIP zonder vlan. Telefonie werkt op een Telfort modem in bridge mode om deze reden niet. Zie ook http://experiabox-bridge-...m/telfort-vdsl--adsl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:06
Al is KPN wel bezig om het Telfort netwerk gefaseerd in het KPN netwerk te laten opnemen, ik vraag me af of dan ook de modem instellingen gelijk getrokken worden (neem aan van wel, vereenvoudigd de oplevering lijkt me)

Verder heb ik ook een V8 in bridging mode en net zoals de anderen zo'n brief gekregen. Ik heb de modem wel gereset maar blijkbaar was ook toen de upgrade mislukt. De modem staat nu weer in bridging mode en telefoon werkt nog steeds. Ik heb een V9 gekregen, die gaat maar retour. Sterker nog, als ik moest kiezen tussen wel voice en geen bridge of andersom - ben ik bang dat ik voice laat vallen. Wat heb je eraan als je onbeperkt bellen op je mobiel hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb KPN gebeld omdat mijn voice het niet doet, moet even resetten morgen of vanavond, even online laten en dan zien of het lampje aangaat, zo niet, dan morgen weer even bellen.

Nadat lampje brandt, ga ik weer de bridge aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
supayoshi schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:24:
[...]

Ja ik heb ondertussen het modem weer in bridgemodus staan. M'n router kon nu weer zonder problemen een WAN-ipadres verkrijgen van Telfort. Mogelijk kwam het dan toch de problemen op het netwerk, door aanpassingen vanuit KPN. Zie ook: nieuws: Ook Xs4all geeft gratis toegang tot Programma Gemist na storing - update en nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiting - update 2.

Goed om te weten dat wanneer KPN iets aanpast op het netwerk of problemen heeft, het modem direct moeilijk doet in bridge-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ja duidelijk, ik heb inmiddels voice weer werkend na ee reset. Kreeg voice niet werkend door de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenzzz
nou ik ben er achter wat het is. Als ik mn tv ontkoppel dan werkt mn internet verbinding weer. Denk dat KPN een wijziging heeft doorgevoerd in het modem. Maar goed.. nu maar eens verder kijken hoe ik het weer werkend krijg. Erg vreemd heeft altijd gewerkt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste