DV837 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:49:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een nieuwe lease-auto van de zaak, huidig contract loopt tot eind van het jaar. Nu overweeg ik de e-208 en corsa-e. Kan helaas niet thuis laden, maar vooralsnog 7 laadpunten (14 aansluitingen) in de wijk op gemiddeld 6 minuten lopen, wat ik acceptabel vind.
Keuze is deels vanuit mijn persoonlijke wens om elektrisch te rijden, maar het kostenaspect vind ik nog belangrijker. Als het duurder was zou ik het niet zo snel doen, afgezet tegen het ongemak van range beperkingen en niet op de oprit kunnen laden. Woon-werk is zo'n 70km enkele reis.
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van forumleden die één van beide modellen al hebben of in bestelling hebben. Risico is natuurlijk de levertijd, zodat het lage bijtellingspercentage van 2020 nog geldt. En ik wil graag wel 3-fase (vanwege praktijkrange van zo'n 240km), en ik dacht te hebben gelezen dat sommige merken momenteel problemen ondervinden met het leveren van deze aansluiting op de modellen. Ik weet niet of dit ook voor de e-208 en/of corsa-e geldt?
Het is ook lastig redeneren, aan de ene kant... hoevaak kom je thuis in de zeikregen of vertrek je in de zeikregen. Valt best wel mee.
Aan de andere kant; 6 minuten klinkt erg weinig, maar ik moet bij klanten soms achter parkeren, dat is 3 tot 4 minuten lopen en dat gebied is echt een windtunnel. Voel toch als meer.
Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben hoor, ik doe altijd extra loopjes omdat ik als IT-er graag een beetje in beweging blijft. Maar het is wel onhandig om je auto erg ver te hebben staan. Ik zat voor mijzelf te kijken, al mijn laadpalen (nu 3x2, straks 5x2) zijn in 2 minuten loopafstand waarbij de dichtstbijzijnde 120 meter is. Mijn vriendin kreunt al bij de gedachte dat de auto daar helemaal staat.

Ik vind het zelf wel lekker, lekker stukje lopen (van 3x niets). Het is zo persoonlijk. Ik vind het best een goed idee dat je je auto een paar weken in die omgeving parkeert om te kijken hoe erg je het vindt (meegenomen dat het huidige weer absoluut geen straf is).
En moet je ook echt elke dag daar laden? En wat als er meer EV's bijkomen en de laadplekken afnemen qua beschikbaarheid. Red je een reis dan nog wel? Zelf is het voor mij geen probleem. Ik kan laden op het werk en thuis (publieke laadpaal) en dat moet ik dan eens in de 2 a 3 dagen doen naar gelang het jaargetijde. Hoe zit dat bij jou?
Wel toffe auto's (lijkt mij) allebei!