Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 58 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
Braaaii schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
Hij is binnen hoor. ID3 1st Plus 😉
Wel nog de oude software 0564. Kijken of mij de 12v bespaard blijft.
[Afbeelding]
Mooie auto zo, in het wit heb ik ze nog niet veel gezien hier. Maar alle 4 de kleuren staan de ID.3 goed. Ik kan je een beetje hoop geven, ik heb de ID.3 plus sinds september met 0564 en ik heb bijna geen problemen (trage software wel, en heel soms een melding welke na het uit/aanzetten weer weg is).

Veel rijplezier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
AMARONE schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Mooie auto zo, in het wit heb ik ze nog niet veel gezien hier. Maar alle 4 de kleuren staan de ID.3 goed. Ik kan je een beetje hoop geven, ik heb de ID.3 plus sinds september met 0564 en ik heb bijna geen problemen (trage software wel, en heel soms een melding welke na het uit/aanzetten weer weg is).

dat is goed nieuws. Iemand heeft het al eerder gezegd dat er ongetwijfeld meer mensen zijn waarbij het allemaal goed werkt tov een probleem dus ik hou hoop! ;)

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
[quote]Braaaii schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
Hij is binnen hoor. ID3 1st Plus 😉
Wel nog de oude software 0564. Kijken of mij de 12v bespaard blijft.

Gefeliciteerd, rij dezelfde maar dan in mangan grey. Weinig issues en rij er met volle tevredenheid mee.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:30
Simply1337 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:39:
ID4 rijders.. hebben jullie al een hogere snellaadwaarde gehad van 100>KW? zo ja, WP aanwezig? software?

Mijn top is 105 KW/ geen WP / 0783

Waarom vraag ik dit? omdat ik wil weten of het überhaupt wel kan om met 125kw te laden. En niet door de software een ID.3 soft-lock oplaadwaarde hebben van 100kw. [0783/0784]
Ik heb wel een review gezien waar de ID.4 al heel snel naar 125 kW ging. Ik geloof bij Nextmove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 09:15
Simply1337 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:49:
Trouwens voor de [ID4] rijders. Wat is jullie software versie? 0783 [ID3] of 0784 [ID4]?

0784 bestaat, maar ik heb op mn id4 0783.

Ben benieuwd naar jullie software versie.

0784 versie - Review autos hadden blijkbaar 0784:
YouTube: VW Id.3 and Id.4 - Me2 software explained

Maar de 3 ID.4 die ik in NL heb gezeten had allen 0783. Apart
Hier ook 0783 op mn ID.4 1st (geen max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Grappig, ik zie vooral witte. Ging laatst snelladen bij Fastned en voor me stond ook een witte te laden.

Enige wat me een beetje tegenvalt aan de witte lak is de hoeveelheid "metallic", zelfs in een verlichte garage vond ik het moeilijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:28

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Soeski schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:44:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom ze de ID.3 nú nog met 0564 de weg op sturen. De kans dat je terug moet voor 0783 voordat 2.1 er is, is zo groot... ze zullen gewoon capaciteit tekort komen om alles te flashen denk ik. Mijn collega heeft vorige week opgehaald en ook met 0564.
Ik weet dat VW zegt dat je 0783 alleen krijgt bij grote problemen, maar volgens mij verliezen de dealers meer tijd door 0783 achteraf te doen dan meteen vóór aflevering.
Ik denk dat de kans niet eens zo groot is. De probleemgevallen hoor je natuurlijk wat van en degene die geen problemen die vinden het wel best.

Bij deze dan; nu > 5000km gereden, slechts twee keer een tijdelijk airbag lampje gehad, verder geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Rev! schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Grappig, ik zie vooral witte. Ging laatst snelladen bij Fastned en voor me stond ook een witte te laden.

Enige wat me een beetje tegenvalt aan de witte lak is de hoeveelheid "metallic", zelfs in een verlichte garage vond ik het moeilijk te zien.
Ja, het is ook geen parelmoer lak. Dat had ik persoonlijk nog wel mooi gevonden, maar het is bijna unilak inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb net m'n ID.4 aan de wifi gehangen (ik moest de Firmware van m'n TP-Link mesh routers updaten voor betere beveiliging, anders deed ie niet verbinding maken).

Ik heb foto's gemaakt van de huidige versies om te kijken of hij later geupdate is. Ik vergeleek 'm met die van hierboven en zag een groot verschil in nummer van ABT software en hardware.

Wat is het verschil tussen die?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqrAf8LeTfnLYUHAV5kEez0B1NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqspUCPG8axCyiI7etyQ4CCo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 18-01-2021 15:48 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe hang je hem aan de Wifi eigenlijk? Ik zit nog steeds op Navi 19.8 en wil even kijken of hij hem via de wifi wel update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Rev! schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:50:
Hoe hang je hem aan de Wifi eigenlijk? Ik zit nog steeds op Navi 19.8 en wil even kijken of hij hem via de wifi wel update.
Even uit m'n hoofd volgens mij via 'setup' staat 'wifi' tussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Bensjero schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat de kans niet eens zo groot is. De probleemgevallen hoor je natuurlijk wat van en degene die geen problemen die vinden het wel best.

Bij deze dan; nu > 5000km gereden, slechts twee keer een tijdelijk airbag lampje gehad, verder geen problemen gehad.
Je weet dat het bij de dealers "schurft" van de ID.3's die op reparatie wachten?
Ik snap het beleid van VW dan ook niet echt. Ze zullen vooraf wel een berekening hebben gemaakt met hoeveel mensen ernstige problemen zouden krijgen en dus 0783 nodig hadden, en dit moet vies tegen zijn gevallen. PON en VW kunnen het aantal tickets amper aan, reactie op storingen/verzoeken duren 2 weken of meer voor de dealer weer antwoord heeft soms. VW heeft het een klein beetje onderschat hoeveel ID.3's er met (ernstige) pech staan in zo'n korte tijd. En inderdaad - straks 2.1 updaten duurt helemaal lang voor auto's die nog 0564 hebben. Dat wordt nog een hele klus... en daar zal ook een deel van mis gaan net zoals bij de update naar 0783. Het zal nog even duren voor iedereen probleemloos rond kan rijden met 2.1.
Ik denk dan - als je (een deel) van de problemen kunt voorkomen, dan doe je dat toch meteen? Ook voor de reputatie en klantvriendelijkheid.

/edit: of het was gewoon de CO2 doelstelling en hopen dat er niet teveel gezeik zou zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 18-01-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
BDelamontagne schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Ziet er goed uit! Welke dealer heb je hem vandaan als ik vragen mag?

Ik mag mijn ID.3 1st Plus donderdagochtend ophalen, ben dan ook erg benieuwd met welke software ze mij de weg op sturen.
Gevonden trouwens vwb de dealer. Hij komt bij de Pouw dealer uit Deventer vandaan. Iemand van Athlon heeft hem naar mij gebracht.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Braaaii schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Gevonden trouwens vwb de dealer. Hij komt bij de Pouw dealer uit Deventer vandaan. Iemand van Athlon heeft hem naar mij gebracht.
Thanks!

Die van mijn komt bij A-Point Amsterdam Zuid-Oost vandaan. Zodra ik hem heb zal ik even laten weten welke versie van de software erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:50
Simply1337 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:39:
ID4 rijders.. hebben jullie al een hogere snellaadwaarde gehad van 100>KW? zo ja, WP aanwezig? software?

Mijn top is 105 KW/ geen WP / 0783

Waarom vraag ik dit? omdat ik wil weten of het überhaupt wel kan om met 125kw te laden. En niet door de software een ID.3 soft-lock oplaadwaarde hebben van 100kw. [0783/0784]
Ik kan momenteel alleen bij ionity laden en ben helaas niet sneller dan 60kwh gegaan (accu zat op 35procent bij start laden). Even een half uurtje gestaan met brandweerman Sam aan voor mijn zoontje op het infotainment systeem via mijn telefoon , prima te doen.

Bij welk laadstation heb je deze snelheid gehaald als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Soeski schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Je weet dat het bij de dealers "schurft" van de ID.3's die op reparatie wachten?
Ik snap het beleid van VW dan ook niet echt. Ze zullen vooraf wel een berekening hebben gemaakt met hoeveel mensen ernstige problemen zouden krijgen en dus 0783 nodig hadden, en dit moet vies tegen zijn gevallen. PON en VW kunnen het aantal tickets amper aan, reactie op storingen/verzoeken duren 2 weken of meer voor de dealer weer antwoord heeft soms. VW heeft het een klein beetje onderschat hoeveel ID.3's er met (ernstige) pech staan in zo'n korte tijd. En inderdaad - straks 2.1 updaten duurt helemaal lang voor auto's die nog 0564 hebben. Dat wordt nog een hele klus... en daar zal ook een deel van mis gaan net zoals bij de update naar 0783. Het zal nog even duren voor iedereen probleemloos rond kan rijden met 2.1.
Ik denk dan - als je (een deel) van de problemen kunt voorkomen, dan doe je dat toch meteen? Ook voor de reputatie en klantvriendelijkheid.

/edit: of het was gewoon de CO2 doelstelling en hopen dat er niet teveel gezeik zou zijn :+
Ik vermoed eigenlijk dat ze er geen of te weinig rekening mee hadden gehouden dat ze die updates er niet in één keer op zouden krijgen. Ik ga er dan ook vanuit dat ze de 2.1 pas releasen als 'ie er wel in één keer op gaat (zonder onderbrekingen). Tot die tijd wacht ik het liever even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Antekw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:28:
[...]

Ik kan momenteel alleen bij ionity laden en ben helaas niet sneller dan 60kwh gegaan (accu zat op 35procent bij start laden). Even een half uurtje gestaan met brandweerman Sam aan voor mijn zoontje op het infotainment systeem via mijn telefoon , prima te doen.

fastned 100~kw [350kw paal] na een ritje van 130kmh en 105 bij shell recharge [allego 150kw paal] na korte ritjes van 120/130.

ionity nog niet geprobeerd, heb problemen met de app. Dat wordt mijn volgende bestemming als ik snelladen wil testen 8)

en 60-70kw had ik ook na 100kmh snelwegrit rond 3 graden. batterij is echt niet warm genoeg.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Laatst online: 16:29
Antekw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:28:
[...]

Hoe zet je BWM SAM aan op het infotainment systeem via je telefoon als ik vragen mag?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Antekw
  • Laatst online: 19:50
Kacang schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:03:
[...]

Hoe zet je BWM SAM aan op het infotainment systeem via je telefoon als ik vragen mag?
Ik heb wat filmpjes gedownload van YouTube en op mijn telefoon gezet. Hieronder volgen de stappen om het vervolgens op je infotainment systeem te laten zien (let op werkt alleen als de auto stil staat)

1. Als eerste zet je je telefoon in gegevens overdrachts modus (Android of je koopt een USB c kabel naar USB en plug hier je USB stick in met je media)

2. Vervolgens klik je op radio/media en zie je als het goed is je telefoon/USB stick als bron. Klik hierop , zoek de map en selecteer een filmpje.

3. In eerste instantie hoor je alleen geluid #baggerUXAAN , nu zie je een soort balkje aan de rechter kant , swipe dit naar links en we hebben beeld en een tevreden koter (wie dit verzonnen heeft mag wat mij betreft voor minimaal 48 uur blootgesteld worden aan nummers van Ben en Ruurd).

Zie dit filmpje waarin dit ook wordt uitgelegd --> YouTube: How to play videos and Spotify on the VW ID.3 (rond 01:50 het voorbeeld met het swipen)

Ik heb ook Android auto met VLC player geprobeerd maar daar kreeg ik alleen geluid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Eerste schade door toedoen van een ander. Bij het uitparkeren heeft iemand net een hoekje van de achterbumper geraakt, nou ben ik altijd benieuwd of mensen het echt niet voelen of het zien en toch gewoon doorrijden.

Qua schade ligt het bij de lease maar hopelijk kan vw het meenemen straks tijdens de update en trekhaak. Wil niet apart weer hiervoor ergens heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
Zo vervelend hè, laat tenminste een briefje achter. Hier betaal je toch WA premie voor?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Inmiddels heb ik mijn ID.3 sinds 2 januari. Iets meer dan 1100 km mee gereden. Erg happy so far. Laadpaal thuis is ook erg fijn, afgelopen vrijdag geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQlPL6JlxQuJZ0-H1IpoFLHwLHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHf5U4IZqXqF1ooUcnQ1E6uY.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nog de oude software versie 0564. Alleen een paar keer de airbag storing gehad. Wel wat andere opmerkingen:
  • Ik heb een Shuttel keyfob en een Mifare keyfob aan m'n sleutelbos. Nu opent hij niet meer de deur als ik de deurhendel aanpak
  • In de navigatie (weet niet welke versie van de database) merk ik dat hij soms niet goed weet waar hij is. Als ik de A12 van Gouda naar Utrecht neem, en dan rechts voorsorteer om de A2 richting Amsterdam te rijden, denkt hij vaak dat ik toch rechtdoor richting Arnhem ga. Dan hercalculeert hij de route. Iets later, als ik vlak bij de echte afslag naar de A2 kom (vlak voor de lus) bedenkt hij zich en berekent hij nu wel de juiste route
  • Vergeleken met mijn Tiguan uit 2016 vind ik de lane-assist minder prettig in de ID.3
Dan even een vraagje over winterbanden. Heeft de ID.3 een actief TPMS systeem (m.a.w. moeten er TPMS sensoren in geïnstalleerd worden) of heeft het een passief TPMS system (dat bijvoorbeeld met software en omwentelingen berekent of de band leegloopt)?

En maakt het aanschaffen van stalen velgen nog uit qua range, versus lichtmetalen velgen? En de meeste lichtmetalen velgen zijn erg "open", hoe zit dat met de range i.v.m. stroomlijn?

Bedankt alvast voor jullie gedachten

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Of id4 velgen tpms sensoren hebben kom ik zeer binnenkort achte(wellicht hetzelfde voor Id3) Staat niks in handleiding dus verwacht het eigenlijk niet(er staan ook geen psi/bar waardes in infotainment dus ja is er een actieve tpms?)

Stalenvelgen met velg doppen hebben het minste consumptie effect waardoor je wel verder zult rijden, maar zit wellicht in 1 a 2 % verschil tussen stalen velg en open LM velg. Check Tesla velg testen, zullen ook van toepassing zijn bij ieder ander voertuig.

Parallelwegen zijn altijd een issue geweest met navigaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Iemand al de Volkswagen EV Check App geprobeerd, heb zelf geen Android om te testen helaas

https://play.google.com/s....ev.emobility&hl=nl&gl=US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15
Replay256 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 05:43:
Iemand al de Volkswagen EV Check App geprobeerd, heb zelf geen Android om te testen helaas

https://play.google.com/s....ev.emobility&hl=nl&gl=US
Net gekeken staat niet beschikbaar in Nederland..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
pveatx schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:21:

En maakt het aanschaffen van stalen velgen nog uit qua range, versus lichtmetalen velgen? En de meeste lichtmetalen velgen zijn erg "open", hoe zit dat met de range i.v.m. stroomlijn?

Bedankt alvast voor jullie gedachten
Mooi auto weer!

Met die keyfobs kan ik je niet helpen, vreemd dat ze elkaar in de weg zitten.

Wat betreft de stroomlijn van de ID.3, dit artikel had ik (een hele tijd geleden) al eens eerder gedeeld. Hier lees je (bijna) alles wat je maar weten wilt inclusief vergelijk tussen de verschillende velgen :) De verschillen zijn er wel maar niet heel groot. https://www.bolidenforum....-des-elektroautos-vw-id-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Hmm. Zojuist een ritje geprobeerd met Waze te rijden, maar mijn Samsung Galaxy S9 heeft vrijwel geen GPS ontvangst als de telefoon in het 'telefoonvakje' ligt. Hebben anderen dat ook zo ervaren?

In de voorste bekerhouders gaat het wel goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

Voor rijders met 0783 die last hebben van de melding over de webradio.

Zojuist kwam ik er achter dat je deze melding kan laten verdwijnen door in de WeConnect app via Privacy daar de webradio uit te zetten.

Het is bekend dat de webradio nog niet werkt met 0783, dus uitzetten zorgt alleen dat de melding verdwijnt.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:23:

Zojuist kwam ik er achter dat je deze melding kan laten verdwijnen door in de WeConnect app via Privacy daar de webradio uit te zetten.

Het is bekend dat de webradio nog niet werkt met 0783, dus uitzetten zorgt alleen dat de melding verdwijnt.
In Nederland dan? Want andere rijders in Europa op Youtube hebben dit wel werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Naar mijn weten heeft VW officieel (op FB :+ ) gecommuniceerd dat het data abbo nog niet werkt.
Misschien dat de mensen op Youtube een hotspot met hun mobiel hebben geopend en het op die manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:30:
Naar mijn weten heeft VW officieel (op FB :+ ) gecommuniceerd dat het data abbo nog niet werkt.
Misschien dat de mensen op Youtube een hotspot met hun mobiel hebben geopend en het op die manier doen?
Mobiele hotspot

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8UGQoY4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 08:25
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:30:
Al zou het werken... Je bent goedkoper uit met een mobiele hotspot + data sim only. Kan je de hotspot ook nog makkelijk meenemen als je op de camping (bv. staat).

Of gebruik je telefoon als hotspot inderdaad.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:23:

Held!! was al weken mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pietermx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Al zou het werken... Je bent goedkoper uit met een mobiele hotspot + data sim only. Kan je de hotspot ook nog makkelijk meenemen als je op de camping (bv. staat).

Of gebruik je telefoon als hotspot inderdaad.
Of op de wifi van de camping dan, maar waarom zou je de auto als radio gaan gebruiken op de camping :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
Sinds 1,5 week ben ik de trotse eigenaar van een ID.4 First edition (non max, software 0783). Dit topic volg ik al een poos om bij te blijven met de ontwikkelingen.
Gisteren kreeg ik de melding 'Componentenbescherming is actief' op m'n display en vanaf dat moment heb ik geen radio meer. Navigatie en bellen werkt nog wel. Zag meen ik ergens een melding over infotainment update maar die kan ik nu niet meer terug vinden. Dealer gaf aan: infotainment systeem herstarten middels knop linksonder (30 tellen), dat mag niet baten en nu moet ie wellicht een dag naar de garage. Dit probleem heb ik hier nog niet voorbij zien komen meen ik, iemand die het herkend en mogelijk snelle oplossing heeft?

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Jester schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:48:
Sinds 1,5 week ben ik de trotse eigenaar van een ID.4 First edition (non max, software 0783). Dit topic volg ik al een poos om bij te blijven met de ontwikkelingen.
Gisteren kreeg ik de melding 'Componentenbescherming is actief' op m'n display en vanaf dat moment heb ik geen radio meer. Navigatie en bellen werkt nog wel. Zag meen ik ergens een melding over infotainment update maar die kan ik nu niet meer terug vinden. Dealer gaf aan: infotainment systeem herstarten middels knop linksonder (30 tellen), dat mag niet baten en nu moet ie wellicht een dag naar de garage. Dit probleem heb ik hier nog niet voorbij zien komen meen ik, iemand die het herkend en mogelijk snelle oplossing heeft?
Reset even de gehele auto, dit is te vinden in het instellingen menu van de auto. Wellicht is het hierna verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

AMARONE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Reset even de gehele auto, dit is te vinden in het instellingen menu van de auto. Wellicht is het hierna verholpen.
Dat is die 'fabrieksinstellingen' optie?

Zijn er ook mensen die meer problemen kregen na deze reset? :) Ik durf 'm niet zo uit te voeren, bang dat ik andere issues krijg terwijl m'n huidige (op m'n ID.4) niet heel erg in de weg zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Boy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Zijn er ook mensen die meer problemen kregen na deze reset? :) Ik durf 'm niet zo uit te voeren, bang dat ik andere issues krijg terwijl m'n huidige (op m'n ID.4) niet heel erg in de weg zitten.
Yes, ik heb die 1 uur na de levering van mijn ID.3 gebruikt. Sindsdien nooit meer grote meldingen of problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
[...]

2x gedaan ivm WeConnect problemen. Even weer wat dingen opnieuw instellen wat logisch is maar verder niets negatiefs gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
[...]

Ja, ik kon niet meer verbinden met WeConnect en de data module kwam niet meer online, dus ik was verder van huis dan voor de reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Ja, ik kon niet meer verbinden met WeConnect en de data module kwam niet meer online, dus ik was verder van huis dan voor de reset ;)
Oef, dan ga ik echt niet een reset doen voor een "aandrijfsysteem, zoek werkplaats" melding zo nu en dan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Componentenbescherming .. das een nieuwe.

Bingokaart wordt interessanter en interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Heb de afgelopen 1.5 week wel 20 factory resets gedaan denk ik. Doel was om de App aan de praat te krijgen. Allerlei verschillende scenario's doorlopen. Vandaar het grote aantal resets.

In elk geval leidt de actie op de korte termijn niet tot storingen, maar ik heb dan ook geen problemen met de auto tot dusver. Kon alleen niet koppelen met de App, maar dat is vandaag eindelijk ook gelukt.

Er was een update naar de Android app voor versie 1.5.0 (ik had 1.4.0). Of het daaraan lag of een nieuwe locatie waar ik was, weet ik niet.

Tip: lukt het niet de auto te koppelen, update even naar 1.5.0 en probeer het nog eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Oef, dan ga ik echt niet een reset doen voor een "aandrijfsysteem, zoek werkplaats" melding zo nu en dan :p
Ik had uiteindelijk meer problemen dan dat hoor, het gaat ook heus wel goed bij de meesten. Maar toch - fijn is anders.
Update: Auto is vandaag reeds 43 dagen bij de dealer (klinkt meer dan het is, dat zijn maar 29 werkdagen tot nu). Nog geen verwachte einddatum. Ach, het went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
AMARONE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Helaas, storing blijft. Dealer gebeld, mag 'm donderdag brengen en krijg een leenauto mee (non elektrisch). Ze hebben 'n hele dag nodig om 'm uit te lezen..

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Vraagje aan de 1st Plus rijders -> kun je nu wel of niet de hoek van je rugleuning instellen?

Ik heb heel het internet afgestruind maar ik kom niet op een duidelijk antwoord. Wie komt met het verlossende antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ax86
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-07-2021
BDelamontagne schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:27:
Vraagje aan de 1st Plus rijders -> kun je nu wel of niet de hoek van je rugleuning instellen?

Ik heb heel het internet afgestruind maar ik kom niet op een duidelijk antwoord. Wie komt met het verlossende antwoord?
Bedoel je dat je je rugleuning schuiner kan zetten. Natuurlijk kan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
ax86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Bedoel je dat je je rugleuning schuiner kan zetten. Natuurlijk kan dat.
Ja ik kon mij ook niet voorstellen dat dat niet zou kunnen maar ik had het een aantal keer ergens voorbij zien komen dus ik begon er een beetje aan te twijfelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Maar jij hebt echt een zondagmodel. Bij de meeste auto's moet het gewoon goed gaan. Weconnect kon ik ook niet meteen verbinden meer, de volgende dag toen de auto ergens anders stond kreeg ik wel de QR-code zichtbaar. Als je problemen hebt, gewoon naar fabrieksinstellingen zetten, het lost iets op of je hebt hetzelfde en dan kan je alsnog altijd naar de dealer.

Facebook staat vol met mensen die meteen naar de dealer rijden terwijl als je de auto even uitzet de meeste meldingen weer verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
BDelamontagne schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:27:

Ja dit kan. Het enige gare bij VW is dat je de hoofdsteun niet kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:28:
Ik kan, ondanks dat problemen mij tot nu toe bespaard blijven, beamen dat spiegeldip bij mij ook met geen mogelijkheid wil werken.
Nou, dat mag ik terugnemen.
Gisteren naar een klant gereden. Aldaar in een vak gaan parkeren.
De spiegelknop op R gezet en daarna de "versnelling" in R.
En warempel, de spiegel kantelde naar beneden! <insert Juf Ank: "Het kan dus toch!"/> :o
Benieuwd of herr Heidrich het blijft volhouden.
pveatx schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:21:
Dan even een vraagje over winterbanden. Heeft de ID.3 een actief TPMS systeem (m.a.w. moeten er TPMS sensoren in geïnstalleerd worden) of heeft het een passief TPMS system (dat bijvoorbeeld met software en omwentelingen berekent of de band leegloopt)?
Ik vermoed dat het een passief TPMS systeem is. Zoals op de meeste Volkswagens, althans die ik heb gereden (up!, Golf, Polo).

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 19-01-2021 17:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Net weer geprobeerd om AutoCharge te gebruiken bij FastNed, maar er gebeurt niks als ik de stekker in de auto steek. Moet altijd via de app starten. In de apps staat AutoCharge wel aan.

Werkt dit bij anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

C0C0 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:10:
Net weer geprobeerd om AutoCharge te gebruiken bij FastNed, maar er gebeurt niks als ik de stekker in de auto steek. Moet altijd via de app starten. In de apps staat AutoCharge wel aan.

Is dat een optie in de WeConnect app? Ik kan het nergens vinden (heb ook alleen nog maar thuis geladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouzbeh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2021
Boy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:31:
[...]

Is dat een optie in de WeConnect app? Ik kan het nergens vinden (heb ook alleen nog maar thuis geladen)
Nee autoCharge is Fastned app optie. Ik heb het ook aangezet maar werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nee werkt inderdaad niet. Heb een keer Fastned hierover gebeld (terwijl ik bij de lader stond) die hebben toen de lader gerest en mij verzocht het nog een keer te proberen werkte nog steeds niet. Pas toen ik direct daarna (op verzoek van Fastned) het weer probeerde werkte het. Was dus laden met app, stoppen en direct weer beginnen. Dat is de enige keer dat ik het werkend heb gekregen.

Werkt dus voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx

Ja werkt hier wel, thans de 1e keer. Andere keer bij Fastned werkte het niet. Misschien afhankelijk van de lader?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 14:58
ID Gurus, misschien hebben jullie ervaring / ideeen voor volgende twee vragen

- ik gebruik Apple CarPlay draadloos, als deze is aangesloten heeft mijn telefoon geen internetverbinding meer. Enkel wanneer ik vervolgens een hotspot van mijn telefoon maak en deze verbind met de auto (wat maar zelden automatisch werkt) heb ik weer een (trage) verbinding. Op andere fora over o.a. BMW las ik dat er een mogelijkheid was om CarPlay draadloos te gebruiken zonder de auto als hotspot te gebruiken maar dat lijkt hier niet mogelijk.

- we hebben met beide sleutels twee profielen voor stoel en spiegels ingesteld, in het boekje staat dat als de stoel op profiel 2 is ingesteld en de sleutel van profiel 1 komt in de buurt dat de stoel automatisch al versteld. Dit werkt bij ons echter niet zo, verstellen gebeurd dan pas wanneer ik de knop voor profiel 1 in druk.

Iemand van jullie ervaring met / een oplossing voor een van deze situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
aapnooit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:53:
ID Gurus, misschien hebben jullie ervaring / ideeen voor volgende twee vragen

- ik gebruik Apple CarPlay draadloos, als deze is aangesloten heeft mijn telefoon geen internetverbinding meer. Enkel wanneer ik vervolgens een hotspot van mijn telefoon maak en deze verbind met de auto (wat maar zelden automatisch werkt) heb ik weer een (trage) verbinding. Op andere fora over o.a. BMW las ik dat er een mogelijkheid was om CarPlay draadloos te gebruiken zonder de auto als hotspot te gebruiken maar dat lijkt hier niet mogelijk.

...
Vreemd, hier werkt Internet op de telefoon (iPhone 12 Pro) gewoon als CarPlay draadloos verbonden is. Als ik het goed begrijp probeert je telefoon dus de auto als hotspot te gebruiken? Probeer dit eens (op je iPhone):

Instellingen -> Mobiel Netwerk -> (scroll helemaal naar beneden) -> WiFi-assistentie

Vink deze optie aan. Je iPhone gebruikt dan het mobiele datanetwerk als WiFi (je auto in dit geval) niet toereikend is of helemaal niet werkt.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
en voor punt 2.

versie 0783 en lager hebben nog geen gebruiksprofielen. je auto groet ook met hallo rijder/berijder/iets anders.

dit zou dan in de al machtige 2.1 komen...

2.1 wordt zo n grote teleurstelling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00

Neem even contact op met Fastned..ze zijn wel daar behulpzaam en willen het zelf ook graag weten als er iets mis gaat. Autocharge moet gewoon wel werken en werkt ook goed is mijn ervaring (met een Ioniq). Zowel op de 50/175/350kW ABB laders als op de 150/300kW Alpitronic laders

[ Voor 47% gewijzigd door RaymondD op 19-01-2021 22:36 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
pietermx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:31:
[...]

Vreemd, hier werkt Internet op de telefoon (iPhone 12 Pro) gewoon als CarPlay draadloos verbonden is. Als ik het goed begrijp probeert je telefoon dus de auto als hotspot te gebruiken? Probeer dit eens (op je iPhone):

Instellingen -> Mobiel Netwerk -> (scroll helemaal naar beneden) -> WiFi-assistentie

Vink deze optie aan. Je iPhone gebruikt dan het mobiele datanetwerk als WiFi (je auto in dit geval) niet toereikend is of helemaal niet werkt.
Ik heb even eea gecontroleerd en lijkt goed te staan voor zo ver ik kan zien, heb jij iets anders ingesteld dan ik?

WiFi-assistentie aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8LTLFw8U9lpcBWF5CIVhGr95Ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGOzhe1KzCItWqlDGrhvqwXH.jpg?f=fotoalbum_large

Systeem aan als hotspot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVw3Kr-XIshQhRKxfp-aIeTKJUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9z6Kfj3iOfyYENbbjWVGe8f.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik die uitzet en CarPlay aan klik krijg ik volgende melding en wordt WiFi via hotspot weer geactiveerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-smUdNDzro5ksa8v8vuvLqGC_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3X7oVdqSZislWY39d2cAI0Tk.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik bij WiFi de hotspot van mijn telefoon kies, pas dan is er internet verbinding en kan ik apps zoals Google maps, Spotify’s etc. gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIKHb9-TGxXL1UyWF6jFc1aapcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSsLW8rHfWyOK5v6vj9NpIkZ.jpg?f=fotoalbum_large

De volgende versie is bij mij actief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxY0LzyC_sfBAaqxOJyG3MgPU4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94RANGboNdVvO1JVvkj7COMg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
apart, zelf voor draadloos android auto moet ik de wifi van de auto ingeschakeld hebben staan voordat ik android auto draadloos kan gebruiken. AA draadloos gaat dan ook via WiFi. Dus dat is logisch, maar om je telefoon als hotspot te gebruiken om uberhaupt apps van je telefoon te gebruiken? nope, niet nodig. Is dit een iOS Carplay dingetje? of een telefoon die niet genoeg permissies heeft gegevens dingetje? ben je ook verbonden met bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb voor iOS helemaal niets aangepast, gewoon Carplay verbonden en klaar!

Maar ik was ook niet de eerste die een iPhone verbond, de student (denk ik?) die de auto bracht, had 'm ook al verbonden gehad, dus weet niet of hij iets heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Autocharge is toch ook enkel stekker erin en dan weet Fastned meteen dat het om "jouw ID gaat" zodat je een sessie kan starten die op jouw account verhaald kan worden.

Daarna moet je altijd handmatig (op paal of in App) de sessie starten. Dat laatste gebeurd niet instant naar mijn weten.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
aapnooit schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Ik heb even eea gecontroleerd en lijkt goed te staan voor zo ver ik kan zien, heb jij iets anders ingesteld dan ik?
Ja, ik gebruik de auto juist NIET als hotspot ;-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:02
Boy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:48:
Ik heb voor iOS helemaal niets aangepast, gewoon Carplay verbonden en klaar!

Maar ik was ook niet de eerste die een iPhone verbond, de student (denk ik?) die de auto bracht, had 'm ook al verbonden gehad, dus weet niet of hij iets heeft aangepast.
Ik heb geen aparte dingen ingesteld voor draadloos Apple CarPlay.
Knop op het stuur wat langer ingedrukt houden en op het CarPlay scherm op de iPhone de id.3 kiezen was bij mij voldoende om hem de eerste keer te koppelen. Daarna wordt de iPhone automatisch herkend en kan je CarPlay starten met je scherm in de id.3 of met de knop op het stuur.

/Edit: en ik gebruik de auto ook niet als hotspot

[ Voor 3% gewijzigd door KrlGl op 20-01-2021 10:02 ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb geen aparte dingen ingesteld voor draadloos Apple CarPlay.
Knop op het stuur wat langer ingedrukt houden en op het CarPlay scherm op de iPhone de id.3 kiezen was bij mij voldoende om hem de eerste keer te koppelen. Daarna wordt de iPhone automatisch herkend en kan je CarPlay starten met je scherm in de id.3 of met de knop op het stuur.

/Edit: en ik gebruik de auto ook niet als hotspot
Die knop werkt wel echt bagger. De ene keer krijg ik wel Siri, de andere keer Hello ID. Vooral de eerste keer dat ik 'm gebruik. De haptic feedback stottert dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Laatst online: 22:58
@Flappiewappie @C0C0 Bij autocharge moet je na activeren in de app nog 1 keer met je app aanmelden voor laden. Vervolgens hoort de auto met laden te starten zodra (binnen 1.5min) je de stekker erin steekt.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Die knop werkt wel echt bagger. De ene keer krijg ik wel Siri, de andere keer Hello ID. Vooral de eerste keer dat ik 'm gebruik. De haptic feedback stottert dan ook.
O, haha, nooit gemerkt dat daar ook haptic feedback op zit. Bij mij is het een keer kort klikken=id.3 en wat langer klikken Siri. Ik klik gewoon door. Tot nu toe feilloos, ik zal eens kijken naar die haptic feedback. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
Boy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Je kunt op het CarPlay scherm ook de home knop ingedrukt houden om Siri te starten. Of je kunt ''Hey Siri" op je iPhone aanzetten, dan hoef je helemaal geen knopjes in te drukken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
AMARONE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Ja dit kan. Het enige gare bij VW is dat je de hoofdsteun niet kan aanpassen.
Bij de meeste VW's zitten de knoppen voor de hoofdsteunverstelling onder de bekleding. Als je de metalen stangen van de hoofdsteun volgt de bekleding in en de bekleding iets op tilt, dan kom je kunstof klemmen tegen, waarmee je de hoogte kan instellen en eventueel de hoofdsteunen geheel kan verwijderen. Als je het niet weet, dan kom je er haast niet achter.
Het lijkt mij sterk dat dat bij de ID.3 anders is. Dus wie weet ontdek je dat deze ook toch de verborgen VW group hoofdsteun verstelling hebben.

Als je ergens in het metaal kartels/inkepingen ziet, dan zijn die voor de verstel trappen. De klem onder de stoelbekleding klemt hem daar vast net als bij andere merken, waar deze klemmen gewoon boven de bekleding zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door ucsdcom op 20-01-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
ucsdcom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Bij de meeste VW's zitten de knoppen voor de hoofdsteunverstelling onder de bekleding. Als je de metalen stangen van de hoofdsteun volgt de bekleding in en de bekleding iets op tilt, dan kom je kunstof klemmen tegen, waarmee je de hoogte kan instellen en eventueel de hoofdsteunen geheel kan verwijderen. Het lijkt mij sterk dat dat bij de ID.3 anders is. Dus wie weet ontdek je dat deze ook toch de verborgen VW group hoofdsteun verstelling hebben.

Als je ergens in het metaal kartels/inkepingen ziet, dan zijn die voor de verstel trappen. De klem onder de stoelbekleding klemt hem daar vast net als bij andere merken, waar deze klemmen gewoon boven de bekleding zitten.
Bij de ID.4 is het een knop aan de zijkant van de hoofdsteun, niet bij de metalen stangen zoals (meer) gebruikelijk. In ieder geval gewoon verstelbaar :Y

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
ucsdcom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Bij de meeste VW's zitten de knoppen voor de hoofdsteunverstelling onder de bekleding. Als je de metalen stangen van de hoofdsteun volgt de bekleding in en de bekleding iets op tilt, dan kom je kunstof klemmen tegen, waarmee je de hoogte kan instellen en eventueel de hoofdsteunen geheel kan verwijderen. Het lijkt mij sterk dat dat bij de ID.3 anders is. Dus wie weet ontdek je dat deze ook toch de verborgen VW group hoofdsteun verstelling hebben.

Qua hoogte zit er netjes een knop in de hoofdsteun verwerkt. Ik bedoel meer om de stand te veranderen, ik krijg geen juiste zithouding en zou graag de hoofdsteun iets meer naar voren kantelen. Bij mijn Citroen en Renault kon dit wel, VW doet hier niet aan (ivm veiligheid?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 09:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65YYeZlF8SqIS-KjdOI0omQ0_qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJMbGkAbjVAphtfZDZsZfqg4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit persoonlijk wel wat kaal, alsof er een afdekstripje mist. Bij de dealer ff gekeken bij een andere ID.4 , hoort zo 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Al dit soort dingetjes voelen als "niet kloppend bij zo'n dure auto", maar ik denk dat je de ID.4 juist als een goedkopere auto moet zien, want dat is hij ook wel in vergelijking met andere auto's als je kijkt naar formaat en accugrootte, 77kWh krijg je niet zo snel voor dit bedrag. Op die manier kan ik er ook wel wat "mee leven" dat er wat dingen niet helemaal perfect zijn. Het is geen dikke Audi of zo ;)

Nu kom ik mss wat negatief over, maar ik vind het echt een supermooie auto en ben er heel tevreden mee tot nu toe! Nog steeds trots op m'n aankoop (maar nog steeds twijfel ik of ik toch niet meer had moeten uitgeven voor de Max versie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Boy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:40:
Al dit soort dingetjes voelen als "niet kloppend bij zo'n dure auto", maar ik denk dat je de ID.4 juist als een goedkopere auto moet zien, want dat is hij ook wel in vergelijking met andere auto's als je kijkt naar formaat en accugrootte, 77kWh krijg je niet zo snel voor dit bedrag. Op die manier kan ik er ook wel wat "mee leven" dat er wat dingen niet helemaal perfect zijn. Het is geen dikke Audi of zo ;)

Nu kom ik mss wat negatief over, maar ik vind het echt een supermooie auto en ben er heel tevreden mee tot nu toe! Nog steeds trots op m'n aankoop (maar nog steeds twijfel ik of ik toch niet meer had moeten uitgeven voor de Max versie...)
Die twijfel heb ik ook. Toch denk ik dat je voor deze prijs echt een topauto hebt. Het enige wat ik echt mis is die travelassist.. Dat is wel een gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
Heb de boel net even helemaal losgekoppeld en nu direct draadloos verbonden (had ik de eerste keer via de kabel gedaan) en kreeg nu deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/am3zZ6lERRUX4fd6nIpZKa646mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmgTttT8ONa2SxPjwbVwVljM.jpg?f=fotoalbum_large

Apple CarPlay gekozen en werkt nu als een zonnetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Mdesign schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Die twijfel heb ik ook. Toch denk ik dat je voor deze prijs echt een topauto hebt. Het enige wat ik echt mis is die travelassist.. Dat is wel een gemis.
Yup, Travel Assist is ook echt de enige die ik heeeeel graag erbij had gekocht...nog steeds grote hoop dat het beschikbaar komt via een SW update. Als ik zie hoe het nu werkt met detecteren van lijnen en hoe hij 'm langs de lijn houdt op de snelweg in een (flauwe) bocht, werkt dat echt wel goed.

Ik denk dus dat er echt alleen maar SW update nodig is en als ik dan het bedrag even kan aftikken voor wat hij in de prijslijst staat, wil ik dat zeker doen. Is toch free money voor VW lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:28

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

aapnooit schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:12:
Heb de boel net even helemaal losgekoppeld en nu direct draadloos verbonden (had ik de eerste keer via de kabel gedaan) en kreeg nu deze melding:

[Afbeelding]

Apple CarPlay gekozen en werkt nu als een zonnetje!
Werkt t net zo snel als bekabeld?
Hier zit ik echt op te wachten, lijkt me zo relaxt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Velgenset is binnen! *O*

Heb er maar 3 ontvangen.. -O-

Vierde laat zich nog op wachten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Bensjero schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Werkt t net zo snel als bekabeld?
Hier zit ik echt op te wachten, lijkt me zo relaxt!
In m'n ID.4 heb ik 'm altijd draadloos gehad met Carplay en werkt allemaal goed hoor. Geen ervaring van _met_ kabel (en of dat automatisch zo werkt als ik 'm oplaad met de kabel), maar gewoon soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Boy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Yup, Travel Assist is ook echt de enige die ik heeeeel graag erbij had gekocht...nog steeds grote hoop dat het beschikbaar komt via een SW update. Als ik zie hoe het nu werkt met detecteren van lijnen en hoe hij 'm langs de lijn houdt op de snelweg in een (flauwe) bocht, werkt dat echt wel goed.

Ik denk dus dat er echt alleen maar SW update nodig is en als ik dan het bedrag even kan aftikken voor wat hij in de prijslijst staat, wil ik dat zeker doen. Is toch free money voor VW lijkt me
Hier hoop ik ook erg op, afhankelijk van wat het gaat kosten dan uiteraard...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost81
[...]

Ik dacht dat de dodehoeksensor (Side Assist) een voorwaarde is voor Travel Assist. Die sensor zit alleen op de MAX uitvoering van de ID.4 en niet de 1st. Daardoor is een softwareupdate waarschijnlijk niet mogelijk.

Hier staat Travel Assist ook beschreven. Het is eigenlijk een soort verzamelnaam voor een combinatie van meer specifieke functies (waaronder Side Assist):
link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Travel assist is een combinatie van:
Lane Assist [camera]
Front Assist [radar]
ACC [LA + FA]
Side Assist / BlinspotWarning [Zij sensoren]

YouTube: Volkswagen Passat IQ. Drive Travel Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Dat is wel zeer jammer, dat het missen van 1 type sensor het geheel onmogelijk maakt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:33:
Travel assist is een combinatie van:
Lane Assist [camera]
Front Assist [radar]
ACC [LA + FA]
Side Assist / BlinspotWarning [Zij sensoren]

YouTube: Volkswagen Passat IQ. Drive Travel Assist
Maar de auto redelijk binnen de lijnen houden kan de plus versie ook. Daar heb je geen andere sensor voor nodig, dit is puur via de software. Om in ieder geval van dat stuiteren af te zijn.

Dit zijn wel dingen die laten blijken of Volkswagen echt een nieuwe weg kiest of toch nog als ene old boys car company zich blijft misdragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
AMARONE schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Maar de auto redelijk binnen de lijnen houden kan de plus versie ook. Daar heb je geen andere sensor voor nodig, dit is puur via de software. Om in ieder geval van dat stuiteren af te zijn.

Dit zijn wel dingen die laten blijken of Volkswagen echt een nieuwe weg kiest of toch nog als ene old boys car company zich blijft misdragen.
je hebt wel sideassist nodig om bijvoorbeeld van stoepranden, andere autos, barriers of andere objecten weg te kunnen blijven.

Hoe nu LA werkt is heel passief. Oh.. ik ben over lijn, laat ik maar een seintje geven en beetje helpen met de richting. terwijl TA gewoon je niet over de lijn laat rijden en actief tegenstuurt en het midden opzoekt.

Morgen heb een video online mbt verschil LA en TA. 1 "simpele" bocht en kun je het verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Ik vind de lane assist in de ID.3 net ff te edgy. Nog steeds niet zo erg als die in de Renault Captur Plugin hybride..

Vooral op een vrije brede tuindersweg waarbij er ook aan beide kanten fietsstroken liggen, probeert ie met je alle moeite weer in het midden van de weg te trekken. Bij een turbo-rotonde werd het eigenlijk wel heel link toen ik wou voorsorteren en hij mij toch echt rechtdoor wou laten rijden.

Overigens nog steeds heel blij met mijn ID.3 :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KrlGl
Joepie! ABRP voor iOS heeft nu CarPlay.
Je moet wel een premium account hebben maar die kun je 14 dagen uitproberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2chB3Un_74G4tZuF1JZJroc22Ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdRoBsMJARd0gIdx1kQRaK9S.jpg?f=fotoalbum_large

Nu EVNotify nog. Allemaal even stemmen: https://twitter.com/EVNotify/status/1351863551137357828

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
pietermx schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Is mij nog niet gelukt, maar heb dan ook nog niet met < 60% aan de snellader gehangen.

Woensdag a.s. moet ik 2x170 = 340 km rijden, dat wordt dus sowieso snelladen (op de terugweg)... Zal eens testen of hij dan over de 100 kW heen gaat en rapporteren O-)
Dat snelladen bleek dus niet nodig, 170km heen en had nog 240 bereik over... Bij de bestemming even aan een paal en zat bereik voor de terugweg. Toch even langs Fastned gereden om te testen, kwam niet boven de 85kW... Accu zat op 35% bij aanvang laden.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:05:
[...]

je hebt wel sideassist nodig om bijvoorbeeld van stoepranden, andere autos, barriers of andere objecten weg te kunnen blijven.

Hoe nu LA werkt is heel passief. Oh.. ik ben over lijn, laat ik maar een seintje geven en beetje helpen met de richting. terwijl TA gewoon je niet over de lijn laat rijden en actief tegenstuurt en het midden opzoekt.

Morgen heb een video online mbt verschil LA en TA. 1 "simpele" bocht en kun je het verschil zien.
Geen idee hoe dat exact werkt. Maar de id3 kan de weg lezen, mijn plus neemt bochten en stukken soms verbazingwekkend goed. Er moet meer uit te halen zijn via de software.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:36
Ik wil hier ook bij even laten weten dat ik de knoop vandaag heb doorgehakt en de LM heb verzocht bij de Skoda Enyaq iV80 de warmtepomp te wisselen voor HUD en Travelassist. Mede ook dankzij de adviezen en inzichten hier. Dank daarvoor. Ik blijf hier de ontwikkelingen ervaringen met interesse volgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:42:
Ik wil hier ook bij even laten weten dat ik de knoop vandaag heb doorgehakt en de LM heb verzocht bij de Skoda Enyaq iV80 de warmtepomp te wisselen voor HUD en Travelassist. Mede ook dankzij de adviezen en inzichten hier. Dank daarvoor. Ik blijf hier de ontwikkelingen ervaringen met interesse volgen!
Prima keuze! Die TA ga je veel blijder van worden tijdens het rijden omdat dat merkbaar iets toevoegt tijdens je ritten. De warmtepomp zorgt niet voor een andere warmtebeleving in de auto :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:42:
prima keuze, comfort en gemak tijdens het rijden wegen in Nederland meer meer op dan een warmtepomp. Qua laden sta je eigenlijk nooit met problemen hier en voor lange vakantie ritten is het überhaupt geen reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
AMARONE schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Geen idee hoe dat exact werkt. Maar de id3 kan de weg lezen, mijn plus neemt bochten en stukken soms verbazingwekkend goed. Er moet meer uit te halen zijn via de software.
Eens, ik heb dezelfde ervaring. Van de week een rustige B-weg (bijna 8km lang) met 4 rotondes , volstrekt automatisch kunnen rijden. Wat een ervaring.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Ik heb net zitten laden met >115 kW startend met 18%. Was wel ervoor een stampsssie met 130kmh voor 30 mins, maar mooi om te zien dat het WEL kan met versie 0783.

Was wel zacht weer (10gr) dat zal ook geholpen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 20-01-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Ik vind de PLUS maar bemoeizuchtig - Houd je stuur vast! - Rijd in het midden van de weg!... Ja mama pfff.. :)
En bochten e.d. neemt hij zeker niet... gewoon richting de lijn en er half overheen, stuur trillen enz. Hij doet zelf amper wat. Soms corrigeert hij wel wat, maar dat is maar af en toe. Maargoed, dat zal ook komen door 0564.

[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 20-01-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:30
[...]

Bij VW zit Travel Assist in het Assistance Plus Pakket en dat kun je alleen bij Tech en Max krijgen (dus even los van de First Max)? Het lijkt me niet dat ze die later unlocken voor lagere uitvoeringen, als het hardware matig al mogelijk zou zijn.

Bij Skoda kun je Travel Assist wel los configureren voor de Enyaq. Maar of dat achteraf mogelijk is waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:16:
[...]

Ik vind de PLUS maar bemoeizuchtig - Houd je stuur vast! - Rijd in het midden van de weg!... Ja mama pfff.. :)
En bochten e.d. neemt hij zeker niet... gewoon richting de lijn en er half overheen, stuur trillen enz. Hij doet zelf amper wat. Soms corrigeert hij wel wat, maar dat is maar af en toe. Maargoed, dat zal ook komen door 0564.
Het is ook niet constant hier, maar op sommige stukken of als ik misschien even niet oplet dan blijft ie netjes sturend binnen d elijnen.

Hoe werken de systemen überhaupt? Hij zou zelf een noodstop moeten maken maar als ik soms niet op tijd rem moet ik zelf ingrijpen want de voorligger komt wel heel dichtbij anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Nog anderhalve week dan krijg ik m eindelijk (wachten duurt altijd lang). ID.4 First Max (2020 op kenteken).
Zou er ooit zoiets komen als Sentry mode? Camera's genoeg om het te doen :) Zou een mooie toevoeging zijn.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Pagina: 1 ... 58 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.