Dat klopt, er is zelfs een overschot en als ik daar ben kan ik de hele dag laden zonder de auto te hoeven weghalen als die vol is, plek zat. Ze hebben ruim 120 palen met elk 2 laadplekken staan alleen al bij het hoofdkantoor, de bijkantoren over het hele land hebben een soortgelijk beeld.
Alleen kom ik eenmaal in de maand op kantoor hooguit, zit teveel bij klanten en thuiswerken levert me tijd op (reistijd is 1:10 uur per enkele rit tussen thuis en kantoor, per dag dus 2:20 uur)
Maar daar ging de discussie niet echt over, ik heb mij allang neergelegd bij dat ik verplicht EV ga rijden en heb ook iets van als ik onderweg een 25 minuten bij een snellader moet stoppen, dan schrijf ik die tijd ook netjes. Gevolg van hun keuze voor de EV, niet mijn keuze.
En daarmee vind ik het prima en ga lekker genieten van het veel relaxtere rijden met een EV wagen t.o.v. de toch wat lawaaierige diesel die ik ervoor inlever.
De reden dat ik het verplicht EV rijden aanhaalde was dat dit de trend wordt. Ik geef mijzelf dan als voorbeeld en dat wordt kennelijk verkeerd opgevat. En dan krijg je zelfs te horen dat je het forum lastig valt als je wat hierover schrijft. Die schoot me toch even verkeerd!
Het verplicht EV rijden gaat de komende jaren gewoon op meer plekken gebeuren, wat niet algemeen belend is, is dat de overheid bedrijven met meer dan 100 werknemers nu adviseert hiertoe, en op enig moment gaat verplichten hiertoe. De adviezen worden echter door bedrijven ter harte genomen niet in het minst door het financiele voordeel, de leaseprijs wordt in sommige leaseregelingen geen cent hoger voor de werkgever, Veel leaseregelingen stellen namelijk een budget-gap en een plafond, bijvoorbeeld 650 euro per maand. Alles wat de werknemer daaroverheen gaat mag hij/zij als eigen bijdrage bijleggen. Lease je dus een EV van 750 euro, heb je een eigen bijdrage van 100 euro, en die mag je dan weer van de bruto bijtelling afhalen overigens.
De werkgever is de lachende derde (bij normale prijzen voor energie) want die betaalt veel minder voor de energie dan voor brandstof bij gelijke kilometers. Dus die willen wel, zeker als je een wagenpark van 2500 autos hebt.
Dat was de discussie, niet of ik al dan niet blij ben met de verplichte keuze voor EV, want wil je bij je werkgever blijven (en dat wil ik, is echt een prima werkgever met heel leuk werk waar ik dagelijks van geniet), dan moet je dit voor lief nemen en dat doe ik dan ook. Maar wel aangepast, zodat ik ook mijn caravan kan trekken. Dat kost me iets meer, en ik heb de ideale balans daarin gevonden, en ook dat neem ik voor lief.
Laat die discussie, of ik persoonlijk wel/niet blij ben hiermee, alsjeblieft vanaf hier klaar zijn! Daar gaat het helemaal niet (meer) om namelijk.