je moet beseffen dat elke maand betalen voor de huuraccu de overkoopprijs doet zakken. is ook de reden dat je 4000 euro als offerte krijgt, terwijl het bij nieuwprijs rond de 8000 was. zie het als een termijnbetaling totdat de accu 10 jaar is, dan ziet renault de accu als "€0" waarde.bokkow schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:09:
Ik twijfel sterk, na 6 maanden in bezit van een Zoe 40kWh R90 huuraccu uit 2017 met inmiddels 43k kilometers op de teller heeft de verhuurinstantie van Renault ons eindelijk gevonden(…) met een narekening van 130*6=780,-
Heb gelijk gevraagd wat ze zouden rekenen voor het overkopen van de batterij, dat zou uitkomen op 4000,- en ik denk dan; dat is volgens mij best wel scherp als ik hier en daar lees dat een batterij zo’n 8-9000,- zou moeten kosten.
Met accuhuur en verplichte batterijverzekering kost het 130,- in de maand, dus of ~30 maanden (2,5 jaar) dat bedrag betalen en nog steeds een restbedrag als we m dan zouden willen overnemen. Of nu 4000,- afrekenen wel met het risico dat als er ooit iets met de batterij is dat het dan voor eigen kosten is. Wat zien jullie als wijsheid?
hoe ouder de accu, hoe minder graag renault nog eigendom van de accu wilt hebben, want risico.
bij het huren van de accu heb je ook nog pechservice inbegrepen
als je 2.5 jaar verder dat bedrag zal betalen per maand en daarna de accu wilt overkopen zal het ongeveer 2000 euro kosten.
smart fortwo electric drive 17.6kWh