Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
Mappy schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:16:
Kijkend naar de techniek van die piano:
  • Als je een toets indrukt wordt er gedetecteerd dat "een" toets is ingedrukt door de lichtsensor, waarop de app de volgende noot van het liedje speelt. Als je continu op dezelfde toets drukt hoor je dus alsnog het goede liedje dat je gekozen had.
  • Als je autoplay gebruikt, bewegen de toetsen willekeurig (nouja, voorgeprogrammeerd) door die nokkenas, onafhankelijk van het gespeelde liedje.
Of zie ik het verkeerd?
Ik denk dat het ook zo zit, maar staat me bij dat de ontwerper wel een mechaniek er in had zitten dat die bij "autoplay" niet constant dezelfde noten in dezelfde volgorde doet, maar daar lijkt dus niks van over in het uiteindelijke model als ik het zo zie. Als dat klopt, vind ik dat wel jammer, want zo'n mechaniekje in combinatie met de nokkenas was ik juist benieuwd naar.

Vanochtend bij de Lego Store in Utrecht Lego Mario starter set gekocht, kreeg de eerder besproken freebie erbij (Monty mole), helaas niet de polybag (maar ook niet naar gevraagd 8)7). Denk niet dat die polybag al op was als ze hem hadden, want ik was de 5de (oid) klant aan de kassa bij opening. Verder hadden ze ook de character packs al uitgesorteerd achter de kassa staan in een tasje (maar je mocht ook voelen bij de zakjes in de winkel). Maar daar heb ik ook een tasje van meegenomen, want die bouwseltjes vind ik echt geslaagd.

De NES en Piano stonden er ook ruim op voorraad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
B00st3r schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:07:
[...]

Ik kreeg een back to school setje
ik ook, ik heb ze gemaild erover (volgens de kalender zouden er 2 mario dingen bij moeten zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:50
quorumz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

ik ook, ik heb ze gemaild erover (volgens de kalender zouden er 2 mario dingen bij moeten zitten?)
Als je even paar reacties naar boven leest:

Er is (helaas) een verschil in de Amerikaanse en Europese kalenders. Lego laat niet alle promoties globaal lopen, toch zeker niet de extra setjes/polybags/... die ze soms bij bestellingen voegen. Er kan een verschil van enkele maanden in zitten per continent, of soms bieden ze een bepaalde promo helemaal niet aan in een regio (meestal is Europa de pineut).

Bij het rondsnuffelen op geruchtenwebsites mag je ervan uitgaan dat Franse en Duitse kalenders meestal wel gelijk lopen met die van de Benelux. De Britse kalender wijkt soms ook af. De Amerikaanse is dus 'hit and miss'.

We krijgen er niets bij. De Nederlandse kalender is leeg. Dus geen extra promoties. Wat je gezien heb is een kalender van USA, die hier gepost werd op tweakers.
En als je naar de winkel gaat in Utrecht of Amsterdam en je koopt een starterpak van Mario dan krijg je er iets bij.
Online krijg je alleen back to school set.

[ Voor 3% gewijzigd door Loader op 01-08-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Helaas is op de site van Lego de bouwinstructie van de piano niet te downloaden. Ik zat ook aan de werking te denken en gebruikte technieken maar kon mijn enthousiasme niet bedwingen. Heb vooraf die van de NES bekeken en die viel mij wat tegen qua technieken. Benieuwd of de piano mee of tegen zal vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Loader schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:58:
Had gisteren bestelling geplaatst en ik zie hem in bestelstatus. Maar ik betaal altijd via invoice. Alleen deze keer zie ik nu 'under review' staan. Dat is nieuw voor mij.

Als ik op Lego Shop.com kijk bij 'opmerkingen bestelstatus' dan staat deze er niet bij. Dus wat betekent dit eigenlijk nu precies?
Ik had dat bij de bestelling van Assembly Square. Daar bleek dat het bedrag te hoog was om dat op die manier te doen. Later kreeg ik een mail waarin ze vroegen om het anders te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RX5NwtEiaOfm88020EhtZa4ssFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lktJkqS79acMdrbLtAS1m0k1.jpg?f=user_large

Begin van een kleine verslaving :o

Eind van de ochtend binnen gekomen en ben nu ongeveer op 1/3 van de bouw. Omdat ik alleen oude lego had valt me op dat de nieuwe lego veel makkelijker in elkaar gaat, waarschijnlijk zijn de toleranties in al die jaren een stuk nauwkeuriger geworden. Verder zit het model slim in elkaar daar is goed over nagedacht. Als ik een klein minpuntje zou moeten noemen is dat het tot nu toe niet echt uitdagend is om te bouwen. De oude technic die ik heb luistert een stuk nauwer anders werkt het niet en daar heb je met dit model amper last van.

Tot zo ver vermaak ik me er mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Net bij de Lego store in Utrecht geweest voor de NES, ze hadden er nog genoeg. Zelfde geldt voor de piano :). Ik kreeg er ook een back to school setje bij en een VIP tas. Gevraagd voor de gratis Mario set, maar die krijg je echt alleen bij de starter kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:32

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afas schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:02:
[Afbeelding]

Begin van een kleine verslaving :o

Eind van de ochtend binnen gekomen en ben nu ongeveer op 1/3 van de bouw. Omdat ik alleen oude lego had valt me op dat de nieuwe lego veel makkelijker in elkaar gaat, waarschijnlijk zijn de toleranties in al die jaren een stuk nauwkeuriger geworden. Verder zit het model slim in elkaar daar is goed over nagedacht. Als ik een klein minpuntje zou moeten noemen is dat het tot nu toe niet echt uitdagend is om te bouwen. De oude technic die ik heb luistert een stuk nauwer anders werkt het niet en daar heb je met dit model amper last van.

Tot zo ver vermaak ik me er mee :D
Je vergelijkt een niet-technic set met een technic set. Iets met appels en peren. Probeer eens een technic set van de afgelopen jaren ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:54
Vanochtend de NES set besteld, ik weet het is geen bestelling update topic.

Maar ik zat er al na de aankondiging naar te kijken en was in de veronderstelling dat het sticker hell zou zijn. Echter toen ik vanochtend door het instructieboekje heen bladerde was ik blij verrast om te zien dat het aantal stickers minimaal is.

Ik ben erg benieuwd wanneer dat de eerste alternatieve levels of spellen gaan verschijnen (als er al niet al zijn).

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
@Edgenumber Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar dat zou wel gaaf zijn. alternatieve levels. Denk zelf aan 1-2. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Je vergelijkt een niet-technic set met een technic set. Iets met appels en peren. Probeer eens een technic set van de afgelopen jaren ;)
Dat zal ongetwijfeld het volgende project worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:05
Modbreak:Dit is dus niet de bedoeling

[ Voor 76% gewijzigd door Señor Sjon op 01-08-2020 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb vanmorgen de Lego Mario startersset binnen gekregen. Ik zie dat er dus nog tig upgrades zijn met een waarde van 540 euro bij elkaar....en ik wil ze allemaal hebben nou :'(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
Vanochtend dus de Mario set gehaald en alle character packs
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50176931987_e8ef99afd4_b.jpg2020-08-01_04-42-28 by Appie NL, on Flickr

Eerste indrukken:
Zit leuk in elkaar, Mario poppetje heeft een hoop leuke techniek. Ook buiten de levels wat getest met de kleurensensor, mijn huid geeft soms het 'lava' effect op het schermpje, mijn spijkerbroek was te donker blauw voor het 'water' effect maar een bluray hoesje deed het prima. Leuke old school deuntjes en kreten.

Hoewel er een zee aan mogelijkheden is om levels te bouwen (en je wat extra plates krijgt om het te koppelen voor verschillende layouts), merk ik wel dat het niet echt aan mij besteed is om er op die manier mee te spelen. Dit verwachtte ik eigenlijk al, dus geen verrassing. Met de character packs kan je een level ook leuk aankleden wat betreft baddies, maar ik vind ze eigenlijk leuker als display.

Paar (kleine) dingen die ik als minder ervaar:
Zo verpakken we geen boekjes in een doos, Lego:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50176140028_cceff55195_b.jpg2020-08-01_04-42-43 by Appie NL, on Flickr
:X -O- verfrommeld tussen alle zakjes. Die mag dus even tussen een stel boeken liggen de komende tijd.

Alleen digitale bouwinstructies, vond ik al irritant bij Dimensions, helaas doen ze het weer. Het boekje hierboven laat je Mario bouwen en verwijst je dan naar de Lego Mario app, sommige onderdelen kan je wel bouwen van het ene plaatje in dat boekje, voor de old school fun, maar ja.

De app is 660mb, dus als je instructies wil, moet je even wachten naar gelang je downloadsnelheid.

Mario werkt out of the box prima met alle barcodes, maar in de app was er toch een update voor het poppetje. Wat het toevoegde? Ik heb geen idee, maar day 1 patches ben ik nooit zo'n fan van en ik dacht Nintendo en Lego ook niet.

Niet zo zeer negatief, maar wellicht ook niet positief (voor de mensen die geen barcodes op de ruggetjes willen in hun display): de barcodes op de tiles zijn stickers, maar zijn van te voren geplakt. Ze zitten wel keurig recht. De andere onderdelen zijn printed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:48
Even linken naar een oudere post uit dit topic:
Hierkomik schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:15:
[...]
Ik heb mij ook enorm verbaasd over de namen van de Lego services, maar volgens mij zit het zo:

*knip* uitstekende uitleg door @Hierkomik over bricks & pieces/pick-a-brick , aanrader

Hoop dat dit overzicht met linkjes een beetje helpt, ik werd er ook helemaal gaar van dat ik de dingen niet uit elkaar kon houden en steeds weer moest zoeken naar de service die ik zocht.
Ik heb vandaag eindelijk eens een order geplaatst via de bricks & pieces, en ik heb nog wat extra informatie die misschien nuttig is:
- eenmaal je order in je boodschappenmandje van de S@H geplaatst is kan je dit nog aanpassen, via de 'edit* link naast het virtuele Lego B&P artikel. Maarrrr, er is 50/50 kans dat B&P een error toont (zonder specifieke uitleg) en je lijstje daar niet wordt ingeladen. Om frustraties te vermijden raad ik aan om een screenshot te nemen van je lijst, zodanig dat je daarna de onderdeelnummers kan overtypen ipv weer te moeten gaan zoeken in bepaalde sets. Dat heb ik tweemaal moeten doen afgelopen week wegens eeuwige twijfel of ik niets vergeten was 8)7

- over onderdeelnummers gesproken, deze komen overeen met de element numbers op Brickset (bovenste cijfer van de twee). Dus je kan eventueel Brickset gebruiken om je sets/onderdelen bij elkaar te zoeken, dat werkt veel aangenamer dan de Lego website interface.

- B&P bestellingen tellen wel mee voor de VIP punten, maar niet om aan bepaalde een promotiedrempel te geraken. Het totaalbedrag van mijn order vandaag was meer dan €65, maar kwam niet in aanmerking voor het 'terug naar school' pakket. Gelukkig heb ik daar ook geen interesse in.

Ondanks het geprul met de interface en gevloek wanneer mijn lijst werd gewist heb ik me toch geamuseerd met uitzoeken van elementen :P Het valt wel op dat je bij de niet-licensed sets eigenlijk 'de krenten uit de pap' kunt halen en bv. de unieke minifigs/onderdelen kan bekomen zonder de set zelf aan te moeten schaffen. Zo zijn de visserminifigs uit 70419 Wrecked Shrimp Boat een mooie aanvulling op de old fishing store. Het bootje zelf wou ik niet aanschaffen omdat het ontwerp en de 'sticker barf' mij niet aanstaan.

*edit* Brickset heeft een wazige foto gepost van een nieuwe stadsplein set, 60271 Main Square:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KTECNmuzK-VSwkuKUalT6cKX1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9orMzK5UoJlMhQUK3Ozrcgf.jpg?f=fotoalbum_large
Altijd fijn zo'n sets, zeker met een flinke korting erop kan het een goed begin zijn van een stadslayout.
Deze is dus de opvolger van 60200 Capital City als ik mij niet vergis. En om de een of andere reden gaat de burgemeester dus door het leven als maiskolf :?

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2020 18:19 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Monorail? :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk/vrees eerder een variant op de trambus van 60097 City Square en trein van 60197 Passenger Train

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
AppieNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:07:
Vanochtend dus de Mario set gehaald en alle character packs
[Afbeelding]2020-08-01_04-42-28 by Appie NL, on Flickr

Eerste indrukken:
Zit leuk in elkaar, Mario poppetje heeft een hoop leuke techniek. Ook buiten de levels wat getest met de kleurensensor, mijn huid geeft soms het 'lava' effect op het schermpje, mijn spijkerbroek was te donker blauw voor het 'water' effect maar een bluray hoesje deed het prima. Leuke old school deuntjes en kreten.

Hoewel er een zee aan mogelijkheden is om levels te bouwen (en je wat extra plates krijgt om het te koppelen voor verschillende layouts), merk ik wel dat het niet echt aan mij besteed is om er op die manier mee te spelen. Dit verwachtte ik eigenlijk al, dus geen verrassing. Met de character packs kan je een level ook leuk aankleden wat betreft baddies, maar ik vind ze eigenlijk leuker als display.

Paar (kleine) dingen die ik als minder ervaar:
Zo verpakken we geen boekjes in een doos, Lego:
[Afbeelding]2020-08-01_04-42-43 by Appie NL, on Flickr
:X -O- verfrommeld tussen alle zakjes. Die mag dus even tussen een stel boeken liggen de komende tijd.

Alleen digitale bouwinstructies, vond ik al irritant bij Dimensions, helaas doen ze het weer. Het boekje hierboven laat je Mario bouwen en verwijst je dan naar de Lego Mario app, sommige onderdelen kan je wel bouwen van het ene plaatje in dat boekje, voor de old school fun, maar ja.

De app is 660mb, dus als je instructies wil, moet je even wachten naar gelang je downloadsnelheid.

Mario werkt out of the box prima met alle barcodes, maar in de app was er toch een update voor het poppetje. Wat het toevoegde? Ik heb geen idee, maar day 1 patches ben ik nooit zo'n fan van en ik dacht Nintendo en Lego ook niet.

Niet zo zeer negatief, maar wellicht ook niet positief (voor de mensen die geen barcodes op de ruggetjes willen in hun display): de barcodes op de tiles zijn stickers, maar zijn van te voren geplakt. Ze zitten wel keurig recht. De andere onderdelen zijn printed.
is dat lichtgevende poppetje een losse set? want volgens mij zetten ze die op die NES set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Flabergasted

Prepare to die !

Kapoen schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:06:

Zo zijn de visserminifigs uit 70419 Wrecked Shrimp Boat een mooie aanvulling op de old fishing store. Het bootje zelf wou ik niet aanschaffen omdat het ontwerp en de 'sticker barf' mij niet aanstaan.
Stickers hoef je niet te plakken he.
Ik heb deze vanmiddag juist opgebouwd voor bij de Old Fishing store.
Staat erg leuk, past goed (ook zonder stickers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
quorumz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

is dat lichtgevende poppetje een losse set? want volgens mij zetten ze die op die NES set?
Die is onderdeel van de Mario starter set (het 'level' bij dat poppetje zie je achterin op de foto achter de 10 vijand figuurtjes).

Idd compatible met de NES set voor geluidjes en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
AppieNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Die is onderdeel van de Mario starter set (het 'level' bij dat poppetje zie je achterin op de foto achter de 10 vijand figuurtjes).

Idd compatible met de NES set voor geluidjes en muziek.
flauw dat die niet los te krijgen is, de rest van mario vind ik voor kids en die starter kit is dik 50 euro... (ik dacht dat die ook als goodie op de usa kalender er bij stond maar misschien niet goed gezien)

[ Voor 10% gewijzigd door quorumz op 02-08-2020 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
maar dan op achtbaantrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Nou.. ik krijg net een mail van Lego.com

Ik weet dat je hier niets mag zeggen over bestellingen maar ik doe het even, ik had om 0.;02 besteld en ik krijg een mail dat de artikelen niet op voorraad zijn en dat ze worden nabesteld en geleverd binnen 60 dagen. ( NES Mario )

Dat is wel heel erg snel gegaan. Want gisteren om rond 12.00 stand het al op nabesteld en geleverd op 12 Augustus.

Maar toch, 0.02 besteld en dan al niet op voorraad..... ( wel betalen via invoice gevraagd )

[ Voor 3% gewijzigd door Loader op 02-08-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 15:16
Loader schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:56:
( wel betalen via invoice gevraagd )
Betalen via invoice betekent dat ze handmatig je order gaan verwerken na een check, dus je had je de moeite kunnen besparen door om 00:02 te bestellen. Alleen CC of iDeal gaat direct het systeem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mschol schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

maar dan op achtbaantrack
Welke track het is maakt niet zoveel uit, als ie maar gemotoriseerd kan worden ;)
Maar nu de rails er weer zijn, zou serieus heel gaaf zijn als er weer een monorail set komt. Maar voorlopig dromen we door.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
detulp050 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:04:
[...]

Betalen via invoice betekent dat ze handmatig je order gaan verwerken na een check, dus je had je de moeite kunnen besparen door om 00:02 te bestellen. Alleen CC of iDeal gaat direct het systeem in.
IDeal kan niet, alleen CC of PP ( heb ik beiden niet ) . Maar ik dacht dat bestellingen gewoon op volgorde per order binnekomen en afgehandeld worden. Anders is het niet netjes maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Meer mensen die de laatste tijd steentjes missen bij de sets, erger me er kapot aan. Nu weer bij de Lego Libeherr. Eerst al stuks rups waardoor je test 1 niet kon doen, nu mis ik aan het eind van zakjes 3 een kort L blokje, kan ik de arm er niet in hangen, zucht, weer week wachten.

Over NES had gisteren om 0600 met paypal betaald, was al blij dat het werkte (laatste keer met een set en cc kreeg de helpdesk het niet werkend om te bestellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Net de basis mario set in elkaar gezet. Denk dat het voor mijn dochtertje nog wel leuk is om te doen, maar verder weet ik niet of er op een enkele set na nog wat bij komt. Iets wat ik eigenlijk al verwacht had.
Qua doelen maakt het weinig uit. Alhoewel ik wel zag in de app dat hij aangeeft wat je gedaan hebt de eerste keer en dus wellicht bij een volgende keer spelen je dat ook moet doen voor je het einde behaald.

@Loader Ik heb dat (totaal anders) bij een webwinkel gehad met de bestelling van een laptop. Gevraagd of ik het diezelfde dag nog af kon halen. De reden dat dat niet kon is omdat ik een opmerking had geplaatst en er dus iemand naar moet kijken. Dit aan het einde van de dag pas gebeurd en je bestelling dan dus niet klaar ligt.

Het is balen op deze manier en hoop echt dat je het nog een beetje op tijd binnen gaat krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 02-08-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:08
Gisteren heb ik de Lego NES-set besteld en vandaag netjes een e-mailbericht mogen ontvangen waarin te lezen is dat de bestelling vertraging heeft opgelopen (want niet op voorraad) en dat de NES nog even 60 dagen op zich mag laten wachten. :')

Echt, waarom blijf ik het ook proberen om op 'launch day' iets bij Lego te bestellen. Ze stellen toch maar teleur. Het lijkt wel of Lego (met opzet) de populariteit van dit soort sets onderschat en de productie, om die reden, maar mondjesmaat op gang laat komen (paper launch?). Ze kunnen dit, op zijn minst, eenduidig naar de klant toe communiceren door dit op de website te melden: 'Due to popular demand ... blah ... blah.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
@Yonix Ik vermoed dat hier iets vergelijkbaars aan de hand is als recentelijk bij ons op de zaak waar een product launch helaas met een flinke sisser afliep omdat er in EU en USA geen voorraad voorhanden was (grotendeels vanwege COVID-19-gerelateerde zaken). Ik ga ervan uit dat het bij LEGO min of meer net zo werkt, omdat deze producten en productlijnen tijden in ontwikkeling zijn en er (intern) hele schema's zijn (r&d, productieproces, marketingproces) kun je niet zomaar even beslissen om je launch uit te stellen. Afgezien van het feit dat je hele marketingafdeling dan maanden voor niets bezig is geweest kom je ook intern in de knoei met de rest van de productieketen en launch schedules en zo.

Het is nog steeds best een uitdaging om je producten op tijd uitgeleverd te krijgen, maar ik moet wel zeggen dat ik 60 dagen wel flink heftig vind... Ik heb zelf de 21323 Grand Piano besteld voor mijn vader, en de bestelstatus staat op 'In Warehouse' (en 'Temporarily out of stock' op de site...), ik ga ervan uit dat die deze week wel gewoon verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Als het zo lees heb ik dan geluk gehad met mijn bestelling. Kon al om 23:55 vrijdag 31 Juli de NES in mijn tasje plaatsen en bestellen. Wel met CC betaald en gisterenavond een mailtje dat het verzonden is.

Nu alleen hopen dat het goed gaat met afleveren door DPD.

Edit:
Eerste MOC is er ook al van de NES

https://www.instagram.com...oyP/?igshid=1mj41c4uilz5s

[ Voor 17% gewijzigd door FongWan op 02-08-2020 11:42 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:08
hfos schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:01:
@Yonix Ik vermoed dat hier iets vergelijkbaars aan de hand is als recentelijk bij ons op de zaak waar een product launch helaas met een flinke sisser afliep omdat er in EU en USA geen voorraad voorhanden was (grotendeels vanwege COVID-19-gerelateerde zaken). Ik ga ervan uit dat het bij LEGO min of meer net zo werkt, omdat deze producten en productlijnen tijden in ontwikkeling zijn en er (intern) hele schema's zijn (r&d, productieproces, marketingproces) kun je niet zomaar even beslissen om je launch uit te stellen. Afgezien van het feit dat je hele marketingafdeling dan maanden voor niets bezig is geweest kom je ook intern in de knoei met de rest van de productieketen en launch schedules en zo.

Het is nog steeds best een uitdaging om je producten op tijd uitgeleverd te krijgen, maar ik moet wel zeggen dat ik 60 dagen wel flink heftig vind... Ik heb zelf de 21323 Grand Piano besteld voor mijn vader, en de bestelstatus staat op 'In Warehouse' (en 'Temporarily out of stock' op de site...), ik ga ervan uit dat die deze week wel gewoon verstuurd wordt.
Uiteraard begrijp ik dat, zeker gezien de omstandigheden rondom Covid-19, het productieproces vertraging op kan lopen. Echter, het valt mij op de Lego wel vaker teleurstelt bij de lancering van nieuwe producten (of zéér gewilde sets).

Maar goed, het zijn vooral mijn negatieve ervaringen die spreken, dus echt objectief kun je het niet noemen. Het zal best zo zijn dat Lego haar stinkende best doet, maar ondanks dat voelt het dan toch als een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik hoop toch echt niet, dat als LEGO besluit een monorail setje te maken, dat ze de achtbaan tracks gebruiken. Ziet er niet uit. Tijdje geleden werd er zo'n set ter ere van 60 jaar LEGO uitgebracht via een design AFOL wedstrijd op Bricklink.

https://www.bricklink.com...ego/58139/Skyline-Express

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Yonix schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:36:
Gisteren heb ik de Lego NES-set besteld en vandaag netjes een e-mailbericht mogen ontvangen waarin te lezen is dat de bestelling vertraging heeft opgelopen (want niet op voorraad) en dat de NES nog even 60 dagen op zich mag laten wachten. :')

Echt, waarom blijf ik het ook proberen om op 'launch day' iets bij Lego te bestellen. Ze stellen toch maar teleur. Het lijkt wel of Lego (met opzet) de populariteit van dit soort sets onderschat en de productie, om die reden, maar mondjesmaat op gang laat komen (paper launch?). Ze kunnen dit, op zijn minst, eenduidig naar de klant toe communiceren door dit op de website te melden: 'Due to popular demand ... blah ... blah.'
Volgende keer misschien kijken of je op launch day naar een Lego Store kan, staan er bij opening genoeg op voorraad en zelfs bij mijn Batmobiel op launch day was die 's middags nog beschikbaar inclusief mini batmobiel freebie (die 's nachts online al op was en ik daar nog mijn ongenoegen over heb staan spuien in dit topic).

Online orders komen uit 1 centraal magazijn in Europa. De fysieke winkels moeten een leuke voorraad hebben, want dat is afgesproken met de winkeleigenaars en anders hebben ze die (online) klachten in de winkel. Die winkels zijn voor een gedeelte en sommige zelfs compleet voor de Lego marketing. 'Flagship' stores zoals Amsterdam en London, die hoeven geen winst te maken, die hoeven alleen het merk uit te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Iemand hier al een lego art set gekocht? Ben zelf erg gecharmeerd van de star wars variant maar dan alleen de ultimate variant. Dus zojuist 3 besteld om die te kunnen bouwen. Misschien geen grote uitdagende build maar wel een mooie display piece als je mij vraagt. De beatles is ook nice maar heb ik niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
JoeZuCK schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:14:
Ik hoop toch echt niet, dat als LEGO besluit een monorail setje te maken, dat ze de achtbaan tracks gebruiken. Ziet er niet uit. Tijdje geleden werd er zo'n set ter ere van 60 jaar LEGO uitgebracht via een design AFOL wedstrijd op Bricklink.

https://www.bricklink.com...ego/58139/Skyline-Express
Die skyline express ben ik juist fan van! Het is bij verre geen monorail, maar juist met Lego is het fijn als onderdelen een bredere functie hebben en langere tijd dezelfde onderdelen gefabriceerd worden. De eerdere monorail uit de nineties had ook voordelen, maar was alleen weggelegd voor mensen met grote beurs.

Als Lego nu met wat aanmoedigingen komt om die rails in te zetten als city-vervoer, komen er ook kleinere setjez omheen en mocs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
FongWan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:07:
Als het zo lees heb ik dan geluk gehad met mijn bestelling. Kon al om 23:55 vrijdag 31 Juli de NES in mijn tasje plaatsen en bestellen. Wel met CC betaald en gisterenavond een mailtje dat het verzonden is.

Nu alleen hopen dat het goed gaat met afleveren door DPD.

Edit:
Eerste MOC is er ook al van de NES

https://www.instagram.com...oyP/?igshid=1mj41c4uilz5s
vreemd ik heb hem ook gelijk besteld maar betaald met Paypal en pas rond 02.00 bevestiging gehad.
mijn status is nog steeds "warehouse"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Teknix1982 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:06:
Iemand hier al een lego art set gekocht? Ben zelf erg gecharmeerd van de star wars variant maar dan alleen de ultimate variant. Dus zojuist 3 besteld om die te kunnen bouwen. Misschien geen grote uitdagende build maar wel een mooie display piece als je mij vraagt. De beatles is ook nice maar heb ik niet zoveel mee.
Ik vraag me af of ze handschoenen bij die art sets leveren. Het vastklikken van al die 1x1 elementen is mogelijk toch irritant voor de vingers denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
Loader schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

IDeal kan niet, alleen CC of PP ( heb ik beiden niet ) . Maar ik dacht dat bestellingen gewoon op volgorde per order binnekomen en afgehandeld worden. Anders is het niet netjes maar dat is mijn mening.
Oh zie nu pas dat iDeal niet kan. Paypal kun je gratis maken mocht je dit in de toekomst wel willen gebruiken; kost niets :)
Het zou netter zijn als Lego een eventuele vertraging duidelijk communiceert bij het selecteren van de betaalwijze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Ik vraag me af of ze handschoenen bij die art sets leveren. Het vastklikken van al die 1x1 elementen is mogelijk toch irritant voor de vingers denk ik.
Haha inderdaad maar handschoenen zitten er niet bij volgens mij. Maar het vastklikken kost niet veel kracht dus irritatie zal wel meevallen. We gaan het zien. Hopelijk zijn ze er aankomende week en zal ik het meemaken. Mijn nes heb ik om 23:55 besteld en die is gisteravond verzonden dus zal eerder binnenkomen. Eerst daar maar is aan beginnen, dat is ook wel een build van een paar avonden denk ik.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Kapoen schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:06:
Even linken naar een oudere post uit dit topic:

[...]

Stukje over bricks & pieces
Grappig, ik wilde net dit weekend mijn post aanpassen omdat ik begin deze maand hetzelfde had ondervonden (dat bricks & pieces niet mee doet voor de promo drempels. En helaas telt het ook niet als je via VIP een promo code voor een setje hebt. Tijdens het invullen gaat dat goed maar bij het afrekenen is die foetsie. Regels nagelezen en dat klopt maar is dus erg onduidelijk. Nu moet ik voor eind van de maand nog iets kopen om mijn VIP setje gekocht met punten te krijgen. Misschien als ik dat niet doe, dat ik de code hier nog wel plaats in dit topic, anders is het gewoon zonde)

Ook heel irritant. Ik doe alles in Chrome en als je in Bricks & Pieces op 'terug' drukt in Chrome is je hele order weg en kan je opnieuw beginnen(!) Als je op terug klikt op de pagina zelf (link) bij een element, dan lukt het wel. Maar heb echt 4 of 5 keer meer dan 2u gespendeerd om mijn B&P order in te voeren begin deze maand, en steeds laat in het proces per ongeluk toch in de Browser op Terug gedrukt. Weer opnieuw. Heel irritant.
Wat jij verder aangaf met de 50/50 error kreeg ik ook: vooral als je order heel groot is meer kans op. Maar als je die error krijgt moet je de browser pagina refreshen, kans is groot dat het dan toch goed gaat. Weer NIET op terug in de browser, ook dan ben je heel je order weer kwijt (met Chrome tenminste)

Het loont inderdaad om bepaalde sets te bekijken. Zo kan je van de Barracuda set heel goedkoop de minifigs krijgen (alleen Torso van redbeard is duur) en van de iron man helmet had ik een gouden pentagonaal stukje voor 2 cent gezien (meteen maar 100 besteld).
Jammer wel dat printed items van de licensed spul niet te krijgen is (wil ook nog wel het 2x4 plaatje met Iron Man naam erop uit de nieuwe art reeks, en misschien ook het Star Wars 2x4 plaatje, maar die kan je dus niet los bestellen)
Ik las net iemand die 3x de Star Wars art gaat bestellen, als je die star wars 2x4 tegel weg doet hoor ik het graag (zit er 1 in per art box, dus met 3 dozen heb je er 3)

Update projecten:
Zag een tijdje terug online iemand die met een Ikea Ribba frame ook oude sets had ingelijst (weer een ander dan die van huidige sets een versie maakt voor in de frames, wat ik een tijdje terug heb geprobeerd met de Star Wars Cantina, staat ergens eerder in dit topic). Dat leek mij ook wel leuk dus heb mijn oude pirateneiland en 2 van mijn M:Tron sets op die manier gedaan en vrouwlief vind die mooi genoeg om aan de muur bij de trappen te hangen :-)
Moest bij M:Tron nog even puzzelen want de originele wielen van de Celestial Forager waren te dik. Dus heb een ander wiel gevonden dat ik had, met ongeveer dezelfde diameter maar dunner. En ook een deel van de voertuigen weggelaten zodat het paste.
Zeer tevreden met het resultaat! Alleen de hinged brick onder de schatkist moet nog bruin worden, die heb ik al besteld.

Het plaatje met alleen M:tron is nog de oude versie zonder heuveltje en neon green facet maan.
EDIT. Voor de liefhebber;
Het pirateneiland was set 6260 (gekocht van mijn eigen zakgeld indertijd)
M:Tron zijn sets 6833 (bijna helemaal, moest alleen deel van de zijkant weghalen; dus maar 2 wielen etc) en 6896. Die laatste is mijn favoriete set uit mijn jeugd, ooit voor SInterklaas gehad, vond die magneten echt tof en leuk met de grote wielen. Dat pastte niet helemaal, dus besloten alleen de achterkant erin gemaakt (wel met magneten uiteraard, dat moest echt in het frame)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deA5ReI5SZdSOatINfhAVlnEPY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rC9YpEFk5hdGwlUSNunHGAQv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUDCJyckNngj_ywglOGRLfluX3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFYOUiBVBgKiQoqciuufR244.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FCRCE8fmRBYNzmcxVTee0Ct4K4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQgowrX2C7kypHxRjZdWMeWO.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Hierkomik op 02-08-2020 14:05 ]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
De treehouse zit in elkaar. Ik vind het een erg mooi en gedetailleerd model en wat erg leuk is dat je de daken er makkelijk af kun halen en weer terug kunt zetten. Aan de binnenkant van de hutjes is vanalles te zien. Ook mooi dat het echt een 360 graden model is zonder een achterkant.

Nu nog bedenken waar ik het model neer ga zetten en mezelf tegenhouden om meteen nog een paar sets te kopen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:30:
Nu nog bedenken waar ik het model neer ga zetten en mezelf tegenhouden om meteen nog een paar sets te kopen :D
*does not compute... error*
*you came to the wrong place*
etc...

Daarvoor zit je dus in het verkeerde topic, hier doen we alleen aan elkaar aanzetten tot meer aankopen >:)

Dus bij deze mijn aanbevelingen:
- 10220 Volkswagen T1: een echte klassieker die blijkbaar dit jaar toch met pensioen gaat (volgens geruchtensites)
- 10265 Ford Mustang de volgende mogelijke evergreen set?
- 10266 Nasa Apollo 11 Lunar Lander
- 21322 Pirates of Barracuda Bay of een mooie eiland build, of je kan opteren om alleen de boot zelf te bouwen als display stuk
- 31109 Pirate Ship waarschijnlijk de goedkoopste set van mijn aanbevelingen

De modular huizen durf ik niet aanraden, want dan ben je waarschijnlijk helemaal verloren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:24
Na zeer rustig bouwen en alle tijd te nemen is mijn Downtown Diner nu af. Dat is gebouw nummer 3 voor mij. Leuke build met voldoende variatie en ook weer nieuwe vindingrijkheid. Die gebouwen blijven toch erg leuk om te doen. De Assembly Square is dan nu nog over van de beter verkrijgbaren, maar die +€200 prijs staat me toch wat tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
Totrail schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:29:
Na zeer rustig bouwen en alle tijd te nemen is mijn Downtown Diner nu af. Dat is gebouw nummer 3 voor mij. Leuke build met voldoende variatie en ook weer nieuwe vindingrijkheid. Die gebouwen blijven toch erg leuk om te doen. De Assembly Square is dan nu nog over van de beter verkrijgbaren, maar die +€200 prijs staat me toch wat tegen.
Koop er twee, zet er eentje weg en verkoop die over twee jaar ;)
Mocht je nog twijfelen over de Assembly Square; hij wordt binnenkort veel duurder, dus het is nu of nooit, me dunkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
Dit is kennelijk wat er gebeurt als ik niets te doen heb terwijl mijn vriendin de tv bezet houdt met een slechte film. De set is volledig gebouwd van mijn "jaren-90-en-ouder" stapel op één intern onderdeel na wat je niet kunt zien. Ik ben best tevreden over het uiterlijk, met uitzondering van een aantal kleuren die ik anders zou doen als ik de onderdelen had. Verder moet ik alleen nog bedenken wat ik als "cargo" ga maken voor dit schip (het stuk achter de cockpit en tussen de motoren is nu loze ruimte) en hoe ik dit ga bevestigen (magneten?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSOWNgAA5npq_ZdUJtkY87DLGKA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LH4dkSa4CwKQlALtzDP9Px4i.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1D-EoFhkWjdxnJI2OSwlRAxb1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0evVM6NwnaEEOhDAKPa77qsm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:42:
Dit is kennelijk wat er gebeurt als ik niets te doen heb terwijl mijn vriendin de tv bezet houdt met een slechte film. De set is volledig gebouwd van mijn "jaren-90-en-ouder" stapel op één intern onderdeel na wat je niet kunt zien. Ik ben best tevreden over het uiterlijk, met uitzondering van een aantal kleuren die ik anders zou doen als ik de onderdelen had. Verder moet ik alleen nog bedenken wat ik als "cargo" ga maken voor dit schip (het stuk achter de cockpit en tussen de motoren is nu loze ruimte) en hoe ik dit ga bevestigen (magneten?).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's d:)b

Heb je per toeval een blacklight gebruikt om de neon kleur van de cockpit zo te laten uitschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Totrail schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:29:
Assembly Square is wel echt significant beter dan de momenteel beschikbare modulars. Veel meer steentjes, leuke details en verhaaltjes, en weinig herhaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Afgelopen weekend naar Parijs geweest en daar de Lego store bezocht op vrijdag. Zaterdag maar weer even langsgegaan om de nieuwe sets te bekijken. Rij viel gelukkig mee mede vanwege dat er minder toeristen in stad waren. Had mezelf beloofd om niks meer te halen omdat ik assembly square net heb gehaald en de Lamborghini geleverd is in de winkel waar ik hem heb gepreorderd. Uiteindelijk kon ik de verleiding niet weerstaan toen ik iedereen met een NES naar buiten zag lopen. Vandaag toch maar teruggegaan naar de winkel en de NES meegenomen 8)7 . Binnenkort genoeg te doen dus. Deze hobby loopt een beetje uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

*does not compute... error*
*you came to the wrong place*
etc...

Daarvoor zit je dus in het verkeerde topic, hier doen we alleen aan elkaar aanzetten tot meer aankopen >:)

Dus bij deze mijn aanbevelingen:
- 10220 Volkswagen T1: een echte klassieker die blijkbaar dit jaar toch met pensioen gaat (volgens geruchtensites)
- 10265 Ford Mustang de volgende mogelijke evergreen set?
- 10266 Nasa Apollo 11 Lunar Lander
- 21322 Pirates of Barracuda Bay of een mooie eiland build, of je kan opteren om alleen de boot zelf te bouwen als display stuk
- 31109 Pirate Ship waarschijnlijk de goedkoopste set van mijn aanbevelingen

De modular huizen durf ik niet aanraden, want dan ben je waarschijnlijk helemaal verloren ;)
heb je ook tips in de Lego technic categorie?

Ik probeer via marktplaats een grotere set tweedehands te kopen maar dat valt niet mee. Wat is ongeveer een redelijke afslag ten opzichte van de nieuwprijs (en dan bedoel ik niet de adviesprijs van Lego maar de laagste prijs waar de set nu te koop voor is). Zoek niet naar zeldzame sets, gaat om sets die nog in de handel zijn.

Zijn de modulars zo bijzonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Kungfukip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:02:
Afgelopen weekend naar Parijs geweest en daar de Lego store bezocht op vrijdag.
Mocht iemand hier -net als ik- een Magic Plus of Infinity abonnement hebben op Disneyland, dan is de Lego Store in Disney Village echt een aanrader. In principe alles op voorraad en 10% korting op de gehele collectie behalve sale (op vertoon van je abonnement) en je krijgt verder alle promo's en VIP-punten zoals gebruikelijk...
Je mag maximaal 2.000 euro per jaar korting krijgen met je abonnement (uh, dat is 20.000 euro kopen). _/-\o_

Mocht je geen abonnement hebben op Disney en een keer naar Disney gaan, een abonnement kost 274 euro per jaar en is bij drie dagen bezoek al goedkoper dan lossen kaarten én levert je dus 10% korting op op Lego bij de winkel aldaar.

[ Voor 17% gewijzigd door detulp050 op 02-08-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Kapoen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:47:
[...]

Mooie foto's d:)b

Heb je per toeval een blacklight gebruikt om de neon kleur van de cockpit zo te laten uitschijnen?
Ja ik heb het nagellak-lampje van mijn vriendin even in gebruik genomen :P

Het effect ervan op trans neon green en trans neon orange is echt fantastisch! Ik weet eigenlijk niet of het ook nog werkt op de moderne uitgaven van die kleuren of alleen op het oude spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Ja ik heb het nagellak-lampje van mijn vriendin even in gebruik genomen :P

Het effect ervan op trans neon green en trans neon orange is echt fantastisch! Ik weet eigenlijk niet of het ook nog werkt op de moderne uitgaven van die kleuren of alleen op het oude spul.
Daar mag je vanuit gaan ja:
- flickr artikel met meer uitleg over het effect van blacklight op moderne neon onderdelen
- Op het beyond the brick youtube kanaal vind je meerdere filmpjes van Lego displays die speciaal voor 'blacklight display' gemaakt zijn.

Uiteraard ga je op flickr/google/... veel terugvinden indien je zoekt op lego blacklight photography.
Afas schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

Ik ben helaas geen kenner van Technic, maar ik veronderstel dat de grote wagens ook mooie display stukken zijn. Een en ander hangt ook af van je smaak natuurlijk.

Het probleem met modulars is dat je initieel twijfelt om ze aan te schaffen, maar eenmaal je toch eentje hebt gekocht ben je verloren... ;) Dit is ook weer persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de opbouw van zo’n straat met veel details echt heel mooi om naar te kijken. Mijn straatje zweeft boven mijn bureau, en is veel leuker om naar te kijken dan Excel sheets :P

[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 02-08-2020 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:55:
[...]

Daar mag je vanuit gaan ja:
- flickr artikel met meer uitleg over het effect van blacklight op moderne neon onderdelen
- Op het beyond the brick youtube kanaal vind je meerdere filmpjes van Lego displays die speciaal voor 'blacklight display' gemaakt zijn.

Uiteraard ga je op flickr/google/... veel terugvinden indien je zoekt op lego blacklight photography.

[...]

Ik ben helaas geen kenner van Technic, maar ik veronderstel dat de grote wagens ook mooie display stukken zijn. Een en ander hangt ook af van je smaak natuurlijk.

Het probleem met modulars is dat je initieel twijfelt om ze aan te schaffen, maar eenmaal je toch eentje hebt gekocht ben je verloren... ;) Dit is ook weer persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de opbouw van zo’n straat met veel details echt heel mooi om naar te kijken. Mijn straatje zweeft boven mijn bureau, en is veel leuker om naar te kijken dan Excel sheets :P
Ik denk dat ik snel een budget moet gaan stellen als ik dat zo hoor. Als je alles koopt wat je wilt hebben, dat geef je maandelijks een enorm bedrag uit. En ik ben nog in de verkennende fase ;) Moet ook na gaan denken waar ik het ga laten als ik het opgebouwd wil laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Afas schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat ik snel een budget moet gaan stellen als ik dat zo hoor. Als je alles koopt wat je wilt hebben, dat geef je maandelijks een enorm bedrag uit. En ik ben nog in de verkennende fase ;) Moet ook na gaan denken waar ik het ga laten als ik het opgebouwd wil laten staan.
Ja dit is exact het probleem waar ik nu mee kamp ... wat er nu op me staat te wachten:
- 42107 Ducati Panigale
- 10255 Assembly Square
- 70806 Castle Cavalry
- 71374 NES
- 70242 Ghost Train Express (Hidden Side) - leek me leuk om eens te kijken hoe dat werkt. Stiekem heb ik de school en het kasteel ook op t oog...

En dan zit ik ook nog te kijken om Ninjago City ergens op de kop te tikken, maar dat zijn tot nu toe wat gortige bedragen gebleken...

Dusss :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Afas schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

Ik probeer via marktplaats een grotere set tweedehands te kopen maar dat valt niet mee. Wat is ongeveer een redelijke afslag ten opzichte van de nieuwprijs (en dan bedoel ik niet de adviesprijs van Lego maar de laagste prijs waar de set nu te koop voor is). Zoek niet naar zeldzame sets, gaat om sets die nog in de handel zijn.

Lego is behoorlijk waardevast als tweedehands. Bekijk anders even de set op www.bricklink.com, daar kan je in de price guide zien wat de set gemiddeld doet verkocht als tweedehands. Trek daar nog 1-3 tientjes vanaf voor een realistische marktplaats prijs.

Tips voor Technic: technische pareltjes en de auto's is wat ik hier vooral in de kasten heb staan. Technische pareltjes is niet zo zeer alleen flagships, kleine setjes met een hoop functies of unieke functies voor een klein setje scoren bij mij veel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:03
detulp050 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

Mocht iemand hier -net als ik- een Magic Plus of Infinity abonnement hebben op Disneyland, dan is de Lego Store in Disney Village echt een aanrader. In principe alles op voorraad en 10% korting op de gehele collectie behalve sale (op vertoon van je abonnement) en je krijgt verder alle promo's en VIP-punten zoals gebruikelijk...
Je mag maximaal 2.000 euro per jaar korting krijgen met je abonnement (uh, dat is 20.000 euro kopen). _/-\o_

Mocht je geen abonnement hebben op Disney en een keer naar Disney gaan, een abonnement kost 274 euro per jaar en is bij drie dagen bezoek al goedkoper dan lossen kaarten én levert je dus 10% korting op op Lego bij de winkel aldaar.
Weet je dat zeker? Ik was in 2018 in Disneyland Parijs en toen kregen we met het abonnement (Magic Plus dacht ik) van een vriend geen korting in de brand stores/restaurants in Disney Village, alleen in de winkels en restaurants van Disney zelf. Is dat sindsdien veranderd dan?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Tc99m schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:45:
[...]
Weet je dat zeker? Ik was in 2018 in Disneyland Parijs en toen kregen we met het abonnement (Magic Plus dacht ik) van een vriend geen korting in de brand stores/restaurants in Disney Village, alleen in de winkels en restaurants van Disney zelf. Is dat sindsdien veranderd dan?
Vorige week was het nog wel zo en op de site ook te zien .

Ik had de Treehouse met 10% korting, de volle VIP punten, een trein vanwege 40 jaar treinen bij lego én de 12-in-1 set voor 179,99. De volgende dag ook de Krokodiltrein met de goodies en de VIP-punten (maar dat bleek achteraf een foutje, met nieuwe sets doen ze normaal geen 10% korting)

[ Voor 11% gewijzigd door detulp050 op 02-08-2020 21:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Om terug te komen op mijn lichtset voor de 21318 boomhut dan nu toch het filmpje met de verlichting werkend:

De oplettende kijker zal 2 defecte lampjes zien. Dit gecombineerd met het feit dat ik de set opnieuw heb moeten solderen bij de USB stekker heeft voor mij in ieder geval bewezen dat ik voorlopig niet nog een lichtset uit China hoef te halen. Geen idee of dit pech was maar iemand die niet zelf kan solderen of snapt wat er fout gaat, is dit natuurlijk geen optie. Een nieuwe lichtset op laten sturen zal best gaan en daar zullen ze vanuit China wel aan meewerken maar goed.

Of dure lichtsets kwalitatief beter zijn durf ik niet te zeggen. Ik hoop het echter wel voor mensen die er zoveel geld aan uitgeven. Feit blijft natuurlijk wel dat het enorm kleine ledjes in Lego steentjes blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand die in Utrecht woont? Dan zal je dit vast leuk vinden: https://link.marktplaats.nl/m1583247030

Kost wel wat (veel te duur voor het aantal steentjes me dunkt) ...

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JoeZuCK schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:48:
Iemand die in Utrecht woont? Dan zal je dit vast leuk vinden: https://link.marktplaats.nl/m1583247030

Kost wel wat (veel te duur voor het aantal steentjes me dunkt) ...
Erg hoge prijs idd, had persoonlijk bij zo’n model dan wel gekeken naar kleuren die wat meer overeen komen met de echte toren.

Maar wel een mooi bouwwerkje, niet verwacht dat er zo veel stenen in verwerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 15:34
Bijzonder jammer, 1 augustus rond 01:00 de NES besteld (via PayPal) en inmiddels nog geen verzendbevestiging en orderstatus geeft een error. Is mijn eerste bestelling op lego.com ooit en moet zeggen dat ik de gang van zaken op de site bijzonder stroef vind verlopen. Het lijkt me niet heel lastig om bestellingen direct in het systeem te zetten eventueel met "Authorising" als status...

Wel moet ik zeggen dat ik niet kan wachten op de NES set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
doebbalapoent11 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:56:
Bijzonder jammer, 1 augustus rond 01:00 de NES besteld (via PayPal) en inmiddels nog geen verzendbevestiging en orderstatus geeft een error. Is mijn eerste bestelling op lego.com ooit en moet zeggen dat ik de gang van zaken op de site bijzonder stroef vind verlopen. Het lijkt me niet heel lastig om bestellingen direct in het systeem te zetten eventueel met "Authorising" als status...

Apart, de mijne is al verwerkt. Je ziet de order wel in je lijst met bestellingen staan en als je er dan op klikt krijg je een foutmelding? Of als je op de tracktrace link klikt? (want die laatste geeft op mijn mobiele devices problemen, maar dat is meer een probleem van dpd dan van lego.com). Anders ff lego bellen en bestelnummer doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)

ik had om 0600 besteld met paypal, vanochtend de mail gehad dat hij verzonden is
vorige keer had ik een hoop problemen met bestellen via de site dat ik toen de hoop had opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

rammes

koekebakker 1e klas

even met support bellen/mailen/chatten, niet afwachten

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 15:34
SunnieNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Apart, de mijne is al verwerkt. Je ziet de order wel in je lijst met bestellingen staan en als je er dan op klikt krijg je een foutmelding? Of als je op de tracktrace link klikt? (want die laatste geeft op mijn mobiele devices problemen, maar dat is meer een probleem van dpd dan van lego.com). Anders ff lego bellen en bestelnummer doorgeven.
nee zelfs dat niet, in de orderbevestigingsmail klik ik op bestellingstatus controlleren en die geeft ie dan niet weer. ipv een track and trace of zelfs de order krijg ik alleen een error.
quorumz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:57:
[...]

ik had om 0600 besteld met paypal, vanochtend de mail gehad dat hij verzonden is
vorige keer had ik een hoop problemen met bestellen via de site dat ik toen de hoop had opgegeven
Jammerlijke eerste ervaring is dit dan wel haha, ach, shit happens |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:31

BeaM-R

Powerrrrr

Nieuwe grote City set op komst.
Main Square 60271.
Met gemeentehuis, hamburgertentje, podium, parkje en....een monorail met stationnetje. Verder nog een heli, enkele voertuigen en 13 minifigs.
Prijs zou 1399DKK zijn wat zich vertaald naar zo’n €180,00 en 1 september uit komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTXJQRoXsDutJltufBsPkhTH8J0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S0jdf8SXtKpk6xMdh9kT38zl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s462GW9yfeNa9oVojqfmo3iz9uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b5LdKvrBI8a7sUWUv7j5n4b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IagjD_4SHndUbZeNDT0InWcZ2X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjAGI5RM8xeyQWY685z0a5Ve.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door BeaM-R op 03-08-2020 15:37 . Reden: Afbeelding achterzijde doos toegevoegd ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

BeaM-R schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:11:
Main Square 60271.
Met gemeentehuis, hamburgertentje, podium, parkje en....een monorail met stationnetje. Verder nog een heli, enkele voertuigen en 13 minifigs.
Prijs zou 1399DKK zijn wat zich vertaald naar zo’n €180,00 en 1 september uit komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb die doos nu een aantal keer gezien en elke keer denk ik wow, die kat wordt met behulp van een helikopter gered van het dak. Wat een prachtig excuus om een heli aan die set toe te voegen :D

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Poekie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:19:
[...]

Ik heb die doos nu een aantal keer gezien en elke keer denk ik wow, die kat wordt met behulp van een helikopter gered van het dak. Wat een prachtig excuus om een heli aan die set toe te voegen :D
Volgens mij dient dat schepnet om die burgemeester/maiskolf te vangen en naar het gekkenhuis te brengen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Kapoen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

Volgens mij dient dat schepnet om die burgemeester/maiskolf te vangen en naar het gekkenhuis te brengen...
Daar is de meneer op de ladder al mee bezig!
(ik zie nu dat die een bezem vast heeft, dus die is bezig de meeuw van de burgemeester af te slaan ofzo)
Echt, geweldige set, nu al hahaha.

[ Voor 14% gewijzigd door Poekie op 03-08-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:26
Ziet er qua vormgeving inderdaad geweldig uit. Verhaaltjes op de doos _/-\o_
Ik blijf me alleen afvragen of er voor dat geld idd rails bij dat trammetje zitten of dat het alleen een trammetje is met een perron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Versaevel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:44:
Ik blijf me alleen afvragen of er voor dat geld idd rails bij dat trammetje zitten of dat het alleen een trammetje is met een perron.
Santa's Visit (40125) heeft achterop ook al een stoute poes:

https://www.flickr.com/ph...592524861/in/photostream/

Maar Santa vergeeft hem *;

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Omdat Kapoen (alweer enige tijd geleden) aangaf graag iedereen zijn stad te willen zien, hierbij een overzicht van mijn huidige opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50kGudB7b2FEZi76qbmMbbgwGDE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efs0NxEKjpYrsaeLKCxkI4Ad.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPos41C3GIjHzJ_ygPC3os-6fyg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LT7bKTcvWgEHxIOtDUo2OkrK.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arfao932DWkJangmselowgOx_sY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bna1w3d4VQWiFsbE1e3n8ny4.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:54
quorumz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:57:
[...]

Ik weet dat dit geen update topic is over bestellingen, maar om er een heel klein stukje op door te gaan.

Je kan er echt geen lijn op trekken. Ik heb dan wel met CC betaald. Maar ik heb mijn bestelling ergen van 10 uur in de ochtend gedaan. Ik krijg nu de melding dat mijn bestelling verzonden is. En volledig, dus niet alleen het extra setje terwijl de NES op nalevering staat.

Maar goed. nu heb ik ineens een backlog. Eerst de UCS T-rex afmaken. Daarna heb ik nog het empire states building. En ik zit toch wel heel stiekem naar de UCS falcon te kijken. Oh boy, ik heb het virus weer te pakken.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
blindsight schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:58:
Omdat Kapoen (alweer enige tijd geleden) aangaf graag iedereen zijn stad te willen zien, hierbij een overzicht van mijn huidige opstelling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow _/-\o_ _/-\o_
Daar staat voor een aardig kapitaal aan lego. Ik begrijp nu ook de opmerkingen dat als je de eerste modular koopt je verloren bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Afas op 03-08-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Main Square 60271.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik de doos zo zie krijg je meer value door gewoon wat random City setjes van 10 tot 20 euro te kopen. Ook lijkt de monorail geen daadwerkelijke rails te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
blindsight schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:58:
...
geweldige opstelling!

dan ook een blik op mijn layout van dit moment 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7MJgJcGNsnhIlh_77tlSBF8uNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vZrnSnmtGZN42Y0jnQEuZXfE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Versaevel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:44:
Hier zie je de foto's van de achterkant van de doos, met een close-up van de tram: link
Deze wordt dus helaas zonder rails geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
ymnia schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

geweldige opstelling!

dan ook een blik op mijn layout van dit moment 8)

[Afbeelding]
Piraten zijn altijd goed! Ik las net dat weer een nieuw piratensetje de 10.000 supports had aangetikt op Lego Ideas.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/0516519a-c27d-4a08-b3d0-a96ab98340a8/resize:800:450

Ik denk dat de kans dat deze er in huidige vorm komt echt nihil is. Wat dat betreft zie ik liever dat dit fort in productie wordt genomen. Het ontwerp is naar mijn idee veel beter, en dat met meer dan duizend onderdelen minder dan het exemplaar hierboven!

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/318165ea-db6c-4202-bcca-d978e618cec0/resize:800:450

Ik snap sowieso niet waarom al die Ideas ontwerpen zo'n idioot hoge part- en minifigure count hebben. Het is niet alsof het de kans dat de set in productie wordt genomen vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

ErikT738 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:23:

Ik snap sowieso niet waarom al die Ideas ontwerpen zo'n idioot hoge part- en minifigure count hebben. Het is niet alsof het de kans dat de set in productie wordt genomen vergroot.
Hoe groter de set, hoe groter de kans op genoeg supporters is. Echt weinig kleine sets halen die 10000 personen. Waarom, geen idee. Men denkt dan meer value for money te krijgen mocht er iets in productie gaan wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
zie je die stap al voor je zoals ship in bottle, giet hier 10k aan doorzichtige steentjes ter decoratie

edit: en Thanks! met zo veel grote en kleine sets is het wel een leuke diorama geworden

[ Voor 9% gewijzigd door ymnia op 03-08-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Poekie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Hoe groter de set, hoe groter de kans op genoeg supporters is. Echt weinig kleine sets halen die 10000 personen. Waarom, geen idee. Men denkt dan meer value for money te krijgen mocht er iets in productie gaan wellicht.
Volgens mij is dit door het wauw-effect. Grote Ideas sets zien er veel indrukwekkender uit waardoor mensen eerder supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Cool, die is wel heel vet gedaan zeg :D
* The Eagle dat ding ook nog wil bestellen, maar ik wacht wel ff tot er waar vooraad is.
Daarna mag ie zijn echte broertje gezelfschap gaan houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

almightyarjen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Volgens mij is dit door het wauw-effect. Grote Ideas sets zien er veel indrukwekkender uit waardoor mensen eerder supporten.
Maar ondertussen zijn er ook genoeg AFOLs die vervolgens klagen dat er alleen maar grote sets of zelfs grote licensed sets uit Ideas Komen - daar maken 'we' het zelf naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
Ik wil best een keer mijn stadje laten zzz ien hier, maar geen idee hoe of ik dat moet doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Main Square 60271.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de vorige “hoofdstad” sterk overwogen voor m’n zoon zodat hij een begin van een Lego stad zou hebben. Nergens meer te krijgen. Deze vind ik niet zo sterk en op de vorige was ook de nodige kritiek. Bij deze set vind ik het parkje een leuke ingeving. Een hamburgerrestaurant vind ik best dubbelop omdat in het afgelopen jaar al een restaurant zit. Het poppodium hadden ze wellicht wat meer kunnen verbinden met het park. We weten de sites waar de brickparts op staan zullen we maar zeggen. Overigens was bij de vorige hoofdstad het hotel wel erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Main Square 60271.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gemeentehuis vind ik maar niets, doet me denken aan Fabuland...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
De Grand Piano is echt leuk om te bouwen. En wat is die mooi als die af is! Zit beter in elkaar dan ik zelf dacht en ik zie ruimte om hem nog beter te maken.
Rechter toets doet bv niet mee met het automatisch afspelen en je hoort te veel geluid van het automatisch afspelen maar omdat er nog ruimte is onder in de piano zou ik de motor en batterijpakket naar achter kunnen schuiven om ruimte te maken voor een ander mechanisme.
Verder zijn er visueel wat dingetjes die anders kunnen met wat extra/andere onderdelen.
De Saturn vond ik ook al zo gaaf om te bouwen en denk dat deze toch wel bovenaan staat bij mij nu.

En misschien is er een andere reden dat de Osprey is afgekeurd. Scrol naar 8 minuut 30. Waarschijnlijk wordt de soep niet zo heet gegeten maar wie weet is dit misschien wel de reden.

Had ik al gezegd dat de Grand Piano groot is? oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Dagg op 03-08-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:14
Versaevel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:37:
Ik wil best een keer mijn stadje laten zzz ien hier, maar geen idee hoe of ik dat moet doen :/
Leuk, gewoon doen! Ik ben benieuwd Je kunt bijvoorbeeld wat foto's maken (overview en close-up), en als je een bericht typt kun je die gewoon toevoegen. Het hoeft niet perfect te zijn (vind ik in elk geval) :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

almightyarjen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

Dat gemeentehuis vind ik maar niets, doet me denken aan Fabuland...
Niks mis met Fabuland!

* Poekie groeide op in de jaren 80 met Fabuland en piratenlego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Poekie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:45:
[...]

Niks mis met Fabuland!

* Poekie groeide op in de jaren 80 met Fabuland en piratenlego
Eens, maar dat een City set daarop lijkt vind ik wat ver gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Jakkus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:32:
[...]

Leuk, gewoon doen! Ik ben benieuwd Je kunt bijvoorbeeld wat foto's maken (overview en close-up), en als je een bericht typt kun je die gewoon toevoegen. Het hoeft niet perfect te zijn (vind ik in elk geval) :)
Maar ik weet niet hoe of ze moet toevoegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Versaevel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:59:
[...]

Maar ik weet niet hoe of ze moet toevoegen :/
Het een-na-rechtse icoontje in de balk boven je post is 'afbeelding toevoegen'. Vervolgens klik op de plus en kun je een afbeelding selecteren van je harde schijf

[ Voor 14% gewijzigd door Afas op 04-08-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Poekie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:49:
[...]

Maar ondertussen zijn er ook genoeg AFOLs die vervolgens klagen dat er alleen maar grote sets of zelfs grote licensed sets uit Ideas Komen - daar maken 'we' het zelf naar.
Tja, het gaat bij Ideas toch ook om wie er het best campagne kan voeren. Alle licensed sets hebben daar gelijk een streepje voor omdat ze ook stemmen uit de fanbase van de betreffende franchise kunnen halen. De part-count is vooral zo hoog omdat een heleboel designers voor elk tegeltje, steentje of dakpan een apart onderdeel willen gebruiken, en dan het liefst eentje zonder studs. Naar mijn idee doet dit de meeste modellen meer kwaad dan goed. Je kan prima een grote set met "wauw-factor" maken met 1000-1500 steentjes.

Overigens moet ik een keer leren Studio te gebruiken, ik loop al een tijdje rond met een idee voor gebouw waar ik mijn kansen wel mee wil wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik vraag mij af wanneer DPD de pakjes bij lego.com magazijn in belgie (volgens mij komen ze allemaal daar vandaan) eens gaat ophalen.
Die van mij staat nu sinds zondag op shipped bij Lego, maar DPD zegt dat ze alleen zijn aangemeld en nog niet eens zijn opgehaald bij het magazijn. Die NES had vandaag hier kunnen zijn als ze hem gisteren gewoon opgehaald hadden.

De andere keren was het pakket rond dit moment (1,5 dag) binnen nadat hij bij lego.com op shipped ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@SunnieNL die van mij ligt al bij het depot in de buurt van mijn woonplaats. Die zal vandaag waarschijnlijk bezorgd worden.

Heb nog tot donderdag te leren, dus nog geen tijd om te bouwen.
En ga eerst de Falcon en de fossielen afbreken. Heb geen plek nog om ze neer te zetten op dit moment.
Volgende stap is denk ik de 8880 opbouwen en compleet te maken. Denk dat alles wel bij elkaar zit, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Afas schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:03:
[...]

Het een-na-rechtse icoontje in de balk boven je post is 'afbeelding toevoegen'. Vervolgens klik op de plus en kun je een afbeelding selecteren van je harde schijf
????? Ik misschien domme jongen, maar....... welk balkje, zie alleen een blokje voor een eventuele avatar of moet ik eerst een bericht tikken. OOo ik ben zo een digibeet 8)7

edit: ondertussen gevonden, van de week ff proberen. Werkt dat ook met een filmpje trouwens??

[ Voor 9% gewijzigd door Versaevel op 04-08-2020 09:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
ErikT738 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:59:
Naar mijn idee doet dit de meeste modellen meer kwaad dan goed. Je kan prima een grote set met "wauw-factor" maken met 1000-1500 steentjes.
Ik heb een paar Ideas sets in mijn collectie waar ik toch echt die "wauw" factor van kreeg, die ruim onder de 1000 steentjes zitten. Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7lgJgmPKrNE8dLGcOojughOWBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kDmRgBByJvae1DYw9JEBtUoV.jpg?f=user_large

Echt een super gaaf geslaagd model van WALL-E. En dat uit 677 onderdelen!

Ook de Caterham Seven (771 onderdelen), Doctor Who (623 onderdelen), en Steamboat Willie (751 onderdelen) zijn hartstikke mooie Ideas sets ruim onder de 1000 onderdelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Ik ben gister dan toch maar begonnen met het bouwen van Barracuda Bay. Ik heb eigenlijk nog steeds geen ruimte om de set tussendoor neer te zetten, maar ik wilde niet langer wachten. Dus nu staat hij bovenop een kast te wachten tot ik weer verder ga.

Aangezien het zeker 20 jaar geleden is dat ik mijn laatste set heb gebouwd is het weer even wennen. De dikte van het boekje was ook even bijkomen. :P

Ik weet nog niet wat ik van de genummerde zakjes vind. Het is in mijn geval zeker praktisch omdat ik niet de ruimte heb om een grote berg te maken, maar ik vind het ook niet logisch. Meerdere zakjes met hetzelfde nummer, en ook enkele zonder nummer. Het gaat een beetje in tegen mijn gevoel. Ik ben toch meer van het zoeken in de grote berg denk ik. ;)

Had wel al gelijk mijn "ik moet naar bed, maar doe nog 1 zakje, shit wat is het laat"-moment.

Dat gezegd hebbende ben ik nog niet helemaal overtuigd dat dit iets is waar ik weer helemaal gelukkig van word. Eens kijken wat er gebeurt als ik verder bouw.

Ik hoop ook dat ik alle onderdelen nog heb, want 1 zakje was gescheurd, en toen ik de doos omkieperde kletterden er een paar onderdelen op de grond. Volgens mij heb ik alles teruggevonden, maar dat weet ik niet zeker..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Pagina: 1 ... 97 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .