Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 56 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Freakie1NL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Je hebt de meest recente versie (20.11) daar mag je blij mee zijn. Veel ID.3 rijders hebben hebben niet de vorige maar die daarvoor (eind 2019). Blijf mij er over verbazen waar ID.4 rijders over klagen terwijl dat nog niet eens het tipje van de ijsberg van ID.3 problemen betreft.
Als je 50k uitgeeft aan een auto, dan verwacht je toch dat alles up 2 date is. Althans ik verwacht dat wel. Dat de ID3 100x meer problemen heeft is vervelend voor die mensen die ook zo veel geld hebben uitgegeven.

Dat neemt niet weg dat mensen een ID4 hebben en tegen problemen of irritaties aan lopen dat als vervelend mogen beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:35

Freakie1NL

Grote Baas

@II Stevow II en @smirri

Uiteraard mag je klagen er als dingen niet werken zoals die zouden moeten werken, ongeacht de waarde van de auto. Wat ik bedoel is dat als je dit topic volgt het duidelijk is er veel meer zaken nog niet kloppen aan zowel de ID.3 als 4 dan een navigatie update.

Ja van een auto uit 2021 (modeljaar) mag je verwachten dat hij een actuele navigatie database heeft. Maar als je dan de meest actuele hebt (wat zo is) en daar staat een nieuwbouw wijk niet in, dan is dat een klein ongenoegen die je in dat geval ook met een Audi A8 van 120K zal hebben (zullen immers vast dezelfde database gebruiken).

Overigens moet je naar het navigatie systeem van de Golf 8 kijken niet die van de Golf 7. Golf 8 en ID.X gebruiken 1 op 1 zelfde software daarvoor.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
Freakie1NL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Je hebt de meest recente versie (20.11) daar mag je blij mee zijn. Veel ID.3 rijders hebben hebben niet de vorige maar die daarvoor (eind 2019). Blijf mij er over verbazen waar ID.4 rijders over klagen terwijl dat nog niet eens het tipje van de ijsberg van ID.3 problemen betreft.
19.8 zelfs hier... Ik snap wel dat mensen z.s.m. naar Android Auto - Waze gaan of Google Maps. Dit is al jaren een doorn in het oog van berijders inzake ingebouwde navi systemen. Lopen altijd achter, altijd trager en vaak nog betalen voor map updates ook. Ik zie echt wel mooie auto's met ingebouwde navi rijden op de snelweg, en dat er dan een smartphone of TomTom boven hangt met navi... gewoon om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Soeski schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:09:
[...]

19.8 zelfs hier... Ik snap wel dat mensen z.s.m. naar Android Auto - Waze gaan of Google Maps. Dit is al jaren een doorn in het oog van berijders inzake ingebouwde navi systemen. Lopen altijd achter, altijd trager en vaak nog betalen voor map updates ook. Ik zie echt wel mooie auto's met ingebouwde navi rijden op de snelweg, en dat er dan een smartphone of TomTom boven hangt met navi... gewoon om die reden.
Ik heb de navi nog niet echt kunnen testen. In mijn C3 had ik TomTom live wat best prima werkte. Voor ritjes in NL en met corona nu heb ik liever de UI van VW, die van google en apple kunnen mij niet bekoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 10:17
Freakie1NL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:42:
@II Stevow II en @smirri

Uiteraard mag je klagen er als dingen niet werken zoals die zouden moeten werken, ongeacht de waarde van de auto. Wat ik bedoel is dat als je dit topic volgt het duidelijk is er veel meer zaken nog niet kloppen aan zowel de ID.3 als 4 dan een navigatie update.

Ja van een auto uit 2021 (modeljaar) mag je verwachten dat hij een actuele navigatie database heeft. Maar als je dan de meest actuele hebt (wat zo is) en daar staat een nieuwbouw wijk niet in, dan is dat een klein ongenoegen die je in dat geval ook met een Audi A8 van 120K zal hebben (zullen immers vast dezelfde database gebruiken).

Overigens moet je naar het navigatie systeem van de Golf 8 kijken niet die van de Golf 7. Golf 8 en ID.X gebruiken 1 op 1 zelfde software daarvoor.
Het was ook meer een constatering ipv echt klagen, als het moet gebruik ik gewoon Android Auto. (en over het algemeen weet ik het laatste stukje naar huis wel zonder navi te vinden ;-))

Wat betreft een nieuwbouw wijk die er nog niet in staat, ben ik het opzich met je eens. Maar een weg die er al drie jaar in ligt en inmiddels ook al 2 jaar te vinden is op de andere navigaties vind ik daar niet echt onder vallen.

Ik had op deze site bij de versie van de Golf 2020 gekeken (ik dacht dat dat de Golf 7 was, maar blijkbaar dus de Golf 8).

Het is voor mij vooral een teken dat ondanks dat deze auto dus OTA ondersteuning heeft en een nieuw "connected" elektrisch platform is we dus nog steeds niet veel hoeven te verwachten m.b.t. updates etc. Ik zal dan ook nooit gaan betalen voor de We Connected services, althans niet in de huidige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:10
Poe na alle berichten in dit topic vraag ik me af of de ID4 een serieuze optie is naast de XC40 p8 en iX3. Wat een problemen.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• II Stevow II
ephymerous schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:26:
Poe na alle berichten in dit topic vraag ik me af of de ID4 een serieuze optie is naast de XC40 p8 en iX3. Wat een problemen.
Hahaha... Ik moet zeggen dat het zeker bij mijn ID.4 echt wel mee valt. Het enige wat ik ervaar is eigenlijk dat het infotainmentsysteem wat unresponsive is op sommige momenten. (en winterbanden die niet leverbaar zijn, maar dat is een luxe probleem omdat ik geen 19 inch wil)

Daar staat wel tegenover dat je echt een complete auto krijgt, met veel bang voor je buck. Als ik alle opties van de MAX aan zou moeten vinken bij Volvo of BMW ben je denk ik wel wat duurder uit. Verder zit hij echt super fijn, rijd hij heerlijk en heb je echt zoveel ruimte! Ik kan met mijn 196cm achter mijn eigen stoel zitten zonder deze met mijn knieën aan te raken. Kofferbak is ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
II Stevow II schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Hahaha... Ik moet zeggen dat het zeker bij mijn ID.4 echt wel mee valt. Het enige wat ik ervaar is eigenlijk dat het infotainmentsysteem wat unresponsive is op sommige momenten. (en winterbanden die niet leverbaar zijn, maar dat is een luxe probleem omdat ik geen 19 inch wil)

Daar staat wel tegenover dat je echt een complete auto krijgt, met veel bang voor je buck. Als ik alle opties van de MAX aan zou moeten vinken bij Volvo of BMW ben je denk ik wel wat duurder uit. Verder zit hij echt super fijn, rijd hij heerlijk en heb je echt zoveel ruimte! Ik kan met mijn 196cm achter mijn eigen stoel zitten zonder deze met mijn knieën aan te raken. Kofferbak is ook _/-\o_
Ik hoop nog wat van dit soort reacties te krijgen. Want de voordelen zie ik ook. Ik ben 2m05 en ruimte is geen overbodige luxe :)

De XC40 is flink kleiner maar mag wel 1500kg trekken. Ik hoop dat snel meer bekend is over de twin engine versie.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 15-01-2021 12:34 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Ik zou mij geen zorgen maken. Qua techniek zit de ID.4 gewoon heel goed in elkaar. De software is een dingetje maar VW is druk bezig om dit te verhelpen. Ik verwacht eigenlijk heel veel van de 2.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Ja die versie heb ik ook nog. Al aan VW gevraagd wat te doen om te updaten, maar geen antwoord. Maar dat hoeft voor jou niet verrassend te zijn. Dat is de versie van begin 2020 / eind 2019... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ach bij de XC40 zie ik ook mensen die met thuisgemaakte kabeltjes op pad moeten omdat de auto denkt dat de laadstekker er nog in zit. Volgens mij hebben alle modellen wat kinderziektes en het is logisch dat de early adopters de meeste issues ervaren. Als je een Ford Kuga PHEV hebt dan mag je die al maanden niet opladen en moet je nu wachten tot er een nieuw accupakket is geinstalleerd omdat door ventilatieproblemen de auto in de brand kan vliegen.
Elk model heeft wel wat, de hoeveelheid informatie hangt denk ik direct af van het aantal getroffenen maar ook de doelgroep die in de betreffende auto's rijdt.
Evengoed heb ik zo m'n nare onderbuikgevoel er van, maar meer omdat m'n vrouw ook veel met de auto rijdt maar dat ik de auto heb uitgezocht. Hoop niet dat ze ergens stil komt te staan. Ik zou het voor mezelf niet zo erg vinden en de meeste issues kan ik zelf wel ter plekke trouble shooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Freakie1NL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Ja die versie heb ik ook nog. Al aan VW gevraagd wat te doen om te updaten, maar geen antwoord. Maar dat hoeft voor jou niet verrassend te zijn. Dat is de versie van begin 2020 / eind 2019... :F
De officiele reactie van VW is: Dit gaat vanzelf, je hoeft niets te doen. Ofwel, ze weten het ook niet. Mijn collega met de witte MAX zit ook nog steeds op 19.8 (of 19.11 geloof ik, die is er ook), mijn andere collega met de PLUS kreeg wel vrij snel 20.11
Geen pijl op te trekken dus, want de MAX rijdt rond met 0783 (met oude navi) en de PLUS rijdt rond met 0564 (en dus nieuwe navi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 19:47
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:49:
Trouwens voor de [ID4] rijders. Wat is jullie software versie? 0783 [ID3] of 0784 [ID4]?

0784 bestaat, maar ik heb op mn id4 0783.

Ben benieuwd naar jullie software versie.

0784 versie - Review autos hadden blijkbaar 0784:
YouTube: VW Id.3 and Id.4 - Me2 software explained

Maar de 3 ID.4 die ik in NL heb gezeten had allen 0783. Apart
0783 hier (ID4 1st Max)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 10:18
Ach, wanneer mensen problemen hebben met (bijvoorbeeld) een auto, gaat men opzoek naar medestanders.... Hierdoor is er altijd een scheef beeld van problemen. Als er 100 auto's zijn waarvan er 1 niet goed is, zal dat heel duidelijk naar voren komen. De goeie reacties zul je minder snel horen....

Ik wacht af.... die van mij wordt wss 1 februari voor de deur afgeleverd en mag ik mijn BMW 2 gran tourer inleveren.....
Veel zin in...

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
II Stevow II schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:32:
[...]
(en winterbanden die niet leverbaar zijn, maar dat is een luxe probleem omdat ik geen 19 inch wil)
21 inch voorvelgen zijn een issue qua winterbanden. Er zijn gewoon GEEN winterbanden voor de specificatie. 20/19 zijn "volop" beschikbaar.

235/55R19 OK - 61 soorten - 19inch velgen nog niet leverbaar fabrieksaf [Hamer]
235/50R20 OK-ish - 4 soorten banden [Drammen, standaard ID.4 1st]
235/45R21 Niet OK - 0 banden [Narvik, standaard ID.4 1st Max]

[ Voor 15% gewijzigd door Simply1337 op 15-01-2021 13:33 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 12:24
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:00:
[...]

21 inch voorvelgen zijn een issue qua winterbanden velgen er zijn GEEN banden. 20/19 zijn "volop" beschikbaar.

235/55R19 OK - 61 soorten
235/50R20 OK-ish - 4 soorten banden
235/45R21 Niet OK - 0 banden
Na overleg met leasplan hebben heeft de bandenboer voor de winterbanden een losse 20” set aangeschaft, zomer blijft wel op de 21” zitten. Winterbanden komen er volgende week woensdag op dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
aapnooit schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:14:
[...]

Na overleg met leasplan hebben heeft de bandenboer voor de winterbanden een losse 20” set aangeschaft, zomer blijft wel op de 21” zitten. Winterbanden komen er volgende week woensdag op dus ben benieuwd.
Interessant wat jij en @Simply1337 aangeven, want ik heb al meerdere garages/Volkswagen dealers gebeld en ze geven allemaal aan dat ze ook voor 20 inch niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
II Stevow II schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Interessant wat jij en @Simply1337 aangeven, want ik heb al meerdere garages/Volkswagen dealers gebeld en ze geven allemaal aan dat ze ook voor 20 inch niets kunnen vinden.
Zijn er niet gewoon wat aftermarket setjes beschikbaar voor de ID.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
theHoff schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Zijn er niet gewoon wat aftermarket setjes beschikbaar voor de ID.4?
Ja zou hopen dat Profile Tyre Center o.i.d. daar ook gewoon naar kijkt. Maar niemand vind iets/of durft het aan/neemt de moeite. Mij maakt het allemaal niets uit, zolang hem maar 20 inch is en Leaseplan betaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
VW Wintersets voor de ID.4

19 inch
https://shop.volkswagen.n...nch-winterset-loen-zilver

20 inch.

https://shop.volkswagen.n...alen-winterset-loen-zwart

Dit zijn niet de standaard velgen die vanuit fabriek worden geleverd. [Hamer/Drammen/Narvik].

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
II Stevow II schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Ja zou hopen dat Profile Tyre Center o.i.d. daar ook gewoon naar kijkt. Maar niemand vind iets/of durft het aan/neemt de moeite. Mij maakt het allemaal niets uit, zolang hem maar 20 inch is en Leaseplan betaald :P
Ja, op de ID.3 zitten weliswaar andere bandenmaten maar ook 20", gewoon Conti WinterContact op de originele Sanya velg. Lijkt me dus niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:31:

19 inch

20 inch.

Dit zijn niet de standaard velgen die vanuit fabriek worden geleverd. [Hamer/Drammen/Narvik].
Maar daar staat dus "Tijdelijk niet leverbaar.", dat geeft Volkswagen nu ook aan.

Nog maar eens opnieuw gebeld, nu blijken ze van een ander merk wel 20 inch op voorraad te hebben. Die kunnen ze er eventueel neerleggen, komt dan uit op €2250 incl. btw, hangt dus maar weer af met wie je belt. Nu maar met Leaseplan schakelen, hoop gedoe voor die winterbanden "service" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Maar daar staat dus "Tijdelijk niet leverbaar.", dat geeft Volkswagen nu ook aan.

Nog maar eens opnieuw gebeld, nu blijken ze van een ander merk wel 20 inch op voorraad te hebben. Die kunnen ze er eventueel neerleggen, komt dan uit op €2250 incl. btw, hangt dus maar weer af met wie je belt. Nu maar met Leaseplan schakelen, hoop gedoe voor die winterbanden "service" ;-)
staat al 3 weken op niet leverbaar lol, als het niet langer is. komt mondjesmaat binnen en elk set die binnen is is al verkocht voordat het bij de "shop" staat. dus bestellen en in de rij staan voor levering.

Mijn 19" Hamer velgen zijn onderweg, verwacht ze misschien morgen, anders maandag/dinsdag >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 15-01-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
II Stevow II schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Ik heb woensdag 6 januari een afspraak gemaakt voor winterbandenwissel omdat ik wist dat op 12 januari mijn ID4 First zou worden afgeleverd. Als ze niet tijdig aan de banden konden komen zou ik gebeld worden.

Op woensdag 13 januari zijn de 20” winterbanden gemonteerd (Bridgestone) bij een (Toyota) dealervestiging die deel uit maakt van dezelfde holding als de leasemij. Was dus snel geregeld in mijn ogen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 13:09
Inmiddels 1500 km afgelegd met de ID.4, nul nada noppes problemen ;)

Kwaaltjes en problemen klaagt men graag over, als het allemaal werkt zoals het hoort/verwacht, hoor je de meeste mensen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 09:23
Voice control in de auto..
Hallo id, vertel eens een mop?
spoiler: Duitse humor
Dat hebben mijn monteurs niet geïnstalleerd..

Hallo id, navigatie naar straat waar ik woon
"Hierbij de 10 dichtbij zijnde wasstraten"

Blijft prachtig die voice commands :)

[ Voor 9% gewijzigd door PB1983 op 15-01-2021 14:18 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 12:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Kennelijk heb je het Polestar topic nog niet gezien _O-
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de aandrijflijn van het MEB platform .

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

revolution-nl schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Kennelijk heb je het Polestar topic nog niet gezien _O-
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de aandrijflijn van het MEB platform .
Afgezien van al je data naar Google sturen met Android Automotive :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:31:

19 inch

20 inch.

Ziet er wat mij betreft gewoon uit als dure en lelijke standaard velgen. Als ze nou nog positief voor het verbruik zijn, maar dat zijn ze ook niet. Voor een setje aftermarket 19 inch velgen met merk banden ben je iets van 1200-1400 euro inclusief kwijt. Ik begrijp dat dat niet origineel VW is, maar tot nu toe heb ik onder al m'n auto's aftermarket wintervelgen gehad en de enige velgen waar ik wel een probleem mee had waren de originele velgen. Dus die meerprijs is voor mij niet te verklaren. Wat dat betreft is het logischer om een setje Hamars er onder te gooien met winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 16:16

oZy

PB1983 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:16:
Voice control in de auto..
Hallo id, vertel eens een mop?
spoiler: Duitse humor
Dat hebben mijn monteurs niet geïnstalleerd..

Hallo id, navigatie naar straat waar ik woon
"Hierbij de 10 dichtbij zijnde wasstraten"

Blijft prachtig die voice commands :)
Ongelofelijk inderdaad.. vooral navigatie kan ik gewoon geen handige manier voor vinden. Het is me 1 keer gelukt met "naar huis", maar "naar werk" of "navigeer naar werk" dan krijg ik random contacten voorgeschoteld. Ik heb netjes thuis en werk adres ingesteld in de nav.

Maar goed.. wireless android auto werkt perfect, Google Maps snap het wel en begint netjes (afhankelijk waar je bent) te vertellen hoe druk het is richting huis of werk adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 12:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

_eLMo_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:34:
[...]

Afgezien van al je data naar Google sturen met Android Automotive :+
Het is voor iedere connected auto een punt van zorg maar gezien het verdienmodel en de core-business van Google ergens anders ligt zou een auto met verplicht Google Automotive voor mij een no-go zijn,

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
oZy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Ongelofelijk inderdaad.. vooral navigatie kan ik gewoon geen handige manier voor vinden. Het is me 1 keer gelukt met "naar huis", maar "naar werk" of "navigeer naar werk" dan krijg ik random contacten voorgeschoteld. Ik heb netjes thuis en werk adres ingesteld in de nav.

Maar goed.. wireless android auto werkt perfect, Google Maps snap het wel en begint netjes (afhankelijk waar je bent) te vertellen hoe druk het is richting huis of werk adres.
Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat ook pas bij de update de navigatie online gaat? Dus nu hebben we nog een basaal voice control en na de update een slimmere verbonden met internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
rednax2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Inmiddels 1500 km afgelegd met de ID.4, nul nada noppes problemen ;)

Kwaaltjes en problemen klaagt men graag over, als het allemaal werkt zoals het hoort/verwacht, hoor je de meeste mensen niet.
Nouja, graag... natuurlijk hoor je de mensen die problemen hebben eerder. Maar er zijn nu wel heel veel mensen met (dezelfde) problemen. Bovenmaats. Als ik mag extrapoleren staan er 100'en ID.3's met (ernstige) problemen bij de dealers wachtende op de update of nieuwe onderdelen. Gebaseerd op het feit dat er een dealer in Groningen (Ames of Century?) 26 ID.3's had staan vorige week (in de queue) en mijn huidige vestiging nu 10 in de wacht; de aflevervestiging van mijn ID.3 kan mijn collega zelfs pas de 29e terecht met problemen in de stuurinrichting (!) omdat ze tot die tijd helemaal vol zitten met andere ID.3's.

Toen ik in de Facebook groep postte dat ik toch wel ernstige problemen had en zeker niet de enige was (toen ik de ID.3 inleverde voor 12V bug stond er een dame naast me die ook net afgesleept was vanwege 12V) werd mijn bericht verwijderd voor VW. Zij willen niet dat je hierover praat op die manier.

Wij hebben 5 ID.3's bij het bedrijf en er is er maar één die eigenlijk geen foutmeldingen heeft. De andere 4 zijn variërend van elke dag bugs (airbag, acc, storing aandrijvingssysteem, rijmodusknop doet niks, airco kan niet aan, volledig zwart scherm, vastgelopen systeem tijdens het rijden, geen temperatuurmeting, icoon stuur/stoelverwarming weg en ga zo maar door) tot mijn maandagochtend model met de 12V bug en defecte hardware die nu al bijna 6 weken weg is.
Dat is al bij één bedrijf met 5 stuks... Extrapoleer dat naar de, aldus VW >10.000 ID.3s die al op kenteken staan in NL... dat is een berg werk. De monteurs worden er ook niet blij van, toen ik ze sprak.

Zonde wel, want het is een fijne auto áls hij rijdt en het komt ook allemaal wel goed. Ik ga er dan ook vanuit dat na 2.1 er nog vele updates volgen OTA en het een ook softwarematig een hele fijne auto gaat worden. Het heeft alleen veel tijd nodig en vergt veel geduld van de berijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Precies wat @Soeski stelt. Statisch is het aantal gewoon te hoog. In de officiële FB 1st Movers club waren er rond de jaarwisseling alleen al 9! (waaronder ik) die de 12 volt bug hadden. In diezelfde groep is er ook een enquête gehouden waarbij meer dan 10% aangaf ook de 12 volt bug te hebben gehad.

Als je dan weet dat er nu nog steeds ID.3's op <0783 worden afgeleverd is het wachten totdat die weer retour naar de dealer mogen met een pechgeval. Vooral de houding van VW (kop in het zand steken) is hierin erg naar. Met de billen bloot hadden waarschijnlijk veel mensen dit minder erg gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
Soeski schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Nouja, graag... natuurlijk hoor je de mensen die problemen hebben eerder. Maar er zijn nu wel heel veel mensen met (dezelfde) problemen. Bovenmaats. Als ik mag extrapoleren staan er 100'en ID.3's met (ernstige) problemen bij de dealers wachtende op de update of nieuwe onderdelen. Gebaseerd op het feit dat er een dealer in Groningen (Ames of Century?) 26 ID.3's had staan vorige week (in de queue) en mijn huidige vestiging nu 10 in de wacht; de aflevervestiging van mijn ID.3 kan mijn collega zelfs pas de 29e terecht met problemen in de stuurinrichting (!) omdat ze tot die tijd helemaal vol zitten met andere ID.3's.

Toen ik in de Facebook groep postte dat ik toch wel ernstige problemen had en zeker niet de enige was (toen ik de ID.3 inleverde voor 12V bug stond er een dame naast me die ook net afgesleept was vanwege 12V) werd mijn bericht verwijderd voor VW. Zij willen niet dat je hierover praat op die manier.

Wij hebben 5 ID.3's bij het bedrijf en er is er maar één die eigenlijk geen foutmeldingen heeft. De andere 4 zijn variërend van elke dag bugs (airbag, acc, storing aandrijvingssysteem, rijmodusknop doet niks, airco kan niet aan, volledig zwart scherm, vastgelopen systeem tijdens het rijden, geen temperatuurmeting, icoon stuur/stoelverwarming weg en ga zo maar door) tot mijn maandagochtend model met de 12V bug en defecte hardware die nu al bijna 6 weken weg is.
Dat is al bij één bedrijf met 5 stuks... Extrapoleer dat naar de, aldus VW >10.000 ID.3s die al op kenteken staan in NL... dat is een berg werk. De monteurs worden er ook niet blij van, toen ik ze sprak.

Zonde wel, want het is een fijne auto áls hij rijdt en het komt ook allemaal wel goed. Ik ga er dan ook vanuit dat na 2.1 er nog vele updates volgen OTA en het een ook softwarematig een hele fijne auto gaat worden. Het heeft alleen veel tijd nodig en vergt veel geduld van de berijders.
Het ging over de ID4, ik geef aan dat ik 0 problemen heb met de ID4 en dan komt er een verhaal over de problemen met de ID3. Welk punt wil je dan maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
punt is dat de de bingo kaart van ID.4 nog ruim meevalt tov initiele ID.3 levering. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednax2
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:08:
punt is dat de de bingo kaart van ID.4 nog ruim meevalt tov initiele ID.3 levering. :+
Het lijkt er inderdaad op dat de ID4 rijders behoorlijk de dans ontspringen qua problemen tov ID3 rijders. Hoop dat met software updates ID3 rijders ook volop van hun auto kunnen genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:05

Boy

www.byoscoop.nl

rednax2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat de ID4 rijders behoorlijk de dans ontspringen qua problemen tov ID3 rijders. Hoop dat met software updates ID3 rijders ook volop van hun auto kunnen genieten.
eerlijk gezegd vind ik het nog steeds redelijk eng om in m'n ID.4 te stappen, bang dat er toch iets mis gaat na al de verhalen hier en 3 x de melding te hebben gehad dat er iets mis is met het aandrijfsysteem...

Als ik eenmaal erin rij, is het super, maar erin stappen...dat is net als met m'n motor, als ik daar na de winter weer van plan ben op te rijden denk ik ook 'veel te gevaarlijk!' :+

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:26:
[...]

eerlijk gezegd vind ik het nog steeds redelijk eng om in m'n ID.4 te stappen, bang dat er toch iets mis gaat na al de verhalen hier en 3 x de melding te hebben gehad dat er iets mis is met het aandrijfsysteem...

Als ik eenmaal erin rij, is het super, maar erin stappen...dat is net als met m'n motor, als ik daar na de winter weer van plan ben op te rijden denk ik ook 'veel te gevaarlijk!' :+
laatste video van TeslaBjorn had ook de melding aandrijving werkt niet lol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
rednax2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:01:
[...]

[...]

Het ging over de ID4, ik geef aan dat ik 0 problemen heb met de ID4 en dan komt er een verhaal over de problemen met de ID3. Welk punt wil je dan maken?
Een wat vriendelijkere vorm mag want ik hoef helemaal geen punt te maken ;) Ik geef aan dat ik door verschillende issues in het topic begin te twijfelen. Dat wordt behoorlijk genuanceerd en inmiddels heb ik een proefrit staan volgende week zaterdag.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
ephymerous schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Een wat vriendelijkere vorm mag want ik hoef helemaal geen punt te maken ;) Ik geef aan dat ik door verschillende issues in het topic begin te twijfelen. Dat wordt behoorlijk genuanceerd en inmiddels heb ik een proefrit staan volgende week zaterdag.
Haha, ik kan je verzekeren dat dit by far niet mijn onvriendelijke versie is. Dan zou er echt wat anders hebben gestaan ;)

Ik snap dat je op basis van de verhalen je twijfels hebt, dat zou ik ook hebben. Wellicht ben ik wel 1 van de weinigen met een probleemloze ID4, maar ze bestaan dus wel :) . Alhoewel er natuurlijk altijd nog wat kan komen.

Veel plezier en succes met de proefrit, die heb ik niet kunnen maken, moest snel beslissen ivm 8% bijtelling en ongezien/gereden besteld. Ben benieuwd wat je er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Nou het is mij eindelijk gelukt. Wie weet bij jou ook als je hem eindelijk terug hebt.

Nodig:
-) Database van Golf 8 2020 model (via https://www.volkswagen.nl...tainment/navigatie-update)
-) USB c stick (geheel leeg)

Gedownloade bestand op USB zetten (root directory). En in de ID.3 plaatsen. Je zal een bericht ontvangen met er kan geen media afgespeeld worden. Maar gewoon in de USB poort laten zitten. Bij mij heeft het 2 dagen geduurd maar dan heb je uiteindelijk 20.3

Maar het kan ook zijn dat ik in de app via Privacy settings daar update een nacht uit hebt gezet en daarna weer aan.

Je zou beide kunnen proberen als je hem eindelijk hebt. Al mag ik hopen dat ze als service voor je zorgen dat dit al geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Freakie1NL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:21:
[...]

Nou het is mij eindelijk gelukt. Wie weet bij jou ook als je hem eindelijk terug hebt.

Nodig:
-) Database van Golf 8 2020 model (via https://www.volkswagen.nl...tainment/navigatie-update)
-) USB c stick (geheel leeg)

Gedownloade bestand op USB zetten (root directory). En in de ID.3 plaatsen. Je zal een bericht ontvangen met er kan geen media afgespeeld worden. Maar gewoon in de USB poort laten zitten. Bij mij heeft het 2 dagen geduurd maar dan heb je uiteindelijk 20.3

Maar het kan ook zijn dat ik in de app via Privacy settings daar update een nacht uit hebt gezet en daarna weer aan.

Je zou beide kunnen proberen als je hem eindelijk hebt. Al mag ik hopen dat ze als service voor je zorgen dat dit al geregeld is.
Thans, wie weet volgende week. Ik had welbegrepen dat de navi update alleen maar OTA gaat, maar jij hebt misschien een manier gevonden... maar waarom 20.3? Kon je niet nieuwer voor de Golf 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:39:
[...]

Thans, wie weet volgende week. Ik had welbegrepen dat de navi update alleen maar OTA gaat, maar jij hebt misschien een manier gevonden... maar waarom 20.3? Kon je niet nieuwer voor de Golf 8?
Ja nieuwste die op de site van VW te vinden is. Van horen zeggen gaat hij hiermee wel echt OTA updaten (Navi) naar 20.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:19

MLLL

Palm Treo 650

smirri schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Als je 50k uitgeeft aan een auto, dan verwacht je toch dat alles up 2 date is. Althans ik verwacht dat wel. Dat de ID3 100x meer problemen heeft is vervelend voor die mensen die ook zo veel geld hebben uitgegeven.

Dat neemt niet weg dat mensen een ID4 hebben en tegen problemen of irritaties aan lopen dat als vervelend mogen beschouwen?
Je had op voorhand al kunnen weten dat je betatester zou worden bij het kopen van een VW ID4 , dus zo verrassend is het allemaal niet. Beter een jaartje kunnen wachten,maarja die bijtelling he. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MLLL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Je had op voorhand al kunnen weten dat je betatester zou worden bij het kopen van een VW ID4 , dus zo verrassend is het allemaal niet. Beter een jaartje kunnen wachten,maarja die bijtelling he. _/-\o_ _/-\o_
Ik las de post voordat ik zag wie het gepost had, maar wist het al gelijk.

Maar inhoudelijk dan: hoe moet je, als je niet dit forum volgt, weten dat je een bètatester zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Boy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:01:
[...]

Ik las de post voordat ik zag wie het gepost had, maar wist het al gelijk.

Maar inhoudelijk dan: hoe moet je, als je niet dit forum volgt, weten dat je een bètatester zou zijn?
Daarvoor hoef je niet alleen dit forum te volgen...

De ID4 bestaat voor 90 % uit ID3 , dus 1 +1 =2

[ Voor 6% gewijzigd door MLLL op 15-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MLLL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Daarvoor hoef je niet alleen dit forum te volgen...
Ah ok, ik volg andere fora niet en denk veel autokopers ook niet. Waar wordt dit aan het licht gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Boy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Ah ok, ik volg andere fora niet en denk veel autokopers ook niet. Waar wordt dit aan het licht gebracht?
Een splinternieuwe auto kopen zonder enig onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
rednax2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Haha, ik kan je verzekeren dat dit by far niet mijn onvriendelijke versie is. Dan zou er echt wat anders hebben gestaan ;)

Ik snap dat je op basis van de verhalen je twijfels hebt, dat zou ik ook hebben. Wellicht ben ik wel 1 van de weinigen met een probleemloze ID4, maar ze bestaan dus wel :) . Alhoewel er natuurlijk altijd nog wat kan komen.

Veel plezier en succes met de proefrit, die heb ik niet kunnen maken, moest snel beslissen ivm 8% bijtelling en ongezien/gereden besteld. Ben benieuwd wat je er van vind.
d:)b Ik laat het volgende week weten, ik ben ook benieuwd :)

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
rednax2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Ik wil de problemen niet bagatelliseren maar ik zie nog genoeg ID.3’s op de weg dus ze rijden nog steeds :).
Sterker vanmiddag reed ik de parkeergarage uit en stond bij het eerste stoplicht samen met één Tesla die links, rechts en achter omringd werd door in totaal 3 ID.3’s. Die man zal ook niet geweten hebben wat hem overkwam 8)7

Genieten doe ik na ruim 2 maanden nog steeds overigens, het blijft super hoe het rijdt en de problemen blijven vooralsnog beperkt tot zo nu en dan de bekende storingsmeldingen die ook gewoon weer verdwijnen (versie 0564). Verder prima verbinding met de app en up to date navigatie. Het kan dus blijkbaar wel.

Ik heb vorige week uit interesse wel de lokale dealer gebeld over update mogelijkheden maar die was bijzonder huiverig, dan wacht ik nog maar even, geen zin in update stress, zeker als ik de problemen van anderen hier zo volg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Meciddd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:19:
2 dagen geleden heb ik mijn ID.3 Max gekregen. Over de eerste kilometers ben ik super tevreden! De auto rijdt echt heerlijk. Echter kan ik geen verbinding maken met het netwerk en met We connect. Weten jullie hoe ik dit werkend kan krijgen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb sinds vandaag weer verbinding. Weet niet of de dealer contact heeft gehad met Pon of spontaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 10:29
Alfred66 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Ik wil de problemen niet bagatelliseren maar ik zie nog genoeg ID.3’s op de weg dus ze rijden nog steeds :).
Sterker vanmiddag reed ik de parkeergarage uit en stond bij het eerste stoplicht samen met één Tesla die links, rechts en achter omringd werd door in totaal 3 ID.3’s. Die man zal ook niet geweten hebben wat hem overkwam 8)7

Genieten doe ik na ruim 2 maanden nog steeds overigens, het blijft super hoe het rijdt en de problemen blijven vooralsnog beperkt tot zo nu en dan de bekende storingsmeldingen die ook gewoon weer verdwijnen (versie 0564). Verder prima verbinding met de app en up to date navigatie. Het kan dus blijkbaar wel.

Ik heb vorige week uit interesse wel de lokale dealer gebeld over update mogelijkheden maar die was bijzonder huiverig, dan wacht ik nog maar even, geen zin in update stress, zeker als ik de problemen van anderen hier zo volg...
Heel herkenbaar, ik rij bijna 9 weken bijna probleemloos in de ID.3. Eenmaal brandde het airbag lampje, 2 maal probleem met de klimatisering. Enige wat niet werkt is de voorklimatisering. Vorige week contact gehad met mijn dealer en adviseerde nog even te wachten met de update, zal maart worden.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0Qx36g-F-TQLV3doRe73yvy-kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2qpHU7SYSO4BEKDUFU78bn4.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand deze functie al ergens in de app kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
aapnooit schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:28:
[Afbeelding]

Heeft iemand deze functie al ergens in de app kunnen vinden?
Staat onder instellingen/privacy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
edkreuk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Staat onder instellingen/privacy
Ah sorry, mn vraag was niet helemaal duidelijk. Ik heb wel gevonden dat ik de functie daar aan kan zetten maar kan verder niet in de app vinden waar ik dan ook daadwerkelijk die gegevens naar de auto kan sturen.

Edit: never mind! Heb het al gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xUri0cHx1oiFPtAVjbVyYMEzrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2pdFlhTV2fpCK2yjb3oRyAV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door aapnooit op 15-01-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Laatst online: 25-06-2023
aapnooit schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Ah sorry, mn vraag was niet helemaal duidelijk. Ik heb wel gevonden dat ik de functie daar aan kan zetten maar kan verder niet in de app vinden waar ik dan ook daadwerkelijk die gegevens naar de auto kan sturen.

[Afbeelding]
Als je op de kaart(3e optie in de app) een lokatie zoekt, kan je deze delen en vervolgens naar de auto sturen. Als je in de auto zit komt deze vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 08:59
aapnooit schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:40:
[...]

[Afbeelding]
Functie werkt alleen helaas nauwelijks. Bij mij, toen ik het nog probeerde, 2 op de 10 keren, en vaak pas na 5 minuten rijden kwam hij eindelijk een keer in beeld. Ben er maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Mooi om de zes uur een foutje in de communicatieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvqF7O6yuvpXPz-K3FIW9QHSguA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTTyjeaOJglV77sjsMbkAISn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 13:57
Vraagje voor de aankoop van een ID.4...

Ik neig alles overwegend toch wel naar deze auto. De Tech uitvoering met een paar extra's. We rijden hem privé en het wordt een privé aankoop. Idee is om de auto lang te blijven rijden.

Nu heb ik offertes van verschillende dealers en er komt al iets van de totaalprijs af, maar niet schokkend veel (al met al orde grootte gratis warmtepomp, deels in een korting, deels extra inruil). Een van de dealers zei aan het begin al dat er weinig valt te spelen met de prijs en het is geen voorraad model.

Maar ik ben benieuwd of iemand ergens al meer heeft weten te behalen. Wellicht met een First Max voorraadmodel, maar die beginnen al zoveel duurder, dat het niet echt goedkoper gaat worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:50
Hoe zijn hier de ervaringen met Travel Assist en AR HUD? Ik las op Autoweek een paar reviews de een vond het prima werken de andere juist niet. Ervaren jullie het als een toegevoegde waarde in rijbeleving/comfort en veiligheid? Dank alvast voor het delen van de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
FJP84 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:21:
Hoe zijn hier de ervaringen met Travel Assist en AR HUD? Ik las op Autoweek een paar reviews de een vond het prima werken de andere juist niet. Ervaren jullie het als een toegevoegde waarde in rijbeleving/comfort en veiligheid? Dank alvast voor het delen van de ervaringen.
Ik heb de ID.4 proefgereden zonder Travel Assist en de ID.3 met. Voor mij maakt het een wereld van verschil.

De standaard ACC met Lane Keep voelt voor mij als half werk. De ACC is wel fijn hoor en doet wat ie moet doen. De Lane Keep is voor mij echter van weinig nut. Het geeft een rukje aan het stuur als je de witte lijn raakt. That's it.

Travel Assist stuurt de auto echt met de weg mee en maakt het nog relaxter rijden. Wel je hand aan het stuur houden, maar je hoeft niet zelf te sturen. Vergelijkbaar met Tesla Autopilot.

Voor mij een van de fijnste opties en het zou mooi zijn als die los van de pakketten besteld kon worden. Nu zit je bij de ID.4 vast aan Tech of Max. Bij Skoda kun je hem wel los selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tesla3
  • Laatst online: 24-01-2024
bilgy_no1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:13:
Vraagje voor de aankoop van een ID.4...

Ik neig alles overwegend toch wel naar deze auto. De Tech uitvoering met een paar extra's. We rijden hem privé en het wordt een privé aankoop. Idee is om de auto lang te blijven rijden.

Nu heb ik offertes van verschillende dealers en er komt al iets van de totaalprijs af, maar niet schokkend veel (al met al orde grootte gratis warmtepomp, deels in een korting, deels extra inruil). Een van de dealers zei aan het begin al dat er weinig valt te spelen met de prijs en het is geen voorraad model.

Maar ik ben benieuwd of iemand ergens al meer heeft weten te behalen. Wellicht met een First Max voorraadmodel, maar die beginnen al zoveel duurder, dat het niet echt goedkoper gaat worden vrees ik.
In de loop van het jaar zullen er meer configuraties en uitvoeringen beschikbaar komen. Ik denk dat je het beste even daarop kunt wachten? Net zoals nu bij de ID3, nadat de First/launch modellen zijn vergeven, komen er allemaal andere, minder prijzige uitvoeringen op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59

aex351

I am the one

Onlangs in een week oude ID.3 (met alles erop en eraan) gereden. In eerste instantie was ik positief verrast. Ja, want elektrisch. Is toch een andere ervaring. Je hebt van binnen ook aardig wat ruimte. Maar na een tweede blik merk je toch dat het allemaal net niet is. Vervolgens: ik speel even met de computer/scherm. Direct een complete vastloper na een simpele swipe. Scherm reageert nergens meer op. Nu staat de auto een week lang bij de dealer om de software problemen te fixen. Eerlijk waar. Wat een bagger product is de ID.3 toch in de huidige staat.

Vervangend vervoer was een Golf 7. Nou dat is toch echt een wereld van verschil in positieve zin. Aan het eind van de dag ben ik blij met mijn Audi A3.

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 16-01-2021 01:20 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

@aex351 en dat kwam je even hier melden?

@bilgy_no1 zoals door @Tesla3 aangegeven komen er dit jaar meer modellen op de markt. Ook komt de Skoda dan op de markt, als particulier zou ik daar eerder naar kijken want standaard mooier afgewerkt (smaak) en losse opties (feit). Ik verwacht (mening) dat de rest waarde van de huidige versies ID.3 en ID.4 nog wel eens kan gaan tegenvallen ik vergelijking met latere edities of de Skoda.

Op het moment dat er meer modellen zijn en dealers nog voorraad hebben dan zal er vast wat meer mogelijk zijn. Verwacht nu ook dat je bij de ID.3 1st Plus nu iets meer weet te regelen. Vermits deze nog niet op kenteken staan, is de Business interessanter voor zakelijke Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

--Christiaan-- schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Functie werkt alleen helaas nauwelijks. Bij mij, toen ik het nog probeerde, 2 op de 10 keren, en vaak pas na 5 minuten rijden kwam hij eindelijk een keer in beeld. Ben er maar mee gestopt.
Je zou kunnen proberen of het helpt je telefoon bedraad te verbinden. Ik verbind mijn Android bedraad i.v.m Android Auto en batterij. Zodra ik dat doe pakt hij altijd direct het verzonden adres. Verbind ik hem niet bedraad en heb ik dit eerder verstuurd dan heb ik inderdaad hetgeen jij ervaart.

Dat soort dingen nog niet werken vind ik dan wel weer acceptabel. Zit in versie 0783 en dit is feitelijk een bugfix voor veel problemen. Geen definitieve versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Tesla3 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:06:
[...]

In de loop van het jaar zullen er meer configuraties en uitvoeringen beschikbaar komen. Ik denk dat je het beste even daarop kunt wachten? Net zoals nu bij de ID3, nadat de First/launch modellen zijn vergeven, komen er allemaal andere, minder prijzige uitvoeringen op de markt.
Dank voor je antwoord. Bij de ID.4 kan je nu al andere varianten bestellen, zoals Business, Family, Tech. Allemaal met de 77 kWh batterij, welke ik ook nodig heb.

Of bedoel je dat er nog meer komt bij de ID.4?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
Freakie1NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:32:
@aex351 en dat kwam je even hier melden?

@bilgy_no1 zoals door @Tesla3 aangegeven komen er dit jaar meer modellen op de markt. Ook komt de Skoda dan op de markt, als particulier zou ik daar eerder naar kijken want standaard mooier afgewerkt (smaak) en losse opties (feit). Ik verwacht (mening) dat de rest waarde van de huidige versies ID.3 en ID.4 nog wel eens kan gaan tegenvallen ik vergelijking met latere edities of de Skoda.

Op het moment dat er meer modellen zijn en dealers nog voorraad hebben dan zal er vast wat meer mogelijk zijn. Verwacht nu ook dat je bij de ID.3 1st Plus nu iets meer weet te regelen. Vermits deze nog niet op kenteken staan, is de Business interessanter voor zakelijke Nederland.
Dank voor je antwoord!

Ik heb lang zitten puzzelen, vooral met de Skoda. Punt is dat die pas in augustus/september geleverd wordt als je nu bestelt. De ID.4 in maart of april. Dat is net weer een APK en een beurt verder. En als ik de Enyaq redelijk uitvoer qua opties, dan gaat het hard omhoog met de prijs. En dan mist ie toch wel wat zaken ivm de ID.4 Tech. De Enyaq is iets ruimer in de kofferbak, maar voor de rest is het in praktische zin erg gelijk.

En verder in het jaar kan je natuurlijk wachten op een Model Y (moet ie nog wel wat goedkoper worden...) of een Ioniq 5 (prijs nog niet bekend). Je merkt dat de concurrentie nu echt op gang komt. Maar zo kun je altijd wel blijven wachten...

Al met al kan ik leven met de ID.4: mooie auto, voldoende bereik, voldoende ruimte, trekhaak, updates die hem beter gaan maken (nog sneller laden is al genoemd). En we rijden er een flinke tijd in, dus dan is de afschrijving minder bezwaarlijk. Zeker als ik een goede prijs heb. Dus daarvoor was ik benieuwd naar ervaringen qua onderhandelen op een ID.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:19:
[...]

Ik heb de ID.4 proefgereden zonder Travel Assist en de ID.3 met. Voor mij maakt het een wereld van verschil.

De standaard ACC met Lane Keep voelt voor mij als half werk. De ACC is wel fijn hoor en doet wat ie moet doen. De Lane Keep is voor mij echter van weinig nut. Het geeft een rukje aan het stuur als je de witte lijn raakt. That's it.

Travel Assist stuurt de auto echt met de weg mee en maakt het nog relaxter rijden. Wel je hand aan het stuur houden, maar je hoeft niet zelf te sturen. Vergelijkbaar met Tesla Autopilot.

Voor mij een van de fijnste opties en het zou mooi zijn als die los van de pakketten besteld kon worden. Nu zit je bij de ID.4 vast aan Tech of Max. Bij Skoda kun je hem wel los selecteren.
Klinkt erg gaaf. Hoe vind je de HUD werken? Het gaat bij mij nu tussen de warmtepomp of Travel Assist en HUD. Meest adviezen gaan richting de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Freakie1NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:37:
[...]

Je zou kunnen proberen of het helpt je telefoon bedraad te verbinden. Ik verbind mijn Android bedraad i.v.m Android Auto en batterij. Zodra ik dat doe pakt hij altijd direct het verzonden adres. Verbind ik hem niet bedraad en heb ik dit eerder verstuurd dan heb ik inderdaad hetgeen jij ervaart.

Dat soort dingen nog niet werken vind ik dan wel weer acceptabel. Zit in versie 0783 en dit is feitelijk een bugfix voor veel problemen. Geen definitieve versie.
Volgens mij is die functie vooral bedoelt om al op voorhand een navigatie door te sturen naar de auto. Dus voor je in de auto zit.

Het lijkt me absurd dat je je telefoon moet nemen om navigatie te starten, terwijl je een navigatiesysteem voor je hebt staan / hello ID er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Don't shoot the messenger. Wat je met mijn bericht doet moet je zelf weten. Geef alleen een tip met hoe het nu wel werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
FJP84 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:38:
[...]

Klinkt erg gaaf. Hoe vind je de HUD werken? Het gaat bij mij nu tussen de warmtepomp of Travel Assist en HUD. Meest adviezen gaan richting de tweede.
Als ik een advies mag geven, ga voor HUD & Travel Assist. Hier in NL ga je die warmtepomp echt niet missen.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:10:
@pietermx met de 19 inch wordt mijn angst om stoepranden te pakken minder. 19 inch staat ook niet zo slecht. Ben benieuwd wat het doet met verbruik.
Dat was dan ook mijn reden om voor 19" i.p.v. 20" te gaan. Bij m'n vorige auto had de winterset ook wel wat schade, de zomerset niks geen krasje.

Vooral als er écht wat sneeuw ligt en je de stoeprand niet meer ziet, wil het wel eens mis gaan :-(

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 21:44
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:55:
[...]

Dank voor je antwoord!

Ik heb lang zitten puzzelen, vooral met de Skoda. Punt is dat die pas in augustus/september geleverd wordt als je nu bestelt. De ID.4 in maart of april. Dat is net weer een APK en een beurt verder. En als ik de Enyaq redelijk uitvoer qua opties, dan gaat het hard omhoog met de prijs. En dan mist ie toch wel wat zaken ivm de ID.4 Tech. De Enyaq is iets ruimer in de kofferbak, maar voor de rest is het in praktische zin erg gelijk.

En verder in het jaar kan je natuurlijk wachten op een Model Y (moet ie nog wel wat goedkoper worden...) of een Ioniq 5 (prijs nog niet bekend). Je merkt dat de concurrentie nu echt op gang komt. Maar zo kun je altijd wel blijven wachten...

Al met al kan ik leven met de ID.4: mooie auto, voldoende bereik, voldoende ruimte, trekhaak, updates die hem beter gaan maken (nog sneller laden is al genoemd). En we rijden er een flinke tijd in, dus dan is de afschrijving minder bezwaarlijk. Zeker als ik een goede prijs heb. Dus daarvoor was ik benieuwd naar ervaringen qua onderhandelen op een ID.4.
Ik heb hem zakelijk met 8% gekocht en heb met enige moeite een granny charger weten los te peuteren 8)7
Wel heb ik vorig jaar overwogen privé de Leaf of Twingo als tweede auto te gaan rijden. In september was er weinig te onderhandelen en in december werd ik proactief gebeld door de dealer en boden ze 4000 euro korting op de leaf...

Ik snap je keuze voor de ID.4 (ben er zelf erg tevreden mee en heb tot nu toe 0 echte problemen). Maar echt korting zal je voor mijn gevoel niet krijgen. Wellicht als de steunpakketten van de overheid stoppen en we in een diepe recessie storten of dan toch einde van het jaar.
Maar al met al is de auto ook zonder korting een hele goede keuze denk ik 8)

----

Wat betreft voorklimatiseren; ik doe het in de ID app 10 minuten voordat ik de deur uitga handmatig en tot nu toe 100% resultaat.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesla3
  • Laatst online: 24-01-2024
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:41:
[...]

Dank voor je antwoord. Bij de ID.4 kan je nu al andere varianten bestellen, zoals Business, Family, Tech. Allemaal met de 77 kWh batterij, welke ik ook nodig heb.

Of bedoel je dat er nog meer komt bij de ID.4?
Oh zo, kijk eens aan. Nee dit bedoelde ik 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AMARONE
Goodies for the ID.3 in 2021 by software update:
Upgrade to 130kW DC by mid-2021
Upgrade to 170kW DC by the end of the year
From the current maximum of 100kW

Dit zou wel heel leuk zijn.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
AMARONE schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:06:
Goodies for the ID.3 in 2021 by software update:
Upgrade to 130kW DC by mid-2021
Upgrade to 170kW DC by the end of the year
From the current maximum of 100kW

Dit zou wel heel leuk zijn.. :)
Dat zou waanzinnig zijn! Waar heb je deze info vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
wheli schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Ik heb hem zakelijk met 8% gekocht en heb met enige moeite een granny charger weten los te peuteren 8)7
Wel heb ik vorig jaar overwogen privé de Leaf of Twingo als tweede auto te gaan rijden. In september was er weinig te onderhandelen en in december werd ik proactief gebeld door de dealer en boden ze 4000 euro korting op de leaf...

Ik snap je keuze voor de ID.4 (ben er zelf erg tevreden mee en heb tot nu toe 0 echte problemen). Maar echt korting zal je voor mijn gevoel niet krijgen. Wellicht als de steunpakketten van de overheid stoppen en we in een diepe recessie storten of dan toch einde van het jaar.
Maar al met al is de auto ook zonder korting een hele goede keuze denk ik 8)
Dank voor je antwoord.

Ja, ik ben eind van het jaar maar niet gaan onderhandelen, aangezien alles wat elektrisch was nog naar de leaserijders ging... Kreeg toen nog wel een mooie aanbieding bij Kia met 8% korting (Kia subsidie garantie), maar dat bleek alleen voor een 2020 model te zijn en ik heb de trekhaak nodig (dat kan de Kia wel vanaf het 2021 model). Ook laadt die wat langzamer en is de laadruimte flink kleiner.

Maar goed, ik heb ze nu aardig naar het uiterste denk ik. Eind van het jaar zal er meer keuze zijn, maar qua prijs zal het de ID.4 niet veel ontlopen als je naar bereik kijkt. Tesla zal waarschijnlijk de Model Y Standard Range introduceren voor een startprijs die rond de 47k-50k ligt (mijn vermoeden) en de LR zal iets kunnen zakken, misschien naar 58k of zo voor opties en rijklaar maken. Dit is eerlijk gezegd mijn grootste twijfelpunt. Die Tesla's zijn echt interessant vanwege het Supercharger netwerk. Ze laden heel snel en dat is ook nog eens flink goedkoper dan bijv bij Ionity of Fastned. Maar qua aanschaf zijn ze wel duur.

De Ariya ziet er ook interessant uit, maar qua prijs verwacht ik niet dat het een budgettopper wordt (en levering pas vanaf eind 2021). Van de Ioniq 5 verwacht ik veel, maar de e-Niro zit al op 46k (64 kWh batterij en luxe opties), dus de grotere en nieuwere auto zal daar niet onder zitten. De Enyaq is praktisch gelijk aan de ID.4. Er komt ergens dit jaar een aankondiging van de elektrische Megane (maar dat zal wel 2022 worden voor je die in handen hebt). Kortom, er zit veel in de pijplijn, maar niet per se zaken die direct het verschil maken.

En ja, ook eind dit jaar verwacht ik wel weer een lease sprint om nog van de 12% gebruik te kunnen maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
FJP84 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:38:
[...]

De ID.3 had wel HUD, maar nog niet de navigatiepijlen etc. In de basis was het dus een kopie van het instrumentenpaneel dat boven het stuur zat. Over de pijlen en lijnen kan ik dus niet oordelen.

De toegevoegde waarde van de warmtepomp hangt erg af van je gebruik. Het kan net het verschil maken in de winter. Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen, omdat wij best veel lange snelweg ritten maken ook in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:33:
[...]

De ID.3 had wel HUD, maar nog niet de navigatiepijlen etc. In de basis was het dus een kopie van het instrumentenpaneel dat boven het stuur zat. Over de pijlen en lijnen kan ik dus niet oordelen.

De toegevoegde waarde van de warmtepomp hangt erg af van je gebruik. Het kan net het verschil maken in de winter. Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen, omdat wij best veel lange snelweg ritten maken ook in de winter.
Dank. Welke accu heb je? De 58kW of 77kW?

Op basis van mijn rijprofiel en net als zojuist eerder beschreven gaan de meeste adviezen richting de HUD en Travel Assist. Misschien toch maar eens opvolgen dat advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 21:44
Tsja het hangt natuurlijk sterk af van je budget en je wensen. Voor ons was 47k al echt op (eigenlijk over) het randje, dus nog 10k er bij was zeker geen optie.
Wij wilden simpelweg een elektrische familieauto met een range >450 km die er een beetje leuk uitziet. De velgen, interieurverlichting etc zijn grappig maar daar hebben we de auto niet voor gekocht. De Kia stond ook op ons lijstje maar was slecht verkrijgbaar (2021 model) en voelde voor ons vanbinnen wel als een auto van 5 jaar geleden (wel een heel mooi hoor!). Gezien de vaak hogere inruil van Volkswagen (de naam doet toch wat) en praktisch zelfde aanschafprijs zijn we voor VW gegaan.

Je moet gewoon maar eens een stuk rijden, denk dat je er dan snel uit bent ;-)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:19:
[...]

Moet je voor die travel assist nog wat extra’s instellen? Ik heb de Max dus zou er op moeten zitten maar t.o.v. mijn tiguan vind ik de lane keeping functionaliteit echt bagger, meer een noodfunctie als je echt je baan uit dreigt te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
aapnooit schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Moet je voor die travel assist nog wat extra’s instellen? Ik heb de Max dus zou er op moeten zitten maar t.o.v. mijn tiguan vind ik de lane keeping functionaliteit echt bagger, meer een noodfunctie als je echt je baan uit dreigt te gaan.
Eerst ACC inschakelen en dan rechtsonder travel assist. Je kunt het herkennen aan de groene lijnen langs de weg op het display. Ik denk dat je doelt op de lane departure warning, dan heb je de travel assist waarschijnlijk niet actief staan.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:25
@Anoniem: 1184526 een Model Y voor 47k kan je wel vergeten. Dan zit hij onder de Model 3. Eerste modellen zullen rond de 65k bij introductie liggen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
BDelamontagne schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Dat zou waanzinnig zijn! Waar heb je deze info vandaan?
Een Portugees had het op Facebook gepost plus een bron maar die kan ik nu even niet vinden. Kom er op terug. (had er al eerder over gelezen dat we iig naar 125 gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bilgy_no1
GeeMoney schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:32:
@Anoniem: 1184526 een Model Y for 47k kan je wel vergeten. Dan zit hij onder de Model 3. Eerste modellen zullen rond de 65k bij introductie liggen in NL.
Ja, dat zijn de huidige prijzen. Maar de verwachting is dat ze de prijzen kunnen verlagen wanneer de productie in Berlijn begint. Dan vervalt namelijk de importheffing van 10% en een stuk transport. Ook zou de Standard Range wat lager uit kunnen vallen. Dat scheelt in de VS zo'n $7000. Dus dat is puur omdat ze hier gaan produceren al rond €50.000. Of er dan nog meer af gaat weet ik niet.

Het is wel duidelijk dat Tesla iets aan de EU prijzen moet doen, want ze worden nu links en rechts ingehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
FJP84 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Dank. Welke accu heb je? De 58kW of 77kW?

Op basis van mijn rijprofiel en net als zojuist eerder beschreven gaan de meeste adviezen richting de HUD en Travel Assist. Misschien toch maar eens opvolgen dat advies :)
Ik ga voor de ID.4 en die is nu enkel met de 77 KWh batterij te bestellen.

Ik heb lang over de toegevoegde waarde van de warmtepomp getwijfeld, maar aangezien we privé kopen gaan we hier lang mee doen. Ik ga hem niet over 4 jaar inruilen als het toch niet bevalt...

Voor ons dus wel met de warmtepomp. Mede omdat we regelmatig weekend trips maken met veel snelweg, ook in de winter. Dan schelen die enkele tientallen kilometers net wat in hoe lang we onderweg moeten laden.

EDIT: even de conclusie toegevoegd...

[ Voor 36% gewijzigd door bilgy_no1 op 16-01-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
AMARONE schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Een Portugees had het op Facebook gepost plus een bron maar die kan ik nu even niet vinden. Kom er op terug. (had er al eerder over gelezen dat we iig naar 125 gaan.
Gevonden!

https://tekdeeps.com/the-..._ULpgrnibaw4_-68Htb_p6oLU

130kW zou dan voor de 58kWh ID.3's zijn en 170kW voor die met 77kWh. Scheelt toch weer wat wachten bij de snellader 🤩

[ Voor 11% gewijzigd door BDelamontagne op 16-01-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
pietermx schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Eerst ACC inschakelen en dan rechtsonder travel assist. Je kunt het herkennen aan de groene lijnen langs de weg op het display. Ik denk dat je doelt op de lane departure warning, dan heb je de travel assist waarschijnlijk niet actief staan.
Thanks! Zo even proberen, nu nog geen groene lijnen gezien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:25
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Ja, dat zijn de huidige prijzen. Maar de verwachting is dat ze de prijzen kunnen verlagen wanneer de productie in Berlijn begint. Dan vervalt namelijk de importheffing van 10% en een stuk transport. Ook zou de Standard Range wat lager uit kunnen vallen. Dat scheelt in de VS zo'n $7000. Dus dat is puur omdat ze hier gaan produceren al rond €50.000. Of er dan nog meer af gaat weet ik niet.

Het is wel duidelijk dat Tesla iets aan de EU prijzen moet doen, want ze worden nu links en rechts ingehaald.
Dat ze wat moeten doen is duidelijk.
Echter de komende 6 tot 9 maanden komen hier gewoon de US modellen en die importheffing geld maar op een klein deel van de wagen aangezien het grootste gedeelte gewoon nog steeds geïmporteerd zal worden.
En Berlijn is ook nog niet open natuurlijk. Einde Q1-2021 stond daarvoor volgens mij maar dat lijkt mij sterk.

Anyway, goede keuze voor de ID.4 al is die Skoda ook wel aantrekkelijk alleen langere levertijd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
BDelamontagne schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Gevonden!

130kW zou dan voor de 58kWh ID.3's zijn en 170kW voor die met 77kWh. Scheelt toch weer wat wachten bij de snellader 🤩
Ik zou er maar niet te snel van uitgaan. In het artikel wordt genoemd dat dit om nieuwe modellen gaat die een nieuwe “on board charger” ingebouwd krijgen. Andere hardware dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Aangezien de trekhaak nu werkt (knopje is vervangen) even de (nieuwe) fietsendrager getest, een Thule EasyFold XT. Zit als een blok / gaat geen kant op. Montage is ook een eitje en meer dan genoeg speling tussen de achterklep.

Kortom een aanrader voor wie nog een fietsendrager voor z’n ID.4 zoekt.

NB Of hij ook op een ID.3 past weet ik niet...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Alfred66 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Ik zou er maar niet te snel van uitgaan. In het artikel wordt genoemd dat dit om nieuwe modellen gaat die een nieuwe “on board charger” ingebouwd krijgen. Andere hardware dus...
Inderdaad (helaas): “While all new ID.3s could receive this update (it would not be retroactive), ...”

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsKO-Zi2yXY8m9oyfwStZK3uQf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntialjFnuqC9BxN5O3zcQ36L.jpg?f=fotoalbum_large

Zo gister dan eindelijk ook mijn ID4 binnen gekregen. Zat wel een kras op en rare vlekken op de lak, dus dinsdag gaat hij weer een dagje terug.

Tot nu toe zo een 150 km mogen rijden en hij bevalt erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Voor de mensen die 55/60k op een auto willen betalen.
Koop aub de id4 1st max. Zelfde spec met de Skoda zit je op 64k en met id4 tech/max zit je op 65k. Het is echt value for money. Er zijn kleine verschillen tussen 1st Max en Skoda iv80 "max" maar is dat 8k waard?

Skoda iv60 kaal koop je 42k? Id4 first kost 48k met grotere batterij!. Id.4 life kost ook 48k maar heb je veel extra's niet tov 1st.

Bereik met m'n 21inch zomer nu is 265km als je 130kmh uur rijdt van 100-0%. Of 330 ish met 100kmh. Dus 240km bij 100kmh van 80-10%. In de zomer zal deze bereik richting 325 en 400 gaan. Als het niet hoger wordt. (updates even niet meegenomen)
En heb geen warmtepomp

Tesla y sr voor 50k, vergeet het maar, prijs blijft hetzelfde want Europeanen zijn duurder. 65k Y LR is de keuze en de vraag is of ze ook leveren in 21 (mits Berlijn af is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
smirri schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:11:
[Afbeelding]

Zo gister dan eindelijk ook mijn ID4 binnen gekregen. Zat wel een kras op en rare vlekken op de lak, dus dinsdag gaat hij weer een dagje terug.

Tot nu toe zo een 150 km mogen rijden en hij bevalt erg goed.
Hij is mooi, oOo

Ik heb hetzelfde kleur, ben gisteren tegen een geparkeerde auto aangereden (Het is ook even wennen zo'n grote auto, hierdoor is een beetje van de witte lak beschadigd bij de bumper. Is er een soort lakstift te krijgen voor Gletscher White kleur?? om die kras een beetje op te vullen. of zijn er andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Zag hier zojuist gewoon nog een ID.4 (wit) in de wijk (Doorwerth), actief op dit forum toevallig? 😆

[ Voor 3% gewijzigd door pietermx op 16-01-2021 16:25 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
pietermx schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:25:
Zag hier zojuist gewoon nog een ID.4 (wit) in de wijk (Doorwerth), actief op dit forum toevallig? 😆
doorwerth,?? moet ik eerst even weten waar het ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Replay256 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:26:
[...]

doorwerth,?? moet ik eerst even weten waar het ligt
Gelderland, op de Veluwe :) Maar als degene actief is in dit topic kent hij / zij de plaats vast wel 😆

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 00:27
BDelamontagne schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Gevonden!

De ID baas van Volkswagen had ook al aangegeven dat ze dit gingen verhogen, ook de range blijkbaar door optimalisaties. Ze wilden voorzichtig beginnen en data verzamelen.
Pagina: 1 ... 56 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.