Dit vond ik op het Telfort forum:
Ik heb nog niet getest of het ook echt werkt nog.
Gemarkeerd als antwoord: Dennisorie op 11 oktober 2016, 21:51
het probleem is opgelost, ik heb iemand van telfort gesproken die mij enige uitleg heeft gegeven voor deze niet ondersteunde situatie.
indien er mensen zijn die dit probleem ervaren doe het volgende.
1. reset je ExperiaBox dmv reset knop aan de achterkant net zo lang in te drukken met een pen tot alle lampjes branden en daarna uitgaan
2. haal alle randapparatuur los en sluit alleen de tv ontvanger aan (ik heb poortje 4 gekozen, onthoud welk poortje jij in gebruik neemt voor de ontvanger) LET OP, gebruik hier nooit poort 1 voor, liever 3 of 4.
3. zet de TV ontvanger aan en wacht tot deze weer werkt (duurt even maar hij gaat het zeker doen)
4. ga naar de router web interface
http://192.168.2.254 en login met admin en pasword 1234 (deze moet je daarna aanpassen)
5. ga naar lan, stel de poort (in mijn geval poort 4) in op IPTV waar jij de tv ontvanger op hebt aangesloten en controleer of het blijft werken
6. stel de bridgemode weer in, 192.168.2.254/atmint.stm/3/1 en klik op apply, internet valt even weg dus tv ontvanger zal dit ook aangeven
7. wacht tot de tv het weer doet, dit kan even duren, zap ondertussen een beetje tussen de kanalen totdat je weer beeld hebt
8. zet DHCP uit op de experiabox
9. zet wifi (WLAN) uit op de experiabox
10. sluit je eigen router weer aan op poort 1 van de experiabox en zorg dat je eigen router de WAN interface op dynamic IP heeft staan.
11. je bent nu klaar, alles werkt met bridge mode aan.
let op, bovenstaande configuratie wordt officieel niet door telfort ondersteund (wat jammer is).
overige info.
Internet gaat via VLAN 34
IPTV gaat via VLAN 4
helaas lukt het niet om IPTV ook te bridgen (althans dat heeft bij mij niet gewerkt, ik had daarna ook geen internet meer)