Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:17
Ik ben geen grote Harry Potter fan (dus ik zou Diagon Alley sowieso niet kopen), maar ik heb de boeken gelezen en de films gezien en ik mis toch wel een paar bekende winkels.
Leaky Cauldron, Owl Emporium, Borgins and Burkes (Knockturn Alley) zijn toch meer iconisch en magisch dan een winkel met schrijfwaren...

Of gaan ze de Leaky Cauldron als aparte set uitbrengen (net zoals dat er geruchten zijn dat er een aparte Gringotts set uitkomt)?

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 31-08-2020 15:08 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Ik vind hem erg mooi en geslaagd. Vooral deze foto heeft me overgehaald. Ik ga hem morgen dan ook meteen oppikken in de LEGO winkel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jueXIZBeM3klv3DEwjO6qbxmzj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7en1M2lRY8tQMFKrCSOpHVkc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:00

Scighera

swim-bike-run

Kapoen schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

Ik ben geen grote HP kenner, dus misschien geef ik wel onjuist advies. Vanaf september komt normaal gezien ook de HP advent kalender beschikbaar. Misschien zitten er enkele mini builds of minifigs in die je kan gebruiken om je HP sets aan te vullen? Ik heb geen idee of de minifigs echt exclusief zijn voor deze set om eerlijk te zijn.

[Afbeelding]
75981 Harry Potter Advent Calendar
Bedankt voor de tip!
Heb er al eens naar gekeken maar ik vind de prijs best fors in verhouding, zeker omdat ik de helft vaak niet interessant vindt

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Tc99m schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:01:
Ik ben geen grote Harry Potter fan (dus ik zou Diagon Alley sowieso niet kopen), maar ik mis toch wel een paar bekende winkels uit de boeken. Leaky Cauldron, Owl Emporium, Borgins and Burkes (Knockturn Alley) zijn toch meer iconisch en magisch dan een winkel met schrijfwaren...

Of gaan ze de Leaky Cauldron als aparte set uitbrengen (net zoals dat er geruchten zijn dat er een aparte Gringotts set uitkomt)?
Hij is al modulair van zichzelf in 4 delen, dus ik vermoed dat er nog wel add óns op komen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Kungfukip schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:05:
Ik vind hem erg mooi en geslaagd. Vooral deze foto heeft me overgehaald. Ik ga hem morgen dan ook meteen oppikken in de LEGO winkel :P

[Afbeelding]
Idem, de naam van de set en het aantal stenen was al genoeg om mij warm te maken. En alle details aan de binnenzijde zijn ook erg mooi!

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Pin0 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Ik zie daar idd. geen oranje, roze, en lila winkeltjes....
Zal wel iets te maken hebben om de set als build afwisselender te maken

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8Naf6P6ppNkwqmFSgn27wZtx6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgPrQA5OBYm3zLYVAMqcRRIL.jpg?f=fotoalbum_large

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ah ok... misschien had ik gewoon niets moeten zeggen, heb de flims niet eens gezien...

[ Voor 44% gewijzigd door Pin0 op 31-08-2020 14:36 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKUIgRbgQF-7SOMd3jy-z3XaT14=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ClKuDiaUDRluQy4qhrOCmzBX.png?f=user_large

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Pin0 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Ah ok... misschien had ik gewoon niets moeten zeggen, heb de flims niet eens gezien...
De kalenders krijgen erg goede reviews dus ik denk dat er veel zijn die ze wel interessant vinden👍😉

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik had het niet over geen roze of oranje, vooral over het afgelikte. Het is me te recht en te "schoon" allemaal. het had grimmiger gemogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Flying schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:39:
Ik had het niet over geen roze of oranje, vooral over het afgelikte. Het is me te recht en te "schoon" allemaal. het had grimmiger gemogen.
Maar dat zie je ook bij de de hogwarts kasteel modules , het blijft glad door het feit dat het lego is

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Flying Vooropgesteld dat ik geen Harry Potter fan ben, dus ook geen idee heb van de films etc. Ik moet het dus doen met de plaatjes in dit topic.

Ik snap wel dat je de muren te recht vind, maar ze hebben volgens mij best aardig geprobeerd om met gladde stenen en 'bakstenen' af te wisselen zodat het niet alleen maar een gladde muur is. Op minifig schaal kan je moeilijk een afbladderend kozijn of een scheve deur maken. Die gedetailleerdheid zit er nu eenmaal niet tenzij je overal een speciaal steentje voor gaat maken.

Maar dan ben ook wel een beetje de charme van Lego kwijt; als je alleen maar dingen hebt die op 1 manier in elkaar kunnen met meer details dan ben je meer met modelbouw (of misschien wel Playmobil) bezig :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Even een kleine Work-in-progress van een LEGO City die hier sinds vorige week in aanbouw is.

Tafel met een modeltrein opgeruim en die is nu voor LEGO beschikbaar. Ik kan er een grid van 9x4 baseplates (32x32) op kwijt. Is een mix van moderne LEGO City met wat oude sets uit jaren 80 / 90 (en 1 Cobi set van BP :P).

Gaat de komende tijd worden uitgebreid als ik ook even bij mijn ouders thuis mij eigen collectie ga uitpluizen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cc-lL4jlCqyUPqAlzE_Ii7yUnL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xj0vKpVrsVWH2XvSLox6QHoa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 31-08-2020 15:43 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kwam tot de conclusie dat 85-95 niet mixt met 2015+ als je originele sets wilt blijven gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Señor Sjon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:43:
Ik kwam tot de conclusie dat 85-95 niet mixt met 2015+ als je originele sets wilt blijven gebruiken. ;)
Nee, dat denk ik ook wel, je ziet wel schaalverschillen. Maar gaat maar deels om mijn bouwplezier, vooral dat mijn twee zoons (4+7) een plek hebben waar ze lekker kunnen spelen zonder alles af te hoeven breken :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik heb de lay-out van mijn stad met modulaire gebouwen weer flink veranderd. Ik heb nu een park gemaakt voor het stadhuis, en ik ben best blij met het resultaat! Ik heb set 60134 met minifigs via marktplaats gekocht, en set 40221 met een fontein via bricklink, dat maakt het lekker levendig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBByhuzuPSx3HilHr9BxROHyY0s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkYxrSk8XMbYLU2MxtcVfTVu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_Kdi_SxVCnL1Im5hKPebroTgkg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KxU2hXqk3GfgAe97JzNcA08.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Ik denk dat Lego ook de speelbaarheid en aantal onderdelen in de gaten houdt. Een display model is nog iets anders dan een speelbaar model ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Kapoen schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Ik denk dat Lego ook de speelbaarheid en aantal onderdelen in de gaten houdt. Een display model is nog iets anders dan een speelbaar model ;)
Klopt deze set zit nu al op 5500 stenen, wil je meer details dan ga je naar 4 voudige denk ik.

En lijkt het dan nog op lego is de vraag?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:07
Ik zou hem wel willen hebben, maar gaan denk ik iid wel mega veel stenen inzitten voor een display model

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:07
Jakkus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:01:
Ik heb de lay-out van mijn stad met modulaire gebouwen weer flink veranderd. Ik heb nu een park gemaakt voor het stadhuis, en ik ben best blij met het resultaat! Ik heb set 60134 met minifigs via marktplaats gekocht, en set 40221 met een fontein via bricklink, dat maakt het lekker levendig.

[Afbeelding][Afbeelding]
Had je dat vliegtuig niet ergens anders kunnen laten neerstorten ipv braaf aan het randje >:) >:)

Zelf op dit moment helaas te weinig tijd om te bouwen en te verschuiven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

Klopt deze set zit nu al op 5500 stenen, wil je meer details dan ga je naar 4 voudige denk ik.

Juist wel, wat je kan dan per gebouw die straat uitbrengen a la modulars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48
Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

Als ze het goed hadden willen doen, dan hadden ze Diagon Alley in tweeën gesplitst en als 2 sets uitgebracht, zoiets als de 2 grote D2C Ninjago sets (City en Docks) of als modulars. Nu krijg je 1 grote set met relatief weinig details en voegen ze 4! vellen met stickers toe om toch nog wat detail toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kungfukip schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:05:

[Afbeelding]
Als fan van de modulairs kriebelt het bij mij wel een beetje als ik deze set zo zie :P. De ligusterlaan 4 staat hier ook al aangezien ik die goed vond te gebruiken in mijn stadje;

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Señor Sjon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Juist wel, wat je kan dan per gebouw die straat uitbrengen a la modulars.
Met dito prijs kaartje, je zit nu op 400 euro voor 5500 stenen en licentie, dat is 7 cent per steen en erg netjes.

Als je ze in losse modulaire wil laten uitbrengen met die hoeveelheid details en dus het hogere aantal stenen dan ga je richting 4x 250 euro om maar even een getal te noemen als ze deze in 4 modulaire sets uitbrengen met meer stenen

Leuk voor een relatief kleine afzetmarkt. Maar in de huidige vorm bereiken ze meer liefhebbers van het thema.

Dat is een punt wat lego ook meeneemt. Als ze een zet ontwerpen moet het wel een bepaalde betaalbaarheid hebben en voldoende afzet vinden om de kosten (licentie, ontwerpfase, distributie, materiaal) er uit te halen en er ook nog wat aan te verdienen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

chrisO schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:49:
[...]

Als ze het goed hadden willen doen, dan hadden ze Diagon Alley in tweeën gesplitst en als 2 sets uitgebracht, zoiets als de 2 grote D2C Ninjago sets (City en Docks) of als modulars. Nu krijg je 1 grote set met relatief weinig details en voegen ze 4! vellen met stickers toe om toch nog wat detail toe te voegen.
Vier stickervellen op 5500+ stenen valt mee.. het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt.

En ja, ik zie liever printed parts dan stickers maar daar ontkom je niet aan.

De astonomy toren heeft 971 stenen en heeft 1 groot vel stickers

Edit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coA6HMKHDGdSwe3X3kfF14cDehw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RPlrLxcnHuLFHDGVyWLa0Pa4.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Scighera op 31-08-2020 17:53 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:51
chrisO schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:49:
[...]

Over Ninjago City/Docks gesproken, er zit blijkbaar weer zo'n grote set aan te komen:
Another big set that is rumored to come sometime next year is the #71741 LEGO Ninjago City Gardens with 5,685 parts and over twenty minifigs, and should tie in nicely with the previously released #70620 LEGO Ninjago City with 4,867 pieces from 2017, and the #70657 LEGO Ninjago City Docks with 3,553 pieces from 2018. Rumor has it that it has some pagoda-like buildings and towers, as well as a bridge, and gardens. It is likely based on – or at least inspired by – the screenshot above from the LEGO Ninjago Movie.
De screenshot waarvan sprake is te vinden in het bronartikel, tezamen met nog een paar andere geruchten.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Vraagje over lego shop

Als ik komende week 2x een bestelling doe van 100+ euro aan Harry potter lego. Krijg ik dan bij beide bestellingen de gratis bonussetjes?

Of is het ook 1 per account?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:05:
Vraagje over lego shop

Als ik komende week 2x een bestelling doe van 100+ euro aan Harry potter lego. Krijg ik dan bij beide bestellingen de gratis bonussetjes?

Of is het ook 1 per account?
Gewoon 1 per bestelling, maar op = op.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Poekie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:11:
[...]

Gewoon 1 per bestelling, maar op = op.
Bedankt!

De verwachting is morgen beide sets te bestellen mits voorradig zodra de actie loopt

www.triathlete.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

De astonomy toren heeft 971 stenen en heeft 1 groot vel stickers
Afbeelding
Als wannabe astronoom (nou ja...) doet het mij deugd dat sticker 11 écht de sterrenbeelden Tweelingen en Kreeft bevat. En laat die beide sterrenbeelden nu ook in het echt naast elkaar staan. O+ O+ O+

[ Voor 12% gewijzigd door Goverman op 31-08-2020 19:49 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Met dito prijs kaartje, je zit nu op 400 euro voor 5500 stenen en licentie, dat is 7 cent per steen en erg netjes.

Als je ze in losse modulaire wil laten uitbrengen met die hoeveelheid details en dus het hogere aantal stenen dan ga je richting 4x 250 euro om maar even een getal te noemen als ze deze in 4 modulaire sets uitbrengen met meer stenen

Leuk voor een relatief kleine afzetmarkt. Maar in de huidige vorm bereiken ze meer liefhebbers van het thema.

Dat is een punt wat lego ook meeneemt. Als ze een zet ontwerpen moet het wel een bepaalde betaalbaarheid hebben en voldoende afzet vinden om de kosten (licentie, ontwerpfase, distributie, materiaal) er uit te halen en er ook nog wat aan te verdienen
Gezien de release van vele 300+ euro sets het laatste jaar die ook nog eens blijven steken bij D2C ipv retail, gaat sowieso de lol wel een beetje eraf. Een modular is/was 150/200 euro voor ca 2.000-2.500 bricks. Daar kan je hele mooie HP-gebouwen van maken, zeker als er al een voorzetje ligt van een straat met tientallen gebouwen. Daar kan je jaren mee vooruit. Maar ik denk dat de oorspronkelijke HP-doelgroep nog in hun Dark Ages zit. Want niet stoer op die leeftijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Señor Sjon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Gezien de release van vele 300+ euro sets het laatste jaar die ook nog eens blijven steken bij D2C ipv retail, gaat sowieso de lol wel een beetje eraf. Een modular is/was 150/200 euro voor ca 2.000-2.500 bricks. Daar kan je hele mooie HP-gebouwen van maken, zeker als er al een voorzetje ligt van een straat met tientallen gebouwen. Daar kan je jaren mee vooruit. Maar ik denk dat de oorspronkelijke HP-doelgroep nog in hun Dark Ages zit. Want niet stoer op die leeftijd. ;)
Klopt zeker

En de expert reeks heeft een andere doelgroep (volwassen)

De Harry Potter reeks probeert een veel bredere doelgroep aan te spreken qua leeftijden, zowel kinderen als volwassen.

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:15

Flabergasted

Prepare to die !

Ik ben niet per se en Harry Potter fan, maar kan als Lego fan deze set zeker waarderen.

Het is veel geld, maar niet veel meer dan een gemiddelde modulair afgezet tegen de hoeveelheid stenen.

Deze gaat er morgen dan ook wel komen ben ik bang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xG8G7QVNGRmu1hNVy6m9EhtLE68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jt7NJOSSUfKVXxC1UBmmRbKA.png?f=fotoalbum_largeDe Land Rover was vorig jaar mijn eerste set sinds mijn ‘Dark Ages’. Was destijds heel blij dat hij af was, echter werkte het motorblok niet. Aangezien ik nu bezig ben met de Bugatti, bedacht ik mij dat het wel leuk was als tussentijds projectje om de Land Rover te fixen ‘omdat anders de Bugatti te snel klaar zou zijn’.
Aan de hand van dit filmpje al heel wat foutjes eruit kunnen halen. Wat een monsterklus. Heb het gevoel dat de Bugatti veel beter in elkaar zit qua blok en versnellingsbak.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N99i9wriB1XFsyHTXHK4Or26_XE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrAepchFsvt3IUABXbsEFh41.jpg?f=fotoalbum_large
Wederom iets "gesmokkeld" her en der (waar is de "black plate 10x10 modified without corner"...) maar Ik vind het prima zo. :)

En deze nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCjPvD8lBFOxztQlVsjrclRbrFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XI2bz3rj6P04uRt6WpsxLG5Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Carnoustie op 31-08-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Paar dagen geleden de Friends set gebouwd en nu kriebelt het al weer :o
Tegelijkertijd wil ik ook niet willekeurig elke keer iets kopen en ik zoek een beetje een lijn. Tot nu toe 2 ideas sets en een paar Speed Champions gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Afas schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:36:
Paar dagen geleden de Friends set gebouwd en nu kriebelt het al weer :o
Tegelijkertijd wil ik ook niet willekeurig elke keer iets kopen en ik zoek een beetje een lijn. Tot nu toe 2 ideas sets en een paar Speed Champions gekocht
Lego 10267 is erg leuk voor de winter , heb deze aan mijn vriendin gegeven

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 21:30
Zojuist Diagon Alley kunnen bestellen op Lego.com. Met gwp brickheadz Hagrid en scheurbek. De site gaf hier geen enkel probleem gelukkig. Hopelijk voor het weekend in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:57
Bestellen ging zeker soepel. Benieuwd hoe lang het duurt. Lijkt me vooral leuk om er echt een steegje van te maken door ze tegenover elkaar te zetten, zoals in het filmpje.

Twijfel nog steeds over de Start Wars schilderijen. Had toch liever een trio van R2D2, C3PO en Yoda gehad..., of Leia, Luke en Han. Misschien maar even wachten of er een vervolg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bld- schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:39:
Wat fijn om door dit topic heen te bladeren. De nostalgie ook _/-\o_
Zelf heb ik ook aardig wat sets uit de jaren 90, maar ik wacht nog even totdat we verhuizen zodat ik meer plek heb :D

Ben sinds een aantal maanden ook hooked aan GBC (Great Ball Contraptions), ik weet niet of hier mensen ook mee bezig zijn?

Ik zal binnenkort wat foto's maken :)
Gbc is leuk! Doe er zelf niet veel mee alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Sabbas-nl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:04:
Zojuist Diagon Alley kunnen bestellen op Lego.com. Met gwp brickheadz Hagrid en scheurbek. De site gaf hier geen enkel probleem gelukkig. Hopelijk voor het weekend in huis!
Idem

Alleen tweede bestelling wilde ik ook doen, maar hij ziet de Harry potter serie 2 niet als zijnde Harry potter,dus moet andere set meebestellen bij aanval op het nest om boven de 100 te komen.

(los van maximaal, 1 brickheadz per huishouden,dus zal hem dan op andere account moeten bestellen denk ik?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

En helaas... de aanval op het nest is niet meer op voorraad... 10 minuten te lang gewacht

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Sabbas-nl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:04:
raar kan hem alleen in mijn tas doen.. ach ik slaap..... never mind :)

[ Voor 4% gewijzigd door quorumz op 01-09-2020 07:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Hier gewoon kunnen bestellen vannacht inclusief GWP.

Aanval op het nest als pre order besteld bij playtoday Gouda. 93 euro inclusief verzendkosten. Verwachting is vrijdag versturen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:46

vectormatic

Warlock of the doorlock

@MartijnMartijn Ik heb de bugatti ook vorig jaar gebouwd, en die loopt (op wat backlash na) inderdaad soepel, de defender heb ik dit jaar geprobeerd, maar halverwege kreeg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om het ding soepel te laten lopen, dus heb em weggedaan, slecht ontwerp imho

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Klopt zeker

De Harry Potter reeks probeert een veel bredere doelgroep aan te spreken qua leeftijden, zowel kinderen als volwassen.
waarom maakt men deze dan niet als de rest van de serie; modulair - kleine gebouwen/aankopen - prima te combineren etc. Vriendin moet deze ook hebben, had m liever gesplits gezien in 2-3 kleinere sets. Koop je 2 modulars voor - als je erg geluk hebt bijna 3 :+ de PpB ligt 'laag' vanwege de vele kleine steentjes. Vind maar dure set

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:30
Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Niet perse. de set gaat er hier zeker ook wel komen, maar 1 keer 400 euro uitgeven doet pijn. 2 of 4 keer 100-200 euro al wat minder. Ook al is het, hetzelfde bedrag uiteindelijk, het is toch net even wat makkelijker in kleine delen uit te geven..

@MartijnMartijn ik ben toevallig deze week ook bezig met de defender. zondag afgebouwd(nouja, alle zakjes op) Maar idd, soepel loopt ie nog niet. deze week maar eens naar kijken. Weet jij toevallig op die gear op het dak puur ter decoratie is, of ergens op had aangesloten moeten zitten? zit bijna helemaal achtering de build ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
avdieren schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:12:
[...]

@MartijnMartijn ik ben toevallig deze week ook bezig met de defender. zondag afgebouwd(nouja, alle zakjes op) Maar idd, soepel loopt ie nog niet. deze week maar eens naar kijken. Weet jij toevallig op die gear op het dak puur ter decoratie is, of ergens op had aangesloten moeten zitten? zit bijna helemaal achtering de build ?
Die gear is bedoeld voor het stuur, daarmee kun je de wielen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
avdieren schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:12:
[...]

Niet perse. de set gaat er hier zeker ook wel komen, maar 1 keer 400 euro uitgeven doet pijn. 2 of 4 keer 100-200 euro al wat minder. Ook al is het, hetzelfde bedrag uiteindelijk, het is toch net even wat makkelijker in kleine delen uit te geven..

Herkenbaar met het vele geld in één keer. Dat had ik met de Ghostbusters Brandweerkazerne HQ (75827). Uiteindelijk wel blij dat ik de knoop had doorgehakt.

Het Harry Potter kasteel (€450 advies) is een knoop die ik niet doorgehakt krijg. Met wat je zegt "makkelijker in kleine delen uit te geven" ben ik dus maar gegaan voor de kleinere HP sets die aan elkaar geklikt kunnen worden tot een enorme set (grote hal, beukwilg, kloktoren, ...). Meer speelwaarde, nog steeds indrukwekkend en als display beter weg te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Scighera schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Klopt zeker

Ik weet niet hoe het met jouw kinderen zit (als je ze hebt), maar 400 euro voor een cadeau is ver boven budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
Gim schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:56:
[...]

Herkenbaar met het vele geld in één keer. Dat had ik met de Ghostbusters Brandweerkazerne HQ (75827). Uiteindelijk wel blij dat ik de knoop had doorgehakt.

Het Harry Potter kasteel (€450 advies) is een knoop die ik niet doorgehakt krijg. Met wat je zegt "makkelijker in kleine delen uit te geven" ben ik dus maar gegaan voor de kleinere HP sets die aan elkaar geklikt kunnen worden tot een enorme set (grote hal, beukwilg, kloktoren, ...). Meer speelwaarde, nog steeds indrukwekkend en als display beter weg te zetten.
Ik heb zowel het harry potter kasteel als de ghostbusters set. Met een beetje goed op aanbiedingen letten en wat geduld hebben allebei voor flink minder gekocht uiteindelijk. Dat lukte tot nu toe aardig, voor corona dan. Vrees alleen dat dat voor nieuwe sets niet meer opgaat. Ook diagon alley lijkt lego exclusief te blijven (net als de piano en de barracuda bay vb) Lego is het laatste jaar echt wel de grens aan het opzoeken van wat mensen nog willen /kunnen kopen. Te veel leuke en vooral dure sets in te weinig tijd.

Als het een troost mag zijn: het kasteel is op microschaal. dat maakt het toch vooral een display set en veel minder een speelset. te priegelig voor mijn toch wel grote handen. Het kasteel is hier dus inmiddels alweer afgebroken en opgeborgen. de ghostbusters set niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
MartijnMartijn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:22:
[...]

Die gear is bedoeld voor het stuur, daarmee kun je de wielen draaien.
k*t daar is fout nr 1 dus al .. thnx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MartijnMartijn schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:57:
Aan de hand van dit filmpje al heel wat foutjes eruit kunnen halen.
Waarom bouw je de pimp-my-landrover build niet? Die zit veel beter in elkaar. Je hebt er wel wat extra onderdelen voor nodig.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Het is meer uit de studio tour gehaald en recentere films dan de eerste.
https://www.wbstudiotour.co.uk/explore-the-tour/sets/
screenshot uit de zesde film, het paars komt niet erg hard naar voren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXAe9_J-3B0HH8EQHkEjouLpSuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i8UiZqMTR21IWhCvHs8eKZT5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door bouwfraude op 01-09-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Crosspost uit het Hardlopen-topic:

https://www.strava.com/activities/3981434400

Iemand (geen Tweaker) heeft bijna 2km op van LEGO-blokjes gemaakte schoenen gelopen. Er is ook een foto van hoe zijn voeten er daarna uitzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
Lego is niet goedkoop maar de kwaliteit ongekend hoog en de duurdere sets worden we mooier en gedetailleerd. 4 x 100 uitgeven voelt minder pijnlijk maar 400,- voor Diagon Alley was voor mij een no brainer. Schitterende set, net zoals het Ghostbusters HQ, een fantastische set.

Lego brengt de laatste tijd inderdaad teveel grote en duurdere sets uit. Het is niet meer bij te houden als je een hele brede interesse hebt in verschillende sets en thema’s. Voorheen kocht ik meer diverse dingen maar het grote aanbod dwingt tot keuzes. Een luxe probleem denk ik dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jabbah
  • Laatst online: 14:24
In de Lego store in Amsterdam staat nu een minifig ontwerp machine zodat je een minifig van jezelf kan maken. Is er iemand die het apparaat al gezien of gebruikt heeft? Is het de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Jabbah schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:49:
In de Lego store in Amsterdam staat nu een minifig ontwerp machine zodat je een minifig van jezelf kan maken. Is er iemand die het apparaat al gezien of gebruikt heeft? Is het de moeite waard?
Die staat er toch al sinds de opening?
Is volgens mij dezelfde als ook in andere winkels staat - het torsootje wordt bedrukt, de rest kan je bijelkaar zoeken uit de BAM-bakken dacht ik, of het is een standaard set beentjes en de accessoire mag je uit de bak halen.

https://www.brothers-bric...t-your-own-minifigs-news/
Het is best leuk hoor, maar het is vaak druk rond die machine, dus ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Gisteren de Landrover Defender afgemaakt. Het was mijn eerste grote Technic set, hiervoor voornamelijk de diverse Technic motormodellen van de afgelopen jaren gebouwd. Ik vond hem erg leuk om te bouwen, en door de vele waarschuwingen hier goed opgelet dus zonder fouten in de aandrijving weten te maken. Ik heb wel zo snel mogelijk de wielen erop gezet om te testen of de aandrijving goed werkte.

Ik zit nu te twijfelen of ik hem te koop zet, of dat ik de gepimpte versie nog ga maken.

En alvast eens kijken wat de volgende set gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08
bouwfraude schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:13:
[...]

Het is meer uit de studio tour gehaald en recentere films dan de eerste.
https://www.wbstudiotour.co.uk/explore-the-tour/sets/
screenshot uit de zesde film, het paars komt niet erg hard naar voren...
Ook het oranje komt daar niet naar voren. Het punt is dat ze de felle kleuren achterwege mochten laten en in de plaats daarvan met grimmigere kleuren werken. Nu genoeg over Diagon Alley. De vier inbegrepen stickervellen zeggen meer dan genoeg over de allure van de set. Ik haat stickers bij Lego!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

of stuk, of corona, of iets anders - nog nooit werkend gezien 8)7

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Flying schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:43:
[...]

Ook het oranje komt daar niet naar voren. Het punt is dat ze de felle kleuren achterwege mochten laten en in de plaats daarvan met grimmigere kleuren werken. Nu genoeg over Diagon Alley. De vier inbegrepen stickervellen zeggen meer dan genoeg over de allure van de set. Ik haat stickers bij Lego!
Vier stickers op 5500 stenen is niet heel veel. Daarnaast zijn meer dan de helft van de stickers logo's posters etc.
En die kun je niet maken van bricks , tenzij je printes bricks gebruikt (wat lego hopelijk vaker gaat doen)

Persoonlijk vind ik dat ze een mooie set hebben gemaakt met een hele goede prijs kwaliteit verhouding gezien de hoeveelheid bricks en minifigs.

En ik denk dat deze set aardig populair gaat worden onder de liefhebbers van deze serie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E74gV7czCKPatXROZ363KPkhHZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuCnvkOhqwBbsivc5P8tBBzM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8Naf6P6ppNkwqmFSgn27wZtx6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgPrQA5OBYm3zLYVAMqcRRIL.jpg?f=fotoalbum_large

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Sabbas-nl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:21:
Lego is niet goedkoop maar de kwaliteit ongekend hoog en de duurdere sets worden we mooier en gedetailleerd. 4 x 100 uitgeven voelt minder pijnlijk maar 400,- voor Diagon Alley was voor mij een no brainer. Schitterende set, net zoals het Ghostbusters HQ, een fantastische set.

Lego brengt de laatste tijd inderdaad teveel grote en duurdere sets uit. Het is niet meer bij te houden als je een hele brede interesse hebt in verschillende sets en thema’s. Voorheen kocht ik meer diverse dingen maar het grote aanbod dwingt tot keuzes. Een luxe probleem denk ik dan maar.
Voor ieder wat wils , was voor mij ook en no brainer , zeker door het thema.

Daarbij is lego waardevast. De oude diagon alley gaat nu voor 700 over de toonbank in ongeopende verpakking . Geopende pak je zelfs ook bijna het dubbele van de prijs destijda

www.triathlete.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sander64
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 22:45
Gaaf. Een Lego topic!

Ik ben eigenaar van meerdere fantastische sets, met onder andere de Super Star Destroyer en de nieuwe Millenium Falcon. Ook heb ik de eerste versie van de Taj Mahal, en de Eiffeltoren. Het blijft het mooiste speelgoed dat er is.

Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:44

Ankh

|true

Collega heeft het gedaan, zag er best grappig uit. Weet niet precies hoeveel het kost, maar zal eens om een foto vragen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23

vhal

ಠ_ಠ

Toch wel mooi dat het weer goed lijkt te gaan met de economie als sets van €400,- als no-brainers beschouwd worden :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
vhal schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:47:
Toch wel mooi dat het weer goed lijkt te gaan met de economie als sets van €400,- als no-brainers beschouwd worden :+
Haha, nou ook niet altijd. Zo vind ik de 180,- voor Micky en Minnie mouse weer iets te veel van het goede

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Weer even een update van mijn projectjes.
GBC plinko (Akiyuki Pinball):

Naast de Mos Eisley Cantina scene met Greedo en Han, nu ook een 2e insert klaar, op basis van een welbekend videospel uit mijn jeugd. Hopelijk is hij herkenbaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCBSeIjUjBgmufpvxFbFHUEAakE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gc2a6uvJJUrixwwVJ9EBLnRy.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast mijn 3e (en voorlopig laatste) Ikea Ribba op basis van een Lego set uit mijn jeugd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv8UWDHIuvEEu4MqDYAideFVhh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fF2qU3XsJI79WV6EiFgxqu4J.jpg?f=fotoalbum_large
6850 Auxiliary Patroller. Ik was zelf verbaasd dat het pastte. Heb alleen de zwarte basis vervangen door een zwarte plate en van het poppetje de beentjes weggelaten en toen paste alles al.

En de Lego Ikea stolpen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi1lY3bCxNYrRURWQZsQ1av5HyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKqNdoUNapokvb6RVC5JtVMj.jpg?f=fotoalbum_large
Dit was een uitdaging van mijn vrouw, om van de vos van de CMF een scene te maken. Wat je hier niet zo goed ziet is dat er een klein holletje is waar de kip in zit :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbGNrc2L8i001_jQ0iw5LjEeSMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjIFLKLw23vHP6aY3ZC7CusV.jpg?f=fotoalbum_large
Ik denk dat ik van Iron Man een drietal stolpen ga maken, hierbij de eerste, gebaseerd op de 'aankleedscene in Iron Man 1'. Grappig genoeg gebaseerd op een model van Chinese nep lego, omdat lego zelf de scene nog niet in set vorm heeft. Heb via youtube meerdere builds bekeken en mijn eigen versie gemaakt op basis van die voorbeelden.
Pad geleden via bricklink het 2x4 plaatje met de naam besteld, vond dat wel een toffe finishing touch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgvNRHbIVCRCrgYuV31ZmSbAmvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcpBYYon1pZHpFS8VlyHhfXW.jpg?f=fotoalbum_large
En als laatste, deze ook gebaseerd op een PC spel (welcome back commander), omdat ik daar wel merchandise van wilde maar die bijna niet bestaat. Dus maar zelf aan de slag. Ook dat wordt een trilogie denk ik, want ook van Dune2 is er weinig merchandise. En dan zou starcraft de 3e worden en om in stijl te blijven dan die ook maar in Lego (ondanks dat daar wel heel veel merchandise van is)

Razor crest is vandaag ook binnen gekomen, kan er ook nog wel bij met alle projectjes :-D

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Sabbas-nl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:
[...]

Haha, nou ook niet altijd. Zo vind ik de 180,- voor Micky en Minnie mouse weer iets te veel van het goede
Klopt die vindt ik ook niet mooi genoeg.

Het is idd keuzes maken met waar je het geld aan uit geeft.
Deze diagon alley set is groot, van mijn favo thema, goed gelukt, goede minifigs, veel herkbare details en een goede prijs per brick.

Als het een andere thema was geweest dan had ik hem niet overwogen denk ik, maar deze combinatie was voor mij perfect.

En deze is in feite gefinancieerd door de verkoop van mijn oude jaren 90 technics hifi set welke maar stond te staan omdat ik hem al 8 jaar geleden had vervangen.😜

En daarnaast 100 euro voor een paar schoenen zou ik bijvoorbeeld weer te veel vinden, of 400 voor een nieuwe telefoon. Dat is weer per persoon anders

[ Voor 9% gewijzigd door Scighera op 01-09-2020 20:07 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je Prince of Persia bedoelde wel ;)

Ik blijf het nog steeds geniaal vinden hoe goed de bewegingen zijn, ook al weet ik ondertussen dat het zijn kleine broertje was die hij daar voor heeft "overgetrokken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

JeroenE schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:12:
[...]

Ik blijf het nog steeds geniaal vinden hoe goed de bewegingen zijn, ook al weet ik ondertussen dat het zijn kleine broertje was die hij daar voor heeft "overgetrokken".
Nu zie ik het! geweldig spel was het op de 286 🥰

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

JeroenE schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:12:
[...]

Yup! En de manier waarop hij dat gedaan heeft, met foto's maken van een video, ontwikkelen, kleuren en inlezen op een apple reader... geweldig.

Hier overigens een close-up... moeilijk level blijkbaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WKiA_Bj1yNq4TFY_iSDJZc3HKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozYb3EJhBzmZ8BpsjTaBvTx2.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

bestelling-updates zijn ook hier niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 02-09-2020 10:00 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Hierkomik schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:08:
[...]

Yup! En de manier waarop hij dat gedaan heeft, met foto's maken van een video, ontwikkelen, kleuren en inlezen op een apple reader... geweldig.

Hier overigens een close-up... moeilijk level blijkbaar!

[Afbeelding]
Heel voorzichtig naar het randje schuivelen😁

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Hierkomik Kudos voor de Auxilliary Patroller, brengt mooie herinneringen naar boven.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

En hier de foto van de minifig van mijn collega:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuCvDjzE3WGMbcxek8_5Dx5w5KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXLtuCjwU6OYTKSaQCKZ7F3z.jpg?f=fotoalbum_large

Of het waard is, kan ik niet bepalen..
Weet niet wat het heeft gekost (hij wist het ook niet meer).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ankh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:05:
Of het waard is, kan ik niet bepalen..
Weet niet wat het heeft gekost (hij wist het ook niet meer).
Of hij wil het niet zeggen omdat het eigenlijk te veel was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Admiral Freebee schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:11:
[...]

Of hij wil het niet zeggen omdat het eigenlijk te veel was :D
Haha, nou hem kennende is ie het gewoon vergeten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:43

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 02-09-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 02-09-2020 09:59 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

YouTube: LEGO Harry Potter Diagon Alley review! 2020 set 75978!

Aangezien mijn doos voorlopig dicht blijft eigen gezocht naar video review ziet er goed uit... en mogelijk een expansion voor knockturn alley gezien de technic pin bij de ingang.

Overal erg mooie set met wel wat kleine schoonheidsfoutjes (onderbroken stickers met ruimte er tussen)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 02-09-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zie dat er op amazon best wel wat lego setjes staan die echt een heel stuk goedkoper zijn dan bij willekeurige andere winkels, nadeel is dat als we met zn allen bij amazon bestellen dat uiteindelijk de kleinere winkeltjes daar de dupe van zijn en misschien wel zullen verdwijnen.
Maar je bent dan ook weer een dief van je eigen portemonnee als je 20% meer betaald bij die andere shops.

Wat is jullie mening hierover, heb nog niet eerder bij amazon besteld, maar het begint nu wel een beetje te knagen als ik die prijzen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
dr86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:31:
Zie dat er op amazon best wel wat lego setjes staan die echt een heel stuk goedkoper zijn dan bij willekeurige andere winkels, nadeel is dat als we met zn allen bij amazon bestellen dat uiteindelijk de kleinere winkeltjes daar de dupe van zijn en misschien wel zullen verdwijnen.
Maar je bent dan ook weer een dief van je eigen portemonnee als je 20% meer betaald bij die andere shops.

Wat is jullie mening hierover, heb nog niet eerder bij amazon besteld, maar het begint nu wel een beetje te knagen als ik die prijzen zie.
Wat zegt Brickwatch? Is Amazon de goedkoopste? Dan gewoon daar kopen ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@dr86

Persoonlijk weiger ik bij amazon te bestellen, de andere grote shops (bol) heb ik minder problemen mee, maar als je leest hoe amazon onder andere in amerika met werknemers omgaat, terwijl Bezos de rijkste man ter wereld is, kan ik gewoon met geen enkele manier bij mezelf verantwoorden om dat te steunen, dan maar een paar euro meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
vectormatic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:39:
@dr86

Persoonlijk weiger ik bij amazon te bestellen, de andere grote shops (bol) heb ik minder problemen mee, maar als je leest hoe amazon onder andere in amerika met werknemers omgaat, terwijl Bezos de rijkste man ter wereld is, kan ik gewoon met geen enkele manier bij mezelf verantwoorden om dat te steunen, dan maar een paar euro meer uitgeven.
Dat ook idd, maar amazon zorgt gewoon dat de prijzen zo laag zijn dat andere shops niet kunne concurreren waardoor deze uiteindelijk failiet zullen gaan (kijk naar kleine electronica zaakjes die allemaal zijn verdwenen sinds mediamarkt in nederland zit)

En als het een paar euro is dan geeft ik dat met liefde aan de kleinere lego shops, maar het gaat helaas wel om wel wat grotere bedragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Held der Steine zegt, koop de goedkope Lego dozen bij de lokale speelgoedwinkel, voor de MSRP. Koop grote sets bij de goedkoopste aanbieder. Dat doe ik dan meestal ook, maar als ik kan vermijden om bij Amazon te kopen, dan doe ik dat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Waarom koop je 'm dan? Handel? Wachten/hopen dat ie duurder wordt? Of gewoon al teveel backlog, en eerst andere sets bouwen?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
Bra-Jo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:10:
[...]

Waarom koop je 'm dan? Handel? Wachten/hopen dat ie duurder wordt? Of gewoon al teveel backlog, en eerst andere sets bouwen?
Ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken maar ik kan wel verschillende reden bedenken die ik zelf soms ook heb.

- Gift with purchase, in dit geval de (voorlopig) unieke brickheadz van Hagrid en Scheurbek
- Verwachtten dat het snel uitverkocht raakt en niet snel weer leverbaar is. Zeker gezien Corona niet ondenkbaar
- Het ‘alvast willen hebben’

Zelf speculeer ik niet met nieuwe sets maar als ze snel zijn uitverkocht worden er bizarre bedragen voor geboden op marktplaats. Mijn backlog is ook aan de grote kant. Zo hoef je je nooit te vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Bra-Jo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb nog staan:

Astronomy tower door bol.com tientje

Privet drive door bol.com tientje

Voor verjaardag krijg ik volgende week nog aanval op het nest.

Dus heb inderdaad genoeg keuze. Diagon alley zal ik vermoedelijk bewaren voor de winter maanden. En ik heb hen nu besteld vanwege aanwezige voorraad en de GWP

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dr86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:53:
[...]

Dat ook idd, maar amazon zorgt gewoon dat de prijzen zo laag zijn dat andere shops niet kunne concurreren waardoor deze uiteindelijk failiet zullen gaan (kijk naar kleine electronica zaakjes die allemaal zijn verdwenen sinds mediamarkt in nederland zit)

En als het een paar euro is dan geeft ik dat met liefde aan de kleinere lego shops, maar het gaat helaas wel om wel wat grotere bedragen
Ook bol.com volgt nu qua prijzen amazon op die zijn vaak identiek als bol.com het zelf levert (onder andere te zien bij astronomytoren van Harry potter en enkele andere sets

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dr86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:53:
[...]

Terwijl ik nooit koop bij mediamarkt. Grote electronica bij BCC. Kleine electronica altijd bij Dixons (jammer dat ie weg is, net als FRS waar ik graag kwam)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:03
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:44:
[...]

Die rode kraan is erg vet. Veel voor relatief weinig in mijn ogen. Ben ook pas eind vorig jaar begonnen en het is verslavend: Chiron, Liebherr, Sian, rode kraan, Volvo ZEUX, Autotransporter, Batmobile en de NASA Apollo. Heb nu maar even een pauze ingelast om eerst een fatsoenlijke vitrinekast te regelen, want ze staan nu allemaal op de grond in mijn kantoor. :+
De Mack Anthem is ook een leuke, daar ben ik vorig jaar mee begonnen en daarna kwam de Autotransporter (samen met die oranje Corvette die op dezelfde schaal gemaakt is)

Overweeg nu die nieuwe Volvo kieper of de Bugatti Chiron, die is aardig in prijs gezakt inmiddels.

Mocht je een leuke vitrinikast vinden hou ik me aanbevolen want ik had er al wat gevonden maar daar pastte dan maar 1 Lego set in en was net zo duur als de set zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 02-09-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
Ik bestel alleen bij Amazon als ik een artikel (LEGO of anders) echt niet in een andere winkel kan vinden. Ik heb echt grote moeite met de uitbuiting van Amazon-medewerkers, de datahonger en de monopoliepositie die Amazon steeds meer krijgt.

Overigens zijn de aanbiedingen bij Amazon voor de sets die in mijn Brickwatch zitten niet zo daverend. Het is hooguit een tientje, heel soms twee tientjes, lager dan bij de volgende goedkoopste verkoper. Dat heb ik er dan graag voor over (en ik heb het geluk dat ik ook nog twee LEGO-speciaalzaken op fietsafstand heb).

Ik moet er natuurlijk wel een noot bij zetten dat ik het geluk heb dat ik het me kan veroorloven om een tientje of twee meer uit te geven bij een andere winkel; ik kan me voorstellen dat het voor bijv. gezinnen die ieder dubbeltje moeten omdraaien een andere afweging is.
Maar ik heb veel ouders in mijn omgeving gewezen op Brickwatch, en die zijn dan af en toe verbaasd dat de LEGO-speciaalzaak online en om de hoek soms scherpere prijzen hanteren dan bijv. Intertoys of Bol.

scintillating

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3QDg1Qr3g3og9jykGnnaH6JqPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QGPBtkFwRO40SDLOqybyN8U.jpg?f=fotoalbum_large
De HP klokkentoren als kerk in een mofulair rijtje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlELio-phpG-RMu-GUG-dK0a3NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f19kXUfQEBPwl3uZIQvfNtTU.jpg?f=fotoalbum_large
Deze MOC is erg gaaf...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:30
Ik heb niets principieels tegen Amazon, maar verzending is altijd een beetje hit and miss. Vaak is de verpakking erg matig (of zelfs helemaal niet). Laatst een grote Duplo doos ontvangen waarop het verzendlabel gewoon op de legodoos geplakt was. Niet heel mooi als je die nog cadeau wilt geven. (Overigens heb ik dat probleem ook bij andere producten, bijvoorbeeld laatst twee keer een boek moeten terugsturen omdat het beschadigd was door slechte verpakking: een boek in een grote doos zonder verdere vulling is niet bevoorderlijk)

Voor kleinere setjes of met grote korting vind ik het geen probleem, maar ik zou voorzichtig zijn met hele dure sets bij Amazon bestellen.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
was dit al langsgekomen?
http://www.brickfinder.ne...inted-bricks-found-china/

best een zorgelijke zaak..

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 02-09-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

legofanaten schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb niets principieels tegen Amazon, maar verzending is altijd een beetje hit and miss. Vaak is de verpakking erg matig (of zelfs helemaal niet). Laatst een grote Duplo doos ontvangen waarop het verzendlabel gewoon op de legodoos geplakt was. Niet heel mooi als je die nog cadeau wilt geven. (Overigens heb ik dat probleem ook bij andere producten, bijvoorbeeld laatst twee keer een boek moeten terugsturen omdat het beschadigd was door slechte verpakking: een boek in een grote doos zonder verdere vulling is niet bevoorderlijk)

Voor kleinere setjes of met grote korting vind ik het geen probleem, maar ik zou voorzichtig zijn met hele dure sets bij Amazon bestellen.
Tip die ik gelezen heb, bestel het met cadeau verpakking. Dan komt er een jute zak om heen en daaromheen een doos. Heb ik zo gedaan bij een grote set die ik daar bestelde. De jute zak is nu in gebruik voor opruimen van speelgoed van mijn nichtje van 2 (nadat ik hem heb gebruikt om haar loopfiets daarmee als cadeau in te pakken)

www.triathlete.nl

Pagina: 1 ... 104 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .