Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.170.262 views

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:53
Op 28 mei onthult Lego de nieuwe Lamborghini
https://www.instagram.com/p/CAp1Te_ANdn/

[ Voor 10% gewijzigd door Pino112 op 26-05-2020 16:12 ]

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Barthezz Brick schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:17:
Thx iedereen voor de leuke berichtjes en felicitaties :) _/-\o_

Om het Lego gerelateerd te houden, hierbij een detailshot van een van de kleine minifig verhaaltjes in het grotere geheel >

[Afbeelding](detailshots) Welcome to the world Jens by Barthezz Brick, on Flickr

Meer foto's vind je in het album!
Gaan we je volgend seizoen in Lego Masters zien? :+

Volvotips.com

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-04 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik verwacht van niet. tegen de tijd dat de opnames zijn is Brick Jr max een half jaar ofzo, dat gaat brickmoeder niet goed vinden dat ie ineens weken weg is :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54

JB

Cédric roelt!

Hier ook begonnen aan de Bugatti. Indrukwekkend hoor! Lekker paar uurtjes per dag in de avond en eens kijken hoe snel het vorm krijgt. Detail is echt gaaf 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8INdkdX-Y8FWxB1oHy0a3zoyrfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jje2bHaYIr1pYEwLkfItix4w.jpg?f=fotoalbum_large

Bezig met de bak nu;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQy17jXPByHo07NGAEDGkj6uYg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEDjMOQ6x5k6gEbhFtkh7z6N.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-04 19:20
Ben benieuwd naar donderdag, kijk er al een tijdje naar uit, zouden de lampen glow in the dark kunnen zijn?

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Ik ben meer benieuwd naar de eerste reviews.
Gezien de foto's heb ik nog niet gelijk zoiets van 'wow, instant buy!'.
Ik moet het eerst nog zien.

Als Lambo fan eigenlijk een must have maar ik ben nog niet overtuigd.
Vind de Sian an sich ook niet gelijk een hoge wow-factor hebben. Hij is me te smooth.

Maargoed, ondertussen ben ik natuurlijk wel alvast aan het sparen :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:02
Voor de liefhebbers: lego house is terug te koop in de webshop.
Net eentje kunnen kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door sandpatt op 26-05-2020 18:35 ]

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
En klaar.
Gave build en hoger dan ik had verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTY5Cp5On7UAbrnchBQajgEr0g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1CetLwISwoSr0qnmwq0cgdO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJsweVAEMknfP7w9oDQtkPY0Jis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTqvHAEKIm2qLpjEFMzqSruz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuPWfhTtm2y10Myh-DYC0WzV3rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3r9qU79LbWR8pkhoJTAWLWT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XthHBo0jYX7TIdP751XvYZ9EI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dw3j3UNC7Yl0t5u98n3IrCQl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0vFdLrLFdmC9zUjuI7AZlBLIVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E33vdTnG5umYsaRRJMrX8MgG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BCzjPYbqNJYe6zi4UMA5IE7uyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaGXFym3A3ZOltt07VSZ1DKT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVG_k2Tae2nkvXj7fRzBn9-iss0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASLniNm56knVaMFMuRAn0rbx.jpg?f=fotoalbum_large

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:42
Mooi!

Enig idee waarom die twee baseplates zo slecht uitlijnen?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Nice. Hoelang ben je bezig met het bouwen van die set?

200 fish found!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 15:43
Vanmiddag ook hier het Haunted House afgemaakt. Inclusief Powered Up-functies:

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 22:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik vind de haunted house steeds leuker worden :X Maar er komt ook nog een trein aan, die heeft zeker voorrang :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• fonias
geekeep schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Mooi!

Enig idee waarom die twee baseplates zo slecht uitlijnen?
Lijnen goed uit, was de set steeds aan het draaien voor de foto’s. 8)

• fonias
Zeehond schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Nice. Hoelang ben je bezig met het bouwen van die set?
Denk uurtje of 6

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-04 13:45
Voor de fans: het Disney-kasteel is terug te bestellen

https://www.lego.com/nl-be/product/the-disney-castle-71040

Iemand die deze al heeft: is het een display ding of kunnen de kinderen er ook mee spelen?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 12:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ben bezig met de Ford Mustang maar het valt me op (lees: tegen) dat de blauwe blokjes (met witte streep) dus verschillend zijn van elkaar. Ene is echt wit en de andere is meer blauw.

Daarnaast zitten ze niet allemaal op dezelfde hoogte dus dat ziet er niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/si_zTblJnfHsJXtkGcxdkwLNCOo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6mBR3qvNL2EHYeTCkcp2nJr.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENyjCVaok0FS7VwvuxUe2SRapjE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psDCmyAC2IJmSww7y97rD7J6.jpg?f=fotoalbum_small

Zou ik dit bij LEGO aan kunnen kaarten met het verzoek om dezelfde stenen op te sturen?

[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 26-05-2020 22:42 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 14:57
TPar schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:05:
Voor de fans: het Disney-kasteel is terug te bestellen
Iemand die deze al heeft: is het een display ding of kunnen de kinderen er ook mee spelen?
Het is een enorme set en verschrikkelijk leuk om te bouwen. Als de ruimte om je tafel groot genoeg is kan er prima mee gespeeld worden, de achterkant is open met allemaal thema kamers.
Even het kasteel omdraaien is niet geschikt (groot en zwaar en dus risico) voor kinderen, en je wilt zowel aan de voor en achterkant met de minifigs spelen.

Heel gave set. Met wat Disney minifigs er extra bij helemaal top!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:32

Chakotay

Lick here to continue

@Frostbite dat was een bekend probleem van de Mustang dacht ik, als je het bij Lego aanmeld zou je een zakje stenen met beter uitgelijnde prints opgestuurd moeten krijgen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 12:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Chakotay schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:10:
@Frostbite dat was een bekend probleem van de Mustang dacht ik, als je het bij Lego aanmeld zou je een zakje stenen met beter uitgelijnde prints opgestuurd moeten krijgen.
Ik zal eens kijken want dit ziet er niet uit ;)

Ah ik kwam net dit tegen: http://thebrickblogger.co...-mustang-printing-issues/

-edit-

Contact gehad met Lego klantenservice en ze sturen inderdaad gratis een nieuwe set op voor dit bekende probleem. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Frostbite op 27-05-2020 13:08 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41

Pierre

Van nature lui!

Gezien op Reddit _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QIWiSgPEVYSxSwY0TExC9BQ98Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Im0GQHX8F9UhQEpzhoKT3VJA.png?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:05
Ik mis alleen nog Walter in zijn onderbroek. ;) Waar heb je die gezien? linkje please :P

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 27-05-2020 08:34 ]

Strava | AP | IP | AW

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hooli-gan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Nou, inmiddels contact gehad met bol. Geholpen door een uiterst vriendelijk dame. De mails hadden inderdaad gisteren verstuurd moeten zijn, dus op maandags.
Ik moest een screenshot sturen van mijn verdiende sticker en dan zouden ze kijken waar het probleem zat. Hopelijk duurt dit niet te lang, voor de set straks verdwenen is. Bovendien jeuken mijn handen om weer wat sets in elkaar te gaan zetten.

The things you do for a lousy 10,- discount :P :9
Alle miljonairs zijn als het goed is ook ooit met €10 begonnen dus denk er niet te licht over :P
detulp050 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Je moet toch ook een video uploaden enzo?
Nee hoor. En mocht je graag gaan voor alle stickers dan kun je altijd de URL van een bestaand Youtube filmpje erin plakken en daarna de sticker voor het "zelf maken van een video" aanklikken. Vanwege het filmpje wat je zojuist gekoppeld hebt wordt het ook al gezien als "zelf gemaakt" :) Het Youtube filmpje mag alleen niet eerder gekoppeld zijn door iemand en ik zou het wel houden bij een net LEGO filmpje want je wil niet dat kinderen naar dubieuze filmpjes gaan kijken :P

Je hoeft overigens niet persé voor €20 aan LEGO te kopen he? Als je een Speed champions setje van €14,99-€19,95 ziet, dan kun je daar ook een ander product aan toevoegen zolang je maar aan die €20 geraakt. Dit was even een algemene opmerking omdat ik bij het aanbieding topic iets zag staan van meerdere LEGO producten i.v.m. de €20.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 27-05-2020 08:54 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Lambo Sian set wordt morgen aangekondigd, volgens de Lego instagram page. En schijnbaar wordt hij Claas Xerion groen. Dat laatste is een kleine tegenvaller, maar kan er toch wel aardig uitzien.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waarom zou die kleur een tegenvaller zijn? Die wagens zijn toch gewoon in zo'n kleur te krijgen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:19
En Lamborghini is ook een tractorfabrikant, cirkeltje weer rond :P

Haunted House ziet er toch ook wel mooi uit zo op de plaatjes, vooral als je em van onderen fotografeert. Begreep uit de review van Jangbricks dat het systeem van de lift wel snel hapert, viel me in de designer video ook al op dat het er niet heel soepel uit ziet.

• Gim
  • Niet online
Jean-Bob schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:20:
En Lamborghini is ook een tractorfabrikant, cirkeltje weer rond :P

Haunted House ziet er toch ook wel mooi uit zo op de plaatjes, vooral als je em van onderen fotografeert. Begreep uit de review van Jangbricks dat het systeem van de lift wel snel hapert, viel me in de designer video ook al op dat het er niet heel soepel uit ziet.
Het zou in dat opzicht wel mooi zijn als je van deze Lambo Sian als officieel B-model een tractor, combine, gierton of iets anders mee kunt maken wat dan weer te gebruiken is in combinatie met die Claas Xerion :P

Wel goed van ene kant dat ze bestaande onderdelen/kleuren hergebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 27-05-2020 09:44 ]

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PaT schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:06:
Waarom zou die kleur een tegenvaller zijn? Die wagens zijn toch gewoon in zo'n kleur te krijgen?
Ik denk dat de kleur van de 8466 mooier geweest was. Maar dat lime groen is dan weer handig als je wat anders wilt maken van de set en je hebt de Claas ook nog.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/14697692168_82400de0cc.jpg

On a side note: Ik ben al tijden aan het kijken of ik ergens een leuke F40 (10248) kan scoren, maar dat ding zit normaal zo tussen de 175-200 euro. Dat vind ik echt abnormaal. Als ik de set part-out en bricklink, dan kom ik op ca 80-90 euro aan onderdelen. Waarom is dat ding zo duur?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat de kleur van de 8466 mooier geweest was. Maar dat lime groen is dan weer handig als je wat anders wilt maken van de set en je hebt de Claas ook nog.

[Afbeelding]

On a side note: Ik ben al tijden aan het kijken of ik ergens een leuke F40 (10248) kan scoren, maar dat ding zit normaal zo tussen de 175-200 euro. Dat vind ik echt abnormaal. Als ik de set part-out en bricklink, dan kom ik op ca 80-90 euro aan onderdelen. Waarom is dat ding zo duur?
Omdat de set retired en gewild is. Dan kan men vragen wat men wil. Al ben ik wel enigszins verbaasd dat je een set van €90 officieel voor €80-90 kunt bricklinken. Maar dat maakt de keus makkelijk dan toch? :)

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-04 15:11
zonoskar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Ik was precies naar hetzelfde aan het zoeken. Je moet voor de gein eens kijken wat de voorruit kost als je hem part-out via bricklink 8)7

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 22:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

tacmulder schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Ik was precies naar hetzelfde aan het zoeken. Je moet voor de gein eens kijken wat de voorruit kost als je hem part-out via bricklink 8)7
Dikke 40 Euro :D ik kan me niet voorstellen dat je de rest van de set voor 50 Euro kan bricklinken. En dan nog shipping costs waarschijnlijk van meerdere winkels...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

almightyarjen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Dikke 40 Euro :D ik kan me niet voorstellen dat je de rest van de set voor 50 Euro kan bricklinken. En dan nog shipping costs waarschijnlijk van meerdere winkels...
Die staat voor 12 euro in de 6 maanden gemiddelde priceguide bij bricklink. Maar als ik mijn mandjes na kijk, zit de voorruit er dus niet tussen. Dus ja, dan is de part-out dus 90+40 euro. Misschien me maar neerleggen bij het feit dat deze zo duur is :)

• Gim
  • Niet online
Vraagje...

Ik zie dat van PF, dat de XL-motor bij Lego zelf goedkoper is dan de L motor.

Ik heb nog geen XL motor in mijn assortiment. Wel een servo, L en M motor.

De XL motor is toch juist krachtiger (niet sneller), zodat je meer functionaliteit aan deze ene motor kunt hangen vergeleken met een M of L motor? Of is het niet zo'n denderende motor.

Waar ik hem voor wil gebruiken (i.p.v. alleen maar te hebben)? Voor het RC maken van de 42043 zag ik dat dit onderdeel nodig is.

P.S. Dit filmpje moet ik m´n zoontje niet laten zien want dan weet ik wat ie wil 8) :P Geen XL motor overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 27-05-2020 11:07 ]

• Kapoen
  • Laatst online: 16:32
40 euro voor een venster? En ik zat daarnet nog te twijfelen over een stukje zeewier voor €1,00 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDCzySrXvLswaXtzVM2xteEiFNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Wgl2bNGLFp8NrG8mMH2qR8yi.png?f=user_large

Eigenlijk veel te duur, maar ik geraakte niet aan de minimum order voor die winkel die onderdelen/minifigs heeft die niet in andere winkels (of duurder) te krijgen zijn X schoon genoeg van Bricklink puzzelwerk/ongeduld... ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-04 16:08
zonoskar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Die staat voor 12 euro in de 6 maanden gemiddelde priceguide bij bricklink. Maar als ik mijn mandjes na kijk, zit de voorruit er dus niet tussen. Dus ja, dan is de part-out dus 90+40 euro. Misschien me maar neerleggen bij het feit dat deze zo duur is :)
Minimaal 43 Euro. Ik zou niet bij die Chinese Bricklink stores bestellen, dan krijg je waarschijnlijk een nep versie! Die Chinese Bricklink store(s) hebben ook 0 feedback! :X

• tacmulder
Het is volgens mij bijna voordeliger om hem NISB te kopen.... ;w

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:20
tacmulder schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:16:
In de Creator 3-in-1 set 31070 Turbo Track Racer wordt exact dezelfde voorruit gebruikt als die in de Ferrari F40. Met het enige verschil dat die in de Ferrari nog geprinte A-stijlen heeft.

Is ook een erg leuke set om te bouwen, en staat prima tussen de Creator Expert auto's. Heb ze allebei hier staan. Zowel de F40 als de Turbo Track Racer. Ooit ook nog voor Bouwsteentjes.info gereviewed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UF9MePSW5Ugf3Gk6-fmyehrBn8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CwiqFgGCygXi1OmwbMeDSPHV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 27-05-2020 12:36 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
Gim schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:54:
Vraagje...

Ik zie dat van PF, dat de XL-motor bij Lego zelf goedkoper is dan de L motor.

Ik heb nog geen XL motor in mijn assortiment. Wel een servo, L en M motor.

De XL motor is toch juist krachtiger (niet sneller), zodat je meer functionaliteit aan deze ene motor kunt hangen vergeleken met een M of L motor? Of is het niet zo'n denderende motor.

Waar ik hem voor wil gebruiken (i.p.v. alleen maar te hebben)? Voor het RC maken van de 42043 zag ik dat dit onderdeel nodig is.

P.S. Dit filmpje moet ik m´n zoontje niet laten zien want dan weet ik wat ie wil 8) :P Geen XL motor overigens.
En een PF servo is op basis van dezelfde motor die in de M-motor zit. De ene kost €10 en de servo €26. De XL zat ook al in de eerste PF set van 2007, dat zal vooral hebben meegespeeld in het prijspunt van die motor.

De L-motor is ook zo'n beetje in elk opzicht de beter motor: goede snelheid, redelijk krachtig, niet belachelijk groot, goede mounting opties en niet geheel onbelangrijk: z'n beveiligingssensors hebben een hogere marge dan de XL en M. De L-motor kan je ook met vertragingen een koppel geven dat vergelijkbaar is met de XL, maar met meer toeren, nadeel is natuurlijk dat het minder efficiënt is. De XL is een motor met belachelijk veel koppel. Vooral nuttig als je niet veel tandwielen wilt gebruiken vanwege gebrek aan ruimte buiten zo'n logge motor of omdat efficiëntie belangrijk is. De XL is vooral nuttig imo bij dingen waarbij gewicht significant een rol speelt en het voortduwen van een 42043 valt wel in dat straatje, is geen lichte jongen :) maar 2 L-motors in datzelfde model zou ook een eind kunnen komen.

Bij de XL-motor moet ik altijd aan dit prachtige bouwwerk en filmpje denken van Mahjqa:

Dit voertuig rijdt met 1 XL d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 27-05-2020 12:57 ]

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haay schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:35:
[...]

In de Creator 3-in-1 set 31070 Turbo Track Racer wordt exact dezelfde voorruit gebruikt als die in de Ferrari F40. Met het enige verschil dat die in de Ferrari nog geprinte A-stijlen heeft.
Die uit 31070 is niet heel veel goedkoper :) (ook rond de 40 euro).

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:20
zonoskar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Die uit 31070 is niet heel veel goedkoper :) (ook rond de 40 euro).
Maar dan heb je wel een complete 3-in-1 set van 664 LEGO onderdelen, en niet een enkel raampje. ;)

• chrisO
Haay schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Maar dan heb je wel een complete 3-in-1 set van 664 LEGO onderdelen, en niet een enkel raampje. ;)
Grappig een nieuwe complete set kost 40 euro of meer en enkel het losse raampje (nieuw) op bricklink kost ook minimaal 40 euro... |:(

• tacmulder
chrisO schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Grappig een nieuwe complete set kost 40 euro of meer en enkel het losse raampje (nieuw) op bricklink kost ook minimaal 40 euro... |:(
Interessant...
Dat wordt weer BrickLink puzzelen d:)b

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

chrisO schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Dat is ook met de 9394 (straal vliegtuig), die koop je voor 20 euro, de panelen bij elkaar zijn 60 euro waard.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:39
Ik voorzie een aantal rijke Tweakers binnenkort ;-)

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:33

JoeZuCK

_Fonz > all.

la_fusion schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:57:
Ik voorzie een aantal rijke Tweakers binnenkort ;-)
Dat van dat vliegtuig .. 22 panelen a gemiddeld 60 cent ofzo per stuk. Maakt echt geen 60 euro.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:50:
[...]

En een PF servo is op basis van dezelfde motor die in de M-motor zit. De ene kost €10 en de servo €26. De XL zat ook al in de eerste PF set van 2007, dat zal vooral hebben meegespeeld in het prijspunt van die motor.

De L-motor is ook zo'n beetje in elk opzicht de beter motor: goede snelheid, redelijk krachtig, niet belachelijk groot, goede mounting opties en niet geheel onbelangrijk: z'n beveiligingssensors hebben een hogere marge dan de XL en M. De L-motor kan je ook met vertragingen een koppel geven dat vergelijkbaar is met de XL, maar met meer toeren, nadeel is natuurlijk dat het minder efficiënt is. De XL is een motor met belachelijk veel koppel. Vooral nuttig als je niet veel tandwielen wilt gebruiken vanwege gebrek aan ruimte buiten zo'n logge motor of omdat efficiëntie belangrijk is. De XL is vooral nuttig imo bij dingen waarbij gewicht significant een rol speelt en het voortduwen van een 42043 valt wel in dat straatje, is geen lichte jongen :) maar 2 L-motors in datzelfde model zou ook een eind kunnen komen.

Bij de XL-motor moet ik altijd aan dit prachtige bouwwerk en filmpje denken van Mahjqa:
[YouTube: Massive Lego Landship - Khagaan]
Dit voertuig rijdt met 1 XL d:)b
Bedankt voor de heldere uitleg :) En klopt, de 42043 is niet echt klein :)

Oké, dus 1 XL motor of 2 L motoren :)

Sowieso even de vraag of ik 2 L motoren netjes verwerkt krijgt in de 42043 waar de MOD werkt met 1 XL motor. Prijstechnisch heeft de XL de voorkeur, qua veelzijdigheid de L motoren. Door je hele verhaal over de XL wint de XL motor het nu i.i.g. op vlak van nieuwsgierigheid :P

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JoeZuCK schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Dat van dat vliegtuig .. 22 panelen a gemiddeld 60 cent ofzo per stuk. Maakt echt geen 60 euro.
Vreemd, ik had dit gezien aan de hand van het filmpje van "der Held" en nog gechecked in bricklink ook. Nu zijn die panelen idd niet echt heel duur meer (2.15 euro * 8 = 17 euro). Meer mensen dat filmpje gezien misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 27-05-2020 15:11 ]

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Bart-Willem schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Gaan we je volgend seizoen in Lego Masters zien? :+
The Eagle schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:17:
Ik verwacht van niet. tegen de tijd dat de opnames zijn is Brick Jr max een half jaar ofzo, dat gaat brickmoeder niet goed vinden dat ie ineens weken weg is :P
Haha, dat heb jij goed geraden ;) Heb gevraagd wanneer de opnamens zijn, maar dat was nog niet bekend.
Als ik de kans krijg doe ik graag mee.. Zal alleen nog even duren ben ik bang :)

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haunted House is op Lego alweer uitverkocht, snel gegaan.

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-04 12:28
Na ongeveer zes maanden af en aan klussen, heb ik eindelijk de 42082 volledig in elkaar. Wat een prachtig ding! Helaas een wat overbelichte foto, maar wou het toch even delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20vc81L75Sbd1tveC9yQyaSpjWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GjAVDimvgHA5agaAA7xQ1fNF.jpg?f=user_large

Duplo chauffeur met dank aan mijn zoon. Paste wel mooi qua formaat.

Next up: International Space Station. Leuk voor aan het plafond tijdens Zoommeetings.

• Kapoen
  • Laatst online: 16:32
Een artikel op newelementary.com toonde deze exclusieve (beperkt tot Build-A-Minifig in Lego shop) 'Vitruviusman' torso:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tsafmvh-4CT7WyUf4Uay6yVVNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wFakYHniL6ZiOuDZ4yC9JsIj.jpg?f=user_large

Uit nieuwsgierigheid keek ik eens rond op Bricklink, en ik vond onderstaande winkel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mKuUiJaWPwc92CrWfqXLwqepAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tNxmm8Wb2XZrfGgBrbtRCXp2.png?f=fotoalbum_large
Qua prijs is hij niet eens de duurste, verre van, maar ik vraag me toch twee dingen af:
- hoe kan je als privé handelaar aan zo'n grote hoeveelheid geraken (gezien de beperking vd BaM display)?
- waarom zou je zo'n grote voorraad inslaan? Verwacht hij dat dit onderdeel volgend jaar €40/stuk gaat of zo?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Gim
  • Niet online
SierraPapa schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:59:
Na ongeveer zes maanden af en aan klussen, heb ik eindelijk de 42082 volledig in elkaar. Wat een prachtig ding! Helaas een wat overbelichte foto, maar wou het toch even delen.

[Afbeelding]

Next up: International Space Station. Leuk voor aan het plafond tijdens Zoommeetings.
Zes maanden over de 42082 gedaan? :o Dan is het dus toch een grotere challenge dan de Defender :P

Ziet er goed uit 8)

• la_fusion
Kapoen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:03:
Een artikel op newelementary.com toonde deze exclusieve (beperkt tot Build-A-Minifig in Lego shop) 'Vitruviusman' torso:
[Afbeelding]

Uit nieuwsgierigheid keek ik eens rond op Bricklink, en ik vond onderstaande winkel:
[Afbeelding]
Qua prijs is hij niet eens de duurste, verre van, maar ik vraag me toch twee dingen af:
- hoe kan je als privé handelaar aan zo'n grote hoeveelheid geraken (gezien de beperking vd BaM display)?
- waarom zou je zo'n grote voorraad inslaan? Verwacht hij dat dit onderdeel volgend jaar €40/stuk gaat of zo?
Ik snap dit sowieso niet echt van sommige handelaren.. laatst werd er op Facebook een lot van 40 Central Perk ramen verkocht. Zijn er dan 40 sets aangekocht voor de minifigs als set en worden deze ruiten dan als spares verkocht ofzo? :?

• Gim
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Ik snap dit sowieso niet echt van sommige handelaren.. laatst werd er op Facebook een lot van 40 Central Perk ramen verkocht. Zijn er dan 40 sets aangekocht voor de minifigs als set en worden deze ruiten dan als spares verkocht ofzo? :?
Vermoedelijk. Ik zag filmpjes voorbij komen van mensen met een bricklink winkel, waarbij sets werden gekocht en die sets dienden gewoon als parts pack waar de winkel mee aangevuld werd :)

Verwijderd

Nou daar gaan we weer voor een aflevering van " help mijn mam gaat verhuizen en haalt de zolder leeg ". :+ De hele dag dozen en kratten open getrokken om te bepalen of de inhoud van mij was, of van mijn zusjes of vader. Veel knex, playmobiel etc, maar het enige waar ik echt interesse in heb om te bewaren was toch wel mijn lego. Alleen heb ik denk ik onderschat hoeveel sets ik wel niet in bezit had als kind. De enige dozen die ik nog heb zijn die van politiebureau, brandweerkazerne en octan f1 helaas. Ik moet eens gaan bedenken hoe ik dit allemaal ga bewaren en ordenen

Allemaal instappen op de nostalgie trein :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Bv2GFJ/lego12-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7rpXxZs/lego13.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rM5tWr2/lego14-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/19jjpks/lego15.jpg

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zou Bricks & Pieces dit jaar nog terug komen?

Wil mijn VW Camper namelijk gaan voorzien van grijze bumpers (chrome look) nu die grote arch ook in licht grijs is.

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:43:
Nou daar gaan we weer voor een aflevering van " help mijn mam gaat verhuizen en haalt de zolder leeg ". :+ De hele dag dozen en kratten open getrokken om te bepalen of de inhoud van mij was, of van mijn zusjes of vader. Veel knex, playmobiel etc, maar het enige waar ik echt interesse in heb om te bewaren was toch wel mijn lego. Alleen heb ik denk ik onderschat hoeveel sets ik wel niet in bezit had als kind. De enige dozen die ik nog heb zijn die van politiebureau, brandweerkazerne en octan f1 helaas. Ik moet eens gaan bedenken hoe ik dit allemaal ga bewaren en ordenen

Allemaal instappen op de nostalgie trein :D

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jij bent denk ik even oud als ik ongeveer, heb ook heel veel van deze sets haha. 8)

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• dr86
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:19:
[...]

op bouwsteentjes kan je vragen insturen voor de RFLM days, wellicht dat je m daar kan plaatsen en misschien krijgen we er dan vanuit lego een antwoord op (ik heb zelf geen bouwsteentjes account)

https://www.bouwsteentjes...rviews-tijdens-rlfm-days/
KW25 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:17:
[...]

Jij bent denk ik even oud als ik ongeveer, heb ook heel veel van deze sets haha. 8)
Hier precies het zelfde haha, heb toevallig ook 1 starwars setje van de eerste serie en toen was het voor mij klaar met lego 20 jaar geleden.

[ Voor 21% gewijzigd door dr86 op 27-05-2020 17:22 ]

Verwijderd

KW25 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:17:
Bouwjaar 1989 haha :)

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

[Afbeelding]
Vorig jaar in zaten er pompoenen als accessoire in de BaM wall. Ik heb toen iemand gezien die 3x 5 pompoenen in een bakje deed ipv 3x haar/hoofd/torso/benen/accessoire. Blijkbaar mag dat. Het is wel wat raar eigenlijk. Maar zeker dit soort BaM exclusieve items kan ik me voorstellen dat de resell value wel hoger ligt dan de 7€ die je voor 15 items kwijt bent. Mensen wonen niet vaak in de buurt van een LEGO store.

Maar om er nou 1400 te halen 8)7

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik zie soortgelijke dingen wel vaker voorbij komen, items die elders nauwelijks te krijgen zijn (of kleine voorraden) en dan ergens in b.v. tsjechie iemand met >1500 op voorraad...

• master30
  • Laatst online: 05-12-2025
Net onderstaande maar besteld samen met een collega om de verzendkosten te delen.

Lego Creator James Bond Aston Martin DB5 119,95 bij Ibood (verzenden 5,95)

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-04 16:44
Ha, dat dacht ik ook al. Ik mag het van moeders niet mee nemen, want "leuk voor de kleinkinderen straks".

www.jessekraal.nl

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:04
master30 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:51:
Net onderstaande maar besteld samen met een collega om de verzendkosten te delen.

Lego Creator James Bond Aston Martin DB5 119,95 bij Ibood (verzenden 5,95)
Aanbiedingen mogen hier, waar die ook al staat.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62546270

Ondertussen ook uitverkocht!

• master30
  • Laatst online: 05-12-2025
baronruud schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:01:
[...]

Aanbiedingen mogen hier, waar die ook al staat.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62546270

Ondertussen ook uitverkocht!
Net op tijd besteld dus, zal het andere topic in de gaten houden.

• dr86
  • Niet online
Poekie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:10:
[...]

Vorig jaar in zaten er pompoenen als accessoire in de BaM wall. Ik heb toen iemand gezien die 3x 5 pompoenen in een bakje deed ipv 3x haar/hoofd/torso/benen/accessoire. Blijkbaar mag dat. Het is wel wat raar eigenlijk. Maar zeker dit soort BaM exclusieve items kan ik me voorstellen dat de resell value wel hoger ligt dan de 7€ die je voor 15 items kwijt bent. Mensen wonen niet vaak in de buurt van een LEGO store.

Maar om er nou 1400 te halen 8)7
Had het in amsterdam een keer gevraagd maar dat mocht toen niet, wellicht dat het per medewerker verschilt?

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:34
SierraPapa schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:59:

[Afbeelding]

Ho ho niet zo snel met de volgende willen beginnen....Doet de kraan het ook of dacht je dat een foto van een passieve kraan telt??? :P :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nieuw paatje van de Sian:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tiebapic.baidu.com/forum/pic/item/c591350828381f30235b15c4be014c086f06f058.jpg

Vleugeldeuren *O* En ik ben benieuwd of die koplampen nou daadwerkelijk glow in the dark zijn, zou kunnen met die witte balkjes.

De Landrover zit hier nu ook in elkaar, hadden jullie aan het eind van deel 4 ook 2 ipv 1 zwarte pin over, of ben ik er toch een vergeten ergens? :P

Stichting eth0

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/05/download.png

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/05/sian-20.png

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

https://www.bricktastic.n...p-37-vroegtijdig-onthuld/

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 28-05-2020 05:48 ]

• TPar
dr86 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:22:
Haunted House is op Lego alweer uitverkocht, snel gegaan.
Is nu weer beschikbaar

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:57
TPar schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:03:
[...]

Is nu weer beschikbaar
Stonden er afgelopen vrijdag flink wat in de LEGO store in Amsterdam.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• FeaR
  • Laatst online: 18:08

FeaR

In GoT we trust

Ik vind het complete model tof en deze gaat er ook zeker komen. De kleur vind ik niet eens zo heel erg, dit is wel lekker fris. Steekt lekker af naast het felle oranje van de Porsche. Ik heb alleen wel bij sommige afbeeldingen een "been there, done that" gevoel. In de basis zijn dit soort sets allemaal hetzelfde. Enige wat echt anders lijkt intern is de vering die op een andere manier gemonteerd is dan bij de Porsche en Bugatti. Maar deze ook weer een koffertje/tasje in de kofferbak. Je krijgt haast het idee dat er een standaard frame is bij Lego en dat men daar een nieuwe body overheen bedenkt. De officiële onthulling eens afwachten, misschien heeft de set nog een unique selling point in de vorm van een functie die de vorige modellen niet hadden.

Edit:
Mogelijk is bovenstaande wat te negatief. Het scheelt dat een set als deze niet elke maand uit komt en je dus eventueel elke maand hetzelfde zit te bouwen en het tijdens het bouwen niet te recentelijk is dat je een dergelijke build gemaakt hebt. Al Lego hierna een McLaren P1 maakt (zoals Lepin reeds heeft) of weer eens een Ferrari dan zal het qua basis wederom hetzelfde zijn maar toch zou ik die ook kopen :)

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 28-05-2020 08:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@NotSoSteady heh, dat is een stuk meer beeld dat het ene blurry plaatje dat er gisteravond al stond... Ziet er erg goed uit naar mijn mening, dat word weer ongeduldig wachten tot er een goede 100 euro van de prijs af is :P

Stichting eth0

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nu ik hem zo zie, dan is het wel een coole set, die gaat er wel komen hier >:)

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-04 01:20
FeaR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:19:
[...]
Al Lego hierna een McLaren P1 maakt (zoals Lepin reeds heeft) of weer eens een Ferrari dan zal het qua basis wederom hetzelfde zijn maar toch zou ik die ook kopen :)
Die Lepin versie is gebaseerd op/gestolen van deze P1 MOC.. :)

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/brunojj1/mclaren-p1/02.jpg/800x565.jpg

Er bestaat ook een “rc model”, zelf ben ik voor de manuele gegaan.. Zeker een aanrader om te bouwen. De Bugatti heb ik overgeslagen maar de Lamborghini komt er wel van zodra die ergens aantrekkelijk geprijsd staat..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• AppieNL
FeaR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:19:
[...]
Ik heb alleen wel bij sommige afbeeldingen een "been there, done that" gevoel.
Tja, vering, versnellingsbak, fake engine is de basis. Supercars in Lego zijn ook vrij suf. Bodywork is meestal de grotere uitdaging in de builds met deze 3 basis functies. Dan heb je nog bouwers die wat wel verder proberen te gaan zoals een achterspoiler gelinkt aan de versnellingsbak (niet het suffe systeem van de Chiron) of fancy vleugel deuren. Dat laatste lijkt de voornaamste nieuwe toevoeging te zijn van deze Lambo set. Benieuwd of daar nog een leuk mechaniek in zit of dat het vrij basic is zoals de spoiler in de Chiron.
Al Lego hierna een McLaren P1 maakt (zoals Lepin reeds al gejat heeft van een MOCer)
Ftfy.

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De lambo komt er hier ook zeker wel. Oranje, blauw en nu groen. Leuke combi.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:38:
[...]
Tja, vering, versnellingsbak, fake engine is de basis. Supercars in Lego zijn ook vrij suf. Bodywork is meestal de grotere uitdaging in de builds met deze 3 basis functies. Dan heb je nog bouwers die wat wel verder proberen te gaan zoals een achterspoiler gelinkt aan de versnellingsbak (niet het suffe systeem van de Chiron) of fancy vleugel deuren. Dat laatste lijkt de voornaamste nieuwe toevoeging te zijn van deze Lambo set. Benieuwd of daar nog een leuk mechaniek in zit of dat het vrij basic is zoals de spoiler in de Chiron.
Mogelijk is dat de reden dat ik meer en meer mezelf vermaak met de Creator Expert-lijn van Lego. Al moet ik dat mezelf niet te duidelijk maken want dan heb ik nog heel wat modellen die ik aan kan schaffen om die voldoening te krijgen :P
zonoskar schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:47:
De lambo komt er hier ook zeker wel. Oranje, blauw en nu groen. Leuke combi.
Inderdaad. Eens zien wat er in 2022 komt, mogelijk een knal rode Ferrari of toch een witte andere supercar.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 28-05-2020 10:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
Pierre schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:23:
[...]

Nu ik hem zo zie, dan is het wel een coole set, die gaat er wel komen hier >:)
Ik ook, maandag direct bestellen. :)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Hopelijk wordt dat het unieke kenmerk van een 18+ set.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik vind hem teveel op de Chiron lijken qua build. Misschien voor 200 euro ooit, net als ik voor de Chiron heb betaald ;)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

meesje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Hopelijk wordt dat het unieke kenmerk van een 18+ set.
Net als bij Duplo :Y)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:47
Oef, die Lamborghini wil ik ook wel!
Voordeel is dat ik al die andere auto's niet heb gehad, dus het gaat sowieso een nieuwe build voor mij worden!
De enige andere "super-auto" die ik heb is de 8880.

Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen, maar komen dit soort sets regelmatig voorbij in aanbiedingen?

• la_fusion
Luther schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:36:
Oef, die Lamborghini wil ik ook wel!
Voordeel is dat ik al die andere auto's niet heb gehad, dus het gaat sowieso een nieuwe build voor mij worden!
De enige andere "super-auto" die ik heb is de 8880.

Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen, maar komen dit soort sets regelmatig voorbij in aanbiedingen?
De Porsche en Bugatti zijn voor een stuk minder te vinden geweest dan de Lego prijs. Bij de Porsche heeft dat wat langer op zich laten wachten dan bij de Bugatti.

• chrisO
Helaas toch wel stickers.
Blijkbaar zijn enkel de Lamborghini logo's,remklauwen en het Sian logo prints, de rest zijn stickers.

• AppieNL
Ik word er eigenlijk wel blij van. Ik wilde er 1 voor de parts kopen en dan is zo'n paneeltje met een benzineklep print bij voorbaat al nagenoeg nutteloos voor mij.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51
FeaR schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:47:
Inderdaad. Eens zien wat er in 2022 komt, mogelijk een knal rode Ferrari of toch een witte andere supercar.
ik heb geen idee of LEGO afspraken heeft met autofabrikanten, maar de laatste jaren zijn het wel allemaal VAG submerken welke als Technic flagship set worden aangeboden (Porsche, Lamborghini, Bugatti). Misschien volgend jaar wel een Bentley of een Audi R8 :+

De wijzen komen uit het Oosten!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Helaas toch wel stickers.
Blijkbaar zijn enkel de Lamborghini logo's,remklauwen en het Sian logo prints, de rest zijn stickers.
Dan zijn er dus wat tegenstrijdige berichten her en der.
We gaan het zien vanaf 1 juni wanneer ongetwijfeld de eerste build-video's online komen.

Vanaf 1-6 zet ik 'm ook in m'n Brickwatch (is nu nog niet te vinden) dus ik wacht ook zeker op een mooie aanbieding (hopelijk bij Bol, ik ga voor het maximale van 6 kortingcoeds :+ )

• AppieNL
QuattroNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:51:
[...]

(hopelijk bij Bol, ik ga voor het maximale van 6 kortingcoeds :+ )
Volgens mij kan er maar 1 per bestelling worden gebruikt.

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

AppieNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Volgens mij kan er maar 1 per bestelling worden gebruikt.
Helemaal onderaan de gouden sticker voorwaarden staat: "Per klant geldt een maximum van 6 kortingscodes"
Maar of je ze dan idd allemaal in 1 keer kan gebruiken is onduidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door QuattroNL op 28-05-2020 12:02 ]

• TPar

• TPar
Vraagje: al die slowchat over die bol.com acties, hoort dit hier?

• AppieNL
QuattroNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Helemaal onderaan de gouden sticker voorwaarden staat: "Per klant geldt een maximum van 6 kortingscodes"
Maar of je ze dan idd allemaal in 1 keer kan gebruiken is onduidelijk.
Ja, dat is dat je 6 codes kan krijgen op je account, niet dat je ze in 1x mag gebruiken.

Uit je bol.com mail met de code:
De korting is niet geldig op aanbod van externe verkopers en geldt niet in combinatie met andere kortingscodes of acties.
@TPar In het aanbiedingen topic mag het ook niet en dit is toch wel redelijk nuttige info mbt het kopen van sets met de korting voor iedereen hier voordat ze allemaal 60 euro gaan opsparen die ze dan voor 30 september moeten opmaken anders verlopen de codes.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Niet dat ik van plan ben om ook maar in de buurt van die retailpijs te betalen, maar prettig dat deze eens niet duurder is in NL dan in DE, beide €379. Ook zowaar goedkoper dan in de UK, daar staat hij voor 349 GBP.

Stichting eth0

• Gim
  • Niet online
TPar schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:03:
Vraagje: al die slowchat over die bol.com acties, hoort dit hier?
Het betreft één bol actie en die heeft specifiek betrekking op LEGO. En iedereen hier houdt van een goede LEGO actie. Bij t aanbiedingen topic liever geen slow chat dus dan is t hier toch mooi uitgelegd? :)

Maar inderdaad, per Bol account kun je zes profielen aanmaken op dat speel subdomein en kun je dus 6 kortingen scoren. Maar per bestelling kun je maar één korting toepassen. Dus helaas, je kunt geen set van €160 kopen en denken dat je hem voor €100 krijgt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 28-05-2020 12:15 ]

• AppieNL

- Standaard supercar functies
- Deur mechaniek (yay, ja, het is maar een deur functie, maar ik verwachtte echt de luie oplossing namelijk)
- Spoiler mechaniek (met besturing vanuit de cockpit in de auto ipv zoals bij de Chiron)
- removable engine cover (de manier waarop vind ik een beetje suf, maar goed)

De onderdelen (ook het benzine klepje) lijken mij toch wel printed.

[ Voor 67% gewijzigd door AppieNL op 28-05-2020 12:29 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:26

SomerenV

It's something!

Ik ben deze week begonnen met het maken van een brandweerwagen op minifig schaal. Een recreatie van deze wagen van Ziegler, in gebruik in de gemeente Asten. Volgens mij ook een van de eerste gemeenten van veiligheidsregio Brabant-Zuidoost die deze nieuwe wagen in gebruik heeft genomen. Eerst wat andere MOCs opgezocht van brandweerwagens en deze sprongen er uit. Zien er best vet uit maar er is ook genoeg mis mee. Veel deurtjes die niet open kunnen en plek voor maar 2 minifigs. Ook zijn de wielen te groot en oogt de onderkant te lomp.

Dus na wat gekloot in de avonden heb ik tot nu toe dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8uAvCrpEtc2WIjYwC851YkmH0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIEpF1a4vHIHZnARIVQniitB.jpg?f=fotoalbum_large

Er moet nog genoeg aan gebeuren en de achterkant is nog een placeholder, maar:
- Deuren van de cabine kunnen open.
- Er zit een volledig interieur in met plaats voor 2 minifigs aan de voorkant.
- De 'bak' daarachter heeft plaats voor nog eens 2 minifigs en wat apparatuur.
- Dak kan eenvoudig verwijderd worden zodat je overal bij kunt komen.
- De deurtjes aan de achterkant kunnen uiteindelijk allemaal open zodat je bij de apparatuur kunt komen.
- Op het dak komt een uitschuifbare ladder.

De schaal is 1:43, wat overeenkomt met de hoogte van minifigs. Lengte van de wagen wordt zo'n 20 centimeter. Het is nog heel erg work in progress, en het is best een tricky build om alles goed te krijgen, maar wel een erg leuke uitdaging :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@AppieNL interessant mechanisme voor de deuren (en spoiler) zo te zien in dat filmpje, dat was nog niet duidelijk uit de foto's :)

Stichting eth0

Pagina: 1 ... 72 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .