FDF:
❗❗Aan alle burgers❗❗
Sorry… Aan alle weggebruikers welke hinder ondervonden tijdens het boerenprotest 18 december. Ik begrijp dat het niet leuk is om vertraging op te lopen. Voor enkele van u misschien iets teveel van het goede in korte tijd. Ook wij hadden dit niet voorzien. Farmers Defence Force (FDF) had een protest gepland woensdag 18 december. CBL (behartigd de belangen als brancheorganisatie van supermarkten en foodservice bedrijven) kreeg het vermoeden dat boeren distributiecentra wilde gaan blokkeren en heeft daarom een kort geding aangespannen tegen FDF. M.a.w. Een kort geding starten tegen iets wat mogelijk kan gebeuren maar waarvan niet zeker is óf het gaat gebeuren. De rechter besliste de dag voorafgaand aan het protest dat FDF en daarmee de boeren geen distributiecentra mochten belemmeren of blokkeren. Zouden ze dit toch doen, zou dit een boete van €100.000 per bezet/belemmerd bedrijf opleveren, oplopend tot een bedrag van €5.000.000!! FDF, de stichting welke zich inzet voor de belangen van de boeren kon hierdoor niets meer.. Ter vergelijking: Dierenactivisten krijgen voor het bezetten van een stal, waarbij dieren worden gedood een kleine €300,- boete. De wereld op z’n kop... Ook werd er geopperd vanuit Den Haag dat er een akkoord was bereikt met de boeren. De zoveelste leugen.. Er is geen akkoord, enkel een principe akkoord. Op een aantal punten zijn beide partijen tot elkaar gekomen, waarvan de verdere uitwerking in het nieuwe jaar besproken zal worden. Zelfs Tjeerd de Groot ziet dit zogenaamde akkoord niet meer dan een simpel gespreksverslag. Daarom hadden boeren het gevoel dat ze iets moesten doen. Dan maar zonder kapitein op het schip in de vorm van FDF. Dit konden we niet over ons heen laten gaan! Misschien was het daarom een ietwat minder gestructureerd protest, maar wel nodig. Den Haag moest zien dat je een kapitein wel van het schip kan halen, maar dat daarmee het schip niet zinkt. De bemanning, wij boeren dus, hebben laten zien dat de eenheid zelfs dan heel groot is en daarmee het schip blijft varen. Dat dit schip zonder kapitein een ietwat andere koers vaart is overmacht en te wijten aan de uitspraak van de rechter tegen de FDF.
Jesse klaver reageert direct op dit protest: “We kunnen nu eenmaal niet alles krijgen wat we willen. Ik eis vandaag nog een debat over de ontstane chaos door de boeren. Het recht van de trekker regeert." Nee meneer Klaver, er zitten personen, échte mensen in die trekkers. Hij wil van alles en lijkt het allemaal te krijgen terwijl boeren met lege handen staan. Dit zet me trouwens aan het denken, hebben stoppende boeren, of boeren die een baan en een ander huis moeten gaan zoeken ook recht op jarenlang wachtgeld en reiskostenvergoeding? De “boze” boeren met hun “angstaanjagende machtige” trekkers helpen tijdens het boerenprotest wel een vastgeraakt waterkanon van de politie om weer los te komen. Ironisch, dat wel. Een waterkanon wordt immers ingezet om de boeren te verjagen en toch bieden de boeren hulp. Omdat boeren mensen zijn en geen dolle stieren. De niet objectieve media laat dit nieuws bewust links liggen. Zo zijn er ook verschillende voedselbanken voorzien van voedsel door de boeren en hebben ze in verschillende verpleeg- en verzorgingshuizen de mensen o.a. voorzien van warme chocomel met slagroom. Allemaal gratis en voor niets. Omdat boeren mensen zijn en zij mensen die het verdienen of in nood zijn helpen, ongeacht wie. Alleen hoor je daar niemand over... De manier waarop meneer Klaver haat probeert te zaaien door de manier waarop hij over de boeren spreekt, doet mij terug denken aan zijn eikeltjespyjama. Het past hem als een op maat gemaakt pak…
En dan Rob Jetten, slechts 32 jaar. Ik heb bijna medelijden met hem.. "Boeren ontwrichten het hele land! Eisen zendtijd! Hangen galgen op! Bizarre toestanden!" Oké, de uitroeptekens heb ik er zelf bij gezet omdat dit verduidelijkt wat een paniek er vanuit deze tweet gaat. Ik heb geen galg gezien tijdens de demonstratie. Ik zie wel een denkbeeldige galg om de hals van de boeren. Er zijn boeren die zichzelf van het leven hebben beroofd door alle verstikkende regelgevingen, waardoor ze geen andere uitweg meer zagen. Hoe verdrietig is dit... Hoe misplaatst zijn zijn woorden in zijn tweet dan met deze tekst? Als we het over misplaatste opmerkingen hebben dan is dit er zeker 1 van! Ik ben benieuwd met wat voor gevoel hij s’avonds met zijn vriend de dag doorneemt? Waarschijnlijk met een misplaatst gevoel van euforie. Misschien is het onkunde, gebrek aan boerenverstand, of het gebrek aan levenservaring. Ik ben benieuwd wat zijn kerstgedachten zijn. Ik denk niet dat zijn gedachten bij de nabestaanden van deze overleden boeren zijn..
Tjeerd de groot wil net als Jesse Klaver de veestapel halveren. Tijdens zijn vorige functie als directeur van de NZO zette hij de boeren juist aan tot meer productie.
Waar hij eerst zijn geld verdiende aan de landbouw, verdient hij nu zijn geld ten koste van de landbouw... Hier zijn vele benamingen voor. Ik hou het op "overlopen”. Om nog enigszins geloofwaardig over te komen heeft hij onlangs besloten vlees van zijn menu te schrappen. Een wanhoopspoging om zijn "eerlijke verhaal" kracht bij te zetten. Dierenleed is het hem echt niet om te doen. Juist hij wil een deel van het vee in ons land onnodig laten slachten. Nou dat zal toch niet, hoor ik u denken? Jawel. Als boeren aan een plafond zitten van het aantal gehouden dieren wat ze mogen houden, zullen er weinig boeren zijn die vee van elkaar kunnen overnemen in ons land. Het aanbod wordt hoog, de waarde laag. Zo gaat dat met vraag en aanbod. Dit feit hebben we al zien gebeuren met de komst van het fosfaatrechtenstelsel. En dit zal opnieuw gebeuren.
En dan Carola Schouten, boerendochter… Op de vraag of zij minister van Landbouw wilde worden antwoorde zij zonder aarzeling, ja! Omdat ze wist dat ze hiermee haar overleden vader, een boer, trots zou maken. Een mooie gedachte en de boeren hadden dan ook alle vertrouwen in haar. Maar wat stelt ze ons teleur. Wat laat ze ons in de kou staan. Ze stelt het niet nodig te vinden om één van de grootste exporteurs te blijven. Wat ze er niet bij verteld is dat hierdoor Nederland een grote bron van inkomsten dreigt mis te lopen. Geld wat besteed kan worden aan boeren, maar ook aan de bouwsector, het onderwijs, de zorg en de politie enz. Allemaal sectoren die het zo ontzettend hard nodig zijn! Ik zie dat ze het moeilijk heeft. Ik zie dat ze dreigt te verdrinken in het stikstofdossier. Dat is ook niet gek, het hele stikstofdossier is gebaseerd op een luchtbel. Boeren eisen eerlijke metingen en het volledig openbaar maken van alle gegevens van het RIVM. Het RIVM weigert dit. Zoiets belangrijks weigeren kan maar 1 ding betekenen. Het is wel duidelijk dat mevr. Schouten zich in een benarde situatie bevindt. Ze schaart zich achter leugens. Ze dient een plan te bedenken gebaseerd op een luchtbel en dit plan moet vooral houdbaar zijn. Dat lukt haar natuurlijk nooit, aangezien een luchtbel ieder moment kan knappen. Knapt de luchtbel, is de houdbaarheid meteen verstreken. Onmogelijk dus. Het doet me verdriet te zien dat juist zij als boerendochter haar afkomst zo verloochend.
Mark Rutte, onze Minister-President. Ik hoor hem zeggen: ”Wie boer wil blijven moet door kunnen blijven boeren.” Ondertussen worden boeren wel bij hun keel gegrepen waardoor ze alle lucht ontnomen zal worden. Hoe kan hij zeggen dat deze stikstofkwestie niet de schuld is van de boeren, maar zij wel degene zijn die dit probleem moeten gaan oplossen.
Ook heeft Meneer Rutte lachend als altijd, letterlijk gezegd dat het bouwen van woningen het makkelijkste is "op die weilandjes" van de boeren. Ik kan er niet om lachen, hiermee bevestigd hij mijn gevoel waar het allemaal om draait... De natuur is belangrijk en er wonen veel mensen in ons mooie Nederland. Ook al doen we ons groot voor, Nederland is en blijft een klein land. Dieren moeten verruild worden voor mensen. En boerenbedrijven met hun land moeten verruild worden voor natuur en woningbouw. Ze vinden de boeren lastig, omdat de boeren achteraf toch geen "domme-boeren" blijken te zijn en ze in opstand komen. Hierdoor komen ook steeds meer burgers in opstand. Allemaal vechtend tegen onrecht, waardoor vele sectoren gedupeerd worden. Door zich negatief uit te spreken over het protest door te zeggen dat hij het niet snapt dat de boeren vandaag protesteren omdat er een akkoord ligt, probeert hij verdeling te zaaien tussen boeren en burgers. Hij kan woorden mooi verpakken als een kerstcadeau met een mooie strik erom heen. Maar ik hoor veel gedraai en loze woorden. Van een president mogen we verwachten dat hij met een rechte rug een duidelijk en eerlijk verhaal verteld. Leiderschap, kordaat optreden, kennis vergaren op basis van feiten en daarmee als volksvertegenwoordiger de regels opstellen. Wellicht laat hij teveel over aan zijn lieftallige assistente Carolien. Ze zal vast goed zijn, maar ze is niet voor niets een assistente. Hij zèlf moet de feiten kennen. Zijn de feiten niet aantoonbaar of onvolledig moet hij ervoor zorgen dat de benodigde feiten boven tafel komen. Van een volksvertegenwoordiger mogen we dat toch van hem verwachten? Maar in plaats van duidelijkheid te verschaffen sluit hij dit jaar af en doet dat met de volgende woorden: ”Mooie kerstdagen en een fantastisch nieuwjaar.” En daarmee begint voor hem en zijn collega's het kerstreces...
Ik hoop en wens ze in Den Haag oprecht fijne feestdagen en een gelukkig en gezond jaar. Maar ook een jaar waarin eerlijkheid en oprechtheid vooropstaan. Met een flinke dosis boerenverstand.
Aan alle hardwerkende burgers zou ik willen zeggen, dank voor jullie steun! Het is niet altijd makkelijk daar ben ik me van bewust. Nogmaals sorry daarvoor, maar weet dat we dit ook voor jullie doen. We staan allemaal in verbinding met elkaar. Niemand kan zonder voedsel, zorg, hulp en onderwijs. Ook jullie wens ik een gezond, gelukkig nieuwjaar met minder zorgen.
Lucinda de Haan
S.v.p. de volgende keer linken naar de bron van dit bericht in plaats van het integraal over te nemen, quote desnoods de essentiële delen die van belang zijn voor de discussie. Tevens is het de bedoeling om bij zo'n link zelf dan (korte) de context te geven waarom je de link/quotes van belang vind. Zie ook ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
[
Voor 4% gewijzigd door
defiant op 23-12-2019 21:16
]