KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
Mogelijk kan het komen omdat KPN Routed ITV aan het uitrollen is, heeft je V8 recent een firmware update gehad? Bij verschillende Telfort gebruikers met een V8 heb ik gezien dat de firmware was geupdate, ook zag ik dat zowel de internet VLAN als de ITV VLAN nu in Routing mode stond (oftewel Routed ITV).

KPN heeft overigens nooit deze Bridge mode ondersteund, ik zou niet verbaasd zijn dat het over enige tijd helemaal niet meer werkt, zeker omdat het hoogstwaarschijnlijk dus niet compatible is met Routed ITV. Mogelijk dat deze Bridge mode dan alleen nog goed werkt als je puur alleen internet afneemt zonder iTV diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Prolution schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:56:
Mogelijk kan het komen omdat KPN Routed ITV aan het uitrollen is, heeft je V8 recent een firmware update gehad? Bij verschillende Telfort gebruikers met een V8 heb ik gezien dat de firmware was geupdate.
Bij mij heeft het modem geen update gekregen, maar bridge mode werkt nog wel. Hopelijk verpest die update niks aan m'n bridge mode.
KPN heeft overigens nooit deze Bridge mode ondersteund, ik zou niet verbaasd zijn dat het over enige tijd helemaal niet meer werkt, zeker omdat het hoogstwaarschijnlijk dus niet compatible is met Routed ITV. Mogelijk dat deze Bridge mode dan alleen nog goed werkt als je puur alleen internet afneemt zonder iTV diensten.
KPN gebruikt nog een oudere manier dmv apparte VPN tunnels op het modem te handhaven. Telfort doet dit niet. Mogelijk kan voor Routed iTVdezelfde settingss gebruikt worden als bij Telfort IPTV.

Tevens laatst iemand van Telfort aan de lijn gehad voor een snelheidsstoring, die vond het totaal niet erg dat mijn modem in bridgemode stond. Hij heeft me voor de rest gewoon verder geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
Bliksem B schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:31:
[...]

Bij mij heeft het modem geen update gekregen, maar bridge mode werkt nog wel. Hopelijk verpest die update niks aan m'n bridge mode.

[...]

KPN gebruikt nog een oudere manier dmv apparte VPN tunnels op het modem te handhaven. Telfort doet dit niet. Mogelijk kan voor Routed iTVdezelfde settingss gebruikt worden als bij Telfort IPTV.

Tevens laatst iemand van Telfort aan de lijn gehad voor een snelheidsstoring, die vond het totaal niet erg dat mijn modem in bridgemode stond. Hij heeft me voor de rest gewoon verder geholpen.
Welke firmware versie heb je op je V8 staan? Vanaf versie 02.00.135W4 is Routed ITV bij de Telfort gebruikers geactiveerd geloof ik.
Het klopt dat KPN op een andere manier de internet verbinding opzet, KPN doet dit via een PPPoE tunnel (VLAN 6), en Telfort doet dit via IPoE (VLAN 34). Maar bij zowel KPN als Telfort komt IPTV binnen op VLAN 4.

In een normale situatie (met Routed ITV) krijg een ITV ontvanger een lokaal IP adres van de DHCP server van je Experiabox, hierdoor krijgt je ITV ontvanger ook internet toegang zodat er bijvoorbeeld Netflix apps aangeboden kunnen worden.

Zodra je je V8 in Bridge modus zet dan wordt ook de DHCP server uitgeschakeld, dus dan lijkt me dat Routed ITV ook niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36
Dan zal ik dat probleem ook wel hebben, zo gauw als ik mijn decoder herstart, krijgt deze geen verbinding meer (en waarschijnlijk dus geen IP, gezien DHCP uit staat op de experiabox). Hier zal wel geen oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
cpt.skydiver schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:33:
Dan zal ik dat probleem ook wel hebben, zo gauw als ik mijn decoder herstart, krijgt deze geen verbinding meer (en waarschijnlijk dus geen IP, gezien DHCP uit staat op de experiabox). Hier zal wel geen oplossing voor zijn?
Probeer hem eens rechtstreeks op je router aan te sluiten?
Welke firmware versie heb je op je V8 staan? Vanaf versie 02.00.135W4 is Routed ITV bij de Telfort gebruikers geactiveerd geloof ik.
Het klopt dat KPN op een andere manier de internet verbinding opzet, KPN doet dit via een PPPoE tunnel (VLAN 6), en Telfort doet dit via IPoE (VLAN 34). Maar bij zowel KPN als Telfort komt IPTV binnen op VLAN 4.
Gisteren was dit een versie die met juli als release datum.

Ik heb geen iTV en hoef me gelukkig ook geen zorgen te maken dat het niet werkt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 12:51
Heb het eindelijk voor elkaar gekregen alleen heb nu wel de Tomato Firmware op mn Asus RT68U gezet. Hiermee vlan 4 en 7 tagged doorgezet naar de Experiabox. Telefoon werkt gelukkig weer en ook IPTV wat ik via mn Experiabox heb laten lopen zodat ik nog wat poorten vrij hield op mn asus.

Wel heb ik mn Experiabox in bridgemode gezet anders kreeg ik weer problemen met het wegvallen van mn internetverbinding.

Helemaal blij :)

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 11:00
Bij mij werkt de bridge mode gelukkig nog steeds, ook na de reset vanwege de update voor voice. Nu zie ik alleen dat KPN *eindelijk* IPv6 aan het uitrollen is. Iemand al enig idee hoe dat te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Bliksem B schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:57:
[...]

Probeer hem eens rechtstreeks op je router aan te sluiten?

[...]

Gisteren was dit een versie die met juli als release datum.

Ik heb geen iTV en hoef me gelukkig ook geen zorgen te maken dat het niet werkt. :9
Ik heb inmiddels inderdaad de Experiabox weer in bridge gezet en de TV aangesloten op mijn eigen router. Dat werkt prima!

EDIT: te vroeg gejuicht :( na een herstart van de tv box kan ie geen verbinding meer krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door cpt.skydiver op 15-12-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Laatst online: 03-06 11:00
[b][message=45438215,noline]cpt.skydiver schreef op dinsdag 15 december 2015 @
EDIT: te vroeg gejuicht :( na een herstart van de tv box kan ie geen verbinding meer krijgen.
Dat komt waarschijnlijk doordat jouw tv boxje in routed mode staat. Hij verwacht naast de TV VLAN ook untagged internet. Dat wordt o.a. gebruikt voor Netflix. /Edit: heb je de tv box aangesloten op de experiabox of je eigen router? Ik ga van het eerste uit anders werkt je TV sowieso niet

Twee mogelijke oplossingen: reset de firmware van de TV box naar default (uitzetten, dan aanzetten met de powerbutton ingedrukt). Dan zal die daarna weer gaan upgraden en tijdens het upgraden zien dat ie geen internet heeft en dus de apps niet enablen

Een andere optie is om via een netgear managed switchje de TV VLAN van de Experiabox te combineren met internet van je eigen router. Dat heb ik geprobeerd maar is nog niet gelukt (ligt meer aan mijn kennis vwb de config van die Netgear)

[ Voor 7% gewijzigd door wildcheese op 16-12-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346053

Luitjes!!

Ik heb nu een klein probleempje.............
Mijn V8 gaat niet meer in bridge mode :(
Alles werkt behalve internet. (IPTV en Phone werken)

Na een reset blijft het helaas bij niet werken (3 pogingen gedaan)

Is hier nog wat aan te doen?

Graag zou ik mijn eigen router blijven gebruiken (WiFi is ruk in de V8) Ik heb ook een NAS en IP cam draaien en stream ook via een Raspberry vanaf andere locatie (dit werkt nu ook allemaal niet meer)

Hebben jullie wat tips om het te laten werken (als tijdelijke fix) tot Bridgemode oplossing er is?

Moet ik poortforwarding doen op het modem en de router loskoppelen?

Reeds dank!!

Homer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
wildcheese schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:08:
[...]

Dat komt waarschijnlijk doordat jouw tv boxje in routed mode staat. Hij verwacht naast de TV VLAN ook untagged internet. Dat wordt o.a. gebruikt voor Netflix. /Edit: heb je de tv box aangesloten op de experiabox of je eigen router? Ik ga van het eerste uit anders werkt je TV sowieso niet

Twee mogelijke oplossingen: reset de firmware van de TV box naar default (uitzetten, dan aanzetten met de powerbutton ingedrukt). Dan zal die daarna weer gaan upgraden en tijdens het upgraden zien dat ie geen internet heeft en dus de apps niet enablen

Een andere optie is om via een netgear managed switchje de TV VLAN van de Experiabox te combineren met internet van je eigen router. Dat heb ik geprobeerd maar is nog niet gelukt (ligt meer aan mijn kennis vwb de config van die Netgear)
Dat zal (kijkende naar de VLAN configuraties in de experiabox) inderdaad het probleem zijn. Heb het inmiddels anders opgelost door Gargoyle op m'n router te zetten. Het probleem voorheen was, wanneer ik mijn eigen router als AP + switch gebruikte achter de EB, dat de TP-link waarschijnlijk wat raars deed (schijnt dat ze soms willekeurige bursts aan ARP packets versturen) dat de experiabox niet leuk vond (TV sloeg om de haverklap vast met geen signaal). Met Gargoyle op de eigen router en de experiabox "standaard" geconfigureerd gaat het nu als een trein. Veel verbindingen en DNS requests (oa. npm install) lijkt ie niet zo leuk te vinden, maar als ik daar last van krijg kan ik in ieder geval voorlopig nog VPN'en naar de UTwente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meth
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Heeft Bridgemodes overigens invloed op de snelheid van het internet? Omdat ik mijn xperiabox gebridged heb al enige tijd, ne onglangs een KPN upgrade (van 60mbps naar 100mbps) ben overgestapt, echter merk ik totaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mr.Meth schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:26:
Heeft Bridgemodes overigens invloed op de snelheid van het internet? Omdat ik mijn xperiabox gebridged heb al enige tijd, ne onglangs een KPN upgrade (van 60mbps naar 100mbps) ben overgestapt, echter merk ik totaal geen verschil.
Nopes, als je hem bridge zou het wel aan je router kunnen liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meth
  • Laatst online: 11-12-2024
WeAreLegion schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:57:
[...]

Nopes, als je hem bridge zou het wel aan je router kunnen liggen :)
Vgsm gewoon een goede router, Netgear R7000 pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
Alle kabels die ik gebruik zijn ook Cat7/Cat6a kabels.
Ik snap er nog steeds niks van waarom ik niet (of bijna) de maximale snelheid kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 15:01
Mr.Meth schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:26:
Eventueel tijdelijk uit bridge halen om te kijken of het dan goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mr.Meth schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:57:
[...]

Vgsm gewoon een goede router, Netgear R7000 pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
Alle kabels die ik gebruik zijn ook Cat7/Cat6a kabels.
Ik snap er nog steeds niks van waarom ik niet (of bijna) de maximale snelheid kan bereiken.
Die nighthawk moet dat makkelijk aan kunnen dus dat zal het probleem niet zijn, heb je het al eens geprobeerd inderdaad zonder bridge mode werkt het dan wel? Kabels vervangen (om te testen dat het niet daar aan ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky_r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik heb een nieuw forum geopend voor telfort gebruikers.
Telfort Internet - TV - Bellen - Bridge mode

Idee is om zowel routed iptv als telefonie 100% werkend te krijgen met de experia v8 in bridge mode.
Het op netwerkje.com een vrij helder stappenplan gevonden: http://netwerkje.com/routed-iptv

Echter lukt het mij nog niet om een ip te krijgen op eigen router in vlan4. Vandaag weer bedacht dat ik in de experiabox misschien het iptv vlan op een andere poort te zetten.

Is er misschien al iemand die het al werkend heeft?
Maak me om telefonie het minste zorgen, heb de sip account gegevens via wireshark uit de experiabox gehengeld, dus die kan ik vrij eenvoudig op mn interne asterisk laten draaien.

Spreek graag een ervaringdeskundige die het al voor elkaar heeft, maar zal zeker ook mijn eigen ervaring delen als het is gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
supayoshi schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:27:
Is deze methode ondersteund door KPN?
Nee! Ga KPN er niet mee lastig vallen, stel je vragen hier. KPN levert je verbinding, heb je problemen, maak de bridge modus ongedaan en ga dan pas KPN bellen! Zij bieden geen ondersteuning voor bridge modus op de Experiabox.
De monteur heeft mij een poos geleden verteld dat er een andere methode is die wel officieel wordt ondersteund. Echter loopt de ondersteuning dan niet verder dan de Experiabox. Precies wat velen willen.

Het is heel simpel: Het enige vrije IP adres van je /30 kan worden gebruikt aan de LAN-zijde, door bijvoorbeeld een router. De gateway is dan het IP van de Experiabox. Zo dus: https://www.mupload.nl/img/iyvtgfksqcx.png. In dit geval staat er een Draytek achter de Experiabox, beiden met een publiek IP. NAT functionaliteit blijft echter wel ingeschakeld op de Experiabox, eventuele WiFi-faciliteiten blijven ook functioneren. Let hier op met je radioplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-06 12:17
Ik heb sinds gisteren de zelfde problemen, Bridge klapt er na een aantal minuten uit. PADT melding, termination en einde verhaal. Wel balen, want mijn netwerk heeft nog nooit zo goed gewerkt sinds de bridge modus aan stond. (+/- 1,5 jaar gebruik van gemaakt). Het lijkt er op dat het over is met de pret :-/ of heeft iemand inmiddels een oplossing ontdekt?

Ik werk met een v8 in combinatie met Airport Time Capsule, welke in PPPoE modus staat.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb het hetzelfde probleem wat ervh zegt. Sinds gister kapt mijn internet en mee en krijg ook PADT melding. Het heeft hier ook altijd zonder problemen gewerkt. Blijkbaar heeft kpn iets gedaan waardoor het nu niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Laatst online: 02-06 19:56
Met OpenWRT hier werk alles nog... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
Mag ik vragen wat voor instellingen jij gebruikt voor PPPoE? (Username en wachtwoord enzo). En wat voor OpenWRT versie gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik gebruik asus-merlin maar heb ook helemaal nergens last van draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlamBam806
  • Laatst online: 26-05 14:56
Bij mij werkt het sinds een paar dagen ook niet meer. Gebruik de R7000 standaard firmware, en die wil niet meer een PPoE verbinding opzetten. Bridge modus doet het nog wel, alleen internet is weg. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andMax
  • Laatst online: 02-06 20:57
Hi Trommelrem,

Zou je deze oplossing iets uitgebreider uit kunnen leggen?
Ik zie dat je als ip adress een cijfer lager hebt gegeven (.193) en als gateway die uit de status pagina (.194).Wat voor mogelijkheden schept dit? Kan ik nu wel een router met VPN server achter de experiabox zetten? Werkt dit ook met de v10?
Trommelrem schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:20:
[...]
De monteur heeft mij een poos geleden verteld dat er een andere methode is die wel officieel wordt ondersteund. Echter loopt de ondersteuning dan niet verder dan de Experiabox. Precies wat velen willen.

Het is heel simpel: Het enige vrije IP adres van je /30 kan worden gebruikt aan de LAN-zijde, door bijvoorbeeld een router. De gateway is dan het IP van de Experiabox. Zo dus: https://www.mupload.nl/img/iyvtgfksqcx.png. In dit geval staat er een Draytek achter de Experiabox, beiden met een publiek IP. NAT functionaliteit blijft echter wel ingeschakeld op de Experiabox, eventuele WiFi-faciliteiten blijven ook functioneren. Let hier op met je radioplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
maxschouten schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:41:
Hi Trommelrem,

Zou je deze oplossing iets uitgebreider uit kunnen leggen?
Ik zie dat je als ip adress een cijfer lager hebt gegeven (.193) en als gateway die uit de status pagina (.194).Wat voor mogelijkheden schept dit? Kan ik nu wel een router met VPN server achter de experiabox zetten? Werkt dit ook met de v10?

[...]
Van KPN krijg je een /30. Daarvan is de Experiabox de standaardroute. Het overgebleken IP adres kun je gebruiken voor een eigen router. Dat betekent dus dat zowel je Experiabox NAT uitdeelt (en WiFi, vandaar dat je daarmee rekening moet houden met je radioplanning) en een publiek IP adres routeert. Je eigen router hangt dan wel achter de Experiabox, waardoor het fully supported is door KPN, maar je hebt toch je eigen routerfunctionaliteit.

Feitelijk kun je zo heel mooi een guest-LAN maken, als je het heel simpel wilt houden. Lekker die Experiabox daarvoor gebruiken. Let er wel op dat je het default wachtwoord altijd wijzigt, omdat ook je Experiabox configuratie vanaf het internet bereikbaar is!

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 25-01-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Van KPN krijg je een /30. Daarvan is de Experiabox de standaardroute. Het overgebleken IP adres kun je gebruiken voor een eigen router. Dat betekent dus dat zowel je Experiabox NAT uitdeelt (en WiFi, vandaar dat je daarmee rekening moet houden met je radioplanning) en een publiek IP adres routeert. Je eigen router hangt dan wel achter de Experiabox, waardoor het fully supported is door KPN, maar je hebt toch je eigen routerfunctionaliteit.

Feitelijk kun je zo heel mooi een guest-LAN maken, als je het heel simpel wilt houden. Lekker die Experiabox daarvoor gebruiken. Let er wel op dat je het default wachtwoord altijd wijzigt, omdat ook je Experiabox configuratie vanaf het internet bereikbaar is!
mmmm dit ook maar eens proberen, heb nog een V8 die ik gebruik maar heb ook een V10 die is opzich wel prima maar wil me eigen router ook blijven gebruiken als die dan ze eigen IP kan krijgen dan is het gelijk opgelost ;) vananvond even mee stoeien.

PS al vermoed ik wel dat je itv niet meer werkt (heb je dat toevallig) aangezien die tegenwoordig in routed mode staan.

[ Voor 5% gewijzigd door WeAreLegion op 25-01-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
WeAreLegion schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:52:
[...]

mmmm dit ook maar eens proberen, heb nog een V8 die ik gebruik maar heb ook een V10 die is opzich wel prima maar wil me eigen router ook blijven gebruiken als die dan ze eigen IP kan krijgen dan is het gelijk opgelost ;) vananvond even mee stoeien.

PS al vermoed ik wel dat je itv niet meer werkt (heb je dat toevallig) aangezien die tegenwoordig in routed mode staan.
TV zul je op de Experiabox moeten laten. Dat is nou juist het grote voordeel: Je kunt je eigen router op een eigen publieke IP adres zetten, en de Experiabox z'n ding laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Trommelrem schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:20:
[...]

Die /30 is toch alleen bij zakelijke aansluitingen?
Klant van me heeft KPN waarbij ik een virtual machine op het 2e IP heb gehangen. In de telnet interface van de experiabox zie ik dat de experiabox nog steeds iets van NAT doet, enige verschil is dat interne en externe adressen hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb het geprobeerd met een V10 en precies zo in gesteld maar dat werkt niet, blijft een DNS error geven :) heb overal DNS gebruikt die in modem staat (dus die 195)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andMax
  • Laatst online: 02-06 20:57
Trommelrem schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Ah, juist. Even de /30 terminologie ingedoken en het is mij nu helemaal duidelijk. Wat apart dat je van KPN 2 (eigenlijk 4) publieke ip adressen krijgt!

Heb het zelf nog niet kunnen testen, gaat om de verbinding bij mijn ouders thuis. Die zijn vaak ik het buitenland en willen dan via een VPN verbinding internetten, uitzending gemist etc. Speciaal hiervoor heb ik ze een router met ingebouwde VPN server laten aanschaffen, maar sinds de verhuizing naar een nieuwe provider werkte dit trucje dus niet meer... Tot nu hopelijk!

Iets anders waar ik aan zat te denken mocht dit trucje niet werken. Is het mogelijk om de DCHP server op de V10 uit te zetten en de WAN IP rechtstreeks door te zetten naar de router die dan achter poort 1 komt te staan? Of komt er meer bij kijken wanneer je de V10 in een soort kunstmatige bridge mode wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 14:48
Trommelrem schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:17:
[...]
TV zul je op de Experiabox moeten laten. Dat is nou juist het grote voordeel: Je kunt je eigen router op een eigen publieke IP adres zetten, en de Experiabox z'n ding laten doen.
werkt dit dan ook zonder bridge modus? oftewel ook op een v9/v10? dat is mij niet helemaal duidelijk

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Meauses schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:33:
[...]

werkt dit dan ook zonder bridge modus? oftewel ook op een v9/v10? dat is mij niet helemaal duidelijk
Ik heb geprobeerd met een V10 en krijg het niet aan de praat heb het ingevuld zoals op plaatje staat maar blijf een DNS error krijgen als ik het internet op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659666

WeAreLegion schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:25:
[...]

Ik heb geprobeerd met een V10 en krijg het niet aan de praat heb het ingevuld zoals op plaatje staat maar blijf een DNS error krijgen als ik het internet op wil.
Heb je al een andere DNS geprobeerd? Ben wel erg benieuwd hier naar. Ik heb thuis een 68u via DMZ draaien. Als dit gaat werken is dat een veel betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 659666 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Heb je al een andere DNS geprobeerd? Ben wel erg benieuwd hier naar. Ik heb thuis een 68u via DMZ draaien. Als dit gaat werken is dat een veel betere oplossing.
Jups heb die van KPN geprobeerd, van google, van open dns kan zijn dat ik niets niet goed heb staan hoor :) maar het stond precies zoals op die screenshot. V10 aan het internet die krijgt een IP, router op static ip gezet ip lager gegeven zelfde subnet mask en als gate way ip wat modem krijgt. En dan dns invullen waarhij op moet connecten en die ook nog op netwerk kaart zelf gezet, maar dat hielp dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik reken net even snel via een IP range Calc uit wat mijn vrije IP zou kunnen zijn en die ligt een hoger dan het experia IP. Het zou dus kunnen dat je het verkeerde IP probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 659666 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:29:
Hmm ik reken net even snel via een IP range Calc uit wat mijn vrije IP zou kunnen zijn en die ligt een hoger dan het experia IP. Het zou dus kunnen dat je het verkeerde IP probeert.
Okay dit gaat neit werken :) dat plaatje dat is van een zakelijke verbinding want die DNS zijn ook zakelijk daar werkt het idd wel consumenten verbindingen niet :) dus proberen hoeft niet want denk niet dat het gaat werken.

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 26-01-2016 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
Nog even een toevoeging, om het wat duidelijker te maken:

Een /30 heeft 4 IP adressen.
1: Netwerk
2: vrij (of eigen router)
3: vrij (of Experiabox)
4: Broadcast

Normaliter is een van de IP adressen al in gebruik door een router. Dat betekent dat er een IP adres over blijft. De router is in dit geval de Experiabox. Bij KPN is dat dus het derde IP adres. Aan de LAN-zijde van Experiabox sluit je dus je eigen router aan. Je eigen router heeft dan het tweede IP adres. De default gateway is het derde IP adres en je subnetmask is /30 (255.255.255.252).

Dat betekent dus dat de Experiabox een publiek IP adres naar je eigen router routeert (daarom heet een router immers een router ;) ). Je Experiabox doet nog steeds NAT voor andere apparaten aan de LAN-zijde (die dus via DHCP een IP adres krijgen). Dat betekent dus ook dat WiFi van je Experiabox blijft werken en dat je dus twee private networks hebt: Je eigen netwerk achter je eigen router, maar ook het netwerk van de Experiabox. Omdat je eigen router een publiek IP adres heeft, kun je gewoon alle services draaien op je eigen router zonder dat je een DMZ of portforwards hoeft aan te maken. Je eigen router heeft immers een publiek adres.

Dit is de enige configuratie die door KPN officieel wordt ondersteund. Ik doe het inmiddels overal zo, omdat KPN dan support kan geven op het VDSL gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Maar dit werkt alleen op zakelijke aansluitingen?
Trommelrem schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:06:
Nog even een toevoeging, om het wat duidelijker te maken:

Een /30 heeft 4 IP adressen.
1: Netwerk
2: vrij (of eigen router)
3: vrij (of Experiabox)
4: Broadcast

Normaliter is een van de IP adressen al in gebruik door een router. Dat betekent dat er een IP adres over blijft. De router is in dit geval de Experiabox. Bij KPN is dat dus het derde IP adres. Aan de LAN-zijde van Experiabox sluit je dus je eigen router aan. Je eigen router heeft dan het tweede IP adres. De default gateway is het derde IP adres en je subnetmask is /30 (255.255.255.252).

Dat betekent dus dat de Experiabox een publiek IP adres naar je eigen router routeert (daarom heet een router immers een router ;) ). Je Experiabox doet nog steeds NAT voor andere apparaten aan de LAN-zijde (die dus via DHCP een IP adres krijgen). Dat betekent dus ook dat WiFi van je Experiabox blijft werken en dat je dus twee private networks hebt: Je eigen netwerk achter je eigen router, maar ook het netwerk van de Experiabox. Omdat je eigen router een publiek IP adres heeft, kun je gewoon alle services draaien op je eigen router zonder dat je een DMZ of portforwards hoeft aan te maken. Je eigen router heeft immers een publiek adres.

Dit is de enige configuratie die door KPN officieel wordt ondersteund. Ik doe het inmiddels overal zo, omdat KPN dan support kan geven op het VDSL gedeelte.
toon volledige bericht

[ Voor 3% gewijzigd door supayoshi op 26-01-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
supayoshi schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:25:
Maar dit werkt alleen op zakelijke aansluitingen?

[...]
Volgens mij wel :) zoals ik al zei dat plaatje wat ie liet zien is idd een VDSL verbinding maar wel zakelijk :) aangezien die ook zakelijke DNS'en heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 19:36
Weet iemand hier toevallig ook of de v10 in bridge mode gezet kan worden? Aangezien de v9 het niet meer kan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hylke94 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:14:
Weet iemand hier toevallig ook of de v10 in bridge mode gezet kan worden? Aangezien de v9 het niet meer kan, helaas.
Nee de v10 heeft helaas geen bridgemodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Anoniem: 659666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:15:
[...]

Nee de v10 heeft helaas geen bridgemodus.
Hmm, dan zal vragen om een nieuwe dus puur voor de ac en 5GHz gaan. En hopelijk een beetje stabiliteit, aangezien onze huidige v9 soms random reboots doet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hylke94 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Hmm, dan zal vragen om een nieuwe dus puur voor de ac en 5GHz gaan. En hopelijk een beetje stabiliteit, aangezien onze huidige v9 soms random reboots doet :(.
De AC en 5Ghz zijn wel redelijk. Mocht je glasvezel hebben kan het de moeite waard zijn even op http://netwerkje.com te kijken. Ik heb zelf een VDSL lijn en hij reboot om de 6 a 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Anoniem: 659666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:28:
[...]

De AC en 5Ghz zijn wel redelijk. Mocht je glasvezel hebben kan het de moeite waard zijn even op http://netwerkje.com te kijken. Ik heb zelf een VDSL lijn en hij reboot om de 6 a 7 dagen.
Wij zitten helaas ook vast aan vdsl (wel met pairbonding gelukkig, maar toch). Die site ken ik en is idd een handige website. Toen we nog de v8 hadden, had ik mijn eigen router achter de bridged modem. Dit zou ik graag terug willen, aangezien ik niks kan met de settings van zo ongeveer elke ExperiaBox... Het is helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
WeAreLegion schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:00:
[...]

Volgens mij wel :) zoals ik al zei dat plaatje wat ie liet zien is idd een VDSL verbinding maar wel zakelijk :) aangezien die ook zakelijke DNS'en heeft staan.
Bij mij heeft het altijd gewerkt, maar blijkbaar waren dat allemaal zakelijke aansluitingen.
Wellicht kun je je particuliere lijn naar zakelijk omzetten om een /30 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Trommelrem schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Bij mij heeft het altijd gewerkt, maar blijkbaar waren dat allemaal zakelijke aansluitingen.
Wellicht kun je je particuliere lijn naar zakelijk omzetten om een /30 te krijgen.
Nuh das niet echt nodig hehe mijn V8 op bridge doet het verder nog prima en me tv eignelijk ook wel :) het werkt precies het zelfde zoals met een /30 range al heb ik dan het IP adres op mijn router en niet op mijn modem. Telefoon enzo werkt ook allemaal nog.

Het is gewoon zuur dat KPN het niet open zet en mensen gewoon hun eigen router er achter mogen hangen maar goed zodra het niet meer werkt maar eens kijken naar xs4all daar mag het namelijk wel hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
Heb inmiddels mijn opstelling weer werkend ZONDER bridge modus. Heb mijn eigen router (ac68u) rechtstreeks aangesloten op het glasvezel netwerk en via VLAN de aparte VLANS doorgestuurd naar de TV een naar de experiadoos die nu alleen wordt gebruikt voor de telefoon. Alles loopt dus nu via mijn eigen router.

[ Voor 7% gewijzigd door snicer op 01-02-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:45:
Heb inmiddels mijn opstelling weer werkend ZONDER bridge modus. Heb mijn eigen router (ac68u) rechtstreeks aangesloten op het glasvezel netwerk en via VLAN de aparte VLANS doorgestuurd naar de TV een naar de experiadoos die nu alleen wordt gebruikt voor de telefoon. Alles loopt dus nu via mijn eigen router.
Op mijn router werkt dit helaas niet, wat ik ook doe hij wil de VLAN internet niet aanpassen naar 6 (de rest past ie wel aan bij LAN) maar die dus niet. Heb firmware al opnieuw geinstalleerd en noem maar op maar werkt gewoon helaas niet.

Begin namelijk vermoede te krijgen dat bridge mode niet meer van harte werkt, krijg last van disconnects en noem maar op. Vanmiddag had ik in eens geen upload meer ik hang mijn V10 er gewoon aan en het werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:47:
[...]

Op mijn router werkt dit helaas niet, wat ik ook doe hij wil de VLAN internet niet aanpassen naar 6 (de rest past ie wel aan bij LAN) maar die dus niet. Heb firmware al opnieuw geinstalleerd en noem maar op maar werkt gewoon helaas niet.

Begin namelijk vermoede te krijgen dat bridge mode niet meer van harte werkt, krijg last van disconnects en noem maar op. Vanmiddag had ik in eens geen upload meer ik hang mijn V10 er gewoon aan en het werkt allemaal prima.
Wat voor router/firmware heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:17:
[...]

Wat voor router/firmware heb je?
Ik heb de AC87U van Asus, heb de laatste versie van asus merlinwrt. Als ik daar dus naar IPTV > LAN ga en zet bij Internet 6, dan past hij dat gewoon niet aan (dat kan je bij tools zien). Heb ook dd-wrt geprobeerd maar als ik daar vlan probeer te veranderen is router niet meer te benaderen.

Hij staat nu niks te doen want een router achter de V10 dat vind ik niet echt heel fijn werken. Vooral me PS4 houd er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Ik heb de AC87U van Asus, heb de laatste versie van asus merlinwrt. Als ik daar dus naar IPTV > LAN ga en zet bij Internet 6, dan past hij dat gewoon niet aan (dat kan je bij tools zien). Heb ook dd-wrt geprobeerd maar als ik daar vlan probeer te veranderen is router niet meer te benaderen.

Hij staat nu niks te doen want een router achter de V10 dat vind ik niet echt heel fijn werken. Vooral me PS4 houd er niet van.
WeAreLegion schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Hier vind je mijn instellingen. Misschien dat je iets ziet. http://postimg.org/image/6o7pj2085/
Ik heb ook als asuswrt-merlin draaien en kom hier via LAN > IPTV.
Als dit niet werkt misschien even proberen via quick internet setup en daar via de IPTV proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:11:
[...]

[...]

Hier vind je mijn instellingen. Misschien dat je iets ziet. http://postimg.org/image/6o7pj2085/
Ik heb ook als asuswrt-merlin draaien en kom hier via LAN > IPTV.
Als dit niet werkt misschien even proberen via quick internet setup en daar via de IPTV proberen.
Zo heb ik het inderdaad ingesteld, maar hij past dus de vlan niet aan. Als ik bij tools kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Zo heb ik het inderdaad ingesteld, maar hij past dus de vlan niet aan. Als ik bij tools kijk.
Als je probeert via quick internet setup? Of doe je het juist via daar? En ook met optie manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:28:
[...]

Als je probeert via quick internet setup? Of doe je het juist via daar? En ook met optie manual?
beide geprobeerd maar dat werkt ook niet hij veranderd gewoon de vlan niet naar 6 dus dan houd het wel een beetje op. Heb nu een tp-link gs105e gekocht met vlan ondersteuning om er voor te hangen maar krijg ding niet ingesteld.

Althans hij doet niet zoveel als ik de upt van de glasvezel NT in de switch doe, als ik hem in modem doe heeft ie gelijk internet dus de kabel is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:55:
[...]

beide geprobeerd maar dat werkt ook niet hij veranderd gewoon de vlan niet naar 6 dus dan houd het wel een beetje op. Heb nu een tp-link gs105e gekocht met vlan ondersteuning om er voor te hangen maar krijg ding niet ingesteld.

Althans hij doet niet zoveel als ik de upt van de glasvezel NT in de switch doe, als ik hem in modem doe heeft ie gelijk internet dus de kabel is prima.
De kabel moet ook sowieso van de modem naar je switch lopen. Dus niet rechtstreeks. Tenzij jouw switch een glasvezel signaal kan omzetten naar een internet signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:23:
[...]

De kabel moet ook sowieso van de modem naar je switch lopen. Dus niet rechtstreeks. Tenzij jouw switch een glasvezel signaal kan omzetten naar een internet signaal
Ja dat zou die moeten kunnen :) maar dat werkt dus ook niet en me router wil de vlan niet veranderen. Heb je zelfde router of de AC68 daar werkt het namelijk wel bij volgens mij. Ik ben er beetje klaar mee heb gewoon V10 aangesloten voor nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Ja dat zou die moeten kunnen :) maar dat werkt dus ook niet en me router wil de vlan niet veranderen. Heb je zelfde router of de AC68 daar werkt het namelijk wel bij volgens mij. Ik ben er beetje klaar mee heb gewoon V10 aangesloten voor nu haha.
Ik heb de AC68U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja daar werkt het wel bij, denk dat vlans op die AC87 niet goed werken. Vriend van me heeft die router ook. Maar goed om nou 2e router er bij te kopen. Maar goed misschien dat ik er keer 1 goedkoop tegen kom hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Ja daar werkt het wel bij, denk dat vlans op die AC87 niet goed werken. Vriend van me heeft die router ook. Maar goed om nou 2e router er bij te kopen. Maar goed misschien dat ik er keer 1 goedkoop tegen kom hehe.
Dan maar wachten op een nieuwe versie van asus merlin :) . Je kunt je switch dan nog wel proberen via het modem en dan de vlan's instellen.

-edit- Als ik jouw switch opzoek op internet (de tp-link gs105e dus) is dat een prijs van ongeveer 25 euro. Dat lijkt me niet dat daar een glasvezel kaart inzit. Die zijn zelf al stukken duurder. Dus toch maar via het modem proberen :P

[ Voor 19% gewijzigd door snicer op 16-03-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:51:
[...]

Dan maar wachten op een nieuwe versie van asus merlin :) . Je kunt je switch dan nog wel proberen via het modem en dan de vlan's instellen.

-edit- Als ik jouw switch opzoek op internet (de tp-link gs105e dus) is dat een prijs van ongeveer 25 euro. Dat lijkt me niet dat daar een glasvezel kaart inzit. Die zijn zelf al stukken duurder. Dus toch maar via het modem proberen :P
Er zit ook geen glasvezel kaart in dat is niet nodig :) je moet VLANs kunnen opbouwen eigenlijk zelfde wat de asus kan. Dat kan die router en het zou moeten werken (grote broertje werkt het ook bij).

Maar goed modem via putty ook geprobeerd al kan wel wat vinden via robocfg show enzo maar hoe je dat allemaal veranderd heb ik dan ook weer geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:29:
[...]

Er zit ook geen glasvezel kaart in dat is niet nodig :) je moet VLANs kunnen opbouwen eigenlijk zelfde wat de asus kan. Dat kan die router en het zou moeten werken (grote broertje werkt het ook bij).

Maar goed modem via putty ook geprobeerd al kan wel wat vinden via robocfg show enzo maar hoe je dat allemaal veranderd heb ik dan ook weer geen verstand van.
Als je nou een utp van je modem naar je switch doet en op je switch je vlan's configureerd? Volgens mij moet je niet op je modem gaan prutsen. Maar ik kan je ook verkeerd begrijpen en dat je een ander apparaat bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Als je nou een utp van je modem naar je switch doet en op je switch je vlan's configureerd? Volgens mij moet je niet op je modem gaan prutsen. Maar ik kan je ook verkeerd begrijpen en dat je een ander apparaat bedoeld ;)
Het zou zo moeten werken, glasvezel naar router (die tp-link) daar stel je vlans in,m dan verbiend je asus aan een poort, en experia box aan andere poort die er voor zorgt dat tv en telefoon naar experia box gaat. Maar goed dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:36:
[...]

Het zou zo moeten werken, glasvezel naar router (die tp-link) daar stel je vlans in,m dan verbiend je asus aan een poort, en experia box aan andere poort die er voor zorgt dat tv en telefoon naar experia box gaat. Maar goed dat werkt dus niet.
Ik snap het niet helemaal 8)7 . Waar je glasvezel binnenkomt daar heb je zo'n oranje kastje (http://www.onsneteindhoven.nl/images/glasmodem-kpn.jpg deze heb ik) vanaf daar gaat er een utp kabel naar je router/switch. Heb jij dit ook?

Zo ja, als je dus die modem wil overslaan ben je een glasvezel switch/router nodig. Dit kan niet met standaard apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja klopt dat kan als me router die vlans aan zou maken maar dat doet ie dus niet, dus wat je dan doet is een switch met vlan ondersteuning er voor zetten daar bouw je de vlans op. En dan verbind je je router en je experia aan je router (asus) handelt het internet af, en experiabox doet telefoon en tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:01:
Ja klopt dat kan als me router die vlans aan zou maken maar dat doet ie dus niet, dus wat je dan doet is een switch met vlan ondersteuning er voor zetten daar bouw je de vlans op. En dan verbind je je router en je experia aan je router (asus) handelt het internet af, en experiabox doet telefoon en tv :)
Dat klopt, maar je switch wil dus geen vlan's bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
snicer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:13:
[...]

Dat klopt, maar je switch wil dus geen vlan's bouwen?
Dat wel dat werkt wel maar hij wil er geen data over sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
WeAreLegion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:18:
[...]

Dat wel dat werkt wel maar hij wil er geen data over sturen.
Zou ik toch nog even je instellingen nakijken of even op internet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Jongens allemaal leuk enzo, maar ik ben van plan de handleiding te updaten, ik wil kijken of het mogelijk is om i.c.m. de bridge mode op de V8 ook routed IPTV werkend te krijgen.
Maar hiervoor heb ik wel hulp nodig want hebt dit zelf niet draaiend, misschien kan iemand mij hierbij helpen zodat ik de handleiding online op weebly en op Tweakers kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-06 23:49
Fijn die handleiding van je! Ik ontdekte nog het volgende:

- [Telfort] De instellingen van het screenshot hierboven was alles dat ik hoefde te doen om tv werkend te krijgen (dus tv settopbox op mijn AC68u aangesloten).
- Als je terugwil, dus bridge ongedaan maken, moet je op de pagina waar jij naar linkt je wachtwoord invoeren.
- [Telfort] sowieso moet je dan een laptop rechtstreeks met de V8 verbinden, maar je zal wel handmatig je IP adres moeten instellen, aangezien je guide aangeeft dat DHCP uit moet bij het instellen voor Telfort.

Ik ging weer gauw terug naar router ipv bridge. Internet en TV werkte slechts 2 minuten, daarna kreeg ik telkens de melding op de TV dat ik even moest zappen. Ook kreeg mijn AC68u wel een IP van Telfort, maar als ik de melding op het scherm kreeg, was na een paar x die melding te hebben gehad mijn internetverbinding ook weg, (geen IP meer).

Ik heb het idee dat bridge mode/eigen router gebruiken simpelweg niet meer stabiel is. Erg jammer. Heb daarom nu maar mijn Asus router IP ingevuld bij DMZ op de V8 en het tv kastje weer verbonden met de V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:04:
Fijn die handleiding van je! Ik ontdekte nog het volgende:

- [Telfort] De instellingen van het screenshot hierboven was alles dat ik hoefde te doen om tv werkend te krijgen (dus tv settopbox op mijn AC68u aangesloten).
- Als je terugwil, dus bridge ongedaan maken, moet je op de pagina waar jij naar linkt je wachtwoord invoeren.
- [Telfort] sowieso moet je dan een laptop rechtstreeks met de V8 verbinden, maar je zal wel handmatig je IP adres moeten instellen, aangezien je guide aangeeft dat DHCP uit moet bij het instellen voor Telfort.

Ik ging weer gauw terug naar router ipv bridge. Internet en TV werkte slechts 2 minuten, daarna kreeg ik telkens de melding op de TV dat ik even moest zappen. Ook kreeg mijn AC68u wel een IP van Telfort, maar als ik de melding op het scherm kreeg, was na een paar x die melding te hebben gehad mijn internetverbinding ook weg, (geen IP meer).

Ik heb het idee dat bridge mode/eigen router gebruiken simpelweg niet meer stabiel is. Erg jammer. Heb daarom nu maar mijn Asus router IP ingevuld bij DMZ op de V8 en het tv kastje weer verbonden met de V8.
Jammere van DMZ is dat het je NAT niet uitschakeld, dus je zit voor sommige systemen als PS4 nog steeds achter een dubbele nat daar houden ze niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-06 23:49
Ik houd er ook niet van, maar waar apparaten nog minder van houden is offline zijn. Met bridge heb ik 10min internet, 5min TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 15:01
WeAreLegion schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:25:
[...]

Jammere van DMZ is dat het je NAT niet uitschakeld, dus je zit voor sommige systemen als PS4 nog steeds achter een dubbele nat daar houden ze niet zo van.
Maar welke problemen heb je dan? Mijn PS4 heeft er geen probleem mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
RobinF schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:37:
[...]

Maar welke problemen heb je dan? Mijn PS4 heeft er geen probleem mee
Dat is aangeeft dat is achter een dubbele nat zit. Niet kunnen connecten enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 23:12
Iemand al een simpele mogelijkheid gevonden om je eigen router te gebruiken ipv de experia v8? Telfort heeft me deze aangesmeerd maar ik heb er nu al spijt van. De monteur heeft ook gewoon mijn oude router achter de experia box gehangen 8)7 De verbinding is zo lek als een mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:42
old_spice schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:44:
Iemand al een simpele mogelijkheid gevonden om je eigen router te gebruiken ipv de experia v8?
[...]
Ja. Ik heb een Fritzbox 7360 voor 4 tientjes van Marktplaats gehaald en die aangesloten ipv de Experiabox V8 die Telfort mij leverde.

De Fritzbox heeft de juiste settings voor Telfort al aan boord, het is dus plug en play.

De Experiabox V8 zit nog steeds vanaf dag één in de doos :p

De 7360 werkt prima stabiel, nog geen rare fratsen gemerkt in de 4 maanden dat ik hem nu gebruik.

Enige wat ik mis is de mogelijkheid voor een 5 Ghz netwerk. Er zijn wel Fritzbox modellen die dat wel hebben, maar die zijn ver over de honderd euro. Dan maar gewoon een 5 Ghz accespoint aansluiten :p

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2016 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:28:
[...]

Ja. Ik heb een Fritzbox 7360 voor 4 tientjes van Marktplaats gehaald en die aangesloten ipv de Experiabox V8 die Telfort mij leverde.

De Fritzbox heeft de juiste settings voor Telfort al aan boord, het is dus plug en play.

De Experiabox V8 zit nog steeds vanaf dag één in de doos :p

De 7360 werkt prima stabiel, nog geen rare fratsen gemerkt in de 4 maanden dat ik hem nu gebruik.

Enige wat ik mis is de mogelijkheid voor een 5 Ghz netwerk. Er zijn wel Fritzbox modellen die dat wel hebben, maar die zijn ver over de honderd euro. Dan maar gewoon een 5 Ghz accespoint aansluiten :p
Haha, klinkt interessant. Echter wil ik liever mijn eigen router gebruiken. Is het niet mogelijk om het signaal vanaf de modem te splitsen via een switch, en de telefoon en tv laten lopen via de experiabox en het internet te regelen via mijn eigen router? Zie bijgevoegd plaatje.Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zxv7ns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 00:58
Ik heb mijn modem nu in bridge mode staan zoals beschreven op http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/ (Telfort). Mijn Router hangt met zijn WAN poort aan de LAN1 aansluiting van het modem. Wanneer ik nu echter een kabeltje van de LAN4 aansluiting op het modem direct naar de decoder van de interactieve televisie trek, geeft deze bij stap 1 al een foutmelding (nr 12, geen verbinding met het modem).

Wanneer ik de decoder via de Router verbind (LAN1 router naar decoder), loopt het opstartproces spaak bij de laatste stap maar geeft daar een foutmelding (nr 521, netwerk fout). Van wat ik begrijp wordt het televisie signaal alleen doorgegeven via de aansluitingen LAN3 en LAN4 op het modem. Ik heb voor deze poorten beide type instellingen al geprobeerd (default en IPTV)

Heeft iemand een idee wat ik anders zou kunnen proberen? Het internet via de Router werkt prima trouwens!

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij komt dat omdat KPN de IPTV niet meer in bridge mode draait maar in routed mode.
Hier sprak supayoshi in "KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten" ook al over een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 00:58
ThinkPadd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:00:
Volgens mij komt dat omdat KPN de IPTV niet meer in bridge mode draait maar in routed mode.
Hier sprak supayoshi in "KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten" ook al over een tijdje terug.
Bedankt voor je snelle antwoord, ik heb over dit bericht heen gelezen in mijn hoop het probleem op te lossen vrees ik. Mocht iemand het werkend krijgen is elk advies zeer welkom!

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
old_spice schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:36:
[...]

Haha, klinkt interessant. Echter wil ik liever mijn eigen router gebruiken. Is het niet mogelijk om het signaal vanaf de modem te splitsen via een switch, en de telefoon en tv laten lopen via de experiabox en het internet te regelen via mijn eigen router? Zie bijgevoegd plaatje.[afbeelding]
Wat voor router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Een oud barrel van linksys, de E4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
old_spice schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:19:
Een oud barrel van linksys, de E4200.

[...]
Is dit misschien wat je zoekt? http://netwerkje.com/switch-configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Dat is inderdaad wat ik zoek. Maar is het niet zo dat ik met deze opstelling geen tv kan kijken via de app van telfort op mijn ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
old_spice schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:58:
Dat is inderdaad wat ik zoek. Maar is het niet zo dat ik met deze opstelling geen tv kan kijken via de app van telfort op mijn ipad?

[...]
Je kan als het goed gewoon met de app blijven kijken op je ipad of ander apparaat. Ik heb zelf de experiabox er tussen uit (regelt alleen telefonie) en mijn eigen router regelt TV en internet en ik kan gewoon met de itv app werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Ja maar dan heb je dus wel de TV vlan via je router lopen. Ik denk namelijk dat je die ook nodig hebt voor de app. Als je een opstelling gebruikt waar de internet vlan alleen via de router loopt en tv en telefonie via de experia box, dan werkt naar mijn idee de online tv kijken app niet. Of zie ik dit verkeerd?
snicer schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:02:
[...]

Je kan als het goed gewoon met de app blijven kijken op je ipad of ander apparaat. Ik heb zelf de experiabox er tussen uit (regelt alleen telefonie) en mijn eigen router regelt TV en internet en ik kan gewoon met de itv app werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Werkt de app niet gewoon helemaal buiten je eigen netwerk om, maar rechtstreeks met de servers van KPN?

Kun je snel genoeg testen door je modem uit te zetten en kijken of je nog steeds TV kunt kijken met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Je moet aan een telfort verbinding hangen wil je gebruik kunnen maken van online tv. Dat is ook logisch. Maar het gaat er mij om of de tv vlan noodzakelijk is voor online tv. Oftewel, is het mogelijk wanneer je via een switch waarmee je de vlan kan toewijzen aan specifieke poorten om online tv te gebruiken via alleen de internet vlan? Dus in de opstelling waar we het over hebben, via de wifi van de router die alleen de vlan van telfort internet krijgt toegewezen vanuit de switch.

Edit: Toch naar maar even getest, de app werkt niet met internet van mijn mobiele telefonie provider. Hij geeft dan aan dat je op het thuisnetwerk moet zitten.
ThinkPadd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:20:
Werkt de app niet gewoon helemaal buiten je eigen netwerk om, maar rechtstreeks met de servers van KPN?

Kun je snel genoeg testen door je modem uit te zetten en kijken of je nog steeds TV kunt kijken met de app.

[ Voor 9% gewijzigd door old_spice op 01-05-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snicer
TV vlan is niet noodzakelijk voor ITV alleen het internet vlan en het werkt inderdaad niet als je je modem uitzet want dan heb je geen internet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Oké top. Dan moet die opstelling dus prima werken.
snicer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:10:
TV vlan is niet noodzakelijk voor ITV alleen het internet vlan en het werkt inderdaad niet als je je modem uitzet want dan heb je geen internet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765655

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort de kpn experia box v8 en heb de handleiding gevolgd voor de bridge mode. Het werkte een tijdje prima maar ik merk dat na een dag de verbinding niet meer werkt. Als ik vervolgens de mediabox opnieuw opstart kan geen netwerk verbinding opgehaald worden met foutcode: 561.

Is dit een bekend probleem?

Internet via mijn eigen router blijft trouwens wel gewoon werken.

Om alles weer werkend te krijgen kan ik een factory reset doen, dan werkt tv weer en dat blijft dan een dagje werken als ik het weer in bridge mode zet vervolgens.

Iemand hier dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Ik heb begrepen dat bridge modus niet meer werkt. Je kan wel de VLAN van het internet, de TV en de telefoon splitten door één van de volgende opstellingen te gebruiken die je kan vinden op netwerkje.com
Anoniem: 765655 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:18:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort de kpn experia box v8 en heb de handleiding gevolgd voor de bridge mode. Het werkte een tijdje prima maar ik merk dat na een dag de verbinding niet meer werkt. Als ik vervolgens de mediabox opnieuw opstart kan geen netwerk verbinding opgehaald worden met foutcode: 561.

Om alles weer werkend te krijgen kan ik een factory reset doen, dan werkt tv weer en dat blijft dan een dagje werken als ik het weer in bridge mode zet vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Van mijn providor, Ons Eindhoven, onderdeel van Ons Brabant, heb ik ook een ExperiaBox v8 mogen ontvangen. Nu heb ik geprobeerd met behulp van de handleiding mijn router, een Synology Router RT1900ac proberen aan te hangen. Ik stuit alleen tegen een probleempje... De stappen 1 tot en met 4 gaat eigenlijk alles goed. Echter bij stap 5 gaat het fout. Van de handleiding zijn twee versies, i) KPN en ii) Telfort. Beide veries heb ik geprobeerd. Zonder geluk helaas.

Ik geloof echter dat de Telfort versie de goeie voor mij is? Bij Stap 5 Dit heb ik dus geprobeerd bij mijn router, alleen hoef ik nergens iets van inloggegevens in te vullen. De handleiding zegt namelijk:
Wat je nu moet gaan doen is in je eigen router een Dynamic IP verbinding opzetten met de inloggegevens van de Experiabox. Die zijn als volgt,

Type verbinding: Dynamic IP
Sec. connection: disable of auto
Wan connection: Connect automatically
Als ik dan kijk naar wat ik instel, moet ik dus geen inloggegevens ergens invullen t.b.v. de dynamische IP. Zie ook:
https://global.download.s...de_RouterRT1900ac_nld.pdf. Zie stap 7 op pagina 13.

Weet iemand wat ik hiet fout doe of wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
Anoniem: 765655 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:18:
Hoi allemaal,

Heb nu sinds kort ook kpn (ben opgestapt van Ziggo) en wil ook graag mijn router icm bridge mode aansluiten op de experiabox VGV7519. Heb jij nog steeds problemen of is het tegenwoordig opgelost? Baal serieus echt heel erg dat de experiabox zo basic is. Wil echt liever dat alle netwerk settings vanaf mijn server komen en niet vanaf een router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765655

Ik heb een aantal keer geprobeerd om de experia box v8 op bridge mode te zetten. Na een dag werken krijg ik weer dezelfde foutmelding en moet ik een factory reset uitvoeren om het weer werkend te krijgen.

Ik heb uiteindelijk maar gekozen voor de dubbele nat "oplossing" met mijn router ip op DMZ. Heb er verder niet veel problemen mee, single NAT was natuurlijk wel nicer geweest maar aangezien bridge mode niet officieel wordt ondersteund door KPN lijkt het kwestie van tijd dat er problemen zouden voorkomen.

Er zijn vast workarounds, maar indien je echt perse je eigen router als main wilt gebruiken zal ik wachten (en hopen) dat KPN bridge mode officieel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 777943

Sorry that this is in English. I live in Eindhoven. I have glass fibre from ON Eindhoven and an Experiabox v8. I need to set it in Bridge Mode. The Installer from ON says that is fine - my risk and not supported, but every 6 months or so they send the Experiabox an update. When that happens he says the Internet will stop working. Can anyone tell me what I will have to do to get it working again? Is it stop the bridge mode, hard reset, reactivate bridge mode?

Thanks if you can help me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Hi, I have been using this setup for at least a year now, its been working great, without any updates, resets, etc. Don't worry. The ON is talking rubbish, there is no update for the V8.

If it happens, just hard reset, put bridge mode on again as with tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 777943

Thank you supayoshi. Can you please tell me where to find the tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Mijn bridge is ermee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wordt aangesloten op de nieuwe leverstraat van Telfort met vermoedelijk de Experiobox V8. Nu ga ik alleen gebruik maken van internet en niet van TV(krijg ik niet eens) en bellen.
Kan ik de experiabox er gewoon tussenuit laten en mijn eigen router gebruiken? Op de router staat dd-WRT, maar wil er ook best open-wrt op zetten als dat wel werkt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste