De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

Pagina: 1 ... 39 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:37
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:13:
[...]

Op zich zit er wel een kern van waarheid in: stikstof is mest en veel planten groeien daar prima op, er blijft heen veel natuur maar wel andere natuur dan voorheen. Vergelijkbaar met exotische dieren die de inheemse soorten verdrijven, het is niet zo dat er niets meer kan leven.
Met een transitie periode van vele decennia als gevolg waarin gigantische hoeveelheden soorten zullen verdwijnen die vooral boeren ook gewoon nodig hebben. Daarvoor in de plaats krijg je dan vele decennia aan plagen van van alles en nog wat omdat er compleet geen balans meer is. Dus ja er zit een kern van waarheid in, maar nee het zal voor de mens alsnog rampzalig zijn en vooral heel duur ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Nieuw tv-format, de zendtijd voor protesterende partijen? :?
De boeren die aanwezig zijn op het Hilversumse Mediapark eisen zendtijd op televisie zodat ze 'het hele echte verhaal kunnen vertellen zodat iedereen in Nederland dat kan horen', aldus een boer ter plekke. Maar de zendtijd wordt ze geweigerd door de hoofdredacteur van NOS Nieuws, Marcel Gelauff.

Gelauff staat vandaag op het mediapark omringd door talloze boeren die met hem een discussie voeren. Een van hen zegt tegen Gelauff: ,,Wij willen live op tv, hiervoor zijn we naar het Mediapark gekomen. Als dat lukt, dan is ons doel bereikt. Dan zijn we ook zo weg". Gelauff op zijn beurt legt aan de boeren uit dat de redactie zelf gaat over wat ze uitzendt en niet de boeren. ,,Wij hebben de afgelopen tijd in talloze onderwerpen aandacht besteed aan dit onderwerp. Daarbij zenden wij ook de meningen uit van mensen die hiernaar anders kijken dan jullie."

Volgens een aanwezige boer 'trekt de NOS volledig naar links'. Een ander verwijt de NOS heel erg de nadruk te hebben gelegd op de opmerking van boer Mark van den Oever, die een vergelijking maakte tussen de behandeling van boeren en de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. Gelauff zei dat Van den Oever die opmerkingen misschien niet had moeten maken en dat hij mensen kent die ervan moesten huilen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:07:
Nieuw tv-format, de zendtijd voor protesterende partijen? :?

[...]
Volgens mij kunnen ze gewoon zendtijd kopen. Net als de politieke partijen dat doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens een aanwezige boer 'trekt de NOS volledig naar links'.
Ah ja. Die doodoener hadden we nog niet gezien. Alles is "de schuld van links". :X

Zulke clowns kan je toch, met alle respect hoor, op geen enkele manier meer serieus nemen? Dit gaat op het zwakbegaafde af onderhand...

En ook de boeren kunnen gewoon zendtijd krijgen. Dan kopen ze gewoon een blok aan reclametijd in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vraag me af hoeveel mensenlevens dit (indirect) kost nu ze bijvoorbeeld Hilversum vastgezet hebben en de hulpdiensten maar met moeite door de files heen komen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Die Gelauff reageert wel goed :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:49

Amphiebietje

In de blubber

De grote blonde leider is blijkbaar op het Malieveld om oliebollen uit te delen aan de boeren...

...voor zover ik weet is "oliebol" ook een populaire naam voor niet al te snuggere personen. Probeert hij een statement te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Altijd kalm blijven met zoveel boze boeren om je heen. Je wil niet dat ze de hooivorken naar boven halen.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 10:42
Amphiebietje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:18:
De grote blonde leider is blijkbaar op het Malieveld om oliebollen uit te delen aan de boeren...

...voor zover ik weet is "oliebol" ook een populaire naam voor niet al te snuggere personen. Probeert hij een statement te maken?
ja die gebruikt zijn kans om zieltjes te winnen terwijl die vent non stop praat over moslims, islam en Marokkanen.

mijn steun voor de boeren begint steeds verder te dalen, hoe kunnen ze zeggen dat ze er ook voor de burgers zitten als hun acties alleen maar gaat over wat hun willen?

Wacht ze zitten er idd voor de burgers! kijk maar op de A1, bankje bbq en burgers 8)7 8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door mugenmarco op 18-12-2019 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ben benieuwd of de rechter nu ook daadwerkelijk die dwangsommen gaat opleggen, Breda en Den Bosch is toch al minimaal 200k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
He, zendtijd eisen bij de NOS om het ware verhaal te vertellen. Dat wou Tarik Z. ook. :X
Amphiebietje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:18:

Ah, de PVV waait weer eens de andere kant uit. Zo pro-boer waren ze anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Willen we meer, of minder draaikonten? Meer? Daar gaan we voor zorgen!

Hij is inderdaad juist niet pro-boer. Tenzij hij er zieltjes mee kan winnen, dan natuurlijk wel.
Wat een oliebol is die gast toch ook.

Inmiddels hebben ze in Groningen ook het treinstation geblokkeerd. Kan geen bus meer in of uit....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:23:
Ben benieuwd of de rechter nu ook daadwerkelijk die dwangsommen gaat opleggen, Breda en Den Bosch is toch al minimaal 200k.
Maar naar wie moet de rekening hiervoor, ik verwacht niet dat ze NAW gegevens hebben genoteerd van de aanwezige boeren en FDF heeft gezegd niet doen, dus dat zou ook fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 15:44
toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:23:
Aan wie dan? FDF heeft publiekelijk afstand genomen van alle acties via verschillende media, dit zijn individuele, regionale acties of van BIV maar niet meer van FDF.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Suicyder schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:25:
[...]

Maar naar wie moet de rekening hiervoor, ik verwacht niet dat ze NAW gegevens hebben genoteerd van de aanwezige boeren en FDF heeft gezegd niet doen, dus dat zou ook fout zijn.
Mwah...er zal een politie-onderzoek komen, FDF zal wel tegenwerken, en dus uiteindelijk toch de boete(s) krijgen of vervolgd worden wegens het tegenwerken van een officieel onderzoek.

Inmiddels is de eerste tunnel dicht. Straks kunnen die arme boeren niet meer terug naar huis... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Amphiebietje op 18-12-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amphiebietje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:27:
[...]

Mwah...er zal een politie-onderzoek komen, FDF zal wel tegenwerken, en dus uiteindelijk toch de boete(s) krijgen of vervolgd worden wegens het tegenwerken van een officieel onderzoek.
Er komt geen politieonderzoek. Die hebben al aangegeven er weinig tot niks aan te kunnen doen.

Er zijn bijvoorbeeld welgeteld 24 bekeuringen uitgedeeld, terwijl er honderenden trekkers over de snelweg rijden/reden. Says enough.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 18-12-2019 12:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Zijn ook al aantal ongelukken gebeurd boeren moedwillig door rood en ander verkeer rammen...

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

cactusman schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:39:
Zijn ook al aantal ongelukken gebeurd boeren moedwillig door rood en ander verkeer rammen...
bron?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ja die wil ik ook wel is zien, flink statement waar ik nog niks van heb gezien in de media.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ongeluk op de Boschdijk in Eindhoven

Op de Boschdijk in Eindhoven is vanmorgen een aanrijding geweest tussen een tractor en een personenauto. Volgens getuigen reed de tractor in colonne, en stopte de stoet niet voor de verkeerslichten. De schade aan de auto is flink, maar voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.
Zie https://www.bd.nl/tilburg...t-bij-protesten~a30f15d8/

Boeren hoeven zich niet aan rode lichten te houden, want zoals met elke wet geldt niet voor hen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zwaar aanpakken dat soort lui :r

We willen betere regels alleen de regels die er bestaan gelden niet voor ons. :N

[ Voor 56% gewijzigd door RodeStabilo op 18-12-2019 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
wildhagen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:25:
[...]

Inmiddels hebben ze in Groningen ook het treinstation geblokkeerd. Kan geen bus meer in of uit....
De A28, de A7. De Eemshaven, de lokale omroep en de grensovergang A7 Bij Bad Nieuweschans.

In Tilburg is de blokkade van het distributiecentrum opgeheven nadat de politie dreigde boetes te gaan uitdelen en trekkers in beslag te gaan nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Prosac schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:47:
[...]

In Tilburg is de blokkade van het distributiecentrum opgeheven nadat de politie dreigde boetes te gaan uitdelen en trekkers in beslag te gaan nemen.
Slap. Ze moeten ze gewoon even hard aanpakken als de klimaatactivisten.

En als ze dat niet doen, dan denk ik dat de klimaatactivisten maar eens naar de rechter moeten stappen wegens ongelijke behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:18
Amphiebietje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:50:
[...]

En als ze dat niet doen, dan denk ik dat de klimaatactivisten maar eens naar de rechter moeten stappen wegens ongelijke behandeling.
Daar zat ik ook al aan te denken, dit heeft toch iets weg van willekeur.
Ben alleen geen advocaat dus ik weet niet of je daar iets mee kan.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ze gaan het nu groter aanpakken. Ze zijn nu bezig met het bezetten van het gehele industrieterrein Moerdijk. Daar zitten tientallen bedrijven die dus in één klap worden gedupeerd, plus natuurlijk de vele vrachtwagens die nu klem komen te zitten...
Een colonne met boeren heeft woensdag rond kwart voor één het industrieterrein in Moerdijk bezet. De boeren kregen van de politie vrije doorgang en het verkeer is stilgezet.
Aldus Omroep Brabant. Zie https://www.omroepbrabant...industrieterrein-Moerdijk

De politie werkt dus samen met de boeren in het protest.

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 18-12-2019 12:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
Het Ommelander Ziekenhuis in Groningen is ook nauwelijks bereikbaar door de blokkade van de A7.

De reacties lezende en om mij heen, merk ik dat de sympathie snel verdampt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nog zo'n lekkere actie:
Boeren rijden langs ME en willen centrum Den Bosch in
ME en politie probeerden actievoerende boeren tegen te houden op de rotonde Monseigneur Diepenstraat-Aartshertogenlaan in Den Bosch. Maar boeren lieten zich niet tegenhouden en zijn erlangs gebroken. Het lijkt erop dat ze richting het centrum van de stad rijden. Dat lukt ze vooralsnog niet.

Boeren reden daarom door de woonwijk bij Orthen en de Zandzuigerstraat. Mogelijk proberen ze naar de achterkant van het station te rijden.
Prima plan, met zo'n gevaarte door een woonwijk rijden. Je moet er niet aan denken dat ze een kind raken...

En tuurlijk niet ingrijpen... 1x een waarschuwingsschot, ben benieuwd of ze dan nog steeds zomaar doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:14
net ook bij Tata (velsen noord/beverwijk) een hoop ellende met de beste lui....heerlijk weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het valt mij heel erg op in dit topic dat er haast alleen maar anti-boeren geluiden hier zijn. Er kan hier helaas geen discussie gevoerd worden waarom boeren protesteren. Boeren moeten zich inderdaad aan de wet houden maar er zijn altijd mensen die de wet overtreden.

Grote bedrijven zoals Tata Steel worden ontzien door alle maatregelen maar andere groepen moeten weer dokken. Maar met dit kabinet met een vergeetachtige premier kan je ook niet veel meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

euhmmmm

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:00:
Het valt mij heel erg op in dit topic dat er haast alleen maar anti-boeren geluiden hier zijn. Er kan hier helaas geen discussie gevoerd worden waarom boeren protesteren. Boeren moeten zich inderdaad aan de wet houden maar er zijn altijd mensen die de wet overtreden.

Grote bedrijven zoals Tata Steel worden ontzien door alle maatregelen maar andere groepen moeten weer dokken. Maar met dit kabinet met een vergeetachtige premier kan je ook niet veel meer verwachten.
Is al tot in den treure uitgelegd dat de boeren ook de zwaarste vervuilers zijn en de uitstoot van Tata Steel helemaal niks te maken heeft met de maatregelen in de provincie.

Daarom is dit topic "anti-boer", omdat ze gewoon ongelijk hebben. Sure, door een opeenstapeling van jarenlang beleid door verschillende betrokken partijen is het zo uit de klauwen gelopen. Maar de boeren zijn de vervuilers, dat is gewoon een feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Tuurlijk kan dat wel. Maar ik hoor/zie nergens waarom ze nou protesteren? Ze roepen allemaal wat anders. Dus verhelder ons alsjeblieft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik sta open voor alle discussie. Maar wel op basis van juiste argumenten.

'Er is geen probleem, dus we willen niet aanpakken' (ergo; het plan van het landbouwcollectief) is daar geen goed startpunt voor. Er moet minder uitstoot komen. De mate kun je over discussieren, hoe we het gaan regelen ook, maar dát er iets met de landbouw moet gebeuren kan m.i. niet over gediscussieerd worden.

Overigens wind ik mij inmiddels ook mateloos op over twitter. Kan me moeilijk inhouden om te reageren. Ga er maar ff niet meer kijken...

edit: dat er individuele boeren niet blij mee zijn snap ik heel erg goed. Maar dat kan -nogmaals- geen vrijbrief zijn om je kop in het zand te steken. En in die zin is het ook heel erg jammer dat de gewone hardwerkende kleine boer nu ook nog eens door zijn grote broers een oor wordt aangenaaid.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 18-12-2019 13:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:03:
[...]

Daarom is dit topic "anti-boer", omdat ze gewoon ongelijk hebben. Sure, door een opeenstapeling van jarenlang beleid door verschillende betrokken partijen is het zo uit de klauwen gelopen. Maar de boeren zijn de vervuilers, dat is gewoon een feit.
En 3x raden wie er mede gewerkt heeft aan dat beleid? Jawel, het CDA, op lobbien van de boeren hebben die steeds meer maatregelen geblokkeerd, uitgesteld en voor zich uit geschoven in het verleden.

En er komt een moment dat dat simpelweg niet langer kan. Dat moment is nu dus aangebroken.

Herinnert iemand zich CDA-minister Bleeker nog? Daar begon het eigenlijk allemaal mee. En eigenlijk dus al in de jaren 90, zolang speelt deze materie al en heeft de CDA (en dus de boeren zelf) de boel voor zich uitgeschoven.

Als de boeren de verantwoordelijke voor deze hele crisis willen vinden, zou het ze sieren eens in een spiegel te kijken. Dan hebben ze de verantwoordelijk heel snel gevonden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
wildhagen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:07:
Herinnert iemand zich CDA-minister Bleeker nog? Daar begon het eigenlijk allemaal mee. En eigenlijk dus al in de jaren 90, zolang speelt deze materie al en heeft de CDA (en dus de boeren zelf) de boel voor zich uitgeschoven.
Het is al eerder begonnen dan Bleeker, maar die man heeft het wel een stuk erger gemaakt. Onder andere door het plan om natuurgebieden met elkaar te verbinden de nek om te draaien. Mede daardoor hebben we nu problemen in de Oostvaardersplassen met de grote grazers en om de korenwolf te helpen.
MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:05:
Overigens wind ik mij inmiddels ook mateloos op over twitter. Kan me moeilijk inhouden om te reageren. Ga er maar ff niet meer kijken...
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

;)

[ Voor 50% gewijzigd door NMH op 18-12-2019 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Amphiebietje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:50:
[...]

Dat is niet zo simpel. Klimaatactivisten kunnen horizontaal afgevoerd worden, maar een trekker tegenhouden of verplaatsen is toch wat lastiger.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha...

But something is wrong with society i'm afraid ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:07:
[...]

En 3x raden wie er mede gewerkt heeft aan dat beleid? Jawel, het CDA, op lobbien van de boeren hebben die steeds meer maatregelen geblokkeerd, uitgesteld en voor zich uit geschoven in het verleden.

En er komt een moment dat dat simpelweg niet langer kan. Dat moment is nu dus aangebroken.

Herinnert iemand zich CDA-minister Bleeker nog? Daar begon het eigenlijk allemaal mee. En dat is dus al in de jaren 90, zolang speelt deze materie al en heeft de CDA (en dus de boeren zelf) de boel voor zich uitgeschoven.

Als de boeren de verantwoordelijke voor deze hele crisis willen vinden, zou het ze sieren eens in een spiegel te kijken. Dan hebben ze de verantwoordelijk heel snel gevonden.
Ja en de "linkse lobby" (Groenlinks en PvdD) is zowaar de enige die tegen PAS gestemt heeft. Die ironie zien de boeren op het Mediapark die de linkse media de schuld geven ook niet.

Maargoed, vandaag is die topic toch vooral bewonderen over het nieuws. Gelukkig werk ik thuis vandaag.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Waarschijnlijk vonden die PAS ook niet ver genoeg gaan, dus dat zegt nog niks. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:11:
[...]

Ja en de "linkse lobby" (Groenlinks en PvdD) is zowaar de enige die tegen PAS gestemt heeft. Die ironie zien de boeren op het Mediapark die de linkse media de schuld geven ook niet.

Maargoed, vandaag is die topic toch vooral bewonderen over het nieuws. Gelukkig werk ik thuis vandaag.

:Y)
Bizarre is ook dat degenen die daadwerkelijk een idee hebben over hoe het zou kunnen (D66/GL) verketterd worden, terwijl de huilende wolven (FvD, CDA, PVV bv) geen alternatieven bieden anders dan “niks doen”. En die weg is nu na 20/30 jaar doodlopend gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

XWB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:10:
[...]

Dat is niet zo simpel. Klimaatactivisten kunnen horizontaal afgevoerd worden, maar een trekker tegenhouden of verplaatsen is toch wat lastiger.
Die trekker blijft zonder bestuurder ook wel op zijn plek staan, en is niet degene die verwijderd dient te worden.

Nou ja, zo maar eens even boodschappen gaan doen. Te horen aan de sirene en het getoeter daarnet zal ik moeten uitkijken voor plotseling uitwijkende tractoren.

[ Voor 17% gewijzigd door Amphiebietje op 18-12-2019 13:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Two wrongs don't make a right.
Tata steel is ook fout, maar dat betekent niet dat ik begrip of zelfs respect hoef op te brengen voor moedwillig de wet negeren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:42

Darkasantion

Just keep swimming!

Met alle begrip voor de boeren die het zwaar hebben en het recht op demonstreren, maar waarom moet er nu iedereen de dupe van worden?

Enigste wat je nu krijgt is dat de boeren alle draagvlak bij de "gewone" burger verliezen, want de boeren denken boven de wet te staan en drammen maar door. Deze beeldvoorming creëren ze nu ook zelf uiteraard.

Ja de stikstofnorm is ruk, de huidige aanpak is ook niet optimaal, maar wat schieten wij, als geheel, ermee op dat ze als een stel kleine kinderen alles blokkeren totdat ze hun zin krijgen?
Dit probleem is niet van vandaag op morgen opgelost en moeten we samen doen, dus ga in gesprek en probeer mensen mee te krijgen, maar door iedereen te blokkeren en een "BBQ-feestje"van te maken verspil je de goede publieke opinie die je had.

Jammer dit, ik steun het uitgangspunt van de boeren nog steeds, maar het doel heiligt de middelen niet!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:17
Darkasantion schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:23:
Jammer dit, ik steun het uitgangspunt van de boeren nog steeds, maar het doel heiligt de middelen niet!
Het uitgangspunt is momenteel "wij willen niet bijdragen aan de oplossing voor het probleem ook al zijn wij voor een groot deel veroorzaker" en "wij ontkennen dat er een probleem is".

Sta je hier echt achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:42

Darkasantion

Just keep swimming!

Philip Ross schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:42:
[...]

Het uitgangspunt is momenteel "wij willen niet bijdragen aan de oplossing voor het probleem ook al zijn wij voor een groot deel veroorzaker" en "wij ontkennen dat er een probleem is".

Sta je hier echt achter?
Dat uitgangspunt uiteraard niet.
Wel het uitgangspunt dat de huidige stikstofnorm en bijbehorend beleid belachelijk is en dat er goed naar gekeken moet worden zodat het voor iedereen dragelijk is.

Iedereen zal er aan moeten bijdragen, alleen laten we daarin ook naar elkaar toe redelijk zijn en blijven.
Iets wat de politiek en boeren nu niet zijn.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Darkasantion schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:49:
[...]

Dat uitgangspunt uiteraard niet.
Wel het uitgangspunt dat de huidige stikstofnorm en bijbehorend beleid belachelijk is en dat er goed naar gekeken moet worden zodat het voor iedereen dragelijk is.

Iedereen zal er aan moeten bijdragen, alleen laten we daarin ook naar elkaar toe redelijk zijn en blijven.
Iets wat de politiek en boeren nu niet zijn.
Als dat het standpunt van de boeren was zou er meer steun zijn. Maar op een eerlijke manier de lasten verdelen dan komt het alsnog voor het overgrote deel bij de boeren terecht. Dat zijn nou eenmaal de grootste vervuilers. En ze zijn al jaren ontzien. Ze zijn ook de grootste partij die heeft lopen lobbyen voor de nu afgeschoten foute wetgeving die we hadden.

Heb je de plannen die de boeren het kabinet aangeboden hebben gelezen? Geen mindering in de sector, alles vrijwillig maar wel miljarden subsidie vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 09:04

drooger

Falen is ook een kunst.

Señor Sjon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:12:
Waarschijnlijk vonden die PAS ook niet ver genoeg gaan, dus dat zegt nog niks. ;)
In plaats van iets insinueren zou je het ook gewoon kunnen opzoeken. ;)
Op 17 april 2013 heeft in de Tweede Kamer een debat plaatsgevonden over de Programmatische Aanpak Stikstof. Op verzoek van een van de leden van de Tweede Kamer heb ik mijn juridisch advies met betrekking tot de Programmatische Aanpak Stikstof (hierna: PAS) ten behoeve van dit debat toegestuurd. Dit advies heb ik vervolgens ook neergelegd in mijn artikel ‘De (on)haalbaarheid van de Programmatische Aanpak Stikstof’. Mijn visie ten aanzien van de PAS is helder: ik acht deze thans juridisch niet houdbaar.

...

Ook de woorden van de VVD zijn dus helder: grote kanttekeningen bij de PAS, maar ‘we moeten wel’. Dit duidt mijns inziens op Kamerleden zonder ruggengraat. Ook andere partijen hebben grote kanttekeningen bij de PAS geplaatst:

“De heer Klaver (GroenLinks): (…) Wij hebben aangegeven ons zorgen te maken over de ontwikkelingen van de natuurkwaliteit binnen de PAS ten opzichte van de instandhoudingsdoelstelling van Natura 2000-gebieden en de verdere monitoring. De staatssecretaris heeft hierop geantwoord dat zij dit nauwkeurig zal volgen, met de spreekwoordelijke hand aan de kraan. Mijn fractie vraagt zich af of de staatssecretaris zich niet heeft vergist met het eveneens spreekwoordelijke dweilen met de kraan open. De PAS treedt naar verwachting in 2014 in werking. In de PAS wordt ervoor gekozen om het aantal dieren niet te verminderen. Er wordt juist ontwikkelingsruimte geboden, waardoor de veehouderij de mogelijkheid krijgt om het aantal dieren te vermeerderen. Techniek moet dan de oplossing bieden voor de almaar toenemende emissies en de steeds groter wordende uitstoot van stikstof. Door de PAS wordt een landelijke emissiereductie van 9,7 kiloton verwacht. Dat is slechts 7% van de totale uitstoot in 2011. Meer dan de helft wordt bovendien meteen weer uitgegeven als zogenaamde ontwikkelruimte. De reductie die met technieken mogelijk is, wordt grotendeels tenietgedaan doordat de ontwikkelruimte weer opgevuld kan worden met meer dieren. (…) De uitdrukking “dweilen voor de kraan open” is hier dus meer op zijn plaats. (…) Op dit moment worden de instandhoudingsdoelstellingen in Nederland in 70% van de gebieden niet gehaald.”
Bron: https://www.francadamen.c...rleden-zonder-ruggegraat/

Lijkt mij een vrij valide argument. Niet willen meewerken aan het 'oplossen via techniek en de ruimte die gewonnen is, gelijk weer kwijtspelen aan de groei van veehouderijen.'

Volgens mij hebben we de wens voor die aanpak recentelijk nog wel vaker voorbij zien komen.
* drooger mompelt iets over voorstellen van FDF :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Philip Ross schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:52:
[...]

Als dat het standpunt van de boeren was zou er meer steun zijn. Maar op een eerlijke manier de lasten verdelen dan komt het alsnog voor het overgrote deel bij de boeren terecht. Dat zijn nou eenmaal de grootste vervuilers. En ze zijn al jaren ontzien. Ze zijn ook de grootste partij die heeft lopen lobbyen voor de nu afgeschoten foute wetgeving die we hadden.

Heb je de plannen die de boeren het kabinet aangeboden hebben gelezen? Geen mindering in de sector, alles vrijwillig maar wel miljarden subsidie vragen.
Ik denk dat dit het inderdaad is. Als we alles redelijk doen voor heel NL, dan komt een (voor de boeren) onredelijk stuk bij hun te leggen. Ze zijn ook voor een (onredelijke) hoeveelheid stikstof de veroorzaker.

Verplicht verkleinen is het enige wat werkt volgens de studies. Natuurlijk moet hier compensatie tegenover staan. Of we wachten een paar jaar en misschien draait de EU dan zelf de subsidies wel achteruit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Het 'akkoord' lijkt me in ieder geval een overwinning voor de boeren:
De belangrijkste afspraken van kabinet en Landbouw Collectief op een rij:
  • Geen generieke krimp en gedwongen opkoop
  • Eén beleid: alle provincies hebben de beleidsregels voor intern en extern saneren eenduidig vastgesteld en deze worden eenduidig toegepast
  • Meten = weten: er is een commissie in het leven geroepen die zich bezighoudt met het meten en monitoren van stikstof. Hier wordt het Collectief bij aangesloten
  • Herijking Natura 2000: kabinet gaat de aanwijzingsbesluiten van Natura 2000-gebieden kritisch bekijken. Deze worden opgeschoond en er wordt ingezet op het samenvoegen of herindelen van natuurgebieden. In afwachting daarvan worden geen nieuwe gebieden aangewezen
  • Financiën: kabinet deelt standpunt Collectief dat er geld moet zijn voor (duurzame) maatregelen. Aan de financiering draagt zowel de markt als het kabinet bij. Per maatregel wordt gekeken wat er nodig is. Volgens schattingen van het Collectief is er voor het eerste jaar (2020) circa 250 miljoen euro nodig
  • Beweiden en bemesten worden niet vergunningsplichtig gemaakt
En dan verwachten ze dat de automobilisten zich wel netjes aan de regels gaan houden?
FlitsMeister is je vriend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
drooger schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:03:
[...]

In plaats van iets insinueren zou je het ook gewoon kunnen opzoeken. ;)

[...]

Bron: https://www.francadamen.c...rleden-zonder-ruggegraat/

Lijkt mij een vrij valide argument. Niet willen meewerken aan het 'oplossen via techniek en de ruimte die gewonnen is, gelijk weer kwijtspelen aan de groei van veehouderijen.'

Volgens mij hebben we die recentelijk nog wel vaker voorbij zien komen. :+
De insinuatie kwam dat D66/GL 'goed'/minder slecht was voor de boeren omdat ze al tegen PAS waren. ;)

@hoevenpe Dit zijn toch geen nieuwe dingen? Hoe dit concreet in de wet komt is mij nog een raadsel. Vooralsnog is het december en zijn we nog niet veel wijzer. Straks maar 80 via de bierviltjesrekensommen van het kabinet?

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 18-12-2019 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Bezetten van het mediapark heeft zin. Live zendtijd op NPO1.
Waarin oa geklaagd wordt dat alle journalisten communist zijn, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:07:

[...]

En dan verwachten ze dat de automobilisten zich wel netjes aan de regels gaan houden?
Wow, de boeren hoeven dus compleet niks te doen. Succes met je stikstof probleem regering, deze blijft bestaan en de hoge raad gaat echt niet tevreden zijn met je plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@hoevenpe

Dat lijkt mij voor een deel een fraai staaltje "ramkoers EU" en voor een ander deel "wij van WC-eend" + later vervelende consequenties voor NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Keer op keer blijkt maar weer dat hoe meer stennis je stopt hoe meer je je zin krijgt.

Praten, debatteren en beargumenteren werkt in theorie, in de praktijk kun je beter andere mensen het leven zo zuur mogelijk maken.

Daarom kan ik die acties van Extinction Rebellion ook zo waarderen. Dan wordt er ook altijd aangehaald dat ze zich aan de regels moeten houden en de dialoog aan moeten gaan. Dit boerenfiasco heeft weer eens bewezen dat dat niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Amphiebietje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:10:
@hoevenpe

Dat lijkt mij voor een deel een fraai staaltje "ramkoers EU" en voor een ander deel "wij van WC-eend" + later vervelende consequenties voor NL.
Misschien stuurt de regering hier stiekem wel op. Dan kunnen ze roepen "ja, sorry wij zien het ook anders, maarja moet van de EU hé"
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:13:
Daarom kan ik die acties van Extinction Rebellion ook zo waarderen. Dan wordt er ook altijd aangehaald dat ze zich aan de regels moeten houden en de dialoog aan moeten gaan. Dit boerenfiasco heeft weer eens bewezen dat dat niet werkt.
Tsja als je op de dam gaat staan met wat boordjes dan krijg je van niemand aandacht. Als je het hele land plat gooit is er niks anders in het nieuws.

[ Voor 37% gewijzigd door garriej op 18-12-2019 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Pfoe, waarom accepteren we deze chaos toch allemaal weer gewoon? We kunnen al die aan boeren toch gewoon meteen bekeuren/arresteren? Terug naar huis of de tractor wordt in beslag genomen. Desnoods busjes ME erop. Protesteren bij provinciehuizen oké, maar snelwegen blokkeren, de NOS lastigvallen.. Waarom mag dit allemaal?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kojoottii
Basekid schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:03:
[...]

Ik denk dat dit het inderdaad is. Als we alles redelijk doen voor heel NL, dan komt een (voor de boeren) onredelijk stuk bij hun te leggen. Ze zijn ook voor een (onredelijke) hoeveelheid stikstof de veroorzaker.

Verplicht verkleinen is het enige wat werkt volgens de studies. Natuurlijk moet hier compensatie tegenover staan. Of we wachten een paar jaar en misschien draait de EU dan zelf de subsidies wel achteruit...
Hoezo "Natuurlijk moet hier compensatie tegenover staan." ? Ze hebben verdomme al 20 jaar de kans gehad hun bedrijf toekomst bestendig te maken, maar kozen voor meer geld verdienen op korte termijn, dat is toch echt hun eigen probleem in mijn ogen. Anders zouden we elke slechte ondernemer moeten gaan compenseren voor een faillissement en dat is "natuurlijk" onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garriej schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:13:
[...]

Tsja als je op de dam gaat staan met wat boordjes dan krijg je van niemand aandacht. Als je het hele land plat gooit is er niks anders in het nieuws.
Wie weet leert men er van. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Zijn wij niet het hele probleem? Ik bedoel als de vraag naar producten afneemt dan zullen de boeren toch ook minder gaan produceren? Blijkbaar is de vraag hoog. Daar is het ook fout gegaan bij de melkquotum die afgeschaft is.

Punt is ook dat de maatregelen die nu genomen worden impulsen zijn en het maar de vraag is of we op deze manier wel minder uitstoot produceren in de toekomst. (Met bijbehorende gevolgen.)

Wat dat betreft neem ik dit kabinet net zo serieus als de vorige kabinetten Rutte.
Gelukkig richtte het protest zich niet tegen haar toekomstvisie, maar tegen het feit dat alle drie de kabinetten-Rutte tegen beter weten in het stikstofprobleem hebben genegeerd, de groei van de veestapel hebben geaccepteerd en de CO2-uitstoot van de landbouw hebben veronachtzaamd, vanwege de grote exportbelangen van de sector. En dan komt opeens D66 met een halvering van de veestapel, vergeet GroenLinks om als oppositiepartij een redelijk bedrag te eisen voor de uitkoop van boerderijen, en komt de commissie-Remkes met het advies onmiddellijk maatregelen tegen de stikstofuitstoot te nemen.
bron: Iedereen heeft van de boer geprofiteerd, laat melk en karbonaadjes nu maar duurder worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Als om te beginnen alle automobilisten gewoon 130 blijven rijden, ze hebben toch niet de capaciteit om het te handhaven... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Keer op keer blijkt maar weer dat hoe meer stennis je stopt hoe meer je je zin krijgt.

Praten, debatteren en beargumenteren werkt in theorie, in de praktijk kun je beter andere mensen het leven zo zuur mogelijk maken.

Is dat niet wat dubbel? Want her en der worden de boeren ook weggeleid, net als ER of Greenpeace of $insert actiegroep. Of zijn we de langzaamaanacties van de politie zelf vergeten? Die hebben ook met 30 over de snelweg gereden, gebruik makend van dienstvoertuigen tijdens hun staking. Of leraren die een paar keer per jaar staken.

In dit geval komt de overheid maar met niks en blijft er met praten getraineerd worden. Dat kan als je je maandelijkse toelage overgemaakt krijgt heel lang goed gaan als ene partij, maar de andere partij heeft allerlei verplichtingen die betaald moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
DoeEensGek schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:16:
Zijn wij niet het hele probleem? Ik bedoel als de vraag naar producten afneemt dan zullen de boeren toch ook minder gaan produceren? Blijkbaar is de vraag hoog. Daar is het ook fout gegaan bij de melkquotum die afgeschaft is.

Punt is ook dat de maatregelen die nu genomen worden impulsen zijn en het maar de vraag is of we op deze manier wel minder uitstoot produceren in de toekomst. (Met bijbehorende gevolgen.)

Wat dat betreft neem ik dit kabinet net zo serieus als de vorige kabinetten Rutte.

[...]

bron: Iedereen heeft van de boer geprofiteerd, laat melk en karbonaadjes nu maar duurder worden
Wie bedoel je met wij?

80% gaat naar het buitenland. Wij blijven echter wel met de milieuschade zitten als land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PvT.Arj schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:13:
Pfoe, waarom accepteren we deze chaos toch allemaal weer gewoon? We kunnen al die aan boeren toch gewoon meteen bekeuren/arresteren? Terug naar huis of de tractor wordt in beslag genomen. Desnoods busjes ME erop. Protesteren bij provinciehuizen oké, maar snelwegen blokkeren, de NOS lastigvallen.. Waarom mag dit allemaal?
Ik sta niet achter het standpunt van de boeren, dat is wel evident.

Ik ben wel van mening dat protesteren en demonstreren een fundamenteel recht en verworvenheid is van hedendaagse democratie. Bij demonstreren hoort wat burgerlijke ongehoorzaamheid, anders krijg je geen aandacht. Het is dan aan de politie een balans te vinden tussen toekijken en optreden. Je ziet vandaag al dat ze iets harder optreden (matig).

Jammer dat een van de meest invloedrijke protesten die we in jaren gezien hebben nou net voor een standpunt zijn waar ik niet achter sta. Maar toch vind ik het stiekem wel mooi dat mensen weer in beginnen te zien dat met eens in de vier jaar stemmen het beleid niet gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als de boeren nu gewoon stoppen met produceren? Dan ziet iedereen hoe "afhankelijk" wij zogenaamd van deze boeren zijn, heeft niemand er last van op de openbare weg, kan de politie zich bezighouden daar waar ze echt nodig zijn, etc. Of raakt dat de boeren ipv de burger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:17:
[...]

Is dat niet wat dubbel? Want her en der worden de boeren ook weggeleid, net als ER of Greenpeace of $insert actiegroep. Of zijn we de langzaamaanacties van de politie zelf vergeten? Die hebben ook met 30 over de snelweg gereden, gebruik makend van dienstvoertuigen tijdens hun staking. Of leraren die een paar keer per jaar staken.

In dit geval komt de overheid maar met niks en blijft er met praten getraineerd worden. Dat kan als je je maandelijkse toelage overgemaakt krijgt heel lang goed gaan als ene partij, maar de andere partij heeft allerlei verplichtingen die betaald moeten worden.
Ik zie niet hoe dat dubbel is. Ik ben voor het recht op demonstreren, dit standpunt ben ik tegen. Dat maakt niet dat ik protesteren geen mooi iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.groenkennisne...derlandse-veehouderij.htm

Zit even door wat feiten heen te bladeren. Sommige zaken verbazen me dan wel weer:
Er waren in Nederland in 2016 17.910 melkveebedrijven, maar dit aantal neemt elk jaar verder af. Het gemiddelde melkveebedrijf had in 2016 97 koeien en circa 60 hectare grond. De 100 grootste bedrijven hebben gemiddeld bijna 500 melkkoeien. De bedrijven zijn over het algemeen gezinsbedrijven, dat wil zeggen dat de benodigde arbeid grotendeels door de eigenaar en zijn gezin c.q. familie wordt geleverd, aangevuld met diensten van derden zoals loonwerker en bedrijfsverzorging.
Ook de megastallen worden blijkbaar nog aangemerkt als 'familiebedrijf'. Maar dat geldt op zich ook voor de WalMarts, Roche etc. van deze wereld. Maar doet wel iets voor de beeldvorming.
3.1.2.3 Aantal megastallen
Locaties met meer dan 250 melkkoeien worden gezien als megastallen. In 2013 waren er 321 megastallen met melkvee op een totaal van ca. 800 voor alle veehouderijsectoren. Ten opzichte van het totaal aantal melkveestallen valt 2% in de categorie grootschalig.
De felgroene staven geven de ruimtelijke verdeling van de grootschalige melkveebedrijven aan.
Vooral in Brabant en.... Friesland verbaast me dan wel weer.
Had wel verwacht dat een groter aandeel 'grootschalig' zou worden genoemd.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 18-12-2019 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over de blokkade van industrieterrein Moerdijk. Daar staan nu 400 trekkers, en er zouden nog eens honderden extra trekkers onderweg zijn:
De boeren hebben de toegang naar de afvalverwerker geblokkeerd. Ook kan het personeel niet meer van het bedrijfsterrein af, tot grote onvrede van ATM. Op dit moment wordt er spoedoverleg gevoerd. Boeren uit midden en zelfs het oosten van de provincie zijn nog in aantocht.
https://www.omroepbrabant...jk-personeel-kan-niet-weg

Ehm.... valt dit niet gewoon onder gijzeling? Gaan de boeren nu ook mensen gijzelen en tegen hun wil vasthouden? Het begint nu écht wel uit de hand te lopen op deze manier...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De volgende blokkade. Allemachtig de stupiditeit... wat helpt hen dit in de discussie? je bereikt het tegenovergestelde.... dat mensen zich tegen je keren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kojoottii schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:15:
[...]

Hoezo "Natuurlijk moet hier compensatie tegenover staan." ? Ze hebben verdomme al 20 jaar de kans gehad hun bedrijf toekomst bestendig te maken, maar kozen voor meer geld verdienen op korte termijn, dat is toch echt hun eigen probleem in mijn ogen. Anders zouden we elke slechte ondernemer moeten gaan compenseren voor een faillissement en dat is "natuurlijk" onzin.
De boeren hebben de afgelopen 20 jaar wel degelijk flink geïnvesteerd in het verduurzamen van de boerderij en zijn altijd netjes meegegaan met nieuwe regels. Sterker nog, de stikstofuitstoot van de boeren is de afgelopen 20 jaar gehalveerd.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XWB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:23:
[...]

De boeren hebben de afgelopen 20 jaar wel degelijk flink geïnvesteerd in het verduurzamen van de boerderij en zijn altijd netjes meegegaan met nieuwe regels. Sterker nog, de stikstofuitstoot van de boeren is de afgelopen 20 jaar gehalveerd.
Maar is alsnog veel te hoog. In de EU is er geen enkel ander land dat zoveel uitstoot als Nederland.

En van wat Nederland uitstoot komt 40 procent ook nog eens op rekening van de boeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zo'n leuk feitje. Een van die gearresteerde boeren die die hekken omver gereden had in Groningen ontving in 2017 en 2018 anderhalf ton subsidie. Dat is onder andere EU subsidie die ingesteld is om de boeren beter te kunnen laten concurreren met import van buiten de EU. Zal de bronnen niet delen want betreffende boer wordt met naam en toenaam benoemd.

Vervolgens roepen diezelfde boeren dat de supermarkten hen te weinig betalen voor de producten. 8)7

Nee dus, jullie zijn niet concurrerend op de wereldmarkt en de EU (die jullie ook die stomme regeltjes oplegt) erkent dat probleem en subsidieert jullie.

Willen jullie eerlijke prijzen dan zeg ten eerste maar eens die subsidie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 16:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Klopt, probleem is dat veel reacties in dit topic zijn gebaseerd op onderbuik gevoelens, feiten of enig onderzoek ontbreekt.
Wel jammer, want veel mensen die iets neutraler in deze discussie staan laten het hierdoor afweten.

Overigens begrijp ik wel waar het sentiment vandaan komt, die FFD organisatie is niet heel tactisch in hun bewoordingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 18-12-2019 14:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:37
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:07:

[...]

Overwinning voor de boeren? Ik zie bijzonder weinig dingen die al niet waren toegezegd. Alleen het punt dat alle provincies dezelfde regels moeten hanteren en de vergunningen rond bemesten en beweiden zijn nieuw toch?

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
Heb zelf niet per se het idee dat de meeste vinden dat de boeren geen compensatie moeten krijgen voor het stoppen van hun levenswerk. Maar wel dat een groot deel echt moet stoppen.

Wel vinden de meeste (en ik ook) dat de boeren nu een zeer grote slachtofferrol spelen en alle schuld afschuiven op de NOS, RIVM en doen alsof ze er helemaal niks noppes zelf aan kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sport_Life schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:26:
[...]

Klopt, probleem is dat veel reacties in dit topic zijn gebaseerd op onderbuik gevoelens, feiten of enig onderzoek ontbreekt.
Wel jammer, want veel mensen die iets neutraler in deze discussie staan laten het hierdoor afweten.

Overigens begrijp ik wel waar het sentiment vandaan komt, die FFD organisatie is niet heel tactisch in hun bewoordingen.
Dus; het huis staat in de fik, we hebben de helft geblust dus het is wel even mooi geweest zo?
Ik zie inderdaad onderbuikgevoelens, maar volgens mij voert dat echt niet de overhand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kojoottii
[...]

Ja mooi, maar ze wisten al lang dat die regels niet genoeg waren volgens de wet, daar hebben de boeren belangen organisaties zelf voor gezorgd. Dus waarom zou de rest moeten gaan meebetalen aan hun onwilligheid en onkunde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 16:35
Basekid schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:28:
Heb zelf niet per se het idee dat de meeste vinden dat de boeren geen compensatie moeten krijgen voor het stoppen van hun levenswerk. Maar wel dat een groot deel echt moet stoppen.

Wel vinden de meeste (en ik ook) dat de boeren nu een zeer grote slachtofferrol spelen en alle schuld afschuiven op de NOS, RIVM en doen alsof ze er helemaal niks noppes zelf aan kunnen doen.
Precies dit, er zijn hele sectoren die last hebben van wijzigingen, ook op milieubeleid. Maar alleen deze groep blokkeert wegen, zit mensen dwars en doet alsof ze uiteindelijk geen commercieel bedrijf zijn dat gericht is op omzet draaien en er genoeg aan overhouden.

De regering is wel een grote spil hierin, want die hebben het 20 jaar voor zich uit geschoven, maar iedereen had het aan kunnen zien komen en we zullen met zijn allen moeten bloeden ervoor, OOK de groep die nu zo'n drama maakt (en ondanks veel verduurzaming nog steeds het grootste % uitstoot veroorzaakt).

De toezeggingen in Den Haag zijn puur om Rutte 3 naar de 4 jaar te brengen, verder kijken ze niet aldaar. Daarbij zijn het toezeggingen die volgens mij al gedaan waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Hier lijkt gewoon het recht van de sterkste te gelden. Je kunt letterlijk niet veel beginnen tegen een grote tractor. Ik weet niet wat de politiek hiervan verwacht, maar dit geeft wel een signaal af natuurlijk. Straks krijgen we hier ook Franse toestanden, omdat dat resultaat blijkt te leveren.
Ik zou graag zien dat al die boeren die blokkeren of frustreren flinke boetes krijgen en het geld, symbolisch, naar vreedzamere protesteerders gaat.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:25:
Ook zo'n leuk feitje. Een van die gearresteerde boeren die die hekken omver gereden had in Groningen ontving in 2017 en 2018 anderhalf ton subsidie. Dat is EU subsidie die ingesteld is om de boeren beter te kunnen laten concurreren met import van buiten de EU. Zal de bronnen niet delen want betreffende boer wordt met naam en toenaam benoemd.

Vervolgens roepen diezelfde boeren dat de supermarkten hen te weinig betalen voor de producten. 8)7

Nee dus, jullie zijn niet concurrerend op de wereldmarkt en de EU (die jullie ook die stomme regeltjes oplegt) erkent dat probleem en subsidieert jullie.

En alsnog zie ik ook veel geroeptoeter dat ze praktisch niets krijgen, dat dat allemaal onzin is. Vreemd genoeg geloof ik ze niet zo.

Vind het sowieso bizar wat er allemaal is gebeurd. Aanvankelijk vond ik de overheid behoorlijk kort door de bocht. Dat waren vrij lompe regels. Vervolgens hebben de boeren zich zo misdragen dat ik alle sympathie voor ze ben verloren. Maar gisteren zie ik wel nieuws komen dat de overheid en de boeren het op een akkoord hebben gegooid. De boeren hebben uiteindelijk gekregen wat ze willen door zich te misdragen. Recht van de sterkste. En dan nog moeten de boeren, nadat de overheid al heeft toegegeven, door blijven gaan want ook vandaag weer demonstraties. Dan is het ook echt nooit goed genoeg.

Als de hele Eerste en Tweede Kamers vervangen werden met boeren, dan zouden ze nog klagen over een te linkse overheid die tegen ze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kojoottii schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:30:
[...]

Ja mooi, maar ze wisten al lang dat die regels niet genoeg waren volgens de wet, daar hebben de boeren belangen organisaties zelf voor gezorgd.
Dan had het kabinet van die tijd maar wat strenger moeten zijn. Als je alles zomaar toelaat, dan is er achteraf veel kans op gezeik.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:18
Señor Sjon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:17:
[...]

Er is een verschil tussen een tijdje iets langzamer en gewoon een uur stilstaan op de snelweg zonder mogelijkheid om weg te komen. En laten we het maar niet hebben over wat praktisch een gijzeling is in Moerdijk...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XWB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:43:
[...]

Dan had het kabinet van die tijd maar wat strenger moeten zijn. Als je alles zomaar toelaat, dan is er achteraf veel kans op gezeik.
Dat wilde het kabinet toen ook, maar daar hebben de boeren tegen gelobbied, via het CDA. Die vervolgens alles netjes tegenhield.

Dat is de ironie nou juist, dat de boeren met hun lobby-acties uit het verleden, zélf verantwoordelijk zijn voor deze hele crisis.

Ze spelen allemaal wel de vermoorde onschuld, maar dit probleem was in 1990 al bekend. Ook bij de boeren. Die hebben alleen steeds met lobby-werk ervoor gezorgd dat er geen serieuze maatregelen genomen werden.

En ja nu kan dat niet meer.

Hadden we in 1990 al begonnen met maatregelen, had het veel geleidelijker gekund. Maarja, de boeren hé.... die wilden dat niet. Nu zitten ze zelf met het resultaat van hun eigen acties. Eat that.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 18-12-2019 14:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kojoottii
XWB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:43:
[...]

Dat hadden ze zeker moeten zijn. En nu ze ook maar een beetje strenger worden (want kan nu echt niet anders meer), wordt het land plat gelegd...

De boeren organisaties hebben toch echt zelf bij het kabinet toen lopen lobbyen om die maatregels af te zwakken, dus ja, wat mij betreft mogen de boeren nu dan ook gewoon op de blaren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:25:
[...]

Maar is alsnog veel te hoog. In de EU is er geen enkel ander land dat zoveel uitstoot als Nederland.
Klopt. Maar die schuld ligt ook voor een deel bij het kabinet, dat de komst van megastallen gestimuleerd heeft.

De boeren waren goed op weg met het verduurzamen van stallen. Toen plots moest alles opgeschaald worden en kwamen de megastallen. Als al die stallen qua omvang niet gegroeid waren, én toch verduurzaamd werden, was het probleem nu veel kleiner.

[ Voor 26% gewijzigd door XWB op 18-12-2019 14:52 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
XWB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:51:
Klopt. Maar die schuld ligt ook voor een deel bij het kabinet, dat de komst van megastallen gestimuleerd heeft.

De boeren waren goed op weg met het verduurzamen van stallen. Toen plots moest alles opgeschaald worden en kwamen de megastallen. Als al die stallen qua omvang niet gegroeid waren, én toch verduurzaamd werden, was het probleem nu veel kleiner.
Het zijn ook niet de eigenaren van die megastallen die we boos zien protesteren, dit zijn vooral de kleinere boeren die mede door die megastallen knel komen te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:55:
[...]

Het zijn ook niet de eigenaren van die megastallen die we boos zien protesteren, dit zijn vooral de kleinere boeren die mede door die megastallen knel komen te zitten...
Kunnen we niet 1 zo'n megaboer opheffen dan?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrMonkE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:56:
[...]

De boeren willen geen enkele gedwongen sanering. Dus nee, dat lukt dan niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zie mijn eerdere post van vanmiddag; helaas is het niet 1 megaboer.

Daarnaast; er moeten op verschillende plekken boeren worden opgeofferd om het lokale stikstofprobleem terug te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:37
[...]

Als dat al kan lost dat het probleem niet op. Het verdwijnen van een megaboer in Groningen maakt de natuur in Brabant niet beter.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:25:
Ook zo'n leuk feitje. Een van die gearresteerde boeren die die hekken omver gereden had in Groningen ontving in 2017 en 2018 anderhalf ton subsidie. Dat is onder andere EU subsidie die ingesteld is om de boeren beter te kunnen laten concurreren met import van buiten de EU. Zal de bronnen niet delen want betreffende boer wordt met naam en toenaam benoemd.

Deze discussie is al eens eerder gevoerd in dit topic. Brussel vind het behoud van boeren heel belangrijk, daarom bestaan er flinke subsidies. En als je recht hebt op een subsidie, dan ga je die natuurlijk in ontvangst nemen. Wie zou dat nou niet doen?

Daarnaast, het niet in ontvangst nemen van een subsidie zal er niet toe leiden dat supermarkten plots eerlijke tarieven zullen hanteren. Daar zijn vele redenen voor waarom dat niet zo is, maar wellicht gaat dit iets teveel offtopic.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:55
Er stond laatst een boer in de krant die was geëmigreerd naar Duitsland, mede omdat zijn zoon het bedrijf graag voor wil zetten en dat in Nederland niet mogelijk is. De regels zijn in Duitsland gunstiger wat op zich ook logisch is omdat het een groter land is.

En heel zwart/wit gezien wordt het gewoon teveel geproduceerd in Nederland. Heel veel is voor de export en daar in ons land niet op ingesteld. Althans niet in zulke grote hoeveelheden. Er zal dus geminderd moeten worden, dat is niet anders.

Misschien moet de regering eens overwegen om boeren die bereid zijn de grens over te gaan financieel bij te staan? Maar weer protestacties gaat niet echt helpen. Dan ga je de burger tegen je in het harnas jagen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Maar in tegenstelling tot de boeren lijkt Extinction Rebellion niks voor elkaar te krijgen. Gebrek aan groot materieel wellicht? :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
CO2=0 in 2025 lukt alleen met een nucleaire optie, aka zonder mensheid, vulkaanuitbarstingen of ander onheil. Achter XR zit genoeg (buitenlands) geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rimave schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:01:
Er stond laatst een boer in de krant die was geëmigreerd naar Duitsland, mede omdat zijn zoon het bedrijf graag voor wil zetten en dat in Nederland niet mogelijk is. De regels zijn in Duitsland gunstiger wat op zich ook logisch is omdat het een groter land is.

En heel zwart/wit gezien wordt het gewoon teveel geproduceerd in Nederland. Heel veel is voor de export en daar in ons land niet op ingesteld. Althans niet in zulke grote hoeveelheden. Er zal dus geminderd moeten worden, dat is niet anders.

Misschien moet de regering eens overwegen om boeren die bereid zijn de grens over te gaan financieel bij te staan? Maar weer protestacties gaat niet echt helpen. Dan ga je de burger tegen je in het harnas jagen.
Als het zoveel beter/mooier/makkelijker is, is dezelfde boer nu toch al vrij om naar duitsland te verkassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:55
MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:13:
[...]

Als het zoveel beter/mooier/makkelijker is, is dezelfde boer nu toch al vrij om naar duitsland te verkassen?
Klopt. Maar ik dat verhaal schemerde wel door dat het deze boer ook aan het hart ging, omdat de boerderij al generaties lang in de familie was. Dat gezegd hebbende, zou er ook bijna gene hypotheek meer op de boerderij zitten lijkt me. Ook weer een kosten post minder.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:53

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Señor Sjon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:11:
Achter XR zit genoeg (buitenlands) geld.
Is dat bedoeld als diskwalificatie? Voor een planetair issue dat ook miljardairs raakt, lijkt me dat niet vreemd :)
Of heb je inhoudelijk ook iets tegen XR?
--
Als ik kijk naar wat de boeren laten zien, dan is dat vooral dat ze consequent het absoluut minimale doen om aan regels te voldoen. Dit zorgt er voor dat stalbranden een geaccepteerd bedrijfsrisico zijn, redundante of fail-safe ventilatie niet of nauwelijks gebruikt wordt en de luchtwassers lang zo effectief niet zijn als zou moeten.
Dat strookt niet met het beeld van de boer met hart voor zijn dieren, wiens brood nu door de stoute en onbetrouwbare overheid afgepakt wordt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Jawel hoor, die protesteren juist het hardste mee want die hebben het meest te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Philip Ross schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:40:
Jawel hoor, die protesteren juist het hardste mee want die hebben het meest te verliezen.
Je denkt toch niet dat die hun handen hieraan vuil maken, die kijken net als wij op Internet hoe de keuterboertjes het vuile werk voor ze opknappen. Als ze al deelnemen dan is het op de achtergrond met wat financiering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:45:
[...]

Je denkt toch niet dat die hun handen hieraan vuil maken, die kijken net als wij op Internet hoe de keuterboertjes het vuile werk voor ze opknappen. Als ze al deelnemen dan is het op de achtergrond en met wat financiering.
Wat ik bedoel is dat ze of mee protesten of bij de protesten betrokken zijn. Er zijn al meerdere incidenten geweest waarbij betreffende boer tonnen per jaar verdiende, dus blijkbaar doen ze wel gewoon mee.

Dus laten we niet doen alsof de protesten alleen door zielige boeren zijn en niet door de veroorzakers van de problemen. Dat willen ze je graag laten geloven zodat ze meer steun krijgen maar het is gewoon niet waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
[...]

Says who? De vorige keren werden de protesten ook mede-georganiseerd door ForFarmers etc (grote bedrijven die een belang hebben bij de agrarische sector). Begrijpelijk, maar het is dus zeker niet zo dat de kleine boer met 20 koeien daar met tranen in de ogen staat te protesteren zodat z'n kleinzoon de boerderij over kan nemen.
https://www.ad.nl/groning...er-overloopt-br~aa45099a/
Pagina: 1 ... 39 ... 111 Laatste

Let op:
Argumenten ondersteunen met externe bronnen? Graag! Maar als je een externe bron opvoert, plaats dan naast de link ook een samenvatting van of het relevante citaat uit de gelinkte bron.

Voor de algemene Nederlandse politiek hebben we: [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2
Voor Nederlands klimaatbeleid hebben we: Het Nederlandse Klimaatakkoord
Voor de wetenschap achter het klimaatbeleid hebben we: Klimaat: wetenschap en achtergronden
En voor specifiek kernenergie is er: Kernenergie, ontwikkelingen en techniek
Voor ruimtelijke ordening is er: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden