Rechtervoet zwaar geldt met name ook voor snelheid, niet zo zeer voor optrekken. Er zit een significant verschil in range als je 100km/u rijdt vs wanneer je 130km/u rijdt. Nou zal dat laatste niet vaak meer voorkomen, maar het is goed om te beseffen dat het voor een EV altijd efficiënter is om langzamer te rijden, waar het bij een ICE mogelijk is dat je optimale snelheid rond de 80-90km/u ligt.Bobbje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:46:
[...]
Mijn rechtervoet wil wel eens zwaar zijn, als het rustig is, maar dat is het toch bijna nooit. Dus in dat opzicht probeer ik wel zuinig te rijden. Momenteel staat mijn auto op 4.2 liter per 100km, dus dat is wel goed zuinig (Fiesta uit 2018, diesel). De LR valt helaas buiten het budget anders had ik die gepakt.
[...]
Het probleem met de Kona en de lengte had ik ook, maar er zit bijna nooit iemand achter mij, dus dat scheelt weer. Maar dankje voor je input!
Maar gezien hoe zuinig je rijdt met je Fiesta zal dat allemaal wel goedkomen. Kan je overdag op locatie opladen?