Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.166.202 views

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZB81_QtxknJ9qb3XmMAAsaBTko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqIGedAKcdTQShgYxJTdECJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Begonnen interieur pizza toko, Pizza oven (arc) is wielkap van busje. krijg alleen de (oude) pizza tiles niet gevonden, en ergens moet nog een bestickerde menukaart hebben liggen.

City pizza

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXu185VlvHrDDrJGObt9V4eB4ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC8ugysvUMcysydFzTrCyWDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_NDqAjzC237OG5HdtYVkZbxfag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n87xTAm4gv0OUlkmAzq9keeT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door himlims_ op 17-07-2020 13:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Where the parties fail to settle dispute within 30 days after such dispute occurs, they agree to submit such dispute to Hong Kong International Arbitration Center (the “HKIAC”) for arbitration
:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 17:44

Dommel

Professioneel Software Sloper

Na lang twijfelen en nadenken over welke ik nu zou kopen heb ik uiteindelijk gisteren de knoop doorgehakt. Ik heb gisteren de Bugattie Chiron besteld en als het goed is komt die vanmiddag al binnen. Iemand anders was zo vriendelijk om mij zijn bol.com cadeaubon cadeau te doen omdat die zelf toch niks online wilde besellen en deze anders eind van de maand zou verlopen.
Dat gaat de komende weken weer een paar uurtjes bouwplezier opleveren (en avonden waarbij ik geen tijd heb voor andere zaken :P )

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 12:42
Dommel schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:46:
Na lang twijfelen en nadenken over welke ik nu zou kopen heb ik uiteindelijk gisteren de knoop doorgehakt. Ik heb gisteren de Bugattie Chiron besteld en als het goed is komt die vanmiddag al binnen. Iemand anders was zo vriendelijk om mij zijn bol.com cadeaubon cadeau te doen omdat die zelf toch niks online wilde besellen en deze anders eind van de maand zou verlopen.
Dat gaat de komende weken weer een paar uurtjes bouwplezier opleveren (en avonden waarbij ik geen tijd heb voor andere zaken :P )
Ik heb hem twee weken geleden ook gekocht bij bol.com. Afgelopen Dinsdag was deze klaar. Duurde ook even eer ik de knoop doorhakte maar ik ben er erg blij mee wat een coole build! Na 20 jaar weer eens aan de lego geslagen alsof het gisteren was. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
Kapoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:06:
[...]

De treehouse wil ik ook graag aanschaffen, tot ik naar mijn backlog kijk van grote sets en de beschikbare ruimte om zo'n sets op display te zetten |:(

Ik vind het echt een heel mooie set, maar ja, geen plaats is geen plaats jammer genoeg.
Het is een erg mooie set, maar ik zou hem niet graag moeten afstoffen... :-(

LEGO te koop

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:25:
[...]
Goede twee maanden later maar de Mustang is binnen :)
Dan ben je net op de helft met bouwen van de Mustang als je voor een mooie prijs de LEGO Creator Expert Fiat 500 (10271) op kan halen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuO5CoLOP5c81MnWbgIcxGxx0D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ep9ritEwvyJ8RNVqyGSDMssp.jpg?f=fotoalbum_large

Dat wordt een heerlijk weekendje bouwen 8)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:53:
[Afbeelding]

Begonnen interieur pizza toko, Pizza oven (arc) is wielkap van busje. krijg alleen de (oude) pizza tiles niet gevonden, en ergens moet nog een bestickerde menukaart hebben liggen.

City pizza

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk gedaan! Ook origineel, dat auto onderdeel als arc, staat perfect! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@almightyarjen wist dat oven lastig te zien zou zijn, maar ben er wel content mee; mix oude en nieuwe parts. Kan prima 👌

Meeste gedeelte van lijstje gestreept, begane grond is klaar. Paar kleine wijzigingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW3rlf8HrvZD16p2znEdlZ6v7N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbGVNPfD3LSHlo0EULHIx6hA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kI8X5X0hiqqaqgk5BVd2p675_KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vSvMX7ysr0o4fGxQIVgLTrs.jpg?f=fotoalbum_large

Voor geval je afvraagt wat is er op dak te doen; dat is waar de cavemen en dino’s nu leven :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn5SuEpADNcKIpFSwq3xI5Pz3qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7W06ht4jBHQHQOYOq4bd16ja.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klq816fANTKnZQLanjx8S4nBid8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5Z37VnCS9Xlh6y5tDCvcmsC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOpAZbUq-1u00t_muHfe0T0_rBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z762d5gVOuUpPzxiOvmDk0GU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 18-07-2020 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kapoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:06:
[...]

De treehouse wil ik ook graag aanschaffen, tot ik naar mijn backlog kijk van grote sets en de beschikbare ruimte om zo'n sets op display te zetten |:(

Ik vind het echt een heel mooie set, maar ja, geen plaats is geen plaats jammer genoeg.
Geen plaats zuigt, ik zit bv Piratebay ook in de gaten aan het houden maar ja, waar laat ik het allemaal 8)

Neemt niet weg dat ik het Treehouse aanbeveel, leuke build (6 zakjes done van de 19 ;) ) en hij ziet er echt mooi uit!

[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 17-07-2020 17:17 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Assembly, diner, corner garage, 2x deli zitten al in de doos stof te verzamelen ;) :+ groter huis nodig

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 17-07-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:15

snmght

imho dan he

Heeft iemand hier ervaring met het bouwen van de Dieselnaut 70654?

Ik heb hem net afgerond met mijn jongste zoon. De kooi achterop blijft niet omhoog staan zoals wel afgebeeld en de bedoeling, hij lijkt veel te zwaar te zijn. Als ik hem er andersom op zet blijft hij in ruste wel zitten maar bij enige beweging zakt hij dan ook.

Hij is er nu evengoed dolblij mee aan het spelen maar ik kon zo snel niet ontdekken waar het mis gegaan is. De stangen waaraan de kooi zit zijn exact volgens instructie. De beweegbare blokken waar die stang op gemonteerd is lijken maar op een manier te kunnen en zijn ergens compleet aan het begin gemonteerd. Dat is blok 48171 (https://www.bricklink.com.../catalogitem.page?P=48171 ), normaliter heeft die wel aardig wat weerstand maar het is ook best een flinke kooi.

Heb even werkelijk geen idee en kom via Google nou ook geen anderen tegen met hetzelfde probleem.

Opgelost. 48171 heeft alleen aardig wat weerstand als beide delen goed op elkaar geklikt zijn. :+

[ Voor 53% gewijzigd door snmght op 17-07-2020 18:38 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Jakkus @Awaken1 hebbennjullie (meer) foto’s van die Robert marktplaats kerk? Ben wel benieuwd naar binnenwerk van die witte. Andere kerk van hem ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

himlims_ schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:57:
@Jakkus @Awaken1 hebbennjullie (meer) foto’s van die Robert marktplaats kerk? Ben wel benieuwd naar binnenwerk van die witte. Andere kerk van hem ook wel leuk
Voor die prijs ga ik er vanuit dat er niks aan binnenwerk in zit.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
himlims_ schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:57:
Hoi himlims, ik ben nu niet thuis, dus ik kan geen foto maken. De witte kerk heeft geen binnenkant, zoals de andere kerk die hij verkoopt. Die is van binnen inderdaad erg leuk! Deze is gewoon leeg van binnen. Maar misschien dat je er zelf iets van kunt maken! :)

Die pizzatent die je maakt is trouwens ontzettend leuk! Gebruik je onderdelen van de Corner Deli?

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 18-07-2020 08:07 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Gewoon een gerucht, dus er is absoluut nog niets bevestigd:
[YouTube: Lego Discontinuing All Hidden Side Sets In 2020]
De maker van de video geeft geen bron aan, maar op eurobricks vond ik een verwijzing naar deze (Duitstalig) site: stonewars.de. Op die site staat de hele Hidden Side lineup (zelfs de nieuwe zomer sets van dit jaar) in EOL status, voorzien eind dit jaar.

Zelf heb ik niets met dit thema, alleen de initële 'lok set' zit in mijn collectie. Toch vind ik het jammer voor de liefhebbers van spooky sets. Daarnaast heb ik ook geen idee of de bijgevoegde app behoorlijk werkte of nog extra features moet ontvangen, dus is het jammer dat deze al dan niet 'the way of the dodo' gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 18-07-2020 08:36 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:56
@Kapoen de sets zijn wel leuk, de app werkt prima. Maar aan de andere kant, lego en apps blijven ondersteunen is gebleken dat dat niet gaat.

Wij hebben hier een aantal sets waarvan de kermis set aardig me te spelen is.

Lijkt me vreemd dat alle sets ineens discontinued zouden worden eind van het jaar. Maar wie weet.
De oudere sets lagen voor een deel bij kruidvat al.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Weekendje bouwen werd toch iets meer in de trant van de smaak te pakken hebben en tot diep in de nacht aan de Lego gezeten. Oftewel, de Mustang en Fiat zitten beide al in elkaar en staan naast de rest van de serie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21cAAXBTLB1RZLbU_8HbwX-RgBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gH35xapoFKZWiS6xe0mtSAAi.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst de Mustang bouwen en dan de Fiat was geen goed idee. Damn wat is die Mustang vet! Klein beetje Technic er in, mooie donkere kleuren en zeer interessante bouwtechnieken. Tel daarbij ook de out of the box modbaarheid van dit model aan en ik kan niets anders dan twijfelen of ik nu de Mustang of de F40 de leukste build van deze serie vind. Ook fijn dat de onderdelen van de Mustang als de uitlaten perfect in de achterbak passen en de motorkap dan wel supercharger precies op de achterbank.

Fiat is in alle opzichten een kleiner model. Qua foot print, qua functies, qua steentjes, er cetera. Wel leuke technieken door het schuin laten lopen van bepaalde delen en natuurlijk weer een aparte kleur steentjes in de collectie.

Mocht je ze beide hebben staan en na elkaar willen bouwen: eerst de Fiat :P

Nu rustig wachten tot de Siàn een leuke prijs krijgt en toch eens de Maanlander aanschaffen, die wil ik nog steeds "naast" de Saturn V hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Omdat ik binnenkort nog anderhalve week vakantie heb en ik niks in de tuin kan doen, heb ik net bij Fun.be de London Bus besteld en Friends Central Perk. Mooie actie met 21% korting. Schijnbaar kan Fun niet altijd alles goed leveren, dus duimen. Central Perk is eigenlijk meer voor de aardigheid, kinderen zijn fan van Friends en die waren er op slag verliefd op. O+

De bus ben ik erg benieuwd naar. Vrees dat het misschien niet de meest uitdagende of interessante set is, maar ik heb besloten dat ik zoveel mogelijk van Londen wil hebben (wat nog tegen een redelijke prijs te krijgen is) dus dan mag deze niet ontbreken

Nomen nescio

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Pirates of Barracuda Bay is zo'n leuke build!
Zoveel details. Ik vermaak me er prima mee. Heb net zak(jes) 5 afgerond dus ben nog wel even zoet er mee (14 in totaal, 15 als je schip ook als geheel wilt bouwen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd0UY_SU53RdLr5ZlQx4fw_Ba48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jL7bZGiDkfKaen3pP6Ujxwz6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 12:42
@FeaR Mooie verzameling zeg! Welke auto me gelijk opviel was die gele huiskraan. Dat is vroeger mijn eerste Lego technic set geweest. Jammer dat ik die ooit verkocht heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Bra-Jo ik ben geen die hard Friends fan maar ik vond hem wel leuk om te bouwen. Er zitten veel details in en ik ben zelfs terug wat afleveringen gaan kijken om de details op TV te zoeken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brutuss schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:30:
@FeaR Mooie verzameling zeg! Welke auto me gelijk opviel was die gele huiskraan. Dat is vroeger mijn eerste Lego technic set geweest. Jammer dat ik die ooit verkocht heb.
Thnx, het geheel is sowieso een mix van relatief oude Lego (jaren 90?) en Lego van nu. Totaal (in een slechte panorama):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg1YimKMuXa2YytuEBT9lMQkOrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1E6ihsstMoZBmp3XKQLqO9P.jpg?f=fotoalbum_large

Jup, met de komst van de Siàn wordt het toch wel krapjes als die er ook nog tussen moet. Daar moet ik nog wat op verzinnen. En dan heb ik alle kleinere doosjes van een paar tientjes vroeger niet eens opgebouwd. Op zolder staan nog wat andere niet Technic of Creator modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 18-07-2020 19:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weer een stukje verder met de Miura MOC.

Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221341-c6e46b00-me.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

FeaR schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:45:
[...]
Jup, met de komst van de Siàn wordt het toch wel krapjes als die er ook nog tussen moet. Daar moet ik nog wat op verzinnen.
Dat vliegtuig kan met een touwtje aan het plafond ;)
Of hang 'm aan de onderste plank.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 18-07-2020 22:54 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
De helicopter ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bra-Jo schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:28:
De bus ben ik erg benieuwd naar. Vrees dat het misschien niet de meest uitdagende of interessante set is, maar ik heb besloten dat ik zoveel mogelijk van Londen wil hebben (wat nog tegen een redelijke prijs te krijgen is) dus dan mag deze niet ontbreken
De London Bus is best leuk, staat ook aardig in de woonkamer. Er zit wat herhaling in de bankjes maar dat is te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Kapoen schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:23:
Gewoon een gerucht, dus er is absoluut nog niets bevestigd:
Ik snap die thema’s als Hidden side, Overwatch, ‘Monkie Kid’ ..., Marvel, DC niet. Het zal allemaal wel iets Amerikaans of Japans zijn maar het doet mij weinig. Mijn kinderen vragen er ook niet om. Wat bij ons op het moment een succes is zijn de Creator 3 in 1 en de Basic sets, kunnen ze zelf mee bouwen wat ze willen en je krijgt veel meer Lego voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 15:08
Heb hier enkele Hidden site sets staan, (en enkele nog onderweg) is speciaal voor een Halloween display! Leent zich daar prima voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

De 70419 Shrimp boat wreck van hidden side past perfect bij de 21310 Old Fishing Store. En het hondje is een mooie Zero voor Jack Skellington!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:46
Ik heb gisteren met mijn nichtje van 7 voor het eerst de Hidden Side app gebruikt om wat spoken te vangen en ze vond het helemaal geweldig. Wel jammer dat ik maar één level voor haar had en dat we het "grote" spook niet konden verslaan toen we 'm vonden. Ik denk dat ik ga kijken of ik goedkoop nog een aantal setjes kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Poekie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:10:
De 70419 Shrimp boat wreck van hidden side past perfect bij de 21310 Old Fishing Store. En het hondje is een mooie Zero voor Jack Skellington!
Die set is nu net eentje waarin ik wel interesse heb. Mits enkele aanpassingen kan die inderdaad bij de fishing store of een andere dok scene passen. Alleen jammer dat deze set een hoop stickers bevat, en volgens de review door Jang zelfs van slechte kwaliteit. Misschien pik ik deze set toch nog op met een grote korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@gold_dust zelf heb ik alle Overwatch sets. Maar ben dan ook OW fan.
Ook de special van Bastion bij Blizzard zelf vandaan.
Ik vind ze erg leuk. Maar is meer ook de herkenning.

Hidden side hebben we 4 of 5 goedkopere sets van. Ik vind ze gaaf en de app werkt verder prima. Maar je moet er wel wat mee hebben, maar is dat niet met alle sets?

Want je noemt Harry Potter en star wars niet. Daar heb je wellicht wel wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:35
Het nieuwe Hidden Side Mysterieus Kasteel 70437 is ook wel interessant voor de ridder Lego liefhebbers onder ons. Maar de thema's zoals Hidden Side en Monkey Kid lijken mij inderdaad iets te specifiek zonder een goede achtergrond te hebben. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het echt goed verkoopt. Bij de licensed thema's heb je nog de fans die daarvan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonMarknesse
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-02-2021
Tijdens het bouwen van de MOC Liebherr kraan loop ik Er tegenaan dat ik deze twee onderdelen uit elkaar moet krijgen, iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBCn4o-D_jtoLcTfO6MFLPw2orY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9p6iKe5J3t7xIHm6R2oZq7y.jpg?f=fotoalbum_large

Deze onderdelen komen uit de L350F set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
AntonMarknesse schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:50:
Tijdens het bouwen van de MOC Liebherr kraan loop ik Er tegenaan dat ik deze twee onderdelen uit elkaar moet krijgen, iemand tips?

[Afbeelding]

Vanaf de achterzijde eruit drukken met een technic staaf. Of anders iets van bankpasjes er tussen proberen te krijgen en vanaf beide kanten eruit trekken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 21:46

Mappy

Piramide van Austerlitz

AntonMarknesse schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:50:

[Afbeelding]

Lego begint zo echt te worden dat je bijna echt garagegereedschap nodighebt :D Een pullytrekker krijg je 'm vast wel mee los :P

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonMarknesse
BillSpaarbank schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Vanaf de achterzijde eruit drukken met een technic staaf. Of anders iets van bankpasjes er tussen proberen te krijgen en vanaf beide kanten eruit trekken.
Ga het proberen, bedankt 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonMarknesse
BillSpaarbank schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Hebbhet geprobeerd met twee oude pasjes, gelukt :)
Bedankt voor de tip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O5ktR_GPBNdmcQjhgbr2I-BwNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hazou32XmvgDjgDjiB4bNxnc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Miura is af. Vanaf de vorige foto maak je de voor en achterkant apart en die zet je er dan later op. Ik vind het echt super gevonden van de MOC ontwikkelaar. Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221343-66c37ca2-me.jpg

Totale plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221353-6522127b-me.jpg

Open:
Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221359-1f2d4dcf-me.jpg

Deuren kunnen ook open:
Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221400-c809d486-me.jpg

Het model lijkt echt goed op het origineel.
Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221358-59a01240-me.jpg

Het enige wat ik minder vind is dat de vooras 2 studs te smal lijkt. De achteras is in ieder geval 2 studs breder.
Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221352-2c4fd912-me.jpg

Vergelijk met de Bugatti:
Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/_data/i/upload/2020/07/18/20200718221355-9bf00642-me.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 19-07-2020 19:24 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
Ik zie ook wat Miura's die de banden/wielen achter breder hebben staan dan voor, misschien probeerde hij dat na te bootsen.

Ik vind het trouwens wel een beetje raar dat je jouw naam zet onder foto's van een MOC die niet van jou is. Ja, het zijn jouw foto's, maar niet jouw MOC en dat laatste weegt zwaarder imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:03:
Ja, het zijn jouw foto's, maar niet jouw MOC en dat laatste weegt zwaarder imo.
Hmm, nooit aan gedacht. Alle foto's die ik exporteer krijgen automatisch mijn watermerk. Aan de andere kant, als een fotograaf een foto maakt van een supermodel, dan is de auteursrecht nog steeds van de fotograaf, niet het model.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 19-07-2020 19:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 21:46

Mappy

Piramide van Austerlitz

En toch, als ik een oranje MOC zou maken, zou ik er minstens 1 brick separator instoppen ergens :P

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Hmm, nooit aan gedacht. Alle foto's die ik exporteer krijgen automatisch mijn watermerk. Aan de andere kant, als een fotograaf een foto maakt van een supermodel, dan is de auteursrecht nog steeds van de fotograaf, niet het model.
Daarentegen heb jij het supermodel niet gemaakt (of heb je een kind in die sector? ;)) en is de MOC wel een creatie van iemand. En het supermodel heeft een naam, de persoon achter de Lego MOC is wat lastiger te achterhalen.

Komt nog bij dat je er copyright bijzet. Een Lego model van een bestaande auto, daar heeft de MOCer geeneens copyright op en kan daar op aangesproken worden door Lambo (is een andere MOC gebeurd). Handiger is dus wellicht dat er in je watermerk iets staat over dat de foto van jou is zoals 'photo by zonaskar' oid?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:03:
Ik zie ook wat Miura's die de banden/wielen achter breder hebben staan dan voor, misschien probeerde hij dat na te bootsen.

Ik vind het trouwens wel een beetje raar dat je jouw naam zet onder foto's van een MOC die niet van jou is. Ja, het zijn jouw foto's, maar niet jouw MOC en dat laatste weegt zwaarder imo.
Het blijven zijn fotos, dan mag hij zn naam er toch bij zetten, dat het niet zijn moc is, is al duidelijk genoeg lijkt me want dat staat duidelijk in de post bij de fotos.

Een fotograaf van een willekeurig gebouw gaat de naam van de architect ook niet in zn watermerk zetten gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mappy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:18:
En toch, als ik een oranje MOC zou maken, zou ik er minstens 1 brick separator instoppen ergens :P
Hoeft niet, kunnen er 1 of 2 gewoon los langs als krik of oprijsteun. Lijkt me het meest toepasselijk, het is een oude Italiaan en sleutelen aan die dingen is volgens mij eerder regel dan uitzondering ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 21:47
Na heel wat uren bouwen aan de Chiron, is het (helaas) klaar. Ik had mijzelf beloofd om iedere dag een zakje te doen, maar dat hield ik geen dag vol. Toch nog maar eentje, nog eentje dan, etcetc :9. Als je de twee auto's naast elkaar hebt staan, zie je wel het verschil in bouwen. De lege gaten van de Porsche zijn bij de Chiron veel minder zichtbaar. A fijn, nu wachten tot Black Friday voor een deal op de Sian. Is de hele set ook compleet en kunnen we wachten tot wat de volgende auto gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AOk0LdPck3Q0bLC1au8bA35xgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIlYnCu5FXj26wXe4T02f3JK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCFvoP8UItShJZo0dQlzXIWSlNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iM9U2FniJRYKrfF4w3mp6ulM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfEXz2LxeeP5HROkBXmpi4WfaQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4HbMSfaE0WI3Pwvu5QvHHuS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDtYufkFJngI01wYD120Y5AWQ-g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SldMw8r2mpT3HQ4XgdAWdVUb.jpg?f=user_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:41
De nieuwe Technic set (42113 - Boeing V-22 Osprey) is waarschijnlijk geannuleerd, omdat het een militair voertuig betreft en Lego maakt geen militaire voertuigen.... oops |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1lVCTO_DtqTvj6jXyYY6cmB8Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tC6jSdymkjL8NgCcuXvq4r24.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:10:
De nieuwe Technic set (42113 - Boeing V-22 Osprey) is waarschijnlijk geannuleerd, omdat het een militair voertuig betreft en Lego maakt geen militaire voertuigen.... oops |:(

[Afbeelding]
En daar komen ze pas achter als dat ding ontwikkeld is? :? Dat ze geen militaire voertuigen doen is één van de kernwaarden van Lego, hoe heeft deze er dan intern tussendoor kunnen glippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:31:
[...]

En daar komen ze pas achter als dat ding ontwikkeld is? :? Dat ze geen militaire voertuigen doen is één van de kernwaarden van Lego, hoe heeft deze er dan intern tussendoor kunnen glippen?
vind t wel vaag; praktisch ieder model helicopter is ook wel ergens terug te vinden met groene paint :+ bij zien van afbeelding had ik wel direct iets van; mariene vliegtuigje, maar ding vliegt ook gewoon commercieel en prive(te koop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:46
chrisO schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:10:

[Afbeelding]
Het zou wel flauw zijn als deze hele set niet door gaat omdat een klein groepje zuurpruimen stampij maakt. Ik heb geen idee of dit voertuig ook daadwerkelijk voor "search & resque" wordt gebruikt en wat Lego's beleid is qua voertuigen zowel militair als door andere partijen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
himlims_ schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:33:
[...]

vind t wel vaag; praktisch ieder model helicopter is ook wel ergens terug te vinden met groene paint :+ bij zien van afbeelding had ik wel direct iets van; mariene vliegtuigje, maar ding vliegt ook gewoon commercieel en prive(te koop).
Maar dit voertuig wordt bijna uitsluitend voor militaire doeleinden gebruikt.
[...]

Lego heeft het blijkbaar te druk met het aan de lopende band uitbrengen van nieuwe sets, dat andere zaken zoals onderzoek hieronder te leiden hebben...
Ze dachten bij Lego dat het een search en rescue voertuig was... |:( Hebben ze bij Lego nog nooit gehoord van Google???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
dr86 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:17:
[...]

Het blijven zijn fotos, dan mag hij zn naam er toch bij zetten, dat het niet zijn moc is, is al duidelijk genoeg lijkt me want dat staat duidelijk in de post bij de fotos.

Een fotograaf van een willekeurig gebouw gaat de naam van de architect ook niet in zn watermerk zetten gok ik zo.
Tuurlijk mag hij zijn naam erbij zetten, maar aangezien hij het op een plek zet waar MOCers regelmatig hun eigen naam neer zetten omdat het hun MOC is, zou het verwarring kunnen wekken.

Het dan moeten uitleggen met de context van een post terwijl het ook duidelijk gemaakt had kunnen worden in het watermerk dat het alleen betrekking heeft tot de gemaakte foto en niet de MOC is iets dat niet nodig had hoeven zijn.

Iets van 'voorkomen is beter dan genezen'. Nu is dit 'maar' Tweakers, maar als je dit op Eurobricks doet (waar JamesJT trouwens ook actief is), had je deze reactie waarschijnlijk wat vaker voorbij zien komen (is voorheen wel eens gebeurd iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
himlims_ schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Waar heb je de info vandaan dat het ding commercieel vliegt en te koop is?
Volgens Forbes komt de commerciele versie pas dit jaar in de vorm van de Leonardo AW609 en die ziet er anders uit dan de Bell Boeing V22 Osprey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
mochten er nog mensen twijfelen over de treehouse set, er gaan geruchten dat hij eind van he tjaar eruit gaat:

https://www.bricktastic.n...oPz_cmsbgex_of_poGifzBRnM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Ik lees net dat 1 of andere organisatie in Duitsland er ophef over maakt dat Lego nu wapenhandel steunt, omdat er licentie kosten op de set zouden zitten die daar naar toe gaan. Dus het komt niet zo zeer uit Lego. Zou wel een duur geintje worden als Lego de stekker eruit trekt. De sets voor augustus release zijn al klaar en onderweg naar distributeurs lijkt me.

Edit
linkje brickset artikel
What's most interesting, though, is that LEGO Germany has issued a statement in response: "The LEGO Technic Set 42113 Bell-Boeing V-22 Osprey was developed by us in relation to the aircraft's operations in rescue operations. The aircraft is mainly used for military purposes. We have long followed the principle of not designing sets with military vehicles. In this case, we have not strictly followed our own guidelines and high standards and will therefore review the plans to launch the product on August 1st."
Dus toch wat Arjen zegt? :D

[ Voor 32% gewijzigd door AppieNL op 20-07-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
AppieNL schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:08:
[...]

Ik lees net dat 1 of andere organisatie in Duitsland er ophef over maakt dat Lego nu wapenhandel steunt, omdat er licentie kosten op de set zouden zitten die daar naar toe gaan. Dus het komt niet zo zeer uit Lego. Zou wel een duur geintje worden als Lego de stekker eruit trekt. De sets voor augustus release zijn al klaar en onderweg naar distributeurs lijkt me.
Dus een kans om een unieke limited Lego set in handen te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Dat was mijn idee ook! :D (hiervoor nauwelijks interesse in het ding)

(ik wilde wel wat van die DBG panels)

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 20-07-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Is deze überhaupt al te koop geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:52

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wat de actual F.... Ik zou het echt verschikkelijk zonde vinden als de Osprey geannuleerd wordt, en ook nogal hypocriet. Het echt ding is voor zover ik weet nooit echt een wapenplatform, maar alleen vervoer. Zet dat tegenover sets als de creator blue power jet, wat gewoon een F35 is in luchtshow kleuren... Noem maar eens een eenmans straaljager op die geen militaire oorsprong heeft, zeker iets wat er zo uit ziet (er zijn genoeg mini-jets, maar niks daarvan lijkt ook maar een beetje op die creator set, of bijv 42066)

Maarja, de hardschreeuwers zullen het wel weer gaan winnen... Ik hoop dat lego in ieder geval de instructies publiceert (of ergens uit laat lekken)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
vectormatic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:45:
Wat de actual F.... Ik zou het echt verschikkelijk zonde vinden als de Osprey geannuleerd wordt, en ook nogal hypocriet. Het echt ding is voor zover ik weet nooit echt een wapenplatform, maar alleen vervoer. Zet dat tegenover sets als de creator blue power jet, wat gewoon een F35 is in luchtshow kleuren... Noem maar eens een eenmans straaljager op die geen militaire oorsprong heeft, zeker iets wat er zo uit ziet (er zijn genoeg mini-jets, maar niks daarvan lijkt ook maar een beetje op die creator set, of bijv 42066)

Maarja, de hardschreeuwers zullen het wel weer gaan winnen... Ik hoop dat lego in ieder geval de instructies publiceert (of ergens uit laat lekken)
Die Osprey kun je echt vergeten in mijn ogen. Het gaat die organisatie er geloof ik vooral om dat LEGO geld genereert voor defensiebedrijven. LEGO zegt zelf al dat de set niet strookt met het beleid, dus ik zou niet weten hoe ze dat willen oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 20-07-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

NotSoSteady schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:55:
[...]

Die Osprey kun je echt vergeten in mijn ogen. Het gaat die organisatie er geloof ik vooral om dat LEGO geld genereert voor defensiebedrijven. LEGO zegt zelf al dat de set niet strookt met het beleid, dus ik zou niet weten hoe ze dat willen oplossen.
Eens. Ik vraag me af wat er met de reeds geproduceerde sets gaat gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

NotSoSteady schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:55:
[...]

Zoals er iemand op eurobricks al postte, bijna elke andere license-partner van lego zit momenteel ook in defensie, Zo heeft het duitse leger een hele hoop mercedes trucks in gebruik, en is hun APC een daimler-benz product. Ook heeft lego in het verleden Boeing sets gemaakt, drie keer raden wat Boeing verder voor leuke dingen maakt? Oh, en die Apollo LEM? een Grumman produkt, ook bekend van de Grumman hellcat, een jachtvliegtuig, en voorloper van Northrop Grumman, bekend van onder andere de B2 stealth bomber.

Je zal ongetwijfeld gelijk krijgen wat de set betreft, ik baal er alleen heeel erg van, zeker aangezien het allemaal zo hypocriet is als maar zijn kan, en het weer een mooi voorbeeld is van een paar schreeuwlelijks die het voor een hele hoop mensen moeten verpesten, terwijl het in de praktijk allemaal geen ene flikker uitmaakt.

EDIT: ik zou haast durven zeggen dat ik bij elke lego license partner wel een link kan leggen naar militair gebruik, of in het geval van zo ongeveer alles duits, japans of italiaans zelfs naar nazis/facisme. Het enige wat ik zo kan bedenken wat "veilig" is, is de London dubbel decker, mini (de oude, de nieuwe is een BMW product) en de caterham.

[ Voor 12% gewijzigd door vectormatic op 20-07-2020 18:17 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:35
Dat is het treurige inderdaad. Waarschijnlijk gaat Lego wel buigen aangezien ze de steentjes uit de set wel weer kunnen verkopen op een manier. Maar het blijft treurig dat een of andere club met bepaalde onzuivere politieke doelen zo een invloed kan hebben. Meestal hebben dit soort clubjes een rijke geldschieter met een zeer discutabele achtergrond. Ik blijf niet snappen waarom bedrijven blijven meegaan met dit soort onzin. De imagoschade is echt miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Baardmeester schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:22:
Dat is het treurige inderdaad. Waarschijnlijk gaat Lego wel buigen aangezien ze de steentjes uit de set wel weer kunnen verkopen op een manier.
Ik vraag het me af, het kan goed zijn dat de kosten om alle reeds verpakte sets weer uit te sorteren groter zijn dan de eventueel te redden steentjes (want een aantal onderdelen zijn osprey specifiek) opnieuw produceren. In dat geval gaat de boel gewoon door de shredder heen.

Ik durf er trouwens geld op te zetten dat we binnen een maand of twee gewoon een Osprey uit china kunnen kopen, het is dat ik principieel zo min mogelijk zooi uit china wil hebben, laat staan direct, anders zou ik het zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Als je de onderdelen per kleur in de schredder gooit, kan je er dan weer basiskorrels van maken voor nieuwe onderdelen van die kleur?

PU onderdelen loont nog wel om te hergebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

almightyarjen schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:36:
Als je de onderdelen per kleur in de schredder gooit, kan je er dan weer basiskorrels van maken voor nieuwe onderdelen van die kleur?

PU onderdelen loont nog wel om te hergebruiken denk ik.
Mwa, tenzij lego een lijn speciale apparaten heeft om sets te harvesten en op kleur te sorteren, zou ik denken dat de boel gewoon als geheel door de shredder gaat

Enige reden om dat met de osprey niet te doen zou inderdaad de PU onderdelen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ben we benieuwd hoe dat werkt. Ik wil volgende week naar LEGOLAND Duitsland, maar je moet namelijk online tickets kopen voor een specifieke dag (ivm Corona) en dan werkt die streepjescode dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

En toch, er zijn ‘precedenten’:
- 10024 Red Baron
- 10226 Sopwith Camel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Tja, geen idee. Die twee zijn wellicht niet standaard oorlogstuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
vectormatic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Zoals er iemand op eurobricks al postte, bijna elke andere license-partner van lego zit momenteel ook in defensie, Zo heeft het duitse leger een hele hoop mercedes trucks in gebruik, en is hun APC een daimler-benz product. Ook heeft lego in het verleden Boeing sets gemaakt, drie keer raden wat Boeing verder voor leuke dingen maakt? Oh, en die Apollo LEM? een Grumman produkt, ook bekend van de Grumman hellcat, een jachtvliegtuig, en voorloper van Northrop Grumman, bekend van onder andere de B2 stealth bomber.

Je zal ongetwijfeld gelijk krijgen wat de set betreft, ik baal er alleen heeel erg van, zeker aangezien het allemaal zo hypocriet is als maar zijn kan, en het weer een mooi voorbeeld is van een paar schreeuwlelijks die het voor een hele hoop mensen moeten verpesten, terwijl het in de praktijk allemaal geen ene flikker uitmaakt.

EDIT: ik zou haast durven zeggen dat ik bij elke lego license partner wel een link kan leggen naar militair gebruik, of in het geval van zo ongeveer alles duits, japans of italiaans zelfs naar nazis/facisme. Het enige wat ik zo kan bedenken wat "veilig" is, is de London dubbel decker, mini (de oude, de nieuwe is een BMW product) en de caterham.
Dat klopt. Ik vind het overigens ook een hoop gedoe om niks, maar helaas zijn bedrijven tegenwoordig nagenoeg overal bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vectormatic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Mwa, tenzij lego een lijn speciale apparaten heeft om sets te harvesten en op kleur te sorteren, zou ik denken dat de boel gewoon als geheel door de shredder gaat

Enige reden om dat met de osprey niet te doen zou inderdaad de PU onderdelen zijn
Die apparatuur hebben ze niet. 'Mislukte' zakjes eindigen bij AFOLs die op beurzen e.d. staan. Hier zitten soms zelfs PF onderdelen tussen (PU misschien ook, maar nog te nieuw om daarvoor in roulatie te komen).

Ik denk dat het wel los zal lopen met de set, misschien geen release in Duitsland (aangezien ze daar zeiken) maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Het enige wat ik zo kan bedenken wat "veilig" is, is de London dubbel decker, mini (de oude, de nieuwe is een BMW product) en de caterham.
Helaas de dubbeldekker is ook niet veilig...
Tijdens de Tweede Wereldoorlog produceerde AEC diverse militaire voertuigen. De AEC Matador was de meeste bekende; een artillerietrekker waarvan circa 10.500 exemplaren zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Tja, geen idee. Die twee zijn wellicht niet standaard oorlogstuig?
Ik wil de discussie niet nodeloos blijven rekken, want ik ken er niet genoeg van. Van de Fokker DR.I zijn er 320 gebouwd. Ik heb echter geen idee wat dat getal betekent in de context van WO1. Volgens Wikipedia heeft de Red Baron 19 andere vliegtuigen neergehaald met dit type (80 in totaal).

Van de Sopwith zijn er blijkbaar 5490 gebouwd, en nog eens, ik heb geen idee wat dat betekent in die context. Beide toestellen hebben alleen ‘actie gezien’ en werden nooit gebruikt voor burgerdoeleinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 20-07-2020 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:48
Ik denk dat in dit geval LEGO vooral niet wil dat er via licenties geld direct naar wapenfabrikanten gaat.

De licentieopbrengsten gaan naar de fabrikant van de Osprey, en dat is de defensie-divisie van Boeing (en niet de burgerluchtvaart-divisie, zoals bij de Dreamliner).

Het is denk ik een interne fuck-up geweest. De designers zullen gedacht hebben dat het goed zat omdat het de search-and-rescue versie betrof, bij de juridische afdeling heeft iemand zitten te slapen die niet (of te laat) doorhad dat de licentie geregeld werd via de defensie-divisie van Boeing. En nu een externe partij ze daar op wijst gaan ze kijken hoe ze dat recht kunnen trekken.

Voor de Fokker en Sopwith hebben ze waarschijnlijk (?) geen licentie hoeven te regelen omdat de fabrikanten niet meer bestonden op het moment dat de sets uitkwamen, en met de verkoop werd de wapenindustrie niet gespekt.
De sets verheerlijken daarnaast (in de ogen van LEGO ;) ) ook geen oorlogsvoering; je kunt ze onder het kopje 'historisch en/of fantasie' scharen waaronder LEGO ook andere sets met soldaten/gevechtsvoertuigen heeft uitgebracht (Western, Pirates, Star Wars, Avengers, Ninjago, etc.).

[ Voor 34% gewijzigd door Tc99m op 20-07-2020 21:09 ]

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FWIW, ik heb net via lego.com een bericht gestuurd met de vraag om het model vooral toch uit te brengen, baat het niet, dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
LEGO Ideas 21323 Grand Piano telt naar alle waarschijnlijk 3662 stenen en krijgt naar verluidt een prijskaartje van €349,99. De piano in LEGO-vorm wordt speelbaar en dat verklaart ook de hoge prijs van 9,6 cent per steen voor een set waarvoor geen licentie is vereist. De hoge prijs is ook de reden waarom we hadden verwacht dat het de Sesamstraat-set betrof.
Ouch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Volgens de postnl app komen vandaag eindelijk uit Polen de onderdelen voor de standaard van de play Millenium Falcon binnen. Volgens mij een maand erover gedaan.
Binnenkort maar eens de verlichting hiervoor aanschaffen.

Ik twijfel nog steeds over die NES. Vind hem heel vet, maar vind ik hem ook die prijs vet. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Oeii die Sopwith, die heb ik hier nog in de bruine uitvoering staan. Leuke build!

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Tc99m schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:57:
De sets verheerlijken daarnaast (in de ogen van LEGO ;) ) ook geen oorlogsvoering; je kunt ze onder het kopje 'historisch en/of fantasie' scharen waaronder LEGO ook andere sets met soldaten/gevechtsvoertuigen heeft uitgebracht (Western, Pirates, Star Wars, Avengers, Ninjago, etc.).
Goed dat je er een smiley hebt bijgezet, *wink wink nudge nudge* ;)
De Red Baron is wel een expliciete verwijzing naar een persoon/gebeurtenis. Anyhoo persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Als kind deed ik ook pogingen om bepaalde 'militaire structuren' te bouwen, ook voornamelijk vliegtuigen. In mijn hoofd bouwde ik een C-130, Dakota C-47, B-17,... in werkelijkheid een knoeiboel van jaren '80 onderdelen :P

Ik begrijp je punt, bv. western is een vaag begrip. Cavalerie met herkenbare minifigs (Lee, Grant, Stonewall Jackson, Custer,...) is iets heel anders.
SavageBrother schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Oeii die Sopwith, die heb ik hier nog in de bruine uitvoering staan. Leuke build!
Ik heb de versie die ik eerder linkte. Het is een van de grotere sets die mij uit mijn dark ages hebben gehaald. Wat dat betreft mag Lego wel weer eens met een ander vliegtuig komen, een mooie DC-3 of zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 21-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

vectormatic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Als ze nou gewoon een mooi B-model maken hoeven ze alleen een andere doos te maken (met het B model/MOC als nieuw main model). Laat de originele bouwinstructies een keer per ongeluk online komen en iedereen is blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cheezus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Als ze nou gewoon een mooi B-model maken hoeven ze alleen een andere doos te maken (met het B model/MOC als nieuw main model). Laat de originele bouwinstructies een keer per ongeluk online komen en iedereen is blij :+
*mompelt iets over genummerde zakjes* :P

Either way, ik hoop dat de boel gewoon uitkomt, maar we gaan het zien. Ik heb een emailtje gestuurd en de petitie getekend, meer kan/ga ik er redelijkerwijs niet aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

vectormatic schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:03:
[...]

*mompelt iets over genummerde zakjes* :P

Either way, ik hoop dat de boel gewoon uitkomt, maar we gaan het zien. Ik heb een emailtje gestuurd en de petitie getekend, meer kan/ga ik er redelijkerwijs niet aan doen.
How about een B model met dezelfde genummerde zakjes? En in augustus klaar, uitdaging :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb voor de kinderen even een kleine voorraad Lego gehaaldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkD_1wfqyDyu6rFO5ylx5Dky8sU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ralhBrF381Qi6OK8UBGWBcV.jpg?f=fotoalbum_large

Kunnen ze weer even voort. Vorige week waren we in Lego House. Echt een geweldige ervaring, waanzinnig.

Bij het restaurant kwamen we deze tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoExKA2m5PY3zJiVU3aylAmmdWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCaKSwMGOpHOFYpwkcaHOZoO.jpg?f=fotoalbum_large

Lijken custom te zijn. Iemand die ook geweest is en deze nagebouwd heeft :p Ben wel benieuwd wat er precies nodig is (nee, ben niet de handigste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:08

GeeBee

Oddball

Het aapje en de banaan horen bij 31019, Forest Animals.

https://rebrickable.com/s...rest-animals/?inventory=1

[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 21-07-2020 11:27 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Thanks man :) Hadden het er nog gevraagd, niemand wist het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20

Pierre

Van nature lui!

Lol dat aapje deed me denken aan dit klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Pierre schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Lol dat aapje deed me denken aan dit klik
Ik had hele andere associaties bij het woord 'bimbobox' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 00:15
TechnicCompacte rupsband kraan (42097)

Bij de Intertoys in Enschede is deze nu te koop voor € 62,49, niet de laagste prijs ooit maar wel een nette prijs als je de laagste prijs op Brickwatch checkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20

Pierre

Van nature lui!

almightyarjen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Ik had hele andere associaties bij het woord 'bimbobox' :')
Haha ja ik ook, dacht kijk ik nou goed, maar het staat er echt :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 11:57
Laatst een partij lego van marktplaats gekocht en na de positieve verhalen over waterstofperoxide ism zonlicht wilde ik dit eens gaan proberen.

Maar waar halen jullie die watedstofperoxide.? Drogisten hier hebben het of niet, of flesjes van 110ml.

En gooien jullie ook minifigures in zoon badje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@theonlymarco83 Ik zou even de zoekfunctie gebruiken. Er is nog niet zo lang geleden uitgebreid over gepraat. Alles wat je zou willen weten staat in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 10-06 08:53
theonlymarco83 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34:
Laatst een partij lego van marktplaats gekocht en na de positieve verhalen over waterstofperoxide ism zonlicht wilde ik dit eens gaan proberen.

Maar waar halen jullie die watedstofperoxide.? Drogisten hier hebben het of niet, of flesjes van 110ml.

En gooien jullie ook minifigures in zoon badje?
https://www.amazon.de/dp/...%25&qid=1595349295&sr=8-2

12%, kan nog verdund worden met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 13-06 17:44

Dommel

Professioneel Software Sloper

Zojuist op facebook gelezen in een groep waar het ook over dit vliegtuig ging:
LEGO Group: "The LEGO Technic Bell Boeing V-22 Osprey was designed to highlight the important role the aircraft plays in search and rescue efforts. While the set clearly depicts how a rescue version of the plane might look, the aircraft is only used by the military. We have a long-standing policy not to create sets which feature real military vehicles, so it has been decided not to proceed with the launch of this product.

We appreciate that some fans who were looking forward to this set may be disappointed, but we believe it’s important to ensure that we uphold our brand values."

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-06 19:53
Dommel schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:45:
Zojuist op facebook gelezen in een groep waar het ook over dit vliegtuig ging:

[...]
Volgende keer eerst onderzoek (2 minuten googlen) doen voor je als bedrijf aan een ontwerp begint?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Erg vreemd zo kort voor de lauch, die is dan allang in productie...

Het is nu ook officieel bevestigd inderdaad.

[ Voor 52% gewijzigd door Chakotay op 21-07-2020 22:00 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:23
Nu ik er zo weer naar kijk ziet het er toch minder netjes uit als het origineel:
YouTube: Amazing Motorized LEGO Piano | Brickvention 2019
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit en of het daarmee de geruchten van €350 wel waard is. Ik hoop dat de bedenker ooit zijn ontwerp wil deen via Rebrickable als Het ontwerp van Lego zelf tegen valt. Maar misschien ben ik wat te pessimistisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Chakotay schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:38:
Erg vreemd zo kort voor de lauch, die is dan allang in productie...

Het is nu ook officieel bevestigd inderdaad.
Wat een gezeik weer zeg :( Dit was een van de weinige sets sinds lange tijd waar ik écht naar uit keek. Zo jammer dat ze dit doen. En dat allemaal omdat een klein groepje (ik kan me niet voorstellen dat het veel mensen zijn) weer het hardst roept. Kunnen we als Lego community niet eens hard terugschreeuwen met zijn allen? Zoveel MOC’ers en reviewers die bij elkaar miljoenen volgers hebben. Dat moet toch effect hebben? Al is het maar om aan te geven dat we het er niet mee eens zijn. Volgens mij zijn die tegenstanders niet eens Lego-fan maar hebben ze dit aangegrepen om weer eens ergens tegenaan te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor deze ene keer zouden ze de instructies van de Osprey eigenlijk publiekelijk moeten maken. Kan iedereen zelf den wat ie wil. Of desnoods als Ideeenboem uitbrengen ofzo :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 93 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .