Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 07:41
Hi Allen,

Ik kwam op internet de volgende bakken tegen om Lego in uit te zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVQaiuJQQ0d2n15Uc3TcqakCJkY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jFxbdttuODnrqYtdj1oPUrRv.jpg?f=user_large

Dit lijkt me echt ideaal om snel iets te zoeken en vervolgens weer terug te plaatsen in een bakje.

Ik kom ze echter alleen tegen in de VS en dan kosten ze incl verzenden ruim 20 euro...

Weet iemand een plek in NL waar ze dit verkopen. Of een goed alternatief uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ingmar_loko schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:55:
Hi Allen,

[Afbeelding]

Dit lijkt me echt ideaal om snel iets te zoeken en vervolgens weer terug te plaatsen in een bakje.

Ik kom ze echter alleen tegen in de VS en dan kosten ze incl verzenden ruim 20 euro...

Weet iemand een plek in NL waar ze dit verkopen. Of een goed alternatief uiteraard ;)
lekbak voor de wasmachine

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XANhrunbHdCD3vMDvDl7x3YSUo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2HIBtlr8mUr4LITZXQN1o3tU.jpg?f=user_large

bijvoorbeeld:
https://www.gamma.nl/asso...wit-70x70x10-cm/p/B826588

als daar een gat in moet, kan dat makkelijk met een gatenboor. Kun je er zelfs nog een stukje PVCbuis inlijmen waar je een dop op kan doen tegen onbedoeld strooien met blokjes mocht je de boel even moeten verplaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 07-08-2020 09:18 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
M'n telefoon geeft al 2 dagen aan (vandaag en gister) dat het Amazon prime Day is. Niks te vinden hierover op NL, de en us. Blijkt het in India te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HBSVDK schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:24:
M'n telefoon geeft al 2 dagen aan (vandaag en gister) dat het Amazon prime Day is. Niks te vinden hierover op NL, de en us. Blijkt het in India te zijn....
staat je VPN op Bombay? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar_loko
Fraggert schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

bijvoorbeeld:

als daar een gat in moet, kan dat makkelijk met een gatenboor. Kun je er zelfs nog een stukje PVCbuis inlijmen waar je een dop op kan doen tegen onbedoeld strooien met blokjes mocht je de boel even moeten verplaatsen.
Dat is wel erg groot voor op tafel :)
Dacht meer aan iets van 30 x 30 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ingmar_loko schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

ik zag geen maat staan bij die gele :P

ik zou gewoon eens een rondje Xenos, Leenbakker, IKEA etc doen

https://www.ikea.com/nl/n...ngopbergers-10452/?page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Hi Allen,

[Afbeelding]

Schijnbaar verkopen ze deze in de UK ook, volgens mij wordt dat iets aantrekkelijker qua bestellen:
https://www.amazon.co.uk/...l-Tray-Inch/dp/B006ZBD6FE

Ik weet niet wat dit qua verzendkosten doet, maar je zou eens kunnen kijken.

--edit--
Nevermind, wordt vanuit de US verstuurd.

Je zou het misschien kunnen laten 3D printen als het niet te vinden is. Of zelf eventueel wat maken met hout oid.

[ Voor 8% gewijzigd door YdieresiS op 07-08-2020 10:28 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zo, nes en cartridge zitten in elkaar.
Alleen het mechaniek voor de cartridge komt niet omhoog. Dus ergens een keer open maken en kijken waar het hem in zit.

Nu nog een optie voor een 2e controller. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 07-08-2020 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Fraggert schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

[Afbeelding]

bijvoorbeeld:

Ik zit er aan te denken om de vloer van mijn zoontje zijn kamer iets op te hogen en dan drie van dit soort bakken er in te verwerken, dan is het opruimen van de losse Lego een makkie. Weet niet of het er ooit van gaat komen hoor maar dromen mag...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Cobb
Kennissen van mijn ouders hadden een verhoogde bed voor hun zoontje met een plateau in die vorm welke naar beneden kon komen. Daar lag al het lego op. Ready to go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
Haha nee xiaomi ingesteld op India. Om google om de tuin te leiden en voor de wallpaper carrousel. Maar goed, sommige Nederlandse apps zijn niet beschikbaar op mijn locatie, dus heel praktisch is anders. Maar denk niet iets voor dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hi Allen,

[Afbeelding]

Flatpack doos van Ikea leftover en een schaar. Iirc heb ik een doos van een 2x2 Kallax in gebruik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik heb gisteren met mijn stiefzoon van 19 de TV van de Lego Nintendo set in elkaar gezet. Ik heb weinig ervaring met Lego sets bouwen maar ik moet zeggen dat dit echt heel leuk was om te doen en heb er heel veel plezier aan beleefd. Veel minder complex dan ik had verwacht en alles perfect gesorteerd per genummerd zakje. Kan niet wachten tot ik kan beginnen aan de console, controller en cartridge.

En het resultaat is super mooi! Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die NES wil ik toch ook wel graag, lijkt me gave build en ook echt een leuk ding om neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar_loko
YdieresiS schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Je zou het misschien kunnen laten 3D printen als het niet te vinden is. Of zelf eventueel wat maken met hout oid.
3d printen Is misschien wel een goed idee idd.
Mijn broertje heeft recent zo'n ding gekocht en vind het leuk om ermee te prutsen dus... :P :P

Weet alleen niet wat de max afmetingen zijn van die printer, maar ik ga eens vragen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Arunia schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:26:
Zo, nes en cartridge zitten in elkaar.
Alleen het mechaniek voor de cartridge komt niet omhoog. Dus ergens een keer open maken en kijken waar het hem in zit.

Nu nog een optie voor een 2e controller. :D
Da's geen fout, da's een feature. Doet de echte ook _O-

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:04
ingmar_loko schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

3d printen Is misschien wel een goed idee idd.
Mijn broertje heeft recent zo'n ding gekocht en vind het leuk om ermee te prutsen dus... :P :P

Weet alleen niet wat de max afmetingen zijn van die printer, maar ik ga eens vragen :)
Ik weet niet hoe grote bak je in gedachten had, maar waarschijnlijk is 3D printen niet de ideale oplossing. De meeste gangbare printers hebben een printoppervlakte van ongeveer 20 bij 20 centimeter, of 30 bij 30 als het een grotere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Zijn er indicaties wanneer er een Creator Expert auto uit het assortiment gaat? Ik heb nog wat cadeaubonnen liggen en de Aston Martin DB5 10262 is mogelijk een kanshebber. Ik vind hem eerlijk gezegd niet moeders mooiste maar her en der hoor ik toch dat het ding in het echt beter smoelt. Ik zie echter dat hij al uit juni 2018 is.

Daarnaast, klopt het dat de meeste Ideas-sets een kleine 1 a 2 jaar mee gaan qua roulatie (uitzonderingen daargelaten). Ik vraag mij af hoe lang de set Dinosaurusfossielen - 21320 nog mee gaat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Er was hier laatst iemand die een minifigures wall uit Nld winkel postte; welke / waar was dat? Ik krijg de post niet gevonden, was t Breda?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

himlims_ schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:26:
Er was hier laatst iemand die een minifigures wall uit Nld winkel postte; welke / waar was dat? Ik krijg de post niet gevonden, was t Breda?
Deze? https://losseminifiguren.nl/
Winkel zit in Blaricum

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:54
Hi Allen,

Je kunt ook een dienblad met opstaande rand nemen. Doe ik ook, werkt perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Hi Allen,

[Afbeelding]

https://www.action.com/nl-nl/p/esselte-brievenbak-/

€1,12 per stuk, bijna hetzelfde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:54
Zojuist de Fiat 500 gekocht in een impuls bij Intertoys.

Zin in om lekker te bouwen dit weekend! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingmar_loko
ErikT738 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Ik weet niet hoe grote bak je in gedachten had, maar waarschijnlijk is 3D printen niet de ideale oplossing. De meeste gangbare printers hebben een printoppervlakte van ongeveer 20 bij 20 centimeter, of 30 bij 30 als het een grotere is.
Er wordt er nu 1 voor me geprint d:)b
Formaat 20x20 cm is de max voor zijn 3d printer.
Had zelf 30x30 cm in gedachten, dus maar even afwachten of dit ook goed werkbaar is zo.

Bedankt voor het meedenken iig allemaal (y)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
Op basis van dit ontwerp een 4 delige koploper gemaakt: https://www.legolanddisco...l-bouwfilmpje-van-de-mmb/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ECumPwmAz--Zz-j8Giu7m22w5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7NVkyvQPW5wdEnVllx1hcqd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF0pZyVmb2vQe3nWhFXXWjIK16U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEvIkNvHONCYasdGZOIni0w5.jpg?f=fotoalbum_large

Kosten vielen al met wat tegen (zoals altijd met bricklink haha) maar ben er wel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-04 19:59
indifined1 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:53:
Op basis van dit ontwerp een 4 delige koploper gemaakt: https://www.legolanddisco...l-bouwfilmpje-van-de-mmb/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kosten vielen al met wat tegen (zoals altijd met bricklink haha) maar ben er wel blij mee
Ziet er gaaf uit!
Moest je het geheel bricklinken? Wat kostte dat (als ik vragen mag)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44

Youk

Volvo For Life

Als Volvo fan ben ik weer blij dat er een nieuwe technic set is met een Volvo machine, set nummer 42114:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_OfSHgsXLtF_aHpSX10o4_hTyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lDvcQSghMBXaWGGi26C2FMFo.jpg?f=user_large

Bij de vorige sets (42030, 42053 en 42081) zag je op de achterkant van de doos afbeeldingen staan van het B-model waarvan je de instructies kon downloaden. Echter zie ik hier nu niets anders op staan en kan ik ook geen andere bouwinstructies vinden op de website van lego zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pco4DzgDmKB2prOsJasRK--o0w0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vbgogxwO1o8DsIFTeZCpbcKY.jpg?f=user_large

Iemand hier soms een idee of dit nog gaat komen? Of zou er geen officieel B-model zijn van deze set?

Als er geen B-model is moet ik hiervan slechts 1 doos kopen aangezien ik deze telkens wil opbouwen en uitstallen naast elkaar.

Ergens vind ik het ook jammer dat er niet meer zoals vroeger wordt gewerkt voor wat betreft de motoren. Toen kocht je een set zonder motoren. Als je het wou kocht je een aparte set die de motoren bevatte enkon je deze inbouwen.

Als display set heb je de motoren niet nodig, maar om deze dan te verkopen en achter te blijven met incomplete sets is ook weer zoiets. Maar het maakt het wel een stuk duurder.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
SnackHouse1985 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ziet er gaaf uit!
Moest je het geheel bricklinken? Wat kostte dat (als ik vragen mag)?
Bedankt! In totaal heeft het mn ongeveer 65 euro gekost (zo goed als helemaal gebricklinked omdat ik geen zin had om de grote bak met lego uit te zoeken :p) maar ik heb wat zitten pannekoeken met bestellen, dus moest alles in 2 keer bestellen (uiteindelijk 5 bestellingen in totaal).

Ook valt er nog wel wat te optimizen (die slope tiles op het dak ziin allemaal losse van 1x1 bijvoorbeeld).

Ik schat dat het mogelijk moet zijn onder de 40 euro als je een beetje goed oplet met bestellen en nog wat optimized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:01
Als ik al die geruchten van uitgave serieus moet nemen, wordt lego niet meer leuk voor Jan met de pet.

HP voor 400
SW voor dik 350

En als sat Collosseum een architectuur wordt voor 700+ wordt dat dus de eerste die Niet in de verzameling van moeders de vrouw komt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@Youk Nee, blijkbaar heeft deze geen officieel B model. En over de motoren, tja. Een van de kenmerken van die set is dat die met de control+ app bedienbaar is, dus een bluetooth hub en de motoren horen er dan gewoon bij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Youk Alles met een B-model heeft ook altijd "2-in-1" in oranje letters op de doos staan, dat is hier dus niet het geval.

Ik gok trouwens dat er best een aantal toffe "C" modellen door de community worden bedacht, ik zou zeggen hou rebrickable.com in de gaten

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De lego art sets van star wars zijn binnen. Heb er 3 gekocht en begonnen aan de ultimate build. Zoals verwacht wel repetitief maar het gaat om resultaat straks. Het begin is er.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQryTmTQZcsO1TqHR-3lmECz4xA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1I4t0P9sPfjQBZGVq25t98yv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 18:44

Youk

Volvo For Life

@u_nix_we_all & @vectormatic jullie bevestigen wat ik reeds vermoede. Vooral dat "2 in 1" had ik nog niet bij stil gestaan. :X

Voor mij is het de combinatie van Lego en Volvo die het hem doet. Dus zonder B of C, D, ... model dat ook iets met Volvo te maken heeft is het voor mij geen "noodzaak". Vorige dozen heb ik dus steeds dubbel gekocht zodat ik beide Volvo modellen naast elkaar kan zetten. Aangezien deze geen tweede Volvo model heeft heb ik dus genoeg aan één doos.

Eventueel eens iets anders bouwen is altijd mogelijk, maar dat blijft dan niet voor lange tijd staan.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:23
B-model bij Technic schijnt uit de gratie te zijn bij Lego. Las ergens dat 'te weinig mensen ze bouwen en het kost teveel tijd om te ontwikkelen'. Ik zie ook bij kleinere setjes vaker dat de B-model instructies enkel online te vinden zijn terwijl soortgelijke doosjes het jaar ervoor een boekje hadden voor het B-model.

Ik moet ook zeggen dat ik sinds ik uit mijn dark ages ben, geen enkel B-model heb gebouwd. Vroeger nagenoeg altijd, was super leerzaam vaak, want het B-model had vaak een nieuw mechanism.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ingmar_loko schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
De Action heeft ook goedkope plastic bakjes om voedsel in te bewaren, een setje lage met een deksel die je ook kan gebruiken kosten bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Versaevel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:03:
Als ik al die geruchten van uitgave serieus moet nemen, wordt lego niet meer leuk voor Jan met de pet.

HP voor 400
SW voor dik 350

En als sat Collosseum een architectuur wordt voor 700+ wordt dat dus de eerste die Niet in de verzameling van moeders de vrouw komt. :|
Ik heb die geruchten ook gelezen maar die Collosseum is dan een creator expert ( zoals de taj mahal ) en dan is jou verzameling nog steeds compleet.

Maar idd... wordt niet leuk meer. ze brengen veel uit en dan ook nog eens veel te duur....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Loader schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:35:
Ik heb die geruchten ook gelezen maar die Collosseum is dan een creator expert ( zoals de taj mahal ) en dan is jou verzameling nog steeds compleet.

Maar idd... wordt niet leuk meer. ze brengen veel uit en dan ook nog eens veel te duur....
Inderdaad, die Colosseum set zal horen in het rijtje van Tower Bridge, Big Ben, Taj Mahal, Old Trafford...

Wat de prijzen van die nieuwe sets betreft, LEGO is niet gek. Ze doen voortdurend markt onderzoeken en houden bij wat wel en niet verkoopt. Blijkbaar hebben de grote dure sets van de afgelopen jaren voldoende verkocht om daar winst op te maken. Dus gaan ze daar mee door. We doen er allemaal aan mee door ook dat soort dure sets te kopen.

Overigens, ik heb gisteren eindelijk een oude set geopend die ik al een paar jaar nog ongeopend op de plank had liggen: 10226 Sopwith Camel. Zat in mijn backlog en eindelijk was die aan de beurt gekomen. :)

Wel een bijzondere ervaring om deze oude set nu te bouwen, wanneer je moderne sets gewend bent. Geen genummerde zakjes, dus geen aparte bouwfases met specifiek daarbij behorende zakjes. De sortering van welk type LEGO onderdelen bij elkaar in één zakje zitten is merkbaar anders dan tegenwoordig het geval is. Maar ondanks het wat meer moeten zoeken is het toch weer heerlijk genieten. En dit prachtige vliegtuig gaat op een standaard een mooi plekje krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:56
AppieNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:11:
B-model bij Technic schijnt uit de gratie te zijn bij Lego. Las ergens dat 'te weinig mensen ze bouwen en het kost teveel tijd om te ontwikkelen'. Ik zie ook bij kleinere setjes vaker dat de B-model instructies enkel online te vinden zijn terwijl soortgelijke doosjes het jaar ervoor een boekje hadden voor het B-model.

Ik moet ook zeggen dat ik sinds ik uit mijn dark ages ben, geen enkel B-model heb gebouwd. Vroeger nagenoeg altijd, was super leerzaam vaak, want het B-model had vaak een nieuw mechanism.
Nou ik vond het B-model van de Mack Anthem, de vuilniswagen, toch best geslaagd.
Voor mij iig net zo'n leuke build als de truck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Haay schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:47:
Wat de prijzen van die nieuwe sets betreft, LEGO is niet gek. Ze doen voortdurend markt onderzoeken en houden bij wat wel en niet verkoopt. Blijkbaar hebben de grote dure sets van de afgelopen jaren voldoende verkocht om daar winst op te maken. Dus gaan ze daar mee door. We doen er allemaal aan mee door ook dat soort dure sets te kopen.
Ik denk dat de laatste tijd de grootste missers de middeldure sets van de tweede Lego movie waren, misschien ook niet in de minste plaats omdat de film een stuk minder populair was dan de eerste. Maar misschien ook wel omdat ze niet niet zijn voor AFOLs en te duur voor kinderen. De eerste serie had een stuk meer laaggeprijsde sets (al die 2-1 sets waren €30/$30). De één-na-duurste LM1 set was Benny's spaceship. Die verkocht puur om nostalgische waarde wel.

Apocalypseburg is echt vet maar behoorlijk duur, gelukkig heeft die behoorlijke speelwaarde en displaywaarde. Die was dus redelijk populair (zie ook de stats bij Brickset - 3269 own, 2939 want, met een rrp van €300/$300)
En Rex' ruimteschip was een lomp groot microscale gevaarte waardoor er toch minder mee gespeeld kan worden en echt mooi is ie niet (gebalde vuist). Prijs: €150/$150. 1372 own, 1247 want. De iets goedkopere sets als het kasteel van Queen Whatevra, de Rexplorer en de Spa laten ook zien dat deze sets gewoon veel te duur waren voor hun populariteit. De goedkopere sets zijn vrijwel allemaal 2500-3000 owned (met een uitschieter van 13000 voor Benny's space squad).
Sommige setjes van LM2 zijn in Europa zelfs maar twee maanden beschikbaar geweest!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:23
Marcel19710401 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 02:41:
[...]

Nou ik vond het B-model van de Mack Anthem, de vuilniswagen, toch best geslaagd.
Voor mij iig net zo'n leuke build als de truck.
Zeker een mooi B-model. Dat is ook een set waarbij ik hem ook wel wil bouwen en dan nog wat C-models van rebrickable.com, maar zal eerst toch eens tijd moeten vinden voor het A-model :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Met een vriend ben ik bezig om onze eigen LEGO nieuws website/blog te starten.

Da's heel mooi natuurlijk, maar hoe je het wend of keert, dit blijft gewoon reclame maken. Zet het in je sig, dan is het oké.

[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
@Outerspace Sorry ik had het niet gezien als spam, maar meer dat ik feedback wou voor mijn nieuwssite en hopelijk een mede tweaker kan vinden die met ons mee wilt schrijven. Ik ken zelf in mijn persoonlijke omgeving niet veel LEGO fans en het leek me leuk om via deze manier in contact te komen met andere fans. Als een tweaker interesse heeft en het leuk lijkt om aan een LEGO nieuwswebsite te schrijven kan die me een priveberichtje te sturen. Ik zal dan een link naar de site delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08

QuattroNL

It is I.

Met deze temperaturen tijd om, binnen!, m'n backlog wat weg te werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5k0xarv53s9nEawNvdyajRMv1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7ZZmDxKfiB7dmamUWlN9tAf.jpg?f=fotoalbum_large

Had 'm al een hele tijd liggen maar én geen tijd én geen plek omdat ik teveel Tie Fighters had :+
Daarvan ga ik er nu heel hele zwik verkopen (zal ze binnenkort in het te koop gedeelte zetten) dus nu alle plek voor de X-wings en Snowspeeders :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:04
Ik heb een Harry Potter setje gekocht voor de twee centaurs (zeer voordelig dankzij de Bol.com 10 euro code) maar de reus is ook niet slecht! De boom die erbij zit is wel een beetje meh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iNPLkl9oeX_fpDAIKRS0uP40Lc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLKrvTysGxQrPLaW0YxTJgWV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De "gepimpte" Bugatti vordert gestaag, inmiddels ben ik begonnen met het bodywork. Het kan allemaal wel sneller maar ik neem graag de tijd :P

Bij gebrek aan bananen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lKOOsuzGnMitTZl_z_VJbWlKlc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TH0EQi4UE2dsnk4SzPg974SG.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 08-08-2020 19:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17
vhal schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:13:
De "gepimpte" Bugatti vordert gestaag, inmiddels ben ik begonnen met het bodywork. Het kan allemaal wel sneller maar ik neem graag de tijd :P

Bij gebrek aan bananen...

[Afbeelding]
Cool, komt me bekent voor. Heb hem enkele weken geleden ook gemaakt. Mag ik vragen wat je met de "gepimpte" Bugatti bedoelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
vhal schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:25:
Zijn er indicaties wanneer er een Creator Expert auto uit het assortiment gaat? Ik heb nog wat cadeaubonnen liggen en de Aston Martin DB5 10262 is mogelijk een kanshebber. Ik vind hem eerlijk gezegd niet moeders mooiste maar her en der hoor ik toch dat het ding in het echt beter smoelt. Ik zie echter dat hij al uit juni 2018 is.

Daarnaast, klopt het dat de meeste Ideas-sets een kleine 1 a 2 jaar mee gaan qua roulatie (uitzonderingen daargelaten). Ik vraag mij af hoe lang de set Dinosaurusfossielen - 21320 nog mee gaat.
Dit jaar gaat vermoedelijk de oude trouwe Volkswagen T1 uit het assortiment.
*edit* bron

De levensduur van ideas sets varieert redelijk. Van minder dan een jaar tot een paar uitzonderingen van meer dan twee jaar. Gezien er nog redelijk wat ideas sets in de pijpleiding zitten is het best mogelijk dat er ineens drie of vier andere op pensioen gaan.
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:37:
[...]

Als die allemaal aanwezig moeten zijn wordt t een flinke set?! :/ B)
Ik had zelf een gerucht gelezen dat de Diagon Alley set een D2C wordt van 4 à 5000 onderdelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 08-08-2020 20:12 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Over losse Legoblokjes makkelijk op kunnen ruimen: ik gebruik een oude dekbedhoes. De losse Lego leg ik erop, en als ik stop gaat de dekbedhoes met Lego erin gevouwen zo weer de bak in :) De volgende keer haal je hem er weer uit met Lego erin, je legt hem op de grond of op de tafel, vouwt hem open, en dan kun je zo verder. Dat deden we vroeger ook altijd al, ik weet nog dat mijn moeder zelf een kleed had gemaakt van aan elkaar genaaide oude handdoeken. Dat zag er heel leuk en kleurrijk uit! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 20:44

Maximus

There is no substitute

Kapoen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:03:
[...]

Dit jaar gaat vermoedelijk de oude trouwe Volkswagen T1 uit het assortiment.
*edit* bron

De levensduur van ideas sets varieert redelijk. Van minder dan een jaar tot een paar uitzonderingen van meer dan twee jaar. Gezien er nog redelijk wat ideas sets in de pijpleiding zitten is het best mogelijk dat er ineens drie of vier andere op pensioen gaan.

[...]

Ik had zelf een gerucht gelezen dat de Diagon Alley set een D2C wordt van 4 à 5000 onderdelen.
Ben benieuwd of er ook een oude 911 in de pijplijn zit voor de oude auto reeks van Creator Expert.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Brutuss schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

Cool, komt me bekent voor. Heb hem enkele weken geleden ook gemaakt. Mag ik vragen wat je met de "gepimpte" Bugatti bedoelt?
https://rebrickable.com/m...-pimp-up-my-bugatti/#info

Zie hier

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:11:

het missen van een fysieke handleiding is vaak waarom ik het b model niet wil bouwen

handleiding vanaf scherm is gewoon heel irritant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 17:48
Maximus schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Ben benieuwd of er ook een oude 911 in de pijplijn zit voor de oude auto reeks van Creator Expert.
Dat zou wel fijn zijn :9

Uiteraard is dit subjectief, ik heb het niet zo voor de 'moderne' Ferrari's, Porche's, Lamborgini's,... met rechte lijnen. Ik heb het meer voor de bolides zoals de eerste 911s, 250 GT Coupé,...

Gelijkaardig met mijn smaak in vliegend materiaal, daarin heb ik ook meer oog voor DC-3's, Mustangs, B-17,... dan een strakke F-16, F-35,...

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 09-08-2020 09:53 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Versaevel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lz4v5RV1pJiSnO1YKJA5JT_TbKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2OVvTQpQtvhbPLM4mROyYwr.jpg?f=fotoalbum_large

Als de baas vind dat je wel een extraatje heb verdiend, wat doe je dan.......... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Wat vinden jullie de mooiste en leukste modular om te bouwen die nog in de handel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
Als je snel bent, het Parijs restaurant. Gaat binnenkort met pensioen en vind ik persoonlijk de mooiste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Versaevel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:03:
Als je snel bent, het Parijs restaurant. Gaat binnenkort met pensioen en vind ik persoonlijk de mooiste
Dat ding is allang met pensioen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 17:49
Bij 10226 - Sopwith Camel is het instructieboekje gesplitst in twee dunne geniete boekjes, in plaats van tegenwoordig één (dik) instructieboekje dat geplakt is.

Aan het eind van het eerst boekje gekomen met het bouwen en dit is het 'halverwege' resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXXREXX-DozbOIbdymvRxxBofzw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RlqBoKM9xUCrMEkajpa8njuE.jpg?f=user_large

Merkte alleen wel dat het touwtje dat aan de achterstaart-kleppen verbonden is iets te kort lijken te zijn. Wanneer ik ze koppel op de plek van de handleiding dan staan de kleppen permanent omhoog en is de stuurknuppel strak naar achteren getrokken met geen speling om de knuppel nog naar voren te duwen. Waar ik het touwtje nu heb verbonden werkt het beter.

Al met al een leuke build en ik geniet er van om dit prachtige historische vliegtuig in LEGO te maken! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:06
Inmiddels ook de Lego weer opgepakt en er redelijk aan verslingerd. Vroeger veel met ridders en piraten Lego gespeeld, daarna met Lego technic. Recent weer lego gekocht, ik heb een voorkeur voor thema's/nostalgie. Zo heb ik aangeschaft:
- James Bond Aston Martin DB5 (eerste creator expert set)
- Batmobile: Pursuit of The Joker (nostalgie)
- X-Wing Starfighter (nostalgie)
- The Simpsons House en The Kwik-E-Mart ((nostalgie en quasi poppenhuis voor de kids)
- Old Fishing Store (gezien bij een vriend, zo leuk!)

Recent de Downtown Diner gekocht, eigenlijk heb ik nog 2 nieuwe dozen liggen, maar hij is uit productie en voor 145 euro kan ik zo'n iconische set niet laten liggen.

Verder veel plezier gehad van de Technic Car Transporter en de Mobile Crane. Relatief goedkope sets (aanbieding en kortingsbonnetjes) waar je weer heel veel andere dingen van kan maken. En voor de eerste ook nog eens een gaaf B-model.

Volgende op de wishlist is de Boomhut, ik hoop dat er nog een keer een goede aanbieding komt, ooit komt ie er wel :-), maar ik kan nog wel even wachten O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Maximus schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Of een golf mk 1.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Haay schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:20:
Bij 10226 - Sopwith Camel is het instructieboekje gesplitst in twee dunne geniete boekjes, in plaats van tegenwoordig één (dik) instructieboekje dat geplakt is.

Aan het eind van het eerst boekje gekomen met het bouwen en dit is het 'halverwege' resultaat.
[Afbeelding]

Merkte alleen wel dat het touwtje dat aan de achterstaart-kleppen verbonden is iets te kort lijken te zijn. Wanneer ik ze koppel op de plek van de handleiding dan staan de kleppen permanent omhoog en is de stuurknuppel strak naar achteren getrokken met geen speling om de knuppel nog naar voren te duwen. Waar ik het touwtje nu heb verbonden werkt het beter.

Al met al een leuke build en ik geniet er van om dit prachtige historische vliegtuig in LEGO te maken! O+
Leuk om weer eens een wat oude set te zien.
Ik heb die ooit eens omgebouwd naar een passagiersvliegtuig:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/8411/8710889682_8b98ec6f14_z.jpgSopwith Airlines by Pino -, on Flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Afas schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:38:
Wat vinden jullie de mooiste en leukste modular om te bouwen die nog in de handel is?
Van de modulaire gebouwen die nog in de handel zijn vind ik het Assembly Square de mooiste, en vooral ook de leukste om te bouwen.
Het Parisian restaurant is inderdaad al uit de handel, maar misschien nog wel redelijk goedkoop te krijgen op marktplaats. Ook een aanrader!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Net in mijn ouderlijk huis mijn oude lego gaan halen :D de kist ruikt nog naar zolder en er is heel veel sorteerwerk aan maar alle jeugdherrineringen kwamen zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:16
mschol schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

het missen van een fysieke handleiding is vaak waarom ik het b model niet wil bouwen

handleiding vanaf scherm is gewoon heel irritant..
Je kan het ook uitprinten

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Ook maar eens mijn eerst Lego MOC gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OcVlmKWm0YwSPqC7ygeDjQXAiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJuCL9U2gqnmYLBy4UXEn3Nn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_r2sxZ9thnIypw9alZcbJFLsnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAofwEmCDnHlJrSjy19OhNMv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPwdbFb11c1ao8GG31BISvLUZ-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVQsTJgjJLt6K7zsM4KJwCxo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMB98vk8IA86n9vseqksSdzcxAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pFp0do311uwRN6WhT2Fmqlc.jpg?f=fotoalbum_large

Steentjes komen uit de Batmobile 76139. Vandaar dat er zoveel zwart gebruikt is.
Nog niet helemaal tevreden, kleurstelling kan nog beter, voor de accenten, de neus is te breed, en wil nog wat met de achterwielen.

Maar voor m'n eerste projectie redelijk geslaagd 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
TripleQ schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:09:
Inderdaad volgens mij ook precies wat ik fout had gedaan, en hierbij dit topic ook opgelost kreeg _/-\o_

Al was ik wel wat verder, en moest het halve onderstel weer uit elkaar halen.

Ook had ik zo'n zelfde soort fout gemaakt met de poten. De voorkant klapte in, en de achterkant klapte juist uit. Goed opletten bij de gespiegelde tandwielen dus
Nog één vraagje, het plateau waar de kraan op komt, hoort dat te draaien met wat frictie of hoort deze heel soepel te bewegen? Hij is net aangekomen bij boekje twee maar dat baart mij een beetje zorgen. Het ding draait goed.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 09:56
Even een vraagje, moet je voor die lego bol.com korting van 10e tegenwoordig ook echt alle stickers verzamelen? Of alleen een site bezoeken en 2u filmpjes kijken? Staat namelijk zo onduidelijk op de site, dat allebei mogelijk kan zijn. Wacht namelijk nog steeds op mijn codes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
theonlymarco83 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:18:
Even een vraagje, moet je voor die lego bol.com korting van 10e tegenwoordig ook echt alle stickers verzamelen? Of alleen een site bezoeken en 2u filmpjes kijken? Staat namelijk zo onduidelijk op de site, dat allebei mogelijk kan zijn. Wacht namelijk nog steeds op mijn codes :(
Zie: Bol code topic:

Ik heb inmiddels de project Lego Bugatti, Boomhut en de Ducati af. Ik heb nog wel wat op mijn wishlist, echter zit ik met de ruimte. Waar moet ik er mee heen :9 Grootste deel staat nu maar in de kast en in een bak. De NES lijkt mij ook nog wel gaaf.... Keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Cobb schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:15:
[...]

Nog één vraagje, het plateau waar de kraan op komt, hoort dat te draaien met wat frictie of hoort deze heel soepel te bewegen? Hij is net aangekomen bij boekje twee maar dat baart mij een beetje zorgen. Het ding draait goed.
Draait bij mij wel soepel, maar is wel afhankelijk van de stand van de schakelaar (plaatje 557). Als die in de middenstand staat moet hij vrij kunnen draaien, in de andere standen zullen de tandwielen die straks verbinden met de motor mee moeten draaien. Dan krijg ik hem niet meer in beweging.

Edit: Wat je even zou kunnen proberen is een asje in het midden erin te steken (zie plaatje 825) om te kijken of je door daaraan te draaien de bovenbouw soepel kunt draaien met de schakelaar in de voor- of achteruit stand.

[ Voor 14% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-08-2020 10:40 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:02
@Goofyduck384 Inderdaad niet slecht. Ziet er goed uit. Zoals je al schreef. Vleugel iets te breed en de achterspoiler is net wat te smal.
Top gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 21:20
Mogelijk ook nog een nieuwe versie van de Ghostbusters Ecto-1. Ik vond de Batmobile erg geslaagd, maar heb persoonlijk wat minder met de Ghostbusters.

https://www.bricktastic.n...sters-ecto-1-in-aantocht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 21:20
theonlymarco83 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:18:
Alleen twee uur kijken. Gewoon een venster openzetten en de filmpjes laten lopen. Code ontvang je ook niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Pff, ik lees net op eurbricks dat de osprey, naast de controverse om de militaire achtergrond ook een vrij serieuze ontwerpfout heeft, die er toe leidt dat 8t tandwielen compleet worden gemangeld. Overigens schijnt de Sian ook onder bepaalde omstandigheden ook tandwielen te strippen..

Wat een puinhoop maken ze er van bij de Technic divisie.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
u_nix_we_all schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Draait bij mij wel soepel, maar is wel afhankelijk van de stand van de schakelaar (plaatje 557). Als die in de middenstand staat moet hij vrij kunnen draaien, in de andere standen zullen de tandwielen die straks verbinden met de motor mee moeten draaien. Dan krijg ik hem niet meer in beweging.

Edit: Wat je even zou kunnen proberen is een asje in het midden erin te steken (zie plaatje 825) om te kijken of je door daaraan te draaien de bovenbouw soepel kunt draaien met de schakelaar in de voor- of achteruit stand.
Dank je! Volgens mij is het wel goed. Als ik de schakelaars omzet en aan het asje draai dan werken alle functies naar behoren. Het asje draait ook zonder noemenswaardige weerstand. Het platform zelf draait ook netjes mee.
Ik heb een flinke dosis bewondering voor mijn zoontje hoor, hij doet het echt helemaal in zijn eentje. Behalve de stickers, dan rent hij naar mij :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 10-08-2020 11:51 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cobb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxaIj2YIfTlxwTLOJsLBNJyNNtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpUgeEOFvjfZQN6juZZHI5UN.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is nog lekker bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Metal Mark schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:26:
Ik heb inmiddels de project Lego Bugatti, Boomhut en de Ducati af. Ik heb nog wel wat op mijn wishlist, echter zit ik met de ruimte. Waar moet ik er mee heen :9 Grootste deel staat nu maar in de kast en in een bak. De NES lijkt mij ook nog wel gaaf.... Keuzes!
Als vooral bouwen je ding is, dan kun je altijd overwegen om de sets daarna weer te verkopen. Dan kost je hobby uiteindelijk maar heel weinig :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
Verbaas me soms ook nog hoeveel mensen voor een gebruikte setje betalen. Had mijn Porsche 42078 zelf voor 106 euro gekocht en verkocht voor 91 euro inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
Cobb schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Dank je! Volgens mij is het wel goed. Als ik de schakelaars omzet en aan het asje draai dan werken alle functies naar behoren. Het asje draait ook zonder noemenswaardige weerstand. Het platform zelf draait ook netjes mee.
Ik heb een flinke dosis bewondering voor mijn zoontje hoor, hij doet het echt helemaal in zijn eentje. Behalve de stickers, dan rent hij naar mij :)
Wat is dat voor poeder ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Kraz

Saving the world

Zand van de testrit! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Goofyduck384 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:23:
>knip<
Steentjes komen uit de Batmobile 76139. Vandaar dat er zoveel zwart gebruikt is.
Nog niet helemaal tevreden, kleurstelling kan nog beter, voor de accenten, de neus is te breed, en wil nog wat met de achterwielen.
vind kleurstelling > zwart erg gaaf gelukt, maar het domineerd wel beetje (denk van afstand dat het wel herkenbaar is, maar details verloren gaan). Misschien kun je werken met wat accent kleurtjes; zwart/goud (lotus) is erg mooie combinatie.
Nog niet helemaal tevreden,
dat is altijd met een moc/mod (of schilderij) nooit helemaal klaar, nooit 100% tevreden :+ altijd wel iets te veranderen/verbeteren.
Maar soms moet je het ook even zo laten rusten. En na halfjaartje nog eens bekijken :+

benieuwd naar het vervolg.

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 10-08-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Hoe lang duurt het bij jullie eer je pieces and bricks bestelling binnenkomen? Had op 12 Juli besteld maar nog niets gehoord en ik weet dat ze hartstikke druk hebben , het duurt al bijna 4 weken . Kijk als het bij jullie ook zolang duurt, dan begrijp ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loader schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:02:
Hoe lang duurt het bij jullie eer je pieces and bricks bestelling binnenkomen? Had op 12 Juli besteld maar nog niets gehoord en ik weet dat ze hartstikke druk hebben , het duurt al bijna 4 weken . Kijk als het bij jullie ook zolang duurt, dan begrijp ik het.
via lego zelf? heb daar beperkt ervaring mee, maar die 2x was het met 10dagen/2wk binnen. bij twijfel gewoon even bellen, prima klantenservice daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Ik heb 10 juli bij Lego Bricks&Pieces besteld (vrij grote order, circa 100e), verbaasde mij ook al dat het zo lang duurt... Online las ik tussen de 2 en 5 weken, dus ik kijk het nog even aan.
De order staat overigens net als het begin nog op 'In Warehouse'.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Poedersuiker nog van de poffertjes. : )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Cobb schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

Poedersuiker nog van de poffertjes. : )
jaja "poedersuiker" :P

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:22

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

himlims_ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

vind kleurstelling > zwart erg gaaf gelukt, maar het domineerd wel beetje (denk van afstand dat het wel herkenbaar is, maar details verloren gaan). Misschien kun je werken met wat accent kleurtjes; zwart/goud (lotus) is erg mooie combinatie.
Of je bouwt hem hierna na in het roze, 'van foto's' :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Onlangs na 40 jaar of zo weer eens lego gekocht. Klein begonnen met onderstaande twee kranen. :P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1acZJJ1DSMuxDDg4ns6iYtnOSRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMpsPgQ1jif4IrxghicNJ0iC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik voor net geen 200 euro een nieuwe nummer 42055, emmer graafwielding gekocht maar die moet nog komen. Die vooral gekocht omdat daar meer varianten van gemaakt kunnen worden. En dan is het wel even weer genoeg. Zeg ik nu. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
himlims_ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

[...]
dat is altijd met een moc/mod (of schilderij) nooit helemaal klaar, nooit 100% tevreden :+ altijd wel iets te veranderen/verbeteren.
Maar soms moet je het ook even zo laten rusten. En na halfjaartje nog eens bekijken :+

benieuwd naar het vervolg.
Ja, ik heb nu de basis staan. Nu eerst ff twee weekjes vakantie, daarna ga ik één en ander aanpassen. Dus qua kleur wil ik er wat accenten in hebben, en de voor- en achtervleugel verder ontwikkelen. Wil alleen geen andere steentjes dan die van de batmobile gebruiken. Enkel twee extra brede banden bestellen, ipv die voorbanden. Dat vind ik wel echt moeten. Helaas had de batmobile alleen achter brede banden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 00:06
Met m’n mini heb ik twee moc’s van dezelfde designer gebouwd.
Vooral de golf vind ik echt leuk vanwege de nostalgie.
Ze zijn beide leuk om te bouwen, maar vrij fragiel qua bouwconstructie. Vooral de truck valt snel uit elkaar als je het wilt verplaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUJtgEqjpNYrG08l9ntIQ0WSsMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEIZwVn6X7whOrvDpfZhaewP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0C5FyResm0lt2gRzIRxc3-dplT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIfEWowiREaY3kdOAqxr6zz6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Heeft iemand een idee waarom janssteen niet in brickwatch staat? ze hebben daar vaak lagere prijzen dan die in brickwatch staan zie ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik dacht dat winkels zichzelf moeten aanmelden: https://partners.brickwatch.net/nl/

Scrapen van prijzen wordt meestal niet gewaardeerd :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 11:34

Eurionair

Senior Destructor

Crashcat schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:13:
Met m’n mini heb ik twee moc’s van dezelfde designer gebouwd.
Vooral de golf vind ik echt leuk vanwege de nostalgie.
Ze zijn beide leuk om te bouwen, maar vrij fragiel qua bouwconstructie. Vooral de truck valt snel uit elkaar als je het wilt verplaatsen.
Mooi gedaan!

De golf vind ik ook zeer geslaagd en gezien de huidige temperaturen ook wel lekker een beetje uitwaaien :+

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Oooh, een Ghostbusters Ecto-1 in de Creator Expert reeks :o

10274 - $200

Hopelijk schalen ze hem rond de 15413 banden, dan word het een auto van minstens 40 CM lang. Aangezien de Ford Mustang $130 kost lijkt dat wel zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

TheDeeGee schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:57:

10274 - $200

Hopelijk schalen ze hem rond de 15413 banden, dan word het een auto van minstens 40 CM lang. Aangezien de Ford Mustang $130 kost lijkt dat wel zo te zijn.
Ik heb de Ecto-1 21108 nog steeds in de backlog zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
Hierkomik schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:28:
Ik heb 10 juli bij Lego Bricks&Pieces besteld (vrij grote order, circa 100e), verbaasde mij ook al dat het zo lang duurt... Online las ik tussen de 2 en 5 weken, dus ik kijk het nog even aan.
De order staat overigens net als het begin nog op 'In Warehouse'.
hier ook nog een order open staan van rond 11 juli. iets minder groot dan de jouwe wel.
Ik begreep dat er een enorme vertraging is vanwege corona en extra veiligheid en meer bestellingen.

even afwachten nog maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:48
TheDeeGee schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:57:

10274 - $200

dit gerucht dus; https://www.thebrickfan.c...1-10274-rumored-for-2021/

klinkt goed, helaas begint de glazen salon tafel beetje vol te raken met de Mini, Kever, Aston, Mustang en VW Bus. ff kijken of het er nog bij gaat passen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
avdieren schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:17:
[...]

hier ook nog een order open staan van rond 11 juli. iets minder groot dan de jouwe wel.
Ik begreep dat er een enorme vertraging is vanwege corona en extra veiligheid en meer bestellingen.

even afwachten nog maar..
Bricks & Pieces duurt altijd lang, niet druk om maken op een gegeven moment ligt er vanzelf envelop op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 19:24
Jeetje zelfs bol.com zet een streep door Lego Intellectuele eigendomrecht en gaat de namaak markt op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A81OY5qqa6xrFR9vhHPQMitqta8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8AxtF9HLeyXTP3r9SZ5fa4gY.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Ingelogd op 11-08-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Ingelogd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:26:
Jeetje zelfs bol.com zet een streep door Lego Intellectuele eigendomrecht en gaat de namaak markt op.
Dit is niet bol.com zelf maar een 3e partij die via bol verkoopt. Misschien is het intern nog niet opgepakt/opgevallen. Ben benieuwd of dit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 19:24
Lizard schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:33:
[...]

Dit is niet bol.com zelf maar een 3e partij die via bol verkoopt. Misschien is het intern nog niet opgepakt/opgevallen. Ben benieuwd of dit blijft.
Oh... nu dat ik het zie is het inderdaad een andere verkoper. Ik dacht dat bol alles verkocht, dus nu is het platform ook open voor andere verkopers, weer wat geleerd :*)
Pagina: 1 ... 99 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .