Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.165.636 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 08:58
vhal schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Het lijkt mij wel een uitdaging om een LEGO versie van Baron1898 te ontwerpen inclusief stationsgebouw.

Sowieso leent de Efteling zich wel voor leuke MOCs (gevonden via Google)
Die is wel tof om te zien. Als die een beetje de zelfde maten heeft als een modular zou die mooi staan in een stad :) Met werkend interieur zou helemaal mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

almightyarjen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Niet is zo irritant als stress van naar het zoeken van een onderdeeltje met de twijfel of die überhaupt wel aanwezig is; bij mij verpest dat het bouwplezier behoorlijk. Het gaat dus om vertrouwen en dat heb ik dus niet meer in MP :)
Haha, die snap ik wel, ondanks dat ik in circa 30 jaar lego-en nog maar 1 keer een missend onderdeel heb gehad, is er altijd het "oh fuck, ik kan em niet vinden, als dit steentje er niet in zit kan ik niet verder" spookje achter in mn hoofd als het meer dan 5 seconden duurt om iets te vinden.

Overigens heb ik die 8880 helemaal gechecked op het inventory, en em vervolgens cadeau gedaan. Bij de porsche heb ik ook alle grote onderdelen (panels, liftarms) gechecked voordat ik ging bouwen, en wist ik zeker dat mocht er verder nog iets missen, ik het in de parts bin had.

Voor de 100 euro verschil tussen nieuw en 2e hands op de porsche (ik kocht em pas nadat ie EOL was) neem ik dan het risico wel.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:44
zonoskar schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:04:
Ik heb mijn Bugatti ook van marktplaats en hij zag er op het eerste gezicht compleet uit (ik ben hem wel gaan ophalen). Maar ik miste toch een remschijf. Voor 2.50 de onderdelen besteld op bricklink en hij was compleet. Ik zie het probleem niet. Als je maar goed kijkt dat alle belangrijke onderdelen er bij zitten.
Het probleem is (in mijn ogen) dat sets als compleet worden aangeboden (en ook als zodanig worden geprijsd) en je dan bij ontvangst er achter komt dat dat niet zo is. Dan moet je nog achter je ontbrekende steentjes aan en/of bij de verkoper geld terugvragen. Dat is dan op z'n minst misleiding.

Als je vooraf weet of redelijkerwijs kunt vermoeden dat een set niet helemaal compleet of in goede staat is (en de prijs is daar ook naar), is het natuurlijk een ander verhaal.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32
Het is niet altijd kwade wil. Wel is MP goedkoper dan BL om oudere sets te vinden. Ik kijk nog steeds met een schuin oog uit naar de oude Caribbean Clipper, maar blijft duur. Ik hoop dat de Ideas set wat wordt als mooie tegenhanger van Barracuda Bay.
NotSoSteady schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:49:
Er zou ook een nieuwe grote Batwing in aantocht zijn. Daar heb ik eigenlijk best wel trek in, want de Batmobile van vorig jaar is een van mijn favoriete builds.

https://www.bricktastic.n...9-batwing-d2c-verschenen/
Gaaf, maar hij blijft maar in het D2C kanaal hangen waardoor ie eigenlijk nooit in de aanbieding is. Sowieso is het dit jaar maar matig met afprijzingen. Heb 15% korting gehad op Treehouse, maar de grote kortingen van 25-30% zie ik nauwelijks langskomen op grote sets buiten de Technic supercars..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56
Señor Sjon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:35:
Het is niet altijd kwade wil. Wel is MP goedkoper dan BL om oudere sets te vinden. Ik kijk nog steeds met een schuin oog uit naar de oude Caribbean Clipper, maar blijft duur. Ik hoop dat de Ideas set wat wordt als mooie tegenhanger van Barracuda Bay.

[...]

Gaaf, maar hij blijft maar in het D2C kanaal hangen waardoor ie eigenlijk nooit in de aanbieding is. Sowieso is het dit jaar maar matig met afprijzingen. Heb 15% korting gehad op Treehouse, maar de grote kortingen van 25-30% zie ik nauwelijks langskomen op grote sets buiten de Technic supercars..
Nee, dat valt mij ook al op. Het lijkt erop dat LEGO heeft besloten dat de D2C-sets afgezien van de Technic-modellen niet langer voor veel minder mogen worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:41
https://www.bol.com/nl/p/...9CRA.8_0_2.3.ProductImage
Net deze nieuwe set gekocht van Lego. Net nieuwe set en nog nooit eerder een betonwagen gezien van technic. Nu voordelig bij bol.com besteld. iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
almightyarjen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:09:
Niet is zo irritant als stress van naar het zoeken van een onderdeeltje met de twijfel of die überhaupt wel aanwezig is; bij mij verpest dat het bouwplezier behoorlijk. Het gaat dus om vertrouwen en dat heb ik dus niet meer in MP :)
Dat zou mij er inderdaad ook van weerhouden om een tweedehands set van Marktplaats te kopen. Dat probleem heb je bij een nog helemaal nieuwe verzegelde set natuurlijk niet.

Overigens heb ik recentelijk eens wat oude Lego Friends en Elves sets van mijn dochter weer opgebouwd met de boekjes erbij. En hoewel ik van te voren dacht dat ze 100% compleet waren kwam ik bij elke set toch één of meerdere onderdeeltjes tekort. Uiteindelijk na flink zoeken overal heb ik toch nog wat setjes weer helemaal compleet kunnen maken, maar van bv. 41054 Rapunzel's toren mis ik nog steeds één paars blokje van de toren. Blijft dan wel knagen dat het niet compleet is! :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Scighera schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:50:
[...]

Het zal hoe dan ook schokkerig lopen, ik heb het met voorkennis gemonteerd dus alles extreem soepel, bijgevijld etc. Maar ook bij mij liep het schokkerig door te weinig power in de motor
Hij doet het dan toch nu! Had de verticale assen losgehaald en toen draaide alles wel. Eentje zat blijkbaar met wat tandwielen helemaal beneden verbonden die niet soepel gingen. Want met de hand geholpen en nu draait het wel. Zag alleen wel dat de verticale assen net niet helemaal recht staan, mogelijk dan toch ergens iets niet 100% goed gedaan. Maar alles werkt, gaat netjes omhoog en via de banden weer naar beneden. :D Wel met het nodige geschok, echt soepel gaat het inderdaad niet.

Wat een gevaarte. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCIdvGMwiX-pj_oSp44Xmy4Gnlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dBMkA5KWO0E5bSM7LUySKQz.jpg?f=fotoalbum_large

En nu maar nadenken voor het vervolg... wil de Liebherr maar die is eigenlijk een beetje te gek (hou ik mijzelf nog voor). Zou wel passen bij de rode kraan (42082) , gele kraan (42097) en deze. Heb mij voorgenomen om volgend jaar ze een voor een uit elkaar te halen en dan een MOC te maken.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

vhal

ಠ_ಠ

ErikT738 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Die is wel heel tof! Maar heeft ie ook werkend interieur? :P

Met de huidige Lego achtbaanonderdelen wordt het denk wel heel tricky om de achtbanen in de Efteling na te bouwen. Ik denk dat je nog het meeste kans hebt om de Vliegende Hollander na te bouwen omdat die niet over de kop gaat en dergelijke.
Een gehele baan met de Immelman, zero-G roll en dergelijke wordt wel wat lastiger maar het stationsgebouw en de mijnschacht moet misschien wel te doen zijn met wat technic-componenten. Of de trein daadwerkelijk kan rijden wordt wel een uitdaging :X

Al had ik wel een trein gevonden maar dan ben ik bang dat de gehele lifthill e.d. gigantisch wordt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANuVEU2J4LQVXNYU5pBk-jjzbwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v1fGVp0LpSFI7cVwYUQCXTas.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Scighera schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:27:
[Afbeelding]

Zojuist mijn laatst bol.com code gebruikt

Adviesprijs was 75 e voor deze set met 797 onderdelen, nu dus 41 euro.

Scheurbek ontsnapping stond eigenlijk op mijn lijstje, maar die aan nog wel verder zakken (adviesprijs 65 e voor 496 stukjes is fors dus ik hoop dat deze een keer naar 40 zakt👍)

Ik kom de winter wel door denk ik, zeker met diagon alley die er nog bij komt
Je gaat alles van HP in huis halen uiteindelijk?

We hebben nu drie van die schakelbare gebouwen, alleen de astronomie toren niet want die is weer in prijs gestegen (maar die gaat nog wel even mee). Vormt een mooi geheel, ook als je niet into HP zou zijn.

Verder de terugkeer van Voldemort want die hoort er nu eenmaal bij, net als dat patronus setje met het hert.

Vanwege m'n zoon overweeg ik die ene met de draak; kan hem nu kopen voor €17,95 dus dat is netjes.

Het boek en film met de vuurbeker is hier sowieso favoriet dus de draak moet er gewoon komen haha :)

Drie kleine setjes dus die dan dus nog voor wat aankleding zorgen. Past mooi op een lage vooral brede ondiepere kast.

De bus en de Ligusterlaan laten we waarschijnlijk schieten. De trein waarschijnlijk ook. Door de sets met de beukwilg en de patronus beschikken we in ieder geval over de vliegende auto en twee dementors, dus biedt genoeg voor t avontuur op t kasteel.

Aanval op t Nest (the burrow) lijkt me nog wel tof, maar die is alleen nog maar bij Lego te koop.

En Hagrid's hut met scheurbek... Blijft prijzig voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 21:32
Gim schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

We hebben nu drie van die schakelbare gebouwen, alleen de astronomie toren niet want die is weer in prijs gestegen (maar die gaat nog wel even mee). Vormt een mooi geheel, ook als je niet into HP zou zijn.

Verder de terugkeer van Voldemort want die hoort er nu eenmaal bij, net als dat patronus setje met het hert.

Vanwege m'n zoon overweeg ik die ene met de draak; kan hem nu kopen voor €17,95 dus dat is netjes.

Het boek en film met de vuurbeker is hier sowieso favoriet dus de draak moet er gewoon komen haha :)

Drie kleine setjes dus die dan dus nog voor wat aankleding zorgen. Past mooi op een lage vooral brede ondiepere kast.

De bus en de Ligusterlaan laten we waarschijnlijk schieten. De trein waarschijnlijk ook. Door de sets met de beukwilg en de patronus beschikken we in ieder geval over de vliegende auto en twee dementors, dus biedt genoeg voor t avontuur op t kasteel.

Aanval op t Nest (the burrow) lijkt me nog wel tof, maar die is alleen nog maar bij Lego te koop.

Ik was vandaag in A-Tembo Wagenberg en zag Aanval op het nest liggen in de winkel voor 87 euro. Kan hem echter niet op de site vinden, dus misschien een belletje naar de winkel of ze hem kunnen versturen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001

Scighera

swim-bike-run

Gim schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Niet alles de trein vindt ik detail missen en de quidditch set is te klein voor mijn gevoel. Ik verwacht dat ze daar vast nog wel een keer een grotere versie van maken.

De Hongaarse horntail heb ik wel gehaald maar moet ik nog bouwen.

En inderdaad, hagrids house is aan de prijs, hoewel de minifigs wel erg mooi zijn. Dus hij zal er vroeg of laat wel komen.

De reden dat de ligusterlaan er komt was de goede prijs voor de hoeveelheid bricks en minifigs.

Met deze actie zat ik op 5 cent per steen wat erg netjes is. En het is een leuke set voor decoratie.

De aanval op nest vraag ik voor mijn verjaardag, en diagon alley zal volgende week besteld worden.

Harry potter lego trekt mij door de vele herkenbare details, en zijn leuk om te bouwen.
De Lego creator expert auto s heb ik er twee van gebouwd (De kever en de Aston martin). Ik vond het geslaagde modellen maar qua bouw erg saai door weinig kleur en bijzondere details

[ Voor 9% gewijzigd door Scighera op 26-08-2020 18:30 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Bastien schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:50:
[...]
Hij doet het dan toch nu! Had de verticale assen losgehaald en toen draaide alles wel. Eentje zat blijkbaar met wat tandwielen helemaal beneden verbonden die niet soepel gingen. Want met de hand geholpen en nu draait het wel. Zag alleen wel dat de verticale assen net niet helemaal recht staan, mogelijk dan toch ergens iets niet 100% goed gedaan. Maar alles werkt, gaat netjes omhoog en via de banden weer naar beneden. :D Wel met het nodige geschok, echt soepel gaat het inderdaad niet.

Wat een gevaarte. :X

[Afbeelding]

En nu maar nadenken voor het vervolg... wil de Liebherr maar die is eigenlijk een beetje te gek (hou ik mijzelf nog voor). Zou wel passen bij de rode kraan (42082) , gele kraan (42097) en deze. Heb mij voorgenomen om volgend jaar ze een voor een uit elkaar te halen en dan een MOC te maken.
Heb hem jaren geleden voor 160 nieuw gekocht, puur voor het bouwen. Een jaar later is ie met slechts een paar tientjes verlies weer verkocht aan iemand die van 2 sets 1 grote wilde maken.

Reden voor de verkoop was... het formaat. Wel gaaf dat deze op minifig schaal is gemaakt👍

www.triathlete.nl

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:36
Kom ik vandaag thuis, ligt onze oudste helemaal in een deuk in de speelkamer.
Ga ik kijken, kom ik dit tegen :D

Tutu tutu tu tuuu!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/veprbkup01ogz.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:D

Wordt er toch nog ergens carnaval gevierd dit seizoen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:00

FeaR

In GoT we trust

Nope, wel naar gekeken omdat het best een leuk model is qua functies. Ik ben er voor mezelf alleen nog niet uit wat ik vind van de speciale onderdelen, in dit geval dus de trommel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-05 00:52
Scighera schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:43:
[...]

Net als iedereen wachten. Er komen al twee acties parallel: een gratis hagrid dubbele brickhead twv 20 euro bij bestelling van 100 of meer en nog een andere kleine harry potter polybag
Thanks!

Nog n paar nachtjes slapen dus!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Marsman83 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:53:
Kom ik vandaag thuis, zit ligt onze oudste helemaal in een deuk in de speelkamer.
Ga ik kijken, kom ik dit tegen :D

Tutu tutu tu tuuu!

[Afbeelding]
Heel mooie foto _/-\o_ Dit soort beelden roept een nostalgie op naar de jaren '80/'90 catalogussen, toen Lego ook nog echte fotografie gebruikte ipv platte digitale renders.

Dit zou zomaar een cover kunnen zijn van zo'n catalogus :P

*edit* uit 1987:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1vi7zGH6PzBjxJ5t8jrnPSyCKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jUe6gMqopptkyWS0WcB5Hfca.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 27-08-2020 08:24 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:35
Kapoen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

Heel mooie foto _/-\o_ Dit soort beelden roept een nostalgie op naar de jaren '80/'90 catalogussen, toen Lego ook nog echte fotografie gebruikte ipv platte digitale renders.

*edit* uit 1987:
[Afbeelding]
ik moest er ook aan denken. Ik vond zelfs recent nog een puntgave catalogus uit 1992, riep toch mooie nostalgische herinneringen op. Sterker nog, ik zat er weer als een klein kind doorheen te bladeren :)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:36
Kapoen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

*edit* uit 1987:
[Afbeelding]
Thanks! Ja die oude catalogussen, wat heb ik die vroeger veel doorgebladerd!
Ik heb er hier nog een paar liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Voor degenen die het zonde vinden om de doos te beschadigen, deze zijn makkelijk te openen met een schilmesje, voorzichtig een opening zoeken, en dan niet snijden maar mes iets draaien, dan steeds opschuiven en weer draaien. Dan breek je de lijn zo los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dX9PSB4d8pI46ElG4p1Elfug9P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEcAe4Z6otulyz1xZf28VDKh.jpg?f=fotoalbum_large

www.triathlete.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Scighera schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:35:
Voor degenen die het zonde vinden om de doos te beschadigen, deze zijn makkelijk te openen met een schilmesje, voorzichtig een opening zoeken, en dan niet snijden maar mes iets draaien, dan steeds opschuiven en weer draaien. Dan breek je de lijn zo los.

[Afbeelding]
Gebruik een föhn erbij en het gaat nog beter. Door de warmte laat de lijm snel los en heb je nog minder beschadiging. Maar 75946 is aan de beurt dus 8)

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 01:47

almightyarjen

When does the hurting stop?

Groeten uit de jaren '80 :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SPhfJpX.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

[Afbeelding]
Ik gooi de dozen altijd weg nadat de set opgebouwd is. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 22:23

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hmm spot ik dan toch het eerste anachronisme? ;)
Zie ik het goed dat er dennenbomen staan met afgeronde in plaats van scherpe takken?
In 1989 werden wel al loofbomen met afgeronde takken verkocht, maar waren de naaldbomen nog scherp, set 6317 bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/EXTN/4004.png

Oud (zie 3e tak van onder de uitstekende puntjes aan zijkant):
Afbeeldingslocatie: https://acimg.auctivacommerce.com/imgdata/0/1/9/3/9/7/webimg/5297985.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://7.allegroimg.com/s512/03bdb3/690429664f5b9bf861dce2435f67/LEGO-Choinka-duza-roslina-3471-zielona

O-)
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200217Emmet1700.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mappy op 27-08-2020 13:31 ]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zelf gebruik ik een stalen lineal, stuk breder (dus minder kans dat je een inkeping maakt) en met een mesje wil het soms nog wel eens fout gaan bij het los wrikken van de flappen. Vooral de dozen met een enkele laag geplakt karton.

Maar... net als bij een mesje komt het neer op met beleid en gevoel behandelen, er zit altijd wel een rottige doos tussen waar teveel lijm is gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

via dumpert bij bovenstaande video uitgekomen; erg 'smooth' voor een stop-motion :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Mappy Haha lol, oog voor detail.
Als je ver genoeg inzoomt vind je misschien ook nog wel een mier om een romantische affaire mee aan te leggen :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

JohanKupers schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Ik gooi de dozen altijd weg nadat de set opgebouwd is. :p
Stel je gaat ze verkopen dan scheelt de doos en de handleiding erbij nogal qua waarde😉

www.triathlete.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Mijn favoriete vroeger ,lego castle😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDl_b6KY-hRz6WS9T26zenPL_o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fLAnXLLzwV5YdJG4spir9xy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlNRskZajKlmIWhlTEnEnAOZyMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deiUiZi6YQoSojmbHtZHTwkQ.jpg?f=fotoalbum_largej

www.triathlete.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Hmm spot ik dan toch het eerste anachronisme? ;)
Zie ik het goed dat er dennenbomen staan met afgeronde in plaats van scherpe takken?
In 1989 werden wel al loofbomen met afgeronde takken verkocht, maar waren de naaldbomen nog scherp, set 6317 bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Oud (zie 3e tak van onder de uitstekende puntjes aan zijkant):
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]

O-)
[Afbeelding]
Oh joh! :o ik wist helemaal niet dat er verschil in zat :D Na, ik heb mijn best gedaan om het zoveel mogelijk 80's te houden :P

• Kapoen
Hello childhood dreams :9~ _/-\o_ d:)b

• Señor Sjon
In de vakantie alles opgebouwd (met 35 graden ga ik wel in de a/c zitten. :P). Maar het viel wel tegen hoeveel blokjes er MIA en kapot waren. :P Pirates had ik los opgeslagen en waren er het beste aan toe. Wel stom dat sommige blokjes slechter zijn geworden in afgesloten storage. Met name de voetblokjes van palmbomen waren helemaal lam, terwijl ze functionerend opgeborgen zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
himlims_ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
dat is altijd met een moc/mod (of schilderij) nooit helemaal klaar, nooit 100% tevreden :+ altijd wel iets te veranderen/verbeteren.
Maar soms moet je het ook even zo laten rusten. En na halfjaartje nog eens bekijken :+

benieuwd naar het vervolg.
Nou, het vervolg is daar. Heb inderdaad toch nog het één en ander aangepast. Daarnaast er ook een 'motor' ingebouwd, is echter niet zichtbaar zonder te demonteren. 2 nieuwe banden erop, achtervleugel iets breder met werkende drs-klep. Stuurkolom aangepast, en de neus wat smaller laten toelopen. Daarnaast nog wat extra accenten met kleur (alleen de stenen van de Batmobile gebruikt, dus vandaar deze kleurstellingen). Nog steeds wel overwegend zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fD1QVC964rzThuZxrsoJ9r5cfTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6U9k2aHNmCvwsecoNmLWorn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebQ8ipFvJHdpjSWHxeSDESSWzq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vas11VTx6zxj2rUnHvjz2TYf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gta7Gkg2GSYqpBNeAPPUvrQKzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0INew76FN5oIsjlKaKPyoj5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2dq-HqsE_dNebco7qK2LPsWajI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovJSpFllq2LF7w1lESN87oy6.jpg?f=fotoalbum_large

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
Inmiddels een paar setjes Mario Lego binnen. Voor de kinderen wel leuk, het is makkelijk neer te zetten en aan te passen en de interactieve Mario is grappig. Het spel element is een beetje een afterthought volgens mij en komt niet helemaal uit de verf.

Heeft er misschien iemand nog een paar intertoys Lego zegels ? We missen nog 5 voor een spaarkaart.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Bootje
  • Laatst online: 02:19
Ik realiseer me pas na het zien van jouw foto dat ik die trein in het midden vroeger zelf had! Eens even zoeken of ik daar in de bakken Lego van zoonlief nog iets van terug kan vinden. :D

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3dR0k_DsiBIvaIIG6jw42H2bZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R7ebgHBerQwcEogkuRo4WPuG.jpg?f=user_large

Klaar! Best een leuke build, die pimped versie. :7

Vering voorkant is nu wel ok en de extra lever voor de spoiler/airbrake werkt ook fijn ipv de losse sleutel. De deuren vind ik nog steeds een beetje twijfelachtig, het nut van de 2x4 liftarm ontgaat mij een beetje. De gearbox e.d. werkt naar behoren zonder geratel en de HoG-stuurwiel is wel een fijne toevoeging.

Strava

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Gebruik een föhn erbij en het gaat nog beter. Door de warmte laat de lijm snel los en heb je nog minder beschadiging. Maar 75946 is aan de beurt dus 8)
Die van mij gaan bij het oud papier :P

• Gim
  • Niet online
TheDeeGee schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Die van mij gaan bij het oud papier :P
M'n post was dan ook gericht (in aanvulling op de voorafgaande post) aan de mensen die het zonde vinden om de dozen te beschadigen ;)

• Bastien
  • Niet online
Ikea gaat samen met lego opbergbakken verkopen : https://www.rtlnieuws.nl/...a-opruimen-spelen-bygglek

Nog wel een maandje geduld.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:10
Bastien schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:11:
Ikea gaat samen met lego opbergbakken verkopen : https://www.rtlnieuws.nl/...a-opruimen-spelen-bygglek

Was al eens eerder voorbij gekomen. Ach, als we straks een keertje bij de Ikea zijn, zullen we ongetwijfeld zo’n setje met steentjes meenemen.

• Bastien
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Was al eens eerder voorbij gekomen. Ach, als we straks een keertje bij de Ikea zijn, zullen we ongetwijfeld zo’n setje met steentjes meenemen.
Hmm ja. Zoeken op de mobiel is toch niet alles... je mist wel eens wat (meerdere pagina's bijvoorbeeld). :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Friends Central Perk aangeschaft met Bol tientje. Jeugdsentiment :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vandaag 4jr samen met mijn /3 en de onderstaande doos van haar gekregen *O* <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZbppfUOQoSE_GkCab5IGA97Kks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8hFrJ8s3HGYxARy7nGLMdFl.jpg?f=fotoalbum_large

@Afas erg leuke set, veel plezier er mee. Aantal herkenbare en voor mij “onbekende” paaseieren

//edit, niet alleen doos ook inhoud

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 27-08-2020 23:20 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Bastien schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:11:

Ik zag het op Brickset, was een tijdje geleden her en der ook al wat van uitgelekt. Leuke bakken, maar denk ik vooral leuk voor kinderen om mee te spelen, om als 'baseplate' te gebruiken en je losse steentjes mee te vervoeren of snel in op te bergen.

Voor AFOLs zie ik er niet zoveel meerwaarde in; het zijn vrij forse bakken dus niet echt handig om te sorteren o.i.d. Je zou ze wel als basis kunnen gebruiken voor een grote MOC. Ik ga er in ieder geval niet speciaal voor naar IKEA. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Afas schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:20:
Friends Central Perk aangeschaft met Bol tientje. Jeugdsentiment :9
Geweldige set, heel veel leuke details 👍

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Tc99m schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:12:
[...]
Voor AFOLs zie ik er niet zoveel meerwaarde in; het zijn vrij forse bakken dus niet echt handig om te sorteren o.i.d.
Ik vind het goud dat ik gewoon op de deksel kan aangeven wat er aan steentypes in de doos is opgeslagen zonder deze er op te moeten lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
De Rikster schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:19:
[...]

Ik vind het goud dat ik gewoon op de deksel kan aangeven wat er aan steentypes in de doos is opgeslagen zonder deze er op te moeten lijmen.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar dat is erg slim!

Aan de andere kant lijkt me dit geen hele goedkope oplossing wanneer je verzameling steentjes wat groter is. Wel subliem in thema, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Scighera schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 06:43:
[...]

Geweldige set, heel veel leuke details 👍
Komt vandaag binnen dus heb dit weekend wat te doen.

Hoe bewaren jullie de dozen van de lego sets? Neemt nogal veel ruimte in of bewaren jullie ze plat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:31:
[...]
Komt vandaag binnen dus heb dit weekend wat te doen.

Hoe bewaren jullie de dozen van de lego sets? Neemt nogal veel ruimte in of bewaren jullie ze plat?
Ideas dozen bewaar/stapel ik zoals ze zijn, die kan je bijna niet plat krijgen zonder ze te beschadigen.
Andere 'gewone' dozen bewaar ik inderdaad plat, voor zover het om een interessante set gaat. Een eenvoudige creator/city/... set doos bewaar ik meestal niet => oud papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 21:31
Kapoen schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:33:
[...]

Ideas dozen bewaar/stapel ik zoals ze zijn, die kan je bijna niet plat krijgen zonder ze te beschadigen.
Andere 'gewone' dozen bewaar ik inderdaad plat, voor zover het om een interessante set gaat. Een eenvoudige creator/city/... set doos bewaar ik meestal niet => oud papier.
Dit dus. ik bewaar alleen dozen van 100/150euro+ sets en de ideas serie. de rest gaat de papierbak in na bouwen. Mijn collectie is ondertussen veel te groot om ook nog papier te gaan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
De Rikster schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:19:
[...]

Dat is inderdaad handig, maar het formaat van de dozen icm de relatief dikke wanden/deksel (2 studs breed/2 bricks hoog) vind ik niet zo praktisch, voor het compact opbergen van losse onderdelen heb ik liever kleinere bakken met dunnere wanden.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
avdieren schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Dit dus. ik bewaar alleen dozen van 100/150euro+ sets en de ideas serie. de rest gaat de papierbak in na bouwen. Mijn collectie is ondertussen veel te groot om ook nog papier te gaan verzamelen.
Toegevoegd hieraan: de Creator Expert dozen bewaar ik wel onder de €100; doelend op auto's en enkele Winter Village sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:33:
Andere 'gewone' dozen bewaar ik inderdaad plat, voor zover het om een interessante set gaat.
Ideas dozen kun je prima plat maken hoor. De gevouwen zijwanden zitten via lipjes in spleetjes en even eruit wippen maakt dat je de doos eenvoudig plat kunt maken. In de toekomst simpelweg weer terug te vouwen en verbinden. :)

Ikzelf bewaar van elke set van mij de doos, maar wel plat. Allemaal samen in een grote vuilniszak die plat ligt in de berging op zolder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Ideas dozen kun je prima plat maken hoor. De gevouwen zijwanden zitten via lipjes in spleetjes en even eruit wippen maakt dat je de doos eenvoudig plat kunt maken. In de toekomst simpelweg weer terug te vouwen en verbinden. :)

Ikzelf bewaar van elke set van mij de doos, maar wel plat. Allemaal samen in een grote vuilniszak die plat ligt in de berging op zolder. :)
Hoeveel liter zijn die vuilniszakken want die enorm grote Technic dozen krijg ik er niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:19:
Vandaag 4jr samen met mijn /3 en de onderstaande doos van haar gekregen *O* <3

[Afbeelding]

@Afas erg leuke set, veel plezier er mee. Aantal herkenbare en voor mij “onbekende” paaseieren

//edit, niet alleen doos ook inhoud
Ben benieuwd wat met van de TV vindt. Ik had zelf liever alleen NES, Controller en cartridge gezien voor een lagere prijs. TV komt over als een gimmick, maar dat komt ook door de Mario integratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:55
Komt ie ook naar Europa? Ik heb wel oren naar de Halloween. Maar zag hem alleen in de is store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tc99m schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Dat is inderdaad handig, maar het formaat van de dozen icm de relatief dikke wanden/deksel (2 studs breed/2 bricks hoog) vind ik niet zo praktisch, voor het compact opbergen van losse onderdelen heb ik liever kleinere bakken met dunnere wanden.
Als ze helemaal op stud-maat zijn, kan je ze ook gebruiken om snel bergwanden te maken of als onderstel voor een meerlaagse stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Señor Sjon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Als ze helemaal op stud-maat zijn, kan je ze ook gebruiken om snel bergwanden te maken of als onderstel voor een meerlaagse stad.
Het is goedkoper dan duploblokken onder een berg waarschijniljk :D Ben ook benieuwd naar de exacte maten (8>

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
HBSVDK schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:49:
[...]

Komt ie ook naar Europa? Ik heb wel oren naar de Halloween. Maar zag hem alleen in de is store
Daar mag je zeker van zijn, normaal gezien is de Halloween vignette beschikbaar vanaf september indien ik mij niet vergis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Maten en prijzen van de Ikea/Lego boxen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwwETgT6YIJkU3MSbCasWgk3Cp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkkjZR7arNYwrCOlAuRFjsQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afkomstig uit https://www.ikea.com/nl/n...4d0822/bygglek_pr_kit.pdf (PDF) die afkomstig is uit het persbericht: https://www.ikea.com/nl/n...lek-collectie-pub3f53d890

De Wetransfer bevat plaatjes in hi-res die in de PDF staan. Niet echt spannend. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 28-08-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gim schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Hoeveel liter zijn die vuilniszakken want die enorm grote Technic dozen krijg ik er niet in :P
Bij blokker hebben ze van die grote vacuumzakken. Passen twee hoofdkussens in, zeker weten dat daar zelfs de grootste doos in past :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Laatst online: 30-05 22:39
Ik ben al een tijdje aan het wachten met de aankoop van het spookhuis tot er een leuk vip setje of GWP setje is. Enig idee waar ik een kalender kan vinden? Ik vind die van juli en augustus maar niets van september.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Bastien schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:37:
De Wetransfer bevat plaatjes in hi-res die in de PDF staan. Niet echt spannend. :P
Juist wel :P Wat details:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwwETgT6YIJkU3MSbCasWgk3Cp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkkjZR7arNYwrCOlAuRFjsQZ.jpg?f=fotoalbum_large

L: 12 bricks hoog, 44 studs breed, 32 diep.
M: 12 bricks hoog, 32 studs breed, 22 diep.
S: 6 bricks hoog, 22 studs breed, 16 diep.
XS: 6 bricks hoog, 16 studs breed, 11 diep.
Steeds de helft dus.

L+M: gaten zijkant: 5 bricks hoog, 6 studs breed. Deksel 2 bricks hoog.
S+XS: gaten zijkant: 3 bricks hoog, 4 studs breed. Deksel 1 brick hoog.

Qua oppervlakte: 1L=2M=4S=8XS
Qua volume: 1L=2M=8S=16XS

Studs van de dozen zijn voorzien van "LEGO", dus het is legaal om te gebruiken :P Zou het ook binnen de 3000-piece count op Lego ideas gelden? O-)

Geen foto van onderkant, maar aan de overige foto's te zien zijn ze netjes stapelbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Mappy op 28-08-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
De friends ideas set kwam vanmiddag binnen en begin van de avond klaar met bouwen :+ Heeft het weekend niet gehaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
TPar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:53:
Ik ben al een tijdje aan het wachten met de aankoop van het spookhuis tot er een leuk vip setje of GWP setje is. Enig idee waar ik een kalender kan vinden? Ik vind die van juli en augustus maar niets van september.
op bricktastic staat er een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Laatst online: 30-05 22:39
dr86 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:22:
[...]

op bricktastic staat er een
Ik vind er enkel één in dollars dus vermoedelijk US. Heb je toevallig linkje?

Iemand ook een idee of het spookhuis Lego shop only zal blijven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe set gelekt: 75318 The Child:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZY5tBGiS7CahVFxNabVrEAJdOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TkkFO3Qpg8PFAzKlvONVjae0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH6F7u4IA6zAFBmLDVyBAKB_gDg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ABNRn4wbporppfz9SI3xNaKq.jpg?f=user_large

Bron: https://bouwsteentjes.info/lego-star-wars-75318-the-child/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

Het meest interesante aan die hele yoda set is yoda child in minifigure schaal.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
Als je VIP punten inwisselt voor korting via aankoop via Shop.nl, hoe lang duurt het voor je de kortingsbon binnen hebt?

Het is voor mij de eerste keer dat ik dit ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Loader schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:43:
Als je VIP punten inwisselt voor korting via aankoop via Shop.nl, hoe lang duurt het voor je de kortingsbon binnen hebt?

Het is voor mij de eerste keer dat ik dit ga doen.
Bij inwisselen krijg je direct de code(s) te zien om te gebruiken. Paar minuten later heb je ze ook in je e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Mappy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Bij inwisselen krijg je direct de code(s) te zien om te gebruiken. Paar minuten later heb je ze ook in je e-mail.
Thanks

En weet je of je ook meerdere bonnen per keer kan invoeren bij afrekenen, zoals bijvoorbeeld 2 x 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Wanneer gaat Lego nu de nieuwe Harry Potter Diagon Alley aankondigen... als het al 1 sept in de winkel zou moeten liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Loader schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Thanks

En weet je of je ook meerdere bonnen per keer kan invoeren bij afrekenen, zoals bijvoorbeeld 2 x 100 euro?
Yup, ook dat kan :) Jij hebt flink punten gespaard 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Mappy op 29-08-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Mappy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Yup, ook dat kan :) Jij hebt flink punten gespaard 8)
Nogmaals dank. Ja heel veel punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mappy schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Juist wel :P Wat details:

[Afbeelding]

L: 12 bricks hoog, 44 studs breed, 32 diep.
M: 12 bricks hoog, 32 studs breed, 22 diep.
S: 6 bricks hoog, 22 studs breed, 16 diep.
XS: 6 bricks hoog, 16 studs breed, 11 diep.
Steeds de helft dus.

L+M: gaten zijkant: 5 bricks hoog, 6 studs breed. Deksel 2 bricks hoog.
S+XS: gaten zijkant: 3 bricks hoog, 4 studs breed. Deksel 1 brick hoog.

Qua oppervlakte: 1L=2M=4S=8XS
Qua volume: 1L=2M=8S=16XS

Studs van de dozen zijn voorzien van "LEGO", dus het is legaal om te gebruiken :P Zou het ook binnen de 3000-piece count op Lego ideas gelden? O-)

Geen foto van onderkant, maar aan de overige foto's te zien zijn ze netjes stapelbaar.
Eigenlijk wel jammer dat ze niet stapelbaar zijn, plaats zo'n boks anders op een basisplaat en je hebt de ideale verhoging om op verder te bouwen :P.

edit,
Slecht gelezen, wel stapelbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 29-08-2020 18:31 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zeehond schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:23:
[...]

Eigenlijk wel jammer dat ze niet stapelbaar zijn, plaats zo'n boks anders op een basisplaat en je hebt de ideale verhoging om op verder te bouwen :P.
Ik zei WEL stapelbaar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ow oeps, dan heb ik slecht gelezen :P. Maar beter en handig :D

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:55
Zeehond schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:30:
[...]

Ow oeps, dan heb ik slecht gelezen :P. Maar beter en handig :D
Stapelbaar en vind de prijs ook nog wel meevallen.
Ga ze wel halen! Als het net zolang mee gaat als gewoon Lego is het een mooie oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012

Reintji

(2 x dad)²

Loop ik in de plaatselijke Intertoys zomaar tegen een krokodil locomotief aan. Toch nog een mazzeltje na mn gecancelde order via lego zelf.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpO5PRBNkjcc_THSqGaJSnCzRGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Cgrom9oOkazExA2EmoEhUNJ.jpg?f=fotoalbum_large
Middagje flink zoeken, maar (soort van) compleet. Één dingetje is niet helemaal correct, maar dat is meer voor de echte purist. Zal vast nog wel eens boven water komen maar ik was er nu wel even klaar mee.
Morgen maar eens kijken hoever we met het "eiland" kunnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
Er liggen hier ook nogal wat schatkistjes...
(Volgens mij had die serie in iedere set, hoe klein ook, per definitie een schatkist.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Carnoustie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:32:
[Afbeelding]
Middagje flink zoeken, maar (soort van) compleet. Één dingetje is niet helemaal correct, maar dat is meer voor de echte purist. Zal vast nog wel eens boven water komen maar ik was er nu wel even klaar mee.
Oude tijden herleven _/-\o_

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
:o :o
Reintji schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:20:
Loop ik in de plaatselijke Intertoys zomaar tegen een krokodil locomotief aan. Toch nog een mazzeltje na mn gecancelde order via lego zelf.
:o :o

lucky you.. ik zoek em al een tijdje en wacht dus nog steeds op de restocking bij lego zelf.. elke dag kijk ik wel een keertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Carnoustie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:32:
[Afbeelding]
Leuk, paar maanden terug ook oude setjes bij elkaar gezocht. Uiteindelijk een hoop bricklink orders geplaatst met onderdelen die ik kwijt was.
Maar nu is bijna alles weer compleet, zoek alleen nog de grote piratenvlag voor een mooi prijsje,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carnoustie
dr86 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:27:
[...]

Leuk, paar maanden terug ook oude setjes bij elkaar gezocht. Uiteindelijk een hoop bricklink orders geplaatst met onderdelen die ik kwijt was.
Maar nu is bijna alles weer compleet, zoek alleen nog de grote piratenvlag voor een mooi prijsje,
Heb een doos "gekregen" met allerlei piratensets. Zolang de specifieke onderdelen er maar zijn kom ik een heel eind: zelf heb ik dozen vol met "reserveonderdelen" uit die tijd. Ik begin me wel af te vragen hoeveel lego ik vroeger als kind eigenlijk wel niet had. Ik heb laatst 3 grote dozen vol met ongesorteerd spul bij mijn moeder van zolder gehaald, die nog wel even opmerkte dat ze in de loop der jaren het meeste! had weggegeven aan kennissen of een school. Als je dan ziet wat er nu nog allemaal is. Zelfs de juiste kleur is voor de meeste stukjes geen probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Aangezien diagon alley eraan komt even mijn kast vrij gemaakt waar deze op komt, wel lastig , want kasteel is ook groot 😜

Sowieso zal diagon alley pas tegen de winter gebouwd worden denk Ik (bestel hem wel gelijk ivm de extra sets)

Als de astronomie toren klaar is ga ik denk de kleine Harry potter sets afbreken op de minifigs na en even zoeken in mijn voorraad lego naar extra passende steendjes in dat thema.

Vervolgens wil ik de stenen die dan vrijgekomen zijn gebruiken om het kasteel wat uit te breiden in de hoogte. En een leuk projectje, en het neemt minder ruimte in dan losse mini setjes aangezien ik die ministers vooral heb gekocht voor de minifigs (En uiteraard de korting die ik had erop)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcFWoWU-TFYi3ELu7QtEypebzD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQUa4l8QHE0eW1pTLTEazitS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBvRXZr4HeXO959dWLaZdpUv3t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWUZPpnRy2Qhv4vjVQpBamHm.jpg?f=fotoalbum_large

www.triathlete.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Scighera schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:20:
Als de astronomie toren klaar is ga ik denk de kleine Harry potter sets afbreken op de minifigs na en even zoeken in mijn voorraad lego naar extra passende steendjes in dat thema.

Vervolgens wil ik de stenen die dan vrijgekomen zijn gebruiken om het kasteel wat uit te breiden in de hoogte. En een leuk projectje, en het neemt minder ruimte in dan losse mini setjes aangezien ik die ministers vooral heb gekocht voor de minifigs (En uiteraard de korting die ik had erop)
Ik ben geen grote HP kenner, dus misschien geef ik wel onjuist advies. Vanaf september komt normaal gezien ook de HP advent kalender beschikbaar. Misschien zitten er enkele mini builds of minifigs in die je kan gebruiken om je HP sets aan te vullen? Ik heb geen idee of de minifigs echt exclusief zijn voor deze set om eerlijk te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nMaH3pt7jbXNCRyMBJVidxuzJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrO12hds2NBrjAAPOoMnqJ2F.jpg?f=fotoalbum_large
75981 Harry Potter Advent Calendar

[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 30-08-2020 11:36 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Carnoustie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSsr-qS6dCZqwadtdiPjtCMTfFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOq5aIVQRF5hoVTVD2POTono.jpg?f=fotoalbum_large
Net niet helemaal compleet, maar met een beetje creativiteit en reserveondelen zat moet je aardig zoeken om de "foutjes" te vinden. Minifig is ook wel een dingetje. Dat ligt echt overal en nergens, en ik ben nu wel klaar met zoeken:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfexUDwhYpWQEvxwgEdA3BoUnGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYDbBd8LwbeYVaJSViEZRWpM.jpg?f=fotoalbum_large
Komende week maar eens kijken hoe ver we nog met 6270 (forbidden island) en 6265 (sabre island) kunnen komen. Dan hebben we toch een mooi piraten setje voor als de kinderen wat groter zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door Carnoustie op 30-08-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^wat is dat schip groot in vergelijking met het fortress, nooit geweten/opgevallen. Of vertekent de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

almightyarjen schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:33:
^^wat is dat schip groot in vergelijking met het fortress, nooit geweten/opgevallen. Of vertekent de foto?
Nee dat schip is inderdaad groter.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 12:14
Wat fijn om door dit topic heen te bladeren. De nostalgie ook _/-\o_
Zelf heb ik ook aardig wat sets uit de jaren 90, maar ik wacht nog even totdat we verhuizen zodat ik meer plek heb :D

Ben sinds een aantal maanden ook hooked aan GBC (Great Ball Contraptions), ik weet niet of hier mensen ook mee bezig zijn?

Ik zal binnenkort wat foto's maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HC_N.ick
  • Laatst online: 31-05 16:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 00:04
Enkel de GWP is er nog niet, of is dat sowieso pas morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
la_fusion schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:39:
Enkel de GWP is er nog niet, of is dat sowieso pas morgen?
Bedoel je deze ? https://www.lego.com/nl-nl/product/hagrid-buckbeak-40412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 00:04
Jups maar heb inmiddels begrepen dat die ook pas in september worden uitgedeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.thebrickfan.com/wp-content/uploads/2020/08/LEGO-September-2020-Store-Calendar-scaled.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19
Ik vind hem teleurstellend. Geeft me helemaal niet de vibe zoals in de films.

[YouTube: Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001) - Movie CLIP #10 : Diagon Alley]

De Lego set is te afgelikt. Haal de stickers eraf en je hebt zelfs niet door dat het een Harry Potter set is. Het zou net zo goed een pleintje in Canterbury kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Flying schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Ik vind hem teleurstellend. Geeft me helemaal niet de vibe zoals in de films.

[YouTube: Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001) - Movie CLIP #10 : Diagon Alley]

De Lego set is te afgelikt. Haal de stickers eraf en je hebt zelfs niet door dat het een Harry Potter set is. Het zou net zo goed een pleintje in Canterbury kunnen zijn.
Ik zie daar idd. geen oranje, roze, en lila winkeltjes....

Mijn Lego Mocs

Pagina: 1 ... 103 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .