Het kan ook prima, maar veel Ideas ontwerpers lijken dat nog niet helemaal door te hebbenHaay schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:44:
[...]
Ik heb een paar Ideas sets in mijn collectie waar ik toch echt die "wauw" factor van kreeg, die ruim onder de 1000 steentjes zitten. Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Echt een super gaaf geslaagd model van WALL-E. En dat uit 677 onderdelen!
Ook de Caterham Seven (771 onderdelen), Doctor Who (623 onderdelen), en Steamboat Willie (751 onderdelen) zijn hartstikke mooie Ideas sets ruim onder de 1000 onderdelen.
Alle zakjes met hetzelfde nummer horen bij elkaar. Soms zitten er weer zakjes in zakjes en die hebben (VZIW) nooit een nummer er op maar horen er natuurlijk wel bij. Bijvoorbeeld van die zwarte technic pins zitten dan (met veel) bij elkaar in een apart zakje in een grotere zak met (bijvoorbeeld) nummer 1 er op.Malfunctions schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:06:
Meerdere zakjes met hetzelfde nummer, en ook enkele zonder nummer.
Ik weet niet of er ook wel eens losse onderdelen in een doos zitten maar toch in een zakje. Meestal zijn dat juist de grote onderdelen.
Wellicht was dat bij jou zo omdat je al een gescheurde genummerde zak had waar een klein ongenummerd zakje in zat? Ik heb die set niet dus ik heb geen idee hoe de zakjes in elkaar zitten.
Als je de stap hebt afgerond van de gescheurde zak weet je vanzelf of je alles hebt of dat je toch een steentje te kort komt.
Bovendien: als je toch heel graag in een grote berg zoekt dan trek je gewoon alle zakken open en gooi je het op een groter berg
In de preorder van de Super Mario starter set kreeg je op de site van LEGO heel even de uitbreiding 40414 erbij. Ik was helaas te laat met bestellen, dus heb die er niet bij.
Maar begrijp ik het nou goed dat als je de starter set haalt bij een LEGO shop (zoals in Utrecht), dat je die set er wel bij krijgt?
Maar begrijp ik het nou goed dat als je de starter set haalt bij een LEGO shop (zoals in Utrecht), dat je die set er wel bij krijgt?
In het kader van foto's posten: ik bedacht me dat mijn 80's town nog helemaal geen plek heeft voor het laden van cargo op een trein. Hierbij het resultaat (gebouw is 1:1 kopie uit 7777 treinen ideeën boek). Achtergrond heb ik ff verborgen, dat zien jullie wel als de video af is 

En uiteraard met originele 12V verlichting

Pretty big!!!
Het is een beetje mierenneuken, maar ik zou 1 zakje per nummer logischer vinden.JeroenE schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
Alle zakjes met hetzelfde nummer horen bij elkaar. Soms zitten er weer zakjes in zakjes en die hebben (VZIW) nooit een nummer er op maar horen er natuurlijk wel bij. Bijvoorbeeld van die zwarte technic pins zitten dan (met veel) bij elkaar in een apart zakje in een grotere zak met (bijvoorbeeld) nummer 1 er op.
Ik weet niet of er ook wel eens losse onderdelen in een doos zitten maar toch in een zakje. Meestal zijn dat juist de grote onderdelen.
Wellicht was dat bij jou zo omdat je al een gescheurde genummerde zak had waar een klein ongenummerd zakje in zat? Ik heb die set niet dus ik heb geen idee hoe de zakjes in elkaar zitten.
Als je de stap hebt afgerond van de gescheurde zak weet je vanzelf of je alles hebt of dat je toch een steentje te kort komt.
Bovendien: als je toch heel graag in een grote berg zoekt dan trek je gewoon alle zakken open en gooi je het op een groter berg
De ongenummerde zakjes zijn trouwens de grotere onderdelen. Grote plates en bootonderdelen. Ook de zeilen zitten in een aparte zak, maar dat vind ik dan wel weer logisch. De masten zaten wel weer los in de doos.
Zoals gezegd, misschien is het ook wel gewoon deels weer wennen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Nice. Perfectionistische noot: Die hekjes kwamen pas in de jaren 90. Je moet of die grijze geruite hekjes hebben, of je moet er een omheining van 8x1 met 1x2 als paaltjer er onder van maken. Dan klopt ie welalmightyarjen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:14:
In het kader van foto's posten: ik bedacht me dat mijn 80's town nog helemaal geen plek heeft voor het laden van cargo op een trein. Hierbij het resultaat (gebouw is 1:1 kopie uit 7777 treinen ideeën boek). Achtergrond heb ik ff verborgen, dat zien jullie wel als de video af is
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat heeft met de productielijn te maken, niet alle blokjes komen uit een en de zelfde machine/hal en het sorteren en inpakken gaat op deze manier sneller dan alles eerst verzamelen en dan in één zakje doen. Dat is wat ik er uit kan halen gezien mijn logistieke ervaringen daarin.Malfunctions schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:34:
[...]
Het is een beetje mierenneuken, maar ik zou 1 zakje per nummer logischer vinden.
De ongenummerde zakjes zijn trouwens de grotere onderdelen. Grote plates en bootonderdelen. Ook de zeilen zitten in een aparte zak, maar dat vind ik dan wel weer logisch. De masten zaten wel weer los in de doos.
Zoals gezegd, misschien is het ook wel gewoon deels weer wennen.
De mensen die tot nu toe mijn piano hebben gezien zijn onder de indruk, qua grootte en techniek. Weet niet of jullie wat met muziekinstrumenten hebben, zo ja is het zeker een aanrader als je het geld kunt missen.
Ook leuk als kerstspeeldoos met twee kerstnummers in de app

Wat @Dagg schreef en laatst AppieNL in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" zal wel waar zijn. Het is gewoon economischer om het in meerdere kleine zakjes te doen.Malfunctions schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:34:
Het is een beetje mierenneuken, maar ik zou 1 zakje per nummer logischer vinden.
Qua sorteren vind ik het trouwens ook wel makkelijk. Je hebt dan een paar stapeltjes met "kleine" dingen en als je eenmaal bezig bent dan weet je vrij snel door welk steentje in welk stapeltje zit en hoef je alleen bij een steentje wat je nog niet eerder hebt gehad weer in alle stapeltjes te zoeken.
Aha, dat heb ik meestal niet. Ligt wellicht aan de specifieke sets. Of misschien ben ik het gewoon weer vergeten, dat kan best. Met grote onderdelen heb je in het algemeen niet veel zoektijd dus dat die apart zitten zonder specifiek nummer vind ik niet zo erg. Al had het natuurlijk wel netjes geweest als daar ook een nummer op had gestaan. Misschien doen ze het niet omdat je het een onderdeel in stap 3 nodig hebt en de andere in stap 5 en ze denken dat mensen een zakje met "3 + 5" er op helemaal niet begrijpen?De ongenummerde zakjes zijn trouwens de grotere onderdelen. Grote plates en bootonderdelen. Ook de zeilen zitten in een aparte zak, maar dat vind ik dan wel weer logisch. De masten zaten wel weer los in de doos.
Ik denk het wel, ik moest zelf het meest wennen aan de enorme boekwerken waar soms maar een paar onderdeeltjes tegelijk worden geplaatst.Zoals gezegd, misschien is het ook wel gewoon deels weer wennen.
Als je goed oplet is dat best makkelijk, je hoeft ook niet meer alles goed na te kijken want alle steentjes die je moet plaatsen kan je eerst zoeken en dan weet je dat je niets vergeet.
Maar dan nog ga ik wel eens te snel en denk ik "ohja, die moet daar en die moet daar en dan zus en zo" en heb ik 7 plaatjes later toch een probleem omdat ik het net verkeerd om heb gemonteerd omdat het in spiegelbeeld moest of juist niet in spiegelbeeld is en ik dat wel heb gedaan etc.
Wellicht heeft het ook te maken met de hoeveelheid stenen. Vroeger had ik nooit zulke grote sets, dus alles op 1 hoop was ook veel makkelijker te doen. Zelfs met (destijds) grote sets had je een paar honderd steentjes en dan had je het wel gead. Tegenwoordig heb je soms een paar duizend steentjes, dat is wel even meer werk. Ik heb laatst een keer de Brandweerkazerne uit de Modular serie in elkaar gezet (die had ik gehuurd). Dan ben je wel even aan het zoeken naar die ene 1x2 plat met plaatje die je nog nodig hebt.
Dat was dan trouwens ook wel weer leuk om eens te doen en te merken dat je na 5 minuten zoeken toch ineens heel blij bent als je hem gevonden hebt
Als je paar keer grote sets in elkaar hebt gezet en je pakt dan weer een kleine set van tig jaar geleden erbij dan sta je soms echt te kijken hoe "moeilijk" die instructies dan zijn. Je moet dan weer zelf plaatjes vergelijken, goed kijken dat je geen steentje bent vergeten etc.
Nope...The Eagle schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:12:
[...]
Nice. Perfectionistische noot: Die hekjes kwamen pas in de jaren 90. Je moet of die grijze geruite hekjes hebben, of je moet er een omheining van 8x1 met 1x2 als paaltjer er onder van maken. Dan klopt ie wel
Maar nu ga ik twijfelen
Ik heb eens even snel door de lijst gescrolled in bricklink van sets die dat onderdeel bevatten.
Ik kan niet bevestigen dat de specifieke kleur die jij gebruikt ook in de jaren '80 beschikbaar was, maar het onderdeel is dus idd reeds in productie sinds 'the eighties'.
*edit* als ik bij 'red' kijk vind ik een aantal sets uit de jaren '80 terug
*edit2* what @chrisO hieronder dus post
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 04-08-2020 16:21 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Set 6394-1 Metro Park & Service Tower uit 1988:Kapoen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:17:
[...]
Ik heb eens even snel door de lijst gescrolled in bricklink van sets die dat onderdeel bevatten.
Ik kan niet bevestigen dat de specifieke kleur die jij gebruikt ook in de jaren '80 beschikbaar was, maar het onderdeel is dus idd reeds in productie sinds 'the eighties'.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3SooNxRvOtu5g8tLG9YKyDuj.jpg?f=user_large)
Hmm, zit hier nog te wachten, had m al voor 12uur besteld op de release datum, kreeg ook direct een bevestiging binnen, maar bij dpd staat dat ie nog vanuit het warenhuis aangeleverd moet worden helaas.
Ja, die staat ook in mijn townchrisO schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
Set 6394-1 Metro Park & Service Tower uit 1988:
[Afbeelding]
You are not alone in there...dr86 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:41:
[...]
Hmm, zit hier nog te wachten, had m al voor 12uur besteld op de release datum, kreeg ook direct een bevestiging binnen, maar bij dpd staat dat ie nog vanuit het warenhuis aangeleverd moet worden helaas.
Ik wil bouwen... kan niet wachten tot hij binnen is. Wordt mezelf inhouden niet al mijn werk te droppen en gelijk te gaan bouwen (denk niet dat mijn baas dat geheel goedkeurt
dr86 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:41:
[...]
Dit kreeg ik te horen toen ik vandaag belde omdat ik in dezelfde situatie zit, maar vind het nog steeds een vreemd verhaal:SunnieNL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
You are not alone in there...
Ik wil bouwen... kan niet wachten tot hij binnen is. Wordt mezelf inhouden niet al mijn werk te droppen en gelijk te gaan bouwen (denk niet dat mijn baas dat geheel goedkeurt)
We hebben elkaar zojuist aan de telefoon gehad, en heb het zoals beloofd direct nagevraagd.
Hetgene wat u ziet op de DPD pagina, is dat ze ons warehouse verlaten hebben in Geel Belgie, ze zijn dus wel onderweg naar een DPD depot bij u in de buurt, soms kan het zijn dat een bestelling daar eerder aan komt dan het andere, maar het goede nieuws is dat uw bestelling hoe dan ook onderweg is.
Als ik eventueel nog meer voor u kan betekenen hoor ik het graag.
Voor nu een mooie namiddag gewenst.

Hmm, ik heb de Porsche nog nieuw/ongeopend in doos liggen en was van plan die te verkopen nadat 'ie uit productie is gegaan (geen zin in retourneren maar het ontwerp vind ik best mislukt). Maar als ik dit zo zie ga ik toch heel erg twijfelen om de doos toch gewoon open te trekken.anandovic8312 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:44:
[Afbeelding]
De afgelopen dagen de moc van de Porsche 911 (42096) gebouwd van forelock. Vindt het toch knap hoe ze het kunnen bedenken.
Was de eerste keer dat ik een moc bouw, smaakt naar meer
Dat is de eerste legoset waar ik actieve herinneringen aan heb.chrisO schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
[Afbeelding]

Gekregen toen ik een jaar of 5-6 was en daarna altijd nog de steentjes tegengekomen die met de Shell stickers aan elkaar vastzaten. Of de geleiderails voor de wasstraat. Vond het toen ook heel stom toen ze overgingen op octan.
Zou die set uit nostalgie wel weer willen hebben, maar niet voor de prijzen die ze er voor vragen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik snap wat je bedoeld. Ik dacht dat ze van iets later waren. Anyway, design van je laadplatform is overduidelijk begin / midden 80, die hekjes duidelijk van eind 80 begin 90. Probeer eens met de hekjes die ik aangaf, zul je zien dat het ineens allemaal klopt.almightyarjen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Nope...Ik ben erg kien op dat ik alleen 80's onderdelen gebruik. Deze waren vanaf '88 beschikbaar en vind ik wat mooier staan dat de oude geruite hekjes.
Maar nu ga ik twijfelen![]()
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
dat heb ik met set 6395-1 (victory lap raceway). Gekregen toen ik een jaar of 6 was. set was uit sinds 1988, ik heb ze in 91 of 92 gekregen. ontelbare uren met gespeeld. ik was die tijd een ongelofelijke fan van ayrton senna, en er zat daar een racepiloot in met een S op zijn overall. Dat was toen SennaMalfunctions schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:39:
[...]
Dat is de eerste legoset waar ik actieve herinneringen aan heb.![]()
Gekregen toen ik een jaar of 5-6 was en daarna altijd nog de steentjes tegengekomen die met de Shell stickers aan elkaar vastzaten. Of de geleiderails voor de wasstraat. Vond het toen ook heel stom toen ze overgingen op octan.
Zou die set uit nostalgie wel weer willen hebben, maar niet voor de prijzen die ze er voor vragen.
Ik zou die ook nog wel eens willen kopen, maar inderdaad ofwel valt de prijs mee maar dan ontbreken er stukken of moet ze van te ver komen en wordt ze zo duurder, ofwel is ze te koop in belgie maar veel te duur.
Ik zal eens kijken. Heb een bak vol hekjes maar je zal zien juist die nietThe Eagle schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
Ik snap wat je bedoeld. Ik dacht dat ze van iets later waren. Anyway, design van je laadplatform is overduidelijk begin / midden 80, die hekjes duidelijk van eind 80 begin 90. Probeer eens met de hekjes die ik aangaf, zul je zien dat het ineens allemaal klopt.
Ik kan mij herinneren dat hier een tijdje terug een linkje of overzichtje stond met alle sets die binnenkort uit de handel gaan, heeft iemand dat overzichtje nog?
Ohh wat wilde ik die garage graag hebben toen. Vind het nog steeds jammer dat ik hem toen niet kreegchrisO schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
[Afbeelding]
Wauw, een hele mooie verzameling! Mooi opgesteld ook!Versaevel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:00:
Mijn stadje in aanbouw.
(...)
ps: werkt dit ook met een filmpje??
Een filmpje kan volgens mij niet zo bijgevoegd worden. Je kunt hem wel uploaden op YouTube en de link hier delen?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
En bij deze dus: stonewars.dedr86 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:38:
Ik kan mij herinneren dat hier een tijdje terug een linkje of overzichtje stond met alle sets die binnenkort uit de handel gaan, heeft iemand dat overzichtje nog?
*edit* @Sumerechny zoals ik in een eerdere post al aangaf staat de Slave I 20y set dus inderdaad ook in de lijst van sets die er dit jaar nog uitgaan...
[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 05-08-2020 09:43 ]
Die van mij gister ook mogen ontvangen, joh wat ik verbaasd was van het formaat van het ding! Ik had het eerlijk gezegd bijzonder onderschat en ruimte voor het oud papier was er dan ook niet meer

Na jouw vorige reactie was ik deze site ook op het spoor gekomen. Dank voor de @Kapoen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 06:28:
[...]
En bij deze dus: stonewars.de
*edit* @Sumerechny zoals ik in een eerdere post al aangaf staat de Slave I 20y set dus inderdaad ook in de lijst van sets die er dit jaar nog uitgaan...
Ik ga binnenkort eens in mijn ouderlijk huis zoeken. Volgens mij had ik dezeTogi schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:39:
[...]
Ohh wat wilde ik die garage graag hebben toen. Vind het nog steeds jammer dat ik hem toen niet kreeg
Die ik bedoel staan nota bene op de voorpagina van de 7777. Volgens mij bewijs ik mijn punt daar wel een beetje meealmightyarjen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:51:
[...]
Ik zal eens kijken. Heb een bak vol hekjes maar je zal zien juist die niet

Op de brug, die rode dingen. Alleen zou ik ze in jouw geval in grijs neerzetten.
Dat hekje in het grijs zat in de jaren 80, maar in 2 sets, piraten set uit 1989 en een politiebureau uit 1986.The Eagle schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Die ik bedoel staan nota bene op de voorpagina van de 7777. Volgens mij bewijs ik mijn punt daar wel een beetje mee
[Afbeelding]
Op de brug, die rode dingen. Alleen zou ik ze in jouw geval in grijs neerzetten.
Dat steentje was toen dus redelijk zeldzaam en in de begin jaren 80 (1980-1985) bestond de grijze versie niet. Ik zou dus kiezen voor de rode (werd toen veel gebruikt, zoals te zien is op dat plaatje) of anders wit.
Bij mij werkte het met elastiekje gewoon prima, heb je hem wel in de versnelling gezet?Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:20:
Gisteravond was ik begonnen met de Ducatimotor, maar loop tegen het probleem aan dat het elastiek niet werkt. Het onderste dingetje draait zoals verwacht wanneer aan het tandwiel aan de andere kant wordt gedraaid. Het elastiek komt helaas niet in beweging. Oh ja, het bovenste deel zit niet vast. Wanneer ik deze handmatig draai, draait de rest ook zoals verwacht.
Nu zag ik dat @vectormatic een oplossing heeft met tandwielaandrijving. Zijn er nog andere manieren om het elastiekje alsnog werkend te krijgen? Zo niet, welke tandwieltjes zijn er gebruikt om de boel werkend te krijgen?
Een dingVerwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Jep, in 1 en 2 (hendeltje volledig omlaag en omhoog). Bij beiden pakt hij het elastiek niet. Het onderste dingetje draait gewoon rond, maar de overdracht naar het bovenste dingetje lukt niet doordat het elastiek stil blijft hangen.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Raar..Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Jep, in 1 en 2 (hendeltje volledig omlaag en omhoog). Bij beiden pakt hij het elastiek niet. Het onderste dingetje draait gewoon rond, maar de overdracht naar het bovenste dingetje lukt niet doordat het elastiek stil blijft hangen.
De tandwielen die gebruikt zijn:
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=32270#T=C
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=32269#T=C
Je kan het elastiekje er af halen en deze tandwielen aan de andere kant er op zetten. Wel zit het bovenste tandwiel dan maar half op het asje omdat die gewoon niet langer is. Dat kan je vast ook aanpassen maar ik had geen zin om hem helemaal uit elkaar te halen.
Super. Je hebt de collectie aan Architecture compleet of niet? Ik zie er wel een aantal zeldzame gevallen bij staan. Dat is ook weer het lastige met Lego, je wil dan vaak ook de set compleet hebben.Versaevel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:00:
De complete architecture serie is een hobby van mijn vrouw (die is architect)
Volgens mij hebben we het mou nog ovr het verkeerde steentje.chrisO schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
Dat hekje in het grijs zat in de jaren 80, maar in 2 sets, piraten set uit 1989 en een politiebureau uit 1986.
Dat steentje was toen dus redelijk zeldzaam en in de begin jaren 80 (1980-1985) bestond de grijze versie niet. Ik zou dus kiezen voor de rode (werd toen veel gebruikt, zoals te zien is op dat plaatje) of anders wit.
Ik bedoel deze: https://www.bricklink.com...?P=3185&idColor=9#T=C&C=9
Kleur maakt niet zo heel veel uit lijkt me, mag rood, geel, grijs, net wat beschikbaar is en bij het loading dock staat.
@Verwijderd, wat @Pin0 zegt, hoewel mijn kleine tandwiel zwart is ipv grijs.
Daarnaast heb ik de aandrijving naar de andere kant verplaatst, dus vlak boven de versnellingshendel, en heb ik kwa asjes wat veranderd, dus het asje door het kleine tandwiel steekt een halve stud extra uit, maar dat zit onder een paneel, dus je ziet alleen het beige tandwiel.
werkt prima, de boel slipt niet door, en de motor draait nog wat sneller.
@anandovic8312 Ik kwam net deze tegen: https://rebrickable.com/m...model-the-formula-machine, wat meer old-school, haast een McLaren ML4/6. En als het goed is heb ik alle panelen die in 42096 gestickerd zijn ook blanco over, dus misschien dat ik die maar eens ga bouwen, nadat ik 42056 er naast heb gezet is de 42096 toch wat iel
Daarnaast heb ik de aandrijving naar de andere kant verplaatst, dus vlak boven de versnellingshendel, en heb ik kwa asjes wat veranderd, dus het asje door het kleine tandwiel steekt een halve stud extra uit, maar dat zit onder een paneel, dus je ziet alleen het beige tandwiel.
werkt prima, de boel slipt niet door, en de motor draait nog wat sneller.
@anandovic8312 Ik kwam net deze tegen: https://rebrickable.com/m...model-the-formula-machine, wat meer old-school, haast een McLaren ML4/6. En als het goed is heb ik alle panelen die in 42096 gestickerd zijn ook blanco over, dus misschien dat ik die maar eens ga bouwen, nadat ik 42056 er naast heb gezet is de 42096 toch wat iel
[ Voor 29% gewijzigd door vectormatic op 05-08-2020 13:26 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik had nog rode hekjes liggen. Ziet er idd iets meer 80's uit, bedankt voor de tip!The Eagle schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Volgens mij hebben we het mou nog ovr het verkeerde steentje.
Ik bedoel deze: https://www.bricklink.com...?P=3185&idColor=9#T=C&C=9
Kleur maakt niet zo heel veel uit lijkt me, mag rood, geel, grijs, net wat beschikbaar is en bij het loading dock staat.

Er worden NOOIT batterijen meegeleverd met Lego sets.SunnieNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:16:
Mario is best eng als hij uit staat (en waarom worden er geen batterijen meegeleverd voor het bedrag van de starterkit)
[Afbeelding]
Bij apparaten waarbij batterijen zijn inbegrepen, zijn dit meestal goedkope batterijen, die je vervolgens snel mag vervangen door goede of oplaadbare exemplaren en dus zijn die goedkope meegeleverde batterijen een extra belasting voor het milieu!
Tja, ik heb genoeg zaken gekocht in het verleden waar toch goede batterijen bij zaten die het veel langer volhielden dan de oplaadbare exemplaren die er er daarna in gingen (en die oplaadbare zijn niet de goedkoopste).chrisO schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:21:
[...]
Er worden NOOIT batterijen meegeleverd met Lego sets.
Bij apparaten waarbij batterijen zijn inbegrepen, zijn dit meestal goedkope batterijen, die je vervolgens snel mag vervangen door goede of oplaadbare exemplaren en dus zijn die goedkope meegeleverde batterijen een extra belasting voor het milieu!
Bij Lego erger ik me wel vaker aan de hoeveelheid batterijen die er in moeten, wat niet erg milieu bewust is. De PowerUp hub die ik bij mijn Haunted House gebruik moeten er 6 in .. om 2 motortjes aan te sturen.
De EV3 en Boost moeten er ook veel in en die trekken de batterijen in no-time leeg. Dat Lego die niet direct uitrust met een accu snap ik niet. Die heb ik nu uiteindelijk los gekocht (notabene van Lego zelf).
En kijkend naar milieu kan de Mario Starterset zeker in minder plastic zakjes gedaan worden. 6 grote zakjes en een stuk of 3 kleintjes is wel overdreven voor de hoeveelheid steentjes die er in zitten.
Dat is gewoon de halloween editie van de set, Lego loopt wat voor met hun release kalender.SunnieNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:16:
Mario is best eng als hij uit staat (en waarom worden er geen batterijen meegeleverd voor het bedrag van de starterkit)
Zeg nooit NOOITchrisO schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:21:
[...]
Er worden NOOIT batterijen meegeleverd met Lego sets.
almightyarjen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
Ik had nog rode hekjes liggen. Ziet er idd iets meer 80's uit, bedankt voor de tip!
[Afbeelding]
* The Eagle van bouwjaar 1977 en ik weet nog heel goed hoe mijn jongensdromen er in de jaren 80 uit zagen
Al verschoof dat eind jaren 80 uiteraard van Lego richting Tatjana en andere mooie dames, maar dat terzijde
Yep, ik moet alleen de eerste versie van het billund airport nog hebben, maar die is onderweg. Via vrienden in PraagMetal Mark schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Super. Je hebt de collectie aan Architecture compleet of niet? Ik zie er wel een aantal zeldzame gevallen bij staan. Dat is ook weer het lastige met Lego, je wil dan vaak ook de set compleet hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Versaevel op 05-08-2020 16:23 ]
@vectormatic Die ziet er ook mooi uit, en idd als je de panelen hebt zonder stickers is het mooier.
Ik heb zelf de 42056 niet dus kan hem daar niet mee vergelijken.
Ik heb zelf de 42056 niet dus kan hem daar niet mee vergelijken.
[ Voor 52% gewijzigd door anandovic8312 op 05-08-2020 17:23 ]
Marina Bay Sands zie ik niet op de foto, heb je die ook?Versaevel schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:21:
[...]
Yep, ik moet alleen de eerste versie van het billund airport nog hebben, maar die is onderweg. Via vrienden in Praagheb ik ook de versie van de fabrieksopening van de kladno campus weten te bemachtigen. En tja, als je hobby ook nog je beroep is.........
Heb laatst de dino gebouwd, leuke build. De poort moet nog. Wil kijken of ik die dino in een toekomstige video kan verwerken.SpeedyNick schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:25:
Begon toch weer te kriebelen, dus onderstaande set maar aangeschaft 😎
Past tevens meteen mooi bij mijn Jurassic Park verzameling 😻
[Afbeelding]
Ik vond zelf de poort ongelijk sluiten. Dat heb ik opgelost door de tandwielen die worden gebruikt te vervangen.SpeedyNick schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:25:
Begon toch weer te kriebelen, dus onderstaande set maar aangeschaft 😎
Past tevens meteen mooi bij mijn Jurassic Park verzameling 😻
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/h9EkVNDSvQxiMyiHVTYBPMjc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu sluiten ze mooi gelijk.
P.s. ik heb ook nog een blokje met 1 gat gebruikt om het horizontale asje wat te ondersteunen.
[ Voor 4% gewijzigd door Edgenumber op 05-08-2020 18:49 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
YepMedjai schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:38:
[...]
Marina Bay Sands zie ik niet op de foto, heb je die ook?
[
:strip_exif()/f/image/KDarkOWQXMV6KcdE0aq6D6Cd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OG8pxmcshuE8X9IKS3KzQIYF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IEHTA8J9UqL789jjMY5wGP65.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste foto, bovenste plank van de welbekende Billy
Klano campus bovenste plank onderste foto
Planken van stadje rusten op de Billy's, onder de plank staan nog de kratten met o.a. Grand Carrousel, reuzenrad, en nog een bek meuk waar ik momenteel geen plek voor heb
[ Voor 6% gewijzigd door Versaevel op 05-08-2020 19:32 ]
Mooi hoor al die architecture sets,
Hoeveel zijn het er tot nu toe?
Heb je die allemaal gekocht vanaf de uitgave? Of toch soms wel wat geld moeten neerleggen? ( puur uit nieuwsgierigheid ) Ben jaloers op Fallingwater.....
Ruim 50, waarvan ik alleen de eerste versie van billund airport nog mis, maar die is onderweg.master30 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:36:
Mooi hoor al die architecture sets,
Versaevel schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:21:
[...]
Yep, ik moet alleen de eerste versie van het billund airport nog hebben, maar die is onderweg. Via vrienden in Praagheb ik ook de versie van de fabrieksopening van de kladno campus weten te bemachtigen. En tja, als je hobby ook nog je beroep is.........
En het fallingwater model is erg mooi!!
[ Voor 4% gewijzigd door Afas op 05-08-2020 20:14 ]
Vanaf uitgave, alleen Marina Bay Sands heb ik wat op laten bijleggen, daar deze niet officieel in Europa uitgebracht werd. Deze heb ik vanuit Singapore laten komen via Formule 1 fans uit de kennissenkring. Stond een luxe etentje tegenover buiten de aanschafkosten omLoader schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:00:
[...]
Heb je die allemaal gekocht vanaf de uitgave? Of toch soms wel wat geld moeten neerleggen? ( puur uit nieuwsgierigheid ) Ben jaloers op Fallingwater.....
Ehh, ik doe niets bijzonders als beroep, maar moeders de vrouw is dus architect en dus beroepshalve met mijn hobby besmetAfas schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
voor de architectuur collectie. Ben nu wel nieuwsgierig wat je voor werkt doet dat je beroepsmatig met Lego bezig bent.
En het fallingwater model is erg mooi!!
Dan had ik je post verkeerd begrepen.Versaevel schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:16:
[...]
Vanaf uitgave, alleen Marina Bay Sands heb ik wat op laten bijleggen, daar deze niet officieel in Europa uitgebracht werd. Deze heb ik vanuit Singapore laten komen via Formule 1 fans uit de kennissenkring. Stond een luxe etentje tegenover buiten de aanschafkosten om
Ik zie collecties voorbij komen die een forse waarde hebben. Hebben jullie die apart verzekerd of valt dat onder de inboedel verzekering?
Ben express begonnen met de poort, wil het leukste voor het laatst bewaren immers 😇almightyarjen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:38:
[...]
Heb laatst de dino gebouwd, leuke build. De poort moet nog. Wil kijken of ik die dino in een toekomstige video kan verwerken.
Zal van de week als de poort klaar is eens kijken of ze degelijk werken 😉 anders kan dit wel een handige tip zijn, dank! 👍Edgenumber schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:48:
[...]
Ik vond zelf de poort ongelijk sluiten. Dat heb ik opgelost door de tandwielen die worden gebruikt te vervangen.
Nu sluiten ze mooi gelijk.
P.s. ik heb ook nog een blokje met 1 gat gebruikt om het horizontale asje wat te ondersteunen.
[ Voor 42% gewijzigd door SpeedyNick op 05-08-2020 21:22 ]
Nice, de cityscapes verzamel ik niet. Maar van de rest is het robie House is de enige die ik niet heb, Marina Bay heb ik destijds nog voor een schappelijke prijs via bricklink kunnen kopen gelukkig. Ik heb ze echter niet allemaal uitgestald staan.Versaevel schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:11:
[...]
Ruim 50, waarvan ik alleen de eerste versie van billund airport nog mis, maar die is onderweg.
[ Voor 5% gewijzigd door Medjai op 05-08-2020 21:29 ]
Erg mooi om alles te zien van de Architecture serie. Zelf geen interesse in maar wel mooi om te zien.
Laat naar mijn idee ook maar weer zien dat het niet perse groot hoeft te zijn om echt goed herkenbaar te zijn.
Laat naar mijn idee ook maar weer zien dat het niet perse groot hoeft te zijn om echt goed herkenbaar te zijn.
Eerste 3 zakjes van de NES zitten er op.
De cartridge loader is wel heel goed bedacht. Toen ik de blokjes aan de zijkant in elkaar aan t zetten was zat ik me af te vragen wat ik aan het bouwen was. Maar toen het in elkaar zat en de loader naar beneden drukte en zag wat het deed met het staafje en de ‘glider’... complimenten voor degene die dat bedacht heeft.
Nu moet ik mezelf dwingen te stoppen, anders ga ik door tot ik door t eerste boekje heen ben en het het diep in de nacht is
De cartridge loader is wel heel goed bedacht. Toen ik de blokjes aan de zijkant in elkaar aan t zetten was zat ik me af te vragen wat ik aan het bouwen was. Maar toen het in elkaar zat en de loader naar beneden drukte en zag wat het deed met het staafje en de ‘glider’... complimenten voor degene die dat bedacht heeft.
Nu moet ik mezelf dwingen te stoppen, anders ga ik door tot ik door t eerste boekje heen ben en het het diep in de nacht is
[ Voor 15% gewijzigd door SunnieNL op 05-08-2020 22:20 ]
Ben ook met de NES begonnen, alleen zakje 1 gedaan vandaag maar wel meteen een domper bij het openen van zakje 1. Een van de zwarte plaatjes is letterlijk half afgebroken, die van stap 16. Heb zakje 1 wel helemaal kunnen afmaken door het gebroken stukje creatief in te zetten maar wel een zuur begin.
Heb een stuk zoals van stap 24 extra over.
Morgen maar even kijken of ik die niet tijdelijk beter kan gebruiken voor de voortgang en contact opnemen met Lego voor vervanging van het kapotte stukje.
Of kan ik beter wachten tot ik alles af heb voordat ik vervangende onderdelen claim?
Morgen maar even kijken of ik die niet tijdelijk beter kan gebruiken voor de voortgang en contact opnemen met Lego voor vervanging van het kapotte stukje.
Of kan ik beter wachten tot ik alles af heb voordat ik vervangende onderdelen claim?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Dat je een stuk overhoud zoals die in stap 24 is vreemd. Die zitten eigenlijk nooit te veel in de zakjes. Ben je hem niet ergens vergeten te plaatsen?FongWan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:50:
Ben ook met de NES begonnen, alleen zakje 1 gedaan vandaag maar wel meteen een domper bij het openen van zakje 1. Een van de zwarte plaatjes is letterlijk half afgebroken, die van stap 16. Heb zakje 1 wel helemaal kunnen afmaken door het gebroken stukje creatief in te zetten maar wel een zuur begin.
Ik zou die zwarte plaat van stap 16 zeker laten vervangen en nu al claimen. Hij zit gelukkig aan de onderkant waardoor je het niet snel zult zien. Beetje afhankelijk waar de breuk zit, wordt die door de andere blokken wel ondersteund.
Opsturen duurt al snel 2 a 3 weken. Dus je kan er voor kiezen eerst de TV te maken.
Vorige week begonnen met de ombouw van de 42055. Samen met mijn jongste dochter.
Het wordt een Douglas C47.
Hij wordt groooooot. Het eerste boekje is af en is nu al groter dan de Mini Cooper (MOC van de Porsche 911 (42056)
link voor de handleiding, die gewoon gratis is en je zin hebt
Het wordt een Douglas C47.
Hij wordt groooooot. Het eerste boekje is af en is nu al groter dan de Mini Cooper (MOC van de Porsche 911 (42056)
Ik heb een inboedelverzekering van SNS die geen maximum kent qua kunst, verzamelingen en speelgoed (normaal is dat afgetopt op 25k).Afas schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:21:
[...]
Dan had ik je post verkeerd begrepen.
Ik zie collecties voorbij komen die een forse waarde hebben. Hebben jullie die apart verzekerd of valt dat onder de inboedel verzekering?
Er staan ook nog een paar flipperkasten hier dus wel handig als de verzekering alles dekt. En regelmatig foto's maken van alles, zo kun je beter aantonen wat er stond.
Nederlands is makkelijker als je denkt
De zakjes met de vijanden van Mario zijn niet superduur, maar je weet van te voren niet wat je koopt, dus verzamel ze allemaal word wel duur zo. Gelukkig doet de lokale winkel niet zo moeilijk, die heeft ze gewoon allemaal uitgepakt en verkoopt ze los 
:strip_exif()/f/image/JQlhrnyiGyLePqI2UmyW3ulk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 06-08-2020 12:11 ]
Over Super Mario gesproken. we zijn u 6 dagen verder en nog steeds is het te bestellen, weliswaar naleveren maar toch. Dat was wel wat anders bij de Crocodile Train.
Eerlijk gezegd vind ik het een hoop geld voor iets wat misschien 5 minuten attention span heeft van mijn kinderen
Misschien zegt het ook wel iets dat het spul nu al in de sale is/was bij de Kruidvat.
Hidden side vind ik wat dat betreft leuker qua speelbaarheid
Hidden side vind ik wat dat betreft leuker qua speelbaarheid
Mijn zoontje is met zijn eerste technic set bezig. Hij moest groot uitpakken en had flink gespaard voor de 42082 (rode kraanwagen) nu is hij een behoorlijk eind met het onderstel maar we twijfelen of dit klopt. Bij het sturen van de wielen gaan de wielen naar binnen en je kunt het onderstel ook niet vooruit duwen omdat het mechanisme dan de wielen tegenhouden. De wielen draaien wel los van elkaar goed. Op de foto van de verpakking lijken de wielen ook naar binnen te staan, maar we twijfelen. Hier een filmpje.
YouTube: 6 augustus 2020
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Klinkt nu al alsof er een differentieel achterstevoren in zitCobb schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:47:
Mijn zoontje is met zijn eerste technic set bezig. Hij moest groot uitpakken en had flink gespaard voor de 42082 (rode kraanwagen) nu is hij een behoorlijk eind met het onderstel maar we twijfelen of dit klopt. Bij het sturen van de wielen gaan de wielen naar binnen en je kunt het onderstel ook niet vooruit duwen omdat het mechanisme dan de wielen tegenhouden. De wielen draaien wel los van elkaar goed. Op de foto van de verpakking lijken de wielen ook naar binnen te staan, maar we twijfelen. Hier een filmpje.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik ben dus helemaal niet technisch maar ik dacht al wel zoiets. Waar zou ik dat kunnen vinden?
Edit: ik heb het gevonden, de oranje zit verkeerd om. 😬
Het viel hem gelukkig zelf op. Vindt het knap voor een 8 jarige en zijn eerste Technic set.
Het viel hem gelukkig zelf op. Vindt het knap voor een 8 jarige en zijn eerste Technic set.
[ Voor 47% gewijzigd door Cobb op 06-08-2020 13:59 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ja, exact dat probleem had ik ook inderdaad. Goed dat je er achter komt voordat het helemaal in elkaar zit
Staan enkele mooie alternatieve builds op die siteewoud75 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:00:
Zijn er bij jullie nog meer van die (liefhebber-)sites met moc's bekend ?
Buiten rebrickable uiteraard
@Cobb Het differentieel is het grijze huisje in het midden van de as, waar die 3 kleine tandwieltjes inzitten. Er zit er inderdaad 1 verkeerdom. Blz 83 / plaatje 147.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Inderdaad volgens mij ook precies wat ik fout had gedaan, en hierbij dit topic ook opgelost kreeg 
Al was ik wel wat verder, en moest het halve onderstel weer uit elkaar halen.
Ook had ik zo'n zelfde soort fout gemaakt met de poten. De voorkant klapte in, en de achterkant klapte juist uit. Goed opletten bij de gespiegelde tandwielen dus
Al was ik wel wat verder, en moest het halve onderstel weer uit elkaar halen.
Ook had ik zo'n zelfde soort fout gemaakt met de poten. De voorkant klapte in, en de achterkant klapte juist uit. Goed opletten bij de gespiegelde tandwielen dus
Dit ziet er ook uit als een ingewikkelde set voor een 8 jarigeCobb schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:49:
Ik ben dus helemaal niet technisch maar ik dacht al wel zoiets. Waar zou ik dat kunnen vinden?
Bedankt allemaal de wielen rijden weer soepeltjes. Hij is verder begonnen aan het volgende zakje. @TripleQ Daar ben/was ik dus bang voor, het is niet zoals een normale Lego set, je moet echt alles weer rustig uit elkaar halen.
Plus dat hij zijn Lego sets weleens in spiegelbeeld bouwde, dat moet je hiermee dus echt niet hebben. Hij is weer helemaal happy.
Plus dat hij zijn Lego sets weleens in spiegelbeeld bouwde, dat moet je hiermee dus echt niet hebben. Hij is weer helemaal happy.
Ik zoek ze op en laat ze zien aan mijn dochters (5 & 8 ). Ze vinden het leuk om te bouwen. Zelf te ontdekken, etc. Als ik een MOC zie, die leuk lijkt, laat ik het ook aan hun zien. Zoals met die Mini op basis van de Porsche 911 GT3 RS.Eurionair schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:03:
[...]
Staan enkele mooie alternatieve builds op die site![]()
Zijn er bij jullie nog meer van die (liefhebber-)sites met moc's bekend ?
Buiten rebrickable uiteraard
Via https://pv-productions.com/product-category/lego/ heb ik er ook een aantal gevonden, aangeschaft en gebouwd. O.a. Spirograph Spinner en de knikkerbaan. Los de oranje balletjes erbij gekocht.
De Spirograph Spinner hebben wij een keer met z'n 3-en in elkaar gezet.
De volgende dag ging deze mee naar school. Was lachen en gieren in de klas
Zeker de oudste heeft van Lego Creator de Mini en de VW T1 al een keer in elkaar gezet. De jongste die hobbelt en knutselt wat in elkaar.
De jongste knutselt wat en gebruikt haar fantasie tot en met. Nu wij ook aan het bouwen zijn met de Douglas C47. Ja, want mevrouw wilde graag een vliegtuig bouwen......
Heb net de zwarte 4x12 via de website geclaimd. Het is echt afgebroken naar een 4x5 en de andere helft/deel zat niet in zakje 1, en heb ook meteen gechecked of ik niet een grijze 2x14 gemist had tijdens het bouwen maar ik heb echt 3 gebruikt en dus 1 over.SunnieNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
Dat je een stuk overhoud zoals die in stap 24 is vreemd. Die zitten eigenlijk nooit te veel in de zakjes. Ben je hem niet ergens vergeten te plaatsen?
Ik zou die zwarte plaat van stap 16 zeker laten vervangen en nu al claimen. Hij zit gelukkig aan de onderkant waardoor je het niet snel zult zien. Beetje afhankelijk waar de breuk zit, wordt die door de andere blokken wel ondersteund.
Opsturen duurt al snel 2 a 3 weken. Dus je kan er voor kiezen eerst de TV te maken.
Als het zo lees hoe er gechecked wordt, zakje op basis van gewicht lijkt het erop dat de extra grijze 2x14 die ik over heb hetzelfde gewicht heeft als het missende gebroken stuk. Waardoor het lijkt alsof het klopt.
Immers 1 extra stuk van 2x14 en missend gebroken deel van 4x7 komt allebei op 28 studs uit.
Oh wel, hopelijk duurt het niet te lang voor het binnen is. Kijk wel hoe ver ik kom met de NES en anders eerst inderdaad de andere onderdelen (controller, cartridge, tv) bouwen.
Laten we hopen dat dit niet een voorbode is voor de overige 20 zakjes.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Nee, voor de rest was het allemaal goed te doen.
@Eurionair Houd je wel rekening met de afmetingen?
100 cm (40 inch) by 60 cm (24 inch)
Zo groot is ook de knikkerbaan...
100 cm (40 inch) by 60 cm (24 inch)
Zo groot is ook de knikkerbaan...
Dat zijn inderdaad serieuze afmetingen maar ik hou wel van grote projecten.
Owh das wel tof. Bij de lego winkel hebben ze ze ook vaak los verkrijgbaar ivm corona en het voelen van zakjes. Welke lokale shop is dat?PWM schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:10:
De zakjes met de vijanden van Mario zijn niet superduur, maar je weet van te voren niet wat je koopt, dus verzamel ze allemaal word wel duur zo. Gelukkig doet de lokale winkel niet zo moeilijk, die heeft ze gewoon allemaal uitgepakt en verkoopt ze los
De Lego winkel in Blaricum. Op zich is het hebben van meer dan 1 vijand niet zo'n probleem. Maar er staat duidelijk Series 1 op, dus er komen nog wel weer 20 bij.SunnieNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Owh das wel tof. Bij de lego winkel hebben ze ze ook vaak los verkrijgbaar ivm corona en het voelen van zakjes. Welke lokale shop is dat?
Of je woning om je verzameling heen bouwenVerwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:24:
Gave collectie weer hierboven. Helaas betekent hier een nieuw bouwwerk, een andere afvoeren. De Ducati is af, maar staat nu op de plek van de Yellow submarine. Deze zal ik binnenkort weer afbreken en naar de opbergzolder brengen. Wachtend op een nieuwe woning met meer ruimte, haha
Of...
Bouw je woning van Lego en zet daar je verzameling in!
Naast het Lego in Lego inception gevoel, past het niet meer? Bestel meer blokjes bij Lego/Bricklink en bouw meer huis!
Bouw je woning van Lego en zet daar je verzameling in!
Naast het Lego in Lego inception gevoel, past het niet meer? Bestel meer blokjes bij Lego/Bricklink en bouw meer huis!
De sticker sheets van Diagon Alley zijn gelekt. Dat levert dan waarschijnlijk de volgende shops op:
[Instagram: Does this mean a reveal soon? Follow @1414falconfan for more! #lego #legoharrypotter #harrypotter #harrypotterlego #legominifigs #legominifigures #legominifig #legominifigure #legomini #legoinstagram #legostagram #legoinsta #legofan #legofans]
[Instagram: Does this mean a reveal soon? Follow @1414falconfan for more! #lego #legoharrypotter #harrypotter #harrypotterlego #legominifigs #legominifigures #legominifig #legominifigure #legomini #legoinstagram #legostagram #legoinsta #legofan #legofans]
Nvm
[ Voor 95% gewijzigd door JoeZuCK op 07-08-2020 07:56 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked