Hallo allemaal,
Ik heb nog niet gereageerd in dit forum, in die zin ben ik nieuw hier. Ik lees wel mee zo nu en dan. Ik heb zelf een BMW i3 EV 2013 welke ik particulier overgenomen heb uit de lease.
Ik heb nu iets bijzonders aan het voertuig wat ik graag met jullie wil delen en omdat ik benieuwd ben of iemand anders er ervaring mee heeft?
De wagen is van 31-12-2013 en heeft om die reden op 30-12-2019 zijn beurt gehad samen met 4 nieuwe banden. Dit onderhoud is bij de BMW dealer uitgevoerd. Dit is de eerste beurt die ik hem heb laten geven, ik rij de wagen sinds medio april 2019 (44dkm gekocht). De wagen heeft nu ongeveer 67dkm op de teller. De wagen bevalt overigens super, ik ben helemaal om qua elektrisch rijden (maar dat snappen jullie wel

). Ondanks de beperkte range (100km in de kou, 140km in de zomer) kom ik er overal mee waar ik wil komen. Plus ik vind het een comfortabele, leuke auto

!
Sinds kort na zijn beurt, ergens 2e/ 3e week januari kreeg ik sporadisch de melding: "Aandrijving Weldra controleren" de wagen gaf in het hoofd display dat ik wel gewoon door kon rijden maar a.u.b. service plannen, of iets van die stelling. Omdat ik het een beetje vaag vertaald vond uit het Duits (Welda

) heb ik hem even op Engels gezet, dan is de melding: "Drivetrain, check soon". Deze melding ging echter na een start stop weer weg... Enkele dagen later kwam hij weer in beeld. Na een start stop was hij weer weg, maar de frequentie nam toe. Nu is de melding inmiddels continue in beeld. Ik heb een afspraak gepland bij de BMW-dealer nadat ik hier afgelopen zaterdag geweest ben, maar ze door gebrek aan ervaren personeel op dat moment (door de hoogvoltage accu van de i3) hem niet konden uitlezen (wel geprobeerd maar ze kregen hem daarna niet meer gestart

een kwartier later weer wel...?!) Ik had een plaatje bij willen voegen van hoe het eruit ziet, maar ik heb nog niet genoeg karmapunten om te uploaden
Ik loop nu toch met een beetje buikpijn omdat ik bang ben dat het iets onduidelijks/ onbekends is en ik zo meteen uren aan het verspijkeren ben aan alleen de diagnose. Misschien ook omdat de i3 toch een onbekende auto is, ook voor de dealer?
Er is een jongen op YouTube die dit probleem ook heeft met zijn REx
YouTube: BMW I3 Drivetrain Error Fixed YouTube: Very Basic BMW I3 Drivetrain Error Diagnosis, maar bij hem zat het in de Range Extender en die heb ik niet. Op internet lees ik hele verschillende berichten.
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte als ik meer weet, omdat ik zelf niets kon vinden op internet wat echt aansloot bij mijn case. Ik ben wel benieuwd of het jullie misschien bekend is of dat er iemand is die meer weet?
Overigens kon ik geen i3 forum vinden. Ik hoop dat het hier op de juiste plek is!