Nou, ik ben ook gezakt voor mijn AFOL examen hoor. Ik ben bijna klaar met stap 2 van de defender, en het geheel rolt voor geen meter, zodra ik het ding in versnelling zet voel je over een halve meter rollen de spanning opbouwen en wat geklik, en als je geluk hebt verschiet er een pinnetje in de "motor".
Ik had bij het in elkaar zetten van de vooras, met het DNR/HiLo stuk al het idee dat het niet lekker liep, maar kon maak niet vinden welk tandwieltje nu het probleem was. Nu moet ik ook zeggen dat het frame om al die verbindingen heen weinig stijf is, en waar ik bij de versnellingsbak nog het idee had dat de constructie enigszins richting optimaal gaat, is de hoeveelheid extra tandwieltjes en overbrengingen in de neus toch wel echt bizar.
Nu maar eens kijken of ik het opgelost krijg, anders gaat de boel weer uit elkaar en wordt het de pimp my defender driveline...
Edit: de achteruit doet het, en in Hi-range de 4 en 3 ook redelijk, hoe lager ik schakel, hoe meer spanning zich opbouwt in de aandrijf lijn, in Lo-1/2/3 lijkt het ding net een omgekeerde pullback-racer...
Edit2: Ik bedenk me net, de R heeft dus (ongeveer) een zelfde verhouding als F-Hi-4.... Nu had ik al wel begrepen dat de sticker voor de gearbox verkeerd om was, maar dit slaat wel weer alles, denk dat ik raar zou staan kijken als mijn eigen auto ook met 180 kmh achteruit kon...
Overigens, de bang/buck is wel vrij awesome bij dit ding, ongeveer net zoveel onderdelen als de GT3RS, kwa aandrijflijn zit je in Chiron gebied, en dan te bedenken dat ik em voor €112 gescored heb. Alleen jammer dat de build zo ongelofelijk gevoelig is, en dus de tandwiel ratios weer van geen kanten kloppen.
[
Voor 31% gewijzigd door
vectormatic op 04-06-2020 10:04
]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings