Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 57 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:49:
Trouwens voor de [ID4] rijders. Wat is jullie software versie? 0783 [ID3] of 0784 [ID4]?

0784 bestaat, maar ik heb op mn id4 0783.

Ben benieuwd naar jullie software versie.

0784 versie - Review autos hadden blijkbaar 0784:
YouTube: VW Id.3 and Id.4 - Me2 software explained

Maar de 3 ID.4 die ik in NL heb gezeten had allen 0783. Apart
Hier ook de 0783. (ID.4 1st Max)
Maar opvallend dat ik navi op 20.3 zit, terwijl sommigen hier nog op 19.x zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Sortjai schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Hier ook de 0783. (ID.4 1st Max)
Maar opvallend dat ik navi op 20.3 zit, terwijl sommigen hier nog op 19.x zitten
Dat zal er ook mee te maken hebben wanneer je auto geproduceerd is. De ID.4 bestond nog niet toen de ID.3's van de band rolden in het begin.
Mijn ID.3 is van juli/augustus 2020, aldus VIN nummer, dus had best al 20.3 kunnen hebben, maar zit dus nog op 19.8. Dat is volgens mij ook de oudste versie die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:04
Bij mij draaien de spiegels niet bij het achteruit rijden, staat wel ingesteld, ID3 plus. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:02
hveck75 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:33:
Bij mij draaien de spiegels niet bij het achteruit rijden, staat wel ingesteld, ID3 plus. Iemand ervaring mee?
Ik krijg het ook niet aan de praat. ID.3 1st basis met 0783

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
RTFM :+
Knop in R zetten elke keer als je gaat parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

Dit is echt al 100* langs gekomen in het topic. Spiegel moet op R staan. Heel vervelend want moet dus elke keer opnieuw op R zetten omdat auto standaard start zonder selectie. Is bij Volkswagen bekend, veranderen ze misschien.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
Alfred66 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Ik zou er maar niet te snel van uitgaan. In het artikel wordt genoemd dat dit om nieuwe modellen gaat die een nieuwe “on board charger” ingebouwd krijgen. Andere hardware dus...
diegene zei dat de bron vanuit vw was en het met software zou gebeuren. We moeten het maar even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Over bugs gesproken. Is het jullie ook opgevallen dat met de id.4 hij de settings van de drive mode niet goed vast houdt. Als ik de sport modus gebruik dan wordt alles rood en een van de duidelijkste veranderingen is de regeneratie.

Als ik vervolgens de auto uitzet en na X tijd weer instap, is alles nog steeds rood, maar hij regenereert niet meer, tot ik weer de sportstand kies.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Soeski schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:04:
[...]

RTFM :+
Knop in R zetten elke keer als je gaat parkeren.
I know, en desondanks werkt het niet.
Conform de manual ingesteld, bij rijden knopje op 'R' maar nada

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 16-01-2021 18:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AkroBatik schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:21:
Over bugs gesproken. Is het jullie ook opgevallen dat met de id.4 hij de settings van de drive mode niet goed vast houdt. Als ik de sport modus gebruik dan wordt alles rood en een van de duidelijkste veranderingen is de regeneratie.

Als ik vervolgens de auto uitzet en na X tijd weer instap, is alles nog steeds rood, maar hij regenereert niet meer, tot ik weer de sportstand kies.
Jep, dit viel me gister PRECIES dus ook op. Was me nog niet eerder opgevallen. Als je de auto verlaat in sport stand en je start de dag erna weer doet de "B-modus-in-D" het dus niet. Dan moet je nogmaals op SPORT drukken.
Ik hoopte dat dit was opgelost in 0783 want ik heb 0564... dan hebben ze de bug misschien nog niet eens gevonden bij VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
KrlGl schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:22:
[...]

I know, en desondanks werkt het niet.
Conform de manual ingesteld, bij rijden knopje op 'R' maar nada
Het instellen vergt even wat werk, met spiegel kantelen en dan "opslaan". Ik weet de procedure niet meer precies maar stond hier in het forum dacht ik beter beschreven dan in de handleiding.
Vanwege de werking (elke keer zelf in R zetten omdat het een s/w knop is geworden) gebruik ik maar gewoon de camera. Teveel moeite, die knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Spiegeldip moet gewoon een vinkoptie worden.. Achteruit=spiegel diep. Klaar. We hebben geen mechanische knop zoals de oude generatie dus het blijft niet op R staan.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:58:
Spiegeldip moet gewoon een vinkoptie worden.. Achteruit=spiegel diep. Klaar. We hebben geen mechanische knop zoals de oude generatie dus het blijft niet op R staan.
Die is er ook. En als je die uitvinkt doet hij het ook niet meer.

Maar dat hij dan alsnog in R moet slaan voegt weinig toe. Zeker ook omdat die knop geen echt fijn gevoel geeft zodat ie bij het wisselen alsnog 3 keer op de verkeerde stand staat.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik kan, ondanks dat problemen mij tot nu toe bespaard blijven, beamen dat spiegeldip bij mij ook met geen mogelijkheid wil werken. Niet in R, niet in L, vergeet het maar. Vandaag nog geprobeerd: spiegel begon te bewegen waarop ik dacht "jeuj!" maar hij draaide vrolijk de spiegel zo ver als hij kon naar links de richting de auto tot ik bijna alleen maar mijn eigen lak zag. Top.
En toen kon ik hem weer afstellen :+

Verder geniet ik ontzettend van de wagen. Mijne doet het tot op heden fantastisch en dit soort kleine issues kan ik hem vergeven. *klopt op hout*

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31

Boy

www.byoscoop.nl

Zojuist in de sneeuw 100 km naar huis gereden. Op een gegeven moment viel de acc uit, sensor kon niets meer zien, gaf ie aan...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Alfred66 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Ik zou er maar niet te snel van uitgaan. In het artikel wordt genoemd dat dit om nieuwe modellen gaat die een nieuwe “on board charger” ingebouwd krijgen. Andere hardware dus...
Ik ga altijd naar de bron van de meeste artikelen.

https://www.autocar.co.uk...d-4-gtx-spearhead-vw-push

The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger. :9
Freakie1NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:10:

Maar daar staat geen bronvermelding bij (of ik lees er over heen).

[...]

Dit is echt al 100* langs gekomen in het topic. Spiegel moet op R staan. Heel vervelend want moet dus elke keer opnieuw op R zetten omdat auto standaard start zonder selectie. Is bij Volkswagen bekend, veranderen ze misschien.
Alles is software veel kan aangepast worden met de software.
Waar ik me aan erger zijn twee kleine dingen.
1. Als ik met de navigatie naar huis rijdt zegt hij iedere keer uw bestemming ligt aan uw linkerhand. Ja dat weet ik,ik woon er al 10 jaar
2. Ik rijd het liefst in het infotainement display met kleine kaart muziek en telefoon schermpje. Ik wil dit standaard hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door niki_lauda op 16-01-2021 20:41 . Reden: aanvullende quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
niki_lauda schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Ik ga altijd naar de bron van de meeste artikelen.

https://www.autocar.co.uk...d-4-gtx-spearhead-vw-push

The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger. :9
Ze hebben het over een “system” en geen software optie of package. Het wordt gewoon een mogelijkheid op de optielijst om daarvoor te kiezen en dan krijg je dus een sterkere onboard lader. Net als bij de E-tron bijvoorbeeld kan je nu kiezen voor een 22kW AC charge optie ipv de standaard 11.
VAG kennende zijn de early adaptors nooit degene die gematst worden of dikkere opties krijgen dan de versies daarna.
Zo heb ik een E-tron 55 gekozen die dus net wel ook de nieuwe remmen en software had en een iets nieuwer infotainment.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 16-01-2021 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Boy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:32:
Zojuist in de sneeuw 100 km naar huis gereden. Op een gegeven moment viel de acc uit, sensor kon niets meer zien, gaf ie aan...
Dat is normaal en had m'n GTE ook in de sneeuw. Volkswagen heeft geen verwarmde sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:30
GeeMoney schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Ze hebben het over een “system” en geen software optie of package. Het wordt gewoon een mogelijkheid op de optielijst om daarvoor te kiezen en dan krijg je dus een sterkere onboard lader. Net als bij de E-tron bijvoorbeeld kan je nu kiezen voor een 22kW AC charge optie ipv de standaard 11.
VAG kennende zijn de early adaptors nooit degene die gematst worden of dikkere opties krijgen dan de versies daarna.
Zo heb ik een E-tron 55 gekozen die dus net wel ook de nieuwe remmen en software had en een iets nieuwer infotainment.
Daarentegen heb ik ergens op een Duits Youtube kanaal (weet niet meer welke, heb er de laatste tijd teveel bekeken...) een stukje interview gezien met de verantwoordelijke voor elektrisch rijden bij VW gezien. Die zei ook dat ze rustig zijn begonnen met de laadsnelheid, eerst inzicht op willen doen en daarna hogere laadsnelheid unlocken.

Bij Nextmove hadden ze het ook over updates als, HUD "Effizienz steigerung" (oftewel, lager verbruik = meer range), Thermal Management für das schnelle laden en "Plug 'n Charge". En ze hebben signalen...

Ik ga ervan uit dat er wel iets getweakt kan worden aan de laadsnelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
theHoff schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Dat is normaal en had m'n GTE ook in de sneeuw. Volkswagen heeft geen verwarmde sensoren
Ik dacht dat ie bedoelde dat de lijnen niet meer zichtbaar waren door de sneeuw. Dat zal voor ieder (semi-) autonome auto gelden die op basis van optische systemen werken.

Maar als de camera's vol met sneeuw zitten zal het ook niet werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Moest net ook eventjes weg met mijn ID.3. Zie nu ook een voordeel van de grote achterspoiler. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Ik dacht dat ie bedoelde dat de lijnen niet meer zichtbaar waren door de sneeuw. Dat zal voor ieder (semi-) autonome auto gelden die op basis van optische systemen werken.

Nee het gaat volgens mij om de radar sensor die dan verstoord raakt, of de camera, of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

aex351 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:18:
Onlangs in een week oude ID.3 (met alles erop en eraan) gereden. In eerste instantie was ik positief verrast. Ja, want elektrisch. Is toch een andere ervaring. Je hebt van binnen ook aardig wat ruimte. Maar na een tweede blik merk je toch dat het allemaal net niet is. Vervolgens: ik speel even met de computer/scherm. Direct een complete vastloper na een simpele swipe. Scherm reageert nergens meer op. Nu staat de auto een week lang bij de dealer om de software problemen te fixen. Eerlijk waar. Wat een bagger product is de ID.3 toch in de huidige staat.

Vervangend vervoer was een Golf 7. Nou dat is toch echt een wereld van verschil in positieve zin. Aan het eind van de dag ben ik blij met mijn Audi A3.
Iedereen die Ev's een beetje heeft gevolgd wist dat dit tot Q1 2021het beeld zou zijn. Ben het wel met je eens als je dat bedoeld dat de dealers bij de aflevering de laatste software versie er op hadden moeten zetten.

Bij mij werd gezegd dat ze dat niet mochten. Ondertussen op zit ik 783 en ben al heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beh1ndU
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08 11:05
Id4 sinds donderdag. Fijn rijden, maar veel issues met we connect start-app koppelen. Auto geeft aan dat ik langs dealer moet, de app meld dat het niet werkt. Zowel laad settings aanpassen als voorverwarmen. Iemand tips? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr9OimCNiYPftM9VlzJsJfPgZY8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OvaJXzWtq2FpkHadxQaV8N7v.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:36
Simply1337 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:10:
Voor de mensen die 55/60k op een auto willen betalen.
Koop aub de id4 1st max. Zelfde spec met de Skoda zit je op 64k en met id4 tech/max zit je op 65k. Het is echt value for money. Er zijn kleine verschillen tussen 1st Max en Skoda iv80 "max" maar is dat 8k waard?

Skoda iv60 kaal koop je 42k? Id4 first kost 48k met grotere batterij!. Id.4 life kost ook 48k maar heb je veel extra's niet tov 1st.

Bereik met m'n 21inch zomer nu is 265km als je 130kmh uur rijdt van 100-0%. Of 330 ish met 100kmh. Dus 240km bij 100kmh van 80-10%. In de zomer zal deze bereik richting 325 en 400 gaan. Als het niet hoger wordt. (updates even niet meegenomen)
En heb geen warmtepomp

Tesla y sr voor 50k, vergeet het maar, prijs blijft hetzelfde want Europeanen zijn duurder. 65k Y LR is de keuze en de vraag is of ze ook leveren in 21 (mits Berlijn af is)
Dank voor het delen van het verbruik. Niet verkeerd toch? Met welke binnentemperatuur is dit een is de cabine met dit weer goed op temperatuur te houden? Ik neem aan dat het met 19inch wielen (die ik mijn Skoda Enyaq ga krijgen) range ook nog iets positiever uit kan vallen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Nee @theHoff had het correct, de lijnen zag hij perfect, de sensor/camera in het VW logo zag blijkbaar niets meer, dus de auto remde plots af (had m in B stand) omdat de ACC uitschakelde. Ik dacht echt dat ie wel verwarmde sensoren had. Helaas. Dus naar wintersport rijden wordt dan blijkbaar zonder cruise control. Dat is wel even een WTF'je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 02:04

aex351

I am the one

niki_lauda schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Iedereen die Ev's een beetje heeft gevolgd wist dat dit tot Q1 2021het beeld zou zijn. Ben het wel met je eens als je dat bedoeld dat de dealers bij de aflevering de laatste software versie er op hadden moeten zetten.

Bij mij werd gezegd dat ze dat niet mochten. Ondertussen op zit ik 783 en ben al heel tevreden.
Ik heb het niet gevolgd. Maar van een auto van +50.000 euro verwacht je dit soort problemen niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Replay256 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Hij is mooi, oOo

Ik heb hetzelfde kleur, ben gisteren tegen een geparkeerde auto aangereden (Het is ook even wennen zo'n grote auto, hierdoor is een beetje van de witte lak beschadigd bij de bumper. Is er een soort lakstift te krijgen voor Gletscher White kleur?? om die kras een beetje op te vullen. of zijn er andere manieren?
De dealer zal vast een lak stift hebben, bij mij zit de kras op de blauwe wielkast. Deze gaan ze volledig vervangen begreep ik.

Gister ook voor het eerst geladen overig, wou mijn kabel er niet uit. Daarvoor hebben ze in de achterbak rechts een klein vakje zitten bij een rondje, waar je aan een kabeltje moet trekken om hem los te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Boy schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Nee @theHoff had het correct, de lijnen zag hij perfect, de sensor/camera in het VW logo zag blijkbaar niets meer, dus de auto remde plots af (had m in B stand) omdat de ACC uitschakelde. Ik dacht echt dat ie wel verwarmde sensoren had. Helaas. Dus naar wintersport rijden wordt dan blijkbaar zonder cruise control. Dat is wel even een WTF'je
Mijn ervaring met door een sneeuw bui naar wintersport rijden, is dat je dan toch geen cruise control kan en wil gebruiken. En met de range sta je toch regelmatig bij een lader dus dan kan je het weer schoon maken. Of wanneer je even helemaal stil staat. Mijn grootste bezwaar was nooit de ACC maar dat de front assist ook niet meer werkte, toch een belangrijke veiligheidsoptie als je die optie hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
smirri schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:25:
[...]

/..
Gister ook voor het eerst geladen overig, wou mijn kabel er niet uit. Daarvoor hebben ze in de achterbak rechts een klein vakje zitten bij een rondje, waar je aan een kabeltje moet trekken om hem los te krijgen.
Nog een keertje op 'openen' klikken op de afstandsbediening ontgrendelt ook de laadkabel.

Oppassen bij de kabeltjes in de achterbak dat je niet aan de verkeerde trekt, want dan doet de auto het niet meer... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Inderdaad. Een druk op de "ontgrendelen" knop van je sleutel is de bedoeling. Dan ontgrendeld hij ook de laadkabel.
Dat touwtje is de noodvoorziening wanneer de normale weg niet functioneert.
En de andere kabel in dat vak is de nood-ontkoppeling. Voor wanneer je wagen bijv. betrokken is bij een ongeluk dan kunnen de hulpdiensten daarmee het accupakket permanent ontkoppelen. Dan doet ie niks meer...

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 17-01-2021 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 08:25
theHoff schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:54:
[...]

Mijn ervaring met door een sneeuw bui naar wintersport rijden, is dat je dan toch geen cruise control kan en wil gebruiken. En met de range sta je toch regelmatig bij een lader dus dan kan je het weer schoon maken. Of wanneer je even helemaal stil staat. Mijn grootste bezwaar was nooit de ACC maar dat de front assist ook niet meer werkte, toch een belangrijke veiligheidsoptie als je die optie hebt.
Heeft de auto naast de camera niet nog een radar tbv front assist? M’n Skoda had namelijk géén camera maar wél een radar. De auto had geen adaptive cruise control, wél front assist / noodrem.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
pietermx schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:12:
[...]

Heeft de auto naast de camera niet nog een radar tbv front assist? M’n Skoda had namelijk géén camera maar wél een radar. De auto had geen adaptive cruise control, wél front assist / noodrem.
Ik weet niet precies hoe dat bij de ID.4 is. Op m'n Passat zat er camera en radar maar volgens mij was vooral de radar de eerste die last had van de sneeuw. Ik verwacht dat dat bij Boy ook zo was. Zodra mijne geleverd is zal ik ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

theHoff schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik weet niet precies hoe dat bij de ID.4 is. Op m'n Passat zat er camera en radar maar volgens mij was vooral de radar de eerste die last had van de sneeuw. Ik verwacht dat dat bij Boy ook zo was. Zodra mijne geleverd is zal ik ook eens kijken.
De radar is denk ik het meest belangrijke voor de ACC. Mijn golf had wel ACC met radar, maar geen camera. Ook geen line assist, waarvoor de camera dan weer nodig zou zijn.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilmdolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10-2022
Goedemorgen!

Poos aan het mee lezen maar hierbij mijn ervaring gisteren, heb een ID.4 1st Max blauw net voor de kerst mogen ontvangen tot nu 3000km gereden rijd top!

Maar gisteren wou de auto mijn beide sleutels niet meer accepteren, uiteindelijk de min pool los gehaald en na paar seconden weer aangesloten. Hierna wel een bult aan foutmeldingen maar na een rondje door de wijk waren ze weer weg.

Vanaf nu maar een dopsleutel 10 mee in de auto :)

Voor de rest bevalt hij helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
theHoff schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:15:
[...]

De ID3/4 hebben beide een camera en radar. De camera achter de voorruit en radar op de neus. Bij de ID.3 zit die pal boven het nummerbord bij de ID.4 weet ik de exacte locatie niet. De ID.4 heeft nog een camera in het logo voorop maar die wordt zover ik weet alleen tijdens inparkeren gebruikt voor de 360graden view.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
wilmdolf schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:44:
Goedemorgen!

Poos aan het mee lezen maar hierbij mijn ervaring gisteren, heb een ID.4 1st Max blauw net voor de kerst mogen ontvangen tot nu 3000km gereden rijd top!

Maar gisteren wou de auto mijn beide sleutels niet meer accepteren, uiteindelijk de min pool los gehaald en na paar seconden weer aangesloten. Hierna wel een bult aan foutmeldingen maar na een rondje door de wijk waren ze weer weg.

Daar heb je weinig aan in de auto als je sleutels niet meer werken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmdolf
GeeMoney schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Daar heb je weinig aan in de auto als je sleutels niet meer werken. :p
>:) Gelukkig via het noodsleutel de auto wel ingekomen, ondanks dat je het gevoel hebt dat je het bescherm kapje door midden breekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Goedemorgen!

De accupool loshalen is wel een woeste actie :o , dat zou ik echt niet zomaar doen bij dit soort moderne auto’s. Auto openmaken met de noodsleutel en je kunt de sleutels weer laten synchroniseren door ze in de bekerhouder te leggen die onderin een sleutelsymbool heeft. Ik weet even niet welke dat is bij de ID.4 maar ik verwacht de achterste in de middenconsole.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmdolf
Alfred66 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:56:
[...]

De accupool loshalen is wel een woeste actie :o , dat zou ik echt niet zomaar doen bij dit soort moderne auto’s. Auto openmaken met de noodsleutel en je kunt de sleutels weer laten synchroniseren door ze in de bekerhouder te leggen die onderin een sleutelsymbool heeft. Ik weet even niet welke dat is bij de ID.4 maar ik verwacht de achterste in de middenconsole.
Zoals je aangeeft de sleutel opnieuw geprobeerd te syncen met de auto via de achterste bekerhouder echter dit accepteert hij ook niet meer, VW heeft aangegeven dat als het vaker gebeurt ik mij moet melden en hij aangemeld word maar hem wel een poos kwijt ben. Hierom voor nood een sleuteltje 10 mee voor als ik savonds ver van huis sta, ik vind alles prima maar dan wacht ik niet op een VW Service busje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Als syncen ook niet werkt wordt het wel spannend idd. Hopelijk gebeurt dit niet vaker want het geschetste vooruitzicht dat je m een tijd kwijt bent klinkt niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Goed idee. Ook eens doen.
Goede aanvulling op de startkabels en die ik extra bij me heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

De enige auto waarbij ik ooit gereedschap meenam was een 17 jaar oude Alfa Romeo 164.
En daar zat steeksleuteltje 10 ook toevallig tussen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:13
Ik heb vanmorgen toevallig ook na het niet accepteren van de sleutel (ID3), de batterij moeten vervangen (was 2,7Volt, de nieuwe 3,3V).

Conclusie, geen melding van batterij sleutel bijna leeg, maar het niet meer accepteren van sleutel.

Ipv sleutel 10, een nieuwe batterij mee (CR2032)? ;)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
KrlGl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Nog een keertje op 'openen' klikken op de afstandsbediening ontgrendelt ook de laadkabel.

Oppassen bij de kabeltjes in de achterbak dat je niet aan de verkeerde trekt, want dan doet de auto het niet meer... >:)
Dat meen je, dat heeft de technische man van de VW mij niet eens vertelt. Dank je voor de extra info.
Overigens brandde het groene lampje wel op het moment van vast zitten.
Wat betreft het kabeltje idd in nood, dacht dat hij zei dat ie groen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Nog even over vering bij de ID.4. Er is wel degelijk verschil tussen sport en comfort. Het verschil is niet zo groot als bij DCC, maar sport is wel merkbaar straffer geveerd als comfort. Zeker geen placebo-effect, maar wel realtief subtiel (tov DCC).

Verder viel mij op dat tijdens het laden de snelheid (bij een snellader) van 4 km/min naar 5 km/min ging als ik het klimaatsysteem uitzette. Ik dacht dat de nieuwere software de energie voor de verwarming van de laadpaal zou gebruiken. Misschien alleen bij voorverwarmen? Vond het in het elk geval opvallend dat het laden sneller ging zonder verwarming.

Als laatste zag ik dat bij het laadscherm je de snelheid in km/min of km/uur ziet, maar bij het verbruikscherm stond iets van 74 kw/uur. Er stond geen min voor, maar een verbruik van 74 kw/uur kan niet de verwarming zijn (het klimaatsysteem is maximaal 6 kw). Ik heb sterk de indruk dat je daar wel de laadsnelheid ziet in kw/uur (dus niet bij het laadscherm, maar het verbruikscherm). Ik ga nog eens kijken als ik bij een normale laadpaal sta. Dan zou het 10 a 11 moeten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ik heb een vraag over de telefoonfunctie, als ik gebeld wordt, neem ik het gesprek aan dmv het groene telefoonsymbool op het display. Hoe kan ik een gesprek beeindigen ?
Klopt het dat er geen telefoonfuncties op het stuur zitten ?
Ik heb gekeken waar ik informatie kan vinden, maar ook in de handleiding vind ik er weinig over terug.
Andere ervaringen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

in de linker bovenhoek op het scherm staat, als er een gesprek loopt, een telefoonsymbool, als je die aanklikt dan krijg je de o.a. de mogelijkheid om gesprek te beëindigen. en op het stuur kan je volgens mij de telefoon niet bedienen. heb nog niet geprobeerd of je met de OK toets kunt opnemen

[ Voor 33% gewijzigd door Hansoverdiep op 17-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Vanmiddag weer in de auto gestapt, had nog steeds de melding van sensor niets zag en ook weer m'n "aandrijfsysteem" foutmelding. Stukje gereden, auto uitgestapt, op slot, minuutje later weer open en alles werkt weer...

Dat adaptive niet werkt, ok, maar vind het gek dat de hele cruise control functionaliteit opeens helemaal weg gaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Dank voor je antwoord.

Ja, ik ben eind van het jaar maar niet gaan onderhandelen, aangezien alles wat elektrisch was nog naar de leaserijders ging... Kreeg toen nog wel een mooie aanbieding bij Kia met 8% korting (Kia subsidie garantie), maar dat bleek alleen voor een 2020 model te zijn en ik heb de trekhaak nodig (dat kan de Kia wel vanaf het 2021 model). Ook laadt die wat langzamer en is de laadruimte flink kleiner.

Maar goed, ik heb ze nu aardig naar het uiterste denk ik. Eind van het jaar zal er meer keuze zijn, maar qua prijs zal het de ID.4 niet veel ontlopen als je naar bereik kijkt. Tesla zal waarschijnlijk de Model Y Standard Range introduceren voor een startprijs die rond de 47k-50k ligt (mijn vermoeden) en de LR zal iets kunnen zakken, misschien naar 58k of zo voor opties en rijklaar maken. Dit is eerlijk gezegd mijn grootste twijfelpunt. Die Tesla's zijn echt interessant vanwege het Supercharger netwerk. Ze laden heel snel en dat is ook nog eens flink goedkoper dan bijv bij Ionity of Fastned. Maar qua aanschaf zijn ze wel duur.

De Ariya ziet er ook interessant uit, maar qua prijs verwacht ik niet dat het een budgettopper wordt (en levering pas vanaf eind 2021). Van de Ioniq 5 verwacht ik veel, maar de e-Niro zit al op 46k (64 kWh batterij en luxe opties), dus de grotere en nieuwere auto zal daar niet onder zitten. De Enyaq is praktisch gelijk aan de ID.4. Er komt ergens dit jaar een aankondiging van de elektrische Megane (maar dat zal wel 2022 worden voor je die in handen hebt). Kortom, er zit veel in de pijplijn, maar niet per se zaken die direct het verschil maken.

En ja, ook eind dit jaar verwacht ik wel weer een lease sprint om nog van de 12% gebruik te kunnen maken...
Hi, Bilgy,
Even wat ervaringen van een ID4 1st. rijder (de niet-max) sinds 28-12. Als leaserijder heb ik me niet zo druk hoeven maken over de exacte aanschafprijs, maar vanwege bijtelling speelt dat natuurlijk wel wat mee. Je inschatting dat de ModelY wschnlk 47-50k wordt is erg optimistisch. De model 3 met standard range zit al op 49k. En dan krijg je een witte met goedkope wieldoppen, metallic (blauw) 1100,- en een rode kost al 2200,- extra, iets fatsoenlijker wielen nog eens zo iets. Dus 60k zit je zo op met de Y. En dan dus een range van 400km. Voor mij viel die daarom af. Hoewel die range in NL natuurlijk niet zo spannend is. Snelladers zijn fijn om te weten waar ze staan, voor als... maar praktisch gezien rijd je in NL toch niet heel vaak meer dan 350 km? Zonder wat langere tussenstop (meeting/werkplek/etc.) om te laden? De 11kW laders staan echt overal. Die mazzel hebben we in NL.
Ik ben enorm enthousiast over de ID4. Echt een heerlijke auto. Hiervoor een Mondeo st.w. dus qua bagage iets moeten inleveren, maar goed. Het is echt een auto om trots op te zijn. Vanmiddag bij de laadpaal liep een dametje van ruim in de 70 langs en zei 'wat een mooie auto'. Nu heb ik de honey yellow, dus ik zei nog iets van 'opvallende kleur he..'. Zei ze 'ja, maar ook het model'. Is toch grappig. Niet de reden om een auto op uit te zoeken, maar het is in het echt een veel mooiere auto dat op de foto's. En praktisch.
En tot nut toe geen storingen... paar keer gehad dat pas aan het eind van de straat het menu op kwam... maar goed. Enige minpuntje vind ik het ontbreken van el. stoelverstelling. Vooral vanwege geheugenfuncties. Heb thuis nl. 4 mensen met een rijbewijs en allemaal verschillende lengte.
Succes met de keuze. Is ook een leuk traject :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ChrisH_ID4 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Hi, Bilgy,
Even wat ervaringen van een ID4 1st. rijder (de niet-max) sinds 28-12. Als leaserijder heb ik me niet zo druk hoeven maken over de exacte aanschafprijs, maar vanwege bijtelling speelt dat natuurlijk wel wat mee. Je inschatting dat de ModelY wschnlk 47-50k wordt is erg optimistisch. De model 3 met standard range zit al op 49k. En dan krijg je een witte met goedkope wieldoppen, metallic (blauw) 1100,- en een rode kost al 2200,- extra, iets fatsoenlijker wielen nog eens zo iets. Dus 60k zit je zo op met de Y. En dan dus een range van 400km. Voor mij viel die daarom af. Hoewel die range in NL natuurlijk niet zo spannend is. Snelladers zijn fijn om te weten waar ze staan, voor als... maar praktisch gezien rijd je in NL toch niet heel vaak meer dan 350 km? Zonder wat langere tussenstop (meeting/werkplek/etc.) om te laden? De 11kW laders staan echt overal. Die mazzel hebben we in NL.
Ik ben enorm enthousiast over de ID4. Echt een heerlijke auto. Hiervoor een Mondeo st.w. dus qua bagage iets moeten inleveren, maar goed. Het is echt een auto om trots op te zijn. Vanmiddag bij de laadpaal liep een dametje van ruim in de 70 langs en zei 'wat een mooie auto'. Nu heb ik de honey yellow, dus ik zei nog iets van 'opvallende kleur he..'. Zei ze 'ja, maar ook het model'. Is toch grappig. Niet de reden om een auto op uit te zoeken, maar het is in het echt een veel mooiere auto dat op de foto's. En praktisch.
En tot nut toe geen storingen... paar keer gehad dat pas aan het eind van de straat het menu op kwam... maar goed. Enige minpuntje vind ik het ontbreken van el. stoelverstelling. Vooral vanwege geheugenfuncties. Heb thuis nl. 4 mensen met een rijbewijs en allemaal verschillende lengte.
Ja dat is precies het probleem met die ID.3 en ID.4. Het zijn opa en oma auto's :+. Het is maar waar je voor gaat. Even in vergelijking. Mijn A3 stond afgelopen week langs de straat geparkeerd en ik stond met iemand te praten. En kinderen komen voorbij en waren de auto compleet aan het bewonderen, de kleur en de dikke velgen en hoe mooi glimmend het was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
aex351 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Ja dat is precies het probleem met die ID.3 en ID.4. Het zijn opa en oma auto's :+. Het is maar waar je voor gaat. Even in vergelijking. Mijn A3 stond afgelopen week langs de straat geparkeerd en ik stond met iemand te praten. En kinderen komen voorbij en waren de auto compleet aan het bewonderen, de kleur en de dikke velgen en hoe mooi glimmend het was.
:') over 20 jaar denken die kinderen daar heel anders over. Bij de id3 kijkt elke leeftijd om, jong en oud. En die opa van 70 in een id3 zal ook naar je A3 kijken, wel in zijn achteruitkijkspiegel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

AMARONE schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:29:
[...]

:') over 20 jaar denken die kinderen daar heel anders over. Bij de id3 kijkt elke leeftijd om, jong en oud. En die opa van 70 in een id3 zal ook naar je A3 kijken, wel in zijn achteruitkijkspiegel.
:+ de waan dat je denkt dat de ID.3 gezien wordt als een mooie sportieve auto. Het is een elektrische auto met een hoge instap. Categorie familie vervoer / opa-oma. Een beetje de Citroen Xsara Picasso van 2020. Wel realistisch blijven. En daarnaast is het een auto die ontiegelijk veel mankementen af-fabriek heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply1337
Voor Enyaq gleurders die tussen lane assist en travel assist twijfelen:

Lane assist stuurt je de bocht uit
Travel assist kom je door de bocht volledig autonoom.

Video ervan heb ik gemaakt, dus die komt binnenkort op youtube ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 17-01-2021 19:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

aex351 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:48:
[...]

:+ de waan dat je denkt dat de ID.3 gezien wordt als een mooie sportieve auto. Het is een elektrische auto met een hoge instap. Categorie familie vervoer / opa-oma. Een beetje de Citroen Xsara Picasso van 2020. Wel realistisch blijven. En daarnaast is het een auto die ontiegelijk veel mankementen af-fabriek heeft.
:+ De waan dat je denkt dat de A3 gezien wordt als een mooie sportieve auto. Het is een veel te dure overrated auto met een standaard nog kaler interieur dan een ID.3. Een beetje de Golf/Seat/Corolla maar dan met een extra paar duizend euro van de bankrekening. Wel realistisch blijven. En daarnaast is het een auto die ontiegelijk weinig standaard opties af-fabriek heeft.

Het is een gegeven dat jij de ID.3 niets vind. Persoonlijk vind ik het nou ook niet de mooiste auto in de markt, gelukkig in het echt wel een stuk mooier dan op foto's. Feit blijft dat wat @AMARONE aan geeft wel degelijk klopt. Heb de afgelopen tijd al vaak genoeg mensen langs horen lopen die onderling enthousiast waren over de auto. Zullen we het er op houden dat er genoeg mensen zijn die de auto mooi vinden. Jij vind hem niets, dat is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Trouwens de voorradar van ID3/4 is het Logo embleem. Als je problemen met CC of assist hebt, maak je logo een keer goed schoon. Start je auto even opnieuw op en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Simply1337 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:51:

:) zoiets dacht ik al. Viel mij ook op dat de Lane assist pas vanaf 55 km/u gaat werken terwijl deze in de Passat volgens mij al vanaf 30 km/u werkt. Zal een bewust minder autonoom gevalletje zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
Ha, vandaag eens door de wasstraat met de ID.4. Ze moeten een wasstraat knopje maken die alle system even uit zet. Wat een alarm orkest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Simply1337 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:51:

Is het aan te raden qua rijcomfort?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

AMARONE schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:29:
[...]

Mijn vrouw werkt in een verzorgingstehuis. 4 personen hebben al gevraagd of ze een keertje mee mogen rijden in de ID.3, dat willen ze nog eens meemaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
FJP84 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Lane assist [LA] is niks meer dan een trilling aan je stuur of een zeer kleine ruk aan je stuur als je over de lijn "veegt". Het laat je ietwat pingpongen.

Travel assist [TA] zoekt actief het midden op en thats it. Handen aan het stuur en oogjes sluiten. zoveel vertrouwen geeft het. Alleen LA? nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
FJP84 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Persoonlijk vind ik de travelassist een hele fijne optie met name op de snelweg wordt rijden wel heel relaxed zo. Losjes het stuur vasthouden of af en toe even aanraken is eigenlijk alles wat je hoeft te doen. Ook als je van rijstrook wisselt pakt de travelassist het automatisch weer op. Het werkt eigenlijk beter dan ik verwacht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Freakie1NL schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:10:
[...]

:+ De waan dat je denkt dat de A3 gezien wordt als een mooie sportieve auto. Het is een veel te dure overrated auto met een standaard nog kaler interieur dan een ID.3. Een beetje de Golf/Seat/Corolla maar dan met een extra paar duizend euro van de bankrekening. Wel realistisch blijven. En daarnaast is het een auto die ontiegelijk weinig standaard opties af-fabriek heeft.

Het is een gegeven dat jij de ID.3 niets vind. Persoonlijk vind ik het nou ook niet de mooiste auto in de markt, gelukkig in het echt wel een stuk mooier dan op foto's. Feit blijft dat wat @AMARONE aan geeft wel degelijk klopt. Heb de afgelopen tijd al vaak genoeg mensen langs horen lopen die onderling enthousiast waren over de auto. Zullen we het er op houden dat er genoeg mensen zijn die de auto mooi vinden. Jij vind hem niets, dat is bekend.
Probeer jij nu een A3 te degraderen tot een categorie Corolla, en daarbij Golf en Seat te betrekken :+. Een Corolla is een aantal klasses lager. Zelfde met Golf en Seat en dat vertaald zich naar de prijs. De afgunst :D. Wees trots dat je een Corolla rijd maar ga niet doen dat het een A3 is :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
aex351 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Probeer jij nu een A3 te degraderen tot een categorie Corolla, en daarbij Golf en Seat te betrekken :+. Een Corolla is een aantal klasses lager. Zelfde met Golf en Seat en dat vertaald zich naar de prijs. De afgunst :D. Wees trots dat je een Corolla rijd maar ga niet doen dat het een A3 is :+ .
De afgunst om een A3.. serieus 8)7? De A3 staat op hetzelfde platform als de Golf en Leon. Technisch nagenoeg identiek. Die paar euro meer betaal je voor het interieur? Hoewel, dat is tegenwoordig ook niet beter meer. De oudere types nog wel.
Overigens is de Corolla een stuk mooier, dat terzijde. De A3 was ooit mooi. Zeker niet de laatste uitvoering.

De ID3 en ID4 is het begin van de toekomst voor VAG. Wen er maar aan. Het zijn overigens prima auto’s om naar te kijken. Niet lelijk ook niet exceptioneel mooi.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
[...]

Rij zelf een A6 en heb nu een Skoda Enyaq besteld, probeer een aub beetje minder kapsones te tonen, ieder rijdt naar zijn eigen portemonnee en eenieder maakt zelf zijn keuze naar wat hij mooi vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:13:
Trouwens de voorradar van ID3/4 is het Logo embleem. Als je problemen met CC of assist hebt, maak je logo een keer goed schoon. Start je auto even opnieuw op en kijk of het dan wel werkt.
Nope, dat was voorheen wel zo maar bij de id3 zit het in het vlak net boven de nummerplaat, zal bij de id4 niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AMARONE schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Nope, dat was voorheen wel zo maar bij de id3 zit het in het vlak net boven de nummerplaat, zal bij de id4 niet anders zijn.
aha.. voortaan toch even lezen

https://evflux.pro/id3-sensors/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bilgy_no1
ChrisH_ID4 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Hi, Bilgy,
Hi @ChrisH_ID4, ja dank voor je bericht.

Ik denk ook dat €47k - €50k voor de basis Y optimistisch is, maar aan de andere kant hoeven ze daar dus niet eens heel veel voor te doen wanneer ze in Europa produceren. Hetzelfde geldt ook voor de Mocel 3, die ik eigenlijk nog meer overprijsd vind dan de Y (voor wat je ervoor krijgt aan 'familie-auto').

Voor mijn gebruik is de range en snelladen toch wel belangrijk. En dan is een Tesla wel in het voordeel met max 250 kW en het Supercharger netwerk. Maar volgens ABRP ben ik met de ID.4 net zo snel als de Model 3 SR+ op de bestemmingen waar ik het meest naartoe rijd (dus de Y SR+ zal niet beter zijn). En dat snelladen zal met de ID.4 nog wel verbeteren (ik denk met een upgrade iets sneller en ook dat er veel meer snelladers bij zullen komen).

Maar goed, het wordt dus de ID.4. Ik heb dit weekend de knoop helemaal doorgehakt en leuk om te zien dat er op de laatste dag toch nog wat ruimte zat in de totaalprijs... Als het allemaal goed gaat kan ik hem in maart al rijden.

En echt heel tof om te weten dat ik sjans kan verwachten bij de rijpere dames... Precies waar ik voor ga 8) :+ :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Klopt en het viel TeslaBjörn ook al op dat de radar redelijk ongevoelig is voor sneeuw.

https://m.youtube.com/watch?v=pf2dEOWqQpg

Dus ritje wintersport kan best op de ACC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Hier val je dus even flink door de mand. Een A3 staat op exact hetzelfde platform als een Seat en Golf en behoort daarmee (net als de Seat en de Golf) tot het C segment. Als eveneens een Corolla (en nog vele andere).

Overigens rij ik geen Corolla, heb jaren Auris gereden en als de ID.3 tijdens de proefrit niet zo was bevallen had ik inderdaad ondertussen een Corolla besteld. Ik staar mij namelijk niet blind op wat andere mensen van 'mijn' auto vinden. Zouden meer mensen moeten doen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
A3 is c-segment, dat het wat duurder/premium is maakt niet uit. Ini die rijtje kun je ook de 1-serie, a-klasse, Astra, ID3, ID4[jahaa, ook C-segment] en natuurlijk niet te vergeten de Tiguan toevoegen.. Ook hoort hier de corolla, leon, octavia, skala en nog tientallen andere

etcetera

[ Voor 14% gewijzigd door Simply1337 op 17-01-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Klopt en het viel TeslaBjörn ook al op dat de radar redelijk ongevoelig is voor sneeuw.

https://m.youtube.com/watch?v=pf2dEOWqQpg

Dus ritje wintersport kan best op de ACC ;)
Dan heb jij mijn reacties niet gelezen vandaag over mijn reis gisteren terug in de sneeuw 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Freakie1NL schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Hier val je dus even flink door de mand. Een A3 staat op exact hetzelfde platform als een Seat en Golf en behoort daarmee (net als de Seat en de Golf) tot het C segment. Als eveneens een Corolla (en nog vele andere).

Overigens rij ik geen Corolla, heb jaren Auris gereden en als de ID.3 tijdens de proefrit niet zo was bevallen had ik inderdaad ondertussen een Corolla besteld. Ik staar mij namelijk niet blind op wat andere mensen van 'mijn' auto vinden. Zouden meer mensen moeten doen.....
Een platform maakt geen auto. Het is een minimale basis (onderstel/frame) waarmee een merk/fabrikant de daadwerkelijk auto opbouwt. Een Citroen C1 is toch ook geen Kia Picanto :F. Het hele MEB platform waarop de ID.3 is gebouwd wordt ook gebruikt voor een ID.4. En zal binnen de VW-Groep ook verder worden gebruikt voor de andere elektrische auto's. Toch zal elke auto compleet anders zijn. Doen alsof alleen het verschil in het interieur zit is gewoon onwetendheid of naïviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:33:
[...]

Dan heb jij mijn reacties niet gelezen vandaag over mijn reis gisteren terug in de sneeuw 😅
Ja, gezien. Ik heb gisteren ook ongeveer 250 km in de sneeuw gereden en geen centje pijn.
Grappig, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
aex351 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Een platform maakt geen auto. Het is een minimale basis (onderstel/frame) waarmee een merk/fabrikant de daadwerkelijk auto opbouwt. Een Citroen C1 is toch ook geen Kia Picanto :F. Het hele MEB platform waarop de ID.3 is gebouwd wordt ook gebruikt voor een ID.4. En zal binnen de VW-Groep ook verder worden gebruikt voor de andere elektrische auto's. Toch zal elke auto compleet anders zijn. Doen alsof alleen het verschil in het interieur zit is gewoon onwetendheid of naïviteit.
Laten we het erop houden dat ieder zijn eigen bewuste keuze maakt. Een A3 is nu ook niet het neusje van de zalm natuurlijk en uiteraard zullen er ook vast dikkere en luxere ID modellen komen maar de huidige lijn is voor de prijs en gezien de concurrentie gewoon goed te noemen.
Ook was van tevoren toch goed bekend dat de ID.3 in ieder geval uitgeleverd zou worden met software met bugs. We wilden natuurlijk ook allemaal erg graag die 8% pakken en voor VAg was het interessant voor de uitstoot. Het mes snijdt aan twee kanten.

PS. Ik heb een A3 gereden, net als een A4, een paar weken een Q7, Polo, Golf 5, 6, Seat Leon 2007, 2014 ST en nog een hele sloot :).

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 17-01-2021 22:55 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zeg als ik over bepaalde auto's op benzine wil lezen ga ik naar het betreffende topic daarover.

Audi A3, Golf, Corolla... vs ID.3/4. Als er nou concrete vergelijking werd gemaakt over iets praktisch ten op zichte van waar we het hier over hebben: helemaal prima en wellicht nog interessant. Maar opa auto's, of je wel of niet bekeken word, ... meh? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Ja, gezien. Ik heb gisteren ook ongeveer 250 km in de sneeuw gereden en geen centje pijn.
Grappig, toch?
Ah, dat is goed om te horen! Misschien was het bij mij dan gewoon net even pech en gaat het de volgende keer wel goed! Fijn om te horen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Bijna alle use cases die mbt tot behoogd gebruik en rijprofiel en alle adviezen in dit topic en elders doen mij besluiten om de warmtepomp in te wisselen voor HUD* en Travelassist. De warmtepomp heeft simpelweg niet voldoende voordeel.

Alleen nog een vraag mbt voorverwarmen zonder aan de laadpaal te hangen (ik kan thuis niet laden). Hoelang verwarmen jullie (met name eigenaren van een iD4} voor? En hoeveel stroom kost dat. Ik lees dat een PTC al snel 2-3kW verbruikt. Is dit per uur? Dan zou 10-15min verwarmen 0.75kW kunnen zijn wat ik opzich vind meevallen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ik verwarm (dan wel een ID.3 rijder) circa 15-10 minuten van te voren. Gebruik zoals jij het aangeeft is inderdaad kWh. Heb tot nu toe 1 extreme dag gehad (was -5 ofzo) waarbij mij het +- 5% van mij batterij percentage koste. Al vermoed ik dat dit ook in andere factoren zat.

*EDIT*
Na die 15-10 minuten is de auto ruim op temperatuur. Verwarm naar 19,5.

[ Voor 13% gewijzigd door Freakie1NL op 18-01-2021 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
FJP84 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:21:
Bijna alle use cases die mbt tot behoogd gebruik en rijprofiel en alle adviezen in dit topic en elders doen mij besluiten om de warmtepomp in te wisselen voor HUD* en Travelassist. De warmtepomp heeft simpelweg niet voldoende voordeel.

Alleen nog een vraag mbt voorverwarmen zonder aan de laadpaal te hangen (ik kan thuis niet laden). Hoelang verwarmen jullie (met name eigenaren van een iD4} voor? En hoeveel stroom kost dat. Ik lees dat een PTC al snel 2-3kW verbruikt. Is dit per uur? Dan zou 10-15min verwarmen 0.75kW kunnen zijn wat ik opzich vind meevallen. Ik ben benieuwd.
Qua gebruik en ID4 kan ik niet antwoorden, wel is de ID3 bij mij binnen 5 minuten gewoon al lekker op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:57:
[...]

Ah, dat is goed om te horen! Misschien was het bij mij dan gewoon net even pech en gaat het de volgende keer wel goed! Fijn om te horen :D
Of ik had geluk, natuurlijk. :o

Maar laten we hopen dat de ontwerpkeuze om de sensor van het logo naar de plek bij de id.3/4 te wisselen inderdaad effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ID4 is ook na inschakelen van ventilatie warm na 4min en zal tops 0.5~ kwh trekken [na 10 min, dus niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
Gister heb ik voor het eerst een lang stuk gereden, wat mij opvalt is dat ik 100km meer kan rijden als ik de ventilatie uit zet. Dan heb ik het dus niet eens over de airco. Ik vind dat wel veel voor een paar fannetjes die draaien.
Het nadeel van volledig uitzetten is dat je ramen beslaan. Iemand anders dit ook zo ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

smirri schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:37:
Gister heb ik voor het eerst een lang stuk gereden, wat mij opvalt is dat ik 100km meer kan rijden als ik de ventilatie uit zet. Dan heb ik het dus niet eens over de airco. Ik vind dat wel veel voor een paar fannetjes die draaien.
Het nadeel van volledig uitzetten is dat je ramen beslaan. Iemand anders dit ook zo ervaren?
Dat is nou dan ook precies de reden waarom je in de winter zoveel minder bereik hebt en waarom er hier een hele WP discussie loopt.... ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Over voorverwarmen gesproken, hopen dat dit een bug in de app is: Zojuist auto voorverwarmd zie ik al daarvoor dat de accu dit weekend met 30%!!! is gedaald.

Straks maar aan een laadpaal, ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Begrijp je goed dat het klimaatsysteem uit meerdere onderdelen bestaat?
De airco kan de lucht ontvochtigen of koelen. Deze kan je aan of uit zetten los van de rest van het systeem. In de zomer kan je hem nodig hebben om te koelen (omdat de lucht buiten niet koud genoeg is).
Daarnaast bevat je klimaatsysteem een verwarming Deze gaat aan wanneer de lucht buiten te koud is om het binnen op de juiste temperatuur te brengen en staat los van de airco.

Kortom: wanneer je de airco uit hebt, maar wel de temperatuur op 20 graden zet, moet de verwarming in de winter hard aan de slag. Dat kost veel energie (wat dus met een warmtepomp eventueel minder zou kunnen zijn).

Je kan ook puur ventilatie aanzetten zonder verwarming en/of airco. Waarschijnlijk beslaan je ruiten dan alsnog, maar goed... Je zet dan de temperatuur op LO (van low, de stand onder de 16 graden), de airco uit en de airflow (hoe hard hij blaast) op een handmatige stand (niet Auto). Op dat moment heb je wel luchtcirculatie, puur van de lucht van buiten (zonder ontvochtiging, verwarming of verkoeling). De range is dan gelijk aan als het klimaatsysteem uit staat (en de fannetjes draaien dan dus gewoon ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Zo als ik in Duitsland had gewoond had ik toch nog even een Zoë erbij gedaan.

https://www.autoblog.nl/n...tis-leaseautos-weg-860998

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
ventilatie uit = beslagen ruiten.. yup.

en alle elektrische relatieve dingen even verplaatsen naar:
Elektrische auto's - deel 5
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Het grote "thuis laden van je EV" topic.

houden we de topic weer even schoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
er zijn 3 waardes voor ventilatie:

1. Aan + A/C Aan [nog niet gebruikt in de winter]
2. Aan + A/C Uit [alleen maar gebruikt nu]
3. Uit [alles staat uit] en ramen beslaan zeer rap [zij ruiten vooral, voorruit viel nog mee]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Hij is binnen hoor. ID3 1st Plus 😉
Wel nog de oude software 0564. Kijken of mij de 12v bespaard blijft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3S3DROaya2jSrBXRVLqHE23TvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aku8ke3sBsZ6MkHrpzrhQm3w.jpg?f=fotoalbum_large

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soeski
Braaaii schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
[Afbeelding]
Ik snap niet zo goed waarom ze de ID.3 nú nog met 0564 de weg op sturen. De kans dat je terug moet voor 0783 voordat 2.1 er is, is zo groot... ze zullen gewoon capaciteit tekort komen om alles te flashen denk ik. Mijn collega heeft vorige week opgehaald en ook met 0564.
Ik weet dat VW zegt dat je 0783 alleen krijgt bij grote problemen, maar volgens mij verliezen de dealers meer tijd door 0783 achteraf te doen dan meteen vóór aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Welke dealer heb je hem vandaan als ik vragen mag?

Ik mag mijn ID.3 1st Plus donderdagochtend ophalen, ben dan ook erg benieuwd met welke software ze mij de weg op sturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Update: Id.3 First Plus Mangan Grey.

> 5000 km zonder issues.

Alhoewel, ik had graag iets van tractiecontrole uitgezet in de sneeuw, om eens te spelen met de achterwielaandrijving. Dat laten de Duitsers helaas niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Soeski schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:44:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom ze de ID.3 nú nog met 0564 de weg op sturen. De kans dat je terug moet voor 0783 voordat 2.1 er is, is zo groot... ze zullen gewoon capaciteit tekort komen om alles te flashen denk ik. Mijn collega heeft vorige week opgehaald en ook met 0564.
Ik weet dat VW zegt dat je 0783 alleen krijgt bij grote problemen, maar volgens mij verliezen de dealers meer tijd door 0783 achteraf te doen dan meteen vóór aflevering.
Eerlijk gezegd snap ik dat ook niet zo. Waarom als merk nog meer afbreukrisico lopen als je de auto's met een beduidend stabielere en completere software versie kunt afleveren? Die software is er immers al en je kunt tevens de enorme wachtrij die zometeen ontstaat nu al terugmanagen omdat de 2.0 naar 2.1 update een veel kleinere stap is dan in een keer beide updates te moeten doorvoeren. De enige reden die ik kan verzinnen is dat ze wellicht nog aan een verbeterd update proces werken waardoor het zometeen soepeler gaat. We zullen zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
[Afbeelding]
Ziet er strak uit (y) Die plus velgen blijf ik toch wel erg geslaagd vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
@Soeski & @BDelamontagne
Ja eerlijk gezegd had ik gehoopt op de 2.0 Mja. Ik hoop oprecht dat mij het probleem bespaard zal blijven maar ik hou jullie op de hoogte.

Ik weet bijna zeker dag je ook de oude software hebt. Auto’s die echt in december 2020 zijn geproduceerd kregen de laatste update mee. Eerder niet voor zover ik weet

Ik rij hem zakelijk dus de dealer is mij niet bekend. Zal een VW dealer uit het Westland zijn. Via Athlon is dit verlopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Braaaii op 18-01-2021 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braaaii
Alfred66 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Ziet er strak uit (y) Die plus velgen blijf ik toch wel erg geslaagd vinden!
Eens. Ziet er idd strak uit. Ben er erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg6c8KGG_xBXfBAVXrMSpQD3CBA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/umDpu4qZUMeFFVMMgAALRgnz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ID4 rijders.. hebben jullie al een hogere snellaadwaarde gehad van 100>KW? zo ja, WP aanwezig? software?

Mijn top is 105 KW/ geen WP / 0783

Waarom vraag ik dit? omdat ik wil weten of het überhaupt wel kan om met 125kw te laden. En niet door de software een ID.3 soft-lock oplaadwaarde hebben van 100kw. [0783/0784]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 08:25
Simply1337 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:39:
ID4 rijders.. hebben jullie al een hogere snellaadwaarde gehad van 100>KW? zo ja, WP aanwezig? software?

Mijn top is 105 KW/ geen WP / 0783

Waarom vraag ik dit? omdat ik wil weten of het überhaupt wel kan om met 125kw te laden. En niet door de software een ID.3 soft-lock oplaadwaarde hebben van 100kw. [0783/0784]
Is mij nog niet gelukt, maar heb dan ook nog niet met < 60% aan de snellader gehangen.

Woensdag a.s. moet ik 2x170 = 340 km rijden, dat wordt dus sowieso snelladen (op de terugweg)... Zal eens testen of hij dan over de 100 kW heen gaat en rapporteren O-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Pagina: 1 ... 57 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.