Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.894 views

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gim schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:20:
[...]
Wie heeft de Fiat 500? :o :o

Ik kijk namelijk zojuist dit filmpje: YouTube: YouTube . Er zou bij de Fiat sprake zijn van wel vijf geel tinten?!? Iets van kleurafwijkingen ben ik wel gewend maar is het bij de Fiat echt zo slecht uit de verf gekomen?

Ik wil hem nog steeds hebben maar dan wel tegen een scherpe prijs Maar zou t vooral jammer vinden als t klopt dat de set dit probleem inderdaad heeft (of met bepaalde geproduceerde batches)
Ik heb hem staan maar nog niet gebouwd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
JoeZuCK schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:14:
@master30 Je hebt ook wat oudere ruimtesets zoals 6339, 6336 en 6516 (die laatste 2 heb ik toevallig te koop).
Ik weet niet of ik daar wel aan moet beginnen, daar is zoveel van.
Kraakmand schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:44:
[...]

(2010)
10213 Space Shuttle

(2011)
10231 Space Shuttle
Bedankt, ik zet ze in de lijst.

Dure sets overigens 8)7

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kKWzeECnYTxo81zXMmDZsSZtL4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tz8soC72vvrPeC1eLq3gnPpi.jpg?f=fotoalbum_medium
Zo, deze is klaar. Was weer heerlijk om te bouwen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Marsman83 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Ik heb hem nu een maand of 2 maar merk niks van die verkleuring. Erg leuk model om te zien als om te bouwen vond ik.

[Afbeelding]
Nou bij deze gewoon besteld. Mocht er echt wat mis blijken dan neem ik gewoon contact op.

Alleen kwam ik net €0,01 te kort voor de promo dus ik heb er een zakje van 71027 CMF series 20 erbij gedaan :p Die was tevens gelijk leverbaar i.t.t. de Fiat dus dan kan de promo alvast deze kant opkomen 8)

Dan is mijn auto collectie weer compleet. Afgezien van de DB5 dan.

Als ik de hot Rod voor de prijs van LEGO van de hand doe (€12) dan heb ik de Fiat toch voor een nette prijs binnen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 01-06-2020 13:06 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
@Gim
Geel is berucht voor kleurverschillen sinds de nieuwe kleurmethode voor steentjes. De Mini had het ook met groen en de nieuwe Lambo met lime. Merkte het ook bij mijn Ducati waar wat axle met pinhole parts en 3L dunne liftarms donkerder rood waren dan de anderen in dezelfde set. Net zoals sommige hier al hadden aangegeven voor de 3L pin met axle op het eind. Dat rood mee doet hierin is wel nieuw voor me. Groen en geel zijn al wat langer bekend.

De Control+ onderdelen staan vanaf vandaag ook op de site om los te bestellen (zoeken op motor zie ik de L, XL en de hub).
De XL en de L kosten €35 elk.
De hub kost €80.

8)7 8)7 8)7

Ik had wel verwacht dat de hub rond die prijs zou zitten na de (geschifte) prijs van €50 voor de AAA battery box, maar nog steeds geschift en de motors praktisch 3x zoveel als hun PF tegenhangers? Koekoek!

Of proberen ze op deze manier de verkoop van de Top Gear auto even te krikken? Dat ding was voor €90 al aardig, maar nu lijkt het zelfs een koopje.

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:51

Heimdallr

Asgard

Gim schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Die Hot Rod zou ik dan waarschijnlijk naar een ander laten gaan.

Die Steamboat lijkt me enerzijds erg leuk als display maar of het qua bouw leuker is dan bijv. een Creator Expert set zoals de Fiat 500 of Maanlander?

Wie heeft de Fiat 500? :o :o

Ik kijk namelijk zojuist dit filmpje: YouTube: YouTube . Er zou bij de Fiat sprake zijn van wel vijf geel tinten?!? Iets van kleurafwijkingen ben ik wel gewend maar is het bij de Fiat echt zo slecht uit de verf gekomen?

Ik wil hem nog steeds hebben maar dan wel tegen een scherpe prijs Maar zou t vooral jammer vinden als t klopt dat de set dit probleem inderdaad heeft (of met bepaalde geproduceerde batches)

De piraten set die is wel erg tof, maar ik ben huiverig met naleveringen omdat ik soms de promo er niet bij had. Dan al snel geneigd er iets bij te bestellen wat wel gelijk leverbaar is met de promo.
Ik heb de Fiat 500 een tijdje terug gebouwd. Ik zie geen geel afwijkingen in het model dat ik heb staan.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heimdallr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb de Fiat 500 een tijdje terug gebouwd. Ik zie geen geel afwijkingen in het model dat ik heb staan.
De ene Fiat roest harder dan de ander! :+ Zie het als een realistische feature. :P

Volvotips.com

• Gim
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:53:
[...]

De ene Fiat roest harder dan de ander! :+ Zie het als een realistische feature. :P
Haha :) Heel positief bekeken.

Nou ja, ik heb hem ondertussen al besteld. De post van @AppieNL was ook verhelderend dus heb nog even de Mini bekeken die ik heb staan alvorens te posten. Ja er is sprake van enig verschil in kleur, maar besloten dat de pret niet te laten drukken :)

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-01 08:17
Vanmorgen de Fiat besteld, hp minifig setje voor de verzendkosten en de gratis hit rod erbij. Helaas wachten tot naleveren fiat. Grote kans dat de Hot rod sneller is _/-\o_

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:47

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Net als dat je bij de Landrover na aankoop nog veel eraan moet sleutelen? Ook zeer realistisch :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:25
AppieNL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:04:
@Gim
De Control+ onderdelen staan vanaf vandaag ook op de site om los te bestellen (zoeken op motor zie ik de L, XL en de hub).
De XL en de L kosten €35 elk.
De hub kost €80.

8)7 8)7 8)7

Ik had wel verwacht dat de hub rond die prijs zou zitten na de (geschifte) prijs van €50 voor de AAA battery box, maar nog steeds geschift en de motors praktisch 3x zoveel als hun PF tegenhangers? Koekoek!
Daarom was de kleine Batmobiel vorig jaar zo'n goede bang for buck (tezamen met de Prime deal van Amazon). Meen dat ik toen 65 euro betaalde en dan had je een hub + 2 motoren

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Scherp. Dan hoop ik dat ze bij Lego trouwens nooit een Alfa uitbrengen. Die gaat zo onlogisch in elkaar zitten dat niemand het boekje snapt (en dat dat boekje by default ook niet klopt), er standaard onderdelen missen bij de levering, en er qua kleur welhaast afwijkingen moeten zijn. Oh ja, en tectyl hebben ze niet van lego :+

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 01-06-2020 14:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AppieNL
Joarie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Daarom was de kleine Batmobiel vorig jaar zo'n goede bang for buck (tezamen met de Prime deal van Amazon). Meen dat ik toen 65 euro betaalde en dan had je een hub + 2 motoren
Tja, het tikt lekker aan met een hub van €50, dan is €65 dus "gratis" parts, want de hub en motors samen maakt €66. Ik heb wel eens naar die set gekeken voor het PUp spul, dusver nog niet van gekomen er 1 te kopen.

Misschien kan iemand mij hier uitleggen waarom die basic AAA PoweredUp batterij hub €50 zou moeten kosten. Vooral als ik kijk naar z'n PF broertje van €13. Bluetooth techniek kost toch niet €37? En verder heeft die hub volgens mij niks meer dan de oude PF batterij box. Als ik de PF batterij box en IR reciever bij elkaar optel, kom ik maar op €31. Aangezien er 1 heel product minder geproduceerd hoeft te worden bij PUp, zou je toch een kosten voordeel moeten hebben om iig dichter bij die €30 te zitten dan nu het geval is? En stel Bluetooh zou duur zijn, hoeveel duurder is het dan het IR spul?

Die M-motor in die Batman set is met €13 ook wel €3 gestegen tov z'n PF broertje terwijl die werkelijk niks meer kan dan z'n PF broertje, ander snoertje is alles. Voor een M-motor die wat kan zoals z'n Control+ broertjes, mag je nog eens €4 meer betalen en een stud extra in de breedte.

Aan het eind van de dag is het wat een gek er voor geeft en misschien is Lego gewoon aan het aftasten, misschien willen ze er nog wat R&D uithalen voor de prijzen omlaag gaan, maar het kostenplaatje van de PF motors kwam ook niet in de buurt van de verkooprpijs (as it should). Ik kan er met mijn pet niet bij dat er dit bedrag moet worden gevraagd voor het nieuwe spul wat voornamelijk/alleen Bluetooth brengt.

Edit:
Leuk leesvoer over PoweredUp en wat er op de planning staat in dit interview.

Paar dingetjes die me opvielen:
- De PUp app moet er voor gaan zorgen dat spul dat niet meer zou werken in de loop der jaren, nog wel blijft werken (een punt van zorg dat hier veelvuldig voorbij is gekomen).
- Ze gaan zich nu vooral focussen op de "gemiddelde" gebruikers (ipv de kinderen en de advanced AFOL die wel uren wil zitten coden om dan nog steeds een half gebakken return-to-center te hebben :?
- Tutorials worden hoogstwaarschijnlijk toegevoed voor coding in de app.
- Gaat nog heel lang duren (2021 op z'n vroegst) tot PUp een beetje op niveau is.

[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 01-06-2020 16:11 ]

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Tja, het tikt lekker aan met een hub van €50, dan is €65 dus "gratis" parts, want de hub en motors samen maakt €66. Ik heb wel eens naar die set gekeken voor het PUp spul, dusver nog niet van gekomen er 1 te kopen.

Misschien kan iemand mij hier uitleggen waarom die basic AAA PoweredUp batterij hub €50 zou moeten kosten. Vooral als ik kijk naar z'n PF broertje van €13. Bluetooth techniek kost toch niet €37? En verder heeft die hub volgens mij niks meer dan de oude PF batterij box. Als ik de PF batterij box en IR reciever bij elkaar optel, kom ik maar op €31. Aangezien er 1 heel product minder geproduceerd hoeft te worden bij PUp, zou je toch een kosten voordeel moeten hebben om iig dichter bij die €30 te zitten dan nu het geval is? En stel Bluetooh zou duur zijn, hoeveel duurder is het dan het IR spul?

Die M-motor in die Batman set is met €13 ook wel €3 gestegen tov z'n PF broertje terwijl die werkelijk niks meer kan dan z'n PF broertje, ander snoertje is alles. Voor een M-motor die wat kan zoals z'n Control+ broertjes, mag je nog eens €4 meer betalen en een stud extra in de breedte.

Aan het eind van de dag is het wat een gek er voor geeft en misschien is Lego gewoon aan het aftasten, misschien willen ze er nog wat R&D uithalen voor de prijzen omlaag gaan, maar het kostenplaatje van de PF motors kwam ook niet in de buurt van de verkooprpijs (as it should). Ik kan er met mijn pet niet bij dat er dit bedrag moet worden gevraagd voor het nieuwe spul wat voornamelijk/alleen Bluetooth brengt.

Edit:
Leuk leesvoer over PoweredUp en wat er op de planning staat in dit interview.

Paar dingetjes die me opvielen:
- De PUp app moet er voor gaan zorgen dat spul dat niet meer zou werken in de loop der jaren, nog wel blijft werken (een punt van zorg dat hier veelvuldig voorbij is gekomen).
- Ze gaan zich nu vooral focussen op de "gemiddelde" gebruikers (ipv de kinderen en de advanced AFOL die wel uren wil zitten coden om dan nog steeds een half gebakken return-to-center te hebben :?
- Tutorials worden hoogstwaarschijnlijk toegevoed voor coding in de app.
- Gaat nog heel lang duren (2021 op z'n vroegst) tot PUp een beetje op niveau is.
Dan hoef ik dus nog niet zo'n haast te maken met t nieuwe systeem.

Binnenkort wel maar eens de Parts erbij bestellen voor de Arocs om die RC te maken :) Een plannetje wat al lang ligt.

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:55
Op het LEGO Ideas Blog komen soms leuke items voorbij, maar ik miste daar een RSS Feed voor.
Ik heb net gevonden hoe je daar een mooie custom variant van kan maken: LEGO Ideas Blog RSS

Verwijderd

Gé Brander schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:00:
[Afbeelding]
Zo, deze is klaar. Was weer heerlijk om te bouwen.
Zit eraan te denken deze ook te bestellen. Maar is die nou electrisch bestuurbaar?

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Zit eraan te denken deze ook te bestellen. Maar is die nou electrisch bestuurbaar?
Standaard niet. Er is wel een moc voor. Maar of dit echt de moeite is weet ik niet.

PSN: bollsie

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Nee, maar dat vind ik ook niet erg. Elektrisch is leuk bij sommige modellen maar niet noodzakelijk volgens mij. En wat @sjufke al zegt, het kan altijd nog.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ga hier eerst kijken of het mogelijk is gewoon een power function motor op de hauted house set te zetten. Vind de prijs van hun nieuwe systeem wel erg duur.

Weet niet waar de tweede.motor precies voor dient.
Haay schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Geen haast met de LEGO ISS set. Die blijft nog wel in productie tot eind 2021. :)

Overigens krijg je er nu wel de "Blue Fury" Hot Rod promo gratis bij (vanaf €85 aankoop).
[Afbeelding]
En nog een gratis strand bugy polybag :)

200 fish found!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:27
Gé Brander schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Nee, maar dat vind ik ook niet erg. Elektrisch is leuk bij sommige modellen maar niet noodzakelijk volgens mij. En wat @sjufke al zegt, het kan altijd nog.
Goed dat je het benoemd, want zat namelijk de volgende vraag al te onderzoeken! :+

Wie heeft er ervaring met de LED kits voor de Millenium Falcon (75192)? :>
Aanrader of niet? Hij komt bij mij op een tafel te staan naast een stopcontact, dus zou wel op de ideale positie staan, maar iemands mening vanuit dit topic zou wel welkom zijn! ;)

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 13:00
sjufke schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Standaard niet. Er is wel een moc voor. Maar of dit echt de moeite is weet ik niet.
Heb die moc vorige week gemaakt, de sbrick versie. Mooi ontworpen wel, ik vond de build net zo leuk als het origineel. De versnellingsbak is teruggebracht tot 2 snelheden. Ik zit nog te wachten tot de verlichtingsset binnenkomt, als ik die erin heb zitten zal ik wel es een videootje maken.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

JB

Cédric roelt!

En!? Wie heeft de Lamborghini al besteld? En zo ja waar! Moet ook nog wat vakantiegeld kapot slaan als ik mijn businesscase approved krijg bij de “baas” :+

Mijn boefje is liev!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Binnenkort ben ik jarig, bij totaal geen inspiratie voor een ander cadeau twijfel ik om toch gewoon weer een doos Lego te bestellen. :+ De kanshebbers:
- Corner garage, al lijken de reviews wel vrij matig erover, maar het is wel eens iets anders dan de paar dozen Technic die ik nu heb. Mijn vrouw heeft laatst de Bookshop gekocht en gebouwd, daar past zo'n garage wel weer best leuk bij. Maar wat doe ik er verder mee? :P
- de welbekende rode kraan, veel bang-for-the-buck maar wat moet ik eigenlijk met een kraan? :+
- de Land Rover vind ik echt heel erg vet, ben alleen ergens bang dat die qua bouwtechnieken etc wel heel veel op de net door mij afgeronde Mack Anthem lijkt. :P En hij is momenteel 160 Euro, geen idee of er nog een prijsverlaging gaat komen maar de leuke aanbiedingen van 130-140 Euro voor de Land Rover lijken voorbij denk ik. :/

Eigenlijk lijk ik m'n keuze wel gemaakt te hebben, het is alleen kak dat die Land Rover net niet iets goedkoper is. :P De Porsche racer die ik laatst gekocht heb ga ik toch maar niet bouwen denk ik. :P

Volvotips.com

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

JB schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:06:
En!? Wie heeft de Lamborghini al besteld? En zo ja waar! Moet ook nog wat vakantiegeld kapot slaan als ik mijn businesscase approved krijg bij de “baas” :+
Tot augustus is de keuze 'waar' makkelijk, hij is de eerste maanden alleen direct bij Lego zelf te koop :P

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-01 20:23

Mappy

Piramide van Austerlitz

Op Rebrickable staat een interview met Bas Brederode, Brickmaster bij Lego Masters. Ook een stukje over de jurering.

Artikel is eerst in Engels, dan in Nederlands. Mogelijk even scrollen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mappy op 01-06-2020 23:08 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 13:00
Bart-Willem schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:13:
- de Land Rover vind ik echt heel erg vet, ben alleen ergens bang dat die qua bouwtechnieken etc wel heel veel op de net door mij afgeronde Mack Anthem lijkt.
Ik heb ze beide gebouwd, en ik kan je geruststellen, de Landrover zit echt ingenieuzer in elkaar dan de Mack.
Zoals hier al vaak te lezen was, is het een uitdaging om het mechaniek soepel werkend te krijgen.

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-01 16:54
- de welbekende rode kraan, veel bang-for-the-buck maar wat moet ik eigenlijk met een kraan?
Gezien de massa MOCs, gaande van vorkheftrucks tot complete contraptions zou ik het wel weten. Je hebt er ook direct een motor bij die je voor andere sets kan gebruiken (de mijne houdt momenteel de rollercoaster aan de gang)

https://www.nico71.fr/42082-model-c-wheel-loader/

https://www.nico71.fr/42082-d-model-heavy-forklift-truck/

https://www.nico71.fr/420...k-with-manipulator-crane/

https://pv-productions.co...82-building-instructions/

...

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-12-2025
Binnenkort ben ik jarig, bij totaal geen inspiratie voor een ander cadeau twijfel ik om toch gewoon weer een doos Lego te bestellen. :+ De kanshebbers:
- Corner garage, al lijken de reviews wel vrij matig erover, maar het is wel eens iets anders dan de paar dozen Technic die ik nu heb. Mijn vrouw heeft laatst de Bookshop gekocht en gebouwd, daar past zo'n garage wel weer best leuk bij. Maar wat doe ik er verder mee? :P
- de welbekende rode kraan, veel bang-for-the-buck maar wat moet ik eigenlijk met een kraan? :+
- de Land Rover vind ik echt heel erg vet, ben alleen ergens bang dat die qua bouwtechnieken etc wel heel veel op de net door mij afgeronde Mack Anthem lijkt. :P En hij is momenteel 160 Euro, geen idee of er nog een prijsverlaging gaat komen maar de leuke aanbiedingen van 130-140 Euro voor de Land Rover lijken voorbij denk ik. :/

Eigenlijk lijk ik m'n keuze wel gemaakt te hebben, het is alleen kak dat die Land Rover net niet iets goedkoper is. :P De Porsche racer die ik laatst gekocht heb ga ik toch maar niet bouwen denk ik. :P
Je kan je bij alles afvragen 'wat doe ik er mee' haha.

Qua modulars, mocht je wat anders willen, raad ik je van de nog beschikbare sets 10255 het meest aan, en daarna de Diner. Garage is leuk, zeker als je al meerder sets hebt een logische opvolging, maar deed het hem voor mij iets minder.

Alsof alle effort zit in bepaalde bouwtechnieken (schuine wanden), en daarmee de detaillering vergeten is.

Misschien die nieuwe set? Haunted House?

• Gim
  • Niet online

Ofschoon ik de Landrover (nog) niet heb, durf ik nu al te wedden dat hij je heel wat anders biedt qua bouwervaring en functies dan de Mack Anthem. Wat Landrover en Mack overeenkomstig hebben is dat ze wielen hebben en sturen. De Landrover heeft die versnellingsbak, de vergrendeling van de deur, de goede vering. Mack heeft dat niet. Gezien je opmerking "wat moet ik met een kraan" ben ik geneigd te denken dat je vooral auto's/motors momenteel hebt? De rode kraan zou je wel iets ergs leuks bieden met de diverse functies door één motor aangestuurd, maar ja... het is een kraan ja :P De Landrover is denk ik een mooie aanvulling :)
De Landrover is nog niet zooo lang op de markt toch? Dus die zou je, gezien zijn huidige kosten, wellicht ook kunnen parkeren en dit jaar voor een andere set gaan ;)

Wat een ander al zei zou ik ook zeker overwegen: Assembly Square / Gebouwenset (10255). Dat model ziet erg goed uit, biedt je ontzettend veel en staat m.i. goed bij de Bookstore. Is ook de oudste set momenteel, niet dat dat alles wil zeggen. De Assembly Square kun je misschien ook makkelijker aan geraken onder de adviesprijs; de bookstore is niet zo goedkoop nu toch?

• Kapoen
  • Laatst online: 19:42
Sinds ik uit mijn 'dark ages' ben heb ik de gewoonte om elk half jaar (ongeveer) een Lego catalogus op te pikken. Dit gewoon als 'tijdlijn' (of in de ijdele hoop dat Lego eens interessante fotografie gebruikt ipv die platte digitale plaatjes ;)).

Normaliter vind ik er wel eentje wanneer ik bij gelegenheid in een speelgoedwinkel of de Lego store in Antwerpen binnenloop. Dit voorjaar is dat dus al aardig mislukt door één of andere pandemie... en nu we al juni zijn en de nieuwe catalogus binnenkort verschijnt moet ik me al reppen om nog een exemplaar te vinden blijkbaar 8)7

Geen enkele winkel in de buurt heeft nog een catalogus (als die al ooit verdeeld waren dit voorjaar), en de store in Antwerpen verwacht de nieuwe versie in de komende dagen/weken. Ondertussen heb ik dus bricklink/ebay/... moeten afschuimen om dan uiteindelijk te ontdekken dat brickshop ze wel nog gewoon verdeeld :)

An sich hecht ik niet veel waarde aan deze boekjes, maar de neuro... 'completionist' in mij zou het zonde vinden om de lijn te onderbreken. En het zou al helemaal jammer zijn om achteraf gekke bedragen te moeten betalen voor iets wat je in feite ook gratis kan downloaden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:52:
Sinds ik uit mijn 'dark ages' ben heb ik de gewoonte om elk half jaar (ongeveer) een Lego catalogus op te pikken. Dit gewoon als 'tijdlijn' (of in de ijdele hoop dat Lego eens interessante fotografie gebruikt ipv die platte digitale plaatjes ;)).

Normaliter vind ik er wel eentje wanneer ik bij gelegenheid in een speelgoedwinkel of de Lego store in Antwerpen binnenloop. Dit voorjaar is dat dus al aardig mislukt door één of andere pandemie... en nu we al juni zijn en de nieuwe catalogus binnenkort verschijnt moet ik me al reppen om nog een exemplaar te vinden blijkbaar 8)7

Geen enkele winkel in de buurt heeft nog een catalogus (als die al ooit verdeeld waren dit voorjaar), en de store in Antwerpen verwacht de nieuwe versie in de komende dagen/weken. Ondertussen heb ik dus bricklink/ebay/... moeten afschuimen om dan uiteindelijk te ontdekken dat brickshop ze wel nog gewoon verdeeld :)

An sich hecht ik niet veel waarde aan deze boekjes, maar de neuro... 'completionist' in mij zou het zonde vinden om de lijn te onderbreken. En het zou al helemaal jammer zijn om achteraf gekke bedragen te moeten betalen voor iets wat je in feite ook gratis kan downloaden.
koop gewoon een set erbij bij brickshop.nl dan krijg je de catalogus er gratis bij :-)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Kapoen
Pin0 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:56:
[...]

koop gewoon een set erbij bij brickshop.nl dan krijg je de catalogus er gratis bij :-)
Of in dit geval een paar polybags die nog op mijn wishlist stonden ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Marcel19710401 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:41:
[...]

Ik heb ze beide gebouwd, en ik kan je geruststellen, de Landrover zit echt ingenieuzer in elkaar dan de Mack.
Zoals hier al vaak te lezen was, is het een uitdaging om het mechaniek soepel werkend te krijgen.
Gelukkig! :P De Mack truck was wel fun om te bouwen, in tegenstelling tot de Corvette maar da's natuurlijk een simpel doosje eigenlijk. :+
TPar schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 06:26:
[...]

Gezien de massa MOCs, gaande van vorkheftrucks tot complete contraptions zou ik het wel weten. Je hebt er ook direct een motor bij die je voor andere sets kan gebruiken (de mijne houdt momenteel de rollercoaster aan de gang)

https://www.nico71.fr/42082-model-c-wheel-loader/

https://www.nico71.fr/42082-d-model-heavy-forklift-truck/

https://www.nico71.fr/420...k-with-manipulator-crane/

...
Hmm dat is wel heel tof, jammer van de betaalde builds. Maar die truck is wel heel erg geslaagd, en je hebt bij die doos wel enorm veel bang-for-the-buck. Dus hij was afgeschreven maar door je post toch terug in de opties. :P
FlowSnake schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 06:41:
[...]

Je kan je bij alles afvragen 'wat doe ik er mee' haha.

Qua modulars, mocht je wat anders willen, raad ik je van de nog beschikbare sets 10255 het meest aan, en daarna de Diner. Garage is leuk, zeker als je al meerder sets hebt een logische opvolging, maar deed het hem voor mij iets minder.

Alsof alle effort zit in bepaalde bouwtechnieken (schuine wanden), en daarmee de detaillering vergeten is.

Misschien die nieuwe set? Haunted House?
M'n vrouw wil na haar Bookstore eigenlijk nog iets bouwen, ik had gisteren haal al gewezen op de 10255 en die vindt ze toch wel heel erg leuk. :P
Gim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Ofschoon ik de Landrover (nog) niet heb, durf ik nu al te wedden dat hij je heel wat anders biedt qua bouwervaring en functies dan de Mack Anthem. Wat Landrover en Mack overeenkomstig hebben is dat ze wielen hebben en sturen. De Landrover heeft die versnellingsbak, de vergrendeling van de deur, de goede vering. Mack heeft dat niet. Gezien je opmerking "wat moet ik met een kraan" ben ik geneigd te denken dat je vooral auto's/motors momenteel hebt? De rode kraan zou je wel iets ergs leuks bieden met de diverse functies door één motor aangestuurd, maar ja... het is een kraan ja :P De Landrover is denk ik een mooie aanvulling :)
De Landrover is nog niet zooo lang op de markt toch? Dus die zou je, gezien zijn huidige kosten, wellicht ook kunnen parkeren en dit jaar voor een andere set gaan ;)

Wat een ander al zei zou ik ook zeker overwegen: Assembly Square / Gebouwenset (10255). Dat model ziet erg goed uit, biedt je ontzettend veel en staat m.i. goed bij de Bookstore. Is ook de oudste set momenteel, niet dat dat alles wil zeggen. De Assembly Square kun je misschien ook makkelijker aan geraken onder de adviesprijs; de bookstore is niet zo goedkoop nu toch?
Ik heb inderdaad alleen auto's, en nog de Architecture-doos waar ik maar 1x iets mee gedaan heb. Maar Technic vind ik eigenlijk wel heel tof. Vroeger bouwde ik óf huizen, óf eigen modellen (voornamelijk F1-wagens) van Technic. :) M'n vrouw gaat zeer waarschijnlijk voor de Gebouwenset, Bookstore had ze 2 weken terug al gekocht en meteen gebouwd. :+

Inmiddels is de Land Rover gezakt naar 147 Euro bij Amazon en meteen besteld. :+ Keuze dus gemaakt aan de hand van jullie posts. :P Maar ergens knaagt het nog om die kraan heel misschien wel te bestellen (maar dan is het meer wegens de opties en hoeveelheid stenen). Maar eigenlijk wordt het dan wat te gortig en heb ik in een week of 2-3 voor een paar honderd Euro ingeslagen. :X De Mack truck had ik vorig jaar al gekocht, de Corvette afgelopen week (samen met de Porsche racer, maar die ga ik toch maar niet bouwen), en nu de Land Rover dus. En mijn vrouw de Bookstore, morgen (als het goed is) komt er wat Lego Friends binnen voor onze dochter van 3 want die is al dagen druk bezig met Duplo en vond die Bookstore helemaal geweldig. Ook die kleine monstertruck besteld voor haar, want ze is gek van monstertrucks (dankzij een of andere leipe tekenfilmserie). :P

Volvotips.com

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarin ga je de Porsche racer niet bouwen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Gim
  • Niet online
Bart-Willem schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:38:
[...]

Gelukkig! :P De Mack truck was wel fun om te bouwen, in tegenstelling tot de Corvette maar da's natuurlijk een simpel doosje eigenlijk. :+

[...]

Hmm dat is wel heel tof, jammer van de betaalde builds. Maar die truck is wel heel erg geslaagd, en je hebt bij die doos wel enorm veel bang-for-the-buck. Dus hij was afgeschreven maar door je post toch terug in de opties. :P

[...]

M'n vrouw wil na haar Bookstore eigenlijk nog iets bouwen, ik had gisteren haal al gewezen op de 10255 en die vindt ze toch wel heel erg leuk. :P

[...]

Ik heb inderdaad alleen auto's, en nog de Architecture-doos waar ik maar 1x iets mee gedaan heb. Maar Technic vind ik eigenlijk wel heel tof. Vroeger bouwde ik óf huizen, óf eigen modellen (voornamelijk F1-wagens) van Technic. :) M'n vrouw gaat zeer waarschijnlijk voor de Gebouwenset, Bookstore had ze 2 weken terug al gekocht en meteen gebouwd. :+

Inmiddels is de Land Rover gezakt naar 147 Euro bij Amazon en meteen besteld. :+ Keuze dus gemaakt aan de hand van jullie posts. :P Maar ergens knaagt het nog om die kraan heel misschien wel te bestellen (maar dan is het meer wegens de opties en hoeveelheid stenen). Maar eigenlijk wordt het dan wat te gortig en heb ik in een week of 2-3 voor een paar honderd Euro ingeslagen. :X De Mack truck had ik vorig jaar al gekocht, de Corvette afgelopen week (samen met de Porsche racer, maar die ga ik toch maar niet bouwen), en nu de Land Rover dus. En mijn vrouw de Bookstore, morgen (als het goed is) komt er wat Lego Friends binnen voor onze dochter van 3 want die is al dagen druk bezig met Duplo en vond die Bookstore helemaal geweldig. Ook die kleine monstertruck besteld voor haar, want ze is gek van monstertrucks (dankzij een of andere leipe tekenfilmserie). :P
Gefeliciteerd met de gebouwenset... euh... landrover... euh... welke ging je nu vragen/kopen? :?

De 42082 kriebelt vooral vanwege de MOCs en de hoeveelheid stenen inderdaad. Deze set blijft gewoon één grote twijfel. En daarom laat ik hem toch maar liggen. Al krijg ik het dan wel voor elkaar om dan plots in de nacht toch maar een bestelling te plaatsen O-) Ik vind Technic echt gaaf, maar als ik dan bijvoorbeeld zo'n Bookstore er weer naast zet als optie... dat is toch ook wel erg vet, ookal had ik modulars voor mezelf afgezworen. Ik koop de 42082 dus niet, omdat ik mezelf herinner aan de Bookstore en de Bookstore koop ik niet, omdat deze momenteel overal tegen adviesprijs ligt :P En ondertussen extra stress omdat die €10 kortingen maar niet besteeed worden :)

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik een vette citroen gele Fiat heb wanneer iedereen begint over de vette lime Lambo :P

Wat betreft de Mack Anthem. Ofschoon ik plezier heb aan de bouw van alle modellen is de kans wel groot dat ik hem nadien doorverkoop. Keuzes.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 00:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Die cementmixer ziet er cool uit :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWTWrqRiLaTNaofyp_Gr3U_Bms4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tDUNWmz8LsnT36IUXRb8JHlJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVpwnPOeslbhFZeUpQMaXrGwKTA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HOETaxlpvwe5UGwfVSpQYtqG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYjWaWrBsfrWZHi_irRamZVGyYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ndji9nFFtPfpYuczUVsmHud9.jpg?f=user_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Gim
  • Niet online
Geen idee hoe je dat dat ding noemt waar de cement in zit, maar dat lijken twee of drie nieuwe onderdelen? Althans, ik neem aan (en mag hopen) dat het niet één pre-fab onderdeel is. Maar verder donker- en lichterblauw? Het blauw van de Bugatti en het blauw van de BMW, Blauwe kraan e.d.?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Geen idee hoe je dat dat ding noemt waar de cement in zit, maar dat lijken twee of drie nieuwe onderdelen? Althans, ik neem aan (en mag hopen) dat het niet één pre-fab onderdeel is. Maar verder donker- en lichterblauw? Het blauw van de Bugatti en het blauw van de BMW, Blauwe kraan e.d.?
Als je de "drum" bedoeld, dan lijkt het mij dat het gewoon 2x deze is:
https://www.bricklink.com...92&ccName=6139303#T=C&C=7

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 13:33
Angeloonie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Als je de "drum" bedoeld, dan lijkt het mij dat het gewoon 2x deze is:
https://www.bricklink.com...92&ccName=6139303#T=C&C=7
Dat is deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNIA08ahPkQWbrRIbsePrDEAk_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sa3cm7btKpD8kiOIhSa5dPJ3.jpg?f=user_large
Denk je niet dat die niet een beetje te klein is voor een technic set?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

chrisO schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Dat is deze dus:
[Afbeelding]
Denk je niet dat die niet een beetje te klein is voor een technic set?
Grotere variant dan misschien? :P

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

Die technic drum lijkt minstens 10 studs qua diameter, dat is te groot voor de City-versie.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• vectormatic
  • Laatst online: 09-01 11:12

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:42:
Ik kan niet voor @Bart-Willem spreken, meer ik heb em zelf, en daarna toch 42056 ook gekocht en gebouwd. De 911 RSR ziet er op zich best gaaf uit, en is een stuk leuker op de boekenplank dan bijvoorbeeld 42077, maar het is technisch gewoon een lege huls, dezelfde voor/achteras die we al in 42039 en 42077 zagen, alleen dan met een fancy trainingspak.

Ik heb desondanks wel plezier gehad in het bouwen, maar tenzij je echt diehard porsche fan bent zou ik em laten schieten, als je een toffe auto wil hebben, heb je voor een paar tientjes meer de defender bijvoorbeeld.

EDIT: die Osprey ziet er trouwens echt cool uit, en nu ook bevestigd dat ie officieel gelicensed is. Maar eens opzoeken hoe duur het ding wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door vectormatic op 02-06-2020 15:42 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

vectormatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:41:
[...]

EDIT: die Osprey ziet er trouwens echt cool uit, en nu ook bevestigd dat ie officieel gelicensed is. Maar eens opzoeken hoe duur het ding wordt.
Volgens Bricktastic: https://www.bricktastic.n...ncrete-mixer-truck-42112/
LEGO Technic 42112 Concrete Mixer Truck (€99,99, augustus 2020)
LEGO Technic 42113 Boeing-Bell V-22 Osprey (helikopter, €129,99)
LEGO Technic 42114 Volvo A60H (2193 stenen, €249,99 euros, 2L-motoren, 2 XL-motoren en 1 horizontale motor)

• chrisO
Angeloonie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:44:
[...]

LEGO Technic 42114 Volvo A60H (2193 stenen, €249,99 euros, 2L-motoren, 2 XL-motoren en 1 horizontale motor)
Aantal motoren van de Volvo A60H klopt niet, moet zijn:
LEGO Technic 42114 Volvo A60H (2193 stenen, €249,99 euros, 1L-motor, 1 XL-motor en 1 horizontale motor)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

chrisO schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Aantal motoren van de Volvo A60H klopt niet, moet zijn:
LEGO Technic 42114 Volvo A60H (2193 stenen, €249,99 euros, 1L-motor, 1 XL-motor en 1 horizontale motor)
Meld je het ff bij Bricktastic? :+

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Angeloonie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Top, als dit ding geen smartphone nodig heeft gaat ie hoog op het lijstje om samen met de oudste (9 jaar) te bouwen, hoef ik me ook niet druk te maken waar ik em laat :P

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
vectormatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Top, als dit ding geen smartphone nodig heeft gaat ie hoog op het lijstje om samen met de oudste (9 jaar) te bouwen, hoef ik me ook niet druk te maken waar ik em laat :P
Aangezien Lego overgegaan is naar Powered Up, ga ik er vanuit dat voor deze Technic set (net als bij de Liebherr) de Control+ app op je smartphone/tablet nodig is.

Edit: Het is eigenlijk wel de vraag met welke set je bedoelt met 'dit ding'. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 02-06-2020 16:04 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

zonoskar schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:42:
Best een mislukt ontwerp (wielen zijn te klein, of de wielkasten te groot). Misschien dat ik 'm alsnog ga bouwen hoor, maar voorlopig niet en de kennis van nu leert dat je op Lego toch niets afschrijft. Dus retour sturen heb ik geen zin in en is bovendien slecht voor het milieu. :+
Gim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Gefeliciteerd met de gebouwenset... euh... landrover... euh... welke ging je nu vragen/kopen? :?

De 42082 kriebelt vooral vanwege de MOCs en de hoeveelheid stenen inderdaad. Deze set blijft gewoon één grote twijfel. En daarom laat ik hem toch maar liggen. Al krijg ik het dan wel voor elkaar om dan plots in de nacht toch maar een bestelling te plaatsen O-) Ik vind Technic echt gaaf, maar als ik dan bijvoorbeeld zo'n Bookstore er weer naast zet als optie... dat is toch ook wel erg vet, ookal had ik modulars voor mezelf afgezworen. Ik koop de 42082 dus niet, omdat ik mezelf herinner aan de Bookstore en de Bookstore koop ik niet, omdat deze momenteel overal tegen adviesprijs ligt :P En ondertussen extra stress omdat die €10 kortingen maar niet besteeed worden :)

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik een vette citroen gele Fiat heb wanneer iedereen begint over de vette lime Lambo :P

Wat betreft de Mack Anthem. Ofschoon ik plezier heb aan de bouw van alle modellen is de kans wel groot dat ik hem nadien doorverkoop. Keuzes.
De Land Rover is dus voor mij (verjaardag), de gebouwenset gaat m'n vrouw waarschijnlijk kopen. :P De hijskraan is wel heel erg bang-for-the-buck maar een nóg grotere ruimtevreter dan de Mack. De Mack hou ik wel gewoon, ik zie geen reden om die te verkopen. :P Model is tof, alleen wel erg groot met de aanhanger erachter. :P
vectormatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Ik kan niet voor @Bart-Willem spreken, meer ik heb em zelf, en daarna toch 42056 ook gekocht en gebouwd. De 911 RSR ziet er op zich best gaaf uit, en is een stuk leuker op de boekenplank dan bijvoorbeeld 42077, maar het is technisch gewoon een lege huls, dezelfde voor/achteras die we al in 42039 en 42077 zagen, alleen dan met een fancy trainingspak.

Ik heb desondanks wel plezier gehad in het bouwen, maar tenzij je echt diehard porsche fan bent zou ik em laten schieten, als je een toffe auto wil hebben, heb je voor een paar tientjes meer de defender bijvoorbeeld.
Dit dus, maar retour sturen doe ik niet. :P

[ Voor 73% gewijzigd door Bart-Willem op 02-06-2020 16:11 ]

Volvotips.com

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Bart-Willem schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Best een mislukt ontwerp (wielen zijn te klein, of de wielkasten te groot). Misschien dat ik 'm alsnog ga bouwen hoor, maar voorlopig niet en de kennis van nu leert dat je op Lego toch niets afschrijft. Dus retour sturen heb ik geen zin in en is bovendien slecht voor het milieu. :+
De wielkasten zijn te groot, ik heb een keer de specs van de echte RSR opgezocht, en bij een schaal van 1:10 zitten de wielen er volgens mij maar iets van een millimeter naast, het is vooral de "bulk" van de wielbogen, en daarnaast is de auto 1 stud te hoog en 6 te lang.

Nog steeds best een tof modelletje voor tussendoor hoor, maar je moet de voldoening toch echt uit de looks en het bouwen van bodywork halen, want technische inhoud is er niet echt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-01 10:38

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:14:
[...]
Zojuist weer een half uur door alle Lego zitten graven en wederom niet gevonden wat ik zocht. Toch maar besteld bij Bricklink. Sommige onderdelen waren redelijk aan de prijs maar ik wil de set gewoon compleet hebben :)
En zo geschiedde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zqEq27hBn4jFOButMha82qIr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/BMkD577oGH5x7aeyFz3ocYWy.jpg

Helaas is de base plate beschadigd maar de nostalgie (en de laag stof :+) is er niet minder om :)
Gisteren bij Brick Sticker Shop een order gedaan voor het stickervel van de 3451-1: Sopwith Camel en de 8448-1: Super Street Sensation. Die waren op voorraad. Als de kwaliteit oké is dan ga ik eens inventariseren welke stickers ik allemaal mis en een cutsom order plaatsen
Hierover is nog wat twijfel. Aan de ene kant is het zeker tof om sets met stickers weer meer af te zien, maar er is wel redelijk wat kleurverschil.

Bij de 8448 valt het alles mee. Stickers voor de V8 badge aan de zijkant en intern de klokken, ventilatie en versnellingsbak zien er goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/9EAjilY0LLwQ0ywRrUSRfo79.jpg

Ook het nummerbord en logo op de neus kloppen. Alleen de aanduiding op de motor zelf niet. De streepjes horen wit te zijn en de after market stickers zijn meer grijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/69snSzDXB6mRO3lN2sKfeow8.jpg

Bij de 3541 is het nog erger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/5EhGfZkMEicbOzvIrZBY6ohX.jpg

Zoals te zien is het blauw op de after market stickers een stuk donkerder. De "C" en de "1" zijn origineel op een grijze achtergrond en aftermarket zwart.

Bij deze set heb ik daarom niet alles vervangen maar alleen de slechte of geheel missende (dit is nog een set waar de stickers over meerdere steentjes heen gaan):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/aOp1qjlRgzytkJI3za5Q5yUU.jpg

Het ziet er wel weer semi nieuw uit maar twijfel nog steeds wat nu meer charme heeft. Nieuwe stickers en dan de set als haast nieuw zien of toch de oude versleten stickers. Het zijn immers sets uit de jaren 90 of begin 2000. Dan hoeft het niet geheel nieuw meer te zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:29
@FeaR die soldaten set heb ik ook. Denk dat ik uit die periode alles heb. Mijn broer heeft of had alles van de piraten uit die tijd.

Verwijderd

LEGO 42095 RC Stunt Racer
Deze set kost +- 55/60 euro. Dan heb ik een receiver, remote control, batterybox en 2 motors.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSIlDImKo170S89ZaYTtHQwQ21o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t7WOovSMYpRkSS5bukY0U8IN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLfJHuTrWihR_NK8I6TYigU6LO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kL8NyupzUvDmv3Mads9cwwd6.jpg?f=fotoalbum_large
Voor 40 euro heb ik deze set. Batterybox, 1x motor, lampjes en een switch.

Als het puur voor de motor zou doen om bijvoorbeeld de Landrover op afstand te laten rijden dan kom ik het beste mee uit om die stunt racer te kopen ipv die set 8293 waarmee je alleen een switch hebt.

Bij de rode kraan ( 42082 ) krijg je alleen de batterybox en 1 motor als ik het goed begrijp?

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:08
Oekol schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:47:
Voor het eerst dat ik een moc doen wil, zat ook naar de shelby te kijken. De pdfs zien we heel erg duidelijk uit, hoeveel plaatjes doen jullie op 1 A4 met 't printen?
GeeBee schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:44:
Niet. Ik bouw bijna niet met boekjes, maar met pdf’s op mijn iPad. Als de pdf een beetje kwaliteit heeft (die van moc’s hebben vaak een hogere resolutie dan lego’s) dan kun je Nog inzoomen ook.
De PDF is gemaakt om digitaal te gebruiken (op een tablet bijvoorbeeld zoals GeeBee al aangeeft.)
Als je hem toch graag wilt printen dan zou ik afraden om kleiner te gaan dan 2 pagina's per kant van een A4tje omdat er af en toe ook meerdere bouw stappen op één pagina staan.

Het programma waarmee de bouw instructie gemaakt is heeft overigens wel wat opties (kleur en afmetingen) om de PDF geschikter te maken voor printen, Maar de kans bestaat dat het achteraf instellen van die opties de hele pagina opmaak overhoop gooit. En dan ben ik al snel twee tot drie uur bezig om dat weer te corrigeren, Kan er indien gewenst wel even naar kijken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19

Oekol

waka waka hey hey

Sato schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:10:
[...]

[...]

De PDF is gemaakt om digitaal te gebruiken (op een tablet bijvoorbeeld zoals GeeBee al aangeeft.)
Als je hem toch graag wilt printen dan zou ik afraden om kleiner te gaan dan 2 pagina's per kant van een A4tje omdat er af en toe ook meerdere bouw stappen op één pagina staan.

Het programma waarmee de bouw instructie gemaakt is heeft overigens wel wat opties (kleur en afmetingen) om de PDF geschikter te maken voor printen, Maar de kans bestaat dat het achteraf instellen van die opties de hele pagina opmaak overhoop gooit. En dan ben ik al snel twee tot drie uur bezig om dat weer te corrigeren, Kan er indien gewenst wel even naar kijken.
Ik ben al om. We gaan gewoon van de ipad gebruik maken en digitaal gebruiken. Kan ik idd ook gewoon inzoomen. :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• L23
  • Registratie: Januari 2015

L23

FeaR schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:51:
[...]

En zo geschiedde:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Helaas is de base plate beschadigd maar de nostalgie (en de laag stof :+) is er niet minder om :)
Tof. Ik wist niet dat er meerdere varianten waren van die base plate. Ik ben de laatste tijd ook oude Lego sets aan het opbouwen. Leuk om te doen en om te kijken of er onderdelen missen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LNLRrUg0P3VlCL_qFaWO-NsKnc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ejMkMmk91n49t3RPilatUCpm.jpg?f=user_large

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:07:

Als het puur voor de motor zou doen om bijvoorbeeld de Landrover op afstand te laten rijden dan kom ik het beste mee uit om die stunt racer te kopen ipv die set 8293 waarmee je alleen een switch hebt.

Bij de rode kraan ( 42082 ) krijg je alleen de batterybox en 1 motor als ik het goed begrijp?
Nee en ja. Theoretisch heb je twee motoren en kun je dus aandrijving en sturing doen, maar in de praktijk leent dat type motor en het powered up systeem zich daar niet voor en kun je beter de Servo motor gebruiken.

Het setje dat je aanhaalt gooit zijn aandrijving over tracks waarbij je stuurt door de ene kant vol gas te gaan en de andere kant half gas/geen input/achteruit te doen.

Bij de rode kraan zit inderdaad 1 motor, welke enkel gebruikt wordt voor het bedienen van de kraan functies.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Hmm, nou ben ik bezig om de Chiron zakje voor zakje te ontmantelen maar wat is een goede basis om de verbeterde versie te maken? Alle parts op één hoop of toch zakje voor zakje? Zo op het eerste gezicht lijken de instructies redelijk hetzelfde maar ik hoor graag of een andere manier handiger/beter werkt.

Strava

• AppieNL
@vhal
De zakjes apart houden en de extra parts voor de pimped versie ook apart. Sommige parts uit de set worden anders gebruikt in de pimped versie. Dus als die niet vindbaar is in je zakje of bergje extra parts, kan je daarvoor een nieuw zakje aanboren waar dat onderdeel wel in zit. Ik weet niet zeker of dit laatste gebeurt tijdens de pimped build versie, maar lijkt me het meest overzichtelijk. Ikzelf pakte het extra spul wat ik nodig had uit mijn lades met parts en had toen aan het einde een restje set parts (waaronder spul dat ik uit m'n lades haalde).

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11-2025

Hierkomik

Zo dan...

Hij is vandaag binnen gekomen :-). Vroegah altijd al een piratenschip gewild en dit is een mooi maatje!
Vanavond eerste zakje maar doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hq4c9a5kmf0WJA70GofXma-Cao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUYWGpepO1u3luyhvzGwGrv7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yM7DmiRQihBw8JS_inpewxIWFKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0jSgiIxXN4Yxj7fmOBdI6uO.jpg?f=fotoalbum_large

>>Edit: ik zie trouwens dat het pirateneiland (build C) een play functie heeft, denk om het hoofd van het eiland te laten bewegen... grappig! Ik ga die voorlopig niet bouwen maar is misschien wel leuk om te weten voor de twijfelaars <<<

Project 'Akiyuki Pinball Plinko Star Wars style' gaat even on hold, maar hier nog wel even de progressie (andere kleur Plinko dan normaal dus en heb een plekje voor een vignette toegevoegd. Op dit moment de scene van Greedo en Han in de cantina uit SW: A New Hope)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6pIqB3IjkEsDYHvtuMjqvmKF5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3kf38OofAyjxShslb5SnVi3.jpg?f=fotoalbum_large
De conveyor lift werkte tijdens een eerste test niet helemaal lekker, die wiebelde erg heen en weer. Als iemand een idee heeft hoe dat zou kunnen komen, hoor ik het graag (gebeurd dat bijvoorbeeld als de treads te strak zijn of juist los? Of zou het kunnen komen doordat ik een PF L-motor gebruik en het originele ontwerp gebruikt eem PF M-motor?)

[ Voor 5% gewijzigd door Hierkomik op 02-06-2020 21:19 ]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

vhal schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:18:
Hmm, nou ben ik bezig om de Chiron zakje voor zakje te ontmantelen maar wat is een goede basis om de verbeterde versie te maken? Alle parts op één hoop of toch zakje voor zakje? Zo op het eerste gezicht lijken de instructies redelijk hetzelfde maar ik hoor graag of een andere manier handiger/beter werkt.
Ik ben de Chiron langzaamaan aan het opbouwen uit zakjes die grofweg op onderdeeltype gesorteerd zijn, ipv in de originele genummerde zakjes. Op die manier heb ik alle onderdelen tegelijk liggen, maar wel redelijk overzichtelijk. Werkt eigenlijk prima, lijkt me ook geschikt voor de verbeterde versies van dergelijke sets.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:11
Hierkomik schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:04:
Hij is vandaag binnen gekomen :-). Vroegah altijd al een piratenschip gewild en dit is een mooi maatje!
Vanavond eerste zakje maar doen:

[Afbeelding]
Yes! Die van mij is ook net binnen. Ik wilde eigenlijk Barracuda Bay bestellen voor dat schip maar ik vond 200 euro net wat te ver gaan. Ik ben nog niet helemaal lyrisch over de brick-built zeilen maar de haai en romp zien er goed uit. Misschien dat ik voor die zeilen zelf nog een alternatieve oplossing ga bedenken.

• dr86
  • Niet online
Bij het opruimen van mn lego ben ik 2 zwarte zwaardjes tegen gekomen, ik heb alleen geen idee bij welke set deze zaten, op bricklink staan er ook geen sets waar deze kleur bij zat.

Iemand van jullie enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJAYV-Atar7R31Y-y24FZVt-8AY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MwG1fDNj2Ld8jhnNz9vTpNlJ.png?f=user_large

Het enige "moderne"castle setje wat ik een paar jaar terug gekocht heb is deze:
https://brickset.com/sets/7949-1/Prison-Carriage-Rescue
Maar op de foto en in het boekje zie ik alleen een grijs zwaard, de rest van mn sets zijn allemaal uit de jaren 90 en voor zover ik mij kan herinneren waren dat ook alleen maar grijze zwaardjes

[ Voor 29% gewijzigd door dr86 op 03-06-2020 11:25 ]

• chrisO
dr86 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:21:
Bij het opruimen van mn lego ben ik 2 zwarte zwaardjes tegen gekomen, ik heb alleen geen idee bij welke set deze zaten, op bricklink staan er ook geen sets waar deze kleur bij zat.

Iemand van jullie enig idee?

[Afbeelding]
Bij deze set zat een zwart zwaard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eu123EIhs4GL-XoeEKrqZ3dWY9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wn3QEf31LFzfPtTjtSy3oOdO.jpg?f=user_large

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Kan het deze zijn geweest: https://www.bricklink.com...logitem.page?S=6041-1#T=I

Daar zit een vergelijkbaar zwart zwaard in.

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 13:49
@Chakotay Ik heb thuis ook de Chiron staan. Heb hem per subdoosje opgebouwd. Was een hele mooie en leuke bouw.

• dr86
  • Niet online
Jacub86 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:26:
Kan het deze zijn geweest: https://www.bricklink.com...logitem.page?S=6041-1#T=I

Daar zit een vergelijkbaar zwart zwaard in.
chrisO schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Bij deze set zat een zwart zwaard:
[Afbeelding]
Nope, die heb ik niet, heb enkel jaren 90 setjes

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-01 12:24

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik ben zo niet te spreken over een levering van een verkoper van Bricklink he. Is een Nederlandse verkoper. Heb ik hier ook een herroepingsrecht? Weet iemand dit?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Gim
  • Niet online
JoeZuCK schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:10:
Ik ben zo niet te spreken over een levering van een verkoper van Bricklink he. Is een Nederlandse verkoper. Heb ik hier ook een herroepingsrecht? Weet iemand dit?
Heb je al contact opgenomen met de verkoper? Wellicht dat je er samen uit kunt komen.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-01 12:24

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gim schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Heb je al contact opgenomen met de verkoper? Wellicht dat je er samen uit kunt komen.
Ik ben goede kwaliteit gewend (ook van tweedehands steentjes), maar deze batch.. alles stinkt naar rook, de helft is ongewassen en zit onder stof of modder, daarnaast ontbreken er 5 steentjes en zijn er steentjes toegevoegd waar ik niet om heb gevraagd. Daarnaast zijn ook wat steentjes aangevreten of verkleurd wat niet in de omschrijving stond. Ik als ik bestel heb toch een herroepingsrecht als iets niet voldoet? Of werkt dat via internet (Bricklink) wat anders.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Net kids hier blij gemaakt met allebei een doosje ninjago, ze kijken bij hun moeder de afgelopen weken de serie op netflix en kunnen hele verhandelingen houden over wat er precies gebeurd is, en welke figuurtje welke krachten heeft, ik dacht ik geef ze wat te doen in de vakantie :)

Hier schiet het met de defender trouwens voor geen meter op, vorige week heb ik ergens in een verloren uurtje de achteras en versnellingsbak gebouwd en sindsdien geen tijd meer gehad :P

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Heb er even op moeten wachten, maar vanavond beginnen met bouwen :D
Kudos aan Lego, de verpakking was meer dan adequaat om het correct en onbeschadigd te laten aankomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18eMRap9L8BTtW2adbHqZbSa3Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJB85VIDq7SR9wdwl8pRDW52.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:58

QuattroNL

It is I.

raymondw schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:30:
Gaaf, je hebt 'm! _/-\o_

Ik wil heel graag horen hoe de build is en of de (technische) kwaliteit is wat je mag verwachten voor dit geld.
(wil 'm ook graag hebben maar hik nog wat tegen de prijs aan)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

JoeZuCK schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Ik ben goede kwaliteit gewend (ook van tweedehands steentjes), maar deze batch.. alles stinkt naar rook, de helft is ongewassen en zit onder stof of modder, daarnaast ontbreken er 5 steentjes en zijn er steentjes toegevoegd waar ik niet om heb gevraagd. Daarnaast zijn ook wat steentjes aangevreten of verkleurd wat niet in de omschrijving stond. Ik als ik bestel heb toch een herroepingsrecht als iets niet voldoet? Of werkt dat via internet (Bricklink) wat anders.
Da's niet fijn. Meeste Bricklinkers bieden wel goede kwaliteit, er zitten er alleen een aantal tussen die dat niet doen. Volgens mij heb je geen herroepingsrecht op Bricklink. De eerste stap zou zijn dat je er samen met de verkoper uitkomt. Lukt dat niet, dan kan je dreigen met een negatieve beoordeling. Wellicht ook melden bij het "Problem center" van Bricklink, al moet je daar niet te veel van verwachten.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Gisteren de Panigale binnengekregen en gelijk gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBtLfmI2YjEQkhCw2COAs5fYjKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMQo1XBFTvhvZ11aJVgmTWV3.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke build, voor mij weer nieuwe bouwtechnieken tegengekomen en de versnellingsbak is ook leuk gedaan. Maar het uiteindelijke model valt mij wat tegen. Ik vind hem veel te lomp, vooral in het vooraanzicht is hij veel te breed, grondspeling is te hoog en in vergelijking met de andere technic-motoren is ook de tank heel erg hoog. Daarnaast vind ik de nieuwe voorvering te iel, de oude voorvorken leken niet echt op echte voorvoorken maar ze hadden wel voldoende body naast het voorwiel. Ook is het jammer dat van de versnellingsbak en motor amper nog iets te zien is, ook niet als de kuipdelen verwijdert zijn.

De nieuwe remschijven en achterband zijn dan wel weer cool, die wil ik nog een keer los kopen om de oude modellen te pimpen. 8)

Maar ondanks het commentaar mag hij gewoon in m'n verzameling blijven ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQElx_IbTD3ibjvp2GNQZWVRrPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AKofKoXy4RDpbQBUk3TEXWc.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk vind ik de rode speed triple nog het mooiste model dat Lego heeft gemaakt :)

• raymondw
QuattroNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Gaaf, je hebt 'm! _/-\o_

Ik wil heel graag horen hoe de build is en of de (technische) kwaliteit is wat je mag verwachten voor dit geld.
Zal ik zeker hier vermelden d:)b
Heb al ruime ervaring met de andere modellen en ook de wat Cada's, ben dus ook erg nieuwsgierig.

Als het allemaal een btje lukt gaat deze ook met een RC set geupgrade worden om te racen tegen de Cada LP610 met onze kleine man.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• chrisO
QuattroNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Gaaf, je hebt 'm! _/-\o_

Ik heb virtueel door het eerste deel van de bouwinstructies gebladerd en vind het een saaiere en versimpelde versie van de Chiron. Wat voornamelijk komt door het gebruik van de nieuwe grote 7 x 11 en 11 x 15 liftarms en een simpele V12 inplaats van een W16.
De enige echte nieuwe functie zijn de deuren :|

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-01 21:16

GeeBee

Oddball

dr86 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:51:
[...]

[...]

Nope, die heb ik niet, heb enkel jaren 90 setjes
Dan is het stiekum toch uit die set, of geen originele LEGO.
Misschien is er een zwarte tussen de donker grijze gekomen.

Wees er zuinig op. Tweedehands kosten ze zo'n €9,- per stuk :)
https://www.bricklink.com...,%20Weapon%5D#T=S&C=11&O={%22color%22:%2211%22,%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0}

[ Voor 30% gewijzigd door GeeBee op 03-06-2020 14:48 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• AppieNL
Voornaamste/enige probleem met de Sian dusver lijken wat fouten te zijn in de bouwinstructies. Onderdelen die verkeerd om zitten (Sariel's review), pinnentjes die een gaatje verspringen bij de volgende stap of al op het model zaten een paar stappen eerder en onderdelen die op al op het model zitten zoals de rotorbladen sideskirts terwijl je net start met het zakje met de rotorbladen. of aantallen die niet kloppen (3 soft axles ipv 2). Dus blijf goed kijken bij de bouwinstructies :)

[ Voor 36% gewijzigd door AppieNL op 03-06-2020 16:18 . Reden: let zelf al niet eens goed op bij fouten die worden aangedragen :D ]

• meesje
AppieNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:09:
Voornaamste/enige probleem met de Sian dusver lijken wat fouten te zijn in de bouwinstructies. Onderdelen die verkeerd om zitten (Sariel's review), pinnentjes die een gaatje verspringen bij de volgende stap of al op het model zaten een paar stappen eerder en onderdelen die op al op het model zitten zoals de rotorbladen sideskirts terwijl je net start met het zakje met de rotorbladen. Dus blijf goed kijken bij de bouwinstructies :)
Aha, nu begrijp ik de 18+ leeftijdscategorie. ;)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:41:
Gisteren de Panigale binnengekregen en gelijk gebouwd.

[Afbeelding]

Leuke build, voor mij weer nieuwe bouwtechnieken tegengekomen en de versnellingsbak is ook leuk gedaan. Maar het uiteindelijke model valt mij wat tegen. Ik vind hem veel te lomp, vooral in het vooraanzicht is hij veel te breed, grondspeling is te hoog en in vergelijking met de andere technic-motoren is ook de tank heel erg hoog. Daarnaast vind ik de nieuwe voorvering te iel, de oude voorvorken leken niet echt op echte voorvoorken maar ze hadden wel voldoende body naast het voorwiel. Ook is het jammer dat van de versnellingsbak en motor amper nog iets te zien is, ook niet als de kuipdelen verwijdert zijn.

De nieuwe remschijven en achterband zijn dan wel weer cool, die wil ik nog een keer los kopen om de oude modellen te pimpen. 8)

Maar ondanks het commentaar mag hij gewoon in m'n verzameling blijven ;)

[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik de rode speed triple nog het mooiste model dat Lego heeft gemaakt :)
Die hele serie heb ik hier ook .... Maar aangevuld met de 8291, de 8420 én de 10269 ..... Die laatste hoort IMHO écht niet in m'n collectie thuis, want: géén TECHNIC, maar ik moest toch 'iets' in de huidige Corona-Tijd 8)

De Ducati heb ik overigens gisteren pas besteld én ook opgehaald (Jan's Steen in Woerden) naar aanleiding van een tip hier. Ik kwam er praktisch langs doordat ik in Zoetermeer moest zijn voor m'n werk.... Érg vriendelijk mensen daar met sowieso een erg ruime sortering qua Lego (alléén maar Lego daar). Was tevens de eerste keer dat ik in Woerden kwam en ik verwachte een soort van Vinex Wijk / Stadje maar.... Ook dát was even anders als gedacht :9

Zowel de Ducati als ook de HD moeten nog in elkaar gezet worden :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Will_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Die hele serie heb ik hier ook .... Maar aangevuld met de 8291, de 8420 én de 10269 ..... Die laatste hoort IMHO écht niet in m'n collectie thuis, want: géén TECHNIC, maar ik moest toch 'iets' in de huidige Corona-Tijd 8)

De Ducati heb ik overigens gisteren pas besteld én ook opgehaald (Jan's Steen in Woerden) naar aanleiding van een tip hier. Ik kwam er praktisch langs doordat ik in Zoetermeer moest zijn voor m'n werk.... Érg vriendelijk mensen daar met sowieso een erg ruime sortering qua Lego (alléén maar Lego daar). Was tevens de eerste keer dat ik in Woerden kwam en ik verwachte een soort van Vinex Wijk / Stadje maar.... Ook dát was even anders als gedacht :9

Zowel de Ducati als ook de HD moeten nog in elkaar gezet worden :+
De Harley heb ik ook naar gekeken maar die doet mij helemaal niets, waarschijnlijk omdat het geen technisch lego is. Voor die andere 2 sets ben ik te laat uit m'n dark ages gekomen.

• FlowSnake
Ik zie Jans Steen vaker voorbij komen de laatste tijd. Dus gewoon betrouwbare shop? Hoe zit het met de vele modellen die niet on stock zijn, die levert hij na ofzo?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Pierre

Van nature lui!

raymondw schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:30:
Kudos aan Lego, de verpakking was meer dan adequaat om het correct en onbeschadigd te laten aankomen.

[Afbeelding]
Gaaf hij is hier ook onderweg *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:09:
Voornaamste/enige probleem met de Sian dusver lijken wat fouten te zijn in de bouwinstructies. Onderdelen die verkeerd om zitten (Sariel's review), pinnentjes die een gaatje verspringen bij de volgende stap of al op het model zaten een paar stappen eerder en onderdelen die op al op het model zitten zoals de rotorbladen sideskirts terwijl je net start met het zakje met de rotorbladen. of aantallen die niet kloppen (3 soft axles ipv 2). Dus blijf goed kijken bij de bouwinstructies :)
Bah, ik snap toch vrij slecht hoe dat soort fouten uberhaupt nog gemaakt worden tegenwoordig, je zou toch zeggen dat ze bij lego intern ook een CAD programma hebben waarmee vervolgens ook instructies uitgegenereerd kunnen worden. Het wekt ook de indruk dat de instructies niet vervolgens nog getest worden voordat ze naar de drukker gaan. Vrij onacceptabel voor zon duur product.

Ik wacht wel op revisie 1.2/1.3 van de "pimp my lambo" die er ongetwijfeld komt.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Will_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Ik ben pas bij 42007 aangehaakt :( baal nog steeds dat ik destijds 8051 heb laten schieten, ik weet nog dat ik er over heb staan twijfelen vlak voordat ie uit productie ging. Helaas is het een zodanig gewild model, met wat unieke onderdelen, dus een beetje voordelig op de kop tikken is er echt niet meer bij :(

Eerst de Defender en de Duc maar eens afmaken, dan zien we wel weer, misschien kan ik met de inmiddels aangelegde verzameling aan spares toch relatief eenvoudig het ding bij elkaar grabbelen, hetzij met een colour-swap

• raymondw
vectormatic schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:20:
Bah, ik snap toch vrij slecht hoe dat soort fouten uberhaupt nog gemaakt worden tegenwoordig, je zou toch zeggen dat ze bij lego intern ook een CAD programma hebben waarmee vervolgens ook instructies uitgegenereerd kunnen worden. Het wekt ook de indruk dat de instructies niet vervolgens nog getest worden voordat ze naar de drukker gaan. Vrij onacceptabel voor zon duur product.

Ik wacht wel op revisie 1.2/1.3 van de "pimp my lambo" die er ongetwijfeld komt.
Ik heb Dragonfly-v29 ontvangen, het zou kunnen dat iemand die hem voor die tijd heeft gehad een eerder revisie heeft ontvangen.
Maar of we daar achter gaan komen...

Zal het boekje in de gaten houden met bouwen of eea wel of niet klopt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FlowSnake schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:15:
Ik zie Jans Steen vaker voorbij komen de laatste tijd. Dus gewoon betrouwbare shop? Hoe zit het met de vele modellen die niet on stock zijn, die levert hij na ofzo?
Voor zover ik 't gisteren als 'Nuchtere Brabander' snel kon bekijken: 't IS een ruim gesorteerde en érg nette fysieke winkel met alléén maar Lego op een dure A-Locatie in een winkelstraat welke dankzij de huidige omstandigheden wat meer met de digitale webshop aan het werken is gegaan.

Toen ik belde voor de daadwerkelijk beschikbaarheid van de Ducati kreeg ik te horen dat er nog maar één beschikbaar was dus m'n verzoekje was om die éne voor me achter te houden zodat ik 'm een paar uur later op kon komen halen. Een refresh van de pagina gaf daarna ook meteen aan dat er '0' voorraad was. De dame in de winkel wist zélfs m'n voornaam nog toen ik er 3 uur later binnen liep terwijl ze verder geen gegevens vroeg bij 'reseveren'.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 03-06-2020 17:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• AppieNL
[...]

Zeker dat ze dat hebben en normaal worden die instructies ook veelvuldig getest, normaal zie je wel eens 1-2 foutjes desondanks dat alles in een boekje, maar dit zijn er al 4 a 5. Ik heb wel begrepen dat het foutje dat Sariel had aangekaart, al is aangepast in de PDF.
raymondw schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Ik heb Dragonfly-v29 ontvangen
Als je "V29" bedoelt dat in je besteloverzicht staat van Lego, dit slaat eigenlijk op een regiocode (EU in dit geval), niet een versie nummer. Heeft geloof ik met het bladzijde formaat van de boekjes te maken. USA gebruikt "V39".

• raymondw
AppieNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:42:
Als je "V29" bedoelt dat in je besteloverzicht staat van Lego, dit slaat eigenlijk op een landcode (EU in dit geval), niet een versie nummer. Heeft geloof ik met het bladzijde formaat van de boekjes te maken. USA gebruikt "V39".
Nee, op de doos, maar zou een EU code kunnen zijn.
Ga het wel zien met bouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ji4o5T2P5wyCT8n-M4fFIhLf-ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQFTA4xZDtPWRsPREqmszPp3.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
Same shit :) Want in de doos zit een EU boekje.

Wat wel leuk is om te zien op je foto, is dat je set al geproduceerd is in april. Dat is wel leuke info om revisies van het boekje te volgen.

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 03-06-2020 17:55 ]

• Kapoen
Ik heb net mijn eerste aankoop bij brickshop.be (of is het .nl? ;)) opgepikt. Voor een order dat ik pas gisterenmiddag plaatste ging deze wel heel snel, ik vermoed zelfs dat dit mijn 'snelste Lego aankoop' ooit is.

Anyhoo, nu heb ik mijn collectie catalogussen weer compleet en twee (micro build) treinen + andere polybags erbij :P

• FlowSnake
Will_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Voor zover ik 't gisteren als 'Nuchtere Brabander' snel kon bekijken: 't IS een ruim gesorteerde en érg nette fysieke winkel met alléén maar Lego op een dure A-Locatie in een winkelstraat welke dankzij de huidige omstandigheden wat meer met de digitale webshop aan het werken is gegaan.

Toen ik belde voor de daadwerkelijk beschikbaarheid van de Ducati kreeg ik te horen dat er nog maar één beschikbaar was dus m'n verzoekje was om die éne voor me achter te houden zodat ik 'm een paar uur later op kon komen halen. Een refresh van de pagina gaf daarna ook meteen aan dat er '0' voorraad was. De dame in de winkel wist zélfs m'n voornaam nog toen ik er 3 uur later binnen liep terwijl ze verder geen gegevens vroeg bij 'reseveren'.
Alright, dank, dan hou ik die shop even in de gaten.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Zeker dat ze dat hebben en normaal worden die instructies ook veelvuldig getest, normaal zie je wel eens 1-2 foutjes desondanks dat alles in een boekje, maar dit zijn er al 4 a 5. Ik heb wel begrepen dat het foutje dat Sariel had aangekaart, al is aangepast in de PDF.
Tja, ik zou dus verwachten dat fatsoenlijke tooling fouten als verspringende pinnetjes of onderdelen die verschijnen, weer verdwijnen en terugkomen gewoon onmogelijk zou moeten maken. Daarmee spoor je fouten zoals de porsche's 1-3-2-4 gearbox niet op, maar de echte out of order bouwfouten zouden gewoon in de tooling moeten worden afgevangen

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:07:
LEGO 42095 RC Stunt Racer
Deze set kost +- 55/60 euro. Dan heb ik een receiver, remote control, batterybox en 2 motors.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor 40 euro heb ik deze set. Batterybox, 1x motor, lampjes en een switch.

Die doos van €40 heb ik ook naar gezocht maar is op veel plaatsen uitverkocht. De power functions los bij lego bestellen kost 65,95 en heb nu ook de 42095 voor €64,- :P De set boeit mij verder helemaal niet maar het is wel goedkoper en die steentjes komen ergens anders wel voor van pas. Weet niet wat er precies met Power Functions gaat gebeuren nu Power Up er is dus wilde wat reserve spul hebben. Zeker aangezien Power Up duurder is en voor zover ik weet niet direct te combineren is met Power Functions.

200 fish found!

• dr86
  • Niet online
[...]

Las gister het interview met de brickmaster van lego masters, blijkt dat er juist een heel team zit om alles zo goed mogelijk om te zetten van product naar handleiding.
Ben nu wat oude sets in elkaar aan het zetten en vind die oude boekjes veel onduidelijker dan die van tegenwoordig.

• meesje
dr86 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:46:
[...]

Las gister het interview met de brickmaster van lego masters, blijkt dat er juist een heel team zit om alles zo goed mogelijk om te zetten van product naar handleiding.
Ben nu wat oude sets in elkaar aan het zetten en vind die oude boekjes veel onduidelijker dan die van tegenwoordig.
Die oude handleidingen is het echte werk: zoek de verschillen!
Geen wonder dat destijds veel sets een hogere leeftijdscategorie hadden.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb net de finale van LM gezien. Ik vond het ruimteschip wel cool, maar Jan en Lola zijn well terecht de winnaars. Maareh, moet ik mij schamen als ik geen idee heb wie die 2de jury was?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Pierre

Van nature lui!

[...]

Dat zou wel @#€@& zijn dan mag je of een paar honderd pagina's printen of op je tablet bekijken als je de Lamborghini ga bouwen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:30
zonoskar schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:52:
Ik heb net de finale van LM gezien. Ik vond het ruimteschip wel cool, maar Jan en Lola zijn well terecht de winnaars. Maareh, moet ik mij schamen als ik geen idee heb wie die 2de jury was?
Uh, toch een beetje wel, ja. Justin Ramsden is toch best wel bekend als lego designer. Er is een paar jaar geleden ook een documentaire geweest, waarin oa te zien was hoe hij (en een boel anderen) solliciteerden bij lego en hij dus uiteindelijk aangenomen is. Ben alleen even kwijt hoe die docu nu heette.

• BaRtHoLoMeUs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 19:38
Denk niet dat dit hier al stond maar wel interessant: virtuele rondleidingen in Lego house met focus op de 'history collection'. Ik heb me alvast ingeschreven. ☺️

[ Voor 8% gewijzigd door BaRtHoLoMeUs op 03-06-2020 19:16 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .