Ik kijk er vast anders tegen aan, maar ik vind dat eerlijk gezegd niet zo gek. Als je iets aan consumenten wil verkopen moet je nu eenmaal zorgen voor een goed betaalsysteem. Dat ze er tot nog toe mee weg gekomen zijn om dit niet te doen is tot daar aan toe, maar dat vind ik dus geen reden om maar op deze voet verder te blijven gaan.Hachy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:00:
... lees de brief. Voor de implementatie van een betaalterminal in een laadpaal moet er aan bank-wetgeving worden voldaan, zoals de verplichting van een aanwezige pin-pad voor het invoeren van een pincode. Iets waar de meeste CPO's geen kaas van hebben gegeten.
Bij iedere winkel staat een betaalterminal met een pinpas. Die kunnen vast niet tegen regen, maar die bij onbemande tankstations wel. Bel een leverancier en die kan je vast spullen verkopen zodat jij het ook in je laadpalen kan inbouwen. Die betaalterminal is echt geen onoplosbaar probleem.
Net doen alsof dat wel zo is vind ik dus gek en daar winnen ze in ieder geval mijn sympathie niet mee.
De consument natuurlijk, zoals die altijd voor alle rekeningen moet betalen. Wie denk je anders die er betaalt voor de betaalterminal die in de supermarktstaat?Wie betaalt de rekening?
Ja, dan is dus het probleem want dan komt het er dus nooit. Het is er nu immers ook niet dus waarom zouden ze moeite gaan doen als de collega het ook niet doet.Maak het optioneel en laat de markt zijn werk doen.
Daar geloof ik dus niets van. Ik zou het dolgraag willen, maar het kan gewoon niet. Ik moet verplicht met al die irritante pasjes werken.Als berijders ervoor willen betalen komt het vanzelf op AC infrastructuur. Zo niet, blijft het voor de rijders voordeliger op de huidige manier.
Dat snap ik, maar dit gaat toch alleen over openbare laadpalen? Wat je met een privé laadpaal doet moet je natuurlijk zelf kunnen weten. Bij die van mij kan je ook wapperen met een RFID pasje wat je wil, maar die leest hij echt niet.RJan61 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:00:
Laadpalen worden namelijk niet alleen als openbare laadpunten in gebruik.
Ik denk dat zelfs het RFID pasje bij de meeste privé laadpalen al overbodig waren. Hooguit als beveiliging dat de buurman niet op jouw kosten (of die van je baas) laadt, maar bij veel mensen zal dat ook al niet nodig zijn geweest.
Ik heb natuurlijk makkelijk kletsen want ik woon in een doodlopende straat met weinig verkeer, maar ik kan me niet voorstellen dat bij mensen die in een woonwijk wonen het regelmatig voor zou komen dat een wildvreemd iemand een EV parkeert en op jouw laadpaal zou gaan laden als er geen pasje voor nodig zou zijn.
Bij veel bedrijven zou dat ook helemaal geen probleem zijn. Hooguit voor bedrijven die op een terrein zitten waar meerdere partijen gebruik maken van dezelfde parkeerplekken.