Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.216 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:15
Ik snap dat je baalt als deze set graag wilde.
Maar het grootste probleem is dat dit ontwerp botst met 1 van de kernwaardes van Lego: ze ontwerpen geen militaire voertuigen. Ze kunnen dit dus onmogelijk uitbrengen, zonder dat dit invloed heeft op directie, aandeelhouders, medewerkers, en ga zo maar door. Ze hebben dus niet echt een keuze, behalve hun principes verlogenen. Dan maken ze nu volgens mij de enige jusite keuze: set niet uitbrengen (hoe spijtig ook)
ggj87 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Wat een gezeik weer zeg :( Dit was een van de weinige sets sinds lange tijd waar ik écht naar uit keek. Zo jammer dat ze dit doen. En dat allemaal omdat een klein groepje (ik kan me niet voorstellen dat het veel mensen zijn) weer het hardst roept. Kunnen we als Lego community niet eens hard terugschreeuwen met zijn allen? Zoveel MOC’ers en reviewers die bij elkaar miljoenen volgers hebben. Dat moet toch effect hebben? Al is het maar om aan te geven dat we het er niet mee eens zijn. Volgens mij zijn die tegenstanders niet eens Lego-fan maar hebben ze dit aangegrepen om weer eens ergens tegenaan te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The Eagle schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:14:
Voor deze ene keer zouden ze de instructies van de Osprey eigenlijk publiekelijk moeten maken. Kan iedereen zelf den wat ie wil. Of desnoods als Ideeenboem uitbrengen ofzo :P
Is een beetje lastig aangezien er nieuwe blokjes in die set zitten. Die kun je dus nooit nabouwen. Misschien in groen, als je de Sian hebt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

ggj87 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Wat een gezeik weer zeg :( Dit was een van de weinige sets sinds lange tijd waar ik écht naar uit keek. Zo jammer dat ze dit doen. En dat allemaal omdat een klein groepje (ik kan me niet voorstellen dat het veel mensen zijn) weer het hardst roept. Kunnen we als Lego community niet eens hard terugschreeuwen met zijn allen? Zoveel MOC’ers en reviewers die bij elkaar miljoenen volgers hebben. Dat moet toch effect hebben? Al is het maar om aan te geven dat we het er niet mee eens zijn. Volgens mij zijn die tegenstanders niet eens Lego-fan maar hebben ze dit aangegrepen om weer eens ergens tegenaan te schoppen.
Ik snap de keuze van Lego helemaal. Als ze dit nu door laten gaan krijgen ze echt heel veel shit over hun heen. Dat beschadigt de merknaam meer dan een technic set nu cancelen. Het is één van hun kernwaarden.

Daarnaast: het is Lego. Ga zelf aan de slag als je graag een Osprey wilt, je hebt al plaatjes als voorbeeld. Een van die MOC'ers zal anders ook wel met een ontwerp komen.
zonoskar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Is een beetje lastig aangezien er nieuwe blokjes in die set zitten. Die kun je dus nooit nabouwen. Misschien in groen, als je de Sian hebt.
Dan maak je hem in het groen, je kan niet alles hebben...

[ Voor 12% gewijzigd door almightyarjen op 21-07-2020 22:28 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
fishman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:15:
Ik snap dat je baalt als deze set graag wilde.
Maar het grootste probleem is dat dit ontwerp botst met 1 van de kernwaardes van Lego: ze ontwerpen geen militaire voertuigen. Ze kunnen dit dus onmogelijk uitbrengen, zonder dat dit invloed heeft op directie, aandeelhouders, medewerkers, en ga zo maar door. Ze hebben dus niet echt een keuze, behalve hun principes verlogenen. Dan maken ze nu volgens mij de enige jusite keuze: set niet uitbrengen (hoe spijtig ook)

[...]
Geen militaire voertuigen, ze hebben in het verleden meerdere militaire voertuigen gemaakt, of geïnspireerd op militaire voertuigen. Dit was nooit een probleem tot de politieke correctheid de overhand kreeg in onze samenleving. Herinner je je de Sopwith Camel nog (2x), of de Red Baron, Technic Air Race Jet, Mercedes Unimog (die ook in het leger wordt gebruikt). En ik ben er vrij zeker van dat de Volvo Hauler en bulldozer ook met groene camouflage zijn geleverd. Dat kon toen allemaal wel, maar dit niet? Ik vind het flauw en heel eng ook want waar eindigt dit? Waarom luisteren ze naar zo’n klein groepje terwijl er miljoenen mensen zijn die er geen probleem mee hebben?

Ik weet niet of deze PDF al eerder is gepost, maar dit zijn de argumenten van de activisten (als je ze zo kan noemen) waar het om gaat:

https://lovebricks-hatewa...-Studie_ENG_Final_web.pdf

Hier staan ook de eerder genoemde Air Race Jet e.d. in. Ik vind het maar een smerige streek :r

Btw; hoe zit het dan met thema’s als Star Wars? Daar zit ook het nodige wapentuig in. Zelfs kleine pistooltjes en geweren. Dat zijn in principe ook allemaal militaire voertuigen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
Klopt, ze maken zeker wapentuig. Maar dat is vaak historisch, fantasie of toekomst, etc. Nooit realistische moderne/huidige voertuigen. De grens is natuurlijk wat vaag, maar in dit geval snap ik Lego wel. Ik ben ook met je eens dat alles tegenwoordig wel erg onder een vergrootglas ligt, maar Lego mag deze keuze maken, het blijft een commercieel bedrijf met hele grote belangen.
En als je graag een tank, of ander militair voertuig wilt maken zijn er genoeg namaak Lego of MOC's beschikbaar, het is dus niet dat je geen alternatieven hebt. Het blijft speelgoed, maak er dus vooral geen ruzie om ;)
ggj87 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:30:
[...]

Geen militaire voertuigen, ze hebben in het verleden meerdere militaire voertuigen gemaakt, of geïnspireerd op militaire voertuigen. Dit was nooit een probleem tot de politieke correctheid de overhand kreeg in onze samenleving. Herinner je je de Sopwith Camel nog (2x), of de Red Baron, Technic Air Race Jet, Mercedes Unimog (die ook in het leger wordt gebruikt). En ik ben er vrij zeker van dat de Volvo Hauler en bulldozer ook met groene camouflage zijn geleverd. Dat kon toen allemaal wel, maar dit niet? Ik vind het flauw en heel eng ook want waar eindigt dit? Waarom luisteren ze naar zo’n klein groepje terwijl er miljoenen mensen zijn die er geen probleem mee hebben?

Ik weet niet of deze PDF al eerder is gepost, maar dit zijn de argumenten van de activisten (als je ze zo kan noemen) waar het om gaat:

https://lovebricks-hatewa...-Studie_ENG_Final_web.pdf

Hier staan ook de eerder genoemde Air Race Jet e.d. in. Ik vind het maar een smerige streek :r

Btw; hoe zit het dan met thema’s als Star Wars? Daar zit ook het nodige wapentuig in. Zelfs kleine pistooltjes en geweren. Dat zijn in principe ook allemaal militaire voertuigen :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Dat het ‘maar’ speelgoed is betekent niet dat we dan maar moeten accepteren dat kleine groeperingen zomaar dit soort invloed kunnen uitoefenen. Dat moeten we, en bedrijven helemaal, niet willen steunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Vond de lego indiana Jones 7622 https://brickset.com/sets...e-for-the-Stolen-Treasure meer een leger set dan die helicopter.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 11:00
almightyarjen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:26:
[...]

Ik snap de keuze van Lego helemaal. Als ze dit nu door laten gaan krijgen ze echt heel veel shit over hun heen. Dat beschadigt de merknaam meer dan een technic set nu cancelen. Het is één van hun kernwaarden.

Daarnaast: het is Lego. Ga zelf aan de slag als je graag een Osprey wilt, je hebt al plaatjes als voorbeeld. Een van die MOC'ers zal anders ook wel met een ontwerp komen.
Ik denk juist met cancelen eerder je reputatie schaad bij je trouwe klanten. Waarschijnlijk 99% van deze roepers kopen niet eens Lego. Meestal zijn het ook van die lui die op anti kapitalisme protesten met de nieuwste iPhone staan en ook gewoon de nieuwste Star Wars set kopen ook al zou Lego de set niet cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Dagg schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Nu ik er zo weer naar kijk ziet het er toch minder netjes uit als het origineel:
YouTube: Amazing Motorized LEGO Piano | Brickvention 2019
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit en of het daarmee de geruchten van €350 wel waard is. Ik hoop dat de bedenker ooit zijn [i]ontwerp wil deen via Rebrickable als Het ontwerp van Lego zelf tegen valt[/i]. Maar misschien ben ik wat te pessimistisch :D
Dat is niet toegestaan volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ggj87 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:08:
Dat het ‘maar’ speelgoed is betekent niet dat we dan maar moeten accepteren dat kleine groeperingen zomaar dit soort invloed kunnen uitoefenen. Dat moeten we, en bedrijven helemaal, niet willen steunen.
Je hebt je punt nu 3x gemaakt geloof ik, zonder nieuwe argumenten, en niet iedereen is het met je eens. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent maar het leven gaat door, stampvoeten heeft weinig zin en Lego staat volledig in zijn recht dit soort keuzes te maken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
SnoeiKoei schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:14:
[...]

Je hebt je punt nu 3x gemaakt geloof ik, zonder nieuwe argumenten, en niet iedereen is het met je eens. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent maar het leven gaat door, stampvoeten heeft weinig zin en Lego staat volledig in zijn recht dit soort keuzes te maken.
Dat Lego volledig in zijn recht staat betekent niet dat we allemaal maar blij moeten zijn met de situatie waarin miniscule groeperingen hun wil op kunnen leggen aan de massa met dreigementen.

Anyway, om het maar weer over leukere dingen te hebben: Welke programma's en processen gebruiken jullie om een MOC te ontwerpen? Ik heb nu een paar concepten geschetst en ongeveer de afmetingen bepaald maar ik heb niet genoeg steentjes om het gewoon te gaan bouwen. Het grootste gedeelte van mijn collectie is jaren 90 spul, en daarmee mis je toch een hoop moderne gemakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Voor een ieder die de keuze snapt... Het heeft niks van doen met het vliegtuig zelf:
https://www.bol.com/nl/p/...g-60021/1004004013515979/
https://www.bol.com/nl/p/...n-31020/9200000021797640/

De (niet bevestigde) reden is dat voor het nieuwe geannuleerde pakket de licentie via de defensie tak van Boeing loopt en daar wil Lego dus niet zijn vingers aan branden. Dat zal bij die twee sets dus waarschijnlijk anders liggen maar het is wel hetzelfde vliegtuig.
Datzelfde geldt overigens voor andere licenties die ze hebben met bedrijven die ook defensie onderdelen/voertuigen bouwen. Daar lopen de licenties via andere afdelingen als de defensie afdelingen.

Maar om het inderdaad weer over de steentjes te gaan hebben:
ErikT738 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:24:
[...]
Anyway, om het maar weer over leukere dingen te hebben: Welke programma's en processen gebruiken jullie om een MOC te ontwerpen? Ik heb nu een paar concepten geschetst en ongeveer de afmetingen bepaald maar ik heb niet genoeg steentjes om het gewoon te gaan bouwen. Het grootste gedeelte van mijn collectie is jaren 90 spul, en daarmee mis je toch een hoop moderne gemakken.
Als ik weet wat ik wil bouwen dan gebruik ik Stud.io, sinds een paar maanden mee bezig en het merendeel van wat ik doe doe ik via afbeeldingen van anderen waar ik mijn eigen twist aan geef en als ik het goed genoeg gelukt vind dan bestel ik de steentjes (die ik nog mis) en ga ik bouwen.

[ Voor 37% gewijzigd door Dommel op 22-07-2020 08:45 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
almightyarjen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:26:

Zit een reviewer op Eurobricks die de set heeft gehad en die al bezig is om de instructies online te zetten. Dus men kan binnenkort (tenzij Lego dat blokkeert) gewoon het originele boekje volgen. Zit je alleen dus (voorlopig) nog met een andere (Sian) kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:51
Dommel schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:40:
Voor een ieder die de keuze snapt... Het heeft niks van doen met het vliegtuig zelf:

De (niet bevestigde) reden is dat voor het nieuwe geannuleerde pakket de licentie via de defensie tak van Boeing loopt en daar wil Lego dus niet zijn vingers aan branden. Dat zal bij die twee sets dus waarschijnlijk anders liggen maar het is wel hetzelfde vliegtuig.
Datzelfde geldt overigens voor andere licenties die ze hebben met bedrijven die ook defensie onderdelen/voertuigen bouwen. Daar lopen de licenties via andere afdelingen als de defensie afdelingen.

[...]

Als ik weet wat ik wil bouwen dan gebruik ik Stud.io, sinds een paar maanden mee bezig en het merendeel van wat ik doe doe ik via afbeeldingen van anderen waar ik mijn eigen twist aan geef en als ik het goed genoeg gelukt vind dan bestel ik de steentjes (die ik nog mis) en ga ik bouwen.
Ik lees dat vrij veel mensen de ofhef niet begrijpen, maar ik begrijp hem op zich wel.

Bij het lezen van het bericht een tijdje geleden dat deze uit zou komen zat ik al met fronsende wenkbrouwen dat dit uitgebracht zou gaan worden. Ik ken dit vliegtuig niet anders dan een militair vliegtuig.
Tuurlijk SW is ook oorlog, en andere tema's hebben ook wapens. Maar ik vind dit toch wel een stapje verder gaan. En de sopwitch is natuurlijk ook 100% een oorlogsmiddel, maar dat gevoel, en het is puur een persoonlijk gevoel, is toch meer historisch. De Osprey is oorlogstuig wat nu actief rondvliegt.

Dus ik heb toch een beetje gemende gevoelens over deze set als ik met mijn zoontje van 5 voor het schap bij de intertoys zou staan.

Wat in mijn optiek tegen de set werkt is de kleurstelling met het grijs. Dus ook al is het S&R hij blijft mij een te militair gevoel geven. Had hij volledig oranje, rood, of een kleuren combo met wit, blauw geweest dan had ik al een heel ander gevoel er bij gehad. Net zoals ik geen negatief gevoel heb bij dat creator setje of city setje.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
NotSoSteady schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:19:
[...]

Dat is niet toegestaan volgens mij.
Niet een-twee-drie aan gedacht maar dat is niet heel gek dat dat niet zou mogen. Ga ik zelf even beeldmateriaal verzamelen om desnoods zelf aan de slag te gaan. De piano gaat er iig komen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Zou die Osprey niet ook een 'domme' batterybox hebben die die nieuwe motoren aan kan sturen zonder app-onzin? Ik hoop wel dat die op korte termijn alsnog in een andere set beschikbaar komt, dat zou wel erg zonde zijn anders.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fishman
+1
Dit is inderdaad het probleem. Doordat Lego licentie kosten moet afdragen aan Boeing/Bell financieren ze hiermee wapenproducenten.
Alle andere sets die als voorbeeld worden genoemd zijn licentievrij.
Dommel schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:40:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
theonlymarco83 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34:
Laatst een partij lego van marktplaats gekocht en na de positieve verhalen over waterstofperoxide ism zonlicht wilde ik dit eens gaan proberen.

Maar waar halen jullie die watedstofperoxide.? Drogisten hier hebben het of niet, of flesjes van 110ml.

En gooien jullie ook minifigures in zoon badje?
https://www.deoplosmiddel...en/Waterstofperoxide-3-5L

Alleen Witte en Licht Grijze onderdelen behandelen, andere kleuren worden namelijk vaal.

Onderdelen met een print kun je gewoon behandelen, de print word niet aangetast, heeft het sticker moet die er af.

Alles eerst grondig wassen zodat vuil eraf is, daarna in een doorzichtige bak behandelen met onverdund 3% peroxide, pal in de zon. Elke 30-45 minuten de bak even goed omroeren zodat de bubbeltjes weer van de onderdelen zijn.

De duur van de behadeling hangt af van hoe geel ze zijn. Mocht je meerdere dagen nodig hebben zou ik ze niet langer dan 6 uur per dag in de peroxide laten staan, en dan na elke behandeling afspoelen met water en de volgende dag weer hervatten.

De peroxide is meerdere malen te gebruiken, maar op den duur is de kracht er af, je kunt het dan gewoon door de gootsteen spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
TheDeeGee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:58:
[...]

https://www.deoplosmiddel...en/Waterstofperoxide-3-5L

Alleen Witte en Licht Grijze onderdelen behandelen, andere kleuren worden namelijk vaal.

Onderdelen met een print kun je gewoon behandelen, de print word niet aangetast, heeft het sticker moet die er af.

Alles eerst grondig wassen zodat vuil eraf is, daarna in een doorzichtige bak behandelen met onverdund 3% peroxide, pal in de zon. Elke 30-45 minuten de bak even goed omroeren zodat de bubbeltjes weer van de onderdelen zijn.

De duur van de behadeling hangt af van hoe geel ze zijn. Mocht je meerdere dagen nodig hebben zou ik ze niet langer dan 6 uur per dag in de peroxide laten staan, en dan na elke behandeling afspoelen met water en de volgende dag weer hervatten.

De peroxide is meerdere malen te gebruiken, maar op den duur is de kracht er af, je kunt het dan gewoon door de gootsteen spoelen.
Kleine toevoeging: hou de grijze onderdelen goed in de gaten! Het is makkelijk om deze te lang in de waterstofperoxide te laten zitten waardoor ze wit uitslaan. Witte onderdelen kon ik in mijn eigen beperkte ervaring zo lang laten zitten als ik wilde, witter dan wit wordt het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-09 07:26
Iemand hier toevallig de crocodiltrein gemaakt. Ik mis namelijk een goede review of deze is in het Engels. Ik hoor en kers eigenlijk maar negatief ivm wielbasis en welstand. Ik twijfel, mar wil hem eigenlijk wel in mijn collectie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
fishman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:58:
+1
Dit is inderdaad het probleem. Doordat Lego licentie kosten moet afdragen aan Boeing/Bell financieren ze hiermee wapenproducenten.

[...]
Volgens LEGO is het vooral omdat het eigenlijk een militair vliegtuig is, waar LEGO zelf een verhaal bij heeft bedacht om dit te omzeilen. Ik vond het vanaf dag 1 al een opvallend project, want ik kon nergens afbeeldingen vinden waarbij de Osprey werd ingezet voor reguliere reddingacties. Wel jammer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En ergens toch ook wel mooi dat men zich aan zijn principes houdt en daar niet van afwijkt :)
Zou idd een hellend vlak zijn geworden en ik kan me prima voorstellen dat men zich daar niet aan waagt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Versaevel schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:23:
Iemand hier toevallig de crocodiltrein gemaakt. Ik mis namelijk een goede review of deze is in het Engels. Ik hoor en kers eigenlijk maar negatief ivm wielbasis en welstand. Ik twijfel, mar wil hem eigenlijk wel in mijn collectie hebben.
Die wielbalans was meende ik gezien te hebben in een video van jang eenvoudig te repareren door het rubber van de wielen bij de locomotief weg te laten.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
fishman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:58:
+1

[...]
tja helaas zal dit het idd zijn.

de Sopwith, Red baron maar ook de 42066 zitten naar mijn weten geen licentie kosten aan.

Ze hadden gewoon niet het een Boeing osprey moeten laten heten.

Volgens mij zitten op de heavy lift helicopter of op de 9396 en 42025 geen actieve verwijzing naar fabrikanten.

Eigenlijk komt het erop neer dat een aantal mensen hebben geslapen. ieg naar mijn mening hadden ze dit kunnen voorkomen en eerder eruit kunnen halen.
Dit was voor mij een instand buy geweest aangezien vliegtuigen naast modular buildings mijn genre is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:35
Afgelopen weken ben ik bezig geweest met het sorteren van mijn lego (~22000-25000 blokjes). Ik wilde een oud kasteel bouwen (6080) en wist dat ik van een benodigd steentje maar één kleur had. Pas in de laatste schep, in de laatste doos gevonden. maar afijn, nu alles in een budget oplossing gesorteerd, zodat ik mijn collectie zou leren kennen en na kon denken over de defintieve oplossing. Huidige situatie:
  • Grote storage box met bricks groter dan 2x2 (action, 3,49)
  • kleine storage boxen(31x16x10, 1,49 action)
  • plates groter dan 4x4, lego techic bricks groter dan 1x6, bricks 1x2, bricks 1x4, slopes groter dan 2x2, modified plates, ramen/deuren, wielen, paarden, unassorted per kleur
  • Ikea Glis boxen(17x10x7, 2,49 per 3, ikea)
  • per parts: plates 1x3, 1x4, 1x6, 1x8 en groter, 2x2, 2x3, 2x4, 2x6, 2x8 en groter, gears, transparante stenen, pneumatic, technic 1x2, technic 1x4.
  • sorteerboxen, 12 kleine vakjes, 2x grote. (action, 3.49)
  • kleine parts, zoals: 1x1, 1x2, snot elementen, technic parts, kleine slopes, tiles
Nu zijn boxen, in mijn geval, verre van ideaal. Weinig ruimte, constant die dingen van elkaar afhalen, weer opstapelen. Dan een sorteerbox openen, wegzetten, etc, etc. Na wat onderzoek, hier op tweakers en op reddit.com/r/LegoStorage, ga ik het volgende doen:
  • 2 Raaco kasten (weet nog niet of ik de variant met 44 of met 60 vakjes pak)
  • verrijdbare Iris ladekast met 12 lades (lade 9 cm hoog)
  • Vondst van de dag - Auer assortimentsbakjes - erg goedkoop!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqlJD3k4wZRkKYTQo568UJMs2NU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DHZ5MAXpfglMtuspuRqKyFWq.png?f=user_large

Deze passen prima in de iris lades, in een raster van 5x7 (dus 35 bakjes), waarbij je 1, 2 ,3 ,4 5, 6, 8 of 10 bakjes kunt vervangen door een grotere. De prijzen zijn niet al te hoog (erg goedkoop imho) en het past erg goed bij mijn requirements. (je kunt ze ook particulier bestellen). Ik rijdt mijn lego naar mijn bureau/werkplek, kan individuele bakjes eruit pakken, hoef niet te stapelen, heerlijk! Enige drawback: verzendkosten onder de 250,- zijn 15,-, dus je bestelt niet zomaar even nieuwe bakjes. Zelf zit ik te denken om inhoud voor 8 of 9 lades te bestellen, Ik wil donderdag of vrijdag gaan bestellen (moet nog even naar de samenstelling kijken), maar is er iemand die eventueel mee wil doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95DE7WllUV5cahTz7yMk6MMaZEo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lLYHxv9SozsEzxxXTtJVp9FZ.png?f=user_large

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:24
Bint schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:15:

Deze passen prima in de iris lades, in een raster van 5x7 (dus 35 bakjes), waarbij je 1, 2 ,3 ,4 5, 6, 8 of 10 bakjes kunt vervangen door een grotere. De prijzen zijn niet al te hoog (erg goedkoop imho) en het past erg goed bij mijn requirements. (je kunt ze ook particulier bestellen). Ik rijdt mijn lego naar mijn bureau/werkplek, kan individuele bakjes eruit pakken, hoef niet te stapelen, heerlijk! Enige drawback: verzendkosten onder de 250,- zijn 15,-, dus je bestelt niet zomaar even nieuwe bakjes.
Mooi systeem, hou er wel rekening mee dat niet alle Iris lades er 'volledig' uit schuiven, dus je zal moeite hebben om die achterste bakjes eruit te halen.

Waar koop je die?

In theorie moeten ze ook goed passen in de Ikea schuiven van metod geloof ik.

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 13:21
Na maanden ontwerpen, bouwen, 'prutsen', bricklinken, ect.. Is eindelijk m'n 2e MOC 'klaar'. :) (Ookal is een moc nooit af denk ik.. )

Het is gewoon 'een gebouw met haventje' en is verder nergens op gebaseerd.
'k heb voor het eerst wat zitten experimenteren met een interieur, en ook het (schuine) dak was iets wat ik voor het eerst heb gemaakt. (veel van geleerd)

Meerdere keren een 'builders block' gehad, maar het hielp vaak om het even te laten zien aan mensen die verder niks met LEGO hebben. Ze kwamen met verrassend goeie tips.

Vragen/tips/opmerkingen zijn welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJTVAZ6qukacl9H3GYwfak1f3LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbbjQnNdluJsI1QfNBChes2f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfAPfM9fFKFcVF3PaZmBGMyWqHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvEsZidPcsC5gDJL9hqKMnAk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRiE6xS-lpRFWHnNvgbFjTSkRuY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpziACbr2V6eFEcXJOEqDnp9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1SZUtGtbt7dkeRhIpbJ4XwYN_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uM6KTvZhiLUKEtbjLJWxs4Fa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XG1Klv6LmTqcygITUPfqrDzEs_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKtSia8Xcu2ZTGqGVc99C6a1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWMGSP95FwOAeEwyGi4ajJ0YweE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWZdwmDykkGUoENMdksAW7BE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrxnFcRXEOwrapesGU8355Uk6Ew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3WlCNzybtvrHsMO6iLRoWkq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq39-CVfVS516npV_34n2gxPxpQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsNGYPctlnCJZ9idf0CLkINp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg5qilz7o406kslPmb53qXD3RDY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cql2BkpcQqEvSDz9JV5TEgPo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2RE5tkLf_Y2UKkfr7dHuRzDesE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ma62obOlzF16aaS6EwT58D3N.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CxUiJ-CkurkI3PyX9xLY6yi_Xg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGFvWsNANqXPck9WxZEmdT6v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KNyXvhXrumbDsyZNCngfZIpKhE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmRgpMt9fLZZ0CuzyQGZJAYU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5a2ee343b9OP_rCVx4yDvL_as4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teKLCiuLTKBfLTKyaz9BqRbN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Wauw echt super mooi! Leuk interieur ook, de hele MOC straalt een leuk sfeertje uit. Ligt het schuine dak er los op, zie ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
almightyarjen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:22:
Wauw echt super mooi! Leuk interieur ook, de hele MOC straalt een leuk sfeertje uit. Ligt het schuine dak er los op, zie ik dat goed?
Bedankt! Leuk om te horen :)
En het dak ligt er 'los' op ja, maar het ligt wel echt heel solide. 't heeft heel wat avonden geduurd voordat ik met dit systeem kwam voor het dak. 'k bezit zelf verder ook (nog) geen modulars of andere grotere LEGO(gebouwen) sets, dus had er nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Leuke moc, hoe doen jullie dat qua onderdelen? Bestellen jullie gewoon een bach op bricklink (of ergens anders) of eerst digitaal ontwerpen en dan bestellen wat daadwerkelijk nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
Chicken88 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:36:
[...]

Bedankt! Leuk om te horen :)
En het dak ligt er 'los' op ja, maar het ligt wel echt heel solide. 't heeft heel wat avonden geduurd voordat ik met dit systeem kwam voor het dak. 'k bezit zelf verder ook (nog) geen modulars of andere grotere LEGO(gebouwen) sets, dus had er nog geen ervaring mee.
Het dak is eigenlijk het enige waar ik zo 1-2-3 een opmerking over heb.. dat ziet er namelijk zo strak uit ten opzichte van de rest. Nu ben ik zelf absoluut geen held in het niet rechttoe rechtaan maken van bijv muren en vloeren maar wellicht dat jij er wel nog iets van kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Chicken88 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:54:
Na maanden ontwerpen, bouwen, 'prutsen', bricklinken, ect.. Is eindelijk m'n 2e MOC 'klaar'. :) (Ookal is een moc nooit af denk ik.. )

'k heb voor het eerst wat zitten experimenteren met een interieur, en ook het (schuine) dak was iets wat ik voor het eerst heb gemaakt. (veel van geleerd)

Meerdere keren een 'builders block' gehad, maar het hielp vaak om het even te laten zien aan mensen die verder niks met LEGO hebben. Ze kwamen met verrassend goeie tips.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er prachtig en heel sfeervol uit. d:)b

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
la_fusion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:55:
[...]

Het dak is eigenlijk het enige waar ik zo 1-2-3 een opmerking over heb.. dat ziet er namelijk zo strak uit ten opzichte van de rest. Nu ben ik zelf absoluut geen held in het niet rechttoe rechtaan maken van bijv muren en vloeren maar wellicht dat jij er wel nog iets van kunt maken.
Ja, ik ben het wel met je eens. 'k vind het ook net iets te strak eigenlijk. Ik ben nog wel een hoop aan het experimenteren geweest daarmee, maar op een gegeven moment dacht ik: 't is wel goed zo. :)
Is een mooie uitdaging voor de volgende MOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[Afbeelding]

Mooi gedan, maar wat je zelf al aangeeft: het is eigenlijk net niet te pinpointen wat het nou voor gebouw is.
Als ik het nu zie denk ik twee dingen:
1) Het is een kerk en er mist een torenspits
2) Als het geen ker is, is het dan misschien een vuurtoren bedoeld? Maar ik mis een lapmp in de top.

2 lijkt me gezien de setting nog het makkelijkste te realiseren.

Overigens zou ik er zelf nog een setje GSM antennes op zetten. Is wat realistischer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:35
betaplayer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Mooi systeem, hou er wel rekening mee dat niet alle Iris lades er 'volledig' uit schuiven, dus je zal moeite hebben om die achterste bakjes eruit te halen.

Waar koop je die?

In theorie moeten ze ook goed passen in de Ikea schuiven van metod geloof ik.
de Iris kast haal ik online, de bakjes op de auer website. De Metod oplossing bekijk ik even, maar ziet er redelijk prijzig uit. Voordeel van die iris lades: ze zijn afgesloten en dus stofvrij.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat waren wij ook van plan, besloten om dat niet te gaan doen; belachelijk systeem - weiger daarvoor te bukken. dan maar niet

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
himlims_ schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:17:
[...]

dat waren wij ook van plan, besloten om dat niet te gaan doen; belachelijk systeem - weiger daarvoor te bukken. dan maar niet
Was het überhaupt al open dan? Ik heb wel een excuus-neefje en nichtje wat ik mee zou kunnen nemen maar van wat er tot nu toe op de website staat werd ik nog niet heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
dr86 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:31:
Leuke moc, hoe doen jullie dat qua onderdelen? Bestellen jullie gewoon een bach op bricklink (of ergens anders) of eerst digitaal ontwerpen en dan bestellen wat daadwerkelijk nodig is?
Zelf ga ik meestal wat prutsen met parts die ik in huis heb. Als het dan iets begint te worden ga ik het (soms) nabouwen in stud.io en dan de parts (in de goeie kleuren) bestellen. En herhaal ik net zolang tot het 'af' is. In dit geval waren het denk ik wel zo'n 15+ bricklink orders... :P

Bij m'n eerste 'echte' moc (Lego Kerk) heb ik wel meer in stud.io gedaan, en daarvan uit besteld.

Je ziet dus ook dat ik de darkorange bricks en de darkgrey tiles, ect weer hebt gebruikt in m'n laatste moc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Zo, de MF standaard in elkaar gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFVwIe01I3x7U_QbtOWU6OmIuT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEuebPv9zyfXy6Phns4ayiHc.jpg?f=fotoalbum_large
Staat op brickable een handleiding, maar dat is eigenlijk alleen een LXF of .IO file waar je zelf een handleiding van moet maken.
Dan maar op het oog met die file gemaakt. Aardig priegelen en met meerdere pinnen toch echt even "forceren" om aan elkaar te krijgen, maar lijkt me wel echt heel stevig te zijn.
Qua kosten voor de losse onderdelen via Bricklink was ik een fractie duurder uit dan een Bamiexpress set van precies hetzelfde ontwerp.
Dan uiteraard echt Lego nemen.

Binnenkort (lees na mijn examen over een paar weken) eens de MF van zolder halen, uit elkaar en weer in elkaar zetten. Hij zit nu half in elkaar omdat hij de doos in is gegaan.
Dan nog een verlichtingssetje aanschaffen en een plek zoeken om hem uit te stallen.

Lang geleden deze versie van mijn vrouw gekregen. En wil hem nu wel eens netjes neer gaan zetten. Daar mag wel wat geld tegenaan gesmeten worden. :+

Al vaker aangehaald, het is niet de grote, maar het eerste speelmodel.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 23-07-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

leosand schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:05:
Ze hadden gewoon niet het een Boeing osprey moeten laten heten.
Dit. Ze moeten gewoon ophouden met die licenties. Het zal een kind echt een worst wezen of die kiepwagen nou een Volvo of een generiek ding is. Idem met die Osprey. En de set wordt er nog goedkoper van ook. En ik vraag me af of er veel AFOLs zijn die het zou storen. Bij de Porsche/Bugatti/Sian lijn is het wat waard, maar bij de rest van de Lego sets IMHO niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33

[Afbeelding]

Heel tof! Had ik maar de Lego en tijd om ook te werken aan een MOC. Ik ben benieuwd inderdaad net als anderen hoe je dit soort Lego inslaat.
Wat betreft de build zelf herken ik me wel een aantal anderen. Ik me voorstellen als je de deuren van het gebouw open zetten er meer 'verhalen' zichtbaar worden. je zou bijvoorbeeld de toren naar achter kunnen zetten zodat je op het plateau iemand met een verrekijker kan laten turen. Een vuurtoren zou kunnen maar moet inderdaad wel passen. Wat zou nog zichtbaar op de gevel kunnen worden zodat er meer dynamiek in het gebouw komt? De kade zou je ook nog in kleur kunnen laten verschillen om zo te laten zien dat het eb is. De kade kan je ook nog af laten lopen (zie deze afbeelding). In een volgende stap zou je ook een wat serieuzer bootje (erbij) kunnen bouwen.
Verder zat ik nog te denken aan:
- Een kist vis op de kade zou je een aantal meeuwen bij kunnen zetten en een meeuw die weg vliegt met een vis.
- Een minifig die aan het vissen is aan de kade.

Nogmaals heel tof! Ben benieuwd of je ook al ideeën hebt voor een nieuwe MOC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Mooi gedan, maar wat je zelf al aangeeft: het is eigenlijk net niet te pinpointen wat het nou voor gebouw is.
Als ik het nu zie denk ik twee dingen:
1) Het is een kerk en er mist een torenspits
2) Als het geen ker is, is het dan misschien een vuurtoren bedoeld? Maar ik mis een lapmp in de top.
1) is geen kerk, maar hoor ik vaker idd :) ps: kerk had ik al gemaakt.
2) vuurtoren is eigenlijk best een goed idee. Uiteindelijk ben ik gekomen met een soort 'klok' toren wat je ook bij (Amerikaanse) high-schools ziet.
The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:39:
Overigens zou ik er zelf nog een setje GSM antennes op zetten. Is wat realistischer :)
Geinig idee, alleen had ik in het begin meer het idee dat het een begin 1900 tijdperk zou worden.. (welk jaar het nu is? geen idee :P )

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Chicken88 Die kerk is eigenlijk best gaaf. Wat kostte dat grapje bij elkaar om te Bricklinken? Ga je ook ooit eens bouwbeschrijvingen maken wellicht met parts list?

Deze kerk kwam ik onlangs tegen :9~ :

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48411989742_ec40ebdd93_k.jpg

Hier nog meer foto's: https://www.1000steine.de.../forum/?entry=1&id=423306

[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 23-07-2020 11:47 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Chicken88 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:59:
[...]

1) is geen kerk, maar hoor ik vaker idd :) ps: kerk had ik al gemaakt.
2) vuurtoren is eigenlijk best een goed idee. Uiteindelijk ben ik gekomen met een soort 'klok' toren wat je ook bij (Amerikaanse) high-schools ziet.

[...]

Geinig idee, alleen had ik in het begin meer het idee dat het een begin 1900 tijdperk zou worden.. (welk jaar het nu is? geen idee :P )
Ik ook niet :+
Maar dit soort panden kom je op bijvoorbeeld de Griekse eilanden ook vaak genoeg tegen. De Venetianen hebben daar gezeten, de Moren, de Turken, dus ze hebben er van alles wat. En de vis komt er nog per roeiboot aan wal, dus ook dat klopt.
Gewoon hedendaags interieur in zetten, zooi toeristen met camera's, bordje voor een of ander museum en klaar ben je. EN uiteraard die GSM mast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
JoeZuCK schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:34:
@Chicken88 Die kerk is eigenlijk best gaaf. Wat kostte dat grapje bij elkaar om te Bricklinken? Ga je ook ooit eens bouwbeschrijvingen maken wellicht met parts list?

Deze kerk kwam ik onlangs tegen :9~ :

[Afbeelding]

Hier nog meer foto's: https://www.1000steine.de.../forum/?entry=1&id=423306
Wow, die is wel echt heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Giant87 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Wow, die is wel echt heel mooi!
oprecht gaaf; de stoep incl afvoerputjes langs de straat! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Laatst online: 00:18
zonoskar schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Dit. Ze moeten gewoon ophouden met die licenties. Het zal een kind echt een worst wezen of die kiepwagen nou een Volvo of een generiek ding is. Idem met die Osprey. En de set wordt er nog goedkoper van ook. En ik vraag me af of er veel AFOLs zijn die het zou storen. Bij de Porsche/Bugatti/Sian lijn is het wat waard, maar bij de rest van de Lego sets IMHO niet.
LEGO kan niet meer zonder licenties. Het is veel te kostbaar en tijdrovend om alle thema's zelf te ontwikkelen en in de markt te zetten.
Door samen te werken kunnen ze kosten voor marketing en ontwikkeling delen, en door andere merken of franchises in je sets te gebruiken, bereik je ook potentiële klanten buiten de harde kern LEGO-fans.

Wat daarnaast ook nog (in mindere mate) mee zal spelen is dat als je bijvoorbeeld een kiepwagen of vliegtuig binnen de Technic-lijn maakt, deze niet te veel op een bestaand voertuig moet lijken, om te voorkomen dat je wordt aangeklaagd voor inbreuk op beeldrecht of intellectueel eigendom.
Als er bijv. een 'generieke' Osprey wordt uitgebracht, is het niet voldoende dat er geen logos van Boeing op staan. Het vliegtuig moet ook in ontwerp voldoende afwijken van de bestaande Osprey. De vraag is dan of de set nog interessant genoeg is voor sommige fans.

(ik ben het overigens niet perse met je oneens ;) maar ik denk gewoon los van mijn persoonlijke mening dat het niet realistisch is om helemaal te stoppen met licenties)

scintillating

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als we dan toch met kerken strooien:

Afbeeldingslocatie: https://static.standaard.be/Assets/Images_Upload/2018/10/31/1547f54c-dc81-11e8-be8f-2ca5aa5d32cf.jpg?width=1152&format=jpg

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 08:10

SeatRider

Hips don't lie

JoeZuCK schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:56:
Als we dan toch met kerken strooien:

[Afbeelding]
Jouw MOC? J#zus wat gaaf. Ik ben met name benieuwd naar foto's van het binnengedeelte!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

SeatRider schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Jouw MOC? J#zus wat gaaf. Ik ben met name benieuwd naar foto's van het binnengedeelte!
Niet mijn MOC. Wat de persoon onder mij zegt :+

[ Voor 15% gewijzigd door JoeZuCK op 23-07-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
JoeZuCK schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Niet mijn MOC. Was van een Canadees die tijdens Corona niets te doen had oid. Staat me iets van bij.
Dit is de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal van Antwerpen op schaal 1/48 gebouwd door Nick Mortier uit West Vlaanderen. Kathedraal bestaat uit 16 modules met in totaal 247.956 steentjes.
Ga zelf aan de slag met LDD of Stud.io. Er zijn genoeg afbeeldingen om die kerk redelijk goed te kunnen nabouwen. Dan kan je ook gelijk wat aan dat lelijke torentje aan de linker kant doen.

[ Voor 40% gewijzigd door chrisO op 23-07-2020 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk altijd: "Ik ga echt iets gaafs maken!". Dan zie ik al die MOCs en dan denk ik: "Nah, laat maar". haha.

Wil die Alice down the rabbit hole nog eens na maken, denk dat dat wel zou lukken om eerlijk te zijn.
Maar weet niet of alle onderdelen ook in Stud.io staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:18:
Ik denk altijd: "Ik ga echt iets gaafs maken!". Dan zie ik al die MOCs en dan denk ik: "Nah, laat maar". haha.
Gewoon beginnen, vroeger had je een paar bakken met stenen en dan maakte je wat, daar het meer dan 40 jaar geleden is geen idee meer wat. Ik weet wel dat er niet zoveel verschillende kleuren waren. Rood, wit, blauw, groen, zwart, geel en wat doorzichtige ramen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Danielson schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:18:
Mijn Lego verslaving komt weer helemaal tot leven, nu heb ik Bricklink ondenkt voor de Speed Champions die niet meer leverbaar zijn hier, maar wat zijn gemiddeld de verzendkosten als het binnen Europa blijft?

Daar kan ik niets over vinden en dat is toch wel belangrijk om te kijken of het interessant is! :)
We zijn twee weken verder:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltb8632e73451b0c5a/76899.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt647115e96b8c2b8d/76895.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt866c27d9dee0d44b/76896.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltcc319e0263430372/75895.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt77c3f8075574da23/75890.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt7fb2b68a5657417d/76897.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltcf2787dcf84e8f78/75873.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

En voor mijn zoontje van 2.5:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt4bef815818c0842b/60239.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt71dcbee95ced24a8/60249.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltab55b67a368a67fc/60212.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltd0bb70f85eaa6b5c/60214.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Net deze voor mijzelf besteld:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt5e2703640ec85d2a/10266.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

En deze voor mijn vrouw aangezien we er getrouwd zijn, kijken of ik haar ook enthousiast voor Lego kan krijgen! O-)

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltd8f2c5c524abdafa/21047.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&auto=webp&width=320&height=320&dpr=1

Ik sla niet door toch? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Danielson schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En deze voor mijn vrouw aangezien we er getrouwd zijn, kijken of ik haar ook enthousiast voor Lego kan krijgen! O-)

[Afbeelding]

Ben je gek beter dit dan je geld op de bank laten staan tegen 0% rente :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@bouwfraude probleem is dat ik dat vroeger ook nooit had met zelf bouwen.
Eerder handleiding volgen en er mee spelen. Dat spelen is dan nu ruim minder haha.

Ga ergens dit jaar eens beginnen aan die Alice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een vraagje voor de technic experts. Ik ben nu bezig met de Bugatti, maar bij het bouwen van de gearbox valt me op dat bepaalde tandwielen erg haperig lopen. Het probleem zit vooral in de beige 20-tands gear (32269) icm de zwarte 12-tands gear (32270).
Ik krijg het gewoon niet soepel draaiend zoals dat met de "old school" grijze tandwielen (8/16/24 tands) wel is.
Ook bij de Land Rover liep ik hier tegenaan.
Herkennen jullie dit ? Is er een oplossing voor ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
De instructies voor de Osprey zijn trouwens al te downloaden volgens Bouwsteentjes (https://bouwsteentjes.inf...-bell-boeing-v-22-osprey/ of http://download2182.media...hw/42113+Instruction+.pdf voor de directe link naar de download).

Er schijnen dus ook al een aantal sets bij retailers in het magazijn te staan. LEGO zal die wel terugroepen, maar het zou me niks verbazen als er daar een aantal van 'kwijt' raken die vervolgens voor veel geld op Bricklink en Marktplaats terecht komen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een lego bootleg. Die hadden we nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Danielson schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nee hoor. Je bent alleen de wegenplaten vergeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

u_nix_we_all schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:19:
Een vraagje voor de technic experts. Ik ben nu bezig met de Bugatti, maar bij het bouwen van de gearbox valt me op dat bepaalde tandwielen erg haperig lopen. Het probleem zit vooral in de beige 20-tands gear (32269) icm de zwarte 12-tands gear (32270).
Ik krijg het gewoon niet soepel draaiend zoals dat met de "old school" grijze tandwielen (8/16/24 tands) wel is.
Herkenbaar. De enige oplossing is volgens mij met een vijl de scherpe randjes van het tandwiel afvijlen. Vaak loopt het als alles in elkaar zit wel redelijk soepel, dus blijkbaar is het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Nee hoor. Je bent alleen de wegenplaten vergeten ;)
Die heb ik nog liggen van 30 jaar terug, ben al druk bezig een Lego dorpje te bouwen voor mijn zoontje, hij vindt het geweldig! :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kwam deze tegen op reddit;

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sx7t1idv0kc51.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wPnhOun.jpg

meer; https://imgur.com/a/J446FuG
List of all the sights that I tried to capture:

- Statue of Liberty
- Battery Park
- Wall-street
- Trinity Church
- 40 Wall Street
- Equitable Building
- 200 Liberty Street
- One WTC
- 9/11 Memorial
- Two WTC
- Three WTC
- Oculus
- Park Row Building
- Woolworth Building
- New York City Hall
- City Hall Park
- The Municipal Building
- New York Supreme Court
- StuyTown
- 56 Leonard
- The High Line
- Hudson Yard
- The Vessel
- Flatiron Building
- Washington Square Park
- Metropolitan Life Insurance Clock Tower
- Madison Square Park
- Madison Square Garden
- The New Yorker Hotel
- Time Square
- Empire Staate Building
- Chrysler Building
- Avengers Tower
- Rockefeller Center
- St. Patrick's Cathedral
- Grand Central Station
- Met Life Building
- The Waldorf Astoria
- New York Public Library
- Bryant Park
- UN Headquarters
- 432 Park Avenue
- The Plaza Hotel
- Steinway Tower
- One57
- Central Park Tower
- Columbus Circle
- Time Warner Center
- VIA 57 West
- Central Park
- Metropolitan Museum of Art
- Guggenheim Museum

Progress:
Initial Build: https://www.reddit.com/r/..._inspired_nanoscale_city/
Update 2: https://www.reddit.com/r/..._nanoscale_city_update_2/
Update 3 + 4: https://www.reddit.com/r/...no_scale_new_york_update/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

De Piano staat nu ook op de lego site met meer info
https://www.lego.com/nl-n...23?cmp=social-x4y3i8-SHOP

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Wat een geweldige set zeg! Wel erg duur voor mijn gevoel, maar wauw. Vooral het feit dat hij ook echt werkt vind ik enorm leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:04

Kraz

Saving the world

Zingo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Wat een geweldige set zeg! Wel erg duur voor mijn gevoel, maar wauw. Vooral het feit dat hij ook echt werkt vind ik enorm leuk.
Ze zijn dit keer goed bij het origineel gebleven idd, maar die prijs.... :X

Voor dat geld koop je bijna een echte vleugel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 11:44
Zingo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Duur?? € 350,= voor een heuse vleugel valt toch wel mee??? :9~ Ik denk dat ik hem wel ga kopen
Kraz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Het is toch een echte vleugel? :P

[ Voor 29% gewijzigd door idef1x op 23-07-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Ik snap dat een smartphone nodig is om de piano te kunnen bespelen, maar ik vind het wel jammer dat er geen elegantere manier is om je smartphone in de piano te 'verbergen' (bijv. aan de onderkant).
Nu staat die prominent op de houder voor de bladmuziek als je echt muziek wil maken en dat verpest imo wel een beetje de illusie.

Je kunt je telefoon natuurlijk ook wel ergens anders neerleggen, maar dan komt de muziek ook uit een andere richting van de piano.

(verder vind ik het knap ontworpen overigens, daar niet van :D )

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 23-07-2020 16:02 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutj
Tc99m schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:01:
Ik snap dat een smartphone nodig is om de piano te kunnen bespelen, maar ik vind het wel jammer dat er geen elegantere manier is om je smartphone in de piano te 'verbergen' (bijv. aan de onderkant).
Nu staat die prominent op de houder voor de bladmuziek als je echt muziek wil maken en dat verpest imo wel een beetje de illusie.

Je kunt je telefoon natuurlijk ook wel ergens anders neerleggen, maar dan komt de muziek ook uit een andere richting van de piano.

(verder vind ik het knap ontworpen overigens, daar niet van :D )
Deze Ideas geeft wel weer een nieuwe dimensie en niveau aan de ideas projecten. Het zou helemaal leuk zijn als je meer dan alleen de 4 liedjes zou kunnen afspelen. In de build vind ik de dynamiek van steentjes mooi in een toch van oorsprong strak en glad instrument. In eerste instantie zou je geneigd zijn het rechttoe rechtaan te bouwen. Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Weet iemand onder welk nummer ik dit element kan vinden in Stud.io.
Ik heb het al geprobeerd met 6246 (met en zonder d) en met 11402 (met en zonder i) maar kom bij zowel de Master als de ADP palet niet bij dit onderdeel uit.
Als je geen nummer weet maar wel de juiste benaming (anders dan "Tool box wrench" aangezien ik die ook al geprobeerd heb) dan zou ik heel blij worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYed5cUtUa_Ci8o7ar07A_ur9wo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8x0rZ98opqnyY251v5SP1ag3.png?f=user_large

Onder die genoemde nummers kan ik het onderdeel trouwens wel vinden op Lego.com maar in Stud.io niet :'(

Een goed alternatief zou ik ook waarderen anders kan ik mijn motor niet maken zoals ik wil en moet ik daar dus iets anders gaan bedenken |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Dommel op 23-07-2020 17:22 . Reden: typo ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Dit is de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal van Antwerpen op schaal 1/48 gebouwd door Nick Mortier uit West Vlaanderen. Kathedraal bestaat uit 16 modules met in totaal 247.956 steentjes.

[...]

Ga zelf aan de slag met LDD of Stud.io. Er zijn genoeg afbeeldingen om die kerk redelijk goed te kunnen nabouwen. Dan kan je ook gelijk wat aan dat lelijke torentje aan de linker kant doen.
Dat zal wel een paar maandsalarisen gekost hebben aan steentjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 18:40
Kraz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:42:
[...]

LOL, niet helemaal. we hebben hier een vrij simpele digitale piano staan. die was al 450-500 euro. Voor een beetje analoge vleugel ben je zo 10.000 euro kwijt. Maar ook 350 is een hoop geld natuurlijk en ideas, dus ik vrees dat ie nooit voor veel minder te krijgen zal zijn (+ powered up onderdelen ook nog)

Maar deze idea's ziet er inderdaad best leuk uit. Ik vind alleen de verchroomde details uit het origineel wel leuker. Dat is bij de idea's set wat minder afgewerkt. de 3 pedalen en onderkant van de poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
idef1x schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Duur?? € 350,= voor een heuse vleugel valt toch wel mee??? :9~ Ik denk dat ik hem wel ga kopen
moet hij wel leverbaar zijn, en gezien het drama met de krokodil trein zal deze set ook wel dramatisch zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
chrisO schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:10:
De nieuwe Technic set (42113 - Boeing V-22 Osprey) is waarschijnlijk geannuleerd, omdat het een militair voertuig betreft en Lego maakt geen militaire voertuigen.... oops |:(

[Afbeelding]
Op Ebay worden ze wel aangeboden, prijzen rond de 1000 Dollar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dan schaf ik liever de NES met TV aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutj
Dommel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:21:
Weet iemand onder welk nummer ik dit element kan vinden in Stud.io.
Ik heb het al geprobeerd met 6246 (met en zonder d) en met 11402 (met en zonder i) maar kom bij zowel de Master als de ADP palet niet bij dit onderdeel uit.
Als je geen nummer weet maar wel de juiste benaming (anders dan "Tool box wrench" aangezien ik die ook al geprobeerd heb) dan zou ik heel blij worden.
[Afbeelding]

Onder die genoemde nummers kan ik het onderdeel trouwens wel vinden op Lego.com maar in Stud.io niet :'(

Een goed alternatief zou ik ook waarderen anders kan ik mijn motor niet maken zoals ik wil en moet ik daar dus iets anders gaan bedenken |:(
Zie hier: https://rebrickable.com/p...-wrench-box-6-rib-handle/ onder 55300. Had ff je post niet goed gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dagg schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Nu ik er zo weer naar kijk ziet het er toch minder netjes uit als het origineel:
YouTube: Amazing Motorized LEGO Piano | Brickvention 2019
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit en of het daarmee de geruchten van €350 wel waard is. Ik hoop dat de bedenker ooit zijn ontwerp wil deen via Rebrickable als Het ontwerp van Lego zelf tegen valt. Maar misschien ben ik wat te pessimistisch :D
Kan het mis hebben; geen zin om op te zoeken. Maar als t goed is staat in de voorwaarden van lego ideas, dat jouw rechten omtrent ontwerp overdraagt aan Lego.

Persoonlijk vind ik het oorspronkelijk idee super, zeker dat filmpje en animatie. Dat gezegd hebben, koop je voor ~€50 via marktplaats een echt model, de prijs welke Lego tegenwoordig hanteerd bij voor de “adult/18+”-sets is best fors.

De huidige Lego orders overstijgen de maandlasten van zorgverzekering+energie bij elkaar :x

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 23-07-2020 23:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• la_fusion
Tijd om de verwarming wat hoger te zetten dan ;)

Zelf had ik gehoopt mijn lichtset voor de boomhut te kunnen laten zien maar de douane wil er blijkbaar eerst mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet niet zeker of twitter embedden van pictures tof vind, doe een poging;
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ec-SwyGUcAAJo-d?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ec-SwyNU8AAnkqF?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ec-SwzEUcAAIUbV?format=jpg&name=large

linkje naar desbetreffende tweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
master30 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Op Ebay worden ze wel aangeboden, prijzen rond de 1000 Dollar 8)7
in nieuw zeeland is blijkbaar iemand heel blij dat ie een voorraadje had liggen, vraag me af hoe die persoon daar aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:19:
Bij welk plaatje van de handleiding? De enige keer dat de landrover stroef liep was toen ik het verkeerde tandwiel had gebruikt (zwart ipv grijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

la_fusion schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:38:
Tijd om de verwarming wat hoger te zetten dan ;)

Zelf had ik gehoopt mijn lichtset voor de boomhut te kunnen laten zien maar de douane wil er blijkbaar eerst mee spelen.
Welke heb je gekocht?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bouwfraude schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Bij welk plaatje van de handleiding? De enige keer dat de landrover stroef liep was toen ik het verkeerde tandwiel had gebruikt (zwart ipv grijs)
Blz 33. plaatje 59 denk ik. Maar daar voel je wel dat hij iets haperig loopt, maar werkt verder wel goed. En ja, alles zit wel op de juiste plek :P
Met de Bugatti heb ik geprobeerd met een klein vijltje het iets soepeler te krijgen maar het heeft niet veel effect. Ik zie wel of het uiteindelijk merkbaar is als hij af is.
Ik heb het idee dat het misschien per batch wel iets kan verschillen, er zijn natuurlijk altijd wat toleranties in het productieproces, en bij deze tandwielen lijkt het allemaal vrij nauw te zijn.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

lutj schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:33:
[...]

Zie hier: https://rebrickable.com/p...-wrench-box-6-rib-handle/ onder 55300. Had ff je post niet goed gelezen..
Die bleek het in Stud.io ook niet te zijn :'(
Maar ik heb ondertussen een andere oplossing gevonden en ben nu aan het verder gaan om te kijken of dit geen problemen gaat opleveren. Toch bedankt voor de gedane moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
PaT schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Welke heb je gekocht?
Ik heb uiteindelijk de versie van MTELE gekocht. Hier de AliExpress shop: https://nl.aliexpress.com/store/1895392

In de reviews en fotos zie ik ook Lightailing voorbij komen.. dus grote kans dat dit een knockoff is van het origineel van Lightailing.. dat zag ik ook pas na aanschaf. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke exemplaar en hoe mooi het effect is. Bij mij worden uiteindelijk de lampjes geschakeld in combinatie met een Hue smart plug zodat ze mooi met de rest van de verlichting aan gaan hier in de woonkamer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arunia
Zo, de Falcon zit in elkaar. Mount staat klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SaSfXmqfc4vejDErqIvdj83AuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzk5nD4hBEVic9lgw8ccHey1.jpg?f=fotoalbum_large
Heb hem er los op gezet, maar geen idee hoe vast te zetten.
Het is het ontwerp van Dunes op rebrickable.com.
Moest er in ieder geval de poten van af halen om hem er op te krijgen. Zitten rode pinnen in, maar kan die bij deze nergens achter schuiven. Dus wellicht niet geheel voor dit model gemaakt. :P

Ander ding wat ik tegen kwam en niet weet hoe op te lossen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHMF7MP4sKV2VJ8OxLAhJjXyodU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpgDkVemm4fHtiKgCc9lrdTm.jpg?f=fotoalbum_large
Denk dat het plastic wat is gaan uitlubberen.
Wellicht kleiner snijden is een optie.

Merk ook dat het allemaal wat losser is geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 24-07-2020 14:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

himlims_ schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:32:
weet niet zeker of twitter embedden van pictures tof vind, doe een poging;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

linkje naar desbetreffende tweet
Geinig. Gezien de kleurstelling lijkt ie wellicht een beetje bedoeld als Optimus Prime. Al doet ie me in de verte ook hier aan denken:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/omSLcsdMBszMcHNugmwy5B-970-80.jpg.webp

Zal vast niet zo bedoeld zijn though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Blz 33. plaatje 59 denk ik. Maar daar voel je wel dat hij iets haperig loopt, maar werkt verder wel goed. En ja, alles zit wel op de juiste plek :P
Het ziet iets te diep in het binnenwerk om dat te bekijken. Bij het in elkaar zetten heb ik er wel op gelet dat alles soepel draaide. De tandwielen ook niet strak tegen het blokje aan waar het asje doorheen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Dommel schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Die bleek het in Stud.io ook niet te zijn :'(
Maar ik heb ondertussen een andere oplossing gevonden en ben nu aan het verder gaan om te kijken of dit geen problemen gaat opleveren. Toch bedankt voor de gedane moeite :)
Als je het onderdeel hier download als dat file, kan je het importeren in Stud.io (File > import > model). Wel even alle bestanden weergeven aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

bouwfraude schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Het ziet iets te diep in het binnenwerk om dat te bekijken. Bij het in elkaar zetten heb ik er wel op gelet dat alles soepel draaide. De tandwielen ook niet strak tegen het blokje aan waar het asje doorheen loopt.
Ik heb dat als ik zo'n 20T double-bevel tandwiel in een 5x7 technic frame plaats met een diff erbij. Dan loopt dat 20T tandwiel niet echt lekker, het lijkt te haken tegen het technic frame.

@Arunia Ik kan me niet voorstellen dat dit komt doordat het aan het uitlubberen is. Misschien moet de bevestiging een paar studs naar buiten? Maareh, mis je geen radar dish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@zonoskar Ik heb echt geen idee. Wellicht zit het ergens niet goed inderdaad. Ga er binnenkort eens rustig naar kijken.
Die radar dish zit gewoon links onder. ;) Rond 8 uur als je hem als klok ziet. :P
Is een ronde bij deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:23:
Zitten rode pinnen in, maar kan die bij deze nergens achter schuiven. Dus wellicht niet geheel voor dit model gemaakt. :P
Er is een grotere versie van de Millennium Falcon de 75129 ;)
Oh, die heeft ook een grotere standaard :o

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 24-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@bouwfraude Die ga ik een keer huren. Is de 75192 trouwens.
Maar die hoort niet op die standaard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

lutj schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:18:
[...]

Als je het onderdeel hier download als dat file, kan je het importeren in Stud.io (File > import > model). Wel even alle bestanden weergeven aanklikken.
De dat file kreeg ik niet gevonden maar aangezienik ook lego stes kan importeren heb ik dat gedaan en heb ik het onderdeelnu toch te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Wauw, die piano vind ik wel erg gaaf. Eindelijk een Lego set die in mijn ogen past als decoratie in een woonkamer. Nu nog maar goed brickwatch in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:33:
Wauw, die piano vind ik wel erg gaaf. Eindelijk een Lego set die in mijn ogen past als decoratie in een woonkamer. Nu nog maar goed brickwatch in de gaten houden een woonkamer.
Tja kon het niet laten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Arunia schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:23:
Wellicht kleiner snijden is een optie.
Gewoon dat doen, of de blokjes/houders wat verder weg zetten als het kan :)

Krimpen zal ie iig niet meer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
Vraagje: op de terugweg van vakantie, zijn wij voornemens om langs het legopark in duitsland te rijden. Is de Krokodil locomotief daar wellicht wel nog op voorraad? En is dit park verder een aanrader? Wij gaan met 2 kids van 1 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Swennus schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:45:
Vraagje: op de terugweg van vakantie, zijn wij voornemens om langs het legopark in duitsland te rijden. Is de Krokodil locomotief daar wellicht wel nog op voorraad? En is dit park verder een aanrader? Wij gaan met 2 kids van 1 en 4.
ik heb zitten spelen met zoeken op winkel voorraad in BE en DE en alles wat ik intypte kwam terug dat de dichtsbijzijnde stores geen voorrraad hadden.. ik denk dat ze het daar dus ook niet hebbem

treurig wel eigenlijk.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:36
Het valt steeds meer en meer op dat Lego problemen heeft met voorraad. Nu is de crocodile trein al even niet leverbaar. maar de Treehouse bijvoorbeeld, die is ook niet op voorraad en volgens brickwatch zijn er maar 3 winkels die verkopen meer niet.

Volgens mij spelen er aantal oorzaken: de fabrieken waren gesloten en zijn nu geopend of deels daarvan. En door corona zijn er ineens heel veel mensen bijgekomen die sinds lange tijd lego zijn gaan kopen.
En Lego heeft, naar mijn mening, flink onderschat hoeveel ze moeten produceren waardoor alles meteen niet op voorraad is.
En ze brengen in korte tijd veel nieuwe dingen uit die dan meteen opgekocht worden. Misschien kunnen ze het beter spreiden waardoor ze ook langer kunnen produceren op nieuwe sets.
Pagina: 1 ... 94 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .