Klopt en het is voor de garage makkelijker om de hele pack te demonteren, nieuwe pack monteren en door. Losse cellen opnieuw gaan calibreren kost teveel tijd en tijd is geld. Zolang ze consumenten aanslaan voor bedragen waarvan je net zo goed een nieuwe occasion kunt halen is het een beetje wegwerpsysteem in stand houden. Zoals witgoed goedkoper te vervangen is door een nieuwe te kopen dan een onderdeel te fixen.Coasterfreak schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:47:
[...]
heeft toch gewoon te maken met het feit dat de bms van ev's gewoon niet goed om kunnen gaan als er één cel wordt vervangen, die tegenover de rest meer capaciteit heeft? leuk als je zo;n hv pack kunt refurben (of een deel van een hele hv pack) maar als uiteindelijk de bms van zo'n ev niet goed daarmee om kan gaan schiet je ook niet op, dus willen ze je de hele pack laten vervangen
Maargoed het weerhield mij niet van een derdehandse Honda civic hybrid. Pack ging kapot toen ik hem vier weken had. Rij alweer 3.5 jaar prima met een refurbished versie. Ik ga ook geen EV laten staan om het risico dat de HV pack ermee kan stoppen. Bij een ice kan een flink meer onderdelen een duur geintje zijn dus potato potato. Een ice/ev rijdend houden kost gewoon geld. Niet leuk als je het meemaakt maar beter meenemen in je berekening en budget dan niet.