Netjes

maar die rijd ik niet

Ik heb de pleb-versie, SRSM.
En dit nurburgring filmpje is net wat ik bedoel. Ik doe niets af aan wie plezier beleeft op de ring, de skills en de kwaliteiten van een auto die het daar goed doet. Maar dat is niet wat ik zoek in een daily op de openbare weg.
Nogmaals, met meerdere autos in bezit die elk een zekere focus hebben, ben je minder geneigd om 'alles in een te willen'. Dus niet langer zeer sportief karakter in je daily, voor die 1 keer per jaar dat je door Duitsland rijdt of op lege een Alpenpass terecht komt. Liever auto's die meer tot hun recht komen voor de bedoelde scenario's, ipv compromis.
De duurdere polestar met instelbare vering, rijdt vast geweldig. En kan je waarschijnlijk ook afstellen naar 'comfort'. Die uit het filmpje is er wss zo eentje. Maar nogmaals, die rijd ik niet, en de standaard vind ik persoonlijk erg matig op dat gebied. Geen dealbreaker, maar minder verfijnd en comfortabel dan wat 'ie had kunnen zijn.
@
Blokker_1999 , zelfs met de standaard polestar 2 (6,5s naar 100 of zo) vind ik het soms eigenlijk te snel. En ja, de discipline zit in je eigen rechter voet en in je hoofd, we weten het allemaal wel. Maar wat je hebt, gebruik je, ook al is de situatie er niet altijd op aangepast. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. En in combinatie met wat vermoeidheid of stress op het werk, kan je wel eens een inschattingsfout maken. Het is gewoon te verleidelijk soms, terwijl ik normaal gezien echt wel een volwassen en goede bestuurder ben.
Die cijfers, daarvoor moest je vroeger bij een golf GTI aankloppen, of audi TTRS, dat soort. Waar eindigt deze wedloop? De snelste tesla's zijn nu al zo snel als wat fysisch mogelijk is. De plaid, om die bij te houden moest je tien jaar geleden hypercars kopen, die zijn voor niemand weggelegd. Nu rijd elke zaken janlul met zo'n ding.
Ik hoop in de toekomst op throttle respons curves, waaruit je kan kiezen. Ik zou soms maar wat graag een gemoedelijkere setting willen. Die heb je ook al tien jaar op motorfietsen, waar ze acceleratie en motorgedrag aanpassen aan verschillende settings.