Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.835 views

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:38
Jan's steen heeft ook (ik weet niet of nu in coronatijd) een best wel uitgebreide PAB wall.

Vriendelijke mensen, veel ver onder lego adviesprijs en goede service. Ook ik heb er wel eens een bestelling gereserveerd waarbij de laatste direct uit het systeem werd gehaald.

Ik voor mij vind het een aanrader en in de meeste gevallen gelijk of zelfs iets goedkoper dan brickshop.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-01 18:11
Kapoen schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:59:
Ik heb net mijn eerste aankoop bij brickshop.be (of is het .nl? ;)) opgepikt. Voor een order dat ik pas gisterenmiddag plaatste ging deze wel heel snel, ik vermoed zelfs dat dit mijn 'snelste Lego aankoop' ooit is.

Anyhoo, nu heb ik mijn collectie catalogussen weer compleet en twee (micro build) treinen + andere polybags erbij :P
Goed dat je er over begint, ben ook zo'n completist. Normaal pik ik de catalogussen wel op in antwerpen, maar ja.

via S@H kun je ze ook aanvragen en er is nog een bestelling onderweg, eens kijken of dat lukt

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:11
avdieren schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Goed dat je er over begint, ben ook zo'n completist. Normaal pik ik de catalogussen wel op in antwerpen, maar ja.

via S@H kun je ze ook aanvragen en er is nog een bestelling onderweg, eens kijken of dat lukt
Ik heb gisteren nog gebeld naar de winkel in Antwerpen, om te vragen of ze nog boekjes hadden. Dat was dus helaas niet het geval. Van de optie op S@H had ik ook al gelezen, maar die vind ik niet meteen terug op de Benelux winkel/service.
Waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde plaats.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Pierre schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Dat zou wel @#€@& zijn dan mag je of een paar honderd pagina's printen of op je tablet bekijken als je de Lamborghini ga bouwen.
Of als je hem nog niet gekocht hebt, gewoon wachten tot het nieuwe boekje erbij zit. Productie datum juni op z'n vroegst waarschijnlijk voor een update.

Let wel, het zijn geen baanbrekende fouten, dus een tablet of een printer heb je nu ook niet nodig zolang je maar een beetje oplet en een beetje kritisch kijkt. Pinnetjes op de verkeerde plek, merk je snel genoeg, want risico dat die dan op een geblokkeerde plek zit. Het probleem van Sariel merk je ook snel genoeg, want dan gaat je koplamp hangen. De soft axle merk je ook snel genoeg, want je houdt er dan 1 over en laten we daarbij vanuit gaan dat dit wel goed zit en je niet het zeldzame geval bent die er 1 te weinig heeft gehad (inb4 "mijn sets missen best vaak wat").

Zoals vectormatic ook al zegt, ze zouden beter moeten kunnen. Het is slordig, maar als dit het enige is dat fout is aan deze set, heeft Lego hele grote stappen gezet tov de Porsche waarbij de 1>3>2>4 versnellingen in de gearbox expres was "anders werkte hij niet" (ja, dat is een quote van Lego). De Chiron had slechte voorvering en een goede handleiding, dit heeft goede voorvering en wat schoonheidsfoutjes in de handleiding. Ik heb liever het laatste, kost minder tijd en onderdelen om te fixen.

Hoort het allebei perfect te zijn? Zeker, verwacht ik ook wel van Lego, maar dat lukt blijkbaar niet. Ik had bij de Porsche al het gevoel dat die rushed was naar release, de Chiron iets minder (die voorvering had duidelijk moeten worden in enkele tests dat die niet kon) en hierbij is alleen de handleiding gerushed (mede dankzij dat de Sian een hoop geleend heeft van het Chiron chassis, dat daarin fouten maken wel heel knap zou zijn).

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik zie op 2ttoys best wel oude sets staan die eigenlijk nergens meer leverbaar zijn / uit de handel zijn. Zoals Palace Cinema en de Dieren winkel. Heeft iemand ervaring met deze partij en sets die overal uit de handel zijn behalve hier?

Cloud ☁️

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

2T is prima. Lokale winkel hier, kom ik met enige regelmaat, aardige lui. Je kunt ze even bellen om de voorraad te dubbel hecken, maar als het goed is zijn ze gewoon bij.
En ja, die hebben ook zeldzaam spul staan. Zijn zelf ook een stel fanaten ;)
Zeldzaam zal ws iets duurder zijn dan normaal, maar dat lijkt me niet vreemd.

Maar volledig betrouwbaar dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-01 22:35

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:29:

Zoals vectormatic ook al zegt, ze zouden beter moeten kunnen. Het is slordig, maar als dit het enige is dat fout is aan deze set, heeft Lego hele grote stappen gezet tov de Porsche waarbij de 1>3>2>4 versnellingen in de gearbox expres was "anders werkte hij niet" (ja, dat is een quote van Lego). De Chiron had slechte voorvering en een goede handleiding, dit heeft goede voorvering en wat schoonheidsfoutjes in de handleiding. Ik heb liever het laatste, kost minder tijd en onderdelen om te fixen.
Daar ben ik het zeker mee eens, ik ben expres de reviews van de Lambo aan het mijden, om lekker blanco zelf de set te kunnen ontdekken als ie er is, maar ik hoor nog geen klachten over structurele fouten, hooguit dat het meer van hetzelfde is.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-01 15:57
HKLM_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:43:
Ik zie op 2ttoys best wel oude sets staan die eigenlijk nergens meer leverbaar zijn / uit de handel zijn. Zoals Palace Cinema en de Dieren winkel. Heeft iemand ervaring met deze partij en sets die overal uit de handel zijn behalve hier?
Prima winkel. Ook leuk om eens langs te gaan, ze hebben een aantal mooie mocs in vitrines staan.
Vanwaar de interesse trouwens? Beide voorbeelden zijn op andere plekken voor hetzelfde of minder te krijgen. Hetzelfde geldt voor andere/courante sets. Ze concurreren niet echt op prijs ofzo, zoals bijvoorbeeld te zien is aan de twee city treinen die voor de adviesprijs te koop staan en elders steevast voor minimaal 3 tientjes minder.
Maar inderdaad voor uit-assortiment spul kunnen ze wel interessant zijn, mocht je op zoek zijn en de prijs nog te doen is. Ik heb trouwens gemerkt dat er meer webshops niet makkelijk te googlen zijn maar wel oudere sets hebben. Betrouwbaarheid is wel een ding uiteraard, dus enkel voor kleine bedragen of ophalen een optie.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

Mappy

Piramide van Austerlitz

Will_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:41:
De dame in de winkel wist zélfs m'n voornaam nog toen ik er 3 uur later binnen liep terwijl ze verder geen gegevens vroeg bij 'reseveren'.
Will_M: ik kom voor de Ducati!
dame: ah, jij wil 'm?
Will_M: huh ja dat ben ik!
:+

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Die doos van €40 heb ik ook naar gezocht maar is op veel plaatsen uitverkocht. De power functions los bij lego bestellen kost 65,95 en heb nu ook de 42095 voor €64,- :P De set boeit mij verder helemaal niet maar het is wel goedkoper en die steentjes komen ergens anders wel voor van pas. Weet niet wat er precies met Power Functions gaat gebeuren nu Power Up er is dus wilde wat reserve spul hebben. Zeker aangezien Power Up duurder is en voor zover ik weet niet direct te combineren is met Power Functions.
Ik heb de voorganger van de 42095, de 42065. Ik was er al die tijd stellig van overtuigd dat beide sets dezelfde motoren gebruiken, maar de 65 gebruikt blijkbaar slechts M-motoren i.p.v. L-motoren :o

Waarschijnlijk dat ik zelf toch even bij de LEGO shop zelf kijk, want ik wil ook nog een PF trein batterij blok en een Servo motor erbij hebben. Al vrees ik dat als ik niet uitkijk dat ik dadelijk teveel koop ;)
AppieNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:50:
[...]

En een PF servo is op basis van dezelfde motor die in de M-motor zit. De ene kost €10 en de servo €26. De XL zat ook al in de eerste PF set van 2007, dat zal vooral hebben meegespeeld in het prijspunt van die motor.

De L-motor is ook zo'n beetje in elk opzicht de beter motor: goede snelheid, redelijk krachtig, niet belachelijk groot, goede mounting opties en niet geheel onbelangrijk: z'n beveiligingssensors hebben een hogere marge dan de XL en M. De L-motor kan je ook met vertragingen een koppel geven dat vergelijkbaar is met de XL, maar met meer toeren, nadeel is natuurlijk dat het minder efficiënt is. De XL is een motor met belachelijk veel koppel. Vooral nuttig als je niet veel tandwielen wilt gebruiken vanwege gebrek aan ruimte buiten zo'n logge motor of omdat efficiëntie belangrijk is. De XL is vooral nuttig imo bij dingen waarbij gewicht significant een rol speelt en het voortduwen van een 42043 valt wel in dat straatje, is geen lichte jongen :) maar 2 L-motors in datzelfde model zou ook een eind kunnen komen.

Bij de XL-motor moet ik altijd aan dit prachtige bouwwerk en filmpje denken van Mahjqa:
[YouTube: Massive Lego Landship - Khagaan]
Dit voertuig rijdt met 1 XL d:)b
Ik kan de instructies voor 42043 RC even niet zo snel vinden (had ze gekocht/gedownload), maar wel nog even opnieuw gezocht naar 42043 RC Mod en ik kom waarom daarom heel veel tegen met één L-motor i.p.v. een XL-motor. Ik durf toch echt te zweren dat ik instructies had met een XL-motor. Maar schijnbaar lijkt de L-motor door menig toegepast te worden.... en lijkt dan ook maar om één motor te gaan.

Wat lijkt jou?

[EDIT] Instructies teruggevonden. Heb inderdaad alleen nog een L en Servo motor nodig.

Was van plan een Servo motor, L-motor, XL-motor, trein batterij blok, 2x kabeltje 20cm, 1x kabeltje 50cm erbij te halen. Misschien ook een IR-receiver erbij, zodat ik niet gelijk een model hoef open te breken om een ander model te laten rijden. Een afstandbediening kan ik immers gebruiken met meerdere modellen (alleen niet simultaan, maar heb dan ook maar 2 handen :P).

Maar de XL-motor nu misschien toch laten varen. M'n bestelling voor onderdelen nog maar even op hold gezet tot ik eruit ben..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31
Ik probeer op BL de onderdelen voor de eerste kleinere MF te bestellen.
Ieder uur is het weer een andere winkel die op komt. Of iedereen besteld er zoveel van of een andere reden.
Nu uit Letland, maar wel 13 euro verzendkosten. Dat is al meer dan de huidige prijs.
Ga eens kijken of ik via Lego kan bestellen en wat de prijs daar gaat doen.

Helemaal niets. Pick a brick heeft geen Technic pin 3L bijvoorbeeld.
Bricks and pieces is gesloten vanwege Corona. Dus die optie is er ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 04-06-2020 08:49 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, ik ben ook gezakt voor mijn AFOL examen hoor. Ik ben bijna klaar met stap 2 van de defender, en het geheel rolt voor geen meter, zodra ik het ding in versnelling zet voel je over een halve meter rollen de spanning opbouwen en wat geklik, en als je geluk hebt verschiet er een pinnetje in de "motor".

Ik had bij het in elkaar zetten van de vooras, met het DNR/HiLo stuk al het idee dat het niet lekker liep, maar kon maak niet vinden welk tandwieltje nu het probleem was. Nu moet ik ook zeggen dat het frame om al die verbindingen heen weinig stijf is, en waar ik bij de versnellingsbak nog het idee had dat de constructie enigszins richting optimaal gaat, is de hoeveelheid extra tandwieltjes en overbrengingen in de neus toch wel echt bizar.

Nu maar eens kijken of ik het opgelost krijg, anders gaat de boel weer uit elkaar en wordt het de pimp my defender driveline...

Edit: de achteruit doet het, en in Hi-range de 4 en 3 ook redelijk, hoe lager ik schakel, hoe meer spanning zich opbouwt in de aandrijf lijn, in Lo-1/2/3 lijkt het ding net een omgekeerde pullback-racer...

Edit2: Ik bedenk me net, de R heeft dus (ongeveer) een zelfde verhouding als F-Hi-4.... Nu had ik al wel begrepen dat de sticker voor de gearbox verkeerd om was, maar dit slaat wel weer alles, denk dat ik raar zou staan kijken als mijn eigen auto ook met 180 kmh achteruit kon...

Overigens, de bang/buck is wel vrij awesome bij dit ding, ongeveer net zoveel onderdelen als de GT3RS, kwa aandrijflijn zit je in Chiron gebied, en dan te bedenken dat ik em voor €112 gescored heb. Alleen jammer dat de build zo ongelofelijk gevoelig is, en dus de tandwiel ratios weer van geen kanten kloppen.

[ Voor 31% gewijzigd door vectormatic op 04-06-2020 10:04 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:44:
Ik probeer op BL de onderdelen voor de eerste kleinere MF te bestellen.
Ieder uur is het weer een andere winkel die op komt. Of iedereen besteld er zoveel van of een andere reden.
Nu uit Letland, maar wel 13 euro verzendkosten. Dat is al meer dan de huidige prijs.
Ga eens kijken of ik via Lego kan bestellen en wat de prijs daar gaat doen.

Helemaal niets. Pick a brick heeft geen Technic pin 3L bijvoorbeeld.
Bricks and pieces is gesloten vanwege Corona. Dus die optie is er ook niet.
Hebje op brickshop gekeken, die verkopen ook losse onderdelen. Vaak wel per 100 stuks

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:32
HKLM_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:43:
Ik kan bevestigen dat 2T Toys een betrouwbare winkel is (ze zitten bij mij om de hoek ;) ), en ze hebben vaker sets die (recent) retired zijn nog in hun assortiment. Gewoon voorraad die ze opmaken.

Ik heb wel twee keer een prijsverschil gehad tussen winkel en webshop (soms duurder, soms goedkoper), maar dat is steeds in mijn voordeel gecorrigeerd.
Bezoekje aan de fysieke winkel kan ik aanbevelen want ze hebben mooie displays die ze regelmatig wisselen.

scintillating

• Arunia
@dr86 Daar nog niet gekeken, maar 100 stuks is wel veel haha. Max voor een specifiek item was 50.

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-01 14:45
Dank voor de tip van 2T Toys, wist nog niet van de winkel af. Maar ik zie net een set waar ik al een tijdje naar aan het zoeken was! Morgen ophalen, dus gelijk even een kijkje nemen, ben benieuwd!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-01 17:02
Ik liep vooral er tegenaan dat bij de 6-cilinder zuiger, de ringetjes onder de zuigers voldoende naar beneden geschoven moeten worden. Toen ik dat deed, liep alles redelijk soepel.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Aristos schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Ik liep vooral er tegenaan dat bij de 6-cilinder zuiger, de ringetjes onder de zuigers voldoende naar beneden geschoven moeten worden. Toen ik dat deed, liep alles redelijk soepel.
Dank voor de tip, maar daar ligt het bij mij niet aan. Ik had al gevonden dat een eind van een u-joint aanliep tegen de grote krans van het center-diff, dat corrigeren zorgde er voor dat de achteruit in ieder geval goed loopt. Maar als ik spanning opbouw in de de aandrijflijn kan ik alle "zuigers"gewoon omhoog trekken zonder dat er opeens wat deblokkeert.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Misschien een gekke vraag, maar wat doen jullie tegen 'bouw-moeheid'? De laatste set die ik écht gebouwd heb is de Chiron (van 08-2019 tot 11-2019), maar deze set viel mij zo ontzettend tegen ( :Z ) dat mijn vrouw hem uiteindelijk af heeft gemaakt.

Nu staat hier sinds release een Batmobile (76139) te wachten, maar ik blijf het uitstellen. En dat terwijl ik, als groot fan van Batman, enorm uitkeek naar deze set ... :/

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Yonix schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:21:
Misschien een gekke vraag, maar wat doen jullie tegen 'bouw-moeheid'? De laatste set die ik écht gebouwd heb is de Chiron (van 08-2019 tot 11-2019), maar deze set viel mij zo ontzettend tegen ( :Z ) dat mijn vrouw hem uiteindelijk af heeft gemaakt.

Nu staat hier sinds release een Batmobile (76139) te wachten, maar ik blijf het uitstellen. En dat terwijl ik, als groot fan van Batman, enorm uitkeek naar deze set ... :/
Ik heb dat ook best erg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms nog leuker vind om de dozen te zien staan dan dat ik het daadwerkelijk bouw. Ik weet niet waarom maar ik lijk er niet hetzelfde geduld voor te hebben als toen ik jonger was. De sets die ik bouw, probeer ik dan ook eigenlijk 'zo snel mogelijk' af te bouwen. De Fiat 500 ligt nu alweer 2 dagen voor 2/3de af, maar ik heb gewoon geen zin om aan die laatste zak te beginnen.

De Apollo 11 maanlander ligt al ruim een jaar in zijn doos 8)7 :X

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Luther
  • Laatst online: 06-01 09:54
Hmm, als je in de buurt van Utrecht woont wil ik ze best voor je af/opbouwen, hoor ;)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Denk dat jullie verwend zijn. :P Ik heb sinds mijn dark ages een stuk of tien vrij grote sets gekocht, minimaal een aantal uur werk per set, met als klap op de vuurpijl Hogwarts. Ik had vooral bij de Tower Bridge af en toe even genoeg, maar dan was het een kwestie van het spul 2 dagen laten liggen en iets anders gaan doen, en dan weer met frisse zin doorgaan.
Denk uiteindelijk gewoon niet te vaak iets kopen, maximaal eens per twee, drie maanden, dan blijft de zin vanzelf.

Nomen nescio

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:19
Aristos schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:51:
[...]

lol ik heb de ringetjes ervan afgehaald. Loopt soepeler nu. moet alleen niet rijden met de motorkap open want dan springen de cylinders eruit hahaha :)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nvm, verlopen. -O-

[ Voor 91% gewijzigd door Bra-Jo op 04-06-2020 12:51 ]

Nomen nescio

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mja, ik heb tien jaar terug ook eens een begin gemaakt aan een Ferrari F1 auto, die is half af op zolder beland en jaren later verkocht, nog steeds half af.

Bij de bugatti bleef ik wel geboeid, en onder de indruk van het gigantische ding wat er onder mijn handen groeide, maar nu met de drivetrain problemen van de defender... Ik neig er heel erg naar om het ding aan de kant te gooien en de Ducati te bouwen, en ik ben er vrij zeker van dat de defender dan nooit meer aan de beurt komt.

Ik denk dat de boel gewoon laten rusten en wat anders doen de oplossing is, het is uiteindelijk ook maar een hobby, en als een set niet gebouwd wordt, so what? Ik heb hier ook de fiat nog liggen, geen idee of ik em ooit ga bouwen, of dat ie op MP gaat, maar dat maakt ook niet zoveel uit, als ik er zin in heb wordt ie gebouwd, anders niet, en dat is ook goed.

Ik denk trouwens dat mijn frictie probleem ergens bij de motor zit toch, als ik de aandrijfas tussen gearbox en motor weghaal rolt ie in elke versnelling als een zonnetje.

• The Eagle

The Eagle

Misschien ben je gewoon niet technisch genoeg voor Technisch Lego? :P

* The Eagle rent

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

The Eagle schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:59:

* The Eagle rent
:o ;( -O-

Ik wil best onderkennen dat ik geen Sariel ben of zo, maar heb toch zonder issues de GT3RS en de Chiron gebouwd, om maar wat te noemen. (en ben ook opgegroeid met 8880 etc..)

Ik denk dat het deels wel is dat ik iets te autistisch ben over technische details, het gekraak van de gearbox is 1 ding, maar het feit dat de boel in omgekeerd volgorde zit en zo.... kan ik toch slecht hebben

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
vectormatic schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:04:
[...]

:o ;( -O-

Ik wil best onderkennen dat ik geen Sariel ben of zo, maar heb toch zonder issues de GT3RS en de Chiron gebouwd, om maar wat te noemen. (en ben ook opgegroeid met 8880 etc..)

Ik denk dat het deels wel is dat ik iets te autistisch ben over technische details, het gekraak van de gearbox is 1 ding, maar het feit dat de boel in omgekeerd volgorde zit en zo.... kan ik toch slecht hebben
Mocht je 'm helemaal zat zijn...dan wil ik wel een poging wagen! ;)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Bra-Jo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:29:
Denk dat jullie verwend zijn. :P Ik heb sinds mijn dark ages een stuk of tien vrij grote sets gekocht, minimaal een aantal uur werk per set, met als klap op de vuurpijl Hogwarts. Ik had vooral bij de Tower Bridge af en toe even genoeg, maar dan was het een kwestie van het spul 2 dagen laten liggen en iets anders gaan doen, en dan weer met frisse zin doorgaan.
Denk uiteindelijk gewoon niet te vaak iets kopen, maximaal eens per twee, drie maanden, dan blijft de zin vanzelf.
Die Tower bridge is ook heel erg saai wat dat betreft. Heb je eindelijk 1 toren half af, staat er ineens "2 X" onderaan de bladzijde. Kan je weer opnieuw het boekje openen.
2e keer heb ik de 2 toren ook maar tegelijk gebouwd :)

Signature van nature

• Yonix
  • Registratie: April 2004
The Eagle schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:59:

* The Eagle rent
De Chiron was ook mijn eerste échte Lego Technic-set, dus misschien was dat de 'dooddoener'. Uiteraard is het fantastisch om te zien hoe de Lego-ontwikkelaars zoiets als de Chiron bedacht krijgen, maar toen ik voor de zoveelste keer een zakje met enkel (en honderden) blauwe 'pins' voorbij zag komen was ik er wel klaar mee ...

Dan vind ik een 'reguliere' Lego-set stiekem toch best leuker.

• mark777
Mooie set die defender. Je krijgt echt waar voor je geld. omdat je hem telkens weer uitelkaar moet halen ben je er 2x zo lang mee bezig als een andere set. Maar wat een voldoening als ie eindelijk goed in elkaar zit. BTW ik heb niet de aanpassing gebruikt zoals andere voor de prolbemen maar hoe het zo veel mogelijk origineel!!! Een originele is nu eenmaal meer waard!

• avdieren
Sircuri schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Die Tower bridge is ook heel erg saai wat dat betreft. Heb je eindelijk 1 toren half af, staat er ineens "2 X" onderaan de bladzijde. Kan je weer opnieuw het boekje openen.
2e keer heb ik de 2 toren ook maar tegelijk gebouwd :)
om nog maar niet te spreken over 500+ van die cheese slopes een beetje recht naast elkaar krijgen. ARGH!!!

ik heb de tower bridge wel gebouwd, maar vooral snel weer afgebroken en als parts pack voor de taj mahal gebruikt.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

mark777 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:14:
Mooie set die defender. Je krijgt echt waar voor je geld. omdat je hem telkens weer uitelkaar moet halen ben je er 2x zo lang mee bezig als een andere set. Maar wat een voldoening als ie eindelijk goed in elkaar zit. BTW ik heb niet de aanpassing gebruikt zoals andere voor de prolbemen maar hoe het zo veel mogelijk origineel!!! Een originele is nu eenmaal meer waard!
* vectormatic whacks sarcasm detector

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

avdieren schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:22:
[...]

om nog maar niet te spreken over 500+ van die cheese slopes een beetje recht naast elkaar krijgen. ARGH!!!
Daar had ik vrij snel handigheid in... gewoon alles er snel opduwen en dan vlak op tafel "persen". Dan worden alle blokjes recht geduwd :*)

En verder is het bouwen van die tower bridge vrij therapeutisch :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sircuri op 04-06-2020 14:37 ]

Signature van nature

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Ik heb de voorganger van de 42095, de 42065. Ik was er al die tijd stellig van overtuigd dat beide sets dezelfde motoren gebruiken, maar de 65 gebruikt blijkbaar slechts M-motoren i.p.v. L-motoren :o

Waarschijnlijk dat ik zelf toch even bij de LEGO shop zelf kijk, want ik wil ook nog een PF trein batterij blok en een Servo motor erbij hebben. Al vrees ik dat als ik niet uitkijk dat ik dadelijk teveel koop ;)
Voordeel van de M motor is wel dat je deze kunt vastklikken op studs wat weer niet gaat met de L variant, in dat opzicht hebben beide een voordeel en een nadeel en kunnen ze beide afhankelijk van de situatie handig zijn :) .

200 fish found!

• Chakotay
  • Laatst online: 06-01 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net op verzoek van mijn zoontje halverwege de build alvast de wielen even op de Chiron gezet, die versnellingsbak loopt toch echt een stuk soepeler dan die van de landrover. Zelfs in de hoogste versnelling kan je de auto gewoon een slinger geven waarna de boel gewoon soepel even blijft draaien. De Landrover staat een stuk eerder weer stil :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:20
Wat een verschrikking is die DPD toch. De Sian nog steeds niet ontvangen, terwijl die al sinds dinsdag in Nederland is.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-01 13:06
NotSoSteady schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:54:
Wat een verschrikking is die DPD toch. De Sian nog steeds niet ontvangen, terwijl die al sinds dinsdag in Nederland is.
2 dagen in Nederland....dat is echt heel erg lang :/
Pakketdiensten hebben het door de huidige situatie erg druk, dat is niet enkel een probleem van DPD, PostNL is net zo traag!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
DPD }:|

DPD heeft een keer een aangetekend pakket voor mij (Mindstorm Education basis set en de uitbreiding) bij de buren afgegeven. Ik kreeg gewoon een melding dat het product op mijn adres was afgeleverd. :?
Inclusief een foto van een handtekening. Mijn buren hadden niets getekend, alleen aangenomen.

Bij een klacht indienen moet dat via degene gaan, die het verstuurd (mijn geval Heutink).

Ik wens jou veel succes toe.

Meer dan ik dacht...

• NotSoSteady
chrisO schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:00:
[...]

2 dagen in Nederland....dat is echt heel erg lang :/
Pakketdiensten hebben het door de huidige situatie erg druk, dat is niet enkel een probleem van DPD, PostNL is net zo traag!
Tja, vorige week vier bestellingen geplaatst bij Amazon en die waren er binnen een dag. DPD is altijd ruk, corona of niet.

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-01 20:16
Is er ergens een overzicht van de "fouten" in de manual voor de Sian? Die video van Sariel benoemd ook niet alles. Dit is mijn eerste Lego aankoop ooit zeg maar...(ja ik weet het). Dus better safe than sorry :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Alleen dingen kopen die je echt wilt hebben? Toen ik acht was en nog echt moest sparen voor het grootste technic model had ik er minder moeite mee om de hele dag met een doos Lego op de grond te liggen. Nu gaat het vanaf de postbode zo op de grote stapel en heb ik meer plezier aan eigen knutselwerken. :')

• AppieNL
Chakotay schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:13:
Ik heb net op verzoek van mijn zoontje halverwege de build alvast de wielen even op de Chiron gezet, die versnellingsbak loopt toch echt een stuk soepeler dan die van de landrover. Zelfs in de hoogste versnelling kan je de auto gewoon een slinger geven waarna de boel gewoon soepel even blijft draaien. De Landrover staat een stuk eerder weer stil :P
Grappig genoeg rijdt een Lego gearbox eerder slecht in 1st gear dan in de hoogste versnelling. Dit is meestal omdat er veel draait op hoog rpm in de eerste versnelling en Lego (en ook wat MOCs) er nog al een gewoonte van maakt de 16T rode gears (idle gears) op assen te zetten die ook onderdeel van die versnelling zijn en die gears in tegengestelde richting draaien tov de as waar ze op zitten, wat voor meer frictie zorgt.

Een gearbox met een typische "lego happy rateltje" is een goede gearbox en een chassis met zo'n gearbox zal een halve meter vooruit gaan met het lichtste duwtje. Didumos' mods op de Porsche gearbox geven zo'n blij rateltje bijv.

@dpd. Mijn laatste bestelling (2-3 weken terug) van Lego kreeg ik superstrakke tracking via dpd, zelfs met hoeveel stops nog voor die bij mij was en zo. Ging om 3 mindstorms onderdelen van samen ongeveer €90, dus geen grote set of zo. Ik wil het even afkloppen, maar persoonlijk eigenlijk geen gekke dingen gehad met dpd (bij Amazon altijd keurig snel bij pickup point).

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 04-06-2020 18:04 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:27

vhal

ಠ_ಠ

Mijn tweedehands Chiron is inmiddels geheel ontmanteld, dit ging eigenlijk sneller dan verwacht. Inmiddels heb ik al een gedeelte binnen van BL om de "pimped" variant te maken.

De Defender staat overigens al een aantal maanden op zolder in zijn doos, als ik de verhalen zo lees blijft hij nog wel even daar :+

Strava

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 10:16
Iemand ervaring met de Ducati? Is die 59 euro waard? Ik wil een leuk setje kopen om neer te zetten en een paar uurtjes bouwplezier te hebben. Ik heb reeds een portaaltruck en de Mack Anthem.

De wijzen komen uit het Oosten!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-01 11:50
NoepZor schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:15:
Iemand ervaring met de Ducati? Is die 59 euro waard? Ik wil een leuk setje kopen om neer te zetten en een paar uurtjes bouwplezier te hebben. Ik heb reeds een portaaltruck en de Mack Anthem.
Had hem afgelopen weekend binnen 3 uur in elkaar, er zitten wel een paar leuke technische dingen in onder ander de versnellingsbak, en hij staat mooi op mijn dressoir. ;)

• Gim
  • Niet online
Meer de vraag waarom je er 59 euro aan zou uitgeven wanneer ie een paar dagen geleden al voor een stuk minder bij Bol te krijgen was. Ja, daar is ie momenteel niet verkrijgbaar bij Bol zelf, maar ik zou zeggen dat ie dan geen 59 waard is :P

Verder vind ik hem van alle Technic motoren (die ik ken) wel het tofste, al ga ik hem bij nader inzien waarschijnlijk toch niet in huis halen. Andere sets die het helaas winnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 04-06-2020 18:43 ]

• NoepZor
Nouja we gaan een weekend naar Zeeland en gezien het "minder" weer wordt wellicht leuk voor tussendoor. Ik zag hem inderdaad wel goedkoper (52 euro), maar niet op voorraad en excl. verzenden.

• Gim
  • Niet online
NoepZor schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:43:
Nouja we gaan een weekend naar Zeeland en gezien het "minder" weer wordt wellicht leuk voor tussendoor. Ik zag hem inderdaad wel goedkoper (52 euro), maar niet op voorraad en excl. verzenden.
Kom je dan niet langs Wagenberg of zo toevallig. Dan kun je hem bij A-tembo oppikken :)

https://www.a-tembo.nl/nieuw/lego/ducati-panigale-v4-r-42107

• Gim
  • Niet online
Gaat hier niet om DPD... gaat er om dat je die Sian gewoon graag gisteren al had gehad :P

Ik neem aan dat zowel DPD als andere koeriers (regionale) problemen hebben. Het ene pakket doet er ontzettend lang over, terwijl het andere pakket razendsnel bezorgd wordt. M'n LEGO bestelling van 1 juni (laat op de dag) was vandaag al binnen. Dat is toch weer netjes, aangezien daar ook de tijd in zit dat LEGO het zelf nog moet verwerken als order (die "in warehouse" die soms wil duren).

• NoepZor
Gim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Kom je dan niet langs Wagenberg of zo toevallig. Dan kun je hem bij A-tembo oppikken :)

https://www.a-tembo.nl/nieuw/lego/ducati-panigale-v4-r-42107
Thanks voor de tip. Die is inderdaad wel "leuker" qua prijs, maar helaas ga ik het niet redden om er voor 17.00 te zijn. Ik woon in Twente, dus tot daar is al bijna 2 uur rijden. En om tussendoor nog "even" 82km heen en 82km terug te rijden vanuit Renesse is ook iets te gek. Die winkel ziet er wel cool uit in ieder geval :) Ik ben ooit eens een paar keer in Keulen geweest bij de LEGO store.

• Gim
  • Niet online
NoepZor schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Thanks voor de tip. Die is inderdaad wel "leuker" qua prijs, maar helaas ga ik het niet redden om er voor 17.00 te zijn. Ik woon in Twente, dus tot daar is al bijna 2 uur rijden. En om tussendoor nog "even" 82km heen en 82km terug te rijden vanuit Renesse is ook iets te gek. Die winkel ziet er wel cool uit in ieder geval :) Ik ben ooit eens een paar keer in Keulen geweest bij de LEGO store.
Ik weet niet of het "museum" e.d. ondertussen weer open is i.v.m. het hele COVID-19 gebeuren (of dat ie überhaupt dicht is geweest), maar mocht je er een keer komen dan ook zeker een bezoekje daar aan brengen. Veel leuks te zien :)

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelfde probleem hier. Maandagochtend besteld, vanochtend rond 10:00 een mailtje van DPD dat 'ie tussen 13:00 en 14:00 afgeleverd zou worden. Je raadt het al, ik zit nog steeds te wachten 8)7. Toegegeven, als ik de tracking van DPD moet geloven is 'ie wel pas sinds 6:30 vanochtend in Nederland (of in ieder geval in het lokale depot).

• NoepZor
Gim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Ik weet niet of het "museum" e.d. ondertussen weer open is i.v.m. het hele COVID-19 gebeuren (of dat ie überhaupt dicht is geweest), maar mocht je er een keer komen dan ook zeker een bezoekje daar aan brengen. Veel leuks te zien :)
Die is t/m 30 juni gesloten helaas. In ieder geval een leuke tip mocht ik daar eens in de buurt zijn en het coronavirus hopelijk achter ons is.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdXZlgPHqAgbhLOewn04T69Ibl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avuSer8jUJrH6qEQ4DgEY39v.jpg?f=fotoalbum_large

Pff nou hij is compleet! Op enkele kleur andere blokjes ( 5 ofzo ) zit hij helemaal in elkaar. Wel heel wat graaiwerk geweest in al die bakken. Knap werk aangezien hij gewoon een versnellingsbak heeft waarvan de zuigers op en neer gaan en achterop ook nog een propellor die ronddraait tijdens het rijden. Ook kan je de stoelen verstellen en de koplampen gaan a la bassie en adriaan auto op en neer. Leuke build na 30 jaar!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-01 16:21
Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:17:
[Afbeelding]

Pff nou hij is compleet! Op enkele kleur andere blokjes ( 5 ofzo ) zit hij helemaal in elkaar. Wel heel wat graaiwerk geweest in al die bakken. Knap werk aangezien hij gewoon een versnellingsbak heeft waarvan de zuigers op en neer gaan en achterop ook nog een propellor die ronddraait tijdens het rijden. Ook kan je de stoelen verstellen en de koplampen gaan a la bassie en adriaan auto op en neer. Leuke build na 30 jaar!
Mooie auto, 'k heb hem zelf ook. (ooit voor m'n verjaardag gehad :) )

Maare, 't lijkt wel of de neus (en het dashboard) niet helemaal goed zit.

Zie:

Afbeeldingslocatie: https://5.allegroimg.com/s1024/0c4511/f9005f6242d8af3217a2f3cc9685

• NotSoSteady
Gim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:51:
[...]

Gaat hier niet om DPD... gaat er om dat je die Sian gewoon graag gisteren al had gehad :P

Ik neem aan dat zowel DPD als andere koeriers (regionale) problemen hebben. Het ene pakket doet er ontzettend lang over, terwijl het andere pakket razendsnel bezorgd wordt. M'n LEGO bestelling van 1 juni (laat op de dag) was vandaag al binnen. Dat is toch weer netjes, aangezien daar ook de tijd in zit dat LEGO het zelf nog moet verwerken als order (die "in warehouse" die soms wil duren).
Ik moet bekennen dat ik dacht het al vrijdag was. >:)

Verwijderd

Chicken88 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Mooie auto, 'k heb hem zelf ook. (ooit voor m'n verjaardag gehad :) )

Maare, 't lijkt wel of de neus (en het dashboard) niet helemaal goed zit.

Zie:

[Afbeelding]
Idd scherp gezien! Heb de voorkant uit elkaar moeten halen omdat ik de ophanging van de wielen verkeerd geplaatst had. Te snel weer in elkaar gezet. Ff aanpassen zo 8)7

• AppieNL
Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:52:
[...]

Idd scherp gezien! Heb de voorkant uit elkaar moeten halen omdat ik de ophanging van de wielen verkeerd geplaatst had. Te snel weer in elkaar gezet. Ff aanpassen zo 8)7
Haal gelijk die 2x8 rode plates onder de voorophanging vandaan en zet ze op de achterspoiler (waar ze horen :)). Ik zie echt zo vaak die set op foto's waarbij dat stapje wordt vergeten op het eind. Of doen jullie dit allemaal expres?

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 22:20
Ik heb hem afgelopen weekend gebouwd en vind hem wel leuk. Prima model voor die prijs (of iets minder dus... ;) )

Zelf geen motor kenner, maar het model ziet er tof uit en de techniek van V4 motor, versnellingsbak en overbrenging is mooi gebouwd. Wel veel stickers.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ejsp schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Ik heb hem afgelopen weekend gebouwd en vind hem wel leuk. Prima model voor die prijs (of iets minder dus... ;) )

Zelf geen motor kenner, maar het model ziet er tof uit en de techniek van V4 motor, versnellingsbak en overbrenging is mooi gebouwd. Wel veel stickers.
Ik vind hem ook tof. Van het weekend heb ik hem grotendeels door mijn zoontje laten bouwen.

Enige jammere vind ik het gemis van een voorspatbord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-9wQaej-aA4bcvidLP3IQnA-J4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OAMTCjc57NZPpiH3y1UTZeG.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

Mappy

Piramide van Austerlitz

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• The Eagle

The Eagle

AppieNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Haal gelijk die 2x8 rode plates onder de voorophanging vandaan en zet ze op de achterspoiler (waar ze horen :)). Ik zie echt zo vaak die set op foto's waarbij dat stapje wordt vergeten op het eind. Of doen jullie dit allemaal expres?
Of je bouwt hem uit, kan ook ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0io7HJvAqJGK3JEBh3UeITAgog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AeuRCaXZv2LPANexZ1VjOAl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/es-EFEK72tMjChltSLHFqIhJlO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azjpO2HlRBvD7eZG5zcLDlY1.jpg?f=fotoalbum_large

(Sorry voor de crappy pics, foto is al wat ouder maar staat nog steeds zo opgebouwd. Sinds begin jaren 90 al :+ )

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:42

Pierre

Van nature lui!

Heeft Lego geen magazijn in Nederland? ik zie dat mijn bestelling in transit is in Mechelen (BE)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Gim
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:22:
Heeft Lego geen magazijn in Nederland? ik zie dat mijn bestelling in transit is in Mechelen (BE)
Staat me niet bij. Van elke keer die ik me kan herinneren kwam het vanuit/via België.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Gim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Staat me niet bij. Van elke keer die ik me kan herinneren kwam het vanuit/via België.
Aha, oke dat wist ik niet :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Luther
Wat ik me afvroeg, gelden de acties van de LEGO website ook in de LEGO Store (in Utrecht)?
Dus krijg je daar ook die Hot Rod erbij? En VIP punten enzo?
Of is dat puur voor de website?

• Gim
  • Niet online
HELP!

Buiten het feit dat ik de Landrover Defender (42110) nóg niet heb, ik krijg de link niet meer gevonden in dit forum naar een site met daarin allerlei verbeteringen e.d. voor de set. Las destijds dat het ondertussen al iets van de 3e versie was van de verbeteringen... qua versnellingsbak, sturen. Heeft iemand de link nog of kan een link naar die post plakken, want ik blijf er over heen kijken....! Het betreft dus niet de RC versie of het onofficiële B-model.

En ja, de Landrover is weer in the picture doordat het thuisfront zich afvroeg waarom ik die nog niet overwogen had :X Had ik wel.... vorige keer afweging tussen de Landrover en de Rough-Terrain Crane. Laatstgenoemde is retour winkel gegaan.
Luther schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:52:
Wat ik me afvroeg, gelden de acties van de LEGO website ook in de LEGO Store (in Utrecht)?
Dus krijg je daar ook die Hot Rod erbij? En VIP punten enzo?
Of is dat puur voor de website?
Ook in de winkel. Vandaar ook dat ik al Hot Rod in de verkoop zag gaan voordat iemand die Hot Rod per post binnen had kunnen hebben :) Dan moeten ze alleen wel voorradig zijn in de winkel.

[ Voor 44% gewijzigd door Gim op 05-06-2020 10:05 ]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Gim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:56:
HELP!

Buiten het feit dat ik de Landrover Defender (42110) nóg niet heb, ik krijg de link niet meer gevonden in dit forum naar een site met daarin allerlei verbeteringen e.d. voor de set. Las destijds dat het ondertussen al iets van de 3e versie was van de verbeteringen... qua versnellingsbak, sturen. Heeft iemand de link nog of kan een link naar die post plakken, want ik blijf er over heen kijken....! Het betreft dus niet de RC versie of het onofficiële B-model.

En ja, de Landrover is weer in the picture doordat het thuisfront zich afvroeg waarom ik die nog niet overwogen had :X Had ik wel.... vorige keer afweging tussen de Landrover en de Rough-Terrain Crane. Laatstgenoemde is retour winkel gegaan.

[...]

Ook in de winkel. Vandaar ook dat ik al Hot Rod in de verkoop zag gaan voordat iemand die Hot Rod per post binnen had kunnen hebben :) Dan moeten ze alleen wel voorradig zijn in de winkel.
Bedoel je deze

https://rebrickable.com/m...p-my-land-rover/#comments

• Gim
  • Niet online
Thanks. Inderdaad. Dus wél op rebrickable. Mij stond juist bij dat ie niet daar stond. 8)7

• Luther
Gim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:56:
[..]
En hoe gaat dat met die VIP punten?
Dit is voor mij voor het eerst in lange tijd dat ik een set rechtstreeks bij LEGO koop, dus ff wennen... ;)

• Gim
  • Niet online
Luther schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:18:
[...]

Dit is voor mij voor het eerst in lange tijd dat ik een set rechtstreeks bij LEGO koop, dus ff wennen... ;)
Ik heb nog nooit in de LEGO store gekocht, maar je hebt een VIP nummer (zie je online account) en daarmee kunnen ze je opzoeken en de VIP punten erbij boeken.

• avdieren
Luther schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:18:
[...]

Is al een tijdje geleden dat ik in een fysieke store geweest ben, maar de laatste keren ging het op email adres.
En ik heb ook een fysieke VIP pas van de winkel in Antwerpen.

• AppieNL
Pierre schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:22:
Vroeger had Lego een magazijn in Zwolle, daar zit nu Amazon (kreeg vooral in de Postnl tijd van Amazon vanuit daar verzonden).

Al mijn pakjes bij DPD gaan via Mechelen (die begonnen in Frankrijk of Duitsland). Dus sowieso een pakketcentrum van DPD daar.

• Luther
avdieren schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Is al een tijdje geleden dat ik in een fysieke store geweest ben, maar de laatste keren ging het op email adres.
En ik heb ook een fysieke VIP pas van de winkel in Antwerpen.
Dan ga ik hopen dat het weer een beetje opknapt, en fiets ik er vanmiddag eens langs :)

• mark777
Gim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Belgie? Mijn onderdeel komt helemaal uit Denemarken.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-01 08:51

Nemean

3:16

Zo te zien zijn de nieuwe Marvel sets op de site gezet:

Avengers torengevecht (76166)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqIECYvo6Wv4jR8hJImLNprFWrU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YV9cEvU0eEBBfXB6txS6zfhZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjLY0ayGSItIeo2suKVd0_mlFHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0SDCOBaCNYaOq9xN5KzHR2N.jpg?f=fotoalbum_tile

Iron Man helm (76165)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIs068HA5R8df4Ezdp5khwVjwms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDqD8BDSjCl9PC2OvGCkSpKU.jpg?f=fotoalbum_large

Iron Man Hulkbuster versus A.I.M. Agent (76164)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZR2SSyiODLVI3kw1JIyudRySWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BK0Sas3GywTGbpD8ZU7MW1rV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qezuQv_ZX_6EHZ3iAGp8CzherZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maJpF8cihuzexARJowtZXHms.jpg?f=fotoalbum_tile

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMJZp9jI6pNJLCnXk1-lrC2iyfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHcKNQiuwr2QKZul3RV2AsZo.jpg?f=fotoalbum_large

pick-a-brick wall in NYC is open :X :'(

https://www.facebook.com/...TV/posts/2970717826315968
https://www.facebook.com/...TV/posts/2971469489574135

triest [..]

dan afsluiten met een toffe moc;
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/5ay1bw5i1y251.jpg
bron; https://www.reddit.com/r/..._ancient_entity_by_micah/

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 05-06-2020 11:48 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 17:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC8MWnhGNr0amlDQfgW21JWENUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhnSffXdingnUM6i2gAH9kwz.jpg?f=fotoalbum_large

Even een foto die ik gemaakt heb, en die ik leuk vind om te delen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Arunia
Die Ironman buste is wel vet, maar ja. Mijn vrouw is meer van de Ironman haha.

Net bij Kruidvat de Hidden Side kermis besteld en als andere set de Belle boek.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:19
BillSpaarbank schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Ik vind hem ook tof. Van het weekend heb ik hem grotendeels door mijn zoontje laten bouwen.

Enige jammere vind ik het gemis van een voorspatbord.

[Afbeelding]
Ik vind de ketting en het subframe niet zo heel tof gedaan, ik heb de BMW meteen gekocht en ik waardeer het telelever gedeelte daarvan en de cardan.

Bij deze vind ik de ketting veel te grof (snap dat die verhoudingen helaas zo zijn), en jammer dat hij niet door de achterbrug loopt zoals in het echt. Dat zijn voor mij de leuke kleine technische details.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:45

SomerenV

It's something!

Gisteren m'n brandweerwagen zo goed als af gekregen :D Ben best tevreden met 't resultaat, maar ik moet wel nog wat optimaliseren. Zitten nu net geen 600 steentjes in, dus dat moet nog wel wat minder kunnen. Het grootste nadeel is dat een groot gedeelte 7 breed is dus dat red je niet met één plaatje/steentje. Dus veel werken met 4+3 of 2x3 + 1. Als dat klaar is ga ik de instructies maken en een order plaatsen op Bricklink. Dat wordt dan m'n eerste order voor een (zelf ontworpen) MOC, dus da's wel spannend :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zlC8n6yyOZ6ahHyDoCsgovzmWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tj18V6wbbcJgj6EdIw3GNofP.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk wil ik ook de striping door middel van stickers toevoegen, maar dat moet ik nog even uitpluizen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• NotSoSteady
In de doos van de Sian, hoeveel zakjes zitten er in stap 1. Graag alleen het aantal zakjes met het cijfer 1 erop. Lijkt erop dat ik weer van alles mis, mooi balen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

NotSoSteady schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:23:
In de doos van de Sian, hoeveel zakjes zitten er in stap 1. Graag alleen het aantal zakjes met het cijfer 1 erop. Lijkt erop dat ik weer van alles mis, mooi balen.
YouTube: Lego 42115 Lamborghini Sián FKP 37 Unboxing + Live Build 11.03. Ik tel er 10.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand toevallig de pdf liggen van https://brickarchitect.com/labels/ ? page ligt eruit, en krijg deze file niet meer gevonden ...

//edit; *O* gevonden Lego Labels Brickarchitect heb m op google drive (14MB) gedumpt, mocht iemand m ook nodig hebben..

[ Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 05-06-2020 14:15 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

QuattroNL

It is I.

raymondw schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:30:
Heb er even op moeten wachten, maar vanavond beginnen met bouwen :D
En? Hoever ben je met het bouwen? pics? :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25
QuattroNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:24:
En? Hoever ben je met het bouwen? pics? :9
"Helaas" nog niet verder dan de wielen uit de doos.
Mijn werk is sinds Januari ontploft, iedereen wil z'n ICT project af hebben zodat ze na de zomer er vol tegen kunnen.
En 's avonds doe ik ook nog wat met iRacing

Ik ga morgen starten met bouwen (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:14:
[...]

Thanks. Inderdaad. Dus wél op rebrickable. Mij stond juist bij dat ie niet daar stond. 8)7
Anders heb je nog deze video
YouTube: LEGO Technic 42110 Land Rover Defender Ultimate repair guide
https://racingbrick.com/2...er-ultimate-repair-guide/

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 05-06-2020 15:07 ]

Strava

• NotSoSteady
Ja, al aan de lijn gehangen met LEGO. Missen zakjes, duurt een week. Jammer. Misschien dat ik wat andere zakjes kan gebruiken zodat ik in ieder geval verder kan. Overigens al de tweede keer op rij dat er iets ontbreekt.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 05-06-2020 15:33 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

NotSoSteady schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Ja, al aan de lijn gehangen met LEGO. Missen zakjes, duurt een week. Jammer. Misschien dat ik wat andere zakjes kan gebruiken zodat ik in ieder geval verder kan. Overigens al de tweede keer op rij dat er iets ontbreekt.
Vreemd, dacht dat ze het allemaal zo goed op orde hadden daar, bijvoorbeeld door nauwkeurig te wegen hoe zwaar een doos is.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-01 13:06
[...]

Mis je toevallig het kleinste zakje met nummer 1, met onder andere zwarte connectors? Ik heb namelijk al 2 andere gevallen hiervan gezien in diverse forums...

• NotSoSteady
chrisO schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Mis je toevallig het kleinste zakje met nummer 1, met onder andere zwarte connectors? Ik heb namelijk al 2 andere gevallen hiervan gezien in diverse forums...
Jup. Dat is het zakje.

• NotSoSteady
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Vreemd, dacht dat ze het allemaal zo goed op orde hadden daar, bijvoorbeeld door nauwkeurig te wegen hoe zwaar een doos is.
Wegen ze niet alleen de zakjes in plaats van de doos?

• Chakotay
  • Laatst online: 06-01 16:35

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Dat is ook slordig... Wel geluk dat het met een week alsnog geleverd kan worden, in plaats van in sommige andere landen waar de volgende batch leveringen pas in juli of augustus komt :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-01 22:42

JoeZuCK

_Fonz > all.

Toch jammer die reactie van de verkoper op Bricklink:
Hai hai,

De 2 euro is voor de missende blokjes... (de missende backpacks oa)
De 12 euro is een foutje van mijn kant (dat is een andere klant geweest).
Wat de lego betreft... Ik ben een particulier en alle aankopen hier zijn finaal.
Op mijn Bricklinck winkel staat ook duidelijk dat ik gebruikte lego verkoop in
bespeelde staat en geen nieuwe lego.
Dat de lego naar rook stinkt, verbaast mij... Maar het is tweedehands ingekocht
en waar alles vandaan komt, weet ik ook niet.

Jammer dat u niet helemaal tevreden bent. U bent vrij natuurlijk om negatieve
feedback te geven.

Groetjes,
Er mist dus meer dan de 2 euro die vergoed is. Daarnaast verkocht deze verkoper afgeragde blokjes tegen nieuwprijs (met zulke prijzen verwacht je toch goede, niet verkleurde, niet bekraste, niet gebogen, niet aangevreten blokjes?).

Het kan deze verkoper niet eens schelen dat ik een negatieve feedback geef. Ik opperde zelfs om alles terug te sturen op mijn kosten en dat ik dan het geld wat ik ervoor betaalde terug krijg. Die blokjes (links of rechtsom) krijgt die persoon wel verkocht (aan een andere stumper).

Deze verkoper gaat ook direct op de ignore lijst en als iemand wil weten wie het is PM me.

Edit: Hoe zit dat trouwens met inkomsten uit Bricklink. Verkapte zwarte handel? Of als je verkoper bent moet je je dan registreren bij de KvK? Iemand die het weet?

[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 05-06-2020 17:30 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• AppieNL
NotSoSteady schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Wegen ze niet alleen de zakjes in plaats van de doos?
In principe dit ja. Hoewel er dacht ik ook wel een tweede check op zit als het in zo'n doosje zit (fabriek video is alweer een tijdje geleden). De doosjes in de doos zelf bij de Porsche, Chiron en Sian worden ook gewoon automatisch gevuld zoals bij andere sets. Deze 1:8 auto doosjes in doos zijn echter wel een kleiner formaat dan hun reguliere "box in box", dus misschien dat het daar fout gaat en het kleinste zakje (die blijkbaar vaker ontbreekt bij de Sian zie ik hier) naast de doos valt op de lopende band. Het uiteindelijke vullen van de Sian doos met de doosjes gebeurt volgens mij nog met de hand (dit was iig bij de Porsche het geval).

@JoeZuCK
"Gebruikt", ongeacht de prijs die de verkoper vraagt, is GEBRUIKT. Zeker op bricklink is een prijs nooit een uitgangspunt voor de kwaliteit van de onderdelen, maar altijd "wat een gek ervoor geeft". Dus dat is een beetje je eigen schuld. Als ik gebruikt moet kopen, ga ik standaard uit van de slechtste kwaliteit, tenzij de verkoper in de item omschrijving er expliciet bij zet "als nieuw" en daarnaast daarin consequent is door andere onderdelen ook een omschrijving te geven als "heavily scratched" en "minor scratches". Dat geeft mij namelijk aan dat hij de moeite neemt om z'n onderdelen te beoordelen ipv "ik zet er 'als nieuw' op om mijn verkoop lekker te stimuleren".

Dat de verkoper vervolgens het weinig kan schelen dat je negatieve feedback geeft, kan ik gezien het verhaal niet heel raar vinden en dit zal hij waarschijnlijk ook als reply geven op jouw (aankomende?) negatieve feedback dat de klant niet heeft gelezen dat gebruikt, gebruikt betekent.

Ik koop mijn spul dus standaard op bricklink nieuw, waarbij dan weer grappig genoeg heel af en toe een onderdeel zit dat duidelijk gebruikt is (diepe krassen, deukjes). Gebruikt alleen als het niet anders kan. Kost misschien wat meer, maar zoveel minder zoekwerk naar goede kwaliteit gebruikt is me dat wel waard.

[ Voor 44% gewijzigd door AppieNL op 05-06-2020 17:40 ]

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Bijna klaar voor de rebuild, nog even de witte en grijze steentjes wat minder geel maken met waterstofperoxide op de eerst volgende zonnige dag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o1XiqmjX-3tpOD3pEIF3FZGaqU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z5mKYDbB82oSBE3rEh8pIBxg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaX-jsypUiXYwzQxt60zFGNFYfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gjHI0hZbtQc1YR72z6xJxceB.jpg?f=user_large

ICE ICE Baby

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

AppieNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Ik koop mijn spul dus standaard op bricklink nieuw, waarbij dan weer grappig genoeg heel af en toe een onderdeel zit dat duidelijk gebruikt is (diepe krassen, deukjes). Gebruikt alleen als het niet anders kan. Kost misschien wat meer, maar zoveel minder zoekwerk naar goede kwaliteit gebruikt is me dat wel waard.
Bestaat er dan een manier op BL om specifiek naar nieuwe items te zoeken aan de hand van een wishlist? Meestal eindig ik dan met een combinatie tussen gebruikt en nieuwstaat als ik BL automatisch laat zoeken naar shops met het beste aanbod. Soms pakt hij ook het meest afgeragde blokje (heavily damaged oid) terwijl de verkoper ook een betere variant heeft

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 05-06-2020 19:50 ]

Strava

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-01 16:21
vhal schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Bestaat er dan een manier op BL om specifiek naar nieuwe items te zoeken aan de hand van een wishlist? Meestal eindig ik dan met een combinatie tussen gebruikt en nieuwstaat als ik BL automatisch laat zoeken naar shops met het beste aanbod. Soms pakt hij ook het meest afgeragde blokje (heavily damaged oid) terwijl de verkoper ook een betere variant heeft
Je kunt een Wanted List aanmaken, en daarbij aangeven dat je alleen nieuwe parts wil. (per item aangeven: Condition: New)

Ook kun je, als je in een shop zit, filteren op alleen nieuwe parts.

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11-2025

Hierkomik

Zo dan...

AppieNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Ik doe bijna hetzelfde. Ik heb wel 2 winkels gevonden die goede kwaliteit gebruikte stukjes hebben tegen redelijke prijzen. Samen met nog 3 winkels die alleen nieuw verkopen, heb ik nu wel genoeg winkels om aan stukjes te komen.
Ik heb van die winkels eerst goed alle terms gelezen (hebben ze het daar over used, en wat bedoelen ze daarmee) en gekeken naar feedback.

Vanavond laatste 2 zakjes van 31109 (Pirate ship) tot nu toe echt fantastische set. Niet super ingewikkeld, maar precies wat ik altijd al gehoopt had van een piratenschip :*)

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Pagina: 1 ... 76 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .