Bartjuh schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:58:
Ik had niet verwacht dat de verzekering van mijn elektrische auto zoveel hoger zou zijn dan mijn vergelijkbare benzineauto die ik erop inruilde. Zit toch 13-14 euro per maand tussen. Beiden
WA. Ik snap All-Risk, want duurdere auto, maar WA... maken elektrische auto's significant meer brokken? Ga van 85pk naar 88pk, ook niet schokkend.
Desalniettemin heel blij met mijn Zoë, zoveel meer comfort dan die kleine benzinemotortjes

WA kan ik de Nissan Leaf uit 2019 voor drie tientjes verzekeren en WA+ heb ik nu voor € 35 bij Lancyr, al dan wel jaarbetaling. Maar dat ik überhaupt begon met zoeken, heb ik eerst gekeken wat de verzekeringspremie ongeveer zou doen.
Een paar jaar geleden zou de verzekeringspremie onbetaalbaar voor mij zijn geweest: nu heb ik echter 7 schadevrije jaren, dus het valt reuze mee. Je moet gewoon even de premies vergelijken.
Alleen het gekke bij Lancyr: ik kreeg de vraag of ik in de laatste 5 jaar schades heb gehad. Ja vier jaar geleden heeft iemand tegen mijn geparkeerde auto aangereden, daar heb ik totaal geen schuld aan gehad. En de ruitschade en hagelschade, dat valt gewoon onder de WA+ dekking.
Nu wacht ik dus met spanning af, of ik geaccepteerd wordt: want omdat ik eerlijk JA geantwoord heb, wordt mijn verzekeringsjaar vraag nu handmatig beoordeeld. Als Lancyr mijn auto dus niet wilt verzekeren, dan sluit ik wel een WA+ verzekering af bij Besured.
Ik vindt het alleen zo vreemd, dat men die vraag over schade stelt: want als ik de afgelopen 5 jaar schuld was aan schade, dan had ik toch geen 7 schadevrije jaren?
Voordat ik de vraag beantwoordde, heb ik Lancyr eerst nog even gebeld. Uitgelegd dat ik geen schuld aan de schade had, maar het maakte niet uit of je schuld of niet hebt. Als een of andere malloot in de afgelopen 5 jaar tegen je auto gereden is, moet je die vraag dus met JA beantwoorden en komt je aanvraag onder een vergrootglas

Nee dat snap ik: maar ik verzeker mijn auto bewust altijd WA+ i.p.v. Allrisk, aangezien claimen in de allrisk je schadevrije jaren kost en je extra veel premie dient te betalen. Je zou gek zijn als je niet de ruitschade via de verzekering laat herstellen, daar betaal je immers die extra premie voor.
Ik krijg de auto volgende week woensdag nog, dus tegen die tijd zal ik wel het verlossende antwoord hebben. Anders wordt het Besured, die waren ook nog redelijk goedkoop. Dat was mijn tweede keuze.
Die mevrouw aan de telefoon zei ook, dat ik het eerlijk moest invullen: want ik vond het maar een verwarrende vraag en had deze nog nooit eerder voor mijn kiezen gehad, bij het uitkiezen van een autoverzekering.
[
Voor 19% gewijzigd door
Marco-Peters op 06-04-2023 21:29
]