GAIAjohan schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:45:
[...]
Hiermee promoot Nederland de staat, oude, vieze en onveilige auto’s, wat ik eigenlijk een misdaad vind. In Duitsland betaal je meer voor een auto die aan slechtere normen voldoet. Meer uitstoot is meer mrb. Dát is nou logisch.
ik lach me steeds een breuk als ik de gele platen over de grens zie tuffen. Het merendeel zijn 20 jaar oude lupo's, aygo's en andere rommel waar ze zich in roemenie nog voor schamen, met 4 boomlange Nederlanders in. Als ik ze zie uitstappen aan een tankstation lijkt het wel een mr. Bean sketch. Armoedig.
Ofwel zijn het dikke Duitse wagens. Er lijkt wel geen midden maat te zijn.
Makkelijk schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:51:
Het is allemaal te zot voor woorden. Dat een D66 minister het gore lef heeft om te zeggen "de co2-doelen worden toch wel gehaald". Die mensen denken echt dat ze geen invloed op de wereld hebben. Ze zullen het nog wel merken, want een groot deel van die wereld keert zich tegen hen

.
Wees niet naïef. Wat een navelstaarderij. Alsof wanneer iedereen in de benelux het groene utopia heeft bereikt, de wereld is gered. Je bent hopelijk op de hoogte van de grootte-ordes verschil naar bevolking, industrie en vervuiling van 75% van onze planeet? Je hebt vanuit deze regio letterlijk nul komma nul effect of invloed op de wereld.
Een oneindig verdeelde wereldbevolking, met, als het er op aankomt, een 'elk voor zichzelf mentaliteit" (mbt verlies van industrie, welvaart, migratiestromen) kan nooit, maar dan ook nooit, het hoofd bieden aan de uitdaging die ons te wachten staat.
En daarmee ben ik geen klimaat ontkenner of ontkenner van de menselijke rol in de verandering van het klimaat. Helemaal prima en helemaal waar, maar je bereikt niets door hier de elite in BEV's te duwen. Als daarover nu eens eerlijk werd gecommuniceerd, zou er vast wel wat meer steun en begrip zijn.
Er zijn op zich redenen genoeg om BEV's te pushen, die vooral lokale effecten beogen. Naar gezondheid, respiratoire ziektes, geluidsoverlast, energie onafhankelijkheid. Allemaal valide, zeer terechte en urgente doelstellingen. Maar dat gemekker over 'we gaan de planeet redden met onze BEV suv's' is zo'n klinkklare onzin dat het effect voor mij eerder negatief is dan wervend voor de goede zaak.
Metro2002 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:34:
[...]
Ik zal denk ik niet meer terugwillen naar een ICE vanwege de rijeigenschappen maar dit, in combinatie met de hoge aanschafprijs gaat natuurlijk echt niemand meer over de streep trekken om van een ICE naar EV over te stappen.
Ik rijd nu een polestar 2, maar zou met veel plezier terug gaan naar ICE. Het zit er voorlopig echter even niet in ivm werk. Enkel de rij-eigenschappen, zoals je zelf aangeeft, zijn natuurlijk onvergelijkbaar goed bij EV. Dat moet iedereen wel toegeven. Wie dat ontkent, kan ik ook niet serieus nemen.
De rest van het plaatje rond EV, het hele eco-systeem en het gedoe, is inleveren in comfort, gebruiksgemak en eigenlijk armoedig. Opnieuw, als je niet vrijstaand woont, met oprit en laadpaal en zonnepanelen. Eigenaars in die situatie zouden er eigenlijk beter aan doen om gewoon te zwijgen, want hun argumenten kunnen bijna niet serieus genomen worden. Zij zitten in het nec plus ultra wat betreft eigenaarschap van EV's, maar dat vooral niet beseffen en iedereen met de vinger omhoog de les komen spellen, getuigt van een stuitende wereldvreemdheid. "ja, dan koop je toch even een vrijstaande villa in de stadsrand! Alles voor de goede zaak toch??" Hallo
Persoonlijk zie ik veel in hybride, met een gegarandeerde range van 100km op batterij. Dus hybrides met +-15 kWh aan accu zoals de laatste prius. Toyota heeft zeker wel een punt als ze zeggen dat het overgrote deel van de wereld niet klaar is voor BEV, inclusief infrastractuur. En je hoort andere automerken ook al terug krabbelen Hybrides zijn absoluut nog geen verleden tijd, integendeel, ik verwacht een heropleving.
Wie ooit BEV reed, wil niet meer terug naar volledig ICE. Omwille van de rij-eigenschappen. Begrijpelijk. Maar ik zie ook veel first-gen EV rijders terug gaan naar ICE. Die krijg je dus wel in een hybride. En ik als consument zou me ook eerder in dat segment bevinden