Apollyon schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:09:
[...]
Het leasebudget is €750,- De details krijg ik pas na mijn proefperiode.
[...]
Ik heb gezocht op openbare laadpalen. Er zijn wel enkele laadpalen in de buurt van het kantoor maar die heb ik nog niet gezien. Zonder ervaring kan ik niet inschatten of het makkelijk zal zijn. Het lijkt me nogal een gedoe om elke dag bij een laadpaal te parkeren om dan later op de dag de auto weer op te halen en in de parkeergarage te zetten?
Het moet dus een auto zijn die met gemak 300 km kan afleggen tussen opladen. Als het een benzineauto wordt is de actieradius ruimer maar moet ik voor woon-werkverkeer ook elke 2 dagen tanken.
[...]
Elektrische auto's met goede actieradius zijn duur. Als ik voor mijn woon-werkverkeer alleen met een duur topmodel heen en weer kan van huis naar werk en weer terug, dan ben ik misschien beter af met een kleinere benzine auto?
De grote vraag is: hoe is die 750€ berekend.
Volgens mijn werkgever kost mijn Y LR zowat 1350€ pm, mijn zoon krijgt een 3 RWD en die zou onder de 750€ vallen….
Een 3 RWD zal die 300 km slechts met moeite halen in de winter als je vertrekt met 100%.
Snelladen tot 100% is niet aan te raden, want duurt bijna een uur.
Andere auto’s voor gelijkaardig budget die 300km in de winter halen vanaf 80% lading…. Ik ken ze niet, of ze vallen zeker buiten je budget.
Vraag eens na welke auto’s je collega’s rijden, dan heb je alvast een idee wat kan.
Maar ik snap vooral niet dat je nieuwe een job kiest die je ca 3-4 uur rijden per dag gaat kosten, en dat je dan niet net iets meer info vraagt over wat en hoe.
Tenzij het salaris 50-100% hoger ligt dan wat je in je buurt kan vinden.