Staat nu al in de BW.QuattroNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:51:
[...]
Dan zijn er dus wat tegenstrijdige berichten her en der.
We gaan het zien vanaf 1 juni wanneer ongetwijfeld de eerste build-video's online komen.
Vanaf 1-6 zet ik 'm ook in m'n Brickwatch (is nu nog niet te vinden) dus ik wacht ook zeker op een mooie aanbieding (hopelijk bij Bol, ik ga voor het maximale van 6 kortingcoeds)
En daar is de eerste unboxing/buildvideo al, dat is ook snel:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Tja, reviewers krijgen zo'n set nog wel eens eerder met een NDA.
Onderdeel van een soort van "making of" videootje (waarin de man van Lambo niet eens het druk knopje voor de deuren gebruikt...)
Vraag me af of Uwe Wabra deze heeft ontworpen aangezien hij in het filmpje zit. Zijn vorige model was de Porsche.
Onderdeel van een soort van "making of" videootje (waarin de man van Lambo niet eens het druk knopje voor de deuren gebruikt...)
Vraag me af of Uwe Wabra deze heeft ontworpen aangezien hij in het filmpje zit. Zijn vorige model was de Porsche.
[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 28-05-2020 12:55 ]
@AppieNL ik had verwacht dat ze daar een stuk terughoudender mee zouden zijn om leaks te voorkomen, is ze ook aardig gelukt deze keer.
Stichting eth0
Als ik deze zo bekijk, lijkt het toch alsof er geen stickers zijn.Chakotay schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:45:
En daar is de eerste unboxing/buildvideo al, dat is ook snel:
[YouTube: Lamborghini Sian FKP 37 Unboxing & Timelapse/Speedbuild | LEGO Technic 42115 Supercar]
- This line is intentionally left blank -
De Porsche was een maand of zo te vroeg gelekt in al zijn glorie. De Chiron een dag voor de officiële presentatie en de Sian een paar uur voor de officiële presentatie door een website die iets te vroeg heeft gedrukt op het "gooi dit online" knopje. Ze worden er dus idd beter in.Chakotay schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:55:
@AppieNL ik had verwacht dat ze daar een stuk terughoudender mee zouden zijn om leaks te voorkomen, is ze ook aardig gelukt deze keer.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus ook echt in volle glorie leak met allerlei detail foto's, niet alleen een foto van de voorkant van de doos, want volgens mij hebben ze dat bij alle 3 niet kunnen voorkomen een paar weken voor de release vanwege alle aapjes in een distributie keten.
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 28-05-2020 13:02 ]
Een website genaamd de LEGO Shop.AppieNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:59:
[...]
De Porsche was een maand of zo te vroeg gelekt in al zijn glorie. De Chiron een dag voor de officiële presentatie en de Sian een paar uur voor de officiële presentatie door een website die iets te vroeg heeft gedrukt op het "gooi dit online" knopje. Ze worden er dus idd beter in.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus ook echt in volle glorie leak met allerlei detail foto's, niet alleen een foto van de voorkant van de doos, want volgens mij hebben ze dat bij alle 3 niet kunnen voorkomen een paar weken voor de release vanwege alle aapjes in een distributie keten.
LEGO Hongarije had de productpagina al online gezet.AppieNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:30:
[...]
Oh really? Ahahaha! Dat is wel heel knullig.
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 28-05-2020 14:31 ]
Iemand biedt 'm (als pre-order) al aan voor 319,-Luther schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:36:
Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen, maar komen dit soort sets regelmatig voorbij in aanbiedingen?
Dat lijkt dus zo ongeveer wel de prijs te gaan worden als ie (vanaf augustus blijkbaar) via derden te koop komt.
Ik vind zelf max. 300,- wel een mooie grens
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik ben toch wel zo klaar met die blauwe pins, voor mij reden genoeg om deze set langs te laten. Ik kan wel begrijpen dat ze ze veel gebruiken om de bouw ook voor kinderen makkelijk te maken. Maar bij zulke sets als de Lambo, die worden gebruikt als display auto's is het een deal breaker.
Ach... bij de Bugatti komen ze wel goed over...cellkuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:38:
Ik ben toch wel zo klaar met die blauwe pins, voor mij reden genoeg om deze set langs te laten. Ik kan wel begrijpen dat ze ze veel gebruiken om de bouw ook voor kinderen makkelijk te maken. Maar bij zulke sets als de Lambo, die worden gebruikt als display auto's is het een deal breaker.
Dealbreakercellkuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:38:
Als het je echt dwarszit bestel je voor €10 op bricklink een paar honderd zwarte pins..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bricklink verkoopt je zwarte pins voor 8 cent per stuk. En als je ook die 2L axle with pin wilt vervangen door zwarte, dan:cellkuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:38:
spoiler:
neem 3L axle with pin en snij daar een stukje van de axle kant af. Doe ik ook
Kost je 9 cent per stuk
/edit: Ik zag in de speedbuild wel weer een hoop multi-colored shit wat ook in een meer gebruikelijke kleur te krijgen is (en helemaal niet zeldzaam ofzo) aan de onderkant. Dat wordt weer een bricklink ordertje als ik deze ga bouwen.
[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 28-05-2020 15:50 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik kan nu al niet wachten op een YT filmpje van Held der Steine.... und das blaue Elendcellkuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:38:
Zo, ik heb toch maar de 76895 Speed Champions Ferrari F8 Tributo in huis gehaald met dank aan de scherpe aanbieding die gepost werd in het andere topic
[ Voor 29% gewijzigd door Gim op 28-05-2020 16:01 ]
Dat kunnen jullie wel allemaal zeggen dat die pinnetjes bij Bricklink maar een paar cent kosten, dat maakt het alleen nog maar erger, dan zou LEGO ze er gewoon extra bij moeten doen. Maar he, als je 300+ hebt uitgegeven voor deze set dan kan dat er niet meer vanaf.
:strip_exif()/f/image/vXNhS5syTqYHfrd2aONeafkP.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Fa3rlQJ3KMDNVgygyBaXfmTe.jpg?f=fotoalbum_medium)
Eigenlijk hadden ze in lime groen moeten zijn
:strip_exif()/f/image/vXNhS5syTqYHfrd2aONeafkP.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Fa3rlQJ3KMDNVgygyBaXfmTe.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik vind hem wel mooi, die Lambo. De Bugatti kon me niet bekoren, maar deze gaat er wel komen. Als de prijs wat zakt. Net mijn weekendproject binnengekregen:
[ Voor 15% gewijzigd door BRO-JWE op 28-05-2020 16:26 ]
Wow, je hebt hem al. Ik zit nog te wachten op het telefoontje van Playtoday Gouda dat hij klaar ligt voor me.... Veel bouwplezier alvast!BRO-JWE schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:25:
Ik vind hem wel mooi, die Lambo. De Bugatti kon me niet bekoren, maar deze gaat er wel komen. Als de prijs wat zakt. Net mijn weekendproject binnengekregen:
[Afbeelding]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.
De Ducati heb ik aan mijn wensenlijstje toegevoegd bij Bol.com. Nu alleen nog via een 3e partij te koop, maar ik hoop erop dat Bol.com ook snel zijn voorraad op orde heeft. Ook voor de Fiat 500 trouwens, maar ik verwacht de Ducati eerderBRO-JWE schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:25:
[Afbeelding]
Alleen maakt Lego de zwarte 3L pins niet meer. Blauw is al jaren (10+?) "de code" voor 3L pins met frictie. Hoewel Lego aan allerlei kanten al aan het zagen is in de kleurcodes binnen Technic (assen, pin met pinhole of axle), hoop ik dat dit nog wel gewoon blijft. Maakt sorteren van die zooi namelijk makkelijker (zwarte 2L pins en deze 3L kan dan gewoon in 1 bak). Had ik liever een andere code kleur gezien voor de 3L pin? Misschien, maar ik zou niet weten wat. Zwart is de 2L pin al en elke andere kleur (vooral lime) is nog minder neutraal in een build dan blauw.cellkuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:06:
Dat kunnen jullie wel allemaal zeggen dat die pinnetjes bij Bricklink maar een paar cent kosten, dat maakt het alleen nog maar erger, dan zou LEGO ze er gewoon extra bij moeten doen. Maar he, als je 300+ hebt uitgegeven voor deze set dan kan dat er niet meer vanaf.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nee, voor 1 set ga je geen custom 3L pins krijgen
Tsja, wat was "serieus bezig"? Het heeft een paar maanden geduurd maar daar zijn ze dan:FeaR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:57:
[...]
En? Heb je de Saturn al hangen? Ik ben nu ook serieuzer bezig met dit idee. Alleen nog even uitzoeken welke parts ik nu precies 3D moet laten printen.

Dit weekend eens proberen de Saturn V op te hangen. Direct een plek kiezen die niet vol in de zon is want ik wil de Saturn wel zo lang mogelijk wit houden. Met dat model van de plank heb ik meteen weer een meter vrij. Kan ik die opvullen met andere modellen
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat is toch wel een pluspunt van deze set. Chrion met de spoiler was leuk maar de losse sleutel gewoon niet handig. Tezamen met geen stickers en gewoon het algehele design van deze set is dit zeker wel en model wat er moet gaan komen. Niet voor de volle €379,99 maar mogelijk heb ik hier wel iets meer voor over dan voor de Bugatti. In het filmpje vind ik de kleur ook echt wel heel tof, lekker fris. Ook goed te zien dat de vering normaal lijkt te werken. Niet zoals de Bugatti die eigenlijk te zwaar is.Chakotay schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:24:
@AppieNL interessant mechanisme voor de deuren (en spoiler) zo te zien in dat filmpje, dat was nog niet duidelijk uit de foto's
Een interessante concept video van Jang, hij toont hoe je met de kleinere Creator sets en andere side builds ook een beginnende stad kan bouwen:
Per toeval ben ik in deze corona tijden bezig met mijn collectie creator gebouwen op te zetten en aan te passen binnen dit concept.
Per toeval ben ik in deze corona tijden bezig met mijn collectie creator gebouwen op te zetten en aan te passen binnen dit concept.
[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 28-05-2020 17:52 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik zit net te kijken wat sommige van die pins in het zwart doen. De pins van drie lang doet zo'n 7 cent per stuk voor used. Dat valt nog mee. De pin met aan de andere kant een axle in het zwart vragen ze vanaf 43 cent per stuk used voor. Dat is nogal wat. Eens zien als de parts list bekend is wat het kost om te vervangen. Al is de parts list natuurlijk alles en wil je alleen zichtbaar blauw vervangen.cellkuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit:
Net nog een paar filmpjes zitten kijken. Die van de build ben ik doorheen geskipped (wil niet alles al zien) en ik denk dat dit voor mij van de drie (Porsche, Bugatti, Lamborghini) toch wel de mooiste is.
[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 28-05-2020 17:53 ]
Ik vind de Lamborghini erg gaaf hij gaat er zeker komen, mooi voor de herfst.
Ik zou het doen!
SmallBrickCity is hier al langer mee bezig:Kapoen schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:48:
Een interessante concept video van Jang, hij toont hoe je met de kleinere Creator sets en andere side builds ook een beginnende stad kan bouwen:
[YouTube: The Joy of Small LEGO buildings... Together!]
Sympathieke kerel. Hoewel hij de laatste tijd geen filmpjes geplaatst heeft. Volgens mij zit hij vast in het buitenland, da's wel vervelend voor hem.
Ik vind dit soort sets wel net zo leuk staan als de grote modulars in een stad. Doet me een beetje denken aan de 80's/90's, toen alles nog op die schaal wasKapoen schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:48:
[YouTube: The Joy of Small LEGO buildings... Together!]
Het vakantiegeld is binnen?Hooli-gan schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:41:
[Afbeelding]
De eerste doos van de 3 binnen. Garage en Diner zijn onderweg. De Liebherr en de Defender waren erg leuke builds, maar met de Mustang kreeg ik toch meer het “Lego” gevoel. Daarom denk dat deze sets me ook erg gaan bevallen.
Inderdaad, ik volg dat kanaal ook af en toe. Ik heb er al veel ideeën opgedaan (maar helaas wegens uitstelgedrag nog niets mee gedaangeekeep schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:32:
[...]
SmallBrickCity is hier al langer mee bezig:
[YouTube: How to Build a LEGO City When You Have NO Space (Minifig-Scale)]
Sympathieke kerel. Hoewel hij de laatste tijd geen filmpjes geplaatst heeft. Volgens mij zit hij vast in het buitenland, da's wel vervelend voor hem.
Ik vermoed wel dat de piece count van de nieuwere sets een stuk hoger is dan die 'van onze tijd'almightyarjen schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:43:
[...]
Ik vind dit soort sets wel net zo leuk staan als de grote modulars in een stad. Doet me een beetje denken aan de 80's/90's, toen alles nog op die schaal was
[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 28-05-2020 20:07 ]
Verwijderd
Ik en 3 broers hebben nog kisten vol staan met Lego. Inmiddels zijn we 20-30 jaar verder en spelen mn neefjes alweer met de lego. Nu ben ik alle lego catalogussen vanaf 1989 aan het doorspitten om te kijken wat ik nog weet welke sets we hebben. Mijn broers waren van technisch lego en ik meer van de piraten, ridders etc.
Nu heb ik al wel 25 grote lego sets gezien waarvan ik weet dat we die hebben. Helaas hebben we niet alle constructie boekjes meer maar die staan gelukkig op het net. Meest mooie vind ik het grote piratenschip dat ik op mijn 5e verjaardag kreeg. Ik ben van plan deze weer helemaal op te bouwen in de hoop dat hij compleet is. Ik weet wel dat we de rode zeilen niet meer hebben. Zijn die nog ergens koop?
Set is uit 1989 en koste destijd 225 gulden zag ik in de catalogus : ) De doos heb ik ook nog al is die helaas flink verkleurd.
Nu heb ik al wel 25 grote lego sets gezien waarvan ik weet dat we die hebben. Helaas hebben we niet alle constructie boekjes meer maar die staan gelukkig op het net. Meest mooie vind ik het grote piratenschip dat ik op mijn 5e verjaardag kreeg. Ik ben van plan deze weer helemaal op te bouwen in de hoop dat hij compleet is. Ik weet wel dat we de rode zeilen niet meer hebben. Zijn die nog ergens koop?
Set is uit 1989 en koste destijd 225 gulden zag ik in de catalogus : ) De doos heb ik ook nog al is die helaas flink verkleurd.
@Verwijderd zijn wel wat te vinden, origineel of reproductie. Niet goedkoop: https://www.toysperiod.co...285-black-seas-barracuda/
Dit is nog wel te doen: https://m.ebay.nl/itm/Cus...t-Cloth-Sail/254435463790
40 euro voor een reproductie.
Dit is nog wel te doen: https://m.ebay.nl/itm/Cus...t-Cloth-Sail/254435463790
40 euro voor een reproductie.
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-05-2020 21:09 ]
@Verwijderd
Bricklink kan je proberen, maar ik zie dat je voor de zeiltjes zelfs "used" aardig in de buidel mag tasten.
Misschien zijn de zeiltjes van de Ideas remake een optie?. Iemand hier toevallig getest of deze (ongeveer) dezelfde maat zijn? Zo ja,kan je die vast cheaper scoren bij bricklink of Lego zelf.
Bricklink kan je proberen, maar ik zie dat je voor de zeiltjes zelfs "used" aardig in de buidel mag tasten.
Misschien zijn de zeiltjes van de Ideas remake een optie?. Iemand hier toevallig getest of deze (ongeveer) dezelfde maat zijn? Zo ja,kan je die vast cheaper scoren bij bricklink of Lego zelf.
Telefonisch of via hun chat? Heb hier ook het kleurissue.Frostbite schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:
[...]
Ik zal eens kijken want dit ziet er niet uit
Ah ik kwam net dit tegen: http://thebrickblogger.co...-mustang-printing-issues/
-edit-
Contact gehad met Lego klantenservice en ze sturen inderdaad gratis een nieuwe set op voor dit bekende probleem.
Battle.net: NagaByrd#2844
Pas op: ik ben er ook net mee begonnen, die modulaire gebouwen zijn erg verslavend!Hooli-gan schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:41:
[Afbeelding]
De eerste doos van de 3 binnen. Garage en Diner zijn onderweg. De Liebherr en de Defender waren erg leuke builds, maar met de Mustang kreeg ik toch meer het “Lego” gevoel. Daarom denk dat deze sets me ook erg gaan bevallen.
The Assembly Square kan ik ook erg aanraden! Die is nu nog verkrijgbaar (met wat vertraging), en ik denk over een tijdje niet meer, maar hij is fantastisch om te bouwen!
En veel oudere gebouwen zijn nog best goed te krijgen via marktplaats en eBay.
[ Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 28-05-2020 23:07 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
:strip_exif()/f/image/uZdQvZnYPu2AtL0eIINwnQDl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FM8DrjentAUrfrvn9SS2Zd8V.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets ouds maar eens geprobeerd. Niet helemaal compleet en her en der aangevuld uit de bakken met ongesorteerde minstens zo oude Lego. Wel grappig: elk klein stukje wat miste bleek in ruime hoeveelheden in de bakken te zitten. Vraag me dan toch af hoeveel sets ik vroeger eigenlijk wel niet had...
:strip_exif()/f/image/KZVEvqigoVZsTO2anqFhSGPF.jpg?f=fotoalbum_large)
En iets nieuws. (Weliswaar niet imperial maar toch wel aardig
Als ik het internet mag geloven zijn de zeilen van de remake hetzelfde als de oude, wellicht zijn die iets goedkoper. Als je voor de cheap optie gaat kan je waarschijnlijk ook zelf printen en plakken, al heb ik van deze zeilen nog geen goede afbeelding gevonden.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:57:
Ik en 3 broers hebben nog kisten vol staan met Lego. Inmiddels zijn we 20-30 jaar verder en spelen mn neefjes alweer met de lego. Nu ben ik alle lego catalogussen vanaf 1989 aan het doorspitten om te kijken wat ik nog weet welke sets we hebben. Mijn broers waren van technisch lego en ik meer van de piraten, ridders etc.
Set is uit 1989 en koste destijd 225 gulden zag ik in de catalogus : ) De doos heb ik ook nog al is die helaas flink verkleurd. [Afbeelding]
Ik heb wel eens een lego cape nagemaakt met mijn 3D printer door twee hele dunne lagen te printen om het flexibel te houden, wellicht is dat voor de zeilen ook een optie.
Gewoon telefonisch. Op zich was het ongeveer 5-10 minuten wachten tot ik een Nederlandssprekende man aan de lijn kreeg. Hij erkende het probleem en vroeg naar mijn LEGO account.nagasy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:21:
[...]
Telefonisch of via hun chat? Heb hier ook het kleurissue.
Binnen 10 (werk)dagen krijg ik een nieuw setje blokjes (dus die met GT logo + blauw-witte).
Hoefde niet eens een code op de doos door te geven. Echt prima service.
Gewoon bellen dus
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+
Die nieuwe Lamborghini set vind ik toch aardig geslaagd, ergens baal ik wel dat ik min of meer achter het net vist voor de Porsche en Bugatti nu de prijzen aanzienlijk hoger liggen dan vorig jaar
Als je tweedehands niet erg vind kan je op MP ook voor een redelijke prijs aan die sets komen. Ik heb de porsche in eerste instantie gemist, maar toen in een opwelling de chiron gekocht, toen MOEST ik de porsche ook hebben, uiteindelijk had ik em voor 200 euro inc doos van iemand die em gewoon 1x gebouwd had en weer weg deed wegens ruimtegebrek. Hij is goedkoper geweest, maar voor een set die officieel 330 euro kostte ben ik tevreden.vhal schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:51:
Die nieuwe Lamborghini set vind ik toch aardig geslaagd, ergens baal ik wel dat ik min of meer achter het net vist voor de Porsche en Bugatti nu de prijzen aanzienlijk hoger liggen dan vorig jaar
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Tweedehands is zeker een optie al lopen deze prijzen langzaamaan ook op. Anders kijk ik wel wat mijn gesealde Old Fishing Store 21310 doet, die had ik nog wel willen bouwen maar gek genoeg vind ik hem wat minder boeiend in vergelijking met de Technic auto's. Als iemand hem wil ruilen dan hou ik mij aanbevolenvectormatic schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:59:
[...]
Als je tweedehands niet erg vind kan je op MP ook voor een redelijke prijs aan die sets komen. Ik heb de porsche in eerste instantie gemist, maar toen in een opwelling de chiron gekocht, toen MOEST ik de porsche ook hebben, uiteindelijk had ik em voor 200 euro inc doos van iemand die em gewoon 1x gebouwd had en weer weg deed wegens ruimtegebrek. Hij is goedkoper geweest, maar voor een set die officieel 330 euro kostte ben ik tevreden.
Mja, in dat geval kan ik je alleen maar aanraden om de bugatti NU te kopen, waarschijnlijk is dat ding binnen no time uit productie, en dan mag je blij zijn als je em nieuw mag kopen voor slechts 400 euro.vhal schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:04:
[...]
Tweedehands is zeker een optie al lopen deze prijzen langzaamaan ook op. Anders kijk ik wel wat mijn gesealde Old Fishing Store 21310 doet, die had ik nog wel willen bouwen maar gek genoeg vind ik hem wat minder boeiend in vergelijking met de Technic auto's. Als iemand hem wil ruilen dan hou ik mij aanbevolen
amazon.de heeft em voor 295, niet het goedkoopste wat ie ooit geweest is, maar realistisch gezien zie ik em nu niet meer goedkoper worden.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Bij bol stond ie ook voor zon 298 gisteren. Met bol heb ik meer vertrouwen dat ie in een goede doos wordt toegestuurd.vectormatic schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:10:
[...]
Mja, in dat geval kan ik je alleen maar aanraden om de bugatti NU te kopen, waarschijnlijk is dat ding binnen no time uit productie, en dan mag je blij zijn als je em nieuw mag kopen voor slechts 400 euro.
amazon.de heeft em voor 295, niet het goedkoopste wat ie ooit geweest is, maar realistisch gezien zie ik em nu niet meer goedkoper worden.
Edit ... Stond! Dus voorraad in de gaten houden daar mocht je hem daar willen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 29-05-2020 09:14 ]
@Gim Fair point, persoonlijk boeien de dozen me maar weinig, het is leuk om die premium dozen uit te pakken, maar ik heb ze allebei bij het oud papier gejopt laatst, door een verhuizing heb ik wat minder zolderruimte, en zowel hier als op MP wou niemand die dingen hebben. Ik heb al te weinig ruimte om alle modellen zelf daadwerkelijk ergens op display te zetten, ik heb geen idee wat ik dan met de doos zou moeten...
Nou zou ik zelf alsnog liever bij bol kopen (want ik heb het niet zo op amazons praktijken), maar dat is een ander verhaal
Nou zou ik zelf alsnog liever bij bol kopen (want ik heb het niet zo op amazons praktijken), maar dat is een ander verhaal
@vectormatic bij modellen als de Porsche, Bugatti & Lambo hebben die dozen nog aardige meerwaarde. Ze zijn een stuk steviger dan de normale dozen, en hebben ook een hele set mooi ontworpen binnendozen. Op bricklink worden ze zelfs los verkocht voor zo'n €15 voor de Porsche & Chiron. Gebrek aan ruimte is wel lastig natuurlijk, ik heb ze zelf achter de schotten op zolder staan (driehoekige ruimte onder de laagste rand van het dak waar je niets mee kan behalve opslag).
Stichting eth0
Verwijderd
Weet dat ik ze ooit van papier had nagemaakt. Maar zou dan graag de juiste maat hebben. Ga na het werk bij ouderlijk huis de zolder op om de kisten met lego mee te nemen naar huis.ErikT738 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:50:
[...]
Als ik het internet mag geloven zijn de zeilen van de remake hetzelfde als de oude, wellicht zijn die iets goedkoper. Als je voor de cheap optie gaat kan je waarschijnlijk ook zelf printen en plakken, al heb ik van deze zeilen nog geen goede afbeelding gevonden.
Ik heb wel eens een lego cape nagemaakt met mijn 3D printer door twee hele dunne lagen te printen om het flexibel te houden, wellicht is dat voor de zeilen ook een optie.
@Chakotay Ik dacht dus ook dat die dozen wel gewild waren, heb ze een paar weken hier in de V&A overig en op MP gehad, 0 reactie.. En ja, het zijn mooie dozen, en leuk om uit te pakken, maar daarna?
En achter de knieschotten op zolder ligt het hier al vol met lego zelf
in het oude huis had ik een grote zolder die alleen via vlizotrap bereikbaar was, dus 100% opslag, nu is de zolder misschien wel groter, maar zijn er gewoon 2 slaapkamers en op de "overloop" werk ik nu thuis, dus kwa opslag is het allemaal wat minder.
Ik zal van de lambo in eerste instantie de doos ook vast wel bewaren, maar als er kwa ruimte weer gebrek is gaat ie gewoon bij t oud papier
En achter de knieschotten op zolder ligt het hier al vol met lego zelf
Ik zal van de lambo in eerste instantie de doos ook vast wel bewaren, maar als er kwa ruimte weer gebrek is gaat ie gewoon bij t oud papier
Heeft iemand eigenlijk wel eens een pre-order gedaan bij Het Deense steentje? Ik ben benieuwd of ze de Ducati voor, op of (ruim) na de releasedate leveren 
@vectormatic te koop aanbieden en ook daadwerkelijk een koper vinden kan nogal eens verschil in zitten inderdaad... Dat soort niche-items zal vooral via bricklink e.d. verkocht worden denk ik.
@vectormatic te koop aanbieden en ook daadwerkelijk een koper vinden kan nogal eens verschil in zitten inderdaad... Dat soort niche-items zal vooral via bricklink e.d. verkocht worden denk ik.
Stichting eth0
Voor hoeveel staat ie bij het deense steentje? De Ducati staat bij bol.com voor €55... of €45 met die korting.Chakotay schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:09:
Heeft iemand eigenlijk wel eens een pre-order gedaan bij Het Deense steentje? Ik ben benieuwd of ze de Ducati voor, op of (ruim) na de releasedate leveren
Ze hebben hem nu nog niet te koop staan zo te zien, maar in die pre-order had ik er €47.50 voor betaald.Gim schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:21:
[...]
Voor hoeveel staat ie bij het deense steentje? De Ducati staat bij bol.com voor €55... of €45 met die korting.
Stichting eth0
Ja, denk ik ook, en zelf een bricklink shop starten heb ik gewoon geen zin in, daarnaast had ik in dit geval ook weinig geduld, die dozen gingen niet mee naar het nieuwe huis, dus moesten er enigszins snel uit. Als je een half jaar er mee kan leuren (niet dat ik daar het geduld uberhaupt voor hebt), lukt het misschien wel.Chakotay schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:09:
(geen ervaring bij het deense steentje trouwens, ik heb me er enigszins bij neergelegd dat lego op/rond release krijgen vaak niet lukt, ik ben net met de defender begonnen, dus kan best een paar weekjes wachten op de duc)
Pino112 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:12:
Op 28 mei onthult Lego de nieuwe Lamborghini
https://www.instagram.com/p/CAp1Te_ANdn/
De Sián FKP 37 telt 97 delen meer dan de Bugatti Chiron-set die Lego in 2018 heeft uitgebracht en die 399,99 euro kost. Net als de Chiron heeft deze Lamborghini een volledig interieur, een tas in de kofferbak en alle functionele gadgets die je mag verwachten van Lego Technic. Zo kunnen de deuren open, gaat de achtervleugel omhoog en omlaag en de V12 motor draait echt wanneer je de auto voortduwt.
In tegenstelling tot de echte Lamborghini zijn de productieaantallen van deze miniatuur-Sián niet beperkt. Wel mag je er maar twee per persoon bestellen. Op maandag 1 juni gaan de digitale orderboeken open. De auto is dan hier te bestellen.
[ Voor 58% gewijzigd door MaZo op 29-05-2020 12:30 ]
Ik heb de Ducati net besteld bij bol.com en hij wordt tussen 18u en 22u geleverd staat er... Zal mij benieuwen of er vanavond iemand aan de deur staat...Gim schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:21:
[...]
Voor hoeveel staat ie bij het deense steentje? De Ducati staat bij bol.com voor €55... of €45 met die korting.
[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 29-05-2020 13:15 ]
En ook besteld! Ik wist helemaal niet dat ie al te koop was, volgens mij stond ie gisteren op brickwatch alleen nog maar op S@H en amazon.de (met niet op voorraad als status)Rogar schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:08:
[...]
Ik heb de Ducati net besteld bij bol.com en hij wordt tussen 18 en 22 geleverd staat er... Zal mij benieuwen.
Dinsdagavond zag ik deze set ook al bij bol.com staan (verkoop door bol zelf) voor 59,99 euro. Woensdag overdag verdwenen en nu 4 euro goedkoper. Concurrentie is natuurlijk goed, maar van mij mag een prijs ook wel even een week hetzelfde blijven. Nu moet ik de hele dag op F5 drukken.vectormatic schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:12:
[...]
En ook besteld! Ik wist helemaal niet dat ie al te koop was, volgens mij stond ie gisteren op brickwatch alleen nog maar op S@H en amazon.de (met niet op voorraad als status)
Toch is €45,99 al een mooie prijs vanwege die LEGO korting. Al vraag ik me wel af of de "reguliere" prijs nu van €55,99 niet nog wat meer gaat zakken want zoveel goedkoper dan adviesprijs is het niet.meesje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:39:
[...]
Dinsdagavond zag ik deze set ook al bij bol.com staan (verkoop door bol zelf) voor 59,99 euro. Woensdag overdag verdwenen en nu 4 euro goedkoper. Concurrentie is natuurlijk goed, maar van mij mag een prijs ook wel even een week hetzelfde blijven. Nu moet ik de hele dag op F5 drukken.
Datzelfde heb ik ook met die modular Bookstore. Die staat echt al WEKEN op dezelfde €160. Is dit het of mogen we nog wat verwachten aan prijsschommelingen. De concurrentie is blijkbaar dus ook niet echt bezig met dit soort sets
Wachten tot september/november wanneer Bol/Amazon etc... weer gaan stunten met de prijzen vanwege de aankomende feestdagen, dan is de Ducati wel voor minder dan 36 Euro te vinden.Gim schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:03:
[...]
Toch is €45,99 al een mooie prijs vanwege die LEGO korting. Al vraag ik me wel af of de "reguliere" prijs nu van €55,99 niet nog wat meer gaat zakken want zoveel goedkoper dan adviesprijs is het niet.
Datzelfde heb ik ook met die modular Bookstore. Die staat echt al WEKEN op dezelfde €160. Is dit het of mogen we nog wat verwachten aan prijsschommelingen. De concurrentie is blijkbaar dus ook niet echt bezig met dit soort sets
En vergeet niet dat voorraden op dit moment beperkt zijn (ivm gesloten fabrieken etc). Als de rest de sets niet heeft, waarom zou je dan met je prijs stunten....chrisO schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:17:
[...]
Wachten tot september/november wanneer Bol/Amazon etc... weer gaan stunten met de prijzen vanwege de aankomende feestdagen, dan is de Ducati wel voor minder dan 36 Euro te vinden.
gaaf he zo aan de wand.FeaR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:33:
[...]
Tsja, wat was "serieus bezig"? Het heeft een paar maanden geduurd maar daar zijn ze dan:
[Afbeelding]
Dit weekend eens proberen de Saturn V op te hangen. Direct een plek kiezen die niet vol in de zon is want ik wil de Saturn wel zo lang mogelijk wit houden. Met dat model van de plank heb ik meteen weer een meter vrij. Kan ik die opvullen met andere modellen
ik heb ze in het wit geprint.
crapy foto...
Wat @chrisO ook aan geeft, verwacht ik inderdaad dat veel sets wel in prijs gaan dalen. Maar wanneer? Of dat het al het geval is in september of oktober? Ik weet het niet. Op dit moment is Lego schaars (tov voorheen), dus blijven de prijzen nog redelijk hoog. De Bookstore zal ongetwijfeld volgend jaar (after Corona, wanneer productie weer op oude niveau) flink in prijs zakken.Gim schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:03:
[...]
Toch is €45,99 al een mooie prijs vanwege die LEGO korting. Al vraag ik me wel af of de "reguliere" prijs nu van €55,99 niet nog wat meer gaat zakken want zoveel goedkoper dan adviesprijs is het niet.
speel.bol.com.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:14:
Jullie hebben het over 10 euro korting bij bol... hoe dan?
[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 29-05-2020 15:12 ]
Ik wil dit weekend gaan monteren. Ik heb blauw gekozen omdat de originele stands bij de set ook blauw zijn, al wijkt de kleur best af.leosand schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:26:
[...]
gaaf he zo aan de wand.
ik heb ze in het wit geprint.
crapy foto...
[Afbeelding]
Heb je tips hoe ik het beste kan monteren? Eerst motorstuk lijkt me en dan ergens de andere voor de body? Wordt sowieso een klusje voor twee man. De één de raket vasthouden en de ander aftekenen.
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 29-05-2020 17:32 ]
Ik vindt hem ook gaaf, hij gaat er zeker komen, maar ik wacht nog even af tot die wat goedkoper is, morgen komt de Ducati binnen, dus eerst daar maar eens mee aan de slag gaan.PaT schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:20:
[...]
Tnx, ik vind hem wel tof.
Voor wie te lui is om filmpjes te kijken:
[Afbeelding]
Damn, het is alsof ik naar mijn eigen collectie kijk!
Hopelijk kan ik mijn stad weer gaan opbouwen deze zomer, we gaan onze zolder verbouwen en daar mag ik met de komst van een dakkapel eindelijk een Lego stad onderbrengen.
P.S. mochten er mensen van de jaren 80-90 Lego afwillen, let me know
Ja hoor, tegen gemiddelde Bricklink prijzen.njiwedu0b schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:24:
[...]
Damn, het is alsof ik naar mijn eigen collectie kijk!![]()
Hopelijk kan ik mijn stad weer gaan opbouwen deze zomer, we gaan onze zolder verbouwen en daar mag ik met de komst van een dakkapel eindelijk een Lego stad onderbrengen.
P.S. mochten er mensen van de jaren 80-90 Lego afwillen, let me know
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Is tegenwoordig de onderkant de mooie zijde van de verpakking?PaT schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:20:
[...]
Tnx, ik vind hem wel tof.
Voor wie te lui is om filmpjes te kijken:
[Afbeelding]
Bugatti nu voor ongeveer 300 euro te koop. En in preorder bij Jans steen is de Lambo 300 euro. Het zal me niet verbazen als deze straks (after Corona) vrij snel richting de 250 euro gaat.TheDeeGee schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:47:
Nu wil ik eigenlijk de Lambo en Bugatti hebben... maja... 700 euro... en ben niet zo'n technic fan
In navolging op m'n post, wat een held (en tevens interessant kanaal)! De Modular heeft toch ook wel iets spookachtigs zo. En met behoud van veel features.geekeep schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:32:
[...]
SmallBrickCity is hier al langer mee bezig:
[YouTube: How to Build a LEGO City When You Have NO Space (Minifig-Scale)]
Ook tof hoe hij op het eind een pol van drie sets (inclusief de nieuwe Haunted House) voorstelt om te 'moduleren'.
Overigens vind ik Jang niet zo heel bijzonder. Van die doosuitpak-bouw-geefmening videos staan er van iedere (grote) set tientallen op YouTube. Hij zal vast ook wel interessantere videos hebben en al lang mee lopen, maar hoe hij 1M+ abonnees heeft snap ik nog steeds niet. Met de kosteloos toegezonden sets wordt een mening toch beïnvloed, ook al is deze vrij. Hetzelfde geldt voor die kanalen vol met 'kijk mij voor honderden dollars aan lego gekocht hebben'..
Maar goed, ik heb dan ook een zwak voor 'underdogs', die veelal niet gesponsord worden. Dan kun je jezelf een beetje identificeren met de bouwer en zijn hun ideeën en doelen wat realistischer.
Bij Jans Steen is de Lamborghini gewoon 21% goedkoper
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan doe je Jang toch wel wat te kort hoor. Zijn kanaal zal de originaliteitsprijs niet winnen maar volgens mij koopt hij alle sets die hij recenseert zelf. En hij is m.i. veruit de beste in die geefmening categorie, zowel qua presentatie en geluid als in de reviews zelf. Alle belangrijke details worden uitgebreid behandeld en hij heeft altijd een weloverwogen oordeel waarbij hij kritiek op LEGO zeker niet schuwt.geekeep schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:09:
[...]
In navolging op m'n post, wat een held (en tevens interessant kanaal)! De Modular heeft toch ook wel iets spookachtigs zo. En met behoud van veel features.
[YouTube: Lego Alternate Build 70425 Haunted High School Hidden Side to Modular Building]
Ook tof hoe hij op het eind een pol van drie sets (inclusief de nieuwe Haunted House) voorstelt om te 'moduleren'.
Overigens vind ik Jang niet zo heel bijzonder. Van die doosuitpak-bouw-geefmening videos staan er van iedere (grote) set tientallen op YouTube. Hij zal vast ook wel interessantere videos hebben en al lang mee lopen, maar hoe hij 1M+ abonnees heeft snap ik nog steeds niet. Met de kosteloos toegezonden sets wordt een mening toch beïnvloed, ook al is deze vrij. Hetzelfde geldt voor die kanalen vol met 'kijk mij voor honderden dollars aan lego gekocht hebben'..![]()
Maar goed, ik heb dan ook een zwak voor 'underdogs', die veelal niet gesponsord worden. Dan kun je jezelf een beetje identificeren met de bouwer en zijn hun ideeën en doelen wat realistischer.
Eens met eerder hierboven. Wil geen discussie starten en ken jang niet goed genoeg maar genoeg vloggers voorbij zien komen die mijns inziens niet heel objectief over komen.Jean-Bob schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:41:
[...]
Dan doe je Jang toch wel wat te kort hoor. Zijn kanaal zal de originaliteitsprijs niet winnen maar volgens mij koopt hij alle sets die hij recenseert zelf. En hij is m.i. veruit de beste in die geefmening categorie, zowel qua presentatie en geluid als in de reviews zelf. Alle belangrijke details worden uitgebreid behandeld en hij heeft altijd een weloverwogen oordeel waarbij hij kritiek op LEGO zeker niet schuwt.
De filmpjes van "der Held" zijn wat mij betreft dan perfect. Een set wat hij aanprijst zou ik zowat blind durven kopen.... En andersom idem dito.
Mis ik wat hier dan? Daar gewoon bestellen dus?Pierre schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:15:
Bij Jans Steen is de Lamborghini gewoon 21% goedkoper
Dan krijg je hem dus wel in week 32 (de week van 3 augustus) dan is die bij meerdere winkels beschikbaar, dat zal waarschijnlijk ook wel wat doen met de prijs.baronruud schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:00:
[...]
Mis ik wat hier dan? Daar gewoon bestellen dus?
Is de schaal van die Ducati ook 1:8
Want dan past ie wel mooi bij de Porsche, Bugatti en Lamborghini
Mijn boefje is liev!
Idd, via Lego 379,- vanaf 1juni, wat week 23 is. Over 9 weken 80,- goedkoper dus... Verwacht toch dat die niet nog goedkoper gaat worden.anandovic8312 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:19:
[...]
Dan krijg je hem dus wel in week 32 (de week van 3 augustus) dan is die bij meerdere winkels beschikbaar, dat zal waarschijnlijk ook wel wat doen met de prijs.
Wachten maakt me niet uit. Maar is die site betrouwbaar?
[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 29-05-2020 20:38 ]
Als lang wachten je niet uitmaakt, de Chiron zakte onder de 220 euro en de GT3 onder de 180, beide in het najaar (black friday periode). Ik verwacht voor deze niet anders.baronruud schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:31:
[...]
Idd, via Lego 379,- vanaf 1juni, wat week 23 is. Over 9 weken 80,- goedkoper dus... Verwacht toch dat die niet nog goedkoper gaat worden.
Wachten maakt me niet uit. Maar is die site betrouwbaar?
De Sian zal er hier ook wel komen, maar het is wel een beetje een dejavu gevoel (ook lastig natuurlijk met een sportauto). En zoals hier al meerdere keren gemeld vind ik het jammer dat ze niet de kleur van het productie exemplaar hebben gepakt, had wel gemogen voor zo’n set. Of had er anders gewoon een Aventador van gemaakt
[ Voor 25% gewijzigd door Speedy op 29-05-2020 20:47 ]
Zo, eindelijk m'n Mack-truck afgebouwd, heeft meer dan een half jaar stil gelegen ofzo.
En ik had de Corvette besteld maar daar het B-model van gebouwd omdat de Corvette gewoon lelijk is.
In een uurtje af, en eigenlijk viel die ook wat tegen (grappig, maar niet meer dan dat). En veel steentjes over. 
Ik heb ook nog de Porsche racer liggen, maar twijfel of ik die nu al ga bouwen of voorlopig maar niet (of misschien zelfs de doos dicht hou, mocht die ineens in prijs stijgen over een tijd als 'ie uit productie gaat).
Ik heb ook nog de Porsche racer liggen, maar twijfel of ik die nu al ga bouwen of voorlopig maar niet (of misschien zelfs de doos dicht hou, mocht die ineens in prijs stijgen over een tijd als 'ie uit productie gaat).
Verwijderd
Vandaag maar eens de zolder opgegaan en een paar volle kisten lego meegenomen.
De laatste keer dat ik het heb aangeraakt is denk ik bijna 24 jaar geleden

Meteen een feest van herkenning. Wat nog deels opgebouwd in de bakken lag oa:
Het piratenschip. Enkele originele zeilen en een paar heb ik destijds zelf gemaakt.
Ga eens kijken alles compleet te krijgen.

Pirateneiland 6273

De space shuttle nr. 6339. en brandweerwagen 6614.

City Airport 6597

Deep See Diving 6558 en 6559.

Verder heel veel technisch lego van de jaren 80. Ben nu aan het doorspitten wat allemaal.
Heb ook alle lego catalogussen in zowat nieuwstaat.
De laatste keer dat ik het heb aangeraakt is denk ik bijna 24 jaar geleden

Meteen een feest van herkenning. Wat nog deels opgebouwd in de bakken lag oa:
Het piratenschip. Enkele originele zeilen en een paar heb ik destijds zelf gemaakt.
Ga eens kijken alles compleet te krijgen.

Pirateneiland 6273

De space shuttle nr. 6339. en brandweerwagen 6614.

City Airport 6597

Deep See Diving 6558 en 6559.

Verder heel veel technisch lego van de jaren 80. Ben nu aan het doorspitten wat allemaal.
Heb ook alle lego catalogussen in zowat nieuwstaat.
Ik heb vandaag de Bugatti besteld. zin in om te bouwen!
Ik zou het doen!
Hij is hier vanavond afgeleverd alanandovic8312 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:22:
[...]
Ik vindt hem ook gaaf, hij gaat er zeker komen, maar ik wacht nog even af tot die wat goedkoper is, morgen komt de Ducati binnen, dus eerst daar maar eens mee aan de slag gaan.
Fair enough! Na wat meer video's te hebben gezien, lijkt hij inderdaad een uitzondering en het overgrote deel 'non-sponsored' te reviewen. En uiteraard had ik ook niks aan te merken op zijn opnamekwaliteiten, die zijn gewoon top. Het ging mij meer om de inhoud, maar wellicht ben ik de enige als ik geen review van 20-40 minuten nodig heb om een oordeel te vellen over een set. Wat productfoto's, een blik op de hoeveelheid/type onderdelen en eventueel een designer-video zijn voor mij voldoende. In dat opzicht is Lego toch anders dan bijvoorbeeld een auto, computerspel of ander product met praktische toepassing waar een review/mening wél toegevoegde waarde heeft. Daar zit toch een stuk beleving en/of bruikbaarheid bij wat je niet in de specs of op een plaatje niet ziet.Jean-Bob schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:41:
[...]
Dan doe je Jang toch wel wat te kort hoor. Zijn kanaal zal de originaliteitsprijs niet winnen maar volgens mij koopt hij alle sets die hij recenseert zelf. En hij is m.i. veruit de beste in die geefmening categorie, zowel qua presentatie en geluid als in de reviews zelf. Alle belangrijke details worden uitgebreid behandeld en hij heeft altijd een weloverwogen oordeel waarbij hij kritiek op LEGO zeker niet schuwt.
Daarom vind ik de video's/kanalen die met eigen ideeën, builds, gedachtegangen of inzichten komen veel interessanter dan de zoveelste 'hier is mijn mening over set x'. Een beetje zoals Robin Hood Bricks (YouTube: Robin Hood Bricks) en de twee voorgaande kanalen (SmallBrickCity, UnderTheBricks). Enfin, genoeg geplugd.
Wat dat betreft was de video die @Kapoen postte ook een welkome afwisseling vanuit Jang. Als hij dan eens video's zou maken over hoe zijn stad stap voor stap verder gebouwd wordt.
Net de Ducati gebouwd
vond het een leuke build, met hier en daar wel wat uitdagingen. Interessante versnellingsbak, wat toch doet denken aan een echte motor. Leuk gedaan.
Grappig ook dat er twee van die samurai zwaarden in verwerkt zitten
Ik keek toch even raar op toen ik ze op tafel zag liggen
Grappig ook dat er twee van die samurai zwaarden in verwerkt zitten
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
https://www.bouwsteentjes...euwe-lego-sets-juni-2020/
Hmmm, ziet er naar uit dat die Lego Technic sets met bluetooth los opgenomen worden. Dat is wel goed nieuws.
Hmmm, ziet er naar uit dat die Lego Technic sets met bluetooth los opgenomen worden. Dat is wel goed nieuws.
Ahahahahahahaha!HBSVDK schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:51:
[...]
Eens met eerder hierboven. Wil geen discussie starten en ken jang niet goed genoeg maar genoeg vloggers voorbij zien komen die mijns inziens niet heel objectief over komen.
De filmpjes van "der Held" zijn wat mij betreft dan perfect. Een set wat hij aanprijst zou ik zowat blind durven kopen.... En andersom idem dito.
Noem je precies degene die ik regelmatig clickbait video's heb zien maken en regelmatig slecht geïnformeerd is over de set die hij bespreekt.
Zo zie je maar weer, over elke vlogger is wel wat te zeggen.
Jang was bij mijn weten een van de eerste die sets een beetje professioneler ging bekijken. Ik durf niet te stellen dat hij de eerste was die bv. een oneindige witte achtergrond en fatsoenlijke belichting gebruikte om sets te tonen, maar hij heeft wel veel copy-cats op de been gebracht.Jean-Bob schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:41:
[...]
Hij moest vorig jaar en begin dit jaar op zoek naar een nieuw verdienmodel dankzij het Youtube/COPPA debacle, dus ik vermoed dat hij daarom wat minder bezig was met zijn stadslayout filmpjes. In dit interview legt hij uit wat hij precies gedaan heeft: beyond the brick interview.geekeep schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:17:
[...]
Wat dat betreft was de video die @Kapoen postte ook een welkome afwisseling vanuit Jang. Als hij dan eens video's zou maken over hoe zijn stad stap voor stap verder gebouwd wordt.
Ik ben geen 'Jang fanboi', maar ik wil wel erkennen dat zijn werk een soort van benchmark is. En ik wil geloven dat hij redelijk onafhankelijk werkt, gezien zijn shopping video's en het duidelijk aangeven wat wel of niet gesponsord is.
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 30-05-2020 09:24 ]
Ik ben gisteravond aan de Chiron begonnen, erg leuke build! Het viel me echter op dat er van de rode 3L axle-pins twee redelijk verschillende kleurtints bij zitten, met zelfs minieme verschillen in de moulds. Is iemand dit vaker opgevallen toevallig? Ik zie wel vaker heel minimale kleurverschillen tussen dezelfde onderdelen, maar dit viel wel erg op.
@Sjaak_Afhaak erg netjes gesorteerd trouwens! Ondanks dat ik alles tegelijk klaar moet zetten ipv per nummer zoals bij een nieuwe set, is het allemaal prima terug te vinden
@Sjaak_Afhaak erg netjes gesorteerd trouwens! Ondanks dat ik alles tegelijk klaar moet zetten ipv per nummer zoals bij een nieuwe set, is het allemaal prima terug te vinden
Stichting eth0
Ja geloof zo dat hij een van de eersten was die het zo deed. Het is inderdaad ook gewoon zijn broodwinning wat maakt dat hij wel moet blijven leveren binnen de aangescherpte regels.Kapoen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:16:
[...]
Jang was bij mijn weten een van de eerste die sets een beetje professioneler ging bekijken. Ik durf niet te stellen dat hij de eerste was die bv. een oneindige witte achtergrond en fatsoenlijke belichting gebruikte om sets te tonen, maar hij heeft wel veel copy-cats op de been gebracht.
[...]
Hij moest vorig jaar en begin dit jaar op zoek naar een nieuw verdienmodel dankzij het Youtube/COPPA debacle, dus ik vermoed dat hij daarom wat minder bezig was met zijn stadslayout filmpjes. In dit interview legt hij uit wat hij precies gedaan heeft: beyond the brick interview.
Ik ben geen 'Jang fanboi', maar ik wil wel erkennen dat zijn werk een soort van benchmark is. En ik wil geloven dat hij redelijk onafhankelijk werkt, gezien zijn shopping video's en het duidelijk aangeven wat wel of niet gesponsord is.
Ik zou mezelf ook geen fanboy willen noemen in de zin van dat ik alles kijk, maar van de duurdere sets die ik overweeg te kopen hecht ik wel waarde aan zijn mening. Daarom vind ik het ook erg jammer dat hij 75936 niet heeft gereviewed. Trekt me al sinds de release maar vind die set ook wel erg prijzig. Dan kan een uitgebreide goede review voor mij net het verschil maken.
Ik vind Jangbricks vooral een heerlijke stem hebben. Echt een Bob Ross gevoel krijg ik ervan. Hij kan ook lekker fantasievol vertellen over zijn minifigs in een build. Ik heb hem altijd aan staan bij het bouwen op mijn koptelefoon. Hoort een beetje bij het zen-achtige Lego onthaast gevoel (voor mij dan).
Naar aanleiding van de posts rond Jang heb ik eens gezocht naar zijn oudste filmpjes, deze dateert van 2010:Aristos schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:35:
Ik vind Jangbricks vooral een heerlijke stem hebben. Echt een Bob Ross gevoel krijg ik ervan. Hij kan ook lekker fantasievol vertellen over zijn minifigs in een build. Ik heb hem altijd aan staan bij het bouwen op mijn koptelefoon. Hoort een beetje bij het zen-achtige Lego onthaast gevoel (voor mij dan).
Zijn stem is in dit filmpje toch behoorlijk 'jonger' of het moet liggen aan zijn toenmalige setup
* Sjaak_Afhaak is slavendrijverChakotay schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:58:
Vrouw en kinders aan het werk gezet onder strak regime van m'n 'OCD'
Lang leve ziplock freezer bags van de AH
Hier staat tekst
Verwijderd
Ik kwam een instructieboekje van dit technisch lego tegen.
Is uit de jaren 80. Grappig dat er toen grote lego poppetjes waren. Ben ze nog niet tegengekomen in de bak.
Is uit de jaren 80. Grappig dat er toen grote lego poppetjes waren. Ben ze nog niet tegengekomen in de bak.
Voor wie de Assembly Square nog zoekt: hij is nu overal in de aanbieding! 
https://www.brickwatch.ne...0255/Assembly-Square.html
Had ik toch even moeten wachten met kopen
https://www.brickwatch.ne...0255/Assembly-Square.html
Had ik toch even moeten wachten met kopen
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Hij had tot 2013 naast Lego ook nog een aardig populair RC-channel. Ik kwam het toevallig tegen toen ik wat reviews van een RC-auto zocht, de stem kwam me al zo bekend voor...Kapoen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Naar aanleiding van de posts rond Jang heb ik eens gezocht naar zijn oudste filmpjes, deze dateert van 2010:
[YouTube: LEGO Hero Factory -- Series 1 heroes]
Zijn stem is in dit filmpje toch behoorlijk 'jonger' of het moet liggen aan zijn toenmalige setup
Stichting eth0
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked

:strip_exif()/f/image/VXJARJx43mOxczzxPvdO1JEn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9jjXfnc95ALgiTYBaEbcj7mv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6kXgO50EkUDsFHHoxABRvfM4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y739Yy2QU73sO5LJZql5oG92.jpg?f=fotoalbum_large)