Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.170.302 views

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:26
Ik kwam deze review tegen van de Sian

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28
@Verwijderd heb zelf een aantal van die poppetjes hier. Geen idee waar ze bij zaten.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 23:16

Mappy

Piramide van Austerlitz

Arunia schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:41:
@Verwijderd heb zelf een aantal van die poppetjes hier. Geen idee waar ze bij zaten.
Sets met Technic Figs

Ik vond het mooi hoe anatomisch correct technic figs zijn, maar ze misten een beetje de uitstraling van een minifig. Friends poppetjes komen dan weer een beetje in de buurt van iets tussen anatomisch correct en toch leuk :P

En het gebruik van technic figs lockt de schaal van technische sets natuurlijk, en dat is lastig als je alles tussen een motor en een enorme kraan wilt maken.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 21:05
Vandaag had mijn zoontje een spaceshuttle gemaakt.
Daar hoort natuurlijk ook een platform en boosters bij :)
Beetje simpele build maar ach lekker samen bouwen met wat je hebt ;)
Hij kan rijden en weg klappen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qaygllumqr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/79yxzpr.jpg

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:23

Oekol

waka waka hey hey

rammes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:35:
Ik heb vandaag de Bugatti besteld. zin in om te bouwen!
Waar? Ben ook wel in de race voor die maar prijs was flink gestegen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-04 13:32
Mappy schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:58:
[...]

Sets met Technic Figs

Ik vond het mooi hoe anatomisch correct technic figs zijn, maar ze misten een beetje de uitstraling van een minifig. Friends poppetjes komen dan weer een beetje in de buurt van iets tussen anatomisch correct en toch leuk :P

En het gebruik van technic figs lockt de schaal van technische sets natuurlijk, en dat is lastig als je alles tussen een motor en een enorme kraan wilt maken.
Oooh, daar zitten een paar sets tussen die ik heb, leuk hahaha.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-04 11:17

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:18:
[...]
Ik ben gestopt met bouwen/zoeken. Na twee dagen zoeken kan ik één onderdeel (de grijze haak voor de kraan) niet vinden. Dan maar voor 99,99% af op de kast. Misschien dat ik het onderdeel ooit mee bestel bij een grotere order.
Zojuist weer een half uur door alle Lego zitten graven en wederom niet gevonden wat ik zocht. Toch maar besteld bij Bricklink. Sommige onderdelen waren redelijk aan de prijs maar ik wil de set gewoon compleet hebben :)

Gisteren bij Brick Sticker Shop een order gedaan voor het stickervel van de 3451-1: Sopwith Camel en de 8448-1: Super Street Sensation. Die waren op voorraad. Als de kwaliteit oké is dan ga ik eens inventariseren welke stickers ik allemaal mis en een cutsom order plaatsen. Een set als de 8440-1: Formula Flash heb ik hier staan met de stickers er nog half-half op. Aan de ene kant is de nostalgie van de originele stickers leuk maar anderzijds doet het toch wat afbreuk aan de set.
Nice! Eens kijken wat Sariel er deze keer van te vinden heeft. Al neem ik zijn reviews wat minder serieus. Hij loopt tegen problemen aan die ik nooit zelf ondervonden heb. Niet alleen ik overigens. De comments bij zijn (redelijk) recente review van de Creator Expert DB5 melden ook dat de problemen die Sariel aanhaalt in de review niet herkenbaar zijn. Mogelijk wil Sariel te snel en te veel en maakt daardoor fouten? Reviews van Jangbricks vind ik over het algemeen beter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• anandovic8312
Hier nu ook de Ducati binnen, straks maar eens mee aan de gang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT09ODSW-3S4GDGpupJ1bl40FfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKumiWlqf6ZJdRkHKM5iWjgT.jpg?f=fotoalbum_large

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 13:21

Chakotay

Lick here to continue

@FeaR Sariel bouwt altijd erg snel inderdaad. Zelf controleer ik altijd of alle tandwieltjes netjes een fractie speling hebben, en zeker bij zaken als versnellingsbakken test ik alles uitgebreid tijdens het bouwen om te zien of het soepel blijft gaan. De Landrover deed hier hier dan ook prima kraakvrij zonder dat ik modificaties heb hoeven doen.

Op die manier bouwen duurt natuurlijk wel een stuk langer, maar aangezien ik de grotere modellen toch niet in één avond af krijgt maakt dat ook weinig uit. Meer bouwplezier voor hetzelfde geld :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Dus echt alleen maar geprinte stenen en geen stickers. *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:16:
Ik kwam een instructieboekje van dit technisch lego tegen.
Is uit de jaren 80. Grappig dat er toen grote lego poppetjes waren. Ben ze nog niet tegengekomen in de bak.
[Afbeelding]
Ah, warm memories. Set nooit zelf gehad, wel altijd mooi gevonden.
Als ik die vorige post van je zie zou je ook de Technic Testcar 8865 moeten hebben - die grootste maat witte technic velgen zijn alleen in die set geleverd vziw. If so dan denk ik dat je mog ergens een bak mist want die set is niet klein :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Ah, warm memories. Set nooit zelf gehad, wel altijd mooi gevonden.
Als ik die vorige post van je zie zou je ook de Technic Testcar 8865 moeten hebben - die grootste maat witte technic velgen zijn alleen in die set geleverd vziw. If so dan denk ik dat je mog ergens een bak mist want die set is niet klein :)
Idd die hebben we. Of die compleet is geen idee wel van plan die op te bouwen.

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-04 07:17
Chakotay schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:58:
Ik ben gisteravond aan de Chiron begonnen, erg leuke build! Het viel me echter op dat er van de rode 3L axle-pins twee redelijk verschillende kleurtints bij zitten, met zelfs minieme verschillen in de moulds. Is iemand dit vaker opgevallen toevallig? Ik zie wel vaker heel minimale kleurverschillen tussen dezelfde onderdelen, maar dit viel wel erg op.
Ik snap precies wat je bedoelt: ik had hetzelfde bij de rode kraan. Een vrij felle rood, en een wat mattere, neigend naar bordeaux. Deed mij denken aan de kleurverschillen in winegums.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

cellkuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:06:
Dat kunnen jullie wel allemaal zeggen dat die pinnetjes bij Bricklink maar een paar cent kosten, dat maakt het alleen nog maar erger, dan zou LEGO ze er gewoon extra bij moeten doen. Maar he, als je 300+ hebt uitgegeven voor deze set dan kan dat er niet meer vanaf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eigenlijk hadden ze in lime groen moeten zijn ;)
Ik zat even op Bricklink te kijken wat het zou kosten om de blauwe pins in het zicht te vervangen door zwart.

In het begin dacht ik nog dat het best te doen zou zijn. Een 3L Friction Pin in het zwart is centen werk. Echter een AxlePin (zo'n pin met aan de andere kant een axle) gaan al richting de 43 cent voor de zwarte versie. Maar dan krijg je de Technic Pin 1/2 in het zwart.... Tweedehands vanaf 18 euro en nieuw ruim over de veertig euro per stuk! Dat idee slaan we dus maar over :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Carnoustie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Ik snap precies wat je bedoelt: ik had hetzelfde bij de rode kraan. Een vrij felle rood, en een wat mattere, neigend naar bordeaux. Deed mij denken aan de kleurverschillen in winegums.
Exact dat inderdaad. Beetje lastig op de foto te krijgen zonder fatsoenlijke camera, maar dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVuySIv-Mam9icelrSXXBI4FDTA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEhfA1jx5oY55Lu8f0XTQDQy.jpg?f=fotoalbum_medium

Jammer dat Lego daar zoveel moeite mee lijkt te hebben, in Sariel zijn review van de Sian hierboven kwam het ook al terug voor een aantal lime-onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://zapodaj.net/images/e64f33ee5e7ed.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 30-05-2020 15:24 ]

Stichting eth0

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:25

JoeZuCK

_Fonz > all.

@FeaR Die pin waar jij het over hebt heeft LEGO nooit zelf uitgebracht in het zwart. Je moet bij known colors kijken. En als je een gouden handeltje wilt beginnen spuit je 1000-en blauwe pins om naar zwart en verkoopt ze voor 39,99 ps.

Nu Bricklink is overgenomen door LEGO mogen custom made blokjes niet meer verkocht worden dacht ik..

[ Voor 49% gewijzigd door JoeZuCK op 30-05-2020 14:29 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-04 13:03
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Weet dat ik ze ooit van papier had nagemaakt. Maar zou dan graag de juiste maat hebben. Ga na het werk bij ouderlijk huis de zolder op om de kisten met lego mee te nemen naar huis.
Mijn 3D geprinte zeil ziet er best oké uit, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal om te kijken of alle afmetingen kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y0YV6YwxHWLw9gGI40wcAejSyg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fBlyAWiXNN3lYVLjCvSNTHn.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik zou 'm nu alleen nog wit moeten spuiten en strepen aan moeten brengen. Ik heb van deze bestanden een SVG gemaakt en die online omgezet naar een STL.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-03 00:06
Mijn 10265 Ford Mustang alternate build, Formula Racer staat sinds vandaag online.

Linkje naar de gratis PDF bouwinstructies.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49950123696_149c874617_b.jpg10265 - Formula Racer by Sato Bricks, on Flickr

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:33:
[...]
Tsja, wat was "serieus bezig"? Het heeft een paar maanden geduurd maar daar zijn ze dan:
[Afbeelding]

Dit weekend eens proberen de Saturn V op te hangen.
En hij hangt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/YOlMlh8y43CAzDz4rq3A3Mzh.jpg

Zeer content mee :)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:29

Pierre

Van nature lui!

Hij hangt niet recht (zegt mijn vriendin) :9

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 30-05-2020 17:22 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zeg; duurt niet lang of de steentjes gaan daar verkleuren @FeaR

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
JoeZuCK schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:22:
@FeaR Die pin waar jij het over hebt heeft LEGO nooit zelf uitgebracht in het zwart. Je moet bij known colors kijken. En als je een gouden handeltje wilt beginnen spuit je 1000-en blauwe pins om naar zwart en verkoopt ze voor 39,99 ps.

Nu Bricklink is overgenomen door LEGO mogen custom made blokjes niet meer verkocht worden dacht ik..
Niet per se custom. Er zijn onderdelen zoals dit zwarte pinnetje waar er wel enkele van zijn gemaakt door Lego (staat logo op en is niet geverfd) voor gebruik intern (of een Legoland) die nooit zijn bedoeld om op de markt te verschijnen.

Kleur verschillen in lime onderdelen? Jammer, maar ja, niks nieuws na geel en het donkergroen van de Mini.

Sariel bouwt gemiddeld 2 tot 3x sneller dan ik (maar ik vermijd "speedbuilden" ook, dat is voor mij geen ontspanning), maar maakt dan ook meer foutjes, want z'n modellen lopen niet goed, zoals gezegd heeft hij problemen met een model die ik niet zie. Wat op zich wel grappig is als je kijkt naar zijn MOCs, die hebben vaak leuk mechanieken die innovatief zijn en goed lopen. Daar neemt die wel blijkbaar zijn tijd.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
JoeZuCK schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:45:
Ook als er geen direct zonlicht op valt?
Dat wordt nog wat met al die City sets van mijn zoontje. Op zijn slaapkamer valt er geen direct zonlicht op de gordijnen wel op een kier voor daglicht.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Op die muur komt juist helemaal geen zon of direct licht. De zon staat aan het einde van de dag alleen op de getoonde ramen en schijnt dan recht naar binnen. De plek waar de Saturn V eerst stond/lag was vol in de zon, de muur waar de zon vol op schijnt. Naast dat ik de ruimte nodig had voor andere (nog te kopen) modellen was het vol in de zon staan van dit model de tweede reden om te verplaatsen.

Dat het model ooit geel gaat worden is mij bekend en een risico waar ik van bewust ben. Ik denk alleen dat deze plek die termijn wel wat rekt.

Edit:
Enige is waar ik nu de twee losse micro builds moet laten die bij de Saturn zaten. Mogelijk koop ik de NASA Maanlander en zet ik ze daar naast.

Nog genoeg sets die ik wil in mijn Brickwatch maar ze komen maar niet rond de prijs wat ze me waard zijn. We hebben geduld :)

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 30-05-2020 18:12 ]

• FlowSnake
AppieNL schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:52:Sariel bouwt gemiddeld 2 tot 3x sneller dan ik (maar ik vermijd "speedbuilden" ook, dat is voor mij geen ontspanning), maar maakt dan ook meer foutjes, want z'n modellen lopen niet goed, zoals gezegd heeft hij problemen met een model die ik niet zie. Wat op zich wel grappig is als je kijkt naar zijn MOCs, die hebben vaak leuk mechanieken die innovatief zijn en goed lopen. Daar neemt die wel blijkbaar zijn tijd.
Toch teleurstellend; willens en wetens iets rushen, een fout tegenkomen, en dan per direct iets/iemand anders de schuld geven. Dat is geen kwalitatieve eigenschap.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Een klein beetje verkleuren zal t altijd wel lijkt me.... Waar je t ook hangt of neerzet, maar het hangt niet in direct zonlicht dus dat lijkt me al heel netjes.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Volgens mij verkleurd iets dat niet in direct zonlicht staat juist harder. Zo heb ik een witte vloer in zonlicht. Stond een doos op. Wat was er verkleurd? Juist ; onder de doos.

• Gim
  • Niet online
JoeZuCK schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:23:
Volgens mij verkleurd iets dat niet in direct zonlicht staat juist harder. Zo heb ik een witte vloer in zonlicht. Stond een doos op. Wat was er verkleurd? Juist ; onder de doos.
Je hebt een witte LEGO vloer? :)

Maar dan zeg je eigenlijk dat iedereen zijn LEGO beter in direct zonlicht kan zetten? Want onder een doos is het donker dus dat is geeneens indirect licht.

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 30-05-2020 19:31 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoe kan iets waar een doos op staat verkleuren? Van de andere kant kijkende: Hoe weet je zeker dat het onder de doos is verkleurd en niet juist alles behalve onder de doos...?

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 30-05-2020 19:42 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:34:
Hoe kan iets waar een doos op staat verkleuren?
Door gebrek aan UV licht ;)

Net als met verf op waterbasis of oliebasis.. waterbasis verkleurd ook niet in schaduw of UV arme omgevingen, olie basis wel.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gefeliciteerd aan de winnaar
spoiler:
Jan en Lola
. Mooi bouwwerk na 28 uur bouwen en veel verhaal.

Kleurrijk team dat door pure mazzel er niet enkele rondes terug uitgegooid waren, de laatste twee afleveringen pas kunnen laten zien wat hun sterkste kant was.

[ Voor 51% gewijzigd door Ardana op 31-05-2020 10:53 ]

• FlowSnake
Grats voor de winnaars, echt een prachtig resultaat.

De andere teams ook mooi resultaat. Wel was ik serieus verrast over de stemming tussen P2 en P3, maar goed, stemmen zijn stemmen, ik kan dat moeilijk in twijfel trekken.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:42
Ik was verrast door de manier van jureren, die was heel anders dan in AU/US Lego Masters. Dat heeft duidelijk in het voordeel gespeeld van de winnaars denk ik.

Zelf had ik Jos & Martijn op 1 gezet en Björn en Corneel op twee. Al helemaal gezien de voorgeschiedenis van deze teams.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kapoen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:02:
Ik was verrast door de manier van jureren, die was heel anders dan in AU/US Lego Masters. Dat heeft duidelijk in het voordeel gespeeld van de winnaars denk ik.

Zelf had ik Jos & Martijn op 1 gezet en Björn en Corneel op twee. Al helemaal gezien de voorgeschiedenis van deze teams.
Idem, al vond ik die van Bjorn en Corneel wel het tofste eigenlijk. Het blijft een beetje raar dat Jan en Lola er destijds niet uitgegooid waren, want er zijn mensen om minder naar huis gestuurd. :X Toen er veel kinderen bleken de "publieksstemmen" zouden zijn wist je al dat het vrijwel zeker Jan en Lola zouden zijn die tot winnaars bekroond zouden worden. :P

Volvotips.com

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 08:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ja die kids waren duidelijk fan van de jungle, er was daarin zoveel te zien. Ik vond het alledrie machtige creaties, ook het neergestorte ruimteschip vond ik echt klasse.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-02 06:45
Naar mijn mening over het geheel genomen geen terechte winnaars, maar op basis van deze finale "opdracht" wel zeer terecht. Ik persoonlijk houd wel van kleine grapjes in een bouwwerk. Vond de kritiek van Legomaster blijk geven zijn voorkeur al direct naar andere te gaan. Gaaf dat Justin erbij was, heb hem één keer mogen ontmoeten en hij gaf imo eerlijkere kritiek.

[ Voor 8% gewijzigd door Versaevel op 30-05-2020 22:08 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-04 13:45
Jammer, de underdog wint. Mooie build dat wel. Over het hele seizoen waren zij de minste van de 3 finalisten. Manier van jureren ben ik ook niet mee eens. Zoiets moet door Lego mensen beoordeeld worden. Publiekstemmen moeten ze overal afschaffen! Ach, hopelijk voor volgens seizoen iets meer richting US/AUS niveau

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-03 23:49

Hierkomik

Zo dan...

Bart-Willem schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:04:
[...]

Idem, al vond ik die van Bjorn en Corneel wel het tofste eigenlijk. Het blijft een beetje raar dat Jan en Lola er destijds niet uitgegooid waren, want er zijn mensen om minder naar huis gestuurd. :X Toen er veel kinderen bleken de "publieksstemmen" zouden zijn wist je al dat het vrijwel zeker Jan en Lola zouden zijn die tot winnaars bekroond zouden worden. :P
Niet helemaal hoor. Ik dacht dat veel kinderen de draak ook wel mooi zouden vinden. Maar volgens mij was het redelijk 50/50 volwassenen en kinderen als ik het zo zag.

De waterval was erg leuk en knap gedaan (leuker dan de waterval die op Ideas staat en 10k stemmen heeft bijvoorbeeld). De tempel had hoger gemogen of de vogel groter (ik snap nog niet helemaal waarom er een vogel in moest, dat was niet helemaal duidelijk).

Bjorn en Corneel zijn door hun onderwerp wel belemmerd (Jos en Martijn ook wel), omdat het allemaal 'been there done that' is (draak of ruimteschip). Het idee van Jan en Lola was dan net iets minder populair.
Bjorn en Corneel hadden dan ook nog een 'realistisch verhaal' wat natuurlijk net iets minder catchy is.
Hadden ze gecrashed op een rare planeet (alleen maar paars, of Mars ofzo), had misschien net iets beter geweest.
Jos en Martijn hadden een imposante draak, maar de vleugels, tsja, hadden ze kunnen leren van Bjorn en Corneel dat dat nog niet zo makkelijk is... Een Hydra ofzo had iets origineler geweest en ook nog wel iets makkelijker misschien.

Zelf had ik toch voor Jos en Martijn gekozen. Het bouwwerk van Jan en Lola van vorige week vond ik iets mooier dan wat ze nu hadden gemaakt, dat vond ik echt nog beter dan wat alle teams in de finale hadden gemaakt.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind trouwens het ruimteschip veruit het leukste om te zien. Groots maar ook zeer strak vormgegeven zodat je van grote afstand al nieuwsgierig kan worden. De vele verhalen en ook het stuk oceaan (met ship-in-a-bottle elementen) waren erg goed neergezet. Als ik iets zou willen kunnen, dan was dat het.

De draak was dan weer zoiets, de vleugels kosten veel te veel tijd en vallen altijd tegen. En het beweegt niet, net zoals legoland ook vrij statisch overkomt.

De jungle moest het hebben van de vele verhalen, maar de waterval deed het 'm. Dat gaf wat dynamiek en kleur aan de setting en dat was de finishing touch.

2 x 14 uur bouwen is trouwens vet heftig en ik snap best dat verschillende deelnemers daar best last van hadden. Ook het plannen van een gigantisch project met een tijdbudget van 28 uur en dan toch op tijd klaar zijn vind ik erg dapper.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:43

DikkeBMW

Live '25

Die moeder van Jan, wat een toffe vrouw _O_ Zo spontaan en gezellig, ik vind mooi :D

fookin mad fer it

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:53
Ik miste bij Björn en Corneel iets wat kon bewegen want dat was toch altijd hun handelsmerk. Bijv de liften en de camera.
Deze en vorige week waren wel hun slechtste builds.
Jan en Lola hadden er idd al eerder uit gemogen maar hun laatste builds waren wel heel goed. Veel details en leuke story’s.
Technisch gezien waren Björn en Corneel het beste imo met Jos en Martijn op 2 maar Lola was gewoon verhaal technisch heel sterk en dat is de redding voor Jan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28
@Togi Absoluut. Lola en Jan waren aardig sterk de laatste twee afleveringen.
Lola is qua verhaal absoluut Jan's redding.

Verhaal is wat bij de andere teams toch veelal schort. Technisch beter, maar verhaal vaak flut.
Qua totaalplaatje kom je in mijn ogen dan op Lola en Jan uit. Zeker nu Jan ook meer met motortjes doet e.d.
Had in eerste instantie een hard hoofd in met de waterval, maar die is vet geworden.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Vond de winnaars ook deze aflevering wel het mooiste bouwwerk hebben. Er was zoveel te zien in de jungel, ontdekken in een bouwerk waar ontdekt wordt zeg maar :P.

De draak was mooi maar de vleugels vielen idd wat tegen. Het ruimte schip vond ik ook wel geslaagd en leuke dat ze de krab en kangeroe erbij gezet hadden. Miste alleen eigenlijk ook iets wat beweegde.

200 fish found!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
volgens mij is alles verkleurd behalve juist onder de doos 8)7

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:41

rammes

koekebakker 1e klas

Oekol schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Waar? Ben ook wel in de race voor die maar prijs was flink gestegen.
amazon.de

Ik zou het doen!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-04 11:57
Ik vond het wel een leuke manier van jureren, mooie manier om de kinderen een stem te geven. Typisch ook wel voor de lage landen.

Vond het jammer dat Björn en Corneel niet wat meer rekening hadden gehouden met beoordeling door het publiek en inderdaad heel vreemd dat ze geen bewegende onderdelen terug lieten komen. Iedereen zat er wel flink doorheen, dat hielp volgens mij ook niet mee.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:50
Het stemmen met blokjes en stemmen geven aan kinderen komt volgens mij voor in de Lego Masters van ieder land.

Hoewel de build van Jan en Lola, voor mij, de beste was deze aflevering, vond ik het niet spectaculair. Ik had enkele weken geleden al eens wat zitten rondkijken op Youtube en dan springt de finale van seizoen 2 Lego Masters Australia er toch uit:

YouTube: Relive the 2019 Grand Final ahead of Season 2! | LEGO Masters Australia

Deze builds vind ik in vergelijking met de builds in onze versie van een hoger niveau. Veel van de opdrachten uit onze versie komen overeen met die van andere landen. Zo ook de aflevering met de brug, met als verschil dat ze bij ons zeiden "Maak een brug die veel gewicht kan dragen" waar ze elders zeiden "Maak een esthetisch mooie brug die veel gewicht kan dragen".

Hopelijk komen er volgend seizoen wat meer technisch onderlegde kandidaten in en worden de builds mooier qua afwerking.

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-04 23:21
Ze hadden wel alledrie hun eigen stijl.

Jos en Martijn zijn van het sculpten en dat kan heel tof zijn als je het verwerkt in iets waar meer verhaal in zit, zoals met hun build waar die vleesetende plant met het skelet erin in zat. Nu was het alleen sculpting en dan ben je snel uitgekeken op een build. Dan wordt het voor mij snel saai.

Bjorn en Corneel zijn vergeten hun kracht van bewegende onderdelen te gebruiken. Plus dat het onderwerp wat te serieus was. Er had wat meer fantasie in voor mogen komen.

Jan en Lola blijven met hun builds het dichtst bij de Lego Systems stijl. Wat schaal en verhalen betreft bouwen zij het meest in de stijl die Lego ook zou verkopen. Er is zo ontzettend veel te zien in hun bouwwerken dat je er naar blijft kijken. De andere twee teams waren wat bouwtechnieken betreft beter, maar Jan en Lola weten er een echt leuke build van te maken. Dat is denk ik wel iets wat voornamelijk de kinderen heeft aangesproken. Als ze zich wat technieken betreft verbeteren zie ik ze nog wel een Lego Ideas set maken die echt uit komt.

Tot slot een vraagje... kan iemand mij vertellen hoe ik Lego Masters Australie terug kan kijken?

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Exact dat inderdaad. Beetje lastig op de foto te krijgen zonder fatsoenlijke camera, maar dit idee:

[Afbeelding]

Jammer dat Lego daar zoveel moeite mee lijkt te hebben, in Sariel zijn review van de Sian hierboven kwam het ook al terug voor een aantal lime-onderdelen.

[Afbeelding]
Ja, dit lijkt een nieuwe trend te zijn met LEGO, slechte zaak aangezien het allemaal duur spul is.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05
Flying schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:01:
Ik had enkele weken geleden al eens wat zitten rondkijken op Youtube en dan springt de finale van seizoen 2 Lego Masters Australia er toch uit:

YouTube: Relive the 2019 Grand Final ahead of Season 2! | LEGO Masters Australia
Die Poseidon is wel erg goed gedaan zeg! Wauw!! _/-\o_ ...Nu nog een bewegende arm, boot en slang , maar ja als je maar 28 uur hebt...

• Kapoen
In verband met mijn eerdere post over het jureren in Lego Masters moet ik toch wat rechtzetten. Ik heb gauw even door de finales van Lego Masters AU/US seizoen 1 gescrolled. Blijkbaar liet men in de AU versie ook het publiek stemmen met blokjes, maar niet in de US versie. De finale van S2 Australische versie moet ik nog bekijken, maar ook daar was het stemmen met blokjes op eerste zicht.
Britske schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:07:
Tot slot een vraagje... kan iemand mij vertellen hoe ik Lego Masters Australie terug kan kijken?
Misschien via een VPN naar de officiële website? Een andere legale manier kan ik niet meteen bedenken jammer genoeg.

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 31-05-2020 10:49 ]

• Tomba
  • Laatst online: 17-04 08:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:04:
[...]

Enige plek waar ik kom waar er over gepraat wordt is hier ;) En een dag dit topic niet volgen is bijna niet te doen joh zoveel als er gepost wordt.
De oplossing; volgend jaar een eigen topic, dit jaar spoilertags is wat mij betreft helemaal perfect :)
Kuch, kunnen jullie rekening houden met de mensen die het niet live hebben kunnen kijken...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:35
heb een probleem met mij kat: Hij sloopt savonds mijn technic bouwwerken. iemand een oplossing :? :?

[ Voor 16% gewijzigd door mark777 op 31-05-2020 11:08 ]

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
anandovic8312 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:34:
Hier nu ook de Ducati binnen, straks maar eens mee aan de gang.

[Afbeelding]
Ok kan hem niet meer vinden bij bol enkel bij een derde partij die hem voor 65 verkoopt. Of kijk ik niet goed?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• meesje
Tomba schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Kuch, kunnen jullie rekening houden met de mensen die het niet live hebben kunnen kijken...
Eens. Volgend jaar graag een apart topic.

• anandovic8312
Pin0 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:08:
[...]

Ok kan hem niet meer vinden bij bol enkel bij een derde partij die hem voor 65 verkoopt. Of kijk ik niet goed?
Bij Jans-steen is die te koop voor 49.99

• Pin0
  • Niet online
anandovic8312 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:25:
[...]

Thanks, maar bij bol krijg ik nog die 10 euro korting en heb ik nog een cadeaubon... maar goeie tip!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ2XjFUJb83mZbvCRNRUk0RUlm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkHxL2ECwfiFwTJKtK4Li7kv.jpg?f=fotoalbum_large

Net even set 6274 opgebouwd voor de verkoop. Eigenlijk best mooi schip, maar kan het geld ook wel gebruiken.

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:15
JoeZuCK schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:56:
[Afbeelding]

Net even set 6274 opgebouwd voor de verkoop. Eigenlijk best mooi schip, maar kan het geld ook wel gebruiken.
Die van mij heeft een gele papegaai op de kop staan.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Totrail schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Die van mij heeft een gele papegaai op de kop staan.
Die van mij was weggevlogen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

anandovic8312 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:25:
[...]

Ik had 'm een aantal weken geleden bij Bol in m'n boodschappen mandje gezet maar 't ding (Panigale V4-R) is door Bol inmiddels UIT m'n mandje gehaald. Ding is daar nú alleen nog maar bestelbaar via externe partijen tegen de som van €64,99 7(8)7

Wel apart gezien de officiële Lego Store releasedatum pas 'morgen' is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• meesje
Will_M schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Ik had 'm een aantal weken geleden bij Bol in m'n boodschappen mandje gezet maar 't ding (Panigale V4-R) is door Bol inmiddels UIT m'n mandje gehaald. Ding is daar nú alleen nog maar bestelbaar via externe partijen tegen de som van €64,99 7(8)7
Wat had je verwacht?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:41

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb nog wel een waarschuwing: als je eenmaal weer een doos LEGO gekocht hebt blijft het vaak niet bij die ene doos. 😬

[ Voor 5% gewijzigd door rammes op 31-05-2020 18:27 ]

Ik zou het doen!

Verwijderd

JoeZuCK schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:56:
[Afbeelding]

Nice het andere schip uit 1989. Ben die van mij aan het herbouwen maar damn valt niet mee alle onderdelen te vinden in 6 bakken lego.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 23:16

Mappy

Piramide van Austerlitz

Filmpje: overview finale builds

Bjorn en Corneel: heel mooi landschap, ook leuk om nog mijnen in de kale muur aan de achterkant te maken. Heel mooi onderwaterdeel erbij. Als ze nog wat paarse eenogige aliens rond hadden laten lopen, die samen met de minifigs zaten te bbq'en enzo, was het een voor kinderen leuker verhaal geworden, en wat kleurrijker ook.

Jos en Martijn: naast de grote bloemen en eekhoorn enzo is de draak eigenlijk best klein. Verder was er van een verhaal niet heel veel te zien, anders dan kabouters die een draak wegjagen. Het is wel indrukwekkend hoe ze uit het niets en zonder voorbeeld zulke mooie natuurlijke vormen weten te sculpten!

Jan en Lola hadden hele leuke elementen erin: de bewegende brug, de valkuil, rollende steen, waterval. En een mooi pad om de hele storyline te volgen. Het landschap had wat afwisselender dan overal dezeflde bomen gemogen. En die vogel nog wat groter en bewegend ;)

Misschien hadden ze met z'n allen wat moeten bouwen: landschap van Bjorn en Corneel, detaillering van Jan en Lola en de grote figuren van Jos en Martijn :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
rammes schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:58:
Ik heb nog wel een tip: als je eenmaal weer een doos LEGO gekocht hebt blijft het vaak niet bij die ene doos. 😬
Ik hang er ook weer in, ik koop met terugwerkende kracht lego ruimtevaart/ nasa sets.

Zijn er hier ook mensen die een mooi overzicht hebben wat er allemaal uit is gekomen met dit thema, op bricklink staat het niet allemaal zo overzichtelijk of ik zoek verkeerd.

Hieronder een deel van mijn lijst, zoals ik het bedoel.(* ontbreekt)
(2012)
*3365 Space Moon Buggy
*3366 Satelliet Launchpad
3367 Space Shuttle
3368 Space Center

(2013)
*21104 NASA Mars Science Laboratory Curiosity Rover

(2014)
*5002812 Classic Spaceman Minifigure

(2015)
*60077 Ruimtevaart Starter Set
*60078 Spaceshuttle Hulpvoertuig
*60079 Trainingsvliegtuig Transport
*60080 Space Shuttle Lanceerbasis

(2017)
21309 NASA Apollo Saturnus V
21312 Vrouwen van NASA
31066 Spaceshuttle-verkenner

(2018)
31091 Spaceshuttle transport
70841 Benny's ruimteteam
(2019)
10266 NASA Apollo 11
30365 Satelliet (polybag)
40345 LEGO® City 2019 Minifigurenset
60224 Satelliettransportmissie
60225 Testrit Rover
60226 Mars onderzoeksshuttle
60227 Ruimtestation op de maan
60228 Ruimteraket en vluchtleiding
*60229 Raket bouwen en transporteren
60230 Personenset – ruimteonderzoek

(2020)
21321 ISS (Internationaal ruimtestation)
*31107 Ruimte Rover Verkenner

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@master30 Je hebt ook wat oudere ruimtesets zoals 6339, 6336 en 6516 (die laatste 2 heb ik toevallig te koop).

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pin0 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:15:
[...]
Thanks, maar bij bol krijg ik nog die 10 euro korting en heb ik nog een cadeaubon... maar goeie tip!
Sinds die €10,- bonnen uit zijn gegeven lijken alle prijzen bij Bol.com richting adviesprijs te gaan. Mede doordat het lijkt alsof Bol.com haast geen Lego meer doet en alles via partners gaat. Partners die soms de meest absurde prijzen vragen.

Ik ben wel benieuwd hoe ver de Ducati nog gaat/kan zakken. Model is al redelijk goedkoop voor het aantal onderdelen en model met licentie en wordt nu al een tientje goedkoper aangeboden. Zou 40 euro haalbaar zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 31-05-2020 19:34 ]

• idef1x
rammes schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:58:
Ik heb nog wel een tip: als je eenmaal weer een doos LEGO gekocht hebt blijft het vaak niet bij die ene doos. 😬
Een Tip? klinkt meer als een waarschuwing ;)

• Gim
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Sinds die €10,- bonnen uit zijn gegeven lijken alle prijzen bij Bol.com richting adviesprijs te gaan. Mede doordat het lijkt alsof Bol.com haast geen Lego meer doet en alles via partners gaat. Partners die soms de meest absurde prijzen vragen.

Ik ben wel benieuwd hoe ver de Ducati nog gaat/kan zakken. Model is al redelijk goedkoop voor het aantal onderdelen en model met licentie en wordt nu al een tientje goedkoper aangeboden. Zou 40 euro haalbaar zijn?
Ligt aan de set, maar inderdaad zijn wat sets duurder (of simpelweg niet leverbaar geworden door bol of een andere partij). Geduld hebben. De bonnen zijn nog tot september of zo :)

€40 moet haalbaar zijn lijkt me als €46 al mogelijk was met die €10 korting op "release" dag

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 31-05-2020 19:52 ]

• SpeedyNick
  • Laatst online: 01:18
Vorige week deze bad boy binnen gekregen! oOo *; Stond al langere tijd op mijn verlanglijst, was natuurlijk ook wel even een pittige uitgave ;)
Jammer alleen dat ik al vrij snel in de bouw een belangrijk steentje mis |:(
en natuurlijk 1 die ik niet meer heb liggen.. via lego brick service nieuwe opgevraagd, maar 7 tot 10 werkdagen levertijd.. :| nu maar via een nederlandse site besteld, heb deze week vakantie & wil dan wel de bouw afronden indien mogelijk! :Y)
Nu wachten tot deze in de brievenbus ligt. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBmoFW_n--KMsDkPLjLQtIh7Rl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfp4VioaoaV6SWnxsasfxNjj.jpg?f=fotoalbum_large

• Gim
  • Niet online
SpeedyNick schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:15:
Vorige week deze bad boy binnen gekregen! oOo *; Stond al langere tijd op mijn verlanglijst, was natuurlijk ook wel even een pittige uitgave ;)
Jammer alleen dat ik al vrij snel in de bouw een belangrijk steentje mis |:(
en natuurlijk 1 die ik niet meer heb liggen.. via lego brick service nieuwe opgevraagd, maar 7 tot 10 werkdagen levertijd.. :| nu maar via een nederlandse site besteld, heb deze week vakantie & wil dan wel de bouw afronden indien mogelijk! :Y)
Nu wachten tot deze in de brievenbus ligt. :/

[Afbeelding]
Geen steentje die je toevallig uit een hoger genummerd zakje kunt halen zodat je toch even door kunt?

• SpeedyNick
  • Laatst online: 01:18
Gim schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Geen steentje die je toevallig uit een hoger genummerd zakje kunt halen zodat je toch even door kunt?
Helaas niet, had ik al naar gekeken :'( zitten er maar 4 in van dat type (nou ja, 3 dus in mijn geval..) die je alleen maar bij die stap gebruikt, maar deze zijn ter ondersteuning van het middengedeelte.. en aangezien er straks 10 kg lego op staat wil ik deze wel compleet hebben :P

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTcS8NQe2sb06JQ7jhnx8wQyYmw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/usF1J0W4ioHhk4d2lEnWdgZn.jpg?f=user_large

Soms kom je tweedehands wel eens wat tegen voor een leuke prijs :) Het enige nadeel is wellicht dat hij helemaal uit elkaar "moet" maar dat is ook wel te overzien met wat hulp :P Project "stuk-moet-ie" ipv een Bugatti

Alleen waar te beginnen.... :+

Of ik geef hem aan de kinderen, dat werkt wellicht ook wel...

Edit: wel ga ik alvast de parts bestellen om hem te pimpen, de auto is te zwaar voor de vering, de deuren hangen er wat losjes bij en een HOG zou wel fijn zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 31-05-2020 20:47 ]

Strava

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:37
master30 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:25:
[...]

Ik hang er ook weer in, ik koop met terugwerkende kracht lego ruimtevaart/ nasa sets.

Zijn er hier ook mensen die een mooi overzicht hebben wat er allemaal uit is gekomen met dit thema, op bricklink staat het niet allemaal zo overzichtelijk of ik zoek verkeerd.

Hieronder een deel van mijn lijst, zoals ik het bedoel.(* ontbreekt)
(2012)
*3365 Space Moon Buggy
*3366 Satelliet Launchpad
3367 Space Shuttle
3368 Space Center

(2013)
*21104 NASA Mars Science Laboratory Curiosity Rover

(2014)
*5002812 Classic Spaceman Minifigure

(2015)
*60077 Ruimtevaart Starter Set
*60078 Spaceshuttle Hulpvoertuig
*60079 Trainingsvliegtuig Transport
*60080 Space Shuttle Lanceerbasis

(2017)
21309 NASA Apollo Saturnus V
21312 Vrouwen van NASA
31066 Spaceshuttle-verkenner

(2018)
31091 Spaceshuttle transport
70841 Benny's ruimteteam
(2019)
10266 NASA Apollo 11
30365 Satelliet (polybag)
40345 LEGO® City 2019 Minifigurenset
60224 Satelliettransportmissie
60225 Testrit Rover
60226 Mars onderzoeksshuttle
60227 Ruimtestation op de maan
60228 Ruimteraket en vluchtleiding
*60229 Raket bouwen en transporteren
60230 Personenset – ruimteonderzoek

(2020)
21321 ISS (Internationaal ruimtestation)
*31107 Ruimte Rover Verkenner
(2010)
10213 Space Shuttle

(2011)
10231 Space Shuttle

• anandovic8312
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3KZaB_M6Xc-wfrKw3alFyyKg28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqIBcRNb0Icd4r0elYLMi07v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_czGpBtWbQ9ZZHV9soWf36osl1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL3dd81uYNacTcjvgKhWuMYF.jpg?f=fotoalbum_large

De Ducati ook klaar, ongeveer een uurtje of 3 werk ik heb zelf niet zoveel met motoren, maar dit vindt ik wel een tof ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBqg92F8AVhQnVOEXLSQ1R4bN6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFIAV4ubTWhBgFggivG0q6Aq.jpg?f=fotoalbum_large

Hij kan er zo mooi staan tussen de auto's :)

[ Voor 19% gewijzigd door anandovic8312 op 31-05-2020 21:12 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@vhal veel plezier! Er missen wel een paar dingen zo te zien, de 1x1 ronde tiles met EB-Bugatti logo op de wielen, en de 'sleutel' in ieder geval.

* Chakotay wil ook zijn Ducati... Hopelijk krijgt het deenste steentje ze begin volgende week geleverd. Gelukkig staat hier al wel een echte :+ Een 749 ipv Panigale, maar alsnog een rode Ducati waar de Lego-versie mee op de foto mag zodra hij af is :p

Stichting eth0

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Chakotay klopt, die zitten nog in de doos :P Samen met de stickers die niet geplakt waren. Inmiddels ben ik het ding aan het reserve engineering, zakje 13 is al gedaan maar het is nogal een bewerkelijk:o

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 31-05-2020 21:28 ]

Strava

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

vhal schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:15:
@Chakotay klopt, die zitten nog in de doos :P Samen met de stickers die niet geplakt waren. Inmiddels ben ik het ding aan het reserve engineering, zakje 13 is al gedaan maar het is nogal een gedoe :o
Ah, dat scheelt :) En dat is wel een flinke klus, netjes achteruit afbouwen... Ik ben erg blij dat die van mij al afgebroken & grof gesorteerd was :P

Stichting eth0

• idef1x
Ben laatst even met de boost dingen bezig en vroeg me af of iemand weet of er toevallig een lijst bestaat met welk nummer met welke stem teksten behoord? Of moet je ze gewoon 1 voor proberen?? Zijn er best veel...

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 14:57

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Is er trouwens weer een 2e build mogelijk met die Ducati? Voorheen hadden de meeste Technic Lego motorfietsen meestal een soort chopper. Kocht ze dan ook altijd 2x.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Stormtrooper de licenced technic sets hebben meestal geen B-model, de enige uitzonderingen die ik zo snel kan bedenken zijn de BMW & de Claas van een paar jaar geleden. (waarvan het 'B-model' van de Claas alleen een ander simpel werktuig aan dezelfde tractor was)

Stichting eth0

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De Mack truck is toch ook een licensed model? Die heeft wel een B-model, maar dat is ook een Mack voertuig. :P De Corvette ook trouwens.

Volvotips.com

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:24

SomerenV

It's something!

Hier afgelopen weekend de Speed Champions Chevrolet ZL1 gekregen van m'n vriendin :D We hebben sinds kort een eigen plekje samen en ze wilde me voor zijn met het eerste LEGO-setje in 't nieuwe huisje. Verder tussen de bedrijven door verder gegaan met m'n brandweerwagen. Wát. Een. Kutwerk. O-)

Bij de 'realistische' modelletjes in minifig-scale is het vaak form over function maar ik wil beiden 8) Heb nu V1 bijna af. Als alles op z'n plek zit ga ik flink optimaliseren en waar nodig de structuur verstevigen. Waarschijnlijk zal het wel nodig zijn aangezien ik voornamelijk van buiten naar binnen heb gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcOMa4D5w0iDZCkqbxUanB1ixew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjvyTVZv58aWwHSqaV2OVMwv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBzSZx2xVTar8kOXvBkBgPggPj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8xXrHr0SKk3V3svvMuE7AiW.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een erg vette uitdaging dit. Om een idee te geven:

- De voorkant is 6 breed.
- Interieur van de voorkant is 5 breed omdat er 2 minifigs in moeten kunnen.
- Na de voorkant gaat het over naar 7 breed, maar ook daar met een interieur dat 5 breed is.
- Dak gaat dus ook van 6 naar 7 breed.
- Het middelste 'rolluik' was oorspronkelijk een kant en klare die je vaak in de officiële LEGO-wagentjes zit, maar dat zag er niet helemaal lekker uit. Is 3 breed, maar tussen de rolluiken moet nog wat rood, maar mag niet één blokje breed zijn, dus moeten platte tiles tussen.
- Achterkant zijn ook plates op hun kantje omdat het anders te dik wordt.

Dat soort fratsen dus :D De wagen gaat trouwens regelmatig als render langs iemand die als brandweerman ervaring heeft met deze wagen dus het geheel is zo authentiek mogelijk (voor zover 't kan met LEGO en mijn skills :+ ).

Edit: hier trouwens een foto van de echte wagen met de rolluiken open.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Pin0
  • Niet online
Heel cool! Respect voor je doorzettingsvermogen! De gelijkenissen met het origineel zijn zeker te zien!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Godsamme.... Ik had er onderhand vrede mee dat ik de Internationaal ruimtestation niet koop...
Maar na de koppeling gisteren live gekeken te hebben, zit ik weer erg te twijfelen om de Internationaal ruimtestation wél te kopen.

Ik vind hem te groot..

[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 01-06-2020 08:51 . Reden: ABN ]

Meer dan ik dacht...

• idef1x
@streamnl ik ken het gevoel :(

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30
streamnl schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:40:
Godsamme.... Ik had er onderhand vrede mee dat ik de Internationaal ruimtestation niet koop...
Maar na de koppeling gisteren live gekeken te hebben, zit ik weer erg te twijfelen om de Internationaal ruimtestation wél te kopen.

Ik vind hem te groot..
Geen haast met de LEGO ISS set. Die blijft nog wel in productie tot eind 2021. :)

Overigens krijg je er nu wel de "Blue Fury" Hot Rod promo gratis bij (vanaf €85 aankoop).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvnZd5XohaMuNlPcO4QOEol4Dy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ih48J3mRARK6Pml35ceYSkU8.jpg?f=user_large

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Chakotay schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:29:
[...]

Ah, dat scheelt :) En dat is wel een flinke klus, netjes achteruit afbouwen... Ik ben erg blij dat die van mij al afgebroken & grof gesorteerd was :P
Het achteruit bouwen voelt wel redelijk zen :+ Het voordeel is dat het wel een stuk sneller gaat dan lompweg ergens beginnen en dan vervolgens vastlopen omdat het specifieke stukje ergens anders weer met 1001 pins vast zit :+ Gisteravond heb ik 4 zakjes gedaan maar dan nog is de voorkant niet eens helemaal compleet gedemonteerd 8)7

Strava

• Kapoen
Haay schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:24:
[...]
Overigens krijg je er nu wel de "Blue Fury" Hot Rod promo gratis bij (vanaf €85 aankoop).
Als er nu nog iets in stock was op S@H waarmee je die promo kon krijgen :)
Zelfs de nieuwe Creator 31109 Pirate Ship set staat al in back order 8)7

• Haay
Kapoen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:31:
Als er nu nog iets in stock was op S@H waarmee je die promo kon krijgen :)
Zelfs de nieuwe Creator 31109 Pirate Ship set staat al in back order 8)7
Ja, ik zag het ook net. Crazy! 8)7

Nou ja, voor wie de Ideas Steamboat Willie set nog niet heeft, dat is een erg leuke build en mooi display resultaat. Nog op voorraad, €89,99 dus je krijgt die Hot Rod promo er ook nog bij. En ik verwacht dat Steamboat Willie er eind dit jaar uit gaat.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 14:57

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Chakotay schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:33:
@Stormtrooper de licenced technic sets hebben meestal geen B-model, de enige uitzonderingen die ik zo snel kan bedenken zijn de BMW & de Claas van een paar jaar geleden. (waarvan het 'B-model' van de Claas alleen een ander simpel werktuig aan dezelfde tractor was)
Tja, dat licensed is inderdaad anders. Vond het altijd leuk om 2 totaal verschillende motoren te kunnen bouwen uit dezelfde stapel blokjes.

En B-model van de BMW vond ik niet mooi genoeg, dus daar toch maar 1 doos van gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Stormtrooper op 01-06-2020 09:41 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haay schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Nou ja, voor wie de Ideas Steamboat Willie set nog niet heeft, dat is een erg leuke build en mooi display resultaat. Nog op voorraad, €89,99 dus je krijgt die Hot Rod promo er ook nog bij. En ik verwacht dat Steamboat Willie er eind dit jaar uit gaat.
Nadeel is dat ie in andere shops weer15% goedkoper is.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:23

Oekol

waka waka hey hey

Sato schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:49:
Mijn 10265 Ford Mustang alternate build, Formula Racer staat sinds vandaag online.

Linkje naar de gratis PDF bouwinstructies.

[Afbeelding]10265 - Formula Racer by Sato Bricks, on Flickr
Voor het eerst dat ik een moc doen wil, zat ook naar de shelby te kijken. De pdfs zien we heel erg duidelijk uit, hoeveel plaatjes doen jullie op 1 A4 met 't printen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Kapoen
[...]

Ik denk dat ik morgen (wegens lang weekend vandaag) eens ga informeren bij de winkel in Antwerpen of ze dat schip toch niet op stock hebben. *edit* En ik denk net aan het feit dat het schip een Creator 3-in-1 set is, dus met wat geduld zullen daar mooie kortingen op te vinden zijn in andere winkels...

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 01-06-2020 10:15 ]

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:14:
[...]

Ik denk dat ik morgen (wegens lang weekend vandaag) eens ga informeren bij de winkel in Antwerpen of ze dat schip toch niet op stock hebben. *edit* En ik denk net aan het feit dat het schip een Creator 3-in-1 set is, dus met wat geduld zullen daar mooie kortingen op te vinden zijn in andere winkels...
Op brickshop nu ook al met korting. Gelukkig heb ik mn vip punten Kunnen inzetten. Maar snap nog steeds niet dat nieuwe sets direct al bij andere shops goedkoper kunnen zijn dan bij lego zelf.

• Haay
dr86 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:31:
Op brickshop nu ook al met korting. Gelukkig heb ik mn vip punten Kunnen inzetten. Maar snap nog steeds niet dat nieuwe sets direct al bij andere shops goedkoper kunnen zijn dan bij lego zelf.
Dat heet partner-korting. (of zo iets). Winkels die Lego verkopen kunnen met iets van 40% korting sets inkopen bij LEGO zelf. Maar dan moeten ze wel uit de hele collectie inkopen. Kan niet selectief alleen bepaalde sets met die korting inkopen. :P

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

GeeBee

Oddball

Oekol schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Voor het eerst dat ik een moc doen wil, zat ook naar de shelby te kijken. De pdfs zien we heel erg duidelijk uit, hoeveel plaatjes doen jullie op 1 A4 met 't printen?
Niet. Ik bouw bijna niet met boekjes, maar met pdf’s op mijn iPad. Als de pdf een beetje kwaliteit heeft (die van moc’s hebben vaak een hogere resolutie dan lego’s) dan kun je Nog inzoomen ook.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Gim
  • Niet online
[...]

Die Hot Rod zou ik dan waarschijnlijk naar een ander laten gaan.

Die Steamboat lijkt me enerzijds erg leuk als display maar of het qua bouw leuker is dan bijv. een Creator Expert set zoals de Fiat 500 of Maanlander?

Wie heeft de Fiat 500? :o :o

Ik kijk namelijk zojuist dit filmpje: YouTube: YouTube . Er zou bij de Fiat sprake zijn van wel vijf geel tinten?!? Iets van kleurafwijkingen ben ik wel gewend maar is het bij de Fiat echt zo slecht uit de verf gekomen?

Ik wil hem nog steeds hebben maar dan wel tegen een scherpe prijs Maar zou t vooral jammer vinden als t klopt dat de set dit probleem inderdaad heeft (of met bepaalde geproduceerde batches)

De piraten set die is wel erg tof, maar ik ben huiverig met naleveringen omdat ik soms de promo er niet bij had. Dan al snel geneigd er iets bij te bestellen wat wel gelijk leverbaar is met de promo.

[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 01-06-2020 12:04 ]

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 21:05
Gim schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Die Hot Rod zou ik dan waarschijnlijk naar een ander laten gaan.

Die Steamboat lijkt me enerzijds erg leuk als display maar of het qua bouw leuker is dan bijv. een Creator Expert set zoals de Fiat 500 of Maanlander?

Wie heeft de Fiat 500? :o :o

Ik kijk namelijk zojuist dit filmpje: YouTube: YouTube . Er zou bij de Fiat sprake zijn van wel vijf geel tinten?!? Iets van kleurafwijkingen ben ik wel gewend maar is het bij de Fiat echt zo slecht uit de verf gekomen?

Ik wil hem nog steeds hebben maar dan wel tegen een scherpe prijs Maar zou t vooral jammer vinden als t klopt dat de set dit probleem inderdaad heeft (of met bepaalde geproduceerde batches)

De piraten set die is wel erg tof, maar ik ben huiverig met naleveringen omdat ik soms de promo er niet bij had. Dan al snel geneigd er iets bij te bestellen wat wel gelijk leverbaar is met de promo.
Ik heb hem nu een maand of 2 maar merk niks van die verkleuring. Erg leuk model om te zien als om te bouwen vond ik.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ezg1uv3ti8.jpg
Pagina: 1 ... 74 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .