Joarie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:45:
[...]
Daarom was de kleine Batmobiel vorig jaar zo'n goede bang for buck (tezamen met de Prime deal van Amazon). Meen dat ik toen 65 euro betaalde en dan had je een hub + 2 motoren
Tja, het tikt lekker aan met een hub van €50, dan is €65 dus "gratis" parts, want de hub en motors samen maakt €66. Ik heb wel eens naar die set gekeken voor het PUp spul, dusver nog niet van gekomen er 1 te kopen.
Misschien kan iemand mij hier uitleggen waarom die basic AAA PoweredUp batterij hub €50 zou moeten kosten. Vooral als ik kijk naar z'n PF broertje van €13. Bluetooth techniek kost toch niet €37? En verder heeft die hub volgens mij niks meer dan de oude PF batterij box. Als ik de PF batterij box en IR reciever bij elkaar optel, kom ik maar op €31. Aangezien er 1 heel product minder geproduceerd hoeft te worden bij PUp, zou je toch een kosten voordeel moeten hebben om iig dichter bij die €30 te zitten dan nu het geval is? En stel Bluetooh zou duur zijn, hoeveel duurder is het dan het IR spul?
Die M-motor in die Batman set is met €13 ook wel €3 gestegen tov z'n PF broertje terwijl die werkelijk niks meer kan dan z'n PF broertje, ander snoertje is alles. Voor een M-motor die wat kan zoals z'n Control+ broertjes, mag je nog eens €4 meer betalen en een stud extra in de breedte.
Aan het eind van de dag is het wat een gek er voor geeft en misschien is Lego gewoon aan het aftasten, misschien willen ze er nog wat R&D uithalen voor de prijzen omlaag gaan, maar het kostenplaatje van de PF motors kwam ook niet in de buurt van de verkooprpijs (as it should). Ik kan er met mijn pet niet bij dat er dit bedrag moet worden gevraagd voor het nieuwe spul wat voornamelijk/alleen Bluetooth brengt.
Edit:
Leuk leesvoer over PoweredUp en wat er op de planning staat in dit
interview.
Paar dingetjes die me opvielen:
- De PUp app moet er voor gaan zorgen dat spul dat niet meer zou werken in de loop der jaren, nog wel blijft werken (een punt van zorg dat hier veelvuldig voorbij is gekomen).
- Ze gaan zich nu vooral focussen op de "gemiddelde" gebruikers (ipv de kinderen en de advanced AFOL die wel uren wil zitten coden om dan nog steeds een half gebakken return-to-center te hebben
- Tutorials worden hoogstwaarschijnlijk toegevoed voor coding in de app.
- Gaat nog heel lang duren (2021 op z'n vroegst) tot PUp een beetje op niveau is.
[
Voor 17% gewijzigd door
AppieNL op 01-06-2020 16:11
]