Het is alleen geen aanbiedingIngelogd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:26:
Jeetje zelfs bol.com zet een streep door Lego Intellectuele eigendomrecht en gaat de namaak markt op.
[Afbeelding]
Als je bij Bol.com koopt scheelt het bijna de helft.HBSVDK schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:17:
[...]
Het is alleen geen aanbieding. De originele is volgens mij niet duurder.
Verder kan je er weinig tegen doen, behalve de mensen die het kopen in hun gezicht uitlachen en uit de familie zetten.

De Volvo ZEUX. Was vorige week bij Fun te verkrijgen voor 90 euro, toch nog even meegenomen omdat ik ook nog van plan ben om de nieuwe Volvo te kopen en deze niet meer wordt geproduceerd.
Dat Bol.com al dan niet een externe partij Lepin verkoopt is tot daar aan toe. Ik vind het kwalijker dat er wel met de termen "Lego" en "Star Wars" wordt gesmeten. Dat komt op mij over alsof ze zich vooral richten op de consument die niet goed oplet en een Lepin-set aanklikt in plaats van de echte Lego.Ingelogd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:26:
Jeetje zelfs bol.com zet een streep door Lego Intellectuele eigendomrecht en gaat de namaak markt op.
[Afbeelding]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik vermoed dat Bol.com er niet eens van op de hoogte is. Dat is het gevaar met externe partijen.FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:58:
[...]
Dat Bol.com al dan niet een externe partij Lepin verkoopt is tot daar aan toe. Ik vind het kwalijker dat er wel met de termen "Lego" en "Star Wars" wordt gesmeten. Dat komt op mij over alsof ze zich vooral richten op de consument die niet goed oplet en een Lepin-set aanklikt in plaats van de echte Lego.
Normaal maak ik me echt niet druk om dit soort dingen maar ik heb er toch even een mailtje richting klantenservice aan gewaagdNotSoSteady schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:06:
[...]
Ik vermoed dat Bol.com er niet eens van op de hoogte is. Dat is het gevaar met externe partijen.

Heeft me wel weer geld gekost dat bezoekje aan Bol.com om het contactformulier te vinden. Blijkt de LEGO Technic Ducati Panigale V4 R - 42107 voor €50,83 te krijgen. Nog een tientje korting er bovenop en het ding lag in het winkelwagentje. Voor 40 euro ga ik me hier wel een uurtje of wat mee vermaken
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 12-08-2020 13:23 ]
Daar ga je geen spijt van krijgen. Heb die twee weken geleden gebouwd en echt een leuke set. Was er ook nog een stuk langer mee bezig dan ik had verwacht. Voor €40,- euro in ieder geval echt een topset!FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:13:
Blijkt de LEGO Technic Ducati Panigale V4 R - 42107 voor €50,83 te krijgen. Nog een tientje korting er bovenop en het ding lag in het winkelwagentje. Voor 40 euro ga ik me hier wel een uurtje of wat mee vermaken
Ik vind alleen de vering in het voorwiel een beetje gevaarlijk. Op het moment dat je die wilt indrukken, druk je hem eigenlijk alleen krom in plaats van dat de vering wordt ingedrukt.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 12-08-2020 13:28 ]
Ik doe eigenlijk niet meer aan deze grootte sets. Van Technic deed ik eigenlijk alleen nog maar de 1:8 modellen en zou LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 - 42115 een betere keuze zijn. Ik twijfel ook om die te bestellen. VVV-bon van Tweakers er bij en het ding is (ruim) onder de €275,- die ik er aan uit wilde geven. Aan de andere kant is even wachten alleen nog maar beter voor de prijs natuurlijk.rens-br schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:23:
[...]
Daar ga je geen spijt van krijgen. Heb die twee weken geleden gebouwd en echt een leuke set. Was er ook nog een stuk langer mee bezig dan ik had verwacht.
Ik vind alleen de vering in het voorwiel een beetje gevaarlijk. Op het moment dat je die wilt indrukken, druk je hem eigenlijk alleen krom in plaats van dat de vering wordt ingedrukt.
En met groot heb je het vooral over de schaal neem ik aan? De Lamborghini is fysiek namelijk echt wel een heel pak groter dan de Ducati.FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:25:
Ik doe eigenlijk niet meer aan deze grootte sets.
Oeh. Dat is wel een interessante bestemming voor die bon.Van Technic deed ik eigenlijk alleen nog maar de 1:8 modellen en zou LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 - 42115 een betere keuze zijn. Ik twijfel ook om die te bestellen. VVV-bon van Tweakers er bij en het ding is (ruim) onder de €275,- die ik er aan uit wilde geven. Aan de andere kant is even wachten alleen nog maar beter voor de prijs natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-08-2020 13:27 ]
En wachten / hopen dat ze het issue met de vele kleurverschillen bij de Sian oplossen...FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:25:
[...]
Ik doe eigenlijk niet meer aan deze grootte sets. Van Technic deed ik eigenlijk alleen nog maar de 1:8 modellen en zou LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 - 42115 een betere keuze zijn. Ik twijfel ook om die te bestellen. VVV-bon van Tweakers er bij en het ding is (ruim) onder de €275,- die ik er aan uit wilde geven. Aan de andere kant is even wachten alleen nog maar beter voor de prijs natuurlijk.
Kleurverschil is al jaren een probleem, diezelfde kleur groen van de Sian zit ook in de speed champions porsche 911 Turbo van een jaar of twee/drie terug, ook daar zit kleurverschil, ook de witte versie van die porsche is niet perfect, de Fiat 500 heeft er ook last van etc...chrisO schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
En wachten / hopen dat ze het issue met de vele kleurverschillen bij de Sian oplossen...
Ik zou er niet op gokken dat die kleurverschillen worden opgelost, het is al zo lang een probleem, ik denk dat lego het accepteert, omdat het overgerote deel van de clientele het ook accepteert
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Eigenlijk doel op het aantal steentjes. Al is die regel ook niet heilig aangezien ik de laatste grotere Technic-sets (Bucket Wheel en Mobile Crane) heb laten staan. Ik moet het anders verwoorden: ik ben eigenlijk alleen van plan de reeks van de Porsche, Bugatti en Lamborghini compleet te houden. Ik had diezelfde wens ook voor Creator Expert maar ook daar ga ik van afwijken. Ik ga alleen nog de modellen halen die me wat doen. De FIAT bijvoorbeeld heb ik gehaald omdat ik hem in de serie miste maar qua bouwen deed het me weinig tot niets. Zeker na eerst de Mustang gebouwd te hebben.rens-br schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
En met groot heb je het vooral over de schaal neem ik aan? De Lamborghini is fysiek namelijk echt wel een heel pak groter dan de Ducati.
Wel even via-via de VVV-bon naar BOL.com tegoed overzetten maar volgens Google is dat geen probleem.Oeh. Dat is wel een interessante bestemming voor die bon.Moet daar toch even over nadenken.
Dat is inderdaad één van de redenen om nog even te wachten. Ik heb de Creator Expert Mustang ook pas (veel) later gekocht en de geprinte steentjes met streep zijn hier kaarsrecht. Dat was het wachten wel waardchrisO schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
En wachten / hopen dat ze het issue met de vele kleurverschillen bij de Sian oplossen...
Ik heb nog meer duurdere sets op de Wishlist staan. De Mustang, de Austin Martin en de Bugatti. Dus ik twijfel nog even verder welke het gaat worden.FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:33:
Wel even via-via de VVV-bon naar BOL.com tegoed overzetten maar volgens Google is dat geen probleem.
Mijns inziens de Mustangrens-br schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:37:
[...]
Ik heb nog meer duurdere sets op de Wishlist staan. De Mustang, de Austin Martin en de Bugatti. Dus ik twijfel nog even verder welke het gaat worden.

Goed om te horen. Dat zal voor mij de eerste Creator set worden. Dus zou top zijn als het meteen een van de mooiste is. Heb je ervaring met de Aston Martin?FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:08:
Mijns inziens de MustangWas echt een mooie build op zowel technisch vlak (al weet ik niet of iedereen dat een pluspunt vindt bij een Creator-set) als op bouwtechniek vlak.
Mustang is leuker, maar minder dan de Mustang? Daar klopt iets niet helemaalMustang was leuker dan het gros van de Creator Expert series maar minder dan de Mustang en F40.
Ik heb de Porsche 911 RSR vorig jaar goedkoop (70 euro) weten te scoren en dat vond ik echt een gave build, gezien de Bugatti en Lamborghini uitgebreider / mooier zijn, maak ik me daar niet zoveel zorgen om.Bugatti deed me eigenlijk niet heel veel en ben bang dat met de Lamborghini hetzelfde gaat gebeuren: zeer geïnteresseerd de versnellingsbak en aandrijving bouwen maar wel met een kleine "been there, done that" gedachte met de Porsche en Bugatti in het achterhoofd. Body doet me veelal niets maar vind de Lamborghini wel interessanter qua vorm dan de eerdere modellen.
Ik heb het gros van de Creator Expert sets staan. Ik wilde ze eerst allemaal hebben echter is dat snel vervangen door "alle auto's" omdat de London Bus en de Harley me niets deden. Echter is dat nu dus "ik wil alleen hebben wat ik mooi vind" geworden.rens-br schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:23:
[...]
Goed om te horen. Dat zal voor mij de eerste Creator set worden. Dus zou top zijn als het meteen een van de mooiste is. Heb je ervaring met de Aston Martin?
Werken en GoT tegelijkertijd is toch lastiger dan ik dacht. Tweede poging:Mustang is leuker, maar minder dan de Mustang? Daar klopt iets niet helemaal
Mustang was leuker dan het gros van de Creator Expert series. Daarna de Aston Martin DB5 en F40. De rest is echt minder.
Mustang is mijns inziens dus by far de leukste. Daarna denk ik toch de F40 en dan op de derde plek pas de Aston Martin. F40 doet me meer qua merk, kleur en bouwtechnieken. De DB5 heeft dan wel weer functies maar het blijft een relatief saai model. De rest van de Creator Expert is eigenlijk rechtoe-rechtaan bouwen met niet al te interessante technieken.
Ik ken de 911 RSR dan weer niet maar puur kijkende naar de (prijs)klasse kan ik me voorstellen dat je je dan geen zorgen maakt om de Bugatti. Het is ook echt geen verkeerde build maar het gaat op een gegeven moment wel op elkaar lijken. Al telt natuurlijk de hele ervaring en met de Porsche, Bugatti en Lamborghini begint die ervaring al bij de doos.Ik heb de Porsche 911 RSR vorig jaar goedkoop (70 euro) weten te scoren en dat vond ik echt een gave build, gezien de Bugatti en Lamborghini uitgebreider / mooier zijn, maak ik me daar niet zoveel zorgen om.
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 12-08-2020 15:42 ]
Met die instelling gaat hij bij mij juist bergafwaards.FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:40:
Echter is dat nu dus "ik wil alleen hebben wat ik mooi vind" geworden.
De Engelse tekst van de productpagina van HP Diagon Alley is gelekt, pagina heeft kort online gestaan:
http://webcache.googleuse...p-3-75978&strip=1&vwsrc=0
Totaal 5544 stuks.
LEGO® Harry Potter™ Diagon Alley™ (75978) is a superb recreation of London’s most magical shopping street for fans of the Harry Potter movies aged 16 and up.
Iconic stores packed with authentic movie details
Measuring more than a meter wide, the impressive model captures the scale and ambience of the bustling magic-supplies hub. Behind magnificent facades lie intriguing interiors, fascinating features and familiar characters. Check out the wands at Ollivanders™; drop in on Gilderoy Lockhart™'s book-signing event at Flourish & Blotts™ bookseller; obtain a love potion from Weasleys' Wizard Wheezes™; and peruse the products and paraphernalia at Scribbulus™ Writing Implements, Quality Quidditch™ Supplies, Florean Fortescue's Ice Cream Parlor and the Daily Prophet™.
Cool collectible building toys
The extensive range of LEGO models and playsets provide fans of the Harry Potter Universe with endless imaginative fun and creative display possibilities.
Geen Gringotts dus, die zal waarschijnlijk later als losse set uitkomen.
Totaal 5544 stuks.
LEGO® Harry Potter™ Diagon Alley™ (75978) is a superb recreation of London’s most magical shopping street for fans of the Harry Potter movies aged 16 and up.
Measuring more than a meter wide, the impressive model captures the scale and ambience of the bustling magic-supplies hub. Behind magnificent facades lie intriguing interiors, fascinating features and familiar characters. Check out the wands at Ollivanders™; drop in on Gilderoy Lockhart™'s book-signing event at Flourish & Blotts™ bookseller; obtain a love potion from Weasleys' Wizard Wheezes™; and peruse the products and paraphernalia at Scribbulus™ Writing Implements, Quality Quidditch™ Supplies, Florean Fortescue's Ice Cream Parlor and the Daily Prophet™.
The extensive range of LEGO models and playsets provide fans of the Harry Potter Universe with endless imaginative fun and creative display possibilities.
- This large LEGO® Harry Potter™ Diagon Alley™ (75978) display model gives fans of the Harry Potter movies aged 16 and up a chance to recreate magical London’s most magical shopping street.
- Includes Ollivanders™ Wand Shop, Scribbulus™ Writing Implements, Quality Quidditch™ Supplies, Florean Fortescue's Ice Cream Parlor, Flourish & Blotts™ bookseller, Weasleys' Wizard Wheezes™ and the Daily Prophet™ entrance.
- Authentic accessories and familiar minifigures from the Harry Potter™ movies makeit possible to create a ‘living model’ with endless possibilities to rearrange and create new narratives.
- This challenging and rewarding construction set makes a great Christmas or birthday gift for kids, Harry Potter™ fans, model enthusiasts and lovers of LEGO® brick building aged 16 and up.
Measuring over 11” (29cm) high, 40” (102cm) wide and 5” (13cm) deep, this LEGO® Harry Potter™ Diagon Alley™ set is crammed to the rooftops with authentic details. - No batteries required. This modular construction set provides a hands-on, fulfilling building experience. Even the famous hat-lifting entrance to Weasleys' Wizard Wheezes™ is powered by hand.
- If you’re thinking of buying this remarkable model as a gift for someone new to LEGO® building kits, don't worry – it comes with easy-to-follow, printed building instructions. Open the box and let the building fun begin!
- LEGO® Harry Potter™ sets contain favorite characters, amazing features and familiar locations from the popular movies. They make ideal gifts for anyone wanting to recreate the movie magic.
- LEGO® construction toys meet the highest industry standards to ensure every brick is consistent and compatible, connecting and pulling apart perfectly every time – no magic required!
- All LEGO® bricks and pieces are dropped, heated, crushed, twisted and analyzed to make sure each one meets the highest safety standards in the world
Mijn vrouw roept nu al "die wil ik!"Pino112 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:42:
De Engelse tekst van de productpagina van HP Diagon Alley is gelekt, pagina heeft kort online gestaan:
Totaal 5544 stuks.
The extensive range of LEGO models and playsets provide fans of the Harry Potter Universe with endless imaginative fun and creative display possibilities.---
- This large LEGO® Harry Potter™ Diagon Alley™ (75978) display model gives fans of the Harry Potter movies aged 16 and up a chance to recreate magical London’s most magical shopping street.
- Includes Ollivanders™ Wand Shop, Scribbulus™ Writing Implements, Quality Quidditch™ Supplies, Florean Fortescue's Ice Cream Parlor, Flourish & Blotts™ bookseller, Weasleys' Wizard Wheezes™ and the Daily Prophet™ entrance.
- Authentic accessories and familiar minifigures from the Harry Potter™ movies makeit possible to create a ‘living model’ with endless possibilities to rearrange and create new narratives.
- This challenging and rewarding construction set makes a great Christmas or birthday gift for kids, Harry Potter™ fans, model enthusiasts and lovers of LEGO® brick building aged 16 and up.
Measuring over 11” (29cm) high, 40” (102cm) wide and 5” (13cm) deep, this LEGO® Harry Potter™ Diagon Alley™ set is crammed to the rooftops with authentic details.- No batteries required. This modular construction set provides a hands-on, fulfilling building experience. Even the famous hat-lifting entrance to Weasleys' Wizard Wheezes™ is powered by hand.
- If you’re thinking of buying this remarkable model as a gift for someone new to LEGO® building kits, don't worry – it comes with easy-to-follow, printed building instructions. Open the box and let the building fun begin!
- LEGO® Harry Potter™ sets contain favorite characters, amazing features and familiar locations from the popular movies. They make ideal gifts for anyone wanting to recreate the movie magic.
- LEGO® construction toys meet the highest industry standards to ensure every brick is consistent and compatible, connecting and pulling apart perfectly every time – no magic required!
- All LEGO® bricks and pieces are dropped, heated, crushed, twisted and analyzed to make sure each one meets the highest safety standards in the world
⛔ Trackers of betalen ⛔
Resistance is futileJohanKupers schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:54:
[...]
Mijn vrouw roept nu al "die wil ik!"
Wat nou vrouw? Ik wil 'm zelluf!JohanKupers schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:54:
[...]
Mijn vrouw roept nu al "die wil ik!"
Nomen nescio
Met mijn neef de Bugatti afgemaakt. Echt een hele vette build. Halverwege nog uit elkaar moeten halen omdat we een tandwiel verkeer om hadden gezet
Heb zin om meteen aan de slag te gaan met de Lamborghini. Eerst maar even de NES afmaken

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XAZrXNidiRB28o6ZsuboHXWP.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Kungfukip op 13-08-2020 12:28 ]
Net even de lokale speelgoedwinkel binnen gelopen voor een speed champion, maar die waren op. Hadden ze wel deze liggen. Ach ja, is ook leuk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G5HuCpcisiQGaxqWmHwaL3GC.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ter vergelijking, van de productpagina van de Assembly Square modular:Pino112 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:42:
Totaal 5544 stuks.
Measuring over 11” (29cm) high, 40” (102cm) wide and 5” (13cm) deep, this LEGO® Harry Potter™ Diagon Alley™ set is crammed to the rooftops with authentic details.[/li]
Dus 1500 bricks meer, en een pak langer, maar minder hoog en diep dan de Assembly Square.With over 4,000 LEGO® pieces, this model will really put your LEGO® building skills to the test!
Measures over 13” (35cm) high, 14” (38cm) wide and 9” (25cm) deep.
Ik ben benieuwd
*edit* de lengte van 102cm is dus gelijk aan die van de Tower Bridge set.
Completed model measures an impressive 40" (102 cm) long, 17" (45 cm) high and 10" (26 cm) wide.
[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 13-08-2020 13:17 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Mijn order staat zojuist op shipped.avdieren schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:17:
[...]
hier ook nog een order open staan van rond 11 juli. iets minder groot dan de jouwe wel.
Ik begreep dat er een enorme vertraging is vanwege corona en extra veiligheid en meer bestellingen.
even afwachten nog maar..
Dus die 5 weken max klopte wel. Ben benieuwd! Hopelijk nog morgen of zaterdag levering zodat ik dit weekend nog aan de slag kan
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Das dus een lengte van 4 basisplaten. Hmmm ff gluren of ik nog een metertje hout aan de muur kan plakkenKapoen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:14:
[...]
Ter vergelijking, van de productpagina van de Assembly Square modular:
[...]
Dus 1500 bricks meer, en een pak langer, maar minder hoog en diep dan de Assembly Square.
Ik ben benieuwd
*edit* de lengte van 102cm is dus gelijk aan die van de Tower Bridge set.
[...]

Voorzie nog wat extra ruimte voor de vermoedelijke add-on sets die ook nog zullen verschijnen.Versaevel schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
Das dus een lengte van 4 basisplaten. Hmmm ff gluren of ik nog een metertje hout aan de muur kan plakken
Lego heeft een beetje lopen testen of zo'n ketting van sets kan werken:
- losse modulars
- Ninjago City + Docks
- Harry Potter Hogwarts sets die je aan elkaar kan klikken
- Nu misschien de Diagon Alley serie?
Nette reactie terug gehad:FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:13:
[...]
Normaal maak ik me echt niet druk om dit soort dingen maar ik heb er toch even een mailtje richting klantenservice aan gewaagdMerkvergelijking in titel van het product en onofficieel gebruik van "Star Wars".
Beste meneer/mevrouw,
Hartstikke bedankt voor je oplettendheid. Op bol.com verkopen wij zoveel artikelen dat het moeilijk is om alle artikelen na te gaan en te controleren. We proberen dit wel vaak te doen, om zulke situaties te voorkomen.
bol.com accepteert zeker geen nepartikelen. Als de verkoper blokken of speelgoed verkoopt dat veel lijkt op LEGO hoeft dit niet meteen een probleem te zijn, maar als dit wordt verkocht onder het mom van LEGO en STAR WARS, terwijl dit het niet is, is dit verboden en zelfs illegaal. Wij gaan niet tegen de wet in en zullen hier dus meteen mee aan de slag gaan om het te onderzoeken.
Nogmaals super bedankt voor je oplettendheid en fijn dat je dit aan ons hebt doorgeven, zodat we hier werk van kunnen maken.
Ik wil je nog een hele fijne dag wensen. Geniet van het mooie weer en tot snel bij bol.com!
Met vriendelijke groet,
Er staat anders toch duidelijk WNRS op de doos...geen WARS...Is toch duidelijk verschil?? 
De prijzen van dat nep spul is anders best fors...dan ga je zeker denken dat het het echte is...
Afijn ze staan nog steeds op de site...eens zien of ze er daadwerkelijk wat mee doen.
De prijzen van dat nep spul is anders best fors...dan ga je zeker denken dat het het echte is...
Afijn ze staan nog steeds op de site...eens zien of ze er daadwerkelijk wat mee doen.
Set in twee delen zodat de geheime gang er bij komt. Hmmm, wordt dus plankje van metertje meerKapoen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Voorzie nog wat extra ruimte voor de vermoedelijke add-on sets die ook nog zullen verschijnen.
- losse modulars
- Ninjago City + Docks
Welke geheime gang Versaevel? Die ging van het kasteel naar het dorp, niet naar diagonalley
of bedoel je de leaky cauldron?
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Maar in de titel van het product staat zowel de term "Star Wars" als "Lego"idef1x schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:30:
Er staat anders toch duidelijk WNRS op de doos...geen WARS...Is toch duidelijk verschil??
Dat inderdaad. Merk vergelijking in titel is gewoon not done. Pessimist in mij zou zelfs denken dat de verkoper de boel tracht te flessen door in de omschrijving wel de echte namen te gebruiken. Hopelijk wordt het aangepast.chrisO schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
Maar in de titel van het product staat zowel de term "Star Wars" als "Lego"
Dit had ik afgelopen dinsdag ook doorgegeven aan bol.com, kreeg een antwoord terug dat ik het gerust kon bestellen en dat ze intern "meteen" zouden onderzoeken.... huh?? Ik kan het bestellen zonder problemen?? raar...FeaR schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:11:
[...]
Dat inderdaad. Merk vergelijking in titel is gewoon not done. Pessimist in mij zou zelfs denken dat de verkoper de boel tracht te flessen door in de omschrijving wel de echte namen te gebruiken. Hopelijk wordt het aangepast.

Krijg net een mail van het nieuwe marktplein maar echt goedkoop is het niet hoor... mijn mening dan.
Wel paar leuke dingen erin!
https://www.lego.com/nl-n..._CITY_ANNOUNCEMENT_NEW_GL
Hier slaan ze volledig de plank mis. Als verjaardagscadeau te duur (tenzij je rijke ouders hebt die niets om geld geven), voor AFOLS te duur wbt price per piece ratio, geen (elevated) rail erbij. Dat stadhuis is zo hoekig en blokkig als de pest. Anyways.. my 2 cents. Binnen no time is deze set voor 120 of minder te koop. Mark my words.hemiparo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:33:
Krijg net een mail van het nieuwe marktplein maar echt goedkoop is het niet hoor... mijn mening dan.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dat was al duidelijk! Net zoals de vorige leek het wel maar toch niet ;-)Kapotto schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:38:
Helaas geen monorail erin ...
De vorige variant van deze soort set had ook een MSRP rond die prijs, ook te koop voor €120 oid. Volgens mij werd die set wel leuk bevonden door de meeste, vooral om de tram in de set.JoeZuCK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:38:
[...]
Hier slaan ze volledig de plank mis. Als verjaardagscadeau te duur (tenzij je rijke ouders hebt die niets om geld geven), voor AFOLS te duur wbt price per piece ratio, geen (elevated) rail erbij. Dat stadhuis is zo hoekig en blokkig als de pest. Anyways.. my 2 cents. Binnen no time is deze set voor 120 of minder te koop. Mark my words.
Denk dat dat ook de bedoeling is. Beetje dropshipping.FeaR schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:11:
[...]
Dat inderdaad. Merk vergelijking in titel is gewoon not done. Pessimist in mij zou zelfs denken dat de verkoper de boel tracht te flessen door in de omschrijving wel de echte namen te gebruiken. Hopelijk wordt het aangepast.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Yep, die ook inderdaad. En waar ik eigenlijk op doelde was het his van Sirius Zwarts, waarbij de huizen van uiteen schuiven waardoor het huis dat gebruikt wordt door het bondgenootschap tevoorschijn komt.Soggney schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:49:
Welke geheime gang Versaevel? Die ging van het kasteel naar het dorp, niet naar diagonalley
Grimmauld place ligt niet in Diagon Alley (die ligt aan Charing Cross Road) maar in Islington.Versaevel schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
Yep, die ook inderdaad. En waar ik eigenlijk op doelde was het his van Sirius Zwarts, waarbij de huizen van uiteen schuiven waardoor het huis dat gebruikt wordt door het bondgenootschap tevoorschijn komt.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
De lego 75980 is zeer beperkt verkrijgbaar.
(Harry potter, attack on the burrow)
Deze is nu 2 maanden uit, en allaten de lego shop heeft hem, waarbij je maximaal 1 dat mag bestellen is dit een beperkte oplage set? Of gewoon populairder dan verwacht waardoor deze beperkt beschikbaar is en ook niet op bijvoorbeeld bol.com of Amazon?
Ik wil deze set eigenlijk voor mijn verjaardag vraag over een maand, maar moet ik mij zorgen maken over de verkrijgbaarheid?
Deze is nu 2 maanden uit, en allaten de lego shop heeft hem, waarbij je maximaal 1 dat mag bestellen is dit een beperkte oplage set? Of gewoon populairder dan verwacht waardoor deze beperkt beschikbaar is en ook niet op bijvoorbeeld bol.com of Amazon?
Ik wil deze set eigenlijk voor mijn verjaardag vraag over een maand, maar moet ik mij zorgen maken over de verkrijgbaarheid?
www.triathlete.nl
De bucket heb ik gehad, was erg mooi om te bouwen,maar na een half jaar gebouwd op de kast maar weer verkocht of het enorme formaat.FeaR schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:33:
[...]
Eigenlijk doel op het aantal steentjes. Al is die regel ook niet heilig aangezien ik de laatste grotere Technic-sets (Bucket Wheel en Mobile Crane) heb laten staan. Ik moet het anders verwoorden: ik ben eigenlijk alleen van plan de reeks van de Porsche, Bugatti en Lamborghini compleet te houden. Ik had diezelfde wens ook voor Creator Expert maar ook daar ga ik van afwijken. Ik ga alleen nog de modellen halen die me wat doen. De FIAT bijvoorbeeld heb ik gehaald omdat ik hem in de serie miste maar qua bouwen deed het me weinig tot niets. Zeker na eerst de Mustang gebouwd te hebben.
[...]
Wel even via-via de VVV-bon naar BOL.com tegoed overzetten maar volgens Google is dat geen probleem.
[...]
Dat is inderdaad één van de redenen om nog even te wachten. Ik heb de Creator Expert Mustang ook pas (veel) later gekocht en de geprinte steentjes met streep zijn hier kaarsrecht. Dat was het wachten wel waard
De Mack anthem staat nog wel op de plank,erg mooi ontwerp
www.triathlete.nl
De 60097 City Square is zelfs al van 2015 geleden. De vorige stadslayout set is eigenlijk 60200 Capital City uit 2018, die bevatte een bus ipv tram. Naar mijn smaak was 60200 ook geen hoogvlieger, vooral door dat leeg museum. 60097 was wel een topperAppieNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:49:
[...]
De vorige variant van deze soort set had ook een MSRP rond die prijs, ook te koop voor €120 oid. Volgens mij werd die set wel leuk bevonden door de meeste, vooral om de tram in de set.
Prijsevolutie:
- 60097 (2015) - €170
- 60200 (2018) - €140
- 60271 (2020) - €180
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 13-08-2020 21:16 ]
aangezien ik altijd an alles door elkaar tover, zal dat best waarheid zijn. Maar het lijkt me wel wat, een modulair waarbij je 2 huizen uit elkaar schuift, waardoor er een derde tevoorschijn komt.Poekie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:27:
[...]
Grimmauld place ligt niet in Diagon Alley (die ligt aan Charing Cross Road) maar in Islington.
Dan vind je deze MOC van Inthert ook wel wat! Is niet op minifigure schaal, maar wel wat je bedoeld volgensmijVersaevel schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:14:
[...]
aangezien ik altijd an alles door elkaar tover, zal dat best waarheid zijn. Maar het lijkt me wel wat, een modulair waarbij je 2 huizen uit elkaar schuift, waardoor er een derde tevoorschijn komt.
Hier zijn Flickr met meer info over de build - https://www.flickr.com/photos/inthert/44286497664/
[ Voor 9% gewijzigd door TestDummie op 14-08-2020 10:52 ]
Ik dacht vandaag even lekker op te schieten met het schieten van video van mijn 80's layout, maar na 20 minuten schakelen de transformatoren zichzelf uit vanwege oververhitting
Misschien dat dit helpt met koelen 

Heerlijke nostalgie!!
Kijk wel uit voor condens
Kijk wel uit voor condens
almightyarjen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:
Ik dacht vandaag even lekker op te schieten met het schieten van video van mijn 80's layout, maar na 20 minuten schakelen de transformatoren zichzelf uit vanwege oververhittingMisschien dat dit helpt met koelen
[Afbeelding]
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Zo te zien zijn de brandweer en die mechanic ook al klaar met de hitte...almightyarjen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:
Ik dacht vandaag even lekker op te schieten met het schieten van video van mijn 80's layout, maar na 20 minuten schakelen de transformatoren zichzelf uit vanwege oververhittingMisschien dat dit helpt met koelen
[Afbeelding]
Yes, ligt een doekje onderx-RaY99 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:54:
Heerlijke nostalgie!!
Kijk wel uit voor condens![]()
[...]
Hoe warm is het dan wel niet in je (hobby)kamer?almightyarjen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:
Het viel mij ook al op dat sinds de release 'Attack on the burrow' erg slecht verkrijgbaar was, ook ik had m nodig als kado en ben nu blij dat ik hem een maand geleden nog voor 85,- heb gekocht. Hij moet nu nog wel een maand dicht in de kast op zolder staanScighera schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:35:
De lego 75980 is zeer beperkt verkrijgbaar.
Als ik naar de stats van de set op Brickwatch kijk is hij niet super populair ofzo, ik denk dat er op dit moment gewoon nog niet zoveel van zijn.
Een lurker zoals ik heeft meestal moeite met een bijdrage aan dit mooie topic.
Het lijkt mij niet "nuttig" om talloze dozen van Lego te laten zien puur omdat je weer iets nieuws hebt besteld.
De eigen creaties daar in tegen zijn super!
Nostalgie (ik ben uit begin '80) is vaak een reden om weer een aantal kindertijd sets te pakken en te bouwen.
De laatste jaren probeer ik de grote sets te verzamelen, ooit op te bouwen (pensioen?), maar alles is toch wel een behoorlijke opgave.
De aankondiging van een grote nieuwe Harry Potter set resulteerde in een zoektocht naar https://www.brickwatch.ne...1043/Hogwarts-Castle.html
Deze lijkt nu alleen bij bol.com te koop te zijn, zal dit voor mij een moetje zijn? Of word de soep nog niet zo heet gegeten en is deze set ook het komende jaar nog te koop?
Het lijkt mij niet "nuttig" om talloze dozen van Lego te laten zien puur omdat je weer iets nieuws hebt besteld.
De eigen creaties daar in tegen zijn super!
Nostalgie (ik ben uit begin '80) is vaak een reden om weer een aantal kindertijd sets te pakken en te bouwen.
De laatste jaren probeer ik de grote sets te verzamelen, ooit op te bouwen (pensioen?), maar alles is toch wel een behoorlijke opgave.
De aankondiging van een grote nieuwe Harry Potter set resulteerde in een zoektocht naar https://www.brickwatch.ne...1043/Hogwarts-Castle.html
Deze lijkt nu alleen bij bol.com te koop te zijn, zal dit voor mij een moetje zijn? Of word de soep nog niet zo heet gegeten en is deze set ook het komende jaar nog te koop?
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Volgens deze link gaat deze set dit jaar nog uit het assortiment. Dat kan kloppen omdat deze al in de zomer van 2018 verscheen. Wanneer dit precies zal zijn kan ik niet zeggen, misschien haalt deze set nog de feestdagen, maar dat is geen zekerheid.x-RaY99 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:20:
*edit* sorry, ik was even in de war (hitte!), de 71403 staat nog niet op de EOL lijst voor dit jaar. Toch is het ook een set uit 2018, dus alles is mogelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 14-08-2020 13:41 ]
Net gemeten, 33,5Kapoen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:58:
[...]
Hoe warm is het dan wel niet in je (hobby)kamer?

Zoiets idd, ik ga van het weekend ff neuzen of ik daar een bouwtekening van kan bemachtigen. En zoiets in minifig schaal........ zou wel weer wat gaan kosten als zoiets idd uit zou gaan komen.TestDummie schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
[...]
Dan vind je deze MOC van Inthert ook wel wat! Is niet op minifigure schaal, maar wel wat je bedoeld volgensmij
[YouTube: LEGO Harry Potter No.12 Grimmauld Place Magical Transformation!]
Hier zijn Flickr met meer info over de build - https://www.flickr.com/photos/inthert/44286497664/
idef1x schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:30:
...eens zien of ze er daadwerkelijk wat mee doen.
Beste meneer/mevrouw,
Na aanleiding van uw bericht over de neplego van verkoper De Max hebben wij na een kort onderzoek deze producten van onze site verwijderd.
Wij willen u nogmaals hartelijk danken voor uw oplettendheid en meedenken!
Met vriendelijke groet,
En jij als 'bigfig' kan er nog van weglopen, maar je arme minifig onderdanen blijven er stevig vastgeklikt...
*won't somebody please think about the chi... minifigs!*
Volgens de Held der Steine op youtube heeft Lego leveringsproblemen door de corona's. Ze kondigen van alles aan maar leveren is een dingetje.ArisB schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Als ik naar de stats van de set op Brickwatch kijk is hij niet super populair ofzo, ik denk dat er op dit moment gewoon nog niet zoveel van zijn.
Zijn hier nog liefhebbers voor het echte vintage spul? Zelf vind ik met name die HO-achtig formaat wagentjes mooi die Lego in de jaren '50 en '60 verkocht. Een VW busje stond al lang op de verlanglijst, maar met prijzen van 25-50 euro voor een wagentje van 4 cm vond ik dat net wat te gek. Tot ik er tijdens mijn vakantie in een winkeltje tegenaan liep en er precies 1.25 voor werd gevraagd. Grote blij!

(boompje en de Shell-vrachtwagen zijn beide ook Lego!)

Mooie prijs! Viel me wel op dat secundaire aanbieders (bol , Amazon ) deze niet hebben,lijkt dus redelijk exclusief.ArisB schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Het viel mij ook al op dat sinds de release 'Attack on the burrow' erg slecht verkrijgbaar was, ook ik had m nodig als kado en ben nu blij dat ik hem een maand geleden nog voor 85,- heb gekocht. Hij moet nu nog wel een maand dicht in de kast op zolder staan
De lego ideas Friends central perk was ook erg slecht verkrijgbaar in de eerste maanden (alleen lego shop, en max 3 per klant) maar staat nu wel op Amazon.
Kan opstartproblemen zijn.
Dit terwijl De astronomy toren wel heel breed verkrijgbaar is en 40euro onder de adviesprijs bij diverse winkels
www.triathlete.nl
Aan de hand van het lijstje en de bol lego acties heb ik snel nog een paar sets gehaald. Aangezien de prijzen anders flink omhoog gaan als ze niet meer gemaakt wordenKapoen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
Volgens deze link gaat deze set dit jaar nog uit het assortiment. Dat kan kloppen omdat deze al in de zomer van 2018 verscheen. Wanneer dit precies zal zijn kan ik niet zeggen, misschien haalt deze set nog de feestdagen, maar dat is geen zekerheid.
*edit* sorry, ik was even in de war (hitte!), de 71403 staat nog niet op de EOL lijst voor dit jaar. Toch is het ook een set uit 2018, dus alles is mogelijk.
www.triathlete.nl
Nice!Enzo Dizono schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:51:
Zijn hier nog liefhebbers voor het echte vintage spul? Zelf vind ik met name die HO-achtig formaat wagentjes mooi die Lego in de jaren '50 en '60 verkocht. Een VW busje stond al lang op de verlanglijst, maar met prijzen van 25-50 euro voor een wagentje van 4 cm vond ik dat net wat te gek. Tot ik er tijdens mijn vakantie in een winkeltje tegenaan liep en er precies 1.25 voor werd gevraagd. Grote blij!
[Afbeelding]
Heb het zelf niet, wel nog veel oude lego vaste uit jaren 80 en eind jaren 70, mijn favo speelgoed als kind (geboren in 83)
En dan van technisch lego een kruisboog maken en de ridders van het kasteel afschieten

www.triathlete.nl
Harry Potter ook? Welke zijn dat dan?Kapoen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Voorzie nog wat extra ruimte voor de vermoedelijke add-on sets die ook nog zullen verschijnen.
- losse modulars
- Ninjago City + Docks
vriendin is daarmee aan de slag; best mooie (modulaire) serie van sets.
https://www.lego.com/en-n...rts-astronomy-tower-75969
https://www.lego.com/en-n...ogwarts-clock-tower-75948
https://www.lego.com/en-nl/product/hogwarts-great-hall-75954
https://www.lego.com/en-n...rts-whomping-willow-75953
etc.
die hebben vergelijkbaar 'systeem' als de city expert modulars als gaat om verbinden en aanpassen van layout. best tof gedaan!
Op de een of andere manier wil dat bol.com tientje maar niet toegestuurd worden. Benodigde stickers zijn verzameld. En contact met bol.com is er al geweest maar heeft nog geen codes opgeleverd helaas. Meer mensen die ze niet toegezonden hebben gekregen?
Man, over die bol codes gesproken, ik ben er toch wel erg mee in mn nopjes. Ik heb voor de kids met een beetje geduld en goed kiezen €70 (lego msrp) aan ninjago lego gekocht voor €30, twee mooie mid-size dozen waar ze op vakantie zich lekker mee kunnen bezig houden als het slecht weer is.
Leuk detail is ook dat als je door de €10 korting onder de €20 komt, Bol het nog steeds als een >€20 aankoop zit en je dus geen verzendkosten betaalt.
Ik moet ook zeggen dat ninjago best een aardig thema is, als je even voorbij het feit kijkt dat lego hiermee gewoon op de jaren 80/90 hasbro trein springt (tekenfilm maken om je overpriced plastic te slijten) zijn er erg leuke bouwsels te vinden in het thema, en omdat de boel niet licensed is kan je dan zowaar een tof vliegtuig/ruimteschip/mech ding kopen voor een paar tientjes.
Leuk detail is ook dat als je door de €10 korting onder de €20 komt, Bol het nog steeds als een >€20 aankoop zit en je dus geen verzendkosten betaalt.
Ik moet ook zeggen dat ninjago best een aardig thema is, als je even voorbij het feit kijkt dat lego hiermee gewoon op de jaren 80/90 hasbro trein springt (tekenfilm maken om je overpriced plastic te slijten) zijn er erg leuke bouwsels te vinden in het thema, en omdat de boel niet licensed is kan je dan zowaar een tof vliegtuig/ruimteschip/mech ding kopen voor een paar tientjes.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Klopt, heb hem zelf ook op de astronomy towers na, zijn relatief leuk qua bouwen door afwisseling, veelherkenbare details en met de kortingen ook nog goed te doen qua prijs per steen.himlims_ schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 02:47:
[...]
vriendin is daarmee aan de slag; best mooie (modulaire) serie van sets.
https://www.lego.com/en-n...rts-astronomy-tower-75969
https://www.lego.com/en-n...ogwarts-clock-tower-75948
https://www.lego.com/en-nl/product/hogwarts-great-hall-75954
https://www.lego.com/en-n...rts-whomping-willow-75953
etc.
die hebben vergelijkbaar 'systeem' als de city expert modulars als gaat om verbinden en aanpassen van layout. best tof gedaan!
Ook decoratief erg mooie set
www.triathlete.nl
Ik wacht ook al 2 wekentheonlymarco83 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 03:27:
Op de een of andere manier wil dat bol.com tientje maar niet toegestuurd worden. Benodigde stickers zijn verzameld. En contact met bol.com is er al geweest maar heeft nog geen codes opgeleverd helaas. Meer mensen die ze niet toegezonden hebben gekregen?
Weer eens aan de digitale knutsel geslagen en een stuk verder gekomen met m'n eerdere opzet voor een New Yorkse subway. Ben al redelijk tevreden met de look van de buitenkant en binnenkant en ook de snot 'deurtjes' zitten er naar tevredenheid in (en aan beide kanten vast). Waar ik nog een beetje mee moet stoeien is de bestuurder, daar is eigenlijk geen ruimte voor zo uit het midden...
/f/image/Is7WKDYdj5KRy1rzUS4nNPFp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Is7WKDYdj5KRy1rzUS4nNPFp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jcmhShkxdMUhxzXAyJRpLpjy.png?f=fotoalbum_large)
Lego NES is af...
gelijk maar ff mee gespeeld. De Mario geluiden maken het wel helemaal af. Denk dat ik een paar van de streepjescodes uit de starterset hier in ga bouwen om hem nog wat verder af te maken.
YouTube: Lego NES Super Mario Time
gelijk maar ff mee gespeeld. De Mario geluiden maken het wel helemaal af. Denk dat ik een paar van de streepjescodes uit de starterset hier in ga bouwen om hem nog wat verder af te maken.
YouTube: Lego NES Super Mario Time
Ik ben ook bezig met de NES, maar ik wil graag een tweede controller erbij maken. Ik heb nu dus alle onderdeelnummers op een rijtje staan, samen met hoeveel ik daarvan nodig heb. Ik ben nu aan het zoeken naar de onderdelen, maar de pick a brick website van Lego kent zelfs de standaard technic steen met 5 gaatjes (389423) niet, laat staan al die custom Nintendo stenen. Weet iemand hoe ik aan alle steentjes kan komen, zonder dat ik daarvoor een hele nieuwe NES set moet kopen?
Edit: je kunt ze bijna allemaal wel kopen op de replacement parts website! Een extra controller kost rond de 13 euro, prima te doen! Mocht iemand interesse hebben in de volledige onderdelen lijst, zeg het even en ik plaats ‘m
Edit: je kunt ze bijna allemaal wel kopen op de replacement parts website! Een extra controller kost rond de 13 euro, prima te doen! Mocht iemand interesse hebben in de volledige onderdelen lijst, zeg het even en ik plaats ‘m
[ Voor 20% gewijzigd door kaanmijo op 15-08-2020 16:41 ]
Kan er iemand wat inzicht geven in de huidige levertijden? Ik zit te denken om barracuda bay te bestellen maar het zou jammer zijn als ik er heel lang op moet wachten, dan bestel ik liever wat later.
[ Voor 4% gewijzigd door Cowamundo op 15-08-2020 13:26 ]
Interessekaanmijo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:51:
Ik ben ook bezig met de NES, maar ik wil graag een tweede controller erbij maken. Ik heb nu dus alle onderdeelnummers op een rijtje staan, samen met hoeveel ik daarvan nodig heb. Ik ben nu aan het zoeken naar de onderdelen, maar de pick a brick website van Lego kent zelfs de standaard technic steen met 5 gaatjes (389423) niet, laat staan al die custom Nintendo stenen. Weet iemand hoe ik aan alle steentjes kan komen, zonder dat ik daarvoor een hele nieuwe NES set moet kopen?
Edit: je kunt ze bijna allemaal wel kopen op de replacement parts website! Een extra controller bij kost rond de 13 euro, prima te doen! Mocht iemand interesse hebben in de volledige onderdelen lijst, zeg het even en ik plaats ‘m
Hij staat op 'nu beschikbaar', dus denk dat je hem woensdag of donderdag wel in huis hebt. Als DPD er zin in heeft.Cowamundo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:25:
Kan er iemand wat inzicht geven in de huidige levertijden? Ik zit te denken om barracuda bay te bestellen maar het zou jammer zijn als ik er heel lang op moet wachten, dan bestel ik liever wat later.
Het kan zijn dat er wat onderdelen missen, ik heb het nog niet helemaal nagekeken. Deze lijst is dan ook onder voorbehoud, ik heb hem zo compleet mogelijk proberen te krijgen.
NES Controller (van set 71374):
# | Aantal | Verkrijgbaar in Lego replacement shop? |
389423 | 1 | Ja |
6321770 | 1 | Geen voorraad (15-8-2020) |
4654577 | 6 | Ja |
4211402 | 1 | Ja |
4211392 | 1 | Ja |
4211440 | 3 | Ja |
4211389 | 2 | Ja |
4211438 | 6 | Geen voorraad (15-8-2020) |
614123 | 2 | Ja |
4114309 | 2 | Ja |
4125278 | 1 | Ja |
300426 | 2 | Ja |
407023 | 1 | Ja |
4211415 | 2 | Ja |
6104209 | 2 | Ja |
370124 | 2 | Ja |
4121715 | 2 | Ja |
302328 | 7 | Ja |
6102575 | 2 | Ja |
4560182 | 1 | Ja |
306926 | 2 | Ja |
4514843 | 1 | Ja |
362301 | 1 | Ja |
4211399 | 2 | Ja |
4211445 | 1 | Ja |
4211356 | 1 | Ja |
346024 | 1 | Ja |
6066342 | 2 | Ja |
300426 | 1 | Ja |
4654580 | 2 | Ja |
6290983 | 2 | Ja |
4211549 | 1 | Ja |
4211481 | 1 | Ja |
6319334 | 1 | Nee |
6310510 | 4 | Ja |
6319335 | 1 | Nee |
6310509 | 4 | Ja |
6319296 | 1 | Nee |
6097283 | 1 | Ja |
6319338 | 1 | Ja |
6171894 | 1 | Ja |
6318584 | 4 | Ja |
302426 | 4 | Ja |
307026 | 1 | Ja (18-8-2020) |
6318701 | 2 | Geen voorraad (15-8-2020) |
6266207 | 2 | Ja |
302326 | 3 | Ja |
6117973 | 1 | Ja |
6016172 | 1 | Ja |
302126 | 1 | Ja |
6051508 | 2 | Ja |
6335388 | 2 | Ja |
6319328 | 1 | Geen voorraad (15-8-2020) |
[ Voor 16% gewijzigd door kaanmijo op 18-08-2020 10:29 ]
Vandaag de piano in Amsterdam gekocht.
Ik wist niet meer wat te kiezen; Haunted House staat nog hoog op de wishlist, €/pc is meest voordelig, maar anders dan die freefall tower, lijkt me er weinig verhaal in te zitten.
NES ook hoog op de lijst, maar je betaalt duidelijk stukje Nintendo. Daarnaast had ik die Mario starterset al gekocht, hoewel schattig, doet het me niets en dat straalt nu helaas beetje af op de NES.
Piano, mooi en tijdloos, maar duur door de techniek. Maar toen ik hem zag staan, toen moest ik hem wel hebben.
Helaas is de aankoop niet gekoppeld aan VIP account, dus dat moet nog even achteraf gebeuren.
Ik wist niet meer wat te kiezen; Haunted House staat nog hoog op de wishlist, €/pc is meest voordelig, maar anders dan die freefall tower, lijkt me er weinig verhaal in te zitten.
NES ook hoog op de lijst, maar je betaalt duidelijk stukje Nintendo. Daarnaast had ik die Mario starterset al gekocht, hoewel schattig, doet het me niets en dat straalt nu helaas beetje af op de NES.
Piano, mooi en tijdloos, maar duur door de techniek. Maar toen ik hem zag staan, toen moest ik hem wel hebben.
Helaas is de aankoop niet gekoppeld aan VIP account, dus dat moet nog even achteraf gebeuren.
Ik zou zeggen: post die lijst ffkaanmijo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:51:
Edit: je kunt ze bijna allemaal wel kopen op de replacement parts website! Een extra controller bij kost rond de 13 euro, prima te doen! Mocht iemand interesse hebben in de volledige onderdelen lijst, zeg het even en ik plaats ‘m
Edit: laat maar.. had nog niet alle berichten gelezen. Lijst gezien
[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 15-08-2020 15:25 ]
Je hebt verscheidene websites waar je losse blokken kan aankopen. Ik verwacht dat die hier normaal in het forum al vernoemd worden.kaanmijo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:51:
Weet iemand hoe ik aan alle steentjes kan komen, zonder dat ik daarvoor een hele nieuwe NES set moet kopen?
Je hebt bricklink.com, een tijdje terug overgenomen door Lego. Maar sinds begin deze maand heeft Lego daar wat veranderingen aangebracht, en ik heb de indruk dat een paar grote sellers het voor bekeken houden. Even opvolgen dus.
De andere grote is brickowl.com. Zelf nog niets besteld.
Wel opletten dat je besteld binnen de EU, anders kunnen daar nog importkosten bijkomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Arator op 15-08-2020 16:42 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Thanks! Helaas staan de steentjes die ik nog mis daar allemaal (nog) niet op.. Dan nog maar even afwachtenArator schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:40:
[...]
Je hebt verscheidene websites waar je losse blokken kan aankopen. Ik verwacht dat die hier normaal in het forum al vernoemd worden.
Je hebt bricklink.com, een tijdje terug overgenomen door Lego. Maar sinds begin deze maand heeft Lego daar wat veranderingen aangebracht, en ik heb de indruk dat een paar grote sellers het voor bekeken houden. Even opvolgen dus.
De andere grote is brickowl.com. Zelf nog niets besteld.
Wel opletten dat je besteld binnen de EU, anders kunnen daar nog importkosten bijkomen.
Die technic steen staat er gewoon op hoor, maar ik weet niet de juiste kleur.kaanmijo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:25:
[...]
Thanks! Helaas staan de steentjes die ik nog mis daar allemaal (nog) niet op.. Dan nog maar even afwachten
https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=3894#T=C
Op bricklink komt normaal ook de volledige inhoud van een set te staan, met welke blokken, maar ik vermoed dat de set nog te nieuw is.
Op brickset.com staat al wel de volledige inhoud. Veel blokken zijn gewoon beschikbaar vanuit andere sets. Het zijn maar enkele blokken die enkel in die nintendo set voorkomen, en dat is vooral qua opdruk.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
De technic steen wel inderdaad, maar alle steentjes die ik nu nog mis zijn met een NES specifieke opdrukArator schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:58:
[...]
Die technic steen staat er gewoon op hoor, maar ik weet niet de juiste kleur.
https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=3894#T=C
Op bricklink komt normaal ook de volledige inhoud van een set te staan, met welke blokken, maar ik vermoed dat de set nog te nieuw is.
Op brickset.com staat al wel de volledige inhoud. Veel blokken zijn gewoon beschikbaar vanuit andere sets. Het zijn maar enkele blokken die enkel in die nintendo set voorkomen, en dat is vooral qua opdruk.
Vandaag wat aan Venetië gewerkt. Stukken opnieuw gebouwd (betere details toegevoegd) en uitgebreid. Het komt nu langzaam samen.
Venice Italy - redesign phase (wip) by Barthezz Brick, on Flickr

Ik ben benieuwd naar het ‘eind’ resultaat, want het is nooit af..Barthezz Brick schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:23:
Vandaag wat aan Venetië gewerkt. Stukken opnieuw gebouwd (betere details toegevoegd) en uitgebreid. Het komt nu langzaam samen.
[Afbeelding]Venice Italy - redesign phase (wip) by Barthezz Brick, on Flickr
Ik ben benieuwd wat jij er van vindtFlowSnake schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:21:
Vandaag de piano in Amsterdam gekocht.

Ben rustig begonnen met uitvogelen hoe verbeteringen aan te brengen zoals de twee (in tegenstelling tot ik eerder melde één) toetsen die niet mee doen bij het automatisch afspelen.
Dubbele scharnier in het fall board van het klavier, enz..
Ik was in Denemarken, eindelijk de 10277 krokodil weten te bemachtigen. Ze hadden de Bugatti ook in de aanbieding voor omgerekend 240 euro. Heb heel erg getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan. Wacht nog wel even tot black friday. Moet zeggen dat elke winkel welke Lego verkocht er echt super strak uitzag. Voor de rest geen goedkoop land om Lego te kopen trouwens, alles een paar tientjes duurder dan in Nederland
.
240 is wel echt een goede prijs hoor.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
:strip_exif()/f/image/N7Pw1KloO4UHr1l5ockx6yyq.jpg?f=fotoalbum_large)
Lego 42082 klaar om gebouwd te worden. Ik gebruik de Stanley opbergdozen om alles netjes op te bergen. In sommige YouTube filmpjes zie je mensen alles op één hoop gooien en dan bouwen. Dat vind ik persoonlijk helemaal niets. Nu weet ik precies welke onderdelen waar te vinden zijn en kan ik gewoon lekker doorbouwen. Alleen de zakjes van de laatste stappen (13) passen er niet meer in. Op dit moment zijn mijn vrouw en dochter op de tafel bezig met een 3.000 stukjes puzzel. Als zij klaar zijn begin ik met bouwen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hier alles op één hoop gooier !Gé Brander schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:11:
[Afbeelding]
In sommige YouTube filmpjes zie je mensen alles op één hoop gooien en dan bouwen. Dat vind ik persoonlijk helemaal niets. Nu weet ik precies welke onderdelen waar te vinden zijn en kan ik gewoon lekker doorbouwen.
De "spanning" van het zoeken naar een onderdeel is net zo groot als het bouwen zelf.
Beetje twee voor de prijs van één.
Ik heb m een maand of 2 geleden besteld en had m binnen 2 dagen binnen.Cowamundo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:25:
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ha, ieder zijn ding nietwaar. Ik ben extra tijd kwijt aan het sorteren zullen we maar zeggen. In het sorteren heb ik dan ook weer plezier.Grandisimo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Hier alles op één hoop gooier !
De "spanning" van het zoeken naar een onderdeel is net zo groot als het bouwen zelf.
Beetje twee voor de prijs van één.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Vandaag het B-model van de 42082 voltooid. Hoewel het concept heipaal machine me vantevoren niet erg aansprak, stemde het resultaat en de gebruikte technieken me toch wel tevreden.
Nu eens kijken wat ik nog meer met de 42082 kan doen. Ik zag op pv-productions.com wat geinige "ball contraptions" , mss is dat wel grappig...al lijkt het me tegelijkertijd ook wel het meest zinloze bouwsel wat je kunt maken.
Nu eens kijken wat ik nog meer met de 42082 kan doen. Ik zag op pv-productions.com wat geinige "ball contraptions" , mss is dat wel grappig...al lijkt het me tegelijkertijd ook wel het meest zinloze bouwsel wat je kunt maken.
Hier zijn nog een aantal geslaagde alternatieve builds te vinden:Marcel19710401 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 01:50:
Vandaag het B-model van de 42082 voltooid. Hoewel het concept heipaal machine me vantevoren niet erg aansprak, stemde het resultaat en de gebruikte technieken me toch wel tevreden.
https://www.nico71.fr/?s=42082
Dit is makkelijker idd. Maar het geluid van met je hand door een berg lego in een doos...Gé Brander schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:11:
[Afbeelding]
Lego 42082 klaar om gebouwd te worden. Ik gebruik de Stanley opbergdozen om alles netjes op te bergen. In sommige YouTube filmpjes zie je mensen alles op één hoop gooien en dan bouwen. Dat vind ik persoonlijk helemaal niets. Nu weet ik precies welke onderdelen waar te vinden zijn en kan ik gewoon lekker doorbouwen. Alleen de zakjes van de laatste stappen (13) passen er niet meer in. Op dit moment zijn mijn vrouw en dochter op de tafel bezig met een 3.000 stukjes puzzel. Als zij klaar zijn begin ik met bouwen.
Dus toch de hoop maar. Geen haast
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Over het algemeen ben ik ook eerder een 'sorteerder' dan een 'graver'. Enkele jaren geleden heb ik de volledige lijn Building Bigger Thinking gekocht. De grootste set uit die serie bevat een plastic doos, en daar heb ik alle sets ingekieperd (rond de 2000 onderdelen).The Eagle schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:21:
[...]
Dit is makkelijker idd. Maar het geluid van met je hand door een berg lego in een doos...![]()
Dus toch de hoop maar. Geen haast
Af en toe haal ik die doos boven en begin ik gewoon te graven en zoek ik hoe bepaalde onderdelen inspiratie kunnen opleveren
:strip_exif()/f/image/gr2X6rVTHB6fHZomVT4jk0ig.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens is de selectie van onderdelen over alle sets heen vrij goed. Je gaat er geen grote modulars mee kunnen bouwen wegens de overdaad aan kleuren, maar om nieuwe technieken/ideeën op te zetten en half geconcentreerd te graven terwijl je TV kijkt is het meer dan prima.
*edit* voor de mensen die al willen opwarmen naar de Diagon Alley release:
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 16-08-2020 18:12 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked