Ik heb de Diner besteld bij Jan's Steen. Ga deze wel even opzij zetten omdat ik met veel plezier al m'n oude Lego (eind jaren '80 en jaren '90 sets) weer in elkaar aan het zetten ben. Kan daarna de Diner mooi naast de garage en de bookshop.
@Admiral Freebee Not sure if serious... Maar Pick a Brick muur.
Ben nog steeds op mijn Poolse Bricklink bestelling aan het wachten. Geen idee hoe en wat. Duurt best wel een tijd, maar ga er even vanuit dat het de posterij is.
Heb zat Lego van vroeger hier al staan, maar mede omdat ik bezig ben met mijn certificaten pak ik ze toch nog even niet beet.
Ben nog steeds op mijn Poolse Bricklink bestelling aan het wachten. Geen idee hoe en wat. Duurt best wel een tijd, maar ga er even vanuit dat het de posterij is.
Heb zat Lego van vroeger hier al staan, maar mede omdat ik bezig ben met mijn certificaten pak ik ze toch nog even niet beet.
[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 08-07-2020 09:55 ]
Ik ben een paar jaar geleden verhuisd en het leek me leuk om in het nieuwe huis een hoek op zolder te hebben om lekker films te kunnen kijken. Fast forward een paar jaar en ik kijk eigenlijk nooit films op zolder. Als het er 10 geweest zijn in 4 jaar tijd is het veel. Tegelijkertijd kom ik eigenlijk ruimte te kort om de mooie Lego-dozen te showen.
Dus ik zit nu te twijfelen om die TV weg te doen en er een Lego-stad voor in de plaats te zetten. Zeker als ik dan zoiets "simpels" als dit zie spreekt me dat wel aan:
https://imgur.com/VGRnOrN
Maar goed, dan moet de TV nog weg. UV-folie op de ramen. Ontwerp voor wat ik wil (uiteraard teveel coole plannen voor de ruimte die ik heb). En dan natuurlijk de opstelling (tafel e.d.) bouwen. En dan pas komt er Lego bij kijken.
Maar goed, ik twijfel nog. Help me mezelf te overtuigen!
Dus ik zit nu te twijfelen om die TV weg te doen en er een Lego-stad voor in de plaats te zetten. Zeker als ik dan zoiets "simpels" als dit zie spreekt me dat wel aan:
Maar goed, dan moet de TV nog weg. UV-folie op de ramen. Ontwerp voor wat ik wil (uiteraard teveel coole plannen voor de ruimte die ik heb). En dan natuurlijk de opstelling (tafel e.d.) bouwen. En dan pas komt er Lego bij kijken.
Volgens mij heb je jezelf al genoeg overtuigd!Gaius schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:59:
Ik ben een paar jaar geleden verhuisd en het leek me leuk om in het nieuwe huis een hoek op zolder te hebben om lekker films te kunnen kijken. Fast forward een paar jaar en ik kijk eigenlijk nooit films op zolder. Als het er 10 geweest zijn in 4 jaar tijd is het veel. Tegelijkertijd kom ik eigenlijk ruimte te kort om de mooie Lego-dozen te showen.
Echt wel serieusArunia schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:54:
@Admiral Freebee Not sure if serious... Maar Pick a Brick muur.
@Admiral Freebee Dat dacht ik ook al. Maar in mijn hoofd had ik je veel vaker voorbij zien komen. Vandaar de vraag.
@Gaius Je gaat het toch nooit gelijk de eerste keer goed doen. Dus je kan net zo goed de spullen die er nu staan opruimen, tafel met stoel terug zetten en daar je Lego op neerzetten. Met een beetje geluk en geduld kan je op marktplaats voor weinig (of gratis) een tafel vinden. Als je die helemaal vol wil bouwen maakt het niet zoveel uit hoe die tafel er uit ziet.
Als je nog minder geld wil uitgeven kan je ook nog gewoon je Lego op de grond zetten
Voordeel is dat je dan ook geen tafelruimte te kort komt (hooguit dat heel je zolder vol staat).
Tegen de tijd dat je dan tien keer de indeling hebt veranderd weet je vast beter hoe je een opstelling zou willen hebben om het "definitief" te maken.
Als je nog minder geld wil uitgeven kan je ook nog gewoon je Lego op de grond zetten
Tegen de tijd dat je dan tien keer de indeling hebt veranderd weet je vast beter hoe je een opstelling zou willen hebben om het "definitief" te maken.
Ik zou de TV gewoon laten staan, kun je Lego movies en series draaien terwijl je aan je stad bouwt. En UV folie hoeft ook niet perse lijkt me, het meeste glas neemt al 99% van de UV straling weg.Gaius schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:59:
/edit: Had ik de perfecte oplossing gevonden om de speed champions te displayen, wordt dit kastje (Kasseby) niet meer gemaakt door Ikea. Grr. Ik heb nog 3 SC's die er niet meer in passen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VqbKFbbDKUOuEeuPQjoZbpHV.jpg?f=user_large)
[ Voor 36% gewijzigd door zonoskar op 08-07-2020 12:36 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Maar ook met ervaringen kijk ik ook nog even in welke hoek die ervaringen zitten en hoe recent ze zijn. Als iemand meerdere LEGO ervaringen heeft en liefst zowel recent als door de tijd heen, dan geeft dat ook al een beter gevoel. Indien er alleen optie tot verzenden is dan valt het voor mij ook af. Ik wil op zijn minst de optie hebben. Verder telt de algehele communicatie. Wordt het vertrouwen ook maar ergens aan het wankelen gebracht dan stopt het, zowel als koper of als verkoper.JoeZuCK schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:31:
[...]
Als iemand iets verkoopt en het is 1 of 2 advertenties, woonachtig aan de grensstreek, zonder ervaringen, geverifieerd telefoonnummer, bankrekeningnummer en ID is het meteen al een no go. Lees dat op het Dark Web nogal wat Marktplaats accounts worden verhandeld voor een grijpstuiver. Of dat mensen worden benaderd om hun account te verkopen.
Goed om te weten! Ik heb namelijk al 1 zo'n Kasseby aan de muur hangen en nog een andere nieuw in de verpakking die ik tzt wil gaan gebruiken voor een mooi display. Die wordt dus ook nog geld waardzonoskar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:02:
[...]
Ik zou de TV gewoon laten staan, kun je Lego movies en series draaien terwijl je aan je stad bouwt. En UV folie hoeft ook niet perse lijkt me, het meeste glas neemt al 99% van de UV straling weg.
/edit: Had ik de perfecte oplossing gevonden om de speed champions te displayen, wordt dit kastje (Kasseby) niet meer gemaakt door Ikea. Grr. Ik heb nog 3 SC's die er niet meer in passen.
[Afbeelding]
Ik bied 20 euro!la_fusion schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:42:
[...]
Goed om te weten! Ik heb namelijk al 1 zo'n Kasseby aan de muur hangen en nog een andere nieuw in de verpakking die ik tzt wil gaan gebruiken voor een mooi display. Die wordt dus ook nog geld waard
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Kasseby is bij diverse vestigingen van Ikea Duitsland en online bij Ikea Duitsland nog wel te krijgen 
https://www.ikea.com/de/d...raesenter-weiss-50264753/
https://www.ikea.com/de/d...raesenter-weiss-50264753/
Mijn zoontje begint nu ook steeds meer met Lego Technic te bouwen.. En ik vind het ook weer leuk om het op te pakken..
We hebben mijn sets van 30 jaar terug erbij gepakt, en hoewel dat nog steeds heel leuk en leerzaam is, zijn de hedendaagse sets toch echt wel super..
Onlangs zag ik de Lamborghini Sian set aangekondigd worden:
https://www.lego.com/en-u...technic-lamborghini-sian/
Als supercar liefhebber toch wel een must have.. Ik zag ook dat ze de Bugatti Chiron hadden uitgebracht, dus ook die maar even in de gaten houden..
We hebben mijn sets van 30 jaar terug erbij gepakt, en hoewel dat nog steeds heel leuk en leerzaam is, zijn de hedendaagse sets toch echt wel super..
Onlangs zag ik de Lamborghini Sian set aangekondigd worden:
https://www.lego.com/en-u...technic-lamborghini-sian/
Als supercar liefhebber toch wel een must have.. Ik zag ook dat ze de Bugatti Chiron hadden uitgebracht, dus ook die maar even in de gaten houden..
[ Voor 16% gewijzigd door verstappen33 op 08-07-2020 14:05 ]
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Tsjah, veel mensen communiceren ook niet op hetzelfde niveau als ik dat doe. Het gesprek liep voor geen meter. Toch 11 ervaringen en ook van andere dingen dan LEGO. Heb het adres dat ik van hem kreeg via Google Maps opgezocht .. nou .. dat huis was rijp voor de sloop. Wat een bouwval zeg. Maar toch uiteindelijk dinsdag pakket ontvangen nadat die persoon vertelde dat hij het vrijdag en daarna zaterdag (en zelfs zondag), maar uiteindelijk maandag werd, verstuurdeGim schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Maar ook met ervaringen kijk ik ook nog even in welke hoek die ervaringen zitten en hoe recent ze zijn. Als iemand meerdere LEGO ervaringen heeft en liefst zowel recent als door de tijd heen, dan geeft dat ook al een beter gevoel. Indien er alleen optie tot verzenden is dan valt het voor mij ook af. Ik wil op zijn minst de optie hebben. Verder telt de algehele communicatie. Wordt het vertrouwen ook maar ergens aan het wankelen gebracht dan stopt het, zowel als koper of als verkoper.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Als je ook maar iets hebt met het piraten-thema, dan kan ik je alvast verblijden met een volmondige JAAnnaAnjo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of ik dit net zo leuk vind als de 6251559

Was vorige zaterdag open. Wel schepten de medewerkers zelf dus je zal niet kunnen optimaliseren.Vandevijverke schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:12:
Weet iemand of the PAB-muur in de Lego winkel Wijnegem open is?
Zojuist binnen gekregen en ik moet zeggen: complimenten aan de manier van inpakken en versturen vanuit Jans Steen. Erg netjes en goed om te zien. Dus twijfel zeker niet daar iets aan te schaffen.Totrail schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:48:
Ik heb de Diner besteld bij Jan's Steen. Ga deze wel even opzij zetten omdat ik met veel plezier al m'n oude Lego (eind jaren '80 en jaren '90 sets) weer in elkaar aan het zetten ben. Kan daarna de Diner mooi naast de garage en de bookshop.
Yes! Die van mij is ook net gebracht! De doos is in ieder geval al groter dan ik had verwacht. Ik ga denk eerst de baai bouwen zonder de zeilen te gebruiken en 'm dan ombouwen naar het schip.AnnaAnjo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sCN0oOGuZpWymeJY09TprUnG.jpg?f=user_large)
Ik heb vandaag helaas geen tijd
de doos is inderdaad groter dan verwacht!
Rare naam heeft jouw kat.AnnaAnjo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/YvaWpPaBGVXuxmVkiAhKJx9w.jpg?f=fotoalbum_large)
Zorro heeft andere interesses
6251559 42099 dus:
:strip_exif()/f/image/pF8RPbdrNchQk5ELfur9bD8y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door AnnaAnjo op 08-07-2020 17:58 ]
Da's toch de 42099, niet 6251559?
Oops je hebt helemaal gelijkzonoskar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:54:
Da's toch de 42099, niet 6251559?
Ik wist even niet zo snel welke build het was dus gegoogeld en dan kom je met andere getal ook bij de 42099 uit
[ Voor 24% gewijzigd door AnnaAnjo op 08-07-2020 18:04 ]
Dankje! Hij lijkt er wel op maar de rest van die set heb ik niet volgens mij. Heb sowieso geen rode base plate. Kan me herinneren dat ik die raket zo gekocht heb met die vlaggen erop, ik dus daarop lopen zoeken hehe. Denk dat ik die raket ooit 2de hands gekocht heb. Ik ga eens zoeken of ik nog wat steentjes kan terugvinden.AppieNL schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:33:
@jantje 2
De 358?
De Britse vlag stickers zijn denk ik van jezelf?
Er is weer een Ideas-project toegevoegd aan het rijtje, mooi vliegtuig en iets meer dan 1 meter lang en 90 cm breed.
:strip_exif()/f/image/qq1BNTDTqJKKEgMPgYqlTbPg.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.bricktastic.n...ereikt-10-000-supporters/
:strip_exif()/f/image/qq1BNTDTqJKKEgMPgYqlTbPg.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is wel heel erg mooi. Kleuren wat minder maar je ziet duidelijk dat het een 737-800 is.anandovic8312 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:39:
Er is weer een Ideas-project toegevoegd aan het rijtje, mooi vliegtuig en iets meer dan 1 meter lang en 90 cm breed.
[Afbeelding]
Vanavond mijn laatste afgebouwd:
:strip_exif()/f/image/4C89JKo2C8XRjMfTISdw9LOa.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 23% gewijzigd door Gé Brander op 08-07-2020 23:47 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Deze week aan de slag gegaan om mijn hulpdiensten-sets in elkaar te zetten. Een paar sets van vroeger en een paar van een aantal jaar terug. Wat me heel erg opviel is dat de steentjes van de nieuwere sets echt véél minder klemkracht hebben dan de steentjes van de oudere sets. Soms vielen de steentjes ergens van af in het beginstadium van de bouw
Niet echt gewend van LEGO. Ook vielen de stickers bij de nieuwere sets me op. Vooral bij het brandweerspul zie je duidelijk dat de stickers een donkerdere tint rood hebben dan de steentjes waar ze op zitten. Wat dat betreft vind ik de geprinte steentjes van vroeger echt een stuk beter.
:strip_exif()/f/image/ejFrc9olGDIWjhBeQVac4nWu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XKSdsOUSPS9OMQ4TZ7jDBTpV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat wel grappig is is het verschil in formaat tussen begin jaren 90 en nu
:strip_exif()/f/image/SHaPxbFOjkliTtRP8yNB5MaK.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel jammer dat ik niet zoveel brandweer- of politiespul heb van vroeger. Overigens zijn er wel nog wat kleinere wagentjes die niet op de foto staan omdat die bij het politiebureau horen. En er is nog een ambulance. Nu nog mooi uit zien te stallen in m'n kast

:strip_exif()/f/image/ejFrc9olGDIWjhBeQVac4nWu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XKSdsOUSPS9OMQ4TZ7jDBTpV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SHaPxbFOjkliTtRP8yNB5MaK.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel jammer dat ik niet zoveel brandweer- of politiespul heb van vroeger. Overigens zijn er wel nog wat kleinere wagentjes die niet op de foto staan omdat die bij het politiebureau horen. En er is nog een ambulance. Nu nog mooi uit zien te stallen in m'n kast
Als je bij de LEGO store iets besteld, wordt dat dan bij de buren afgegeven als je niet thuis bent? Heb namelijk daar de Disney trein gekocht maar zie tot mijn schrik dat ze via DPD verzenden en die bezorgen sowieso niet op zaterdag maar ik kan ook niet wijzigen dat ze het in een lokaal afhaalpunt moeten bezorgen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Wellicht heb je hem dan via de trein en niet als raket? Bij de raket zou je 44 van die witte ronde blokjes moeten hebben en bij de trein maar 16? Die witte ronde zitten trouwens in veel meer sets. Bijvoorbeeld in een vakantiehuis of ruimte laboratorium.jantje 2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:22:
Dankje! Hij lijkt er wel op maar de rest van die set heb ik niet volgens mij.
Als je het ooit tweedehands of op een rommelmarkt ofzoiets heb gekocht kan het natuurlijk ook nog om een MOC gaan
Volgens mij wel, maar dat ligt ook aan de bezorger denk ik. Ik moest ook wel eens pakketjes ophalen bij buren terwijl er "alleen huisadres" op het etiket stond.Lekker Ventje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:49:
Als je bij de LEGO store iets besteld, wordt dat dan bij de buren afgegeven als je niet thuis bent?
Precies, ik heb ze bijvoorbeeld zowel in de vakantiehuis als in deze cementwagenJeroenE schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:17:
[...]
Wellicht heb je hem dan via de trein en niet als raket? Bij de raket zou je 44 van die witte ronde blokjes moeten hebben en bij de trein maar 16? Die witte ronde zitten trouwens in veel meer sets. Bijvoorbeeld in een vakantiehuis of ruimte laboratorium.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Het formaat van de rechter helicopter wordt opzicht ook nog wel veelvuldig gemaakt. Vaak als onderdeel van een grotere setSomerenV schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:11:
[Afbeelding]
Select * from fish
Met de Bugatti zou ik niet te lang wachten. Die gaat denk ik dit jaar EOL en als je ziet wat de prijzen van de Porsche deden doen deze EOL ging...verstappen33 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:54:
Ik zag ook dat ze de Bugatti Chiron hadden uitgebracht, dus ook die maar even in de gaten houden..
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
In de Dreamland te Mechelen stonden er vorige week nog twee gewoon in de schappen van die Porsche. Maar het is dus de moeite waard om daar even langd te rijden dus?FeaR schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:56:
[...]
Met de Bugatti zou ik niet te lang wachten. Die gaat denk ik dit jaar EOL en als je ziet wat de prijzen van de Porsche deden doen deze EOL ging...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ligt eraan welke Porsche 911 het is...Wom schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:38:
[...]
In de Dreamland te Mechelen stonden er vorige week nog twee gewoon in de schappen van die Porsche. Maar het is dus de moeite waard om daar even langd te rijden dus?
En tegen welke prijsNinjetsu NL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:54:
[...]
Ligt eraan welke Porsche 911 het is...De GT3 RS (42056) of de RSR (42096)?
Als je ziet waar die nu tegen beschikbaar is en wat de adviesprijs was vind ik het nog meevallen... als je dan kijkt waar hij voor te koop is geweest (de GT3 RS dan) en waar hij nu voor staat is het ietsje meer jammer
Dus eigenlijk 2 sets kopen, 1 om zelf te bouwen en de andere om over 5 jaar te verkopen.. 
Zal de Sian nog dalen in prijs denk je?
[ Voor 18% gewijzigd door verstappen33 op 09-07-2020 11:00 ]
Zeker weten, de Sian is momenteel alleen nog voor MSRP bij lego zelf te koop volgens mij, en de porsche en bugatti zijn allebei voor 30-35% onder MSRP te koop geweest.verstappen33 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:00:
Dus eigenlijk 2 sets kopen, 1 om zelf te bouwen en de andere om over 5 jaar te verkopen..
Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen over de Sian, het kleurverschil is mijn voornaamste zorg, maar als ie er komt, wacht ik tot ie €300 of minder kost, gaat geheid gebeuren
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
De Bugatti is voor 298 te koop nu bij Blokker.nl
Misschien toch maar eens de knip trekken...
274 Euro op Amazon nl/deverstappen33 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:09:
De Bugatti is voor 298 te koop nu bij Blokker.nl
Die had ik ooit voor 170 euro besteld, maar toch de order gecancelled. Vond hem gewoon te lelijk.Ninjetsu NL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:58:
[...]
Als je ziet waar die nu tegen beschikbaar is en wat de adviesprijs was vind ik het nog meevallen... als je dan kijkt waar hij voor te koop is geweest (de GT3 RS dan) en waar hij nu voor staat is het ietsje meer jammer
Vrouwlief is verder met de renaissance. In ieder geval één wasbeurt gehad en een grove sortering van mijn oude Lego. Er komen ook blokjes tevoorschijn die ik mij niet kan herinneren, maar ik heb ze dan ook nog nooit gesorteerd vroeger.
/f/image/prKI5fL0UcZwzldzBZD8q0jp.png?f=fotoalbum_large)
Dit is exclusief oud Technic en piratenlego overigens en we hebben nog een kleinere batch die door de 'wasstraat' moet..
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Op Brickwatch zie je dat de laagste prijs van de Chiron 205,- was, aan het eind van vorig jaar. Mogelijk dus met een Black Friday of een kerst-actie.vectormatic schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:03:
[...]
Zeker weten, de Sian is momenteel alleen nog voor MSRP bij lego zelf te koop volgens mij, en de porsche en bugatti zijn allebei voor 30-35% onder MSRP te koop geweest.
Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen over de Sian, het kleurverschil is mijn voornaamste zorg, maar als ie er komt, wacht ik tot ie €300 of minder kost, gaat geheid gebeuren
Als de Sian dat pad ook gaat volgen dan wacht ik graag tot het einde van dit jaar.
Sowieso komt de Sian vanaf 1 augustus ook via andere verkopers beschikbaar dus dan gaat de prijs ook zeker naar beneden (319,- is dan een vrij normale prijs als ik zo om me heen kijk).
Ik ga pas serieus kijken als ie bij de 250,- komt. Ik heb geduld.
En tja, dat kleurverschil...kon nog wel eens een serieus dingetje worden voor velen Dit is niet zomaar een speelset voor een kind die dat toch niet zo boeit, het wordt meestal een display/showset.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Precies, bij een speed champions porsche van 15 euro kan ik het nog wel hebben dat er kleurverschil zit, bij een flagship displayset van ~300 euro.... ik vond de technische mancos van de porsche en bugatti ook vrij onacceptabel, maar die zijn nog te fixen, kleurverschil niet.QuattroNL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:38:
En tja, dat kleurverschil...kon nog wel eens een serieus dingetje worden voor velen Dit is niet zomaar een speelset voor een kind die dat toch niet zo boeit, het wordt meestal een display/showset.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Vroeger hadden we gewoon zes kleuren en daar moest je het mee doen.
Is dat inclusief zwart en wit?Señor Sjon schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:57:
Vroeger hadden we gewoon zes kleuren en daar moest je het mee doen.
Zie Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
Groen was voor grondplaten en vegetatie. Op een gegeven moment kreeg je ook Octan oliedrums met een groen rond blokje erin en daar hield het wel mee op. Wel lekker overzichtelijk.
Groen was voor grondplaten en vegetatie. Op een gegeven moment kreeg je ook Octan oliedrums met een groen rond blokje erin en daar hield het wel mee op. Wel lekker overzichtelijk.
Volgens mij ligt er rechts op de gele handdoek nog een vlag van de Imperial Soldiers. Dat hoort toch ook bij de piraten serie?Señor Sjon schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:20:
Dit is exclusief oud Technic en piratenlego overigens
Op de een of andere manier was mijn eerste idee ik ook dat je heel veel poppetjes hebt, maar wellicht had je gewoon heel veel van die kleine "5 gulden sets" met een poppetje en een voertuigje. Jij hebt ze allemaal netjes op een rij staan dan lijkt het natuurlijk ook gelijk al veel meer dan als ze verspreid door alles heen liggen.
NB ik kwam laatst deze tegen, maar er staat natuurlijk niet bij wat voor soort blokjes het waren:

Ik ben in Lego Land. Natuurlijk gekeken naar de achtbaan voor ~150,-, maar helaas, hij lag voor normale prijs in de winkel. Heb even gevraagd in de winkel en ze wisten er van. Er bleken enkele (tientallen/honderden?) teveel te liggen in Billund. Die hebben ze in een paar weken op het vliegveld er doorheen gedraaid.
Jammer, maar helaas. Heel dom dat ik die niet heb gekocht.
Jammer, maar helaas. Heel dom dat ik die niet heb gekocht.
't is niet dat je in Abu Dabi staat en verzuimt een Rolex te kopen.....
Maar toch goed dat je het hebt geprobeerd.
Maar toch goed dat je het hebt geprobeerd.
Die is er blijkbaar tussendoor geglipt.JeroenE schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:19:
[...]
Volgens mij ligt er rechts op de gele handdoek nog een vlag van de Imperial Soldiers. Dat hoort toch ook bij de piraten serie?
Op de een of andere manier was mijn eerste idee ik ook dat je heel veel poppetjes hebt, maar wellicht had je gewoon heel veel van die kleine "5 gulden sets" met een poppetje en een voertuigje. Jij hebt ze allemaal netjes op een rij staan dan lijkt het natuurlijk ook gelijk al veel meer dan als ze verspreid door alles heen liggen.
NB ik kwam laatst deze tegen, maar er staat natuurlijk niet bij wat voor soort blokjes het waren:
[Afbeelding]
Ben er een paar jaar geleden geweest. Een indoor pretpark met LEGO thema, grappig als je in de buurt bent en kinderen hebt in pretpark leeftijd. Winkel die erbij zit is overpriced, misschien dat er iets unieks kan vinden. LEGO store zit in mall ernaast met ook galeria kaufhof die soms nog wel een goede LEGO aanbieding heeft.totalatool schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:32:
Heeft er iemand hier ervaring met het LEGOLAND Discovery Centre in Oberhausen? M'n vrouw wil daar plots naartoe met de kinderen en ik was verbaasd, want ik had er zelf nog nooit van gehoord.
Alles samen leuk voor een dagje uit maar niet om ver voor te rijden.
Who wants to life forever anyway...
De (compleet verkleurde) 6482 helikopter die ik heb is nog wel wat groter én ouderSomerenV schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:11:
Deze week aan de slag gegaan om mijn hulpdiensten-sets in elkaar te zetten. Een paar sets van vroeger en een paar van een aantal jaar terug. Wat me heel erg opviel is dat de steentjes van de nieuwere sets echt véél minder klemkracht hebben dan de steentjes van de oudere sets. Soms vielen de steentjes ergens van af in het beginstadium van de bouwNiet echt gewend van LEGO. Ook vielen de stickers bij de nieuwere sets me op. Vooral bij het brandweerspul zie je duidelijk dat de stickers een donkerdere tint rood hebben dan de steentjes waar ze op zitten. Wat dat betreft vind ik de geprinte steentjes van vroeger echt een stuk beter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat wel grappig is is het verschil in formaat tussen begin jaren 90 en nu![]()
[Afbeelding]
Ondertussen zijn wij aan beland bij stap 200 van de 547, van de MOC Mini Cooper, op basis van de 42056..
Dat de asmaten er niet bij staan wordt wel een beetje vervelend...
Afijn dochterlief heeft er nog steeds in.
Dat de asmaten er niet bij staan wordt wel een beetje vervelend...
Afijn dochterlief heeft er nog steeds in.
Tof schilderijhimlims_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:03:
Net halve picknbrick leeg getrokken, kwam iets duurder uit dan geplanned; 28,- maar goed, nodige bruikbare parts[Afbeelding]
Schoonzus een schilderij voor mijn Lego room gemaakt, helemaal happy
Wat krijg je voor 28 euro in de PNB?
Onofficiële Lego shop Budapest (westend) 400gr aan tiles en snot-blokjesNinjetsu NL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:00:
[...]
Tof schilderij
Wat krijg je voor 28 euro in de PNB?
Ik stopte toen ik klein was altijd wel kleine blokjes in mn neus, maar dat zal je wel niet bedoelen?

Studs Not On Top... is een bouwtechniek waardoor je bijv. mooie façades kan maken en daar heb je geschikte blokjes voor nodigpoor Leno schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:42:
[...]
Ik stopte toen ik klein was altijd wel kleine blokjes in mn neus, maar dat zal je wel niet bedoelen?![]()
Aangezien er hier redelijk wat over de nieuwe trein van lego werd gesproken... geen idee of deze al bekend is maar er is iemand die wat problemen er mee had en deze heeft opgelost:
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Ik heb vakantie, en dus de afgelopen week genoeg tijd gehad om met de stad aan de slag te gaan. Ik heb er een paar tafels bij gehaald, wat veel meer mogelijkheden geeft!
Ik heb de indeling van de stad nu flink veranderd: van één lange straat naar een pleintje met twee zijstraten. Daar ben ik best heel tevreden over!
Voor mijn familie heb ik deze filmpjes gemaakt, maar misschien ook leuk om hier even te delen (let niet op de kwaliteit van het filmpje, ik heb het gewoon met mijn telefoon gemaakt
).
Deel 1:
YouTube: Rondleiding door de Legostad, deel 1
Deel 2:
YouTube: Rondleiding door de Legostad, deel 2
Ik heb ook nagedacht over welke modulaire gebouwen ik het mooist vind.
Dit is mijn persoonlijke top 12 (van de 12 gebouwen die ik heb gebouwd):
1. Parisian Restaurant. Ontzettend mooi en gedetailleerd, heel erg leuk om te bouwen. Vooral de keuken vond ik prachtig. En het is het enige modulaire gebouw dat in mijn ogen helemaal op zichzelf kan staan, en (bijna) van alle kanten mooi is om naar te kijken.
2. Brick Bank. Ik vond deze ook erg leuk om te bouwen. De grapjes met de wasmachine waarmee je geld kunt ‘witwassen’ en de schacht naar de kluis vind ik erg goed bedacht. En de directeur in zijn kantoor, met de grote stempel en het schilderij van zijn overgrootvader. De vloer in de centrale hal is prachtig!
3. Assembly Square. Ontzettend veel leuke details, heel erg leuk om te bouwen. Afwisselend, veel leuke minifigs. Als ik één nadeel mag noemen: ik vind de verschillende delen niet echt stevig. Als ik een verdieping eraf haal, gaat er heel vaak wel iets stuk.
4. Town Hall. Een prachtig gebouw om een centrale plek in de stad te geven. Geeft echt sfeer, vind ik. Van binnen niet zo gedetailleerd als de nieuwere gebouwen.
5. Fire Brigade. De brandweerauto is al supermooi. Verder vind ik de tafeltennistafel en de paal waarlangs de minifigs van boven naar beneden kunnen glijden erg leuk. En van buiten is het gewoon een mooi, statig gebouw! Ook mooi zijn de rode tegels aan de buitenkant.
6. Detective’s Office. De prachtige ‘Highlander Pub’ onderin met de pooltafel, het leuke verhaal van het koekjes smokkelen, mooi gebouwd, met veel reliëf.
7. Corner Garage. Ik vind hem erg mooi gebouwd, ik ging hem tijdens het bouwen steeds meer waarderen. Hij daagde me best wel uit. Ik heb hem in spiegelbeeld gebouwd, dat gaf nog een stukje extra uitdaging. Maar één onderdeel gaf me daarbij problemen: bij de lift voor de auto in de garage. Het kantoor van de dierenarts is erg leuk, en het appartement daarboven ook. Speels en serieus tegelijk, mooie combi.
8. Downtown Diner. Ook erg leuke details van binnen, vooral het restaurant en de geluidsstudio spraken mij persoonlijk aan. Een uitdaging om te bouwen, en hoewel de meningen erover verdeeld zijn, vind ik hem persoonlijk best mooi! Van mij hoeven niet alle gebouwen bij elkaar te passen. Sterker nog: het is me opgevallen dat als je gebouwen naast elkaar zet die teveel op elkaar lijken, ze allebei minder mooi uitkomen dan als je juist twee verschillende gebouwen naast elkaar zet!
9. Palace Cinema. Ik twijfelde eerst of ik hem wilde kopen, maar ben erg blij dat ik het toch gedaan heb. Het is een wat ouder gebouw, dus niet ontzettend gedetailleerd van binnen, maar toch heel erg leuk gedaan met de auto die aan komt rijden, mooie deuren, een leuke bioscoopzaal, coole filmposters. Deze geeft ook sfeer aan de stad!
10. Pet Shop. Deze en het bruine huis ernaast zijn niet echt een uitdaging om te bouwen. Toch vind ik de Pet Shop zelf heel leuk: hij is vrolijk, heeft een leuke binnenkant en als je hem naast het juiste gebouw zet komt hij ook nog eens best mooi uit! Het leukste vind ik het bed in de zolderverdieping, en de schoorsteen die van de eerste verdieping naar boven doorloopt. Het bruine huis vind ik zelf niet zo bijzonder, zowel om te bouwen als qua uiterlijk, maar het is een leuke aanvulling in de stad.
11. Grand Emporium. Ook een mooi en sfeervol gebouw. Om te bouwen alleen niet zo spannend, het is toch veel van hetzelfde. Wel erg leuke details aan de buitenkant: het billboard, de ramenwasser, de draaideuren. En binnen vind ik het pashokje erg leuk. Maar toch houd je aan de binnenkant ook veel lege ruimte over.
12. Book Shop. Het is geen slechte modular. Toch vind ik hem over het algemeen wat uit de toon vallen omdat beide gebouwen niet heel hoog zijn, en wat mij betreft had van beide gebouwen het interieur ook beter gekund. Tijdens het bouwen vond ik de bovenkant van de book shop niet zo stevig in elkaar zitten. Maar: ze zijn wel leuk om te bouwen! Het blauwe huis vond ik moeilijk om te plaatsen in de stad, maar links van de Brick Bank komen juist de witte elementen erg mooi uit.
Ik ben wel benieuwd: wat zijn jullie gedachten hierover?
Wat ik misschien nog wel het leukste onderdeel vond, was kijken welke modulaire gebouwen naast elkaar passen. Hebben jullie daar nog leuke ideeën over?
Zo vind ik bijvoorbeeld de Pet Shop verrassend goed uitkomen als je hem naast de Palace Cinema zet. De Fire Brigade staat erg goed naast de blauwe kant van het Assembly Square. En de Corner Garage en de wasserette van de Brick Bank passen ook goed bij elkaar! Al komt dat misschien doordat ik de Corner Garage gespiegeld heb gebouwd, ik weet niet hoe dat er normaal gesproken uit zou zien.
Ik heb de indeling van de stad nu flink veranderd: van één lange straat naar een pleintje met twee zijstraten. Daar ben ik best heel tevreden over!
Voor mijn familie heb ik deze filmpjes gemaakt, maar misschien ook leuk om hier even te delen (let niet op de kwaliteit van het filmpje, ik heb het gewoon met mijn telefoon gemaakt
Deel 1:
Deel 2:
Ik heb ook nagedacht over welke modulaire gebouwen ik het mooist vind.
Dit is mijn persoonlijke top 12 (van de 12 gebouwen die ik heb gebouwd):
1. Parisian Restaurant. Ontzettend mooi en gedetailleerd, heel erg leuk om te bouwen. Vooral de keuken vond ik prachtig. En het is het enige modulaire gebouw dat in mijn ogen helemaal op zichzelf kan staan, en (bijna) van alle kanten mooi is om naar te kijken.
2. Brick Bank. Ik vond deze ook erg leuk om te bouwen. De grapjes met de wasmachine waarmee je geld kunt ‘witwassen’ en de schacht naar de kluis vind ik erg goed bedacht. En de directeur in zijn kantoor, met de grote stempel en het schilderij van zijn overgrootvader. De vloer in de centrale hal is prachtig!
3. Assembly Square. Ontzettend veel leuke details, heel erg leuk om te bouwen. Afwisselend, veel leuke minifigs. Als ik één nadeel mag noemen: ik vind de verschillende delen niet echt stevig. Als ik een verdieping eraf haal, gaat er heel vaak wel iets stuk.
4. Town Hall. Een prachtig gebouw om een centrale plek in de stad te geven. Geeft echt sfeer, vind ik. Van binnen niet zo gedetailleerd als de nieuwere gebouwen.
5. Fire Brigade. De brandweerauto is al supermooi. Verder vind ik de tafeltennistafel en de paal waarlangs de minifigs van boven naar beneden kunnen glijden erg leuk. En van buiten is het gewoon een mooi, statig gebouw! Ook mooi zijn de rode tegels aan de buitenkant.
6. Detective’s Office. De prachtige ‘Highlander Pub’ onderin met de pooltafel, het leuke verhaal van het koekjes smokkelen, mooi gebouwd, met veel reliëf.
7. Corner Garage. Ik vind hem erg mooi gebouwd, ik ging hem tijdens het bouwen steeds meer waarderen. Hij daagde me best wel uit. Ik heb hem in spiegelbeeld gebouwd, dat gaf nog een stukje extra uitdaging. Maar één onderdeel gaf me daarbij problemen: bij de lift voor de auto in de garage. Het kantoor van de dierenarts is erg leuk, en het appartement daarboven ook. Speels en serieus tegelijk, mooie combi.
8. Downtown Diner. Ook erg leuke details van binnen, vooral het restaurant en de geluidsstudio spraken mij persoonlijk aan. Een uitdaging om te bouwen, en hoewel de meningen erover verdeeld zijn, vind ik hem persoonlijk best mooi! Van mij hoeven niet alle gebouwen bij elkaar te passen. Sterker nog: het is me opgevallen dat als je gebouwen naast elkaar zet die teveel op elkaar lijken, ze allebei minder mooi uitkomen dan als je juist twee verschillende gebouwen naast elkaar zet!
9. Palace Cinema. Ik twijfelde eerst of ik hem wilde kopen, maar ben erg blij dat ik het toch gedaan heb. Het is een wat ouder gebouw, dus niet ontzettend gedetailleerd van binnen, maar toch heel erg leuk gedaan met de auto die aan komt rijden, mooie deuren, een leuke bioscoopzaal, coole filmposters. Deze geeft ook sfeer aan de stad!
10. Pet Shop. Deze en het bruine huis ernaast zijn niet echt een uitdaging om te bouwen. Toch vind ik de Pet Shop zelf heel leuk: hij is vrolijk, heeft een leuke binnenkant en als je hem naast het juiste gebouw zet komt hij ook nog eens best mooi uit! Het leukste vind ik het bed in de zolderverdieping, en de schoorsteen die van de eerste verdieping naar boven doorloopt. Het bruine huis vind ik zelf niet zo bijzonder, zowel om te bouwen als qua uiterlijk, maar het is een leuke aanvulling in de stad.
11. Grand Emporium. Ook een mooi en sfeervol gebouw. Om te bouwen alleen niet zo spannend, het is toch veel van hetzelfde. Wel erg leuke details aan de buitenkant: het billboard, de ramenwasser, de draaideuren. En binnen vind ik het pashokje erg leuk. Maar toch houd je aan de binnenkant ook veel lege ruimte over.
12. Book Shop. Het is geen slechte modular. Toch vind ik hem over het algemeen wat uit de toon vallen omdat beide gebouwen niet heel hoog zijn, en wat mij betreft had van beide gebouwen het interieur ook beter gekund. Tijdens het bouwen vond ik de bovenkant van de book shop niet zo stevig in elkaar zitten. Maar: ze zijn wel leuk om te bouwen! Het blauwe huis vond ik moeilijk om te plaatsen in de stad, maar links van de Brick Bank komen juist de witte elementen erg mooi uit.
Ik ben wel benieuwd: wat zijn jullie gedachten hierover?
Wat ik misschien nog wel het leukste onderdeel vond, was kijken welke modulaire gebouwen naast elkaar passen. Hebben jullie daar nog leuke ideeën over?
Zo vind ik bijvoorbeeld de Pet Shop verrassend goed uitkomen als je hem naast de Palace Cinema zet. De Fire Brigade staat erg goed naast de blauwe kant van het Assembly Square. En de Corner Garage en de wasserette van de Brick Bank passen ook goed bij elkaar! Al komt dat misschien doordat ik de Corner Garage gespiegeld heb gebouwd, ik weet niet hoe dat er normaal gesproken uit zou zien.
[ Voor 79% gewijzigd door Jakkus op 11-07-2020 12:34 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Check dit 42056 B model, wat een beauty (Lambo Miura).
https://rebrickable.com/m...v-42056-b-model/#comments

/Edit: In ander Lamborghini nieuws... De eerste versie van de Pimp-my-42115 build is verschenen: https://rebrickable.com/m...-my-lamborghini/#comments
En ook het eerste B model, een Enzo https://rebrickable.com/m...del/?inventory=1#comments

Nu alleen die 42115 nog kopen
https://rebrickable.com/m...v-42056-b-model/#comments

/Edit: In ander Lamborghini nieuws... De eerste versie van de Pimp-my-42115 build is verschenen: https://rebrickable.com/m...-my-lamborghini/#comments
En ook het eerste B model, een Enzo https://rebrickable.com/m...del/?inventory=1#comments

Nu alleen die 42115 nog kopen
[ Voor 46% gewijzigd door zonoskar op 11-07-2020 12:45 ]
Help;
Ben bezig om de haunted house van schoonzus werkend te krijgen; mechanisme werkt niet.
Nu valt me op dat het vliegwiel “niets” doet; ik kan dit vrij bewegen (het lijkt los te staan)
De banden/rubbere wielen zijn middels 3 tandwielen verbonden aan de grote “banden” op de achterkant; maar deze bewegen volledig vrij- los van het mechanisme eronder.
Uit de filmpjes zie ik duidelijk dat deze voor beweging zorgen en “afremmen”.
Echter werkt dit voor geen meten (helemaal niet). Ik denk dat ergens een koppeling mist met het “draai gedeelte” daaronder.
Echter na 1uur handleiding en aansluiten ... geen succes;
Iemand dit foto of filmpje heeft van waar t wel werkt?
:strip_exif()/f/image/Uiyl65zK9xLbW7dPKQvmR2VJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit schakelaartje lijkt weinig te doen
:strip_exif()/f/image/5WEPCgfT7raki91xh8F7hlw7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eRyO1JBLjH0uZ042TuiNwStT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aPN6Jc8izaODIGhpVMfCKioj.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste foto zie je “zwart” blokje langs tandwiel; dat lijkt 0 toegevoegde waarde te hebben, gok dat fout daar zit
P50/instructie 53 (dat lijkt voor de motor te zijn, functioneel doet t niets)
Evenals de banden/vliegwiel lijkt in het niets te draaien
//edit; dat zwarte ding zit met rode bar aangesloten; maar ontkoppeld om te zien wat er mis gaat
Lijkt te werken nu; 3 links eruit gehaald, de aandrijving zat een gedeelte verkeerd om; karretje was te ver naar voren en de “wielen” van de wagen 1stud te ver
Ben bezig om de haunted house van schoonzus werkend te krijgen; mechanisme werkt niet.
Nu valt me op dat het vliegwiel “niets” doet; ik kan dit vrij bewegen (het lijkt los te staan)
De banden/rubbere wielen zijn middels 3 tandwielen verbonden aan de grote “banden” op de achterkant; maar deze bewegen volledig vrij- los van het mechanisme eronder.
Echter werkt dit voor geen meten (helemaal niet). Ik denk dat ergens een koppeling mist met het “draai gedeelte” daaronder.
Iemand dit foto of filmpje heeft van waar t wel werkt?
:strip_exif()/f/image/Uiyl65zK9xLbW7dPKQvmR2VJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit schakelaartje lijkt weinig te doen
:strip_exif()/f/image/5WEPCgfT7raki91xh8F7hlw7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eRyO1JBLjH0uZ042TuiNwStT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aPN6Jc8izaODIGhpVMfCKioj.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste foto zie je “zwart” blokje langs tandwiel; dat lijkt 0 toegevoegde waarde te hebben, gok dat fout daar zit
P50/instructie 53 (dat lijkt voor de motor te zijn, functioneel doet t niets)
Evenals de banden/vliegwiel lijkt in het niets te draaien
//edit; dat zwarte ding zit met rode bar aangesloten; maar ontkoppeld om te zien wat er mis gaat
Lijkt te werken nu; 3 links eruit gehaald, de aandrijving zat een gedeelte verkeerd om; karretje was te ver naar voren en de “wielen” van de wagen 1stud te ver
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 11-07-2020 13:03 ]
De ketting die de lift naar boven trekt staat geheel los van het afremsysteem, klopt.himlims_ schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:44:
Help;
Bij het naar beneden vallen moet de lift tussen de 4 banden door. Als de lift de banden niet raakt zijn ze verkeerd geplaatst.
De banden drijven vervolgens het vliegwiel aan, waardoor de lift precies genoeg afremt. Als de banden wel draaien, maar het vliegwiel niet, zit daar iets fout. Als de banden heel makkelijk draaien en het vliegwiel draait maar langzaam, dan zitten daar ergens tandwielen verkeerdom.
Edit: met die andere schakelaar aan de achterkant zou je de ketting in z'n vrij moeten kunnen zetten, zodat de lift met ketting en al naar beneden valt.
Edit2: hier zie je het verschil tussen vallen met vrijloopschakelaar vs ketting gewoon doordraaien: YouTube: Don’t Use Power Functions on Haunted House Drop Mechanism!! LEGO #10273
[ Voor 12% gewijzigd door Mappy op 11-07-2020 13:13 ]
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ding werkt, eindelijk, wel tof systeempje. Komt wel shitload aan gewicht/druk op te staan (snap nu de versteviging via technics ook) maar volgens mij doet ie nu zoals Lego bedoeld heeft.Mappy schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:57:
[...]
De ketting die de lift naar boven trekt staat geheel los van het afremsysteem, klopt.
Bij het naar beneden vallen moet de lift tussen de 4 banden door. Als de lift de banden niet raakt zijn ze verkeerd geplaatst.
De banden drijven vervolgens het vliegwiel aan, waardoor de lift precies genoeg afremt. Als de banden wel draaien, maar het vliegwiel niet, zit daar iets fout. Als de banden heel makkelijk draaien en het vliegwiel draait maar langzaam, dan zitten daar ergens tandwielen verkeerdom.
Edit: met die andere schakelaar aan de achterkant zou je de ketting in z'n vrij moeten kunnen zetten, zodat de lift met ketting en al naar beneden valt.
Dat werkt nu ook, zat blokje verkeerd om; super handig te corrigeren
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 11-07-2020 13:17 ]
ik ben gisteren toevallig met precies hetzelfde bezig geweest! mijn haunted house wilde ook niet, de schakeltjes in de ketting bleken niet allemaal dezelfde kant op gedraaid te zijn en dat grijze stukje in de ketting moet met de platte kant naar buiten.
De mijnes doet het nu ook, dus nu stap 2: motorizeren met power functions!
De mijnes doet het nu ook, dus nu stap 2: motorizeren met power functions!
verkeerde topic
[ Voor 77% gewijzigd door rammes op 11-07-2020 14:47 ]
Ik zou het doen!
Wrong topic?rammes schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:47:
verkeerde topic
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
ja sorry
Ik zou het doen!
Leuke filmpjes om even in iemands stad mee te kijken. Ziet er leuk uitJakkus schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:51:
Ik heb vakantie, en dus de afgelopen week genoeg tijd gehad om met de stad aan de slag te gaan. Ik heb er een paar tafels bij gehaald, wat veel meer mogelijkheden geeft!
Voor mijn familie heb ik deze filmpjes gemaakt, maar misschien ook leuk om hier even te delen (let niet op de kwaliteit van het filmpje, ik heb het gewoon met mijn telefoon gemaakt).
Deel 1:
Deel 2:
Townhall en dat kerkje zijn mijn favorieten.
Ik vroeg me bij het kijken wel af: hoe houd je dit schoon/stofvrij? Ik had mijn Bugatti een maandje op een zolderkamer staan en die had al een behoorlijke lading stof verzameld

Haha, dat vraag ik mezelf ook af! Ik ben nog aan het twijfelen of ik het niet op een gegeven moment toch af moet breken, om gewoon alles later nog eens op te bouwen.ingmar_loko schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:27:
Ik vroeg me bij het kijken wel af: hoe houd je dit schoon/stofvrij? Ik had mijn Bugatti een maandje op een zolderkamer staan en die had al een behoorlijke lading stof verzameld
Op internet zag ik een filmpje van iemand die zo'n grote plumeau gebruikte om het af te stoffen, en een kleine kwast voor plekken waar hij met de plumeau niet bij kan. Misschien dat ik dat ook eens ga proberen.
Daarnaast is de kamer waar ik het nu heb staan niet heel stoffig, en ik houd steeds de gordijnen goed dicht (ook overdag), dat scheelt misschien ook al wat, in elk geval verkleuren de stenen dan minder.
Maar ik houd me ook aanbevolen voor tips!
Edit: ik heb de link gevonden, het was een filmpje van Jangbricks, waarin hij vertelt hoe hij zijn stad schoon houdt:
YouTube: How I clean Dust from my LEGO City layout (2019)
[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 11-07-2020 23:59 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die module sets op Aliexpress zijn erg voordelig, ook de sets die al uit de handel zijn. Is dat allemaal fake?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
@Lekker Ventje Ga er maar vanuit dat het nep is.
Ze lijken heel echt, maar zijn eigenlijk gewoon nep.
Ze lijken heel echt, maar zijn eigenlijk gewoon nep.
Dan waag ik me er niet aan. Dank.
ingmar_loko schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:27:
Dit is mijn oplossing, werkt perfect

Zowel promobricks.de als brickset tonen de eerste foto's van producten die Lego en Ikea samen hebben ontwikkeld. Het is een storage oplossing in verschillende groottes, en een set/doos indien ik het artikel goed begrijp.
:strip_exif()/f/image/KW5T2MlpAIRuvqUhU2oMZ3NH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zq6OP89yuLDx8Ao6ESE8Q9jH.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn meer foto's in de gelinkte artikelen.
:strip_exif()/f/image/KW5T2MlpAIRuvqUhU2oMZ3NH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zq6OP89yuLDx8Ao6ESE8Q9jH.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn meer foto's in de gelinkte artikelen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hier het persbericht van IKEA:
https://newsroom.inter.ik...04f?cultureSeoName=GLOBAL
https://newsroom.inter.ik...04f?cultureSeoName=GLOBAL
“There’s a conflict between how grown-ups look at organising and how children look at the creative play. Every grown-up has stepped on a Lego brick at night time. But organising LEGO bricks the grown-up way also means ending the play sometimes. Adults sort by typology - socks going into one drawer and belts into another. Kids sort by story, clustering it into different pieces, where you can have a half-built space ship. And in that, you can find the one piece that you need. What if we could turn that perceived mess into something wonderful?”
We've got that ring of confidence
Ja, Lepin maakt regelrechte kopieën van Lego, hebben ook een rechtzaak verloren. Tegenwoordig heet het Mould King of schimmelkoning het kleine bouwsteentjes topic besteed er aandacht aan.Lekker Ventje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:40:
Die module sets op Aliexpress zijn erg voordelig, ook de sets die al uit de handel zijn. Is dat allemaal fake?
Er is ook een Poolse fabrikant van bouwsteentjes (Cobi) maar die specialiseert in zaken die Lego niet heeft zoals vliegtuigen, tanks en eigen licenties.
Cobi is verkrijgbaar bij 2ttoys.nl in Den BoschH-W schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:18:
Jammer genoeg nog niet in Nederland verkrijgbaar. Lijkt me een leuke set voor de vakantie.
Al heb ik bij menig oorlogsmuseum die tanks etc wel zien staan in de shop. Dus dat kun je ook proberen als je zoiets zoekt.Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het ging me over de Ikea sets.fonias schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Cobi is verkrijgbaar bij 2ttoys.nl in Den Bosch
Dan moet je gewoon geduld hebben
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik was wat aan het opruimen en zag dat ik deze forma lego nog had (doos, een aantal gesealde verpakkingen), op bricklink kwam ik erachter dat deze sets nog aardig wat opleveren. Wat is jullie advies, kan ik dit het beste verkopen op marktplaats, of moet ik mijn account op bricklink upgraden naar seller en het daar aanbieden?
:strip_exif()/f/image/v7Zi3W7Nir5Np4lVvwOkyBqS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v7Zi3W7Nir5Np4lVvwOkyBqS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f1CXThV8auHpgGiLWorvE2Vl.jpg?f=fotoalbum_large)
Memories of yesterday, will grow, but never die
Als je een bestelling plaatst bij piece and bricks , heb je dan ook recht op gratis gifts? ( als je boven 35 of 85 euro komt? ) 2 x bestelling geplaatst maar die gifts zitten niet in mandje. wel lego gemaild maar duurt meer dan 10 dagen eer je antwoord krijgt.
Beide, maar ik zou focussen op brick link.Bint schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
Ik was wat aan het opruimen en zag dat ik deze forma lego nog had (doos, een aantal gesealde verpakkingen), op bricklink kwam ik erachter dat deze sets nog aardig wat opleveren. Wat is jullie advies, kan ik dit het beste verkopen op marktplaats, of moet ik mijn account op bricklink upgraden naar seller en het daar aanbieden?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, helaas niet. Staat ook in de voorwaarden:Loader schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:51:
Als je een bestelling plaatst bij piece and bricks , heb je dan ook recht op gratis gifts? ( als je boven 35 of 85 euro komt? ) 2 x bestelling geplaatst maar die gifts zitten niet in mandje. wel lego gemaild maar duurt meer dan 10 dagen eer je antwoord krijgt.
Bron: https://www.lego.com/nl-nl/page/lego-offers-promotionsBricks & Pieces-bestellingen zijn niet geldig voor deze aanbieding.
Met betrekking tot lego.com: ik dacht dat er vanaf vandaag dubbele VIP punten op alles zou zitten, maar zie het alleen bij het 3-in-1 piratenschip onderaan de bestelling. Is dat normaal tijdens zo'n actie of moeten ze nog een switch omzetten?
De hoeveelheid VIP punten die je krijgt is gekoppeld aan het uiteindelijke bedrag dat je besteedt. De punten worden dus pas berekend (en deze week, verdubbeld) op het moment dat je de bestelling afrondt, als bijv. eventuele korting al van de prijs is afgetrokken.Py. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:20:
Met betrekking tot lego.com: ik dacht dat er vanaf vandaag dubbele VIP punten op alles zou zitten, maar zie het alleen bij het 3-in-1 piratenschip onderaan de bestelling. Is dat normaal tijdens zo'n actie of moeten ze nog een switch omzetten?
scintillating
FYI
Bij de PaB muur in de lego winkel van Utrecht hebben ze nu (iig gisteren) de 1 x 2 with Masonry Profile in dark tan en light bluish gray.
https://www.bricklink.com...ick,%20Modified%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
Gaat wel netjes... medewerker schept alles in beker en als hij vol is krijg je nog een schep naar keuze extra in de tas mee.
Bij de PaB muur in de lego winkel van Utrecht hebben ze nu (iig gisteren) de 1 x 2 with Masonry Profile in dark tan en light bluish gray.
https://www.bricklink.com...ick,%20Modified%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
Gaat wel netjes... medewerker schept alles in beker en als hij vol is krijg je nog een schep naar keuze extra in de tas mee.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Oh joh ik kende dat helemaal nietBint schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat een aparte 'soort van' Lego
Echt geniaal. 
https://www.bricktastic.n...-1-augustus-in-lego-shop/
https://www.bricktastic.n...-1-augustus-in-lego-shop/

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 13-07-2020 13:10 ]
Wow! Hoe cool
Eigenlijk moet je dan die nieuwe Mini NES openslopen en hierin bouwen

Vooral die TV is echt zo gaaf! Alleen 'jammer' dat ze de Zapper voor DuckHunt er niet bij hebben, maar die is natuurlijk vrij eenvoudig zelf te maken
[ Voor 14% gewijzigd door poor Leno op 13-07-2020 13:17 ]
Wow... dat is denk ik meer in de richting waar de AFOL's aan dachten over de samenwerking van Lego en Mario. Als ik het goed zie zit er ook een technic mechnanisme in waardoor het level 'scrollt'? Ik had volgens mij weleens dat soort MOC's gezien in video's over conventies.
Erg leuk hoor! Het is dat ik zelf iets minder met die hele klassieke mario heb (meer met Zelda en Megaman enzo) maar dit zal vast en zeker een hit worden. Zitten ook genoeg exclusieve steentjes in (Mario zelf, de kwartrond Goomba print, de 2 nintendo logo's (kan me niet voorstellen dat dat stickers gaan worden) etc).
Edit: het merk van de TV is 'Lo-Tech', hahaha
Erg leuk hoor! Het is dat ik zelf iets minder met die hele klassieke mario heb (meer met Zelda en Megaman enzo) maar dit zal vast en zeker een hit worden. Zitten ook genoeg exclusieve steentjes in (Mario zelf, de kwartrond Goomba print, de 2 nintendo logo's (kan me niet voorstellen dat dat stickers gaan worden) etc).
Edit: het merk van de TV is 'Lo-Tech', hahaha
[ Voor 10% gewijzigd door Hierkomik op 13-07-2020 13:20 ]
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Vet! Echt apart zeg.Bint schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had geen idee dat dit bestond.
Heb je al een vraagprijs in gedachten?
Jammer dat het een Euro Koi isBint schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@NotSoSteady die is wel geniaal zeg
En dat vraagt er inderdaad om om uitgehold te worden & te vullen met de inhoud van een echte NES

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked