Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.213 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
almightyarjen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:55:
Dat denk ik dus ook. Echter: in de VS betaal je toch ook al VAT als je iets online koopt? :? Dan zou je namelijk daar wel 2x gaan betalen zoals jij omschrijft.
Nee, want de winkelprijzen in de VS zijn altijd zonder BTW (VAT) juist omdat elke State een eigen VAT regeling heeft. Consumenten in de VS worden geacht de VAT van hun thuis-State bovenop de aankoop te betalen.

Daarom zou je, als je op bezoek bent in de VS en daar goederen zonder Amerikaanse VAT koopt, het bij terugkomst op Schiphol officieel moeten aangeven zodat je in NL dan nog de Nederlandse BTW erover betaalt. Dat de meeste mensen dat niet doen is een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Nadat ik de Apollo 11 maanlander in elkaar heb gezet wil ik eigenlijk ook graag de Apollo 11 raket, maar wat een prijzen vragen ze ervoor! :(

Iemand nog tips om hem voor een schappelijke prijs te bemachtigen? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTtC0kgCxxWPdOIsJ1s8cS_QOpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uljCxeoCDD9nSuHoeNAW21x9.jpg?f=fotoalbum_large

De kinderen zullen blij zijn als ze thuis komen :p Jammer dat voor dit geld niet netjes 2 batterijen in de doos zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
PWM schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:06:
[Afbeelding]

De kinderen zullen blij zijn als ze thuis komen :p Jammer dat voor dit geld niet netjes 2 batterijen in de doos zitten.
Heb je alle sets gekocht? Ik ben blij dat mijn aankopen dan nog meevallen... Ik ben wel benieuwd hoeveel moeders er gaan klagen dat Mario niet bij de set zit die ze hebben gekocht :P

Welke winkel zien we hier overigens? Het ziet er wel cool uit met al die minifigures aan de wanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ErikT738 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:17:
[...]

Heb je alle sets gekocht?
[
Had gezegd bij het reserveren dat ik alle setjes wel wilde. Dacht dat het er 3 oid waren :+ Maar: Nee, stonden wel klaar. Heb nu even 1 set mee en de kinderen mogen er straks 3 bijzoeken.
Welke winkel zien we hier overigens? Het ziet er wel cool uit met al die minifigures aan de wanden.
De fysieke winkel van https://losseminifiguren.nl/

Hele winkel 100% lego, met ook veel unieke sets.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 29-07-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Danielson schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:38:
Nadat ik de Apollo 11 maanlander in elkaar heb gezet wil ik eigenlijk ook graag de Apollo 11 raket, maar wat een prijzen vragen ze ervoor! :(

Nee, sorry, voor wat jij waarschijnlijk als "schappelijke prijs" beschouwt kun je die set wel vergeten. Bijzondere en gewilde sets moet je gewoon echt kopen tijdens de productie periode want na beëindigde productie is het aanbod een aflopende zaak, terwijl de vraag over de jaren stijgt. Basis economie principe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:48
ErikT738 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:17:
[...]
en
PWM schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:20:
[...]
De fysieke winkel van https://losseminifiguren.nl/

Hele winkel 100% lego, met ook veel unieke sets.
Verdorie, ik was stiekem aan het hopen dat het je hobbykamer was :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:30
Lees het net ook van die aangepaste Bricklink voorwaarden, ondanks dat ze het wel verplicht zullen zijn maakt dat het er nog minder leuk op. De eerste slag was al geslagen door de corona toeslag bij PostNL waardoor iets versturen naar het buitenland nog duurder werd dan het al was (en dat was al veel) en nu dit :-(

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Speedy schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:40:
Lees het net ook van die aangepaste Bricklink voorwaarden, ondanks dat ze het wel verplicht zullen zijn maakt dat het er nog minder leuk op. De eerste slag was al geslagen door de corona toeslag bij PostNL waardoor iets versturen naar het buitenland nog duurder werd dan het al was (en dat was al veel) en nu dit :-(
ze gaan nu dus eindelijk iets doen aan de jaren belastingontduiking.. niet echt een slecht iets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 20:12

Mef

Voor iets meer dan het dubbele van de helft van de gangbare prijzen kan je die van mij hebben :+

Sorry kon het niet laten. Heb ze ook de lucht zien in schieten (letterlijk en figuurlijk) achteraf heb ik spijt dat ik er geen 2 gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01

Als je hem toch in elkaar wl zetten, zou ik naar een 2e hands gaan zoeken, dat moet nog wel lukken rond de € 150
Nieuw zie ik ongeveer € 200 op mp staan

Heb die set nog voor 99 euro bij intertoys gezien vorig jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:15

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Hopelijk is dit het juiste topic;

Ik kijk naar de Slave I - 20th anniversary (75243) op Brickwatch en zie dat er een flinke dip is geweest in prijs.

Is er op modellen een 'prijs cyclus' op modellen of is dit een onpopulair model geweest en met de komst van The Mandalorian ineens weer populair o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:50
Ik wil van een paar sets gaan proberen een station te bouwen. Mijn zoontje krijgt een trein met sinterklaas: weet iemand hoe hoog de hoogte is van een Lego-perron?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDWU11D40zs5eUt9IHCNfs5rAjw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FK5FOaIPbptoef5hckqcD5ln.jpg?f=user_large

Licht pakketjes zijn binnengekomen. 3 van de modulairs moet ik nog opbouwen. Dus vandaag eens beginnen om Assembly Square van verlichting te voorzien (die is al gebouwd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aristos schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:56:
Ik wil van een paar sets gaan proberen een station te bouwen. Mijn zoontje krijgt een trein met sinterklaas: weet iemand hoe hoog de hoogte is van een Lego-perron?
Uit mijn hoofd niet nee, maar pak de bouwinstructie van een recent station en tel blokjes zou ik zeggen? :)
Sowieso, maakt het uit?

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 29-07-2020 21:12 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 19:23

almightyarjen

When does the hurting stop?

Aristos schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:56:
Ik doe meestal 2 bricks eronder plus een plate welke aansluit op de dwarsliggers van de rails

[ Voor 9% gewijzigd door almightyarjen op 29-07-2020 21:41 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Sumerechny schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:18:
Hopelijk is dit het juiste topic;

Ik kijk naar de Slave I - 20th anniversary (75243) op Brickwatch en zie dat er een flinke dip is geweest in prijs.

Is er op modellen een 'prijs cyclus' op modellen of is dit een onpopulair model geweest en met de komst van The Mandalorian ineens weer populair o.i.d.?
Dat kan mogelijk te maken hebben met de Corona crisis:
- veel mensen ontdekken Lego door de verveling van de lockdown maatregelen
- Lego had (heeft?) moeite om aan de gestegen vraag te voldoen, al helemaal omdat ze een van hun fabrieken hebben moeten sluiten

Dus waarschijnlijk ligt de prijsstijging in die grafiek daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:11:
[...]
Uit mijn hoofd niet nee, maar pak de bouwinstructie van een recent station en tel blokjes zou ik zeggen? :)
2 stenen en 2 plates is 2,66 steen hoog. Behalve het Disney station dat is maar twee plates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 14:15

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Kapoen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Dat kan mogelijk te maken hebben met de Corona crisis:
- veel mensen ontdekken Lego door de verveling van de lockdown maatregelen
- Lego had (heeft?) moeite om aan de gestegen vraag te voldoen, al helemaal omdat ze een van hun fabrieken hebben moeten sluiten

Dus waarschijnlijk ligt de prijsstijging in die grafiek daaraan.
Dank, dat is ook een goed punt. Is er ook een reële kans op terugval van de prijs of blijft dat gissen? (Ik ben niet bekend met de geschiedenis van andere sets)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SunnieNL
De eerste 3 ledstrings zitten er in.
Enige wat ik niet handig vind is de wat korte kabel van de benedenverdieping. Die zorgt ervoor dat de 1ste verdieping er niet goed afgenomen kan worden.
De verlichting zorgt er wel voor dat je van buiten eindelijk binnenin kan kijken als hij opgebouwd is.
Het is wel een priegelwerkje :p en moet nog bedenken hoe dit straks aan de achterkant allemaal wordt weggewerkt en hoe ik dan 4 huisjes van stroom ga voorzien.
(Ze zitten nu op een accupack)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKjIpR9NJNUfzvzyan1tj4yiYa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C72ByB9DmZpKN02N2jlljsEK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2W6R8jcSgnYpxIHc74pzytZoh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtCeBaLqJ9OHiFw29nVXHBYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tp_fQQOgnhlsZp5DMNh5eVE_vI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8t5NAPuTpluNTK9lCNmTZ9J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
PWM schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:06:
[Afbeelding]

Gaaf! En dat zeg ik omdat ik zowel fan van Mario als Lego ben. Vermaak mij nu ook weer kostelijk met de nieuwe Paper Mario en kortgeleden met de Rough Terrain Crane. Nu wachtende op de Piano.
Ben wel heel benieuwd naar wat jij zelf van de Mario sets vindt. Lijkt mij een prima combinatie alleen krijg ik er toch niet de fizz bij zoals de liefde voor de Fiat 500 en diens bouwpakket ondanks dat die doos niet heel interessant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:04

QuattroNL

It is I.

(jarig!)
SunnieNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:35:
... en moet nog bedenken hoe dit straks aan de achterkant allemaal wordt weggewerkt en hoe ik dan 4 huisjes van stroom ga voorzien.
Ik heb zo'n usb hub van Ali, voldoet prima voor dit doel.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
Ben eens aan het zoeken naar Mocs welke ik met sets van mij kan maken. Bijvoorbeeld gezocht op mocs gemaakt met Overwatch sets oid.

Geen idee waar ik het best kan zoeken of hoe ik het beste kan zoeken. Lijkt me wel grappig om een set om te bouwen. Ook aan de hand van posts in dit topic. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Arunia schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:24:
Ben eens aan het zoeken naar Mocs welke ik met sets van mij kan maken. Bijvoorbeeld gezocht op mocs gemaakt met Overwatch sets oid.

Geen idee waar ik het best kan zoeken of hoe ik het beste kan zoeken. Lijkt me wel grappig om een set om te bouwen. Ook aan de hand van posts in dit topic. :p
Vooral Rebrickable: https://rebrickable.com/sets/alternates/?q=overwatch (naast alt builds met alleen de parts uit de set ook soms nog modifications, met extra parts, zoals voor 95976 onderaan)
En op Bricklink MOC soms: https://www.bricklink.com/v3/studio/gallery.page

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Mappy bedankt voor je uitleg. Had wel op rebrickable gekeken, maar kwam er niet echt uit daar. Maar je uitleg is wel helder. Ga op die manier eens zoeken.
Zag net de fossielen set en daar 4 andere dinos uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Sumerechny schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Dank, dat is ook een goed punt. Is er ook een reële kans op terugval van de prijs of blijft dat gissen? (Ik ben niet bekend met de geschiedenis van andere sets)
Het blijft gissen op dit moment vrees ik, een paar punten die ik wel kan meegeven:
- deze set is in productie sinds het voorjaar van 2019 volgens brickwatch, dus ik gok dat deze nog meegaat tot de eindejaarsfeesten van dit jaar
- gedurende een langere periode lag de gemiddelde prijs van deze set onder de €100, t.o.v. de Lego vraagprijs €130
- die bodemprijs van €73 is een anomalie veroorzaakt door websites als Amazon die gedurende een heel korte periode (minuten?) een aggresieve prijs zetten op bepaalde sets, dus ik zou niet wachten op zo'n prijzen
- het corona verhaal dat ik reeds aangaf

Op basis van deze punten zou ik aanraden om deze set aan te schaffen in de komende weken/maanden indien de prijs €100 of minder bedraagt, maar het is mogelijk dat deze prijs niet meer gehaald wordt. Dit is louter gebasseerd op veronderstellingen van mijn kant, ik heb geen glazen bol en ik ben niet echt thuis in Star Wars sets. Wellicht kunnen de fans hier meer vertellen over de prijsevoluties van deze sets.

Brickwatch is een mooie tool om je te helpen beslissen of jij een bepaalde prijs aan een set wil geven, maar het is geen exacte wetenschap. De kans dat je een aankoop doet en dan een paar dagen later toch nog een betere prijs vindt op een andere website is reëel.

Veel succes met de koopjesjacht _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 30-07-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04
SunnieNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:35:
De eerste 3 ledstrings zitten er in.
Enige wat ik niet handig vind is de wat korte kabel van de benedenverdieping. Die zorgt ervoor dat de 1ste verdieping er niet goed afgenomen kan worden.
De verlichting zorgt er wel voor dat je van buiten eindelijk binnenin kan kijken als hij opgebouwd is.
Het is wel een priegelwerkje :p en moet nog bedenken hoe dit straks aan de achterkant allemaal wordt weggewerkt en hoe ik dan 4 huisjes van stroom ga voorzien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien vreemde vraag, maar kan je over de leds inde verdiepingen nog gekleurde doorzichtige bricks plaatsen? Ik vind het er nu uitzien als woningen met sfeervolle TL-verlichting. :/
Mogelijk wat dimmen met gele bricks ofzo.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
HMaster_II schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Misschien vreemde vraag, maar kan je over de leds inde verdiepingen nog gekleurde doorzichtige bricks plaatsen? Ik vind het er nu uitzien als woningen met sfeervolle TL-verlichting. :/
Mogelijk wat dimmen met gele bricks ofzo.
Dat zou wel moeten kunnen, dan moet je er een soort armatuur omheen bouwen. De leds zitten nu in een 1x4 strip aan de onderkant. Je hangt ze dus op aan de nopjes. Het is echter niet mogelijk om daar weer iets onder te klikken omdat de leds daar zitten.

Maar ik vind het op deze manier wel prima. Gaat mij erom dat je er in kan kijken als alles opgebouwd is. Eerder waren het een soort donkere hollen waar je niks in kon zien, wat ik dan weer zonde vind. Nu kun je van buiten door de raampjes naar binnen gluren zonder dat je de verdiepingen open moet breken. Soort kijkdoos idee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 17:30
Via lightmybricks heb ik voor de verlichting lego steentjes met sleepcontactjes. Daardoor kun je de verdiepingen er gewoon afhalen. Zijn superhandig.

Deze dus:
https://www.lightmybricks...ctor-2-pack-lego-lighting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
sander_dr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:23:
Via lightmybricks heb ik voor de verlichting lego steentjes met sleepcontactjes. Daardoor kun je de verdiepingen er gewoon afhalen. Zijn superhandig.

Deze dus:
Mmm.. daar zal ik voor de volgende gebouwen eens naar gaan kijken. Dat ziet er inderdaad wel handig uit.

Nu eerst deze sets er maar in hangen. Deze 4 doosjes waren in de aanbieding bij Lightrail (70% eraf) dus hebben bij elkaar nu 100 euro gekost. Bij de andere verdiepingen hebben ze de kabels wel lang genoeg gemaakt om ze er af te halen (tot nu toe), alleen de kabel tussen het licht op de begane grond en de 1ste niet (en verlengen is niet echt een optie bij zulke dunne kabels)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SunnieNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:35:
(70% eraf) dus hebben bij elkaar nu 100 euro gekost.
WUT? Ik wist dal AFOLs werden uitgeknepen, maar die prijs.... Wil je echt zeggen dat er mensen zijn die 80 euro betalen voor die paar LEDs? Ik vind die korting-prijs al teveel. Zoiets zou max 10 euro hoeven kosten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
zonoskar schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:54:
[...]

WUT? Ik wist dal AFOLs werden uitgeknepen, maar die prijs.... Wil je echt zeggen dat er mensen zijn die 80 euro betalen voor die paar LEDs? Ik vind die korting-prijs al teveel. Zoiets zou max 10 euro hoeven kosten.
De hoge prijs en de wirwar aan draadjes zijn de reden dat ik nooit van die verlichting zou kopen. Ik heb ooit geprobeerd om zelf stand-alone lampjes te maken met een ledje en een CR2032 batterij maar het resultaat neemt helaas nog iets te veel ruimte in. Hij is nu meer dan vier bij vier studs in de lengte en breedte en meer dan één brick hoog door het ledje wat er onder uitsteekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeePi50xwKzmwcZlpUOwc-w3DEM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yJLdMHNuQxdx6ozXzV6MN4E2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
SunnieNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:57:
[...]

Dat zou wel moeten kunnen, dan moet je er een soort armatuur omheen bouwen. De leds zitten nu in een 1x4 strip aan de onderkant. Je hangt ze dus op aan de nopjes. Het is echter niet mogelijk om daar weer iets onder te klikken omdat de leds daar zitten.

Maar ik vind het op deze manier wel prima. Gaat mij erom dat je er in kan kijken als alles opgebouwd is. Eerder waren het een soort donkere hollen waar je niks in kon zien, wat ik dan weer zonde vind. Nu kun je van buiten door de raampjes naar binnen gluren zonder dat je de verdiepingen open moet breken. Soort kijkdoos idee :)
Je kan natuurlijk gewoon een dimmer (led voeding) ertussen zetten, sterker nog met een beetje google skills en een arduino of teensy kan je zelfs nog zeggen dat ze aan en uit gaan wanneer je wilt en feller etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kneusteun schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Je kan natuurlijk gewoon een dimmer (led voeding) ertussen zetten, sterker nog met een beetje google skills en een arduino of teensy kan je zelfs nog zeggen dat ze aan en uit gaan wanneer je wilt en feller etc.
precies dat; 20 female usb connectors bij ali ~2euro + breadboardje en kabels ~2euro + even software schrijven ....

zucht; misschien als we onze forces samenvoegen nog wel iets van te maken is. proof of concept werkt, maar fancy kleur verloopjes zijn hier nog wat beperkt (lees 1tje). dan wel weer te schakelen (sequence) via domotics via fancy interface

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
kneusteun schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Mijn skills zijn iets te beperkt op dat vlak. Moet er niet aan denken zelf de ledjes in de kleine lego onderdelen te moeten zetten en er dit soort dunne draadjes aan vast te krijgen. Dit is voor mij prima. Uiteindelijk gaat de hele handel in zo'n 4x usb-hub en die weer in het stopcontact met een on/off hue schakelaar die dan weer gekoppeld wordt aan google home/alexa/home assistant en dan ben ik er ook met iets minder skills (alleen niet dimbaar). Uiteindelijk staan deze zaken meer dan dat ze open gemaakt worden en je de draadjes ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
zonoskar schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Paar leds, waarvan de helft ingebouwd in de lego steentjes zelf (lampjes buiten) met flinterdunne draadjes..
ja, daar betaal ik wel voor om alle tijd en frustratie van het zelf proberen te maken te voorkomen :)

En eerder in deze treath was er iemand die goedkoper spul had besteld bij ali, waar de rook direct vanaf kwam. Nou zeg ik niet dat dat bij lightail niet gebeurd, maar iets hogere prijs verwacht ik ook iets beter spul. Vooralsnog ziet het er wel ok uit. Handleiding is goed te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 19:23

almightyarjen

When does the hurting stop?

Verlichting is een afweging tussen gepruts en tijd tegen geld.

Ik was altijd een uur per wagon bezig om er zelf verlichting in te zetten, de locomotieven zelfs 2 uur met de benodigde elektronica. Met modular buildings schat ik dat je daar net zoveel tijd aan kwijt bent om de verlichting helemaal zelf te doen als dat er tijd voor staat om dat ding te bouwen.

Daarom snap ik zeker dat mensen ervoor kiezen om relatief dure verlichting sets aan te schaffen :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:19:
Verlichting is een afweging tussen gepruts en tijd tegen geld.

Ik was altijd een uur per wagon bezig om er zelf verlichting in te zetten, de locomotieven zelfs 2 uur met de benodigde elektronica. Met modular buildings schat ik dat je daar net zoveel tijd aan kwijt bent om de verlichting helemaal zelf te doen als dat er tijd voor staat om dat ding te bouwen.

Daarom snap ik zeker dat mensen ervoor kiezen om relatief dure verlichting sets aan te schaffen :)
Ik hoop dat Lego toch echt eens werk maakt van een eigen systeem. Aangezien ze al zwarte dozen in de markt zetten speciaal voor ons AFOLs behoort een verlichtingssysteem misschien ook tot de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:24:
[...]

precies dat; 20 female usb connectors bij ali ~2euro + breadboardje en kabels ~2euro + even software schrijven ....

zucht; misschien als we onze forces samenvoegen nog wel iets van te maken is. proof of concept werkt, maar fancy kleur verloopjes zijn hier nog wat beperkt (lees 1tje). dan wel weer te schakelen (sequence) via domotics via fancy interface
Zelfs software schrijven is niet eens nodig, er zijn websites die jou animatie maken en omzetten in een .ino die je gewoon meteen kan inladen. Zelf eventueel nog een trigger maken of even een klikaanuit systeem erachter en done.
Dit kan veel fancier, wij hebben voor een museum met mini tft’s in de ramen ooit ook een heel schouwspel gemaakt dat zich dan binnen afspeelt, op basis van een raspberry pi. Stuurde ook actuatoren aan die onderdelen liet bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Zelf pas ervaring met 1 set verlichting en dat is dan de knockoff van Lightailing. Gekocht voor 17 euro via AliExpress en die is nu nog soort van verbrand :+ maar meer dan dat zou ik er ook niet aan uitgeven eerlijk gezegd.. Probleem is vooral dat er nog altijd draadjes aan zitten en hoe klein ze ook zijn.. het is erg lastig weg te werken. Zeker als je het achteraf toevoegt aan het model.

Als je er tijdens de bouw van het model rekening mee kunt houden is het al een stuk vlotter en waarschijnlijk ook netter te doen maar dan nog zul je het probleem hebben van de draden. Die kun je redelijk wegwerken maar ergens moeten ze toch langs/onder de blokjes door of je moet er speciaal rekening mee houden in je model. Ik denk dat dat enorm veel extra blokjes/moeite gaat kosten die ze nooit terug gaan verdienen. Daarom verwacht ik ook niet snel dat het door Lego zelf uitgebracht gaat worden en dat dat dan een succes gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Nee, sorry, voor wat jij waarschijnlijk als "schappelijke prijs" beschouwt kun je die set wel vergeten. Bijzondere en gewilde sets moet je gewoon echt kopen tijdens de productie periode want na beëindigde productie is het aanbod een aflopende zaak, terwijl de vraag over de jaren stijgt. Basis economie principe...
Kijk maar naar de mustang, "exclusive" en "hard to find", dat ding is al een tijd gewoon te koop voor een veel lagere prijs dan toen ie net uit kwam.

Dus tja wanneer is een set bijzonder en gewild (vraag me af of je het echt kan voorspellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
dr86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:35:
Kijk maar naar de mustang, "exclusive" en "hard to find", dat ding is al een tijd gewoon te koop voor een veel lagere prijs dan toen ie net uit kwam.

Dus tja wanneer is een set bijzonder en gewild (vraag me af of je het echt kan voorspellen)
Ho, wacht even. De Ford Mustang is nog in productie bij de LEGO fabriek. Die labels van "exclusive" en "hard to find" zijn gewoon marketing termen. Dat houdt in dat LEGO zo'n set het eerste half jaar na release exclusief via de eigen winkels verkoopt. En daarna pas ook via derden (Intertoys, Amazon, etc).

Reken maar dat die Ford Mustang, nadat die uit productie is gegaan (ik denk/verwacht eind 2022), ook vlot in waarde zal gaan stijgen. De Ford Mustang is een echte klassieker, en die LEGO set is een geweldige uitvoering ervan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik heb vandaag voor het eerst in een paar decennia :D een nieuwe lego set gekocht. Het is de boomhut geworden en ik ben heel erg nieuwsgierig wat ik er van ga vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:00:
Ik heb vandaag voor het eerst in een paar decennia :D een nieuwe lego set gekocht. Het is de boomhut geworden en ik ben heel erg nieuwsgierig wat ik er van ga vinden.
Dat is een ferme aankoop om mee te beginnen :9 _/-\o_

Welkom bij een nieuwe (verslavende) hobby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:51
https://brickset.com/article/52876/review-42113-v-22-osprey

Aflevering zoveel in de Osprey-soap: blijkbaar zit er ook een behoorlijke fout in het ontwerp.
Beetje balen voor degenen die hem nu voor 3x de adviesprijs op eBay kopen...

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:18:
[...]

Dat is een ferme aankoop om mee te beginnen :9 _/-\o_

Welkom bij een nieuwe (verslavende) hobby!
Dank je.

Zat te twijfelen of ik weer voor technic zou gaan maar het is leuk iets anders te proberen. En dit is een set waar ik denk ik een aantal uur mee bezig ben en dat is de bedoeling ook natuurlijk. De grootste set die ik nog had van vroeger was 900 onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:23:
[...]
Dank je.

Zat te twijfelen of ik weer voor technic zou gaan maar het is leuk iets anders te proberen. En dit is een set waar ik denk ik een aantal uur mee bezig ben en dat is de bedoeling ook natuurlijk. De grootste set die ik nog had van vroeger was 900 onderdelen.
Qua onderdelen was de grootste set uit mijn jeugd de 6285 Black Seas Barracuda, ook met ongeveer 900 onderdelen volgens Brickset. Qua 'oppervlakte' moet het de 7735 Freight Train Set geweest zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 30-07-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Tc99m schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:21:
https://brickset.com/article/52876/review-42113-v-22-osprey

Aflevering zoveel in de Osprey-soap: blijkbaar zit er ook een behoorlijke fout in het ontwerp.
Beetje balen voor degenen die hem nu voor 3x de adviesprijs op eBay kopen...
Nu ik dit zo lees is het best een leuke set, heb weinig met vliegmobielen en snap denk ik beter waarom mensen dit jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

la_fusion schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:25:
Zelf pas ervaring met 1 set verlichting en dat is dan de knockoff van Lightailing. Gekocht voor 17 euro via AliExpress en die is nu nog soort van verbrand :+ maar meer dan dat zou ik er ook niet aan uitgeven eerlijk gezegd.. Probleem is vooral dat er nog altijd draadjes aan zitten en hoe klein ze ook zijn.. het is erg lastig weg te werken. Zeker als je het achteraf toevoegt aan het model.

Als je er tijdens de bouw van het model rekening mee kunt houden is het al een stuk vlotter en waarschijnlijk ook netter te doen maar dan nog zul je het probleem hebben van de draden. Die kun je redelijk wegwerken maar ergens moeten ze toch langs/onder de blokjes door of je moet er speciaal rekening mee houden in je model. Ik denk dat dat enorm veel extra blokjes/moeite gaat kosten die ze nooit terug gaan verdienen. Daarom verwacht ik ook niet snel dat het door Lego zelf uitgebracht gaat worden en dat dat dan een succes gaat worden.
Ik verlichtte mijn stad met:
https://www.bricklink.com...7867-1#T=S&O={"iconly":0}

https://www.bricklink.com...7861-1#T=S&O={"iconly":0}

https://www.bricklink.com...=970-1#T=S&O={"iconly":0}

Draden werden weggewerkt onder de wegenplaten.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
En nu verlichting zoals de set die ik heb aangeschaft voor de boomhut:

https://nl.aliexpress.com/item/4000608357750.html

Met name de stukken naar de lampjes aan de boom en de hutten zijn altijd te zien. Dat blijft naar mijn idee toch jammer. Je zult namelijk altijd de draadjes naar het lampje toe zien gaan tenzij het lampje in de muur/vloer whatever is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Ho, wacht even. De Ford Mustang is nog in productie bij de LEGO fabriek. Die labels van "exclusive" en "hard to find" zijn gewoon marketing termen. Dat houdt in dat LEGO zo'n set het eerste half jaar na release exclusief via de eigen winkels verkoopt. En daarna pas ook via derden (Intertoys, Amazon, etc).

Reken maar dat die Ford Mustang, nadat die uit productie is gegaan (ik denk/verwacht eind 2022), ook vlot in waarde zal gaan stijgen. De Ford Mustang is een echte klassieker, en die LEGO set is een geweldige uitvoering ervan.
Ja maar dan nog weet je niet welke set wel of niet een bijzondere set gaat worden, je gaat er vanuit dat die ford in waarde gaat stijgen, maar kan ook zijn dat lego er zo veel van heeft gemaakt dat dat wel mee valt over een jaar of 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kneusteun schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Zelfs software schrijven is niet eens nodig, er zijn websites die jou animatie maken en omzetten in een .ino die je gewoon meteen kan inladen. Zelf eventueel nog een trigger maken of even een klikaanuit systeem erachter en done.
Dit kan veel fancier, wij hebben voor een museum met mini tft’s in de ramen ooit ook een heel schouwspel gemaakt dat zich dan binnen afspeelt, op basis van een raspberry pi. Stuurde ook actuatoren aan die onderdelen liet bewegen.
hoe wat waar? Ik ben “half weekend” bezig geweest om een straatlantaarn langzaam de brightness te verhogen tot “Max” en vervolgens weer geleidelijk te dimmen.

Ik begrijp uit jouw post dat het handiger kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
dr86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:51:
[...]

Ja maar dan nog weet je niet welke set wel of niet een bijzondere set gaat worden, je gaat er vanuit dat die ford in waarde gaat stijgen, maar kan ook zijn dat lego er zo veel van heeft gemaakt dat dat wel mee valt over een jaar of 2.
Als de Saturn V in waarde stijgt na uit productie te zijn gegaan, terwijl er foto's waren in de eerste maand van scalpers met 15 dozen, durf ik wel te stellen dat er nooit genoeg productie is van zulke sets.

De Saturn V en de Mustang, vooral omdat het modellen zijn met historisch waarde en de Lego set in beide gevallen zeer geslaagd is (de Mustang wellicht de beste uit de reeks), gaan die maar 1 kant op en dat is omhoog.

Daarnaast kan je wel stellen dat voor sommige 'standaard' sets je wel kan gokken dat ze stijgen na hun productie stop, zoals modulars, Technic flagships en Ideas sets.

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 30-07-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:55:
[...]
hoe wat waar? Ik ben “half weekend” bezig geweest om een straatlantaarn langzaam de brightness te verhogen tot “Max” en vervolgens weer geleidelijk te dimmen.

Ik begrijp uit jouw post dat het handiger kan
Kan zo niet terug vinden op mobiel, maar er zijn met name voor ws2812 chips mooie websites waar je live een animatie kan maken en dan converten naar een arduino sketch (of een teensy)
Als het om gewoon witte led gaat is het een kwestie van een pwm poort gebruiken en je pwm verlagen, daar is niet echt een website voor nodig. Een led voeding heeft vaak pwm ingebouwd die je met een potmeter dan kan dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
AppieNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:04:
Als de Saturn V in waarde stijgt na uit productie te zijn gegaan, terwijl er foto's waren in de eerste maand van scalpers met 15 dozen, durf ik wel te stellen dat er nooit genoeg productie is van zulke sets.

De Saturn V en de Mustang, vooral omdat het modellen zijn met historisch waarde en de Lego set in beide gevallen zeer geslaagd is (de Mustang wellicht de beste uit de reeks), gaan die maar 1 kant op en dat is omhoog.

Daarnaast kan je wel stellen dat voor sommige 'standaard' sets je wel kan gokken dat ze stijgen na hun productie stop, zoals modulars, Technic flagships en Ideas sets.
Ja, ik heb echt met grote verbazing de foto's van die hamsteraars gezien die gewoon pellets vol met Saturn V sets hadden ingekocht. 8)7 En desondanks is de vraag naar die Saturn V set dusdanig groot dat de prijzen gewoon stijgen na einde van de productie. En ik geloof dat je bij LEGO Ideas als ontwerper van zo'n set 1% van de omzet per verkochte set verdient. Dan hebben die twee bedenkers van de Saturn V Ideas set een heel erg leuk zakcentje eraan overgehouden!

Wat mij overigens ook verbaast is dat de Parisian Restaurant, als absoluut langst verkochte Modular (5 jaar en 11 maanden volgens Brickset), en een van de meest in bezit zijnde Lego sets (vinkje op Brickset bij "heb ik"), toch ook gewoon al weer ruim boven de oorspronkelijke LEGO prijs verhandeld wordt.

Maar deze Covid tijd is sowieso wel een aparte periode. De groeiende populariteit van LEGO onder volwassenen tijdens de lock-down had niemand eind 2019 kunnen aan zien komen! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kneusteun schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:06:
[...]

Kan zo niet terug vinden op mobiel, maar er zijn met name voor ws2812 chips mooie websites waar je live een animatie kan maken en dan converten naar een arduino sketch (of een teensy)
Als het om gewoon witte led gaat is het een kwestie van een pwm poort gebruiken en je pwm verlagen, daar is niet echt een website voor nodig. Een led voeding heeft vaak pwm ingebouwd die je met een potmeter dan kan dimmen.
Heb daarvoor een 16 kanaals PWM-controller gekocht; daarmee kun je het voltage per kanaal bepalen (en dus de helderheid/intensiteit van t licht)

//edit; correctie, deze dus; https://www.sossolutions....TDNzZA6MZEThoCum0QAvD_BwE

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 30-07-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:48:
[...]

Heb daarvoor een 16 kanaals PWM-controller gekocht; daarmee kun je het voltage per kanaal bepalen (en dus de helderheid/intensiteit van t licht)

//edit; correctie, deze dus; https://www.sossolutions....TDNzZA6MZEThoCum0QAvD_BwE
Precies dat is slim.
PWM is pulse btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kneusteun schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:16:
[...]

Precies dat is slim.
PWM is pulse btw.
Krijg er toch netjes een dimbaar lampje mee; 0 kennis van arduino/stroomschema’s, veel Google en copy/past geeft mij:

https://streamable.com/cd14b

Nu breadboard aan bouwen met female usb kopjes erop, die connected met de controller en dan zou ik een “vuur” animatie kunnen maken en zo lamp(usb) voltage regelen.

[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 31-07-2020 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

himlims_ schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Krijg er toch netjes een dimbaar lampje mee; 0 kennis van arduino/stroomschema’s, veel Google en copy/past geeft mij:

https://streamable.com/cd14b

Nu breadboard aan bouwen met female usb kopjes erop, die connected met de controller en dan zou ik een “vuur” animatie kunnen maken en zo lamp(usb) voltage regelen.
PWM=pulse width modulation. Door heel snel tussen aan en uit te wisselen, lijkt een ledje te dimmen. Het voltage blijft daarbij gelijk.

Normaal aan: continu stroom op het ledje.
Normaal uit: geen stroom op het ledje.
50% aan: heel snel tussen wel en geen stroom wisselen (liefst >100 keer per seconde). Je ogen zien het dan niet als knipperen, maar als 50% aan. Als patroon: 101010101010...

Dan zijn ook tussenliggende waarden mogelijk:
25% aan: heel snel knipperen, waarbij 25% van de tijd wel stroom, 75% geen stroom: 100010001000
75% aan: 111011101110
etc.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:22
Gezien alle regen die voor maandag gepland staat, heb ik Assembly Square klaar staan voor mijn vrije dagje. De eerste modular, die ik heb gekocht omdat de T1 me enorm goed beviel. Die enorme doos staart me aan, misschien is het vanavond ook te warm om naar buiten te gaan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:15
Twee weken terug de Bugatti in huis gehaald. Echter begint het nu zo hard te kriebelen dat ik de Boomhut en de Ducati Panigale ook maar besteld hebt. De boomhut is inmiddels binnen en de details in de boomhutjes zijn echt prachtig gedetailleerd. _/-\o_ Echt de mooiste Lego set die we inmiddels hebben staan. Komt het vakantiegeld toch nog goed terecht :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Metal Mark schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:49:
Twee weken terug de Bugatti in huis gehaald. Echter begint het nu zo hard te kriebelen dat ik de Boomhut en de Ducati Panigale ook maar besteld hebt. De boomhut is inmiddels binnen en de details in de boomhutjes zijn echt prachtig gedetailleerd. _/-\o_ Echt de mooiste Lego set die we inmiddels hebben staan. Komt het vakantiegeld toch nog goed terecht :D
Ik kan ook niet wachten, maar dat moet wel want de Treehouse wordt morgen pas bezorgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:20
Heb vandaag het ISS binnen gekregen, daarnaast de Wintertrein nog op de kop kunnen tikken voor 73 euro. Maar die gaat pas met kerst in elkaar.. en we gaan dit jaar nog naar Denemarken :9~

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnMartijn op 31-07-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:21
sander_dr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:23:

Deze dus:
Ik maak deze zelf dmv kopertape (Ali) en draden eraan solderen.
Heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
Yes, m'n mini Castle faction is binnen! Ik baal er alleen een beetje van dat de twee helmen niet volledig identiek zijn. Kan dit liggen aan verschillende jaren van productie of zou één van beide helmen nep kunnen zijn? De linker is wat doffer en egaal terwijl je bij de rechter kan zien hoe het plastic in de mold is gespoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8EaCD2BbqDVR8vMja0tB4SF6tI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/57uDMJyhLPrEEBFWxFm6ESui.jpg?f=user_large

Dat nieuwe zwaard is ook wel tof overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik probeer de lego klantenservice te bellen maar het is een beetje druk. Denken jullie namelijk dat de piano ook in de store te koop is of alleen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Dagg schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:41:
Ik probeer de lego klantenservice te bellen maar het is een beetje druk. Denken jullie namelijk dat de piano ook in de store te koop is of alleen online?
Ook in officiële LEGO-stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

@ErikT738 Staat er LEGO aan de binnenkant van de helm waar je het nopje van het hoofd in drukt? Zo ja, dan is het echt LEGO.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Dagg schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:41:
Zeker ook in de store. Je hebt zelfs meer kans om hem morgen nog in de Store te kunnen scoren dan online. Online deelt LEGO één magazijn voorraad voor heel Europa. Een fysieke winkel heeft eigen voorraad. Erg gewilde sets zijn op de dag van release online vrijwel altijd eerder uitverkocht dan in de LEGO winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Flabergasted

Prepare to die !

ErikT738 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:53:
Yes, m'n mini Castle faction is binnen! Ik baal er alleen een beetje van dat de twee helmen niet volledig identiek zijn. Kan dit liggen aan verschillende jaren van productie of zou één van beide helmen nep kunnen zijn? De linker is wat doffer en egaal terwijl je bij de rechter kan zien hoe het plastic in de mold is gespoten.

Dat nieuwe zwaard is ook wel tof overigens.
Shit, had ik je post maar niet gezien...
Nu wil ik ze ook ! 😁 (de soldaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JoeZuCK schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:42:
@ErikT738 Staat er LEGO aan de binnenkant van de helm waar je het nopje van het hoofd in drukt? Zo ja, dan is het echt LEGO.
Bij de doffe staat LEGO, bij de glanzende een 4... Als ik het zo zie is de rest van deze Bricklink order wel legitiem, dus we houden het maar op een eerlijke vergissing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Zo, kamer even anders ingericht om meer ruimte voor lego te hebben :)

Nu is er ruimte voor deze, die nog in de doos zit
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2020/04/lego-ducati-paginale-v4-r-6-scaled-e1587127262327.jpg

en deze die nog onderweg is :)

*snip* hier hebben we het fake-legotopic voor. :)

:D

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 01-08-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
En mijn """reddingshelicopter""" van Marktplaats was ook binnen! Ik kocht de set eigenlijk omdat ik een poging wil wagen de piratenachtbaan te motoriseren maar de standaard build is ook erg leuk. De set is ook super compleet voor een tweedehandsje, zelfs de sprues van de chromen harpoenen zitten er nog bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUT8kZsLv22tE-161ztsdaFRw34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TrKvREOOQDMKGRESLwSldclS.jpg?f=user_large

@JoeZuCK de Pikachu is niet te koop :P

(Barracuda Baai ook niet).

[ Voor 6% gewijzigd door ErikT738 op 31-07-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:00:
En mijn """reddingshelicopter""" van Marktplaats was ook binnen! Ik kocht de set eigenlijk omdat ik een poging wil wagen de piratenachtbaan te motoriseren maar de standaard build is ook erg leuk. De set is ook super compleet voor een tweedehandsje, zelfs de sprues van de chromen harpoenen zitten er nog bij.

[Afbeelding]
Wat erachter staat vind ik nog veel interessanter. Zoek ik nog voor een schappelijk prijsje 2e hands (hoef hem niet per se nieuw in doos).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Arunia schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:51:
@42erik die optimus. Don't leave a bro hanging. :p
Hoe wat waar?

Ik moet zelf even kijken hoe en wat met het bestellen van die NES. Mijn vrouw zei dat ik hem gewoon moet bestellen.

12 uur maar even checken en morgenochtend na wakker worden.
Ook mijn plan. Mocht ik misgrijpen en op backorder komen met de NES dan rij ik wel naar Utrecht zo gauw de AH is geweest (er vanuitgaande dat ze hem ook in de Legoshop hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Arunia schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:51:

Ik moet zelf even kijken hoe en wat met het bestellen van die NES. Mijn vrouw zei dat ik hem gewoon moet bestellen.

12 uur maar even checken en morgenochtend na wakker worden.
Gelukt met bestellen? Die van mij staat in t systeem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@SunnieNL en totaal geen probleem met bestellen.
Hij is besteld, we gaan het zien. Ben benieuwd. Verwacht pas volgend weekend aan de slag te kunnen ivm examen deze week.
Maar even afleiding verminderen haha.

Edit: we waren tegelijk zie ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 01-08-2020 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
NES set besteld. Helaas nog geen bevestigingsmail gekregen en op de website van Lego ook nog geen bestelstatus in te zien... Meer mensen met dit 'probleem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:50
krijgen jullie de mario ploybag ( ij besteding van 40 of meer ) in je kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Loader schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:07:
Ik kreeg een back to school setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
B00st3r schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:06:
NES set besteld. Helaas nog geen bevestigingsmail gekregen en op de website van Lego ook nog geen bestelstatus in te zien... Meer mensen met dit 'probleem'?
Ik zie ook nog niks verschijnen in mijn mail of in mijn account, overigens ook niks qua extra Mario setje, wel het back to school setje overigens... ben benieuwd of ik morgenvroeg een mailtje heb ontvangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hier ook back to school set. Ach we zien het wel.

Mail ook nog niet gehad. Maar dat zal wel iets vertraging hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
ik ben benieuwd of dat als ik morgen ochtend wakker wordt, of het nog voorradig is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:10
Loader schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:21:
ik ben benieuwd of dat als ik morgen ochtend wakker wordt, of het nog voorradig is??
Ik verwacht eigenlijk hetzelfde als de krokodil release, na 2 a 3 dagen uitverkocht voor dit jaar. Hier inmiddels ook gekocht maar nog geen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Loader schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:07:
Nog geen bevestiging mail en dat extra setje ook niet. Daar bel ik morgen wel achteraan. De mail duurt wel vaker wat langer en laatste keer duurde het 30min voor ik hem in bestel overzicht zag.

Ik kan de order wel handmatig in t systeem vinden als ik de url van een andere aanpas

[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 01-08-2020 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
Lego stores calendar voor NL ziet er toch een stuk leger uit dan wat er eerder gepost is:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com//cdn/cs/stores/assets/blt3f22f55a416e475e/1488-AUG20-EUVERSION-CAL-NL_L.jpg?format=pjpg

Overigens laat https://www.lego.com/nl-n...d0-d593-3e15-c47b2642e761 wel zien dat er gratis setjes bij een Mario startpakket zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Ninjetsu NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:28:
Lego stores calendar voor NL ziet er toch een stuk leger uit dan wat er eerder gepost is:

[Afbeelding]

Overigens laat https://www.lego.com/nl-n...d0-d593-3e15-c47b2642e761 wel zien dat er gratis setjes bij een Mario startpakket zijn!
Ik dacht inderdaad dat er een andere kalender was, was hier in deze topic gepost. Maar deze kalender ziet inderdaad anders uit. misschien krijgen we die polybag toch niet bij...

BTW, die andere kalender was in het Engels geschreven maar deze is in Nederlands geschreven. Dus die zal wel voor ons , de Nederlanders , bedoeld ziin.

[ Voor 4% gewijzigd door Loader op 01-08-2020 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier ook de NES besteld en ook geen mail of order in het overzicht. Met paypal afgerekend, daar staat de betaling wel maar met status autorisatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B00st3r
Zojuist een mail gekregen van Lego met bestelbevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Loader schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:32:
[...]

Ik dacht inderdaad dat er een andere kalender was, was hier in deze topic gepost. Maar deze kalender ziet inderdaad anders uit. misschien krijgen we die polybag toch niet bij...

BTW, die andere kalender was in het Engels geschreven maar deze is in Nederlands geschreven. Dus die zal wel voor ons , de Nederlanders , bedoeld ziin.
Er is (helaas) een verschil in de Amerikaanse en Europese kalenders. Lego laat niet alle promoties globaal lopen, toch zeker niet de extra setjes/polybags/... die ze soms bij bestellingen voegen. Er kan een verschil van enkele maanden in zitten per continent, of soms bieden ze een bepaalde promo helemaal niet aan in een regio (meestal is Europa de pineut).

Bij het rondsnuffelen op geruchtenwebsites mag je ervan uitgaan dat Franse en Duitse kalenders meestal wel gelijk lopen met die van de Benelux. De Britse kalender wijkt soms ook af. De Amerikaanse is dus 'hit and miss'.

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2020 08:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:1) Dit is geen bestelstatustopic, dus we hoeven niet van iedereen te weten dat ze een nieuwe release besteld hebben, dat ze niet acuut een bevestigingsmail hebben gehad, etc.
2) De AliPrime kan je terugvinden in het andere topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ninjetsu NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:28:

[Afbeelding]

Staat ook bij: alleen in de winkel... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@hemiparo ik was zelf te laat met bestellen toen van de basisset. Hierdoor de promo gemist. Nahja, eind van de middag ligt de normale variant hier in huis via bol. Dacht dat er wel iets bij zat, maar anders is het maar jammer. Weet nog niet of het überhaupt wat is. Geen idee wat het nu eigenlijk doet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Druk in de store Amsterdam maar de Grand Piano is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Dagg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:24:
Druk in de store Amsterdam maar de Grand Piano is binnen.
Ik ben heel erg benieuwd. Het is niet iets wat ik normaliter zou kopen, maar vind hem wel heel erg mooi, net als de NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kijkend naar de techniek van die piano:
  • Als je een toets indrukt wordt er gedetecteerd dat "een" toets is ingedrukt door de lichtsensor, waarop de app de volgende noot van het liedje speelt. Als je continu op dezelfde toets drukt hoor je dus alsnog het goede liedje dat je gekozen had.
  • Als je autoplay gebruikt, bewegen de toetsen willekeurig (nouja, voorgeprogrammeerd) door die nokkenas, onafhankelijk van het gespeelde liedje.
Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dit is precies hoe ik het ook heb begrepen. De piano werkt dus in de zin dat er muziek uit een aangesloten telefoon komt als je een willekeurige toets aanslaat of je kiest ervoor dat de toetsen in een patroontje automatisch bewegen als de muziek speelt.

Niet superintelligent dus, maar wel erg leuk om te laten zien aan mensen die op bezoek zijn.

(overigens lijkt met het een heel leuk ding en knap gemaakt, ik had ook niet verwacht dat elke noot een aparte (juiste) toon zou produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:35:
Zo, kamer even anders ingericht om meer ruimte voor lego te hebben :)

Nu is er ruimte voor deze, die nog in de doos zit
[Afbeelding]

en deze die nog onderweg is :)

[mbr]*snip* hier hebben we het fake-legotopic voor. :)[/]

:D
Het gaat hier al pagina's over lichtsetjes van Ali en deze wordt dan wel verplaatst? Dit is geen illegale kopie hé, dat die niet mogen snap ik, maar dit is eigenlijk gewoon een moc die ze verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Had gisteren bestelling geplaatst en ik zie hem in bestelstatus. Maar ik betaal altijd via invoice. Alleen deze keer zie ik nu 'under review' staan. Dat is nieuw voor mij.

Als ik op Lego Shop.com kijk bij 'opmerkingen bestelstatus' dan staat deze er niet bij. Dus wat betekent dit eigenlijk nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Loader schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:58:
Had gisteren bestelling geplaatst en ik zie hem in bestelstatus. Maar ik betaal altijd via invoice. Alleen deze keer zie ik nu 'under review' staan. Dat is nieuw voor mij.

Als ik op Lego Shop.com kijk bij 'opmerkingen bestelstatus' dan staat deze er niet bij. Dus wat betekent dit eigenlijk nu precies?
Volgens mij is het zo dat bij nieuwe grote (limited) sets het maximale aantal dat je mag bestellen ook even gecontroleerd wordt over verschillende accounts of iets dergelijks. Als je geen scalper bent komt daar gewoon uit dat je bestelling is goedgekeurd.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Pagina: 1 ... 96 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .