Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.165.652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:48: :| Ja lekker, laten we die domme Afols nog meer geld aftroggelen
Ja dat was meteen wat ik dacht, maarja zolang het goed verkoopt dan zullen ze meer van dit soort dingen uit brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
vectormatic schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Hoge piececount, check, "premium" styling, check, popcultuur referenties, check, incentive om vooral meer sets uit het thema te kopen, check...

textbook AFOL-melken idd, zeker aangezien hier niet echt een serieus design in zit, iedereen met een computer zal met een online tooltje ook wel dit soort plaatjes kunnen genereren.
mocht iemand weten met welk online tootlje dit zou kunnen, ik zou het graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 01:36:
[...]
Blijft nog steeds mijn vraag, waarom weten wij dit als consument, maar 'held der steine', die er zijn vak heeft gemaakt, niet?
Het is ook maar een mening. Ik denk dat soms de innerlijke Duitser naar buiten komt, Ordnung muss sein.
Hij moppert af en toe ook dat er teveel stappen in de boekjes staan maar voor de minder gevorderde bouwer is dat wel makkelijk, mij stoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
guid0o schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Dit probleem had ik ook. Vannacht en vanochtend kwam de 12-in-1 er nooit bij. Nu net is het wel gelukt, maar had ik hetzelfde probleem als jouw. Dit heb ik opgelost door in een incognito venster weer in te loggen en ik heb zojuist de locomotief met de beide gratis setjes erbij besteld. De krokodil locomotief is helaas wel op backorder nu ...

[Afbeelding]
Dank voor de uitleg! :*) Heb Assembly Square besteld en daarbij dus deze twee gratis setjes! Plus nog het setje waar je als VIP een code voor kon 'kopen' met je VIP-punten! Dus hopelijk binnenkort een doos met 4 setjes in >:)

Alleen heb ik nog nooit een status op de Lego shop die 'Under Review' heet gezien... daar maak ik me wel enigzins zorgen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:55
Ik vind de Art wel een grappig concept. Ik heb niet zo veel met Marilyn Monroe, maar als ze nog meer sets die op popart zijn gebaseerd gaan uitbrengen ga ik die misschien wel op mijn verlanglijstje zetten. Ben benieuwd!
chrisO schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:48:

:| Ja lekker, laten we die domme Afols nog meer geld aftroggelen
[...]

Hoge piececount, check, "premium" styling, check, popcultuur referenties, check, incentive om vooral meer sets uit het thema te kopen, check...

textbook AFOL-melken idd, zeker aangezien hier niet echt een serieus design in zit, iedereen met een computer zal met een online tooltje ook wel dit soort plaatjes kunnen genereren.
Niemand dwingt het om je te kopen toch? ;) Dat LEGO niet goedkoop is weten we hier allemaal, en er zijn genoeg mensen die duurdere dingen aan hun muur hebben hangen.

Gezien het formaat (dat je ook niet kleiner wil, omdat je dan anders schilderijen formaatje postzegel krijgt) en het aantal benodigde steentjes vind ik de prijs redelijk.
Bij de Architecture-sets (vergelijkbare doelgroep, ook veel kleine stenen) liggen de prijzen relatief gezien veel hoger.

En ja, natuurlijk kun je met een tooltje gaan puzzelen, daar een werkbaar ontwerp uit kristalliseren, de juiste tint tiles er bij gaan zoeken, die je vervolgens zo goedkoop mogelijk gaat bricklinken, maar daar gaat dan ook veel tijd en moeite in zitten, en niet iedereen kan dat of vindt dat leuk om te doen (net als het zelf ontwerpen van uitgebreide MOCs).
Als je de set koopt heeft de designer dat allemaal al voor je gedaan, en zit dat dus ook in de prijs meegerekend.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:28
In de categorie "used" op Bricklink, zonder verdere notities :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f3gq1arsI1D1oPznsyH3shlpqk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNTkctVgu4Ze5I89t582uc9G.jpg?f=fotoalbum_medium

@Pierre er zaten ook nog wat andere plates bij met de notitie "bit discolored" die eruit zien alsof er iemand met schuurpapier overheen is gegaan. Ik weet niet of ik hier nou nog actie voor moet ondernemen, de crappy onderdelen waren allemaal goedkoop en de spullen waar ik de order voor heb geplaatst waren gewoon goed.

[ Voor 26% gewijzigd door ErikT738 op 01-07-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

ErikT738 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:55:

[Afbeelding]
Wat een smerig ding.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:07
[...]

Volgens mij komt de prijs ook door de grotere brick separator die bij deze sets komt :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH93NAuE0Mguu7mPvtEnVNquspM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSYkf9Nf89sRJjeabij48OFG.jpg?f=fotoalbum_large
bron op brickset.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 20:36

GeeBee

Oddball

mschol schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:56:
over xie discussie van binnenkleuren:
de originele millenium falcon had nauwelijks kleuren binnen in en was daardoor een stuk(je) minder fijn bouwen
al kwam dat ook doordat er niks ingenummerde zakjes zat. het was 1 grote berg grijzige stenen
Kwestie van een stevig potje knolling van tevoren :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Loader schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:20:
[...]

mocht iemand weten met welk online tootlje dit zou kunnen, ik zou het graag willen weten.
YouTube: YouTube

Het is een begin. Nu nog iets vinden wat zich aan het beschikbare LEGO pallet kan houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Loader schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:20:
Zoiets? https://pixelate-image.com/ Als je zoekt zijn er vast nog veel meer. Het probleem is meer om de juiste kleuren in Lego te vinden denk ik. Er zijn noog meer tootljes die je kan downloaden, al hebben die vaak hetzelfde probleem zo te zien. Wellicht is dit in dat geval een goede? http://pictobrick.de/en/pictobrick.shtml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]

@Pierre er zaten ook nog wat andere plates bij met de notitie "bit discolored" die eruit zien alsof er iemand met schuurpapier overheen is gegaan. Ik weet niet of ik hier nou nog actie voor moet ondernemen, de crappy onderdelen waren allemaal goedkoop en de spullen waar ik de order voor heb geplaatst waren gewoon goed.
Zo slecht heb ik ze nog niet gezien maar soms komt er uit een envelop met steentjes al zo'n typische geur dat ik mij serieus zorgen maak hoe de levenssituatie aldaar is... :/

Ik gooi de BL steentjes vrijwel altijd even in een sopje voordat ik ze gebruik

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
chrisO schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:48: :| Ja lekker, laten we die domme Afols nog meer geld aftroggelen
Snap in dat kader niet waarom ze ook een lijn voor Star Wars maken, dat is alleen voor kinderen })
Shin_Alu schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Doet me denken aan de oude mosiak sets die ze vroeger hadden.
Maar daar kon je zelf je eigen plaatje uploaden om een mosiac van te laten maken.

Verschil is wel dat je daar allemaal grijstinten kon gebruiken en het ging om vierkante studs en geen ronde
Die dingen staan ook in de Legostores, binnen vijf minuten klaar.
Hierkomik schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:16:
Dit hoort eigenlijk in het aanbiedingen topic, maar omdat er veel hier geschreven wordt over de promo's...
Voor degenen die ook naar de fysieke winkels kan/wil gaan: daar krijg je nog 2 extra setjes bovenop de micro Lambo en de 12 in 1 (bij respectievelijk €35 en €100)
Dus als je in de winkel de Crocodile koopt, krijg je 4 promo setjes.

https://www.lego.com/nl-nl/stores
Edit: oeps er staan op de link hierboven oude promoties vermeld, die al lang verlopen zijn.
Had dat niet goed gezien

Edit2: ok op sommige pagina's staat toch echt dat je die trein nu in de winkel krijgt en idem met de Lambo.
Dus... geen idee of het nu klopt en je in de winkel nu 4 setjes krijgt.. kan zomaar toch zo zijn..
Vanmiddag in Amsterdam geweest, bonus items:
Trein (nog niet op, actieperiode wel afgelopen)
12 in 1 Box
Surfer keuze bonus

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:29

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MonyI_dosTYLlaJhBkodcMOgzK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIsWlrH3cSY6HtF1zNSBRIPh.jpg?f=fotoalbum_large

De sets zitten in elkaar! Het is op een paar steentjes na nog volledig compleet, wat best een prestatie is _/-\o_

@ErikT738 De Deep Freeze Defender wil Ik ook nog een keer op de kop tikken, net als wat andere oudere space sets. Dat schip is echt een white whale van me :9~

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

@SomerenV Dat UFO ruimteschip had ik laatst ook in elkaar gezet. Die van mij is niet compleet, ik heb ooit als kind Lego gehangen aan een helium ballon (zodat deze mooi door de kamer kon zweven) en die is toen het huis uitgevlogen :P Het is me nog niet duidelijk wat ik precies mis, maar ik mis in ieder geval het groene kapje boven op de UFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:09
Is er iemand die het telefoonnummer heeft van de store in Utrecht? Ik zou heel graag die trein willen hebben, maar moet wel uit Bennekom komen en bovendien moet de Apollo maanlander er nog zijn. Misschien even via een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:55
lutj schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:34:
Is er iemand die het telefoonnummer heeft van de store in Utrecht? Ik zou heel graag die trein willen hebben, maar moet wel uit Bennekom komen en bovendien moet de Apollo maanlander er nog zijn. Misschien even via een PM.
Je kunt de voorraad van de winkels via de LEGO webshop controleren. De Krokodil (neem aan dat je die bedoelt) is online en in Utrecht momenteel niet op voorraad, wel nog in Amsterdam.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
030-2027376 of store.utrecht@lego.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

L23 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:07:
@SomerenV Dat UFO ruimteschip had ik laatst ook in elkaar gezet. Die van mij is niet compleet, ik heb ooit als kind Lego gehangen aan een helium ballon (zodat deze mooi door de kamer kon zweven) en die is toen het huis uitgevlogen :P Het is me nog niet duidelijk wat ik precies mis, maar ik mis in ieder geval het groene kapje boven op de UFO.
Het idee is best cool, alleen jammer dat er dan blijkbaar een deur of raam naar buiten open stond :+ Hoe heb je 'm weer te pakken gekregen?

Wat me trouwens wel opvalt aan de oudere sets is hoe recht-toe-recht-aan het allemaal is. De instructies zijn wat moeilijker in de zin van 'je moet goed kijken welke steentjes er bij zijn gekomen en waar ze zitten' maar omdat de steentjes eenvoudiger zijn ga je er redelijk rap doorheen. Ook verbleken de sets van toen qua grootte bij de sets van nu, al geeft dat wel echt het oldskool LEGO-gevoel. Next up: hulpdiensten! Daar heb ik er ook aardig wat van, vooral brandweer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
SomerenV schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:52:
[Afbeelding]

De sets zitten in elkaar! Het is op een paar steentjes na nog volledig compleet, wat best een prestatie is _/-\o_

@ErikT738 De Deep Freeze Defender wil Ik ook nog een keer op de kop tikken, net als wat andere oudere space sets. Dat schip is echt een white whale van me :9~
Hoe zijn die Deep Freeze sets van jou zo mooi wit gebleven of helpen de kleurinstellingen van je camera hier een beetje mee? ;) Dat oranje is namelijk wel erg oranje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ninjetsu NL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:54:
[...]

Hoe zijn die Deep Freeze sets van jou zo mooi wit gebleven of helpen de kleurinstellingen van je camera hier een beetje mee? ;) Dat oranje is namelijk wel erg oranje!
Waterstofperoxide vorige zomer :D Maar het oranje knalt ook wel echt, dus de foto is een redelijk goede representatie van de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[Afbeelding]

Jemig, niet best. Bij mijn enige Bricklink-avontuur (de Alien Xenomorph) zag alles er tenminste schoon uit. Aan sommige onderdelen zaten lichte gebruikssporen (minieme krasjes). 1 onderdeel had een lichte bitemark in de rand maar daar kreeg ik bericht over nog voor de betaling ("die krijg je gratis want het stond niet vermeld"). Ik vreesde een beetje voor used parts maar het viel me juist erg mee. En nu zie ik dit :X

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:36
SomerenV schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:52:
[Afbeelding]

Dat ruimteschip met rode en blauwe schotel had op een gegeven moment toch ook de mogelijkheid om bepaalde afbeeldingen wel/niet te zien zoals je dat hebt met van die brilletjes? Of vergis ik mij met ander speelgoud? :+

In other news.. vandaag komt mijn bestelling van Lego al binnen! Ik heb volgens mij nog nooit zo snel een bestelling van Lego zelf mogen ontvangen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 13:24

Hierkomik

Zo dan...

ErikT738 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Ik vind de prijzen aan de hoge kant voor wat basically ministeck is :+
Dat klopt eigenlijk wel! Had daar niet aan gedacht.
Nu vind ik wel dat Lego luxer is qua uitstraling, maar goed, het is wel een dingetje dat Ministeck 4x zo goedkoop is.

Aan de andere kant... mijn vrouw vond dit ook wel gaaf (alleen heeft niets met de geplande series).
Dat deed ons nadenken over welke andere mogelijke er zouden kunnen komen... In de SW series zou ik Jedi's/Bounty Hunters (Jango/Boba/Mando) bijvoorbeeld wel verwachten. Of misschien een Mandalorian only (Mando, IG88, Razorcrest. Allemaal zeer veel grijs/zilver, dus dat moet wel lukken met een zooi steentjes).
Wat betreft artiesten zie ik Michael Jackson nog wel gebeuren en misschien Abba ofzo (voor de oudere fans)

Ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat iemand 9x die Iron man koopt en er een 3x3 schilderij van maakt met zijn lijf er helemaal bij :P

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:28
SnoeiKoei schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:18:
[...]

Jemig, niet best. Bij mijn enige Bricklink-avontuur (de Alien Xenomorph) zag alles er tenminste schoon uit. Aan sommige onderdelen zaten lichte gebruikssporen (minieme krasjes). 1 onderdeel had een lichte bitemark in de rand maar daar kreeg ik bericht over nog voor de betaling ("die krijg je gratis want het stond niet vermeld"). Ik vreesde een beetje voor used parts maar het viel me juist erg mee. En nu zie ik dit :X
Ik bestel vaak used als het kan in de hoop steentjes uit de jaren 80 en 90 te krijgen, die zijn toch wat steviger dan het moderne spul. Normaal gaat alles sowieso in het sop maar zo slecht en smerig als deze zending heb ik ze nog niet gehad. Gelukkig waren de oud-donkergrijze kanonnen en de bases die daar bij hoorden wel gewoon goed. De onderstaande plates zouden "een beetje verkleurd" zijn, maar zijn in werkelijkheid compleet versleten en lijken wel van een heel ander materiaal gemaakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx0JBRYRfcRcVDgycRJ8im9h9WI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1qyzDCY73GKzlU2zbl93wui.jpg?f=fotoalbum_medium

Over het algemeen mag ik niet klagen over mijn Bricklink orders hoor, maar dit was gewoon wel heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als je steentjes van 30 a 40 jaar oud koopt hebben ze natuurlijk ook even lang kans gehad op een lading troep. Of een kind met een viltstift. Wat boeit het als je het toch wast voor je het gebruikt? Hooguit 5 minuten langer schrobben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:29

QuattroNL

It is I.

FYI: de bruine Krokodil trein staat ook gewoon bij de Intertoys in Kronenburg Arnhem te koop 8)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:25

vectormatic

Warlock of the doorlock

Tc99m schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:53:

Niemand dwingt het om je te kopen toch? ;) Dat LEGO niet goedkoop is weten we hier allemaal, en er zijn genoeg mensen die duurdere dingen aan hun muur hebben hangen.
Tuurlijk, ik ga ze ook niet kopen, dus het zal verder wel, maar ik had toch liever gezien dat lego wat meer de creatieve kant op ging, of gewoon iets meer de nostalgie op zou zoeken (naast de piraten meuk ook wat neo classic space of zo). Door hogere prijzen, dit soort weinig spannende sets (als ik een print van darth vader aan de muur wil koop ik wel een daadwerkelijke print) en kwaliteitsissues (kleurverschil) haak ik steeds een stukje verder af.

En tuurlijk moet lego dit gewoon doen, als de AFOLs het als zoete broodjes kopen zouden ze gek zijn als ze dat geld op tafel laten liggen, ik vind het zelf, puur uit mijn eigen perspectief, een beetje jammer, want het is niet de richting waar ik blij van wordt (kleinste viool, first world problems etc..)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

QuattroNL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:37:
[...]

FYI: de bruine Krokodil trein staat ook gewoon bij de Intertoys in Kronenburg Arnhem te koop 8)
Volgens mij gaat dit niet over de Krok maar over die zwarte stoomloc die je bij aankopen boven een bepaald bedrag krijgt/kreeg.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

SnoeiKoei schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Volgens mij gaat dit niet over de Krok maar over die zwarte stoomloc die je bij aankopen boven een bepaald bedrag krijgt/kreeg.
Was mij idd niet helemaal duidelijk maar zette dit bericht er toch maar neer, evt voor andere geinteresseerden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:02:
[...]

HdS geeft in meerdere videos aan dat de kleurenkots voornamelijk is om minder ervaren bouwers aan te trekken, de focus van Lego lijkt vrijwel alleen op nieuwe klanten te liggen. Bij de steamboat is de kleurenkots niet zichtbaar, maar bij vele andere sets wel, ook al is het maar via een randje zoals bij de Star destroyer. En hij zegt ook meerdere malen dat hij het helemaal niet erg vind bij een goedkope set, maar bij een set van 700 euro wat eigenlijk alleen het doel heeft om mooi te zijn als display model, wil je geen rare blauwe steentjes kunnen zien, ook al is dat onder een bepaalde hoek.

Over Lego gesproken, van het weekend een nieuwe speed champion gekocht. En ook al is het een leuke build en een mooi model, ik vind hem niet meer passen bij de oude speed champion serie. En dat vind ik jammer.

[Afbeelding]
op aanraden van hier ook de 8studs ferrari gekocht; toegeven, het is een gave build en tof model _/-\o_ de snot-bouwen bij de speedchampions (6 of 8studs) blijft erg gaaf gedaan.

Zojuist ook de Audi in elkaar gedraaid (stickers moeten nog) twijfel nog over de nissan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmCT3E-FLYU0C3sgdCIDPHEeOEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xX7Rzrv7jb76Y2771v9Ljq98.jpg?f=fotoalbum_large

Ze maken de 6studs otos wat blokkerig, denk ook niet dat ze samen ga neerzetten.

stickers zitten erop, blijft tricky die dingen goed te zetten; helemaal wanneer text of graphic over meerdere stickers uitgesmeert wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVlBd-todd4e2jS1GqLiQnk9jbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ScfBm9AzgrKVRmtCmHaMZa4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 02-07-2020 10:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00

Soggney

Zeekomkommer

la_fusion schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:26:
[...]

Dat ruimteschip met rode en blauwe schotel had op een gegeven moment toch ook de mogelijkheid om bepaalde afbeeldingen wel/niet te zien zoals je dat hebt met van die brilletjes? Of vergis ik mij met ander speelgoud? :+
Nu je het zegt, dat kan ik me ook herinneren. Het waren de markeringen op de steentjes/stickers die in het standaard blauw/rood dan leesbaar werden. (geen 3d, wel hetzelfde principe)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
Mmm.. als ze nog zoveel 40370 hebben in Amsterdam hadden ze me 3 weken geleden die trein ook wel mogen geven :P

Als iemand de 40370 40 jaar trein voor een nette prijs wil verkopen, hoor ik het graag.
(dus <30 euro die ze op marktplaats vragen voor iets wat mensen gratis kregen bij een koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:07
himlims_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:52:
[...]

op aanraden van hier ook de 8studs ferrari gekocht; toegeven, het is een gave build en tof model _/-\o_ de snot-bouwen bij de speedchampions (6 of 8studs) blijft erg gaaf gedaan.

Zojuist ook de Audi in elkaar gedraaid (stickers moeten nog) twijfel nog over de nissan

[Afbeelding]

Ze maken de 6studs otos wat blokkerig, denk ook niet dat ze samen ga neerzetten.

stickers zitten erop, blijft tricky die dingen goed te zetten; helemaal wanneer text of graphic over meerdere stickers uitgesmeert wordt

[Afbeelding]
mooi! ik doe zelf eigenlijk nooit stickers erop. Maakt het niet mooier. Alleen bij de gele kraan heb ik de rood witte strepen erop geplakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
SunnieNL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:53:Als iemand de 40370 40 jaar trein voor een nette prijs wil verkopen, hoor ik het graag.
(dus <30 euro die ze op marktplaats vragen voor iets wat mensen gratis kregen bij een koop)
Minder dan 30,- kan je hem makkelijk vinden en is toch niet zo’n gekke prijs voor een setje die door Lego een rrp van €19,95 heeft gekregen maar niet vrij verkrijgbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:52:
[...]Zojuist ook de Audi in elkaar gedraaid (stickers moeten nog) twijfel nog over de nissan

Op race- en rallyauto's horen natuurlijk stickers :9
Dus ik heb ze ook geplakt op de Audi, Nissan en de zwarte Lambo (zei het alleen de hoogste 'noodzakelijke').
Bij de Ferrari zijn het er gelukkig wat minder maar maken het model wel af (koplampen, logo's).

Ik hou er wel van om series compleet te hebben dus de Nissan er ook maar bij gehaald. Best een leuk modelletje. De Jaguar set vind ik echter veel te lelijk dus die skip ik (ook al is die voor 21,- te koop bij Bol wat wel heel goedkoop is).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 20:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cT3yeG0HIr2LO-EUulUOKf-UeZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8fczh9Rxw8B1sGxj17B4PXFm.jpg?f=user_large

Via marktplaats heb ik nog een hele coole toevoeging gekocht voor mijn stad! Nu wachten tot het aankomt :)
Aan de ene kant dacht ik: misschien kan ik zelf ook zoiets maken. Maar deze was echt niet duur, ik denk dat de onderdelen de prijs al waard waren. Er zijn officiële Legosets die naar verhouding veel duurder zijn (zeker als ze officieel niet meer leverbaar zijn). En dit is een niveau dat ik zelf nog niet heb, ik kan er denk ik wel het een en ander van opsteken! Daarnaast vind ik hem gewoon erg mooi :)

Naar aanleiding van een tip van een goede vriend: zoeken naar 'Lego MOC' op marktplaats ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 02-07-2020 12:43 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Laatst online: 30-05 22:39
Iemand enig idee van welke set dit onderdeel komt? Geen idee waarop ik moet zoeken op bricklink...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MhXvrJQfWjYFMC8sJixiHWA4H0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uh8NOKqsCKgVGeIX5BoUFqF2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:03
TPar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:14:
Iemand enig idee van welke set dit onderdeel komt? Geen idee waarop ik moet zoeken op bricklink...
[Afbeelding]
https://brickset.com/sets/7900-1/Heavy-Loader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

TPar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:14:
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/p...31-x-13-girder-trapezoid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 10:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Jakkus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:34:
[Afbeelding]

Naar aanleiding van een tip van een goede vriend: zoeken naar 'Lego MOC' op marktplaats ;)
Ik vind dat altijd bij MOC's risicovol: er bestaat een kans dat er geen originele Lego onderdelen erbij zitten. Daarnaast: als iemand het voor x Euro kan bestellen en bouwen, dan moet ik dat ook kunnen :D

Maar mooi ontwerp, dat zeker. Zou ook goed in een winter village passen :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Ik bestel vaak used als het kan in de hoop steentjes uit de jaren 80 en 90 te krijgen, die zijn toch wat steviger dan het moderne spul. Normaal gaat alles sowieso in het sop maar zo slecht en smerig als deze zending heb ik ze nog niet gehad. Gelukkig waren de oud-donkergrijze kanonnen en de bases die daar bij hoorden wel gewoon goed. De onderstaande plates zouden "een beetje verkleurd" zijn, maar zijn in werkelijkheid compleet versleten en lijken wel van een heel ander materiaal gemaakt...

[Afbeelding]

Over het algemeen mag ik niet klagen over mijn Bricklink orders hoor, maar dit was gewoon wel heel slecht.
Zo had ik kort geleden ook zo'n ervaring met een Nederlandse Bricklink verkoopster ene Cella uit Friesland. Wat een meuk verkocht ze.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
almightyarjen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:32:
Ik vind dat altijd bij MOC's risicovol: er bestaat een kans dat er geen originele Lego onderdelen erbij zitten.
Klopt, goed punt. Al stond in de advertentie dat er alleen originele Lego-onderdelen in zitten, en ik heb het ook nog een keer nagevraagd. Daar vertrouw ik dan maar op. Het was geen hele gekke prijs overigens, ik denk redelijk naar waarde.
Overigens had ik het pas wel bij een tweedehands set die ik heb gekocht via marktplaats: het hoofdje van een van de minifigs zag er heel vreemd uit, en paste niet eens goed. Even nagekeken, en het was inderdaad geen Lego. Gelukkig leek de rest van de set wel echt van Lego te zijn, maar toch voelde ik me er niet meer helemaal gerust op. Het hoofdje heb ik gelukkig nog los kunnen bestellen, met een andere bestelling mee.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Er komt eindelijk weer eens een seasonal vignette aan (te koop vanaf augustus):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5qPdBN1fnBRT2pIfeD5C2ey5YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFEjMK1EQ1ClGPU6fReUJAEe.jpg?f=fotoalbum_large
meer foto's (brickset) en bron op bouwsteentjes.info

Fijn dat Lego nog eens een vignette doet ipv alweer een brickheadz. Wel jammer van de vele stickers.

*edit* er komt ook nog een andere Halloween set: 854049 Pumpkin & Bat Duo. Helaas ook met een overdaad aan stickers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rc21mqz1n6B6BbDE8MAsWTAcX_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIrCJSltKNtGrhz6PE5610Yq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 03-07-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Toch wel weer mooi gelukt!

Zelf gisteren begonnen met de 21318 boomhut en ook nu weer enorm verbaasd over de verschillende technieken die gebruikt worden. Niet dat het allemaal zo spannend is maar ik snap wel waarom Lego niet een 10 jarige de stam van een boom aan koekenpannen vast laat zetten :+

Wat mij dan wel af en toe echt tegenstaat zijn de simpele stappen.. ik snap best dat je in 1 stap 2 moeilijk zichtbare bricks plaatst om de boomstam te verstevigen maar of er nu echt een stap nodig is om een plate gewoon neer te leggen op de juiste locatie? Die plate ligt na die stap dus gewoon los tegen een andere plate 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wil ik nog altijd eens een keer een brug of viaduct van maken. Maar geen tijd, backlog van 10+ dozen en die krengen zijn nog best aan de prijs ook.

Haing said that, het verbaast me nog steeds dat Lego nooit een viaduct uitgebracht heeft, behalve dan een of andere roadworks set.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
De catalogus is ook te downloaden voor wie deze nog niet gevonden had: https://catalogs.lego.com...we/bc-2hy-2020-nl/?page=1

Wat ik alleen vreemd vind is dat het heel Creator 'Expert' gedeelte wat nu gerebrand wordt er niet meer tussen te vinden is... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 09:23
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:04:
De catalogus is ook te downloaden voor wie deze nog niet gevonden had: https://catalogs.lego.com...we/bc-2hy-2020-nl/?page=1

Wat ik alleen vreemd vind is dat het heel Creator 'Expert' gedeelte wat nu gerebrand wordt er niet meer tussen te vinden is... :?
De Creator Expert serie heeft nooit in de Nederlandse catalogus gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
Dalive schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Heel vet idd :) Heb al een plekkie in de vitrinekast ervoor gereserveerd, misschien wel voor niets maar toch...

Ik heb hem op 1 juni besteld en kan hem nog steeds niet afmaken, waardoor het plezier van de build er inmiddels wel helemaal uit is.

1 juni besteld.
5 juni ontvangen.
7 juni kwam ik erachter dat er een groot stuk miste waardoor ik niet verder kon, dus gelijk aangevraagd.
17 juni gebeld want nog niets gehoord, zou begin volgende week (inmiddels deze week) geleverd worden.
18 juni verzendbevestiging gehad (heel toevallig :)).
Tot op heden nog steeds niet binnen.

Moet ook niet veel langer meer gaan duren als ik eerlijk ben want dan ga ik maar kijken naar de retouropties. Gaat gewoon zoveel tijd inzitten allemaal en die service van Lego is in dit geval, met name qua communicatie, echt om te huilen.
En hij gaat retour, label krijg ik zo. Onderdeel was nog steeds niet ontvangen en waarschijnlijk kwijtgeraakt met de post... Misschien met black friday nog maar eens bestellen, maar om eerlijk te zijn hoef ik de Sian ook niet meer, gezien de kwaliteit ook vrij matig is. Bestellen op de dag van release doe ik ook echt nooit meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
Dalive schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:12:
[...]

gezien de kleurkwaliteit ook vrij matig is.
Ftfy.

Qua techniek zit het model tenminste wel goed in elkaar, vooral met de voorgangers in het achterhoofd: slechte versnellingsbak van de Porsche en de slechte voorvering van de Chiron, heeft Lego goede stappen gezet. Misschien dat ze bij de volgende in de reeks ook nog eens de kleur goed krijgen :) (en dan zal er vast wel weer wat nieuws niet goed zijn ;))

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 03-07-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Misschien een stomme vraag maar ik ben nu de studeerkamer (lees: legokamer) aan het verbouwen en ik wil meer opslagruimte voor de lego maken. Tevens ga ik mijn systeem van kleur en soort (bijvoorbeeld wit plates en rood blocks) omgooien naar soort en type (bijvoorbeeld bricks 2x4 en dan alle kleuren)

Nu vroeg ik mij af wat jullie gebruiken om de lego in op te slaan? en wat voor systeem jullie gebruiken?

In de kast heb ik ruimte voor nog 1 iris ladekast 8 vakken (65,5 cm hoog) maar die kan ik niet meer vinden bij blokker. En nu heb ik nog ruimte om ladekasten van 49cm hoog te plaatsen dus daar ben ik naar op zoek maar mogelijk dat jullie nog goede ideeen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Laatst online: 02-03-2024
AppieNL schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Ftfy.

Qua techniek zit het model tenminste wel goed in elkaar, vooral met de voorgangers in het achterhoofd: slechte versnellingsbak van de Porsche en de slechte voorvering van de Chiron, heeft Lego goede stappen gezet. Misschien dat ze bij de volgende in de reeks ook nog eens de kleur goed krijgen :) (en dan zal er vast wel weer wat nieuws niet goed zijn ;))
Touché, het was absoluut een leuke build, totdat ik erachterkwam dat niet alles aanwezig was natuurlijk. Zelf ook geen fan van de vele kleuren in de versnellingsbak maar het zat absoluut goed in elkaar. Als ze de kleuren ooit nog goedkrijgen dan is de set naar mijn mening ook zeker nagenoeg perfect. Benieuwd waar ze volgend jaar mee komen want ook het feit dat ze eindelijk van de stickers zijn afgestapt geeft het gelijk veel meer een premium gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 10:51
Gisteravond met enige spoed, de Porsche uit elkaar gehaald, om daar een Mini van te maken.
Mijn oudste dochter (8 jaar) is namelijk fan van de Mini.
Ze wilt nadat ze deze in elkaar heeft gezet, in haar klas showen..
Geen probleem, doen wij en dan kom je er achter dat ze nog minder dan 2 weken school heeft. Oeps
Bouw knikkerbaan even op "on hold" gezet en vanavond beginnen met bouwen van de Mini.
noot: zie rebrickable..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

almightyarjen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Ik vind dat altijd bij MOC's risicovol: er bestaat een kans dat er geen originele Lego onderdelen erbij zitten. Daarnaast: als iemand het voor x Euro kan bestellen en bouwen, dan moet ik dat ook kunnen :D

Maar mooi ontwerp, dat zeker. Zou ook goed in een winter village passen :Y
Als het Robert is uit Heerlen dan gebruikt hij altijd Lego. Zit soms wel wat 'used' onderdelen bij maar over het algemeen zijn de kleuren nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dalive schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Benieuwd waar ze volgend jaar mee komen
2022 waarschijnlijk pas. De trend dusver is elke 2 jaar een set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Awaken1 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:09:
Misschien een stomme vraag maar ik ben nu de studeerkamer (lees: legokamer) aan het verbouwen en ik wil meer opslagruimte voor de lego maken. Tevens ga ik mijn systeem van kleur en soort (bijvoorbeeld wit plates en rood blocks) omgooien naar soort en type (bijvoorbeeld bricks 2x4 en dan alle kleuren)

Nu vroeg ik mij af wat jullie gebruiken om de lego in op te slaan? en wat voor systeem jullie gebruiken?

In de kast heb ik ruimte voor nog 1 iris ladekast 8 vakken (65,5 cm hoog) maar die kan ik niet meer vinden bij blokker. En nu heb ik nog ruimte om ladekasten van 49cm hoog te plaatsen dus daar ben ik naar op zoek maar mogelijk dat jullie nog goede ideeen hebben.
Laatst ben ik ook bezig geweest om al mijn Lego te sorteren en oude sets weer terug op te bouwen. Sets met Brickset bijgehouden, gesynced met Rebrickable, daar de missende parts bijgehouden en vervolgens die weer doorgestuurd naar mijn Wanted List op Bricklink en de missende onderdelen bij een paar verschillende Nederlandse shops gekocht. Van de week de eerste paar zakje binnen en van het weekend dus weer wat sets compleet maken :D

Net als jij had ik eerst alles op kleur gesorteerd vroeger, maar dat was toch lastig zoeken. Nu dus alles per soort gesorteerd. Daarvoor heb ik een paar Raaco ladenkasten aangeschaft, zie https://www.gamma.nl/assortiment/zoeken?text=raaco+ladenkast (toen in de aanbieding bij Gamma, vast goedkoper online te vinden). Prima stevige kasten en verschillende groottes bakjes en tussenschotjes om te sorteren, werkt best fijn om nu iets terug te vinden.

Voor meer inspiratie zie bijvoorbeeld https://brickarchitect.com/guide/ of de blog posts op https://brickset.com/news/category-Storage bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door guid0o op 03-07-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 13:24

Hierkomik

Zo dan...

Ik gebruik zelf goedkope dubbelzijdige hobbykoffers van de action en wat doosjes, heb ook niet echt veel Lego 'over' wat niet gebruikt wordt.
Bij iboo overigens ook diverse opslagkoffers en bakken in de aanbieding, is misschien interessant:
https://www.ibood.com/diy.../11182/allit-opbergboxen/

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:25
Inmiddels een hoop advertenties van de Krokodil op marktplaats, ik snap dus echt niet waarom mensen de moeite nemen om hiermee 10 / 15 euro winst te pakken.. Leg hem dan weg in de kast en verkoop hem over een paar jaar voor wellicht het dubbele.

Bij Lego is het inmiddels:

Naleveringen worden geaccepteerd en worden verzonden na 24 september 2020

Die van mij kwam zojuist binnen, dus vanavond maar eens aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
wlchris schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:09:
Inmiddels een hoop advertenties van de Krokodil op marktplaats, ik snap dus echt niet waarom mensen de moeite nemen om hiermee 10 / 15 euro winst te pakken.. Leg hem dan weg in de kast en verkoop hem over een paar jaar voor wellicht het dubbele.

Bij Lego is het inmiddels:

Naleveringen worden geaccepteerd en worden verzonden na 24 september 2020

Die van mij kwam zojuist binnen, dus vanavond maar eens aan de slag.
Afhankelijk van wat je gewend bent qua inkomen is die 10-15 euro meer of minder spannend. Als jij zonder daadwerkelijk je huis uit te moeten en zonder al te veel risico en moeite 10-15 euro kunt verdienen is dat waarschijnlijk mooi meegenomen. Als je dat vaker dan eens per dag/week doet. Dan kun je van dat extra verdiende geld weer wat extra doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
The Eagle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Wil ik nog altijd eens een keer een brug of viaduct van maken. Maar geen tijd, backlog van 10+ dozen en die krengen zijn nog best aan de prijs ook.

Haing said that, het verbaast me nog steeds dat Lego nooit een viaduct uitgebracht heeft, behalve dan een of andere roadworks set.
Deze bedoel je? https://brickset.com/sets/6600-2/Highway-Construction Dit is wel een echt viaduct toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Qua opbergen:
- sowies sorteer ik op soort en dan alle kleuren bij elkaar in. Maar dat komt omdat ik bouw vanuit functies (Technic) en niet vanuit kleur (fraaie huizen).
- Kies een paar soorten dozen uit en blijf daarbij. Allemaal verschillende formaten is funest voor het verdere opbergen.
- qua doosjes heb ik altijd bakjes met losse deksels, geen koffers oid. Die hebben te weinig flexibiliteit en zijn een stuk duurder.
- ik had (van voor mijn Dark Ages) nog 3 ladendoosjes van 20 laatjes voor de unieke of hele kleine losse onderdelen
- in grotere dozen van de Jisk zitten bv de grote wielen, laadschoppen en power functions
- veruit het meeste zit in de middelgrote doosjes van de Jisk. Doosje liftarm 2L, doosje liftarm 3L, asjes 2 tm 6, 8 en langer, asjes met stop, enz. Het is schipperen tussen niet te lege dozen en zoekbaarheid.
- de kleine doosjes van de Action

Het meeste past prima in verhuisdozen die dan weer in stellingkasten op zolder staan. In een bouw-weekend komt (bijna) alles naar beneden en staat de eetkamertafel lekker vol met bakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:06:
De Creator Expert serie heeft nooit in de Nederlandse catalogus gestaan.
Op bladzijde 144 en 145 gaat het wel over "Adult". Dat is toch de vervanger van de Creator Expert? Al vind ik het dan zelf weer heel onduidelijk omdat onder aan bladzijde 145 juist weer het Technic logo staat, en op 146/147 ev staan ook logo's van Star Wars. Marvel en Architecture onderaan terwijl links het nog steeds over Adult gaat.

Zou Adult dan ook weer onderverdeeld worden in categorieën a la Adult Technic? Of wordt het juist Technic Adult? Of misschien weten ze het zelf ook niet eens zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
JeroenE schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:36:
[...]
Op bladzijde 144 en 145 gaat het wel over "Adult". Dat is toch de vervanger van de Creator Expert? Al vind ik het dan zelf weer heel onduidelijk omdat onder aan bladzijde 145 juist weer het Technic logo staat, en op 146/147 ev staan ook logo's van Star Wars. Marvel en Architecture onderaan terwijl links het nog steeds over Adult gaat.

Zou Adult dan ook weer onderverdeeld worden in categorieën a la Adult Technic? Of wordt het juist Technic Adult? Of misschien weten ze het zelf ook niet eens zeker?
De Creator expert sets staan er nog steeds niet in. Verder hebben ze wat random dingen onder een "adult" kopje gezet. Waarom staat alleen de White House architecture set daar? En waarom de nieuwe Lamborghini Sian wel en de Bugatti niet? Lego is gewoon de weg kwijt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:46:
De Creator expert sets staan er nog steeds niet in.
Nee, maar daar gingen ze toch mee stoppen en het Adult noemen?
Verder hebben ze wat random dingen onder een "adult" kopje gezet.
Dat vind ik dus ook zo vaag, maar ik vermoed omdat die allemaal nieuwe sets zijn. De Bugatti Chiron is al 2 jaar oud, dan is het vreemd om die nu nog van categorie naam te laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
JeroenE schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:51:
[...]
Nee, maar daar gingen ze toch mee stoppen en het Adult noemen?
[...]
Dat vind ik dus ook zo vaag, maar ik vermoed omdat die allemaal nieuwe sets zijn. De Bugatti Chiron is al 2 jaar oud, dan is het vreemd om die nu nog van categorie naam te laten veranderen.
Maar de creator expert sets staan niet in de catalogus en hebben er nooit in gestaan. De Haunted house staat er ook niet in en die valt toch onder het nieuwe "adult" label... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat is ook echt de enige ja, en die past imho niet eens goed bij de rest van de wegenplaten. Loopt veel te steil op ook. Set doet 80 euro gebruikt op BL, vind ik behoorlijk aan de prijs...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
la_fusion schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:13:
Toch wel weer mooi gelukt!

Zelf gisteren begonnen met de 21318 boomhut en ook nu weer enorm verbaasd over de verschillende technieken die gebruikt worden. Niet dat het allemaal zo spannend is maar ik snap wel waarom Lego niet een 10 jarige de stam van een boom aan koekenpannen vast laat zetten :+

Wat mij dan wel af en toe echt tegenstaat zijn de simpele stappen.. ik snap best dat je in 1 stap 2 moeilijk zichtbare bricks plaatst om de boomstam te verstevigen maar of er nu echt een stap nodig is om een plate gewoon neer te leggen op de juiste locatie? Die plate ligt na die stap dus gewoon los tegen een andere plate 8)7
Heb onder dwang (:+) de 6285 in elkaar gezet*. Ongeveer 20 stappen voor de hele set. De meest basale setjes hebben tegenwoordig meer stappen.

*vrouw is opeens uit d'r dark ages gekomen en bloedfanatiek... didn't see that one coming. De kinderen vinden het altijd leuk, maar mijn Piratenlego is DoNotTouch. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sUbS3x5J00yf9ysO7Ys61n1Vvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/82x8SZEqUtZHWGzBFP3K3sZI.png?f=fotoalbum_large

De ene keer dat het verkleuren van wit niet erg is, bij de vlaggen hoort het wel.

En de RNG strikes again:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEXp_dVK9LrlTmsDaLrire7Pecs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tRAdTZFCMXsUDQAhMpWB87am.png?f=fotoalbum_large
Even oud, zelfde manier opgeslagen, maar toch komen ze er na ~25 jaar toch verschillend uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:58:
Maar de creator expert sets staan niet in de catalogus en hebben er nooit in gestaan. De Haunted house staat er ook niet in en die valt toch onder het nieuwe "adult" label... :?
Ja, volgens mij ook. Ik zeg ook niet dat ik het logisch vind, maar als Adult staat er nu in ieder geval wel (gedeeltelijk) in. Ik heb ook geen idee of de catalogus pretendeert volledig te zijn. Toen ik jong was stond er wel zo'n beetje alles in wat je kon kopen in de speelgoedwinkel en kende ik het uit mijn hoofd. Of in ieder geval alle "kleine lego", de duplo sets natuurlijk niet.

Maar tegenwoordig is het zo veel en zo veel thema's dat ik de helft niet eens weet. Zo snel zag ik bijvoorbeeld 60255 ook niet bij City staan en misschien zijn er nog wel meer van dat soort kleinere sets die ontbreken. En dan heb ik het niet eens over dingen als setjes met veel figuurtjes zoals 40345.

Het Witte Huis staat er trouwens 2 keer in, op bladzijde 141 bij Architecture staat hij ook. Ze hadden juist beloofd voor (oa) deze doos (tijdelijk) minder reclame te maken. Nouja, het boekje lag al bij de drukker denk ik dan maar.

Zoals ik al zei, misschien moeten ze zelf ook nog bedenken wat ze precies willen met Adult. Als je al een speciale Adult categorie gaat maken omdat je wil dat het mensen aanspreekt die zich niet goed thuis voelen bij kinderspeelgoed is dan lijkt het mijhet niet logisch om die categorie dan wel in een kinderspeelgoedcatalogus te zetten.
Señor Sjon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:12:
Even oud, zelfde manier opgeslagen, maar toch komen ze er na ~25 jaar toch verschillend uit.
Ik wist niet dat die lans zo van kleur kon verschieten! :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online
De rebuild van de 5540 Formula 1 Racer is klaar, op de foto's is te zien dat de wasmachine en waterstofperoxide goed zijn werk gedaan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O576vvDiLxjV0NgsQpJrzAJoH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xxzfYIHkVWCf1fVxTe22kl51.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKBeTzEsL5G7HFp7kfEEjHTY_pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mM1npwzXKroyqpqq3FhRQIE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xslW3xffKQwafT_6ThHNbdAXXkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swbcvm2WnSDNfyaujIdqvRXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjGClovmoJ3MBqui_RhfPVaI7fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2wceMFophnbg1jeRuws0M5R.jpg?f=fotoalbum_large

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 17:30
Zelf ook toevallig bezig met het sorteren van onze LEGO.
Paar weken geleden paar van de bovengenoemde Raaco kasten gekocht bij de Gamma in de aanbieding, voor de kleine onderdelen.
Labels gedownload van brickarchitect.com.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWMRNAvQuyKgnWWsI-oJRyJOkK8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76a7tdDyMXET1tTOqiUWVLsa.jpg?f=fotoalbum_medium

Voor de grotere onderdelen hadden we nog een Iris 10-ladekast, daar passen de Ikea Glis bakjes precies in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcxP_U4S9i66V_rz06PdKux9Toc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bLzffNlbJYEQ1RJ2pP5S4UQ.jpg?f=fotoalbum_medium

https://www.ikea.com/nl/n...sel-transparant-40466148/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:53
chrisO schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:46:
[...]

De Creator expert sets staan er nog steeds niet in. Verder hebben ze wat random dingen onder een "adult" kopje gezet. Waarom staat alleen de White House architecture set daar? En waarom de nieuwe Lamborghini Sian wel en de Bugatti niet? Lego is gewoon de weg kwijt... :?
De catalogus is een overzicht van de sets die de meeste legoverkopers verkopen. Wanneer een niet-lego-eigen winkel een set niet kan verkopen staat die dus niet in de catalogus. (Nu is dat niet helemaal zwart-wit, je hebt exclusives die alleen via lego zelf te koop zijn, je hebt sets die bij lego en een paar grote partners te koop zijn, je hebt sets die tijdelijk alleen via lego te koop zijn maar later wel publiek.) Maar het resultaat is dus geen modulars, niet de grootste star-wars sets, niet het grootste harry potter kasteel, etc. Zo voorkomen ze dat winkels een catalogus hebben liggen vol met dingen die ze niet kunnen leveren. Dat is alleen jammer als je de catalogus gebruikt als een soort state-of-the-union-bricks :P van wat lego nu zo allemaal heeft.

//edit: je hebt gelijk dat lego de weg kwijt is, maar niet vanwege ontbrekende catalogus-items, maar het achterliggende exclusive geneuzel.

[ Voor 5% gewijzigd door phYzar op 03-07-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Awaken1 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:16:
Als het Robert is uit Heerlen dan gebruikt hij altijd Lego. Zit soms wel wat 'used' onderdelen bij maar over het algemeen zijn de kleuren nog goed.
Goed om te horen! Ik heb het inderdaad van hem besteld. Het zag er allemaal betrouwbaar uit, vind ik. Het pakket kan nu elk moment komen! :)

Edit: inmiddels is hij aangekomen. Netjes verpakt, inderdaad allemaal echte Lego. Heel erg leuk!

[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 03-07-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Van de week nog nagezocht, maar Expert gaat eruit qua naam en er komen thematische dozen waar je zelf maar de serie af moet leiden. Het Man United stadion is zo'n voorbeeld, net als het Spookhuis. Zou ook gelijk verklaren waarom wat grotere sets de laatste tijd uitverkocht zijn op de site. Die krijgen vermoedelijk een redesign. Uit mijn hoofd had de Camper Van hetzelfde toen de switch naar Creator Expert gemaakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vind de kwaliteit van niet originele stickers toch echt drie keer niks (nofi).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11:44
Señor Sjon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:54:
Van de week nog nagezocht, maar Expert gaat eruit qua naam en er komen thematische dozen waar je zelf maar de serie af moet leiden. Het Man United stadion is zo'n voorbeeld, net als het Spookhuis. Zou ook gelijk verklaren waarom wat grotere sets de laatste tijd uitverkocht zijn op de site. Die krijgen vermoedelijk een redesign. Uit mijn hoofd had de Camper Van hetzelfde toen de switch naar Creator Expert gemaakt werd.
Het spookhuis staat het thema wel op de doos (fairground collection).
maar dit is veel subtieler allemaal. Niet meer zo groot en schreeuwerig.

Ik zag net in de lego vip store dat daar ineens nieuwe zaken staan die er 2 dagen geleden volgens mij nog niet waren. Helaas is er eentje gelijk uitverkocht (60 jaar lego stenen). Had die nog best willen hebben :( . Nu staan er nog wat lego friends dingen extra in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
SunnieNL schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Het spookhuis staat het thema wel op de doos (fairground collection).
maar dit is veel subtieler allemaal. Niet meer zo groot en schreeuwerig.

Ik zag net in de lego vip store dat daar ineens nieuwe zaken staan die er 2 dagen geleden volgens mij nog niet waren. Helaas is er eentje gelijk uitverkocht (60 jaar lego stenen). Had die nog best willen hebben :( . Nu staan er nog wat lego friends dingen extra in.
Wauw... daar moet je echt veel te veel bovenop zitten om er op tijd bij te zijn... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:40
Sinds ik vorig jaar het Lego House heb bezocht (echt een dikke aanrader trouwens), had ik weer helemaal zin om te bouwen. Inmiddels de Defender, Vrijheidsbeeld en de T1 gebouwd, waarbij ik die laatste eigenlijk het gaafste vond om te bouwen. Klassieke Lego, met leuke kleine grapjes erin.

Wat zouden jullie aanraden voor een gelijke ervaring? Ik kijk zelf al met een schuin oog naar de Gebouwenset, klassiek Lego en kleine verhaaltjes met leuke details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 23:27
millerman_sf schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:54:

Wat zouden jullie aanraden voor een gelijke ervaring? Ik kijk zelf al met een schuin oog naar de Gebouwenset, klassiek Lego en kleine verhaaltjes met leuke details.
Ik vind de gebouwenset echt heel leuk, ook veel details. Gaat er binnenkort uit denk ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:02:
Ik vind de kwaliteit van niet originele stickers toch echt drie keer niks (nofi).
Ik ben het met je eens dat de kwaliteit wel iets beter zou mogen, maar orgineel heb ik al heel lang op mijn lijstje staan maar nog niet kunnen vinden op bricklink voor een redelijke prijs.
Dus voor nu maar niet officieel zodat ik de set goed kon schoonmaken en wit weer wat witter maken.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:12:

En de RNG strikes again:

[Afbeelding]
Ik heb begrepen dat dit vlaggetje van je foto nogal berucht is voor gebroken klipjes, dus dat die heel zijn, vooral terwijl ze nog op een lans geklikt zitten, vind ik knap.

Pas wel op met ze er nu af halen, misschien dat ze dan juist breken (zo was mijn ervaring bij de ship in a bottle klipjes na een jaar in de vitrine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 11:59

FeaR

In GoT we trust

JoeZuCK schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:02:
De kwaliteit van sommige originele stickers is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik heb sets uit de jaren 90 waar de stickers nog op zitten maar ook sets van enkele jaren oud waar sommige stickers nu al van aan het vergaan zijn. De witte stickers op mijn The Simpsons Kwik-E-Markt bijvoorbeeld.

Ik heb een tijdje geleden wat aftermarket stickers besteld en heb ook gemengde gevoelens. Vooral de kleurechtheid is een dingetje. Qua structuur en dikte voelen de stickers wel beter dan de originele van Lego. Als stickers het model echt naar een ander niveau tillen dan bestel ik ze na, anders gaat het model hier stickerloos door het leven.

Op dat vlak zijn de bedrukte stenen die recent hier langs zijn gekomen zeker dé oplossing naar ik vind ze te duur voor wat het brengt.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 03-07-2020 19:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19

Mappy

Piramide van Austerlitz

AppieNL schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:11:
Pas wel op met ze er nu af halen, misschien dat ze dan juist breken (zo was mijn ervaring bij de ship in a bottle klipjes na een jaar op display).
Maar die zijn reddish brown :X

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Mappy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:12:
[...]

Maar die zijn reddish brown :X
Reddish brown is berucht daarvoor met alles ja. Maar deze oude blauw vlaggetjes dacht ik ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:15:
Volgens mij komt de prijs ook door de grotere brick separator die bij deze sets komt :P
[Afbeelding]
bron op brickset.
Dat was ook het eerste dat mij opviel inderdaad :D "Hey een zwarte? Oh wacht twee keer zo breed als een normale!"

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 07:59
detulp050 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:24:
[...]

Ik vind de gebouwenset echt heel leuk, ook veel details. Gaat er binnenkort uit denk ik persoonlijk
Ik heb deze net binnen gekregen na ruim een maand na bestelling. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luther
  • Laatst online: 08:32
Met wat creativiteit zijn er minstens 5 bouwwerkjes tegelijk te maken van de 12-in-1 die je nu krijgt bij Lego: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYD-qPEFx7-4INwDlwkKTnhjSqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bm8Qj9PwKBH5gwfFTInVkQG.jpg?f=fotoalbum_large
Het ijsje is noodgedwongen wat gesmolten en met een geel stokje, en wat inhoud van de watermeloen mist, maar toch best aardig resultaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Mijn Lego verslaving begint na 20 jaar terug te komen! Ik ben nu de Speed Champions reeks aan het verzamelen, alleen jammer dat er veel modellen niet meer leverbaar zijn of voor bizarre prijzen!

Ik wil graag de Audi reeks compleet hebben, de Quattro is prima verkrijgbaar, maar de R8 en de R18 helaas niet meer, maar waar viel mijn oog op toen ik vanmiddag iemand bij de de Audi dealer op moest halen? De R8 voor 15 euro! *O*

Nu de R18 nog...

[ Voor 3% gewijzigd door Danielson op 03-07-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AppieNL schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Ik heb begrepen dat dit vlaggetje van je foto nogal berucht is voor gebroken klipjes, dus dat die heel zijn, vooral terwijl ze nog op een lans geklikt zitten, vind ik knap.

Pas wel op met ze er nu af halen, misschien dat ze dan juist breken (zo was mijn ervaring bij de ship in a bottle klipjes na een jaar in de vitrine).
Ik heb ook een secondenlijm collectie met vlaggetjes van roeiboten. ;) Vroeger ging er ook wel eens een clipje aan.

Re: stickers. Lego heeft jarenlang inferieure kwaliteit stickers gebruikt, met name 1995-2010 en hoor nu dus ook de Kwik E-Mart. De F1 Technic Ferrari leek wel in de rui, zo pelden de stickers ervan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Laatst online: 01-06 19:48

Py.

Gezien de verhalen over wasmachines eerder vandaag: hoe maken jullie je (tweedehands) Lego schoon? Krijg je geen krasjes in de wasmachine?

Ik gooi ze eerst in een bak met lauw water en wat Dettol handzeep, 10 minuten rustig rondroeren met de hand, zeepresten afspoelen en dan nog een 20-30 minuten in lauw water. Vrijwel al het vuil is er dan wel af, toevallig vanmiddag nog gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://paladijn.nhlrebel.com/twk/Lego/schoonmaak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wel een ramp om droog te krijgen, of niet? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Laatst online: 01-06 19:48

Py.

Bart-Willem schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:13:
Valt heel erg mee, met een theedoek afnemen en op een handdoek te drogen leggen. De steentjes zijn ondertussen droog zonder vlekken dus heb morgen tussen de buien en F1 door wat te bouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 16:21
Ik heb mijn oude Lego gewassen in een emmer lauw water met een paar drupjes Dreft. Paar uur laten weken en naspoelen met water. Daarna even in de slacentrifuge en verder laten drogen op een handdoek.

Ik moest sommige grotere platen wel wat schrobben. Maar het was ook 30 jaar stof wat erop zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
wlchris schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:09:
Inmiddels een hoop advertenties van de Krokodil op marktplaats, ik snap dus echt niet waarom mensen de moeite nemen om hiermee 10 / 15 euro winst te pakken..
- je krijgt VIP-points
- je krijgt een 40 jaar treinen freebie welke je voor €25,- kan verkopen.
- je krijgt een 12-1 freebie welke je voor €15,- kan verkopen.
- je krijgt een keuze freebie welke je voor €3,- kan verkopen.

€48,- winst + VIP-points. Zijn zat mensen die hier de moeite voor willen nemen.
Ik laat het altijd uitlekken in een vergiet en gooi het dan op een hydrofiele luier op de badkamer vloer (met vloerverwarming) en de ventilatie op de hoogste stand. Gaat best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:33
Mappy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Dat was ook het eerste dat mij opviel inderdaad :D "Hey een zwarte? Oh wacht twee keer zo breed als een normale!"
Zou het niet een aangepaste brick separator zijn waar de round plates precies invallen? Een om noppen steentjes los te wrikken met 4tegelijk lijkt me niet zinvol bij deze mozaïeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 10:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

ff lekker laten drogen in de zon 8)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online
Py. schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:54:
Gezien de verhalen over wasmachines eerder vandaag: hoe maken jullie je (tweedehands) Lego schoon? Krijg je geen krasjes in de wasmachine?

Ik gooi ze eerst in een bak met lauw water en wat Dettol handzeep, 10 minuten rustig rondroeren met de hand, zeepresten afspoelen en dan nog een 20-30 minuten in lauw water. Vrijwel al het vuil is er dan wel af, toevallig vanmiddag nog gedaan:
[Afbeelding]
Ik gebruik 2 zakjes voor delicate was om te zorgen dat ik geen lego kwijt raak in de wasmachine.
En bij gebruikte lego van ruim 30 jaar oud maak ik me niet zo druk om krasjes en lego blijkt stuk krasbestendiger dan je denkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OldU2u8xUXU0_lw7n7oUnQ1rO_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjiEfKaR4un4eKJsQyRqHft1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dv0eGf-8drZXdD0yyVpE5tqa9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THPcgdXB5HU9ntzLzV2q4N6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j23RCKJvNhrwM0ZcG73rE_tkLmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1n1RTzHRUZQxpHl3zY6Xcbn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door djmuggs op 03-07-2020 22:29 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 22:08
flam schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:39:
Zelf ook toevallig bezig met het sorteren van onze LEGO.
Paar weken geleden paar van de bovengenoemde Raaco kasten gekocht bij de Gamma in de aanbieding, voor de kleine onderdelen.
Labels gedownload van brickarchitect.com.

[Afbeelding]

Voor de grotere onderdelen hadden we nog een Iris 10-ladekast, daar passen de Ikea Glis bakjes precies in.

[Afbeelding]

https://www.ikea.com/nl/n...sel-transparant-40466148/
hoe groot is jouw collectie? ik wil mijn lego ook gaan sorteren, heb tussen de 22000 en 25000 steentjes, maar geen idee of die iris kast + ikea bakken voldoende zijn voor de grote "zooi" ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Eindelijk een review van het 3-in-1 Creator piratenschip die ook de kleinere builds (+overschot onderdelen) toont:

bonuspunten voor het Australische accent :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 14:32
Bint schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:36:
[...]

hoe groot is jouw collectie? ik wil mijn lego ook gaan sorteren, heb tussen de 22000 en 25000 steentjes, maar geen idee of die iris kast + ikea bakken voldoende zijn voor de grote "zooi" ;)
In die Brickarchitect guide staan ook verschillende opslag opties en hoe te sorteren op collectie grote. Ik ben zelf al het oude lego van mijzelf en mijn broer aan het uitzoeken, maar al die bakjes met losse deksel vind ik helemaal niks. Ik zat eigenlijk te denken aan van die Ikea Moppe voor grotere dingen.
Pagina: 1 ... 89 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .