Ik heb m gevonden op Rebrickable:
https://rebrickable.com/m...blue-whale-31088-x2/#info
Heb jij ze inmiddels al binnen, ik wacht nog steeds?theonlymarco83 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 03:27:
Op de een of andere manier wil dat bol.com tientje maar niet toegestuurd worden. Benodigde stickers zijn verzameld. En contact met bol.com is er al geweest maar heeft nog geen codes opgeleverd helaas. Meer mensen die ze niet toegezonden hebben gekregen?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
https://unbound.com/books/lego/?cmp=social-jvuksf
Interssant boek, maar de prijs is wel erg aan de hoge kant.
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 18-08-2020 14:02 ]
Vorige week in een opwelling Central Perk gekocht. Mijn dochter van 17 vond 'm te gek, en heeft hem bij wijze van uitzondering van mij mogen bouwen. Ze is helemaal fan nu.
Nomen nescio
:strip_exif()/f/image/P8PUD8rLu9PVEnAcrz8UHz8X.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is officieel: mijn stad heeft een naam! Ik heb deze plaatsnaambordjes laten drukken, bij Brick Print. Ik vind ze leuk!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
best aardige leuke ideeen hebben ze uitgewerkt, hoe bestel je dit? (heb geen facebook, en om nu eentje aan te maken)Jakkus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:53:
[Afbeelding]
Het is officieel: mijn stad heeft een naam! Ik heb deze plaatsnaambordjes laten drukken, bij Brick Print. Ik vind ze leuk!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Maar wat heeft dat met Lego te maken?
Nou, dat zal ik vertellen. Tijdens het fietsen en omdat het op een houten vloer staat schoof er iets van het dressoir tegen de Millenium Falcon op standaard welke op de grond lazerde. Helemaal uit elkaar.
Wilde hem al even uit elkaar halen, maar dat hoeft nu niet meer haha.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Op Bol.com is de De Lambo Huracán + Urus set 43.50 met de wel bekende 10 euro korting, kan je de set dan voor 33.50 krijgen.zonoskar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:39:
Gisteren de Audi speed champion in elkaar gezet. Ik heb nu de Ferrari en de Audi. Het zijn IMHO geen speed champions meer, maar meer kleine creator expert voertuigjes. Ze zijn veel te groot voor de oude serie, toch wel jammer. Ik heb niks met de Nissan en de Jaguar's. De Lambo Huracán zou ik nog wel willen, maar die Urus is zo lelijk.... Misschien maar bricklinken dan.
Ik denk dat het prijsverschil met bricklinken van enkel de Lambo Huracán minimaal zal zijn en inclusief verzendkosten is de Bricklink optie waarschijnlijk zelfs duurder de de complete set.
Hebben die ook een normale website??Jakkus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:28:
@himlims_ Ik heb ze besteld via info@brick-print.nl.
Ik kan deze namelijk niet terugvinden.
Zelf heb ik ze via Facebook gevonden (door de pagina van Brickative, daar werden ze aangeraden). Het ging best snel: zaterdag heb ik de bestelling gedaan, en vanmorgen had ik het in de bus.
[ Voor 19% gewijzigd door Jakkus op 18-08-2020 12:41 ]
/f/image/M7LjgXlh63GsCIqXLI1mRARF.png?f=fotoalbum_large)
Maar mijn vriendin vond het allemaal erg kaal nog en er moest een station bij. dus deze heb ik voor 100e op MP gevonden.
/f/image/0XmGHw0mPdxSbY4pK9QMEJQB.png?f=fotoalbum_large)
en zelf heb ik de brandweerkazerne gekocht, deze zal er ook zo wel uitgaan en was via Amazon voor 68 euro te koop.
/f/image/ZREghtXkIU75VM5NgidyaavM.png?f=fotoalbum_large)
genoeg weer om met de kerst bezig te zijn
Ik zou het doen!
Pfff, dat zou echt mijn nachtmerrie zijn.. dat de Falcon of de Star Destroyer van de kast valt.Arunia schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:39:
We hebben hier sinds kort een hometrainer in de huiskamer staan. Om toch even wat te fietsen.
Maar wat heeft dat met Lego te maken?
Nou, dat zal ik vertellen. Tijdens het fietsen en omdat het op een houten vloer staat schoof er iets van het dressoir tegen de Millenium Falcon op standaard welke op de grond lazerde. Helemaal uit elkaar.
Wilde hem al even uit elkaar halen, maar dat hoeft nu niet meer haha.
Maar dan nog zat de Lego overal. >_>
Kerst is lang hoor.rammes schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:38:
Kerst duurt nog even, maar vorig jaar de Holiday Train gekocht welke rondjes draait onder de kerstboom
[Afbeelding]
genoeg weer om met de kerst bezig te zijn

89 euro
Dat wordt dus ff via Facebook van vrouwlief kijken, ik heb namelijk nog steeds geen FacebookJakkus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:23:
@Versaevel Dit is hun website, die is alleen nog in aanbouw: http://brick-print.nl/. Mijn ervaring tot nu toe is dat er wel snel op de mails gereageerd wordt. Ik heb bijvoorbeeld eerst een mailtje gestuurd wat de prijs was van wat ik wilde hebben, en of dat überhaupt mogelijk was. Daar kreeg ik een net mailtje op terug, met details en met de prijs, waarna ik de bestelling gedaan heb.
Zelf heb ik ze via Facebook gevonden (door de pagina van Brickative, daar werden ze aangeraden). Het ging best snel: zaterdag heb ik de bestelling gedaan, en vanmorgen had ik het in de bus.
Hmmm hometrainer onder bureau ipv stoel. Fietsen terwijl je bouwt. Das een idee waar ik wss wat mee ga doenSunnieNL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:08:
[...]
Pfff, dat zou echt mijn nachtmerrie zijn.. dat de Falcon of de Star Destroyer van de kast valt.
En dan niet mijn eiffeltoren laten kletteren
Er gaan geruchten van een 'Elf House'almightyarjen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:54:
Is er trouwens al een kerst set bekend voor dit jaar? Die gingerbread house set word ik niet echt warm van...
https://www.eurobricks.co...s-and-discussion/&page=48
Hmm tja, valt bij mij in dezelfde categorie als gingerbread waarschijnlijkdetulp050 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:58:
[...]
Er gaan geruchten van een 'Elf House'
De central park is ook een erg mooie set, toen ik hen zag wekte hij gelijk mijn interesse, veel leuke details, leuke display opties en daarnaast was deze al netjes geprijsd als adviesprijs.Bra-Jo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:55:
I've created a monster...
Vorige week in een opwelling Central Perk gekocht. Mijn dochter van 17 vond 'm te gek, en heeft hem bij wijze van uitzondering van mij mogen bouwen. Ze is helemaal fan nu.Heeft vandaag van d'r zuurverdiende vakantiebaan-geld de Knight Bus (75957) en de Hogwarts Express (75955) besteld. Straks samen met haar aan tafel, zij Harry Potter en ik de 1989 Batmobile.
De knightbus heb ik vorige week gebouwd, ook erg mooi gedaan.
De hogwarts trein trekt mij niet (ook al ben ik Harry potter fan en heb ik modeltreinen staan
Ik ben wel helemaal weg van Harry potter kasteeldelen (de lego 75969 is Zojuist besteld)
www.triathlete.nl
Geef mij ook maar stadstoevoegingen hoor! Ik vond de brandweerkazerne matig qua uitvoering. Een echt kersthuis, een restaurant, hotel of deze:almightyarjen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:13:
[...]
Hmm tja, valt bij mij in dezelfde categorie als gingerbread waarschijnlijkIets "normaals" als de toy shop en de bakery zou mijn voorkeur moeten hebben. Al moet ik zeggen dat Santa's workshop ook wel leuk was. Die paste nog in het dorp, maar dat gingerbread ding vind ik er mooi tussen staan. Maar dat is slechts mijn mening

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zmSfdFYFKcxKHQGAaAP6CL6P.jpg?f=user_large)
Heuj, die kan met wat aanpassingen een hele mooie locomotief loods zijndetulp050 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:22:
[...]
Geef mij ook maar stadstoevoegingen hoor! Ik vond de brandweerkazerne matig qua uitvoering. Een echt kersthuis, een restaurant, hotel of deze:
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden. We hebben hier ook Hogwarts 71043 staan, die heb ik zelf gebouwd vorig jaar. De kleinere Hogwartssets staan nog onder voorbehoud op de planning, en natuurlijk Diagon Alley die eraan schijnt te komen. Ben alleen bang dat die heul duur gaat worden, maar goed, we zullen zien.Scighera schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:21:
[...]
De central park is ook een erg mooie set, toen ik hen zag wekte hij gelijk mijn interesse, veel leuke details, leuke display opties en daarnaast was deze al netjes geprijsd als adviesprijs.
De knightbus heb ik vorige week gebouwd, ook erg mooi gedaan.
De hogwarts trein trekt mij niet (ook al ben ik Harry potter fan en heb ik modeltreinen staan
Ik ben wel helemaal weg van Harry potter kasteeldelen (de lego 75969 is Zojuist besteld)
Nomen nescio
Ik zou heel graag Hogwarts bouwen maar die is erna dan wel verloren want ik kan hem nergens kwijt. En duur natuurlijk... Een leuke auto dan maar? Daar kunnen de jongens nog mee spelen later. Keuzes...
Je kunt nooit genoeg elven hebbendetulp050 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:58:
[...]
Er gaan geruchten van een 'Elf House'
Voor een toekomstige set zou ik een tweede soort chalet waarderen of een soort pub/restaurant met een klein hotel/kamerverhuur deel erbij. Nog genoeg mogelijkheden.
[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 18-08-2020 20:26 ]
Men zegt 399,00 voor 5600 stukjes, en lego store Only.Bra-Jo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
Ik ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden. We hebben hier ook Hogwarts 71043 staan, die heb ik zelf gebouwd vorig jaar. De kleinere Hogwartssets staan nog onder voorbehoud op de planning, en natuurlijk Diagon Alley die eraan schijnt te komen. Ben alleen bang dat die heul duur gaat worden, maar goed, we zullen zien.
Als je kijkt naar de prijs per deel is dat 7 cent wat erg netjes is.
Het is natuurlijk wel een flink bedrag in 1 keer maar Als de set wordt wat men verwacht is deze dat wel waard
www.triathlete.nl
Omdat ik net weer begonnen ben met Lego heb ik mezelf voorlopig op een maandelijks budget gezet om niet helemaal los te gaan. Tegelijkertijd komt het salaris deze week weer binnen dus is er weer extra budget. Denk aan of de rough terain crane of een modular. Of iets anders leuks wat jullie aanraden
En hebben jullie een goed systeem om steentjes gesorteerd op te slaan?
Gé Brander in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"Afas schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:18:
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Afas schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:18:
Heb met het bol tientje een paar speed champions gekocht als tussendoortje. Op zich leuk om in een uurtje elkaar te zetten. Ben alleen niet zo'n fan van al die stickers.
Omdat ik net weer begonnen ben met Lego heb ik mezelf voorlopig op een maandelijks budget gezet om niet helemaal los te gaan. Tegelijkertijd komt het salaris deze week weer binnen dus is er weer extra budget. Denk aan of de rough terain crane of een modular. Of iets anders leuks wat jullie aanraden

Die rode kraan is erg vet. Veel voor relatief weinig in mijn ogen. Ben ook pas eind vorig jaar begonnen en het is verslavend: Chiron, Liebherr, Sian, rode kraan, Volvo ZEUX, Autotransporter, Batmobile en de NASA Apollo. Heb nu maar even een pauze ingelast om eerst een fatsoenlijke vitrinekast te regelen, want ze staan nu allemaal op de grond in mijn kantoor.Afas schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:18:
Heb met het bol tientje een paar speed champions gekocht als tussendoortje. Op zich leuk om in een uurtje elkaar te zetten. Ben alleen niet zo'n fan van al die stickers.
Dat is een mooi systeem voor een set die je wil gaan bouwen. Ik zoek naar een systeem om steentjes van meerdere sets (oud en nieuw) te sorteren.
Waarom niethimlims_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:33:
[...]
![]()
![]()
alsof dat gaat gebeuren, maak een lijstje bij brickwatch van jouw interresante setjes, dat helpt een beetje

en ik heb niets gezegd over de hoogte van het budget
Ik denk dat je redelijk wat informatie kan vinden indien je dit topic doorzoekt op ‘sorteren’. Het is een onderwerp dat regelmatig voorbijkomt, en het is bijna een wetenschap op zichAfas schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:48:
[...]
Dat is een mooi systeem voor een set die je wil gaan bouwen. Ik zoek naar een systeem om steentjes van meerdere sets (oud en nieuw) te sorteren.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Nomen nescio
Klinkt bekend. Ik heb voor mijzelf als limiet ingesteld dat ik één set per maand mag maken van mezelf. Zo limiteer ik mezelf. Het zorgt er meteen ook voor dat m'n huis niet in no-time volloopt met Lego sets op display.Afas schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:18:
Maar ja, na een aantal jaren volgens die restrictie Lego sets bouwen staan er inmiddels toch al zo'n 60 sets opgesteld in mijn huis.
Het zou mij niks verbazen als die Elf House wel goed zou passen bij Santa's Workshop (set 10245 uit 2014-2016). Wat dan de prijs van die set vervolgens door het dak zou laten gaan, wat wel weer minder is dan, als je die set nog niet hebt.almightyarjen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:13:
Hmm tja, valt bij mij in dezelfde categorie als gingerbread waarschijnlijkIets "normaals" als de toy shop en de bakery zou mijn voorkeur moeten hebben. Al moet ik zeggen dat Santa's workshop ook wel leuk was. Die paste nog in het dorp, maar dat gingerbread ding vind ik er mooi tussen staan. Maar dat is slechts mijn mening
[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 19-08-2020 09:35 ]
Tja, niks aan te doen. Santa's workshop was sowieso denk ik al een gewild setje voor iedereen die in Winter Village wil duiken, want wat is kerst nu zonder rendieren met slee, kerstman en kerstvrouw?Haay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:30:
Het zou mij niks verbazen als die Elf House wel goed zou passen bij Santa's Workshop (set 10245 uit 2014-2016). Wat dan de prijs van die set vervolgens door het dak zou laten gaan, wat wel weer minder is dan, als je die set nog niet hebt.
Zo is er toch ook nog dat limited promo setje welke een uitbreiding is voor de workshop? Ook een duur gevalletje. Ooit graag gehad, maar die laat ik zitten.
Even iets totaal anders.... 75953 Harry Potter Zweinstein Beukwilg. Ik heb de Grote Hal (75954) omdat ik het gewoon een tof ding vond. Is de Beukwilg een leuke set? Ik kan er voor €45 aankomen. Een no-brainer? Hij lijkt me enerzijds redelijk rechttoe rechtaan simpel, maar hij bevat wel Sneep, Vilder en kan vastgeklikt worden aan de Grote Hal. Ik voel me haast "verplicht"
40106 Toy Workshop per toeval? Het is een leuk setje, maar je kan het niet echt vastklikken aan de grotere set ofzo. Het is gewoon een losse scene die niet noodzakelijk iets toevoegd, volgens mijn bescheiden mening.Gim schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:57:
[...]
Tja, niks aan te doen. Santa's workshop was sowieso denk ik al een gewild setje voor iedereen die in Winter Village wil duiken, want wat is kerst nu zonder rendieren met slee, kerstman en kerstvrouw?
Zo is er toch ook nog dat limited promo setje welke een uitbreiding is voor de workshop? Ook een duur gevalletje. Ooit graag gehad, maar die laat ik zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Kungfukip op 19-08-2020 11:10 ]
Ah ja, Garrick Ollivander zit erin. Logisch natuurlijk aangezien het Diagon Alley betreft. Dan had ik het 40289 Diagon Alley promo setje wel van de hand kunnen doen i.p.v. te bouwen puur voor het minifiguurtjeKungfukip schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:07:
Komen steeds meer details naar buiten over de de nieuwe Diagon Alley. Nu is de bovenkant van de doos gelekt. Kan niet wachten tot de hele set met alle foto's officieel wordt aangekondigd.
[Afbeelding]
Ik wacht de reviews af. Heel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben aan details. Hopelijk leunt het niet teveel op stickers om scenes duidelijk te maken.
Een weekje geleden waren er vier stickervellen gelekt, helaas zal het wel leunen op stickervellen....Gim schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Ah ja, Garrick Ollivander zit erin. Logisch natuurlijk aangezien het Diagon Alley betreft. Dan had ik het 40289 Diagon Alley promo setje wel van de hand kunnen doen i.p.v. te bouwen puur voor het minifiguurtjeAl was het promo setje gratis i.t.t. die nieuwe Diagon Alley set
![]()
Ik wacht de reviews af. Heel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben aan details. Hopelijk leunt het niet teveel op stickers om scenes duidelijk te maken.
Ten tijde van deze post was ik nog in Denemarken, maar dat leek me niet verstandig om te melden;). Inmiddels weer thuis, kon de verleiding van de Bugatti echt niet weerstaan.. Daarnaast las ik dat 240 euro geen slechte prijs was, dus de keuze was snel gemaakt. Thuisgekomen met:MartijnMartijn schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:20:
Ik was in Denemarken, eindelijk de 10277 krokodil weten te bemachtigen. Ze hadden de Bugatti ook in de aanbieding voor omgerekend 240 euro. Heb heel erg getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan. Wacht nog wel even tot black friday. Moet zeggen dat elke winkel welke Lego verkocht er echt super strak uitzag. Voor de rest geen goedkoop land om Lego te kopen trouwens, alles een paar tientjes duurder dan in Nederland.
:strip_exif()/f/image/l3cd7skBpD1gp87DE53voa2H.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan niet wachten om ze in elkaar te zetten!
Kungfukip schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:07:
Komen steeds meer details naar buiten over de de nieuwe Diagon Alley. Nu is de bovenkant van de doos gelekt. Kan niet wachten tot de hele set met alle foto's officieel wordt aangekondigd.
[Afbeelding]

Daar is ie dan
Wauw, wat een vette set zeg. Heerlijk groot, veel detail. De grote shop in het midden oogt wel erg groot. Ik ga hem zsm bestellen haha.

Hoop weer eens op een mooi schip zoals de Imperial Flagship. Het blijft wat schaars op dat vlak. Zou een mooie aanvulling op Barracuda Bay kunnen zijn, dus snap niet dat dat nog niet komt. Ook merk je dat er maar weinig goede aanbiedingen zijn de laatste tijd. Waar je vroeger vrij makkelijk 25 tot 30% korting op een grote set kon scoren geldt dat eigenlijk alleen nog voor Technic Hypercars.
Afgelopen tijd al mijn oude Lego zo goed als mogelijk opgebouwd. Maar we zijn vrij snel tot de conclusie gekomen dat oud en nieuw wel erg slecht mixt. De schaal van alles is zo veranderd, dat oude setjes uit de jaren '80 in stand houden eigenlijk geen doen is. De kleurverschillen zijn ook vrij groot, dus we hebben van alles weer in ziplocks uitgesorteerd en opgeborgen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Prijs: €39,99 ... Dat is met 295 onderdelen wel ruim 13 cent per LEGO onderdeel. Best aan de prijs dus, maar ja, wel erg mooi en super iconische scene uit de film!
Bron: https://www.brickfanatics...el-coming-on-september-1/
Misschien dat Lego hier nog wat moois van maakt. Ik ben zelf geen fan van de brick-built kanonnen van het originele ontwerp, maar Ideas inzendingen worden vaak toch nog aangepast.Señor Sjon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:47:
Ze gaan wel helemaal los op allerlei IP's nu.
Hoop weer eens op een mooi schip zoals de Imperial Flagship. Het blijft wat schaars op dat vlak. Zou een mooie aanvulling op Barracuda Bay kunnen zijn, dus snap niet dat dat nog niet komt. Ook merk je dat er maar weinig goede aanbiedingen zijn de laatste tijd. Waar je vroeger vrij makkelijk 25 tot 30% korting op een grote set kon scoren geldt dat eigenlijk alleen nog voor Technic Hypercars.
Helaas... komt alleen uit in Noord Amerika.Haay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:52:
Blijkbaar komt dit setje, wat oorspronkelijk alleen tijdens de Star Wars Celebration in de VS verkrijgbaar zou zijn, nu wel in de LEGO winkels, per 1 september:
Prijs: €39,99 ... Dat is met 295 onderdelen wel ruim 13 cent per LEGO onderdeel. Best aan de prijs dus, maar ja, wel erg mooi en super iconische scene uit de film!
Hoop niet dat ze er weer van die groteske zeilen van maken als ie uit zou komen.
Ik wil de pret niet bederven, maar hou er rekening mee dat deze mogelijk alleen in Noord-Amerika zal verschijnen. Op brickset zag ik al verscheidene commentaren in die richting. *edit* wat @Flabergasted dus ook al aangaf.Haay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:52:
Blijkbaar komt dit setje, wat oorspronkelijk alleen tijdens de Star Wars Celebration in de VS verkrijgbaar zou zijn, nu wel in de LEGO winkels, per 1 september:
[Afbeelding]
Ondanks dat Lego aangaf niet meer met regionale exclusieve sets te werken hebben ze enkele maanden geleden toch de Lego House sets beperkt tot de UK en sommige EU landen.
Boehoe! Dit was nou juist een setje dat ik toch wel graag had willen hebben. Nou ja, shit happens.Flabergasted schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:11:
Helaas... komt alleen uit in Noord Amerika.
De set bestaat, behalve het naamplaatje, uit reguliere onderdelen.Haay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:19:
[...]
Boehoe! Dit was nou juist een setje dat ik toch wel graag had willen hebben. Nou ja, shit happens.
Dus je zou hem zo na kunnen maken.
Maar ja.. je wilt dan toch het complete plaatje (De doos, boxart, handleiding ed. )
https://brickset.com/inventories/75294-1

https://www.bricktastic.n...otter-75978-diagon-alley/
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 19-08-2020 13:48 ]
En dit is dus hoe je een IP/franchise set slijt aan niet-fans. Dit ziet er best bruikbaar uit in een straatje met de andere creator gebouwen/modulars.
Misschien dat ik verpest ben door een paar bezoekjes aan Warner Bros Studio Tour...
Wordt sowieso geen insta-buy; eerst ff de verdere foto's en reviews afwachten, en waarschijnlijk een keer live bekijken ergens voordat ik de knoop doorhak.
[ Voor 8% gewijzigd door Bra-Jo op 19-08-2020 14:48 ]
Nomen nescio
Met Creator 1-2-3 misschien wel, maar met de modulars toch niet echt. Tenminste, ik vind ze niet echt aansluiten bij de "normale" gebouwen die je daar nu hebt.Kapoen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:49:
En dit is dus hoe je een IP/franchise set slijt aan niet-fans. Dit ziet er best bruikbaar uit in een straatje met de andere creator gebouwen/modulars.
Ik ben ook geen Harry Potter fan, misschien dat het me daarom niets lijkt. Je betaald wel de modular prijzen, maar de gebouwen zijn kleiner en niet eens dicht. Dat is wel net zoals Creator 1-2-3, maar die zijn dan ook een stuk goedkoper.
Ik zou eerder een bestaande modular kopen (of 2?) en daar alternatieven mee bouwen.
Maar het zal vast wel een hit worden, daar niet van.
Of andersom, als HP 'anti-fan' zou ik de set juist niet willen als er een HP logo op zou staan, hoe mooi dan ookKapoen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Welke bedoel je precies? De sets als Room of Requirement (75966) en Astronomy Tower (75969)?Señor Sjon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:19:
Volgens de catalogus heeft HP sowieso een samenstelpakket voor het kasteel dit jaar.
Edit: deels dus
[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 19-08-2020 16:03 ]
Nomen nescio
Bra-Jo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
Welke bedoel je precies? De sets als Room of Requirement (75966) en Astronomy Tower (75969)?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Av8cU3J4tpemOBbEhhzEXkVY.png?f=user_large)
Mijn vrouw moet alleen nog de astrologietoren hebben om deze set compleet te krijgen.
⛔ Trackers of betalen ⛔
https://link.marktplaats.nl/m1589199359
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
[ Voor 10% gewijzigd door Versaevel op 19-08-2020 17:52 ]
heb inderdaad gezocht en het is bijna een geloofskwestie of je sorteert op kleur of bricks. Of sorteren jullie totale sets zodat je als je een set wilt gaan bouwen meteen alle steentjes bij elkaar hebt?Kapoen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 06:34:
[...]
Ik denk dat je redelijk wat informatie kan vinden indien je dit topic doorzoekt op ‘sorteren’. Het is een onderwerp dat regelmatig voorbijkomt, en het is bijna een wetenschap op zich
Wat ik eigenlijk wilde weten waar de lego in opgeslagen wordt. Ik zag van die ikea bakken voorbij komen maar dat is op een bepaald moment niet overzichtelijk maar als je 100+ hebt. Zoek eigenlijk iets met lades en kleinere vakjes of bakjes erin.
Ligt gewoon aan het formaat van de collectie.Afas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:19:
[...]
heb inderdaad gezocht en het is bijna een geloofskwestie of je sorteert op kleur of bricks. Of sorteren jullie totale sets zodat je als je een set wilt gaan bouwen meteen alle steentjes bij elkaar hebt?
Wat ik eigenlijk wilde weten waar de lego in opgeslagen wordt. Ik zag van die ikea bakken voorbij komen maar dat is op een bepaald moment niet overzichtelijk maar als je 100+ hebt. Zoek eigenlijk iets met lades en kleinere vakjes of bakjes erin.
Het is allemaal stapelbaar en voldoet voorlopig. Het is wel handig dat je voldoende bureau/tafel-ruimte hebt om de koffertjes toegankelijk te hebben.
Mooi projectje, zou er alleen zelfJoeZuCK schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:11:
Voor iemand die wat geld over heeft of 2x een Café Corner nieuw in doos verkoopt.
https://link.marktplaats.nl/m1589199359
Nooit zo veel geld aan uit geven.
Hier heel uitgebreid leesvoer over Lego sorteren. Het is geen religie, maar pure wetenschap. 😎
https://brickarchitect.com/guide/bricks/organization/
Afas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:19:
[...]
heb inderdaad gezocht en het is bijna een geloofskwestie of je sorteert op kleur of bricks. Of sorteren jullie totale sets zodat je als je een set wilt gaan bouwen meteen alle steentjes bij elkaar hebt?
Zo dan! Ik denk dat het tegen die tijd een verkoop van Hogwarts (71043) wordt en dat ik deze aan ga schaffen. Ik vond Hogwarts onwijs tof, maar toch te groot voor de kamer waar hij in moet... leuke set als vervanging daarvoor.
per aspera ad astra
Als ik dat lees is mijn oude technic collectie al goed gesorteerd, grotendeels naar onderdeel. Waar ik tegenaan loop is dat nieuwe sets bijna allemaal andere soort stenen zijn en als ik die op dezelfde manier wil sorteren ik minimaal vele tientallen extra bakjes nodig heb.fishman schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:52:
Sorteren op kleur doe je 1 keer en daarna nooit meer. Probeer maar eens dat ene rode steentje te vinden in een zee van rode steentjes...
Hier heel uitgebreid leesvoer over Lego sorteren. Het is geen religie, maar pure wetenschap. 😎
[...]
Fantastische website om je collectie goed op te slaan (indien je het niet per set apart wilt houden). Kijk ook even naar de labels op deze website, daar staat een taxonomie van 20 pagina's. Deze gebruik ik zelf ook om de bricks te ordenen en het werkt perfect
fishman schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:52:
Sorteren op kleur doe je 1 keer en daarna nooit meer. Probeer maar eens dat ene rode steentje te vinden in een zee van rode steentjes...
[...]
Zag hem voor het eerst deze zomer in Legoland en blijkbaar heb ik er lang genoeg naar gekeken dat mijn meisje deze voor me heeft gekocht. Nu nog kijken wat ik voor haar verjaardag van volgende week het beste kan halen

Een verlovingsring!DaWayne schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
Zag hem voor het eerst deze zomer in Legoland en blijkbaar heb ik er lang genoeg naar gekeken dat mijn meisje deze voor me heeft gekocht. Nu nog kijken wat ik voor haar verjaardag van volgende week het beste kan halen
Ben al 10 jaar gelukkig getrouwd en heb samen 2 kinderen 😁Pazienza schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:50:
[...]
Een verlovingsring!Wat een enorm gaaf cadeau heb je gekregen, gefeliciteerd!
Een creditcard met budget voor 10 paar schoenenDaWayne schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:00:
Nu nog kijken wat ik voor haar verjaardag van volgende week het beste kan halen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Goed voor elkaar, geniet er van!DaWayne schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:11:
[...]
Ben al 10 jaar gelukkig getrouwd en heb samen 2 kinderen 😁
Volgende maand krijg ik nog een leuke bonus van mijn werk, dan komt deze er ook bij mij inDaWayne schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:51:
Vandaag de Star Destroyer als verjaardagskado gekregen. Na Lunar Lander de 2e set als volwassene. Wat een impressive doos en een boekwerk van 400 pagina's. Heb echt veel zin om te gaan bouwen.
[Afbeelding]
Ook nog een mooie voor dit topic;
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cL7xuYfVcRWsP5dmh8y2WZfy.jpg?f=user_large)
Die is cool. Waar is die brug?SpeedyNick schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:28:
[...]
Volgende maand krijg ik nog een leuke bonus van mijn werk, dan komt deze er ook bij mij inalleen nog ruimte zien te vinden
![]()
[Afbeelding]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Dank, want dat antwoord had ik even niet geweten
Kreeg deze doorgestuurd
Enorm bedankt voor de tip! Ik wist niet van het bestaan van deze set af. Hij is leuk! En nog leuker om hem cadeau te geven aan een leuk iemand.detulp050 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:37:
[...]
Kerst is lang hoor.
[Afbeelding]
89 euro
Ik heb hem zojuist ontvangen en mijn verloofde krijgt deze als cadeau volgende week, gewoon omdat ze het verdient
www.triathlete.nl
Dat had mijn vriendin met een paar Dr Martens Vonda combat boots met rode rozen ingeborduurd... ik zag haar kijken en toen heb ik snel een foto gemaakt en deze vervolgens in Zweden besteld, best gift everDaWayne schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
(hoewel een onverwachte pakketdienst voor de deur met een doos lego ook altijd een leuke verrassing is)
www.triathlete.nl
Je hoeft ook niet alles te weten. 2 seconden zoekwerk op Google.SpeedyNick schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:46:
[...]
Dank, want dat antwoord had ik even niet geweten![]()
Kreeg deze doorgestuurd
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Vaak zat in Wuppertal geweest en zelfs vaak vlakbij de straat waar die brug/viaduct is. Maar te laat achter gekomen en dus nooit wezen kijken!SpeedyNick schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:28:
[...]
Volgende maand krijg ik nog een leuke bonus van mijn werk, dan komt deze er ook bij mij inalleen nog ruimte zien te vinden
![]()
[Afbeelding]
M'n vrouw heeft de Gebouwenset 10255 gekocht trouwens.
Hele gave set! Ben daar ook net mee begonnen.Bart-Willem schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:20:
[...]
Vaak zat in Wuppertal geweest en zelfs vaak vlakbij de straat waar die brug/viaduct is. Maar te laat achter gekomen en dus nooit wezen kijken!
M'n vrouw heeft de Gebouwenset 10255 gekocht trouwens.Gekocht via Toypro, daar was 'ie nog een stuk goedkoper dan de goedkoopste bij Brickwatch. Nooit gehoord van die winkel maar prima verpakt en snel in huis.
ToyPro doet ook veel aan losse onderdeeltjes, daar ken ik ze zelf van. Eenmaal bij hun in de winkel geweest in Nederweert, dat maakte minder indruk vergeleken met bijvoorbeeld een A-Tembo. Verder wel een prima (online) winkel met goede service.Bart-Willem schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:20:
M'n vrouw heeft de Gebouwenset 10255 gekocht trouwens.Gekocht via Toypro, daar was 'ie nog een stuk goedkoper dan de goedkoopste bij Brickwatch. Nooit gehoord van die winkel maar prima verpakt en snel in huis.
Nog maar weinig winkels die het aanbieden volgens Brickwatch; die prijzen zijn inderdaad niet al te scherp meer. Dan ben ik toch wel blij met de prijs van €190-195 destijds. Maar als die set op de nominatie staat om EOL te gaan, dan vooral blij zijn dat je hem nog gewoon hebt onder adviesprijs
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 21-08-2020 11:46 ]
De beste prijs die ik online kan vinden is €230. Als iemand een winkel met een betere prijs weet, graagGim schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
ToyPro doet ook veel aan losse onderdeeltjes, daar ken ik ze zelf van. Eenmaal bij hun in de winkel geweest in Nederweert, dat maakte minder indruk vergeleken met bijvoorbeeld een A-Tembo. Verder wel een prima (online) winkel met goede service.
Nog maar weinig winkels die het aanbieden volgens Brickwatch; die prijzen zijn inderdaad niet al te scherp meer. Dan ben ik toch wel blij met de prijs van €190-195 destijds. Maar als die set op de nominatie staat om EOL te gaan, dan vooral blij zijn dat je hem nog gewoon hebt onder adviesprijs![]()
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked