The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
De Duitsers uit Sleeswijk-Holstein op bezoek in Nederland zullen zich thuis voelen met de boeren die hun vlag uithangen.Standeman schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:02:
[...]
Ach, ik heb ook wel eens keer Luxemburgse vlaggen ondersteboven zien wapperen langs de snelweg
"What do you get if you multiply six by nine..."
Net nog genoeg vlaggen aan lantaarnpalen gezien. Je mag geen stickers op dingen die niet van jou zijn plakken, dus ik neem aan dat een vlag hangen ook niet mag?Yaksa schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:29:
[...]
Valt onder de vrijheid van meningsuiting, kan niet beboet worden.
Tenzij je de omgekeerde vlag aan een overheidsgebouw vast maakt of anderszins de vlag op een zodanige manier uithangt dat het een gevaar voor het verkeer zou kunnen opleveren.
Joegoslavisch zijn in je eigen weiland mag natuurlijk wel, of alle andere dramatische borden die je kan vinden. Kwam langs twee borden, formaat aardig billboard, met daarop PAS OP, U GAAT EEN ONTRUIMINGSGEBIED binnen. NATURA 2000 GEBIED OP MINDER DAN 1000M of iets in die richting.
Voor een groep mensen die zichzelf graag nuchter en boerenverstandig noemen, zijn het wel een stel dramaqueens
Maar boetes + kosten van verwijdering verhalen op mensen die vlaggen ophangen aan bruggen en lantaarnpalen etc. lijkt me niet meer dan normaal.
People as things, that’s where it starts.
Een lantaarnpaal is een 'gebouw' van de gemeente, dus van de overheid. Mag niet dus.RobinHood schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:02:
[...]Net nog genoeg vlaggen aan lantaarnpalen gezien. Je mag geen stickers op dingen die niet van jou zijn plakken, dus ik neem aan dat een vlag hangen ook niet mag?
Maar we gaan wel erg off-topic nu. Ik verwijs daarom door naar de APV van de plaatselijke gemeente, is allemaal zo op te vragen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Stikstofplannen halen land niet van het slot, wel grote stap vooruit
https://nos.nl/artikel/26...ot-wel-grote-stap-vooruit
https://nos.nl/artikel/26...ot-wel-grote-stap-vooruit
En de belangrijksteNederland gaat niet van het stikstofslot door de maatregelen die dit kabinet wil nemen, maar het kabinet zet wel belangrijke stappen. Dat concludeert het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL), dat de stikstofplannen beoordeelde.
...
Het kabinet heeft doelen gesteld voor de uitstoot van stikstof in 2035. Ten opzichte van 2019 moet de uitstoot van de landbouw dan met 42 tot 46 procent zijn gedaald. Bij de industrie en het verkeer wil het kabinet de uitstoot met 50 procent zien dalen.
...
Niet voor alle bedrijven zal het daarom financieel haalbaar zijn om aan de nieuwe eisen te voldoen, voorziet het planbureau. De verwachting is dan ook dat een deel van de veehouders de handdoek in de ring zal gooien. Hekkert schat dat de plannen leiden tot zo'n 30 procent minder koeien in Nederland.
Met dank aan de VVD, CDA en BBBHete aardappel doorgeschoven
Dat de plannen veel van de boerensector vragen, komt deels doordat de hete aardappel lang is doorgeschoven. Op de vraag hoe het zou zijn geweest als deze plannen vijf of tien jaar eerder waren doorgevoerd, zegt Hekkert "Dat zou een zegen zijn geweest. Veel beleid kwam de afgelopen jaren niet van de grond. Als we eerder waren begonnen, hadden boeren meer tijd gehad om aan de strengere eisen te voldoen."
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Als ze die ook zelf hebben opgehangen. En niet, ik noem maar iets geks, dat gedaan is door een public-relations-bedrijf in opdracht van een groot bedrijf.hamsteg schreef op donderdag 3 september 2026 @ 17:45:
Ik kijk er daarom met een kwinkslag naar: "ze zijn te dom om te weten wat boven en onder is; net zo als dat ze niet snappen dat stikstof uit dierlijke mest voortkomt en daar produceren ze veel van". Blijf ik in ieder geval glimlachen.
Let maar goed op als u op de snelweg rijd, kijk eens hoeveel verschillende AI-gegenereerde spandoeken er hangen. En dat er niet veel variatie zit in de houten paaltjes en de tie-wraps waar de omgekeerde vlaggen aan hangen.
Wederom: actoren voor gebruik, nooit factoren voor gewicht.
Ik wil nog even een zijstapje maken naar 'Overasselt', en hoe daar 9 van de 10 boeren tegenwoordig 'paardenhouder' zijn en hoe dat een schoolvoorbeeld is van uitwringen van bestaande familiebedrijven ten gunste van een handjevol toxische/gulzige actoren. Glijdende schaal. Uzw. Maar dat zal wel off-topic zijn.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
@unclero
offtopic:
vertel alstublieft, de mods zullen vast een uitzondering maken.
vertel alstublieft, de mods zullen vast een uitzondering maken.
of een tot voor kort grote politieke partij die letterlijk door een reclamebureau wordt gerundunclero schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:55:
[...]
Als ze die ook zelf hebben opgehangen. En niet, ik noem maar iets geks, dat gedaan is door een public-relations-bedrijf in opdracht van een groot bedrijf.
Let maar goed op als u op de snelweg rijd, kijk eens hoeveel verschillende AI-gegenereerde spandoeken er hangen. En dat er niet veel variatie zit in de houten paaltjes en de tie-wraps waar de omgekeerde vlaggen aan hangen.
Wederom: actoren voor gebruik, nooit factoren voor gewicht.
Ik wil nog even een zijstapje maken naar 'Overasselt', en hoe daar 9 van de 10 boeren tegenwoordig 'paardenhouder' zijn en hoe dat een schoolvoorbeeld is van uitwringen van bestaande familiebedrijven ten gunste van een handjevol toxische/gulzige actoren. Glijdende schaal. Uzw. Maar dat zal wel off-topic zijn.
ik vind de vlaggetjes en spandoeken wat sneu overkomen maar heb er geen last van. Zo lang ze die trekkers van de snelweg houden en geen deuren van provinciehuizen slopen gaat het beterdan eerst (low bar I know)
Let op:
Het dodelijke ongeluk is hier offtopic.
Argumenten ondersteunen met externe bronnen? Graag! Maar als je een externe bron opvoert, plaats dan naast de link ook een samenvatting van of het relevante citaat uit de gelinkte bron.
Het dodelijke ongeluk is hier offtopic.
Argumenten ondersteunen met externe bronnen? Graag! Maar als je een externe bron opvoert, plaats dan naast de link ook een samenvatting van of het relevante citaat uit de gelinkte bron.