In Brasschaat staan er ook Lego blokken op een rotonde. Het BeNeLux hoofdkantoor zit er vlakbij, vandaar 

Link naar Google Maps

Link naar Google Maps
[ Voor 41% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-08-2020 11:51 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 41% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-08-2020 11:51 ]
Steentje rechts van controller aansluitingen even een kwartslag draaien ;pKungfukip schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:50:
Jammer genoeg klaar met 71374 NES. Wat een leuke build was dit zeg. In totaal zo een 5 uur zoet mee geweest maar heb echt genoten van elk moment. Wordt gebruik gemaakt van zoveel interessante technieken, dat ik nog steeds niet begrijp hoe alles in elkaar zit. Ik heb zin om hem weer uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Denk dat ik de bol.com tientje maar inzet om ook de Mario starter set aan te schaffen voor de geluidseffecten. Voor diegene die interesse hebben in een review, kan je de link in mijn signature volgen.
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 21-08-2020 12:37 ]
Aww jammer dat net die dezelfde zijn. Ik heb Quidditch nog niet, maar van de overige sets (Voldemort, Sirius, Hagrid, trein en de Hogwarts delen) zijn de meeste figuren net anders. Ik heb in ieder geval 6 varianten van Harry + de brickheadGim schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:31:
Met de Harry Potter opleving (Diagon Alley, CMF HP S02) toch maar overstag gegaan en set Quidditch Match (75956) en Hogwarts Whomping Willow (75953) ingeslagen voor mezelf en de rest van het gezin. Zeker nu het erop lijkt dat ook de jongste interesse heeft in de films gaat het nog langere tijd speelplezier geven. Voor wat je krijgt zijn ze geeneens zo slecht geprijsd. Ik ben geen grootste HP fan, maar kan de films en boeken waarderen en het is wel één van de licensed theme's van LEGO die m.i. geslaagd is.
Alleen jammer dat beide sets exact dezelfde Sneep en Hermelien hebben; een iets andere outfit of expressie op het gezicht (al is dat met Sneep niet gelijk nodig) was wel welkom geweest. Nah ja, waar gespeeld wordt kan wat kwijtgeraakt worden, dus dan hebben we een reserve.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ziet er inderdaad een stuk strakker uit nuKeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Steentje rechts van controller aansluitingen even een kwartslag draaien ;p
Nog niet gebouwd, dus ik hou nog wat ijdele hoop, maar zover ik in de snelheid begreep van jangbricks en held der steine op YT zijn het dezelfde uitvoeringen. Niet het einde vd wereld verder.Moofnor schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:07:
[...]
Aww jammer dat net die dezelfde zijn. Ik heb Quidditch nog niet, maar van de overige sets (Voldemort, Sirius, Hagrid, trein en de Hogwarts delen) zijn de meeste figuren net anders. Ik heb in ieder geval 6 varianten van Harry + de brickhead
Klopt, die is leuk bedacht. Ik kwam er pas later achter dat die beweegtvhal schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:59:
Harry Potter LEGO vind ik ook qua theming best geslaagd, aardig wat mooie sets die je ook makkelijk kan combineren. Het leukste vind ik nog wel de set met de bewegende uil Hedwig, niet te groot en toch een leuke interactieve display.
[ Voor 48% gewijzigd door Gim op 21-08-2020 19:27 ]
www.triathlete.nl
De astronomie toren ziet er inderdaad ook weer geslaagd uit. Omdat die nog vrij nieuw is ga ik er vanuit dat ie nog wel vaker scherp geprijsd komt al hakt zo'nScighera schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:25:
De astronomietoren is ook binnen, met de 10e extra korting voor 67 euro erg netjes!
Erg mooie modulaire set.
Even kijken hoe ik deze erbij ga zetten zodat ik de binnenzijde kan zien als ook de details aan de buitenkant.
Ik heb nog 1 code liggen , ik denk dat deze voor hagrids hut gebruikt gaat worden ondanks de hoge prijs per steen in verhouding[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 22-08-2020 12:51 ]
Adviesprijs is 110 voor de astronomytoren, dus dan is 67 euro met bol.com actie goed te doen.Gim schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:48:
[...]
De astronomie toren ziet er inderdaad ook weer geslaagd uit. Omdat die nog vrij nieuw is ga ik er vanuit dat ie nog wel vaker scherp geprijsd komt al hakt zo'n
€10 korting er ook goed in.
Hagrid's hut is met die €10 wat beter te slikken. Die stond hier ook op de wishlist maar dusver steeds afgehouden. Dateert die trouwens ook van de eerste wave (2018) of niet, vanwege EOL verwachting.
Veel van die kleine sets hebben we hier niet. Alleen het patronus setje met Sirius en de terugkeer van Voldemort hebben we aangeschaft. Die koets set doet me erg weinig. De set met de draak vind ik niet geheel overtuigend maar kan heeeeeel misschien nog als ie voor €20 te koop is én de kinderen hem echt willen.
www.triathlete.nl
Ow, dan zit ik nog goed. Hungarian horntail eventueel nog. Echter wat minifiguren betreft zag ik dat er ook nog Hogwarts Clock Tower (75948) is. Diverse figuren van Hungarian horntail zitten daar ook bij, zij t met een andere outfit.Scighera schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Adviesprijs is 110 voor de astronomytoren, dus dan is 67 euro met bol.com actie goed te doen.
De patronus en voldemort zijn er ook hier gekomen door de minifigs en de specifieke stenen.
De hongarian horntail ook (17 euro met de korting,) verder nog de knight bus voor 20e na korting, grawp set voor 11 euro inclusief verzenden na korting.
Hagrids house gaat er nog niet uit. De volgende staan wel op de lijst :
Homping willow
Great hall
Patronus
Rise of Voldemort
Hungarian horsetail
Knight bus
Beauxbattons koets
Quidditch match
yes ik heb er ook 1 tussenuit gehaald omdat hij te slap was. Maar ik dacht dat dat een reserve onderdeel was ook. Could be wrong though. wel hele gave set vind leuker dan de DefenderNinjetsu NL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:55:
Met de Ducati Panigale V4R (42107) bezig en wat stappen geskipt omdat ik niet nu al wou gaan stickeren (veel te veel gepriegel met rondrennende kids) en dus het wiel er onder gezet, de standaard gebouwd en de ketting er op gelegd. Wat me opviel was dat de ketting nogal slap hing met 35 schakels, dus heb er eentje tussenuit gehaald zodat t geheel wat strakker staat. Hebben meer van jullie dat gedaan/opgemerkt?
Heb hem af!mark777 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:53:
[...]
yes ik heb er ook 1 tussenuit gehaald omdat hij te slap was. Maar ik dacht dat dat een reserve onderdeel was ook. Could be wrong though. wel hele gave set vind leuker dan de Defender
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De rode samuraizwaarden houden het raam op z'n plek, goed zoeken:
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
www.triathlete.nl
Dit soort dingen vind ik toch wel echt prachtig om te zien. Compleet andere toepassing geven aan een bijna random onderdeel. Één van de mooiste voorbeelden vind ik nog wel de toverstafjes van Harry Potter die incl het materiaal van de mal gebruikt worden als rugleuning van een stoel of als hekwerk bij een balkon oid.Mappy schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:20:
[...]
De rode samuraizwaarden houden het raam op z'n plek, goed zoeken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
haha ja ik dacht eerst dat de zwaarden een foutje was van Lego en per ongeluk in deze doos waren terecht gekomen lol. Heb zelf geen stickers erop geplakt, doe ik eigenlijk nooit.Ninjetsu NL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:18:
[...]
Heb hem af!Wat een briljante build! Stickers maken het geheel helemaal af.
Had niet gedacht dat ik zoveel lol zou beleven aan een wat kleinere build. Sowieso was dit de eerste Technic set in ruim 15 jaar tijd en er is veel veranderd, zeker qua moeilijkheidsgraad...
Heb me zitten verbazen over de slimmigheden en NPU (nice parts usage... zwaarden op een Ducati) , dit smaakt naar meer... Chiron/Sian/Defender maybe...
Dit is ook een mooi voorbeeld van 'nice parts usage': Marine Biologist Creates Amazing LEGO Coral Reefla_fusion schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:08:
[...]
Dit soort dingen vind ik toch wel echt prachtig om te zien. Compleet andere toepassing geven aan een bijna random onderdeel. Één van de mooiste voorbeelden vind ik nog wel de toverstafjes van Harry Potter die incl het materiaal van de mal gebruikt worden als rugleuning van een stoel of als hekwerk bij een balkon oid.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 23-08-2020 19:02 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Kapoen schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:17:
[...]
Dit is ook een mooi voorbeeld van 'nice parts usage': Marine Biologist Creates Amazing LEGO Coral Reef
Bijenkorf sponzen, droid arm koraal, paraplu kwallen,... om nog maar te zwijgen van al de andere kleinere onderdelen die je op eerste zicht overslaat
Xbox Live: MarkH
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier in huize DaLass is het LEGO virus ook wat opgelaaid de afgelopen maanden. Het is begonnen met een onschuldige Architecture van London met de verjaardag van mijn vrouw. Ondertussen hebben we 10 van de 12 skylines uit de serie in huis.rammes schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:38:
Kerst duurt nog even, maar vorig jaar de Holiday Train gekocht welke rondjes draait onder de kerstboom
[Afbeelding]
Maar mijn vriendin vond het allemaal erg kaal nog en er moest een station bij. dus deze heb ik voor 100e op MP gevonden. [Afbeelding]
en zelf heb ik de brandweerkazerne gekocht, deze zal er ook zo wel uitgaan en was via Amazon voor 68 euro te koop.
[Afbeelding]
genoeg weer om met de kerst bezig te zijn
[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 24-08-2020 15:17 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
[ Voor 94% gewijzigd door QuattroNL op 24-08-2020 15:12 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Klopte wel ;-) had er 1 extra besteld per ongeluk.
Xbox Live: MarkH
Geen Lepin?Angeloonie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:42:
WTF
M'n zwager die regelmatig bij de kringloop langsloopt heeft vanmorgen de 42082 Rough Terrain Crane meegenomen.. voor €35
Doos en boekje erbij, motor werkt nog, en vooralsnog lijkt hij helemaal compleet (was in elkaar gezet). Maar zelfs als straks blijkt dat er 100 missende stukjes zouden zijn nog een WTF waard.
/jaloers
Nee Lego-Lego.Gim schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:42:
[...]
Geen Lepin?Bizar laag, alsof ze €135 bedoelden maar €35 erop hebben gezet. Zie ik bij de lokale kringloop hier niet gebeuren... Helaas.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik verwacht het niet, Lego neemt volgens mij zelden oude sets exact hetzelfde terug in de productieJoeZuCK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:43:
Denken jullie dat LEGO de productie van bepaalde sets weer oppakt? Zoals de 10277?
De 10277 is echter allesbehalve oud. Die is net uit en heeft geleden onder corona-productiestilleggingen.Mad-Matt schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Ik verwacht het niet, Lego neemt volgens mij zelden oude sets exact hetzelfde terug in de productie
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
De Krokodil is pas net uit, maar direct bij de release was de voorraad er al doorheen. Net zoals de andere grote sets worden deze in ieder geval 1 tot 2 jaar geproduceerd. Als je toch twijfelt over de leverbaarheid van een bepaalde set, dan kan ik je deze EOL-lijst (End Of Life) aanraden https://www.stonewars.de/...-of-life-2020-1-halbjahr/Mad-Matt schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Ik verwacht het niet, Lego neemt volgens mij zelden oude sets exact hetzelfde terug in de productie
Mja daarom. Zou LEGO sieren als die set niet meteen eol is, maar alsnog in grote getalen aan de man willen brengen. Sommigen vragen voor die set nu al 150 euro.Poekie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:47:
[...]
De 10277 is echter allesbehalve oud. Die is net uit en heeft geleden onder corona-productiestilleggingen.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Zolang mensen geduldig zijn en dan niks afnemen van deze verkopers dan komt het ook goed.JoeZuCK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
Mja daarom. Zou LEGO sieren als die set niet meteen eol is, maar alsnog in grote getalen aan de man willen brengen. Sommigen vragen voor die set nu al 150 euro.
Om de nieuwere sets zoals die treinlocomotief zou ik me geen zorgen maken, die komen zeker opnieuw in productie. Voor oudere modulars (Diner, Assembly Square) en ideas zou ik echter mijn hand niet in het vuur willen steken...JoeZuCK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
Mja daarom. Zou LEGO sieren als die set niet meteen eol is, maar alsnog in grote getalen aan de man willen brengen. Sommigen vragen voor die set nu al 150 euro.
[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 24-08-2020 18:56 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 24-08-2020 19:07 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Valt me op dat er veel Hidden Side tussen staat wat pas een jaartje oud is. Misschien heel normaal voor dergelijke thema's maar het viel me gewoon op.Kapoen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:46:
[...]
Om de nieuwere sets zoals die treinlocomotief zou ik me geen zorgen maken, die komen zeker opnieuw in productie. Voor oudere modulars (Diner, Assembly Square) en ideas zou ik echter mijn hand niet in het vuur willen steken...
*edit* per toeval postte promobricks.de ook net een lijst van sets die the way of the dodo gaan. Waarschijnlijk is deze lijst wel gelijk aan die van stonewars.de. Dus dan blijft de vraag of Lego sommige sets die nu ‘out of stock’ zijn nog gaat uitbrengen voor enkele maanden, Corona vs feestdagen.
Ja, Hidden Side gaat er volgens de geruchten volledig uit. Zelfs de sets van dit jaar vliegen eruit.Gim schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:09:
[...]
Valt me op dat er veel Hidden Side tussen staat wat pas een jaartje oud is. Misschien heel normaal voor dergelijke thema's maar het viel me gewoon op.
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 24-08-2020 19:32 ]
Het geld is al gereserveerd hiervoor..😇Pino112 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:59:
Meer afbeeldingen van Diagon Alley, inclusief close-ups van de figuren
https://toynewsi.com/176-37087
www.triathlete.nl
[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2020 12:20 ]
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Die 42055 heb ik na elke tandwiel / as montage getest of het wel voldoende vrijliep omdat de motor te weinig power heeft.Bastien schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:06:
Tandwielen en ik zijn geloof ik geen goede combinatie.
Tijdje geleden een heel stuk van de grote rode kraan (42082) uit elkaar kunnen halen omdat ik blijkbaar ergens iets niet goed had gedaan en het touw niet uit wilde rollen. Nu heb ik grotendeels, op zakjes 8 na, de emmerwiel graver (42055) in elkaar zitten, spoort er ook iets niet. Boel geratel maar weinig beweging.![]()
Nu maar even weer motivatie vinden om die weer deels te slopen. Gelukkig is hier een aardig deel van de tandwielen redelijk goed bereikbaar zonder teveel uit elkaar te halen, denk ook dat het in de buurt van de motor ligt. Zou bijna geen Technics (enkel dat koop ik zeer beperkt, de rest boeit mij niet zo) meer kopen.
www.triathlete.nl
Kun je in Vraag & Aanbod overig plaatsen.3clectic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:37:
*snip* Nogmaals, mocht dit niet toegestaan zijn dan verwijder ik de post.
Ja, heb wel elke keer getest of het vrij liep en ook de tandwielen niet vastgeklemd op andere onderdelen. Maar alleen al het laten lopen van de band en de emmers geeft een boel kabaal en weinig beweging. Het is soms jammer dat je pas nagenoeg aan het eind alles goed kunt testen (met de motor dan). Maar zal eens kijken wat ik met de hand wel kan laten bewegen, kan ik dat in ieder geval uitsluiten. Nou ja, komt wel weer een keer goed als ik tijd en zin heb.Scighera schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:44:
[...]
Die 42055 heb ik na elke tandwiel / as montage getest of het wel voldoende vrijliep omdat de motor te weinig power heeft.
Er zitten als het goed is slipstangen verticaal geplaatst, die zullen ratelen als er teveel weerstand is.
Ook heb ik wat 90 graden tandwieltljes schoongeveild geloof ik. Het probleem zit hem vaak in het volgebouwde onderstel
[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2020 12:21 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Het zal hoe dan ook schokkerig lopen, ik heb het met voorkennis gemonteerd dus alles extreem soepel, bijgevijld etc. Maar ook bij mij liep het schokkerig door te weinig power in de motorBastien schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:47:
[...]
Kun je in Vraag & Aanbod overig plaatsen.
[...]
Ja, heb wel elke keer getest of het vrij liep en ook de tandwielen niet vastgeklemd op andere onderdelen. Maar alleen al het laten lopen van de band en de emmers geeft een boel kabaal en weinig beweging. Het is soms jammer dat je pas nagenoeg aan het eind alles goed kunt testen (met de motor dan). Maar zal eens kijken wat ik met de hand wel kan laten bewegen, kan ik dat in ieder geval uitsluiten. Nou ja, komt wel weer een keer goed als ik tijd en zin heb.
www.triathlete.nl
Op Rebrickable is er zelfs een MOC voor te vinden. Ik heb deze set ook en als ik 'm ga bouwen doe ik het volgens die instructies. Hopelijk loopt ie dan wel vloeiend.Bastien schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:06:
Tandwielen en ik zijn geloof ik geen goede combinatie.
Tijdje geleden een heel stuk van de grote rode kraan (42082) uit elkaar kunnen halen omdat ik blijkbaar ergens iets niet goed had gedaan en het touw niet uit wilde rollen. Nu heb ik grotendeels, op zakjes 8 na, de emmerwiel graver (42055) in elkaar zitten, spoort er ook iets niet. Boel geratel maar weinig beweging.![]()
Nu maar even weer motivatie vinden om die weer deels te slopen. Gelukkig is hier een aardig deel van de tandwielen redelijk goed bereikbaar zonder teveel uit elkaar te halen, denk ook dat het in de buurt van de motor ligt. Zou bijna geen Technics (enkel dat koop ik zeer beperkt, de rest boeit mij niet zo) meer kopen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
zie; https://brickset.com/sets/theme-Fabulandzonoskar schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:29:
Herkent iemand misschien deze lego? Vooral die auto delen zien er onbekend uit.
[Afbeelding]
Zojuist even gekeken (m'n vrouw had die set in een dag in elkaar zitten ondanks dat onze dochter haar continu afleidde), maar ik heb echt geen idee.millerman_sf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:36:
Intussen ben ik bezig met de laatste stappen van Assembly Square. Super toffe set! Mijn vrouw zei zelfs: "je hoeft hem niet meteen te verkopen, je kunt hem ook even neerzetten of uitbreiden". Terwijl ik dacht dat we er niet echt een goede plek voor hadden. Toch maar eens kijken wat een volgende modular kan worden!
Wel zijn er 2 details die ik nog niet echt snap, beiden in de laatste verdieping:
1. Wat moeten die blokken op de plank boven de slaapbank voorstellen?
2. Wat moet het kunstwerk in de erker voorstellen, een raket?
Als ik het goed begrepen heb is moeten dit lego sets voorstellenmillerman_sf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:36:
Intussen ben ik bezig met de laatste stappen van Assembly Square. Super toffe set! Mijn vrouw zei zelfs: "je hoeft hem niet meteen te verkopen, je kunt hem ook even neerzetten of uitbreiden". Terwijl ik dacht dat we er niet echt een goede plek voor hadden. Toch maar eens kijken wat een volgende modular kan worden!
Wel zijn er 2 details die ik nog niet echt snap, beiden in de laatste verdieping:
1: die blokken moeten de modulars voorstellen dacht ik: de cafe corner, market street en green grocermillerman_sf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:36:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
[ Voor 104% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2020 19:12 ]
reddit stond er een guide over - meestal kom je er wel uit (kost wat tijd). of gaat naar zaak waar ze dit voor je doen (lego store amsterdam had de polibags recentelijk allemaal uitgezocht). Zit ook een (onofficiele) lego zaak in denbosch, waar ze de zakjes openen en nummeren.DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:16:
Misschien een gekke vraag maar zijn er (eenvoudige) manieren om te bepalen welk figuur er in een polybag 71361 Super Mario Personagepakketten zit ?
Volgens de reviews die ik heb gelezen is voelen onbegonnen werk, ik heb het zelf ook even geprobeerd in de Intertoys omdat ik graag een Bob-Omb wilde, maar heb het al vrij snel opgegeven.DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:16:
Misschien een gekke vraag maar zijn er (eenvoudige) manieren om te bepalen welk figuur er in een polybag 71361 Super Mario Personagepakketten zit ?
Ze lijken allemaal wel het zelfde gevuld qua aantal blokjes en als ik zo de figuurtjes zie ik ook vrijwel geen afwijkende steentjes welke makkelijk te herkennen zijn.
Het enige nummer dat aan de buitenkant anders is is volgens mij alleen een productie/badge nummer anders zou het betekenen dat ik nu 3 dezelfde heb en 1 afwijkende en die kans lijkt mij wel wat klein.
Omgekeerd zou ik dubbelen het liefst ook dicht laten zodat ik die kan ruilen/verkopen zodat ik de andere kan scoren. Anders zit er niets op dan gewoon een hele doos te kopen, ik heb begrepen dat daar 2 complete sets van 10 inzitten, de extra/dubbele figuurtjes is dan ook geen probleem zolang ik er van allemaal in ieder geval 1 heb.
scintillating
Ik woon in Den Bosch en was vorige week bij Otten en die had ze niet genummerd (andere minifigs wel). Vroeg er nog naar bij hem en had niet de indruk dat hij dat alsnog ging doen.himlims_ schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:24:
[...]
reddit stond er een guide over - meestal kom je er wel uit (kost wat tijd). of gaat naar zaak waar ze dit voor je doen (lego store amsterdam had de polibags recentelijk allemaal uitgezocht). Zit ook een (onofficiele) lego zaak in denbosch, waar ze de zakjes openen en nummeren.
scintillating
Voelen is de enige betrouwbare manier (zonder de zakjes open te maken). Alle sets hebben wel 1 of meerdere unieke steentjes en vele steentjes zitten in 2 of 3 sets, waardoor je het aantal mogelijkheden al kan beperken.Tc99m schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:24:
[...]
Volgens de reviews die ik heb gelezen is voelen onbegonnen werk, ik heb het zelf ook even geprobeerd in de Intertoys omdat ik graag een Bob-Omb wilde, maar heb het al vrij snel opgegeven.
Je beste kans is denk ik naar een winkel gaan die ze al heeft opengemaakt en gesorteerd, zelfstandige LEGO-speciaalzaken doen dat vaker.
[ Voor 6% gewijzigd door chrisO op 25-08-2020 16:29 ]
die bomb heeft als enige zon vlammetje - uniek blokje tozv de overige figuurtjes - zeg neit dat snel gaat, maar moet te doen zijn! vind t alleen beetje ongemakkelijk om als volwassen kerel een uur van die zakjes te voelenTc99m schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:24:
[...]
Volgens de reviews die ik heb gelezen is voelen onbegonnen werk, ik heb het zelf ook even geprobeerd in de Intertoys omdat ik graag een Bob-Omb wilde, maar heb het al vrij snel opgegeven.
Je beste kans is denk ik naar een winkel gaan die ze al heeft opengemaakt en gesorteerd, zelfstandige LEGO-speciaalzaken doen dat vaker.
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 25-08-2020 16:33 ]
Ja precies haha.. zeker als je er nog maar 1 moet of zo is het een kleine kans dat je hem snel te pakken hebt.himlims_ schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:32:
..vind t alleen beetje ongemakkelijk om als volwassen kerel een uur van die zakjes te voelen..
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2020 17:39 ]
Er zitten vast wel unieke steentjes in, maar ik vond het lastig omdat er veel meer onderdelen in zitten dan in een normaal minifig-zakje (en ik had eerlijk gezegd ook geen zin in om een kwartier per zakje te moeten voelenchrisO schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:27:
[...]
Voelen is de enige betrouwbare manier (zonder de zakjes open te maken). Alle sets hebben wel 1 of meerdere unieke steentjes en vele steentjes zitten in 2 of 3 sets, waardoor je het aantal mogelijkheden al kan beperken.
Bijvoorbeeld: er zijn slechts 2 sets met een groot 'schild' blok, waarvan er een met stekeltjes.
Bob-Omb heeft als enige van de 10 setjes een 2x3 blokje, die is dus niet al te moeilijk om te vinden.
scintillating
Thanks. Nu heb ik ook de parts list gevonden. Ik kon die auto-onderdelen al niet vinden onder vehicle-base. Die ladder hoort bij 3637, Gertrude Goat's Painter's Truck. Daar vragen ze gewoon 25-40 euro voor op bricklink.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Och, gewoon met enig beleid voelen aan die zakjeshimlims_ schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:32:
[...]
die bomb heeft als enige zon vlammetje - uniek blokje tozv de overige figuurtjes - zeg neit dat snel gaat, maar moet te doen zijn! vind t alleen beetje ongemakkelijk om als volwassen kerel een uur van die zakjes te voelendan maar bricklinken of via retailer die zakjes geopend heeft
succes!
[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 25-08-2020 17:20 ]
De prijzen zijn normaal (aanbieding prijzen) gelijk aan Amazon zelf, en je bent volgens mij ook beschermd door Amazonchampion16 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:27:
Afgelopen maand mijn eerste lego set (NES) en smaakt naar meer!
Bij het rondstruinen op amazon.de kwam ik de volgende verkoper tegen:
https://www.amazon.de/sto...3D0A233CC095?ref_=ast_bln .
Iemand een idee of dit het officiele LEGO verkoop punt op .de is voordat ik mijn geld hier uitgeef?
[ Voor 12% gewijzigd door Scighera op 25-08-2020 18:39 ]
www.triathlete.nl
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Thanks voor de snelle response! Ik wil graag de Saturn V kopen, die is al uit de running en niet meer verkrijgbaar via de lego webshop.Scighera schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
De prijzen zijn normaal (aanbieding prijzen) gelijk aan Amazon zelf, en je bent volgens mij ook beschermd door Amazon
Dus ik denk origineel spul.
Welke set, zoek je dan?
Amazon.nl zelf is al goedkoop. Amazon.de lijkt goedkoper maar in het winkelmandje wordt de btw gecorrigeerd naar Nederlands tarief
www.triathlete.nl
[ Voor 22% gewijzigd door Scighera op 25-08-2020 19:27 ]
www.triathlete.nl
persoonlijk koop ik enkel bij Amazon wanneer het mega/super aanbieding is. Rest van de tijd via Lego specifieke webshop of retailer; Amazon heeft geld zat.champion16 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:27:
Afgelopen maand mijn eerste lego set (NES) en smaakt naar meer!
Bij het rondstruinen op amazon.de kwam ik de volgende verkoper tegen:
https://www.amazon.de/sto...3D0A233CC095?ref_=ast_bln .
Iemand een idee of dit het officiele LEGO verkoop punt op .de is voordat ik mijn geld hier uitgeef?
Dithimlims_ schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:50:
[...]
persoonlijk koop ik enkel bij Amazon wanneer het mega/super aanbieding is. Rest van de tijd via Lego specifieke webshop of retailer; Amazon heeft geld zat.
Zo’n kleine speciaal zaak van Lego zijn er niet veel, steun hun liever dan Jeff bozon(?)
[ Voor 9% gewijzigd door johnb52 op 25-08-2020 20:40 ]
Net als iedereen wachten. Er komen al twee acties parallel: een gratis hagrid dubbele brickhead twv 20 euro bij bestelling van 100 of meer en nog een andere kleine harry potter polybagjohnb52 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:36:
Weet iemand of je op de officiele lego site sets kan pre-orderen?
Of moet ik gewoon 5 dagen en 15 uur wachten totdat er iets magisch gebeurd?
https://www.lego.com/nl-n...N/yX1zOg-3425491-124738-1
Zou ook wel nice zijn als lego een gift erbij geeft
www.triathlete.nl
[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 26-08-2020 08:32 ]
www.triathlete.nl
Meestal verschijnen dit soort GWP's nadat ze uitkomen direct op Marktplaats en andere verkoopsites. Alleen even goed opletten of de verkoper betrouwbaar is.BRO-JWE schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 01:21:
Ik baal ontzettend dat die set (Brickheadz Hagrid & Scheurbek) alleen als GWP komt. Ik had hem graag gekocht voor bij de rest van m'n Harry Potter Brickheadz. [mbr]Geen V&A hier.[/]
scintillating
het is kwestie van 'geluk', maar ik koop niets meer van lego via marktplaat. Al te vaak dat er toch blokjes/stickers etc. ontbreken. 4x vragen of compleet is, fotos etc. dan nog blijkt het achteraf niet zo te zijn.Tc99m schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:28:
[...]
Meestal verschijnen dit soort GWP's nadat ze uitkomen direct op Marktplaats en andere verkoopsites. Alleen even goed opletten of de verkoper betrouwbaar is.
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 26-08-2020 09:58 ]
Ik heb dezelfde ervaring op Marktplaats gehad. Het enige wat ik daar nog koop is treinrails, daar kan weinig aan missenhimlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
het is kwestie van 'geluk', maar ik koop niets meer van lego via marktplaat. Al te vaak dat er toch blokjes/stickers etc. ontbreken. 4x vragen of compleet is, fotos etc. dan nog blijkt het achteraf niet zo te zijn.
misschien zijn die paar negatieve ervaringen van mij niet representatief - maar doe het niet meer. koop daarom voornamelijk via lego-site(s)/retailers en bricklink. Dat laatste bij issues altijd opgelost
Hmm, ik heb een paar keer GWP's (sealed) en minifigures die ik niet meer via retailers kon vinden via Marktplaats gekocht en ik moet zeggen dat mijn ervaringen positief zijn, in ieder geval nog nooit een miskoop (afkloppen...) gehad.himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
het is kwestie van 'geluk', maar ik koop niets meer van lego via marktplaat. Al te vaak dat er toch blokjes/stickers etc. ontbreken. 4x vragen of compleet is, fotos etc. dan nog blijkt het achteraf niet zo te zijn.
misschien zijn die paar negatieve ervaringen van mij niet representatief - maar doe het niet meer. koop daarom voornamelijk via lego-site(s)/retailers en bricklink. Dat laatste bij issues altijd opgelost
//edit;
dit betreft sets/gebouwtjes - bulk/dozen/bakken/zakken vol lego is prima![]()
mits the price is right
scintillating
Nou ja, met een dichte doos is een set natuurlijk altijd compleet. Als de verkoper lang genoeg actief is kan je met minimaal risico zo'n GWP setje kopen.himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
//edit;
dit betreft sets/gebouwtjes - bulk/dozen/bakken/zakken vol lego is prima![]()
mits the price is right
das helemaal niet erg toch? twee lego sets is beter dan één; geeft je wat creatieve vrijheid tot uitbreiden, moc'en(?) is dat een werkwoord?ErikT738 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:12:
Niet voordat ik al een tweede achtbaan had besteld alleen
Dat is het plan zodra ik de tijd vind! Eerst wil ik de reguliere achtbaan motoriseren en daarna wil ik 'm wat spannender maken dan het rondje wat het nu is.himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
das helemaal niet erg toch? twee lego sets is beter dan één; geeft je wat creatieve vrijheid tot uitbreiden, moc'en(?) is dat een werkwoord?
Eens, heb ooit een 8880 gevonden in de kringloopwinkel, ik kon door de raampjes van de doos in ieder geval zien dat alle speciale ophanging delen er bij zaten, de rest geloof ik dan wel. (uiteindelijk mistte ik 2 kleine niet zeldzame onderdelen)zonoskar schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:04:
Ik heb mijn Bugatti ook van marktplaats en hij zag er op het eerste gezicht compleet uit (ik ben hem wel gaan ophalen). Maar ik miste toch een remschijf. Voor 2.50 de onderdelen besteld op bricklink en hij was compleet. Ik zie het probleem niet. Als je maar goed kijkt dat alle belangrijke onderdelen er bij zitten.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het lijkt mij wel een uitdaging om een LEGO versie van Baron1898 te ontwerpen inclusief stationsgebouw.ErikT738 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Dat is het plan zodra ik de tijd vind! Eerst wil ik de reguliere achtbaan motoriseren en daarna wil ik 'm wat spannender maken dan het rondje wat het nu is.
Dit huis, dit vervloekte huis!vhal schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:41:
[...]
Het lijkt mij wel een uitdaging om een LEGO versie van Baron1898 te ontwerpen inclusief stationsgebouw.
Sowieso leent de Efteling zich wel voor leuke MOCs (gevonden via Google)
[Afbeelding]
Die is wel heel tof! Maar heeft ie ook werkend interieur?vhal schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:41:
[...]
Het lijkt mij wel een uitdaging om een LEGO versie van Baron1898 te ontwerpen inclusief stationsgebouw.
Sowieso leent de Efteling zich wel voor leuke MOCs (gevonden via Google)
[Afbeelding]
Niet is zo irritant als stress van naar het zoeken van een onderdeeltje met de twijfel of die überhaupt wel aanwezig is; bij mij verpest dat het bouwplezier behoorlijk. Het gaat dus om vertrouwen en dat heb ik dus niet meer in MPvectormatic schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
Eens, heb ooit een 8880 gevonden in de kringloopwinkel, ik kon door de raampjes van de doos in ieder geval zien dat alle speciale ophanging delen er bij zaten, de rest geloof ik dan wel. (uiteindelijk mistte ik 2 kleine niet zeldzame onderdelen)
Zelfde voor de porsche die ik van marktplaats heb gehaald, thuis meteen alles in een grote bak gegooid en geverifieerd dat alle speciale panels en flex axles er bij zaten, dingen als pinnetjes, axles en lift arms zijn no big deal, ik heb sowieso een aardige voorraad spares (hij was wel compleet overigens)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq