Met glasvezel zou dat wellicht kunnen (zie bijv. http://netwerkje.com/), met VDSL niet, je hebt immers daadwerkelijke modem hardware nodig om de verbinding op te bouwen.
Bij mij (Telfort,, DSL met de V8) werkt de ING bankieren app op Android niet (kan niet inloggen) als ik verbinding heb via mijn eigen Asus AC68u router, die als DMZ is ingesteld op de V8.
Als ik de V8 in bridge mode zet, werkt de ING app wel.
Ik heb hetzelfde probleem met de emaildienst GMX.com en soms bij het online shoppen (als ik de beveildigde zone van de shop betreedt).
Zoals al eerder gemeld zijn KPN/Telfort overgestapt op Routed IPTV. Hierdoor verlies je TV als je de V8 in bridge zet. Ik heb nu als test ruim anderhalve week de V8 in bridge gelaten en beveiligde sites lijken sowieso veel sneller te reageren. Nu wil ik toch ook weer tv werkend.. dus de V8 is gereset en weer in routed mode, met het IP van de aangesloten Asus router als DMZ.
De oplossing die op netwerkje.com staat is gericht op glasvezel verbindingen en al die instellingen die je moet doen, lijken alleen te kunnen met een switch van minstens €90. Niet met mijn Asus AC68u.
Ik ben nu erg benieuwd hoe ik toch iets als de ING app kan gebruiken, zonder de Asus weg te doen..
Als ik de V8 in bridge mode zet, werkt de ING app wel.
Ik heb hetzelfde probleem met de emaildienst GMX.com en soms bij het online shoppen (als ik de beveildigde zone van de shop betreedt).
Zoals al eerder gemeld zijn KPN/Telfort overgestapt op Routed IPTV. Hierdoor verlies je TV als je de V8 in bridge zet. Ik heb nu als test ruim anderhalve week de V8 in bridge gelaten en beveiligde sites lijken sowieso veel sneller te reageren. Nu wil ik toch ook weer tv werkend.. dus de V8 is gereset en weer in routed mode, met het IP van de aangesloten Asus router als DMZ.
De oplossing die op netwerkje.com staat is gericht op glasvezel verbindingen en al die instellingen die je moet doen, lijken alleen te kunnen met een switch van minstens €90. Niet met mijn Asus AC68u.
Ik ben nu erg benieuwd hoe ik toch iets als de ING app kan gebruiken, zonder de Asus weg te doen..
Een pricewatch: Asus DSL-AC68U kopenJazco2nd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:01:
[...]
En dan nog geen garantie of die wel werkt met Telfort..ThinkPadd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:14:
[...]
Een pricewatch: Asus DSL-AC68U kopen? AC68U met ingebouwd DSL-modem
Plus ik vind het enorm zonde. Als ik binnen een jaar of 2 overstap op bijv kabel of glasvezel heb ik mijn investering er niet uit, ik heb al de normale AC68u. De witte trouwens, die valt helemaal weg tegen een witte muur op een witte meubel met de leds uitgeschakeld
Heb je dubbele NAT? Als dat zo is dan eens proberen om je Asus puur als accesspoint in te stellenJazco2nd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:01:
Bij mij (Telfort,, DSL met de V8) werkt de ING bankieren app op Android niet (kan niet inloggen) als ik verbinding heb via mijn eigen Asus AC68u router, die als DMZ is ingesteld op de V8.
-cut-
Andere oplossing is een V8 op marktplaats scoren met een firmware lager dan 2.00.136. Ik heb een V8 met 2.00.132v4 en daarbij werkt TV nog in bridge mode
[ Voor 16% gewijzigd door wildcheese op 31-08-2016 11:58 ]
Wauw, ik ben echt blij met mijn V8. Ik wou al heel lang bridge modus van KPN maar had dus niet in de gaten dat het kon met de V8 (vroeger kon het niet).
Ik gebruik een PfSense firewall welke zonder problemen verbinding maakt na het aanzetten van de bridge mode in de V8. Het voornaamste probleem met de Experiabox is dat die DNS verzoeken als flood aanvallen ziet en daardoor steeds hapert. We zijn met veel personen thuis die tegelijk gebruik maken van het internet en als dat allemaal vanaf 1 IP adres komt (de PfSense) dan ziet de Experiabox dat als aanval. Met bridge modus is dit probleem helemaal opgelost aangezien de PfSense de firewall is en hier heb ik volledige controle op.
Nu het probleem, IPTV werkt niet meer. Of nouja, eigenlijk ook weer wel. Wat heb ik tot nu toe gedaan:
V8 reset -> wifi en usb uit -> bridge aan -> verbinden via de router en done.
Als ik nu het IPTV kastje (zowel de Arris als Motorola) aan zet dan gaat die de fout in bij het ophalen van de menuschermen (later in het proces pas). De melding is: "De tv-ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Herstart uw modem, daarna uw tv-ontvanger en wacht 10 minuten. (561)". Als ik vervolgens in het diagnostics menu van de IPTV ga zitten zie ik dat het kastje netjes een IP van de Experiabox krijgt maar het SAP-aankondigings-adres blijft leeg.
Vervolgens heb ik de V8 weer gereset en toen zonder instellen de IPTV aangezet, gewacht tot alles het deed. Toen heb ik wederom de Wifi en USB uitgezet en bridge aan, de TV viel vervolgens voor een klein minuutje weg en kwam verassend genoeg terug. Toen ik vervolgens in de router keek leek die ook netjes verbonden te zijn. Nu een paar uur later werkt IPTV nog steeds alleen durf ik het bakje niet opnieuw op te starten. Wel heb ik een ander IPTV bakje ook aangesloten op de Experiabox en deze geeft weer dezelfde error.
Vervolgens heb ik de IPTV gereset naar fabrieksinstellingen en nog steeds werkt die niet. Als ik de lan kabel weer terug prik in de IPTV ontvanger die nog aan staat dan pakt die netjes de verbinding weer op in een paar seconden.
Mis ik een optie of is het alleen mogelijk met glasvezel en niet met VDSL2? De telefoon blijft overigens wel altijd werken en het lampje 'TV' op de Experiabox staat ook altijd aan (volgensmij zit dat lampje gewoon vastgesoldeerd aan de voeding ofzo
)
Ik gebruik een PfSense firewall welke zonder problemen verbinding maakt na het aanzetten van de bridge mode in de V8. Het voornaamste probleem met de Experiabox is dat die DNS verzoeken als flood aanvallen ziet en daardoor steeds hapert. We zijn met veel personen thuis die tegelijk gebruik maken van het internet en als dat allemaal vanaf 1 IP adres komt (de PfSense) dan ziet de Experiabox dat als aanval. Met bridge modus is dit probleem helemaal opgelost aangezien de PfSense de firewall is en hier heb ik volledige controle op.
Nu het probleem, IPTV werkt niet meer. Of nouja, eigenlijk ook weer wel. Wat heb ik tot nu toe gedaan:
V8 reset -> wifi en usb uit -> bridge aan -> verbinden via de router en done.
Als ik nu het IPTV kastje (zowel de Arris als Motorola) aan zet dan gaat die de fout in bij het ophalen van de menuschermen (later in het proces pas). De melding is: "De tv-ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Herstart uw modem, daarna uw tv-ontvanger en wacht 10 minuten. (561)". Als ik vervolgens in het diagnostics menu van de IPTV ga zitten zie ik dat het kastje netjes een IP van de Experiabox krijgt maar het SAP-aankondigings-adres blijft leeg.
Vervolgens heb ik de V8 weer gereset en toen zonder instellen de IPTV aangezet, gewacht tot alles het deed. Toen heb ik wederom de Wifi en USB uitgezet en bridge aan, de TV viel vervolgens voor een klein minuutje weg en kwam verassend genoeg terug. Toen ik vervolgens in de router keek leek die ook netjes verbonden te zijn. Nu een paar uur later werkt IPTV nog steeds alleen durf ik het bakje niet opnieuw op te starten. Wel heb ik een ander IPTV bakje ook aangesloten op de Experiabox en deze geeft weer dezelfde error.
Vervolgens heb ik de IPTV gereset naar fabrieksinstellingen en nog steeds werkt die niet. Als ik de lan kabel weer terug prik in de IPTV ontvanger die nog aan staat dan pakt die netjes de verbinding weer op in een paar seconden.
Mis ik een optie of is het alleen mogelijk met glasvezel en niet met VDSL2? De telefoon blijft overigens wel altijd werken en het lampje 'TV' op de Experiabox staat ook altijd aan (volgensmij zit dat lampje gewoon vastgesoldeerd aan de voeding ofzo
TL;DR: heeft iemand telfort vdsl met een ASUS-router die screenshots van de relevante instellingen kan posten? Ik kom er helaas niet uit
Met name wat je bij WAN hebt staan en bij LAN-iptv en LAN-DHCP.
Situatie: Onlangs verhuisd. Voorheen was het wifi-bereik van de experiabox v8 wel voldoende in het kleine appartement. In het nieuwe huis met verdieping niet meer. Ik heb gisteren een RT-AC68U gekocht. Ik wil de experiabox v8 in bridge zetten en verder de asus de router laten zijn.
Ik heb volgens de handleiding in dit topic gevolgd, en dan stap 5 aangepast zoals je hoort te doen voor als je Telfort hebt. Dus de experiabox v8 in bridge modus + DHCP uit. Wat er vervolgens gebeurt is dat mijn asus router vervolgens een DHCP-fout geeft. "ISP's DHCP did not function properly".
Ik typ dit nu wel via de asus, die achter de experiabox staat welke in de normale modus, dus met DHCP en niet-bridged draait..
Situatie: Onlangs verhuisd. Voorheen was het wifi-bereik van de experiabox v8 wel voldoende in het kleine appartement. In het nieuwe huis met verdieping niet meer. Ik heb gisteren een RT-AC68U gekocht. Ik wil de experiabox v8 in bridge zetten en verder de asus de router laten zijn.
Ik heb volgens de handleiding in dit topic gevolgd, en dan stap 5 aangepast zoals je hoort te doen voor als je Telfort hebt. Dus de experiabox v8 in bridge modus + DHCP uit. Wat er vervolgens gebeurt is dat mijn asus router vervolgens een DHCP-fout geeft. "ISP's DHCP did not function properly".
Ik typ dit nu wel via de asus, die achter de experiabox staat welke in de normale modus, dus met DHCP en niet-bridged draait..
Voor alle duidelijkheid:
Sinds ze (Telfort en KPN) over zijn op Routed IPTV, kan je geen IPTV meer via je eigen router (Asus) laten lopen. Ik heb het geprobeerd met alle verschillende bronnen op internet die voorheen wel werkte. Je zal enkele dagen werkend IPTV hebben, simpelweg omdat je TV settopbox wellicht al een IP had, maar daarna is het voorbij.
Om die reden heeft bridge modus van de V8 dus ook geen nut meer (tenzij je alleen internet afneemt, zonder TV).
Ik heb het nu dus maar zo gedaan:
Experiabox V8 = gewoon in normale toestand. In deze box heb ik ook mijn portforwarding ingesteld. USB en WLAN uitgeschakeld. UPNP ingeschakeld. Alleen de TV settopbox en mijn eigen router erop aangesloten met kabels.
Asus AC68u = access point modus. Hierop ook mijn Raspberry Pi, en overige apparaten zowel bekabeld als via WiFi aangesloten.
Jammer maar helaas.
Dubbele NAT, dus mijn Asus in router modus laten en simpelweg de Asus als DMZ instellen in de V8 werkte bij mij niet goed. Vooral HTTPS sites en apps (ING bankieren app) werkte voor geen meter.
Mocht iemand toch bridge modus werkend hebben MET iptv (danwel via V8 of iptv via eigen router) hoor ik heel graag hoe precies met de juiste instellingen.
EDIT:
het (enige) voordeel van deze opstelling: de klantenservice kan nooit je eigen apparatuur de schuld geven.
Ik heb 3jr probleemloos Telfort gehad tot april dit jaar (toen de prijs ook voor een 2e keer omhoog ging, begon eerste 2 jr met €32/mnd, nu €36.50/mnd zonder dat ik extra mogelijkheden ofzo heb, met storingen).
TV werkte niet of extreem traag zappen met foutmeldingen, internet deed het dan nog wel. Met deze opstelling, als er weer problemen met TV of internet zijn, weet ik in elk geval 100% zeker dat het aan Telfort ligt en niet aan mijn apparatuur. Scheelt een hoop gedoe met testen als er weer problemen zijn.
Sinds ze (Telfort en KPN) over zijn op Routed IPTV, kan je geen IPTV meer via je eigen router (Asus) laten lopen. Ik heb het geprobeerd met alle verschillende bronnen op internet die voorheen wel werkte. Je zal enkele dagen werkend IPTV hebben, simpelweg omdat je TV settopbox wellicht al een IP had, maar daarna is het voorbij.
Om die reden heeft bridge modus van de V8 dus ook geen nut meer (tenzij je alleen internet afneemt, zonder TV).
Ik heb het nu dus maar zo gedaan:
Experiabox V8 = gewoon in normale toestand. In deze box heb ik ook mijn portforwarding ingesteld. USB en WLAN uitgeschakeld. UPNP ingeschakeld. Alleen de TV settopbox en mijn eigen router erop aangesloten met kabels.
Asus AC68u = access point modus. Hierop ook mijn Raspberry Pi, en overige apparaten zowel bekabeld als via WiFi aangesloten.
Jammer maar helaas.
Dubbele NAT, dus mijn Asus in router modus laten en simpelweg de Asus als DMZ instellen in de V8 werkte bij mij niet goed. Vooral HTTPS sites en apps (ING bankieren app) werkte voor geen meter.
Mocht iemand toch bridge modus werkend hebben MET iptv (danwel via V8 of iptv via eigen router) hoor ik heel graag hoe precies met de juiste instellingen.
EDIT:
het (enige) voordeel van deze opstelling: de klantenservice kan nooit je eigen apparatuur de schuld geven.
Ik heb 3jr probleemloos Telfort gehad tot april dit jaar (toen de prijs ook voor een 2e keer omhoog ging, begon eerste 2 jr met €32/mnd, nu €36.50/mnd zonder dat ik extra mogelijkheden ofzo heb, met storingen).
TV werkte niet of extreem traag zappen met foutmeldingen, internet deed het dan nog wel. Met deze opstelling, als er weer problemen met TV of internet zijn, weet ik in elk geval 100% zeker dat het aan Telfort ligt en niet aan mijn apparatuur. Scheelt een hoop gedoe met testen als er weer problemen zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 20-09-2016 16:57 ]
Als je de Experiabox zat bent kun je er nog altijd een Fritz!box voor in de plaats zetten, die is niet zo dichtgetimmerd als de Experiabox. Maar doet ook geen bridge helaas.
Dat is een apparaat om de Experiabox te vervangen en je hebt dan geen aparte router meer nodig. Voor wie nog geen goede router heeft is dat zeker een optie. Maar als je de 5GHz versie wil is het een dure optie. Als je geen telefonie afneemt is ie het niet waard vind ik.ThinkPadd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:08:
Als je de Experiabox zat bent kun je er nog altijd een Fritz!box voor in de plaats zetten, die is niet zo dichtgetimmerd als de Experiabox. Maar doet ook geen bridge helaas.
Als je al in een goede router hebt geïnvesteerd ga je niet ook nog eens een Fritzbox aanschaffen..
Eigenlijk is mijn huidige opstelling wel prima. Heb nergens last van.liefste had ik maar 1 apparaat, maar ik verwacht dat binnen 2 jaar de prijzen van alternatieven zijn gedropt en ik mijn huidige router gewoon in een netwerkaansluiting in de muur kan prikken (glasvezel bijv). Ben je direct van al het gedoe af.
Een beetje lekker uitgeruste Fritz!box is peperduur idd. Je praat dan al gauw over 200 euro. Is het mij ook niet waard, heb voor AC wifi een los accespoint
Ik heb inmiddels lekker zitten frutten met een eigen DHCP. Ik heb geen problemen met de experiabox, echter liep ik vast op het feit dat ik inmiddels iets meer vast ip addressen wilde hebben dan 10. Ja ik kan het vast zetten in het device, maar dat doet soms afbreuk aan het gebruikersgemak (vrouw). En ik wil het graag centraal kunnen oplossen
Dus ik heb het volgende gedaan.
1. DHCP server opgezet en de twee tv boxen in een (MAC) deny filter gezet. (Windows Server)
2. In de DHCP instellingen van de EB de dhcp scope aangepast naar twee ip adressen in de scope.
3. In de DHCP binding de twee mac adressen van de tv box opgenomen en ieder gekoppeld aan een ip adres van de experiabox scope.
Hierdoor melden de tv boxen zich op het netwerk en krijgen een ip van de EB. De rest van de devices krijgen antwoord van mijn DHCP server.
Een hele mooie oplossing is het niet, maar het werkt iig wel
Dus ik heb het volgende gedaan.
1. DHCP server opgezet en de twee tv boxen in een (MAC) deny filter gezet. (Windows Server)
2. In de DHCP instellingen van de EB de dhcp scope aangepast naar twee ip adressen in de scope.
3. In de DHCP binding de twee mac adressen van de tv box opgenomen en ieder gekoppeld aan een ip adres van de experiabox scope.
Hierdoor melden de tv boxen zich op het netwerk en krijgen een ip van de EB. De rest van de devices krijgen antwoord van mijn DHCP server.
Een hele mooie oplossing is het niet, maar het werkt iig wel
Carpe Diem
Dit vond ik op het Telfort forum:
Ik heb nog niet getest of het ook echt werkt nog.
Gemarkeerd als antwoord: Dennisorie op 11 oktober 2016, 21:51
het probleem is opgelost, ik heb iemand van telfort gesproken die mij enige uitleg heeft gegeven voor deze niet ondersteunde situatie.
indien er mensen zijn die dit probleem ervaren doe het volgende.
1. reset je ExperiaBox dmv reset knop aan de achterkant net zo lang in te drukken met een pen tot alle lampjes branden en daarna uitgaan
2. haal alle randapparatuur los en sluit alleen de tv ontvanger aan (ik heb poortje 4 gekozen, onthoud welk poortje jij in gebruik neemt voor de ontvanger) LET OP, gebruik hier nooit poort 1 voor, liever 3 of 4.
3. zet de TV ontvanger aan en wacht tot deze weer werkt (duurt even maar hij gaat het zeker doen)
4. ga naar de router web interface http://192.168.2.254 en login met admin en pasword 1234 (deze moet je daarna aanpassen)
5. ga naar lan, stel de poort (in mijn geval poort 4) in op IPTV waar jij de tv ontvanger op hebt aangesloten en controleer of het blijft werken
6. stel de bridgemode weer in, 192.168.2.254/atmint.stm/3/1 en klik op apply, internet valt even weg dus tv ontvanger zal dit ook aangeven
7. wacht tot de tv het weer doet, dit kan even duren, zap ondertussen een beetje tussen de kanalen totdat je weer beeld hebt
8. zet DHCP uit op de experiabox
9. zet wifi (WLAN) uit op de experiabox
10. sluit je eigen router weer aan op poort 1 van de experiabox en zorg dat je eigen router de WAN interface op dynamic IP heeft staan.
11. je bent nu klaar, alles werkt met bridge mode aan.
let op, bovenstaande configuratie wordt officieel niet door telfort ondersteund (wat jammer is).
overige info.
Internet gaat via VLAN 34
IPTV gaat via VLAN 4
helaas lukt het niet om IPTV ook te bridgen (althans dat heeft bij mij niet gewerkt, ik had daarna ook geen internet meer)
Ik heb nog niet getest of het ook echt werkt nog.
Gemarkeerd als antwoord: Dennisorie op 11 oktober 2016, 21:51
het probleem is opgelost, ik heb iemand van telfort gesproken die mij enige uitleg heeft gegeven voor deze niet ondersteunde situatie.
indien er mensen zijn die dit probleem ervaren doe het volgende.
1. reset je ExperiaBox dmv reset knop aan de achterkant net zo lang in te drukken met een pen tot alle lampjes branden en daarna uitgaan
2. haal alle randapparatuur los en sluit alleen de tv ontvanger aan (ik heb poortje 4 gekozen, onthoud welk poortje jij in gebruik neemt voor de ontvanger) LET OP, gebruik hier nooit poort 1 voor, liever 3 of 4.
3. zet de TV ontvanger aan en wacht tot deze weer werkt (duurt even maar hij gaat het zeker doen)
4. ga naar de router web interface http://192.168.2.254 en login met admin en pasword 1234 (deze moet je daarna aanpassen)
5. ga naar lan, stel de poort (in mijn geval poort 4) in op IPTV waar jij de tv ontvanger op hebt aangesloten en controleer of het blijft werken
6. stel de bridgemode weer in, 192.168.2.254/atmint.stm/3/1 en klik op apply, internet valt even weg dus tv ontvanger zal dit ook aangeven
7. wacht tot de tv het weer doet, dit kan even duren, zap ondertussen een beetje tussen de kanalen totdat je weer beeld hebt
8. zet DHCP uit op de experiabox
9. zet wifi (WLAN) uit op de experiabox
10. sluit je eigen router weer aan op poort 1 van de experiabox en zorg dat je eigen router de WAN interface op dynamic IP heeft staan.
11. je bent nu klaar, alles werkt met bridge mode aan.
let op, bovenstaande configuratie wordt officieel niet door telfort ondersteund (wat jammer is).
overige info.
Internet gaat via VLAN 34
IPTV gaat via VLAN 4
helaas lukt het niet om IPTV ook te bridgen (althans dat heeft bij mij niet gewerkt, ik had daarna ook geen internet meer)
Is er iemand die een Experiabox V8 in bridge draait met pfSense erachter en hier zijn instellingen kan posten? Of is het helemaal niet meer mogelijk sinds IPTV in routed mode draait?
Ik draai geen PfSense maar volgensmij kan dat met RoutedITV alsnog door een IGMP Proxy te draaienThinkPadd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:29:
Is er iemand die een Experiabox V8 in bridge draait met pfSense erachter en hier zijn instellingen kan posten? Of is het helemaal niet meer mogelijk sinds IPTV in routed mode draait?
Ik las hier dat een Draytek Vigor 130 een transparante bridge kan opzetten en dat Routed IPTV dan ook zou moeten werken. Eens kijken of we zo'n ding voor een beetje redelijke prijs kunnen bemachtigen.
Met de EB V8 lijk je het VLAN voor TV niet meer te kunnen doorzetten: supayoshi in "Het grote xDSL-topic"
Met de EB V8 lijk je het VLAN voor TV niet meer te kunnen doorzetten: supayoshi in "Het grote xDSL-topic"
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2016 00:25 ]
Via via een Experiabox v8 in het schoot geworpen gekregen. Momenteel V10 met dubble NAT (VDSL).
De v8 aansloten, TV werkt. Kastje in bridge mod overgezet. Op mijn USG Gateway via de GUI de PPPoE settings ingevuld en zowel internet als TV werkt. TV rechtstreeks op de v8, prima zo.
Nu zie ik een bij de status van de verbinding op de v8 dat deze profile 17A heeft verkregen, maar de snelheid waarmee verbonden is 10x langzamer als via de v10
Speedtests
v10 100 down / 60 up (dubbel NAT)
v8 10 down / 2 up (bridge mode)
Waar kan dit aan liggen?
De v8 aansloten, TV werkt. Kastje in bridge mod overgezet. Op mijn USG Gateway via de GUI de PPPoE settings ingevuld en zowel internet als TV werkt. TV rechtstreeks op de v8, prima zo.
Nu zie ik een bij de status van de verbinding op de v8 dat deze profile 17A heeft verkregen, maar de snelheid waarmee verbonden is 10x langzamer als via de v10
Speedtests
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb hier ook een V8 staan die ik nog in bridgemodus wil zetten (hang nu nog achter een V10), maar als ik die aansluit krijgt ie het zelfs helemaal niet voor elkaar om een verbinding op te zetten. Op de statuspagina van de DSL verbinding lijkt het erop dat de handshake niet wordt geaccepteerd.
Ander modem, even er van af geweest moet weer helemaal op nieuw leren dat de waardes van de lijn goed zijn, als goed is stijgt snelheid vanzelf over paar dagenbeekware schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:28:
Via via een Experiabox v8 in het schoot geworpen gekregen. Momenteel V10 met dubble NAT (VDSL).
Nu zie ik een bij de status van de verbinding op de v8 dat deze profile 17A heeft verkregen, maar de snelheid waarmee verbonden is 10x langzamer als via de v10![]()
Speedtests
Waar kan dit aan liggen?
De v10 heeft VVDSL, de v8 niet. Het kan dus zijn dat je met de V8 nooit dezelfde snelheid kan halen als met de V10 als je verbinding op VVDSL bouwt.
Procedure werkt!
Voor Telfort DHCP-server uitschakelen !
Voor Telfort DHCP-server uitschakelen !
De V8 ondersteunt wel VVDSL. Door een andere chipset kan de snelheid iets lager liggen maar met 10Mb lijkt er iets anders aan de hand te zijn.johnkeates schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:41:
De v10 heeft VVDSL, de v8 niet. Het kan dus zijn dat je met de V8 nooit dezelfde snelheid kan halen als met de V10 als je verbinding op VVDSL bouwt.
Mijn V8 heeft eindelijk een verbinding willen opbouwen dus ik heb de zaak nu netjes in bridge staan. Is het nu ook mogelijk om met de v8 in bridgemodus ipv6 werkend te krijgen?
Werkt met de oplossing hierboven ook de telefoon van telfort ?
Kan iemand mij uitleggen welke instellingen ik op mijn FritzBox 7390 moet instellen om 'm te verbinden met de Experia V8. Provider is Telfort.
Op deze pagina wordt alles mooi uitgelegd (dank daarvoor!) voor de Experia V8 maar niet voor de FritzBox.
http://experiabox-bridge-...m/telfort-vdsl--adsl.html
Mijn vraag, hoe stel ik het volgende advies in op de FritzBox zoals beschreven op de pagina hierboven:
"Wat je nu moet gaan doen is in je eigen router een Dynamic IP verbinding opzetten met de inloggegevens van de Experiabox. Die zijn als volgt,
Type verbinding: Dynamic IP
Sec. connection: disable of auto
Wan connection: Connect automatically
Op deze pagina wordt alles mooi uitgelegd (dank daarvoor!) voor de Experia V8 maar niet voor de FritzBox.
http://experiabox-bridge-...m/telfort-vdsl--adsl.html
Mijn vraag, hoe stel ik het volgende advies in op de FritzBox zoals beschreven op de pagina hierboven:
"Wat je nu moet gaan doen is in je eigen router een Dynamic IP verbinding opzetten met de inloggegevens van de Experiabox. Die zijn als volgt,
Type verbinding: Dynamic IP
Sec. connection: disable of auto
Wan connection: Connect automatically
is het mogelijk dat de firewall op de experia v8 nog aanstaat ik kan namelijk sommige poorten niet inkomen.
poorten 80, 84, 85 en 8080 werken prima.
maar poort 5700-5705 en 5900-5905 werken dan weer niet. ook poort 3389 werkt niet
ik gebruik een wrt160nl met dd-wrt.
verder werkt alles prima (ik heb alleen internet van telfort geen tv of telefonie)
Sorry voor het posten in een oud topic!
als ik de modem reset en dan de firewall en dhcp weer uitzet zou hij het na de bridge
-mode moeten werken?
Vriendelijk groet,
kaspar rave
poorten 80, 84, 85 en 8080 werken prima.
maar poort 5700-5705 en 5900-5905 werken dan weer niet. ook poort 3389 werkt niet
ik gebruik een wrt160nl met dd-wrt.
verder werkt alles prima (ik heb alleen internet van telfort geen tv of telefonie)
Sorry voor het posten in een oud topic!
als ik de modem reset en dan de firewall en dhcp weer uitzet zou hij het na de bridge
-mode moeten werken?
Vriendelijk groet,
kaspar rave
edit:
firewall lag niet aan de modem.
router vervangen aangezien het al een redelijk oud model was en geen problemen meer.
firewall lag niet aan de modem.
router vervangen aangezien het al een redelijk oud model was en geen problemen meer.
[ Voor 12% gewijzigd door sasaa op 11-09-2018 09:54 ]
Anoniem: 632581
Heb alle threads gelezen maar snap er geen bal van. Hiervoor bij ziggo gezeten kon met een knop de modem in bridge modus zetten aangezien ik als tweede een router van tp link hebt. Ik kom niet in mijn tp link dus ik moet mijn experia v8 box van telfort in bridge modus zetten. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen? ik kan namelijk geen netflix kijken meer via mijn tv. Hij geeft aan'' verbonden met lokaal internet maar geen internet verbinding. Controlleer uw DNS instellingen. Ik heb alleen een internetpakket geen telefonie.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 26-02-2018 17:40 ]
ik heb het 3 keer geprobeerd, maar bij mij lukt het ook niet... (Telfort)
heb de hoop opgegeven. Router hangt achter modem en staat in dmz en alles werkt prima.
heb de hoop opgegeven. Router hangt achter modem en staat in dmz en alles werkt prima.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ik had half jaar de Experiabox V8 in bridgemodus gezet, maar als er onderhoud wordt gedaan of internet valt uit dan pakt de Experiabox de verbinding niet meer op.
De verbinding wordt wel opgepakt in normale modus, maar dan wordt de modem al na 2 dagen traag.
Hebben jullie daar ook last van?
Wie heeft ervaring met Fritzbox 7360 of 7390 ipv de Experiabox V8?
De verbinding wordt wel opgepakt in normale modus, maar dan wordt de modem al na 2 dagen traag.
Hebben jullie daar ook last van?
Wie heeft ervaring met Fritzbox 7360 of 7390 ipv de Experiabox V8?
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Vanmiddag mijn Telfort modem (Experia v8) in bridge modus gezet vanwege af en toe wegvallende verbinding. Mijn ASUS RT-AC52U neemt de routing-taken voor zich.
Ik heb het modem vantevoren een hard-reset gegeven.
nternet werkt, maar valt elke ~10 minuten weg. Ik heb alle stappen op https://experiabox-bridge...m/telfort-vdsl--adsl.html gevolgd en uitgevoerd.
Elke keer als het internet wegvalt zie ik in de log van de router zulke entries voorbij komen:
Vanmiddag mijn Telfort modem (Experia v8) in bridge modus gezet vanwege af en toe wegvallende verbinding. Mijn ASUS RT-AC52U neemt de routing-taken voor zich.
Ik heb het modem vantevoren een hard-reset gegeven.
nternet werkt, maar valt elke ~10 minuten weg. Ik heb alle stappen op https://experiabox-bridge...m/telfort-vdsl--adsl.html gevolgd en uitgevoerd.
Elke keer als het internet wegvalt zie ik in de log van de router zulke entries voorbij komen:
Heb ik ergens in mijn WAN-settings iets gemist?Nov 11 14:45:06 WAN Connection: WAN was restored.
Nov 11 14:59:49 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.
Nov 11 14:59:49 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Nov 11 14:59:51 rc_service: udhcpc 4436:notify_rc start_firewall
Nov 11 14:59:51 kernel: ra_sw_nat_hook_wifi: 1
Nov 11 14:59:51 kernel: ra_sw_nat_hook_wifi: 1
Nov 11 14:59:51 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules_vlan2_vlan2)!
Nov 11 14:59:51 rc_service: udhcpc 4436:notify_rc stop_upnp
Nov 11 14:59:51 rc_service: waitting "start_firewall" via udhcpc ...
Nov 11 14:59:52 rc_service: udhcpc 4436:notify_rc start_upnp
Nov 11 14:59:52 rc_service: waitting "stop_upnp" via udhcpc ...
Nov 11 14:59:53 ddns update: ez-ipupdate: starting...
Nov 11 14:59:54 ddns update: connected to nwsrv-ns1.asus.com (103.10.4.108) on port 80.
Nov 11 14:59:55 ddns update: Asus update entry:: return: HTTP/1.1 200 OK^M Date: Sun, 11 Nov 2018 13:59:53 GMT^M Server: Apache^M X-Powered-By: PHP/5.6.30^M Content-Length: 0^M Connection: close^M Content-Type: text/html; charset=UTF-8^M ^M
Nov 11 14:59:55 ddns update: retval= 0, ddns_return_code (,200)
Nov 11 14:59:55 ddns update: asusddns_update: 0
Nov 11 14:59:55 ddns: ddns update ok
Nov 11 14:59:55 dhcp client: bound 145.133.179.xx via 145.133.179.xx during 600 seconds.
Nov 11 14:59:55 WAN Connection: WAN was restored.

[ Voor 52% gewijzigd door Pred op 11-11-2018 15:01 ]
Wat bedoel je in dit geval met een 'wegvallende verbinding'? Blijft de DSL-verbinding wel actief op het moment dat de zaak wegvalt?
Ola, na een slechte update van mijn Netgear R7800 router achter de V8 in bridge mode en downgrade van de router firmware kreeg de R7800 geen internet meer, terwijl het bijna een half jaar gewerkt had. Het externe dhcp adres van Telfort kwam niet.
Uiteindelijk de router een factory reset gegeven en alles werkte weer.
Nu weet ik ook dat het clonen van het Mac adres van de V8 naar je router voor Telfort niet nodig is. Het enige wat je bij Telfort moet doen dus is;
- V8 in bridge zetten met linkje in start vh topic (https://experiabox-bridge-modus.weebly.com)
- DHCP uit
-WIFI uit
- ECO aan
Daarna in je router bij internetverbinding:
Internet > Does your Internet connection require a login? NO
- Get Dynamically from ISP
Domain Name Server (DNS) Address
- Get Automatically from ISP(of OPENDNS/Google DNS invullen)
Router MAC Address
- Use Default Address(=MAC address from router. No cloning required)
Uiteindelijk de router een factory reset gegeven en alles werkte weer.
Nu weet ik ook dat het clonen van het Mac adres van de V8 naar je router voor Telfort niet nodig is. Het enige wat je bij Telfort moet doen dus is;
- V8 in bridge zetten met linkje in start vh topic (https://experiabox-bridge-modus.weebly.com)
- DHCP uit
-WIFI uit
- ECO aan
Daarna in je router bij internetverbinding:
Internet > Does your Internet connection require a login? NO
- Get Dynamically from ISP
Domain Name Server (DNS) Address
- Get Automatically from ISP(of OPENDNS/Google DNS invullen)
Router MAC Address
- Use Default Address(=MAC address from router. No cloning required)
Ik heb een router besteld die deze week gaat binnenkomen. Ik vraag me nu echter wel af of mijn plan gaat werken.
Huidige situatie: Experiabox V8 (modem/router) >> Powerline adapter
Nieuwe situatie: Experiabox V8 (modem) >> Powerline adapter >> WiFi router (router)
KPN komt binnen in mijn meterkast waar ook de Experiabox V8 hangt. Hier hangt ook een Powerline adapter die het signaal doorstuurt naar verschillende punten in mijn huis. oa naar mijn TV decoder. Dit werkt vlekkeloos.
Nu wil via zo'n punt (bovenverdieping) waar een Powerline adapter hangt een WiFi router hangen. Lekker centraal zodat het hele huis + tuin kan profiteren van de WiFi. Het WiFi signaal van de Experiabox zal worden uitgeschakeld. Maar gaat dit wel werken aangezien het router gedeelte wordt overgenomen door de nieuwe router?
Huidige situatie: Experiabox V8 (modem/router) >> Powerline adapter
Nieuwe situatie: Experiabox V8 (modem) >> Powerline adapter >> WiFi router (router)
KPN komt binnen in mijn meterkast waar ook de Experiabox V8 hangt. Hier hangt ook een Powerline adapter die het signaal doorstuurt naar verschillende punten in mijn huis. oa naar mijn TV decoder. Dit werkt vlekkeloos.
Nu wil via zo'n punt (bovenverdieping) waar een Powerline adapter hangt een WiFi router hangen. Lekker centraal zodat het hele huis + tuin kan profiteren van de WiFi. Het WiFi signaal van de Experiabox zal worden uitgeschakeld. Maar gaat dit wel werken aangezien het router gedeelte wordt overgenomen door de nieuwe router?
Even vraag?
Werkt iptv nog steeds op poort 2tot4?
Ik ben gister de hele dag bezig geweest maar krijg tv niet werkende op deze poortjes.
Werkt iptv nog steeds op poort 2tot4?
Ik ben gister de hele dag bezig geweest maar krijg tv niet werkende op deze poortjes.
Lesdictische is mijn hash#
Dit ligt volgens mij aan hoe je de bridge modus hebt ingesteld. Je stelt in feite twee bridges in, eentje voor je internetverbinding en eentje voor je IPTV verbinding. Misschien handig als je deelt hoe je de zaak hebt ingesteld en wat er precies niet werkt.