Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.165.959 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:53
Die NES, als je de foto's bekijkt op Bricktastic, dan zit er een draaihendel aan de zijkant, waarmee het diorama draait in de tv. kijk op verschillende afbeeldingen en dan zie je dat de scherm op de tv steeds anders uitziet. en volgens mij, als je de level behaald heb, dan verschijnt een mario pop bovenop de tv.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/85080f17a57ec7bbfd9c40d2af031875.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/736b1994e16a29c488f41fae0ae2f25b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/091c5270eca2866187b561c5390228cc.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Loader op 13-07-2020 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 11:15

Chakotay

Lick here to continue

@Loader die grote Mario bovenop zit er niet bij volgens mij, die is er alleen als je het combineert met die andere Nintendo-setjes:

edit: foto weggehaald, staat hierboven ook al. Zie de laatste, 'Starter course 71360 needed'

[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 13-07-2020 15:52 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:51:
@Loader die grote Mario bovenop zit er niet bij volgens mij, die is er alleen als je het combineert met die andere Nintendo-setjes:

edit: foto weggehaald, staat hierboven ook al. Zie de laatste, 'Starter course 71360 needed'
Ik vind die vierkante Mario wel een beetje mislukt eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
_NooT_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Vet! Echt apart zeg.
Had geen idee dat dit bestond.
Heb je al een vraagprijs in gedachten?
Wel een richtprijs, maar in dit forum is het niet toegestaan om te handelen. Mocht je interesse hebben, stuur dan een PB.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 03:11
Chakotay schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:51:

Die bestellen we maar mee dan.. goede zet van ze om die te koppelen.. verkoopt dat ook nog een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 01:14
The Eagle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:43:
[...]

Crap, dat gaat me geld kosten :(

_/-\o_
Heb het thuis maar gewoon even medegedeeld dat ik dit ga kopen 😂 kost maar 250 euro, hoor je me de hele zomer niet meer... (en ja hij komt in de woonkamer....)

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat betreft de NES set.

2.646 Pieces en €230, misschien wat prijzig, maar vergeet de Nintendo Tax niet. Daarnaast zitten er unieke onderdelen bij met prints, dat brengt ook kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1259094

.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 1259094 op 29-08-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:12

vhal

ಠ_ಠ

Ik had eigenlijk wel een Zapper verwacht icm Duck Hunt :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Twijfel momenteel tussen de volgende drie sets: Bibliotheek, Piraten eiland of Haunted house. Zie dat het eiland 10 euro goedkoper is bij Mister Bricks, is dit dan voordeliger dan gebruik te maken van de dubbele punten? Ga er gevoelsmatig vanuit dat het eiland als eerste zal verdwijnen van deze drie sets. Dus heeft deze een lichte voorkeur. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:07
blindsight schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:17:
Twijfel momenteel tussen de volgende drie sets: Bibliotheek, Piraten eiland of Haunted house. Zie dat het eiland 10 euro goedkoper is bij Mister Bricks, is dit dan voordeliger dan gebruik te maken van de dubbele punten? Ga er gevoelsmatig vanuit dat het eiland als eerste zal verdwijnen van deze drie sets. Dus heeft deze een lichte voorkeur. Wat denken jullie?
Voor Barracuda Bay (21322) krijg je 2 x 1500 punten als je hem deze week direct bij LEGO koopt. Voor 3000 punten kun je een VIP-kortingsbon van € 20,- krijgen.

Let wel op dat je die korting alleen bij LEGO zelf kunt besteden (en die hanteren altijd de adviesprijs, dus soms ben je dan elders alsnog goedkoper uit), én je de punten pas krijgt op het moment dat de bestelling wordt verzonden. Barracuda Bay is bij LEGO nu niet op voorraad. Ze verwachten dat hij op 20 juli wordt verzonden, maar dat kan ook later zijn. Dus dan krijg je ook pas dan die punten (de verdubbelaar wordt wel meegenomen).

Het is altijd lastig om te zeggen wanneer LEGO een set uit de handel haalt, maar het zijn alle drie sets die dit jaar zijn uitgekomen (neem aan dat je met de bibliotheek 10270 bedoelt), en zeker als een set goed verkoopt zal LEGO ze niet binnen een jaar uit de handel halen.

Mijn advies zou zijn om de set die je het liefst wil hebben, als eerst aan te schaffen. Dan heb je daar achteraf in ieder geval geen spijt van, omdat je (te) lang gewacht hebt op een goede aanbieding.
Van alle drie de sets hoef je denk ik geen schokkende aanbiedingen (meer dan een paar tientjes onder de adviesprijs) te verwachten, m.u.v. wellicht rond Black Friday en de feestdagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 14-07-2020 10:43 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
D75 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:04:
FYI

Bij de PaB muur in de lego winkel van Utrecht hebben ze nu (iig gisteren) de 1 x 2 with Masonry Profile in dark tan en light bluish gray.

https://www.bricklink.com...ick,%20Modified%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Gaat wel netjes... medewerker schept alles in beker en als hij vol is krijg je nog een schep naar keuze extra in de tas mee.
enig idee wat de prijs per brick is? heb nog nooit wat bij die wall gehaald namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 16:36
blindsight schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:17:
bedoel je met piraten eiland de ideas barracuda bay set? ideas set liggen normaal maar 1 jaar in de winkel.
bibliotheek zit in de modular houses serie, die zijn vaak 2 a 3 jaar te koop.

dus ja, klopt, de ideas set zal ws eerste verdwijnen.

zelf heb ik net de haunted house gebouwd en vind vooral het technic deel eraan erg leuk! Maar ws is die set nog wel minstens 1 a 2 jaar te krijgen en wordt ie nog goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

avdieren schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:28:
[...]

bedoel je met piraten eiland de ideas barracuda bay set? ideas set liggen normaal maar 1 jaar in de winkel.
bibliotheek zit in de modular houses serie, die zijn vaak 2 a 3 jaar te koop.

dus ja, klopt, de ideas set zal ws eerste verdwijnen.

zelf heb ik net de haunted house gebouwd en vind vooral het technic deel eraan erg leuk! Maar ws is die set nog wel minstens 1 a 2 jaar te krijgen en wordt ie nog goedkoper.
ik heb zo een aantal ideas gemist (vishut en saturn); aanbieding afwachten ... nog betere aanbieding afwachten - sold out. Wacht de eerste 'redelijke' prijs voor piraten eiland af, en niet gokken op betere deal. zou deze niet graag mislopen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 11:12
Bijna klaar met bouwen van MOC Mini Cooper, op basis van de 42056
Dochter geniet er wel van. Vanavond moet deze af. Ze wilt hem woensdag mee naar school nemen en showen.

Deze MOC is leuk om te bouwen. Een knal oranje Mini met "dikke" Porsche banden eronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:35
himlims_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:31:
[...]

ik heb zo een aantal ideas gemist (vishut en saturn); aanbieding afwachten ... nog betere aanbieding afwachten - sold out. Wacht de eerste 'redelijke' prijs voor piraten eiland af, en niet gokken op betere deal. zou deze niet graag mislopen
Ik verwacht niet dat Barracuda Bay veel gaat zakken, omdat hij constant weer uitverkocht is. Ook als je de prijshistorie van andere populaire lego ideas sets zoals de boomhut ziet lijken die max 20% onder de adviesprijs te gaan en niet de 40% van thema's zoals Ninjago en dergelijke te gaan. Krijg je bij Lego zelf ook niet nog de Lamborgini en de 12in1 set erbij?

Zag laatst deze MOC met boot en scheepswerf waarbij ze twee sets gebruiken. Ik zat zelf te denken om een haven voor de boot te maken als ik het eiland zat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 15:25
Baardmeester schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Ik verwacht niet dat Barracuda Bay veel gaat zakken, omdat hij constant weer uitverkocht is. Ook als je de prijshistorie van andere populaire lego ideas sets zoals de boomhut ziet lijken die max 20% onder de adviesprijs te gaan en niet de 40% van thema's zoals Ninjago en dergelijke te gaan. Krijg je bij Lego zelf ook niet nog de Lamborgini en de 12in1 set erbij?

Zag laatst deze MOC met boot en scheepswerf waarbij ze twee sets gebruiken. Ik zat zelf te denken om een haven voor de boot te maken als ik het eiland zat ben.
Nice die MOC, ik was zelf van plan een mini-haven te bouwen van de restanten van het eiland als ik de boot maak.

Sowieso is het belangrijk om om Barracuda Bay te kopen om Lego te laten zien dat er nog steeds behoefte is aan dit thema. Ik hoop nog steeds op een echte terugkeer van Pirates, Castle en Space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 18:00

D75

dr86 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:40:
[...]

enig idee wat de prijs per brick is? heb nog nooit wat bij die wall gehaald namelijk.
Ik heb ze niet nageteld... maar denk dat je de 0.05-0.06 wel haalt.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 16:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Beelden van de Lego Nintendo in werking:

:D :D :D Briljant.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
De reacties van LEGO-Mario zijn zo te zien ook afgestemd op wat er op het tv-scherm gebeurt. Leuk bedacht. :)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:50

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tc99m schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:56:
[...]

De reacties van LEGO-Mario zijn zo te zien ook afgestemd op wat er op het tv-scherm gebeurt. Leuk bedacht. :)
In het filmpje zie je op 0:19 dat bovenop het roterende scherm gekleurde tiles zitten, waar Mario op reageert met het juiste geluid :) Leuk bedacht allemaal :D

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
De set is groter dan ik dacht dat hij zou zijn.
Maar hij staat wel op mijn lijst nu incl. het mario setje (die ik anders nooit had gekocht).. hoop dat er een VIP pre-order is.

hij staat overigens ook al op lego.com https://www.lego.com/nl-n...ntertainment-system-71374

[ Voor 24% gewijzigd door SunnieNL op 14-07-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Leuk ontwerp van Nederlandse bodem zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mappy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:01:
[...]

In het filmpje zie je op 0:19 dat bovenop het roterende scherm gekleurde tiles zitten, waar Mario op reageert met het juiste geluid :) Leuk bedacht allemaal :D
Slim, dat systeem hadden ze natuurlijk al bij de DUplo treinen. Daar zit ook een kleurensensor onder de lock die de loc dingen laat doen (licht, geluid, beweging) bij een bepaalde kleur.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Ik dacht eerst dat hij gebrekkig Engels sprak, maar volgens mij zegt hij toch bewust "NEStalgic". :-p
Leuke grapjes ook zoals op de cartridge blazen.
En die chiptunes als achtergrondmuziek.. geweldig!

Edit: op reddit heeft iemand de link gepost van een eerdere Moc op basis van dit concept, wat ik eerder in het topic hier aan gaf (kon alleen zelf niet meer vinden waar ik het had gezien)
https://www.reddit.com/r/lego/comments/hqwfyq/wow/

Lijkt er wel heel veel op...

[ Voor 40% gewijzigd door Hierkomik op 14-07-2020 17:12 ]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 15:25
Heeft iemand hier ervaring met Russische Bricklink stores? Ik wil de Tournament Knight en Pirate Girl uit series 20 kopen en ze zijn het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
Tc99m schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Ja, instant buy hier. Moet hem alleen vanaf m'n vakantie adres bestellen, ff niet vergeten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:03:
[...]
Mijn psychoclogishe grens voor die set is €100/€110. Vorige keer had bol.com hem voor €117,99 en dan min een tientje van de bon... Vandaar dat ik Bol.com in de gaten hield. Elke winkel (incl. verzendkosten) voor die prijs is goed. En eigenlijk wil ik twee Mustangs, de Shelby MOC die hier meerdere keren voorbij is gekomen is eigenlijk ook te mooi om niet te bouwen.
Goede twee maanden later maar de Mustang is binnen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTVVN9teLpCTyElcgWCefW3Vz88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvXwwQFiP7ccytRlFQGchmva.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren voor €117,99 bij Bol.com dus direct besteld en (een van de) €10,- bon ingeleverd. Dit weekend lekker bouwen :)

Deze prijs was al eens voorbij gekomen maar toen was het vijf dagen levertijd. Daar wilde ik niet op wachten. Ik wilde meteen bouwen. Nu heb ik de set binnen 24 uur en laat hem zelf liggen tot het weekend :P

Eens zien of de andere bonnen nog op gaan voor ze verlopen in september. Lamborghini Siàn (Technic) zal het niet worden, die zie ik pas goed dalen rond eind dit jaar. Fiat 500 (Creator Expert) is ook redelijk recent en zie ik niet snel dalen. Sowieso zit dat model nog niet bij mijn grens wat ik er voor over heb. Over de Ducati Panigale twijfel ik (al was het enkele weken geleden met €53,99 - €10,- eigenlijk een no-brainer). De NASA Maanlander zit helaas niet bij Bol.com in het assortiment...

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 14-07-2020 21:47 . Reden: Foto toegevoegd. Al is het van de doos, maakt de post toch leuker om naar te kijken. ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Het begin is er!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JD6YhvwGixuMA50v6JJprhJuEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUgSP90AKfPt9nssJjZVHi4V.jpg?f=fotoalbum_large

Wel lastig dat ik het niet kan laten staan in de kamer maar dan weet ik zeker dat de katten er mee gaan spelen :p Misschien toch maar een Lego kamer van de logeerkamer maken 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AnnaAnjo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:32:
Het begin is er!

[Afbeelding]

Misschien toch maar een Lego kamer van de logeerkamer maken 😂
Of een kattenkamer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat zijn de ervaringen met service vanuit Lego bij beschadigde onderdelen? Mijn achterruit van de Mustang heeft helaas een beste kras (kwam zo uit de doos).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Bor schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:51:
Wat zijn de ervaringen met service vanuit Lego bij beschadigde onderdelen? Mijn achterruit van de Mustang heeft helaas een beste kras (kwam zo uit de doos).
Zeer goed. Support is echt geweldig. Kan even duren tot je het binnen hebt maar ik heb al meerdere malen onderdelen moet nabestellen omdat het ontbrak of stuk was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:23

almightyarjen

When does the hurting stop?

Wat gaat het worden, Epstein island? :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
almightyarjen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:33:
[...]

Wat gaat het worden, Epstein island? :P
Haha nee. De Piraten van Barracuda Baai.
Al is het nu nog maar baai en de sloep :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 11:15

Chakotay

Lick here to continue

@Bor prima zolang je even geduld hebt. Ik heb voor mijn Ducati inmiddels een zakje nieuwe pin-bushes binnen, in een kleur rood die een stuk meer op de rest lijkt :) Als het lukt zal ik later nog even een foto maken van het verschil.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
Mijn verjaardag is pas in september, maar aangezien je nu dubbele VIP-punten krijgt heb ik als cadeau voor mezelf maar alvast het Ideas Treehouse besteld. Ik hoop dat ik me tot september kan inhouden met bouwen. :D
De 12-in-1 GWP was helaas al op, maar de Lamborghini zat er wel nog bij.

En ik heb in corona-tijd een paar vrienden weten te enthousiasmeren voor LEGO, en die kwamen dit weekend met onderstaand setje als bedankje, nadat ze vorige week in de LEGO store in Amsterdam de Haunted House hadden gehaald. :D Ze dachten dat ik die meer kon waarderen (en dat klopt ;) ). Vind het bijna zonde om hem uit het doosje te halen want hij staat zo ook wel leuk in mijn woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJE1gBWkokExhzRCln00fiBWG9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rc7M2TPY1aFuPop4nXsD1APx.jpg?f=user_large

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bezig met de Lamborghini Miura MOC. De versnellingsbak zit ingenieus in elkaar met een echt H-patroon om te schakelen. Wel maar 4 versnellingen, maar ach. Dat had het origineel waarschijnlijk ook. Wel jammer is dat er geen gebruik gemaakt wordt van de motorblokjes, er zit zo'n fake-mini engine in. Waarschijnlijk omdat de 42056 maar een flat-6 heeft en je dus blokjes tekort komt voor een echte V12. Maar goed, dat is te modden met extra blokjes lijkt me. Het chassis is nog niet af, maar dit is het resultaat na 3 uur bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCfg651G1MthsjhGaubPbaqqPFg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ek4fhaBz59MGuZfC1W9n4jWW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO3RZ9stMoUsFk3m2rSliP5x_zg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TX900n1bnFrCDlgQCZY3Lac2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fBayfHtV609xmNSI19OdneNwHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gaPSVpmNEaBscut0urIprD6u.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 16:54

Dommel

Professioneel Software Sloper

zonoskar schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:24:
Bezig met de Lamborghini Miura MOC. De versnellingsbak zit ingenieus in elkaar met een echt H-patroon om te schakelen. Wel maar 4 versnellingen, maar ach. Dat had het origineel waarschijnlijk ook. Wel jammer is dat er geen gebruik gemaakt wordt van de motorblokjes, er zit zo'n fake-mini engine in. Waarschijnlijk omdat de 42056 maar een flat-6 heeft en je dus blokjes tekort komt voor een echte V12. Maar goed, dat is te modden met extra blokjes lijkt me. Het chassis is nog niet af, maar dit is het resultaat na 3 uur bouwen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je die ook aan het maken vanaf de oranje Porsche of gebruik je een andere set als startpunt? Vind ruim 500 euro voor die Porsche namelijk nog wel een beperking om die ook daadwerkelijk aan te gaan schaffen.

Ben wel heel benieuwd naar je eindresultaat en je ervaring met die MOC, kan ik meteen bedenken of ik de Porsche zou gaan bouwen of meteen de Miura ;)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59

QuattroNL

It is I.

Ik als Lambo-fan vind die Miura MOC schitterend maar twijfel heel erg om mijn nieuw-in-doos 42056 daarvoor open te maken gezien de huidige prijzen (en rising).
Maar o wat zal ie mooi staan naast de Sian :9~

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar Zou een "echte" v12 wel passen in de breedte? Ik vind de Miura (zowel de echte als dit model) een geweldige mooie auto, maar ik heb een principieel dingetje met die mini fake engines.

Jammer trouwens dat de porsche/bugatti wheel arches er niet in lime zijn, dan had ik nog overwogen om die Miura in Lime te bouwen ipv de Sian.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ewoud75
De MOC Mini Cooper op basis van de 42056 is af!
Dochterlief had gisteravond om 20:40uur de laatste deel geplaatst.
Link: MiniMOC

Helemaal door het dolle heen van blijdschap.
Deze papa heeft alleen 2 keer een sprintje erin moeten zetten om deze vandaag af te krijgen.
Voor de rest heeft zij de Mini zelf gebouwd, met aanwijzingen van papa.

Update:
Mijn jongste dochter wilt graag met papa een vliegtuig bouwen.
Gaan wij doen, op basis van de 42055...
Lego Technic 42055 C model Douglas C 47 I ПС-84 I LI-2
Handleiding gevonden.

Hoe bedoel: bezigheidstherapie... :+

[ Voor 24% gewijzigd door ewoud75 op 15-07-2020 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Iedereen bedankt voor de reacties. Pirates of Barracuda bay is besteld!

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 09:26
Mijn nieuwste MOC is eindelijk af :)

Het is een Aston Martin Vantage AMR in een 1:10 schaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-TzIQEcsMXogYBEgBdsVgUzEmA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nCoqaJb7OrBcsPu3tsuO9JEm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLJ-xMX4sxWAYiptlSq1VtBpD74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gPcn82gUokwJKtGvkvsEi2Jp.jpg?f=user_large

Hij heeft de volgende functies:

- Custom V8
- Handmatige versnellingsbak met 4 versnellingen
- Vering met anti rollbars
- Werkende stuurinrichting
- Deuren, motorkap en kofferbak kunnen open
- De deuren hebben een slot
- Verstelbare stoelen

Ook is het interieur erg gedetailleerd.

Voor meer informatie over de versnellingsbak of deur sloten, of voor foto's, zie: https://bricksafe.com/pag...-aston-martin-vantage-amr

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jeroen Koopman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:07:
Mijn nieuwste MOC is eindelijk af :)

Het is een Aston Martin Vantage AMR in een 1:10 schaal:

[YouTube: MOC Lego 1:10 Aston Martin Vantage AMR]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij heeft de volgende functies:

- Custom V8
- Handmatige versnellingsbak met 4 versnellingen
- Vering met anti rollbars
- Werkende stuurinrichting
- Deuren, motorkap en kofferbak kunnen open
- De deuren hebben een slot
- Verstelbare stoelen

Ook is het interieur erg gedetailleerd.

Voor meer informatie over de versnellingsbak of deur sloten, of voor foto's, zie: https://bricksafe.com/pag...-aston-martin-vantage-amr

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
Gaaf ding zeg! :D Respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dommel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:42:
[...]

Ben je die ook aan het maken vanaf de oranje Porsche of gebruik je een andere set als startpunt? Vind ruim 500 euro voor die Porsche namelijk nog wel een beperking om die ook daadwerkelijk aan te gaan schaffen.

Ben wel heel benieuwd naar je eindresultaat en je ervaring met die MOC, kan ik meteen bedenken of ik de Porsche zou gaan bouwen of meteen de Miura ;)
Ik gebruik de Porsche als basis. Ik had geluk dat ik op tijd erbij was en hem voor 180 euro kon kopen. Voor 500 euro zou ik ook nog eens ff achter mijn oren krabben.

@vectormatic Een V12 zou krap worden. Een V12 is volgens mijn metingen ca 11cm breed, incl de V-vormige montage blokjes. Dat zou 1 liftarm minder breed zijn als het chassis, dus je moet dan creatief omgaan hoe je het blok dan monteert.

@QuattroNL Lego is om te bouwen. Ik heb mijn 41999 ook opgebouwd, ook al kon ik er 6-700 euro voor vangen. Als je wil verdienen aan Lego moet je er gewoon 2 kopen. 1 om te ouwen, 1 om later met winst te verkopen :)

@Jeroen Koopman Wauw! Ik vind zwart alleen niet echt een mooie kleur. Misschien in Lime groen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:24:

@vectormatic Een V12 zou krap worden. Een V12 is volgens mijn metingen ca 11cm breed, incl de V-vormige montage blokjes. Dat zou 1 liftarm minder breed zijn als het chassis, dus je moet dan creatief omgaan hoe je het blok dan monteert.
Hmm, een V12 inc eindblokken is 14 studs breed, inderdaad 11,2 cm (1 stud = 8mm), als je dan ook nog een tandwiel uit laat steken zit je al heel erg aan de rand, en je montage wordt ook een dingetje.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
@Jeroen Koopman 1 woord heb ik voor je: WAUW!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 09:26
Dankje! :D
zonoskar schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:24:
[...]

@Jeroen Koopman Wauw! Ik vind zwart alleen niet echt een mooie kleur. Misschien in Lime groen?
Persoonlijk vind ik zwart wel mooi, maar ik snap je wel. Ik heb o.a. voor zwart gekozen aan de hand van de onderdelen die ik nog had, zo hoefde ik het minste bij te bestellen
1 woord van mij voor jou: thanks! :P

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

66 miljoen jaar geleden...
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200715-66Myearsago.jpg Klik voor vergroting

6 x 31058 in 4 verschillende varianten
1 x Chicxulub Neowise

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:03
Als je lego setjes moet uitzoeken uit een grote bak met lego waar alles door elkaar zit, is het best wel lastig om bij te houden welke steentjes je al gevonden hebt en welke nog niet. Ik heb geprobeerd om met behulp van een app dit wat makkelijker te maken. Bovendien vind ik het leuk om te programmeren, dus 1+1 is 2.

Voor wie het leuk vindt om eens een blik te werpen, de app is hier te vinden (alleen Android). Ik ben benieuwd naar eventuele feedback.

https://play.google.com/s....psychosoft.brick_manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Ik zag net op de lego site dat 'Garage op de hoek' (Corner Garage 10264) ineens weer beschikbaar is online.
Die set heb ik het afgelopen half jaar eigenlijk nergens meer gezien en als je hem al ziet is het tegen hogere prijs.
https://www.lego.com/nl-nl/product/corner-garage-10264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Jabbah schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:25:
Als je lego setjes moet uitzoeken uit een grote bak met lego waar alles door elkaar zit, is het best wel lastig om bij te houden welke steentjes je al gevonden hebt en welke nog niet. Ik heb geprobeerd om met behulp van een app dit wat makkelijker te maken. Bovendien vind ik het leuk om te programmeren, dus 1+1 is 2.

Voor wie het leuk vindt om eens een blik te werpen, de app is hier te vinden (alleen Android). Ik ben benieuwd naar eventuele feedback.

https://play.google.com/s....psychosoft.brick_manager
Ziet er OK uit. Ik heb in de berg lego van mijn broertje en mij eigenlijk een ander probleem. De boekjes zijn vermoedelijk ooit in de prullenbak beland bij een opruiming door mijn moeder.
We hebben dus een berg steentjes, maar geen idee meer welke sets er mee te maken zijn. Als je ooit een app kunt maken die sets kan bepalen die je met een berg aan steentjes kunt maken zou het enorm helpen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Mappy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:45:
66 miljoen jaar geleden...
[Afbeelding] Klik voor vergroting

6 x 31058 in 4 verschillende varianten
1 x Chicxulub Neowise
En 1x kat blijkbaar :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Jabbah ik wil er dit jaar nog aan beginnen dus dan zal ik het zeker eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sabeltandpoesje ;) (Die was voor de oplettende kijker inderdaad d:)b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 17:27
SunnieNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:31:
Ik zag net op de lego site dat 'Garage op de hoek' (Corner Garage 10264) ineens weer beschikbaar is online.
Die set heb ik het afgelopen half jaar eigenlijk nergens meer gezien en als je hem al ziet is het tegen hogere prijs.
Niet toevallig een redesign van de Expert lijn sets? Ze waren vrijwel allemaal slecht leverbaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Señor Sjon schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Niet toevallig een redesign van de Expert lijn sets? Ze waren vrijwel allemaal slecht leverbaar.
Een half jaar lang? Ik heb hem besteld, dus zal hem over paar dagen wel zien. Foto’s op de website is nog de oude doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SunnieNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:33:
[...]
... Als je ooit een app kunt maken die sets kan bepalen die je met een berg aan steentjes kunt maken zou het enorm helpen ;-)
Is dat al niet mogelijk met Rebrickable?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Project Lego room krijgt eindelijk vorm, voor eerst sinds tijden aan bureau kunnen bouwen. Super happy

Gelijk begonnen aan revisie van “appartment ingang” en nieuwe lampjes infrastructuur. Die straks met arduino / domoticz schakelen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCvCLyCH2ql3RZ2K1C8Vxoe0GG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeSPvqJN4AeeS0k8RJWKPp25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfBMzlyiKg-dp6vFG0rM2lnMBhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6OPOgAbgEPzFE1T18RYLPkA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
himlims_ schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:40:
Project Lego room krijgt eindelijk vorm, voor eerst sinds tijden aan bureau kunnen bouwen. Super happy

Gelijk begonnen aan revisie van “appartment ingang” en nieuwe lampjes infrastructuur. Die straks met arduino / domoticz schakelen :P]
Welke verlichting gebruik je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SunnieNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Welke verlichting gebruik je er voor?
Fake LEGO van Ali; “LEGO led” of “[set nr] light” kom je er wel.

Wacht meestal eoa promotie af (set maakt me niet veel uit, heb 3x Parijs restaurant lampen setje, 2x diner etc). Is maar net welke in de actie is.

Kabels zijn flinter dun, ik krijg t zelf niet gemaakt (tijd technisch) voor die 8-10euro per setje ga ik niet prielen. De “officiële” vind ik buitensporig duur, en de “tussenvorm” (light my brick etc - bieden imho weinig meerwaarde tozv AliExpress)

Maar goed, beetje “grijs” gebied in dit topic. Drop me DM als meer wilt weten

Zie ook;
[messeage=59419836,noline]himlims_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:14[/message]:
Arduino 16 kanaal servo controller binnen; daarmee wil ik de “Lego led bricks” (met USB fiber kabel) aansluiten, schakelen en voltage regelen (dus intensiteit van individuele leds) dat is gelukt. De female USB connectoren kunnen aansluiten en bedienen, wordt nog een lange zomer :)

[Afbeelding]

[Streamable]

[ Voor 57% gewijzigd door himlims_ op 16-07-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 19:49
Van de week was de Bugatti voor 266,- te krijgen bij de Bol.com. Om niet mis te grijpen heb ik de set alvast maar gekocht. Ik zou mij zelf voor de kop slaan als hij uit de handel gaat en ik heb hem nog niet. Ben nu twee dagen bezig en bij doosje 4. Ik moet zeggen, ben zeer aangenaam verrast over het bouwen en vindt hem persoonlijk zoveel leuker dan de Porsche. De Bugatti is wat voller en netter afgewerkt dan de Porsche. Dit weekend maar weer verder bouwen en dan weer sparen voor de Sian.

Sian bouwers; wat is jullie mening over de nieuwe set ten opzichte van de Bugatti/Porsche? Is deze nog weer complexer of is het vergelijkbaar met een voorgaande set?

Huidige situatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov_57TzkI3vx4uJ5RHaTGg32_G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usuGuxphB62xBFC69GVyaXHA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 12:12
Metal Mark schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:00:

Sian bouwers; wat is jullie mening over de nieuwe set ten opzichte van de Bugatti/Porsche? Is deze nog weer complexer of is het vergelijkbaar met een voorgaande set?
Porsche heb ik niet gebouwd, interesse lag toen nog niet bij de sportwagens, gaf voorkeur aan de Claas, Volvo etc. Bugatti lonkte later wel, heb ik geweldige tijd mee gehad om te bouwen, leuker dan verwacht.
Met de Sian heb ik nu zeker geen leuker gevoel, eigenlijk zelfs een mindere ervaring, maar dat kan deels ook liggen aan het feit dat ik niet lekker door kan bouwen gelet op gezinsituatie nu.
Ik houd het er dan ook maar op dat de Sian en Bugatti even leuk zijn en even uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
SunnieNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:31:
En weer uitverkocht. Ben benieuwd of ik hem snel binnenkrijg nu. Bestelstatus staat op Warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Metal Mark Ik kan over de Sian niks zeggen, maar ik kan je wel vertellen dat de Pimp my Porsche versie van de GT3RS ook heel tof is, ik heb die na de Chiron gebouwd, en vind die versie van de porsche toffer dan de Chiron.

De Sian twijfel ik zelf heel erg over, als ik het goed begrijp is het een evolutionaire stap over de Chiron, maar het kleurverschil...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Star wars lijkt niet echt populair meer als ik de berichten hier zo lees. Het gaat over de grote technic sport auto's of over modular buildings. Ik zag eergisteren een goede aanbieding voor de 75256 Kylo ren shuttle, dus die heb ik gekocht. Hij is vandaag binnen gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:21:
Star wars lijkt niet echt populair meer als ik de berichten hier zo lees. Het gaat over de grote technic sport auto's of over modular buildings. Ik zag eergisteren een goede aanbieding voor de 75256 Kylo ren shuttle, dus die heb ik gekocht. Hij is vandaag binnen gekomen.
Ik heb een flinke SW verzameling dus zeker een fan hier.
De verzameling is zelfs zo groot dat ik wat ruimte moet gaan maken (dus de nodige Tie Fighters gaan in de verkoop). Ik hou het nu bij X-wings en Snowspeeders (zijn er minder van dus kost ook minder ruimte :9 ).

(en met de opbrengst kan ik weer leuk ander blokjesspul kopen :+ )
Van de week was de Bugatti voor 266,- te krijgen bij de Bol.com. Om niet mis te grijpen heb ik de set alvast maar gekocht. Ik zou mij zelf voor de kop slaan als hij uit de handel gaat en ik heb hem nog niet. Ben nu twee dagen bezig en bij doosje 4. Ik moet zeggen, ben zeer aangenaam verrast over het bouwen en vindt hem persoonlijk zoveel leuker dan de Porsche. De Bugatti is wat voller en netter afgewerkt dan de Porsche. Dit weekend maar weer verder bouwen en dan weer sparen voor de Sian.
Qua Chiron zou ik je zeker de 'pimp my Bugatti' upgrade aanraden!
Deze verbetert zo'n beetje alles aan de Bugatti wat niet echt lekker ontworpen is (ophanging, versnellingsbak, deuren, achterspoiler e.d.). Kosten zijn zo'n 35,- aan parts (via Bricklink) en de bouwbeschrijving is gratis.
Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb :)

In de Sian zitten zeker de nodige verbeteringen t.o.v. de Chiron (Lego heeft er wel van geleerd en geluisterd naar de community). DIe wil ik er toch ook wel bij hebben (incl de 'pimp my Sian' upgrade natuurlijk!).
Wel even wachten tot ie eind van het jaar ergens een mooie prijs heeft :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik heb ook mijn SW periode gehad, maar als ik nu kijk naar wat de prijzen de afgelopen 5-10 jaar hebben gedaan ben ik blij dat ik er mee gekapt ben, daarnaast vreet het ook ruimte als je een beetje imperial army builder bent :P

Hoewel bijvoorbeeld die nieuwe Eta-2 van Anakin die binnenkort uitkomt toch wel weer verleidelijk is, ik vind het sowieso een leuk scheepje, en de nieuwere versies zitten erg goed in elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:35
Ik denk dat veel mensen zoals ik die met space, pirates en castle zijn opgegroeid en weer met Lego beginnen door Corona en Lego Masters. En mijzelf trekken de licensed sets niet tenzij ik er potentie in zie om er zelf iets anders van te bouwen. Ik had nu mijn eerste licensed set gekocht "Harry Potter De Grote Zaal van Zweinstein" gekocht om in een kerk om te bouwen. Bij Technisch Lego vind ik het weer anders en wil je in de meeste gevallen een echte machine nabouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Ik heb zelf niet zoveel met de Modulars, wel met Pirates, Classic Space en Star Wars (al speel ik ook bordspellen van die laatste)

Er komen nog wel interessante SW sets uit dit jaar, allereerst de Razor Crest, denk dat die het wel goed zal doen.
En het gerucht nu is dat de UCS van SW eind dit jaar de Mos Eisley Cantina gaat worden (laatste paar dagen ineens veel in het nieuws op verschillende sites), dat zou ik echt geweldig vinden want dat is voor mij een van de meest iconische plekken uit SW (Cloud City en Jabba's Palace en Barge zijn de andere die ik echt tof vind dus hoop dat die laatste ook ooit in UCS of MBS uit komen).
Heb eerder in dit topic al een keer een Cantina-Ikea Ribba versie laten zien..
Dus hoewel het gerucht is dat deze aet €350 gaat kosten (wat ik echt heel veel vind) is de kans toch wel aanwezig dat hij er komt.
Het is dan ook hopen dat hij in mijn vitrine (Ikes Detolf) past..

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 12:47
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een ontbrekende onderdeel binnen krijgt? Ben nu bezig met 42082 maar kan nu dus niet verder met het onderdeel dat ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 22:32
Kungfukip schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:07:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een ontbrekende onderdeel binnen krijgt? Ben nu bezig met 42082 maar kan nu dus niet verder met het onderdeel dat ik mis.
Een weekje, mits het op voorraad is. Miste meerdere zakjes van de Sian. De eerste keer duurde twee weken (vermoedelijk vanwege de nieuwigheid van de set) en de tweede keer hoefde ik slechts enkele dagen wachten.

Huidige situatie!

[Afbeelding]
De Sian is vergelijkbaar met de Bugatti.

[ Voor 52% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-06 15:23

KipCurreh

Nightcrawler

Goh, ik wacht vooral op de nieuwe AT-AT set ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:14
vind Lego Star Wars interesant maar de prijzen zijn echt te hoog gegrepen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:34
Weer een kleine update van mijn legostad! Dit keer niet zulke grote veranderingen, maar toch leuk om even te laten zien :)

https://youtu.be/mgZLiiunfKs

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Jakkus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:38:
Weer een kleine update van mijn legostad! Dit keer niet zulke grote veranderingen, maar toch leuk om even te laten zien :)

https://youtu.be/mgZLiiunfKs
Leuke update. De stad heeft nu zeker een wat natuurlijkere indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Over die Lego Nintendo set. Ik zie dat deze te bestellen is via de officiële website van Lego vanaf 1 augustus. Ik ben zeer gemotiveerd om deze te kopen, en wil mezelf hier van verzekeren. Ik heb een aantal vragen hierover:

- Weet iemand of deze set 'limited' is?
- Is het mogelijk om deze set te pre-orderen (al dan niet via de Lego website)?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 17:16
Sinds Disney Lucasfilm had gekocht en de nieuwe trilogie films uitbracht is er ook een grote hoeveelheid aan Lego Star Wars sets uitgekomen de afgelopen jaren. Zowel remakes van oudere sets als nieuwe sets gebaseerd op de nieuwe films. Door deze stortvloed aan nieuwe Lego Star Wars sets zijn we eigenlijk een beetje doodgegooid met Star Wars sets. Dus het enthousiasme over nieuwe Star Wars sets is er wel een beetje af. Zeker ook omdat de nieuwe trilogie voor veel mensen eigenlijk nogal teleurstellend is geworden. Daar hoor ikzelf ook wel bij.

Overigens is de nieuwe versie van Kylo Ren's Shuttle wel een flinke verbetering t.o.v. de eerste versie uit 2015. Ik was erg blij dat ik die donker grijze versie nooit heb gekocht en gewacht had op de zwarte remake!

Maar wat Lego Star Wars betreft heb ik een sterke voorkeur om van elk voertuig de beste versie te hebben, en dat zijn dus over het algemeen de UCS versies. Vind het erg jammer dat de nieuwste geruchten nu aangeven dat we GEEN remake van de UCS Imperial Shuttle gaan krijgen. Die zou ik erg graag ook in mijn collectie willen hebben en ik kijk dus uit naar de remake van de 10212. Moet ik nog maar wat langer op wachten denk ik. Tot die tijd heb ik wel de speelversie ervan (75094 Shuttle Tydirium) in de vitrine staan.

En sowieso wacht ik nog op een mooie promo om de UCS A-Wing mee aan te schaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Haay Ik heb dan weer niks met de UCS versies :) Ik heb de 10240 X-wing gehad, maar na 2 dagen weer verkocht. Ik vond hem wel mooi, maar ik vond hem veel te groot. Ik heb de kleinere sets, de 75054 (AT-AT) 75094 (Tydirium shuttle) 75256 en 75179 (Kylo Rens shuttle en Tie fighter) 75105 (Falcon) 75218 (X-wing) en 75154 en 75211 (Tie fighter en striker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:53
B00st3r schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:35:
Over die Lego Nintendo set. Ik zie dat deze te bestellen is via de officiële website van Lego vanaf 1 augustus. Ik ben zeer gemotiveerd om deze te kopen, en wil mezelf hier van verzekeren. Ik heb een aantal vragen hierover:

Dank!
Limited? Ik denk het niet. Wat wel kan gebeuren is dat heel veel mensen gelijk op 1 augustus bestellen en dan hebben ze niet meer op voorraad. Maar dat wil niet zeggen dat het op is. Er komt nieuwe voorraad.

Je hebt ook mensen die bestellen en gelijk op Marktplaats zetten om zo 10 - 20 euro te verdienen. Daarom gaat het vaak snel qua voorraad.

Vanwege de corona is de productie lager, de fabriek in Mexico en Tsjechie waren gesloten en nu gedeeltelijk open maar het is nog niet 100 % en ze moeten ook veel andere sets maken.

Gemiddeld loopt een set 3 jaar mee, als het heel erg populair wordt, dan kan het nog langer mee.

Voorlopig zal het enkel te koop zijn bij Lego Shop zelf. Na een tijdje ook bij andere aanbieders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)

Dank!
Misschien helpt dit: http://www.ask8ball.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 22:32

Dank!
- Nee, is geen limited edition
- Nee

Blijft wel redelijk lang exclusief, vanaf 2021 bij andere retailers. Als je niet wil wachten zou ik er wel snel bij zijn, want de Crocodile is al helemaal niet meer te bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2020 17:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:02:
Joy, mijn 21318 is binnen :) Word echt helemaal blij al van de doos. Helaas pas na t weekend tijd om te bouwen :'(
In tegenstelling tot de NASA Lander (10266) waar ik uiteindelijk noch van het bouwen noch van het uiteindelijke resultaat erg warm werd, word ik juist super blij van de Treehouse (21318) Ben pas bij zakje 4 maar heb er al erg veel lol van; leuke bouwtechnieken en zoveel detail!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sFkA75zW098T3JYDepU5p_UWuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M8Ta4UWX7CHfgPZHJ1CKimGn.jpg?f=user_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19:20
Tomba schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:54:
[...]

In tegenstelling tot de NASA Lander (10266) waar ik uiteindelijk noch van het bouwen noch van het uiteindelijke resultaat erg warm werd, word ik juist super blij van de Treehouse (21318) Ben pas bij zakje 4 maar heb er al erg veel lol van; leuke bouwtechnieken en zoveel detail!
[Afbeelding]
Bekend verhaal ;) Ik heb vandaag dan toch maar de keuze gemaakt uit allerlei verlichtingssetjes die er te koop zijn. Als de verlichting binnen is en gemonteerd zal ik een paar foto's delen.

Enige wat wel wat repetitief aanvoelde waren de taken + bladeren en de daken van de huisjes. Ieder dak is 4x ongeveer hetzelfde en de takken nog vaker ongeveer dezelfde opbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Voor de mensen die nog wat verlichting zoeken in hun lego projecten... Lightailing heeft op dit moment 45% korting op alles en vanaf 49 dollar gratis verzending.
Scheelt behoorlijk op alle verlichtingssets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
Awaken1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:49:
Leuke update. De stad heeft nu zeker een wat natuurlijkere indeling.
Dank je wel! Leuk dat je dat zegt, dat was inderdaad ook mijn bedoeling!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 10-06 16:39
SunnieNL schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:35:
Voor de mensen die nog wat verlichting zoeken in hun lego projecten... Lightailing heeft op dit moment 45% korting op alles en vanaf 49 dollar gratis verzending.
Scheelt behoorlijk op alle verlichtingssets.
Bedankt voor de Tip!

Ik ben dus inderdaad aan het kijken voor een verlichtingsset voor de Bugatti welke ik enkele dagen geleden klaar had.

Nu zie ik verschillende partijen deze aanbieden met idem variërende prijzen. Wat is jullie ervaring?

Momenteel zit ik te twijfelen tussen:

Light my Bricks:
https://www.lightmybricks...os=1&_sid=ab28dbe62&_ss=r

Of Lighttailing:
https://www.lightailing.c...os=2&_sid=9bbb7823d&_ss=r

Ik vind persoonlijk die van Lightmybricks mooier vanwege de interieur verlichting.
Lightailling is uiteraard goedkoper maar verlichting in je wielen, motorkap enz is een beetje overdreven.

Ik wil hier wel gewoon een 5volt adapter op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19:20
Er zijn ook nog alternatieve bedrijven zoals Mtele die het leveren. Voor een stuk interessantere prijs als je het mij vraagt. Geen idee hoe de kwaliteit van de oplossingen zich verhoudt tot de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Star wars lijkt niet echt populair meer als ik de berichten hier zo lees. Het gaat over de grote technic sport auto's of over modular buildings.
Je bent zeker niet alleen hoor! Mijn smaak is vrij breed :P

2 jaar geleden mijn Dark Ages uitgekomen met Speed Champions, en via de 42110 Defender echt aan de slag gegaan. Qua Star Wars heb ik nu MF 75105, X-Wing 75218, Kylo's TIE Fighter 75179, AT-ST Raider 75254, TIE Fighter 75211 en Slave I 75243 (van deze set ongeveer de helft gebouwd).
Qua 2020 sets kijk ik wel uit naar de 75288 AT-AT, de Razor Crest kan me niet zo bekoren.

Heb ook de Ford Mustang 10265 en ben nu bezig met de Rough Terrain Crane 42082, wat een beest van een set! Als laatste ben ik ook erg enthousiast over de Architecture skylines, heb die van San Francisco en New York.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
Hmm zit er geen duimpje omlaag knop op dit forum?

Voor de mensen die wel met zinvolle antwoorden kwamen: dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

B00st3r schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:59:
Hmm zit er geen duimpje omlaag knop op dit forum?
Op verzoek: B00st3r met z'n duim omlaag
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200717thumbdown.jpg
Voor de mensen die wel met zinvolle antwoorden kwamen: dank!
Vragen over beschikbaarheid worden nogal vaak gesteld, vooral afgelopen weken. Vandaar dat iemand misschien wat ironischer antwoord geeft soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Tomba schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:54:
[...]

[Afbeelding]
De treehouse wil ik ook graag aanschaffen, tot ik naar mijn backlog kijk van grote sets en de beschikbare ruimte om zo'n sets op display te zetten |:(

Ik vind het echt een heel mooie set, maar ja, geen plaats is geen plaats jammer genoeg.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 18:15
Zou die PF Servo motor ooit weer eens op voorraad komen? Wellicht komt er ooit nog een mustang, dan moet die uiteraard wel gemotoriseerd worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 10-06 16:39
Deze prijzen kunnen toch niet kloppen?:

https://shop.tiytoys.com/...p44v9gf6qil3ovoodvsf9sj07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:23

almightyarjen

When does the hurting stop?

HBSVDK schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:59:
Zou die PF Servo motor ooit weer eens op voorraad komen? Wellicht komt er ooit nog een mustang, dan moet die uiteraard wel gemotoriseerd worden ...
Dat vraag ik me af. Ze zijn aardig ver met het overstappen op PU.

Edit:
Op Bricklink heb je een used voor €29 uit NL..

[ Voor 22% gewijzigd door almightyarjen op 17-07-2020 10:05 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:35
O-) https://www.onlinethreata...rustworthy-online-stores/
The domain name customerservicebest.com is associated with a lot of untrustworthy online stores. Online users are advised to stay away from untrustworthy online stores associated with customerservicebest.com, or else they run the risk of their credit card information getting stolen and used fraudulently. They also run the risk of receiving counterfeit or knockoff goods.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
If it looks too good to be true, it probably is?
Certificate verloopt ook heel convenient op 15 Juli 2021...wijst voor mij naar een haastig opgetuigde scam site.

[ Voor 32% gewijzigd door MissingDog op 17-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 13:38

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Brutuss schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:02:
Deze prijzen kunnen toch niet kloppen?:
Nee... Deze sites poppen de laatste tijd vaak op op facebook als advertenties. Is een scam als een malle. Ze bestaan opeens en een paar dagen later zijn ze weer weg.

If it sounds to good to be true, it probably is!
MissingDog schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:07:
[...]

If it looks too good to be true, it probably is?
Certificate verloopt ook heel convenient op 15 Juli 2021...wijst voor mij naar een haastig opgetuigde scam site.
En als je de Whois voor het domein bekijkt:
Creation Date: 2020-07-15T06:39:37Z

[ Voor 33% gewijzigd door De_Koele_Man op 17-07-2020 10:20 ]

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
Het IP-adres komt uit in Canada.
Prijzen kloppen gewoon niet.

curl http://api.db-ip.com/v2/free/104.18.36.165
{
"ipAddress": "104.18.36.165",
"continentCode": "NA",
"continentName": "North America",
"countryCode": "CA",
"countryName": "Canada",
"stateProv": "Quebec",
"city": "Montr\u00e9al",
Pagina: 1 ... 92 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .