Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.165.613 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Bint schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:36:
[...]

hoe groot is jouw collectie? ik wil mijn lego ook gaan sorteren, heb tussen de 22000 en 25000 steentjes, maar geen idee of die iris kast + ikea bakken voldoende zijn voor de grote "zooi" ;)
Ik ben begonnen met een donatie aan Lego te sorteren en eerder ook mijn eigen Lego gesorteert en gebouwd. Per collectie is een iets andere aanpak handig, maar zoals hierboven genoemd, zorg dat je niet teveel systemen door elkaar gebruikt, en bij zulke aantallen is het met bouwen/rapen van sets makkelijker om per vorm/functie gesorteerd te hebben.

Ikea heeft een bestek/sorteerbak (antonius) met 5 delen waar ik zelf fan van ben omdat je dan niet met deksels hoeft te werken,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fudKrMzk0wvjyJ-tWIWS2rw0_9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNWHjT74srivDvVONYTb4luQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 15:09
Danielson schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:53:
Mijn Lego verslaving begint na 20 jaar terug te komen! Ik ben nu de Speed Champions reeks aan het verzamelen, alleen jammer dat er veel modellen niet meer leverbaar zijn of voor bizarre prijzen!

Ik wil graag de Audi reeks compleet hebben, de Quattro is prima verkrijgbaar, maar de R8 en de R18 helaas niet meer, maar waar viel mijn oog op toen ik vanmiddag iemand bij de de Audi dealer op moest halen? De R8 voor 15 euro! *O*

Nu de R18 nog...
Vergelijkbaar met de T1 bus die via de VW dealer op een gegeven moment het goedkoopst te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
Baardmeester schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:21:
[...]

In die Brickarchitect guide staan ook verschillende opslag opties en hoe te sorteren op collectie grote. Ik ben zelf al het oude lego van mijzelf en mijn broer aan het uitzoeken, maar al die bakjes met losse deksel vind ik helemaal niks. Ik zat eigenlijk te denken aan van die Ikea Moppe voor grotere dingen.
Deze heb ik en ik zou het niet doen, het voelt allemaal wat flimsy aan plus het valt wel tegen wat je er in kwijt kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ymnia schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Ik ben begonnen met een donatie aan Lego te sorteren en eerder ook mijn eigen Lego gesorteert en gebouwd. Per collectie is een iets andere aanpak handig, maar zoals hierboven genoemd, zorg dat je niet teveel systemen door elkaar gebruikt, en bij zulke aantallen is het met bouwen/rapen van sets makkelijker om per vorm/functie gesorteerd te hebben.

Ikea heeft een bestek/sorteerbak (antonius) met 5 delen waar ik zelf fan van ben omdat je dan niet met deksels hoeft te werken,

[Afbeelding]
Op Brickset.com is er een serie artikels te vinden over AFOLs die hun opslag/sortering tonen. Misschien kan je daar wat inspiratie uit putten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTVGN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 03:00
Hoezo niet meer, dat heeft volgens mij nog nooit in de catalogus gestaan ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 12:40

Py.

En de zes setjes uit mijn jeugd zitten in elkaar, ging sneller dan ik had verwacht. Voor 30 jaar oud plastic ziet het er nog erg goed uit.
Afbeeldingslocatie: http://paladijn.nhlrebel.com/twk/Lego/6034-6257-6642-6833-6876-6923_800.jpg
Het vlot en de black monarch's ghost lagen destijds al vrij snel uit elkaar, maar de andere sets hebben met modificaties nog lang in elkaar gezeten. Dat is in mijn ogen ook meteen het nadeel van moderne sets: het ziet er allemaal zo fraai uit dat het lastiger uit te breiden is met eigen aanpassingen, bij de oudere sets is het makkelijker je fantasie los te laten met een kleine set willekeurige blokjes.

Wassen blijf ik wel met de hand doen denk ik, zo heel veel moeite kost het niet en geduld hebben tot het droog is heeft ook wel wat ;)

Qua opslag zijn die raaco kasten van Gamma wel interessant, dus als ze weer in de aanbieding zijn toch maar eens kijken. We hebben ze nu nog niet heel erg nodig gezien de meeste sets die we hebben in elkaar zitten of als set in ikea zakjes. De ruimte voor display begint ondertussen wel wat krap te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:26
Baardmeester schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:21:
[...]

In die Brickarchitect guide staan ook verschillende opslag opties en hoe te sorteren op collectie grote. Ik ben zelf al het oude lego van mijzelf en mijn broer aan het uitzoeken, maar al die bakjes met losse deksel vind ik helemaal niks. Ik zat eigenlijk te denken aan van die Ikea Moppe voor grotere dingen.
thanks, had ik al even naar gekeken. Zelf heb ik beperkt de ruimte, zit dus te denken aan een ladekast (12 lades) met bakjes en 2 of 3 van die kleine kabinetjes. Weet iemand of vanuit de iris-serie de lades er gemakkelijk uit te halen zijn?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:01
Py. schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:03:
En de zes setjes uit mijn jeugd zitten in elkaar, ging sneller dan ik had verwacht. Voor 30 jaar oud plastic ziet het er nog erg goed uit.
[Afbeelding]
Het vlot en de black monarch's ghost lagen destijds al vrij snel uit elkaar, maar de andere sets hebben met modificaties nog lang in elkaar gezeten. Dat is in mijn ogen ook meteen het nadeel van moderne sets: het
Verrek, dat rode luchtschip heb ik ook nog gehad vroeger! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
De Rikster schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:35:
[...]

- je krijgt VIP-points
- je krijgt een 40 jaar treinen freebie welke je voor €25,- kan verkopen.
- je krijgt een 12-1 freebie welke je voor €15,- kan verkopen.
- je krijgt een keuze freebie welke je voor €3,- kan verkopen.

€48,- winst + VIP-points. Zijn zat mensen die hier de moeite voor willen nemen.

[...]

Ik laat het altijd uitlekken in een vergiet en gooi het dan op een hydrofiele luier op de badkamer vloer (met vloerverwarming) en de ventilatie op de hoogste stand. Gaat best snel.
Op de website van Lego zie ik alleen dat je er een 12in1 set en mini Lambo bij krijgt. Over de 40 jaren trein lees ik niks over. Ongetwijfeld heb ik wat gemist. ;) De 40 jaren trein zou ik wel leuk hebben gevonden.

Edit: niet goed gekeken. De 40 jaren trein alleen in de store.
Edit 2: geen mini Lambo, maar keuze tussen City/friends (ook alleen in de store).

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 04-07-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Op de website van Lego zie ik alleen dat je er een 12in1 set en mini Lambik bij krijgt. Over de 40 jaren trein lees ik niks over. Ongetwijfeld heb ik wat gemist. ;) De 40 jaren trein zou ik wel leuk hebben gevonden.
Volgens dit artikel op promobricks.de krijg je de trein alleen in Lego stores zelf, niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Kapoen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Volgens dit artikel op promobricks.de krijg je de trein alleen in Lego stores zelf, niet online.
Klopt, zie mijn edit. ;)
Staat ook hier: https://www.lego.com/nl-nl/page/lego-offers-promotions

Even snel naar een store is voor mij helaas geen optie (reis- en parkeerkosten).

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 04-07-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de voorraad checker bij lego op de site is niet actueel, bevestigd door medewerkers in Utrecht, ze proberen al sinds gisterenhet aan te laten passen naar geen voorraad.. (de crocodile train)

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 04-07-2020 15:49 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Ik heb mijn Old fishing store (21310) omgebouwd op basis van een rebrickable ontwerp. Er zijn geen extra steentjes nodig (je houdt zelfs over) en er zitten een heleboel slimme trucjes in. De instructies kosten 15 euro, maar wat mij betreft het geld waard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1yV0eZnnw3K_qMBDLDrCGKhcdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQ0I46SKrLuFc4skHOlpgGeR.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Mappy

Piramide van Austerlitz

Chevalric schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:39:
Ik heb mijn Old fishing store (21310) omgebouwd op basis van een rebrickable ontwerp. Er zijn geen extra steentjes nodig (je houdt zelfs over) en er zitten een heleboel slimme trucjes in. De instructies kosten 15 euro, maar wat mij betreft het geld waard!

[Afbeelding]
Alleen dat "FOOD" is al geweldig bedacht :D

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Leuke set zeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 08:26
meesje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Op de website van Lego zie ik alleen dat je er een 12in1 set en mini Lambo bij krijgt. Over de 40 jaren trein lees ik niks over. Ongetwijfeld heb ik wat gemist. ;) De 40 jaren trein zou ik wel leuk hebben gevonden.

Edit: niet goed gekeken. De 40 jaren trein alleen in de store.
Edit 2: geen mini Lambo, maar keuze tussen City/friends (ook alleen in de store).
Vandaag in Utrecht was de trein niet meer beschikbaar en ze willen niet zeggen of ze die nog binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 17:30
Bint schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:36:
[...]

hoe groot is jouw collectie? ik wil mijn lego ook gaan sorteren, heb tussen de 22000 en 25000 steentjes, maar geen idee of die iris kast + ikea bakken voldoende zijn voor de grote "zooi" ;)
geen idee, de meeste steentjes zitten in de sets die zijn opgebouwd of nog opgebouwd moeten worden.
Heb nog 2 bakken met losse steentjes die nog gesorteerd moeten worden maar kom er nog niet aan toe.
Bint schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Weet iemand of vanuit de iris-serie de lades er gemakkelijk uit te halen zijn?
De lades van mijn Iris 10-lade kan ik er niet uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:43
flam schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:47:
[...]

De lades van mijn Iris 10-lade kan ik er niet uit halen.
Ik wel :P (variant 'New Chest' iig). Zijkanten naar binnen duwen zodat de 'haakjes' er langs kunnen. Je moet verder duwen dan je verwacht waarschijnlijk, maar het spul kan het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
AppieNL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:08:
[...]

Ik wel :P (variant 'New Chest' iig). Zijkanten naar binnen duwen zodat de 'haakjes' er langs kunnen. Je moet verder duwen dan je verwacht waarschijnlijk, maar het spul kan het hebben.
thnx, net geprobeerd en kan idd dus wel (tbh nooit op gelet want niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 15:52

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wel echt jammer dat de nieuwe trein al zo enorm uitverkocht is dat ze niet eens meer pre-orders aannemen.. Ik mag hopen dat deze toch weer beschikbaar komt, want ik wil hem echt heel graag hebben. Past mooi bij de Emerald Night (;

Was van plan enkele speelgoedwinkels af te gaan bellen maar goed.. Op Marktplaats wordt de 10277 uiteraard al voor 15% meer aangeboden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
Vandaag de achtbaan van Hidden Side in elkaar gezet. Grappig dat er ook mee te spelen is.
Niet uitgebreid, maar wel leuk.

Ook Hedwig in elkaar gezet. De vleugels bewegen en qua prijs valt het mee. Mechaniek is ook erg netjes in elkaar gezet. (zo had de draak gemoeten in Lego Masters :p)

Vanavond met mijn vrouw Lego Dimensions gespeeld. We hadden voor haar de fantastic beast set gekocht.
Het speel is niet altijd even duidelijk. Wat ik persoonlijk erg jammer vind. Je blijft hangen op stukken om die reden.
Verder voelt Dimensions met wat uitzonderingen als de standaard Lego games van vroeger. Leuke humor, maar verder weinig echt vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:57
Kuusj schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:08:
Wel echt jammer dat de nieuwe trein al zo enorm uitverkocht is dat ze niet eens meer pre-orders aannemen.. Ik mag hopen dat deze toch weer beschikbaar komt, want ik wil hem echt heel graag hebben. Past mooi bij de Emerald Night (;

Was van plan enkele speelgoedwinkels af te gaan bellen maar goed.. Op Marktplaats wordt de 10277 uiteraard al voor 15% meer aangeboden.
Als hij zo populair is dat hij nu al is uitverkocht, komt hij vast weer op voorraad. Zo snel gaat een set niet uit productie bij LEGO, zeker niet als hij zo goed verkoopt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vind het idee van de krokodil trein wel mooi op 1e gezicht, maar die gaps zijn wel erg groot.
Verder lijkt ie toch niet zo lekker over het spoor te rijden, hier een review en van 7:41 spoortest YouTube: Actually flawed, yet still desirable: LEGO Crocodile Locomotive in r...

Dus overal vind ik m toch wat tegen vallen.

Hier een paar mods, die het model imho een stuk verbeteren
https://www.eurobricks.co...277-crocodile-locomotion/

[ Voor 14% gewijzigd door djmuggs op 05-07-2020 10:52 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Omelette du fromage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
‘Meet the Lego Widows!’, kopt The Daily Mail januari dit jaar boven een artikel waarin vrouwen worden geportretteerd, wiens mannen behoren tot het fanatieke smaldeel van AFOL’s, ofwel: Adult Fans of Lego.

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stukje wordt nog mooier:
‘Meet the Lego widows!’, kopt The Daily Mail januari dit jaar boven een artikel waarin vrouwen worden geportretteerd, wiens mannen behoren tot het fanatieke smaldeel van AFOL’s, ofwel: Adult Fans of Lego. Vrouwen zoals Rheanne Silver (41) die in het stuk vertelt dat ze met haar kersverse echtgenoot Dan op huwelijksreis naar Edinburgh ging. Daar eenmaal aangekomen bleek echter dat er geen legowinkel was, en eiste haar man dat ze per trein zouden doorreizen naar Glasgow. Daar kocht Dan het Zweinsteinkasteel uit de Lego Harry Potter-lijn. Tijd om rond te kijken in Glasgow was er niet, Dan wilde direct terug naar het appartement, om daar de set te bouwen. Zonder hulp van Rheanne – zij mocht de steentjes niet aanraken, slechts de handleiding voorlezen. Ze had zich haar huwelijksreis anders voorgesteld.
:X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 16:35
Kapoen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:51:
[...]

bonuspunten voor het Duitse accent :P
Haha, ik dacht: laat ik het maar niet zeggen :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:23:
Stukje wordt nog mooier:

[...]

:X
Er zitten hier en daar ook wat kleine foutjes in, zoals deze:
Ik geef er soms best veel geld uit: 200 euro aan de boomhut, 350 euro voor de boekwinkel.
Vziw staat 10270 bookshop aan €160,
of er is nog een andere boekwinkel set?

Voor de rest wel een mooi artikel, ik kan me wel vinden in de 'homo ludens' filosofie die besproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:31:
of er is nog een andere boekwinkel set?
Ik dacht dat ze wellicht de prijzen bij elkaar hebben opgeteld, maar dit in de tekst verkeerd op hebben geschreven. Dus boomhut plus boekwinkel voor 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kuusj schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:08:

trein is net uit.. die is nog minstens een jaar tot 2 jaar in productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 16:44
Het huis van Home Alone gaat in productie.

https://twitter.com/lego_.../1279777073746378753?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:30
Ze gaan het produceren maar of dat nu het moment is, dat ze voor de kerst uit willen brengen, dat weet ik nog niet. er zitten nog andere ideas in de pijplijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Loader schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:00:
[...]

Ze gaan het produceren maar of dat nu het moment is, dat ze voor de kerst uit willen brengen, dat weet ik nog niet. er zitten nog andere ideas in de pijplijn...
Dan zou ik het eerder op volgend jaar op tijd voor kerst gokken. Kerstsets moet je in september in de winkels hebben liggen met voldoende voorraad, en momenteel hebben ze nog niet eens een definitief ontwerp.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mappy schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:37:
[...]

Dan zou ik het eerder op volgend jaar op tijd voor kerst gokken. Kerstsets moet je in september in de winkels hebben liggen met voldoende voorraad, en momenteel hebben ze nog niet eens een definitief ontwerp.
Daarom vraag ik mij ook af welke tijdslijn Lego gaat aanhouden met de ideas sets. Zoals @Loader correct aangeeft zitten er nog (4?) een aantal in de pijplijn.
Dus met de 3 recent gekozen sets zitten we al aan 7.

Ofwel wordt de ideas collectie dan heel groot, of sets gaan sneller moeten roteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Daarom vraag ik mij ook af welke tijdslijn Lego gaat aanhouden met de ideas sets. Zoals @Loader correct aangeeft zitten er nog (4?) een aantal in de pijplijn.
Dus met de 3 recent gekozen sets zitten we al aan 7.

Ofwel wordt de ideas collectie dan heel groot, of sets gaan sneller moeten roteren...
Kan best dat Lego zelf ook niet weet wat ze met al die goede ideeën moeten die ook nog 's 10k votes halen. Wat dat betreft heeft Lego een enorm luxe positie om uit al de ontwerpen te kunnen kiezen. Zou me niet verbazen dat ze ook wel eens zullen zeggen dat ze een set graag zouden willen maken, maar dat het nu niet meer past qua capaciteit en dat daar uit- of afstel op volgt.

Maargoed, als ik kijk naar de ideeën die 10k halen en de keuze van Lego vervolgens, verbaas ik me er toch al over dat we best vaak niet op één lijn zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Mijn oplopende backlog, volrakende opslagruimte en afnemende interesse in bepaalde sets maakt dat ik het een en ander wil gaan verkopen.

Wat zijn nou de geëigende kanalen om de opbrengsten te maximaliseren?
Marktplaats ben ik geen fan van vanwege de vele lowballers en ronduit onbeschofte gebruikers.
BrickLink lijkt me dan weer teveel moeite voor het relatief kleine volume.
Catawiki zie ik regelmatig sets ver boven de prijs verkocht worden wat ik er zelf aan zou besteden, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 13:42
Catwiki rekent enorme kosten voor het gebruik van hun platform, dus hou je daar zelf niet veel aan over. Verder geen ervaring met Catawiki en BrickLink, maar ik ga zelf binnenkort ook een paar setjes op Marktplaats zetten.
Wat voor mij goed werkt: geen telefoonnummer, duidelijk erbij zetten dat je liever wilt dat het opgehaald wordt,en maak goede foto's en een uitgebreide beschrijving. Dan laat je zien dat je serieus bent en krijg je ook meer serieuze interesse. En negatieve reacties kan je heel makkelijk negeren. Oh ja, ik gebruik ook nooit de 'bieden' optie. Ik zet er gewoon een prijs neer, en dan krijg je vanzelf reacties. En probeer niet het onderste uit de kan te halen met je prijs, vraag gewoon een redelijke prijs. Dit werkt voor mij al meer dan 10 jaar prima met van alles wat ik gekocht en verkocht heb op Marktplaats. Ik laat ook nooit wat opsturen als het meer dan 10 euro kost. Ik zoek gewoon wat langer totdat ik iets in de buurt vind er ernaartoe kan rijden.

Succes!
De Rikster schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:53:
Mijn oplopende backlog, volrakende opslagruimte en afnemende interesse in bepaalde sets maakt dat ik het een en ander wil gaan verkopen.

Marktplaats ben ik geen fan van vanwege de vele lowballers en ronduit onbeschofte gebruikers.
Catawiki zie ik regelmatig sets ver boven de prijs verkocht worden wat ik er zelf aan zou besteden, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 08:44

Ik zou het eerst hier aanbieden (zie link onder topic) en als dat niet resulteert in een verkoop, dan op Marktplaats. Ik heb 100’en transacties op MP gehad, eigenlijk nooit issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 21:45

GeeBee

Oddball

MP wil prima, vind ik. Ik heb niet veel in de aanbieding daar, maar af en toe verkoop ik wat. Kwestie van lange adem (willen hebben).

Verder zijn er ook Facebook-groepen waar je terecht kunt, dus NIET de Maketplace...
Ik gebruik specifieke Nederlandse groepen (Space, Technic,...), geen algemene LEGO verkoop groepen.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 05-07-2020 22:47 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Jakkus
Hij is nog niet helemaal af (wanneer wel, kun je je afvragen), maar ik vind het toch heel leuk om even te delen: ik ben bezig om een stad te bouwen. Echt zo leuk om te doen! Vooral ook om vervolgens van alles in de stad te laten gebeuren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-sIcScFw6w7GLzfZSdCDeGfNIc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dJWQvgDMGKAak01ATgFB6PP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te3zTn41W4BRUUIA2A4rPsCUhbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h69zrBqsWCYNuimAUXc4LwtW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jj9XSm0Xlw10ogr8xVHmXk-9CM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StYwIv5STW0mH7Ahqn29RtZb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzLF8zLuIOLfWCR8d_wa6b0S55A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Wa7KCvgdX5KbrUIvXQQr8Mw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OLlUjpNUGuUUpVuZl9bBGJMrxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3AaNSpFXeNHmffyISvwpBBi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z07OlIY70xDVJ_Kml_0x-rwA3CY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5dyns8rA4w49rNtNu1r88b7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NM33ki63WzIfloYbGL-RbzWBSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nae50KjU3jpRcCtzpQSTJJfG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHZKjBns9Tq_qROsPvIY_W5ll_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uw9ALv2FeXBsvZXKxBTSOARF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii1UrCYWU738kWvWAIWuXdGIg5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1y2BLN1g79nxdnTYqpnSgsy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1FEVBZrJm86EsrSpXxNxoc3TzQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gu7NxLNMrodiuzuUAXouVA8X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOO4pEzr7Y0q2DhY-LVaCYlwXsY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuYsswQO9bMryfZjGlXWZ4BY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDxUY9d9wswy821-tMA2C60hZUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6HXnxJ371OpDnzJuPgd94KC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFgo6UReT8-JbEQVmEMc9N0TVhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUVuf2sFOCyxc5XJHxgVgUee.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWRIbWm2RC3FmMIkkK_0lPzeFcQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YApKlpwAHF0GsNYfeYeyjRqo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jK3ciNaVP1ylGiMwExpKNYjmghs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ifu80jGogumdNmQj5iwhteDL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DG3yxQ58sbyrWhPjzNCLCEbdp7s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Obd9p5MHZOgeJUko4EH02xI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vPwY-5zmTCBIdacTBsq19oAxj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVVGvOS5INL2gYOGYlTawEIU.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flam
Gaaf! Mooie layout ook met het stadhuis en de kerk tegen over elkaar.

Heb zelf eindelijk wat tafels op zolder kunnen plaatsen en we kunnen nu eindelijk langzaam beginnen met opbouwen. Zijn er 3 van 140x80 die in een L staan. 3 met de lange zijde aan elkaar tegen de muur gaat wat lastiger, hou dan weinig loopruimte over. Hoe groot is je werkruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jakkus schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:57:
Hij is nog niet helemaal af (wanneer wel, kun je je afvragen), maar ik vind het toch heel leuk om even te delen: ik ben bezig om een stad te bouwen. Echt zo leuk om te doen! Vooral ook om vervolgens van alles in de stad te laten gebeuren :)

[Afbeelding]
Wat leuk om 2 wegenplaten + groene middenberm = 2x2 te maken. Past heel mooi en je hebt wat meer speelruimte om foto's te maken ook :D
(De enige keer dat ik meer dan 1 bruiloft zo dicht bij elkaar zag was bij de Mormonen in Salt Lake City, daar liepen 4 bruidsparen bij de tempel rond ^))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Bedankt! Ik heb hier ook best lang over nagedacht, ik vind dat de Town Hall echt het best tot zijn recht komt als je er echt tegenaan kijkt. En toen bedacht ik me ineens: wat als je er twee halve gebouwen naast zet? En dan inderdaad dubbele wegen, dat geeft toch een ruimer gevoel :) Niet alleen voor foto's, ook om zelf naar de stad te kijken. En er valt meer licht in de straat.
Mappy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:50:
(De enige keer dat ik meer dan 1 bruiloft zo dicht bij elkaar zag was bij de Mormonen in Salt Lake City, daar liepen 4 bruidsparen bij de tempel rond ^))
Haha, ja, twee bruiloften, en ook nog een aanzoek, bij het Parisian restaurant. Stone lake city :p Al denk ik zelf dat ik de stad 'Steendam' ga noemen :)
flam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:28:
Hoe groot is je werkruimte?
Ik heb het geluk dat ik een hele kamer ervoor kan gebruiken. Ik denk zo'n 12 vierkante meter. Daar deed ik eerst niets mee, nu is die omgedoopt tot de legokamer ;) Ik ga zelf binnenkort ook een paar tafels bij de IKEA halen, dan kan ik wat makkelijker uitbreiden en heb ik meer mogelijkheden dan met een rechte plaat.

[ Voor 50% gewijzigd door Jakkus op 06-07-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

flam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:28:
[...]

Gaaf! Mooie layout ook met het stadhuis en de kerk tegen over elkaar.

Heb zelf eindelijk wat tafels op zolder kunnen plaatsen en we kunnen nu eindelijk langzaam beginnen met opbouwen. Zijn er 3 van 140x80 die in een L staan. 3 met de lange zijde aan elkaar tegen de muur gaat wat lastiger, hou dan weinig loopruimte over. Hoe groot is je werkruimte?
hier ook beperkt; 2.5 grondplaat breedte; daarom ben nu serieus aan overwegen om shitload aan donkergrijze steentjes te bestellen en zelf weg/putdeksels etc. te maken zodat de breedte effectiever gebruikt wordt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vwb grondplaat: ik heb 4 wit gegronde MDF platen op maat laten zagen, zodat ze exact 3x5 grondplaat zijn. 1 grote plaat is mooier, maar dit geeft veel meer flexibiliteit qua indeling. Ik had ze eerst 2x2 liggen, nu 3x1 (had ff wat ruimte nodig) en als ik wil kan ik er ook mee door een hoek :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit weekend met mijn oudste zoon (4) zijn eerste Lego setje in elkaar gezet :D

Afbeeldingslocatie: https://afternoah.com/media/size/large/60212_alt2.jpeg

Heel eenvoudig setje maar wel een leuk vader/zoon momentje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 17:28
Admiral Freebee schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:05:
Dit weekend met mijn oudste zoon (4) zijn eerste Lego setje in elkaar gezet :D

[Afbeelding]

Heel eenvoudig setje maar wel een leuk vader/zoon momentje :)
Leuk! Mijn zoon is met dezelfde set begonnen. Hij is nu 4,5 jaar en helpt me al mee met 16+ Technic sets. Zo leuk om te zien, hoe snel kinderen leren en handiger worden. En inderdaad heerlijk vader/zoon momentjes. Al heb je wel een flinke dosis geduld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@Aristos Geduld is er zeker nodig. Zijn fijne motoriek is nog niet optimaal dus voor sommige stukjes moet ik even iets vasthouden.

We bouwen rustig op en als hij wat ouder is kan ik mijn oude setjes uit mijn kindertijd oprakelen. Het doel is om op zolder een weg te bouwen met wat gebouwen langs. Niet zo uitgebreid als hierboven maar ik heb nog wat dingen zoals een kazerne, politiebureau, tankstation, enz. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jakkus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:34:
[Afbeelding]

Via marktplaats heb ik nog een hele coole toevoeging gekocht voor mijn stad! Nu wachten tot het aankomt :)
Aan de ene kant dacht ik: misschien kan ik zelf ook zoiets maken. Maar deze was echt niet duur, ik denk dat de onderdelen de prijs al waard waren. Er zijn officiële Legosets die naar verhouding veel duurder zijn (zeker als ze officieel niet meer leverbaar zijn). En dit is een niveau dat ik zelf nog niet heb, ik kan er denk ik wel het een en ander van opsteken! Daarnaast vind ik hem gewoon erg mooi :)

Naar aanleiding van een tip van een goede vriend: zoeken naar 'Lego MOC' op marktplaats ;)
En hij staat er weer op. Die man zal wel bakken vol met dat soort steentjes hebben om deze set te bouwen (en eraan te verdienen). Voor de geïnteresseerden: https://link.marktplaats.nl/m1572798930

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb het gezien inderdaad. Van mij mag hij er ook wel aan verdienen. Het is leuk gemaakt, hij zit ook echt goed stevig in elkaar!
Ik heb hem voor mezelf helemaal uit elkaar gehaald en ondertussen alles gefotografeerd (578 foto's), en daarna weer in elkaar gezet. Het zou wel mijn eer te na zijn om hem in mijn stad te zetten zonder hem op zijn minst zelf in elkaar gezet te hebben ;) Maar dat was ook leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:44:
Ik heb hem voor mezelf helemaal uit elkaar gehaald en ondertussen alles gefotografeerd (578 foto's), en daarna weer in elkaar gezet.
Kreeg je er geen bouwbeschrijving bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tijdens het bouwen van de Duc (erg gave build, ben ongeveer op de helft) vroeg ik me (weer) iets af...

Je ziet elke keer aan de zakjes dat ze een of andere systeem lijken te hanteren. Maar ik zie niet welke.
Want (voorbeeld) waarom zou zo'n "L" steen van 5 bij 2 in het ene zakje liggen en de "L" steen van 3 bij 3 in een ander?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 13:24

Hierkomik

Zo dan...

Ik vermoed dat Lego meerdere dingen in acht neemt om te kijken in welke zakjes het zit (met hetzelfde/geen nummer).
Zo viel mij in op dat in vrijwel alle sets waar meerdere blokjes in zitten die erg vergelijkbaar zijn, gesplitst zijn. Met andere woorden; als je zowel een 2 plate als een jumper plate van dezelfde kleur nodig hebt rond dezelfde tijd, dan zullen die soms in aparte zakjes zitten zodat je niet per ongeluk de verkeerde pakt (of anders: je bent minder tijd kwijt met zoeken).
Zelf gooi ik de laatste tijd wel alles met hetzelfde nummer (en ongenummerd) op een grote hoop, dat extra stukje zoeken vind ik eigenlijk wel leuk ('net als vroeger')

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Ik heb de Lego 7740 trein (waarmee ik vroeger heb gespeeld) uit de jaren tachtig te koop staan, en nu een aardig bod (€190) op MP. Ik wil hem verkopen en een nieuwe set kopen voor mijn zoontje (van 4). Ik zou graag de LEGO 60198 Vrachttrein willen kopen. Iemand nog tips of er binnenkort nog mooiere alternatieven aankomen?

Reden dat ik ze inwissel, is dat ik het vooral voor mijn zoontje koop. En hij heeft geen boodschap aan een "zeldzame/dure" versie, maar wil vooral gewoon lekker spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aristos op 06-07-2020 13:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Aristos schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:41:
En hij heeft geen boodschap aan een "zeldzame/dure" versie, maar wil vooral gewoon lekker spelen.
Ja kom zeg, Lego is niet om te spelen! :>

[ Voor 17% gewijzigd door poor Leno op 06-07-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 15:09
Aristos schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:41:
Ik heb de Lego 7740 trein (waarmee ik vroeger heb gespeeld) uit de jaren tachtig te koop staan, en nu een aardig bod (€190) op MP. Ik wil hem verkopen en een nieuwe set kopen voor mijn zoontje (van 4). Ik zou graag de LEGO 60198 Vrachttrein willen kopen. Iemand nog tips of er binnenkort nog mooiere alternatieven aankomen?

Reden dat ik ze inwissel, is dat ik het vooral voor mijn zoontje koop. En hij heeft geen boodschap aan een "zeldzame/dure" versie, maar wil vooral gewoon lekker spelen.
Nu even in het aanbiedingen topic kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit weekend LEGO Technic Dom's Dodge Charger (42111) gebouwd die ik gekregen had voor mijn verjaardag.
Was er een stuk sneller mee klaar dan ik had verwacht, zeker in vergelijking met Porsche 911 RSR (42096). In ongeveer 3,5 uur zat alles in elkaar. (In verhouding, de 42096 was ik dik 12 uur mee bezig)

Desalniettemin een leuke build om te bouwen en een mooi model om naar te kijken. Het is alleen wel heel erg veel zwart op het laatste en dat is wel een beetje jammer. Verder is de V8 met werkende ketting ook erg leuk en mooi dat er HOG sturen op zit.

Nu nog even wat tijd vinden om de Ducati (42107) en de Chevrolet Corvette ZR1 (42093) te bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-07-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 16:18
Mijn Lego verslaving komt weer helemaal tot leven, nu heb ik Bricklink ondenkt voor de Speed Champions die niet meer leverbaar zijn hier, maar wat zijn gemiddeld de verzendkosten als het binnen Europa blijft?

Daar kan ik niets over vinden en dat is toch wel belangrijk om te kijken of het interessant is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Danielson schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:18:
Mijn Lego verslaving komt weer helemaal tot leven, nu heb ik Bricklink ondenkt voor de Speed Champions die niet meer leverbaar zijn hier, maar wat zijn gemiddeld de verzendkosten als het binnen Europa blijft?

Daar kan ik niets over vinden en dat is toch wel belangrijk om te kijken of het interessant is! :)
Meestal heeft de betreffende bricklink verkoper een pagina met tarieven opgesteld, per optie:
- pakje niet verzekerd
- pakje verzekerd
- bubble enveloppe
- ... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Danielson schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:18:

persoonlijk kijk ik niet veel verder dan nld en duitsland - indruk dat daar de grotere shops wel zitten en op gebied van kwaliteit wel prima is. even geleden (goedkoop) via hongarije (productie ook daar) .. maar was toch minder, paar klopte niet, duurde lang etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
JeroenE schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:54:
[...]
Kreeg je er geen bouwbeschrijving bij?
Nee, dat helaas niet.. Dan maar zelf een maken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
la_fusion schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Nu even in het aanbiedingen topic kijken ;)
Thanks, die gewone trein bij de Kruidvat vind ik toch wel wat saai. Heb nu bij bol.com de Goederentrein besteld voor 134 - 10 euro korting. Best mooie prijs denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 17:04
Heeft er iemand hier ervaring met het LEGOLAND Discovery Centre in Oberhausen? M'n vrouw wil daar plots naartoe met de kinderen en ik was verbaasd, want ik had er zelf nog nooit van gehoord. :?

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

totalatool schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:32:
Heeft er iemand hier ervaring met het LEGOLAND Discovery Centre in Oberhausen? M'n vrouw wil daar plots naartoe met de kinderen en ik was verbaasd, want ik had er zelf nog nooit van gehoord. :?
Dat is wel echt iets voor kinderen - je mag er ook alleen maar in als je kinderen (bij je) hebt.
Er zou er begin dit jaar ook een in Scheveningen openen, maar dat is ivm corona denk ik wat uitgesteld.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Poekie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Dat is wel echt iets voor kinderen - je mag er ook alleen maar in als je kinderen (bij je) hebt.
Er zou er begin dit jaar ook een in Scheveningen openen, maar dat is ivm corona denk ik wat uitgesteld.
Onze kinderen zijn (bijna) 6 en 3 1/2. Zoontje is helemaal gek geworden op Star Wars en bouwt inmiddels sets zoals de 75021 Republic Gunship en 75019 AT-TE, waar toch een leeftijdsindicatie van 9-14 op staat, en dochtertje heeft net haar eerste Friends setjes en bouwt vaak random bouwwerkjes van de classic stenen van haar broer.
Ik vermoed dat zij zich wel even kunnen vermaken in dat Discovery Centre dan?

LEGO te koop

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:16

QuattroNL

It is I.

JoeZuCK schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:32:
[...]

En hij staat er weer op. Die man zal wel bakken vol met dat soort steentjes hebben om deze set te bouwen (en eraan te verdienen). Voor de geïnteresseerden: https://link.marktplaats.nl/m1572798930
Hij verkoopt ook een MOC Herenhuis.
En dan kijk je op de foto van de binnenkant en wat zie je daar op zolder (incl verlichting)? _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsliRHbo5AWCpwwD-Y6n0ONP2Ks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tRwz0QwDzfavUFuzmEVDE3XO.jpg?f=user_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

totalatool schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:38:
[...]

Onze kinderen zijn (bijna) 6 en 3 1/2. Zoontje is helemaal gek geworden op Star Wars en bouwt inmiddels sets zoals de 75021 Republic Gunship en 75019 AT-TE, waar toch een leeftijdsindicatie van 9-14 op staat, en dochtertje heeft net haar eerste Friends setjes en bouwt vaak random bouwwerkjes van de classic stenen van haar broer.
Ik vermoed dat zij zich wel even kunnen vermaken in dat Discovery Centre dan?
ik denk het wel - ik heb zelf geen kinderen dus weet er niet veel van, maar ik begreep dat het voor kinderen wel leuk is en een stuk goedkoper dan LEGOland. En er zit een LEGOstore in de buurt :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
QuattroNL schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Hij verkoopt ook een MOC Herenhuis.
En dan kijk je op de foto van de binnenkant en wat zie je daar op zolder (incl verlichting)? _/-\o_
Haha, dat was me nog niet opgevallen, terwijl ik die al een paar keer had bekeken! :p

[ Voor 24% gewijzigd door Jakkus op 06-07-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:57:
Nee, dat helaas niet.. Dan maar zelf een maken dus ;)
Wellicht een goede reden om eens in Stud.io te duiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 07:43
Ik heb de Lego verslaving ook helemaal te pakken. Ik was begonnen met de Porsche 911 RSR 42096 en heb net de liebherr 42100 af. Zit nu te twijfelen tussen de rode kraanwagen 42082 of toch een keer voor wat anders te gaan. Vind de creator expert Lego ook leuk uit zien maar betwijfel of er genoeg uitdaging inzit. Ik zit voornamelijk te kijken naar assembly square 10255. Wat is jullie mening hierover? Het leukste van de Technic sets vind ik toch alle tand wieltjes plaatsen, zal de creator expert sets dezelfde uitdaging bieden of is het meer rechtoe rechtaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 14:51
Kungfukip schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:54:
Het leukste van de Technic sets vind ik toch alle tand wieltjes plaatsen, zal de creator expert sets dezelfde uitdaging bieden of is het meer rechtoe rechtaan?
Ik wissel graag wel eens af. Met Technic gaat het inderdaad om de .... techniek. De simpele sets doen mij dan ook over algemeen niet veel.
Met Creator Expert of tegenwoordig 18+ sets, gaat het om de verhaaltjes en speciale bouwtechnieken om iets er zo mooi mogelijk uit te laten zien.
Het is bij mij ook zo dat ik Technic sets alleen bouw, terwijl bij de Creator (Expert) sets de (nog zeer jonge) kinderen, graag komen kijken / helpen.
De Lambo bouw ik nu dan ook zelf (ik vorder niet echt, de allerjongste slokt zo een uur van de avond op, waardoor ik netto nog maar 1 uur heb in de avond en ik de Lego ook nog moet opruimen (geen aparte ruimte om de bouwen, dus aangewezen op de keuken- / eettafel)), terwijl voor de zomervakantie straks de "Creator Expert" (eigenlijk 18+) locomotief al klaar staat om dan te gaan bouwen.

Maar je moet dus zelf maar gaan ervaren hoe het is. Als je het geld kunt missen zou ik zeggen: koop een mooie Creator Expert set, begin met bouwen en je weet het! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb de Lego verslaving ook helemaal te pakken. Ik was begonnen met de Porsche 911 RSR 42096 en heb net de liebherr 42100 af. Zit nu te twijfelen tussen de rode kraanwagen 42082 of toch een keer voor wat anders te gaan. Vind de creator expert Lego ook leuk uit zien maar betwijfel of er genoeg uitdaging inzit. Ik zit voornamelijk te kijken naar assembly square 10255. Wat is jullie mening hierover? Het leukste van de Technic sets vind ik toch alle tand wieltjes plaatsen, zal de creator expert sets dezelfde uitdaging bieden of is het meer rechtoe rechtaan?
Creator Expert is m.i. een andere beleving dan Technic. Wellicht dat anderen het wel goed kunnen vergelijken en verwoorden, maar voor mij voelt het als appels met peren vergelijken. Zolang het fruit is vind ik het prima, dus daar stopt mijn vergelijking ;) Assembly Square is groot, veel detail en naar verwachting leuke bouwtechnieken. De uitdaging hierbij kan het aantal steentjes zijn, maar dat ziet niet iedereen als uitdaging. Hoe ben je eigenlijk bij de Assembly Square gekomen? Het aantal steentjes? Als je meer van voertuigen houdt dan zou je ook nog de Ford Mustang kunnen overwegen, alleen die heeft heel wat minder steentjes.

Als je houdt van techniek, tandwieltjes, vanalles dat beweegt, draait en doet, dan zou zo'n 42082 inderdaad ook wel leuk kunnen zijn. Naast het A model kun je naderhand nog wat alternatieve builds ermee maken en/of de instructies kopen voor de great ball contraption. Met al die builds ben je nog wel even zoet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 07-07-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Kungfukip De grote Creator Expert / Adult modellen zijn niet recht-toe-recht aan. Natuurlijk zitten er altijd stukjes tussen waarbij je wel steeds een laagje "balken" plaatst maar ook daar zit dan vaak afwisseling tussen omdat er afwijkende blokjes komen om iets aan te bevestigen. Bij gebouwen heb je natuurlijk ook dat de kolom links van het raam precies hetzelfde is als die rechts en je dus soms dingen dubbel of vierdubbel in elkaar moet zetten.

Bij Technic heb je dat natuurlijk ook, dan moet je een balk met 5 pinnetjes aan die andere balk vastklikken en in de volgende stap weer et cetera tot er weer iets "interessants" voorbij komt.

Je kan met Creator 3-in-1 ook een keer een wat kleinere set kopen (bijvoorbeeld 31097), dan kan je een beetje gevoel er voor krijgen. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het het toch anders is dan wanneer je een grote set koopt. Net zoals een kleine Technic set ook heel anders is dan een veel grotere.

Ik vind de grotere sets wel wat leuker, maar met de kleine kan jij (of kinderen) makkelijker spelen omdat die geen achterkant hebben.

Je hebt ook nog Creator 3-in-1 setjes waar wat minimaal Technic in zit zoals de 31095 maar dat is qua techniek natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met een 42100. Je moet wel een paar tandwieltjes plaatsen, maar die zijn letterlijk op de vingers van 1 hand te tellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:36
Vrienden, ik het net de 42093 corvette gebouwd, erg onder de indruk. Zijn er vergelijkbare sets in prijs en type te vinden? 300 euri voor een build vind ik dan weer wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Brammos85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:29:
Vrienden, ik het net de 42093 corvette gebouwd, erg onder de indruk. Zijn er vergelijkbare sets in prijs en type te vinden? 300 euri voor een build vind ik dan weer wat veel.
Die moet ik nog doen. Maar ik heb net Dom's Charger af. Past wellicht beter in je budget en het model is een maatje groter. Heeft ook veel Technic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
JeroenE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:11:
Wellicht een goede reden om eens in Stud.io te duiken?
Ik denk dat dat voor mij niet helemaal zou werken, ik vind het werken met de 'echte' steentjes persoonlijk net een stukje leuker (denk ik). Je hebt met stud.io wel veel mogelijkheden, dat lijkt me wel leuk. Je zit dan niet met een tekort aan steentjes. En ik vind het mooi om te zien wat mensen daarmee kunnen maken! Alleen het lijkt me jammer om wat je daar maakt niet in het echt te kunnen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 07-07-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Laatst online: 28-05 16:41
Staps gewijs verder met de build van de Mini (MOC van de 42056, Porsche). Dochterlief is druk bezig met bouwen. Zitten op stap 76 van de 547..
Noot: handleiding is wat anders dan gewend: Normaal staan ook de maten van oa de assen erbij. Bij deze handleiding niet. Even goed na kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:00:
Ik denk dat dat voor mij niet helemaal zou werken, ik vind het werken met de 'echte' steentjes persoonlijk net een stukje leuker (denk ik). Je hebt met stud.io wel veel mogelijkheden, dat lijkt me wel leuk. Je zit dan niet met een tekort aan steentjes. En ik vind het mooi om te zien wat mensen daarmee kunnen maken! Alleen het lijkt me jammer om wat je daar maakt niet in het echt te kunnen maken.
Ik snap je punt volkomen, maar dat bedoelde ik niet. Je kan met Stud.io ook bouwbeschrijvingen maken die er (bijna) net zo goed uit zien als die van Lego.

Mijn suggestie was dus meer dat je het door jou gekochte model in Stud.io kan nabouwen en dan een mooie handleiding maken ipv 528 foto's achter elkaar zetten.

Maar goed, dat moet je dan natuurlijk wel leuk vinden om te doen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het daadwerkelijk bouwen voorrang heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:52
Brammos85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:29:
bij 42093 hoort de 42098 car transporter. Met een beetje uitkijken voor ongeveer 100 euro te vinden.
en er zit een vergelijkbaar autootje bij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Deze heb ik toevallig net besteld omdat ik op zoek was naar een grote set met voldoende variatie om leuk te zijn. Heb mijn vrouw namelijk 31097 zien maken en dat was erg leuk gedaan voor een Creator 3-in-1 set. Ook deze gekomen als tegenhanger van alle old-skool lego die ik nog moet bouwen en wat meestal toch wat kleinere sets zijn :*)

Daarna gaat waarschijnlijk nog de Batmobile 1987 volgen 8) en als ik echt geld over heb Ninjago City (70620) en Joker Manor (70922) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ninjetsu NL schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Deze heb ik toevallig net besteld omdat ik op zoek was naar een grote set met voldoende variatie om leuk te zijn. Heb mijn vrouw namelijk 31097 zien maken en dat was erg leuk gedaan voor een Creator 3-in-1 set. Ook deze gekomen als tegenhanger van alle old-skool lego die ik nog moet bouwen en wat meestal toch wat kleinere sets zijn :*)

Daarna gaat waarschijnlijk nog de Batmobile 1987 volgen 8) en als ik echt geld over heb Ninjago City (70620) en Joker Manor (70922) :D
voor city zou ik opschieten; prijs stijgt best rap laatste periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
himlims_ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:28:
[...]

voor city zou ik opschieten; prijs stijgt best rap laatste periode
Ja... ik moet nog bij mezelf te raden gaan of ik serieus 400+ euro wil neerleggen voor een set :o Iets met een premium van 100 euro op de adviesprijs plus het feit dat het gewoon veel geld is... Ik vond 260 euro voor Assembly Square ook al even slikken O-)

Edit: zie net dat Marktplaats al richting 500 euro aan het gaan is... 8)7 Holy jeebers...

[ Voor 9% gewijzigd door Ninjetsu NL op 07-07-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 07:43
Thanks allen voor de tips! Ik ga dan voor de Creator Expert Assembly Square 10255. Heb ook al de Lamborghini 42115 gepre-orderd en krijg de set in augustus binnen. Een break van Technic zou ook wel even fijn zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Joy, mijn 21318 is binnen :) Word echt helemaal blij al van de doos. Helaas pas na t weekend tijd om te bouwen :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 07-07-2020 12:05 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Voor alle mensen die het over de Raaco kasten hadden voor sorteren: https://www.ibood.com/diy-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 22:47
Ik heb de Lego verslaving ook helemaal te pakken. Ik was begonnen met de Porsche 911 RSR 42096 en heb net de liebherr 42100 af. Zit nu te twijfelen tussen de rode kraanwagen 42082 of toch een keer voor wat anders te gaan.
Ga eens voor een gebouw. Heb eerst ook alleen maar technic gebouwd, maar af en toe tussendoor een modular bouwen is ook zeer leuk. Langzaam zo'n huis bouwen is leuk om te doen. Ninjago city of Harbor zitten vol met leuke bouwtechnieken en dingetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Laatst online: 28-05 16:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvyNH5MGTDRg1yHOvIRFk6DaCjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lhR63KYEkygmpWJAIcM66qSN.jpg?f=user_large

Ik heb deze steentjes die van een raket zijn, ik heb al op brickset en rebrickable lopen zoeken om welke set dit gaat maar kan deze maar niet vinden. Iemand een idee wat het set nummer van deze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:43
@jantje 2

De 358?
De Britse vlag stickers zijn denk ik van jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 13:59
Wat is de mening over de classic set zoals stenen, stenen, stenen? Prijs per steen is erg goed, maar er zitten ook rare kleuren tussen. Is het beter om 3in1 setjes en andere thema sets te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:17

almightyarjen

When does the hurting stop?

Baardmeester schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:19:
Wat is de mening over de classic set zoals stenen, stenen, stenen? Prijs per steen is erg goed, maar er zitten ook rare kleuren tussen. Is het beter om 3in1 setjes en andere thema sets te kopen?
Ik vind het erg basic. Het zijn vrij veel standaard "stabelblokken", waar je er tegenwoordig weinig van gebruikt, met al die SNOT technieken. Als je gewoon wilt stapelen dan zijn het prima sets, maar als je iets wilt bouwen met wat meer detail kan je beter voor de 3in1 setjes gaan.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kwam vanmiddag de Lego imperial schip tegen op marktplaats, verkoper akkoord met mijn bod maar wilde alleen maar verzenden en kwam met een vaag verhaal. Heb uiteraard gepast, en even later is de advertentie verwijderd.

Adverteerder is 4,5 jaar lid op marktplaats en heeft als locatie Hardenberg. Geen idee of het een oplichter was maar bij dit soort dingen kan je maar beter oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-05 19:12
dr86 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:50:
Kwam vanmiddag de Lego imperial schip tegen op marktplaats, verkoper akkoord met mijn bod maar wilde alleen maar verzenden en kwam met een vaag verhaal. Heb uiteraard gepast, en even later is de advertentie verwijderd.

Adverteerder is 4,5 jaar lid op marktplaats en heeft als locatie Hardenberg. Geen idee of het een oplichter was maar bij dit soort dingen kan je maar beter oppassen.
Ben vorig jaar opgelicht door iemand die 13,5 jaar actief was en dat leek me wel vertrouwd. Niets ontvangen en dat account bleek gehacked. Hoe lang iemand actief is zegt helaas niets meer, heb via EBay betere ervaringen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Ben vorig jaar opgelicht door iemand die 13,5 jaar actief was en dat leek me wel vertrouwd. Niets ontvangen en dat account bleek gehacked. Hoe lang iemand actief is zegt helaas niets meer, heb via EBay betere ervaringen.
Heb zelf nooit echt slechte ervaringen gehad, hooguit wat steentjes de blijken te missen. Maar haal het ook altijd op.

Zie dat de verkoper ook van marktplaats is verwijderd, dus gok dat er meerdere mensen aan de bel hebben getrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Zo, deel één van drie is klaar van 42098.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODQzwGsg_DBCBzu8GnkXec_fYf0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91rWGeKlWcn3CLhKCBB8JM2T.jpg?f=fotoalbum_medium

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
Mijn kinderen van bijna zes en ruim drie gebruiken juist vaak dit soort stenen om vanalles mee te bouwen. Zij stapelen ook vooral, natuurlijk. Ik heb deze Bricks, Bricks, Bricks ook voor ze gekocht en al een paar keer aangevuld met een pot stenen van de PAB muur in de LEGO store. Voor het vrije bouwen zijn die classic stenen (in combinatie met redelijk wat groene, blauwe en zandkleurige basisplaten) bij ons juist een gouden greep geweest, want zo blijven de sets heel en kan er toch naar hartelust gebouwd worden.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandevijverke
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-12-2021
Weet iemand of the PAB-muur in de Lego winkel Wijnegem open is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

oude/goedkope brickheads en speedchampions zijn wel mijn favoriete 'parts doosjes'; vol met snot-blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vandevijverke schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:12:
Weet iemand of the PAB-muur in de Lego winkel Wijnegem open is?
Ik weet niet wat de PAB-muur is maar de Lego winkel is gewoon open. Ik ben er voorbije week nog geweest. Er is wel een limiet aan het aantal bezoekers tegelijk (maximum 10 geloof ik) dus de kans is groot dat je even moet aanschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

dr86 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:50:

Als iemand iets verkoopt en het is 1 of 2 advertenties, woonachtig aan de grensstreek, zonder ervaringen, geverifieerd telefoonnummer, bankrekeningnummer en ID is het meteen al een no go. Lees dat op het Dark Web nogal wat Marktplaats accounts worden verhandeld voor een grijpstuiver. Of dat mensen worden benaderd om hun account te verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 08-07-2020 09:32 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 90 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .