Telfort Internet - TV - Bellen - Bridge mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky_r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-10-2024
Goedenavond,

Heb al onzettend veel gelezen over telfort experiabox en bridge mode.
Dat lukt me allemaal prima en ik kan op mijn firewall achter de experia prima extern ip adres ontvangen/gebruiken.

De uitdaging zit in het werkend krijgen van TV achter de eigen firewall.
Lees een hoop topics over de onmogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen en sommige over hoe het wellicht zou werken.

Ben vooral op zoek naar DE MANIER waarop ik het kan laten werken. Wie kan me verder helpen?
Heb de experia als modem. PFsense firewall met 3 interfaces vrij in te delen. en een managed layer 3 switch waar ik alles op kan doen wat ik wil.

Elke hulp is welkom.

• Funky_r
Ondertussen zelf weer wat verder gekomen, maar nog geen iptv achter eigen router.
Heb het topic op netwerkje.com gebruikt met een eigen pfsense firewall.

Wederom krijg ik op mijn WAN interface intagged gewoon het public ip zoals het hoort.
Zoals ik het begrijp uit de omschrijving dien je een vlan interface (tagged 4) aan te maken op WAN. Die interface moet DHCP client zijn en in zijn request dan option-60 "IPTV_RG" mee geven, anders antwoord het router niet.
Nu heb ik dat op die manier geconfigureerd, maar krijg geen reactie in de vorm van ip van het router.

Kan nog kijken of wat ik in vul bij pfsense wel als zodanig mee gegeven is in het request met wireshark, want zo ver was ik nog niet.

Wellicht moet ik nog in het menu van de experiabox v8 een interface op vlan iptv zetten en dan daar naartoe uplinken?

Hoop dat iemand tijd zin heeft om zijn set-up te delen, want ik wil gewoon lekker met mijn eigen router aan de gang en asterisk servertje voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22
Heb je hierbij je experiabox volledig in bridge draaien? Zodat dat ding puur als modem word gebruikt? Of gebruik je dmz voor je pfsense?

Werkt je tv wel als je je tv boxje rechtstreeks aansluit op je experiabox?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky_r
Yes volledig in bridge met de experiabox poort 1 op de wan interface van mn pfsense. Op het moment dat ik bridge draai, moet ik dhcp uit schakelen op de experia. Daardoor werken de tv kastjes sowieso niet meer.

Als ik ze gewoon achter de pfsense zet werken ze ook niet, omdat het routed iptv vlan dan niet bereikbaar is.

Wat ik begrijp is dat ik een vlan interface moet aanmaken op wan met id4. Daar dhcp moet doen met optie-60 in het request. Maar tot nog toe krijg ik dan nog geen ip op dat vlan, denk dat ik optie 60 niet goed mee geef, ken de context niet voor pfsense dhcp client advanced options.