Oh gelukkig, ik ben niet de enige die nog wacht op uitlevering.maik73 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:09:
Nog anderhalve week dan krijg ik m eindelijk (wachten duurt altijd lang). ID.4 First Max (2020 op kenteken).
Zou er ooit zoiets komen als Sentry mode? Camera's genoeg om het te doenZou een mooie toevoeging zijn.
ID.4 Max met warmtepomp hierzo. Zijn er hier nog meer mensen die aan het stoeien zijn met de climate control? Als ik in stap in de auto, temperatuur op 19 graden, lijkt hij inderdaad netjes de auto te gaan opwarmen. Na een 5tal minuten lijkt hij hier echter mee te stoppen (waarschijnlijk auto op temperatuur?).
Echter komt er bij mij op dat moment koele lucht uit de blazers, zowel bij de voeten als uit de blazers op het dashboard. Als ik de fan op laag zet merk je dit nog steeds, als je de fan uit zet gaat de voorruit beslaan. (zoals iemand hier al eerder vermelde).
Bij mijn vorige auto kon ik gewoon een temperatuur instellen en dan ook alleen de blazers onder de vooruit aanzetten, zodat je geen koude lucht voelt maar de voorruit ook niet beslaat. Dit lijk ik echter niet voor elkaar te krijgen. Hoe hebben jullie je climate control staan?
Ik zit zelf over het algemeen wel met een vest of jas in de auto, 19 graden is in deze auto meer dan prima. (bij mijn vorige auto stond hij altijd op 21 graden, maar dat is hier veel te warm). Ik erger me alleen kapot aan die koele lucht die je dan op een gegeven moment voelt bij je handen en voeten. (die roosters bij je handen kan je nog wel dichtzetten, maar bij je voeten dus niet)
Echter komt er bij mij op dat moment koele lucht uit de blazers, zowel bij de voeten als uit de blazers op het dashboard. Als ik de fan op laag zet merk je dit nog steeds, als je de fan uit zet gaat de voorruit beslaan. (zoals iemand hier al eerder vermelde).
Bij mijn vorige auto kon ik gewoon een temperatuur instellen en dan ook alleen de blazers onder de vooruit aanzetten, zodat je geen koude lucht voelt maar de voorruit ook niet beslaat. Dit lijk ik echter niet voor elkaar te krijgen. Hoe hebben jullie je climate control staan?
Ik zit zelf over het algemeen wel met een vest of jas in de auto, 19 graden is in deze auto meer dan prima. (bij mijn vorige auto stond hij altijd op 21 graden, maar dat is hier veel te warm). Ik erger me alleen kapot aan die koele lucht die je dan op een gegeven moment voelt bij je handen en voeten. (die roosters bij je handen kan je nog wel dichtzetten, maar bij je voeten dus niet)
haha sentry mode gaat echt nooit komen, het goed laten werken van huidige functionaliteiten is al een uitdaging.maik73 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:09:
Nog anderhalve week dan krijg ik m eindelijk (wachten duurt altijd lang). ID.4 First Max (2020 op kenteken).
Zou er ooit zoiets komen als Sentry mode? Camera's genoeg om het te doenZou een mooie toevoeging zijn.
Het zou natuurlijk een goeie toevoeging zijn, zelfs alleen dashcam mode zou ik al helemaal blij mee zijn.
Je mist ook een knop op het stuur om het te activeren. Dus achteraf lijkt mij een utopie.bilgy_no1 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:18:
[...]
Bij VW zit Travel Assist in het Assistance Plus Pakket en dat kun je alleen bij Tech en Max krijgen (dus even los van de First Max)? Het lijkt me niet dat ze die later unlocken voor lagere uitvoeringen, als het hardware matig al mogelijk zou zijn.
Bij Skoda kun je Travel Assist wel los configureren voor de Enyaq. Maar of dat achteraf mogelijk is waag ik te betwijfelen.
Nice, zo heb ik hem ook. Mijn persoonlijke mening toch wel de mooiste kleurstelling en velgen combinatie.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Prachtig, ik heb exact dezelfde en deze kleur + velgen en zilveren accenten blijft mooiBDelamontagne schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:48:
[Afbeelding]
Hij is er!!
Helaas moest ik gelijk weer aan het werk dus het spelen komt later, maar man man wat een fijne still auto!
De knop op het stuur zit er gewoon, alleen wordt deze in auto's zonder TA niet opgelicht.Mdesign schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:42:
[...]
Je mist ook een knop op het stuur om het te activeren. Dus achteraf lijkt mij een utopie.
Hier ook precies deze (als leen ID.3) - erg mooie kleur in daglicht/zon en topvelgen. Stiekem mooier dan de Sanya 20", al vind ik die wel weer goed uit de verf komen bij de witte ID.3. Als ik me nog probeer te herinneren hoe deze eruit ziet...AMARONE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:56:
[...]
Prachtig, ik heb exact dezelfde en deze kleur + velgen en zilveren accenten blijft mooi![]()
Ik heb even gekeken in de PLUS, maar ook zonder oplichting (lol) is de "gravering" er niet zo te zien. Er staat gewoon niks (met bepaald daglicht op je stuur zie je de tekst ook onverlicht, en deze plek blijft gewoon zwart - geen tekst of plaatje).Apple_Minded schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:59:
[...]
De knop op het stuur zit er gewoon, alleen wordt deze in auto's zonder TA niet opgelicht.
Op mijn Business zie ik de knop wel zitten. Ik zal hier straks als ik bij de auto ben een foto van maken.Soeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:01:
[...]
Ik heb even gekeken in de PLUS, maar ook zonder oplichting (lol) is de "gravering" er niet zo te zien. Er staat gewoon niks (met bepaald daglicht op je stuur zie je de tekst ook onverlicht, en deze plek blijft gewoon zwart - geen tekst of plaatje).
Die zit er gewoon hoor, in de plus is die ook zichtbaar bij een bepaalde lichtinval. Logisch ook want het is exact hetzelfde stuur.Soeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:01:
[...]
Ik heb even gekeken in de PLUS, maar ook zonder oplichting (lol) is de "gravering" er niet zo te zien. Er staat gewoon niks (met bepaald daglicht op je stuur zie je de tekst ook onverlicht, en deze plek blijft gewoon zwart - geen tekst of plaatje).
Ik ben echt benieuwd of vw ons gaat voeden met nieuwe mogelijkheden, op de HUD nieuwe of andere informatie, etc.
Dan ga ik nog eens kijken straks, want ik zag het gisteren echt niet (en de ACC afstandsknop wel toen de auto uit stond). Misschien heb ik een pre-productie PLUS als leen auto... ? Of niet goed gekeken, ik sluit het niet uitAMARONE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:14:
[...]
Die zit er gewoon hoor, in de plus is die ook zichtbaar bij een bepaalde lichtinval. Logisch ook want het is exact hetzelfde stuur.
Ik ben echt benieuwd of vw ons gaat voeden met nieuwe mogelijkheden, op de HUD nieuwe of andere informatie, etc.
Ik heb een ID.4 1st non-Max en merk ook dat hij op een gegeven moment koude lucht gaat blazen door de roosters, erg vervelend!II Stevow II schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:12:
ID.4 Max met warmtepomp hierzo. Zijn er hier nog meer mensen die aan het stoeien zijn met de climate control? Als ik in stap in de auto, temperatuur op 19 graden, lijkt hij inderdaad netjes de auto te gaan opwarmen. Na een 5tal minuten lijkt hij hier echter mee te stoppen (waarschijnlijk auto op temperatuur?).
Dan heb ik 'm op 20, dan zet ik 'm op 20.5 of zelfs 21.0 en blijft koude lucht blazen.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Je hebt verschillende standen voor de climate control? Daar al mee gespeeld? Volgens mij staat hij hier op "smart" en ik heb er geen problemen mee.
Vraagje, is het wat jullie betreft nodig/nuttig de ID.3 te laten updaten op het moment dat ik regelmatig een airbag foutmelding krijg. Nu nog versie 0564.
Verder niet echt noemenswaardige problemen.
In het tabblad "Smart Climate Control" heb ik alleen maar zaken zoals ruit ontdooien, handen verwarmen, voeten verwarmen, snel verwarmen, snel koelen. Al die zaken werken ook wel, maar dat zijn meer korte acties.Rev! schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:33:
Je hebt verschillende standen voor de climate control? Daar al mee gespeeld? Volgens mij staat hij hier op "smart" en ik heb er geen problemen mee.
Bij "Classic Climate Control" heb ik ze ook allemaal geprobeerd, maar krijg dus niet een fijne combinatie te pakken. Vandaar dat ik me afvroeg of meer mensen hier last van hebben en wat de configuratie is van mensen die er geen last van hebben.
als je op "classic" scherm zit. kun je het volgende doen als je al het automatische gedrag tegen wilt werken:II Stevow II schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:53:
[...]
In het tabblad "Smart Climate Control" heb ik alleen maar zaken zoals ruit ontdooien, handen verwarmen, voeten verwarmen, snel verwarmen, snel koelen. Al die zaken werken ook wel, maar dat zijn meer korte acties.
Bij "Classic Climate Control" heb ik ze ook allemaal geprobeerd, maar krijg dus niet een fijne combinatie te pakken. Vandaar dat ik me afvroeg of meer mensen hier last van hebben en wat de configuratie is van mensen die er geen last van hebben.
Beweeg je ventilatieslider even naar stand 1. dan gaat het Linker afbeelding met ventilatie wellicht uit [dit is "automatische Clima" knop die je kun instellen op Laag/midden/hoog]
Dan kun je de overige knoppen gebruiken om bijvoorbeeld alleen ruit/handen te blazen en niet meer naar de bodem.
Nadeel is dan weer dat het systeem niet on the go veranderd, maar de ID.4 blijft ook echt goed warm. ik rijd vaak zonder jas een met een dunne trui/overhemd op 19gr. Warm zat echt. rond het vriespunt ging het even naar 20 gr. [en dan heb je nog stoel en stuurverwarming]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
ID.3 Pure [45 kwh] en Pro S[77 kwh] is configureerbaar op de Duitse VW site. Startprijs 31.5k.. holy shit. en zoals bekend is de Pro S een 4-zitter.
https://www.volkswagen.de...A%22%2F%2B%2F0%22%7D#MOFA
En in duitsland hebben ze zelfs een lager ID.4 model dan de Life.. de "Pro" zonder modelnaam. Startprijs 44.45k
En dan vraag je af hoe kaal?
Enige optie die is aangevinkt bij de kale varianten is een Discover Pro navigatie scherm en standaard interieur
Optielijst ID.3 [afbeelding is klein], meest linker is ID.3 Pure [kaal]

Optielijst ID.4 [afbeelding is klein], meest linker is ID.4 Pro [kaal].
En in duitsland hebben ze zelfs een lager ID.4 model dan de Life.. de "Pro" zonder modelnaam. Startprijs 44.45k
Enige optie die is aangevinkt bij de kale varianten is een Discover Pro navigatie scherm en standaard interieur

[ Voor 25% gewijzigd door Simply1337 op 21-01-2021 12:22 ]
Hier heb ik ook met enige regelmaat last van (0564). Het is mij nog steeds niet duidelijk of dit betekent dat de airbags het echt niet doen of dat dit alleen een fantoom melding betreft. De dealer was in ieder geval heel huiverig om mijn ID.3 te updaten en die update is er alleen als VW 'm vrijgeeft. Ik zelf wacht nog maar even maar als je het niet vertrouwt of je er niet comfortabel bij voelt zou ik die vraag ook gewoon bij de dealer stellen.aerocooluser schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:36:
Vraagje, is het wat jullie betreft nodig/nuttig de ID.3 te laten updaten op het moment dat ik regelmatig een airbag foutmelding krijg. Nu nog versie 0564.
In Duitsland gaat het snel, als VW slim is gaan ze hier ook snel al die modellen doorvoeren. Volgens mij lopen ze zo veel klanten mis.Simply1337 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:13:
ID.3 Pure [45 kwh] en Pro S[77 kwh] is configureerbaar op de Duitse VW site. Startprijs 31.5k.. holy shit. en zoals bekend is de Pro S een 4-zitter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar voor 31k een ID.3, dan laat je die suffe e-corsa, e-208 wel staan.
Het is niet dat ik mij zorgen maak. Was benieuwd naar de ervaring van de community. Ik ga het denk ik even afwachten zodat direct de 2.1 versie toegepast wordt!Alfred66 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:21:
[...]
Hier heb ik ook met enige regelmaat last van (0564). Het is mij nog steeds niet duidelijk of dit betekent dat de airbags het echt niet doen of dat dit alleen een fantoom melding betreft. De dealer was in ieder geval heel huiverig om mijn ID.3 te updaten en die update is er alleen als VW 'm vrijgeeft. Ik zelf wacht nog maar even maar als je het niet vertrouwt of je er niet comfortabel bij voelt zou ik die vraag ook gewoon bij de dealer stellen.
Maar in de zomer heb je je airco aan, dus dan heb je ook minder bereik. Alleen in de lente zou je m dan uit kunnen laten voor meer bereik?Freakie1NL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:04:
[...]
Dat is nou dan ook precies de reden waarom je in de winter zoveel minder bereik hebt en waarom er hier een hele WP discussie loopt....![]()
Goedkoopste ID.3 pure [kaal] met subsidie bonus kost 21.925 euro incl.btw en aflevering.. w.t.f.
De Facebook groep met Paulo de Ameida ben ik ook wel een beetje zat, propaganda shit.
Hij plaatst een artikel met de melding dat VW ruim de CO2 grens heeft bereikt en dus doelstelling behaald. Super leuk hoor, dus ik vraag; tellen ze dan alle op kenteken gezette auto's allemaal mee en compenseren ze de cijfers voor alle leenauto's (die doorgaans benzine/diesel zijn) terwijl de ID.3 in reparatie is?
Direct bericht verwijderd en geblokkeerd. Heb het al 1x eerder gehad toen ik aangaf dat er best veel ID.3's in reparatie stonden (niks aan gelogen tenslotte) maar werd ook direct verwijderd. Dat soort posts willen ze niet in de jubel-propaganda groep
Hij plaatst een artikel met de melding dat VW ruim de CO2 grens heeft bereikt en dus doelstelling behaald. Super leuk hoor, dus ik vraag; tellen ze dan alle op kenteken gezette auto's allemaal mee en compenseren ze de cijfers voor alle leenauto's (die doorgaans benzine/diesel zijn) terwijl de ID.3 in reparatie is?
Direct bericht verwijderd en geblokkeerd. Heb het al 1x eerder gehad toen ik aangaf dat er best veel ID.3's in reparatie stonden (niks aan gelogen tenslotte) maar werd ook direct verwijderd. Dat soort posts willen ze niet in de jubel-propaganda groep
Vanochtend mijn 1st Plus opgehaald, ook met 0564 software. De dealer gaf aan dat alleen als je grote storingen tegenkomt je de update krijgt, anders nog even wachten. Had stiekem wel gehoopt op de nieuwere software aangezien ik alles via CarPlay doen. Nou ja, even wachten dan maar. Voorlopig toch weinig op de weg, haha!Braaaii schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
Hij is binnen hoor. ID3 1st Plus 😉
Wel nog de oude software 0564. Kijken of mij de 12v bespaard blijft.
[Afbeelding]
Bizar inderdaad, echt een koopje en ze moeten ook wel.Simply1337 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:29:
Goedkoopste ID.3 pure [kaal] met subsidie bonus kost 21.925 euro incl.btw en aflevering.. w.t.f.
Climatecontrol werkt wel hier (ID.4 1st) en is na instappen snel warm. Na een tijdje wordt het opeens kouder, waardoor geen idee. Niet door WP iig want die zit er bij mij niet op
Is dat de owner groep? Apart dat ze je dan meteen blokkeren, opzich gaat het in dit geval natuurlijk puur om het op kenteken hebben. Even los van de reparaties.Soeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:30:
De Facebook groep met Paulo de Ameida ben ik ook wel een beetje zat, propaganda shit.
Ik ben wel benieuwd wat nou de echte cijfers zijn qua problemen.
Meer mensen die nog op de trekhaak wachten?
Afgelopen vrijdag is mijn ID.3 First Max geüpdatet van 0564 naar 0783. Het kostte me wel wat moeite om de dealer te overtuigen van de noodzaak van de update. Ik moest een lijst van problemen doorgeven (airbag melding, autohold setting die reset, vastlopende GPS, etc). De update duur uiteindelijke 2 dagen. Heb nu wel AR in de HUD en Android auto. De rijeigenschappen lijken ook iets te zijn gewijzigd. Heb het gevoel dat regen nu standaard hoger is. Al met al wel blij met de update maar misschien ook geluk gehad dat het zonder problemen ging.
Ja, daar wacht ik nog op, goed dat je dit zegt ik was het al bijna vergetenAMARONE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:33:
[...]
Meer mensen die nog op de trekhaak wachten?

Ik had eigenlijk de hoop dat alles in 1x kan plaatsvinden, dus trekhaak + 2.1 update. Maar er is nog geen zicht op die 2.1 versie.Alfred66 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Ja, daar wacht ik nog op, goed dat je dit zegt ik was het al bijna vergetenIk ga de dealer gelijk vragen wat de planning is.
Allereerst veel rijplezier gewenst! Het is echt een super bak!BDelamontagne schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:30:
[...]
Vanochtend mijn 1st Plus opgehaald, ook met 0564 software. De dealer gaf aan dat alleen als je grote storingen tegenkomt je de update krijgt, anders nog even wachten. Had stiekem wel gehoopt op de nieuwere software aangezien ik alles via CarPlay doen. Nou ja, even wachten dan maar. Voorlopig toch weinig op de weg, haha!
Zelf heb ik nog geen enkele storing gehad en wat ik doe is voor de zekerheid is de auto altijd aan en uit zetten via de knop onder het stuur. Zo hoop ik dat er geen systemen blijven hangen op de achtergrond, waardoor ik mogelijk die 12v problemen kn krijgen.
De dealer gaf mij ook dat antwoord dus ik wacht het bericht van de importeur wel af voor de update. Hoop dat dit niet al te lang op zich laat wachten.
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Ik heb 1x gehad dat ik ineens allemaal storingen tegelijk had. Inderdaad toen die knop ingedrukt, 10 minuten later kon ik zonder enkele melding wegrijden. Misschien dat dit soms ook bepaalde storingen ineens oplost inderdaadBraaaii schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:06:
[...]
Allereerst veel rijplezier gewenst! Het is echt een super bak!
Zelf heb ik nog geen enkele storing gehad en wat ik doe is voor de zekerheid is de auto altijd aan en uit zetten via de knop onder het stuur. Zo hoop ik dat er geen systemen blijven hangen op de achtergrond, waardoor ik mogelijk die 12v problemen kn krijgen.
De dealer gaf mij ook dat antwoord dus ik wacht het bericht van de importeur wel af voor de update. Hoop dat dit niet al te lang op zich laat wachten.
Mij werd keihard afgeraden die knop te gebruiken omdat deze juist de 12V bug in de hand werkt. Zo zie je maar weer - ze weten het ook allemaal nietBraaaii schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:06:
[...]
Allereerst veel rijplezier gewenst! Het is echt een super bak!
Dat had ik ook begrepen idd, ik heb die knop daarom nog nooit aangeraakt en ook nog geen 12V meldingen gehad. Zolang je eigen ritueel maar werkt is het goed denk ik dan maarSoeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:23:
[...]
Mij werd keihard afgeraden die knop te gebruiken omdat deze juist de 12V bug in de hand werkt. Zo zie je maar weer - ze weten het ook allemaal niet
Dat dan weer niet... alle rituelen hebben gefaald haha.Alfred66 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Dat had ik ook begrepen idd, ik heb die knop daarom nog nooit aangeraakt en ook nog geen 12V meldingen gehad. Zolang je eigen ritueel maar werkt is het goed denk ik dan maar
Een airco is significant energiezuiniger dan elektrisch verwarmen (hence ook de gedachte dat een WP hierin helpt). Ter vergelijking thuis heb ik een airco om in de zomer de woonkamer te verkoelen, 3.5 kW aan koelvermogen is ruim zat. Die trekt door zijn COP maximaal 1 kWh aan electra op top vermogen. Bij een auto zou je dus met een minder efficiënte airco gerust met 1 kWh kunnen koelen.smirri schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Maar in de zomer heb je je airco aan, dus dan heb je ook minder bereik. Alleen in de lente zou je m dan uit kunnen laten voor meer bereik?
De ID.3 is al een veelfout daaraan kwijt aan verwarmen van het interieur, laat staan de accu. Deze hoeft in de zomer niet verwarmd te worden, hoogstens gekoeld. Daarvoor heb je koelvloeistof.
Al met al zorgt dit in de zomer voor een langere range.
Maar de ID3/4 heeft een elektrische interieurvoorverwarming van 6kW. of je nou warmtepomp hebt of niet.
Enige vraag blijft of de "warmte" die vrijkomt bij het verwarmen van de accu met een warmtepomp ook wordt gedeeld met het interieur.. zoals bij de koreanen [hier kan ik eerlijk zijn dat dit ECHT geen pretje is.. te warm.. te koud.. te warm.. uit.. aan.. AC aan.. AC uit. hitte klep aan uit.. @#$@#$#@$}.
Enige vraag blijft of de "warmte" die vrijkomt bij het verwarmen van de accu met een warmtepomp ook wordt gedeeld met het interieur.. zoals bij de koreanen [hier kan ik eerlijk zijn dat dit ECHT geen pretje is.. te warm.. te koud.. te warm.. uit.. aan.. AC aan.. AC uit. hitte klep aan uit.. @#$@#$#@$}.
Ben ik nu koploper met hoelang de ID.3 in de garage staat? Morgen wordt het 8 weken

Ik kom er net achter dat bij mij ook berichten verwijderd waren...wat ene zielige figuren zitten daar zegSoeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:30:
Potverdulleme. Ik dacht dat ik het internationale record wel zou hebben nu met 6 weken en 4 dagen. Jij loopt nog voor ook. Eigenlijk best een trieste competitie, maar ach, altijd blijven lachenKanter schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:50:
Ben ik nu koploper met hoelang de ID.3 in de garage staat? Morgen wordt het 8 weken
Hebben we het hier over de officiële 1st movers FB? Want daarop claimt VW geen verrichten te verwijderen. Mijn kritische berichten zijn daar ook niet verwijderd.AMARONE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Ik kom er net achter dat bij mij ook berichten verwijderd waren...wat ene zielige figuren zitten daar zeg
Iemand trouwens toegang tot Wallstreet Journal en die de strekking van dit artikel kan meedelen?
https://www.wsj.com/artic...073974?mod=rss_Technology
VW is daar heel netjes, het is die ID3 owners club met die Portugese gek als beheerder.Freakie1NL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Hebben we het hier over de officiële 1st movers FB? Want daarop claimt VW geen verrichten te verwijderen. Mijn kritische berichten zijn daar ook niet verwijderd.
Zeuh, verdwaalde pakket is binnen.
Eerste 19 inch Hamers in Nederland? nu nog onder de ID4 plaatsen.
Eerste 19 inch Hamers in Nederland? nu nog onder de ID4 plaatsen.

https://www.marketscreene...Short-Circuited-32229239/Freakie1NL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:12:
Iemand trouwens toegang tot Wallstreet Journal en die de strekking van dit artikel kan meedelen?
After years of development, Volkswagen decided in June last year to delay the launch and sell the first batch of cars without a full array of software, pending a future update, which is now scheduled for mid-February. Tens of thousands of ID.3 owners will have to bring their cars in for service to have the new software installed.

VW says the ID.4, its first all-electric car to be sold world-wide, will deliver on its predecessor's promises.

The updates not only changed apps and kept the navigation up-to-date, they also made changes to core functions such as the electric powertrain.

Lees het gehele artikel, best interessant, meeste was al bekend, maar staan toch interessante dingen.
[ Voor 45% gewijzigd door Simply1337 op 21-01-2021 14:53 ]
Kun je met 783 nu ook permanent de lane assist uitzetten?
Ja, dat kan. Vanochtend gedaan en geen ‘ingreepjes’ meer
Blijft het nu ook uit, nadat de auto uit is geweest?jarno1974t schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:31:
Ja, dat kan. Vanochtend gedaan en geen ‘ingreepjes’ meer
Dat ga ik straks meemaken, meld ik hier wel ff
Hallo, geen VW rijder hier maar wel van hetzelfde concern, ik ga straks een Enyaq 80 rijden, maar deze is vergelijkbaar met de ID.4. Ik kan nergens van elektrische auto's de tussensprint tijden vinden. Er wordt altijd alleen de 0-100 gemeld, waarbij deze dan volgens velen bij de volkswagengroep tegenvalt (met ca. 8.5 sec) in vergelijking tot benzine auto's of Tesla.
Volgens mij is een ID.4 wel veel sneller in de tussensprint van 80-120 bijv. Weet iemand wat die tijden bij benadering zijn?
Volgens mij is een ID.4 wel veel sneller in de tussensprint van 80-120 bijv. Weet iemand wat die tijden bij benadering zijn?
Spidermellow
Vandaag de auto naar de dealer gebracht vanwege het snellaad issue. Mij werd bij het maken van de afspraak verteld dat ze de auto meteen zouden updaten naar 0783. Ze hebben geen issues gevonden (wat op zich goed is), maar kreeg ook de mededeling dat ze de update ook niet hebben gedraaid omdat de update voor mijn chassisnummer nog niet is vrijgegeven door "de fabriek", en ze de update daarom niet mogen draaien.
Dus nu moet ik later nog een keer terug (geen idee wanneer natuurlijk,want dat wordt door VW bepaald) apart voor de SW update. Nu snap ik wel waarom de terugroep actie zolang duurt.

Dus nu moet ik later nog een keer terug (geen idee wanneer natuurlijk,want dat wordt door VW bepaald) apart voor de SW update. Nu snap ik wel waarom de terugroep actie zolang duurt.

Gecertificeerd prutser!
Misschien dat je het op Youtube kan vinden, maar volgens de Specs is een Enyaq minder krachtig en snel dan een ID.4 dus veel heb je daar ook niet aanlangevoort schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:46:
Hallo, geen VW rijder hier maar wel van hetzelfde concern, ik ga straks een Enyaq 80 rijden, maar deze is vergelijkbaar met de ID.4. Ik kan nergens van elektrische auto's de tussensprint tijden vinden. Er wordt altijd alleen de 0-100 gemeld, waarbij deze dan volgens velen bij de volkswagengroep tegenvalt (met ca. 8.5 sec) in vergelijking tot benzine auto's of Tesla.
Je mag toch maar 100?langevoort schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:46:
ID.4: 8,5s (max. 160km/u)
ID.3: 7,3s (max. 160km/u)
Model 3 0-100: 3,3~5,6s (max. 225~261km/u)
Dus nee, daarvoor koop je niet één van deze auto's

1 cm = 10 mm = 10000 µm
Daar ga ik dan mee aan de slag. Resultaat wanneer? geen idee, maar is niet zo rap als je denkt.langevoort schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:46:
0 - 100 tijden volgens fabrikanten
:
ID.3 Pure Perf [45kwh] - 8.9
ID.3 Pro [58kwh] - 9.6
ID.3 Pro Perf & 1st [58kwh] - 7.3
ID.3 Pro S [77kwh] - 7.9
ID.4 Pro Perf / 1st [77kwh] - 8.5
Enyaq IV50 [52 kwh] - 11.4
Enyaq IV60 [55kwh] - 8.9
Enyaq IV80 [77kwh] - 8.7 <-- zelfde vermogen/koppel als ID.4.. apart
Kwaliteit van het interieur is zeer goed. Het spreekt mij niet aan, maar genoeg anderen die het fijn vinden om van ICE naar BEV te gaan in hetzelfde omgeving zonder alle futurische mogelijkheden.AMARONE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:28:
[Afbeelding]
Er is veel geklaag over het interieur van de ID.3, nou zie je die nieuwe Mercedes van 50k en dan kan je toch alleen maar blij zijn met het interieur van de ID.3?
De Enyaq is klein een beetje groter / lomper en zal iets meer luchtweerstand hebben. Kun je met de ID.4 nét dat sprintje winnen van de Enyaq[b]Simply1337 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:39:
[...]
Enyaq IV80 [77kwh] - 8.7 <-- zelfde vermogen/koppel als ID.4.. apart
[...]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Welnee joh, het is allemaal MEB, alleen het koetswerk en interieur zijn echt anders.Rev! schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:11:
[...]
Misschien dat je het op Youtube kan vinden, maar volgens de Specs is een Enyaq minder krachtig en snel dan een ID.4 dus veel heb je daar ook niet aan
De auto is weg voor de update 783 (2.0), ga ik van uit.
Ze belde net, gaat niet helemaal goed. Morgen een Polo ophalen als vervangende auto.
Ze belde net, gaat niet helemaal goed. Morgen een Polo ophalen als vervangende auto.
najah, enyaq heeft een lager luchtweerstand.. van 0.27 vs 0.28 voor de id4.
Rightjdbiggelaa schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:01:
[...]
Welnee joh, het is allemaal MEB, alleen het koetswerk en interieur zijn echt anders.
Puur door het gewicht/de vorm van de auto zitten hier verschillen in. Qua platform en techniek exact dezelfde auto. Je kan bij wijze de gehele koets zo omwisselen van de een naar de ander en dan rij je zo weg daarna.Rev! schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:26:
[...]
Right, zelfs onderling bij de ID.3/4 zit er verschil tussen.
Wat een rare vergelijking,AMARONE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:28:
Er is veel geklaag over het interieur van de ID.3, nou zie je die nieuwe Mercedes van 50k en dan kan je toch alleen maar blij zijn met het interieur van de ID.3?
Persoonlijk vind ik het Mercedesinterieur veel mooier dan een het basic interieur van de ID3.
Bij Mercedes kun je zien dat er werk van gemaakt is en dat de gebruikte materialen van topniveau zijn , bij de ID3 waren ze zo klaar, met een interieur gemaakt van PET-flessen. (Wel lekker milieuvriendelijk, dat dan weer wel)
[ Voor 27% gewijzigd door MLLL op 21-01-2021 19:55 ]
Voor degenen die mijn gemopper nog niet zat zijn, anders skip je maar:
Vandaag weer contact gehad over de ID.3 Max die al 46 dagen bij de dealer staat. Goed nieuws! De auto rijdt weer na vervangen van de Gateway controller en een nieuwe Boardnet Unit.
Slecht nieuws; de volgende storing diende zich aan - Storing in elektrisch systeem.
Deze storing staat in hun werkplaatshandboek vermeld als: Bel VW - momenteel geen oplossing voorhanden. En dat is dus ook zo. VW is bezig met een patch voor dit specifieke probleem (ik heb al 0783) maar deze moet nog ontwikkeld worden en uitgebracht. Ik moest niet verwachten dat de auto op korte termijn terug kwam, dit kon in het meest positieve scenario 2-3 weken duren, maar ik moest eerder uit gaan van een maand of meer.
@Kanter Ik ga het wel winnen van je denk ik!
Vandaag weer contact gehad over de ID.3 Max die al 46 dagen bij de dealer staat. Goed nieuws! De auto rijdt weer na vervangen van de Gateway controller en een nieuwe Boardnet Unit.
Slecht nieuws; de volgende storing diende zich aan - Storing in elektrisch systeem.
Deze storing staat in hun werkplaatshandboek vermeld als: Bel VW - momenteel geen oplossing voorhanden. En dat is dus ook zo. VW is bezig met een patch voor dit specifieke probleem (ik heb al 0783) maar deze moet nog ontwikkeld worden en uitgebracht. Ik moest niet verwachten dat de auto op korte termijn terug kwam, dit kon in het meest positieve scenario 2-3 weken duren, maar ik moest eerder uit gaan van een maand of meer.
wat gaat er mis bij het fabriek dat het zo verkeerd moet lopen. oef
Of niet...Enyaq IV80 is 50 KG lichter en heeft een 0,01 betere CWpietermx schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:54:
[...]
De Enyaq is klein een beetje groter / lomper en zal iets meer luchtweerstand hebben. Kun je met de ID.4 nét dat sprintje winnen van de Enyaq
Daarom vroeg ik de 80-120 ook bij benadering. En volgens mij mag je sávonds toch echt nog 130 rijden, voor degene die een opmerking maakte dat je maar 100 kan. En nee ik ben geen stoplichjt sprinter, maar ben erg benieuwd hoe snel de auto is in vergelijking met mijn huidige Skoda Superb 1.5TSI.
Dank alvast
Spidermellow
@Soeski Is dit niet eens tijd voor gewoon omruilen voor een nieuwe? Je hebt toch ook garantie gekocht? Laat ze het contract maar ontbinden en je een nieuw voorraadmodel geven toch?
@II Stevow II Ik heb ook een ID.4 1st, non-max, zonder WP en precies hetzelfde probleem. Ik heb de verwarming op 18.5 staan en de stuur en stoelverwarming op max. Als ik hem kouder zet dan gaat de airco gewoon harder werken ofzo... Dus ook nog niet de goede combinatie gevonden. Overigens kan je wel je hele systeem uitzetten met de stoel en stuurverwarming nog aan.
@langevoort Ik heb nooit metingen gedaan maar hij is echt wel snel hoor! Als je een beetje vaart in die 2000 kg hebt en dan stroom geeft schiet je echt wel je stoel in. Ik ben een rustige rijder met 0 (even afkloppen) bekeuringen maar ik moet echt wel oppassen met het stroompedaal. Op eco.
@II Stevow II Ik heb ook een ID.4 1st, non-max, zonder WP en precies hetzelfde probleem. Ik heb de verwarming op 18.5 staan en de stuur en stoelverwarming op max. Als ik hem kouder zet dan gaat de airco gewoon harder werken ofzo... Dus ook nog niet de goede combinatie gevonden. Overigens kan je wel je hele systeem uitzetten met de stoel en stuurverwarming nog aan.
@langevoort Ik heb nooit metingen gedaan maar hij is echt wel snel hoor! Als je een beetje vaart in die 2000 kg hebt en dan stroom geeft schiet je echt wel je stoel in. Ik ben een rustige rijder met 0 (even afkloppen) bekeuringen maar ik moet echt wel oppassen met het stroompedaal. Op eco.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Ik heb geen stopwatch gebruikt, maar met een proefrit in een ID.4 en veel kilometers in een Audi A3 1.5 (iets vlotter dan de Superb) wel enig beeld. De ID.4 (en Enyaq) is sneller van 80-120. Wellicht kan de Superb de ID.4 bijhouden wanneer je tijdig en voorbereid in de juiste versnelling zit, maar de respons van de ID.4 is dermate veel sneller dat als er moet worden geschakeld de 100 al bereikt is voordat de Superb boven de 80 zit. In de praktijk zul je vooral merken dat, bij realistische situaties zoals inhalen of invoegen, een ID.4 direct reageert en versnelt. Daar maakt vermogen het verschil niet, je bent er al voorbij voordat de Superb ‘wakker’ is. In een klinische 80-120 test zal het verschil minder groot zijn, maar zonder twijfel nog steeds in het voordeel van de ID.4/Enyaq.langevoort schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:59:
[...]
Of niet...Enyaq IV80 is 50 KG lichter en heeft een 0,01 betere CW0-100 is exect gelijk (wisselt van site van 8,7 tot 8,5sec, ik gok dat ze er nog niet uit zijn)
Daarom vroeg ik de 80-120 ook bij benadering. En volgens mij mag je sávonds toch echt nog 130 rijden, voor degene die een opmerking maakte dat je maar 100 kan. En nee ik ben geen stoplichjt sprinter, maar ben erg benieuwd hoe snel de auto is in vergelijking met mijn huidige Skoda Superb 1.5TSI.
Dank alvast
Dat weet ik, we hadden het hier over het vermogen. Die verschilt wel degelijk, al zal het software matig zijn gok.AMARONE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:41:
[...]
Puur door het gewicht/de vorm van de auto zitten hier verschillen in. Qua platform en techniek exact dezelfde auto. Je kan bij wijze de gehele koets zo omwisselen van de een naar de ander en dan rij je zo weg daarna.
Als je 130 mag moet je snel naar huis scheuren, iets met een avondklok 😂langevoort schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:59:
[...]
... voor degene die een opmerking maakte dat je maar 100 kan...
Je zit snel op 130 trouwens, net als op 160. Je hebt het ook niet snel door, lekker stil...
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Tuurlijk, maar allemaal marginaal.Rev! schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:26:
[...]
Right, zelfs onderling bij de ID.3/4 zit er verschil tussen.
bij 22% de 96 tikken is netjes en je curve die je noemt is netzo op de site van fastned
https://support.fastned.n...en-met-de-Volkswagen-ID-3
[ID.4 heeft nog geen curve, dus wellicht niet genoeg data]
https://support.fastned.n...en-met-de-Volkswagen-ID-3
[ID.4 heeft nog geen curve, dus wellicht niet genoeg data]
Ik worstel met hetzelfde probleem. Bovenstaande optie werkt bij mij niet. Heeft iemand nog andere ideeën? Het gekke is dat ik de verwarming bij de start eigenlijk te warm vind, maar na een minuut of 10 a 15 wordt het echt te koud.Simply1337 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:07:
[...]
als je op "classic" scherm zit. kun je het volgende doen als je al het automatische gedrag tegen wilt werken:
Beweeg je ventilatieslider even naar stand 1. dan gaat het Linker afbeelding met ventilatie wellicht uit [dit is "automatische Clima" knop die je kun instellen op Laag/midden/hoog]
Dan kun je de overige knoppen gebruiken om bijvoorbeeld alleen ruit/handen te blazen en niet meer naar de bodem.
Nadeel is dan weer dat het systeem niet on the go veranderd, maar de ID.4 blijft ook echt goed warm. ik rijd vaak zonder jas een met een dunne trui/overhemd op 19gr. Warm zat echt. rond het vriespunt ging het even naar 20 gr. [en dan heb je nog stoel en stuurverwarming]
Oeh netjes!!juanpabloo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:22:
[Afbeelding]
Live update ID3: bij Fastned de 100 kW bij benadering gehaald. Loopt gestaag af naar een ruime 60 kW bij 60%. Buitentemperatuur 8 graden en ervoor een rit van een kleine 200 km 100-130 km/h gereden.
Update2: 75% SoC met 48 kW.
Ik had vanavond bij Fastned nog 5% SoC en kon tot 40% zeker laden met 100kW! Soms zelfs iets sneller
/f/image/OOecPWwZ8DT19uT1ZPQ8DvOU.png?f=fotoalbum_large)
Zo... De ID.4 Tech, met warmtepomp en trekhaak, is in bestelling. Levering in april,maar dus ik moet nog even geduld betrachten.
Dank voor alle wijsheid en input van de mensen hier!
Dank voor alle wijsheid en input van de mensen hier!
Je zou het inmiddels denken. Dit kan je toch niet meer accepteren eigenlijk - of hoeft niet meer? Zakelijke lease, dus geen idee wat de opties zijn.wheli schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:17:
@Soeski Is dit niet eens tijd voor gewoon omruilen voor een nieuwe? Je hebt toch ook garantie gekocht? Laat ze het contract maar ontbinden en je een nieuw voorraadmodel geven toch?
En wat als blijkt dat er geen 8% model meer is? Ik zou zeggen, nog steeds niet mijn probleem en VW compenseert dit dus maar als ik een nieuwe met 12% ga rijden. Zo zal het echter niet werken. Maargoed, stap voor stap. De leasemaatschappij heeft zich er tot nu toe nog niet eens om bekommerd, terwijl dit ze toch ook echt geld moet kosten lijkt me.
Jeetje. Kan je de koop niet laten ontbinden en dan een andere kopen? Hoe lang heb je erin kunnen rijden.Soeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:50:
Vandaag weer contact gehad over de ID.3 Max die al 46 dagen bij de dealer staat.
Ivm dubbele reactie / vraag.
[ Voor 5% gewijzigd door Kaaschef op 21-01-2021 21:11 ]
Vanavond voor de gein de accu leeg gereden, bij 14% laden bij Shell op een 150KW lader. Hij haalde 97KW, bij 35% weer gestopt, hij dook toen onder de 90KW.BDelamontagne schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:47:
[...]
Oeh netjes!!
Ik had vanavond bij Fastned nog 5% SoC en kon tot 40% zeker laden met 100kW! Soms zelfs iets snellerDaarna bouwde hij rustig af.
[Afbeelding]
Met dit weer (regen en harde wind) en 130km/u gaat de accu snel leeg, ik denk dat ik maar 220km kan rijden op een volle accu
20 november opgehaald en 4 dagen probleemloos gereden. Toen viel de data module geheel uit. Op 30 november stond ik met lege 12V en op 5 december is hij afgesleept (2e maal lege 12V). 200km gereden in 2 weken.Kaaschef schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:09:
[...]
Jeetje. Kan je de koop niet laten ontbinden en dan een andere kopen? Hoe lang heb je erin kunnen rijden.
Ivm dubbele reactie / vraag.
Niet zo heel lang dus
Jullie vergeten alleen in deze vergelijking het mooiste interieurMLLL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:46:
[...]
Wat een rare vergelijking,
Persoonlijk vind ik het Mercedesinterieur veel mooier dan een het basic interieur van de ID3.
Bij Mercedes kun je zien dat er werk van gemaakt is en dat de gebruikte materialen van topniveau zijn , bij de ID3 waren ze zo klaar, met een interieur gemaakt van PET-flessen. (Wel lekker milieuvriendelijk, dat dan weer wel)
:strip_exif()/f/image/MxpswDGvSj9tngBnSHWqCIeU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind dat volkswagen iets meer klasse in de id3 had mogen stoppen maar het oogt verder best goed, de id4 en die skoda zijn al een klasse beter.. Mercedes slaat echt helemaal de plank mis en ook daar veel hard elastics op de bovenkant na. Veel te druk, ik wil zo min mogelijk knoppen en toeters voor me hebben.jeroenkb schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:
[...]
Jullie vergeten alleen in deze vergelijking het mooiste interieur![]()
[Afbeelding]
Ik denk dat VW binnen niet al te lange tijd het interieur van de ID3 iets luxer maakt.
Het is toch het eerste wat iemand opmerkt als hij in de auto zit, de gevoelsmatige kwaliteit.
Het is toch het eerste wat iemand opmerkt als hij in de auto zit, de gevoelsmatige kwaliteit.
Misschien heb je wat aan de cijfers van de ID.3.langevoort schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:46:
https://zeperfs.com/en/fiche8766-vw-id-3-1st.htm#Performance
Uitgebreid test van 0-40 0-50 0-60 etc en tussen stapjes van 40 tot 130
De ID.4 staat helaas nog niet in hun database, maar die zal ongetwijfeld later toegevoegd worden als er meer testen ermee gedaan zijn.
Hmm nee... staat dan weer aan. Vervelend!nietnormaal schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Blijft het nu ook uit, nadat de auto uit is geweest?
Wie heeft er ervaring met HUD / Augmented reality in de id.4? Ik heb een proefrit gedaan en ben benieuwd of de ervaringen overeenkomen met die van mij en dan met name na een langere periode van gebruik.
In eerste instantie vond ik het heel gaaf. Leek wel dat AR niet consequent alle projecties weergaf, met name de signaal waarschuwingen van travel assist. In het begin trok HUD en AR heel erg mijn aandacht en zodra ik meer focus had op de weg viel AR (navigatiepijlen) mij beduidend minder op. Met name AR op de snelweg geprobeerd.
Ik ben niet zeker of ik het wel/niet wil toevoegen en ben benieuwd naar jullie mening hierover.
In eerste instantie vond ik het heel gaaf. Leek wel dat AR niet consequent alle projecties weergaf, met name de signaal waarschuwingen van travel assist. In het begin trok HUD en AR heel erg mijn aandacht en zodra ik meer focus had op de weg viel AR (navigatiepijlen) mij beduidend minder op. Met name AR op de snelweg geprobeerd.
Ik ben niet zeker of ik het wel/niet wil toevoegen en ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Paar vraagjes over dat 12v probleem:Soeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:24:
[...]
20 november opgehaald en 4 dagen probleemloos gereden. Toen viel de data module geheel uit. Op 30 november stond ik met lege 12V en op 5 december is hij afgesleept (2e maal lege 12V). 200km gereden in 2 weken.
Niet zo heel lang dus
- had je toen software 0564?
- heb je de auto bij het parkeren en uitzetten online of offline achtergelaten?
- staat “Automatically unlocking the vehicle” uit?
- hoe lock je de auto, door weg te lopen of je sleutel te gebruiken?
Ik ben van plan om eea uit te proberen. Namelijk of ik ook het 12v probleem krijg zodra ik bovenstaand uit laat (of uitvoer) tot ik de nieuwe update ontvang. Vanaf de dag dat ik de auto heb ontvangen heb ik bovengenoemde uitgelaten en lock ik de auto met mijn sleutel.
Op dit moment heb ik:
- ID3 1ST Plus (sinds 18 januari)
- Software 0564
- auto bij parkeren en uitzetten zet ik altijd offline.
- “Automatically unlocking the vehicle” staat uit.
- ik lock de auto altijd met sleutel omdat ik de spiegels dan laat inklappen.
Ik heb tot noch toe niks aangepast in de auto op dat lane assist na (staat uit), paar favorieten voor de radio en twee toegevoegde telefoons. Verder staat alles vrijwel standaard nog.
[ Voor 47% gewijzigd door Braaaii op 22-01-2021 08:04 ]
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Had je de AR wel afgesteld op je zithoogte? Je kunt de projectie in hoogte en kanteling verstellen. Verder valt de hoeveelheid informatie bij TA etc. wel mee, alleen als het nodig is wordt er informatie getoond, bv. zodra hij automatisch tussen de lijnen gaat rijden (2 groene lijnen over de weg) of wanneer er iemand voor je komt rijden waardoor de ACC zijn snelheid aanpast (groene balk achter je voorligger).funkylicious schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:12:
Wie heeft er ervaring met HUD / Augmented reality in de id.4? Ik heb een proefrit gedaan en ben benieuwd of de ervaringen overeenkomen met die van mij en dan met name na een langere periode van gebruik.
Grote kans dat er nog het nodige aangepast wordt. Bij een demo van de Enyaq vorig jaar werd er in mijn herinnering meer informatie getoond (niet perse nuttige, maar wel leuk...).
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik herinner me een groot Enyaq logo bij het opstarten van de auto in het AR deel van het HUD. Viel bijna perfect samen met een bord in de showroom, waardoor ik meerdere keren moest kijken of het echt of AR waspietermx schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:47:
[...]
Grote kans dat er nog het nodige aangepast wordt. Bij een demo van de Enyaq vorig jaar werd er in mijn herinnering meer informatie getoond (niet perse nuttige, maar wel leuk...).
@Braaaii je kan zelf geen invloed uitoefenen op het wel of niet falen van de 12v. Er zijn door mensen verschillende dingen geprobeerd waarbij een aantal mensen denken dat sleutelloos ontgrendelen uitzetten helpt maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit niet zo is.
Is de afbeelding van de fastnedd app, of gebruik je een andere app om te zien hoe snel je auto laad?BDelamontagne schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:47:
[...]
Oeh netjes!!
Ik had vanavond bij Fastned nog 5% SoC en kon tot 40% zeker laden met 100kW! Soms zelfs iets snellerDaarna bouwde hij rustig af.
[Afbeelding]
Gecertificeerd prutser!
Dit is een screenshot van de Fastned app ja! Ik heb autocharge aangezet en moest de 1e sessie starten vanuit de app. Ben benieuwd of hij de volgende snellaadsessie dan ook echt automatisch gaat starten. Aan de berichten hier te lezen gaat dat niet al te soepel...Lesilhouette schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:40:
[...]
Is de afbeelding van de fastnedd app, of gebruik je een andere app om te zien hoe snel je auto laad?
Ik zou niet ambiëren om het ook te hebben als ik jou was...Braaaii schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:13:
[...]
Paar vraagjes over dat 12v probleem:
- had je toen software 0564?
- heb je de auto bij het parkeren en uitzetten online of offline achtergelaten?
- staat “Automatically unlocking the vehicle” uit?
- hoe lock je de auto, door weg te lopen of je sleutel te gebruiken?
Ik ben van plan om eea uit te proberen. Namelijk of ik ook het 12v probleem krijg zodra ik bovenstaand uit laat (of uitvoer) tot ik de nieuwe update ontvang. Vanaf de dag dat ik de auto heb ontvangen heb ik bovengenoemde uitgelaten en lock ik de auto met mijn sleutel.
Op dit moment heb ik:
- ID3 1ST Plus (sinds 18 januari)
- Software 0564
- auto bij parkeren en uitzetten zet ik altijd offline.
- “Automatically unlocking the vehicle” staat uit.
- ik lock de auto altijd met sleutel omdat ik de spiegels dan laat inklappen.
Ik heb tot noch toe niks aangepast in de auto op dat lane assist na (staat uit), paar favorieten voor de radio en twee toegevoegde telefoons. Verder staat alles vrijwel standaard nog.
- 0564 inderdaad
- Eerste keer offline (de 1e keer 12V bug loste juist op dat ik weer online kon, na het tot leven wekken), 2e keer online
- Automatic unlock staat aan (ik woon in een appartement en de sleutel is zeker 40+ meter verwijderd van de auto, en loop er ook niet langs als ik niet de auto nodig heb)
- Op slot met de sleutel of deurhendel. Gewoon weglopen kan wel, maar dan gaat de auto uberhaupt niet op slot - is (nog) geen optie in de ID.3 zoals Renault dat b.v. heeft.
- ID.3 First Max van 20 november (productie juli/augustus 2020 aldus VIN)
- Parkeren, P indrukken en uitstappen. De knop bij het stuur absoluut niet gebruiken werd mij gezegd door de dealer, na de 1e keer 12V probleem
Die storing heb/had ik ook. Verklaart wel waarom het zolang duurt dus als VW nog geen oplossing heeft..Soeski schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:50:
Voor degenen die mijn gemopper nog niet zat zijn, anders skip je maar:
Verder hoor ik ook niks van mijn LM dus die vinden het allemaal prima.
Mocht ik een nieuwe krijgen maar geen 8% dan zal ik daar niet mee akkoord gaan. Kies ik wel een andere auto. Neem aan dat ze niet zomaar het contract kunnen aanpassen naar 12%.
Wat wat mij betreft een misser is bij het interieur is het gebrek aan nuttig/slimme opberg vakjes. Waar moet je je zonnebril laten? Mijn Golf had zo'n handing klepje aan het plafond. Waar laat je losgeld/muntjes? Bij de golf had je links naast het stuur een handing klein bakje voor je muntjes of slagboom tag.Taycann schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:58:
Ik denk dat VW binnen niet al te lange tijd het interieur van de ID3 iets luxer maakt.
De ID3 heeft wel een hele hoop ruimte, maar het is met de grote midden vak een beetje als je boodschappen achterin je pick-up truck gooien en naar huis rijden

O ja, en wat heb je aan dat netje? Handig in zeiljacht om je fruit in te stoppen zodat het niet beurs wordt, maar in de auto nog niet echt een toepassing voor gevonden...
Of ben ik te kritisch?
In het netje zit mijn zonnebril, bij gebrek aan betere plek.
Net een Polo opgehaald als vervanging voor mijn half-updatende ID.3. Is nu al weer wennen, benzine rijden.
Net een Polo opgehaald als vervanging voor mijn half-updatende ID.3. Is nu al weer wennen, benzine rijden.
Voor zonnebril mis ik inderdaad ook iets. Hij ik bij mijn Auris wel. Netje is handig voor kleine dingen, heb er nu zo'n handzeep dingetje in. Past perfect.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.