Zeker niet!
Zo heeft een Golf station meer inhoud in liters dan een Passat station.
Op papier, ja, de praktijk is compleet anders uiteraard.
Zo is de gemeten liters enkel het gedeelte onder de hoedenplank. Dus je kunt er een heel vertekend beeld van krijgen als de hoedenplank bij model 1 met iets hoger zit dan model 2.
JTHZZ schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:45:
[...]
Ik vraag me ook af of Tesla netjes tot aan de bovenkant achterbank meet zoals de andere merken. Ik was erg underwhelmed van de model Y kofferbak. Die is ruim maar echt niet veel groter dan auto’s met een 450-500l kofferbak, als je de normale gangbare meting gebruikt. 854l in ieder geval zeker niet, dat zou meer zijn dan een Q7 of een X5. En een vak eronder is leuk maar dat is minder praktisch vanwege de vorm en dus omdat het een apart vak is. Even voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet dat een MY niet groot genoeg is of niet praktisch of wat dan ook, maar alleen dat hij geen appels-met-appels 854l kofferruimte heeft. Voordat iedereen hier weer losgaat met hoe goed het allemaal past als je met twee kinderen op wintersport gaat. Dat geloof ik prima.
Zouden ze echt vals spelen bij Tesla?
Misschien dat ze daarom geen hoedenplank meeleverden 🤣
RichieB schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:49:
In de huidige markt moet je als EV allereerst de vraag kunnen beantwoorden “Waarom zou ik deze EV kopen en geen Tesla?”. Als het antwoord daarop niet overduidelijk is kan je de EV beter gewoon niet uitbrengen.
Hoe meer er rondrijden, des te minder wordt de vraag ernaar. Hoe goed ze ook zijn.
ytr81 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:24:
Helemaal mee eens. Zit zelf in de zoektocht en zie geen enkele redenen om geen Tesla te nemen. Onovertroffen range, on-board-computer en laadpaal netwerk. Ook de XC40 (full electric) nog overwogen wat voor mij enigzins nog een competatief alternatief was, maar: beperkte (teleurstellende) range en op het oog best veel problemen (zie diverse fora)
Je kunt ook overdrijven, er zijn genoeg andere EV’s die even ver of verder komen.
Vandaag was weer zo’n dag, was ik blij dat ik tot 100% heb geladen vanochtend!
Stond een rit van 100km op de planning naar Zeeland. Geen probleem toch met een Long Range Tesla?
Toch maar even naar 100% geladen, gewoon voor de zekerheid. Heenweg geen probleem, met 66% aangekomen. Na een paar uur weer terug naar de auto en ja hoor: 60% resterend. Van 11 uur tot 15 uur geparkeerd met Sentry, want druk parkeerterrein. Nou in 4 uurtjes parkeren 6% accu weg.
Aangezien we toch via N-wegen terug moesten, leek ons het een leuk plan om met de kinderen langs de Deltawerken terug te rijden. Iets om, maar ja, je rijdt ook meer 70 en 80km/h dan 100km/h.
Uiteindelijk thuis aangekomen, 247km gereden en nog 13% over.
Blij dat ik tot 100% heb geladen, met 3% thuiskomen zou erg veel stress hebben opgeleverd.
Maar inderdaad, de “onovertroffen range” super bij Tesla.
247km uit een Long Range 🤣🤣🤣🤣
Ik lach, maar het is om te janken.
Edit:
Ook lekker klantgericht, weer typisch tesla:
Zij zeggen direct bij het doen van een service request dat er niets mis is met de auto en je kunt de afspraak niet meer bevestigen, alleen verwijderen.
Echt…. Wat een bedrijf…
We boeken hem wel in onder “overige”, kan ik weer het hele stuk typen voor ze 😡
[
Voor 8% gewijzigd door
Tweak_ers op 06-02-2023 06:32
]