Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23:53
@chrisO Ik zeg toch al dat het financieel geen zin heeft? Een stevigere doos lijkt me best fijn. Zag hier laatst nog een geplette doos van Amazon voorbij komen. In dat geval betaal ik liever iets meer voor betere service, dus een stevigere doos.

@la_fusion S&H? Wat is dat? Shop@Home? En daar krijg je ook VIP punten?

Ik heb zelf de boomhut gekocht bij Jan's Steen en die had het ook verpakt in een goede stevige doos.

[Voor 26% gewijzigd door L23 op 29-06-2020 14:24]

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-07 17:26
Zo, onlangs de 2e hands aangeschafte 42083 Bugatti afgemaakt, incl de 'pimp my Bugatti' mods.
Had het eigenlijk niet verwacht maar wat een gave built! _/-\o_

De upgrades waren ook zeker de moeite waard, dat brengt het model echt naar een hoger (technisch) nivo (schakel- en stuur mogelijkheid op het dashboard biedt een duidelijk meerwaarde, plus de veel betere vering en de werkende air brake).
Ik heb zelf nog een kleine mod toegevoegd, heb namelijk de grijze C-boog op de deur verder laten lopen, is toch een stuk realistischer :+
(ja, moet de 2 1x4 Azure plates daar nog vervangen door een 1x6 en 1x3)

Heb de verlichtingsset (nog) niet terug geplaatst, vind de draden veel te rommelig.

De bouwbeschrijving van deze geupgrade versie is wel een uitdaging hoor. Niks geen pijlen waar de parts moeten komen, mag je lekker zelf uitzoeken. I love it :9

Dit alles smaakt naar de Sian! :9~
(als ze hopelijk wat doen aan de kleurverschillen :? )

• L23
@QuattroNL Ziet er tof uit. Ik zelf had eerst niet zoveel met de Sian. Maar vond het toch steeds interessanter worden. Goede vering. Geen stickers. Persoonlijk ook meer fan van Lamborghini dan Bugatti. Maar dat enorme verschil in kleuren heeft me doen besloten deze set niet te halen.

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:47
L23 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:15:
@chrisOIn dat geval betaal ik liever iets meer voor betere service, dus een stevigere doos.
Alsof Lego niet af en toe een fuckup heeft met verzenden. Mijn Tumbler doos heeft nog steeds een gaatje in de voorkant door 1 van de onderdelen die er door heen stak. Dit was voordat ze begonnen met de witte binnendoos in grote dozen en waarschijnlijk is dat omdat ze over dit soort dingen klachten kregen. Dan hebben we nog het Porsche 42056 debacle met de verpeste boekjes, omdat de doos niet goed was.

En dan hebben we nog het tijdperk dat de omdoos van Lego (waarin ze altijd de set verzenden) niet wat karton aan de zijkanten had en je dus risico had op deuken in de hoeken van je setdoos.

Heb ik dit ook wel eens gehad bij Bol.com of Amazon? Tuurlijk, maar die kan ik net als bij Lego nog op 1 hand tellen. En bij Amazon heb ik ook wel eens set gehad die werd verzonden in dezelfde omdoos als bij Lego.

Gezien de horror verhalen die ik hoor over DPD (waar ikzelf nooit last van heb gehad) kan je afvragen of ze dat kozen voor de betere service of omdat het gewoon goedkoper was dan een contract bij Postnl? Bij Lego kopen betaal je voor de service (online, telefonisch, Lego store), verzending gaat overal wel eens fout.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:19
chrisO schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Welke verbeterde service? een stevigere doos?
Of bedoel je de 5% korting op een volgende bestelling, of de 'gratis' freebie? Voor zowel de korting als de freebie betaal je gewoon! soms zelfs dubbel of drie-dubbel!
Klopt, maar in dit geval ging het om de boomhut, die bij LEGO slechts 10 euro duurder is.

• TestDummie
  • Registratie: oktober 2018
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Klopt, maar in dit geval ging het om de boomhut, die bij LEGO slechts 10 euro duurder is.
Ik zit ook te twijfelen om de boomhut misschien toch via Lego te bestellen. Maar ja, ik wacht nog steeds op de auto GWP van de wedstrijd, hopelijk komt die nog voordat de boom uitverkocht is...
https://brickshow.com/202...as-gift-with-purchase-set

• L23
@NotSoSteady Je kan hem 15 a 20 euro goedkoper krijgen dan bij Lego, doet er verder niet toe. Nogmaals denk ik dat het financieel niet uit kan. Het gaat er om of je die freebie set de moeite waard vind of niet.

• QuattroNL
L23 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:28:
@QuattroNL Ziet er tof uit. Ik zelf had eerst niet zoveel met de Sian. Maar vond het toch steeds interessanter worden. Goede vering. Geen stickers. Persoonlijk ook meer fan van Lamborghini dan Bugatti. Maar dat enorme verschil in kleuren heeft me doen besloten deze set niet te halen.
Ik ben ook zeker meer een Lambo fan dan een Bugatti fan.
Kon de Bugatti echter voor een hele mooie prijs 2e hands kopen. En m'n zoontje is helemaal weg van Bugatti dus ja, dan is de keus niet zo moeilijk :+

• L23
@QuattroNL Die keus is zeker niet moeilijk. En die Bugatti is qua prijs en qua gekleurde steentjes een stuk aantrekkelijker dan de Sian :-)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

Ziet er wel strak uit met de remschijven op de Mustang. :p

• lutj
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03:27
avdieren schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:55:
[...]

per 1 Juli komt deze eraan:
https://brickset.com/arti...0411-creative-fun-12-in-1

dus ik zou nog even 2 dagen wachten als je wat wil bestellen en via brickwatch.nl kijken of de boomhut niet ergens anders goedkoper te krijgen is dan via lego zelf
Ik ben heel benieuwd of je weer kan stapelen met de gifts. Zoals bij de vorige had je de mogelijkheid om de gift bij 35 euro handmatig toe te voegen en vervolgens ook die blauwe wagen te krijgen. Hopelijk kan dit nu ook, dus de back2school set en de 12 in 1 set. Daarbij twijfel ik tussen de 12 in 1 set en de kerstboom. Iemand die me een goed advies kan geven?

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:36
JohanKupers schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:01:
[Afbeelding]

Ziet er wel strak uit met de remschijven op de Mustang. :p
Hoe heb je betaald? met ideal, credit card?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Loader schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:20:
[...]

Hoe heb je betaald? met ideal, credit card?
PayPal. Veel keus is er niet voor het buitenland :

Bei Lieferungen ins Ausland haben Sie folgende Zahlungsmöglichkeiten:

- Zahlung per Kreditkarte

- Zahlung per PayPal Plus

[Voor 34% gewijzigd door JohanKupers op 29-06-2020 21:25]

• fishman
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:57
Net een vakantie geboekt naar Denemarken en we zitten 40 minuten van Legoland. Daar wil ik...ehhh.. mijn dochtertjes graag naartoe ;)

Ik heb hier wel eens gelezen over kortingsbonnen voor Legoland. Iemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03:27
fishman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:02:
Net een vakantie geboekt naar Denemarken en we zitten 40 minuten van Legoland. Daar wil ik...ehhh.. mijn dochtertjes graag naartoe ;)

Ja in het lego boekje staat er altijd 1 of met je VIP punten. En vergeet het Lego House niet, dat schijnt super tof te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door lutj op 29-06-2020 23:24. Reden: aanvulling]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04-07 22:14

heb paar keer van een kelloggs doos 50% korting voor gehele gezin gepakt.
Alleen zijn deze dozen vooralsnog in de duitse supermarkten af en toe verkrijgbaar.
Dus als je dicht bij grens woont ff op achterkant kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb mij daar twee jaar terug in verdiept en kwam een hoop aanbiedingen tegen. Maar dat boekje valt eigenlijk best mee qua korting.

Wij hebben uiteindelijk Groupon gebruikt.
https://www.groupon.nl/de...enemarken-familieticket-1

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:55
Pas bij set 1 van de Bugatti Chiron. Mis nu al 2 steentjes.
Aangezien ik ook al 2 steentjes miste bij de Landrover Defender die ik nog moest bestellen net maar alles in besteld bij de Landrover. Kan zijn dat de missende steentjes in zakjes 2,3,4,5 ofzo zitten maarja. Wel vervelend al kan ik wel vooruit.

• leosand
  • Laatst online: 04-07 22:14
T.E schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:33:
Pas bij set 1 van de Bugatti Chiron. Mis nu al 2 steentjes.
Aangezien ik ook al 2 steentjes miste bij de Landrover Defender die ik nog moest bestellen net maar alles in besteld bij de Landrover. Kan zijn dat de missende steentjes in zakjes 2,3,4,5 ofzo zitten maarja. Wel vervelend al kan ik wel vooruit.
welke 2 stenen mis jij dan?
had je de set nieuwe gekocht?

ze wegen elke zak en bij afwijking gaat de zak van band.

ik heb echt nog nooit een steen gemist. (*klop af) maar van de tig sets nog nooit gehad.
Heb wel eens dat zak niet leeg blijkt te zijn of dat steentje in ander steentje zit of ied.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 02:11

SomerenV

It's something!

Aangezien ik nu een eigen mancave heb heb ik besloten eens wat oude sets weer op te bouwen en uit te stallen, te beginnen met m'n space-sets. Helaas was ik nét te laat voor de gloriedagen van Lego Space (ik ben van 89), maar ik heb wel wat gave (voornamelijk kleinere) sets. Vooralsnog mis ik nog maar 2 steentjes dacht ik en wat dingetjes van wat minifigs, dus dat valt mee als je bedenkt dat het spul allemaal 25+ jaar oud is.

6881 - Pulsar Charger (1990)
6832 - Super Nova II (1991)
6879 - Blizzard Baron (1993)
6834 - Celestial Sled (1993)
6813 - Galactic Chief (1993)
6814 - Ice Tunnelator (1993)
6852 - Sonar Security (1993)
1731 - Ice Planet Scooter (1994)
6939 - Saucer Centurion (1994)
6835 - Saucer Scout (1994)
6815 - Hovertron (1996)
6856 - Planetary Decoder (1996)
6975 - Alien Avenger (1997)
6836 - V-Wing Fighter (1997)
6837 - Cosmic Creeper (1998)

En volgens mij nog wat van die minisetjes, aangezien ik meer minifigs heb dan wat er qua sets moet zijn :+ Voor nu steentjes bij elkaar zoeken en woensdag bouwen. Steentjes die ik mis noteer ik zodat ik ze later kan bricklinken. Wel jammer dat ik niks van Classic Space, Futuron, Space Police I of Blacktron I heb, of grotere sets van Space Police II, M:Tron of Blacktron II.

Als alles af is zal ik wel wat foto's delen :)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:53
leosand schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:04:
[...]

...
Heb wel eens dat zak niet leeg blijkt te zijn of dat steentje in ander steentje zit of ied.
Dit idd. Het is mij al eens gebeurd dat ik niet goed oplette en een in mijn ogen leeg zakje in de prullenbak gooide.
Sindsdien gooi ik de zakjes pas in de vuilnisbak als de set af is, of per nummer.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SomerenV schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 01:15:
Als alles af is zal ik wel wat foto's delen :)
in opbouw / work in progress is ook prima om hier te delen :) :Y

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet niet wat je er van verwacht maar het is een themapark in LEGO stijl. Vond het erg tegenvallen als volwassene. Leuk om met je kinderen heen te gaan maar beter ga je daarna naar het LEGO House in het centrum van Billund.
In de LEGO-catalogus staan ze voor zover ik weet. Daarin staat altijd een gratis kaartje.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 07:01

Aristos

400D equiped

Gunner schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Ik weet wat je er van verwacht maar het is een themapark in LEGO stijl. Vond het erg tegenvallen als volwassene. Leuk om met je kinderen heen te gaan maar beter ga je daarna naar het LEGO House in het centrum van Billund.
Ik had ook helemaal zin om erheen te gaan, maar toen ik een online filmpje zat, kwam ik tot dezelfde conclusie. Lijkt me de good ol' Efteling toch wat leuker, en dat is een stuk dichterbij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:33
@fishman Wij zijn vorig jaar geweest naar Legoland. We zaten op een uur a anderhalf er vandaan. We wilden 1 keer het park en 1 keer het Legohouse doen.
Uiteindelijk 3 of 4 keer het park gedaan en 1 keer het Legohouse.

Wij hebben ons er in ieder geval vermaakt. Vonden het erg leuk. Naast wat er met Lego allemaal gebouwd is, maar ook de attracties. Buiten de standaard attracties die je in elk park wel tegen komt, hebben ze ook grotere attracties welke super leuk zijn.
Er kan veel gezegd worden over of je beter naar de Efteling kunt gaan (het is niet heel groot zeg maar) en wij hadden echt geluk met het aantal mensen wat er op dat moment in het park was. Vrij rustig en geen hele grote wachtrijen.

Zodra het weer kan en Unikitty land is af (voor onze kleine meid) gaan we zeker terug.

Net een aantal Lego sets besteld. 2 Lego Dimensions level packs (Fantastic Beasts en Simpsons) voor een redelijk prijs en daarnaast nog Hedwig. Wel gaaf die set met de bewegende vleugels en volgens mij nog wel redelijk geprijsd ook.

Twijfel om op Amazon.nl nog de 3 level packs die daar staan te kopen (Lego Batman, Goonies en Ghostbusters). Blijft een bak met geld.

[Voor 35% gewijzigd door Arunia op 30-06-2020 10:57]

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-07 12:24
Ben weer eens bezig met de 42055. Ik heb een leuke handleiding van PV Produtions gevonden. Eerst een spyrograaf van gemaakt en nu een knikkerbaan aan maken.

Het zijn een leuke builds.

en als deze klaar is, gaan wij de Porsche uit elkaar halen en er een mini van maken. Dat is voor de oudste.
Voor de jongste heb ik een handleiding gevonden voor een Douglas vliegtuig, op basis van de 42055..

@Vissa66 Hoe gaat het met de Sian?

#zo blijf je lekker bezig 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:08
Gunner schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Ik weet niet wat je er van verwacht maar het is een themapark in LEGO stijl. Vond het erg tegenvallen als volwassene. Leuk om met je kinderen heen te gaan maar beter ga je daarna naar het LEGO House in het centrum van Billund.

[...]

In de LEGO-catalogus staan ze voor zover ik weet. Daarin staat altijd een gratis kaartje.
De laatste keer dat ik er was is bijna 10 jaar geleden (zonder kinderen), en dat was als tussenstop op doorreis naar Finland. We hebben ons toen prima vermaakt, maar ik zou er niet speciaal voor naar Billund gaan, tenzij je het inderdaad combineert met het LEGO House (dat was er destijds natuurlijk nog niet, anders hadden we denk ik daar voor gekozen).

In Legoland zelf moet je het als AFOL vooral hebben van Miniland, nostalgie en de verwijzingen naar LEGO-thema's in de attracties, dan de attracties zelf, die inderdaad qua ervaring vooral zijn gericht op kinderen tot maximaal een jaar of 12-14. Grote thrillrides of immersive ervaringen zoals in Disneyland of de Efteling ontbreken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fishman
  • Laatst online: 23:57
Onze dochters zijn 6 en 2, dus voor de meiden is het volgens mij nog wel heel leuk. We zitten op 40 minuten afstand, dus we kunnen na het pretpark zeker ook nog een dag naar het Lego house zodat ik er zelf ook nog wat plezier aan beleef ;)
Bedankt voor alle tips allemaal!
Arunia schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:53:
@fishman Wij zijn vorig jaar geweest naar Legoland. We zaten op een uur a anderhalf er vandaan. We wilden 1 keer het park en 1 keer het Legohouse doen.
Uiteindelijk 3 of 4 keer het park gedaan en 1 keer het Legohouse.

Wij hebben ons er in ieder geval vermaakt. Vonden het erg leuk. Naast wat er met Lego allemaal gebouwd is, maar ook de attracties. Buiten de standaard attracties die je in elk park wel tegen komt, hebben ze ook grotere attracties welke super leuk zijn.
Er kan veel gezegd worden over of je beter naar de Efteling kunt gaan (het is niet heel groot zeg maar) en wij hadden echt geluk met het aantal mensen wat er op dat moment in het park was. Vrij rustig en geen hele grote wachtrijen.

Zodra het weer kan en Unikitty land is af (voor onze kleine meid) gaan we zeker terug.

Net een aantal Lego sets besteld. 2 Lego Dimensions level packs (Fantastic Beasts en Simpsons) voor een redelijk prijs en daarnaast nog Hedwig. Wel gaaf die set met de bewegende vleugels en volgens mij nog wel redelijk geprijsd ook.

Twijfel om op Amazon.nl nog de 3 level packs die daar staan te kopen (Lego Batman, Goonies en Ghostbusters). Blijft een bak met geld.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05:20
ewoud75 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:14:
Ben weer eens bezig met de 42055. Ik heb een leuke handleiding van PV Produtions gevonden. Eerst een spyrograaf van gemaakt en nu een knikkerbaan aan maken.

Het zijn een leuke builds.

en als deze klaar is, gaan wij de Porsche uit elkaar halen en er een mini van maken. Dat is voor de oudste.
Voor de jongste heb ik een handleiding gevonden voor een Douglas vliegtuig, op basis van de 42055..

@Vissa66 Hoe gaat het met de Sian?

#zo blijf je lekker bezig 8)
Vissa66 in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"

Die is af en alweer opgehaald door de nieuwe eigenaar. :) :P

Ik heb niks met Star Wars, maar zit toch een beetje te azen op de Destroyer 75252 en de Falcon 75192. Lijken me wel leuke builds om te doen. :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:46
Vissa66 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Vissa66 in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"

Die is af en alweer opgehaald door de nieuwe eigenaar. :) :P

Ik heb niks met Star Wars, maar zit toch een beetje te azen op de Destroyer 75252 en de Falcon 75192. Lijken me wel leuke builds om te doen. :)
De Millenium Falcon in mei aangeschaft & opgebouwd, uurtje of 35 mee bezig geweest. d:)b
Zeker een leuke build, alhoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb, laatste set lego was ook alweer meer dan 15 jaar geleden :+
Hou wel rekening met de ruimte, dat ding is echt huge en zwaar :9

De destroyer ben ik ook nog naar aan het kijken, maar lijkt mij minder qua build omdat er geen interne structuur inzit, ogenschijnlijk lijkt het er vooral op dat je bezig bent met de buitenkant op te bouwen. Iemand die ervaring heeft met deze set die dit kan bevestigen? :?

[Voor 16% gewijzigd door SpeedyNick op 30-06-2020 12:33. Reden: foto toegevoegd]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 06-07 17:28
SpeedyNick schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:32:
[...]

De destroyer ben ik ook nog naar aan het kijken, maar lijkt mij minder qua build omdat er geen interne structuur inzit, ogenschijnlijk lijkt het er vooral op dat je bezig bent met de buitenkant op te bouwen. Iemand die ervaring heeft met deze set die dit kan bevestigen? :?
Hij is hol van binnen. Op zich vond ik het wel een leuke built, maar de falcon is interessanter vanwege de binnenruimtes (en daarmee de 'verhaaltjes')

Ook de destroyer is erg groot trouwens, daar had ik me redelijk op verkeken.. De falcon staat bij mij op de eettafel (geen andere plek in huis) en de destroyer paste maar net op een kastje, maar steekt aan alle kanten uit. Dus die verhuisd ooit naar een andere plek.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:46

Pierre

Geen zin vandaag.

Geen idee of dit hier hoort eigenlijk het is Lego dus why not https://nos.nl/artikel/23...van-zijn-geboortedag.html

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ewoud75
  • Laatst online: 06-07 12:24
@Vissa66 De Sian is wel mooi geworden!
Gave foto's van deze Italiaanse dame

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 02:11

SomerenV

It's something!

himlims_ schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:30:
[...]

in opbouw / work in progress is ook prima om hier te delen :) :Y
Het is nu vooral een schaal vol met losse steentjes dus is nog niet zoveel te zien :+

Ik heb wel een foto van de minifigs:

[Voor 43% gewijzigd door SomerenV op 30-06-2020 13:21]

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:41
SomerenV schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 01:15:
Wel jammer dat ik niks van Classic Space, Futuron, Space Police I of Blacktron I heb, of grotere sets van Space Police II, M:Tron of Blacktron II.
Ik ben ook uit '89 en ik ken het gevoel! Gelukkig is daar Marktplaats voor uitgevonden 8)

Alleen jammer dat de Castle en Pirate sets van vroeger niet voor redelijke prijzen te vinden zijn. Space is dan kennelijk toch iets minder interesse in.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:33
Die witte hebben wij gehad. Super gaaf schip. Hebben we om één of andere reden toen weggedaan. Die voor kanten kunnen los en het gevangenis gedeelte e.d..
Altijd een leuke gevonden. Iceplanet als ik het goed heb.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:27

AW_Bos

Fietsnerd 2.0

Pas geleden heb ik de gele 10271 Fiat 500 gekocht. Leuk bouwpakketje weer.
En voor het eerst had mijn moeder die dit weekend hier te logeren was wel zin om eens mee te bouwen, want ze had nooit echt met LEGO gebouwd :P

Missie geslaagd, want ze is nu ook verslaafd aan het LEGO-virus. Ze heeft inmiddels al de LEGO 10220 Volkswagen T1 Camper aangeschaft :P.

Van treinliefhebber tot fietsnerd! :+

• Chakotay
  • Laatst online: 06-07 16:34

Chakotay

Lick here to continue

Ha, de Deep Freeze Defender. Die heb ik ook nog staan van vroeger, prachtig ding. Aardig wat uren mee gespeeld daarmee als kind, heeft erg veel speelmogelijkheden door de raket, het extra scheepje in de 'garage' en de modulaire opbouw :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:21
SunnieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Hij is hol van binnen. Op zich vond ik het wel een leuke built, maar de falcon is interessanter vanwege de binnenruimtes (en daarmee de 'verhaaltjes')

Ook de destroyer is erg groot trouwens, daar had ik me redelijk op verkeken.. De falcon staat bij mij op de eettafel (geen andere plek in huis) en de destroyer paste maar net op een kastje, maar steekt aan alle kanten uit. Dus die verhuisd ooit naar een andere plek.
Mogen we een foto? Ik vraag me nog steeds af hoe groot die real size is :)

• nicomo
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06-07 14:50
42erik schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Held der Steine had daar een leuke review over. Geeft ook een idee hoe groot de Destroyer is.

YouTube: Held Der Steine - Star Wars 75252 UCS Star Destroyer

Hij is groot met een verzameling bonte steentjes binnenin.

16x Senersun 240Wp + Kostal Piko 3.6

Acties:
  • +11Henk 'm!

• SunnieNL
42erik schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:31:
[...]

U vraagt, wij draaien :)

Voor het gemak de Falcon er ff voor gezet.
Hij staat met de achterkant over het kastje, omdat de vleugel anders niet past en hij het kastje af zou vallen :) de vleugel gaat dus het raamkozijn/vensterbank in nu.

[Voor 9% gewijzigd door SunnieNL op 30-06-2020 16:39]

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 01:03
SunnieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Voor het gemak de Falcon er ff voor gezet

[Afbeelding][Afbeelding]
Holy jezus die Destroyer is groot... :*) _/-\o_

• SunnieNL
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Holy jezus die Destroyer is groot... :*) _/-\o_
Het is wel een blikvanger nu in de woonkamer :)
Rond kerst moet die toch echt naar boven ivm het Lego kerstdorp die op dezelfde plek komt die tijd :)

Op zich is het toch al een wonder dat die nog staat met de kat...
nicomo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Held der Steine had daar een leuke review over. Geeft ook een idee hoe groot de Destroyer is.

Hij is groot met een verzameling bonte steentjes binnenin.
Die bonte verzameling steentjes is wel handig om te hebben. Ik snap zijn commentaar dat het zwart had moeten zijn, alleen zou dat het bouwen en in het in elkaar klikken een stuk lastiger maken. Ik zie het vaker bij de grote modellen van lego.. de Falcon had ook best wel gekleurde steentjes. Maar uiteindelijk bij het in elkaar zetten geven die een veel beter beeld van wat waar moet komen en hoe je de onderdelen in elkaar klikt.

Overigens zijn deze self-builds ook wel geweldig:
YouTube: YouTube

[Voor 51% gewijzigd door SunnieNL op 30-06-2020 17:22]

• 42erik
SunnieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Voor het gemak de Falcon er ff voor gezet.
Hij staat met de achterkant over het kastje, omdat de vleugel anders niet past en hij het kastje af zou vallen :) de vleugel gaat dus het raamkozijn/vensterbank in nu.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja, dat is best groot :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
SunnieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:50:
[...]

Die bonte verzameling steentjes is wel handig om te hebben. Ik snap zijn commentaar dat het zwart had moeten zijn, alleen zou dat het bouwen en in het in elkaar klikken een stuk lastiger maken. Ik zie het vaker bij de grote modellen van lego.. de Falcon had ook best wel gekleurde steentjes. Maar uiteindelijk bij het in elkaar zetten geven die een veel beter beeld van wat waar moet komen en hoe je de onderdelen in elkaar klikt.
Dit soort commentaar is precies waar ik beter van verwacht bij iemand als 'held der steine' die al jaren in het vak zit.

Een binnenkant bouwen in het zwart is een hel, niet alleen voor de consument die met het gebrek aan contrasterende kleuren in de instructies het in elkaar moet zetten, maar ook voor de ontwerper.

Het is niet voor niks dat het voor een Lego designer een vereiste is dat een binnenwerk goed contrast heeft tussen onderdelen. Het liefst zelfs nog dat bepaalde onderdelen die alleen in het binnenwerk zitten door het hele model maar 1 kleur hebben en je dus altijd 'de goede' pakt uit een zakje op basis van kleur. Je ziet het uiteindelijk toch niet en het maakt de bouw veel plezieriger.

Waarom weet ik (en SunnieNL) dit als consument, maar 'held der steine' blijkbaar niet?

• T.E
  • Laatst online: 21:55
leosand schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:04:
[...]

welke 2 stenen mis jij dan?
had je de set nieuwe gekocht?

ze wegen elke zak en bij afwijking gaat de zak van band.

ik heb echt nog nooit een steen gemist. (*klop af) maar van de tig sets nog nooit gehad.
Nieuwe set. Oa een een zwart balkje van 5 breed. Wel weer andere steentjes over. Bij landrover miste ik oa. een zwart blokje van 2 maar had wel weer zo'n zelfde blokje over maar dan van rubber.

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-07 18:03

roeleboel

en zijn beestenboel

AppieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:55:
[...]
Je ziet het uiteindelijk toch niet
Het hele punt van de Held der Steine is dat je het bij deze set _wel_ ziet, dus je commentaar gaat in dit geval blijkbaar niet op.
En als het dan om een set gaat die door de designers van Lego zelf als display-set omschreven wordt, dan kan zoiets inderdaad niet.
Verder heb je (om in het star wars thema te blijven) keuze uit light bluish grey, dark grey & zwart, alle 3 kunnen door elkaar gebruikt worden
(nvdr: ik heb de set zelf _nog_ niet, iets met een huis dat verbouwd wordt en de vrouw die vindt dat eerst daar ons geld naar toe moet :) )

[Voor 42% gewijzigd door roeleboel op 30-06-2020 21:22]

• HBSVDK
  • Laatst online: 00:57
roeleboel schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Het hele punt van de Held der Steine is dat je het bij deze set _wel_ ziet, dus je commentaar gaat in dit geval blijkbaar niet op.
En het feit (denk ik) dat hij een oud-bricklink handelaar is die de stenen liever in het zwart/grijs/universeel ziet dan in het rare paars of geel, part out technisch gezien.
Wat ik kan begrijpen.

Een steamboat Willy met alleen grijze of witte binnenstenen is toch ook cooler dan een bonte verzameling? De steamboat zal er niet veel complexer van worden.... En anders uurtje extra concentreren op die set moet vast wel lukken. Op een grote UCS set zal dat idd wel wat lastig zijn en uiteindelijk het bouw plezier een bouw-hel maken..

[Voor 6% gewijzigd door HBSVDK op 30-06-2020 21:23]

• Giant_Panda
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-07 16:08
HBSVDK schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:21:
[...]
Een steamboat Willy met alleen grijze of witte binnenstenen is toch ook cooler dan een bonte verzameling?
Haha, ik had deze set een paar weken geleden gekocht. Ik opende het doosje met de verwachting zwart-witte steentjes te zien, maar werd tegemoet gestraald door allemaal gekleurde steentjes.
Maar ik vond het wel leuk, eigenlijk. Zo van binnen gekleurd, maar van buiten zie je daar niks van.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De vitrine is vol! Lego mag stoppen met Creator Expert auto's 8)

De Aston Martin DB5 heb ik vandaag afgerond. In eerste instantie was ik niet dolenthousiast over deze set omdat ik hem wat uiterlijk betreft niet heel erg goed vind. Maar het zorgde voor erg veel bouwplezier en de gadgets zijn natuurlijk erg grappig. De schietstoel gaat vast de favoriet van mijn zoon worden!
Er zaten toch wel erg mooie technieken in en soms was het goed opletten met de bouwinstructies. Het was ook voor het eerst dat ik een restant uit zakje 2 moest gebruiken bij de fase van zakje 3.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SunnieNL
[...]

En als het dan om een set gaat die door de designers van Lego zelf als display-set omschreven wordt, dan kan zoiets inderdaad niet.
De gekleurde stenen zie je bij de Destroyer niet. Die zitten allemaal binnen. Tenzij je de commandotoren eraf haalt, maar waarom zou je dat doen als er binnenin alleen maar lucht zit?

• luukske
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:57:
En de Mini dan? Er kan best nog wel een kast naast :)

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06-07 12:06

GeeBee

Oddball

AppieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Een binnenkant bouwen in het zwart is een hel, niet alleen voor de consument die met het gebrek aan contrasterende kleuren in de instructies het in elkaar moet zetten, maar ook voor de ontwerper.
Gewoon een wit randje om zwarte steentjes zetten. Ging vroegâh ook prima (853)...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Ik wilde al zeggen: Waar dan, want ik zie niks op de foto's, maar SunnieNL geeft al antwoord.
SunnieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:50:
[...]

De gekleurde stenen zie je bij de Destroyer niet. Die zitten allemaal binnen. Tenzij je de commandotoren eraf haalt, maar waarom zou je dat doen als er binnenin alleen maar lucht zit?
Dit dus.
Verder heb je (om in het star wars thema te blijven) keuze uit light bluish grey, dark grey & zwart, alle 3 kunnen door elkaar gebruikt worden
Ja, dat zijn hele leuke binnenwerk kleuren, maar tenzij je binnenwerk uit maar 3 soorten onderdelen bestaat, wordt het lastig voor de designer om het liefst elk onderdeel in het kleurenkots binnenwerk z'n eigen kleur te geven zoals ik al eerder zei.
HBSVDK schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Een steamboat Willy met alleen grijze of witte binnenstenen is toch ook cooler dan een bonte verzameling? De steamboat zal er niet veel complexer van worden.... En anders uurtje extra concentreren op die set moet vast wel lukken. Op een grote UCS set zal dat idd wel wat lastig zijn en uiteindelijk het bouw plezier een bouw-hel maken..
Een uurtje extra is misschien net teveel voor een deel van de doelgroep die Lego wil aanspreken met het model als Steamboat Willie. Of het risico van teveel telefoontjes over een onduidelijke bouwinstructie of onderdelen te weinig/verkeerde onderdelen, omdat ze het verkeerde zwarte onderdeel elders hebben gebruikt en nu 1 andere zwarte over hebben. Allerlei scenario's waar ze dagelijks mee te maken hebben die ze proberen in te dammen door het zo makkelijk mogelijk te maken om te bouwen.

Blijft nog steeds mijn vraag, waarom weten wij dit als consument, maar 'held der steine', die er zijn vak heeft gemaakt, niet? En stel, je had het gezien bij de set. Hij had dan ook kunnen zeggen: "helaas, Lego's methode van kleurenkots om de minder goede bouwers tegemoet te komen is helaas zichtbaar van buiten als het model af is". Dat is al veel meer genuanceerd en zou tenminste laten zien dat die weet waarover die praat.

• SunnieNL
Ik probeer de 12-in-1 set op Lego.com te krijgen, maar ze stoppen alleen de gratis Lamborghini in de winkelwagen. Hij zou er toch automatisch in moeten komen? De set wordt al wel genoemd onder aanbiedingen.

• Goosebirdy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-07 14:54
SunnieNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:28:
Ik probeer de 12-in-1 set op Lego.com te krijgen, maar ze stoppen alleen de gratis Lamborghini in de winkelwagen. Hij zou er toch automatisch in moeten komen? De set wordt al wel genoemd onder aanbiedingen.
Bij mij komt die er ook niet bij. Ik twijfel 10277 te bestellen, keek eigenlijk alleen of er uberhaubt nog voorraad was. Benieuwd als ik straks knoop doorgehakt is, of de set dan wel erbij komt (mits de beslissing is: kopen die set).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

luukske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:29:
[...]

En de Mini dan? Er kan best nog wel een kast naast :)
Dat ik die Mini nooit gekocht heb is iets waarvan ik nog steeds spijt heb. De prijzen voor die set zijn mij nu een beetje te hoog.
Die vitrine ernaast is er al, daar staat de boomhut in ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• la_fusion
  • Laatst online: 06-07 19:02
Goosebirdy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:31:
[...]

Bij mij komt die er ook niet bij. Ik twijfel 10277 te bestellen, keek eigenlijk alleen of er uberhaubt nog voorraad was. Benieuwd als ik straks knoop doorgehakt is, of de set dan wel erbij komt (mits de beslissing is: kopen die set).
Hier hetzelfde helaas.. zou hij dan al uitverkocht zijn? Dan hebben ze er wel heel weinig van op voorraad gehad..

/edit na een comment op Brickset gelezen te hebben, toch maar besteld en in de email zit de 12-in-1 set er wel gewoon bij :)

[Voor 11% gewijzigd door la_fusion op 01-07-2020 08:56]

• wlchris
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-07 16:53
Is het iemand gelukt om de Krokodil te kopen ? Ik heb wel een bevestigingsmail gehad maar vervolgens is de status van mijn bestelling:

Status
Cancelled

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 01:03
Is het iemand al gelukt om de Creatief plezier 12-in-1 set bij de bestelling in het mandje te krijgen? Ik krijg op dit moment alleen de Lamborghini Huracán in het winkelmandje, maar wil eigenlijk juist die andere hebben... :/

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
over xie discussie van binnenkleuren:
de originele millenium falcon had nauwelijks kleuren binnen in en was daardoor een stuk(je) minder fijn bouwen
al kwam dat ook doordat er niks ingenummerde zakjes zat. het was 1 grote berg grijzige stenen

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Carnoustie
  • Laatst online: 23:09
Ninjetsu NL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:55:
Is het iemand al gelukt om de Creatief plezier 12-in-1 set bij de bestelling in het mandje te krijgen? Ik krijg op dit moment alleen de Lamborghini Huracán in het winkelmandje, maar wil eigenlijk juist die andere hebben... :/
Zijn al meerdere hier waar het niet lukt, bij mij ook niet... Hoop wel dat ze dit snel even oplossen.

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:14
Bij mij lukt het wel?

Ik krijg ze zo te zien allebei? bestelgrens voor het 12 in 1 setje is 85 euro

• Shin_Alu
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06-07 18:28

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik heb wat getest.
Zolang ik niet ben aangemeld komen beide setjes er inderdaad bij.

Maar als ik dan aanmeld is de 40411 weer weg uit bestelling.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +3Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Shin_Alu schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:32:
Ik heb wat getest.
Zolang ik niet ben aangemeld komen beide setjes er inderdaad bij.

Maar als ik dan aanmeld is de 40411 weer weg uit bestelling.
Dit probleem had ik ook. Vannacht en vanochtend kwam de 12-in-1 er nooit bij. Nu net is het wel gelukt, maar had ik hetzelfde probleem als jouw. Dit heb ik opgelost door in een incognito venster weer in te loggen en ik heb zojuist de locomotief met de beide gratis setjes erbij besteld. De krokodil locomotief is helaas wel op backorder nu ...

[Voor 22% gewijzigd door guid0o op 01-07-2020 09:41]

• wlchris
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-07 16:53
guid0o schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Dit probleem had ik ook. Vannacht en vanochtend kwam de 12-in-1 er nooit bij. Nu net is het wel gelukt, maar had ik hetzelfde probleem als jouw. Dit heb ik opgelost door in een incognito venster weer in te loggen en ik heb zojuist de locomotief met de beide gratis setjes erbij besteld. De krokodil locomotief is helaas wel op backorder nu ...
Wat is bij jou de bestelstatus op de site van lego voor de Krokodil ? Ik kom er niet doorheen.. order knalt op Cancelled na een kwartier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

[...]

[Afbeelding]
Top. Dat werkte inderdaad. Nu kon ik ook mijn VIP code nog invoeren.

Voor anderen. Je moet pas echt aanmelden bij de checkout. Meld je daarvoor aan, dan verdwijnt de set alsnog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

wlchris schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Wat is bij jou de bestelstatus op de site van lego voor de Krokodil ? Ik kom er niet doorheen.. order knalt op Cancelled na een kwartier.
De status is nu "Backordered"
Shin_Alu schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Top. Dat werkte inderdaad. Nu kon ik ook mijn VIP code nog invoeren.

Voor anderen. Je moet pas echt aanmelden bij de checkout. Meld je daarvoor aan, dan verdwijnt de set alsnog.
Dankjewel voor de aanvulling, dat was bij mij inderdaad ook. En ik had ook nog een VIP code die ik kon gebruiken.

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:47:
[...]

Dat ik die Mini nooit gekocht heb is iets waarvan ik nog steeds spijt heb. De prijzen voor die set zijn mij nu een beetje te hoog.
Die vitrine ernaast is er al, daar staat de boomhut in ;)
En de Caterham, ook al is die niet Creator is het wel dezelde bouw kwaliteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19:41
https://frontpage.fok.nl/...andige-lego-bouwsels.html

Misschien dat er ( behalve de irritatie) reclames iets leuks tussen zit :)

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Thanks voor de tip! Heb gelijk de Diner maar besteld. :P

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
SunnieNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:50:
[...]

Wel gemiste kans.. zonde -O-

Dat was bij de Flacon juist leuk om te doen..

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 01:36:

Blijft nog steeds mijn vraag, waarom weten wij dit als consument, maar 'held der steine', die er zijn vak heeft gemaakt, niet? En stel, je had het gezien bij de set. Hij had dan ook kunnen zeggen: "helaas, Lego's methode van kleurenkots om de minder goede bouwers tegemoet te komen is helaas zichtbaar van buiten als het model af is". Dat is al veel meer genuanceerd en zou tenminste laten zien dat die weet waarover die praat.
HdS geeft in meerdere videos aan dat de kleurenkots voornamelijk is om minder ervaren bouwers aan te trekken, de focus van Lego lijkt vrijwel alleen op nieuwe klanten te liggen. Bij de steamboat is de kleurenkots niet zichtbaar, maar bij vele andere sets wel, ook al is het maar via een randje zoals bij de Star destroyer. En hij zegt ook meerdere malen dat hij het helemaal niet erg vind bij een goedkope set, maar bij een set van 700 euro wat eigenlijk alleen het doel heeft om mooi te zijn als display model, wil je geen rare blauwe steentjes kunnen zien, ook al is dat onder een bepaalde hoek.

Over Lego gesproken, van het weekend een nieuwe speed champion gekocht. En ook al is het een leuke build en een mooi model, ik vind hem niet meer passen bij de oude speed champion serie. En dat vind ik jammer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• QuattroNL
zonoskar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:02:
[...]Over Lego gesproken, van het weekend een nieuwe speed champion gekocht. En ook al is het een leuke build en een mooi model, ik vind hem niet meer passen bij de oude speed champion serie. En dat vind ik jammer.
True.
De verhoudingen bij de nieuwe SC's kloppen wel beter. Tja, ze moeten een keer de overstap maken en dan valt dit in het begin wel op ja.

Echter wel jammer dat bij geen van allen het stuur mooi voor de bestuurder zit :F
De minifig zit ook overal veel te ver naar voren, helemaal bij de Urus (wat een lelijk model is dat trouwens, maarja).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:56
PaT schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:57:

[Afbeelding]

De Aston Martin DB5 heb ik vandaag afgerond. In eerste instantie was ik niet dolenthousiast over deze set omdat ik hem wat uiterlijk betreft niet heel erg goed vind. Maar het zorgde voor erg veel bouwplezier en de gadgets zijn natuurlijk erg grappig. De schietstoel gaat vast de favoriet van mijn zoon worden!
Er zaten toch wel erg mooie technieken in en soms was het goed opletten met de bouwinstructies. Het was ook voor het eerst dat ik een restant uit zakje 2 moest gebruiken bij de fase van zakje 3.
pssst, kijk even naar de Ford Mustang motorkap, daar klopt iets niet :+

• Hierkomik
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:53

Hierkomik

Zo dan...

Dit hoort eigenlijk in het aanbiedingen topic, maar omdat er veel hier geschreven wordt over de promo's...
Voor degenen die ook naar de fysieke winkels kan/wil gaan: daar krijg je nog 2 extra setjes bovenop de micro Lambo en de 12 in 1 (bij respectievelijk €35 en €100)
Dus als je in de winkel de Crocodile koopt, krijg je 4 promo setjes.

https://www.lego.com/nl-nl/stores
Edit: oeps er staan op de link hierboven oude promoties vermeld, die al lang verlopen zijn.
Had dat niet goed gezien

Edit2: ok op sommige pagina's staat toch echt dat je die trein nu in de winkel krijgt en idem met de Lambo.
Dus... geen idee of het nu klopt en je in de winkel nu 4 setjes krijgt.. kan zomaar toch zo zijn..

[Voor 31% gewijzigd door Hierkomik op 01-07-2020 13:32]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

jppilot schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:10:
[...]

pssst, kijk even naar de Ford Mustang motorkap, daar klopt iets niet :+
Dat is handig om de voorruit droog te blazen :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuattroNL
SnoeiKoei schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Dat is handig om de voorruit droog te blazen :+
Met een luchtinlaat? :+

• poor Leno
nee die zit nu achterop.. dit is de uitlaat :>

• QuattroNL
poor Leno schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:46:
[...]

nee die zit nu achterop.. dit is de uitlaat :>
Ah kijkaan, ook weer opgelost.

:9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 23:26

Nieuwe Lego boekje is uit: Waardebon op pagina 66

• Aristos

Aristos

400D equiped

Ik ben bezig met de grote Rode Kraan en loop tegen iets raars aan.

In stap 105 moet ik een staafje met tandwiel monteren (zie foto), maar dit staafje blijft de hele tijd eruit vallen. Hij klemt dus nergens. Dat lijkt niet te kloppen, maar ik kan nergens terugvinden waar hij zich in zou moeten klemmen. Herkent iemand dit?

• la_fusion
  • Laatst online: 06-07 19:02
Aristos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:51:
Ik ben bezig met de grote Rode Kraan en loop tegen iets raars aan.

In stap 105 moet ik een staafje met tandwiel monteren (zie foto), maar dit staafje blijft de hele tijd eruit vallen. Hij klemt dus nergens. Dat lijkt niet te kloppen, maar ik kan nergens terugvinden waar hij zich in zou moeten klemmen. Herkent iemand dit?[Afbeelding]
Valt hij niet alleen eruit als je hem op de kop zet? Iets verderop in de handleiding niet een punt waarop hij vastgezet wordt?

• poor Leno
Huh waarom staar er bij de Sian 'Nieuw Augustus' , terwijl iedereen m al aan t bouwen is :?

(En bij meer dingen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-07 16:37
poor Leno schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Huh waarom staar er bij de Sian 'Nieuw Augustus' , terwijl iedereen m al aan t bouwen is :?

(En bij meer dingen)
Tot augustus exclusief bij shop.lego.com / Lego stores. Vanaf augustus in de overige (speelgoed)winkels

• poor Leno
Ah zo :)

• Aristos

Aristos

400D equiped

la_fusion schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Valt hij niet alleen eruit als je hem op de kop zet? Iets verderop in de handleiding niet een punt waarop hij vastgezet wordt?
Nee, je moet het gevaarte vaak omdraaien, en dan blijft hij eruit vallen. Ben nu ondertussen 300 stappen verder, en hij zit nog steeds niet vast...

• Carnoustie
Aristos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Nee, je moet het gevaarte vaak omdraaien, en dan blijft hij eruit vallen. Ben nu ondertussen 300 stappen verder, en hij zit nog steeds niet vast...
Ik wil wel even proberen te kijken in die van mij, maar je kunt niet zomaar de bovenkant eraf tillen, dus ik weet niet of ik wat kan zien. Meestal passen dit soort constructies inderdaad onderin wel ergens in "vast". Is dit ook niet het tandwiel wat het hele draaien van de bovenkant regelt? Dan zou ik zeggen dat dat uiteinde aan een "versnellingsbak" vast moet. Hij kan immers 2 kanten op draaien.

• Hierkomik
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:53

Hierkomik

Zo dan...

Zo... En wat vinden we hier dan van:
https://bouwsteentjes.info/lego-arts/

Dus toch de 'art mosaic' sets.
Ik vind het er wel tof uit zien, en het is toch Lego.
Ook interessant dat je voor alle sets ook nog grotere versies kan maken... Slim van ze..
Zo begin je misschien met 1 maar als dat naar meer smaakt..

Het zijn dan wel alleen maar ronde studs als ik het goed zie, maar qua prijs dan ok (3000 studs a €0,04 = €120). Je kan er alleen geen ander bouwwerk mee maken (misschien wel een ander schilderij ofzo)

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:41
Hierkomik schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:

Ook interessant dat je voor alle sets ook nog grotere versies kan maken... Slim van ze..

Het zijn dan wel alleen maar ronde studs als ik het goed zie, maar qua prijs dan ok (3000 studs a €0,04 = €120). Je kan er alleen geen ander bouwwerk mee maken (misschien wel een ander schilderij ofzo)
Ik vind de prijzen aan de hoge kant voor wat basically ministeck is :+

• Aristos

Aristos

400D equiped

Carnoustie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Ik wil wel even proberen te kijken in die van mij, maar je kunt niet zomaar de bovenkant eraf tillen, dus ik weet niet of ik wat kan zien. Meestal passen dit soort constructies inderdaad onderin wel ergens in "vast". Is dit ook niet het tandwiel wat het hele draaien van de bovenkant regelt? Dan zou ik zeggen dat dat uiteinde aan een "versnellingsbak" vast moet. Hij kan immers 2 kanten op draaien.
Ja, ik vrees dat ik nu de verbinding tussen de grote ronde schijf met tandwielen en de versnellingsbak van het platform mis. Dus als je even zou willen kijken, heel graag. _/-\o_

• sandpatt
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:44
Volgens geruchten zou in september een nieuwe UCS Imperial Shuttle verschijnen.
Instant buy als het effectief zou kloppen.

• Aristos

Aristos

400D equiped

Ik vind het wel gaaf, alleen heb ik niet zoveel met de huidige 4 onderwerpen. Maar er zullen wel snel MOC's ontstaan met nieuwe designs. Maar ik vind 119 euro best veel geld hoor. Het is dan wel 4 cent per stuk, maar kom op. Dit zijn gewoon mini-stukjes.

En ik mis ook een beetje de technische uitdaging. Toch knap als je dit weet te verpesten... :P

[Voor 5% gewijzigd door Aristos op 01-07-2020 16:10]

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Doet me denken aan de oude mosiak sets die ze vroeger hadden.
Maar daar kon je zelf je eigen plaatje uploaden om een mosiac van te laten maken.

Verschil is wel dat je daar allemaal grijstinten kon gebruiken en het ging om vierkante studs en geen ronde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dacht even "leuk de Beatles", maar dan moet je de set dus 4x kopen.. Ehhh laat maar :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 07:00

vectormatic

In a distant future long ago

Angeloonie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Dacht even "leuk de Beatles", maar dan moet je de set dus 4x kopen.. Ehhh laat maar :+
Moet goedkoper kunnen, die werken zijn 48*48 studs? dus "maar" een ruime 2300 als je weet welk werk je wil maken, die 1x1 round plates zijn voor een cent per stuk in grote hoeveelheden op BL te vinden, denk dat tenzij er heel exclusieve kleuren in zitten je misschien nog wel alle vier die beatles voor richting €120 (ex baseplates) kan bricklinken

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-07 16:37
Angeloonie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Bij de Beatles wordt het niet expliciet vermeld, maar bij de Star Wars en Marvel kun je er dus 3 combineren...
LEGO® Marvel Studios Iron Man – Super Hero fans can decide between powering their hero up with the MARK III, the HULKBUSTER MARK I or the MARK LXXXV with this 3-in-1 set. After the tough decision is made, builders can recharge by listening to cool details about the set and stories from Marvel Experts as part of the accompanying soundtrack. Fans who want to channel Tony Stark and ‘run before you walk’ can combine three of the same sets into one to create the ultimate Iron Man artwork.
LEGO® Star Wars™ The Sith™ – Celebrate iconic villains from a galaxy far, far away with this 3-in-1 portrait set. Choose between portraits that pay tribute to the Sith, with Darth Vader™, Darth Maul™ or Kylo Ren™, or take the artwork to the next level by combining three sets into an ultimate Darth Vader™ wall piece. The soundtrack means the Force will be with fans as they create their very own piece of wall art while listing to music from the films and fun stories from Star Wars™ creators.
:| Ja lekker, laten we die domme Afols nog meer geld aftroggelen

• Carnoustie
Aristos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Ja, ik vrees dat ik nu de verbinding tussen de grote ronde schijf met tandwielen en de versnellingsbak van het platform mis. Dus als je even zou willen kijken, heel graag. _/-\o_
Heb er al tijdje niet meer aan gerommeld, dus wil best even kijken of de bovenkant er niet enigszins normaal af kan. Je moet wel even wachten tot de kinderen op bed liggen :)
Laatste keer dat de helft uit elkaar moe s t was toen hij "af" was, maar de voorste stabilisatoren omhoog gingen, terwijl de achterste juist naar beneden gingen. Kleine hint: let op de kleine tandwieltjes, die passen aan beide kanten...

• Aristos

Aristos

400D equiped

Carnoustie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Heb er al tijdje niet meer aan gerommeld, dus wil best even kijken of de bovenkant er niet enigszins normaal af kan. Je moet wel even wachten tot de kinderen op bed liggen :)
Laatste keer dat de helft uit elkaar moe s t was toen hij "af" was, maar de voorste stabilisatoren omhoog gingen, terwijl de achterste juist naar beneden gingen. Kleine hint: let op de kleine tandwieltjes, die passen aan beide kanten...
Nevermind, al gevonden. In stap 67 ben ik de grijze "verbindingskoker" vergeten. Dat wordt uit elkaar halen vanavond. Thanks voor het meedenken.

• vectormatic
  • Laatst online: 07:00

vectormatic

In a distant future long ago

chrisO schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:48:

:| Ja lekker, laten we die domme Afols nog meer geld aftroggelen
Hoge piececount, check, "premium" styling, check, popcultuur referenties, check, incentive om vooral meer sets uit het thema te kopen, check...

textbook AFOL-melken idd, zeker aangezien hier niet echt een serieus design in zit, iedereen met een computer zal met een online tooltje ook wel dit soort plaatjes kunnen genereren.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

Pagina: 1 ... 88 89 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True