Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 60 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Kanter schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:17:
[...]
Die storing heb/had ik ook. Verklaart wel waarom het zolang duurt dus als VW nog geen oplossing heeft..

Verder hoor ik ook niks van mijn LM dus die vinden het allemaal prima.

Mocht ik een nieuwe krijgen maar geen 8% dan zal ik daar niet mee akkoord gaan. Kies ik wel een andere auto. Neem aan dat ze niet zomaar het contract kunnen aanpassen naar 12%.
Nee, dat lijkt me ook niet, maar VW staat ook niet boven de wet. Je kunt dan hoog en laag springen maar 8% mag simpelweg dan niet meer van de overheid. Daarom zeg ik - dan moet iemand dat maar compenseren?
Alleen zal het zo ook niet werken vrees ik ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
@Freakie1NL en anderen die graag een Qi lader will gebruiken, zo heb ik het (tijdelijk) opgelost.

Dit is een Ikea Qi lader (5w), aangesloten met een USB C -> USB A adapter. Dit geeft genoeg vermogen om mijn iPhone XR te laden, of ten minste het batterijniveau op peil te houden.

Paar kanttekeningen:

1. De lader past precies in de breedte maar zit qua diepte in het vak nog te los. Dat betekent dat mijn iPhone soms wel en soms niet gaat laden. Even de lader wat omhoog trekken zodat hij juist geplaatst is werkt prima maar is geen elegante oplossing.
2. Ik heb nog de "oude" software en dus geen CarPlay. Ben benieuwd hoe de 5w lader kan opboksen tegen draadloos CarPlay qua laadsnelheid vs. batterijverbruik.
3. Deze Qi lader is vrij dik waardoor het voorste vakje wat naar voren geduwd wordt wanneer je je telefoon ertussen stopt. Er bestaan hele mooie platte (en vooral snellere) Qi laders waar ik nog even naar zal kijken.

Keep you posted!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceZTrkKS_hfDoHeBDow3B47cDRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1Vm8naXs9CP8My4SoYVtvPb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt-YgBBOejjyZPjWc8-WhoBlI0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvJVOMQfrgtoAMs4gml2mXYw.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
eitje84 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Wat wat mij betreft een misser is bij het interieur is het gebrek aan nuttig/slimme opberg vakjes. Waar moet je je zonnebril laten? Mijn Golf had zo'n handing klepje aan het plafond. Waar laat je losgeld/muntjes? Bij de golf had je links naast het stuur een handing klein bakje voor je muntjes of slagboom tag.

De ID3 heeft wel een hele hoop ruimte, maar het is met de grote midden vak een beetje als je boodschappen achterin je pick-up truck gooien en naar huis rijden :N

O ja, en wat heb je aan dat netje? Handig in zeiljacht om je fruit in te stoppen zodat het niet beurs wordt, maar in de auto nog niet echt een toepassing voor gevonden...

Of ben ik te kritisch?
Mijn mondkapje zit daar, en op lange ritten kan ik mij voorstellen om er wat papieren/snoep/etc te doen. Een zonnebril kan je misschien creatief oplossen door iets van een bakje erin te hangen ervoor?

Ik denk ook wel dat VW het interieur weer naar een hoger niveau gaat brengen, er was toen het verhaal dat het kwam door het hergebruikte milieuvriendelijke materiaal maar de grootste reden is natuurlijk om de ID.3 betaalbaar te houden. Voor een start snap ik ze opzich ook wel. Die harde plastics op de deuren storen mij niet heel erg, zonder het aan te raken denk je dat ze zacht zijn door de hoge kwaliteit van het materiaal.

In mijn ogen hadden ze het minimalistisch maar sjijker kunnen laten ogen, bijvoorbeeld gewoon geborsteld aluminium om het scherm heen met strakke randen of qua stoeldesign meer zoals de ID.4.....ach klagen in de marge. Over 4 jaar zien we wel weer wat er qua auto's mogelijk is. De ervaring die ik nu met VW heb geeft ze wel een voorsprong tegen die tijd op de PSA producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Nee, dat lijkt me ook niet, maar VW staat ook niet boven de wet. Je kunt dan hoog en laag springen maar 8% mag simpelweg dan niet meer van de overheid. Daarom zeg ik - dan moet iemand dat maar compenseren?
Dat kan prima hoor, een nieuwe auto is gewoon 12%. Die 12% zou ik niet een heel groot probleem vinden maar dat er geen 1st editie is des te meer, bij ons kon ik de plus kiezen in mijn klasse maar de normale versies in diezelfde klasse gaan maar tot max 40k nu. Dus minder auto krijg je dan, geen idee hoe dat bij jou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
pietermx schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:47:
[...]

Had je de AR wel afgesteld op je zithoogte? Je kunt de projectie in hoogte en kanteling verstellen. Verder valt de hoeveelheid informatie bij TA etc. wel mee, alleen als het nodig is wordt er informatie getoond, bv. zodra hij automatisch tussen de lijnen gaat rijden (2 groene lijnen over de weg) of wanneer er iemand voor je komt rijden waardoor de ACC zijn snelheid aanpast (groene balk achter je voorligger).

Grote kans dat er nog het nodige aangepast wordt. Bij een demo van de Enyaq vorig jaar werd er in mijn herinnering meer informatie getoond (niet perse nuttige, maar wel leuk...).
Nee, de AR stond al ingesteld en had beperkt tijd gekregen voor de proefrit. Had er achteraf gezien wat meer tijd aan willen besteden, onder andere op binnenwegen i.p.v. de snelweg. Ben je zelf tevreden met AR en gebruik je het dagelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
funkylicious schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Nee, de AR stond al ingesteld en had beperkt tijd gekregen voor de proefrit. Had er achteraf gezien wat meer tijd aan willen besteden, onder andere op binnenwegen i.p.v. de snelweg. Ben je zelf tevreden met AR en gebruik je het dagelijks?
Ja ben er erg tevreden over, ogen altijd op de weg. Gebruik het niet dagelijks, omdat de auto nogal weinig km’s maakt nu (Corona, veelal thuiswerken...).

Ik vind het in ieder geval een aanrader. Als het om een losse optie gaat, zeker aanvinken :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

BDelamontagne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:21:
@Freakie1NL en anderen die graag een Qi lader will gebruiken, zo heb ik het (tijdelijk) opgelost.

Dit is een Ikea Qi lader (5w), aangesloten met een USB C -> USB A adapter. Dit geeft genoeg vermogen om mijn iPhone XR te laden, of ten minste het batterijniveau op peil te houden.

Paar kanttekeningen:

1. De lader past precies in de breedte maar zit qua diepte in het vak nog te los. Dat betekent dat mijn iPhone soms wel en soms niet gaat laden. Even de lader wat omhoog trekken zodat hij juist geplaatst is werkt prima maar is geen elegante oplossing.
2. Ik heb nog de "oude" software en dus geen CarPlay. Ben benieuwd hoe de 5w lader kan opboksen tegen draadloos CarPlay qua laadsnelheid vs. batterijverbruik.
3. Deze Qi lader is vrij dik waardoor het voorste vakje wat naar voren geduwd wordt wanneer je je telefoon ertussen stopt. Er bestaan hele mooie platte (en vooral snellere) Qi laders waar ik nog even naar zal kijken.

Keep you posted!

[Afbeelding][Afbeelding]
Je kan het probleem van verschuiven misschien oplossen met een beetje dubbelzijdig tape. Qua laden denk ik niet dat 5W genoeg is maar we zullen het zien. Ik gebruik nu nog (heb 0783) Android Auto maar bekabeld (nog geen draadloos opladen telefoon) en die weet hem te laden (ipv bijhouden) met gebruik van AA. Dus opzich zal het wel meevallen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Qua schade met een aanrijding is er rechtspraak. https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2014:6715

Als je dit volgt zou ik het wel aandurven als je van 8 naar 12 gaat (en >40K) om daarvoor naar de rechter te gaan. Maarja wie stel je aansprakelijk de leasemaatschapij of PON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
HUD > AR

HUD is sowieso een must, AR niet zo veel, maar natuurlijk kun je de opties niet los vanelkaar zien want het is hetzelfde unit tijdens installatie.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
[...]

Wat wat mij betreft een misser is bij het interieur is het gebrek aan nuttig/slimme opberg vakjes. Waar moet je je zonnebril laten? Mijn Golf had zo'n handing klepje aan het plafond. Waar laat je losgeld/muntjes? Bij de golf had je links naast het stuur een handing klein bakje voor je muntjes of slagboom tag.

De ID3 heeft wel een hele hoop ruimte, maar het is met de grote midden vak een beetje als je boodschappen achterin je pick-up truck gooien en naar huis rijden :N

O ja, en wat heb je aan dat netje? Handig in zeiljacht om je fruit in te stoppen zodat het niet beurs wordt, maar in de auto nog niet echt een toepassing voor gevonden...

Of ben ik te kritisch?
Nee zeker gelijk, echter is het gissen naar de redenen.

Laten we wel zijn, VW doet dit soort dingen niet per ongeluk. Er komt heel wat rekenwerk bij kijken, de betaalbaarheid van de materialen, de ontwikkelingskosten van het MEB platform, de toekomstverwachtingen etc.

Wellicht dat er aftermarket oplossingen voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Wie heeft er hier een blauwe ID.4 regio Rijswijk? Mooie kleur.

Van mij had VW een iets langere laadkabel mogen meeleveren, bij mij hebben we een aantal laadpalen aan de linkerkant, ik kan op de achterste plek de plug niet bereiken ivm een te korte kabel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:04
Ziezo, mijn eerste grote probleem te pakken gehad met software 0583.
Auto reageerde niet meer op de sleutel en het grote display was zwart.
Op het kleine display de melding dat de totale km-stand niet kon worden weergegeven en dat ik de garage moest opzoeken.
Gelukkig was ik vlak bij mijn garage en kon de auto handmatig openen en met de sleutel in de sync-bak startte hij zowaar weer.
Garage heeft een en ander snel kunnen verhelpen met een reset, waarna alles het weer deed.

Ze hadden al veel storingen gezien maar deze kende ze ook nog niet... 8)7

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 18:16
Vanmorgen is de laadpaal thuis geïnstalleerd. Nu niet meer afhankelijk van openbare laadpaal verderop in de straat *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
rednax2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:26:
Vanmorgen is de laadpaal thuis geïnstalleerd. Nu niet meer afhankelijk van openbare laadpaal verderop in de straat *O*
Dit is mijn droom haha, gewoon lekker op je eigen parkeerplaats kunnen laden. Nooit zorgen. ( bij mij zijn het trouwens meer zorgen om een parkeerplek te vinden dan dat ik echt moet laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
AMARONE schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Dit is mijn droom haha, gewoon lekker op je eigen parkeerplaats kunnen laden. Nooit zorgen. ( bij mij zijn het trouwens meer zorgen om een parkeerplek te vinden dan dat ik echt moet laden)
We zijn bevoorrecht ;) De pest de afgelopen weken met openbaar laden is dat er, naast vaak bezet, defect of buiten werking, ook vaak niet-EV's op de plek staan :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
rednax2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:26:
[...]

We zijn bevoorrecht ;) De pest de afgelopen weken met openbaar laden is dat er, naast vaak bezet, defect of buiten werking, ook vaak niet-EV's op de plek staan :(
Kom ik met enige regelmaat ook tegen! Enorm hatelijk!

Voorheen reed ik er dan maar voorbij en ging ik ergens anders staan maar tegenwoordig bel ik direct de lokale gemeente. Zij moeten hierop handhaven en schrijven boetes uit en/of slepen de auto weg. Jammer dan, moet je er maar niet gaan staan.

Overigens snap ik een ICE rijder wel dat als je een lege laadplek ziet en de rest is vol je er wilt gaan staan. Het is alleen zo zuur voor EV rijders die met een (deels) lege accu aankomen en dan niet kunnen laden omdat zij er zo nodig moeten staan.

En trouwens, dit gaat ook op voor de laadpaalklevers die hun auto lekker lang laten staan nadat hij allang vol is. Thuis heb ik een buurman met een Tesla en die staat tegenwoordig rustig 3 dagen aan de laadpaal, zo irritant voor anderen die willen laden. Als je dan te lui bent om je auto weg te halen, ontgrendel dan op z'n minst de laadkabel van de paal, dan kan iemand anders er weer gebruik van maken.

Edit: beetje een off-topic verhaal maar denk wel herkenbaar voor veel mensen hier. Hierna beloof ik plechtig weer on-topic te blijven O-)

[ Voor 5% gewijzigd door BDelamontagne op 22-01-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:29
BDelamontagne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Kom ik met enige regelmaat ook tegen! Enorm hatelijk!

Voorheen reed ik er dan maar voorbij en ging ik ergens anders staan maar tegenwoordig bel ik direct de lokale gemeente. Zij moeten hierop handhaven en schrijven boetes uit en/of slepen de auto weg. Jammer dan, moet je er maar niet gaan staan.

Overigens snap ik een ICE rijder wel dat als je een lege laadplek ziet en de rest is vol je er wilt gaan staan. Het is alleen zo zuur voor EV rijders die met een (deels) lege accu aankomen en dan niet kunnen laden omdat zij er zo nodig moeten staan.

En trouwens, dit gaat ook op voor de laadpaalklevers die hun auto lekker lang laten staan nadat hij allang vol is. Thuis heb ik een buurman met een Tesla en die staat tegenwoordig rustig 3 dagen aan de laadpaal, zo irritant voor anderen die willen laden. Als je dan te lui bent om je auto weg te halen, ontgrendel dan op z'n minst de laadkabel van de paal, dan kan iemand anders er weer gebruik van maken.

Edit: beetje een off-topic verhaal maar denk wel herkenbaar voor veel mensen hier. Hierna beloof ik plechtig weer on-topic te blijven O-)
Eens, ik heb het voornemen om hier zo netjes mogelijk mee om te gaan. Hebben de VWs net als Skoda ook niet een functie waarbij de laadkabel automatisch van de laadpaal loskoppelt na een bepaalde tijd? Zoiets meen ik gelezen te hebben. Even het on/off topic stuk gemist. Bij deze mijn laatste reactie op dit onderwerp.

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 22-01-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FJP84 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Eens, ik heb het voornemen om hier zo netjes mogelijk mee om te gaan. Hebben de VWs net als Skoda ook niet een functie waarbij de laadkabel automatisch van de laadpaal loskoppelt na een bepaalde tijd? Zoiets meen ik gelezen te hebben. Even het on/off topic stuk gemist. Bij deze mijn laatste reactie op dit onderwerp.
Je kan hem op ontgrendel laadkabel bij bereiken laadstatus zetten. Met andere woorden, bij tot 80% opladen ontgrendeld hij bij 80%de kabel. Ideaal voor thuisladen... ;)
rednax2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:26:
Snap hoe blij je bent, hier hebben ze vandaag verzwaard (3x25). 2 maanden eerder dan verwacht (1 belletje voor nodig gehad). Dus kan nu ook vol knallen. Aparte beleving om net 11 kWh door de meter te zien vloeien, normaliter was mijn zekering al geklapt. Jij had al 3 fase begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:01

Boy

www.byoscoop.nl

Freakie1NL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Je kan hem op ontgrendel laadkabel bij bereiken laadstatus zetten. Met andere woorden, bij tot 80% opladen ontgrendeld hij bij 80%de kabel. Ideaal voor thuisladen... ;)
Hoezo ideaal voor thuisladen? Ik doe gewoon de auto openen en dan de kabel eruittrekken.

3 fase heb ik hier nu, maar m'n Zappi moet nog omgezet worden zodat hij van 1 fase naar 3 fase gaat, wss gebeurd dat dinsdag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 22-01-2021 14:15 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Boy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Hoezo ideaal voor thuisladen? Ik doe gewoon de auto openen en dan de kabel eruittrekken.

3 fase heb ik hier nu, maar m'n Zappi moet nog omgezet worden zodat hij van 1 fase naar 3 fase gaat, wss gebeurd dat dinsdag :)
In situaties waar je de auto niet nodig hebt of niet hoef te openen maar de auto wel vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Freakie1NL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:22:
[...]

In situaties waar je de auto niet nodig hebt of niet hoef te openen maar de auto wel vol is.
Mijn vrouw vraagt ook altijd "is de auto al vol?" Want ze vindt het niet fijn als de stekker erin blijft hangen om een of andere reden. Moet volgens mij toch niets uitmaken?

Kan je het klepje ook dichtduwen als de auto op slot is? Nog niet geprobeerd...

Heb ook al 2 x rondgereden met het klepje open, haal de stekker eruit, hang 'm terug en rij gelijk weg erna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Boy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Mijn vrouw vraagt ook altijd "is de auto al vol?" Want ze vindt het niet fijn als de stekker erin blijft hangen om een of andere reden. Moet volgens mij toch niets uitmaken?

Kan je het klepje ook dichtduwen als de auto op slot is? Nog niet geprobeerd...

Heb ook al 2 x rondgereden met het klepje open, haal de stekker eruit, hang 'm terug en rij gelijk weg erna :+
Er aan laten hangen maakt niets uit, kan gewoon.

Betreft dicht weet ik niet, ben er wel 2x ingetrapt dat hij niet open gaat als de auto op slot zit. :+

Leasemaatschapij schat trouwens in dat de Skoda een betere restwaarde (of andere bepalende kosten) heeft dan de ID.4.

Als ik nu de Enyaq 82 kWh zou leasen is dat per maand 7 euro goedkoper dan ID.4 1st. (46.755 vs 46.205).
Veelzeggend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednax2

Snap hoe blij je bent, hier hebben ze vandaag verzwaard (3x25). 2 maanden eerder dan verwacht (1 belletje voor nodig gehad). Dus kan nu ook vol knallen. Aparte beleving om net 11 kWh door de meter te zien vloeien, normaliter was mijn zekering al geklapt. Jij had al 3 fase begrijp ik?
Nee, nog geen 3 fase. 1x 40A momenteel, alles is wel zover klaar gemaakt voor 3 fase dat alleen de netbeheerder het nog maar hoeft aan te passen als ik dat zou willen. Er is meteen loadbalancing geïnstalleerd, dus zekering gaat niet klappen als het goed is O-) . Ik kijk even aan of in de praktijk met deze laadsnelheid te leven valt, mocht dat niet zo zijn, dan laat ik het alsnog aanpassen naar 3 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
[...]

Of ben ik te kritisch?
Over welk netje heb je het precies? Die achter de stoelen? Of mis ik nog iets? Ik mis inderdaad ook een plek voor mijn zonnebril, zo'n klepje in het dak is echt super ideaal. Echt jammer dat dat er niet inzit.

Wellicht dat er after market nog wel wat houders komen voor in de grote vakken. Is het jullie namelijk al bekend dat je het grote vak er uit kunt klikken en (omgedraaid) in het afgesloten vak daarachter kunt plaatsen? En dan kun je die losse splitters vervolgens weer in het vak vóór klikken. Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de bekerhouders, dus vandaar dat ik het geswitched heb, voor nu. Misschien dat ik die grote lompe bekerhouder er wel helemaal uit haal en gewoon in de dubbele bodem in de kofferbak leg. (hij past helaas niet in het dashboard kastje >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Waarschijnlijk wordt het netje in het midden onder je dashboard bedoeld. Ik heb daar 1 keer mijn zonnebril in gedaan. Heb alleen een Persol met van die ijzeren gedeelten bij de scharnieren dus meteen dikke krassen in het plastic. Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
tinustilburg schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:05:
Waarschijnlijk wordt het netje in het midden onder je dashboard bedoeld. Ik heb daar 1 keer mijn zonnebril in gedaan. Heb alleen een Persol met van die ijzeren gedeelten bij de scharnieren dus meteen dikke krassen in het plastic. Beetje jammer...
Oké dit heb ik dan echt volkomen gemist. 8)7 Als m'n vrouw straks terug is ga ik meteen even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

rednax2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Nee, nog geen 3 fase. 1x 40A momenteel, alles is wel zover klaar gemaakt voor 3 fase dat alleen de netbeheerder het nog maar hoeft aan te passen als ik dat zou willen. Er is meteen loadbalancing geïnstalleerd, dus zekering gaat niet klappen als het goed is O-) . Ik kijk even aan of in de praktijk met deze laadsnelheid te leven valt, mocht dat niet zo zijn, dan laat ik het alsnog aanpassen naar 3 fase.
Bij mij klapte na het verzwaren van 1x40a naar 3x25a 2 x de stop...

Ik was vergeten om m'n grid limit van het laadpunt van 40a naar 25a te zetten, dus als ik de oven en waterkoker aanzetten terwijl de auto laadde => Boem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:14
II Stevow II schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Oké dit heb ik dan echt volkomen gemist. 8)7 Als m'n vrouw straks terug is ga ik meteen even kijken
Ja, dat doe ik nu ook, maar dan met de glazen naar achteren gericht zodat die niet krassen.
Dan moet je wel met 1 hand je bril vast houden en met de andere hand het netjes optrekken terwijl je voorovergebogen zit... lang leven de ACC en Lane assist... al kan je je afvragen hoe lang je nog leeft als je ondersteboven in de auto over de snelweg gaat...

Dat 'omdraaien' van het grote vak is mij nog niet helemaal duidelijk @II Stevow II Zal zo eens gaan loeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
Boy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Bij mij klapte na het verzwaren van 1x40a naar 3x25a 2 x de stop...

Ik was vergeten om m'n grid limit van het laadpunt van 40a naar 25a te zetten, dus als ik de oven en waterkoker aanzetten terwijl de auto laadde => Boem
Jij hebt een Zappi toch? Ik zou nl. niet weten waar ik wat zou kunnen instellen op/in het laadpunt ;) Lijkt mij ook niet verstandig dat ik ga zitten hobbyen met mijn a-technische inzicht :+ Gaat geheid mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:43:
[...]
Leasemaatschapij schat trouwens in dat de Skoda een betere restwaarde (of andere bepalende kosten) heeft dan de ID.4.

Als ik nu de Enyaq 82 kWh zou leasen is dat per maand 7 euro goedkoper dan ID.4 1st. (46.755 vs 46.205).
Veelzeggend?
hebben ze de zelfde opties? id4 1st is al "redelijk" beladen met opties en bij de skoda moet je ze nog aanvinken.

bij de leasemij moet je niet de 1st maar normale id4 variant vergelijken met de enyaq. dus life/business/family/tech/max en bijbehorende opties met de enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

rednax2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Jij hebt een Zappi toch? Ik zou nl. niet weten waar ik wat zou kunnen instellen op/in het laadpunt ;) Lijkt mij ook niet verstandig dat ik ga zitten hobbyen met mijn a-technische inzicht :+ Gaat geheid mis.
Ja, kan het gewoon instellen op het apparaat. Ik vond het ook wel eng, maar effe gegoogled en gemaild met de installateur en het is eigenlijk simpel. Grid Limit = max ampere je van je grid kan trekken (per fase). En dan had ik nog 'device limit', dat is de zekering in de zappi. Die is 20A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk hoe een ID.4 omgaat met een laadkabel die voor 32A geschikt is? Lees her en der dat je voor VW en Audi een 16A kabel moet gebruiken omdat ze anders niet willen laden, maar wellicht dat dit voor de vorige generatie PHEV's was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
[...]

[...]
Na alle verhalen over de diefstal van de laadkabels https://tweakers.net/nieu...an-elektrische-autos.html heb ik het automatisch ontgrendelen weer uitgezet.
Dat is overigens geen probleem, gewoon twee keer de auto openklikken als je weg wilt, dan ontgrendelt de laad kabel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:38:
[...]

hebben ze de zelfde opties? id4 1st is al "redelijk" beladen met opties en bij de skoda moet je ze nog aanvinken.

bij de leasemij moet je niet de 1st maar normale id4 variant vergelijken met de enyaq. dus life/business/family/tech/max en bijbehorende opties met de enyaq.
Dat klopt. Alleen is het opvallend dat met dezelfde waarde de Skoda al een lager leasetarief heeft. Opties verhogen dit vaak, terwijl de restwaarde van de meeste opties richting nihil gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Winstverwachting van 10 miljard voor 2020 van VW. Nog voor eventuele boete, die kunnen ze met geschatte 100 miljoen makkelijk betalen.

https://fd.nl/ondernemen/...-volkswagen-uitstootboete

[ Voor 90% gewijzigd door Freakie1NL op 22-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

KrlGl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Na alle verhalen over de diefstal van de laadkabels https://tweakers.net/nieu...an-elektrische-autos.html heb ik het automatisch ontgrendelen weer uitgezet.
Dat is overigens geen probleem, gewoon twee keer de auto openklikken als je weg wilt, dan ontgrendelt de laad kabel ook.
Eens, ik doe dit ook alleen thuis met een vaste kabel. VW kabel heb ik ondertussen opgeborgen in de kofferbak. Verwacht alleen nog maar thuis en bij snelladers te gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Dat klopt. Alleen is het opvallend dat met dezelfde waarde de Skoda al een lager leasetarief heeft. Opties verhogen dit vaak, terwijl de restwaarde van de meeste opties richting nihil gaat.
is het een 8% auto? want daar doen leasmij's graag wat extra marge op :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:42:
[...]

is het een 8% auto? want daar doen leasmij's graag wat extra marge op :9
Waarschijnlijk. Kan alleen kijken niet bestellen... Iets met een ID.3 waarvan het contract net een maand loopt.

Monteur van de netbeheerder was trouwens onder de indruk van ID.3. Hij was ook wel bekend met de problemen die er van waren. Hij had ook net een ID.4 voor het eerst gezien. Erg onder de indruk.

Blijf toch leuk, mensen die enthousiast zijn over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 09:15
Heb steeds ruzie met het openen vd kofferbak. Wil soms wel, soms niet. Kan niet echt ontdekken wat nou de logica erachter is; iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:33
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen hier auto problemen hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
jarno1974t schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:00:
Heb steeds ruzie met het openen vd kofferbak. Wil soms wel, soms niet. Kan niet echt ontdekken wat nou de logica erachter is; iemand een idee?
Misschien kunnen ze bij de garage iets afstellen? Hier nog nooit problemen gehad met openen kofferbak...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Genestealer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:37:
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen hier auto problemen hebben gehad.
Och zo veel. Lekke banden, gebroken veren, elektrische storingen, dak wat niet meer open wilde, trekhaak die niet wilde ontkoppelen, kapotte bougies, gebroken gaskabel. Ik denk dat iedereen met een auto er wel eens problemen mee gehad zal hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
theHoff schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Och zo veel. Lekke banden, gebroken veren, elektrische storingen, dak wat niet meer open wilde, trekhaak die niet wilde ontkoppelen, kapotte bougies, gebroken gaskabel. Ik denk dat iedereen met een auto er wel eens problemen mee gehad zal hebben toch?
Wat een antwoord. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen problemen hebben gehad (of nog steeds) zodanig dat ze niet meer kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:50
[...]

Je vergeet de vogelpoep op je dak, ook een significant probleem. Fijn weekend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Freakie1NL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:16:

Monteur van de netbeheerder was trouwens onder de indruk van ID.3. Hij was ook wel bekend met de problemen die er van waren. Hij had ook net een ID.4 voor het eerst gezien. Erg onder de indruk.

Blijf toch leuk, mensen die enthousiast zijn over de auto.
Ik vind het idd ook opvallend hoe vaak ik positieve opmerkingen krijg over de ID.3, dat heb ik nog niet eerder met andere auto’s meegemaakt. Er is veel interesse voor. Dit is sterk in tegenstelling tot de vele negatieve opmerkingen die je online tegen komt. Twee verschillende werelden lijkt het wel. Leuk is het in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Alfred66 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Ik vind het idd ook opvallend hoe vaak ik positieve opmerkingen krijg over de ID.3, dat heb ik nog niet eerder met andere auto’s meegemaakt. Er is veel interesse voor. Dit is sterk in tegenstelling tot de vele negatieve opmerkingen die je online tegen komt. Twee verschillende werelden lijkt het wel. Leuk is het in ieder geval!
Ik merk vooral dat mensen heel erg nieuwsgierig zijn naar elektromobiliteit. Wanneer een auto door het exterieur te herkennen is als EV wordt men getriggerd, erg leuk om te ervaren. Wat dat betreft spreekt het uiterlijk van de ID3 aan en is deze duidelijk identificeerbaar als EV.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
[...]

Maar wie heeft dit al gehad bij een nieuwe auto.... :Y)

Ieder merk heeft zo zijn horror verhalen. Ook bij nieuwe auto’s. Door hoog van de toren te blazen en de concurrentie voor sukkels uit te makenhebben ze zich lelijk in de voet geschoten en volgt er nu de logische hoon en ophef. Een goede serviceverlening en voldoende informatie zou Pon/VW enorm geholpen hebben. Het jammere is dat iedereen die je hoort alleen de kwalen kent, maar niet de rijervaring kent. Nog erger is dat men door de negatieve berichten de rijervaring ook niet wil gaan kennen. En dat is wel echt zonde.

[ Voor 37% gewijzigd door ucsdcom op 22-01-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Genestealer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Wat een antwoord. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen problemen hebben gehad (of nog steeds) zodanig dat ze niet meer kunnen rijden.
Lees lekker het topic dan ff door joh. Staat genoeg in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
theHoff schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Lees lekker het topic dan ff door joh. Staat genoeg in
Zal ik doen kerel, neem jij een thee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 21:30
ucsdcom schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Maar wie heeft dit al gehad bij een nieuwe auto.... :Y)

Ieder merk heeft zo zijn horror verhalen. Ook bij nieuwe auto’s. Door hoog van de toren te blazen en de concurrentie voor sukkels uit te makenhebben ze zich lelijk in de voet geschoten en volgt er nu de logische hoon en ophef. Een goede serviceverlening en voldoende informatie zou Pon/VW enorm geholpen hebben. Het jammere is dat iedereen die je hoort alleen de kwalen kent, maar niet de rijervaring kent. Nog erger is dat men door de negatieve berichten de rijervaring ook niet wil gaan kennen. En dat is wel echt zonde.
Het speelt bij veel auto's tegenwoordig. Bij Tesla zijn er ook enorm veel klachten geweest bij iedere nieuwe auto. Van phantom breaking tot vampire leaks en kwaliteits-issues. Bij Hyundai was het de exploderende batterij (OK vooruit, zo erg was het niet). Bij Polestar is ook een grote recall.

Het heeft te maken met de Lean startup principes die tegenwoordig veel worden gebruikt: snel lanceren en gaandeweg aanpassen. Nieuwe auto's kunnen daardoor sneller naar de markt, maar als vroege klant heb je wel het risico dat je meer problemen tegenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijn vader krijgt de kofferbakvan de mijne ook niet open. Terwijl het mij geen enkele moeite of gewenning kostte. Nog niet helder wat hij anders doet dan ik. Enkel theorieën: Wil denk ik te snel? Moet misschien mentaal een stap zetten dat het niet mechanisch maar software gestuurd is?
Duim aan de bovenzijde van het logo, vingers klaar om hem open te trekken. Duwen met je duim, vingers er onder en dan "openen". Maar niet er meteen gaan tillen is denk ik de truc. Gewoon open vasthouden voor een tel en dan hoor je het mechanisme bewegen. Daarna kun je hem daadwerkelijk tillen en opent je klep.
Alfred66 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:06:
Ik vind het idd ook opvallend hoe vaak ik positieve opmerkingen krijg over de ID.3, dat heb ik nog niet eerder met andere auto’s meegemaakt. Er is veel interesse voor.
Eens, al meerdere leuke gesprekken gehad. Toch een leuk aspect van laden bij een publieke paal ipv voor de deur. ;)

Meermaals al positieve opmerkingen gehad. Ook van allerlei verschillende typen mensen.

Vandaag parkeerde een Skoda CityGo-e naast mij. Ik herken er meteen de VW up! in die ik 3 jaar geleden had. Dat vond ik een leuk karretje die met wat meer vermogen er wmb nog leuker op zou worden. Als kleine EV met dus meer koppel, best leuk. Oudere heer stapte uit. Ik lovend een praatje begonnen. Hij was blij met zijn skoda. Het reed fantastisch en was prima voor zijn vrouw en hem. Private lease. Ideaal vond hij het. Hij was op zijn beurt weer lovend over de ID.3.

Zulke gesprekjes ook gewoon zomaar al eens gehad. Bijvoorbeeld tijdens het wassen van de auto.
Met de Golf GTE gebeurde eigenlijk nooit, tot ik een stekker in zijn neus stak. Wat ik trouwens nog steeds een elegante keuze van VW vind op de Golf en Passat GTE's. Soms ook wat praktischer dan "de tankdop" locatie.
revolution-nl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:11:
Ik merk vooral dat mensen heel erg nieuwsgierig zijn naar elektromobiliteit.
Klopt in mijn ervaring. Vragen als "Hoe lang moet ie nou laden?", "Hoe ver kom je er mee?", "Hoe rijd dat nou?", "Moet je betalen voor dat opladen eigenlijk?" (die vond ik lekker naïef :P), "Is dat nou echt veel goedkoper?", enz.

Over het jaar dat ik die Golf GTE had ook al wel eens dergelijke vragen gehad. Zodra er een stekker in gaat veranderd de perceptie ietwat.
Die wagen heb ik veel van geleerd. Dat was eigenlijk mijn kennismaking met vol elektrisch rijden voor maarliefst een kilometer of 40. ;)
Als ik het netjes deed kwam ik zonder een druppel benzine te gebruiken er mee op ons kantoor. Je begrijpt: Ik was fervent stekkeraar met dat ding. :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Soeski
Update over mijn MAXie. Na bericht gisteren dat hij voorlopig nog niet klaar was, is er een klacht ingediend bij de contactpersoon van de leasemaatschappij. Opvragen algemene voorwaarden om contractontbinding te onderzoeken.
Je wilt niet weten wat er ineens voor radartjes gingen draaien...

Vanmiddag gebeld dat ik 'm op kon komen halen. Het was tóch gelukt de "Storing in elektrosysteem" melding weg te krijgen. Even wat punten ter opsomming, misschien heeft iemand er nog iets aan:

- 5 december voor de 2e keer 12V leeg en afgesleept
- 16 december gelukt om 0783 er op te krijgen, maar auto daarna helemaal dood
- begin januari nieuwe gateway controller besteld en geïnstalleerd - geen oplossing
- tweede week januari reserve boardnet unit geïnstalleerd - auto deed alles weer!
- nieuwe boardnet unit besteld
- 20 januari geïnstalleerd - auto deed het weer!
- laatste testrit - "Storing in elektrosysteem"
- 22 januari - opgelost - het was tóch de gateway controller
- Opgelost met kanttekening - ze hebben op een "creatieve manier" de foutmelding weggepoetst en vertelden me dat ze officieel (!) met die fout de auto niet mogen meegeven van VW
- Bij terugkeren van de melding voor 2.1 moet ik terug naar de dealer, ze kunnen de fout er dan weer uithalen. Advies was om niet door te rijden met die fout omdat de ID.3 dan in noodloop kan schieten

Verder:
- 0783 heeft een bug die deze melding veroorzaakt en deze bug is opgelost in 2.1. Ik heb expliciete (!) instructie om de auto NIET langer dan 8 uur aan een laadpaal te laten staan. Waarom dit precies 8 uur is weet ik niet, maar aldus VW gaat het exact na 8 uur mis. Is dus bekend en opgelost in 2.1, maar tot die tijd altijd korter laden dan 8 uur. Snelladen, 80% of 100% maakt niks uit, het gaat letterlijk op TIJD. Blijkbaar gebeurt er iets na 8 uur aan de paal staan, of je nu laadt of niet maakt niet uit.
- Auto was niet gewassen, niet opgeladen en niet gereinigd van binnen bij ophalen. Toch jammer na 47 dagen. Kon de zwarte smeer van het stuur vegen.
- Alles werkt - Car2X, Android Auto (meteen bij instappen wilde hij draadloos koppelen en alles in 1x goed), AR HUD (geweldig speeltje!)
- Navraag leerde dat de ID.3 Max substantieel meer issues heeft dan de PLUS. Ze kon niet zeggen waarom, maar dat was hun conclusie a.d.h.v. de modellen die ze ter reparatie hadden
- De update naar 2.1 duur ongeveer 1-2 uur als je 0783 al hebt, als je nog op 0564 zit duurt dit meer dan een werkdag en wordt een enorme klus - daarentegen zei ze wel dat het zo gepland wordt dat er zoveel mogelijk auto's in zo kort mogelijke tijd worden voorzien en dat het echt snel zal gaan na de start

Ik ging snelladen bij FastNED en heb een heel leuk gesprek gehad met een Model 3 rijder die zeer geïnteresseerd was en erg enthousiast was ook. Jonge vent, open-minded en oprecht erg onder de indruk. Softwareproblemen had hij al wel gehoord en hij vond het niet zo schrikbarend - hij was eens rijdend volledig uitgevallen (alles op zwart, maar M3 reed nog wel) en is al uitrollend op afstand gereset door Tesla... ook best spannend :)

Lang verhaal kort - he's back! Wel erg fijn. @Kanter Als jij hetzelfde probleem hebt met die melding - dat kunnen ze dus wél oplossen (creatief zei ze weer...dus mogelijk niet helemaal zoals VW het wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Soeski schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:50:
Update over mijn MAXie. Na bericht gisteren dat hij voorlopig nog niet klaar was, is er een klacht ingediend bij de contactpersoon van de leasemaatschappij. Opvragen algemene voorwaarden om contractontbinding te onderzoeken.
Je wilt niet weten wat er ineens voor radartjes gingen draaien...
Gefeliciteerd dat je m weer terug hebt :) . Wel een heel verhaal zo :o . Goed te lezen dat ik met mijn oude vertrouwde software tenminste een bug niet heb :+ .
Wel jammer dat het weer het nodige duw en trekwerk vereiste maar dat hoort er bij vrees ik. En een schoonmaakbeurt en opladen had wel gemogen na al die tijd. Maar goed niet te veel mopperen maar lekker mee gaan rijden nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
Ultraman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Mijn vader krijgt de kofferbakvan de mijne ook niet open. Terwijl het mij geen enkele moeite of gewenning kostte. Nog niet helder wat hij anders doet dan ik. Enkel theorieën: Wil denk ik te snel? Moet misschien mentaal een stap zetten dat het niet mechanisch maar software gestuurd is?
Duim aan de bovenzijde van het logo, vingers klaar om hem open te trekken. Duwen met je duim, vingers er onder en dan "openen". Maar niet er meteen gaan tillen is denk ik de truc. Gewoon open vasthouden voor een tel en dan hoor je het mechanisme bewegen. Daarna kun je hem daadwerkelijk tillen en opent je klep.

[...]
Ehm... mn id31st heeft geen indrukbaar logo 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Nog... 0 issues.. Klopt op hout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Gisteren bericht gehad van mijn ID.3 Max. Het infotainmentsysteem heeft de update niet overleeft (bricked?). Ze hebben contact met Pon over een nieuwe. Moet €2400 kosten.

Maandag ook maar eens via de werk/leasemaatschappij druk zetten, want ben bang dan ik anders lang moet rijden in de Polo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
jarno1974t schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Ehm... mn id31st heeft geen indrukbaar logo 😳
Hoe open jij de kofferbak dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
C0C0 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:01:
Gisteren bericht gehad van mijn ID.3 Max. Het infotainmentsysteem heeft de update niet overleeft (bricked?). Ze hebben contact met Pon over een nieuwe. Moet €2400 kosten.

Maandag ook maar eens via de werk/leasemaatschappij druk zetten, want ben bang dan ik anders lang moet rijden in de Polo.
Ja, dat had ik dus precies zo! Infotainment systeem was dood na de update. Zie mijn verhaal hierboven, misschien kan het bij jou dan sneller opgelost worden dan bij mij. Ook een MAX he...
Nieuwe gateway controller, update opnieuw draaien en je kunt hopelijk weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
@Soeski welke leasemaatschappij zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 19:25

Als het langer duurt zou ik sowieso vragen naar vergelijkbaar vervangend vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 06:44
@Soeski Wat een verhaal zeg! En ik ben ook wel onder de indruk wat 'algemene voorwaarden' en 'ingebrekestelling' altijd doen. Als ik dat in mijn werk nodig zou hebben....

@Genestealer Ik weet niet of je op dit forum echt een goed onderzoek kan verwachten. Ik heb zelf een ID.4 met eigenlijk géén problemen. Ik volg het forum nu al een paar maanden en de ID.4's hebben volgens mij allemaal weinig problemen. De ID'3's zijn een ander verhaal, met name de ernst van de foutmeldingen als ik het zo lees. Echter sprak ik hier in de straat een vrouw met een ID.3 die alleen op facebook zit en zich helemaal niet ingelezen had in alle issues. Zij dacht dat het aan haar lag dat sommige dingen niet werkten ;-)
Met een beetje googlen kom ik op bijna 11.000 ID.3 registraties in 2020. Dat één van ons er dan 20 voor service bij de garage ziet staan is natuurlijk geen goede voorspeller of jij ook problemen gaat krijgen met je auto.

Als je overweegt een ID.3 te kopen zou ik wachten tot de 2.1 update er is. Of je accepteert dat hij naar de garage terug moet en je tijdelijk in een leenauto rijdt. Zo'n drama is dat ook weer niet.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Wat handig is om te weten is dat je in het midden recht naar voren moet schoppen, in plaats van een halve cirkel beweging maken met je voeten. (zoals het bij andere auto merken werkt)

Edit: ik deed hier even de aanname dat het om het automatisch openen gaat met behulp van de voet.

[ Voor 10% gewijzigd door II Stevow II op 23-01-2021 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Genestealer
wheli schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:33:
@Soeski Wat een verhaal zeg! En ik ben ook wel onder de indruk wat 'algemene voorwaarden' en 'ingebrekestelling' altijd doen. Als ik dat in mijn werk nodig zou hebben....

@Genestealer Ik weet niet of je op dit forum echt een goed onderzoek kan verwachten. Ik heb zelf een ID.4 met eigenlijk géén problemen. Ik volg het forum nu al een paar maanden en de ID.4's hebben volgens mij allemaal weinig problemen. De ID'3's zijn een ander verhaal, met name de ernst van de foutmeldingen als ik het zo lees. Echter sprak ik hier in de straat een vrouw met een ID.3 die alleen op facebook zit en zich helemaal niet ingelezen had in alle issues. Zij dacht dat het aan haar lag dat sommige dingen niet werkten ;-)
Met een beetje googlen kom ik op bijna 11.000 ID.3 registraties in 2020. Dat één van ons er dan 20 voor service bij de garage ziet staan is natuurlijk geen goede voorspeller of jij ook problemen gaat krijgen met je auto.

Als je overweegt een ID.3 te kopen zou ik wachten tot de 2.1 update er is. Of je accepteert dat hij naar de garage terug moet en je tijdelijk in een leenauto rijdt. Zo'n drama is dat ook weer niet.
Ik sta op het punt zakelijk een Skoda Enyaq te kopen. Die is gebaseerd op de id4. Alles uitgezocht, ingelezen en afgelopen vrijdag auto in het echt mogen bewonderen. Ik ben bijna zover om te tekenen. Enige wat mij nog weerhoudt is de aanloop problemen die ik hier voorbij zie komen. Maar je hebt helemaal gelijk, een forum geeft een vertekend beeld. Probeerde een antwoord te zoeken om de knoop door te hakken. Maar ik ga het gewoon doen. Bedankt voor je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 06:44
Geen probleem. Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's!

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
II Stevow II schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Wat handig is om te weten is dat je in het midden recht naar voren moet schoppen, in plaats van een halve cirkel beweging maken met je voeten. (zoals het bij andere auto merken werkt)

Edit: ik deed hier even de aanname dat het om het automatisch openen gaat met behulp van de voet.
Sorry, ik zie dat ik duidelijker kan zijn. Betreft id.4 1st. De kofferbak gaat open middels afstandbediening (handzender).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
II Stevow II schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat het hier specifiek om de ID.3 gaat? Heb nog eens goed gekeken in mijn ID.4 maar zie hier geen netje o.i.d.

Wat betreft de opbergvakjes, zijn dit dus de mogelijkheden in de ID.4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBRKVQ0CkbwV4_jGTHcSGHWyTWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwDtp635vsDyaMOegb643ArT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5UdwsefDuA-akE7eVwcRnD8URs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v31Hpb4bgBxsIyJNNJ34zNko.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpx9nzvaV0dC7DV4wjkLFDcX7eE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcDfCJNILah6WFPJuwUindFr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjyRdHVGX3E-usXd3udAsfyekMI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H87WPTVoreSueqkEZGNjNw3F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA1vrRc03-y4NFL1ohds84tZCSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mrAGAAUaFXSZWJ38toy6EP6.jpg?f=fotoalbum_tile

De scheidingwandjes kunt je overigens met de curve beide kanten op overal inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Heeft iemand hier ervaring met hoe je het beste een hond kan vervoeren in de ID.3?
Wij zijn aan het rondkijken momenteel naar een goeie auto (mijn eis is volledig elektrisch, de hare is dat we onze hond moeten kunnen meenemen) en zij kan voor haar werk gebruik maken van de Kona Electric (erg leuk autootje maar voor dit topic niet heel relevant).

Het jammere aan de Kona vind ik dat de kofferbak wel erg klein is, dus het is niet heel comfortabel voor de hond... tenminste, dat gevoel heb ik.

Ik weet dat de ID.3 wat meer ruimte heeft maar of het voldoende is voor onze pup weet ik dus niet.

Heeft iemand al een hond (husky-berner senner mix dus denk iets ter grootte van een Golden Retriever) meegenomen en een idee over het comfort voor het beestje?

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Is toch totaal irrelevant wat dat kost, is neem ik aan garantie kwestie? Hopen dat PON er zelf mag dokken, want die vangt lekker geld voor al die ID.X maar verantwoordelijkheid dragen ho maar.

Interessante vraag trouwens:
https://www.ad.nl/auto/ka...uit-als-vooruit~a5f7e33a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

II Stevow II schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat het hier specifiek om de ID.3 gaat? Heb nog eens goed gekeken in mijn ID.4 maar zie hier geen netje o.i.d.

Wat betreft de opbergvakjes, zijn dit dus de mogelijkheden in de ID.4:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

De scheidingwandjes kunt je overigens met de curve beide kanten op overal inzetten.
Het idee dat je dit kan indelen is best grappig. Ik had alleen 101 accessoires bedacht die er ook in past zoals een gekoelde bekerhouder of een zonnebril houder?

Zal vast het een en andere aftermarket beschikbaar komen. Hoop ook op een vervangende onderdelen voor het middenconsole die NIET in pianolak zijn. Grijs alcantara lijkt me wel heel cool.

Weet iemand een site die de originele middenconsole onderdelen verkoopt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 21:47
27 km/h achteruit rijden is vrij hard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Genestealer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:45:
[...]

Zal ik doen kerel, neem jij een thee?
Er zijn in dit forum drie groepjes te herkennen. ID. 4, Is direct uitgeleverd met software 2.0 en lijken op dit moment weinig last te hebben van belemmerende storingen waardoor de auto onbruikbaar is.
ID.3 met een software update naar versie 2.0. Ook deze groep lijkt in verhouding beperkte belemmerende issues te hebben.
ID. 3 die nog niet een update hebben gehad. Dit lijkt de groep te zijn met de grootste en langste storingen en die het vaakst moeten worden afgesleept waarbij de doorlooptijd van reparatie en update lang kan zijn.

Ik denk dat de Enyaq sowieso met 2.0 zal worden uitgeleverd en misschien wel 2.1. De belangrijkste rijsystemen zijn wel gelijk alleen audio ed zijn anders in de Enyaq? Het lijkt mij niet dat dat voor veel extra problemen hoeft te zorgen maar zelfs hier zie je grote verschillen tussen op het oog identieke auto's.

Als je je initiële vraag wat duidelijker had geformuleerd had ik je in eerste instantie dit antwoord ook willen geven hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Versie 2.1 verwacht men mid februari.. Zelf houd ik gewoon eind q1 aan voor de update. En vanaf dan eigenlijk heb je een goed werkende OS die je vanaf afstand kunt updaten.

Mensen die hun auto rond mid Q2 zullen ontvangen hoop ik voor hun dat ze gewoon 2.1 ontvangen, maar blijft giswerk

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 23-01-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
theHoff schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Er zijn in dit forum drie groepjes te herkennen. ID. 4, Is direct uitgeleverd met software 2.0 en lijken op dit moment weinig last te hebben van belemmerende storingen waardoor de auto onbruikbaar is.
ID.3 met een software update naar versie 2.0. Ook deze groep lijkt in verhouding beperkte belemmerende issues te hebben.
ID. 3 die nog niet een update hebben gehad. Dit lijkt de groep te zijn met de grootste en langste storingen en die het vaakst moeten worden afgesleept waarbij de doorlooptijd van reparatie en update lang kan zijn.

Ik denk dat de Enyaq sowieso met 2.0 zal worden uitgeleverd en misschien wel 2.1. De belangrijkste rijsystemen zijn wel gelijk alleen audio ed zijn anders in de Enyaq? Het lijkt mij niet dat dat voor veel extra problemen hoeft te zorgen maar zelfs hier zie je grote verschillen tussen op het oog identieke auto's.

Als je je initiële vraag wat duidelijker had geformuleerd had ik je in eerste instantie dit antwoord ook willen geven hoor. ;)
Ok, kan het zeer waarderen dat je nu alsnog de moeite hebt genomen om te reageren met nuttige informatie. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Freakie1NL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Is toch totaal irrelevant wat dat kost, is neem ik aan garantie kwestie? Hopen dat PON er zelf mag dokken, want die vangt lekker geld voor al die ID.X maar verantwoordelijkheid dragen ho maar.

Interessante vraag trouwens:
https://www.ad.nl/auto/ka...uit-als-vooruit~a5f7e33a/
Als net zo snel vooruit als achteruit wil rijden moet je een oude Daf 66 variomatic aanschaffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
Simply1337 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:14:
Versie 2.1 verwacht men mid februari.. Zelf houd ik gewoon eind q1 aan voor de update. En vanaf dan eigenlijk heb je een goed werkende OS die je vanaf afstand kunt updaten.

Mensen die hun auto rond mid Q2 zullen ontvangen hoop ik voor hun dat ze gewoon 2.1 ontvangen, maar blijft giswerk
Dit vertelde mijn dealer ook vorige week. Omdat ik vrijwel geen klachten heb (voorklimatisering werkt niet) adviseerde hij tot in de loop van maart te wachten, inderdaad met 2.1. Inmiddels wel de steunhaak erop zitten, keurig netjes zoals dat eruit ziet. Verder tevreden over de ID.3

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MLLL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Als net zo snel vooruit als achteruit wil rijden moet je een oude Daf 66 variomatic aanschaffen 8)
hahaha ja, daar moest ik ook gelijk aan denken! M'n opa had vroeger zo eentje geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nog een interessant artikel voor de privé rijders, en uiteraard ook lease want hierdoor lagere leaseprijs.

https://www.ad.nl/auto/is...er-in-onderhoud~a71d80ac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Jahoor, natuurlijk vandaag heb ik mijn eerste foutmelding.

"Travel Assist is currently not available"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkza6316zeSw-7u8arp60FhF2vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgTZYZ5kDUzzhMlMLmZCoNyk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaKXLy44t3MjF4CYlDjUiFDV8es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oHodM8SHwOsj1DrYviFQ0C2.jpg?f=fotoalbum_large

Opgelost na 10 min rust en uit het bereik van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45
Van de week de auto 2 dagen kwijt geweest voor software updates om storingsmeldingen airbag en front assist te verhelpen. Vandaag weer vrolijk dezelfde meldingen gezien... Ach misschien dat vanaf de volgende update dit wel is opgelost. Ik kan in ieder geval rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZERT24KRxYeMZ1S9fiTjXMiX8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QM0jySPng29qmi3Ld46ouaob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMqYLGn33pJJysTRZ3JkTG90Jus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xk7QFhbHYa39nks82I17cz0r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Dit vertelde mijn dealer ook vorige week. Omdat ik vrijwel geen klachten heb (voorklimatisering werkt niet) adviseerde hij tot in de loop van maart te wachten, inderdaad met 2.1. Inmiddels wel de steunhaak erop zitten, keurig netjes zoals dat eruit ziet. Verder tevreden over de ID.3
Bij welke dealer zat jij? Ik wacht hier nog op de trekhaak, nu heb ik die vooral gekozen door de lage prijs en qua gebruik is dat ooit misschien dus ik ga er geen haast van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
Vandaag proef gereden in de ID4 en dat viel absoluut niet tegen. De Max is lekker vol uitgerust, heeft heeft veel ruimte en is vlot genoeg om mee te komen met het verkeer.

Tov de P8 bevalt ons vooral de ruimte. Enige nadeel is dat ie maar 1000kg mag trekken. Maar dat is in ieder geval genoeg voor een trailertje met 2 motoren :)

Binnenkort nog rijden in de iX3.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 21:30
Soeski schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:50:
Update over mijn MAXie.
- Opgelost met kanttekening - ze hebben op een "creatieve manier" de foutmelding weggepoetst en vertelden me dat ze officieel (!) met die fout de auto niet mogen meegeven van VW
- Bij terugkeren van de melding voor 2.1 moet ik terug naar de dealer, ze kunnen de fout er dan weer uithalen. Advies was om niet door te rijden met die fout omdat de ID.3 dan in noodloop kan schieten
...

Lang verhaal kort - he's back! Wel erg fijn. @Kanter Als jij hetzelfde probleem hebt met die melding - dat kunnen ze dus wél oplossen (creatief zei ze weer...dus mogelijk niet helemaal zoals VW het wil).
Ik weet niet hoor... Ik kan begrijpen dat ja na zo'n lange tijd in onderhoud blij bent dat je de auto weer terug hebt. Maar zelf zou ik dit echt niet accepteren.

Het lijkt erop dat de LM druk heeft gezet op de dealer om snel uit te leveren en zo juridisch gedoe te voorkomen. Of dat de dealer onder druk van de LM creatief is geworden.

Feit blijft dat je rond rijdt in een auto die volgens de fabrikant niet de weg op mag. Potentieel gevaarlijk voor jezelf of andere weggebruikers. Ik vind dit onbehoorlijk en onverantwoord van de dealer (die uiteindelijkde partij is die de auto toch aflever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:16:
[...]

"Travel Assist is currently not available"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opgelost na 10 min rust en uit het bereik van de auto
Die melding heb ik ook een paar keer gehad, verdwijnt (vooralsnog) vanzelf...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Grappig hoeveel ID.* er inmiddels in het wild te zien zijn. Vandaag even wandelen op de Veluwe (Kootwijk), en zowaar 2 ID.3’s op de parkeerplaats en één ID.3 onderweg gespot!

ID.4’s blijven nog wat achter, tot nu toe 3 op de weg gespot (en m’n eigen natuurlijk :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Maar dat acc of iets dergelijks niet werkte heb ik wel vaker gehad bij andere auto's. Uit en inschakelen fixt het probleem 9/10 keer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:43

Qck

Bazinga

Vandaag mijn ID.4 1st ontvangen. Mijn eerste SUV en eerste electrische auto. Rijdt prima, moet wel erg wennen aan de knoppen en dat sommige basisfuncties niet achter 1 knop zitten, maar meerdere acties vereisen.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
AMARONE schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Bij welke dealer zat jij? Ik wacht hier nog op de trekhaak, nu heb ik die vooral gekozen door de lage prijs en qua gebruik is dat ooit misschien dus ik ga er geen haast van maken.
Bij Thur in Genderen, zeer te spreken over. Ik kon gebruik van de VW aanbieding van €195,- voor de steunhaak.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Simply1337 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Misschien een goed moment om te stoppen met dat bijgeloof.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Boy schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:16:
[...]

hahaha ja, daar moest ik ook gelijk aan denken! M'n opa had vroeger zo eentje geloof ik
Andre van Duin als stem bij Waze en het is compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Ziezo, de definitieve versie van EVNotify met id.3 ondersteuning voor Android is uit beta en nu beschikbaar voor iedereen.
De iOS versie ligt nu bij Apple voor review en komt dus ook binnenkort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Yoade75 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:00:
[...]

[...]

Misschien een goed moment om te stoppen met dat bijgeloof.
Blijkbaar geldt MDF niet als echt hout :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 14:31
KrlGl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:58:
Ziezo, de definitieve versie van EVNotify met id.3 ondersteuning voor Android is uit beta en nu beschikbaar voor iedereen.
Hi kan je me vertellen welke (bluetooth) dongle je hierbij gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
Gugi101 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Hi kan je me vertellen welke (bluetooth) dongle je hierbij gebruikt.
Ik gebruik deze, omdat ik een naamloze Chinese kloon te riskant vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVk5J3Yh2UZIWw08zEj4J8GCVbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pp3LmUKJCNrbFvuM5yWsj34z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
Freakie1NL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Mijn ervaring is hoe duurder het is hoe langer het duurt voordat er een beslissing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:16
KrlGl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:58:
mijn ervaring vorig jaar was dat op iOS EVnotify stopt zodra het naar de achtergrond gaat :(. Nu goedkope android phone erbij om dit te omzeilen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
pietermx schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:12:
Grappig hoeveel ID.* er inmiddels in het wild te zien zijn. Vandaag even wandelen op de Veluwe (Kootwijk), en zowaar 2 ID.3’s op de parkeerplaats en één ID.3 onderweg gespot!

ID.4’s blijven nog wat achter, tot nu toe 3 op de weg gespot (en m’n eigen natuurlijk :)
Ik heb gisteren voor het eerst (!) sinds september een andere ID.3 gezien dan die van mij of mijn collega's (of bij de dealer binnen/buiten, soit). Ik vroeg me echt af waar ze allemaal waren al die tijd (en ik zit 3-5x per week op de weg naar werk nota bene). Eindelijk eens een andere gezien dus.
ID.4's alleen nog bij de dealer gezien.
Ze bestaan dus toch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Ik heb gisteren voor het eerst (!) sinds september een andere ID.3 gezien dan die van mij of mijn collega's (of bij de dealer binnen/buiten, soit). Ik vroeg me echt af waar ze allemaal waren al die tijd (en ik zit 3-5x per week op de weg naar werk nota bene). Eindelijk eens een andere gezien dus.
ID.4's alleen nog bij de dealer gezien.
Ze bestaan dus toch 8)
ID.4 heb ik 2 dagen voor ik 'm kreeg in December voor m'n huis zien staan (was iemand bij de buren mee op bezoek) en 1'tje onderweg gezien afgelopen weekend. Ik zit wel vrij weinig op de weg, dus het is procentueel hoog voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
1 ID4 in de wijk gezien(wisselde hem af aan de laadpaal), eentje gisteren bij de vuilstort gezien. Voor de rest 1x ID.3 in de wijk nog gezien ook(life versie, mijne is de plus).

Op de weg zie je best vaak de id3 in de regio den haag, schiphol.

Vooral leuk om ze vaker te zien, mooie auto's imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Gisteren was ik in Apeldoorn en we zijn in de middag in het Leesten geweest voor een wandeling. Op de snelweg wel een ID.3 gezien en in de buurt van Ughelen ook nog een witte ID.3 Max zien staan tijdens het laden.

Grappig ook hoe mensen omkijken als je op de snelweg rijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Braaaii op 24-01-2021 11:21 ]

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 14:58
Helaas moet ik me ook aansluiten bij de groep die wat meldingen krijgt. Nu regelmatig tijdens het rijden melding van storing in aandrijfsysteem en/of storing met ACC. Als je stopt kan ik geen andere “versnelling” kiezen en moet ik de auto aan en uit zetten middels knop onder het stuur. Dan zijn de meeste keren beide meldingen verdwenen. Maar even melding maken bij de dealer en kijken wat die er van zegt.
Pagina: 1 ... 60 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.